johncons
  • myheritage ribsskog spørsmål

    PS.

    Min mors tremenning, (blir det vel), Baard Ribsskog Schøyen, fikk visst en datter, med en datter av Enok Wangberg, (som var en lederskikkelse, innen samemisjonen):

    datter med datter av enok wangberg

    PS 2.

    Her kan man se, at den nevnte misjonærdatteren, (som min mors tremenning Baard fikk en datter med), het/heter Elisabeth:

    misjonærdatteren het elisabeth

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    E-postfaktura fra Talkmore

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 3. desember 2020 kl. 01:25

    Til: Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>

    Kopi: faktura-telia@telia.no, firmapost@nkom.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, post <post@finkn.no>, Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>, abuse@telenor.no, Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>

    Hei,

    dette har jeg sagt fra til dere om før samer.

    At dette er ikke noe jeg har bestilt.

    Det er noen jævler/troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

    Og det er nok det som har skjedd her og.

    I forbindelse med en annen sak, hvor jeg også klager, på deres ‘samiske’ kundeservice, (eller hva man skal kalle det).

    Så har jeg bedt om, å få svar, fra en overordnet.

    (Eller sjef, som dere vel sier, på Østkanten.

    Dere skjønner ikke hva overordnet betyr.

    Virker det som).

    Og det ønsker jeg også, når det gjelder denne klagesaken.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ons. 2. des. 2020 kl. 18:17 skrev Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>:

    E-postfaktura fra Talkmore

    Hei Erik Løvenbalk,

    Fakturanummer 42060753 er nå tilgjengelig i Talkmore-appen og på Mine Sider.

    Betalingsinformasjon er som følger:

    Telefonnummer 45884952

    Fakturadato 01.12.2020

    Forfallsdato 15.12.2020

    Beløp 384,30

    KID 51247923420607532

    Kontonummer 6005.07.77351

     

    Månedsprisen faktureres forskuddsvis, mens forbruk som ikke er inkludert i abonnement faktureres etterskuddsvis. Dersom du er ny kunde vil du betale for inneværende måned og ut neste måned.

    For detaljert informasjon om hva fakturaen gjelder, logg inn i Talkmore-appen eller på Mine Sider og se spesifisert faktura.

    eFaktura og Avtalegiro

    Med eFaktura og Avtalegiro får du fakturaen rett inn i nettbanken din. I de fleste nettbanker kan du velge dette i forbindelse med betalingen av din faktura. Du kan også bestille eFaktura eller Avtalegiro ved å søke opp Talkmore i listen over eFaktura-tilbydere og oppgi din eFaktura referanse som er: 51247923

    Ha en fin dag!

    Hilsen

    Talkmore

  • måtte gå 6-7 kilometer hver vei

    https://www.nb.no/items/08f480ab470a30299f146292b2a2cf72?page=1&searchText=”helga%20ribsskog”

    PS.

    Her er mer om dette:

    seks og en halv kilometer

    PS 2.

    Jeg har tidligere lest om denne saken.

    At min oldemor, hadde en lærerbolig, (på Rud skole), som fulgte med stillingen.

    Og den lærerboligen var visst sånn, (ifølge skolebestyrer Per Mork), at den gikk mer eller mindre inn, i Olga og Per Mork sin leilighet.

    (Noe sånt).

    Og Per Mork var bekymret for, at min oldemor og de, hadde tenkt å leie ut denne leiligheten, til noen lømler, (siden at min oldemors bror Asbjørn, var sosialist).

    (Stod det i et leserbrev, fra Per Mork.

    Som jeg fant på ‘Bokhylla’, for noen uker siden.

    For å si det sånn).

    Men det kan kanskje ha vært sånn, at min oldemor, heller ble, i denne lærer-leiligheten.

    Hvis det var sånn, at veien, var spesielt fæl, en dag.
    Uten at jeg vet noe sikkert om dette.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    7-8 kilometer skulle det visst være:

    sju åtte kilometer

    PS 4.

    Det var forresten sånn, at min oldemor, var fra Rælingen.

    Så derfor var hu kanskje vant til, å gå, denne lange veien, (mellom Asak og Rælingen).

    (Hva vet jeg).

    Og hvis hu hadde gode sko, (eller kalosjer), så ville det kanskje gå greit, å gå, langs denne veien.

    (Avis-redaksjonen overdrev kanskje litt, angående hvor dårlig stand, som denne veien var i.

    For å si det sånn).

    Så sånn er muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 5.

    Mens jeg søkte om dette, så fant jeg ut mer, om den plassen, (Kristinetomta), hvor min morfar Johannes Ribsskog, vokste opp, (etter at hans far Johan Ribsskog døde, da min morfar var i 9-10-års-alderen, eller noe lignende):

    mer om hvor min oldemor bodde

    PS 6.

    Jeg har blogget litt om Kristinetomta tidligere.

    Og det var vel der som kuene, til min oldefar Johan Ribsskog, dreiv og beita, mens han var lærer, på Asak skole.

    (Noe sånt).

    Mens min oldefar levde.

    Så hadde de vel, (ettersom jeg har forstått det), en leilighet, som fulgte med lærer-jobben.

    (Inne i sjølve skolebygningen).

    Men etter at min oldefar døde.

    Så ville visst min oldemor, at skolen skulle omgjøre denne leiligheten, til klasseværelser.

    (Noe sånt).

    Og så ville min oldemor ha kompensasjon, for at hu ga fra seg lærer-boligen.

    (Noe sånt).

    Men hu fikk ikke så mye i årlig kompensasjon, som hu hadde bedt om.

    Så huset hu fikk bygget, på Kristinetomta, (like ved), var vel ikke så veldig stort.

    (Sånn som jeg husker det).

    Da jeg blogget om dette, så skreiv jeg vel, at kommunen ikke ville, at min morfar, skulle få ha sitt eget rom.

    (Noe sånt).

    Og det tror jeg ikke at han fikk, (i det lille huset, på Kristinetomta).

    (For å si det sånn).

    Og min morfar måtte visst gå på ski, til universitetet, i Oslo, (en strekning på et par mil vel).

    Fortalte min tidligere stefar Arne Thomassen meg, et år, som jeg leide et rom, av han og hans samboer Mette Holter, (på Furuset/Høybråten), studieåret 1990/91.

    (Var det vel).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 7.

    Nå så ikke det huset så lite ut, men jeg lurer på, om dette huset, (i Branderupveien 81), egentlig er to små hus, som har blitt skjøtet sammen, eller noe lignende:

    muligens bygget sammen

    PS 8.

    Da jeg blogget om dette, i februar.

    Så fant jeg ut, at min oldemor og de, kjøpte nabohuset Borgen, under krigen.

    Men da min morfar var ung, (fra han var 9-10 år gammel).

    Så bodde han nok, sammen med sin mor, (min oldemor), i det minste huset på bildet nedenfor.

    Det huset kan muligens ha vært, et tidligere fjøs, (eller noe lignende).

    Hvis ikke de bygde nytt.

    For min oldemor fikk en livsforsikrings-premie utbetalt, da min oldefar døde.

    (Har jeg sett, på ‘Bokhylla’).

    Men hvordan det var, med min oldefar Johan Ribsskog sin arv, etter sine trønderske foreldre.

    Det veit jeg ikke.

    Det er jo sånt som kan skape slektskonflikter, (noe det visst er/var plenty av i Ribsskog-slekten, ifølge min mormor på 80-tallet).

    Så det hadde det kanskje vært interessant å visst mer om.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 9.

    Her er mer om dette:

    kjøpte borgen under krigen

    https://johncons-blogg.net/2020/02/min-morfar-johannes-ribsskog-ble-visst.html

    PS 10.

    Min oldefar Johan Ribsskog, døde i 1922, (mens han var i 40-årene).

    Så jeg lurte på om han døde før foreldrene.

    Men de døde visst i 1910, (når det gjaldt min tippoldefar Johannes Olsen Fjell Ribsskog).

    Og i 1901, (når det gjaldt min tippoldemor Marta Maria Klemetsdatter Ribsskog f. Høstland).

    (Ser jeg på MyHeritage nå).

    Men om de rakk å ordne, med noe slags arv, før min oldefar døde.

    Det veit jeg ikke.

    Jeg tror ikke at min morfar og de, hadde noe hytte, i Trøndelag, (hvor min oldefar var fra).

    Jeg har sett på ‘Bokhylla’, at min morfar og de, averterte i avisa, om at de ønsket å leie en hytte, på 60-tallet, (da de bodde i Klokkarstua), var det vel.

    Og jeg husker at min morfar, lånte en hytte, i Telemark, (av noen bekjente), en ferie, (det kan kanskje ha vært en påskeferie), på 70-tallet.

    (Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • Screenshot_2020-12-02-07-23-16 paint

    https://johncons.angelfire.com/mobil.html

    PS.

    Når det gjelder den nest nederste reklamen, til Angelfire.

    Så blir ikke den midtstilt, på Chrome (for mobil).

    Men på Opera (for PC) så blir den midtstilt.

    Og på Opera Mini (for mobil), så blir Angelfire-reklamene enda verre, enn på bildet overfor.

    (Må jeg si).

    Men akkurat hva grunnen til dette er, det veit jeg ikke for øyeblikket.

    Og det er mulig, at det er sånn, at det ikke spiller noen rolle, hvordan min webdesign-kode er.

    Men at det er noe problem med nettleserene, (når det gjelder Angelfire-reklamene).

    Reklamene er uansett Angelfire sine, og hvordan deres kode er, det har jeg ikke noe oversikt over.

    (Selv om man kan se den på: ‘Page source’, (i Opera).

    Hvor Angelfire sin reklame-kode dukker opp, innimellom min kode, på en slags kaotisk/uoversiktlig måte.

    Må man vel si).

    Og det er ikke sånn, at jeg kan endre, på Angelfire sin kode.

    (For å si det sånn).

    Dette var en av grunnene til, at jeg begynte, med mirror-nettstedet, (tidligere i år).

    Nemlig at det var vanskelig, å få Angelfire-reklamene, til å se bra ut, på johncons-web.

    Så det problemet er uansett borte, på johncons.net, (som er en mirror-versjon av Angelfire-nettstedet).

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    Screenshot_2020-12-02-07-58-54 paint

    https://www.johncons.net

    PS 3.

    Fremover når det gjelder webdesign.

    Så har jeg en lapp her, om ting som burde fikses, på det nettstedet.

    Men jeg lurer på om jeg skal prøve, å få satt på, en sånn ‘EU-footer’, (om cookies), på det nettstedet.

    Hvis jeg får til det.

    For det er liksom litt i tiden.

    (Må man vel si).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 4.

    Denne er kanskje grei, (selv om jeg har sett, at det finnes mer avanserte ‘EU-footere’, hvor det listes opp, hvilke forskjellige cookie-slag, som finnes, på nettstedet):

    eu footer hm 3

    https://elfsight.com/cookie-consent-widget/create/

    PS 5.

    Dette er visst markedslederen:

    denne er visst markedsleder

    https://www.osano.com/cookieconsent

    PS 6.

    Her var det ikke mye å finne:

    jeg burde kanskje lest mer her

    https://www.cw.no/s?q=”cookie%20law”

  • sasha gabor sin lillesøster

    https://www.nb.no/items/9ced622c6569c2c71ac3efb25bfb2549?page=11&searchText=”Agnes%20Sarkozi”

    PS.

    Etter dette igjen, så flytta hu, til Oslo, (fra Romerikes Blad 31. mai 1965):

    mer om lillesøster sasha gabor

    https://www.nb.no/items/6bb9167c90069d817a2303a84f710618?page=9&searchText=”agnes%20sarkozi”~1

    PS 2.

    Agnes Sarkozi/Sarkøzi, hu er vel ikke, noe særlig mørkere, enn min oldemor Helga Ribsskog f. Dørumsgaard.

    (Som også bodde i Skedsmo.

    Som det vel het på den tida).

    Så det er mulig, at min oldemor, muligens ble litt mobba, (ute i Romerike der).

    (Hva vet jeg).

    Selv om det er mulig, at min oldemor, hadde blå øyne, (og ikke brune, som lillesøstera til Sasha Gabor).

    (For å si det sånn).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • axel med samboer

    https://www.facebook.com/photo?fbid=10154210293699474&set=picfp.760964473

    PS.

    Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det sånn, at hun datteren, (helt til venstre), i mellomtiden, (siden 2016), selv har blitt mor.

    Så hu Ann er nå bestemor.

    Og Axel er en slags bonus-bestefar, da.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    erin studsrud johncons blogg

    https://johncons-blogg.net/2020/06/mer-fra-facebook_28.html

  • mer om grandonkel øyvin ribsskog pensjonist

    https://www.nb.no/items/7ed7d08d631f9f8a4f840bd5194ad204?page=5&searchText=”jonas%20lie”%20ribsskog

    PS.

    Det står i artikkelen overfor, at min grandonkel Øyvin Ribsskog sin farsslekt, var fra Flatanger, i Nord-Trøndelag.

    Men det var faren Johan Ribsskog, (min oldefar), som var derfra.

    Øyvin Ribsskog, (og hans tre søsken), var alle født og oppvokst, på Romerike.

    Og morsslekten var fra Oppdal, (står det).

    Men det var morfaren Arnt Olsen Dørumsgaard, som flytta ned til Romerike.

    Moren Helga, (søster av Asbjørn Dørumsgaard), var født, på Romerike.

    Og mormoren, (Karen Pedersdatter), var fra Fladeby.

    (Hun er kjent fra diktet: ‘Skytilen hennes mor’.

    For å si det sånn).

    Og morens bror Asbjørn Dørumsgaard, er jo kjent, som en av Romerikes mest kjente diktere.

    (Må man vel si).

    Han skrev masse om naturen, på Romerike, osv.

    Så at de var trøndere, det blir litt rart.

    Cirka halvparten av forfedrene var fra Trøndelag.

    Men de var selv kjente romerikinger.

    (For å si det sånn).

    Min morfar Johannes Ribsskog, (som var Øyvin Ribsskog sin lillebror), han snakka ikke trøndersk, (husker jeg).

    Han snakka østlandsdialekt.

    (For å si det sånn).

    Og han dro heller aldri på ferier, til Trøndelag, (såvidt meg bekjent).

    Det var mest hytteturer i Telemark (på lånt hytte), London-besøk og langvarige Syden-opphold om vinteren.

    (Sånn som jeg husker det).

    Og min mors yngre bror Martin, han fablet ikke, (i 2005, da jeg bodde noen på samme gård som han, i Kvelde), om å flytte, til Trøndelag.

    Neida, han savnet Nord-Norge, hvor han vokste opp.

    (For min morfar var rådmann, i Hadsel kommune, i Vesterålen.

    På 50/60-tallet).

    Og min tante Ellen, (min mors yngre søster), hu har kjøpt seg hytte/eiendom, i Finnmark, (og ikke i Trøndelag).

    (Noe Martin ikke likte.

    For han mente at hu heller burde kjøpt seg hytte/eiendom, i Nordland/Vesterålen.

    For å si det sånn).

    Ingen av de fire søsknene, (Dagny, Øyvin, Helge og Johannes), har hatt hytte i Trøndelag, (eller noe lignende).

    (Faren døde ung.

    Og mora var fra Rælingen, (selv om hu hadde trøndersk far).

    For å si det sånn.

    Morbroren/onkel Asbjørn, dro visst en del opp, til Oppdal/Trøndelag, (har jeg hørt, i et radio-intervju).

    Men min oldemor Helga, (Asbjørn sin søster), hadde så mørkt hår, (antagelig fra sin Fladeby-mor).

    Så hu kunne kanskje ikke dratt opp til Trøndelag, uten å bli kalt tater, eller noe lignende.

    For å si det sånn).

    Og min morfar og hans søsken, pleide vel heller ikke å ha slekt fra Trøndelag, på besøk, på Romerike/Østlandet.

    (For å si det sånn).

    Men de har istedet flytta rundt, alle andre steder, enn Trøndelag.

    (Må man vel si).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Oppdatering/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til deg

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. desember 2020 kl. 13:10

    Til: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>

    Kopi: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, terje@aspelund.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, abuse@telia.com, POLBoard@postoffice.co.uk, Club Creo <info@clubcreo.com>, firmapost@nkom.no, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@finanstilsynet.no>, “post@inkassoklagenemnda.no” <post@inkassoklagenemnda.no>, “postmottak@sivilombudsmannen.no” <postmottak@sivilombudsmannen.no>, “sande.vgs” <sande.vgs@vfk.no>, polcustomercare@royalmail.com, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, postmottak@sd.dep.no, CustomerCare <CustomerCare@postoffice.co.uk>, Finn.Kinserdal@nhh.no, nhh.postmottak@nhh.no

    Hei,

    jeg viser til Deres brev/melding fra 17. november, (se vedlegg), som jeg mottok på torsdag, (var det vel).

    Jeg gjentar at dette ikke er noe, som jeg har bestilt.

    Det er noen troll/jævler som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: man. 30. nov. 2020 kl. 01:05

    Subject: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til deg

    To: Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>

    Cc: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <terje@aspelund.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <abuse@telia.com>, <POLBoard@postoffice.co.uk>, Club Creo <info@clubcreo.com>, <firmapost@nkom.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@finanstilsynet.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, <polcustomercare@royalmail.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, <postmottak@sd.dep.no>, CustomerCare <CustomerCare@postoffice.co.uk>, <Finn.Kinserdal@nhh.no>, <nhh.postmottak@nhh.no>

    Hei,

    jeg viser til Deres brev/melding fra 17. november.

    (Se vedlegg).

    Dette er ikke noe jeg har bestilt.

    Det er noen jævler/kødder/troll, som bestiller masse dritt, i mitt navn, (eller i tulle-versjoner av mitt navn), på nettet, fra firmaer med dårliger rutiner.

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———

    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: fre. 20. nov. 2020 kl. 00:42

    Subject: Klage/Fwd: Sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til deg

    To: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>

    Cc: <terje@aspelund.no>, <elh@forbrukertilsynet.no>, <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, fmovpost <fmovpost@fylkesmannen.no>, post <post@finkn.no>, <abuse@telia.com>, <POLBoard@postoffice.co.uk>, Club Creo <info@clubcreo.com>, juridisk <juridisk@datatilsynet.no>, <firmapost@nkom.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, post <post@finanstilsynet.no>, post@inkassoklagenemnda.no <post@inkassoklagenemnda.no>, postmottak@sivilombudsmannen.no <postmottak@sivilombudsmannen.no>, sande.vgs <sande.vgs@vfk.no>, <polcustomercare@royalmail.com>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Faktura RB <Faktura.RB@posten.no>, EK Kristiansand kundeservice <kristiansand.kundeservice@posten.no>, <postmottak@sd.dep.no>, CustomerCare <CustomerCare@postoffice.co.uk>

    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke

    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes

    jeg).

    ———- Forwarded message ———

    Fra: <no_reply@posten.no>

    Date: tor. 29. okt. 2020 kl. 20:16

    Subject: Sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til deg

    To: <eribsskog@gmail.com>

    Hei.

    Det er en sending fra Lotteriadministrasjonen på vei til deg.

    Sporingsnummer: 370727320188787550

    Sendingen har målene 6 cm x 20 cm x 28 cm.

    Vekt: 1,95 kg.

    Forventet ankomst 30.10.2020.

    Spor sendingen her: https://posten.no/s/370727320188787550

    Hilsen Posten

    IMG_20201201_0001 paint.jpg

    237K

    PS.

    Her er vedlegget:

    IMG_20201201_0001 paint

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Betalingspåminnelse fra Talkmore

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 1. desember 2020 kl. 10:45

    Til: Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>

    Kopi: faktura-telia@telia.no, firmapost@nkom.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, post <post@finkn.no>, Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>, abuse@telenor.no

    Hei,

    jeg har bedt om å få svar fra en overordnet.

    Dere vanlige sliterne/streberne hos Talkmore sender meg rundt som en kasteball.

    Dette må jeg klage på.

    Dette med rollover tok jeg også med han nevnte Martin, og så begynner en Jørgen og en Helene, (som ikke veit hva som har skjedd), å stokke kortene.

    For et ræva firma dere er.

    Dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    tir. 1. des. 2020 kl. 08:53 skrev Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>:

    Hei.

    Som tidligere nevnt så finner vi ingen feil på din faktura.

    Kan du sende kopi av din oppsigelse ? Fordi om du oppretter et mobilt bredbånd abonnement hos Telia må du gi Talkmore skriftlig oppsigelse, dette er abonnement som man ikke kan overføre til en ny operatør. 

    Den dataen du ikke bruker opp av din inkluderte datamengde i abonnementet ditt i en måned, vil automatisk rulles over til neste måned. Derfor mistet du rollover da du nedgraderte abonnementet ditt fra 100GB til 50GB. Når man har 100GB abonnement kan du spare opp 100GB i rollover, tilsammen ha 200GB på konto. Når man har 50GB abonnement kan man spare opp 50GB i rollover, og ha tilsammen 100GB.

    Ha en fin dag!

    Med vennlig hilsen

    Helene

    Talkmore kundesenter

    image

    https://www.facebook.com/talkmore.nohttps://twitter.com/Talkmore_KShttps://www.instagram.com/talkmore_no/http://www.mynewsdesk.com/no/talkmore

    Finn svar på alle dine spørsmål her: talkmore.no/kundesenter

    image 

    Verv en venn til Talkmore og få 500,- i fratrekk på fakturaen og 500,- til den du verver.- talkmore.no/verving 

    On Fri, 27 Nov ved 4:39 PM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:

    Hei,

    problemet var, at han kollegaen din, skulle ha fikset fakturaen, på en fredag, (ifølge det han sa, på deres chat), eller noe lignende.

    (Dette var en Martin.

    Som nevnt tidligere).

    Men dette ble ikke fikset, før uka etter.

    Så derfor syntes jeg, at dere var uprofesjonelle.

    (For dere hadde også ranet meg for rollover.

    Og dere hadde også en innpåsliten gateselger på meg, i Karl Johan, (når jeg skulle med Kiel-ferja, rundt 20. oktober).

    En som ikke hadde takt og tone.

    Må jeg si).

    Så når dere jager meg til Telia, så må dere ta dette på deres kappe, mener jeg.

    Jeg har allerede betalt Telia-regningen denne måneden.

    Og jeg har knapt brukt Talkmore denne måneden.

    Og dere har fått min oppsigelses-mail, 12. november, (en kopi av en mail jeg sendte Telia).

    Så dere skal ha fått oppsigelse og alt i orden.

    Så dette vil jeg gjerne ha svar på, fra en overordnet, hos dere.

    (Jeg vil at dere skal frafalle regningen, og si pent unnskyld, for at dere har tulla verre, enn han Henrik Elvestad, i sin Kiwi-sketsj).

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg har nå også funnet ut, at dere er eiet, av Telenor.

    Hvorfor ikke bare kalle seg Telenor.

    Det virker rart, at Telenor, både er Talkmore og Telenor, må jeg si.

    Dette må jeg klage på.

    Det virker som at Telenor har en egen avdeling, (Talkmore), hvor de bare ansetter idioter/tullinger, og hvor ingen gjør jobben sin.

    Skjerpings!

    fre. 27. nov. 2020 kl. 14:10 skrev Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>:

    Hei.

    Min kollega har allerede fjernet 49 kr på denne fakturaen som var forbruk fra oktober. Utover dette så ser vi ingen feil på faktura.

    Ser ikke at du har gitt beskjed tidligere om at du ønsker å stoppe pakken her. Man flytter ikke et mobilt bredbånd mellom operatører, så her må eksisterende pakke sies opp.

    Kan du bare bekrefte at du ønsker å si opp mobilt bredbånd hos Talkmore?

    Ha en fin dag!

    Med vennlig hilsen

    Jørgen

    Talkmore kundesenter

    image

    https://www.facebook.com/talkmore.nohttps://twitter.com/Talkmore_KShttps://www.instagram.com/talkmore_no/http://www.mynewsdesk.com/no/talkmore

    Finn svar på alle dine spørsmål her: talkmore.no/kundesenter

    image 

    Verv en venn til Talkmore og få 500,- i fratrekk på fakturaen og 500,- til den du verver.- talkmore.no/verving 

    On Wed, 25 Nov ved 7:30 PM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:

    Hei,

    jeg informerte dere tidligere denne måneden, om at jeg har bytta, til Telia.

    Etter at dere har kødda verre med meg, enn han Henrik Elvestad, i hans Kiwi-sketch.

    (I forbindelse med at jeg nedgraderte fra 100 GB til 50 GB, for jeg hadde mye rollover, og deres 100 GB-abonnement er også svinedyrt, sammenlignet med for eksempel Telia sitt, så da sparte jeg noen hundrelapper, men dere tulla med overfakturering, ran av rollover, avtalebrudd når det gjaldt at dere skulle ordne med fakturaen samme dag som jeg chattet med dere (en Martin der, det husker jeg, for jeg har en onkel/morbror med det navnet), dere hadde også en merkelig/gal gateselger med regnfrakk og sykkel, i Karl Johan, som var veldig innpåsliten/plagsom, rundt den 20. oktober, (jeg var på vei til Kiel-ferja), var det vel).

    Så dette er igjen over-fakturering, må jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    Telia har billigere priser og bedre dekning, så det har

    ons. 25. nov. 2020 kl. 17:08 skrev Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>:

    Har du glemt oss?

    Hei Erik,

    Vi kan ikke se å ha mottatt betaling for fakturanummer 41758866 for mobilnummer 580002164439.

    Med eFaktura og Avtalegiro får du fakturaen rett inn i nettbanken din. I de fleste nettbanker kan du velge dette i forbindelse med betalingen av din faktura. Du kan også betale fakturaen med Vipps i Talkmore-appen, eller bank/kredittkort på Mine Sider.

    Betalingsinformasjon er som følger:

    Utestående beløp 568,73

    KID 51022506417588665

    Kontonummer 6005.07.77351

    Forfallsdato 20.11.2020

    Mottaker Talkmore AS, Postboks 6007 Etterstad, 0601 Oslo

    Faktura og fakturaspesifikasjon kan du finne i Talkmore-appen eller på Mine Sider.

    Om du har spørsmål eller trenger hjelp med noe annet, finner du svar på kundeservice-sidene våre på talkmore.no Du er også velkommen til å ta kontakt med oss

    Vennligst se bort fra denne påminnelsen dersom fakturaen allerede er betalt.

    Ha en fin dag!

    Hilsen

    Talkmore

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen