johncons
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Elektronisk forsendelse fra Sivilombudsmannen

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. desember 2020 kl. 16:19

    Til: “postmottak@sivilombudsmannen.no” <postmottak@sivilombudsmannen.no>

    Kopi: Postmottak <postmottak@arkivverket.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>

    Hei,

    når det gjelder inhabilitet, så må jeg si, at også Harlem er inhabile.

    Min yngre halvbror Axel sin stemor Mette Holter var bestevenninne/klassekamerat med Gro Harlem Brundtland, under oppveksten.

    (Fortalte hu meg, en gang, mens jeg leide et rom, av henne, og Axel sin far Arne Thomassen, på Furuset/Høybråten, studieåret 1990/91).

    Så dette må jeg klage på.

    Vennligst send dette til noen som er uhildra, (heter det vel), til en forrandring.

    Jeg så også, at Odd Nerdrum sin sønn, ble intervjuet, i Nettavisen, i dag.

    Og han sier at alle byråkrater, er i underklassen, og mangler dannelse.

    Og det lurer jeg på om han har litt rett i.

    Jeg har sendt Sivilombudsmannen mange titalls klager, de siste 10-15 årene.

    Og dere har aldri gitt meg medhold, i en eneste klage.

    Og det kan kanskje være, (som Nerdrum sa, i den nevnte artikkelen), at dere hos Sivilombudsmannen, er noe slags berme, som driver og rotter dere sammen, og denslags.

    Så det må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Selv om deres Nyhus ikke er i slekt, med de andre Nyhus-folka.

    Så har jeg fått Nyhus litt i vrangstrupen etter at han Nyhus i PFU var så kvalm mot meg, en gang jeg ringte, fra England.

    Og Nyhus er vel ikke et av de eldste/fineste norske navnene, som vi har.

    Det er noen som skryter av et nytt hus, (er det ikke det).

    Da er det vel kanskje et typisk ‘tater-navn’, (som Ødegård/Ødegaard for eksempel), lurer jeg.

    (Det husker jeg at vi lærte om, på Svelvik ungdomsskole, var det vel.

    At de som het Ødegård, det var ofte tatere, (og denslags), som hadde tatt over ødegårdene.

    Etter at de norske, hadde stuet seg sammen, på de beste gårdene, etter svartedauen.

    Noe sånt).

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    tir. 3. nov. 2020 kl. 09:59 skrev postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>:

    Vår ref 2020/2837

    Vennlig hilsen

    Erlend Kragh Nyhus | rådgiver

    e-post: postmottak@sivilombudsmannen.no

    PS.

    Her er e-brevet fra Sivilombudsmannen:

    ebrev sivilombudsmannen

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Svar: Re: Svar: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse: Re: Avsluttet: Klage/Fwd: Få silkemykt og glansfullt hår med Bi…

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. desember 2020 kl. 15:55

    Til: “Luxplus.no” <kundeservice@luxplus.no>

    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, post@kghav.com

    Hei,

    i min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsker, å få svar, fra en overordnet, om dette.

    Jeg kan ikke se at det har skjedd.

    Så det må jeg klage på.

    (Jeg ønsker å få vite navnet, på det trollet, som har bestilt ‘dritt’, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å vite hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at dette skjer igjen.

    Jeg ønsker også noen sparket der, for at dere kaller meg ‘Erika’, i hver bidige mail.

    Helvetes tullinger).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    tir. 3. nov. 2020 kl. 08:55 skrev Mia (Luxplus.no) <kundeservice@luxplus.no>:

    ##- Please type your reply above this line -##

    Hei Erika

    Din henvendelse om “Re: Svar: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse: Re: Avsluttet: Klage/Fwd: Få silkemykt og glansfullt hår med Bi…” er nå blitt besvart. For å tilføye ytterligere kommentarer, skal du bare svare i retur på denne e-posten.

    Mia (Luxplus)

    Nov 3, 2020, 8:55 GMT+1

    Hei Erik

    Jeg kan ikke se at vi har sendt deg noen nye mailer.

    Det er ingen som har lagt inn en bestilling med dine opplysninger, og du har på ingen måte blitt utsatt for identitetstyveri via vår hjemmeside luxplus.no.

    Vi kommer ikke til å besvare flere mailer fra deg om denne saken. Du er dog alltid velkommen til å ta kontakt med oss dersom du lurer på noe annet, så fremt det er i en ordentlig tone.

    Ønsker deg en fin dag.

    Med vennlig hilsen,

    Mia

    Erika Løvenbalk Ribsskog

    Nov 3, 2020, 2:21 GMT+1

    This is a follow-up to your previous request #589058 “Klage/Fwd: Takk for din hen…”

    Hei,

    nå får dere faen meg slutte å kalle meg Erika, dere frekke fisler.

    I svarte helvete, må jeg si da.

    Jeg ønsker å heller få svar, fra en overordnet, hos dere.

    (Jeg ønsker å få vite navnet på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal begynne med, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, med andre borgere/folk).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg fortalte dere, i en mail, fra 7. oktober, at jeg ønsket, at dere skulle slutte, å kalle meg Erika, (i deres mailer).

    Men dette har dere ikke sluttet med.

    Det er mulig, at dere synes, at det er morsomt, å ha et slags nerde-system, som demaskulerer kundene/borgerne.

    Men det synes ikke jeg er noe morsomt.

    Så nå får dere se å ta dere sammen, (og heller svar mailene på en annen måte, uten å kalle folk jentenavn).

    Skjerpings!

    ons. 7. okt. 2020 kl. 15:18 skrev Mia (Luxplus.no) <kundeservice@luxplus.no>:

    Med vennlig hilsen

    Luxplus.no kundeservice

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Månedens spesialtilbud! Spar opptil 480 kroner

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. desember 2020 kl. 15:46

    Til: Kundtjanst BP <kundtjanstbp@bonnier.dk>

    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, cecilie@mediafy.com, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, josefin@mediafy.com, kundeservice@bonnier.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, Josefin Reinhard <josefin.reinhard@mediafy.com>, bonnierpublications@bonnier.dk, moreshopkundeservice@bonnier.no, newsletter@newsletter.moreshop.no, abonnement-no@mail.bonnierpublications.com, newsletter@newsletter.tara.no, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com

    Hei,

    nå får du slutte med det tullet ditt.

    Jeg har sagt at jeg vil ikke ha hundre saksbehandlere.

    Du får heller la hu direktør-dama svare.

    Istedet for at jeg må bruke all min tid på å svare dere vanlige medarbeiderne, hos Bonnier.

    Dere burde faktisk ikke hatt noe firma, mener jeg.

    Når dere er så dårlige organiserte, og har så dårlige rutiner.

    Dette er jo som verdens største svenskevits.

    Dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg liker heller ikke, at dere bruker fornavnet mitt sånn, i hilsenen.

    Det blir som noe ‘over-kameratslig’/’kjempe-dus’/klamt, synes jeg.

    Hva er galt med bare: ‘Hei’?

    (Dette har jeg vel også forklart om tidligere.

    Så dette blir trakassering, mener jeg).

    Skjerpings!

    tir. 3. nov. 2020 kl. 08:45 skrev Kundtjanst BP <kundtjanstbp@bonnier.dk>:

    Hej Erik,

    Takk for din henvendelse.  Du har benyttet deg av din rett til – i henhold til Artikkel 21 i personvernreglerne – å motsette deg behandlingen av dine personlige opplysninger for direkte markedsføring fra Bonnier Publications, og vi vil selvsagt sørge for å behandle forespørselen så raskt som mulig.

     

    I forbindelse med opplysningskampanjen om vår tilpassede persondatapolitikk har vi fått en del henvendelser, som vi behandler i den rekkefølge, de er mottatt. Vi vil derfor i henhold til retningslinjene i personvernreglernes Artikkel 12 stk 3 informere om at grunnet stor pågang av henvendelser kan det ta inntil 30 dager fra d.d. å behandle.

     

    Hvis du har ytterligere spørsmål i denne sammenheng er du velkommen til å kontakte oss på: personvernpolitikk@bonnier.no 

    Med vänliga hälsningar

    Jacob Holgersson

    Customer Service Coordinator 

    Den tis 3 nov. 2020 kl 04:39 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Abonnement Tara <newsletter@newsletter.moreshop.no>

    Date: tor. 8. okt. 2020 kl. 06:08

    Subject: Månedens spesialtilbud! Spar opptil 480 kroner

    To: <e.ribs.skog@gmail.com>

    Månedens spesialtilbud!

    Ekstra stor rabatt på 4 utvalgte produkter

    Spar opptil 480 kroner på månedens spesialtilbud!

    I resten av oktober kan du som abonnent få ekstra stor rabatt på:

    Profesjonell håndverkerjakke

    Craft bodywear

    VR-briller

    Hodetelefoner

    Tilbudet gjelder til og med 31. oktober, så lenge lageret rekker.

    KJØP MÅNEDENS SPESIALTILBUD HER

    Logg inn med abonnementsnummeret ditt:

    5052018420

    Profesjonell håndverkerjakke

    SPESIALTILBUD 119 kr

    Ordinærpris 599 kr

    Spar 80%

    KJØP HER

    Craft bodywear

    SPESIALTILBUD 219 kr

    Ordinærpris 750 kr

    Spar 70%

    KJØP HER

    VR-briller

    SPESIALTILBUD 89 kr

    Ordinærpris 199 kr

    Spar 55%

    KJØP HER

    Hodetelefoner

    SPESIALTILBUD 119 kr

    Ordinærpris 299 kr

    Spar 60%

    KJØP HER

    KJØP MÅNEDENS SPESIALTILBUD HER

    Bonnier Publications International AS

    CVR-nr. 977041066

    moreshopkundeservice@bonnier.no

    8. okt 2020

    Du er registrert med denne e-postadressen: e.ribs.skog@gmail.com

    Som abonnent hos Bonnier Publications International AS får du e-post fra fordelsbutikken MoreShop.

    Klikk her hvis du ikke lenger ønsker tilbud fra Moreshop.no – Meld deg av her

    Personopplysninger behandles i henhold til retningslinjene for personvern – Les mer

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: SISTE SJANSE: Spar 15 % ekstra på alt i fordelsbutikken!

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. desember 2020 kl. 15:33

    Til: Kundtjanst BP <kundtjanstbp@bonnier.dk>

    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, cecilie@mediafy.com, elh@forbrukertilsynet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, josefin@mediafy.com, kundeservice@bonnier.no, “Post (Medietilsynet)” <post@medietilsynet.no>, Josefin Reinhard <josefin.reinhard@mediafy.com>, bonnierpublications@bonnier.dk, moreshopkundeservice@bonnier.no, newsletter@newsletter.moreshop.no, post <post@finkn.no>, abonnement-no@mail.bonnierpublications.com, newsletter@newsletter.tara.no, abuse@telia.com

    Hei,

    nå har jeg sett det navnet ditt mange ganger før, på Bonnier sine mailer.

    Og hver gang så forklarer jeg, at det er ei svensk direktør-dame, ved navn Josefin Reinhard, som ser på dette.

    (Etter at deres norske firma Bladkongen, nektet å svare på mine mailer, i hele våres.

    Mens de sendte meg masse ukeblader.

    Og det er bare toppen av isfjellet).

    Så jeg foreslår at du heller lar henne rydde opp, istedet for å sende masse merkelige mailer.

    For hvis jeg skal svare hver eneste idiot, hos Bonnier, så blir det som noe slags terror/straffe-arbeid for meg.

    Jeg tror jeg nå har sendt dere bortimot hundre mailer.

    Uten å noen gang hatt noe ønske å ha noe med dere å gjøre.

    (Jeg ønsker å vite navnet på de trollene, som bestiller dritt, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å vite hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at dette skjer igjen).

    Så du får heller roe ned primadonna-nykkene dine og la hu ‘direktør-fitta’ svare.

    Erik Ribsskog

    tir. 3. nov. 2020 kl. 08:44 skrev Kundtjanst BP <kundtjanstbp@bonnier.dk>:

    Hej Erik,

    Takk for din henvendelse.  Du har benyttet deg av din rett til – i henhold til Artikkel 21 i personvernreglerne – å motsette deg behandlingen av dine personlige opplysninger for direkte markedsføring fra Bonnier Publications, og vi vil selvsagt sørge for å behandle forespørselen så raskt som mulig.

     

    I forbindelse med opplysningskampanjen om vår tilpassede persondatapolitikk har vi fått en del henvendelser, som vi behandler i den rekkefølge, de er mottatt. Vi vil derfor i henhold til retningslinjene i personvernreglernes Artikkel 12 stk 3 informere om at grunnet stor pågang av henvendelser kan det ta inntil 30 dager fra d.d. å behandle.

     

    Hvis du har ytterligere spørsmål i denne sammenheng er du velkommen til å kontakte oss på: personvernpolitikk@bonnier.no 

    Med vänliga hälsningar

    Jacob Holgersson

    Customer Service Coordinator 

    Den tis 3 nov. 2020 kl 01:43 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Abonnement Tara <newsletter@newsletter.moreshop.no>

    Date: ons. 7. okt. 2020 kl. 11:19

    Subject: SISTE SJANSE: Spar 15 % ekstra på alt i fordelsbutikken!

    To: <e.ribs.skog@gmail.com>

    SISTE SJANSE:

    Ytterligere 15% rabatt på hele sortimentet

     

    Som abonnent har du alltid tilgang til lave fordelspriser i fordelsbutikken MoreShop og vi gir deg ekstra stor rabatt:

     

    Hvis du handler for mer enn kr 399, trekker vi 15% ekstra av kjøpet ditt!

     

    Rabatten trekkes automatisk fra når du legger varer til en verdi av kr. 399 eller mer i kurven.

     

    Tilbudet gjelder til og med 7. oktober 2020.

    Logg inn med abonnementsnummeret ditt:

    5052018420

    Spar ytterligere 15% på alt

    Se et utvalg av varene her

    Nordic trådløs

    høyttaler

    MEDLEMSPRIS 279 kr.

    Ordinærpris 549 kr.

    Spar 49%

    Kjøp her

    Kompakt plansliper fra Tech-Pro

    MEDLEMSPRIS 269 kr

    Ordinærpris 499 kr

    Spar 46%

    KJØP HER

    Usb-minne med automatisk sikkerhetskopiering (128 GB)

    MEDLEMSPRIS 269 kr

    Ordinærpris 399 kr

    Spar 33%

    KJØP HER

    Active Fit

    tights

    MEDLEMSPRIS 149 kr.

    Ordinærpris 549 kr.

    Spar 73%

    Kjøp her

    Digital blodtrykksmåler

    MEDLEMSPRIS 249 kr

    Ordinærpris 349 kr

    Spar 29%

    KJØP HER

    Santoku knivsett

    MEDLEMSPRIS 229 kr

    Ordinærpris 349 kr

    Spar 34%

    KJØP HER

    Boligpakke

    MEDLEMSPRIS 299 kr.

    Ordinærpris 1349 kr.

    Spar 78%

    Kjøp her

    Actionkamera

    MEDLEMSPRIS 239 kr.

    Ordinærpris 599 kr.

    Spar 60%

    Kjøp her

    Vanntett ryggsekk

    fra Outpack

    MEDLEMSPRIS 229 kr.

    Ordinærpris 299 kr.

    Spar 23%

    Kjøp her

    Se alle produktene NÅ

    Bonnier Publications International AS

    CVR-nr. 977041066

    moreshopkundeservice@bonnier.no

    7. okt 2020

    Du er registrert med denne e-postadressen: e.ribs.skog@gmail.com

    Som abonnent hos Bonnier Publications International AS får du e-post fra fordelsbutikken MoreShop.

    Klikk her hvis du ikke lenger ønsker tilbud fra Moreshop.no – Meld deg av her

    Personopplysninger behandles i henhold til retningslinjene for personvern – Les mer

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: 📢 Black friday i hele november!

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. desember 2020 kl. 15:21

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: “Stayclassy.no” <kundeservice@stayclassy.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, abuse@telia.com, post <post@finkn.no>

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Stayclassy.no <ikkesvar@stayclassy.no>

    Date: tir. 3. nov. 2020 kl. 08:12

    Subject: 📢 Black friday i hele november!

    To: <eribsskog@gmail.com>

    Dersom du ikke ser bilder, vennligst klikk her

    kundeservice@stayclassy.no | +47 23 96 76 25

    Stasjonsveien 21, 1550 Hølen, Norge | © 2019 Stayclassy AS

    Personvern | Kjøpsvilkår

    Denne e-posten ble sendt til eribsskog@gmail.com fordi du har bedt om å motta nyhetsbrev fra oss.

    Meld av nyhetsbrev

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: [PACS-10525063] Playasia Order 44493371

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. desember 2020 kl. 15:14

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: Play-Asia Customer Service <enquiry@play-asia.com>, cs@play-asia.com, kathleen.mateo@play-asia.com, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Play-Asia Customer Service <enquiry@play-asia.com>

    Date: tir. 3. nov. 2020 kl. 05:10

    Subject: [PACS-10525063] Playasia Order 44493371

    To: <eribsskog+extremelyhomosexual@gmail.com>

    Dear Erik,

    My apologies for the messages that are being sent out, they are newsletters

    that were signed up for when the profile was also created.

    I have already turned them off, and no other emails will be sent out. The

    profile was already deleted as well.

    Please let me know how else I could help.

    Best regards,

    Maria Kathleen Mateo

    Playasia Customer Service

    Email: cs@play-asia.com

    Telephone: +85231450013

    __________________________________________________________

    Leave us a review: www.trustpilot.com/review/www.play-asia.com

    For latest deals, offers and pre-releases visit us at www.play-asia.com

    Follow us on social:

    FB: www.facebook.com/playasia

    TW: www.twitter.com/playasia

    IG: www.instagram.com/playasia

    Was this e-mail helpful?

    https://www.play-asia.com/41/7469l6v-773d2nz

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Please confirm your HobbyLink Japan account

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. desember 2020 kl. 14:59

    Til: HobbyLink Japan <support@hlj.com>

    Hi,

    I also want to know the name of the troll who has ordered this in my name.

    And I also want to know better routines that you’re going to start with, so to avoid that this problem happens again.

    So if you could escalate this to a superior.

    Erik Ribsskog

    tir. 3. nov. 2020 kl. 04:11 skrev HobbyLink Japan <support@hlj.com>:

    ##- Please type your reply above this line -##

    Michael Kampos (HobbyLink Japan)

    Nov 3, 2020, 12:11 GMT+9

    Hi there,

    Thanks for writing.

    I have deleted the account associated with eribssko.g@gmail.com

    There have been no orders placed on this account.

    Thank you for writing.

    Best regards,

    Michael Kampos

    Customer Service

    HobbyLink Japan

    www.hlj.com

    Erik Ribsskog

    Nov 3, 2020, 11:11 GMT+9

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: HobbyLink Japan <support@hlj.com>

    Date: ons. 7. okt. 2020 kl. 19:41

    Subject: Please confirm your HobbyLink Japan account

    To: Psykotiske Erik Ribsskog <eribssko.g@gmail.com>

    Manage Your Account (https://www.hlj.com/customer/account/)

    Frequently Asked Questions (FAQ)

    Contact us

    Our policies

    ——————————-

    Psykotiske Erik Ribsskog,

    You must confirm your eribssko.g@gmail.com email before you can sign in (link is only valid once):

    Confirm your account (Sensurert av johncons-blogg)

    This email is a service from HobbyLink Japan.

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Anmodning om å slette dialog fra bloggen din

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 7. desember 2020 kl. 14:44

    Til: Erik Røhne Andersen <erik@tusenfryd.no>

    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, parquesreunidos.com@grpr.com, development@grpr.com, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com

    Hei,

    nå får dere roe ned egget, som de sier.

    Dette er det latterligste jeg noen gang har hørt.

    Personvern gjelder for mennesker, og ikke for firmaer/organisasjoner.

    Dere får heller ta dere sammen, og finne navnet på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

    Jeg ønsker også å få vite hvilke bedre rutiner dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer, med andre borgere.

    Jeg ønsker også å heller få svar fra administrerende direktør om dette, (og ikke fra en ‘klovn’, i markedsføringsavdelingen).

    Drifts-avdelingen er nok den riktige avdelingen for dette.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    man. 7. des. 2020 kl. 14:23 skrev Erik Røhne Andersen <erik@tusenfryd.no>:

    Hei

    Undertegnede er gjort oppmerksom på at du har publisert maildialogen du har hatt med oss tidligere i sommer.

     

    Vi anser saken for avsluttet fra våres side og vi forventer også at du sletter all dialog du har hatt med oss fra din blogg.

    Ingen i Tusenfryd har på noe tidspunkt blitt informert om eller akseptert at dette ble publisert i din blogg.

    I henhold til personvernforordningen artikkel 17 forventer vi at du sletter dette umiddelbart – og senest innen tirsdag 10. november.

     

     

    Med frydefull hilsen / With best regards

    Erik Røhne Andersen

    Markedssjef/Marketing Manager

    erik@tusenfryd.no

     

     

    TusenFryd AS, Fryds vei 25, N-1407 Vinterbro

    Sentralbord/switchboard: +47 64976497

    Dir.: +47 64 97 64 04 Mobil/cell.: +47 92 26 77 88

    www.tusenfryd.no

     

      Følg oss på Facebook! www.facebook.com/tusenfryd

  • bygge badeanlegg

    https://www.svelviksposten.no/tror-nye-gigantplaner-for-svelvik-vil-trekke-folk-fra-fjern-og-nar-et-ordentlig-loft/s/5-74-100785

    PS.

    På 70/80-tallet, (og muligens også seinere), så lå det, en søppelfylling, på Bokerøya, (en liten halvøy som stikker ut fra Grunnane, hvor Sigmund Landaas driver og bygger både det ene og det andre).

    Så det er kanskje derfor, at den stranda, (Knemstranda), ikke har vært så populær, i det siste.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    På 70/80-tallet, så var det ikke så vanlig, å gå, (eller sykle), fra Berger til Svelvik.

    (Sånn som jeg husker det).

    Men en gang, på begynnelsen av 80-tallet.

    (Mens jeg gikk på Berger skole).

    Så var jeg, i hagen til min farmor Ågot, og spilte fotball, (jeg pleide vel å sparke ballen i murveggen osv., (min farmor hadde en veranda, (og kjeller), som var laget i betong/mur)).

    (Jeg var på Roksvollshøgda/Sand hver dag etter skolen, (på den tida).

    For å jobbe for min farfar, far og onkel sin trevarefabrikk, og spise middag hos min farmor.

    Siden at min mor bodde i Larvik, nesten ti mil unna.

    For å si det sånn).

    Og så kom ‘plutselig’ min klassekamerat Rune Bingen forbi, på sykkel.

    Og vi kjente begge igjen hverandre.

    (For min farmors hus lå ganske nærme riksveien, (som det het da).

    For å si det sånn).

    Og Rune Bingen lurte på om jeg skulle bli med til søppelfyllinga, på Bokerøya.

    For Rune Bingen hadde elektronikk som hobby.

    Og han pleide å finne gamle komfyrer osv., på Bokerøya.

    Som han rappa brytere fra, osv.

    (For å si det sånn).

    Og jeg var jo i den alderen, at jeg ofte kjeda meg.

    Så jeg ble med på det.

    (For på 80-tallet, så fantes ikke internett, blant annet.

    For å si det sånn).

    Rune Bingen mente at jeg kunne sitte bakpå sykkelen hans.

    (Jeg fikk ikke ny sykkel, (av min far), da min Apache-sykkel, (som jeg fikk av min morfar Johannes Ribsskog våren 1978), ble stjålet.

    Av en eller annen grunn).

    Og det virka kanskje litt rart, (å sitte bakpå sykkelen til Rune Bingen).

    Men det var vel sånn, som klassekamerater kunne gjøre, (å sitte to på en sykkel), på den tida.

    (Noe sånt).

    Og Rune Bingen fant mye rart, (som brytere osv.), på den søppelfyllinga.

    (Sånn som jeg husker det).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Det var vel forresten sånn, at Sigmund Landaas og jeg, bare gikk i samme klasse, det andre året, på handel og kontor.

    (Økonomi-linje-året).

    Og da gikk Sigmund i regnskaps-delen av klassen.

    Og jeg gikk i markedsførings-delen av klassen.

    Klassen var vel bare delt, i tre dobbel-timer, hver uke.

    Men det var sånn, at i disse dobbelt-timene, så jobba vi som hadde markedsføring, mye i ‘to-spann’.

    Og derfor så ble vel klassen mer eller mindre delt, i to grupper, (som kanskje ikke snakka så mye med hverandre).

    (Noe sånt).

    Så jeg ble ikke så godt kjent med Sigund Landaas.

    Selv om vi gikk i samme klasse, et år.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Når jeg tenker på det.

    Så gikk muligens Sigmund og jeg, i samme klasse, grunnkurs-året og, (på handel og kontor).

    For jeg husker noe fra en klassefest, hos min klassekamerat Lene Andersen, (fra Berger skole, Svelvik ungdomsskole og Sande videregående), på Berger.

    Sigmund spurte meg, om det kunne være riktig, at jeg fikk fem i snitt, (som jeg mente).

    For jeg hadde fått tre 6-ere og resten 4-ere.

    Og da tenkte jeg, at det ble 5 i snitt.

    Men det ble vel egentlig 4,5 i snitt.

    For vi hadde vel 12 karakterer da.

    Og da tenkte jeg vel sånn, at tre 6-ere, dro opp de ni 4-erne, sånn at det ble 5 i sitt.

    (Noe sånt).

    Men da måtte det isåfall ha vært seks 6-ere og seks 4-ere.

    (For at det skulle bli 5 i snitt).

    Jeg hadde vel ikke egentlig forventet å få noen 6-ere, (unntatt kanskje i matte).

    (Jeg hadde vel regnet med å få, en blanding, av 4-ere og 5-ere, på vitnemålet.

    For å si det sånn.

    Jeg hadde vel regna med å få cirka halvparten 4-ere og cirka halvparten 5-ere.

    Som skoleåret etter.

    Noe sånt).

    Så jeg ble kanskje litt overveldet, av disse tre 6-erne, da.

    (For å si det sånn).

    Men uansett, så var det ikke noe viktig, om dette var tre 6-ere eller tre 5-ere.

    Jeg visste sånn cirka, hvordan karakterer man måtte ha, for å komme inn, året etter.

    Og det var ingen fare, for at jeg ikke skulle komme inn, (på markedsføring), selv om jeg ikke hadde fått noen 6-ere.

    (For å si det sånn).

    Det var ganske lavt nivå, (når det gjaldt karakterene), på Sande videregående, (må man vel si).

    Og jeg pleide ofte å få best karakter, (på prøver/tentamener), av de som kringkasta karakterene sine, i timene/friminuttene.

    (For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Her er mer om dette:

    karakterer handel og kontor

    https://johncons.angelfire.com/vitnemaal.html

    PS 6.

    Det var visst ti karakterer som vi hadde, (grunnkurs-året, på handel og kontor).

    Så jeg fikk tre 6-ere og sju 4-ere.

    Og 3 x 6 blir 18.

    Og 7 x 4 blir 28.

    Og 18 + 28 det blir 46.

    Og 46 delt på 10.

    Det blir 4.6.

    Så jeg hadde 4.6 i snitt, da.

    (For å si det sånn).

    Men det er mulig, at man ikke skal regne med gym-karakteren.

    Da blir snittet 42 delt på 9.

    Og det er 4.67.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Det var kanskje også sånn, at jeg ble litt satt ut, av å ha fått nedsatt orden.

    For det hadde jeg aldri, på ungdomsskolen, (sånn som jeg husker det).

    Men vi hadde, (på starten av året), en inkompetent matte og SNL-lærer, (var det vel), fra næringslivet.

    Og i timene hans, så var det, fullstendig kaos.

    (Det er mulig at læreren ikke var fullstendig inkompetent.

    Men han løp rundt i klasserommet, etter Gro Marit Fjellner, osv.

    I noe slags ‘kåt leik’, (kunne det nesten virke som).

    Noe sånt.

    Og det var bare toppen av isfjellet.

    For å si det sånn).

    Og læreren klarte ikke å få elevene, til å roe seg ned.

    Så det var fullstendig kaos i timene, med masse skrik og bråk.

    (Fra elever som var misfornøyde, med kvaliteten, på undervisningen.

    For å si det sånn).

    Og dette tok jeg opp, på en walkman, (med innebygget opptaksfunksjon), som jeg hadde, (for å digge musikk).

    Og så ble jeg kasta ut av timen, (fordi at jeg tok opp).

    Og det syntes jeg, at var urettferdig.

    Og min klassekamerat Trond Johansen, (med flere), ble også kasta ut, (fra denne timen).

    (Det ble fler og fler elever, som ble kasta ut, for hver time, (med denne læreren).

    Sånn som jeg husker det.

    Så det var jo til slutt som en parodi, på en skole.

    Må man vel si).

    Så jeg satt på walkmann-en, (med høytalere med innbygget forsterker), utafor klasserommet, (det i Sandehallen).

    (For å protestere mot denne utkastelsen.

    Noe jeg forklarte om, til Trond Johansen, (og mer eller mindre dro han med på).

    For jeg hadde aldri blitt kasta ut før, (selv om jeg hadde gått på en ungdomsskole og tre barneskoler).

    Så jeg tok kanskje denne utkastelsen litt tyngre, enn de andre elevene.

    For å si det sånn).

    Og da ble jeg sendt til rektor, (noen dager seinere).

    Og rektor klikka, fordi at jeg hadde kjøpt med en flaske cola, på vei til rektors kontor.

    (Selv om det var lov å drikke cola, i timene, osv.

    For å si det sånn).

    Og derfor så fikk jeg nedsatt ordens-karakter.

    (Jeg hadde aldri vært på rektors kontor før heller.

    Unntatt en gang på Berger skole, (i tredje klasse).

    Da jeg fikk premie, (av rektor Borgen), for å ha solgt mange lodd.

    Var det vel).

    Selv om klassens tillitsmann Elisabeth Johansen brukte min opptakskassett, for å seinere få denne læreren sparket.

    Så vi fikk ny matte-lærer osv., (husker jeg).

    (En som ligna på rådgiveren, på Gjerdes videregående.
    Hvor jeg gikk russeåret.

    På en utvekslings-elev-avtale, (eller noe lignende), mellom Svelvik/Nordre Vestfold og Gjerde/Drammen/Buskerud).

    Og rektor gjorde helomvendig.

    (Han var først med i en av timene, til denne læreren, (etter at de første klagene, hadde dukket opp).

    Og da skjelte han ut klassen, etter timen.

    Men etter at Elisabeth Johansen tok med min kassett, til ‘de høye skole-herrer’, i Tønsberg.

    Så snudde rektor helt, og ba hele klassen om unnskyldning, fordi at vi hadde hatt en så inkompetent/dårlig lærer, osv.

    For å si det sånn.

    Men min nedsatte ordenskarakter, ble stående, selv etter denne snu-operasjonen fra rektor (Sigmund Stige).

    Så det gikk kanskje i glemmeboka.

    For ellers, så fikk læreren/skolen skylda, for alt rundt denne ansettelsen, (og disse klagene).

    Sånn som jeg husker det).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • nettmobbing 7. desember

    https://kokkejaevel.blogg.no/sondagsapent.html

    PS.

    Jeg bruker gratisversjonen av StatCounter (en trafikk-analyse-tjeneste) på johncons-blogg, og der kan jeg se hvilke nettsteder, som sender trafikk til bloggen:

    statcounter 7. desember

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen