johncons
  • bjartleif gudrulfsen rider igjen

    http://www.dagbladet.no/2010/11/01/magasinet/sondag/interiorblogg_2010/blogg/interior/13929133/

    PS.

    Nevnte ‘internett-kriger’ ‘Bjartleif Gudrulfsen’, har jeg klaget på til PFU og Politiet og det som er vel.

    (Han har til og med en egen tag på bloggen:

    https://johncons-blogg.net/search/label/Trakassering%20fra%20’Bjartleif%20Gudrulfsen’).

    Han har spydd ut hatet sitt på Dagbladets kommentarsystem tidligere.

    Mon tro om det er en politimann?

    (Siden han virker så tørr).

    Jeg har jo overhørt at politiet har brukt meg som en ‘target guy’.

    (Hva nå det er).

    Hverken politiet eller Pressens Faglige Utvalg gjør jobben sin i Norge, vil jeg si.

    Og vanlige folk må ta piss som det her.

    Det norske samfunnet er på nedadstigende kurs, vil jeg si.

    Så sånn er nok det.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg vet ikke hva som hjelper mot sånt her.

    Nå sendte jeg bare en klage til Dagbladet, om personangrep.

    Men sånn har jeg også klaget tidligere, uten at det har hjulpet noe.

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    personangrep

    PS 4.

    Jeg har prøvd å klage til ‘Slettmeg.no’ også, på sånne her ting.

    Men de konene som jobber der, de begynner bare å angripe meg for bloggen min, osv.

    Så de klarer ikke å være saklige, og da blir det bare en eneste smørje, vil jeg si.

    Når jeg ser sånne her angrep, mot meg, på nettet, hvor folk skal ha det til at jeg er gal osv.

    Og de bruker fullt navn på meg.

    Da tenker jeg på å kontakte ‘Slettmeg.no’, som det har vært om i pressen osv., i underbevisstheten min.

    Men ‘Slettmeg.no’, det er bare som en sånn ‘hønsesuppe’, eller noe, er mitt inntrykk av det.

    Så det er bare som noe usaklig tull, vil jeg si.

    Så hva poenget med det ‘Slettmeg.no’-greiene er, det vet ikke jeg.

    Og jeg har gått Handel og Kontor, økonomilinja, og lært mye personvern osv.

    Så sånn er det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 5.

    Her er den egentlige bloggposten, (før ‘Bjartleif Gudrulfsen’/Dagbladet.no begynte å sende hundrevis/tusenvis av lesere til bloggen min, fra toppen av Dagbladets kommentarsystem):







    Gmail – Ny annluering av bryllup/Fwd: Nullstilling av bryllup







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Ny annluering av bryllup/Fwd: Nullstilling av bryllup





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Oct 31, 2010 at 8:29 AM





    To:

    konnerud@drammen.kirken.no



    Hei igjen,

    altså jeg hørte jo det, at hu Christell, hu hadde hatt seg med 30-40-50 menn, sa man broren til bruden, i en tale, i bryllupet til Jan og Hege Snoghøj.
    Og jeg har sendt han Facebook-melding, men han svarer ikke.

    Så jeg tenkte jo det, at jeg kan jo prøve å redde Christell fra det hore-helvete.
    For jeg bor jo i England, og hvis hu flyttet hit til England, til meg, så begynner a jo liksom på en ny frist.

    Og da er det jo liksom blanke ark og tegnestifter til, for å si det sånn.
    Men de muslimske unga hennes, dem vil jeg ikke ha.
    Dem kan sikkert søstera mi Pia, som bor litt utafor sentrum nå, i Oslo, ta seg av.

    Hu har også en sønn fra før, som er passe samme alder, eller litt eldre, (selv om han er mulatt), Daniel.
    Men men.
    Og jeg veit om ei svensk jente i Liverpool, som heter Emelie Wallin, som er så glad i mannfolk, husker jeg fra da hu jobba på Microsoft sin produktaktiveing, hun har så flørtende tone, på telefonen, her i Liverpool.

    Så hun kan kanskje ta seg av han svenske mannen til Christell, som er hjerneskada fra den gressklipper-ulykka.
    Så ordner det seg.
    For jeg og Christell vi har vært i utlandet sammen før vi, både i Jugoslavia og Danmark, og gått greit sammen der vel.

    Og Christell har også vært på språkreise, i England, i Bournmouth, hvor hu og søstera mi Pia, bodde hos en rik familie, der.
    Og jeg har ganske stor leilighet, her i Liverpool, og egen godtebutikk på nettet, så jeg tror nok at Christell hadde likt seg her.

    Siden Nina Monsen er død osv., mener jeg, så må jeg nesten mase på Christell, selv om hu hadde faren min, som en slags stefar, der nede hos Haldis.
    Men da kunne vi nok ikke vært sammen i Norge, men siden jeg bor i England, så burde det være greit, mener jeg.

    Christell pleide også å svare, når jeg banka på hos dem, i nettoen, mens hu gjemte puppa og hadde rumpa i været, når hu var tenåring.
    Og hu pleide å rive av seg genseren sin og sånn, foran trynet på meg, og stappe puppa sine i trynet på meg da, som tenåringsjente, etter at hu hadde fått fine og svære pupper.

    Og også da vi var på ferie i Gøteborg, med mora hennes, og farmora mi, og søstera mi, og Solveig fra Holmen i Oslo, telegrafist på Skandinavian Star, så flørte Christell og viste fram puppa, i svømmebassenget, på hotellet vi bodde der.

    Og en julaften, som vi var hos hu Solveig da, (som er ei slags tante for Christell), i Holmen, i Oslo, så la jeg meg tidlig, for jeg følte meg ikke hjemme.

    Og da kom Christell inn der med en sånn sexy body, (hvit, gjennomsiktig), som hu hadde fått til jul av noen da.

    Så hu Christell, hu egga meg, og gjorde meg kåt vil jeg si, (siden han presten Gelius har skrevet om sex osv.), under hele oppveksten, da vi var tenåringer.
    Så skylder meg nesten litt sex og, mener jeg.

    Men men.
    Hu dro meg også med på pub, på Bragernes i Drammen, hvor hu kjøpte masse øl til oss, enda hu bare var 16 år, den ved Mekka mat der, rundt hjørnet.
    Hu dro meg med på Park ungdomsdiskotek, og skulle danse med meg der, og på Fremad i Selvik, på ungdomsdiskotek, en haug av ganger, det siste året jeg bodde på Berger.

    Så jeg mener jeg har ganske mye hevd på hu Christell, så det bryllupet der er ganske ugyldig, vil jeg si.
    Bare som en oppdatering.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/31
    Subject: Ny annluering av bryllup/Fwd: Nullstilling av bryllup
    To: konnerud@drammen.kirken.no

    Hei,

    nå annulerte jeg bryllupet til stebroren min, Jan Snoghøj, i Geilo.

    Og jeg vil også annullere bryllupet til nabojente/stesøstera mi, Christell Humblen, i Drammen.
    Faren min lot meg bo alene fra jeg var ni år på Bergeråsen.

    Og for å lokke meg ned til Haldis Humblen, hvor han flytta, så sa han 'det er to jenter der, på din alder, som du kan leke med'.
    Eller noe sånt.
    Så da fikk jeg de to jentene mener jeg.

    Det var Nina Monsen, (som har tatt selvmord nå visstnok), og Christell Humblen.
    Og jeg har fått lov å ligge i senga til Christell av Haldis, jeg har sett både hu og Nina Monsen naken, og jeg har tatt a på fitta, siden hu ei annen venninne, som het Gry Stenberg, som tok meg på pikken, under oppveksten.

    Og jeg lå oppå hu Christell og klinte med hu i senga hennes, for og Gry inviterte meg ned til dem.
    Og da sikla jeg en stråle sikkel i kjeften hennes, til og med, på slutten, for hu så varm, så jeg tror hu er Neanderthal.

    (Hu har en sånn slags rar, innavla tommel til og med, som hu kan bøye 180 grader, det ytterste leddet av, så jeg tror ikke at hu er Homo Sapiens).
    Men men.
    Og da jeg var i militæret, i Oppland Regiment, så var jeg på besøk hos Haldis Humblen og faren min, (for jeg regning på studielånet, mens jeg var i militæret.

    Og da sa Haldis det, at jeg kunne godt få Christell, hvis jeg ville, for hu hadde blitt så umulig, i det siste.
    Det var mens jeg satt der i perm-uniformen, til Oppland Regiment, med Birkebeiner-merke på, osv., og noen skarpskyttermerker og infanteri-merket og skiskyttermerke vel osv.

    Sånne ting.
    Så jeg mener at jeg har litt hevd på hu Humblen-frøkna, (Christell Humblen).
    Også gifter a seg med en svenske!
    Og i Drammen!

    Og jeg ble ikke invitert!
    Nå vet jeg ikke om det er sånn i Norge, men i amerikanske filmer, så kan noen si fra, under bryllupet, hvis de har noen insigelser, mot at bryllupet skal finne sted.

    Og mora til Christell er fra Tysnes, ved Bergen, hvor det var mye norsk-amerikanere, sa tanta til Christell, (for jeg kjenner tanta hennes, Anne Margrethe Ueland, fra Stavanger, ganske bra, etter to helgebesøk der, med Arne og Haldis og Christell, (og søstera mi Pia var med en gang), der, på 80-tallet.

    Så jeg tror de kjører amerikanske regler.
    Christell ser ut som en sånn amerikansk jente og, med masse moteklær osv.
    Da hu var tenåring, så så hu ut som en sånn amerikansk skole-prinsesse liksom, som alle de andre jentene misunner osv.

    Så jeg tror jeg kan klage på det her.
    Jeg tror jeg kan klage på e-post, siden jeg ikke ble invitert i bryllupet.
    På at hu Christell egentlig er min, siden mora hennes, Haldis, har lovt meg henne, og siden hu lot meg se fitta hennes, og lot meg ta henne på fitta, og ligge oppå henne i senga hennes, og mora lot meg sove i senga hennes, når hu ikke var der, og siden hu lot meg sprute sikkel nedi halsen hennes osv., når vi klina.

    Så da vil jeg gjerne klage på det bryllupet, mellom Christell Humblen, og han svenske Mathias, AIK-supporter fra Stockholm.
    For han er visst heller ikke helt god, etter en ulykke, hvor han fikk gravemaskinen, eller gressklipperen, (sa søstera mi), i hagefirmet sitt, over seg, og han lå visst lenge fanget under den, før noen fant han, og fikk hodeskader osv., visstnok.

    Og det er noe gærnt i heimen der på Konnerud og.
    For når jeg ringer og skal høre noe med Christell, fra gamle dager.
    (Hu var jo både som en slags stesøster og som ei slags nabojente for meg.

    Så jeg mener jeg har rett å ringe henne.
    Hu har ikke sagt at jeg ikke kan ringe, ihvertfall).
    Så svarer dattera hennes, (Ronja Erika, (jeg lurer på om hu er oppkalt etter meg, som heter Erik?).

    Så svarer hu dattera, som vel enda må gå på barneskolen, at 'er det pappaen våres'.
    Akkurat som om jeg var svensk?
    Er dem muslimer eller?
    Hvorfor gifter dem seg ikke i moskeen da?

    Hvorfor svarer dattera, som går på barneskolen telefonen, og hakker på de som ringer, og ikke mora?
    Nei, det der bryllupet vil jeg klage på som bror og siden jeg har fått Christell av Haldis, og det med fitta hennes osv.

    Så nå får dere skjerpe dere i Drammen her.

    Jeg kjenner Giske fra Vestlandet og Konnerud, som gikk i klassen min, på Gjerde VGS., og lå over der en natt, i russetida.

    Så hvis dere ikke skjerper dere i Drammen nå, så sender jeg henne på dere.

    Politiet dere har i Drammen er også gjennområttent og er som tause Birgitte, og svarer ikke når jeg prøver å anmelde faren min, for han lot meg bo aleine, fra jeg var ni år.
    Og jeg har fått 'S' i karakterboka, da jeg gikk på Svelvik Ungdomsskole.

    Så jeg synes jeg må følge med litt ekstra på dere prester og hva kirka gjør osv.
    Siden jeg liksom nesten ser på meg selv som en slags 'reserve-prest', på grunn av det.
    Jeg har også bodd i Larvik, og gått på søndagsskole der, (på en rar menighet vel, hvis ikke to rare), og en mer vanlig en, tror jeg, på Østre Halsen.

    Så det vil jeg gjerne klage på.
    Hu venninna til Christell, Hege Lund, fra Gulskogen, hu er ikke fin heller.
    Broren hennes prata dritt om Christell i bryllupet til Jan Snoghøj, (Christells halvbror), og Hege Lund, på Geilo, i år 2000.

    Så det Drammen og Gulskogen-greiene, det er bare dritt, synes jeg.
    (Det var tull da jeg jobba på CC Storkjøp og, husker jeg).
    Så det bryllupet må være ugyldig, mener jeg, siden jeg ikke ble invitert.

    Det er bedre med en dram i timen, enn en time i Drammen, sier jeg.
    Som vi sier på Sand, hvor jeg er fra, (Sand og Bergeråsen), og jeg har hevd på noen jorder og hus der osv., selv om Jensen Møbler har breia seg, og har bygget på noe jeg mener er mine eiendommer der da.

    Men men.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/10/31
    Subject: Nullstilling av bryllup
    To: post@hol.kirker.net

    Hei,

    jeg var invitert i bryllupet til Jan Snoghøj og Hege Lund, fra Gulskogen i Drammen, som var på Geilo, sommeren år 2000, var det vel.

    Jeg har så mange klager på det bryllupet, så jeg lurte på om jeg kunne nullstille det, siden jeg er en slags stebror, av brudgommen.

    Det virka som at det var noe slags søster-bytte, ute og gikk her, eller lignende.
    Jeg skal skrive klagene:
    – Brudens bror, prata dritt om brudgommens søster, (Christell Humblen), som er en slags stesøster av meg, og sa at hun hadde ligget med 30-40 menn, eller noe, i en lav bryllupstale, som han nervøst mumlet ut.

    – Brudens mor, (min fars samboer Haldis Humblen), sin sang, var krøllet og så rettet ut, i mitt sanghefte, ved middagen.
    – På bryllupsbildet, som jeg fikk en del måneder seinere, (nesten et år seinere vel), så åt bruden og brudgommen på den samme pølsa i brød.

    – Ingen ville prate med meg, på bryllupsfesten.
    – En av gjestene, Tom Bråten, fra Berger, klådde på skjorta mi, som søstera mi Pia, hadde rappa/lånt, en mørk blå gant tennis-skjorte. De råflørta også på hotellet, høyt oppe i dalsida, i Geilo, enda søstera mi har en samboer i Oslo, som heter Negib fra Etiopia. Og det ble nesten slåsskamp, da jeg poengterte denne flørtinga. Og faren min, som også satt der, syntes det var greit at Bråthen satt med henda på min skjorte, (som var på søstera mi Pia Ribsskog), mens han sa at Keika var en hval, og seinere en sprekk-hogger, (så de hadde invitert dumme bryllupsgjester der. Men men).

    – Både stesøstera mi Chistell og brudens bror ble forskrekka da jeg ville prate med dem, og ingen andre ville prate, så det var dårlig bryllup.
    – Søstera mi sa at hu likte pølse i brød, når hu var på Geilo, (men ikke i Oslo da), når hu var på bensinstasjonen.

    – Ikke var det sprit å få der noe sted om kvelden heller, så noen fra Berger kom og tagg vodka-flaska mi, enda jeg gikk tidlig til sengs, siden det bare var asosiale folk der.

    Er det mulig å nullstille dette bryllupet lurte jeg, siden det bare var 'dritt'.
    Mvh.
    Erik Ribsskog












  • Gmail – Nullstilling av bryllup







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Nullstilling av bryllup





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Oct 31, 2010 at 3:48 AM





    To:

    post@hol.kirker.net



    Hei,

    jeg var invitert i bryllupet til Jan Snoghøj og Hege Lund, fra Gulskogen i Drammen, som var på Geilo, sommeren år 2000, var det vel.
    Jeg har så mange klager på det bryllupet, så jeg lurte på om jeg kunne nullstille det, siden jeg er en slags stebror, av brudgommen.

    Det virka som at det var noe slags søster-bytte, ute og gikk her, eller lignende.
    Jeg skal skrive klagene:
    – Brudens bror, prata dritt om brudgommens søster, (Christell Humblen), som er en slags stesøster av meg, og sa at hun hadde ligget med 30-40 menn, eller noe, i en lav bryllupstale, som han nervøst mumlet ut.

    – Brudens mor, (min fars samboer Haldis Humblen), sin sang, var krøllet og så rettet ut, i mitt sanghefte, ved middagen.
    – På bryllupsbildet, som jeg fikk en del måneder seinere, (nesten et år seinere vel), så åt bruden og brudgommen på den samme pølsa i brød.

    – Ingen ville prate med meg, på bryllupsfesten.
    – En av gjestene, Tom Bråten, fra Berger, klådde på skjorta mi, som søstera mi Pia, hadde rappa/lånt, en mørk blå gant tennis-skjorte. De råflørta også på hotellet, høyt oppe i dalsida, i Geilo, enda søstera mi har en samboer i Oslo, som heter Negib fra Etiopia. Og det ble nesten slåsskamp, da jeg poengterte denne flørtinga. Og faren min, som også satt der, syntes det var greit at Bråthen satt med henda på min skjorte, (som var på søstera mi Pia Ribsskog), mens han sa at Keika var en hval, og seinere en sprekk-hogger, (så de hadde invitert dumme bryllupsgjester der. Men men).

    – Både stesøstera mi Chistell og brudens bror ble forskrekka da jeg ville prate med dem, og ingen andre ville prate, så det var dårlig bryllup.
    – Søstera mi sa at hu likte pølse i brød, når hu var på Geilo, (men ikke i Oslo da), når hu var på bensinstasjonen.

    – Ikke var det sprit å få der noe sted om kvelden heller, så noen fra Berger kom og tagg vodka-flaska mi, enda jeg gikk tidlig til sengs, siden det bare var asosiale folk der.

    Er det mulig å nullstille dette bryllupet lurte jeg, siden det bare var 'dritt'.
    Mvh.
    Erik Ribsskog






  • Hun var jo hyggelig, må man vel si.

    Jeg spurte om slektsforskning osv.

    De var fra en gård som het Brekke, på Tysnes, utafor Bergen.

    Og de var også fra Onarheim-slekta.

    Og det var også en lokal slekt.

    Gården hadde vært i familien, siden 1600-tallet.

    Margrethe, (som Christell kalte ‘Lete’, for Anne Margrethe var så vanskelig å uttale).

    Hu sa det at det var en gammel tradisjonsrik gård.

    Men de måtte flytte til Bergen osv., hun og Haldis da.

    For det var ikke så mye å gjøre på Tysnes, annet enn i jordbruket.

    Det var en del norsk-amerikanere, som var i Amerika om vinteren, visstnok.

    Og noen fiskere.

    Så sånn var det.

    Jeg fortalte det, at jeg husket jo at hun pratet om Mosseveiens skrekk, da jeg var der, i 1984, eller noe.

    Og det var ei fra Politiet i Follo, sa hu nå, som jakta på råkjørere på Mosseveien.

    Og det var naboen deres, som nå er pensjonert fra Politiet i Stavanger.

    Faren deres het Hans Martin Brekke, var det.

    Mannen hennes Per, var ikke i Politiet.

    Han var tidligere arkitekt.

    Jeg lurte, for han påpekte mangel på skilt, på bilen min, på Geilo i år 2000.

    Jeg forklarte det, at jeg skulle med bilen på EU-kontroll, så jeg tok det med skiltet i samme slengen.

    Hun Margrethe husket ikke talen til brudens bror, (som jeg trodde var noe dritt om Christell).

    Men men.

    Det med Mosseveiens skrekk, var noe med Wesenlund.

    Jeg fortalte at jeg hadde faktisk vært butikksjef, på Rimi Langhus, i Follo, (hvor Mosseveiens skrekk var fra), i 2002.

    Men men.

    Tore Tang-sangen, (som Christell sang på en gang, etter å ha vært hos dem vel).

    Det er en som ikke heter Tang, men Tangva.

    Det er et kinesisk navn.

    For bestefaren til ‘Tore Tang’, han var visst fra Kina.

    Så han Tore Tang, (eller Tangva), han flyr visst fortsatt rundt i Stavanger, mener jeg det var.

    Men men.

    Tante Margrethe, hun hadde ikke hørt om at Christells halvbror, Bjørn Humblen, fra Vestlandet, hadde vært med i Johanitterordenen.

    Det var visst nytt for henne og.

    Og hun og ‘onkel’ Per, var ikke med der, forklare hun også.

    Jeg forklarte det, at det var jo faren til Christell sin side det, som han Bjørn Humblen vel var i.

    Mens hun Margrethe, som jeg prata med, hun var vel på moren sin side.

    (Søster av Christells mor Haldis Hublen, med andre ord).

    De var visst ikke fra Sogn likevel, skjønte jeg.

    Alle var visst fra Tysnes, fra to ganske lokale slekter der, (Brekke og Onarheim).

    (Tysnes var vel en ganske liten halvøy, tror jeg).

    Så det er kanskje derfor at Christell har en sånn ‘innavla’ tommel.

    At de slektene har holdt på vært litt innavla der.

    Hvem vet.

    Men Haldis, (samboeren til faren min), hu har jo blondt hår.

    Men søstera, (hu Margrethe jeg prata med på telefonen nå, altså), hu hadde mørkt hår, i 1982, mener jeg det var ca., og grått hår, i 1984, mener jeg det var.

    Noe sånt.

    Så de er vel ikke så innavla der, tror jeg.

    (Siden dem har forskjellig hårfarge og sånn, mener jeg, søstrene).

    Men jeg turte ikke å spørre, ‘tante Lete’, om hvorfor Christell har en litt sånn ‘inavla’ tommel.

    (Eller om de er i slekt etter Neanderthalerne).

    Det turte jeg ikke gitt.

    Jeg husker jeg var der, da jeg var 14 år gammel vel.

    Den sommeren jeg fylte 14 år, var vel sist jeg var der.

    Og da var det ei jente der, som jeg lurte på om var Sissel Kyrkjebø.

    Det visste ikke ‘tante Lete’, men det kunne godt hende, sa hu.

    Så sånn var det.

    Så nå får jeg spise pizza, som jeg driver og lager her.

    Så vi får se om jeg får gjort det.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    ‘Tante Lete’, sa faktisk også det, at jeg var velkommen igjen til Stavanger.

    Og det var jo hyggelig.

    Jeg sa at kanskje, hvis jeg fikk rettighetene mine, fra politiet, og kom meg tilbake til Norge, en gang.

    Jeg sa det, at jeg huska det, at det var så kult, på Sola strand.

    Hvor jeg bada i 1982, eller noe sånt vel.

    Hvis det ikke var i 1984, eller noe.

    Og at det var så høye bølger der.

    Sammenlignet med på Berger, hvor jeg vokste opp, langs Drammensfjorden.

    At det var så høye bølger, siden det var så nærme Nordsjøen vel, osv.

    Så det var et fint sted, husker jeg.

    Selv om det bare var jeg som bada der vel, den dagen, husker jeg.

    Faren min bare dro meg med dit.

    Han bada ikke selv.

    (Og det gjorde vel heller ingen andre, såvidt jeg husker).

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 2.

    Her er mer om Mosseveiens skrekk:

    mosseveiens skrekk

    http://www.aftenbladet.no/lokalt/article445342.ece

    PS 3.

    Kanskje jeg burde hjelpe Mosseveiens skrekk å komme ut av skapet?

    Når jeg har bodd så mange år i England, som jeg har, (her hvor damene oppfører seg så kvinnelig osv.), så mener jeg at jeg kan se det, at hu der, på bildet ovenfor, hu er nok lesbisk men.

    Bare for å hjelpe henne litt ut av skapet.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Kanskje det er hu som driver og tuller med meg, tenkte jeg.

    Kanskje hu er ‘mannevond’, siden hu er lesbisk antagelig, og ikke tålte å se meg på besøk hos naboen sin, på 80-tallet, da jeg var sånn 12-14 år?

    Hvem vet.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 4.

    Så man kan se det, at hu i Stavanger, Anne Margrethe, hu er nesten som en slags tante nesten, for meg og.

    Siden jeg har vært med på besøk til hu og ‘onkel’ Per, et gar ganger på 80-tallet.

    Og de hilste også, og var hyggelige, i bryllupet, til nevøen deres Jan Snoghøj, (bror av Viggo Snowhill), på Geilo, i år 2000.

    Noe som hu syntes var for lenge siden vel.

    Så tanta til Christell er kanskje litt som tanta mi.

    Det var greit at jeg ringte og spurte om masse dumt liksom.

    Mens mora til Christell, Haldis, hu var nok ikke som mora mi.

    Hu var mer fiendtlig, Haldis da, vil jeg si.

    Så sånn var det.

    Og faren min, (kan man nok si), at var nok heller ikke som faren min.

    Men jeg er kanskje litt i slekt med Christell da.

    Siden jeg kjenner en del av tantene og onklene og fetterne og kusinene hennes da.

    Så selv om jeg og Christell ikke bodde i samme hus, på Bergeråsen.

    Så pleide vi å bo i samme hus, eller på samme hotellrom, noen ganger, under oppveksten.

    Under feriene.

    Så vi er som stesøsken som har vokst opp på forskjellige steder da.

    Som kjenner hverandre mest fra ferier og sånt, kanskje.

    Men nå bodde jo Christell på Bergeråsen og da.

    Så jeg kjenner jo henne derfra og.

    Så fra ferier så er Christell en slags stesøster.

    Og fra Bergeråsen, så er Christell ei slags nabojente nesten.

    Så Christell for meg, hu er liksom både en slags stesøster og en slags nabojente da.

    Så det er ikke alltid enkelt.

    Noen gang blir ting litt komplisert, hvis man er etterkommer etter 68-er generasjonen.

    Etter av hippie-generasjonen.

    For de var litt glad i surr, synes jeg.

    Så de surra med familiene kanskje, og gjorde ting komplisert.

    Så det lider nok vår etterkommer-generasjon av.

    Som blir kalt Generasjon X vel.

    Generasjon X lider nok av det, av at har blitt tulla med, av 68-er generasjonen.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men hu tante Anne Margrethe, i Stavanger, hu virka ikke som en hippie, eller en 68-er, for meg.

    Hu var ikke så sleip som dem er, mistenker jeg.

    Kanskje de ikke hadde så bra fotfeste på Tysnes utafor Bergen, osv.

    Hvem vet.

    Samme det.

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • PS.

    En gang Christell (Humblen), kom hjem fra Stavanger, var det vel.

    (Hvor hun har en tante som heter Margrethe, og en onkel som heter Per Ueland vel.

    Som bor ikke langt fra ei som ble kalt ‘Mosseveiens skrekk’, (fortalte hun Margrethe, var det vel).

    Ei tante som Christell vel kalte for ‘tante Lete’.

    Hm.

    Og som var ei politidame, som hadde sitt virke på Østlandet, hvis jeg skjønte det riktig.

    Og som seinere flytta til Stavanger.

    Men men).

    Mens hu fortsatt gikk på barneskolen, tror jeg det må ha vært.

    Så sang hun den sangen her for meg, husker jeg, bortafor garasjen, nedafor ‘Haldis-huset’:







  • Gmail – Til the håpløse Birgitte-polizei. Anmeldelse av hacking mot Kongen av Danmark







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til the håpløse Birgitte-polizei. Anmeldelse av hacking mot Kongen av Danmark





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Oct 30, 2010 at 1:16 PM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hei,

    en nettbutikk jeg hadde, under formen osCommerce, har blitt hacket for ørtende gang, der omkring.
    Så jeg måtte slette hele 'dritten' nå.
    To hackere hadde Kongen av Danmark hos seg, på samme tid.

    Dere sitter jo på anmeldelsene mine, for å rekke opp til skrivebordet, virker det som.
    Noe sånt.
    Men jeg sender anmeldelsen likevel, så kanskje dere en dag vil klare å nå opp til tangentbordet til PC-en.

    Lykke til!
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg ønsker gjerningsmannen tiltalt og straffet, (som dere har sagt at anmeldelser som dette, skal inneholde).

    Sender med kopi av skjermbilde.





    kongen av danmark sliter.JPG
    73K




    PS.

    Her er vedlegget:

    kongen av danmark sliter







  • Gmail – Til Atle Farmen, direktør Mars







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til Atle Farmen, direktør Mars





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Oct 29, 2010 at 3:40 PM





    To:

    contact@no.mars.com



    Heisann Atle,

    jeg prøver igjen jeg.
    Husker du meg fra 2. og 3. klasse på Torstrand skole, i Larvik, på 70-tallet?
    Vi gikk jo i samme klasse, (som han advokat-sønnen Jacob og Kai osv. vel, og venninna til søstera mi, Sølvi, som bodde ikke så langt fra meg, i Jegersborggate, og som hadde en bror som het Jarle).

    Jeg var jo med i frimerkeklubben, som du og Jacob og en til hadde.
    Mora mi ville at jeg skulle ta med søstera mi, Pia Ribsskog, men da ble dere stille som mus nesten vel.
    Og vi spilte fotball på grusbanen til familien deres, husker jeg, på Torstrand.

    Mora mi spurte meg, i 1978, hva jeg ville at broren min Axel skulle hete.
    Og da sa jeg 'Atle, for da blir han sikkert god i fotball'.
    Men det ble visst Axel Nicolay Thomassen istedet.

    Men men.
    Det var det mora mi som bestemte tror jeg.
    Men hu spurte ihvertfall meg.
    Men men.
    Mer da.
    Og i frimerkeklubben, på det neste møtet, så sa dere at det var hos Jacob.

    Også gikk jeg til Jacob, så sa mora hans at det var hos deg den gangen og.
    Og jeg fikk en bolle, eller noe, som hu hadde bakt.
    Men men.
    Jo, nå til det jeg egentlig skulle skrive om.

    Jeg ser at du er direktør i Mars.
    Jeg har måttet flykte til England, for jeg overhørte at jeg var forfulgt av 'mafian', i Oslo, i 2003.
    Og ble forsøkt drept, på min onkel Martin Ribsskog sin samboer, Grete Ingebrigtsen sin gård, i 2005.

    Men jeg får ingen hjelp av politiet, så jeg lever som en flyktning i England, selv om jeg ikke får lov å flyktning formelt heller.
    Jeg er arbeidsledig nå, men jeg hørte at de hadde slutta å selge isbre-mint, i Norge.

    Så jeg driver å setter opp en web-butikk, for å selge de til Norge, over internett.
    Så sender jeg en konvolutt, som luftpost, med 2-3-4 poser godteri, til Norge.
    Jeg har vært i kontakt med Fox, og skal kjøpe inn direkte fra de nå, i neste måned.

    Men de nevnte også, at man også kan kjøpe fra cash & carry-butikker, som de kalte det.
    Og jeg kjøper også fra sånn budsjett-butikker, her i England, for det er nesten like billig, (hvis ikke billigere), der.

    Jeg kjøper den Mars Planets, til 1 pund.
    Og den selger jeg for 29.90 inklusiv frakt.
    Da regner jeg en tier i avanse, (som skal dekke emballasje osv.), og en tier i gjennomsnittlige fraktutgifter, (for kundene bestiller ofte opp mot 200 kroner, som er grensa).

    For dere selger vel ikke Mars Planets, i Norge?
    Er det forresten dere som har m&m's-en?
    Jeg lurte på om jeg kunne kjøpe direkte fra Mars/Masterfood, i England, skjønner du, sånn som jeg har avtalt med Fox, at jeg skal gjøre nå.

    Men da tenkte jeg det, at siden jeg var tidligere klassekamerat, (fra Larvik), med direktøren i Norge.
    Så var det kanskje mest høflig å kontakte han først, tenkte jeg.
    (Selv om det vel ble litt 'mobbings' av meg, i den frimerkeklubben deres).

    Men men, jeg prøver ihvertfall, igjen, (for jeg har visst sendt en e-post tidligere og).
    Beklager hvis det blir mange e-poster!
    Med Torstrand skole og Frimerkeklubben-hilsen

    Erik Ribsskog






  • Jeg synes det er så mye ‘trakasserings’, med de anonyme kommentarene, på bloggen.

    Så jeg lurte på om det hadde vært mulig, å gjort sånn som han Kai Runar Bergum, aka. Kairo, fra Bergeråsen, (broren til Ole-Tonny, i klassen min, som døde), gjorde.

    Nemlig å undertegne kommentaren med navn og stedsnavn.

    (Og hvis det er fler på plassen din, som heter det samme som deg, så kan du kanskje ta med noe som skiller deg fra dem, som f.eks. alder da?).

    Det hadde vært kjekt, synes jeg, som får all den her ‘dritten’, eller hva man skal kalle det, rett i trynet.

    Så det håper jeg at folk går med på.

    På forhånd takk for eventuell samarbeidsvilje!

    Med johncons-blogg hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Har du lyst til å skrive anonymt, sier du?

    Det går også greit.

    Men da sender du bare e-post til: eribsskog@gmail.com

    Håper dette er i orden!

    På forhånd takk for eventuell hjelp!

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen