johncons






  • Gmail – Order Process







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Order Process





    Godtebutikken.net

    <info@godtebutikken.net>





    Sat, Oct 9, 2010 at 5:15 PM





    To:

    eribsskog@gmail.com



    Godtebutikken.net

    ——————————————————

    Order Number: 17

    Detailed Invoice: http://www.godtebutikken.net/account_history_info.php?order_id=17

    Date Ordered: Saturday 09 October, 2010

    Products

    ——————————————————

    1 x Werther’s Original (Original) = 32.90NOK

    1 x Maynards Wine Gums (Wine Gums) = 38.90NOK

    1 x Cadbury Dairy Milk Caramel Nibbles (Caramel Nibb) = 40.90NOK

    1 x Jelly Snakes (Jelly Snakes) = 39.90NOK

    1 x Mars Planets (Planets) = 39.90NOK

    ——————————————————

    Sub-Total: 192.50NOK

    Total: 192.50NOK

    Delivery Address

    ——————————————————

    (Sensurert av johncons-blogg)

    (Sensurert av johncons-blogg)

    Kristiansand, 4630

    Norway

    Billing Address

    ——————————————————

    (Sensurert av johncons-blogg)

    (Sensurert av johncons-blogg)

    Kristiansand, 4630

    Norway

    Payment Method

    ——————————————————

    PayPal Website Payments Standard












  • Gmail – Spesialbestilling, godtebutikken.net







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Spesialbestilling, godtebutikken.net





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Oct 9, 2010 at 4:45 PM





    To:

    (Sensurert av johncons-blogg)>



    Hei,

    ja, jeg kan kikke på Tesco, når de skal dit en av de neste dagene, om de har den.
    (De har blant annet en stor Tesco Supershop her i Liverpool, hvor de har det meste).
    Jeg tar innkjøpsprisen pluss porto, og legger på ti kroner på hver vare.
    Det er den kalkylen, som jeg bruker på de andre varene, (for øyeblikket ihvertfall).
    Så det er mitt tilbud på denne.

    Og jeg kan få sendte det iløpet av neste uke, så lenge de har det på Tesco.
    Hvis du ønsker at jeg skal kjøpe dette, så bare si hvor mange du vil ha.
    Så sender jeg deg en ny e-post, når jeg har fått kjøpt dette.

    Med Godtebutikken.net-hilsen
    Erik Ribsskog

    2010/10/9 (Sensurert av johncons-blogg) <>


    Hei Erik,

    Jeg lurte på om det var mulig å legge inn en spesialbestilling på godtebutikken din. Dette er ikke snakk om godteri, men en veldig god pastasaus som ikke finnes i Norge.

    Denne: http://www.mysupermarket.co.uk/sainsburys-price-comparison/Pasta_Sauce/Dolmio_Stir_in_Sauce_Sun_Dried_Tomato_150g.html

    De har den blant annet på Tesco. Hvis det hadde vært mulig, ville jeg gjerne bestilt 3 sånne. Bare pass på å ikke kjøpe light-utgaven. Jeg vet ikke hvordan vi skulle gjort det med pris, men du bør ihvertfall tjene på handelen. Dette kan vi uansett komme tilbake til hvis du ønsker å gjøre handelen.

    Med vennlig hilsen,

    (Sensurert av johncons-blogg)






    PS.

    Nå legger jeg på 10 kroner, som skal dekke PayPal-avgift osv., på alle varer.

    Så nå går jeg et par kroner pluss, på hver vare.

    Men, hvis folk kjøper mange varer, så går jeg mer i pluss.

    Så jeg får se dette ann, om hvordan dette kommer til å funke.

    Kanskje jeg må legge på 15 kroner, eller 20 kroner etterhvert, (istedet for 10 kroner).

    Jeg får se det an litt.

    Men jeg har ikke lyst til å gi kundene bakoversveis, akkurat heller, (med alt for høye priser).

    Ihvertfall ikke i begynnelsen.

    For da kanskje de ‘steiler’, før de vurderer å kjøpe varer, engang.

    Men så kanskje de blir vant til at Godtebutikken.net har bra kundeservice osv., og da kanskje folk er villig til å betale litt mer og.

    Men jeg tar det som en hobby i begynnelsen da.

    Og ser det an litt, hvordan det går.

    Så vi får se om det slår ann.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Gmail – (no subject)







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    (no subject)





    Thomas Kvehaugen

    <thomas.sk@hotmail.com>





    Sat, Oct 9, 2010 at 4:35 PM





    To:

    bk.skarpsno@gmail.com, susanne_75@hotmail.com, henriette_god@hotmail.com, jonruu@hotmail.com, kaca_89@hotmail.com, eribsskog@gmail.com, zarah_khan_86@hotmail.com, roedhans@online.no, skarps@online.no















  • Gmail – Order Process







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Order Process





    Godtebutikken.net

    <info@godtebutikken.net>





    Sat, Oct 9, 2010 at 3:08 PM





    To:

    eribsskog@gmail.com



    Godtebutikken.net

    ——————————————————

    Order Number: 16

    Detailed Invoice: http://www.godtebutikken.net/account_history_info.php?order_id=16

    Date Ordered: Saturday 09 October, 2010

    Products

    ——————————————————

    1 x Jelly Snakes (Jelly Snakes) = 39.90NOK

    1 x Maynards Wine Gums (Wine Gums) = 38.90NOK

    1 x Haribo Trick or Treat Mini Mix (Trick or Tre) = 44.90NOK

    1 x Cadbury Santa Medium Selection Box (Santa Medium) = 51.90NOK

    ——————————————————

    Sub-Total: 175.60NOK

    Total: 175.60NOK

    Delivery Address

    ——————————————————

    (Sensurert av johncons-blogg)

    (Sensurert av johncons-blogg)

    (Sensurert av johncons-blogg)

    Norway

    Billing Address

    ——————————————————

    (Sensurert av johncons-blogg)

    (Sensurert av johncons-blogg)

    (Sensurert av johncons-blogg)

    Norway

    Payment Method

    ——————————————————

    PayPal Website Payments Standard









  • Re: Flickr Terms of Service


    Saturday, 9 October, 2010 7:33


    Hi,




    ok, these screen-shots, are pictures that I've published on my blog.


    (I've pasted the HTML-code, from Flickr, on my blog).



    It was a surprise for me, to hear, that this isn't ok, since I've been doing this, for many years, on my BT/Flickr-account.



    Since this is my correspondence, then I can post about it on my blog, I've reconed.



    I publish a lot of blog-posts on my blog, so I'd need some time, to adapt to this, that you tell me now.



    But I'll think about it, and perhaps return to Blogger-pictures, (if I find some money, to pay to Google, for more storing-space).



    I'm sorry that I wasn't aware of this rule.



    Regards,

    Erik Ribsskog



    — On Tue, 8/6/10, Flickr Support <case1513738@support.flickr.com> wrote:



    From: Flickr Support <case1513738@support.flickr.com>


    Subject: Flickr Terms of Service
    To: erik.ribsskog@btinternet.com


    Date: Tuesday, 8 June, 2010, 0:22



    Hi erik.ribsskog,



    We've removed the images, Facebook screenshots, you
    recently uploaded, because reposting other people's


    content,
    from Flickr or other services, as well as publishing


    correspondence including letters, email, flickrmail, chats,
    instant messages and comments, isn't permitted:



    hva skjedde med facebook gruppa


    cecilia elisabeth strøm
    facebook dagny holmsen



    In joining Flickr, you agreed to abide by the Terms of


    Service and Community Guidelines. Specifically, you must
    not


    abuse, harass, threaten, impersonate or intimidate other
    Flickr members:



    http://flickr.com/guidelines.gne



    If we continue to see you upload this or similar content,


    we will take further action that may include termination
    without warning.



    Regards,



    Flickr Staff








  • 15 nye slag godteri

    http://www.godtebutikken.net/index.php

    PS.

    Jeg lurer også på om jeg skal begynne med sigaretter.

    For jeg så at de hadde blitt så fælt dyre, i Norge nå.

    At de kosta 100 kroner, eller noe.

    Men her i England, så koster de vel ikke så mye, tror jeg.

    Det må jeg prøve å få sjekka opp.

    Vi får se om jeg får gjort det imorgen.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Noen sier at det er ulovlig av meg, å selge tobakk og alkohol.

    Men det er det ikke i England.

    Her selger butikkene både alkohol og tobakk.

    Og det er lov å importere dette til Norge og.

    Så så lenge det koster mindre enn 200 kroner, så skal dette være tollfritt, mener jeg.

    Dette er vanlige matbutikk-varer, alt sammen, her i England.

    Og gin og whisky er jo også britiske spesialiteter.

    Og jeg er jo i slekt med en fyrste fra Novgorod, (gjennom min grandtante Unse, i Danmark), så jeg kan jo prøve meg med vodka og, tenkte jeg.

    For hvis du går på en Tesco eller en Off Licence her i England, så selger de vodka og tobakk og alt mulig.

    Og jeg prøver liksom å ha en slags britisk on-line butikk her.

    Og hvis folk kan kjøpe de andre kioskvarene, så må de jo få lov å kjøpe sigaretter og, mener jeg.

    Og hvis de kan (spesial)-bestille mat og potetgull osv., så må de jo få lov å kjøpe en flaske britisk gin eller whisky og mener jeg.

    (Men jeg må finne noe bra emballasje til de her flaskene først.

    Sånn at det blir ordentlig og seriøst).

    Men vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 3.

    Noen skriver at det er ulovlig å selge til Norge.

    Men jeg selger ikke bare til Norge, jeg selger til hele Europa, (og også hele verden).

    Selv om det er en del på norsk, så skjønner svensker og dansker også det, (og også engelskmenn skjønner nok litt norsk kanskje).

    Og det bor jo en norsk koloni i Spania og.

    Så det er ikke jeg som selger til Norge.

    Det er de som kjøper, som importerer til Norge.

    Og de kan kreve tilbake britisk moms også.

    Så de kan få kanskje en femmer eller tier, tilbake da, i moms, hvis man kontakter de riktige myndigheter.

    Og så lenge det er snakk om import på under 200 kroner, så er det fritatt for avgifter.

    Hvem er du som skriver som en politimann da, forresten.

    (Eldvaldsen mener jeg).

    Dette var rart.

    Men men.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.




  • hei

    Mellom Deg og Anders Hauge

    Anders Hauge 8. oktober kl. 17:33 Rapporter

    veldig bra godtebutikk du har starta! Eg skal bestilla 4 påsar med snop av deg på tirsdag når eg får lønning. Me får sjå kå som skjer. Men eg lurte på når du skal ta inn potetgull, og om det er mange gode sortar potetgull der som ikkje finnes i norge ? Uansett lykke til med både butikken og bloggen!

    Erik Ribsskog 8. oktober kl. 19:52

    Hei,

    ja, jeg tenkte jeg skulle selge Walkers crisps, og Hoola Hoops og Doritos tortilla chips, f.eks.

    Disse kommer i 6-7 pakninger a ca. 30 gram.

    Så det blir da ca. 20 kroner i porto, som sjokoladen.

    Problemet er å finne en emballasje, som gjør at potetgullet overlever ferden i posten, fram til Norge.

    Så det sliter jeg litt med.

    Men jeg har jobbet i emballasjeindustrien, som Company Researcher, for Packaging Europe.

    Så jeg vet at det finnes der ute.

    Men jeg har sett emballasje, som koster ca. 20 kroner.

    Og det er litt mye, for da blir prisen kanskje 50-60 kroner, for en samlepose med ca. 200 gram potetgull/snack.

    Så jeg skal prøve å finne en billigere emballasje først.

    Så jeg kan ikke love når jeg skal begynne å selge potetgullet.

    Hvis det blir mye etterspørsel, så kan jeg selge det for 49 kroner, for ca. 200 gram.

    Men det er litt drøy pris, synes jeg.

    Men hvis noen har spesialbestillinger, så kan de sende det på e-post.

    Så kan jeg legge ut det, som en egen vare.

    Og kjøpe det her i England.

    Men da tar det litt lenger tid å få sendt.

    For da må jeg gå rundt i butikker her, og finne den varen, en dag jeg har tid.

    Så da kan det ta kanskje opp til en uke, å få sendt det.

    Men det er bare å bestille spesialbestillinger.

    Eller komme med forespørsler, så kan jeg regne ut en pris.

    Og da finner jeg også ut hva som er populært av godteri/snacks.

    For kanskje også andre i Norge er på utkikk etter disse varene.

    Vi får se.

    Med Godtebutikken.net-hilsen

    Erik Ribsskog

    Anders Hauge 8. oktober kl. 22:26 Rapporter

    Takk for svar! Eg får berre smørja meg med tolmodigheit da, ang potetgullet. Kan eg spørja kva som er ditt personlige favorittsnop ? Eg og kameraten min Stig Andresen likar best toblerone og M sjokoladen (men stig likar ikkje m&m's) Er det nokon sjokolade ala toblerone i England som du kan ta inn i butikken ? Toblerone er jo veldig dyr i norge også. men men. Me kjøpe helst når Stig har fått trygd. På tirsdag får du ein bestilling fra meg, sia du har veldig gode prisar og virkar som ein oppegåande kar (på bloggen da). men men

    me får sjå kå som skjer…
    God helg!

    Erik Ribsskog 8. oktober kl. 23:18

    Hei,

    ja, de har Toblerone her og.

    Jeg kan se, om jeg finner noen smaker, som de ikke har Norge.

    Vi får se.

    Det hender at jeg også handler på Lidl, og der hadde noe veldig god julemarsipan, sist jeg var der.

    Så kanskje slenger på noen sånne varer og.

    Men lakris og marspian er ikke så vanlig, her i England, som i Norge, synes jeg det virker som.

    Så da er det nesten julekvelden, hvis man finner marsipan og lakris-godteri.

    (Selv om jeg begynner å lære hvor jeg kan finne de forskjellige tingene nå).

    Jeg ble faktisk kalt Erik Marsipan, av mora mi, som liten, for da vi bodde i Skreppestad-blokkene, utafor Larvik, så lagde mora mi marsipan, i juleferien, jula 1976 vel.

    Og da brukte hu gul og grønn konditorfarge, osv., husker jeg.

    Så jeg har alltid vært glad i godteri.

    Farmora mi, pleide å lage kransekake, til jul, til alle i slekta noen år.

    Og da pleide jeg å få formene, som det var marsipan-rester igjen i da.

    Og da fikk jeg spise marsipan fra formene da.

    Selv om det kanskje ikke var helt renslig?

    For kakene blir jo bakt, eller stekt, mener jeg.

    Men jeg har alltid vært en godte-gris, (som det vel kanskje heter).

    Så for meg å drive å godtebutikk, det passer bra tror jeg.

    Takk for interessen!

    Med Godtebutikken.net-hilsen

    Erik Ribsskog











  • hei

    Mellom Deg og Anders Hauge

    Anders Hauge 8. oktober kl. 17:33 Rapporter

    veldig bra godtebutikk du har starta! Eg skal bestilla 4 påsar med snop av deg på tirsdag når eg får lønning. Me får sjå kå som skjer. Men eg lurte på når du skal ta inn potetgull, og om det er mange gode sortar potetgull der som ikkje finnes i norge ? Uansett lykke til med både butikken og bloggen!

    Erik Ribsskog 8. oktober kl. 19:52

    Hei,

    ja, jeg tenkte jeg skulle selge Walkers crisps, og Hoola Hoops og Doritos tortilla chips, f.eks.

    Disse kommer i 6-7 pakninger a ca. 30 gram.

    Så det blir da ca. 20 kroner i porto, som sjokoladen.

    Problemet er å finne en emballasje, som gjør at potetgullet overlever ferden i posten, fram til Norge.

    Så det sliter jeg litt med.

    Men jeg har jobbet i emballasjeindustrien, som Company Researcher, for Packaging Europe.

    Så jeg vet at det finnes der ute.

    Men jeg har sett emballasje, som koster ca. 20 kroner.

    Og det er litt mye, for da blir prisen kanskje 50-60 kroner, for en samlepose med ca. 200 gram potetgull/snack.

    Så jeg skal prøve å finne en billigere emballasje først.

    Så jeg kan ikke love når jeg skal begynne å selge potetgullet.

    Hvis det blir mye etterspørsel, så kan jeg selge det for 49 kroner, for ca. 200 gram.

    Men det er litt drøy pris, synes jeg.

    Men hvis noen har spesialbestillinger, så kan de sende det på e-post.

    Så kan jeg legge ut det, som en egen vare.

    Og kjøpe det her i England.

    Men da tar det litt lenger tid å få sendt.

    For da må jeg gå rundt i butikker her, og finne den varen, en dag jeg har tid.

    Så da kan det ta kanskje opp til en uke, å få sendt det.

    Men det er bare å bestille spesialbestillinger.

    Eller komme med forespørsler, så kan jeg regne ut en pris.

    Og da finner jeg også ut hva som er populært av godteri/snacks.

    For kanskje også andre i Norge er på utkikk etter disse varene.

    Vi får se.

    Med Godtebutikken.net-hilsen

    Erik Ribsskog








'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen