johncons
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Betalingspåminnelse fra Talkmore

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 27. november 2020 kl. 16:39

    Til: Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>

    Kopi: faktura-telia@telia.no, firmapost@nkom.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, post <post@finkn.no>, Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>, abuse@telenor.no

    Hei,

    problemet var, at han kollegaen din, skulle ha fikset fakturaen, på en fredag, (ifølge det han sa, på deres chat), eller noe lignende.

    (Dette var en Martin.

    Som nevnt tidligere).

    Men dette ble ikke fikset, før uka etter.

    Så derfor syntes jeg, at dere var uprofesjonelle.

    (For dere hadde også ranet meg for rollover.

    Og dere hadde også en innpåsliten gateselger på meg, i Karl Johan, (når jeg skulle med Kiel-ferja, rundt 20. oktober).

    En som ikke hadde takt og tone.

    Må jeg si).

    Så når dere jager meg til Telia, så må dere ta dette på deres kappe, mener jeg.

    Jeg har allerede betalt Telia-regningen denne måneden.

    Og jeg har knapt brukt Talkmore denne måneden.

    Og dere har fått min oppsigelses-mail, 12. november, (en kopi av en mail jeg sendte Telia).

    Så dere skal ha fått oppsigelse og alt i orden.

    Så dette vil jeg gjerne ha svar på, fra en overordnet, hos dere.

    (Jeg vil at dere skal frafalle regningen, og si pent unnskyld, for at dere har tulla verre, enn han Henrik Elvestad, i sin Kiwi-sketsj).

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg har nå også funnet ut, at dere er eiet, av Telenor.

    Hvorfor ikke bare kalle seg Telenor.

    Det virker rart, at Telenor, både er Talkmore og Telenor, må jeg si.

    Dette må jeg klage på.

    Det virker som at Telenor har en egen avdeling, (Talkmore), hvor de bare ansetter idioter/tullinger, og hvor ingen gjør jobben sin.

    Skjerpings!

    fre. 27. nov. 2020 kl. 14:10 skrev Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>:

    Hei.

    Min kollega har allerede fjernet 49 kr på denne fakturaen som var forbruk fra oktober. Utover dette så ser vi ingen feil på faktura.

    Ser ikke at du har gitt beskjed tidligere om at du ønsker å stoppe pakken her. Man flytter ikke et mobilt bredbånd mellom operatører, så her må eksisterende pakke sies opp.

    Kan du bare bekrefte at du ønsker å si opp mobilt bredbånd hos Talkmore?

    Ha en fin dag!

    Med vennlig hilsen

    Jørgen

    Talkmore kundesenter

    image

    https://www.facebook.com/talkmore.nohttps://twitter.com/Talkmore_KShttps://www.instagram.com/talkmore_no/http://www.mynewsdesk.com/no/talkmore

    Finn svar på alle dine spørsmål her: talkmore.no/kundesenter

    image 

    Verv en venn til Talkmore og få 500,- i fratrekk på fakturaen og 500,- til den du verver.- talkmore.no/verving 

    On Wed, 25 Nov ved 7:30 PM , Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> wrote:

    Hei,

    jeg informerte dere tidligere denne måneden, om at jeg har bytta, til Telia.

    Etter at dere har kødda verre med meg, enn han Henrik Elvestad, i hans Kiwi-sketch.

    (I forbindelse med at jeg nedgraderte fra 100 GB til 50 GB, for jeg hadde mye rollover, og deres 100 GB-abonnement er også svinedyrt, sammenlignet med for eksempel Telia sitt, så da sparte jeg noen hundrelapper, men dere tulla med overfakturering, ran av rollover, avtalebrudd når det gjaldt at dere skulle ordne med fakturaen samme dag som jeg chattet med dere (en Martin der, det husker jeg, for jeg har en onkel/morbror med det navnet), dere hadde også en merkelig/gal gateselger med regnfrakk og sykkel, i Karl Johan, som var veldig innpåsliten/plagsom, rundt den 20. oktober, (jeg var på vei til Kiel-ferja), var det vel).

    Så dette er igjen over-fakturering, må jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    Telia har billigere priser og bedre dekning, så det har

    ons. 25. nov. 2020 kl. 17:08 skrev Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>:

    Har du glemt oss?

    Hei Erik,

    Vi kan ikke se å ha mottatt betaling for fakturanummer 41758866 for mobilnummer 580002164439.

    Med eFaktura og Avtalegiro får du fakturaen rett inn i nettbanken din. I de fleste nettbanker kan du velge dette i forbindelse med betalingen av din faktura. Du kan også betale fakturaen med Vipps i Talkmore-appen, eller bank/kredittkort på Mine Sider.

    Betalingsinformasjon er som følger:

    Utestående beløp 568,73

    KID 51022506417588665

    Kontonummer 6005.07.77351

    Forfallsdato 20.11.2020

    Mottaker Talkmore AS, Postboks 6007 Etterstad, 0601 Oslo

    Faktura og fakturaspesifikasjon kan du finne i Talkmore-appen eller på Mine Sider.

    Om du har spørsmål eller trenger hjelp med noe annet, finner du svar på kundeservice-sidene våre på talkmore.no Du er også velkommen til å ta kontakt med oss

    Vennligst se bort fra denne påminnelsen dersom fakturaen allerede er betalt.

    Ha en fin dag!

    Hilsen

    Talkmore

  • Screenshot_2020-11-26-21-52-30

    https://www.johncons.net/mobil.html

    PS.

    Jeg har også bytta til de nye dato-boksene, på ‘Arkiv’-siden, på mirror-nettstedet sin mobil-versjon:

    Screenshot_2020-11-26-22-20-42

    https://johncons.net/arkiv_mobil.html

    PS 2.

    Når jeg skulle laste opp disse nye websidene, (mobil-forsiden og arkiv-siden i mobilversjon).

    Så kom jeg tilfeldigvis borti WordPress-knappen.

    (På Dreamhost sitt interface).

    Og da begynte Dreamhost bare å installere.

    (Uten noe om og men).

    Og jeg måtte da slette WordPress igjen, for å kunne laste opp fler filer, med File Manager.

    Og da forsvant alle filene, på nettstedet.

    Så jeg måtte sitte, i et par timer, og blant annet laste ned et FTP-program, (FileZilla).

    (For jeg har glemt hvilket program jeg brukte, i våres/sommer.

    For jeg er mest vant til å bruke web-interface, (de siste årene), siden at jeg har hatt Angelfire-nettsted, en lang stund.

    Og på Angelfire så kan man ikke bruke FTP.

    For å si det sånn).

    Og så lasta jeg opp masse backup-filer, da.

    Og fikk det vel til å bli som det var.

    (Ser det ut som).

    Men det er lite brukervennlig, å ha sånne knapper, som begynner å installere/slette, uten noen advarsel.

    (Vil jeg si).

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    måtte slette alt på nettstedet

    PS 4.

    Enda mer om dette:

    lite brukervennlig

  • bente boquist facebook 1

    PS.

    Her er mer om dette:

    facebook bente boquist

    PS 2.

    Jeg lurer på om Bente Boquist kan være hu jenta her, (det vil si barnebarnet til min farfars fetter Kristian Andresen):

    barnebarn til farfars fetter

    https://youtu.be/9uCYTU6hJmA

    PS 3.

    Min firemenning Bente Boquist er visst kunstner:

    min firemenning er visst kunstner

    http://www.benteboquist.com

    PS 4.

    Jeg gjettet riktig, angående at Bente Boquist er min farfars fetter Kristian Andresen sitt barnebarn, (da er muligens hun blonde damen i PS 2 min fars tremenning Kari, (med litt forbehold, for det kan jo for eksempel være sånn, at det er hun Tuva, (som de nevner nedenfor), som er med i ‘Berger 1965’-filmen)):

    barnebarn av kristian

    https://www.facebook.com/groups/266282843489204/

  • På mandag 12. oktober, så gikk jeg, til Mega Bekkestua, for å handle mat.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Da jeg jobba som Rimi-butikksjef, (noe jeg jobba som fra 1998 til 2002), så lærte jeg, at matvarer, aldri skal ligge, rett på gulvet, (som disse gresskarene), noe Mega visst ikke har lært:

    IMG_20201012_205943

    PS 2.

    Da jeg jobba, på OBS Triaden, (hvor jeg jobba, fra 1990 til 1992).

    Så ble det sagt, på spiserommet, (muligens av min kasserer-kollega Frank), at OBS Triaden, (eller Matland som butikken het før den ble OBS), hadde solgt klementiner, rett fra gulvet, (et kjempestort lass, av noe slag).

    (Noe sånt).

    Så dette hadde jeg kanskje i bakhue, som Rimi-butikksjef.

    Og derfor så tenkte jeg nok, at det hadde tatt seg ut, å ha en potetsekk stående, rett foran potetbingen, (på Rimi Nylænde).

    For å få frukt-avdelinga til å se litt bugnende/velfylt ut.

    Men da begynte Rimi-distriktssjef Anne Kathrine Skodvin å klage, husker jeg.

    (Siden at den potetsekken stod rett på gulvet, (som var nyvaska).

    For å si det sånn).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Mega hadde noe slags rot/skrot stående, i utgangspartiet/vindfanget, til butikken:

    IMG_20201012_210613

    PS 4.

    Ledig jobb for ‘lager-slask’ på Meny:

    IMG_20201012_211133 paint

    PS 5.

    Her er mer om dette:

    IMG_20201012_211335

    PS 6.
    Å ha en skjøteledning liggende sånn på gulvet, må være ny rekord i åndssvakhet, (handlevogn-hjulene, er ikke laget, for å kjøre over sånne ting, vil jeg si):

    IMG_20201012_211408 rotert

    PS 7.

    Her var det tomt:

    IMG_20201012_211604 rotert

  • farfars tante ragnhild

    https://www.facebook.com/groups/266282843489204/

    PS.

    Ragnhild var, (som min farfars mor Ingeborg), datter av den svenske skomakermester Olof Olsson Brunmark aka. Ole Olsen.

    Som min firemenning Kristine Brunmark, (som er journalist), også er etterkommer etter.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Mer om min farfars tante:

    mer om farfars tante

    https://www.myheritage.no/site-family-tree-67419522/ribsskog#!profile-1500015-info

    PS 3.

    Det kan forresten se ut som, at min farfars tante Ragnhild, mangla et bein, på sine eldre dager, (hvis ikke det er sånn, at hu sitter litt rart):

    mangla bein hm

    https://www.facebook.com/photo/?fbid=3622297737829614&set=gm.3368828376567953

    PS 4.

    Det kan kanskje ha vært sånn, at hesten, (Bella), tråkka min farfars tante, på foten, en gang, som den kom inn, på kjøkkenet.

    (Noe de skriver om i kommentarene, på skjermbildet overfor.

    For å si det sånn).

    Og så gikk det kanskje koldbrann i foten.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

  • sevvi lei seg

    https://www.vg.no/sport/fotball/i/7K7v6o/diego-maradona-60-er-doed?utm_content=row-1&utm_source=vgfront

    PS.

    I Weymouth, så spleisa Sevvi og jeg, på en fotball, (sånn som jeg husker det).

    (Vi spilte fotball i en park, like ved der, som vår vertsfamilie bodde.

    Var det vel).

    Og den fotballen skreiv Sevvi på.

    Han skreiv, (på engelsk), at Maradona var verdens beste fotball-spiller.

    (Noe sånt).

    Og jeg holder jo med Everton.

    Og i ukene før vi dro på språkreise, så var det fotball-VM, (i Mexico).

    Og Everton hadde fire spillere, (Steven, Stevens, Reid og Lineker), på England sitt lag.

    Så jeg holdt jo med England, i dette fotball-VM-et.

    (Siden at Norge ikke var med.

    For å si det sånn).

    Men Sevvi holdt visst, med Argentina, da.

    (Sevvi sa til meg, på slutten av niende klasse.

    At før vi skulle på språkreise, så skulle han bare sitte hjemme, og se på fotball-VM.

    Sånn som jeg husker det).

    Noe som kanskje ikke var så populært, i England, på den tida.

    Siden at England nettopp hadde vært i krig, mot Argentina, i Falklandskrigen.

    (For å si det sånn).

    Og Maradona scorte også, med hånda, i en kamp mot England, i det nevnte fotball-VM.

    (Og Maradona sa visst da, at det var: ‘Guds hånd’, som hadde scoret.

    Noe sånt).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Betalingspåminnelse fra Talkmore

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 25. november 2020 kl. 19:30

    Til: Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>

    Kopi: Talkmore Kundesenter <kundesenter@talkmore.no>, firmapost@nkom.no, elh@forbrukertilsynet.no, inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no, faktura-telia@telia.no, post <post@finkn.no>

    Hei,

    jeg informerte dere tidligere denne måneden, om at jeg har bytta, til Telia.

    Etter at dere har kødda verre med meg, enn han Henrik Elvestad, i hans Kiwi-sketch.

    (I forbindelse med at jeg nedgraderte fra 100 GB til 50 GB, for jeg hadde mye rollover, og deres 100 GB-abonnement er også svinedyrt, sammenlignet med for eksempel Telia sitt, så da sparte jeg noen hundrelapper, men dere tulla med overfakturering, ran av rollover, avtalebrudd når det gjaldt at dere skulle ordne med fakturaen samme dag som jeg chattet med dere (en Martin der, det husker jeg, for jeg har en onkel/morbror med det navnet), dere hadde også en merkelig/gal gateselger med regnfrakk og sykkel, i Karl Johan, som var veldig innpåsliten/plagsom, rundt den 20. oktober, (jeg var på vei til Kiel-ferja), var det vel).

    Så dette er igjen over-fakturering, må jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    Telia har billigere priser og bedre dekning, så det har

    ons. 25. nov. 2020 kl. 17:08 skrev Talkmore <ikke-svar@talkmore.no>:

    Har du glemt oss?

    Hei Erik,

    Vi kan ikke se å ha mottatt betaling for fakturanummer 41758866 for mobilnummer 580002164439.

    Med eFaktura og Avtalegiro får du fakturaen rett inn i nettbanken din. I de fleste nettbanker kan du velge dette i forbindelse med betalingen av din faktura. Du kan også betale fakturaen med Vipps i Talkmore-appen, eller bank/kredittkort på Mine Sider.

    Betalingsinformasjon er som følger:

    Utestående beløp 568,73

    KID 51022506417588665

    Kontonummer 6005.07.77351

    Forfallsdato 20.11.2020

    Mottaker Talkmore AS, Postboks 6007 Etterstad, 0601 Oslo

    Faktura og fakturaspesifikasjon kan du finne i Talkmore-appen eller på Mine Sider.

    Om du har spørsmål eller trenger hjelp med noe annet, finner du svar på kundeservice-sidene våre på talkmore.no Du er også velkommen til å ta kontakt med oss

    Vennligst se bort fra denne påminnelsen dersom fakturaen allerede er betalt.

    Ha en fin dag!

    Hilsen

    Talkmore

  • nettmobbing 25. november 2

    https://kokkejaevel.blogg.no/herregud-hva-har-jeg-gjort-4.html

    PS.

    Jeg bruker gratisversjonen av StatCounter (en trafikk-analyse-tjeneste) på johncons-blogg, og der kan jeg se hvilke nettsteder, som sender trafikk til bloggen:

    statcounter 25. november 2

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen