johncons
  • Nå var jeg ute for å kaste søpla og ta inn posten.

    Og ingen av rest-avfall-lukene, på ‘Mars-søppelkassene’, (fra Fredrikstad-firmaet Total vel), virka.

    Og mens jeg prøvde å åpne de, (man skal bruke en RFID/nøkkel-brikke), så dukka det opp noen folk, nede i lia, som skulte på meg.

    De trodde muligens at jeg gjorde noe galt, siden at disse ‘Mars-søppelkassene’ ikke virka.

    (Hva vet jeg).

    Jeg måtte åpne en luke for mat-avfall.

    Og så slenge søppelposene veggimellom inni ‘Mars-skuret’.

    (For å slippe å ta med meg søpla inn igjen).

    Batteriene har vært sånn, på ‘Mars-søppelkassene’, i flere dager/uker.

    Men døra har vært ulåst.

    Så man har kunnet hive søpla likevel, (uten å bruke nøkkelbrikke).

    Men at godtfolk vil ha noe sånn dritt, som disse ‘Mars-søppelkassene’.

    Det lurer jeg på.

    Hvordan klager man på at batteriene i søppelkassa ikke virker.

    Nei, det blir som noe dumt å si.

    (Må man vel si).

    Så at man absolutt skal ha rarere og rarere løsninger, for hvert år, i dette landet.

    (Istedet for å ha vanlige søppelkasser, for eksempel).

    Det kan man lure på, vil jeg si.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg har forresten sett et TV-program, (på VGTV), om søppel-sortering.

    Og der kunne man se, at på kommunen/fylket sitt søppel-anlegg.

    (Det heter visst Haraldrud.

    Sier de i videoen).

    Så sorterte noen maskiner ut de grønne matavfall-posene.

    Så det er mulig, at det bare er, å hive rest-avfallet, (som Rimi kalte det, (hvor jeg jobba som leder fra 1994 til 2004)), i matavfall-søppeldunkene.

    (Og ikke prøve å hive de veggimellom, inne i ‘Mars-skuret’.

    Sånn som jeg gjorde i går).

    Og så vil fylket/kommunen sine søppel-sorterings-maskiner fikse dette.

    (Sånn var det ikke i Rimi, (for eksempel).

    Hvor mat-avfallet gikk til dyrefor.

    Og hvor man absolutt ikke skulle blande mat-avfallet og rest-avfallet.

    For å si det sånn).

    Men dette under-kommuniseres isåfall, på ‘Mars-søppelkassa’, hvor de har noen skilt/tegninger, på lukene, for rest-avfall og mat-avfall.

    (Hvis det var mulig å skjønne noe av det.

    Det er kanskje lurt å holde dette med søppel litt mer jordnært, (uten masse nøkkel-brikke-låser osv.).

    Sånn at det er mulig, å forklare om ting rundt søpla, (uten at folk faller av).

    For å si det sånn.

    Og man må vel heller ikke glemme de snus-fornuftige, (og alt det tullet de kan tenkes å finne på, i forbindelse med dette).

    Eller hvordan man skal forklare det).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    mer om søppel sortinger

    https://www.vgtv.no/video/206581/gjoer-du-disse-soeppelfeilene

    PS 3.

    Men om Bekkestua/Bærum har sitt eget søppel-sorteringsanlegg.

    (Som sorterer på en annen måte).

    Eller om de bruker Haraldrud sorteringsanlegg, (inne i Oslo).

    Det veit jeg ikke.

    Jeg er ikke så ‘Bærum-los’, (som Harald Eia kanskje ville ha sagt det).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Takk for din henvendelse: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse: Re: Svar: Re: Svar: Re: Avsluttet: Klage/Fwd: Få silkemykt og glansfullt hår med BioSilk! 🙏🏼

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 6. desember 2020 kl. 15:59

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: “Luxplus.no” <kundeservice@luxplus.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, abuse@telia.com, post <post@finkn.no>, post@kghav.com

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Luxplus.no <kundeservice@luxplus.no>

    Date: tir. 3. nov. 2020 kl. 02:36

    Subject: Takk for din henvendelse: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse: Re: Svar: Re: Svar: Re: Avsluttet: Klage/Fwd: Få silkemykt og glansfullt hår med BioSilk! 🙏🏼

    To: Erika Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    ##- Please type your reply above this line -##

    Hei Erika – Takk for at du kontakter oss!

    Din henvendelse er mottatt og vil så raskt som mulig bli behandlet av vår kundeservice.

    Du kan besvare denne e-posten, hvis du ønsker å tilføye noe mer i din henvendelse.

    Med vennlig hilsen

    Luxplus.no kundeservice

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Takk for din henvendelse: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse: Re: Svar: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse: Re: Avsluttet: Klage/Fwd: Få silkemykt og glansfullt hår med Bi…

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 6. desember 2020 kl. 15:55

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: “Luxplus.no” <kundeservice@luxplus.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, post@kghav.com

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Luxplus.no <kundeservice@luxplus.no>

    Date: tir. 3. nov. 2020 kl. 02:32

    Subject: Takk for din henvendelse: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse: Re: Svar: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse: Re: Avsluttet: Klage/Fwd: Få silkemykt og glansfullt hår med Bi…

    To: Erika Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    ##- Please type your reply above this line -##

    Hei Erika – Takk for at du kontakter oss!

    Din henvendelse er mottatt og vil så raskt som mulig bli behandlet av vår kundeservice.

    Du kan besvare denne e-posten, hvis du ønsker å tilføye noe mer i din henvendelse.

    Med vennlig hilsen

    Luxplus.no kundeservice

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Takk for din henvendelse: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse: Re: Svar: Re: Avsluttet: Klage/Fwd: Få silkemykt og glansfullt hår med Bi…

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 6. desember 2020 kl. 15:48

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: “Luxplus.no” <kundeservice@luxplus.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, post@kghav.com

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Luxplus.no <kundeservice@luxplus.no>

    Date: tir. 3. nov. 2020 kl. 02:29

    Subject: Takk for din henvendelse: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse: Klage/Fwd: Takk for din henvendelse: Re: Svar: Re: Avsluttet: Klage/Fwd: Få silkemykt og glansfullt hår med Bi…

    To: Erika Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    ##- Please type your reply above this line -##

    Hei Erika – Takk for at du kontakter oss!

    Din henvendelse er mottatt og vil så raskt som mulig bli behandlet av vår kundeservice.

    Du kan besvare denne e-posten, hvis du ønsker å tilføye noe mer i din henvendelse.

    Med vennlig hilsen

    Luxplus.no kundeservice

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Fortell oss hva du synes om oss

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 6. desember 2020 kl. 15:40

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: infono-no@care.com, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Care.com <infono-no@care.com>

    Date: man. 2. nov. 2020 kl. 20:00

    Subject: Fortell oss hva du synes om oss

    To: Erika Løvenbalk Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Care.com 

     

    FEEDBACK

    Vi vil ha din mening

    Hei Erika,

    Vi håper du har likt å bruke Care.com. Er det noe du likte særlig godt? Er det noe vi kan gjøre bedre? Vi vil virkelig vite hva du tenker! Om du kan avse et par minutter og fortelle oss er du med på å forme fremtiden til Care.com.

    Alle tilbakemeldinger blir behandlet anonymt og strengt fortrolig.

    Gi Feedback

    Care.com er en online plattform hvor familier og hjelpere eller omsorgspersoner kan komme i kontakt med hverandre, utveksle informasjon og hjelpe hverandre. Vi formidler ikke hjelpere til familier, på samme måte som vi heller ikke utvelger eller kobler spesielle hjelpere til familier eller familier til hjelpere. Care.com verifiserer ikke identiteten til, eller opplysningene innsendt av, hjelpere eller familier. For videre informasjon kan du klikke deg inn på “Sikkerhetssenteret” hvor du kan lese om hvordan du selv kan verifisere noens identitet og andre opplysninger.

    Care.com er et varemerke fra Care.com Europe GmbH. ©2020 Care.com Europe GmbH. Alle rettigheter reservert.

    Care.com Europe GmbH, Rotherstr. 19, 10245 Berlin, Tyskland| Tingretten i Berlin Charlottenburg, HRB 110588 B | VAT-nummer: DE258126229 | Direktør: Benjamin Stahl

    Brukervilkår   Personvern   Meld meg av nyhetsbrevet

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    RE: Klage/Fwd: Just dropped (the price on Super Mario 3D All-…) (KMM14873474V42346L0KM)

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 6. desember 2020 kl. 15:33

    Til: eBay Customer Support – spoof <spoof@ebay.com>

    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, ebay@ebay.com, eBay Customer Support – spoof <spoof@ebay.com>, ebay@reply5.ebay.com, billcobb@ebay.com, csme@ebay.com, exec.relations@ebay.com, government_relations@ebay.com, jcanfield@ebay.com, matthewb@ebay.com, pierre@ebay.com, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, ulieberman@ebay.com

    Hi there,

    it seems you are being morons.

    Because this is an account that some trolls have set up in my name, (it seems).

    Like I’ve informed you about earlier.

    I understand that you probably get a lot of emails, at Ebay.

    But you can’t say that its phishing when it’s really trolling.

    (These accounts even bid on items and win auctions in my name).

    I want to know the name of the troll, who has registered an account, in my name.

    And I want to know which better routines, that you’re going to start with, so to avoid that this happens againg.

    Erik Ribsskog

    man. 2. nov. 2020 kl. 19:39 skrev eBay Customer Support – spoof <spoof@ebay.com>:

    Hello,

    Thanks for forwarding the suspicious email you received.

    The email is a spoof, also known as a “phishing,” email. (That’s phishing, as in “fishing” for personal information.) It didn’t come from eBay. Our Trust & Safety team is working to disable any websites it links to.

    Copies of any emails we send you about the status of your account or a change in your account information will be displayed in My Messages. This is especially helpful since many spoof emails try to convince you that your account is in jeopardy.

    — Important —

    *Never* respond to a suspicious email or click any links in the email message. If you think you may have given out personal information in a spoof email or website, you need to take steps to protect your identity right away. For more information about what to do, go to:

     http://pages.ebay.com/help/account/protecting-identity-theft.html

    If you’d like to learn more about how to spot a spoof email and stay safe online, go to:

     http://pages.ebay.com/help/tutorial/accountprotection/js_tutorial.html

    Keep those reports coming — you’re helping protect the global Internet community! Our Trust & Safety team works closely with Internet Service Providers to shut down fraudulent sites. We also send your reports to Web browser companies so that they can develop tools to identify spoof sites.

    Sincerely,

    eBay Trust & Safety Team

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: HEY – Please confirm your email address to enable forwarding

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 6. desember 2020 kl. 15:19

    Til: Kristin Aardsma <support@hey.com>

    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com

    Hi there, 

    in my last email I wrote that I wanted the Managing Director to reply about this.

    I can’t see that this has happened.

    So this I have to complain about.

    You’re being a bunch of primadonna’s you the normal staff at your company, it seems.

    (Since you don’t escalate when the customers/citizens tell you to do that).

    Please stop being morons now, and escalate this like I’ve told you to.

    Erik Ribsskog

    man. 2. nov. 2020 kl. 18:42 skrev Kristin Aardsma <support@hey.com>:

    Hi Erik,

    I appreciate your concern here. I’m so sorry to hear that you’re the target of so much online harassment. That sounds very stressful.

    I appreciate that you’re concerned about this. It does violate our terms to impersonate others: https://hey.com/policies/abuse/

    Phishing or otherwise attempting fraud: It is not okay to lie about who you are or who you affiliate with to steal from, extort, or otherwise harm others.

    If you are the subject of harassment/impersonation that’s against our policy and we’d cancel the account. Please get in touch if anything comes from this and we’ll act on it right away.

    Again, it’s still a possibility that someone accidentally typo’ed their email address and entered yours.

    Kristin Aardsma | Head of Support | she/her | Portland, OR | Basecamp and HEY Support 👋

    {#HS:1265088225-7336412#}

    On Sat, Oct 31, 2020 at 5:55 PM CDT, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:

    Hi,

    like I explained in an earlier email, I’m almost drowning in stuff like this.

    Some trolls order lots of sh*t on the internet, in my name, (or in phoney versions of my name), from companies with poor routines.

    A website named Encyclopedia Dramatica encourages people to troll me.

    So it doesn’t add up, that this was something done by mistanke, I think.

    I think this probably was a type of troll-attack against me.

    It’s just that your company makes this into something with feelings, in a type of clammy way, it seems.

    So I think I rather want the Managing Director to reply about this.

    I want to know the name of the troll who has ordered this in my name.

    And I want to know which better routines that you’re going to start with to prevent this problem from happening again to other citizens/people.

    (Also Ribsskog is a Norwegian name.

    So it isn’t very likely that a Ribsskog-woman would use the English title Miss when registering an account with you, I’d say.

    So your way of explaining what has happened doesn’t seem very likely, I’d say.

    I’ve been in contact with the Ribsskog-expert Bjørn Ribsskog (some years before he died), who sent me a copy of his Ribsskog-genealogy, so I know that most Ribsskog-people live in Norway.

    So I don’t think many of the Ribsskog-women would use the English title ‘Miss’.

    That wouldn’t be very likely, I’d say).

    Erik Ribsskog

    man. 5. okt. 2020 kl. 19:10 skrev Kristin Aardsma <support@hey.com>:

    On Mon, Oct 5, 2020 at 12:09 PM CDT, Kristin Aardsma <support@hey.com> wrote:

    Hello Erik,

    I’m so sorry for all the confusion here.

    Let me introduce myself. I’m Kristin Aardsma, Head of Support at Basecamp and HEY.

    Basecamp is an online project management platform. More about us here: http://basecamp.com

    HEY is an email service. More about us here: https://hey.com/

    We’ve looked into your report and can assure you that this was not phishing, spoofing, or an attack against you.

    This was an honest mistake.

    Essentially, someone signed up for an email account with us, via our email service: https://hey.com/ Part of the sign-up process includes adding a backup email address. This person accidentally added your email address as their backup email address. This person’s account, by the way, is no longer active.

    I can tell that you’re concerned about this, and I want to assure you that nothing nefarious has happened here. It’s definitely concerning when we receive an email that feels phony so I appreciate your concern here. But, in this case, it was merely a mistake that someone added your email address to their account. Again, that account has been canceled.

    I hope that clarifies.

    Kristin Aardsma | Head of Support | she/her | Portland, OR | Basecamp and HEY Support 👋

    On Sun, Oct 4, 2020 at 8:20 AM CDT, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:

    Hi,

    I don’t buy this.

    I’ve been receiving many hundred similar identity theft-emails, in the last months.

    So this is part of a big attack, it seems.

    So your explanation seems a bit unlikely, I’d say.

    So I would have wanted a superior to have a look at this, for a second opinion.

    I also think your titles are a bit unconform.

    What’s this ‘Basecamp’ supposed to mean?

    I asked you to send about this to a superior, but I can’t see that you have done that.

    So this I wanted to complain about.

    Please escalate this to a proper superior.

    Erik Ribsskog

    man. 7. sep. 2020 kl. 22:57 skrev Joan Stewart <support@hey.com>:

    On Mon, Sep 7, 2020 at 3:56 PM CDT, Joan Stewart <support@hey.com> wrote:

    Hi,

    I’m sorry about this confusion. I asked our team to take a look at this for you.

    We do not believe it was identity theft or a spoofing attack. The address miss.ribsskog@hey.com did not try to impersonate you, It did mistakenly use your address (eribsskog@gmail.com) as their recovery address and forwarding address.

    We sent the notification email “HEY – Please confirm your email address to enable forwarding” to make sure this did not happen automatically, in the case that someone uses the incorrect address. That was the case here.

    You should not receive any more emails from HEY about this account/address.

    Please let me know if you have any further questions. Just reply to this email and I’ll be happy to help you in any way I can.

    Thanks!

    Joan Stewart

    Basecamp and HEY Customer Support

    Portland, OR

    *Please note: I work Monday – Friday, 10am – 7pm Central (US).

    On Mon, Sep 7, 2020 at 12:57 AM CDT, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:

    Hi,

    I’m not sure if you’ve gotten this right.

    This is part of some type of spoofing-attack against me, (it seems).

    (A website encourage people to troll/spoof me.

    And I get lots of similar trolling-emails every day).

    So I want you to please escalate this.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Also I think your greeting is a bit odd.

    What’s this supposed to mean.

    Please escalate this to a superior.

    ons. 26. aug. 2020 kl. 20:26 skrev Merissa D <support@hey.com>:

    On Wed, Aug 26, 2020 at 1:26 PM CDT, Merissa D <support@hey.com> wrote:

    Hey,

    Sorry for the trouble!

    It looks like the miss.ribsskog@hey.com user accidentally set eribsskog@gmail.com as their backup email address. That’s why you (eribsskog@gmail.com) got the email originally. So it was just a mistake on the miss.ribsskog@hey.com part that they used the wrong back-up email address. Not to worry — they’ve canceled the account.

    Our routine is to send the verification email first — which is what happened.

    Feel free to review our security procedures here: https://hey.com/security/

    If you have additional questions, please respond to this email and I’ll be happy to help.

    Stay healthy and be well,

    Merissa Dawson

    Principal Customer Support Rep

    On Wed, Aug 26, 2020 at 12:40 PM CDT, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:

    Hi,

    as I explain in my first e-mail I haven’t contacted you.

    I want you to inform me about who has been impersonating me here.

    And I also want you to inform me about which better routines, that you’re organisation/business is going to start with, so that this problem doesn’t happen again, to other citizens/people.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Also my first-name is Erik, not Eric.

    Also, why do use my first-name in the salutation?

    That’s a bit to clammy/personal, (and that you want to be to comrade), I think.

    What’s wrong with just ‘hi’

    Please send about this to a superior.

    tor. 23. jul. 2020 kl. 10:34 skrev James Glazebrook <support@hey.com>:

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Gällande ditt pågående ärende med vår kundservice

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 6. desember 2020 kl. 15:10

    Til: Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>

    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>, post <post@finkn.no>, order@email.cdon.com, CDON <reply@email.cdon.com>, newsletter@email.cdon.com, finansinspektionen@fi.se, CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>, sikkerhetssporsmal@klarna.no, abuse@telia.com, caytana.baguion@klarna.com, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, post@kghav.com

    Hei,

    I min forrige mail, så skrev jeg, at jeg ønsket å få svar, fra noen, hos Qliro konsern, om dette.

    Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig.

    Da har dere noen fæle nykker, (må jeg si), når dere absolutt skal svare selv, om dette.

    (Jeg ønsker å få bli informert om, hva navnet er, på det trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre, at noe lignende skjer igjen, med andre borgere).

    Jeg synes også at det blir klamt, at dere bruker fornavnet mitt sånn, i hilsenen.

    Hva er galt med bare: ‘Hei’?

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    man. 2. nov. 2020 kl. 08:07 skrev Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>:

    Hej Erik,

     

    Jag har bett min kontakt hos Qliro att ta kontakt med dig gällande hur vi arbetar med säkerheten kring fakturabedrägerier.

     

    Gällande din andra begäran om att få ut uppgifter om bedragaren har jag redan svarat dig kring det. Vi får inte ge ut uppgifterna till dig som privatperson, utan det måste gå via en polisanmälan. Du kan sedan begära ut uppgifterna om bedragaren genom Polisen om du vill det.  

     

    Jag hoppas att du får en bra vecka. =)

     

    /Milton

     

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Sent: Saturday, 31 October 2020 22:29

    To: Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>

    Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>; elh@forbrukertilsynet.no; inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no; fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>; Qliro Kundeservice <kundeservice@qliro.com>; post <post@finkn.no>; order@email.cdon.com; CDON <reply@email.cdon.com>; newsletter@email.cdon.com; finansinspektionen@fi.se; CDON CustomerService <customerservice@cdon.com>

    Subject: Re: Gällande ditt pågående ärende med vår kundservice

     

    Hei,

    nå har jeg nettopp sendt en mail, til hu Cathrine igjen.

    (Angående en lignende sak).

    Og der skreiv jeg, at det er feil bruk, av personopplysnings-loven, når dere bruker den, for å beskytte de kriminelle, i en identitetstyveri-sak.

    Så det må jeg klage på.

    Jeg skrev også, at siden dere er del av Qliro, så blir det som at dere sender meg rundt som en kasteball, når dere vil, at jeg også skal ha kontakt med Qliro.

    Det er jo samme firma/konsern, for å si det sånn.

    Så det må jeg også klage på.

    Så det er kanskje sånn, at noen hos Qliro konsern, burde se på dette.

    (Jeg ønsker som sagt å få vite navnet, på det trollet, som bestiller dritt, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert om, hvilke bedre rutiner, som dere skal skaffe dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen, med andre borgere/folk).

    Dere burde kanskje ikke kalle både deres konsern og betalingstjeneste for Qliro.

    Da blir det lett surr, tror jeg.

    Det blir litt russisk, (for å si det sånn).

    Så det må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

     

    man. 5. okt. 2020 kl. 11:38 skrev Milton Gunn <Milton.Gunn@cdon.com>:

    Hej Erik,

     

    Jag hoppas att det är OK att jag svarar dig på svenska, säg till annars så ser jag till att vi får mitt mail översatt.

     

    Jag heter Milton och är Cathrines närmaste chef, hon har skickat ditt senaste meddelande till mig. Låt mig inledningsvis beklaga att du blivit utsatt för ett fakturabedrägeri på vår hemsida. Som du redan verkat ha fått erfara blir nätbedrägerier allt vanligare, både från bedragare och ”trolls” som du beskriver. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra säkerheten på vår hemsida och där är vår fakturapartner Qliro drivande i säkerhetsfrågan. Om du vill kan jag be Qliro ta kontakt med dig för att förklara mer om hur vi arbetar med säkerhet kring nätbedrägerier.

     

    Till att börja med vill jag bekräfta att fakturan för den beställningen som lades har strukits nu, så den behöver du inte oroa dig för mer.

     

    Gällande informationen får vi som företag inte dela med oss av information om en annan person till dig, särskilt när det rör sig om brott vilket det gör i detta fallet. Vi delar endast denna information med Polisen och det gör vi så fort du polisanmält händelsen och polisen hör av sig till oss. Jag förstår att det är ett frustrerande besked och jag förstår dig helt och hållet, men samtidigt är jag mån om att vi som bolag följer de regler som GDPR innebär och då måste vi tyvärr säga nej till dig i frågan om att ge ut uppgifter om personen som utsatt dig för detta. Om du polisanmält händelsen kommer polisen höra av sig till oss och sen kommer vi efter bästa förmåga hjälpa dem att få fast bedragaren/trollet.  

     

    Det är helt normalt att ha många frågor i ett sånt här fall, så tveka inte på att höra av dig om det är något du undrar över så ska jag se till att du får ett svar så snabbt som möjligt.

     

    Jag hoppas att du får en bra vecka trots det som hänt.

     

    Milton Gunn  | Customer Service Coordinator

     

    +46 70 080 79 37 | milton.gunn@cdon.com

     

    cidimage003.png@01D59301.BF904090

    CDON AB

    www.cdon.com

    Corporate Domicile (styrelsens säte): Malmö  |  Corp. Reg. No. 556406-1702

    Visiting address: Södergatan 22, 211 34 Malmö, Sweden  |  Postal address: Box 385, 201 23 Malmö, Sweden

     

    Confidentiality  Information contained in this e-mail is intended for the use of the addressee only, and is confidential. Any dissemination, distribution, copying or use of this communication without prior permission of the addressee is strictly prohibited. If you are not the intended addressee you must delete this e-mail and its attachments.

     

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Klage/Fwd: Fall into Automation with Mobile Labs

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 6. desember 2020 kl. 14:57

    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Kopi: cs@m.techwell.com, elh@forbrukertilsynet.no, abuse@telia.com, clientsupport@techwell.com, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, post <post@finkn.no>

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: TechWell Partner Resource <cs@m.techwell.com>

    Date: man. 2. nov. 2020 kl. 16:00

    Subject: Fall into Automation with Mobile Labs

    To: <eribsskog@gmail.com>

    Having Trouble Viewing This Email? Click Here

    Erika,

    Are you looking to boost mobile DevOps in your testing lab? Have you considered implementing test automation?

    Besides allowing teams to effectively manage and share real iOS and Android devices for testing, Mobile Labs’ device cloud GigaFox now offers two new features that provide speed, improved performance and testing ease when doing automation:

    Appium Replacement Engine

     

    Mobile Labs has built a 100% compatible Appium back-end replacement engine as part of GigaFox that offers:

    Drastically Improved Performance – Start up times, execution times, and most importantly concurrency are all vastly improved with the Mobile Labs engine.

    Fully Compatible with your Existing Scripts – Simply change your Appium endpoint to our Mobile Labs engine and your existing scripts will still run.

    One-Platform Solution: Enjoy the ease of managing devices and running tests from one platform, from one vendor partner.

    Scriptless Automation

     

    Mobile Labs now offers a scriptless automation solution as part of GigaFox that will speed up your entire automation process, regardless of the technical skills of your team:

    Keyword Driven Test Case Development – You no longer need to be an experienced developer to successfully automate mobile applications.

    Cross-platform Scripting – Reduce rework by utilizing a solution that supports iOS and Android.

    Test Continuously – Easily integrated into your CI/CD pipeline for continuous mobile DevOps.

    Mobile Labs is currently offering a free trial of GigaFox so you can check out these new automation features in your testing lab.

    FREE TRIAL

    Sign-up for a free trial today and take the first step in your mobile automation journey with Mobile Labs’ GigaFox.

    Happy Testing,

    Mobile Labs

    For any questions, please contact: Mobile Labs | +1 (404) 214-5804

    Please add cs@m.techwell.com to your address book to ensure complete delivery. Learn More 

    TechWell Corp. • 841 Prudential Drive, 12th Floor • Jacksonville, Florida 32207

    clientsupport@techwell.com • 904.278.0524 • 888.268.8770

    Receiving from a friend? Sign up to receive our email updates

    Click here to manage your email preferences or unsubscribe from these email messages.

    This email was sent to eribsskog@gmail.com

    Privacy Policy

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen