johncons






  • Gmail – Re: Arv etter steforeldre/Fwd: Mer om Meme







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Re: Arv etter steforeldre/Fwd: Mer om Meme





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jan 19, 2011 at 1:42 PM





    To:

    Mads Schjølberg <ms@s-law.no>


    Cc:

    post.vestfold@politiet.no


    Bcc:

    hv-02.kontakt@mil.no, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, larvik.tingrett@domstol.no, agder.lagmannsrett@domstol.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>



    Hei,

    ok, mange takk for hjelp!
    Du ga meg råd å kontakte Tingretten i Larvik, angående arv etter min mormor, som døde for et og et halvt år siden.
    Hun var etter Odin, Plantagenet, og Løvenbalk og Adeler osv.

    Hun hadde malerier fra Højriis slott, og barokkmøbler, fra 1600-1700, antagelig etter Løvenbalk, eller Adeler.
    Men selv om det er over et og et halvt år, siden min mormor døde, så har jeg ikke fått noe arv eller regnskap, eller noe.

    Jeg har klaget til Tingretten i Larvik osv., og til politiet, men ingen gjør noe.
    Det er mulig det er illuminister i slekta, og tante Ellen er i Steiner-bevegelsen og onkel Martin er hippie.

    Disse, min avdøde mors to søsken, gjør ingenting.

    Min mormor hadde visst en forsikring.
    Jeg har blitt tilsendt 3.000 på Paypal, av min søster, men har ikke fått noe bevis for at dette er riktig beløp.

    Og forsikringen og møblene og antikvitetene har jeg ikke fått noe overslag over.
    Jeg får informasjon av min søster Pia Charlotte, men hun har ikke fått dette fra Tingretten, det er vår tante og onkel.

    Så jeg får ikke direkte informasjon, om arven, og føler meg fremmedgjort.

    Det er store verdier det kan være snakk om, så jeg lurer på hva jeg burde gjøre.
    Sender med fotografier av min mormors verdifulle møbler og antikviteter, som sikkert ikke blir mindre verdt, av det faktum, at de har tilhørt Plantagenet/Løvenbalk, Gjedde og Adeler, osv.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/1/19 Mads Schjølberg <ms@s-law.no>


    Hei,

    Takk for en hyggelig henvendelse.

    Det er slik at man ikke har noen rett til arv etter sine steforeldre etter arveloven.

    Håper dette kan være til hjelp.

    Ha en fin dag!

    Med vennlig hilsen

    Mads Schjølberg

    Advokatfullmektig

    ————————————

    Advokatfirmaet Schjølberg

    Telefon: 22 33 66 82

    Fax: 22 42 27 66

    Postadresse: Postboks 1816 Vika, 0123 Oslo

    Besøksadresse: Fridtjof Nansens plass 7, 0160 Oslo


    På Wed, 19 Jan 2011 14:06:05 +0100, skrev Peter Schjølberg <ps@s-law.no>:

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. januar 2011 19:23

    Til: ps@s-law.no

    Emne: Arv etter steforeldre/Fwd: Mer om Meme

    Hei,

    da jeg var ni år gammel, så flyttet jeg fra min mor, til min far.

    Da jeg bodde hos mora mi, så hadde jeg en stefar, Arne Thommasen, som var

    samboer med mora mi, og de fikk en sønn sammen, Axel Thomassen.

    Men jeg fikk noe 'skillsmisse-oppgjør', da jeg flytta fra mora mi til faren

    min.

    Har jeg rett på arv etter Arne Thomassen.

    Eller han skulle kanskje gitt til mora mi, da de skiltes?

    Seinere, så har jeg leiet et rom av Arne Thomassen, og hans nye dame, Mette

    Holter, i Oslo.

    Og da hadde de mye moderne kunst på veggen, av en spesiell kunstner.

    Men det var kanskje noe han hadde fått tak i seinere.

    Min søster, (som noen ganger roter med arv selv), sier at jeg ikke har rett

    på arv, etter min stefar.

    (Men jeg får ikke arv etter min mormor, så jeg sendte for sikkerhetsskyld

    etter min stefar).

    Skulle gjerne hatt dette avklart.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/1/18

    Subject: Fwd: Mer om Meme

    To: pia@nfunorge.org

    Cc: post.vestfold@politiet.no

    Og du klager på at jeg ikke er flink med arv, etter Arne Thomassen.

    Men du sender ikke kopi av Ellen sin pengeoverføring, til deg.

    Og da moren vår døde, så sendte du meg ikke regnskap.

    Og du hadde med Martin, for å dele arven etter mora vår, enda Martin var jo

    broren til vår mor.

    Hvis du leser mer i den arveloven, så står det sikkert det der og, at brødre

    ikke arver søstre, hvis søstra har unger.

    Jeg vet ikke om stebarn ikke har rett på arv.

    Jeg sitter ikke å leser lovbøker om arv.

    Jus er jo et eget felt det.

    Man kan jo ikke være mester i alt.

    Jeg har jo så mange andre ferdigheter, så jeg innrømmer at jus/arve-rett

    ikke er en av mine nøkkel-ferdigheter.

    Men jeg kan jo kontakte Arveretten.no.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/1/18

    Subject: Fwd: Mer om Meme

    To: post.vestfold@politiet.no

    Cc: hv-02.kontakt@mil.no, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>,

    larvik.tingrett@domstol.no, agder.lagmannsrett@domstol.no, "HRET

    (postmottak)" <post@hoyesterett.no>

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/1/18

    Subject: Re: Mer om Meme

    To: Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei,

    er du sikker på at det er tradisjon i Christell sin familie å kalle ungene

    noe med Erik/Erika?

    Jeg har drevet med slektsforskning, og kan ikke si at jeg har lagt merke til

    det.

    Men men.

    Du får få deg internett hjemme vet du, så kan du svare hjemmefra.

    Men men, jeg har annet å gjøre noen ganger jeg og.

    Jeg trenger ikke de inkasso-papirene.

    Hvorfor kontaktet du ikke de firmaene forresten, du ønsket jo å ta deg av

    mine smålån, husker jeg, at du sa, påsken 2005.

    Men du gjorde det ikke, så hun sosionomen fra Sandefjord måtte gjøre det.

    Det er ihvertfall fakta at Bjørn Humblen, Christells bror, og hans kone, har

    vært i Johanitterordenen.

    Jeg lurer på, familien vår er jo komplisert.

    Regner du deg som søster av Christell?

    Regner du deg som adoptivbarn av Haldis?

    Du bodde jo nede hos Haldis og dem, fra 1983 vel, til 1988.

    Kan jeg spørre hvorfor du flyttet opp til meg?

    Du trenger ikke hente de papirene hos Martin, du kan jo bare ringe og be de

    sende de.

    Når jeg søker jobber osv., så kunne jeg trengt de papirene.

    Fordi Rimi sender ikke kopier av disse til meg, av en eller annen grunn.

    Nei, det er rart at du er interessert i arv etter dine slektninger da, hvis

    du ikke er interessert i det som står på 300 sider, etter Holger baron

    Adeler og Meme da.

    Men arv skal du ha.

    Dere er en håpløs gjeng, hele gjeng.

    Nesen som sigøynere, noen av dere.

    Sender ikke regnskap på arv osv.

    Det gjorde til og med vår far.

    Så han blir jo som en speidergutt sammenlignet med min mors familie, synes

    jeg.

    Men men.

    Du får ha mange takk for svar, uansett!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/1/18 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei J

    Ja, det blir litt mange mailer og jeg har ikke så god tid til å svare, så du

    kan kanskje begrense mailene litt?

    Jeg kan nok ikke svare på alt du spør om, det blir litt mye rare ting, men

    det er bra at du har noe å drive med og finne ut av.

    Jeg vet ikke hvorfor de kalte henne Memé, men ja det var hun som var gift

    med baron Adeler. Det stemmer det du husker om moren til bestemor.

    Jeg vet ikke hva mamma mente med det hun sa, hun sa mye rart.

    Jeg kommer nok ikke til å dra til Martin med det første, så du må nok vente

    en stund før du får de papirene (hvis jeg finner kofferten din). Jeg tror at

    jeg har noen gamle papirer hos meg og, men det er vel mest inkassosakene

    dine tror jeg. Vil du at jeg skal sende de til deg? De er jo så gamle nå så

    du har sikkert ordnet opp i det.

    Du er opptatt av slekten, det skjønner jeg og det er jo bra det. Det at

    adelen er avskaffet i Norge betyr vel at det systemet som var med adel ikke

    gjelder lenger. De har ikke de fordelene de hadde før i tiden og at man ikke

    har den type titler. Men dette vet du sikkert fra før, du var jo veldig

    flink på skolen så du husker jo sikkert hele Norgeshistorien. Jeg tror ikke

    det har noe å si om tittelen kommer fra Danmark eller et annet sted, men

    dette er hva jeg tror. Det er det samme for meg hva du velger å tro og

    velger å kalle deg, men du får nok ikke de godene og fordelene som adelen

    hadde før. Samme det.

    Jeg er ikke så veldig interessert i det testamentet egentlig, men du er

    visst veldig interessert i sånne testamenter. Jeg så at du mente du skulle

    arve faren til Axel, du er jo ikke i familie med han. Det er jo regulert i

    loven hvem som arver, og den er jo enkel å finne ut av. Det var litt mindre

    enn 3000 mener jeg å huske, men jeg rundet bare av.

    Jeg så akkurat den siste mailen din. Jeg vet ikke hva disse ordenene er

    engang, har bare lest om det på bloggen din.

    Alt det du skriver om og tenker på blir litt surrealistisk for meg, jeg vet

    ikke hva jeg skal svare.

    He, he, nei barna til Christell er nok ikke oppkalt etter degJ Det hadde vel

    vært litt rart? Nei, det er en familietradisjon etter farens familie.

    Nå får det være nok tror jeg, jeg har ikke tid til å sitte og svare deg hele

    dagen. Det er vel ikke mulig at du ikke legger alt på bloggen? Jeg vet ikke

    om mine mailer hjelper deg i arbeidet ditt med å få rettighetene dine eller

    oppklarer så mange ting, kanskje du heller begynner å tenke på nye ting du

    vil ha svar på. Du har jo en veldig god hukommelse så du husker mange ting

    som ikke jeg husker, men du legger nok litt mye i ting som skjedde. Og så en

    ting til slutt, jeg skjønner at du synes det er morsomt med blogg, men det

    er lov å bruke litt skjønn og ikke legge ut alt du tenker hele tiden, det er

    ikke alt som er humor, bare et lite velmenende tips.

    Du får ha en fin dag da. Prates.

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. januar 2011 06:48

    Til: Pia Ribsskog

    Kopi: post.vestfold@politiet.no

    Emne: Mer om Meme

    Hei,

    jeg begynte på ny e-post jeg, siden det ble mange e-poster.

    Sorry hvis jeg skriver mange e-poster.

    Jeg lurte på om det var sånn med Meme, som med tanta til Christell, i

    Stavanger, at hu ble kalt 'tante Lete', fordi at vel Christell ikke klarte å

    si Anne Margrethe?

    Eller har dette navnet oppstått på andre måter?

    Det høres jo fransk ut mener jeg.

    Mora vår, Karen, sa jo på midten av 90-tallet vel, da hu møtte oss i Oslo en

    gang, at vi så 'franske' ut.

    Hva mente hu med det?

    Det er jo en kjent slekt, Adeler, som hu Meme er i.

    Hu var jo gift med Holger baron Adeler.

    Og de er etter Cort Adeler, en kjent norsk sjøhelt, fra Brevik.

    Og mens jeg har drevet med slektsforskning, så har jeg sett det, i

    Aftenpostens avisarkiv, at Cosmos Adeler, het han vel, en grandonkel, eller

    noe, av Holger Adeler, måtte dra til Brevik, for mange år siden, under Cort

    Adeler, sin runde fødselsdag, for å representere han.

    Nå er vel den siste 'ekte' baron Adeler død.

    Men baron Adeler var jo en tittel.

    Kanskje en av oss må dra til Brevik, har jeg tenkt, neste gang det er Cort

    Adeler-jubileum.

    Hvem vet.

    Jeg husker jo det, fra da jeg som 9-åring, ble sendt med toget, av vår fars

    familie, med Vestfoldbanen, fra Drammen.

    At Brevik var en eller to stasjoner etter Larvik.

    Så selv om vi ikke har vært i Brevik.

    Så hendte det at jeg tenkte på det, at jeg måtte være våken på toget, hvis

    ikke havna jeg i Brevik.

    Men vi har vel aldri vært der, ihvertfall ikke jeg vel.

    Selv om vi bodde ikke så langt unna i Larvik.

    Men men, bare noe jeg kom på.

    Beklager hvis jeg skriver mange e-poster.

    Jeg har også bestilt et testamente etter Holger (og Magna) Adeler, fra et

    Landsarkiv, på Sjælland.

    Det er på 300 sider, og jeg lurer fælt om det er noe artig som står der.

    Danskene er litt gjerrige, så det koster flesk å få sendt det.

    Men hvis jeg får råd nå, så skal jeg kjøpe de kopipengene, fra Danmark, for

    pengene etter Ingeborg.

    Det var noe med tre tusen danske, som det kosta.

    Så får jeg se om jeg får lagt det på bloggen, hvis det er noe artig.

    Vi får se.

    Det er mulig jeg ikke har råd til hele beløpet.

    Var det nøyaktig 3000 etter bestemor Ingeborg, det var rart at beløpet var

    så rundt, synes jeg.

    Men vi har jo ikke fått noe regnskap så.

    Det er litt dårlig etter et og et halvt år, synes jeg.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det testamentet til Holger Adeler, er jo kanskje sånn som du og Axel og

    Martin og Eller er interessert i og, tenker jeg.

    Dere får jo lese det bloggen, (hvis dere vil).

    Og jeg kan eventuelt sende det videre til dere, etter å ha skrevet om det på

    bloggen.

    Hvis dere er interessert da.

    Jeg synes det er litt kjipt å bruke alle de 3.000 på kopipenger, hvis du

    skjønner.

    Men jeg veit jo ikke hvor god råd dere har da, eller om hvordan interesser

    dere har.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.





    3 attachments

    stavern (1).jpg
    152K
    nevlunghavn (1).jpg
    146K
    malerier (1).jpg
    134K




    PS.

    Her er vedleggene:

    stavern (1)

    nevlunghavn (1)

    malerier (1)







  • Gmail – Mer om Meme







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Mer om Meme





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jan 19, 2011 at 1:21 PM





    To:

    post.vestfold@politiet.no


    Cc:

    hv-02.kontakt@mil.no, Postmottak Vestfold <postmottak@fmve.no>, larvik.tingrett@domstol.no, agder.lagmannsrett@domstol.no, "HRET (postmottak)" <post@hoyesterett.no>



    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/1/19
    Subject: Fwd: Mer om Meme
    To: Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Sorry jeg sendte det feil.

    Får så mye mail-bombing her.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/1/19

    Subject: Fwd: Mer om Meme
    To: post.nord-trondelag@politiet.no

    Hei Pia,

    Sothebys gir gratis verdi-bedømmelse av antikviteter, etter fotografier:

    Det er vel dumt å selge sånne gamle ting.
    Men kanskje vi kan selge noe av det?
    Hun i gullrammen er jo etter Odin og Plantagenet og de gamle danske konger.

    Så det bildet kunne jeg godt tenke meg å hatt, som bor i England, hvor jo Plantagenet var konger.
    Men men.
    Men kan dere ikke gjøre det ordentlig da?
    Jeg leste om barokken på Wikipedia, og det er jo 1600-1700-tallet:

    Så de møblene må vel være verdt en formue.
    Mange av maleriene ser fine ut for meg og, et av Høyriis vel, og den hesten, og de med blomster på svart bakgrunn, fra Højriis, og det hjørneskapet.

    Dette er nok verdt en formue.

    Slutt å være som djeveldyrkere/illuminister nå da.
    Jeg har lest at Maren Gjedde, bestemor Ingeborgs oldemor, var etter Charlotte von Geldern, etter Simon von Geldern?, jødisk-aktig mystiker?

    Det er vel ikke noe heksekunst dette Pia?
    Dere får gjøre det ordentlig med arven nå.
    Mvh.

    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2011/1/19
    Subject: Re: Mer om Meme

    To: Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei Pia,

    Martin har jo uføre-trygdet, grunnet psykiske problemer, har du sagt til meg.
    Også tar du han med på sånne ting.
    Og han er ikke normal i huet, hvis han tror han har rett på arv etter mora vår.

    Tror Martin at han er Karens sønn?

    Det er jo helt på trynet.

    Jeg har lurt på hvordan sinnsykdom mamma hadde, og har prøvd å få sykehuset i Tønsberg, til å sende journal, men de sier jeg må bevise hvem som var hennes nærmeste, av oss søskene.

    Noe rart synes jeg.
    Jeg synes også at mora vår så veldig fæl ut da hun døde.
    Hvordan hadde bestemor Ingeborg fått ødelagt det runde bordet, (i barokk), som du ba meg sette på igjen, til tante Ellens 50 årsdag, i Nevlunghavn, som var i 2001?

    Jeg er ikke sikker på om jeg vil la arveoppgjøret etter bestemor Ingeborg, gå gjennom deg.

    Du er som en kriminell, synes jeg.

    Hvor holder tante Ellen til nå?

    Pia, du sa du ville ordne med gjelden min, i påsken 2005.
    Jeg flyktet til England, på 35 års dagen min, 25. juli 2005.
    Hvorfor brukte du så lang tid på å sende brev om fullmakt?

    Det virker veldig rart for meg.

    Jeg må si at det virker sannsynlig for meg, at du lyver, og dikter opp røverhistorier.
    Er det han i Fremskrittspartiet med lapp foran øyet, som får deg til å gjøre alt dette fæle.

    Jeg skrev e-post til han, og han sa at du ikke har jobbet i Tussebo Barnehage, på Slemdal, hvor jeg og Axel var med og besøkte deg en gang.

    I 1991 var det kanskje.

    Da du bodde i barnehagen vel.

    Mellom at du bodde i Røyken-bofelleskap i Dops gate og Christies gate.
    Jeg var på 22 årsdag hos Magne Winnem, i januar 1992.
    Og vi dro på byen.
    En leder i Unge Høyre og en regionssjef, eller noe, i Rimi, samt Tim Jonassen og Andre Willassen, fra russe-klassen min på Gjerde, samt Winnems kone nå, Elin Winnem, var med.

    I Karl Johan, så møtte vi deg, da du tvang han Glenn fra Røyken, (en med lyst hår, fra Dops-gate kollektivet deres vel), til å tigge penger, i en beholder av noe slag, i Karl Johan.
    Hva var dette om?

    Du gjorde at jeg mistet ansikt i Oslo, vil jeg si.
    Høyre-lederen og den høre butikk-lederen og Drammensfolka, bare stakk.
    Hva drev du med da Pia?
    Det var kanskje før du bodde i Dops gate at du bodde i den barnehagen igjen?

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2011/1/19 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Mamma døde av kreft, hun var dødssyk og

    kunne ikke gå det var derfor hun satt i rullestol. Det var veldig trist alt

    sammen og en forferdelig tid, og det er tungt å tenke tilbake på det. Jeg

    husker ikke hvem som spurte om å hjelpe, men det var i hvert fall bra at Martin

    hjalp. Jeg hadde ingen erfaring med hvordan man ordner opp i dødsbo jeg

    heller. Det var vel ingen ordentlig fordeling den gangen, det innrømmer jeg,

    men det var mer sånn at jeg spurte om det var noe noen ville ha. Du sa du ville

    ha bøkene og det var bra, jeg vet ikke om Martin ble sur for det, det har jeg

    aldri hørt noe om. Axel ville ikke ha noe, jeg hadde ikke plass til noe særlig,

    men fikk en stol og ett bord. Smykkene var det ikke noe særlig igjen av, hun

    hadde vel solgt de. Sorry for at jeg sa noe om det med faren til Axel da, mente

    ikke å gjøre deg sint.

    Jeg sendte deg brev om fullmakt, men det

    er mulig at du hadde dratt før du fikk det.

    Grunnen til at jeg ikke svarer på alt er

    at du legger det på bloggen.

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 19. januar 2011 10:24

    Til: Pia Ribsskog

    Kopi: post.vestfold@politiet.no

    Emne: Re: Mer om Meme

    Hei,

    ja, du var takknemlig, men du sa ikke fra ordentlig.

    Du sa bare til meg at vi skulle 'rydde leiligheten', til mora vår.

    Men så kom vi dit, og da, så skulle vi plutselig fordele innboet.

    Dette var dårlig planlagt, synes jeg.

    Og Martin kunne sikkert hjelpe til, men han hadde ikke krav på å få noe

    etter mora vår.

    Du skulle ha skrevet en liste, over innboet, og så skulle du og jeg og Axel, ha

    valgt etter tur, hva vi ville ha.

    Dette med at vi skulle fordele boet, etter mora vår, kom helt 'bardus' på meg.

    Og jeg har overhørt senere, at Martin var sur på meg, for at jeg fikk alle

    bøkene, etter mora vår.

    Så derfor var det dumt å ta med Martin.

    Du kunne fått et dødsbo-firma til å gjøre det.

    Eller vi kunne ha leid en varebil.

    Jeg vet ikke hvorfor Axel ikke fikk noen ting etter mora vår.

    Hadde du prata med han?

    Sånn som jeg skjønte det, så ville du ordne med boet etter mora vår, og du var

    arbeidsledig, mens jeg hadde en travel butikksjef-jobb, i Rimi, som jeg ikke

    kom fra.

    Men jeg kjørte jo ned til Moss sykehus, hvor mora vår døde, to ganger.

    En gang noen dager før hun døde, med deg og Axel, og med deg, dagen

    etter hun døde.

    Dr. Ness i Helgeroa, (som Martin dro meg med til, han ville få noen

    trygde-støtte tror jeg, fra Larvik kommune, for å sette opp noen brakker som

    jeg skulle bo i, på gården), skrev noe som kunne tyde på at mora vår tok

    selvmord, i min journal.

    Hvorfor satt hun i rullestol?

    Hun hadde vel ikke prøvd å ta livet av seg.

    Det sa ingen noe om til meg, ihvertfall.

    Og jeg kjørte også deg og Axel, til begravelsen

    Og du sendte ikke noe regnskap, etter at mora vår døde.

    Og fine smykker, som mora vår hadde, etter adelsfamilien/den kongelige

    famillien, til bestemor Ingeborg.

    De vet ikke jeg hva som skjedde med, ihvertfall.

    Så jeg synes du har litt å gå på selv, når det gjelder kunnskap om arve-lover

    osv.

    Så jeg likte ikke at du begynte å kritisere meg for det med arv etter

    Arne Thomassen.

    Jeg har ikke spurt deg om råd angående det, såvidt jeg kan huske ihvertfall.

    Men men.

    Ok, så hun datteren til Christell, heter Erika, etter noen i barnefarens

    familie.

    Du sa han hadde falt under gressklipperen, og blitt hemma/skada av det.

    Du sa også at Viggo var gigolo i USA en gang.

    Du svarte ikke på om hvordan forholdet ditt var til Christell og

    'Haldis-familien'.

    Jeg synes det er komplisert.

    Christell ville ikke prate med meg om gamle dager.

    Men hun kan vel ikke hate meg, hvis hun kaller datteren sin 'Erika', som er

    nesten det samme som mitt navn.

    Jeg vet ikke helt hvor jeg har Christell, (og mange andre i familien, må jeg

    innrømme).

    Hun kunne jo ha kommet seg på internett, og prøvd å oppklare noen ting hun og,

    sånn som vi mer eller mindre får til nå.

    Men men.

    Det er mulig du var takknemlig for Martin sin hjelp.

    Men jeg synes det gjorde arvesaken etter mora vår mer komplisert.

    (At du 'tøysa' det til, må jeg vel si).

    Var det Martin som kontaktet deg, om å hjelpe.

    Eller var det du som spurte Martin om hjelp?

    Hvis det er lov å spørre.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/1/19 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei.

    Jeg mente barnefarens familie.

    Jeg kontaktet de inkassofirmaene og

    skifteretten den gangen, sendte brev og ringte, men de sa at jeg ikke hadde

    fullmakt til å gjøre noe med det.

    Jeg sendte deg en fullmakt til signering, men

    du sendte den aldri tilbake. Det var rundt den tiden du dro til England igjen,

    så du fikk kanskje ikke anledning. Jeg prøvde å hjelpe deg så godt jeg kunne.

    Når mamma døde så var det ingen andre som

    viste noe interesse i å ordne med papirer og sånt. Og Martin var med den gangen

    for å hjelpe til. Leiligheten måtte jo tømmes og han hadde plass til tingene,

    han hjalp masse og tok mange flyttelass. De som mamma leide av ville leie ut

    leiligheten igjen og vi måtte jo flytte ut tingene og vaske ut leiligheten. Jeg

    er veldig takknemlig for at Martin hjalp til. Og det var heller ikke noe særlig

    midler i boet å fordele, det var jo derfor det ble privat skifte, det som var

    ble brukt til å betale regninger og resten ble fordelt.

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. januar 2011 17:41

    Til: Pia Ribsskog

    Emne: Re: Mer om Meme

    Hei,

    er du sikker på at det er tradisjon i Christell sin familie å kalle

    ungene noe med Erik/Erika?

    Jeg har drevet med slektsforskning, og kan ikke si at jeg har lagt merke til

    det.

    Men men.

    Du får få deg internett hjemme vet du, så kan du svare hjemmefra.

    Men men, jeg har annet å gjøre noen ganger jeg og.

    Jeg trenger ikke de inkasso-papirene.

    Hvorfor kontaktet du ikke de firmaene forresten, du ønsket jo å ta deg

    av mine smålån, husker jeg, at du sa, påsken 2005.

    Men du gjorde det ikke, så hun sosionomen fra Sandefjord måtte gjøre det.

    Det er ihvertfall fakta at Bjørn Humblen, Christells bror, og hans

    kone, har vært i Johanitterordenen.

    Jeg lurer på, familien vår er jo komplisert.

    Regner du deg som søster av Christell?

    Regner du deg som adoptivbarn av Haldis?

    Du bodde jo nede hos Haldis og dem, fra 1983 vel, til 1988.

    Kan jeg spørre hvorfor du flyttet opp til meg?

    Du trenger ikke hente de papirene hos Martin, du kan jo bare ringe og

    be de sende de.

    Når jeg søker jobber osv., så kunne jeg trengt de papirene.

    Fordi Rimi sender ikke kopier av disse til meg, av en eller annen grunn.

    Nei, det er rart at du er interessert i arv etter dine slektninger da,

    hvis du ikke er interessert i det som står på 300 sider, etter Holger baron

    Adeler og Meme da.

    Men arv skal du ha.

    Dere er en håpløs gjeng, hele gjeng.

    Nesen som sigøynere, noen av dere.

    Sender ikke regnskap på arv osv.

    Det gjorde til og med vår far.

    Så han blir jo som en speidergutt sammenlignet med min mors familie, synes jeg.

    Men men.

    Du får ha mange takk for svar, uansett!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/1/18 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei J

    Ja, det blir litt mange mailer og jeg har

    ikke så god tid til å svare, så du kan kanskje begrense mailene litt?

    Jeg kan nok ikke svare på alt du spør om,

    det blir litt mye rare ting, men det er bra at du har noe å drive med og finne

    ut av.

    Jeg vet ikke hvorfor de kalte henne Memé,

    men ja det var hun som var gift med baron Adeler. Det stemmer det du husker om

    moren til bestemor.

    Jeg vet ikke hva mamma mente med det hun

    sa, hun sa mye rart.

    Jeg kommer nok ikke til å dra til Martin

    med det første, så du må nok vente en stund før du får de papirene (hvis jeg

    finner kofferten din). Jeg tror at jeg har noen gamle papirer hos meg og, men det

    er vel mest inkassosakene dine tror jeg. Vil du at jeg skal sende de til deg?

    De er jo så gamle nå så du har sikkert ordnet opp i det.

    Du er opptatt av slekten, det skjønner jeg

    og det er jo bra det. Det at adelen er avskaffet i Norge betyr vel at det

    systemet som var med adel ikke gjelder lenger. De har ikke de fordelene de

    hadde før i tiden og at man ikke har den type titler. Men dette vet du sikkert

    fra før, du var jo veldig flink på skolen så du husker jo sikkert hele

    Norgeshistorien. Jeg tror ikke det har noe å si om tittelen kommer fra Danmark

    eller et annet sted, men dette er hva jeg tror. Det er det samme for meg hva du

    velger å tro og velger å kalle deg, men du får nok ikke de godene og fordelene

    som adelen hadde før. Samme det.

    Jeg er ikke så veldig interessert i det

    testamentet egentlig, men du er visst veldig interessert i sånne testamenter.

    Jeg så at du mente du skulle arve faren til Axel, du er jo ikke i familie med

    han. Det er jo regulert i loven hvem som arver, og den er jo enkel å finne ut

    av. Det var litt mindre enn 3000 mener jeg å huske, men jeg rundet bare av.

    Jeg så akkurat den siste mailen din. Jeg

    vet ikke hva disse ordenene er engang, har bare lest om det på bloggen din.

    Alt det du skriver om og tenker på blir

    litt surrealistisk for meg, jeg vet ikke hva jeg skal svare.

    He, he, nei barna til Christell er nok

    ikke oppkalt etter deg
    J Det hadde vel vært litt rart? Nei, det er en familietradisjon

    etter farens familie.

    Nå får det være nok tror jeg, jeg har ikke

    tid til å sitte og svare deg hele dagen. Det er vel ikke mulig at du ikke

    legger alt på bloggen? Jeg vet ikke om mine mailer hjelper deg i arbeidet ditt

    med å få rettighetene dine eller oppklarer så mange ting, kanskje du heller

    begynner å tenke på nye ting du vil ha svar på. Du har jo en veldig god

    hukommelse så du husker mange ting som ikke jeg husker, men du legger nok litt

    mye i ting som skjedde. Og så en ting til slutt, jeg skjønner at du synes det

    er morsomt med blogg, men det er lov å bruke litt skjønn og ikke legge ut alt

    du tenker hele tiden, det er ikke alt som er humor, bare et lite velmenende

    tips.

    Du får ha en fin dag da. Prates.

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. januar 2011 06:48

    Til: Pia Ribsskog

    Kopi: post.vestfold@politiet.no

    Emne: Mer om Meme

    Hei,

    jeg begynte på ny e-post jeg, siden det ble mange e-poster.

    Sorry hvis jeg skriver mange e-poster.

    Jeg lurte på om det var sånn med Meme, som med tanta til Christell, i

    Stavanger, at hu ble kalt 'tante Lete', fordi at vel Christell ikke klarte å si

    Anne Margrethe?

    Eller har dette navnet oppstått på andre måter?

    Det høres jo fransk ut mener jeg.

    Mora vår, Karen, sa jo på midten av 90-tallet vel, da hu møtte oss i Oslo en

    gang, at vi så 'franske' ut.

    Hva mente hu med det?

    Det er jo en kjent slekt, Adeler, som hu Meme er i.

    Hu var jo gift med Holger baron Adeler.

    Og de er etter Cort Adeler, en kjent norsk sjøhelt, fra Brevik.

    Og mens jeg har drevet med slektsforskning, så har jeg sett det, i Aftenpostens

    avisarkiv, at Cosmos Adeler, het han vel, en grandonkel, eller noe, av Holger

    Adeler, måtte dra til Brevik, for mange år siden, under Cort Adeler, sin runde

    fødselsdag, for å representere han.

    Nå er vel den siste 'ekte' baron Adeler død.

    Men baron Adeler var jo en tittel.

    Kanskje en av oss må dra til Brevik, har jeg tenkt, neste gang det er Cort

    Adeler-jubileum.

    Hvem vet.

    Jeg husker jo det, fra da jeg som 9-åring, ble sendt med toget, av vår

    fars familie, med Vestfoldbanen, fra Drammen.

    At Brevik var en eller to stasjoner etter Larvik.

    Så selv om vi ikke har vært i Brevik.

    Så hendte det at jeg tenkte på det, at jeg måtte være våken på toget, hvis ikke

    havna jeg i Brevik.

    Men vi har vel aldri vært der, ihvertfall ikke jeg vel.

    Selv om vi bodde ikke så langt unna i Larvik.

    Men men, bare noe jeg kom på.

    Beklager hvis jeg skriver mange e-poster.

    Jeg har også bestilt et testamente etter Holger (og Magna) Adeler, fra et

    Landsarkiv, på Sjælland.

    Det er på 300 sider, og jeg lurer fælt om det er noe artig som står der.

    Danskene er litt gjerrige, så det koster flesk å få sendt det.

    Men hvis jeg får råd nå, så skal jeg kjøpe de kopipengene, fra Danmark, for

    pengene etter Ingeborg.

    Det var noe med tre tusen danske, som det kosta.

    Så får jeg se om jeg får lagt det på bloggen, hvis det er noe artig.

    Vi får se.

    Det er mulig jeg ikke har råd til hele beløpet.

    Var det nøyaktig 3000 etter bestemor Ingeborg, det var rart at beløpet var så

    rundt, synes jeg.

    Men vi har jo ikke fått noe regnskap så.

    Det er litt dårlig etter et og et halvt år, synes jeg.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det testamentet til Holger Adeler, er jo kanskje sånn som du og Axel og Martin

    og Eller er interessert i og, tenker jeg.

    Dere får jo lese det bloggen, (hvis dere vil).

    Og jeg kan eventuelt sende det videre til dere, etter å ha skrevet om det på

    bloggen.

    Hvis dere er interessert da.

    Jeg synes det er litt kjipt å bruke alle de 3.000 på kopipenger, hvis du

    skjønner.

    Men jeg veit jo ikke hvor god råd dere har da, eller om hvordan interesser dere

    har.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.












  • Gmail – Mer om Meme







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Mer om Meme





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jan 19, 2011 at 1:00 PM





    To:

    Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>



    Sorry jeg sendte det feil.

    Får så mye mail-bombing her.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2011/1/19
    Subject: Fwd: Mer om Meme
    To: post.nord-trondelag@politiet.no

    Hei Pia,

    Sothebys gir gratis verdi-bedømmelse av antikviteter, etter fotografier:

    Det er vel dumt å selge sånne gamle ting.
    Men kanskje vi kan selge noe av det?
    Hun i gullrammen er jo etter Odin og Plantagenet og de gamle danske konger.

    Så det bildet kunne jeg godt tenke meg å hatt, som bor i England, hvor jo Plantagenet var konger.
    Men men.
    Men kan dere ikke gjøre det ordentlig da?
    Jeg leste om barokken på Wikipedia, og det er jo 1600-1700-tallet:

    Så de møblene må vel være verdt en formue.
    Mange av maleriene ser fine ut for meg og, et av Høyriis vel, og den hesten, og de med blomster på svart bakgrunn, fra Højriis, og det hjørneskapet.

    Dette er nok verdt en formue.

    Slutt å være som djeveldyrkere/illuminister nå da.
    Jeg har lest at Maren Gjedde, bestemor Ingeborgs oldemor, var etter Charlotte von Geldern, etter Simon von Geldern?, jødisk-aktig mystiker?

    Det er vel ikke noe heksekunst dette Pia?
    Dere får gjøre det ordentlig med arven nå.
    Mvh.

    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2011/1/19
    Subject: Re: Mer om Meme

    To: Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei Pia,

    Martin har jo uføre-trygdet, grunnet psykiske problemer, har du sagt til meg.
    Også tar du han med på sånne ting.
    Og han er ikke normal i huet, hvis han tror han har rett på arv etter mora vår.

    Tror Martin at han er Karens sønn?

    Det er jo helt på trynet.

    Jeg har lurt på hvordan sinnsykdom mamma hadde, og har prøvd å få sykehuset i Tønsberg, til å sende journal, men de sier jeg må bevise hvem som var hennes nærmeste, av oss søskene.

    Noe rart synes jeg.
    Jeg synes også at mora vår så veldig fæl ut da hun døde.
    Hvordan hadde bestemor Ingeborg fått ødelagt det runde bordet, (i barokk), som du ba meg sette på igjen, til tante Ellens 50 årsdag, i Nevlunghavn, som var i 2001?

    Jeg er ikke sikker på om jeg vil la arveoppgjøret etter bestemor Ingeborg, gå gjennom deg.

    Du er som en kriminell, synes jeg.

    Hvor holder tante Ellen til nå?

    Pia, du sa du ville ordne med gjelden min, i påsken 2005.
    Jeg flyktet til England, på 35 års dagen min, 25. juli 2005.
    Hvorfor brukte du så lang tid på å sende brev om fullmakt?

    Det virker veldig rart for meg.

    Jeg må si at det virker sannsynlig for meg, at du lyver, og dikter opp røverhistorier.
    Er det han i Fremskrittspartiet med lapp foran øyet, som får deg til å gjøre alt dette fæle.

    Jeg skrev e-post til han, og han sa at du ikke har jobbet i Tussebo Barnehage, på Slemdal, hvor jeg og Axel var med og besøkte deg en gang.

    I 1991 var det kanskje.

    Da du bodde i barnehagen vel.

    Mellom at du bodde i Røyken-bofelleskap i Dops gate og Christies gate.
    Jeg var på 22 årsdag hos Magne Winnem, i januar 1992.
    Og vi dro på byen.
    En leder i Unge Høyre og en regionssjef, eller noe, i Rimi, samt Tim Jonassen og Andre Willassen, fra russe-klassen min på Gjerde, samt Winnems kone nå, Elin Winnem, var med.

    I Karl Johan, så møtte vi deg, da du tvang han Glenn fra Røyken, (en med lyst hår, fra Dops-gate kollektivet deres vel), til å tigge penger, i en beholder av noe slag, i Karl Johan.
    Hva var dette om?

    Du gjorde at jeg mistet ansikt i Oslo, vil jeg si.
    Høyre-lederen og den høre butikk-lederen og Drammensfolka, bare stakk.
    Hva drev du med da Pia?
    Det var kanskje før du bodde i Dops gate at du bodde i den barnehagen igjen?

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2011/1/19 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Mamma døde av kreft, hun var dødssyk og

    kunne ikke gå det var derfor hun satt i rullestol. Det var veldig trist alt

    sammen og en forferdelig tid, og det er tungt å tenke tilbake på det. Jeg

    husker ikke hvem som spurte om å hjelpe, men det var i hvert fall bra at Martin

    hjalp. Jeg hadde ingen erfaring med hvordan man ordner opp i dødsbo jeg

    heller. Det var vel ingen ordentlig fordeling den gangen, det innrømmer jeg,

    men det var mer sånn at jeg spurte om det var noe noen ville ha. Du sa du ville

    ha bøkene og det var bra, jeg vet ikke om Martin ble sur for det, det har jeg

    aldri hørt noe om. Axel ville ikke ha noe, jeg hadde ikke plass til noe særlig,

    men fikk en stol og ett bord. Smykkene var det ikke noe særlig igjen av, hun

    hadde vel solgt de. Sorry for at jeg sa noe om det med faren til Axel da, mente

    ikke å gjøre deg sint.

    Jeg sendte deg brev om fullmakt, men det

    er mulig at du hadde dratt før du fikk det.

    Grunnen til at jeg ikke svarer på alt er

    at du legger det på bloggen.

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 19. januar 2011 10:24

    Til: Pia Ribsskog

    Kopi: post.vestfold@politiet.no

    Emne: Re: Mer om Meme

    Hei,

    ja, du var takknemlig, men du sa ikke fra ordentlig.

    Du sa bare til meg at vi skulle 'rydde leiligheten', til mora vår.

    Men så kom vi dit, og da, så skulle vi plutselig fordele innboet.

    Dette var dårlig planlagt, synes jeg.

    Og Martin kunne sikkert hjelpe til, men han hadde ikke krav på å få noe

    etter mora vår.

    Du skulle ha skrevet en liste, over innboet, og så skulle du og jeg og Axel, ha

    valgt etter tur, hva vi ville ha.

    Dette med at vi skulle fordele boet, etter mora vår, kom helt 'bardus' på meg.

    Og jeg har overhørt senere, at Martin var sur på meg, for at jeg fikk alle

    bøkene, etter mora vår.

    Så derfor var det dumt å ta med Martin.

    Du kunne fått et dødsbo-firma til å gjøre det.

    Eller vi kunne ha leid en varebil.

    Jeg vet ikke hvorfor Axel ikke fikk noen ting etter mora vår.

    Hadde du prata med han?

    Sånn som jeg skjønte det, så ville du ordne med boet etter mora vår, og du var

    arbeidsledig, mens jeg hadde en travel butikksjef-jobb, i Rimi, som jeg ikke

    kom fra.

    Men jeg kjørte jo ned til Moss sykehus, hvor mora vår døde, to ganger.

    En gang noen dager før hun døde, med deg og Axel, og med deg, dagen

    etter hun døde.

    Dr. Ness i Helgeroa, (som Martin dro meg med til, han ville få noen

    trygde-støtte tror jeg, fra Larvik kommune, for å sette opp noen brakker som

    jeg skulle bo i, på gården), skrev noe som kunne tyde på at mora vår tok

    selvmord, i min journal.

    Hvorfor satt hun i rullestol?

    Hun hadde vel ikke prøvd å ta livet av seg.

    Det sa ingen noe om til meg, ihvertfall.

    Og jeg kjørte også deg og Axel, til begravelsen

    Og du sendte ikke noe regnskap, etter at mora vår døde.

    Og fine smykker, som mora vår hadde, etter adelsfamilien/den kongelige

    famillien, til bestemor Ingeborg.

    De vet ikke jeg hva som skjedde med, ihvertfall.

    Så jeg synes du har litt å gå på selv, når det gjelder kunnskap om arve-lover

    osv.

    Så jeg likte ikke at du begynte å kritisere meg for det med arv etter

    Arne Thomassen.

    Jeg har ikke spurt deg om råd angående det, såvidt jeg kan huske ihvertfall.

    Men men.

    Ok, så hun datteren til Christell, heter Erika, etter noen i barnefarens

    familie.

    Du sa han hadde falt under gressklipperen, og blitt hemma/skada av det.

    Du sa også at Viggo var gigolo i USA en gang.

    Du svarte ikke på om hvordan forholdet ditt var til Christell og

    'Haldis-familien'.

    Jeg synes det er komplisert.

    Christell ville ikke prate med meg om gamle dager.

    Men hun kan vel ikke hate meg, hvis hun kaller datteren sin 'Erika', som er

    nesten det samme som mitt navn.

    Jeg vet ikke helt hvor jeg har Christell, (og mange andre i familien, må jeg

    innrømme).

    Hun kunne jo ha kommet seg på internett, og prøvd å oppklare noen ting hun og,

    sånn som vi mer eller mindre får til nå.

    Men men.

    Det er mulig du var takknemlig for Martin sin hjelp.

    Men jeg synes det gjorde arvesaken etter mora vår mer komplisert.

    (At du 'tøysa' det til, må jeg vel si).

    Var det Martin som kontaktet deg, om å hjelpe.

    Eller var det du som spurte Martin om hjelp?

    Hvis det er lov å spørre.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/1/19 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei.

    Jeg mente barnefarens familie.

    Jeg kontaktet de inkassofirmaene og

    skifteretten den gangen, sendte brev og ringte, men de sa at jeg ikke hadde

    fullmakt til å gjøre noe med det.

    Jeg sendte deg en fullmakt til signering, men

    du sendte den aldri tilbake. Det var rundt den tiden du dro til England igjen,

    så du fikk kanskje ikke anledning. Jeg prøvde å hjelpe deg så godt jeg kunne.

    Når mamma døde så var det ingen andre som

    viste noe interesse i å ordne med papirer og sånt. Og Martin var med den gangen

    for å hjelpe til. Leiligheten måtte jo tømmes og han hadde plass til tingene,

    han hjalp masse og tok mange flyttelass. De som mamma leide av ville leie ut

    leiligheten igjen og vi måtte jo flytte ut tingene og vaske ut leiligheten. Jeg

    er veldig takknemlig for at Martin hjalp til. Og det var heller ikke noe særlig

    midler i boet å fordele, det var jo derfor det ble privat skifte, det som var

    ble brukt til å betale regninger og resten ble fordelt.

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. januar 2011 17:41

    Til: Pia Ribsskog

    Emne: Re: Mer om Meme

    Hei,

    er du sikker på at det er tradisjon i Christell sin familie å kalle

    ungene noe med Erik/Erika?

    Jeg har drevet med slektsforskning, og kan ikke si at jeg har lagt merke til

    det.

    Men men.

    Du får få deg internett hjemme vet du, så kan du svare hjemmefra.

    Men men, jeg har annet å gjøre noen ganger jeg og.

    Jeg trenger ikke de inkasso-papirene.

    Hvorfor kontaktet du ikke de firmaene forresten, du ønsket jo å ta deg

    av mine smålån, husker jeg, at du sa, påsken 2005.

    Men du gjorde det ikke, så hun sosionomen fra Sandefjord måtte gjøre det.

    Det er ihvertfall fakta at Bjørn Humblen, Christells bror, og hans

    kone, har vært i Johanitterordenen.

    Jeg lurer på, familien vår er jo komplisert.

    Regner du deg som søster av Christell?

    Regner du deg som adoptivbarn av Haldis?

    Du bodde jo nede hos Haldis og dem, fra 1983 vel, til 1988.

    Kan jeg spørre hvorfor du flyttet opp til meg?

    Du trenger ikke hente de papirene hos Martin, du kan jo bare ringe og

    be de sende de.

    Når jeg søker jobber osv., så kunne jeg trengt de papirene.

    Fordi Rimi sender ikke kopier av disse til meg, av en eller annen grunn.

    Nei, det er rart at du er interessert i arv etter dine slektninger da,

    hvis du ikke er interessert i det som står på 300 sider, etter Holger baron

    Adeler og Meme da.

    Men arv skal du ha.

    Dere er en håpløs gjeng, hele gjeng.

    Nesen som sigøynere, noen av dere.

    Sender ikke regnskap på arv osv.

    Det gjorde til og med vår far.

    Så han blir jo som en speidergutt sammenlignet med min mors familie, synes jeg.

    Men men.

    Du får ha mange takk for svar, uansett!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/1/18 Pia Ribsskog <pia@nfunorge.org>

    Hei J

    Ja, det blir litt mange mailer og jeg har

    ikke så god tid til å svare, så du kan kanskje begrense mailene litt?

    Jeg kan nok ikke svare på alt du spør om,

    det blir litt mye rare ting, men det er bra at du har noe å drive med og finne

    ut av.

    Jeg vet ikke hvorfor de kalte henne Memé,

    men ja det var hun som var gift med baron Adeler. Det stemmer det du husker om

    moren til bestemor.

    Jeg vet ikke hva mamma mente med det hun

    sa, hun sa mye rart.

    Jeg kommer nok ikke til å dra til Martin

    med det første, så du må nok vente en stund før du får de papirene (hvis jeg

    finner kofferten din). Jeg tror at jeg har noen gamle papirer hos meg og, men det

    er vel mest inkassosakene dine tror jeg. Vil du at jeg skal sende de til deg?

    De er jo så gamle nå så du har sikkert ordnet opp i det.

    Du er opptatt av slekten, det skjønner jeg

    og det er jo bra det. Det at adelen er avskaffet i Norge betyr vel at det

    systemet som var med adel ikke gjelder lenger. De har ikke de fordelene de

    hadde før i tiden og at man ikke har den type titler. Men dette vet du sikkert

    fra før, du var jo veldig flink på skolen så du husker jo sikkert hele

    Norgeshistorien. Jeg tror ikke det har noe å si om tittelen kommer fra Danmark

    eller et annet sted, men dette er hva jeg tror. Det er det samme for meg hva du

    velger å tro og velger å kalle deg, men du får nok ikke de godene og fordelene

    som adelen hadde før. Samme det.

    Jeg er ikke så veldig interessert i det

    testamentet egentlig, men du er visst veldig interessert i sånne testamenter.

    Jeg så at du mente du skulle arve faren til Axel, du er jo ikke i familie med

    han. Det er jo regulert i loven hvem som arver, og den er jo enkel å finne ut

    av. Det var litt mindre enn 3000 mener jeg å huske, men jeg rundet bare av.

    Jeg så akkurat den siste mailen din. Jeg

    vet ikke hva disse ordenene er engang, har bare lest om det på bloggen din.

    Alt det du skriver om og tenker på blir

    litt surrealistisk for meg, jeg vet ikke hva jeg skal svare.

    He, he, nei barna til Christell er nok

    ikke oppkalt etter deg
    J Det hadde vel vært litt rart? Nei, det er en familietradisjon

    etter farens familie.

    Nå får det være nok tror jeg, jeg har ikke

    tid til å sitte og svare deg hele dagen. Det er vel ikke mulig at du ikke

    legger alt på bloggen? Jeg vet ikke om mine mailer hjelper deg i arbeidet ditt

    med å få rettighetene dine eller oppklarer så mange ting, kanskje du heller

    begynner å tenke på nye ting du vil ha svar på. Du har jo en veldig god

    hukommelse så du husker mange ting som ikke jeg husker, men du legger nok litt

    mye i ting som skjedde. Og så en ting til slutt, jeg skjønner at du synes det

    er morsomt med blogg, men det er lov å bruke litt skjønn og ikke legge ut alt

    du tenker hele tiden, det er ikke alt som er humor, bare et lite velmenende

    tips.

    Du får ha en fin dag da. Prates.

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. januar 2011 06:48

    Til: Pia Ribsskog

    Kopi: post.vestfold@politiet.no

    Emne: Mer om Meme

    Hei,

    jeg begynte på ny e-post jeg, siden det ble mange e-poster.

    Sorry hvis jeg skriver mange e-poster.

    Jeg lurte på om det var sånn med Meme, som med tanta til Christell, i

    Stavanger, at hu ble kalt 'tante Lete', fordi at vel Christell ikke klarte å si

    Anne Margrethe?

    Eller har dette navnet oppstått på andre måter?

    Det høres jo fransk ut mener jeg.

    Mora vår, Karen, sa jo på midten av 90-tallet vel, da hu møtte oss i Oslo en

    gang, at vi så 'franske' ut.

    Hva mente hu med det?

    Det er jo en kjent slekt, Adeler, som hu Meme er i.

    Hu var jo gift med Holger baron Adeler.

    Og de er etter Cort Adeler, en kjent norsk sjøhelt, fra Brevik.

    Og mens jeg har drevet med slektsforskning, så har jeg sett det, i Aftenpostens

    avisarkiv, at Cosmos Adeler, het han vel, en grandonkel, eller noe, av Holger

    Adeler, måtte dra til Brevik, for mange år siden, under Cort Adeler, sin runde

    fødselsdag, for å representere han.

    Nå er vel den siste 'ekte' baron Adeler død.

    Men baron Adeler var jo en tittel.

    Kanskje en av oss må dra til Brevik, har jeg tenkt, neste gang det er Cort

    Adeler-jubileum.

    Hvem vet.

    Jeg husker jo det, fra da jeg som 9-åring, ble sendt med toget, av vår

    fars familie, med Vestfoldbanen, fra Drammen.

    At Brevik var en eller to stasjoner etter Larvik.

    Så selv om vi ikke har vært i Brevik.

    Så hendte det at jeg tenkte på det, at jeg måtte være våken på toget, hvis ikke

    havna jeg i Brevik.

    Men vi har vel aldri vært der, ihvertfall ikke jeg vel.

    Selv om vi bodde ikke så langt unna i Larvik.

    Men men, bare noe jeg kom på.

    Beklager hvis jeg skriver mange e-poster.

    Jeg har også bestilt et testamente etter Holger (og Magna) Adeler, fra et

    Landsarkiv, på Sjælland.

    Det er på 300 sider, og jeg lurer fælt om det er noe artig som står der.

    Danskene er litt gjerrige, så det koster flesk å få sendt det.

    Men hvis jeg får råd nå, så skal jeg kjøpe de kopipengene, fra Danmark, for

    pengene etter Ingeborg.

    Det var noe med tre tusen danske, som det kosta.

    Så får jeg se om jeg får lagt det på bloggen, hvis det er noe artig.

    Vi får se.

    Det er mulig jeg ikke har råd til hele beløpet.

    Var det nøyaktig 3000 etter bestemor Ingeborg, det var rart at beløpet var så

    rundt, synes jeg.

    Men vi har jo ikke fått noe regnskap så.

    Det er litt dårlig etter et og et halvt år, synes jeg.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det testamentet til Holger Adeler, er jo kanskje sånn som du og Axel og Martin

    og Eller er interessert i og, tenker jeg.

    Dere får jo lese det bloggen, (hvis dere vil).

    Og jeg kan eventuelt sende det videre til dere, etter å ha skrevet om det på

    bloggen.

    Hvis dere er interessert da.

    Jeg synes det er litt kjipt å bruke alle de 3.000 på kopipenger, hvis du

    skjønner.

    Men jeg veit jo ikke hvor god råd dere har da, eller om hvordan interesser dere

    har.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.












  • Gmail – RE: Re: Erik, View Your Thursday Tip







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    RE: Re: Erik, View Your Thursday Tip





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jan 19, 2011 at 12:50 PM





    To:

    Charlotte Antoine <help@theladders.co.uk>


    Cc:

    rickie.woods@reed.co.uk



    Sorry,

    my mistake!

    I'm being mail-bombed by some mobsters etc., so I get around 100 mailing-list e-mails a day.
    So I've by mistake canceled your service it seems.

    If it's ok then I'd please like to stay on Ladders.
    Best regards,
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Wed, Jan 19, 2011 at 12:43 PM
    Subject: Re: Re: Erik, View Your Thursday Tip

    To: Charlotte Antoine <help@theladders.co.uk>
    Cc: rickie.woods@reed.co.uk

    Hi,

    I haven't written to you.

    Must be some mobsters.
    I was at a CV-writing course with Reed yesterday, and mentioned I was on Ladders, when asked where I found job-descriptions.

    Please put me back on your list.

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog
    On Wed, Jan 19, 2011 at 12:40 PM, Charlotte Antoine <help@theladders.co.uk> wrote:

    Hi Erik,

    Thanks for writing in. I've now unsubscribed you from our mailing list.

    If you'd like to completely cancel our services, please go to:

    http://www.theladders.co.uk/cancelsubscription

    If you change your mind in the future, you know where to find us!

    Best Regards,

    Charlotte Antoine

    Community Manager

    TheLadders.co.uk

    ————— Original Message —————

    From: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]

    Sent: 18/01/2011 23:53

    To: Jessica.Robertson@gmladder.co.uk

    Subject: Re: Erik, View Your Thursday Tip

    unsubscribe

    On Thu, Jan 6, 2011 at 11:03 AM, Jessica Robertson – TheLadders.co.uk <

    jessica.robertson@gmladder.co.uk> wrote:

    > [image: TheLadders.co.uk]

    >

    > *Tip Of The Week*

    > 06 January 2011

    > *Jobs you might like*

    >

    > Registrar & Secretary / Chief Operating Officer

    > <http://gm.theladders.co.uk/job/email?et_id=134839299&cr=245064&link_id=32&sign=y>

    > Manchester, Greater Manchester

    >

    > Head of Department of Fine Art and Applied Arts (Professorial)

    > <http://gm.theladders.co.uk/job/email?et_id=134839299&cr=244361&link_id=33&sign=y>

    > Liverpool, Merseyside

    >

    > Chief Operating Officer

    > <http://gm.theladders.co.uk/job/email?et_id=134839299&cr=244791&link_id=34&sign=y>

    > Manchester, Greater Manchester

    >

    > Senior Lecturer in Pharmacoepidemiology

    > <http://gm.theladders.co.uk/job/email?et_id=134839299&cr=245066&link_id=35&sign=y>

    > Manchester, Greater Manchester

    >

    > Director – Quality Control

    > <http://gm.theladders.co.uk/job/email?et_id=134839299&cr=244432&link_id=36&sign=y>

    > Liverpool, Merseyside

    >

    > [image: View All Jobs]<http://gm.theladders.co.uk/FindJobs?et_id=134839299&actionId=search&weeks=8&link_id=37> [image:

    > Get CV Critique]<http://gm.theladders.co.uk/cv-services?et_id=134839299&link_id=38>

    >

    >

    > Dear *Erik*,

    >

    > The start of another year is upon us then. Personally this year I am

    > looking forward to seeing how long I can last with my new year resolution of

    > a healthier me in all aspects of my life.

    >

    > As with the start of any year, we are full of optimism, and rightly so I

    > say. 2011 could be that year that you do something that really makes a

    > difference or you achieve something that you have wanted to do for many

    > years.

    >

    > Positivity is an important thing at the start of a new year. If 2010 was a

    > good year then how are you going to make sure that 2011 continues in the

    > same vein? If 2010 wasn't such a good year, then what can you do to make

    > sure that 2011 is a marked improvement?

    >

    > While it is important to be positive, more important still is the need to

    > be persistent. Take for example looking for a new job. You are not going to

    > be successful if you give up looking after a fruitless few days. You need to

    > stick at it and put all of your efforts into the job search if you are going

    > to be rewarded.

    >

    > *Monthly Survey*

    > We would love to know what you are giving up, taking up or your

    > expectations from 2011 so if you can spare just a couple of minutes then

    > please do share your thoughts with us by taking our very short survey:

    >

    > Click here <http://www.surveymonkey.com/s/7BJMBJT>

    >

    > Warmest Regards,

    >

    > [image: Jessica Robertson, TheLadders.co.uk Team]

    > Jessica Robertson, TheLadders.co.uk Team

    >

    > *England & Wales Office: Number 6244717* ©2010 TheLadders.co.uk,

    > Ltd <http://www.theladders.co.uk/?et_id=134839299&et_id=> | Privacy<http://www.theladders.co.uk/abouttheladdersprivacy?et_id=134839299&et_id=>| Terms

    > of Use<http://www.theladders.co.uk/abouttheladdersterms?et_id=134839299&et_id=>|

    > Contact<http://www.theladders.co.uk/abouttheladderscontact?et_id=134839299&et_id=>| Site

    > Map<http://www.theladders.co.uk/abouttheladderssitemap?et_id=134839299&et_id=>

    > TheLadders.co.uk <http://www.theladders.co.uk/?et_id=134839299> Ltd.

    > 134-138 Borough High Street, London SE1 1LB

    >

    > To make sure this email is not sent to your "junk/bulk" folder, select

    > "Add/save to Address Book" in your email browser and follow the appropriate

    > instructions.

    >

    > You are receiving this email because you signed up for GMLadder on

    > 2009-09-09 with IP address 81.152.91.205 from eribsskog@gmail.com.

    >

    > Edit your email preferences<http://gm.theladders.co.uk/optOut/EmailPreferences?et_id=134839299&email=eribsskog@gmail.com>.

    >

    >

    Best Regards,

    Charlotte Antoine

    Community Manager

    TheLadders.co.uk

    ref:00D3XG9.5006AaIie:ref












  • Gmail – Rent Arrears







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Rent Arrears





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jan 19, 2011 at 12:27 PM





    To:

    Kieron Grimes <KieronGrimes@tjthomas.co.uk>



    Ok,

    I'm not afraid of taking this to the Crowns Court, I think I have a strong case.

    Erik Ribsskog

    On Wed, Jan 19, 2011 at 12:25 PM, Kieron Grimes <KieronGrimes@tjthomas.co.uk> wrote:

    Eric,

    I reiterate – if payment against the accrued arrears is not

    received by the date stated legal action will commence.

    Kieron Grimes,

    Property Manager.


    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 19 January 2011 12:22
    To: Kieron

    Grimes
    Subject: Re: Rent Arrears

    Hi,

    you are being unresonable I think.

    I'm sending to my family in Norway, that they can send to Sotheby's and

    get the value of the inheretance evaluated.

    You have just been messing me around the whole time I've been living

    here.

    You used more than one year to fix the boiler.

    You never repair washing-machines etc., one have to buy new.

    And you lie about the bin-store access times.

    You're a lier Mr. Grimes, I shouldn't pay you all the rent, when you mess

    with me like Gypsies.

    Erik Ribsskog

    On Wed, Jan 19, 2011 at 12:15 PM, Kieron Grimes <KieronGrimes@tjthomas.co.uk>

    wrote:

    Eric,

    Further

    to your e-mail reply.

    As your

    rent arrears have accrued to such a high level I am not prepared to enter into

    any further discussion with you.

    I must insist that payment

    against these arrears is received by no later than Monday 31st

    January 2011
    .

    Failure to make payment will result in your tenancy

    at this property being terminated forthwith.

    Notice requiring possession of the property will be

    enforced in accordance with Section 21 (4) (a) of the Housing Act 1988 and

    legal action taken to recover the accrued rent arrears plus all legal costs

    with interest.

    If necessary Court bailiffs will be

    appointed to recover all debts.

    Please note: I am now dealing with this matter personally

    and the situation will be

    resolved.

    Kieron Grimes,

    Property

    Manager.












  • Gmail – Rent Arrears







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Rent Arrears





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jan 19, 2011 at 12:21 PM





    To:

    Kieron Grimes <KieronGrimes@tjthomas.co.uk>



    Hi,

    you are being unresonable I think.
    I'm sending to my family in Norway, that they can send to Sotheby's and get the value of the inheretance evaluated.
    You have just been messing me around the whole time I've been living here.

    You used more than one year to fix the boiler.

    You never repair washing-machines etc., one have to buy new.
    And you lie about the bin-store access times.
    You're a lier Mr. Grimes, I shouldn't pay you all the rent, when you mess with me like Gypsies.

    Erik Ribsskog

    On Wed, Jan 19, 2011 at 12:15 PM, Kieron Grimes <KieronGrimes@tjthomas.co.uk> wrote:

    Eric,

    Further to your e-mail

    reply.

    As your rent arrears

    have accrued to such a high level I am not prepared to enter into any further

    discussion with you.

    I

    must insist that payment against these arrears is received by no later

    than Monday 31st January

    2011
    .

    Failure to make payment will result in your tenancy

    at this property being terminated forthwith.

    Notice requiring possession of the property will be

    enforced in accordance with Section 21 (4) (a) of the Housing Act 1988 and legal

    action taken to recover the accrued rent arrears plus all legal costs with

    interest.

    If necessary

    Court bailiffs will be appointed to recover all debts.

    Please note:

    I am now dealing with this matter personally and the

    situation will be resolved.

    Kieron

    Grimes,

    Property

    Manager.












  • Gmail – Rent Statement







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Rent Statement





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jan 19, 2011 at 11:49 AM





    To:

    KieronGrimes@tjthomas.co.uk



    Hi again,

    if you see the young woman/girl in the gold-frame, in one of the pictures.
    Mary Eva Carla Fog, she was after Løvenbalk, who was after Plantagenet, if I'm not mistaking.

    I don't really want to sell these things, because it's also after Adeler, a famous Norwegian/Dutch noble-line.

    So that's why I'd rather do this properly, and not sell these things, (if I can avoid it), because it's almost historical things, some of it I think.

    I've lost control on my things in Norway, that I put at City Self Storage, in 2004, in Oslo.
    The silver-cup with the lion on, in the last picture is/was there, with my machine gun from the home defenece secundary conscription service, etc.

    I don't want to lose control on this inheritance.
    My sofas here, from 2006, are a bit worn now.
    So I've said to my relatives in Norway, that I can have the furniture from the royals/nobles here.

    So I'll try to get them to send that.

    And my grandmother also had some kind of insurance.

    So I'm going to get a lot of money, I think.
    But my relatives are so slow.

    My grandmother died in the sumer of 2009.

    Its my uncle Martin Ribsskog and aunt Ellen Ribsskog Savoldelli, who got the responsibility of sharing the inheritance, from the court in Larvik.

    But they are hippies, and Ellen is in the Steiner-shool-'movement'.

    I don't why they mess so much with this.
    Sorry about this!
    Yours sincerely,
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Wed, Jan 19, 2011 at 11:25 AM
    Subject: Re: Rent Statement
    To: Kieron Grimes <KieronGrimes@tjthomas.co.uk>

    Hi Mr. Grimes,

    sorry that I was one day late with the rent yesterday, (and that I paid a bit to litle).
    I was on a course, you see, in CV-writing.
    So now I think I'll get a top-job soon.

    I'm on Ladders and have an income-potential, on more than £50.000 a year, so the arrears aren't much money to me.

    So please don't worry, I promise you'll get the arrears.

    I'm also in conflict with my family in Norway, about the inheritance after my grand-mother, who was of noble/royal background, and owned paintings from the castle Højriis, in Denmark, and furniture in baroc-style, after a baron.

    I enclose the photograps of her furniture and paintings.
    My mother died in 1999, so I'm supposed to get around 1/9 of the inheritance, since my grand-mother had three children, and also my mother had three children.

    I appriciate your help very much, with that I've been allowed to live here even if I've had problems with my relatives in Norway, (who just lie etc., my grandmother died one and a half year ago, and no documents have been sent me or anything. My relatives in Norway are horrible, I think I have to say. I'm sorry about this).

    I also wonder a bit about the access to the bin-store, by the Lady of Mann restaurant, where I'm supposed to throw my garbage.
    Is it really open 24 hours, like you tell me?
    I seem to have noticed, that they close the gates to the court-yard, (where the bin-store is), at 11 pm.
    Have you got any comments about this?
    One have to store garbage in the appartment sometimes, since the courtyard is packed with drunk people, customers of the restaurant Lady of Mann and Rigbys pub.

    Also the lamp on my bath-room, hasn't been fixed, (even if it's long time since I complained).
    But the bath-room lamp, I can fix with duct-tape.

    I understand it if it isn't fun if I compain about bath-room lamps and things like that, when I have this much arrears.

    Sorry about the problems again!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    On Wed, Jan 19, 2011 at 9:41 AM, Kieron Grimes <KieronGrimes@tjthomas.co.uk> wrote:

    RENT ARREARS.

    It is essential that your rent account is brought up to date as a matter of urgency.

    Failure to make payment against your arrears will result in legal action being taken to recover all debt and take possession of the property.





    3 attachments

    stavern (1).jpg
    152K
    nevlunghavn (1).jpg
    146K
    malerier (1).jpg
    134K




    PS.

    Her er vedleggene:

    stavern (1)

    nevlunghavn (1)

    malerier (1)







  • Gmail – Rent Statement







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Rent Statement





    Kieron Grimes

    <KieronGrimes@tjthomas.co.uk>





    Wed, Jan 19, 2011 at 9:41 AM





    To:

    eribsskog@gmail.com




    RENT ARREARS.

    It is essential that your rent account is brought up to date as a matter of urgency.

    Failure to make payment against your arrears will result in legal action being taken to recover all debt and take possession of the property.





    Statement.rtf
    12K




    PS.

    Her er vedlegget:

    Statement







  • Gmail – Forudbetaling for kopier af Lyngby Skifteret: Eksekutorbo nr. 28/1979 ( Adeler), sagsnr. 2010-002190/39







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Forudbetaling for kopier af Lyngby Skifteret: Eksekutorbo nr. 28/1979 ( Adeler), sagsnr. 2010-002190/39





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jan 19, 2011 at 10:58 AM





    To:

    # Landsarkivet for Sjælland og Lolland Falster <mailbox@lak.sa.dk>



    Hei,

    ja, jeg får oversendt 3000 norske kroner, fra Norge, etter min mormor, Ingeborg Ribsskog.
    Et beløp som vel skulle dekke 2.500 danske, etter kurs-omgjøring, først til pund, og så videre til danske kroner.

    Men dette er mye penger for meg, som er arbeidsledig i England.
    Jeg lever på et knapt budsjett.
    Samtidig så synes jeg det er morsomt, med det testamentet.
    Jeg har en skanner og en laptop.

    Så jeg kunne ha dratt på bibloteket, i Liverpool, og kopiert det der selv.
    Og spart mange penger.

    Men det er kanskje ikke sånn, at dere kan sende det til andre biblioteker, i Europa, selv om dere i Danmark er med i EU?

    Jeg er jo fra Norge, så jeg kjenner ikke dette med EU-regler så bra.

    (Er du forresten i slekt med den tidligere Everton-spilleren Thomas Gravensen?

    Min mor Karen Ribsskog, var au-pair, i England, og sa da jeg var syv år, at Everton var et bra lag, så de har jeg sett spille på Goodison Park, her i Liverpool.

    Men kun et par kamper, for jeg har ikke hatt så god råd, etter at jeg måtte flykte fra et mordforsøk og fra å ha overhørt at jeg er forfulgt av 'mafian', i Norge, i 2005).
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2011/1/19 # Landsarkivet for Sjælland og Lolland Falster <mailbox@lak.sa.dk>

    Kære Erik Ribsskog –

    Tak for din nye henvendelse.

    Pengene kan indbetales, som beskrevet i vedhæftede

    dokument.

    Ordren vil blive udført, når pengene er

    modtaget.


    Med venlig

    hilsen

    Niels

    Gravesen

    Journalfører
    Landsarkivet for Sjælland m.m.

    Nuuks Plads 2

    2200 København

    N



    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 17. januar 2011

    23:48
    Til: # Landsarkivet for Sjælland og Lolland

    Falster
    Emne: Re: VS: Fortrolighetserklæring/Fwd: Til Michael

    Dupont/Fwd: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd:

    Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293

    Hei,

    nå får jeg visst omkring 3000 sendt fra Norge, som arv, etter min mormor,

    Ingeborg Ribsskog.

    (Som arvet Adeler's, rundt 1980, for Holger baron Adeler, var jo gift med

    hennes tante Magna Adeler f. Nyholm, som de kalte Meme, sa min søster, Pia

    Ribsskog, på e-post.

    For jeg trodde Meme var noen i Heegaard-familien, for jeg har hørt min

    mor og søster og vel også min mormor, nevne det navnet, Meme, mange ganger, men

    jeg har ikke helt skjønt hvem det var.

    For vi bodde jo i Norge, og hadde vel aldri noen Meme på besøk, som jeg kan

    huske ihvertfall.

    Men hun døde visst før jeg ble født og, mener jeg å huske).

    Hvor mye var det jeg måtte betale for de dokumentene, (testamentet etter

    Holger baron Adeler, igjen)?

    Jeg får 3000 norske kroner, sendt på PayPal, så jeg får nesten 3000 danske

    kroner, for kursen er vel høyere på de.

    Men jeg kan kanskje forsøke å spare opp noen penger, eller sende resten

    senere.

    Hvordan skal disse pengene betales?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/3/2 # Landsarkivet for Sjælland og Lolland Falster

    <mailbox@lak.sa.dk>

    Kære Erik

    Ribsskog

    Tak for

    din henvendelse. Vi beklager meget, at du føler dig uretfærdigt behandlet. Vi

    har imidlertid helt faste procedurer for bestillinger fra udlandet, som altid

    skal betales forud. Du kan læse om dette på vores hjemmeside, helt bestemt på

    linket http://www.sa.dk/content/dk/ydelser_og_produkter/servicedeklarationer/arkivundersogelser

    Det gælder

    altså at alle, som bestiller fra udlandet skal betale, før vi sætter deres

    bestilling igang.

    Hvis du

    fortsat ønsker kopierne, bedes du venligst indbetale det beløb, du har fået

    oplyst i det tilsendte tilbud. Derefter ekspederer vi straks din

    henvendelse.

    Med venlig

    hilsen

    Ditte

    Wonsyld

    Landsarkivet for Sjælland


    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 1. marts 2010 13:39
    Til: Michael

    Dupont
    Emne: Fwd: Fortrolighetserklæring/Fwd: Til Michael

    Dupont/Fwd: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd:

    Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293

    Hei,

    jeg fikk et brev fra dere i dag, hvor det opplyses at det skal betales på

    forskudd, ved bestillinger fra utlandet.

    Men, skulle dette blitt opplyst, i det brev jeg fikk fra dere, 12.

    februar?

    Er dette noe slags trakassering, lurer jeg på.

    Det brevet jeg fikk i dag, er også undertegnet med rødt blekk, så

    dette er noe tull, vil jeg si.

    I Norge så heter det at man skal undertegne med enten svart eller

    blått blekk, (også på tippekupongene til Norsk Tipping i Hamar, er det forbudt

    å bruke rødt blekk).

    Så dette vil jeg gjerne klage på, jeg venter en stor arv etter min

    danskfødte mormor, og mange problemer i vår familie, (at vi/jeg blir tullet

    med av diverse lands myndigheter), kan muligens skyldes dette slektskapet med

    Holger baron Adeler, og svaret på gåten kan kanskje ligge i nettopp disse

    dokumenter, så derfor ville jeg gjerne klage på denne trakasseringen, og håper

    det er greit at jeg betaler når jeg får min arv etter min mormor, Ingeborg

    Ribsskog født Heegaard, i Danmark, oldebarn av den kjente Anker Heegaard,

    industriherren.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2010/2/12
    Subject: Fortrolighetserklæring/Fwd: Til Michael Dupont/Fwd:

    Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd:

    Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293
    To: mid@lak.sa.dk

    Hei,

    mange takk for brev som jeg fikk i dag, angående min oldeonkel, (min

    oldemor, Karen Margrethe Nyholm, sin svoger), Holger baron Adeler, sitt

    testamente.

    Jeg synes det hørtes litt mye ut, at det skulle være på 300 sider, men da

    står det kanskje mye interessant der om slekta osv., tenkte jeg, så det blir

    veldig spennende å se hva det står der!

    Jeg sender med kopi av fortrolighetserklæring, som jeg fikk i posten

    i dag.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2010/1/25
    Subject: Til Michael Dupont/Fwd: Skiftesags-nummer for dødsbo

    etter Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293
    To: mid@lak.sa.dk

    Hei,

    nå fikk jeg endelig tak i det riktige saksnummeret, for boet etter Holger

    baron Adeler.

    Det skal være SKS 4-537/79.

    Opplyser skifteretten i Lyngby.

    Håper dere har alle opplysningene dere trenger nå, for å eventuelt få

    kikke på kopi av testamente osv., siden min mor fikk arven etter Holger

    og Magna Adeler f. Nyholm, fra sin mor, Ingeborg Ribsskog f. (Nyholm)

    Heegaard, og jeg er min mor, Karen Ribsskog, (som døde i 1999), sitt eldste

    barn, og min mormor døde i sommer, dessverre.

    Håper dette er i orden.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Skifteretten i Lyngby <skifte.lyngby@domstol.dk>

    Date:

    2010/1/25
    Subject: SV: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron

    Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293
    To: "eribsskog@gmail.com"

    <eribsskog@gmail.com>

    Tak for Deres

    mail.

    Sagsnummeret i boet efter Holger Adeler er SKS

    4-537/79.

    Med venlig hilsen

    Retten i

    Lyngby
    Skifteretten
    Lyngby Hovedgade 96
    2800 Kgs.

    Lyngby

    Tlfnr.: 99 68 48 00
    Fax. 99 68 48 99
    Email:

    skifte.lyngby@domstol.dk
    ________________________________________
    Fra:

    Retten i Lyngby
    Sendt: 20. januar 2010 14:44
    Til: Skifteretten i

    Lyngby
    Emne: VS: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron

    Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293

    ________________________________________
    Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 20. januar 2010

    14:39
    Til: Retten i Lyngby
    Emne: Skiftesags-nummer for dødsbo etter

    Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293

    Hei,

    min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, som døde i

    sommer, arvet i
    1979, ekteparet Holger baron Adeler og Magna Adeler, siden

    Magna
    Adeler var hennes tante, og baronen var enebarn, og ekteparet

    døde
    barnløse.

    Hun og hennes ektemann, Johannes Ribsskog, (min

    morfar), satt pengene
    inn i et hus, for min mor, Karen Ribsskog, i

    Larvik.

    (Jeg skal sende med kopi av en side i min mormors testamente,

    som viser dette).

    Jeg har senere forstått at Holger baron Adeler, var

    baron etter Cort
    Adeler i Norge.

    (Og jeg har overhørt i Oslo, i 2003

    og 2004, at jeg er forfulgt av noe
    de i Oslo kaller 'mafian', og lever

    derfor i landflyktighet, i
    England, uten å få noe hjelp, av hverken norsk

    eller britisk politi).

    Min mormor var også oldebarn av Maren Gjedde,

    som hun fortalte en god
    del om, så jeg har drevet med noe slektsforsking

    osv.

    Min mormor var også oldebarn av Anker Heegaard,

    industriherren.

    Så jeg prøver å finne ut hvorfor min mormor flyttet til

    Norge, og
    hvorfor hun ikke flyttet tilbake til Danmark, etter at min

    morfar
    døde, midt på 80-tallet.

    Og jeg lurte også på om det står noe

    i baronens testamente, om
    baron-titler og hvilke andre arvinger han

    hadde.

    For da kunne jeg ha kontaktet de andre arvingene, og prøvd å

    finne ut
    mer om dette.

    Og da sa Landsarkivet i København, at de

    gjerne kunne finne disse
    papirene, men de trengte helst et

    skiftesaks-nummer.

    Og da trodde jeg først at baron-paret bodde i

    København, siden jeg
    leste min mors grandtante, Magna Adeler f. Nyholm, var

    begravet i
    København, og de vel begge var født der.

    Men det viser

    seg at Holger baron Adeler, bodde i Virum, som vel er
    nabokommunen til

    København, og de sa i København skifterett, at dette
    hører inn under Lyngby

    skifterett.

    Så da lurte jeg på om jeg kunne være så snill å


    skiftesaks-nummeret, for dødsboet til Holger baron Adeler, også

    skal
    jeg sende med en kopi fra min mormors testamente, hvor man kan se

    at
    det stemmer at hun arvet disse, for å vise at det er riktig.



    håper jeg at det er i orden!

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From:

    Skifteretten i Københavns byret <skifte.kbh@domstol.dk>
    Date: 2010/1/20
    Subject: SV:

    Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293
    To: "eribsskog@gmail.com"

    <eribsskog@gmail.com>

    Vi har nu undersøgt sagen

    nærmere. afdøde boede i Virum ved
    dødsfaldet. Sagen hører nok under Lyngby

    Skifteret.

    Med venlig hilsen

    Skifteretten i

    København
    Hestemøllestræde 6
    1464 København

    K.

    ________________________________
    Fra: Københavns Byret
    Sendt:

    19. januar 2010 09:10
    Til: Skifteretten i Københavns byret
    Emne: VS:

    Skiftesags-nummer/Fwd:

    2010-000293

    ________________________________
    Fra: Erik Ribsskog

    [eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 18. januar 2010 20:01
    Til:

    Københavns Byret
    Emne: Skiftesags-nummer/Fwd:

    2010-000293

    Hei,
    jeg sendte dere en e-post 2. januar, om

    testamentet, etter Holger
    baron Adeler, siden han var ektemannen til min

    mors grandtante, og min
    mor fikk derfor en arv, videre fra sin mor,

    Ingeborg Ribsskog f.
    Heegaard, da Holger baron Adeler døde, i 1979.


    lurte jeg på om jeg kunne være så snill å få se det testamentet, om
    det

    stod noe om baron-tittelen der, osv.
    Og dere ba meg kontakte Landsarkivet

    for Sjælland.
    Noe jeg har gjort.
    Men de sier at de trenger skifte

    saksnummer, for det dødsboet da, heter det vel.
    Så jeg lurte på om jeg

    kunne være så snill å få opplyst det nummeret.
    På forhånd takk for

    eventuell hjelp!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded

    message ———-
    From: Michael Dupont <mid@lak.sa.dk>
    Date: 2010/1/18
    Subject:

    2010-000293
    To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>

    Landsarkivet i København

    har ganske rigtigt skifteretssagerne fra
    1979, men vi har kun navneregistre

    til materialet til og med 1970.
    Derfor skal du kontakte skifteretten og

    bede dem sende dig
    skiftesagens nummer. Vi har i øvrigt set på internettet,

    at Holger
    baron Adeler døde 30. juni 1979, dødsstedet er ikke

    nævnt.

    Mvh.
    Michael

    Dupont

    —————————–

    Michael

    Dupont
    Overassistent og cand.mag. i Historie
    Landsarkivet i

    København
    Jagtvej 10
    2200 København N

    Telefon: 7226

    5320












  • Gmail – Forudbetaling for kopier af Lyngby Skifteret: Eksekutorbo nr. 28/1979 ( Adeler), sagsnr. 2010-002190/39







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Forudbetaling for kopier af Lyngby Skifteret: Eksekutorbo nr. 28/1979 ( Adeler), sagsnr. 2010-002190/39





    # Landsarkivet for Sjælland og Lolland Falster

    <mailbox@lak.sa.dk>





    Wed, Jan 19, 2011 at 10:16 AM





    To:

    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>




    Kære Erik Ribsskog –

    Tak for din nye henvendelse.

    Pengene kan indbetales, som beskrevet i vedhæftede

    dokument.

    Ordren vil blive udført, når pengene er

    modtaget.


    Med venlig

    hilsen

    Niels

    Gravesen

    Journalfører
    Landsarkivet for Sjælland m.m.
    Nuuks Plads 2

    2200 København

    N



    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 17. januar 2011

    23:48
    Til: # Landsarkivet for Sjælland og Lolland

    Falster
    Emne: Re: VS: Fortrolighetserklæring/Fwd: Til Michael

    Dupont/Fwd: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd:

    Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293

    Hei,

    nå får jeg visst omkring 3000 sendt fra Norge, som arv, etter min mormor,

    Ingeborg Ribsskog.

    (Som arvet Adeler's, rundt 1980, for Holger baron Adeler, var jo gift med

    hennes tante Magna Adeler f. Nyholm, som de kalte Meme, sa min søster, Pia

    Ribsskog, på e-post.

    For jeg trodde Meme var noen i Heegaard-familien, for jeg har hørt min

    mor og søster og vel også min mormor, nevne det navnet, Meme, mange ganger, men

    jeg har ikke helt skjønt hvem det var.

    For vi bodde jo i Norge, og hadde vel aldri noen Meme på besøk, som jeg kan

    huske ihvertfall.

    Men hun døde visst før jeg ble født og, mener jeg å huske).

    Hvor mye var det jeg måtte betale for de dokumentene, (testamentet etter

    Holger baron Adeler, igjen)?

    Jeg får 3000 norske kroner, sendt på PayPal, så jeg får nesten 3000 danske

    kroner, for kursen er vel høyere på de.

    Men jeg kan kanskje forsøke å spare opp noen penger, eller sende resten

    senere.

    Hvordan skal disse pengene betales?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/3/2 # Landsarkivet for Sjælland og Lolland Falster

    <mailbox@lak.sa.dk>

    Kære Erik

    Ribsskog

    Tak for

    din henvendelse. Vi beklager meget, at du føler dig uretfærdigt behandlet. Vi

    har imidlertid helt faste procedurer for bestillinger fra udlandet, som altid

    skal betales forud. Du kan læse om dette på vores hjemmeside, helt bestemt på

    linket http://www.sa.dk/content/dk/ydelser_og_produkter/servicedeklarationer/arkivundersogelser

    Det gælder

    altså at alle, som bestiller fra udlandet skal betale, før vi sætter deres

    bestilling igang.

    Hvis du

    fortsat ønsker kopierne, bedes du venligst indbetale det beløb, du har fået

    oplyst i det tilsendte tilbud. Derefter ekspederer vi straks din

    henvendelse.

    Med venlig

    hilsen

    Ditte

    Wonsyld

    Landsarkivet for Sjælland


    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 1. marts 2010 13:39
    Til: Michael

    Dupont
    Emne: Fwd: Fortrolighetserklæring/Fwd: Til Michael

    Dupont/Fwd: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd:

    Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293

    Hei,

    jeg fikk et brev fra dere i dag, hvor det opplyses at det skal betales på

    forskudd, ved bestillinger fra utlandet.

    Men, skulle dette blitt opplyst, i det brev jeg fikk fra dere, 12.

    februar?

    Er dette noe slags trakassering, lurer jeg på.

    Det brevet jeg fikk i dag, er også undertegnet med rødt blekk, så

    dette er noe tull, vil jeg si.

    I Norge så heter det at man skal undertegne med enten svart eller

    blått blekk, (også på tippekupongene til Norsk Tipping i Hamar, er det forbudt

    å bruke rødt blekk).

    Så dette vil jeg gjerne klage på, jeg venter en stor arv etter min

    danskfødte mormor, og mange problemer i vår familie, (at vi/jeg blir tullet

    med av diverse lands myndigheter), kan muligens skyldes dette slektskapet med

    Holger baron Adeler, og svaret på gåten kan kanskje ligge i nettopp disse

    dokumenter, så derfor ville jeg gjerne klage på denne trakasseringen, og håper

    det er greit at jeg betaler når jeg får min arv etter min mormor, Ingeborg

    Ribsskog født Heegaard, i Danmark, oldebarn av den kjente Anker Heegaard,

    industriherren.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date:

    2010/2/12
    Subject: Fortrolighetserklæring/Fwd: Til Michael Dupont/Fwd:

    Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron Adeler/Fwd:

    Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293
    To: mid@lak.sa.dk

    Hei,

    mange takk for brev som jeg fikk i dag, angående min oldeonkel, (min

    oldemor, Karen Margrethe Nyholm, sin svoger), Holger baron Adeler, sitt

    testamente.

    Jeg synes det hørtes litt mye ut, at det skulle være på 300 sider, men da

    står det kanskje mye interessant der om slekta osv., tenkte jeg, så det blir

    veldig spennende å se hva det står der!

    Jeg sender med kopi av fortrolighetserklæring, som jeg fikk i posten

    i dag.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date:

    2010/1/25
    Subject: Til Michael Dupont/Fwd: Skiftesags-nummer for dødsbo

    etter Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293
    To: mid@lak.sa.dk

    Hei,

    nå fikk jeg endelig tak i det riktige saksnummeret, for boet etter Holger

    baron Adeler.

    Det skal være SKS 4-537/79.

    Opplyser skifteretten i Lyngby.

    Håper dere har alle opplysningene dere trenger nå, for å eventuelt få

    kikke på kopi av testamente osv., siden min mor fikk arven etter Holger

    og Magna Adeler f. Nyholm, fra sin mor, Ingeborg Ribsskog f. (Nyholm)

    Heegaard, og jeg er min mor, Karen Ribsskog, (som døde i 1999), sitt eldste

    barn, og min mormor døde i sommer, dessverre.

    Håper dette er i orden.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Skifteretten i Lyngby <skifte.lyngby@domstol.dk>
    Date:

    2010/1/25
    Subject: SV: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron

    Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293
    To: "eribsskog@gmail.com"

    <eribsskog@gmail.com>

    Tak for Deres

    mail.

    Sagsnummeret i boet efter Holger Adeler er SKS

    4-537/79.

    Med venlig hilsen

    Retten i

    Lyngby
    Skifteretten
    Lyngby Hovedgade 96
    2800 Kgs.

    Lyngby

    Tlfnr.: 99 68 48 00
    Fax. 99 68 48 99
    Email:

    skifte.lyngby@domstol.dk
    ________________________________________
    Fra:

    Retten i Lyngby
    Sendt: 20. januar 2010 14:44
    Til: Skifteretten i

    Lyngby
    Emne: VS: Skiftesags-nummer for dødsbo etter Holger baron

    Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293

    ________________________________________
    Fra: Erik Ribsskog [eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 20. januar 2010

    14:39
    Til: Retten i Lyngby
    Emne: Skiftesags-nummer for dødsbo etter

    Holger baron Adeler/Fwd: Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293

    Hei,

    min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, som døde i

    sommer, arvet i
    1979, ekteparet Holger baron Adeler og Magna Adeler, siden

    Magna
    Adeler var hennes tante, og baronen var enebarn, og ekteparet

    døde
    barnløse.

    Hun og hennes ektemann, Johannes Ribsskog, (min

    morfar), satt pengene
    inn i et hus, for min mor, Karen Ribsskog, i

    Larvik.

    (Jeg skal sende med kopi av en side i min mormors testamente,

    som viser dette).

    Jeg har senere forstått at Holger baron Adeler, var

    baron etter Cort
    Adeler i Norge.

    (Og jeg har overhørt i Oslo, i 2003

    og 2004, at jeg er forfulgt av noe
    de i Oslo kaller 'mafian', og lever

    derfor i landflyktighet, i
    England, uten å få noe hjelp, av hverken norsk

    eller britisk politi).

    Min mormor var også oldebarn av Maren Gjedde,

    som hun fortalte en god
    del om, så jeg har drevet med noe slektsforsking

    osv.

    Min mormor var også oldebarn av Anker Heegaard,

    industriherren.

    Så jeg prøver å finne ut hvorfor min mormor flyttet til

    Norge, og
    hvorfor hun ikke flyttet tilbake til Danmark, etter at min

    morfar
    døde, midt på 80-tallet.

    Og jeg lurte også på om det står noe

    i baronens testamente, om
    baron-titler og hvilke andre arvinger han

    hadde.

    For da kunne jeg ha kontaktet de andre arvingene, og prøvd å

    finne ut
    mer om dette.

    Og da sa Landsarkivet i København, at de

    gjerne kunne finne disse
    papirene, men de trengte helst et

    skiftesaks-nummer.

    Og da trodde jeg først at baron-paret bodde i

    København, siden jeg
    leste min mors grandtante, Magna Adeler f. Nyholm, var

    begravet i
    København, og de vel begge var født der.

    Men det viser

    seg at Holger baron Adeler, bodde i Virum, som vel er
    nabokommunen til

    København, og de sa i København skifterett, at dette
    hører inn under Lyngby

    skifterett.

    Så da lurte jeg på om jeg kunne være så snill å


    skiftesaks-nummeret, for dødsboet til Holger baron Adeler, også

    skal
    jeg sende med en kopi fra min mormors testamente, hvor man kan se

    at
    det stemmer at hun arvet disse, for å vise at det er riktig.



    håper jeg at det er i orden!

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From:

    Skifteretten i Københavns byret <skifte.kbh@domstol.dk>
    Date: 2010/1/20
    Subject: SV:

    Skiftesags-nummer/Fwd: 2010-000293
    To: "eribsskog@gmail.com"

    <eribsskog@gmail.com>

    Vi har nu undersøgt sagen

    nærmere. afdøde boede i Virum ved
    dødsfaldet. Sagen hører nok under Lyngby

    Skifteret.

    Med venlig hilsen

    Skifteretten i

    København
    Hestemøllestræde 6
    1464 København

    K.

    ________________________________
    Fra: Københavns Byret
    Sendt:

    19. januar 2010 09:10
    Til: Skifteretten i Københavns byret
    Emne: VS:

    Skiftesags-nummer/Fwd:

    2010-000293

    ________________________________
    Fra: Erik Ribsskog

    [eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 18. januar 2010 20:01
    Til:

    Københavns Byret
    Emne: Skiftesags-nummer/Fwd:

    2010-000293

    Hei,
    jeg sendte dere en e-post 2. januar, om

    testamentet, etter Holger
    baron Adeler, siden han var ektemannen til min

    mors grandtante, og min
    mor fikk derfor en arv, videre fra sin mor,

    Ingeborg Ribsskog f.
    Heegaard, da Holger baron Adeler døde, i 1979.


    lurte jeg på om jeg kunne være så snill å få se det testamentet, om
    det

    stod noe om baron-tittelen der, osv.
    Og dere ba meg kontakte Landsarkivet

    for Sjælland.
    Noe jeg har gjort.
    Men de sier at de trenger skifte

    saksnummer, for det dødsboet da, heter det vel.
    Så jeg lurte på om jeg

    kunne være så snill å få opplyst det nummeret.
    På forhånd takk for

    eventuell hjelp!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded

    message ———-
    From: Michael Dupont <mid@lak.sa.dk>
    Date: 2010/1/18
    Subject:

    2010-000293
    To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>

    Landsarkivet i København

    har ganske rigtigt skifteretssagerne fra
    1979, men vi har kun navneregistre

    til materialet til og med 1970.
    Derfor skal du kontakte skifteretten og

    bede dem sende dig
    skiftesagens nummer. Vi har i øvrigt set på internettet,

    at Holger
    baron Adeler døde 30. juni 1979, dødsstedet er ikke

    nævnt.

    Mvh.
    Michael

    Dupont

    —————————–

    Michael

    Dupont
    Overassistent og cand.mag. i Historie
    Landsarkivet i

    København
    Jagtvej 10
    2200 København N

    Telefon: 7226

    5320





    Erik Ribskog.pdf
    34K




    PS.

    Her er vedlegget:

    Erik Ribskog

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen