johncons






  • Gmail – Klage på at 'alle' i politiet i Oslo, er fra Toten







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på at ‘alle’ i politiet i Oslo, er fra Toten





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Oct 3, 2010 at 5:56 AM





    To:

    politidirektoratet@politiet.no


    Cc:

    post <post@spesialenheten.no>



    Hei,

    politiet i Oslo, har dårlig rykte.
    Folk som Autopulver-vokalist, Dag Anders Rougseth, aka. Dagga, fra Hamar, har sagt til meg, rundt 2003, at alle i Oslo-politiet "e' frå Toten", (eller hvordan han sa det, på tilgjort Toten-mål).

    Så det som skjer da, er at Toten-politi-folka, de spørr de kriminelle i Oslo, hvordan dem skal gjøre det og det.
    Den såkalte 'mafian' da sikkert, det vil vel si Tveita-gjengen og Toska og de.

    (Og muligens broren min Axel Thomassen).
    Noe sånt.
    Men, disse kriminelle, de har jo ingen forståelse, for Grunnloven og folks rettigheter.
    Så Oslo blir jo da en mafia-kontrollert by.

    Som disse byene i Mexico osv., hvor politiet har gitt opp.
    Her har Politidirektoratet et ansvar mener jeg.
    De skikkelige og dyktige folka, må jobbe i Securitas.
    Fordi opptakssystemet deres kanskje trenger å bli sett gjennom.

    Jeg husker da jeg ville inn på journalisthøyskolen, i 2002, da fikk jeg beskjed, da jeg leverte søknaden, på HiO, på Bislett, at det valget var uaktuelt.
    (Av en sånn mafia-kar da sikkert).

    Så da ble det IT-studiet, på Ingeniørhøyskolen.

    Men nå er min tålmodighet slutt, med det tullet deres, i Oslo og i Norge.
    Så nå får dere rydde opp, og slutte å tro at det holder å lese i leksikon, så ordner alt seg.

    Dere får heller ansette fler folk fra Securitas, så klarer sikkert de å rydde opp.
    Mvh.
    Erik Ribsskog






    PS.

    Hvor jeg har fått det her fra?

    Jo, da jeg flytta til Oslo, for å studere, i 1989.

    Så hadde jeg en lillebror der, Axel Thomassen, (halvbroren min).

    Og dem leide jeg et rom hos, når jeg hadde et friår fra studier, det andre året jeg bodde i Oslo, (skoleåret 1990/91).

    Og da var broren min Axel 12 år da.

    Og han var veldig opptatt av Tveita-gjengen og Jan Kvalen, (som Axel sa var veldig tøff da), og Karihaugens Krigere, (som han sa at ‘svogeren’ hans, Lars, som var sammen med stesøstera hans Kirsten Ancona, hadde vært med i vel), og at stebrødrene hans, Bjørn og Erik Ancona, hadde en far i den italiensk-amerikanske mafiaen, og at dansker visstnok var ‘Nordens jøder’, og at han beundret utlendinger, for de var mye tøffere enn nordmenn da, (sa Axel, en gang høsten 1990 vel, da han var 11-12 år da, en gang vi gikk sammen, fra kiosken på Furuset-senteret vel, til leiligheten deres, i Høybråtenveien da).

    Sånne ting da.

    Og He-man og Masters of the Universe.

    (Og Skeletorn).

    Og karate-trening.

    Sånne ting, det var min halvbror Axel, opptatt av, på Furuset, (i Høybråtenveien), i Oslo, i 1990 da.

    Så sånn var det.

    Så da fikk jeg første gang høre om Tveita-gjengen og Jan Kvalen og Karihaugens krigere, osv.

    (Som jeg egentlig ikke har hørt så mye mer om seinere, skal jeg være ærlig men.

    Annet enn det jeg har lest i aviser osv.).

    Så Groruddalen er/var nok en egen verden.

    Litt ihvertfall.

    Men men.

    Og i militæret, i Geværkompaniet, i 1992/93, så sa min lagfører, en mulatt vel, (sa ihvertfall Bricen at han var, selv om de andre i militæret, fra distriktene osv., (Schellum osv.), sa at han var ‘neger’), ved navn Marvin Bricen, (broren til Silvanny Bricen, fra TVN osv.), at ‘tyttebærpolitiet’, (som han kalte Securitas, siden de hadde røde sirkler på skuldermerket, på uniformen), det var de som ikke kom inn på politihøyskolen.

    Bricen drev også med nærradioen, på Terningmoen, i Elverum.

    Og derfor, så spurte han meg en gang, om jeg hadde prøvd hasj.

    Som ‘research’, til noe nærradioprogram vel, (sa han ihvertfall).

    Nei, svarte jeg, (som den ærlige sjelen jeg var).

    ‘Har du sett det da’, spurte Bricen da.

    ‘Nei’, svarte jeg på det og da.

    For det hadde jeg ikke.

    Jeg var jo fra Berger i Vestfold så.

    Så der ute var det vel mest vanlig å drikke.

    Men ingen spurte meg i militæret, hvor jeg var fra egentlig.

    De regna vel med, at jeg var fra Furuset/Ellingsrudåsen, siden det var der jeg bodde.

    Men jeg var jo oppvokst i Larvik og på Berger.

    Derfor hadde jeg ikke sett hasj, for eksempel da.

    Selv om søstera mi, Pia, pleide å fly rundt i Oslo og i Drammen, for å kjøpe hasj, sammen med Cecilie Hyde, fra Svelvik, på en her tida, og i årene før, husker jeg.

    (Det var på Blitz i Oslo, i 1989, husker jeg, og fra noen pakistanere, i Tollbugata, i Drammen, det samme skoleåret, husker jeg, 1989/90, når jeg dro på helgebesøk til farmora mi, så møtte jeg Cecilie Hyde og søstera mi i Drammen da.

    Så dro dem med meg, til hu Helene, som var i den pop-gruppa, som covret ‘Take on me’.

    For hu hadde frisørsalong, på Bragernes, (som het ‘Cutting Crew’).

    (Helene Sommer, het vel hu).

    Så dro Hyde med meg og søstera mi, til Tollbugata, i noen nedstille bygårder der, ikke langt fra Drammen Jernbanestasjon, for å kjøpe hasj.

    Men hu fikk ikke kjøpt, av han pakistaneren, i 30-40 åra vel.

    Kanskje han syntes at jeg så for ‘straight’ ut?

    Hva vet jeg).

    Så kanskje Marvin Bricen, trodde at jeg var som en purk, fordi jeg ikke hadde sett hasj, i 1992/93, da jeg var i Geværkompaniet?

    Hva vet jeg.

    Men Bricen, han kjente Toro, (Thor Arild Ødegaard), osv., fra Rimi Bjørndal, (husker jeg at Toro sa).

    Kanskje Bricen er med i Tveita-gjengen, tenker jeg nå.

    For David Hjort, fra Rimi Bjørndal.

    Han pleide å kalle meg for ‘overkonstabel cons’.

    Og det er kanskje ‘Tveita Gjengen-navnet’, på meg, tenker jeg nå.

    Hm.

    At David Hjort var med i Tveita Gjengen/’mafian’ da.

    (Eksdama hans, Linn Korneliussen, (fra Florø), skrev jo til meg, på Facebook, (som jeg har publisert om på bloggen, for en del måneder siden), at David Hjort tok henne med på fest en gang, mens hun var dama hans, i Oslo, (og jobbet i butikken jeg var butikksjef i, på Rimi Nylænde), at på den samme festen, så var også David Toska).

    Hvem vet.

    For han hadde også en del tøffe kamerater.

    Som var kriminelle og ‘deala’ dop, osv.

    Eller hva de sa.

    Men men.

    Og da er kanskje Marvin Bricen og David Hjort, i samme gjeng, tenker jeg nå.

    Men jeg er jo fra Berger i Vestfold, og har ikke skjønt det, at dem egentlig var med i Tveita-gjengen, f.eks.

    Er det sånn dette henger sammen?

    Hvem vet.

    Så jeg prøver nå, å fundere ut, hvordan dette henger sammen da.

    Så vi får se om jeg klarer det.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer fra Helene Sommer, (venninne av min søster Pia Ribsskog, og/eller hennes tidligere bestevenninne Cecilie Hyde.

    (Fra tidlig på 90-tallet, før Diva ble kjent).

    Søstera mi, Pia Ribsskog, sa det, at hu andre i dette bandet Diva, hu var egentlig brunette, men hu likte å farge håret blondt og være Marilyn Monroe-‘look a like’, osv.

    Bare noe jeg tilfeldigvis huska nå):

    PS 3.

    Her er mer fra Sylvani Bricen, (søstera til min lagfører, fra Geværkompaniet, Marvin Bricen, som han klagde litt på, til oss andre gutta på laget, at var ganske fæl å ha som søster, siden hu var så fin, husker jeg at Bricen sa):

    PS 4.

    Her er mer fra min tidligere studiekamerat, (som vel utnyttet meg litt, mens vi studerte sammen, siden jeg måtte gjøre mer arbeid vel, vil jeg si, siden Rougseth, ikke lærte seg å programmere, så alt av programmering, (untatt det mest enkle, vil jeg si), falt på meg, under mange av gruppeoppgavene), fra HiO IU, fra 2002 til 2004, Dag Anders Roughseth, (aka. Dagga), og bandet han er/var vokalist i, Autopulver:

  • holmsbu hurum

    http://www.aftenposten.no/bolig/inspirasjon/article3833778.ece

    PS.

    Så hvis noen synes at den utsikten der er fin.

    Så skulle de ha sett utsikten, fra panorama-vinduet, mye lenger ned ved fjorden.

    Som de grandonklene mine, fra Bergstø, i Holmsbu, har i den ene stua si.

    (Det var som å få fjorden inn i vinduet omtrent, vil jeg si.

    Det var ihvertfall veldig bra utsikt.

    Men men).

    Det var kjempefin utsikt, husker jeg, fra begravelsen til han ene grandonkelen min da.

    Det var begravelsen til Gunnar Bergstø, kunstmaleren, som døde i år 2001, var det vel.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Og grunnen til at jeg fikk råd, til å flytte til den leiligheten her.

    Fra det ikke så artige vel, bofellesskapet, som jeg bodde i, i Walton.

    Det var fordi, at han andre grandonkelen min, (som også var Bergstø, som er ved det stedet her, Holmsbu), Otto Bergstø, også døde da, i år 2005, var det vel.

    Så da fikk jeg ca. 50.000 sendt over fra Norge, husker jeg, hit til Liverpool, i arv da.

    For faren min, Arne Mogan Olsen, han vil ikke ha noe arv, etter sine grandonkler, i Holmsbu.

    Av en eller annen merkelig grunn.

    Se så fin utsikten osv. er, mener jeg.

    Så det syntes jeg var veldig rart, egentlig.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • img049

    img050

    PS.

    Hvis noen har lyst til å hjelpe og sponse, johncons-nettstedene, så er det mulig å eventuelt donere her:

    http://johncons.org/doner.html

    PS 2.

    Noen forklarer, over Google, at dette selskapet, faktisk driver med svindel(!):

    scam

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    scam 2

    http://www.domainscams.co.uk/domain-name-scammer_42_Domain-Renewal-Group.php

  • stein erik hagen homofil

    PS.

    Jeg har jo skrevet ganske mye om Stein Erik Hagen, på bloggen, tidligere.

    Siden jeg jo jobbet i Rimi, fra 1992 til 2004.

    Uten at jeg engang pratet med Stein Erik Hagen engang.

    For Rimi/Hakon Gruppen, (nå ICA), er jo et veldig stort firma.

    Jeg var butikksjef der, i fire år.

    Men da var jeg bare en av ca. 500 butikksjefer, i Rimi.

    Så jeg fikk aldri engang hilse på Rimi-Hagen.

    For det var så mange sjefer og direktører, mellom meg og Rimi Hagen da.

    Over meg, så var det distriktsjefer, regionsjefer, driftsdirektører, og kjede-direktører, og det som var.

    Så det var kanskje 5-6 nivåer, i organisasjonen til Rimi, mellom meg og Rimi-Hagen.

    Så det blir kanskje som forskjellen mellom en fotsoldat og en general.

    Noe sånt.

    Men jeg fikk jo et signert brev, fra Rimi-Hagen, i 2001, da jeg vant en prestisjefull konkurranse, kalt ‘Rimi Gullårer’.

    Men det er også alt jeg har hatt med Rimi-Hagen å gjøre.

    Men jeg husker det, at min sjef, daværende butikksjef Kristian Kvehaugen, på Rimi Bjørndal, (hvor jeg jobbet som assistent, fra 1996 til 1998), han trodde det, at Rimi-Hagen var homo.

    Etter å ha hilst på Rimi-Hagen, på Rimi-tur, uten å få svar.

    Så da var Kvehaugen arg, etter den turen, (for han hadde jobba mange år i Rimi).

    Og sa at han trodde at Rimi-Hagen var homo.

    Så spurte jeg om hvorfor han trodde det, (for jeg hadde ikke hørt det ryktet før).

    Så svarte Kvehaugen, at ‘ser du ikke hvordan han gliser når han er i avisa da’.

    Noe sånt.

    Så sånn var det.

    Mer da.

    Jo, og en gang, som jeg ringte Rimi’s hovedkontor.

    Angående parkeringsplass, til bilen jeg kjøpte i 1998, (en Ford Sierra, som jeg har skrevet om på bloggen).

    Så sa ei kontordame, (som hadde med Rimi-leilighetene å gjøre), at ‘Stein Erik har lovt bort to parkeringsplasser til (to guttenavn)’.

    Så jeg har hørt det ryktet, fra Kristian Kvehaugen.

    Og det var også litt rart, det med de parkeringsplassene, i kjelleren, til Rimi leilighet-bygningen, i Waldemar Thranes gate 5, på St. Hanshaugen, syntes jeg.

    Og jeg har forresten også lest det, i Natt og Dag, (som jeg pleide å lese, for jeg prøvde å finne noen kule steder jeg kunne sjekke damer i Oslo).

    I rykte-spalten da.

    At Rimi-Hagen visstnok holdt to unge menn med bil og leilighet, i Oslo Sentrum.

    Og enda en ting forresten.

    Da jeg jobba på OBS Triaden, (der jobba jeg fra høsten 1990 til høsten 1992).

    Så jobba sønnen av en Nille-grunder der.

    (Det var kanskje litt spesielt da, at han ikke jobba i Nille selv, men hos en konkurrent vel, OBS Triaden da?).

    En med lyst hår og briller vel.

    Og han sa det, at han hadde jobbet i et gartnerfirma, som ekstrajobb.

    Mens han gikk på skole, tror jeg.

    Og da, så hadde firmaet i oppdrag, å stelle hagen, til Rimi-Hagen.

    Og plutselig, så hadde visst Rimi-Hagen kommet ut av villaen sin, (i Holmenkollen da), og gitt han en tusenlapp.

    Fortalte han kollegaen min, på OBS Triaden, meg og de andre, som satt på pauserommet der, og som hadde spisepause samtidig med han.

    For OBS Triaden, (også kjent under det tidligere navnet Matland), det var en av Norges største matbutikker, (ihvertfall en av de 10-20 største kanskje), så man hadde sjelden spisepause aleine der, for å si det sånn.

    Så sånn var det.

    Men jeg vet ikke om det ryktet er sant da.

    (Det om at Rimi-Hagen er homo).

    Det kan jeg ikke vite, dessverre.

    Så det vil jeg ikke spekulere om.

    Men, jeg har jo øyer i hue mitt.

    Så jeg ser jo det, at hver dag, (må jeg vel si, uten at jeg har laget noen statistikk, om dette).

    Så er det noen søker på ‘Stein Erik Hagen homofil’ da.

    På Google, i Norge.

    Som jeg kan se på tracking-coockie programmet, på bloggen da.

    Så sånn er det.

    Så kanskje Rimi Hagen burde avkrefte disse ryktene i media.

    Eller det er vel hans egen sak.

    Men jeg har jo skrevet en del om Rimi, så da svekker vel ihvertfall ikke disse søkene, det han Kristian Kvehaugen mente, at Rimi Hagen nok var homo da.

    Så sånn er det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Gmail – Spørsmål om tidligere Raufoss Ammunisjonsfabrikk







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Spørsmål om tidligere Raufoss Ammunisjonsfabrikk





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Oct 2, 2010 at 2:32 PM





    To:

    info@nammo.com



    Hei,

    jeg har en blogg, hvor jeg skriver om alt mulig.
    Jeg har også vært i Geværkompaniet.
    Og derfra lærte jeg en del om deres ammunisjon, 'multi-purpose', til 12.7.

    Og også om M72, de bazokaene, som dere lager.
    Siden jeg var geværmann 1, så bar jeg på to sånne.
    Jeg har siden lest/tenkt mer på, at dette er inhumane våpen.

    Ettersom at M72, dreper de inne tanksen, på den måten, at de brenner opp, uten å miste bevisstheten.
    For M72 har ikke sjokk-granat-virkning, så ofrene mister ikke bevisstheten.

    (Hvis jeg har skjønt det riktig).

    Og multi-purpose-ammunisjonen, til 12.7, som er i bruk av Forsvaret, i Norge og i Afganistan.
    Den inneholder jo høy-eksplosiver, osv.
    Så den bryter vel mot Haag-kommisjonens forbud, mot eksploderende kuler, som jeg har lest såvidt om, på Wikipedia?

    Dessuten, så ligger vel Raufoss, i Toten.
    Og dere er halvt finsk-eid.
    Er dere i Finnskog-distriktet?
    Det sies litt fleipete, noen gang, blant folk i Oslo, at alle i Oslo-politiet er fra Toten.

    Jeg blir tullet med av Oslo-politiet og har måttet flykte til England.
    Er det noe link mellom inhumane våpen/ammunisjon hos Raufoss Ammunisjonsfabrikk/Nammo, og tullingen med de som har vært i Geværkompaniet, og lært om disse våpnene/ammunisjonen, (som meg?).

    Er dette linket til skogfinner, f.eks.?
    Eller er det amerikanere, som står bak, (denne eventuelle tullingen)?
    Bare lurte.
    Beklager hvis noe av dette ble litt utenom Nammo, og var mer fokusert på Toten.

    Men hvis dere kan svare på noe av dette, (f.eks. det med Haag-kommisjonens forbud mot eksploderende kuler), så på forhånd takk for svar, isåfall!
    Mvh.

    Erik Ribsskog






    PS.

    Det var Dag Anders Rougseth, aka. ‘Dagga’.

    Tidligere vokalist, i Hamar-bandet Autopulver.

    Og som også har vært med å regissere en film, sammen med en av Wam og Vennerød.

    Det var han som fortalte meg denne halvveis fleipen.

    Mens vi studerte sammen, og var studiekamerater da, (må man vel nesten si, siden vi samarbeidet om gruppeoppgavene, og siden han ofte var hjemme hos meg, i Waldemar Thranes gate, for å jobbe på skoleoppgaver, og jeg var en gang, hjemme hos han og dama hans, i Uelands gate, hvor han også var vaktmester, deltid, i en bygning litt opp mot Sagene fra Kiellands Plass der).

    Så fortalte han meg denne halvveis fleipen, at ‘alle’ i Oslo-politiet var fra Toten.

    Og vi studerte sammen, fra høsten 2002, til våren 2004.

    Så det må ha vært i løpet av den tida, at han sa det.

    Sannsynligvis før desember 2003, da jeg var overhørte, at jeg var forfulgt av noe ‘mafian’, og fikk ødelagt trynet, på en hudpleiesalong, på St. Hanshaugen, når jeg bare prøvde å dempe noen rynker, som jeg begynte å få i trynet, etter å liggi for mye i sola vel, da jeg var i Syden, sommeren 1998.

    Så sånn var det.

    Rougseth sa også, at han skulle klare å få seg en bachelor-grad, i IT, fra HiO IU, uten å lære seg programmering.

    (For han var vel litt for opptatt med vaktmesterjobb og musikken sin osv., kanskje.

    Eller kanskje han ga opp?).

    Så jeg er litt skeptisk til Rougseth nå.

    For f.eks., når vi hadde et kjempesvært programmerings-prosjekt, i 2. semester vel.

    Så ble det meg, som måtte lage hele det programmet, (eiendomsmegler-firma, i Java/objekt-orientert programmering, (som var nytt for meg, for jeg kjente godt til Basic og Pascal, fra før militæret, i 1992, som var strukturerte programmeringsspråk.

    Så jeg kunne programmering, men sleit, for jeg tok det litt lett, dette med HiO IU, (for jeg var litt overarbeida, etter å ha jobba som butikksjef i Rimi, i fire år, i tre forskjellige butikker, og jeg hadde jo studert to år, på NHI, fra før, som også var data-studier da, hovedsakelig), og dette med objekt-orientert programmering, det var nytt for meg da.

    Men men).

    Så han Rougseth, han utnytta kanskje meg litt da.

    Siden jeg måtte gjøre en god del mer jobb, enn han vel, vil jeg nesten si.

    På gruppe-oppgavene.

    Siden han ikke kunne programmering.

    Men men.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Så jeg skjønte at det var et eller annet, med Toten da, antagelig.

    Uten at jeg skjønte nøyaktig hva.

    Men jeg tenkte vel det da, at Rougseth mente at Oslo-politi-folka var litt enkle/dumme, siden de var fra landsbygda da, (eller ihvertfall fra distriktet da), ute på Toten.

    Så sånn var det.

    Så dette, med at folk i Oslo sa at alle i Oslo-politiet var fra Toten, det medvirket vel til, at jeg ikke har hatt full tillit, til Oslo-politiet, og at de er helt på høyden, når det gjelder å takle sånne problemer, som jeg fikk, i 2003, da jeg overhørte det, at jeg var forfulgt av noe de kalte ‘mafian’, i Oslo.

    Så sånn var det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her kan man høre nevnte ‘Dagga’, (Dag Anders Rougseth), som vokalist, i Hamar-bandet Autopulver da:

    PS 3.

    Jeg lurer på om han ‘Dagga’, er illuminist.

    Siden han liksom nesten litt ‘egla’ seg innpå meg, etter at han dukka opp på HiO IU, andre skoledag, eller noe vel.

    (Hvis jeg husker det riktig).

    (Eller om det var litt seint, første skoledag.

    Noe sånt).

    Kanskje han visste det, gjennom illuminati-nettverket, at jeg var god i programmering?

    Også skulle illuminati utnytte meg, under studiene også, kanskje etter å ha utnytta meg i Rimi, bl.a. ved å bruke Glenn Hesler, som noe ‘kamerat-agerende’ spion?

    Hvem vet.

    Navnet på bandet, ‘Autopulver’.

    Det er jo litt rart.

    Men jeg husker at Rougseth også jobba med en sang, på HiO IU, som het ‘Ramsund’.

    Så spurte jeg om det navnet da, på skolen, i et av data-rommene da.

    Og da sa Rougseth det, at ‘har du hørt om Rammstein’.

    Så ‘Ramsund’, det var et tysk-inspirert navn da.

    Og Autopulver.

    Er det fra ‘auto’, som i det tyske ordet for bil?

    Da blir det litt mye tysk, synes jeg.

    Altså tysk, det er jo det språket de prater, i Bayern.

    Hvor illuminati jo er fra.

    Illuminati het jo opprinnelig ‘det bayeriske illuminati’.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men det er mulig at jeg tar feil og altså.

    Det er ikke umulig det.

    Men jeg får prøve å tenke mer på det her.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 4.

    Og Rougseth holdt med Liverpool da.

    Og jeg holdt med Everton.

    Så Rougseth skulle vedde da, hver sesong, (i to sesonger), om hvem av Everton og Liverpool, som kom høyest på tabellen.

    Vi vedda en kasse øl da.

    Og hvert år kom Liverpool høyest da.

    (Kanskje ikke så rart, siden de har/hadde bedre økonomi, enn Everton da).

    Men, det siste året, av bachelor IT-studiene våre.

    Skoleåret, (og sesongen), 2004/05.

    Den sesongen, så kom Everton før Liverpool, på tabellen.

    (Men Liverpool fikk klaget seg til å være med i Champions League, likevel.

    Ved å få laget en slags ny regel, må man vel si.

    Om at fjorårets vinner, i Champions League, må få være med året etter.

    Noe jeg jeg synes at kanskje virker litt rart nå.

    At FIFA godtok dette.

    Men men).

    Mer da.

    Jo, men det året, så hadde jo jeg flykta til Sunderland.

    For jeg hadde jo overhørt, i desember 2003, at jeg var forfulgt av ‘mafian’.

    Så jeg fikk aldri noe kasse øl av ‘Dagga’ da.

    Men han fikk en kasse øl, (eller ihvertfall fire six-pack-er), to ganger.

    Våren 2003 og våren 2004.

    Så sånn var det.

    Så hvis jeg hadde blitt i Oslo, også skoleåret 2004/05.

    Så kunne det ha hendt da, at jeg fikk noen øl tilbake også, fra han Dagga da.

    Våren 2005, siden Everton endte foran Liverpool, på tabellen, den sesongen.

    Men akkurat den våren/forsommeren, så jobba jeg på gården til samboeren, til min onkel Martin, i Kvelde.

    Og der var det også jeg som betalte nesten all ølen.

    For jeg hadde dårlig samvittighet da, siden jeg hadde med dårlig nyheter.

    At jeg var forfulgt av ‘mafian’, osv.

    Og siden studielånet mitt, i Sunderland, var fire måneder forsinket.

    Så gikk studiene mine i Sunderland i vasken.

    Og som jeg har skrevet om, på bloggen, flere ganger, så endte jeg da opp i Kvelde, til slutt, på gården til min onkel Martin sin samboer da, Grete Ingebrigtsen.

    Og der var aldri han Dag Anders Rougseth.

    Ihvertfall ikke mens jeg var der.

    Og jeg studerte jo i Sunderland, og ikke på HiO IU, høsten 2004.

    Så derfor ble det ikke sånn, at vi vedda om en kasse øl, det skoleåret, eller den sesongen da.

    Jeg har faktisk ikke sett han Dagga aka. Dag Anders Rougseth da, siden våren 2004 da, på noen forelesninger på HiO IU osv.

    Så sånn var det.

    Men jeg kunne nesten ikke si fra, at jeg dro til Sunderland.

    Siden jeg var forfulgt.

    Så jeg fikk en e-post av han da, som jeg svarte på fra Sunderland da.

    Men det var vel en av de få e-postene jeg svarte på, etter at jeg flykta til utlandet, i 2004.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tilfeldigvis tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • tolkning av jeppe på bjerget

    PS.

    For Christell (Humblen) sa, om faren min, at ‘hvorfor drikker Jeppe, Erik’, flere ganger, en gang midt på 80-tallet.

    Når jeg skulle kjefte på faren min om noe.

    Fordi at søstera mi Pia, og stesøstera mi Christell, klagde over et eller annet da.

    Så droppa jeg det, å gå ned til Haldis, for å kjefte på faren min.

    For det var noe galt da, skjønte jeg på Christell.

    (Men jeg har aldri helt forstått, hva det var, som Christell egentlig mente.

    Men men).

    Og i Jeppe på Bjerget, så står det, at Jeppe drikker, bl.a. fordi at ‘Degnen gjør meg hanrei’.

    Og det betyr altså, (som jeg også selv har tolka det som, ethvert), at Degnen står i med Mor Nille.

    Men Christell sa at faren min var som Jeppe på Bjerget.

    Så da blir det sånn, at Haldis var slem og utro da.

    Okey, det var sånn det var nede i ‘Haldis-huset’, ja.

    (Jeg bodde jo for meg selv, i ‘Erik-huset’, (i Leirfaret 4B), så jeg skjønte jo ikke så mye, angående hva det var, som foregikk, nede i ‘Haldis-huset’ der da, nede i Havnehagen, et par hundre meter kanskje, unna der jeg bodde).

    Dette har jeg også skrevet om, i en tegneserie, som jeg kalte ‘Berger-tegneserien’.

    Vi får se om jeg klarer å finne en link til den tegneserien igjen.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er en link til den nevnte Berger-tegneserien, (fra PS-et ovenfor):

    https://johncons-blogg.net/2010/09/na-driver-jeg-lager-berger-tegneserie.html







  • Gmail – godtebutikken.net @ One.com







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    godtebutikken.net @ One.com





    sales@uk.one.com

    <sales@uk.one.com>





    Sat, Oct 2, 2010 at 10:28 AM





    To:

    eribsskog@gmail.com





    www.one.com

    Kjære Erik Ribsskog

    Velkommen til One.com og takk for at du valgte One.com som din internettleverandør for domenet godtebutikken.net.

    Vi vil opprette ditt webområde innen 24 timer og vil da sende deg dine koder og informasjon om ditt nye webområde.

    Link til faktura:

    http://www.one.com/invoice.do?ocode=DFHNSxbDyBUEMbkK

    Ordredetaljer:

    Dato: 02.10.10

    Ditt ordrenummer er: 1906907

    Du har bestilt følgende: Pris
    Webhotell Small a 12 måneder 10,80
    – Rabatt – Webhotell Small -10,80
    Årlig domeneavgift (.net) 9,00
    – Avslag – Årlig domeneavgift (.net) -9,00
    Opprettelse 9,00
    +17,5% mva. 1,58
    Totalt i GBP: 10,58

    Fakturaadresse:

    Navn: ERIK RIBSSKOG
    Evt. firma:
    Land: UNITED KINGDOM
    Adresse 1: FLAT 3
    Adresse 2: 5 LEATHER LANE
    Postnr. + by: L2 2AE LIVERPOOL
    Telefon: 1512363298
    Mobilnummer: (Sensurert av johncons-blogg)

    Support hele døgnet, alle ukens dager

    Hvis du har spørsmål kan du chatte med One.coms it-support hele døgnet, alle ukens dager.

    Klikk på "Live Help"-ikonet på www.one.com og få svar på dine spørsmål med én gang.

    Vi takker for din bestilling.

    Med vennlig hilsen


    One.com

    1 Ropemaker Street

    London, EC2Y 9HT UK

    Faks nr. +44 (0) 208 895 4001









  • Hei,

    Erik Ribsskog 30. september kl. 10:19

    er det du som er fra Berger, og var ute etter han Bergen?

    Søstera mi, Pia Ribsskog, slapp han inn i huset mitt, i 1988, og han ville ikke gå, (men var som en klegg), så jeg visste ikke hvordan jeg skulle bli kvitt han, på 2-3 dager.

    Søstera mi sa han var livredd deg.

    Jeg skal ikke si at jeg visste hvem du er, (og jeg var ikke så oppdatert, om Berger-ting, for jeg hadde kommet inn på Gjerdes VGS., i Drammen det året, på en sammarbeidsordning, mellom Vestfold og Buskerud), men hva var det som foregikk da?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Odd Rune Olaussen 30. september kl. 17:44 Rapporter

    ?????????? Nå skjønner jeg ingen ting.

    Erik Ribsskog 30. september kl. 17:49

    Bare lurte på om det var du som bodde på Berger, på 80-tallet.

    Og skulle banke opp en som het Arve, fra Bergen?

    Odd Rune Olaussen 1. oktober kl. 15:44 Rapporter

    Nei det var nok ikke meg.Men jeg har vanket på Berger før.

    Erik Ribsskog 1. oktober kl. 16:07

    Ok,

    faren min, Arne Mogan Olsen, flytta fra meg, da jeg var ni år, og flytta ned til Haldis Humblen.

    Så jeg satt mye aleine, og så på TV og leste avisa osv.

    Jeg var mye i Larvik og besøkte mora mi, og jobba og gikk på skole i Drammen et år, og var i England, på språkreise, om sommerne.

    Så jeg vanka ikke så mye på Berger.

    Men søstera mi, Pia Ribsskog, hu vanka mye rundt omkring, på Berger, i Svelvik, og i Drammen osv.

    Så hu veit du kanskje hvem er.

    Det var hu som fortalte meg om det her da, men hu da ikke 'Odd Rune Olaussen', hu sa 'Rune Olaussen' da.

    Men men.

    Grunnen til at jeg prøver å finne ut av det her, er at jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt, av 'mafian'.

    Og jeg ble forsøkt drept, på min onkel Martin Ribsskog sin samboer, sin gård, i Kvelde, ved Larvik, i 2005.

    Men politiet vil ikke si meg hvem den her 'mafian' er, og de vil ikke etterforske at jeg nesten ble drept, i 2005, i Kvelde.

    Så jeg prøver å grave litt i gamle dager, for å prøve å finne ut, om grunnen til at jeg blir forfulgt, er noe i gamle dager da.

    For jeg jobba som butikksjef i Oslo, og gikk på ingeniørhøyskolen.

    Så jeg var liksom ikke noe kriminell, eller noe.

    Så det her skjønner ikke jeg noe av heller.

    Men men.

    Du kjenner kanskje en av foreleserne mine, fra NHI, som heter Lasse Berntsen.

    Han bor visst nede i Holmestrand.

    Han tulla, på begynnelsen av 90-tallet, da han sjekka damer, og sa han var belgisk professor, visstnok.

    Ifølge noen medstudenter, på juleballet til NHI, på Rica Holmenkollen vel, jula 1989 da.

    Men men.

    Så jeg skal ikke forstyrre noe mer, og beklager hvis jeg forstyrra feil person.

    Bare lurte på hva som foregikk, siden Arve/Bergen, rømte hjem til meg da.

    Og søstera mi slapp han inn da, og han var vanskelig å få ut igjen, for å si det sånn.

    Jeg trodde han skulle gå sjæl, når kvelden kom.

    Men det skjedde ikke gitt.

    Men men.

    Så sånn er det.

    Takk for svar ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog








    PS.

    Hvis jeg ikke husker helt feil.

    Fra da jeg var på juleball, med NHI, på Rica Holmenkollen Park hotell, heter det vel.

    I desember 1989.

    Så hadde de i student-unionen, (eller hva det var).

    De hadde leid et eget t-bane tog.

    (Eller ‘trikk’ som de kalte det, på de vestlige banene, i 1989).

    Som gikk fra Stortinget det og det tidspunktet da.

    Før jula 1989.

    Og jeg hadde dress da, (men ikke smoking da, men jeg hadde mørk dress, ihvertfall).

    Men det var ‘propell’-tvang da.

    Som ‘dress-code’.

    Altså det var sånn, at menna skulle ha sløyfe.

    Og det måtte jeg kjøpe, på Oslo City, i en slips-butikk der.

    Og den sløyfa, den skjønte jeg ikke helt hvordan jeg skulle feste.

    Men men.

    Men jeg hadde en pen borddame der, husker jeg ihvertfall.

    Som jeg vel aldri så hverken før eller siden.

    Men men.

    Mer da.

    Jo, og jeg var litt nervøs.

    For juleballet, eller russe-ballet, var det kanskje.

    I Drammen.

    På Park hotell.

    Der hadde jeg bomma på ‘dress-code’-en.

    Og hadde ikke hverken sløyfe eller slips vel.

    Så jeg var litt nervøs, før det her NHI-juleballet.

    Så jeg spiste nesten ikke, i dagene før da, husker jeg.

    Og vi fikk ikke så mye mat der.

    Så jeg var så sulten.

    Og vi var langt oppe i Holmenkollen der.

    Uten noen muligheter til å kjøpe mer mat.

    Så jeg klagde i resepsjonen.

    Og til slutt, så henta han karen i resepsjonen der.

    (En litt eldre kar).

    Han henta et stykke kokt kjøtt, av noe slag.

    (Oksesteik?).

    Til meg, på kjøkkenet.

    Etter at jeg klagde masse.

    (Jeg var litt pussa da).

    For det var ikke noe sted man fikk kjøpt mat der.

    Men men.

    Så spurte jeg han ‘gammern’ da, når han kom tilbake i resepsjonen.

    Om hvordan kjøtt det var.

    Men da svarte han ikke.

    Han visste kanskje ikke hva det var.

    Hvem vet.

    Men men, jeg spiste det ihvertfall, uansett.

    Siden jeg var så sulten da.

    Men jeg tenkte egentlig mer på noe baguetter, eller noe, som de solgte i baren på danskebåten vel.

    Fra Larvik, Petter Wessel, hvis jeg ikke husker helt feil.

    Det var på det julebordet, mens vi satt ved bordet der, at en medstudent, med blondt hår vel, krøller kanskje.

    At han karen nevnte det da, om at Lasse Berntzen hadde sagt han var belgisk professor.

    Så sånn var det.

    En annen foreleser.

    Som het Kjell vel?

    (Han ligna litt på Lasse Berntzen, men han var ikke like liten).

    (Så det var litt kjedelig å gå der, siden ‘alle’ foreleserne så nesten like ut.

    Dem så omtrent ut som noen belgiere da, omtrent alle sammen da.

    Men men.

    Ihvertfall to av dem).

    Men men.

    Men han Kjell da, eller hva han het.

    Han bomma helt på ‘dress-code’-en.

    Så han ble også baksnakka.

    Av noen damer, mener jeg å huske.

    Som syntes synd på han.

    For han hadde møtt opp der, i svart skinnbukse(!)

    Når det var dress/smoking, med sløyfe, som var ‘dress-code’-en.

    Så han skilte seg jo skikkelig ut.

    Men han bare satt der, som ingen ting, (må jeg vel nesten si), uansett.

    Så han hadde ikke dagen, (må man vel si).

    Men han tok det bra, synes jeg.

    Jeg kunne ikke se noe tårer i øya, på han, eller noe, heller.

    Men men.

    Så han beit tenna sammen, tror jeg.

    Han så vel ikke så anspent ut heller, synes jeg.

    Men men.

    Bare noe jeg huska fra juleballet, på NHI, jula 1989.

    Jeg var jo på byen, hver helg uansett.

    Enten på studentkvelder, på torsdager.

    Men oftest i helgene, sammen med Magne Winnem da, fra Røyken og russe-året, på Gjerdes VGS., i Drammen.

    Og vi, vi var det ‘radarparet’ da, i Oslo’s uteverden.

    Ihverfall andre halvår, av 1989.

    Det var nok ikke mange lørdagskvelder, det halvåret, som vi ikke var rundt på puber og diskoteker, i Oslo Sentrum.

    Kledd i de samme dressene, (ihvertfall jeg), hver helg.

    Men men.

    Men han dro i militæret, ut på nyåret 1990 vel.

    Så da ble det litt kjedeligere da, å bo i Oslo.

    Men men.

    Og på NHI, så var det omtrent bare kjedelige folk, syntes jeg.

    Men men.

    Juleballet var litt artig da.

    Det var litt snobbete, ihverfall.

    Litt artig å ha vært på juleball i Holmenkollen og, synes jeg, når jeg tenker tilbake på det nå, ihvertfall.

    Selv om dette her, ikke er noe jeg har tenkt mye på.

    Men men.

    Så sånn var det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    En annen ting, som skjedde, det første semesteret vel, på NHI, (som da lå på Frysja/Kjelsås).

    Det var det, at foreleser Lasse Berntzen aka. ‘Lasse Liten’.

    Tror jeg det var.

    Han, dreiv og gikk gjennom et program, på ‘tavla’ i auditoriet.

    Det var vel en sånn prosjektor, sånn at vi så hva som skjedde, på et lerret.

    Noe sånt.

    Dette var i hoved-auditoriet, til NHI.

    Så det var kanskje ca. 100-200 studenter der.

    Dvs. hele første-årskullet.

    I faget Programmering da, regner jeg med at det var.

    Eller ‘Innføring i programmering’.

    Noe sånt.

    Og ‘Lasse Liten’, han gjennomgikk, et program, som vi hadde hatt i lekse.

    (Men som jeg ikke hadde gjort da selvfølgelig.

    For jeg var nesten som i en slags trass-alder igjen.

    Et ungdomsopprør kanskje.

    Påvirket av søstera mi, Pia Ribsskog, og Cecilie Hyde, vil jeg si.

    Som flytta opp til meg, da jeg bodde på Bergeråsen, et knapt år før det her da.

    Og som vel begge var litt sånn rebell-typer vel.

    Noe sånt).

    Men men.

    Så jeg var så og si aldri på NHI.

    Men jeg var mer i sentrum og spiste burgere og drakk halvlitere.

    Og jeg leste science-fiction klassikere, som jeg lånte på Hoved-Deichmann, osv.

    Men den her dagen, så var jeg tilfeldigvis tilstede da.

    (Jeg råleste før eksamene, så jeg stod på de fleste eksamene, hvis ikke alle vel.

    Noe sånt).

    Men men.

    Og de sleit og strevde da, både mine medstudenter, og Lasse-liten da.

    Som var helt på bærtur tilslutt.

    Og prøvde noe ‘idiot-greier’, for avrunding.

    Det var, et kassa-program.

    Hvor mye vekslepenger, skal man gi tilbake osv.

    Hva hvis det koster 9.97.

    Jo, da skulle kunden få fem øre tilbake.

    (For jeg mener at 5-ører fantes enda, på den her tiden.

    Ihvertfall 10-ører).

    Men men.

    Men alle sammen.

    Både Lasse-liten og mine medstudenter.

    De tok utgangspunkt, i hvor mye, som kunden skulle ha tilbake.

    Her var det 3 øre da.

    Også rundet de av, på forskjellige måter da.

    Men det ble noe problem, hvis kunden handlet for 9999.99 kroner, eller noe.

    Så sa jeg noe som var veldig smart da.

    Og som ingen andre, av de 100-200 i hoved-auditoriet der, tenkte på da.

    Noe som jeg skjønte av meg selv.

    For jeg hadde drevet så mye, med programmering, (i Basic da), som hobby, som barn og ungdom, på Bergeråsen.

    Jeg sa det, at man burde bare avrunde kjøpssummen.

    Til nærmeste 5-øring da.

    (Eller om det var nærmeste 10-øring).

    Og så legge det beløpet inn i den variabelen da.

    Og da ble kjøpssummen 9.95 da.

    Og den kronglete problem-funksjonen den funka da perfekt.

    Og sa det, at kunden skulle ha tilbake 5 øre.

    Istedet for å krongle med avrundinger og unntak og tull og tøys.

    Og runde av beløpet som kunden skulle ha tilbake.

    Som dem strevde fælt med da.

    Og mine medstudenter, fant unntak som gjorde at foreleserens program ikke virket.

    Flere ganger fant de unntak, i timen da.

    Men hvis man bare rundet av litt lenger opp i programmet.

    Altså litt før i programmet.

    Som jeg sa da.

    (Tenk det.

    Foran 100-200 fremmede Oslo-folk mye osv.

    Som 19-åring fra Bergeråsen.

    Som hadde vokst opp alene osv., og som ikke kunne noe særlig om klær og sånn, som smoking og sløyfe og sånn da.

    Men men).

    Jeg sa det høyt da, mens alle i auditoriet hørte det da.

    Og undret og pønska da.

    ‘Ja, da funker det’, sa en annen student da.

    Så var den biffen løst da.

    For de hadde surra seg så fælt ut på jordet nesten i det programmet da.

    Og Lasse-liten svetta da, (han var vel ihvertfall stressa, mener jeg å huske), og dumma seg nesten ut.

    Så jeg var ganske flink egentlig.

    (Hvis jeg får lov å skrive det om meg selv).

    Jeg tror at jeg kanskje egentlig var den beste i programmering, på hele NHI.

    (Ihvertfall i den timen).

    Av forelesere og studenter, og det som var.

    Men, jeg var litt skolelei da.

    Så jeg orka nesten ikke å gå på NHI da.

    Som var fint egentlig da.

    Men jeg var liksom inne i et ungdomsopprør da, (eller noe).

    Jeg hadde jo nettopp kommet i puberteten, et par år før.

    Så det opprøret, som andre fikk på ungdomsskolen.

    (Og som jeg nesten måtte simulere der, for å ikke bli mer mobba enn jeg allerede ble, og bli kalt ‘pastor’ osv).

    Det opprøret, det fikk jeg som høyskole-student da, på universitets-nivå.

    Men jeg var jo en og en halv måned for tidlig født.

    Fortalte vel faren min meg, tror jeg.

    Eller om det var to måneder for tidlig født.

    Så jeg måtte ligge lenge i kuvøse, osv.

    Etter at jeg ble født, på et sykehus i Drammen.

    Så sånn var det.

    Så kanskje det var derfor, at jeg var så seint ute, med pubertet og ungdomsopprør, og det som var.

    Det er mulig.

    Hvem vet.

    Men dette var altså en privat høyskole da.

    Og jeg gikk linja for Informasjonsbehandling.

    Med noe økonomifag også da.

    Så studiene var tilpasset næringslivet da.

    Men jeg mangla et par fag, når jeg måtte i militæret.

    Og etter militæret, så flytta søstera mi, Pia Ribsskog, inn til meg, på Ungbo, hvor jeg bodde da.

    Så da fikk jeg ikke tatt ferdig skolen, men måtte tenke på å jobbe, for å få råd til mat, for meg og søstera mi da.

    Så sånn var det.

    Men det var en ganske fin skole.

    Og kanskje det kuleste stedet, som man kunne studere, i Norge, i 1989(?)

    Det var nok ikke langt unna, ihvertfall.

    For data, eller EDB, som det ble kalt, på den tiden.

    Det var det nye, store og kule, på 80-tallet.

    Så det var ikke bare nerder akkurat, (vil jeg si), som studerte data da.

    (Som det kanskje mye er nå.

    Hva vet jeg).

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Og NHI, det stod altså for Norges Høyskole for Informasjonsteknologi.

    Så det var jo ganske fint da.

    At høyskolen het noe med ‘Norge’.

    For da var det liksom Norges beste høyskole, for IT da.

    Kan man kanskje si.

    Ihverfall var vel dette antagelig målet, til NHI.

    Hvis jeg skulle gjette.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så jeg er nok ganske intelligent ja, og god til tankearbeid og programmering og sånn da.

    Selv om kanskje noen tror at jeg er dum, fordi jeg har jobbet i Rimi(?)

    Hva vet jeg.

    Men Rimi, det var altså ikke plan A, som var data-jobb.

    Og det var heller ikke plan B, som var kontor-jobb.

    Det var vel heller plan C, kanskje.

    Ikke noe tidligere enn C ihvertfall.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen