johncons
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Studielån/Fwd: Skattemelding/Fwd: Klage/Fwd: Angående studielånet ditt
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 23. juni 2026 kl. 11:40
    Til: postmottak@lanekassen.no
    Kopi: personvernombud@lanekassen.no, "“hanne.bjertnes@lanekassen.no”" <hanne.bjertnes@lanekassen.no>, anette.bjerke@lanekassen.no, Solveig Laukholm <SolveigLaukholm.Akselsen@skatteetaten.no>, sifirmapost@skatteetaten.no, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, "postmottak@sivilombudet.no" <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, "report@phishing.gov.uk" <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, 200018144 <epost@nito.no>, "post@unio.no" <post@unio.no>, "post@hk.no" <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, "lisa.eian@elden.no" <lisa.eian@elden.no>, Postmottak <postmottak@forbrukertilsynet.no>, "postmottak@dfd.dep.no" <postmottak@dfd.dep.no>, "mail@retshjaelpen.dk" <mail@retshjaelpen.dk>, "h.bleken@haavind.no" <h.bleken@haavind.no>, "goa@gjeld.org" <goa@gjeld.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Sigurd Storm <sigurd.storm@oslomet.no>, Frode Eika Sandnes <frode-eika.sandnes@oslomet.no>, "“postmottak@uhr.no”" <postmottak@uhr.no>, Studier <studier@kristiania.no>, "“post@sivilombudsmannen.no”" <post@sivilombudsmannen.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Lasse Berntzen <Lasse.Berntzen@usn.no>, "“simulakyrre@gmail.com”" <simulakyrre@gmail.com>, Hans Ola Hovdedalen <HansOla.Hovdedalen@kristiania.no>, dokhjelp <dokhjelp@oslomet.no>, "“nso@student.no”" <nso@student.no>, Silje Hjelset Nygaard <SiljeHjelset.Nygaard@kristiania.no>, Kristiania <egms@service-now.com>, "“Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no”" <Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no>, Tove Jorid Hatlen <Tove.Hatlen@iu.hio.no>, hovedresepsjonen <hovedresepsjonen@oslomet.no>, Kari Lise Johnsrud Odberg <kari.odberg@oslomet.no>, Solfrid Lind <Solfrid.Lind@kristiania.no>, "“tine.wideroe@kristiania.no”" <Tine.Wideroe@kristiania.no>, "“Sarah J. Paulson”" <SarahJ.Paulson@kristiania.no>, Eksamen <Eksamen@kristiania.no>, Westerdals Oslo ACT <post@westerdals.no>, Infosenteret <Infosenteret@patentstyret.no>, City Self-Storage Colosseum <colosseum@cityselfstorage.com>, "“ohs@selvaag.no”" <ohs@selvaag.no>, "“postmottak@uio.no”" <postmottak@uio.no>, Harry Erwin <harry.erwin@sunderland.ac.uk>, post@forbrukerombudet.no, christen.krogh@oslomet.no, "post@rettferdnorge.no" <post@rettferdnorge.no>, "newsdesk@independent.co.uk" <newsdesk@independent.co.uk>, "contactus@amnesty.org" <contactus@amnesty.org>, "samediggi@samediggi.no" <samediggi@samediggi.no>, lie@elden.no, travels@kilroy.co.uk
    Hei,

    jeg viser til Deres brev fra 4. juni.

    (Se vedlegg)

    Jeg synes at dere her kommer med noen veldig vage greier, som ikke sier meg så mye.

    Så dette må jeg klage på.

    Jeg ønsker svar fra daglig leder (administrerende direktør) om dette.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    For å forklare mer om det jeg lurer på.

    Så er det sånn, at jeg begynte å studere (informasjonsbehandling på NHI) høsten 1989.

    Og da var det ingen som hadde hørt om forsinkelses-regler.

    Så jeg var kanskje litt mer 'laid back', enn jeg ellers ville ha vært.

    Og så ble jeg ferdig med to år på NHI, før jeg måtte i militæret (førstegangstjeneste) sommeren 1992.

    Og da fikk jeg 33 vekttall av 40 (jeg jobbet mye på OBS Triaden, hvor jeg for det meste var ansatt i kassene, hvor jeg i perioder satt i kassaleder-bua osv., pluss jeg om lørdagene etterhvert jobbet fast i ferskvaren, da Ferskvaredrift (eiet av Ole Jørgen Bakke) gikk konkurs, så OBS begynte å drive ferskvareavdelingen (som de arvet fra Matland) selv).

    Og så begynte jeg min andre studietid (etter å ha jobbet som Rimi-butikksjef, for det skar seg med OBS, mens jeg var i militæret, og ville tjene litt ekstra i feriene/'lang-permene', og så hadde jeg en tidligere klassekamerat som var Rimi-butikksjef, så jeg begynte istedet å jobbe på Rimi Munkelia (på Lambertseter) og etter militæret så ble til at jeg jobbet meg oppover i Rimi-kjeden, siden at var nedgangstider, rundt 1993, da jeg dimma).

    Min andre studie-tid (som var på HiO IU) den startet høsten 2002.

    Og jeg studerte der to år (heltid).

    Før jeg bestemte meg for å gå det siste året (av dette Bachelor IT-studiet) i England (på University of Sunderland).

    Men da tok det cirka fire måneder, før jeg fikk studielånet.

    (Studiene startet i september 2004.

    Og jeg fikk studielånet i januar 2005.

    Fordelt på to like utbetalinger, som jeg fikk, med noen få ukers mellomrom).

    Og når det gjelder HiO IU så jobba jeg som låseansvarlig, på Rimi Langhus og Rimi Bjørndal, ved siden av studiene.

    Og det ble litt mye jobbing noen ganger (for det er ikke bare bare å være leder (låseansvarlig) i to butikker samtidig, vil jeg si, ihvertfall ikke med de sjefene jeg hadde (Johan Brendmoe og Thomas Bruun)).

    Så det endte med, at jeg fikk 90 av 120 studiepoeng (fra HiO IU).

    Og 33 vekttall (fra NHI) det blir vel 99 studiepoeng.

    Så tilsammen har jeg 189 studiepoeng.

    Og grenser for Bachelor-grad er visst 180 studiepoeng.

    Så egentlig har jeg nok data/IT/økonomi-fag, til å få en bachelor i IT eller informasjonbehandling.

    (Vil jeg si).

    Og jeg hadde et møte (med en Sigurd Storm, som resepsjondama dro meg med opp til) hos OsloMet (HiO sin arvtager) om dette, i 2024.

    Men til ingen nytte.

    Og når det gjelder studiene i Sunderland.

    Så var det sånn, at HiO IU rota bort min søknad dit, pluss at HiO sitt internasjonale kontor, rota bort min Lånekassa-søknad (som ei dame der insisterte på å levere, for meg).

    Så det var jo bare kaos.

    Jeg kom inn på en engelsk bachelor i Computing, gjennom IEC (som nå heter Kilroy Education).

    Men da ville jeg ikke fått studielånet (hvis fagene ikke stemte med de jeg manglet fra HiO IU).

    Så jeg måtte bytte en del fag der, og jeg måtte også bruke mye tid, på å roe ned kreditorer i Norge (jeg hadde bil-lån og Entercard osv., for Rimi hadde bransjens laveste lederlønninger).

    Så det endte med, at jeg fant ut, at det var best å avbryte studiene (i januar/februar) siden at det bare var kaos.

    (Jeg hadde tenkt til å ta igjen, det jeg var på etterskudd med studiene, i juleferien.

    Men da kom min lillesøster Pia og hennes venninne Siv (min mors hemmelige Sætre-datter?) og de hadde med hver sin mulatt/mestis-guttunge, som de hadde fått seg, 8-9 år tidligere.

    Så det var jo umulig å gjøre noe særlig med studier.

    De ville at jeg skulle laste ned Lillefot og vennene hans osv, (var det vel).

    Og de skulle på en dagstur til Glasgow (så jeg måtte hjelpe de å finne hotell, osv., for de mestret ikke det, å bruke en laptop, selv om de hadde fått lånt en, for UOS tvang meg til å bo i lag med masse tyske utvekslings-studenter, selv om jeg hadde sett (i en slags info-pakke fra international office der) at man kunne få leie sin egen leilighet der).

    Og de ville at jeg skulle vise de matbutikkene i Sunderland, osv.

    Og de hadde også en egen 'ticker' (nesten som om de var et band, for de ville ha vin osv.) angående hva de ville spise/drikke, den første dagen der (som jeg måtte kjøpe til de, her og der (selv om jeg ikke hadde råd til alt) i Sunderland).

    Men her er Lånekassa medskyldig i, at det ble forsinkelser med studiene (på grunn av at jeg måtte vente så lenge, på å få studielånet, at det gikk til helsike, med min privat-øknonomi osv. (så jeg måtte overtrekke min konto hos DNB og låne hundre pund av min lillesøster Pia).

    Og den regelen om forsinkelse, den har vel strengt tatt ikke tilbakevirkende kraft.

    (Skulle man vel tro).

    Som jeg var inne på overfor, så fantes ikke den regelen, da jeg begynte å studere, høsten 1989.

    Så jeg lurer på om det for min generasjon gjelder, at vi er unntatt fra den regelen (siden at vi var i 20/30-åra, da den regelen ble vedtatt).

    (Omtrent som når det gjelder moped-kjøring.

    Så er det også sånn, at min generasjon ikke trenger moped-lappen.

    For den regelen dukket opp, etter at vi ble voksne/myndige.

    Og den regelen/loven, har vel ikke tilbakevirkende kraft.

    Såvidt meg bekjent).

    Så er det da sånn, at jeg begynner på scratch igjen, når det gjelder forsinkelser.

    (Er jeg unntatt fra denne regelen.

    Siden at jeg begynte å studere, før denne regelen kom).

    Dette kontaktet jeg Lånekassa om (per telefon) før jeg begynte å studere igjen (på HiO IU) høsten 2002.

    Men jeg fikk da heller ikke forklart dette ordentlig.

    (Annet enn at jeg fikk et slags grønt lys, for å gå på et Bachelor-IT-løp (på HiO IU).

    Sånn som jeg husker det).

    Så om dette kunne greies ut litt om.

    Sånn at jeg blir litt klokere, når det gjelder dette.

    For det brevet deres (fra 4. juni) var noe vage greier, når det gjelder dette 'forsinkelses-jalla-greiene' (eller hva man skal kalle det) må jeg si.

    Så jeg håper at dere kan svare mer forståelig om dette (hvis det ikke er for mye forlangt).

    Skjerpings!


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: man. 27. apr. 2026 kl. 10:02
    Subject: Studielån/Fwd: Skattemelding/Fwd: Klage/Fwd: Angående studielånet ditt
    To: <postmottak@lanekassen.no>
    Cc: <personvernombud@lanekassen.no>, “hanne.bjertnes@lanekassen.no” <hanne.bjertnes@lanekassen.no>, <anette.bjerke@lanekassen.no>, Akselsen, Solveig Laukholm <SolveigLaukholm.Akselsen@skatteetaten.no>, <sifirmapost@skatteetaten.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postmottak@sivilombudet.no <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, report@phishing.gov.uk <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, 200018144 <epost@nito.no>, post@unio.no <post@unio.no>, post@hk.no <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, lisa.eian@elden.no <lisa.eian@elden.no>, Postmottak <postmottak@forbrukertilsynet.no>, postmottak@dfd.dep.no <postmottak@dfd.dep.no>, mail@retshjaelpen.dk <mail@retshjaelpen.dk>, h.bleken@haavind.no <h.bleken@haavind.no>, goa@gjeld.org <goa@gjeld.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Sigurd Storm <sigurd.storm@oslomet.no>, Frode Eika Sandnes <frode-eika.sandnes@oslomet.no>, “postmottak@uhr.no” <postmottak@uhr.no>, Studier <studier@kristiania.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Lasse Berntzen <Lasse.Berntzen@usn.no>, “simulakyrre@gmail.com” <simulakyrre@gmail.com>, Hans Ola Hovdedalen <HansOla.Hovdedalen@kristiania.no>, dokhjelp <dokhjelp@oslomet.no>, “nso@student.no” <nso@student.no>, Silje Hjelset Nygaard <SiljeHjelset.Nygaard@kristiania.no>, Kristiania <egms@service-now.com>, “Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no” <Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no>, Tove Jorid Hatlen <Tove.Hatlen@iu.hio.no>, hovedresepsjonen <hovedresepsjonen@oslomet.no>, Kari Lise Johnsrud Odberg <kari.odberg@oslomet.no>, Solfrid Lind <Solfrid.Lind@kristiania.no>, “tine.wideroe@kristiania.no” <Tine.Wideroe@kristiania.no>, “Sarah J. Paulson” <SarahJ.Paulson@kristiania.no>, Eksamen <Eksamen@kristiania.no>, Westerdals Oslo ACT <post@westerdals.no>, Infosenteret <Infosenteret@patentstyret.no>, City Self-Storage Colosseum <colosseum@cityselfstorage.com>, “ohs@selvaag.no” <ohs@selvaag.no>, “postmottak@uio.no” <postmottak@uio.no>, Harry Erwin <harry.erwin@sunderland.ac.uk>, <post@forbrukerombudet.no>, <christen.krogh@oslomet.no>, post@rettferdnorge.no <post@rettferdnorge.no>, newsdesk@independent.co.uk <newsdesk@independent.co.uk>, contactus@amnesty.org <contactus@amnesty.org>, samediggi@samediggi.no <samediggi@samediggi.no>, <lie@elden.no>, <travels@kilroy.co.uk>


    Hei,

    nå har jeg fått bekreftelse fra Skatteetaten på at mitt tidligere studielån er slettet.

    (Se vedlegg).

    Så lurte jeg på, om jeg da kan begynne på nytt ('fra scratch') med Lånekassa.

    Jeg har nemlig en høyskolekandidat-grad.

    (Fra HiO IU, fra 2009.

    Etter studier på HiO IU (med mye Rimi-leder-jobbing ved siden av) fra høsten 2002 til våren 2004.

    Og også to års studier (med mye OBS Triaden-jobbing ved siden av) på NHI.

    Det andre året (studieåret 1991/91) så gikk jeg på NHI Helsfyr.

    Som holdt til, rett over gata, for Lånekassa sine kontorer, på/ved Fyrstikktorget.

    Hvis jeg ikke har blingsa).

    Og den graden kom jeg ikke noe vei med, da jeg bodde i England, hvor jeg bodde fra 2004 til 2014.

    Så jeg skulle gjerne hatt en bachelor-grad.

    Og jeg er nå litt fanget, i en situasjon, hvor jeg leier en dårlig kommunal bolig (med lite varmtvann og maurinvasjon hvert år) av Bærum kommune.

    Så jeg kunne tenkt meg, å for eksempel ha gått tredje året av en bachelor IT-grad, i for eksempel Canada.

    (Siden at jeg er over 50, så ville jeg da prøve å finne et sted, hvor jeg kan ha min egen leilighet.

    Sånn at det ikke blir så mye mas, som det var (det var et evig renn på døra, av folk fra nabo-rommene og nabo-leilighetene) da jeg studerte på University of Sunderland, og sammen med en 'haug' av tyskere osv., i en leilighet med delt stue og bad osv., på the Forge, som det het).

    For da slår jeg to fluer i ett smekk.

    Jeg får orden på utdannelsen min.

    (For det virker som at for eksempel Nito er kjølige, når det gjelder folk som bare har høyskolekandidat-grader.

    De nekter å svare på mailene mine.

    Og de nekter å hjelpe meg, når deres bank-samarbeidspartner (nå Nordea, tidligere DNB) begynner å trakassere meg, og nekter med Nito-kortet, osv.).

    Så det er ikke noe særlig å bare ha høyskolekandidat-grad.

    Jeg var innom OsloMet for et par år siden, og fikk snakke med en ansvarlig der, som het Sigurd Storm, eller noe.

    For jeg har egentlig nok studiepoeng, til å få en bachelor-grad.

    Men han Storm mente, at jeg ikke hadde nok faglig bredde.

    Enda jeg har laget et data-program (i Pascal) som lagde kryssord (som andre kunne løse) da jeg var 'naboen' deres (mens dere fortsatt holdt til på Økern) på Helsfyr.

    Og jeg har også masse økonomi-fag fra NHI.

    Og jeg har laget mitt eget nettsted (johncons.net) og jeg har også noen irc-boter (Falk og blablabot) oppe å kjøre, på mine irc-kanaler #london og #USA på ef-net (jeg skulle egentlig starte opp min irc-kanal #blablabla (fra 1997 deromkring) igjen, men den irc-kanalen (#blablabla) er det takeover på, av en fra Stokke vel (noe det har vært i mange år) så det er tydelig at det er noe som foregår, for å si det sånn).

    Så OsloMet var vrange.

    Men det er kanskje greit, å ta en sånn utdannelse, i utlandet.

    Det er mulig at det master-grad, som man bør ha.

    Jeg kan jo ta en bachelor i webdesign (for eksempel).

    Siden at IT muligens er et litt bredt felt.

    Det var kanskje greit med IT-grader i 2002 (da jeg begynte på HiO IU, under min andre studietid).

    Men det har jo lenge vært sånn, at nesten alle har PC-er (og driver med IT).

    Så det er kanskje greit å ta en grad i webdesign, for eksempel.

    Kanskje jeg da kan bruke mitt nett-sted, som 'hoved-oppgave'.

    (Nettstedet mitt har også responsiv design (noe jeg dreiv og prøvde å sette meg inn i, noen år etter at jeg var ferdig på HiO IU, for jeg så i stillings-annonser osv., at de så etter folk som kunne responsiv design).

    Hvis jeg får bekreftet, at jeg kan begynne på nytt, med studielån, osv.

    Så kan jeg ta det med Kilroy (for eksempel) etter det igjen.

    Og høre om det er noen studie-steder, som passer.

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det er også sånn, at Lånekassa har vært kjipe mot meg, i årenes løp.

    Så jeg tolker det som, at denne slettingen av studie-gjelden, er en slags innrømmelse av skyld (fra statens side).

    Det var ikke bare, at studielånet var bortimot et halvt år forsinka (noe som ødela mye) da jeg studerte i Sunderland (studieåret 2004/05).

    Men når jeg prøvde å ta opp bølling fra University of Sunderland, i forbindelse med at jeg muligens skulle studere der igjen (jeg hadde til og med flytta inn i deres bo-kompleks Clanny House) høsten 2011.

    Så ble jeg mobba fælt (på uforståelig vis) av University of Sunderland.

    Og da prøvde jeg å ta dette, med Ansa (som vel er som en under-avdeling av Lånekassa, siden at de er finansiert av Lånekassa).

    Men det var ingen støtte å få, i min kamp, mot bøllingen, fra britene.

    Det var også det, at jeg (høsten 2004) fikk beste karakter, på en slags TOEFL-test (eller hva det var) hos University of Sunderland (i Edinburg/språk-bygningen, mener jeg at det var, på City campus).

    Og bare den karakteren, var vel noe å ha med seg, fra dette britiske universitetet.

    Og i ettertid, så har jeg prøvd å få tak i, noe dokumentasjon (karakter-utskrift) som viser, at jeg fikk beste karakter (sånn at jeg slapp å ha engelsk-timer) på University of Sunderland.

    Men at noen slags 'sovjet-stat-grunner', så har de nektet å sende bevis på dette.

    Selv om et sånt dokument, ville vært et slags ess å ha, i en jobbsøker-situasjon, i England.

    Så det må jeg si, at også var mobbing.

    Og jeg ville også i Sunderland ha min egen leilighet.

    International Office der, hadde sendt meg en 'leaflet', om at dette var mulig.

    Og jeg tenkte (jeg jobba som fungerende butikksjef på Rimi Langhus sommeren/høsten 2004).

    Jeg tenkte, at dette kan jeg ordne, når jeg kommer til Sunderland.

    Men så ikke.

    Ei slags 'fleske-kjærring' på Accommodation Office, var veldig vrang, og ville kun la meg bo, i lag med X antall tyskere osv. (på The Forge).

    (For å si det sånn).

    Og de engelske studentene (som bodde i de øverste etasjene, på The Forge).

    De satt på brann-alarmen, hver dag.

    Så det var jo umulig å samle seg nesten, til å få gjort noe arbeid der.

    Og da jeg ikke ønsket å bo på The Forge igjen (i 2011) så satt de politiet på meg.

    Og jeg måtte bo, på et sted (Azalea Lodge) for prøve-løslatte kriminelle osv.

    Så det er bare flaks, at jeg er i live, må jeg si.

    De (de hadde ei svær negerdame som sjef) roet seg ned litt, når de hørte at jeg var i Heimevernet, osv.

    Men det var ikke pent, å sende meg dit (til de kriminelle osv.) vil jeg si.

    Og man måtte også betale halve sin trygd, hver fjortende dag, for mat-servering.

    Selv om man ikke åt maten til neger-dama (alle de kriminelle åt der (og drakk varm/lunka brus osv.) til faste tider (rundt et stort bord) hver dag).

    Og når jeg ringte Lånekassa fra England (hvor jeg bodde fra 2004/2005 til 2014).

    Så la de bare på.

    Så da jeg flytta tilbake til Norge, høsten 2014.

    Så måtte jeg dra og besøke dere (dere holdt vel da til på Økern) for å få vite, hva 'ståa' var, når det gjaldt studielånet, osv.

    (Som dere visst hadde sendt til Statens Innkrevingssentral.

    Som det het da).

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tir. 7. apr. 2026 kl. 15:40
    Subject: Skattemelding/Fwd: Klage/Fwd: Angående studielånet ditt
    To: Akselsen, Solveig Laukholm <SolveigLaukholm.Akselsen@skatteetaten.no>
    Cc: <sifirmapost@skatteetaten.no>, Solveig Laukholm <SolveigLaukholm.Akselsen@skatteetaten.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postmottak@sivilombudet.no <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, report@phishing.gov.uk <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, 200018144 <epost@nito.no>, post@unio.no <post@unio.no>, post@hk.no <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, lisa.eian@elden.no <lisa.eian@elden.no>, Postmottak <postmottak@forbrukertilsynet.no>, postmottak@dfd.dep.no <postmottak@dfd.dep.no>, mail@retshjaelpen.dk <mail@retshjaelpen.dk>, h.bleken@haavind.no <h.bleken@haavind.no>, goa@gjeld.org <goa@gjeld.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Sigurd Storm <sigurd.storm@oslomet.no>, Frode Eika Sandnes <frode-eika.sandnes@oslomet.no>, “postmottak@uhr.no” <postmottak@uhr.no>, Studier <studier@kristiania.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Lasse Berntzen <Lasse.Berntzen@usn.no>, “simulakyrre@gmail.com” <simulakyrre@gmail.com>, Hans Ola Hovdedalen <HansOla.Hovdedalen@kristiania.no>, dokhjelp <dokhjelp@oslomet.no>, “nso@student.no” <nso@student.no>, Silje Hjelset Nygaard <SiljeHjelset.Nygaard@kristiania.no>, Kristiania <egms@service-now.com>, “Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no” <Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no>, Tove Jorid Hatlen <Tove.Hatlen@iu.hio.no>, hovedresepsjonen <hovedresepsjonen@oslomet.no>, Kari Lise Johnsrud Odberg <kari.odberg@oslomet.no>, Solfrid Lind <Solfrid.Lind@kristiania.no>, “tine.wideroe@kristiania.no” <Tine.Wideroe@kristiania.no>, “Sarah J. Paulson” <SarahJ.Paulson@kristiania.no>, Eksamen <Eksamen@kristiania.no>, Westerdals Oslo ACT <post@westerdals.no>, Infosenteret <Infosenteret@patentstyret.no>, City Self-Storage Colosseum <colosseum@cityselfstorage.com>, “ohs@selvaag.no” <ohs@selvaag.no>, “postmottak@uio.no” <postmottak@uio.no>, Harry Erwin <harry.erwin@sunderland.ac.uk>, “hanne.bjertnes@lanekassen.no” <hanne.bjertnes@lanekassen.no>, <post@forbrukerombudet.no>, <christen.krogh@oslomet.no>, post@rettferdnorge.no <post@rettferdnorge.no>, newsdesk@independent.co.uk <newsdesk@independent.co.uk>, contactus@amnesty.org <contactus@amnesty.org>, samediggi@samediggi.no <samediggi@samediggi.no>, <lie@elden.no>, <travels@kilroy.co.uk>


    Hei,

    jeg fikk skattemeldingen i posten, for noen dager siden.

    Og det så ut som, at min studiegjeld (til Statens Innkrevingssentral/Lånekassa) var slettet.

    Er dette riktig?

    Betyr dette at jeg kan begynne på nytt med Lånekassa?

    Jeg har nemlig en høgskolekandidat-grad, i IT, fra HiO IU (fra 2009).

    Og jeg var på et møte, hos OsloMet (HiO sin arvtager) i etterkant av pandemien (for et par år siden).

    Og da søkte jeg om å få oppgradert min høgskolekandidat-grad til en bachelor-grad.

    (For jeg har egentlig nok studiepoeng, til en bachelor-grad.

    Etter studier på NHI og HiO IU).

    Og dette var fordi (som jeg forklarte om til OsloMet) at jeg har tenkt til, å muligens emigrere til Canada (for eksempel).

    Og da må/bør man vel ha en bachelor-grad.

    (Ettersom jeg har forstått det).

    Men en ung OsloMet-rådgiver/ansatt (i generasjon Y eller Z) begynte å tulle/kveme (må jeg si).

    Så det kom ikke noe ut av dette.

    Men jeg kan jo eventuelt gå et år på universitet i Canada (tenkte jeg nå).

    Og så få meg en Bachelor-grad (eller eventuelt også en Master-grad etterhvert) på den måten.

    For den boligen jeg leier av Bærum kommune nå, har dårlig standard (det er lite varmt vann og sikringene går hele tida).

    Så da hadde jeg slått to fluer i en smekk.

    (Tenkte jeg).

    Men da må jeg ha ting i orden med Lånekassa (før jeg eventuelt kontakter Kilroy Education (eller noen andre) om dette).

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 29. juni 2025 kl. 03:11
    Subject: Klage/Fwd: Angående studielånet ditt
    To: <sifirmapost@skatteetaten.no>
    Cc: Akselsen, Solveig Laukholm <SolveigLaukholm.Akselsen@skatteetaten.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, 200018144 <epost@nito.no>, <post@unio.no>, <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <lisa.eian@elden.no>, Postmottak <postmottak@forbrukertilsynet.no>, <postmottak@dfd.dep.no>, <mail@retshjaelpen.dk>, <h.bleken@haavind.no>, <goa@gjeld.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, Sigurd Storm <sigurd.storm@oslomet.no>, Frode Eika Sandnes <frode-eika.sandnes@oslomet.no>, “postmottak@uhr.no” <postmottak@uhr.no>, Studier <studier@kristiania.no>, “post@sivilombudsmannen.no” <post@sivilombudsmannen.no>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, Lasse Berntzen <Lasse.Berntzen@usn.no>, “simulakyrre@gmail.com” <simulakyrre@gmail.com>, Hans Ola Hovdedalen <HansOla.Hovdedalen@kristiania.no>, dokhjelp <dokhjelp@oslomet.no>, “nso@student.no” <nso@student.no>, Silje Hjelset Nygaard <SiljeHjelset.Nygaard@kristiania.no>, Kristiania <egms@service-now.com>, “Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no” <Ken-Henry.Hyttemoen@hioa.no>, Tove Jorid Hatlen <Tove.Hatlen@iu.hio.no>, hovedresepsjonen <hovedresepsjonen@oslomet.no>, Kari Lise Johnsrud Odberg <kari.odberg@oslomet.no>, Solfrid Lind <Solfrid.Lind@kristiania.no>, “tine.wideroe@kristiania.no” <Tine.Wideroe@kristiania.no>, “Sarah J. Paulson” <SarahJ.Paulson@kristiania.no>, Eksamen <Eksamen@kristiania.no>, Westerdals Oslo ACT <post@westerdals.no>, Infosenteret <Infosenteret@patentstyret.no>, City Self-Storage Colosseum <colosseum@cityselfstorage.com>, “ohs@selvaag.no” <ohs@selvaag.no>, “postmottak@uio.no” <postmottak@uio.no>, Harry Erwin <harry.erwin@sunderland.ac.uk>, “hanne.bjertnes@lanekassen.no” <hanne.bjertnes@lanekassen.no>, <post@forbrukerombudet.no>, <christen.krogh@oslomet.no>


    Hei,

    jeg viser til Deres brev fra 17. juni 2025.

    (Se vedlegg).

    Det står at dere anser min 'betalingsevne' som 'varig nedsatt'.

    Dette høres rart ut, må jeg si.

    Jeg er kun sosialklient.

    Jeg er ikke uføretrygdet (eller noe lignende).

    Det er bare sånn, at jeg prøver å rydde opp livet mitt.

    Men blir tullet med, av byråkrater (og veldedige organisasjoner som Leieboerforeningen) i det lange og det breie.

    Pluss at jeg blir tullet med av slektninger, i alle arve-saker.

    Og jeg blir tullet med av advokater (jeg klarer ikke å få noen advokater til å hjelpe meg med de nevnte arve-sakene osv.).

    Og jeg blir tullet med av bankene (som nekter å låne meg penger til advokat).

    Så det er heller et slags samfunns-problem, som jeg er offer for, og som gjør det vanskelig for meg, å gå videre med jobb/karriere, osv.

    Så dette må jeg klage på.

    Det blir som en æreskrenkelse, å si, at jeg har varig nedsatt betalingsevne.

    (Vil jeg si).

    Og politiet tuller også med meg, og nekter å tjene meg.

    (De nekter å etterforske et mordforsøk mot meg, på Løvås gård i Kvelde, sommeren 2005.

    Blant annet).

    Og det var sånn, da jeg dro for å studere ved University of Sunderland, høsten 2004.

    At HiO da hadde rota bort søknaden.

    Og de (ei dame ved deres internasjonale kontor, på Bislett) hadde insistert på, å levere min studielån-søknad for meg (i et slags info-møte, våren/sommeren 2004).

    Men det varte og det rakk.

    Og jeg hørte ikke noe fra Lånekassa.

    Så jeg ringte de (fra Sunderland) høsten 2004.

    Og da når de skjønte min situasjon.

    Så burde de ha ekspress-behandlet min studielån-søknad (vil jeg si).

    (De har vel ikke så mye annet å drive med om høsten.

    For å si det sånn).

    Og dette gjorde de ikke, og jeg fikk ikke studielånet, før etter nyttår (cirka fire måneder for seint).

    Og da var det for seint å redde dette studieåret (vil jeg si).

    Så jeg prøvde å skaffe meg en jobb, her og der (i Europa).

    Og jeg endte opp på gården til noen slektninger (min mors yngre bror Martin og de) i Kvelde (hvor jeg hjalp de med gårds/skogs-arbeid (og salg av kunsten som min onkels daværende samboer Grethe Ingebrigtsen lagde) osv.).

    Og jeg fikk jo ikke da noen bachelor-grad.

    Og så måtte jeg rømme til England igjen (grunnet det nevnte mordforsøket).

    Og da fikk jeg etterhvert (i 2009) tilsendt en høyskolekandidat-grad, fra HiO IU.

    Men den graden, er det vel ingen i England som forstår seg på.

    (Det hadde vært mye bedre med en bachelor-grad.

    I forbindelse med jobbsøking, osv.).

    Og så lenge politiet nektet å etterforske det nevnte mordforsøket (politiet i England ville heller ikke etterforske) så var det ikke så smart, å flytte tilbake til Norge, før jeg ikke klarte å bo i England lenger (i 2014) grunnet tull fra the Jobcenter (og politiet/domstolene der) osv.

    (Jeg har en blogg, og ble utsatt for swatting.

    Og politiet, dommerne og advokatene der, så ikke igjen denne swattingen.

    Selv om det skjedde, noe sånt, som hundre ganger.

    Ved at noen nett-troll, sendte tulle-mailer, i mitt navn, til en Jobcenter-medarbeider, ved navn Sarah Bamber.

    Som så anmeldte meg, til politiet, for å ha sendt fæle mailer.

    Og ingen har funnet ut, hvem dette nett-trollet er.

    Britene hadde ikke hørt om swatting/spoofing, på den tida (rundt 2014).

    Og jeg prøvde å flytte tilbake dit i 2017, og da var det samme, på nytt).

    Men med en bachelor-grad (som jeg egentlig har nok vekttall til å få, etter mine studier ved NHI og HiO IU (i tilsammen fire år)).

    Så ville jeg nok antagelig ha fått en datajobb, i England.

    Så her skylder Lånekassa (og HiO IU) meg en del millioner, i tapt arbeidsfortjeneste (og tapt pensjon) osv.

    Og så får jeg disse æreskrenkelsene (at jeg har varig nedsatt betalingsevne) istedet.

    Det blir som noe fæl styggdom, vil jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 15. juni 2025 kl. 18:47
    Subject: Re: Angående studielånet ditt
    To: Akselsen, Solveig Laukholm <SolveigLaukholm.Akselsen@skatteetaten.no>


    Hei,

    som jeg har nevnt i brevet til Lånekassa sin klagenemnd i 2013.

    (Se vedlegg).

    Så er kanskje spørsmålet, om jeg ikke burde fått erstatning, for tapt arbeidsfortjeneste osv., etter denne sabotasjen (må man vel kalle det) mot min utdanning.

    (Og jeg har også brukt mye tid på dette, i årenes løp (jeg har sendt kjempemange mailer til Kunnskapsdepartementet osv., og det er bare forbokstaven).

    For å si det sånn).

    Det er sikkert bra, å få sletta gjelden, fra gjelds-registre (skatte-meldingen) osv.

    Men jeg skulle gjerne hatt en advokat, som kunne ha sett på dette.

    Men jeg må si at jeg ikke er motstander av at denne gjelden slettes (som et slags forskudd, på en eventuell erstatning).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog


    fre. 13. juni 2025 kl. 12:36 skrev Akselsen, Solveig Laukholm <SolveigLaukholm.Akselsen@skatteetaten.no>:
    Hei!

    Vi har forsøkt å ringe deg i dag for å få avklart om du ønsker å søke om ettergivelse for studielånet ditt. For at vi skal vurdere dette trenger vi en bekreftelse fra deg på dette.

    I dine henvendelser til oss har du flere momenter hvor du fremmer klage. Det er ikke alle momentene vi kan ta stilling til. Blant annet klager som omhandler Lånekassen og manglende tildeling av lån og stipender.

    Men vi kan vurdere søknad om ettergivelse av hele studielånet på bakgrunn av den økonomiske situasjonen din.

    Ber om tilbakemelding så snart som mulig på at du ønsker at vi skal vurdere ettergivelse.

    Du kan sende tilbakemelding ved å svare på denne eposten.





    Med vennlig hilsen



    Solveig Laukholm Akselsen

    underdirektør

    Skatteetaten / Statens innkrevingssentral

    Oppdrag - Brukerkontakt



    Telefon: +47 75 14 90 00

    SolveigLaukholm.Akselsen@skatteetaten.no

    www.skatteetaten.no

    www.sismo.no






    Denne e-posten og eventuelle vedlegg er beregnet utelukkende for den institusjon eller person den er rettet til og kan være belagt med lovbestemt taushetsplikt. Dersom e-posten er feilsendt, vennligst slett den og kontakt Skatteetaten.
    The contents of this email message and any attachments are intended solely for the addressee(s) and may contain confidential information and may be legally protected from disclosure. If you are not the intended recipient of this message, please immediately delete the message and alert the Norwegian Tax Administration.

    IMG_20260623_0001 sladdet.jpg
    657K

    PS.

    Her er vedlegget:

  • https://www.nb.no/items/4860b0ca6d364c0738560ae6c3b6f886?searchText=%22fanney%20ingadottir%22

    PS.

    Det står i artikkelen overfor.

    At den eldste gutten ble født i 1992.

    Men jeg husker at Fanney var høygravid, sommeren 1993.

    (Da jeg nettopp var ferdig med militæret).

    For hennes mor bodde, i samme oppgang som meg, i Skansen Terrasse 23 (i Oslo).

    Og en gang jeg skulle kaste søpla (i en søppel-sjakt).

    Så stod Fanney og moren, noen få meter unna (utafor døra si).

    For de bodde vel i andre etasje, da.

    (Noe sånt).

    Og det var vel muligens sånn, at jeg flytta til Ungbo i Skansen Terrasse 23, før mora til Fanney kjøpte leilighet, i den samme blokka (og den samme oppgangen).

    Hm.

    Så sånn var vel det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Fanney klagde aldri over sin vanskelig ungdomstid, på jobben.

    (Sånn som jeg husker det).

    Men nå var det sånn.

    At Fanney jobba på det andre skiftet.

    Jeg hadde et friår fra NHI.

    Og jeg jobba først et par måneder (i en praksis-plass jobb, fra Arbeidsformidlingen) hos Norsk Hagetidend.

    Og så fikk jeg et halvt års vikariat, i kassa, hos Matland/OBS Triaden, i Lørenskog.

    Og da jobba Fanney på det andre skiftet.

    (Jeg var på skift med Knut, Lene, Elin, Brit og Kenneth).

    Så jeg snakka nesten aldri med Fanney.

    Jeg tror ikke vi ble introdusert engang.

    Men Knut og Lene arrangerte en slalomtur (til Norefjell, var det vel) vinteren 1991.

    Og jeg hadde aldri stått på slalom før.

    (Selv om min lillesøster Pia, min stesøster/bonussøster Christell og min eldre bonusbror Jan, stod mye på slalom.

    Men jeg ble fryst ut, og ble tvunget til å bo aleine.

    Og jeg fikk ikke ny sykkel (når en Apache-sykkel som jeg fikk av min morfar Johannes, i 1978, ble sjålet, cirka fem år seinere).

    Og slalomski (og gode langrenns-ski) fikk jeg heller aldri.

    Selv om jeg spilte mye fotball osv. (for Berger IL) så det var ikke noe savn, å ikke gå/stå på ski.

    Sånn som jeg husker det.

    Skigåing var noe herk, sånn som jeg husker det, fra 70-tallet.

    Jeg husker at min mor ville, at min lillesøster Pia og jeg, skulle lære å gå på ski uten staver, ved Bergsjø høyfjellshotell (rundt 1975) og da var det sånn, at dette var ved en bakketopp, og det var sånn at vi nesten ble tatt av vinden, og nesten endte utfor den nevnte bakken/stupet).

    Og jeg hadde ikke med skift (på Knut og Lene sin slalomtur).

    Så jeg stod på slalom, i en olabukse og en halvlang Levis-jakke (som jeg hadde kjøpt på JC, på Oslo City, etter at min stefar dro meg med (han shanghaiet meg) på å jobbe en helg, som sjauer, hos Forsvarets Overkommando, høsten 1990).

    (Jeg kjøpte meg et pannebånd, i en butikk der (på Norefjell).

    For jeg hadde ikke med lue).

    Og siden at jeg ikke hadde stått på slalom før.

    Så datt jeg ganske mange ganger.

    Så olabuksa ble litt bløt.

    Og da mente Fanney (på bussen tilbake) at jeg skulle ta på meg en stretch-bukse, som hu hadde med i reserve.

    Så det ble jo litt rart.

    For det var jo en dame-bukse.

    Så man må muligens si, at Fanney mobba meg.

    (Noe sånt).

    Så sånn var muligens det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men men.

    PS 3.

    Fanney har visst også slitt med selvmordsfiksering:

    (Samme link som overfor)

    PS 4.

    Knut (som egentlig er vestlending, og som er kjent for å ha hatt tegneserien ‘Mille’, i Pondus) har flytta fra Lene, og har visst nå blitt fagforenings-pamp:

    https://www.linkedin.com/in/knut-a-g-hauge-09594195/

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Klage/Fwd: Vi har spart på de varene du har lagt i handlekurven!
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 22. juni 2026 kl. 02:35
    Til: team1@myntro.no
    Kopi: Booztpay <customerservice_no@boozt.com>, kundeservice@avarda.no, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, "postmottak@sivilombudet.no" <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, "report@phishing.gov.uk" <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, 200018144 <epost@nito.no>, "post@unio.no" <post@unio.no>, "post@hk.no" <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Postmottak <postmottak@forbrukertilsynet.no>, "postmottak@dfd.dep.no" <postmottak@dfd.dep.no>, "mail@retshjaelpen.dk" <mail@retshjaelpen.dk>, "h.bleken@haavind.no" <h.bleken@haavind.no>, "goa@gjeld.org" <goa@gjeld.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "post@rettferdnorge.no" <post@rettferdnorge.no>, "newsdesk@independent.co.uk" <newsdesk@independent.co.uk>, "contactus@amnesty.org" <contactus@amnesty.org>, "samediggi@samediggi.no" <samediggi@samediggi.no>, lie@elden.no, post <post@finanstilsynet.no>, Finansinspektionen <finansinspektionen@fi.se>, Laurèna Eid <laurena.eid@fi.se>, Kundeservice <kundeservice@bladcentralen.no>, kundesenter@conecto.no
    Hei,

    jeg viser til Deres brev fra 9. juni.

    (Se vedlegg).

    Dette har jeg tidligere diskutert med både Boozt og Avarda.

    (Se mail-historie).

    Jeg har til og med kontaktet Boozt sin islandske grunder Hermann Haraldsson på Facebook (for et par måneder siden).

    Men til ingen nytte.

    Dette går tilbake til rundt 2015.

    Da var det sånn, at Boozt plutselig kontaktet meg.

    De mente at jeg hadde lagt noe dame-undertøy og en dame-veske i en handlekurv hos dem.

    (Se mail-historie).

    Men jeg bruker hverken dame-undertøy eller noen andre dame-klær.

    Men det er sånn, at noen nett-troll, har bestilt masse dritt, i mitt navn (eller i tulle-versjoner av mitt navn) på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner, siden rundt 2010.

    Og jeg har sendt hundrevis/tusenvis av mailer, til Datatilsynet, om dette.

    Og jeg har også sendt til Boozt om dette.

    Men da jeg bestilte noe tetre-olje (som jeg bruker for å 'bedøve' noen vonde fotvorter jeg har) tidligere i år.

    Så sendte Boozt meg en vareprøve, på noe parfyme, for damer.

    (Versace Crystal Emerald).

    Og det så jeg på, som mobbing.

    Og dette kom på toppen av tullet, i 2015.

    Og jeg har masse slektninger som har gått på spesialskole, osv.

    Og hvis jeg skal forklare om hva som foregår, så vil jeg gjerne ha et navn (sånn at det er lett å forklare for 'idioter').

    Så jeg lurer på hvem det nett-trollet var, som bestilte dame-undertøy osv., i mitt navn (fra Boozt) i 2015.

    Men det klarer de ikke å si til meg.

    Og de har tydeligvis bare latt meg overta 'nett-troll-kontoen' når jeg begynte å bestille fra Boozt, under/rett etter pandemien.

    Så den kontoen har hatt 'kvinne' som data, for kjønn.

    (Noe sånt).

    For disse idiotene i Boozt, skjønner tydeligvis ikke hvordan de skal rydde opp etter nett-troll.

    Og de vikler seg også inn i et nettverk av løgner.

    De påstår (overfor meg) at de har for vane, å sende vareprøver, på dame-parfymer, til ungkarer.

    Og det høres ut som en røver-historie for meg.

    Dette kjøper jeg rett og slett ikke.

    Så jeg har bedt om å få 10.000 kroner, i erstatning, for denne mobingen/æreskrenkingen.

    Og så får jeg denne provokasjonen (brevet fra dere hos Myntro) istedet.

    Det er jo en slags fæl skam.

    (Må man vel si).

    Så dette må jeg klage på.

    Hvis man trekker fra de 10.000 som jeg krever i erstatning.

    Så blir det 1.088.53 kroner, som Boozt skylder meg.

    (Får jeg det til å bli).

    Så dette må jeg klage på.

    Dette er hersjing rett og slett, fra Boozt.

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Under dette langvarige nett-troll-angrepet, så har jeg også tidligere hatt problemer med islendinger.

    En islandsk inkasso-byrå-ansatt, hos Conecto, på Kolsås.

    Han mente (rundt 2015) at jeg (rundt 2010) hadde bestilt en dating-tjeneste (muligens med russiske damer) uten å betale.

    Og det ville jeg nok ha huska (jeg bodde i Liverpool sentrum på den tida, hvor det kryr av damer) hvis jeg hadde gjort.

    (Vil jeg si).

    Det er nok de nevnte nett-trollene der og.

    Og det prøvde jeg å få inn i huet, på han islendingen.

    (Rene Sigurdur Davidsson).

    Men han klarte visst ikke å fordøye det jeg skreiv.

    Så han sendte det bare videre, til tingretten (var det vel).

    Og der skjedde det samme (ei dommer-dame, sendte det videre (uten å klare å fordøye det jeg skreiv) til Forliksrådet, var det vel muligens).

    Så jeg lurer litt på, hva de lærer, på handelskolene, på Island.

    Det ligner kanskje ikke på hva vi lærer, her i Norge.

    (Jeg gikk tre år på handel og kontor (i Sande og i Drammen) fra 1986 til 1989).

    Så dette må jeg klage på.

    Min far (som jeg har en omsorgssvikt-sak mot, blant annet) hadde på 80-tallet en halvt islandsk arbeider (Erik Thorhallsson) som nå er direktør i Bladcentralen.

    (Som jeg intervjuet for Skoleavisa (et valgfag hvor vi hadde 'Namibia-Winters' som lærer) til Berger skole, på begynnelsen av 80-tallet, for han hadde vært med i Donald Duck-lekene i kulestøt).

    Og jeg har lurt såvidt på, om han har spredd dritt om meg, på Island.

    For islendingene er veldig mistroiske mot meg.

    (Kan det virke som).

    Så dette må jeg klage på.

    For til og med svensker hører på hva jeg sier (har jeg inntrykk av).

    Men så ikke islendinger.

    (Kan det virke som).

    Skjerpings!


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tir. 21. apr. 2026 kl. 21:13
    Subject: Klage/Fwd: Vi har spart på de varene du har lagt i handlekurven!
    To: Booztpay <customerservice_no@boozt.com>
    Cc: <kundeservice@avarda.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postmottak@sivilombudet.no <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, report@phishing.gov.uk <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, 200018144 <epost@nito.no>, post@unio.no <post@unio.no>, post@hk.no <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Postmottak <postmottak@forbrukertilsynet.no>, postmottak@dfd.dep.no <postmottak@dfd.dep.no>, mail@retshjaelpen.dk <mail@retshjaelpen.dk>, h.bleken@haavind.no <h.bleken@haavind.no>, goa@gjeld.org <goa@gjeld.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post@rettferdnorge.no <post@rettferdnorge.no>, newsdesk@independent.co.uk <newsdesk@independent.co.uk>, contactus@amnesty.org <contactus@amnesty.org>, samediggi@samediggi.no <samediggi@samediggi.no>, <lie@elden.no>, post <post@finanstilsynet.no>


    Hei,

    under/etter pandemien, så kjøpte jeg et par Doc Martens-sko (med luft-såler) av dere (på avbetaling/delbetaling).

    Og så kjøpte jeg andre ting (som barbermaskin, Levis-bukser og bag-er av dere, i ett års tid).

    Og nå sist, så kjøpte jeg to flasker tetre-olje av dere.

    (Som jeg bruker mot noen fotvorter.

    Som jeg fikk da jeg trente på Spindels Gym, hos Adelphi Hotel, i Liverpool.

    Rundt 2010).

    Og da fulgte det med, en vareprøve, på et slag DAME-parfyme (Versace Crystal Emerald).

    (Se vedlegg).

    Og det synes jeg, at blir som æreskrenkelse.

    Så dette må jeg klage på.

    Som en protest på dette, så nekter jeg derfor å betale den siste regningen (se vedlegg).

    Og jeg foreslår, at dere som erstatning (for denne æreskrenkelsen) sletter min gjeld til dere (som er på 7-8.000).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg fant en mail, fra 2015.

    (Se mail-historie).

    Og det er at noen nett-troll, har bestilt dame-undertøy osv., i mitt navn.

    Og dette fikk dere en mail om, i 2017, at var snakk om identitetstyveri.

    Men da jeg bestilte en bag (i 2022 eller 2023, etter at jeg hadde fått kreditt hos dere, noen uker/måneder før).

    Så var det vel sånn, at det jeg fikk levert hjem, var en dame-bag.

    Og det var vel sånn, at jeg bare trykte på: 'Bag'-knappen (på deres nettsted) og fant den bagen (etter at jeg hadde funnet en ny olabukse).

    Og da lurer jeg på, om dere ikke har ryddet opp, etter nett-troll-angrepet (i 2015).

    Disse nett-trollene har bestilt hundrevis/tusenvis av bestillinger (fra nettbutikker med dårlige rutiner) i mitt navn, siden jeg bodde i England (hvor jeg bodde fra 2004 til 2014).

    Og jeg har sendt om alt til Datatilsynet.

    Men de gjør ikke jobben sin.

    (Må jeg si).

    De gjør absolutt ingenting.

    (Virker det som).

    Og jeg lurer på om det var sånn, at det var noen inne på soverommet mitt, og bytta ut den første olabuksa jeg kjøpte av dere, med en dame-bukse også.

    For den buksa så grei ut, før jeg vaska den.

    Men jeg kunne ikke bruke den, etter vask.

    Og så mye kryper ikke klær i vasken (dette var vel en olabukse i størrelse 38/32, mener jeg å huske).

    Så jeg lurer på hva som foregår.

    Dette må jeg klage på.

    Hvis dere har registrert meg med feil kjønn, i en database.

    Så blir det som æreskrenkelse (det og) må jeg si.

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    PS 2.

    Her er mailen fra 2017 (klagen på nett-troll-angrepet):

    'Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: 30-50% på utvalgte høst- og vinterkolleksjoner - kun i dag!
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 14. mars 2017 kl. 06:43
    Til: juridisk <juridisk@datatilsynet.no>
    Kopi: shop@email.boozt.com
    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).


    ---------- Forwarded message ----------
    From: Boozt.com <shop@email.boozt.com>
    Date: 2017-02-09 8:04 GMT+01:00
    Subject: 30-50% på utvalgte høst- og vinterkolleksjoner - kun i dag!
    To: eribsskog@gmail.com



    Se online
    Boozt logo My boozt profile The shopping cart
    Winter bargains

    product image
    Baum und Pferdgarten

    1049.30 kr 1499 kr


    product image
    Custommade

    1900 kr 3800 kr




    product image
    Custommade

    1019.40 kr 1699 kr


    product image
    Baum und Pferdgarten

    1679.40 kr 2799 kr




    product image
    By Malene Birger

    1500 kr 2500 kr


    product image
    Day Birger et Mikkelsen

    199.50 kr 399 kr




    product image
    Baum und Pferdgarten

    1099.50 kr 2199 kr


    product image
    Desigual Shoes

    941.85 kr 1449 kr



    Winter bargains
    New arrivals

    KUNDESERVICE

    customerservice_no@boozt.com
    815 03 034
    08.00 - 19.00 mandag til fredag


    TA MED DEG BOOZT

    Last ned vår app:
    iPhone / iPad
    Android
    Du mottar denne e-post fordi du har registrert deg og/eller akseptert å motta e-post fra Boozt.com, eller fordi du har gjennomført et kjøp på Boozt.com. Hvis du vil forsikre deg om å motta e-post fra oss i framtiden, anbefaler vi deg å legge til shop@email.boozt.com i din adressebok. Hvis du ikke lenger ønsker å motta epost fra oss, vennligst klikk her for å AVSLUTTE abonnementet.

    Vi tar forbehold for eventuelle stavefeil, endringer, prisendringer og utsolgte varer.
    Se vår personvernspolicy.'.


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: Boozt.com <customerservice_no@boozt.com>
    Date: søn. 25. jan. 2015 kl. 19:32
    Subject: Vi har spart på de varene du har lagt i handlekurven!
    To: <eribsskog@gmail.com>






    Mitt Boozt

    Favoritter

    Sist sette varer


    Kjære kunde,

    Under ditt siste besøk på Boozt.com ser vi at du la til de(n) nedenstående varen(e) i din handlekurv.*

    Vi vil bare at du skal vite at vi er her for deg om du har spørsmål omkring varene eller bestillingen! Du er velkommen til å kontakte oss via mail: customerservice_no@boozt.com, eller på tlf: 815 03 034 (man-fre/08-19).

    *Vær oppmerksom på at plaggene ikke er reservert før kjøp er foretatt.
    Klikk her for å fortsette til din handlekurv. Glem ikke at det er fri frakt når du bestiller for over 699 kr, og at du alltid har 30 dagers returrett.



    Vi ønsker deg en fin dag!
    Ditt Boozt.com Team



    Vare Produktbeskrivelse Antall Pris
    BOLS TOKYO PAULINA
    Desigual Accessories
    BOLS TOKYO PAULINA
    Produkt nummer: 8433937931437
    Størrelse: One Size
    Farge: MARACUYA

    1

    639.00 kr

    GA FLEURS DE POMMIER
    Aubade
    GA FLEURS DE POMMIER
    Produkt nummer: 3102061499971
    Størrelse: 36
    Farge: POP

    1- SISTE

    349.00 kr
    479.00 kr

    Platinum - String
    Femilet
    Platinum - String
    Produkt nummer: 5704599787001
    Størrelse: 38
    Farge: Animal print

    1

    219.00 kr


    Delsum:

    Rabattkode (save 10%):

    Fraktkostnad:

    1207.00 kr

    -85.80 kr

    0.00 kr

    Total sum:

    1170.20 kr

    Du sparer 215.80 kr

    *Dine plagg er ikke reserverte før du har bekreftet kjøpet.



    Kundeservice Følg boozt
    customerservice_no@boozt.com
    815 03 034
    08:00 - 19:00 mandag til fredag • FAQ
    • Levering & Returnering
    • Betalingsmåter
    • Om Boozt.com Facebook
    Instagram




    2 vedlegg
    IMG_20260622_0001 sladdet.jpg
    734K
    IMG_20260622_0002.jpg
    551K

    PS.

    Her er vedleggene:

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: Click&Collect reservasjon - ordernr. 227603392 - power.no
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 18. juni 2026 kl. 12:30
    Til: Varehussjef.Strommen@power.no
    Kopi: jostein.walaker@power.no, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, "postmottak@sivilombudet.no" <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, "report@phishing.gov.uk" <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, 200018144 <epost@nito.no>, "post@unio.no" <post@unio.no>, "post@hk.no" <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Postmottak <postmottak@forbrukertilsynet.no>, "postmottak@dfd.dep.no" <postmottak@dfd.dep.no>, "mail@retshjaelpen.dk" <mail@retshjaelpen.dk>, "h.bleken@haavind.no" <h.bleken@haavind.no>, "goa@gjeld.org" <goa@gjeld.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "post@rettferdnorge.no" <post@rettferdnorge.no>, "newsdesk@independent.co.uk" <newsdesk@independent.co.uk>, "contactus@amnesty.org" <contactus@amnesty.org>, "samediggi@samediggi.no" <samediggi@samediggi.no>, lie@elden.no
    Hei,

    hvor blir det av hente-meldingen?

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: POWER Norge <no-reply@power.no>
    Date: tor. 18. juni 2026 kl. 10:30
    Subject: Click&Collect reservasjon - ordernr. 227603392 - power.no
    To: <eribsskog@gmail.com>


    Power



    Hei Erik!

    Nedtellingen har startet! Vi gjør klar ordren din innen 30 minutter i butikkens åpningstid.
    OBS! Dette er ikke en hentemelding. Du vil få en SMS når varen din er klar til å hentes.


    Dette er en bekreftelse på at ordren er reservert i 24 timer, og produktene vil ikke kunne kjøpes av andre. I helger og på helligdager er ordren reservert ut neste arbeidsdag. Med forbehold om feil i lagerbeholdning.

    Vi gleder oss til å se deg i POWER-butikken.




    Velkommen!
    Ordreinformasjon

    Bestillingsdato: 18.06.2026 10:30
    Ordrenummer: 227603392
    Betalingsform: Betal i butikk
    Leveringstype: Click&Collect - Hent i POWER-butikk og betal ved henting
    Kundeinformasjon:
    Erik Ribsskog
    (Sladdet av johncons-blogg)
    (Sladdet av johncons-blogg) Bekkestua
    +47(Sladdet av johncons-blogg)
    eribsskog@gmail.com
    Hentes hos:
    POWER Strømmen
    Støperiveien 5
    2010 Strømmen
    21004000
    Varehussjef.Strommen@power.no

    Åpningstider:
    (Åpningstider kan avvike i forbindelse med helligdager)
    18.06 Torsdag 10 - 21
    19.06 Fredag 10 - 21
    20.06 Lørdag 10 - 19
    21.06 Søndag Stengt
    22.06 Mandag 10 - 21
    23.06 Tirsdag 10 - 21
    24.06 Onsdag 10 - 21
    Produkter

    Cepter Spark V2 15,6" bærbar PC Cepter Spark V2 15,6" bærbar PC
    Varenummer: 3613241
    1stk. á
    kr 2 691,00
    Hent om 30 minutter
    Frakt: Click&Collect - Hent i POWER-butikk og betal ved henting
    kr 0,00
    Total
    kr 2 691,00
    (25 % MVA: kr 538,20)
    Med vennlig hilsen
    POWER
    Power Kundeservice
    Åpningstider: Mandag - fredag kl. 08:00 - 17:00

    PS.

    Det er nemlig sånn.

    At den alt-i-ett PC-en, som jeg kjøpte på Argos Birkenhead (i England) i 2017.

    Den PC-en kan ikke ha Windows 11.

    (For den har for treg CPU.

    Noe sånt).

    Og denne PC-en har allerede begynt å fuske, når det gjelder Windows Update.

    Det er mange oppdateringer, som den ikke klarer å laste ned ordentlig.

    Så da har jeg funnet ut, at jeg må prøve å skaffe meg en Windows 11-PC.

    Og jeg har bare råd til en laptop (som i 2015 og 2017, var det vel).

    Så jeg heller vente, til jeg får gjennomslag, i noen arve/rettighetssaker, før jeg kjøper meg en større/bedre PC.

    (For å si det sånn).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Da ble det til (siden at Power ikke svarer og ikke sender hente-melding) at jeg heller kjøpte en merke-laptop (Medion) som var litt dyrere og hadde litt mindre skjerm (og litt treigere CPU):

  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Klage/Fwd: 🇳🇴 Nytt fra PlussMobil 🇳🇴
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 17. juni 2026 kl. 23:47
    Til: Aller Media Kundeservice <kundeservice@aller.no>
    Kopi: PlussMobil <kundeservice@plussmobil.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, "postmottak@sivilombudet.no" <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, "report@phishing.gov.uk" <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, 200018144 <epost@nito.no>, "post@unio.no" <post@unio.no>, "post@hk.no" <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Postmottak <postmottak@forbrukertilsynet.no>, "postmottak@dfd.dep.no" <postmottak@dfd.dep.no>, "mail@retshjaelpen.dk" <mail@retshjaelpen.dk>, "h.bleken@haavind.no" <h.bleken@haavind.no>, "goa@gjeld.org" <goa@gjeld.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "post@rettferdnorge.no" <post@rettferdnorge.no>, "newsdesk@independent.co.uk" <newsdesk@independent.co.uk>, "contactus@amnesty.org" <contactus@amnesty.org>, "samediggi@samediggi.no" <samediggi@samediggi.no>, lie@elden.no, alexandra.beverfjord@db.no, Bente Klemetsdal <bente.klemetsdal@aller.com>, Camilla Fuglem <camilla.fuglem@aller.com>, Ingrid Skogrand <ingrid.skogrand@aller.com>, Hanne Haugsgjerd <hanne.haugsgjerd@aller.com>, Øyvind Bondevik Ødegård <oyvind.odegard@aller.com>, PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>, "Post (Medietilsynet)" <post@medietilsynet.no>
    Hei,

    jeg har gratis Pling siden at jeg har PlussMobil Fri data-abonnement.

    Og i begynnelsen av måneden, så var det sånn, at jeg skulle sjekke noe, på Pling.

    Men så kom jeg ikke inn på gratis-abonnementet.

    Men så stod det, at man kunne kjøpe et prøve-abonnement, for en krone.

    Og da kjøpte jeg det.

    (På en AID-konto som har mobil-nummer (Sladdet av johncons-blogg)).

    Og så skulle jeg si opp dette abonnementet nå.

    (Sånn at kontoen min ikke blir belastet, med hundrevis av kroner.

    I begynnelsen av neste måned).

    Og da kom jeg ikke inn på det nye abonnementet heller.

    Så det er jo fullstendig kaos.

    Så derfor avbestiller jeg herved dette Pling-abonnementet ((Sladdet av johncons-blogg)).

    (Det er trukket en krone fra min bank-konto, så dette abonnementet må vel da også avbestilles, skulle man vel tro.

    Selv om dette abonnementet ikke virker.

    Av en eller annen grunn).

    Og det er ikke første gangen, at det har vært sånn, med Pling.

    (Det var også noe lignende i 2025).

    Så dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: Tonje i PlussMobil <kundeservice@plussmobil.no>
    Date: tir. 12. mai 2026 kl. 07:36
    Subject: 🇳🇴 Nytt fra PlussMobil 🇳🇴
    To: <eribsskog@gmail.com>


    Åpne i nettleser

    PlussMobil
    Mobilabonnement | Familie | Mobilt bredbånd | Kundeservice | PlussFordeler

    Hei, Erik Løvenbalk
    I mai er det vår, på ordentlig! Denne gangen får du noen enkle tips for å spare data og batteri. Månedens app gir deg inspirasjon til 17. mai-maten. Husk også å aktivere Pling som gir deg digital tilgang til over 6000 blader .

    En måned full av øyeblikk
    Mai er en skikkelig hurra-måned. Det er mye som skjer, mye som deles og mange små og store minner som skapes underveis. Her er noen enkle grep som hjelper deg å bruke mindre data og få bedre batteritid:

    Sjekk databruken din. Kart, musikk og video bruker ofte mer enn du tror.
    Last ned podkaster og musikk på WiFi hjemme, ved å trykke på “last ned” i appen du bruker. Lagre kart offline i Google Maps ved å søke opp et område og velge “last ned”.
    Skru på strømsparing (spareblussmodus). Lange dager ute tapper batteriet raskere.


    Foodsteps
    Månedens app: Foodsteps


    Norske Foodsteps er laget av de prisvinnende kokkene fra Kulinarisk Akademi. Oppskriftene og kursene passer for både nybegynnere og de som er drevne på kjøkkenet.

    Stegvise oppskrifter med videoer som gjør det lett å lage god mat.
    Korte videokurs med kunnskap og tips som gjør deg tryggere på kjøkkenet.
    App Store
    Google Play
    5 pavlova-tabber mange gjør
    5 pavlova-tabber mange gjør


    Den populære 17. mai-kaken er enkel å tilberede hvis man unngår disse fem fellene.

    Se oppskriften på kk.no
    Er du interessert i flere oppskrifter?
    Eller alt mulig annet, for den saks skyld?


    PlingAktiver din tilgang til tjenesten Pling, som byr på over 6000 digitale nordiske og utenlandske blader innenfor 20 kategorier. Alt kan leses på mobil, nettbrett eller PC/MAC.

    Du betaler 1 krone i oppstartskostnad. Deretter ingenting! Slik kommer du i gang.



    Aktiver Pling nå
    Over 6000 blader på mobil, nettbrett eller PC/MAC
    PlussTrygg PlussTrygg
    Surf Trygt, uten app eller styr - kun 49 kr/mnd. Les mer og bestill

    Hilsen Tonje i PlussMobil 💙

    Tonje Løw Hansen, Markedssjef i PlussMobil



    PlussMobil-appen
    Få full oversikt over abonnementet ditt i appen. Her ser du dataforbruk og regningene dine, og du kan administrere abonnementet ditt.

    Last ned fra Google Play
    Last ned fra App Store


    PlussMobil
    Postadresse:

    Boks 1184, 0107 Oslo

    Kundeservice:
    Man-fre: 09:00-16:00

    Lør: 10:00-14:00

    Kontakt:
    +47 21 89 77 89

    kundeservice@plussmobil.no



    Du mottar denne e-posten fordi du har, eller har hatt, et kundeforhold med PlussMobil. Du er registrert med denne e-postadressen: eribsskog@gmail.com. Meld av e-postkommunikasjon.

    Følg oss på Facebook Følg oss på Instagram
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    RE: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: mySafety AS - order 20321
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 17. juni 2026 kl. 17:03
    Til: Marcus Pettersson <Marcus.Pettersson@mysafety.se>
    Kopi: post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, "postmottak@sivilombudet.no" <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, "report@phishing.gov.uk" <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, 200018144 <epost@nito.no>, "post@unio.no" <post@unio.no>, "post@hk.no" <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Postmottak <postmottak@forbrukertilsynet.no>, "postmottak@dfd.dep.no" <postmottak@dfd.dep.no>, "mail@retshjaelpen.dk" <mail@retshjaelpen.dk>, "h.bleken@haavind.no" <h.bleken@haavind.no>, "goa@gjeld.org" <goa@gjeld.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "post@rettferdnorge.no" <post@rettferdnorge.no>, "newsdesk@independent.co.uk" <newsdesk@independent.co.uk>, "contactus@amnesty.org" <contactus@amnesty.org>, "samediggi@samediggi.no" <samediggi@samediggi.no>, lie@elden.no, MySafety <info@mysafety.no>
    Hei,

    det er vel ingen som tvinger deg til å sjekke mail i helgen.

    Dette blir for dumt.

    Dette må jeg klage på.

    Jeg ønsker å istedet få svar fra daglig leder (administrerende direktør) om dette.

    (Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen).

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog


    lør. 14. sep. 2024 kl. 23:00 skrev Marcus Pettersson <Marcus.Pettersson@mysafety.se>:
    Hej Erik
    Tack för ditt mejl
    För mig är det viktigt att du får tilbakemelding raskt. Jag har full förståelse för din ståndpunkt och när du har mejlat mig en lördag får du svar på alla kanaler.
    Jag finns tillgänglig när du vill prata, och jag avvaktar ditt svar.

    Mvh
    Marcus


    Sent from my Galaxy


    -------- Original message --------
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 9/14/24 22:06 (GMT+01:00)
    To: Marcus Pettersson <Marcus.Pettersson@mysafety.se>
    Cc: konsumentverket@konsumentverket.se, mySafety Norge <info@mysafety.no>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post@forbrukerombudet.no, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postmottak@sivilombudet.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, report@phishing.gov.uk, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, epost@nito.no, post@unio.no, post@hk.no, Post <post@forbrukerradet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, mySafety Försäkringar AB <info@mysafety.se>, info@mysafetygroup.com, sbm@sbmforsakring.se, mySafety Asiakaspalvelu <info@mysafety.fi>, Partnersales <Partnersales@mysafety.se>, kundtjanst@hemgaranti24.se, Jesper Jacquet <Jesper.Jacquet@mysafety.se>, Daniel Ekström <Daniel.Ekstrom@mysafety.se>, Johanna Abgottspon <johanna.abgottspon@mysafety.fi>, Sarah Hoof <Sarah.Hoof@mysafety.se>, Oskar Goding Blomdahl <oskar.goding@mysafety.se>, Daniel Hamilton <Daniel.Hamilton@mysafety.se>, torbjorn.nilsson@mysafetygroup.se, lisa.eian@elden.no, Daniel Elfvendahl <Daniel.Elfvendahl@mysafety.se>, johannes.ekstrom@mysafety.se
    Subject: Re: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: mySafety AS - order 20321

    Hei,

    jeg ser at du også har prøvd og ringe meg.

    Og du har sendt tekstmelding.

    Jeg har gått handel og kontor.

    Og jeg vet at det er kunden/borgeren som bestemmer korrespondanse-metoden.

    Hvis jeg mailer dere, så skal dere maile meg tilbake.

    Jeg er sikkert ikke den eneste ungkaren, som ikke ønsker, at noen gubber skal drive og puste og pese og stønne inn i øra på dem, på lørdagskvelden.

    Så her får dere skjerpe dere.

    Er det ikke dere svensker som hyller helgefreden støtt.

    Dette ligner ikke grisen, vil jeg si.

    Hvis du/dere ikke skjønner norsk, så får dere heller få hjelp av noen som er mer språkkyndige.

    Dette er den fjerde mailen jeg skriver om dette nå.

    Og det virker også som at dere vil at jeg skal jobbe gratis for dere, per telefon, 24/7.

    Og at dere ønsker å blakke meg, med høye telefonregninger.

    Dette må jeg klage på.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog


    lør. 14. sep. 2024 kl. 21:36 skrev Marcus Pettersson <Marcus.Pettersson@mysafety.se>:
    Hej
    Du kan ringa mig på +46730299901
    Jag kommer ta tag i detta.

    Mvh
    Marcus Pettersson
    Koncernchef



    Sent from my Galaxy



    -------- Original message --------
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 9/14/24 20:57 (GMT+01:00)
    To: mySafety Norge <info@mysafety.no>
    Cc: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, post@forbrukerombudet.no, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, postmottak@sivilombudet.no, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, report@phishing.gov.uk, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, epost@nito.no, post@unio.no, post@hk.no, Post <post@forbrukerradet.no>, "inger.lise.blyverket" <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, mySafety Försäkringar AB <info@mysafety.se>, info@mysafetygroup.com, sbm@sbmforsakring.se, mySafety Asiakaspalvelu <info@mysafety.fi>, Partnersales <Partnersales@mysafety.se>, kundtjanst@hemgaranti24.se, Jesper Jacquet <Jesper.Jacquet@mysafety.se>, Daniel Ekström <Daniel.Ekstrom@mysafety.se>, Johanna Abgottspon <johanna.abgottspon@mysafety.fi>, Sarah Hoof <Sarah.Hoof@mysafety.se>, Oskar Goding Blomdahl <oskar.goding@mysafety.se>, Daniel Hamilton <Daniel.Hamilton@mysafety.se>, Marcus Pettersson <Marcus.Pettersson@mysafety.se>, torbjorn.nilsson@mysafetygroup.se, lisa.eian@elden.no, Daniel Elfvendahl <Daniel.Elfvendahl@mysafety.se>, johannes.ekstrom@mysafety.se
    Subject: Klage/Fwd: Klage/Fwd: Klage/Fwd: mySafety AS - order 20321

    Hei,

    jeg viser til Deres brev av 28. august, som jeg mottok i forgårs(!)

    (Se vedlegg).

    Dette er den tredje mailen som jeg sender om dette.

    Skal dette være en svenskevits?

    Hvorfor er det ingen som rydder opp dette?

    Dette må jeg klage på.

    Dette er sløsing av min tid.

    På noen av deres nettsteder, så står det oppgitt mail-adressene til deres sjefer.

    Så jeg sender nå kopi til disse.

    Så kanskje de kan rydde opp i dette.

    Jeg ønsker også å vite navnet på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert angående hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: tir. 13. aug. 2024 kl. 23:19
    Subject: Klage/Fwd: Klage/Fwd: mySafety AS - order 20321
    To: MySafety <info@mysafety.no>
    Cc: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, <post@forbrukerombudet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, <epost@nito.no>, <post@unio.no>, <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>, <info@mysafety.se>


    Hei,

    jeg viser til Deres brev/faktura fra 15. juli.

    (Se vedlegg).

    Dette fikk dere en mail om, 14. juli.

    (Se mail-historie).

    Så dette er noe tull, må jeg si.

    Det er noen nett-troll, som bestiller masse 'dritt' i mitt navn, på nettet, fra firmaer med dårlige rutiner.

    Så det er nok det som har skjedd her og.

    Jeg ønsker å vite navnet, på det nett-trollet, som har bestilt dette, i mitt navn.

    Og jeg ønsker å bli informert angående, hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer igjen.

    Skjerpings!

    Erik Ribsskog


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: søn. 14. juli 2024 kl. 23:35
    Subject: Klage/Fwd: mySafety AS - order 20321
    To: Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>
    Cc: MySafety <info@mysafety.no>, <post@forbrukerombudet.no>, post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, amnestyis <amnestyis@amnesty.org>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, Lisa Eian <eian@eianadvokat.no>, <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, <epost@nito.no>, <post@unio.no>, <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, inger.lise.blyverket <inger.lise.blyverket@forbrukerradet.no>


    Hei,

    dette er trakassering som følge av identitetstyveri, (virker det som).

    (Jeg har ikke kontaktet disse).

    Vennligst rydd opp!

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg sender fortsatt om identitetstyveri til Datatilsynet, (siden at det ikke
    virker helt klart, hvem andre jeg burde sende om dette til, synes
    jeg).


    ---------- Forwarded message ---------
    Fra: mySafety AS <info@mysafety.no>
    Date: lør. 13. juli 2024 kl. 20:12
    Subject: mySafety AS - order 20321
    To: eribsskog-250770-(Sladdet av johncons-blogg) <eribsskog+250770-(Sladdet av johncons-blogg)@gmail.com>


    header
    Takk for din bestilling!
    Vi bekrefter å ha mottatt og registrert din bestilling i vår nettbutikk. Din ordre vil bli effektuert så raskt som mulig. Du vil motta en postsending fra oss i løpet av 14 dager med velkomstbrev og mer informasjon, eventuelt vilkår, osv. Du vil også motta en faktura for ditt kjøp i henhold til avtale/tilbud.
    Vennligst kontroller at våre opplysninger om deg og din bestilling stemmer:
    Om noe er feil, ber vi deg kontakte kundeservice.

    Din bestilling
    Product Price Antall Total
    ID-forsikring kr 990.00 1.00 kr 990.00
    Moms 0% kr 0.00
    Subtotal kr 990.00
    Totalt å betale kr 990.00
    Angerrett
    Du har angrerett på dette kjøpet i 14 dager fra du mottar vår postsendte bekreftelse med mer informasjon, vilkåer etc.
    For øvrige kjøpsvilkår henviser vi til informasjonen du får tilsendt. Du kan også vinne vilkårene til produktet på nettsidene våre.

    Kundservice
    Har du spørsmål kan du alltid kontakte vår kundeservice på telefon 22 26 44 00(må-fre kl 10-16) eller E-post: info@mysafety.no

    Vennlig hilsen
    mySafety

    Mysafety Försäkring
    Box 45110
    104 30 Stockholm mysafety.no
    Vanlige spørsmål
  • Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Avbestilling ID-forsikring [rcm-6HRYZV860V]
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 17. juni 2026 kl. 16:54
    Til: MySafety <info@mysafety.no>
    Kopi: post <post@finkn.no>, Sfovpost <sfovpost@statsforvalteren.no>, HRW UK <hrwuk@hrw.org>, "postmottak@sivilombudet.no" <postmottak@sivilombudet.no>, Akademikerforbundet <post@akademikerforbundet.no>, Politikk Høyre <politikk@hoyre.no>, "report@phishing.gov.uk" <report@phishing.gov.uk>, Phso Enquiries <phso.enquiries@ombudsman.org.uk>, 200018144 <epost@nito.no>, "post@unio.no" <post@unio.no>, "post@hk.no" <post@hk.no>, Post <post@forbrukerradet.no>, Postmottak <postmottak@forbrukertilsynet.no>, "postmottak@dfd.dep.no" <postmottak@dfd.dep.no>, "mail@retshjaelpen.dk" <mail@retshjaelpen.dk>, "h.bleken@haavind.no" <h.bleken@haavind.no>, "goa@gjeld.org" <goa@gjeld.org>, Postkasse <postkasse@datatilsynet.no>, "post@rettferdnorge.no" <post@rettferdnorge.no>, "newsdesk@independent.co.uk" <newsdesk@independent.co.uk>, "contactus@amnesty.org" <contactus@amnesty.org>, "samediggi@samediggi.no" <samediggi@samediggi.no>, lie@elden.no
    Hei,

    dere må prøve å finne ut hva som har skjedd her.

    (For jeg har ikke kontaktet dere).

    Og så har jeg også rett til (mener jeg) å få vite hva dere akter å foreta dere, for å hindre at noe lignende skjer med andre 'Hvermansen-folk', i fremtida.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog


    man. 16. sep. 2024 kl. 14:35 skrev MySafety <info@mysafety.no>:
    Hei Erik,
    Takk for at du har kontaktet oss.

    Det kan se ut til at du, eller noen med dine opplysninger, har tegnet forsikringen gjennom vår nettside på www.mysafety.no. Ettersom at du oppgir i dette tilfellet at du ikke ønsker forsikringen kommer vi selvfølgelig til å avslutte denne for deg.

    Vi beklager at du ikke mottok et svar på epost sendt inn i juli måned. Vi har undersøkt saken og ser at denne eposten havnet i vårt spamfilter da denne hadde flere mottakere.

    Du har for øyeblikket ingen aktive forsikringer hos oss og alt skal dermed være i orden.


    Ta gjerne kontakt igjen dersom du har flere spørsmål.


    Ønsker deg en fin dag!

    Med vennlig hilsen
    Andrine
    Mysafety Kundeservice

    Telefon: 22 26 44 00 (alle hverdager 10-14)
    https://www.mysafety.no

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen