johncons






  • Gmail – Klage på at 'alle' i politiet i Oslo, er fra Toten







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på at ‘alle’ i politiet i Oslo, er fra Toten





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Oct 3, 2010 at 5:56 AM





    To:

    politidirektoratet@politiet.no


    Cc:

    post <post@spesialenheten.no>



    Hei,

    politiet i Oslo, har dårlig rykte.
    Folk som Autopulver-vokalist, Dag Anders Rougseth, aka. Dagga, fra Hamar, har sagt til meg, rundt 2003, at alle i Oslo-politiet "e' frå Toten", (eller hvordan han sa det, på tilgjort Toten-mål).

    Så det som skjer da, er at Toten-politi-folka, de spørr de kriminelle i Oslo, hvordan dem skal gjøre det og det.
    Den såkalte 'mafian' da sikkert, det vil vel si Tveita-gjengen og Toska og de.

    (Og muligens broren min Axel Thomassen).
    Noe sånt.
    Men, disse kriminelle, de har jo ingen forståelse, for Grunnloven og folks rettigheter.
    Så Oslo blir jo da en mafia-kontrollert by.

    Som disse byene i Mexico osv., hvor politiet har gitt opp.
    Her har Politidirektoratet et ansvar mener jeg.
    De skikkelige og dyktige folka, må jobbe i Securitas.
    Fordi opptakssystemet deres kanskje trenger å bli sett gjennom.

    Jeg husker da jeg ville inn på journalisthøyskolen, i 2002, da fikk jeg beskjed, da jeg leverte søknaden, på HiO, på Bislett, at det valget var uaktuelt.
    (Av en sånn mafia-kar da sikkert).

    Så da ble det IT-studiet, på Ingeniørhøyskolen.

    Men nå er min tålmodighet slutt, med det tullet deres, i Oslo og i Norge.
    Så nå får dere rydde opp, og slutte å tro at det holder å lese i leksikon, så ordner alt seg.

    Dere får heller ansette fler folk fra Securitas, så klarer sikkert de å rydde opp.
    Mvh.
    Erik Ribsskog






    PS.

    Hvor jeg har fått det her fra?

    Jo, da jeg flytta til Oslo, for å studere, i 1989.

    Så hadde jeg en lillebror der, Axel Thomassen, (halvbroren min).

    Og dem leide jeg et rom hos, når jeg hadde et friår fra studier, det andre året jeg bodde i Oslo, (skoleåret 1990/91).

    Og da var broren min Axel 12 år da.

    Og han var veldig opptatt av Tveita-gjengen og Jan Kvalen, (som Axel sa var veldig tøff da), og Karihaugens Krigere, (som han sa at ‘svogeren’ hans, Lars, som var sammen med stesøstera hans Kirsten Ancona, hadde vært med i vel), og at stebrødrene hans, Bjørn og Erik Ancona, hadde en far i den italiensk-amerikanske mafiaen, og at dansker visstnok var ‘Nordens jøder’, og at han beundret utlendinger, for de var mye tøffere enn nordmenn da, (sa Axel, en gang høsten 1990 vel, da han var 11-12 år da, en gang vi gikk sammen, fra kiosken på Furuset-senteret vel, til leiligheten deres, i Høybråtenveien da).

    Sånne ting da.

    Og He-man og Masters of the Universe.

    (Og Skeletorn).

    Og karate-trening.

    Sånne ting, det var min halvbror Axel, opptatt av, på Furuset, (i Høybråtenveien), i Oslo, i 1990 da.

    Så sånn var det.

    Så da fikk jeg første gang høre om Tveita-gjengen og Jan Kvalen og Karihaugens krigere, osv.

    (Som jeg egentlig ikke har hørt så mye mer om seinere, skal jeg være ærlig men.

    Annet enn det jeg har lest i aviser osv.).

    Så Groruddalen er/var nok en egen verden.

    Litt ihvertfall.

    Men men.

    Og i militæret, i Geværkompaniet, i 1992/93, så sa min lagfører, en mulatt vel, (sa ihvertfall Bricen at han var, selv om de andre i militæret, fra distriktene osv., (Schellum osv.), sa at han var ‘neger’), ved navn Marvin Bricen, (broren til Silvanny Bricen, fra TVN osv.), at ‘tyttebærpolitiet’, (som han kalte Securitas, siden de hadde røde sirkler på skuldermerket, på uniformen), det var de som ikke kom inn på politihøyskolen.

    Bricen drev også med nærradioen, på Terningmoen, i Elverum.

    Og derfor, så spurte han meg en gang, om jeg hadde prøvd hasj.

    Som ‘research’, til noe nærradioprogram vel, (sa han ihvertfall).

    Nei, svarte jeg, (som den ærlige sjelen jeg var).

    ‘Har du sett det da’, spurte Bricen da.

    ‘Nei’, svarte jeg på det og da.

    For det hadde jeg ikke.

    Jeg var jo fra Berger i Vestfold så.

    Så der ute var det vel mest vanlig å drikke.

    Men ingen spurte meg i militæret, hvor jeg var fra egentlig.

    De regna vel med, at jeg var fra Furuset/Ellingsrudåsen, siden det var der jeg bodde.

    Men jeg var jo oppvokst i Larvik og på Berger.

    Derfor hadde jeg ikke sett hasj, for eksempel da.

    Selv om søstera mi, Pia, pleide å fly rundt i Oslo og i Drammen, for å kjøpe hasj, sammen med Cecilie Hyde, fra Svelvik, på en her tida, og i årene før, husker jeg.

    (Det var på Blitz i Oslo, i 1989, husker jeg, og fra noen pakistanere, i Tollbugata, i Drammen, det samme skoleåret, husker jeg, 1989/90, når jeg dro på helgebesøk til farmora mi, så møtte jeg Cecilie Hyde og søstera mi i Drammen da.

    Så dro dem med meg, til hu Helene, som var i den pop-gruppa, som covret ‘Take on me’.

    For hu hadde frisørsalong, på Bragernes, (som het ‘Cutting Crew’).

    (Helene Sommer, het vel hu).

    Så dro Hyde med meg og søstera mi, til Tollbugata, i noen nedstille bygårder der, ikke langt fra Drammen Jernbanestasjon, for å kjøpe hasj.

    Men hu fikk ikke kjøpt, av han pakistaneren, i 30-40 åra vel.

    Kanskje han syntes at jeg så for ‘straight’ ut?

    Hva vet jeg).

    Så kanskje Marvin Bricen, trodde at jeg var som en purk, fordi jeg ikke hadde sett hasj, i 1992/93, da jeg var i Geværkompaniet?

    Hva vet jeg.

    Men Bricen, han kjente Toro, (Thor Arild Ødegaard), osv., fra Rimi Bjørndal, (husker jeg at Toro sa).

    Kanskje Bricen er med i Tveita-gjengen, tenker jeg nå.

    For David Hjort, fra Rimi Bjørndal.

    Han pleide å kalle meg for ‘overkonstabel cons’.

    Og det er kanskje ‘Tveita Gjengen-navnet’, på meg, tenker jeg nå.

    Hm.

    At David Hjort var med i Tveita Gjengen/’mafian’ da.

    (Eksdama hans, Linn Korneliussen, (fra Florø), skrev jo til meg, på Facebook, (som jeg har publisert om på bloggen, for en del måneder siden), at David Hjort tok henne med på fest en gang, mens hun var dama hans, i Oslo, (og jobbet i butikken jeg var butikksjef i, på Rimi Nylænde), at på den samme festen, så var også David Toska).

    Hvem vet.

    For han hadde også en del tøffe kamerater.

    Som var kriminelle og ‘deala’ dop, osv.

    Eller hva de sa.

    Men men.

    Og da er kanskje Marvin Bricen og David Hjort, i samme gjeng, tenker jeg nå.

    Men jeg er jo fra Berger i Vestfold, og har ikke skjønt det, at dem egentlig var med i Tveita-gjengen, f.eks.

    Er det sånn dette henger sammen?

    Hvem vet.

    Så jeg prøver nå, å fundere ut, hvordan dette henger sammen da.

    Så vi får se om jeg klarer det.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer fra Helene Sommer, (venninne av min søster Pia Ribsskog, og/eller hennes tidligere bestevenninne Cecilie Hyde.

    (Fra tidlig på 90-tallet, før Diva ble kjent).

    Søstera mi, Pia Ribsskog, sa det, at hu andre i dette bandet Diva, hu var egentlig brunette, men hu likte å farge håret blondt og være Marilyn Monroe-‘look a like’, osv.

    Bare noe jeg tilfeldigvis huska nå):

    PS 3.

    Her er mer fra Sylvani Bricen, (søstera til min lagfører, fra Geværkompaniet, Marvin Bricen, som han klagde litt på, til oss andre gutta på laget, at var ganske fæl å ha som søster, siden hu var så fin, husker jeg at Bricen sa):

    PS 4.

    Her er mer fra min tidligere studiekamerat, (som vel utnyttet meg litt, mens vi studerte sammen, siden jeg måtte gjøre mer arbeid vel, vil jeg si, siden Rougseth, ikke lærte seg å programmere, så alt av programmering, (untatt det mest enkle, vil jeg si), falt på meg, under mange av gruppeoppgavene), fra HiO IU, fra 2002 til 2004, Dag Anders Roughseth, (aka. Dagga), og bandet han er/var vokalist i, Autopulver:

  • holmsbu hurum

    http://www.aftenposten.no/bolig/inspirasjon/article3833778.ece

    PS.

    Så hvis noen synes at den utsikten der er fin.

    Så skulle de ha sett utsikten, fra panorama-vinduet, mye lenger ned ved fjorden.

    Som de grandonklene mine, fra Bergstø, i Holmsbu, har i den ene stua si.

    (Det var som å få fjorden inn i vinduet omtrent, vil jeg si.

    Det var ihvertfall veldig bra utsikt.

    Men men).

    Det var kjempefin utsikt, husker jeg, fra begravelsen til han ene grandonkelen min da.

    Det var begravelsen til Gunnar Bergstø, kunstmaleren, som døde i år 2001, var det vel.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Og grunnen til at jeg fikk råd, til å flytte til den leiligheten her.

    Fra det ikke så artige vel, bofellesskapet, som jeg bodde i, i Walton.

    Det var fordi, at han andre grandonkelen min, (som også var Bergstø, som er ved det stedet her, Holmsbu), Otto Bergstø, også døde da, i år 2005, var det vel.

    Så da fikk jeg ca. 50.000 sendt over fra Norge, husker jeg, hit til Liverpool, i arv da.

    For faren min, Arne Mogan Olsen, han vil ikke ha noe arv, etter sine grandonkler, i Holmsbu.

    Av en eller annen merkelig grunn.

    Se så fin utsikten osv. er, mener jeg.

    Så det syntes jeg var veldig rart, egentlig.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • img049

    img050

    PS.

    Hvis noen har lyst til å hjelpe og sponse, johncons-nettstedene, så er det mulig å eventuelt donere her:

    http://johncons.org/doner.html

    PS 2.

    Noen forklarer, over Google, at dette selskapet, faktisk driver med svindel(!):

    scam

    PS 3.

    Her er mer om dette:

    scam 2

    http://www.domainscams.co.uk/domain-name-scammer_42_Domain-Renewal-Group.php

  • stein erik hagen homofil

    PS.

    Jeg har jo skrevet ganske mye om Stein Erik Hagen, på bloggen, tidligere.

    Siden jeg jo jobbet i Rimi, fra 1992 til 2004.

    Uten at jeg engang pratet med Stein Erik Hagen engang.

    For Rimi/Hakon Gruppen, (nå ICA), er jo et veldig stort firma.

    Jeg var butikksjef der, i fire år.

    Men da var jeg bare en av ca. 500 butikksjefer, i Rimi.

    Så jeg fikk aldri engang hilse på Rimi-Hagen.

    For det var så mange sjefer og direktører, mellom meg og Rimi Hagen da.

    Over meg, så var det distriktsjefer, regionsjefer, driftsdirektører, og kjede-direktører, og det som var.

    Så det var kanskje 5-6 nivåer, i organisasjonen til Rimi, mellom meg og Rimi-Hagen.

    Så det blir kanskje som forskjellen mellom en fotsoldat og en general.

    Noe sånt.

    Men jeg fikk jo et signert brev, fra Rimi-Hagen, i 2001, da jeg vant en prestisjefull konkurranse, kalt ‘Rimi Gullårer’.

    Men det er også alt jeg har hatt med Rimi-Hagen å gjøre.

    Men jeg husker det, at min sjef, daværende butikksjef Kristian Kvehaugen, på Rimi Bjørndal, (hvor jeg jobbet som assistent, fra 1996 til 1998), han trodde det, at Rimi-Hagen var homo.

    Etter å ha hilst på Rimi-Hagen, på Rimi-tur, uten å få svar.

    Så da var Kvehaugen arg, etter den turen, (for han hadde jobba mange år i Rimi).

    Og sa at han trodde at Rimi-Hagen var homo.

    Så spurte jeg om hvorfor han trodde det, (for jeg hadde ikke hørt det ryktet før).

    Så svarte Kvehaugen, at ‘ser du ikke hvordan han gliser når han er i avisa da’.

    Noe sånt.

    Så sånn var det.

    Mer da.

    Jo, og en gang, som jeg ringte Rimi’s hovedkontor.

    Angående parkeringsplass, til bilen jeg kjøpte i 1998, (en Ford Sierra, som jeg har skrevet om på bloggen).

    Så sa ei kontordame, (som hadde med Rimi-leilighetene å gjøre), at ‘Stein Erik har lovt bort to parkeringsplasser til (to guttenavn)’.

    Så jeg har hørt det ryktet, fra Kristian Kvehaugen.

    Og det var også litt rart, det med de parkeringsplassene, i kjelleren, til Rimi leilighet-bygningen, i Waldemar Thranes gate 5, på St. Hanshaugen, syntes jeg.

    Og jeg har forresten også lest det, i Natt og Dag, (som jeg pleide å lese, for jeg prøvde å finne noen kule steder jeg kunne sjekke damer i Oslo).

    I rykte-spalten da.

    At Rimi-Hagen visstnok holdt to unge menn med bil og leilighet, i Oslo Sentrum.

    Og enda en ting forresten.

    Da jeg jobba på OBS Triaden, (der jobba jeg fra høsten 1990 til høsten 1992).

    Så jobba sønnen av en Nille-grunder der.

    (Det var kanskje litt spesielt da, at han ikke jobba i Nille selv, men hos en konkurrent vel, OBS Triaden da?).

    En med lyst hår og briller vel.

    Og han sa det, at han hadde jobbet i et gartnerfirma, som ekstrajobb.

    Mens han gikk på skole, tror jeg.

    Og da, så hadde firmaet i oppdrag, å stelle hagen, til Rimi-Hagen.

    Og plutselig, så hadde visst Rimi-Hagen kommet ut av villaen sin, (i Holmenkollen da), og gitt han en tusenlapp.

    Fortalte han kollegaen min, på OBS Triaden, meg og de andre, som satt på pauserommet der, og som hadde spisepause samtidig med han.

    For OBS Triaden, (også kjent under det tidligere navnet Matland), det var en av Norges største matbutikker, (ihvertfall en av de 10-20 største kanskje), så man hadde sjelden spisepause aleine der, for å si det sånn.

    Så sånn var det.

    Men jeg vet ikke om det ryktet er sant da.

    (Det om at Rimi-Hagen er homo).

    Det kan jeg ikke vite, dessverre.

    Så det vil jeg ikke spekulere om.

    Men, jeg har jo øyer i hue mitt.

    Så jeg ser jo det, at hver dag, (må jeg vel si, uten at jeg har laget noen statistikk, om dette).

    Så er det noen søker på ‘Stein Erik Hagen homofil’ da.

    På Google, i Norge.

    Som jeg kan se på tracking-coockie programmet, på bloggen da.

    Så sånn er det.

    Så kanskje Rimi Hagen burde avkrefte disse ryktene i media.

    Eller det er vel hans egen sak.

    Men jeg har jo skrevet en del om Rimi, så da svekker vel ihvertfall ikke disse søkene, det han Kristian Kvehaugen mente, at Rimi Hagen nok var homo da.

    Så sånn er det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Gmail – Spørsmål om tidligere Raufoss Ammunisjonsfabrikk







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Spørsmål om tidligere Raufoss Ammunisjonsfabrikk





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Oct 2, 2010 at 2:32 PM





    To:

    info@nammo.com



    Hei,

    jeg har en blogg, hvor jeg skriver om alt mulig.
    Jeg har også vært i Geværkompaniet.
    Og derfra lærte jeg en del om deres ammunisjon, 'multi-purpose', til 12.7.

    Og også om M72, de bazokaene, som dere lager.
    Siden jeg var geværmann 1, så bar jeg på to sånne.
    Jeg har siden lest/tenkt mer på, at dette er inhumane våpen.

    Ettersom at M72, dreper de inne tanksen, på den måten, at de brenner opp, uten å miste bevisstheten.
    For M72 har ikke sjokk-granat-virkning, så ofrene mister ikke bevisstheten.

    (Hvis jeg har skjønt det riktig).

    Og multi-purpose-ammunisjonen, til 12.7, som er i bruk av Forsvaret, i Norge og i Afganistan.
    Den inneholder jo høy-eksplosiver, osv.
    Så den bryter vel mot Haag-kommisjonens forbud, mot eksploderende kuler, som jeg har lest såvidt om, på Wikipedia?

    Dessuten, så ligger vel Raufoss, i Toten.
    Og dere er halvt finsk-eid.
    Er dere i Finnskog-distriktet?
    Det sies litt fleipete, noen gang, blant folk i Oslo, at alle i Oslo-politiet er fra Toten.

    Jeg blir tullet med av Oslo-politiet og har måttet flykte til England.
    Er det noe link mellom inhumane våpen/ammunisjon hos Raufoss Ammunisjonsfabrikk/Nammo, og tullingen med de som har vært i Geværkompaniet, og lært om disse våpnene/ammunisjonen, (som meg?).

    Er dette linket til skogfinner, f.eks.?
    Eller er det amerikanere, som står bak, (denne eventuelle tullingen)?
    Bare lurte.
    Beklager hvis noe av dette ble litt utenom Nammo, og var mer fokusert på Toten.

    Men hvis dere kan svare på noe av dette, (f.eks. det med Haag-kommisjonens forbud mot eksploderende kuler), så på forhånd takk for svar, isåfall!
    Mvh.

    Erik Ribsskog






    PS.

    Det var Dag Anders Rougseth, aka. ‘Dagga’.

    Tidligere vokalist, i Hamar-bandet Autopulver.

    Og som også har vært med å regissere en film, sammen med en av Wam og Vennerød.

    Det var han som fortalte meg denne halvveis fleipen.

    Mens vi studerte sammen, og var studiekamerater da, (må man vel nesten si, siden vi samarbeidet om gruppeoppgavene, og siden han ofte var hjemme hos meg, i Waldemar Thranes gate, for å jobbe på skoleoppgaver, og jeg var en gang, hjemme hos han og dama hans, i Uelands gate, hvor han også var vaktmester, deltid, i en bygning litt opp mot Sagene fra Kiellands Plass der).

    Så fortalte han meg denne halvveis fleipen, at ‘alle’ i Oslo-politiet var fra Toten.

    Og vi studerte sammen, fra høsten 2002, til våren 2004.

    Så det må ha vært i løpet av den tida, at han sa det.

    Sannsynligvis før desember 2003, da jeg var overhørte, at jeg var forfulgt av noe ‘mafian’, og fikk ødelagt trynet, på en hudpleiesalong, på St. Hanshaugen, når jeg bare prøvde å dempe noen rynker, som jeg begynte å få i trynet, etter å liggi for mye i sola vel, da jeg var i Syden, sommeren 1998.

    Så sånn var det.

    Rougseth sa også, at han skulle klare å få seg en bachelor-grad, i IT, fra HiO IU, uten å lære seg programmering.

    (For han var vel litt for opptatt med vaktmesterjobb og musikken sin osv., kanskje.

    Eller kanskje han ga opp?).

    Så jeg er litt skeptisk til Rougseth nå.

    For f.eks., når vi hadde et kjempesvært programmerings-prosjekt, i 2. semester vel.

    Så ble det meg, som måtte lage hele det programmet, (eiendomsmegler-firma, i Java/objekt-orientert programmering, (som var nytt for meg, for jeg kjente godt til Basic og Pascal, fra før militæret, i 1992, som var strukturerte programmeringsspråk.

    Så jeg kunne programmering, men sleit, for jeg tok det litt lett, dette med HiO IU, (for jeg var litt overarbeida, etter å ha jobba som butikksjef i Rimi, i fire år, i tre forskjellige butikker, og jeg hadde jo studert to år, på NHI, fra før, som også var data-studier da, hovedsakelig), og dette med objekt-orientert programmering, det var nytt for meg da.

    Men men).

    Så han Rougseth, han utnytta kanskje meg litt da.

    Siden jeg måtte gjøre en god del mer jobb, enn han vel, vil jeg nesten si.

    På gruppe-oppgavene.

    Siden han ikke kunne programmering.

    Men men.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Så jeg skjønte at det var et eller annet, med Toten da, antagelig.

    Uten at jeg skjønte nøyaktig hva.

    Men jeg tenkte vel det da, at Rougseth mente at Oslo-politi-folka var litt enkle/dumme, siden de var fra landsbygda da, (eller ihvertfall fra distriktet da), ute på Toten.

    Så sånn var det.

    Så dette, med at folk i Oslo sa at alle i Oslo-politiet var fra Toten, det medvirket vel til, at jeg ikke har hatt full tillit, til Oslo-politiet, og at de er helt på høyden, når det gjelder å takle sånne problemer, som jeg fikk, i 2003, da jeg overhørte det, at jeg var forfulgt av noe de kalte ‘mafian’, i Oslo.

    Så sånn var det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her kan man høre nevnte ‘Dagga’, (Dag Anders Rougseth), som vokalist, i Hamar-bandet Autopulver da:

    PS 3.

    Jeg lurer på om han ‘Dagga’, er illuminist.

    Siden han liksom nesten litt ‘egla’ seg innpå meg, etter at han dukka opp på HiO IU, andre skoledag, eller noe vel.

    (Hvis jeg husker det riktig).

    (Eller om det var litt seint, første skoledag.

    Noe sånt).

    Kanskje han visste det, gjennom illuminati-nettverket, at jeg var god i programmering?

    Også skulle illuminati utnytte meg, under studiene også, kanskje etter å ha utnytta meg i Rimi, bl.a. ved å bruke Glenn Hesler, som noe ‘kamerat-agerende’ spion?

    Hvem vet.

    Navnet på bandet, ‘Autopulver’.

    Det er jo litt rart.

    Men jeg husker at Rougseth også jobba med en sang, på HiO IU, som het ‘Ramsund’.

    Så spurte jeg om det navnet da, på skolen, i et av data-rommene da.

    Og da sa Rougseth det, at ‘har du hørt om Rammstein’.

    Så ‘Ramsund’, det var et tysk-inspirert navn da.

    Og Autopulver.

    Er det fra ‘auto’, som i det tyske ordet for bil?

    Da blir det litt mye tysk, synes jeg.

    Altså tysk, det er jo det språket de prater, i Bayern.

    Hvor illuminati jo er fra.

    Illuminati het jo opprinnelig ‘det bayeriske illuminati’.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Men det er mulig at jeg tar feil og altså.

    Det er ikke umulig det.

    Men jeg får prøve å tenke mer på det her.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 4.

    Og Rougseth holdt med Liverpool da.

    Og jeg holdt med Everton.

    Så Rougseth skulle vedde da, hver sesong, (i to sesonger), om hvem av Everton og Liverpool, som kom høyest på tabellen.

    Vi vedda en kasse øl da.

    Og hvert år kom Liverpool høyest da.

    (Kanskje ikke så rart, siden de har/hadde bedre økonomi, enn Everton da).

    Men, det siste året, av bachelor IT-studiene våre.

    Skoleåret, (og sesongen), 2004/05.

    Den sesongen, så kom Everton før Liverpool, på tabellen.

    (Men Liverpool fikk klaget seg til å være med i Champions League, likevel.

    Ved å få laget en slags ny regel, må man vel si.

    Om at fjorårets vinner, i Champions League, må få være med året etter.

    Noe jeg jeg synes at kanskje virker litt rart nå.

    At FIFA godtok dette.

    Men men).

    Mer da.

    Jo, men det året, så hadde jo jeg flykta til Sunderland.

    For jeg hadde jo overhørt, i desember 2003, at jeg var forfulgt av ‘mafian’.

    Så jeg fikk aldri noe kasse øl av ‘Dagga’ da.

    Men han fikk en kasse øl, (eller ihvertfall fire six-pack-er), to ganger.

    Våren 2003 og våren 2004.

    Så sånn var det.

    Så hvis jeg hadde blitt i Oslo, også skoleåret 2004/05.

    Så kunne det ha hendt da, at jeg fikk noen øl tilbake også, fra han Dagga da.

    Våren 2005, siden Everton endte foran Liverpool, på tabellen, den sesongen.

    Men akkurat den våren/forsommeren, så jobba jeg på gården til samboeren, til min onkel Martin, i Kvelde.

    Og der var det også jeg som betalte nesten all ølen.

    For jeg hadde dårlig samvittighet da, siden jeg hadde med dårlig nyheter.

    At jeg var forfulgt av ‘mafian’, osv.

    Og siden studielånet mitt, i Sunderland, var fire måneder forsinket.

    Så gikk studiene mine i Sunderland i vasken.

    Og som jeg har skrevet om, på bloggen, flere ganger, så endte jeg da opp i Kvelde, til slutt, på gården til min onkel Martin sin samboer da, Grete Ingebrigtsen.

    Og der var aldri han Dag Anders Rougseth.

    Ihvertfall ikke mens jeg var der.

    Og jeg studerte jo i Sunderland, og ikke på HiO IU, høsten 2004.

    Så derfor ble det ikke sånn, at vi vedda om en kasse øl, det skoleåret, eller den sesongen da.

    Jeg har faktisk ikke sett han Dagga aka. Dag Anders Rougseth da, siden våren 2004 da, på noen forelesninger på HiO IU osv.

    Så sånn var det.

    Men jeg kunne nesten ikke si fra, at jeg dro til Sunderland.

    Siden jeg var forfulgt.

    Så jeg fikk en e-post av han da, som jeg svarte på fra Sunderland da.

    Men det var vel en av de få e-postene jeg svarte på, etter at jeg flykta til utlandet, i 2004.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tilfeldigvis tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • tolkning av jeppe på bjerget

    PS.

    For Christell (Humblen) sa, om faren min, at ‘hvorfor drikker Jeppe, Erik’, flere ganger, en gang midt på 80-tallet.

    Når jeg skulle kjefte på faren min om noe.

    Fordi at søstera mi Pia, og stesøstera mi Christell, klagde over et eller annet da.

    Så droppa jeg det, å gå ned til Haldis, for å kjefte på faren min.

    For det var noe galt da, skjønte jeg på Christell.

    (Men jeg har aldri helt forstått, hva det var, som Christell egentlig mente.

    Men men).

    Og i Jeppe på Bjerget, så står det, at Jeppe drikker, bl.a. fordi at ‘Degnen gjør meg hanrei’.

    Og det betyr altså, (som jeg også selv har tolka det som, ethvert), at Degnen står i med Mor Nille.

    Men Christell sa at faren min var som Jeppe på Bjerget.

    Så da blir det sånn, at Haldis var slem og utro da.

    Okey, det var sånn det var nede i ‘Haldis-huset’, ja.

    (Jeg bodde jo for meg selv, i ‘Erik-huset’, (i Leirfaret 4B), så jeg skjønte jo ikke så mye, angående hva det var, som foregikk, nede i ‘Haldis-huset’ der da, nede i Havnehagen, et par hundre meter kanskje, unna der jeg bodde).

    Dette har jeg også skrevet om, i en tegneserie, som jeg kalte ‘Berger-tegneserien’.

    Vi får se om jeg klarer å finne en link til den tegneserien igjen.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er en link til den nevnte Berger-tegneserien, (fra PS-et ovenfor):

    https://johncons-blogg.net/2010/09/na-driver-jeg-lager-berger-tegneserie.html







  • Gmail – godtebutikken.net @ One.com







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    godtebutikken.net @ One.com





    sales@uk.one.com

    <sales@uk.one.com>





    Sat, Oct 2, 2010 at 10:28 AM





    To:

    eribsskog@gmail.com





    www.one.com

    Kjære Erik Ribsskog

    Velkommen til One.com og takk for at du valgte One.com som din internettleverandør for domenet godtebutikken.net.

    Vi vil opprette ditt webområde innen 24 timer og vil da sende deg dine koder og informasjon om ditt nye webområde.

    Link til faktura:

    http://www.one.com/invoice.do?ocode=DFHNSxbDyBUEMbkK

    Ordredetaljer:

    Dato: 02.10.10

    Ditt ordrenummer er: 1906907

    Du har bestilt følgende: Pris
    Webhotell Small a 12 måneder 10,80
    – Rabatt – Webhotell Small -10,80
    Årlig domeneavgift (.net) 9,00
    – Avslag – Årlig domeneavgift (.net) -9,00
    Opprettelse 9,00
    +17,5% mva. 1,58
    Totalt i GBP: 10,58

    Fakturaadresse:

    Navn: ERIK RIBSSKOG
    Evt. firma:
    Land: UNITED KINGDOM
    Adresse 1: FLAT 3
    Adresse 2: 5 LEATHER LANE
    Postnr. + by: L2 2AE LIVERPOOL
    Telefon: 1512363298
    Mobilnummer: (Sensurert av johncons-blogg)

    Support hele døgnet, alle ukens dager

    Hvis du har spørsmål kan du chatte med One.coms it-support hele døgnet, alle ukens dager.

    Klikk på "Live Help"-ikonet på www.one.com og få svar på dine spørsmål med én gang.

    Vi takker for din bestilling.

    Med vennlig hilsen


    One.com

    1 Ropemaker Street

    London, EC2Y 9HT UK

    Faks nr. +44 (0) 208 895 4001









  • Hei,

    Erik Ribsskog 30. september kl. 10:19

    er det du som er fra Berger, og var ute etter han Bergen?

    Søstera mi, Pia Ribsskog, slapp han inn i huset mitt, i 1988, og han ville ikke gå, (men var som en klegg), så jeg visste ikke hvordan jeg skulle bli kvitt han, på 2-3 dager.

    Søstera mi sa han var livredd deg.

    Jeg skal ikke si at jeg visste hvem du er, (og jeg var ikke så oppdatert, om Berger-ting, for jeg hadde kommet inn på Gjerdes VGS., i Drammen det året, på en sammarbeidsordning, mellom Vestfold og Buskerud), men hva var det som foregikk da?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Odd Rune Olaussen 30. september kl. 17:44 Rapporter

    ?????????? Nå skjønner jeg ingen ting.

    Erik Ribsskog 30. september kl. 17:49

    Bare lurte på om det var du som bodde på Berger, på 80-tallet.

    Og skulle banke opp en som het Arve, fra Bergen?

    Odd Rune Olaussen 1. oktober kl. 15:44 Rapporter

    Nei det var nok ikke meg.Men jeg har vanket på Berger før.

    Erik Ribsskog 1. oktober kl. 16:07

    Ok,

    faren min, Arne Mogan Olsen, flytta fra meg, da jeg var ni år, og flytta ned til Haldis Humblen.

    Så jeg satt mye aleine, og så på TV og leste avisa osv.

    Jeg var mye i Larvik og besøkte mora mi, og jobba og gikk på skole i Drammen et år, og var i England, på språkreise, om sommerne.

    Så jeg vanka ikke så mye på Berger.

    Men søstera mi, Pia Ribsskog, hu vanka mye rundt omkring, på Berger, i Svelvik, og i Drammen osv.

    Så hu veit du kanskje hvem er.

    Det var hu som fortalte meg om det her da, men hu da ikke 'Odd Rune Olaussen', hu sa 'Rune Olaussen' da.

    Men men.

    Grunnen til at jeg prøver å finne ut av det her, er at jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt, av 'mafian'.

    Og jeg ble forsøkt drept, på min onkel Martin Ribsskog sin samboer, sin gård, i Kvelde, ved Larvik, i 2005.

    Men politiet vil ikke si meg hvem den her 'mafian' er, og de vil ikke etterforske at jeg nesten ble drept, i 2005, i Kvelde.

    Så jeg prøver å grave litt i gamle dager, for å prøve å finne ut, om grunnen til at jeg blir forfulgt, er noe i gamle dager da.

    For jeg jobba som butikksjef i Oslo, og gikk på ingeniørhøyskolen.

    Så jeg var liksom ikke noe kriminell, eller noe.

    Så det her skjønner ikke jeg noe av heller.

    Men men.

    Du kjenner kanskje en av foreleserne mine, fra NHI, som heter Lasse Berntsen.

    Han bor visst nede i Holmestrand.

    Han tulla, på begynnelsen av 90-tallet, da han sjekka damer, og sa han var belgisk professor, visstnok.

    Ifølge noen medstudenter, på juleballet til NHI, på Rica Holmenkollen vel, jula 1989 da.

    Men men.

    Så jeg skal ikke forstyrre noe mer, og beklager hvis jeg forstyrra feil person.

    Bare lurte på hva som foregikk, siden Arve/Bergen, rømte hjem til meg da.

    Og søstera mi slapp han inn da, og han var vanskelig å få ut igjen, for å si det sånn.

    Jeg trodde han skulle gå sjæl, når kvelden kom.

    Men det skjedde ikke gitt.

    Men men.

    Så sånn er det.

    Takk for svar ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog








    PS.

    Hvis jeg ikke husker helt feil.

    Fra da jeg var på juleball, med NHI, på Rica Holmenkollen Park hotell, heter det vel.

    I desember 1989.

    Så hadde de i student-unionen, (eller hva det var).

    De hadde leid et eget t-bane tog.

    (Eller ‘trikk’ som de kalte det, på de vestlige banene, i 1989).

    Som gikk fra Stortinget det og det tidspunktet da.

    Før jula 1989.

    Og jeg hadde dress da, (men ikke smoking da, men jeg hadde mørk dress, ihvertfall).

    Men det var ‘propell’-tvang da.

    Som ‘dress-code’.

    Altså det var sånn, at menna skulle ha sløyfe.

    Og det måtte jeg kjøpe, på Oslo City, i en slips-butikk der.

    Og den sløyfa, den skjønte jeg ikke helt hvordan jeg skulle feste.

    Men men.

    Men jeg hadde en pen borddame der, husker jeg ihvertfall.

    Som jeg vel aldri så hverken før eller siden.

    Men men.

    Mer da.

    Jo, og jeg var litt nervøs.

    For juleballet, eller russe-ballet, var det kanskje.

    I Drammen.

    På Park hotell.

    Der hadde jeg bomma på ‘dress-code’-en.

    Og hadde ikke hverken sløyfe eller slips vel.

    Så jeg var litt nervøs, før det her NHI-juleballet.

    Så jeg spiste nesten ikke, i dagene før da, husker jeg.

    Og vi fikk ikke så mye mat der.

    Så jeg var så sulten.

    Og vi var langt oppe i Holmenkollen der.

    Uten noen muligheter til å kjøpe mer mat.

    Så jeg klagde i resepsjonen.

    Og til slutt, så henta han karen i resepsjonen der.

    (En litt eldre kar).

    Han henta et stykke kokt kjøtt, av noe slag.

    (Oksesteik?).

    Til meg, på kjøkkenet.

    Etter at jeg klagde masse.

    (Jeg var litt pussa da).

    For det var ikke noe sted man fikk kjøpt mat der.

    Men men.

    Så spurte jeg han ‘gammern’ da, når han kom tilbake i resepsjonen.

    Om hvordan kjøtt det var.

    Men da svarte han ikke.

    Han visste kanskje ikke hva det var.

    Hvem vet.

    Men men, jeg spiste det ihvertfall, uansett.

    Siden jeg var så sulten da.

    Men jeg tenkte egentlig mer på noe baguetter, eller noe, som de solgte i baren på danskebåten vel.

    Fra Larvik, Petter Wessel, hvis jeg ikke husker helt feil.

    Det var på det julebordet, mens vi satt ved bordet der, at en medstudent, med blondt hår vel, krøller kanskje.

    At han karen nevnte det da, om at Lasse Berntzen hadde sagt han var belgisk professor.

    Så sånn var det.

    En annen foreleser.

    Som het Kjell vel?

    (Han ligna litt på Lasse Berntzen, men han var ikke like liten).

    (Så det var litt kjedelig å gå der, siden ‘alle’ foreleserne så nesten like ut.

    Dem så omtrent ut som noen belgiere da, omtrent alle sammen da.

    Men men.

    Ihvertfall to av dem).

    Men men.

    Men han Kjell da, eller hva han het.

    Han bomma helt på ‘dress-code’-en.

    Så han ble også baksnakka.

    Av noen damer, mener jeg å huske.

    Som syntes synd på han.

    For han hadde møtt opp der, i svart skinnbukse(!)

    Når det var dress/smoking, med sløyfe, som var ‘dress-code’-en.

    Så han skilte seg jo skikkelig ut.

    Men han bare satt der, som ingen ting, (må jeg vel nesten si), uansett.

    Så han hadde ikke dagen, (må man vel si).

    Men han tok det bra, synes jeg.

    Jeg kunne ikke se noe tårer i øya, på han, eller noe, heller.

    Men men.

    Så han beit tenna sammen, tror jeg.

    Han så vel ikke så anspent ut heller, synes jeg.

    Men men.

    Bare noe jeg huska fra juleballet, på NHI, jula 1989.

    Jeg var jo på byen, hver helg uansett.

    Enten på studentkvelder, på torsdager.

    Men oftest i helgene, sammen med Magne Winnem da, fra Røyken og russe-året, på Gjerdes VGS., i Drammen.

    Og vi, vi var det ‘radarparet’ da, i Oslo’s uteverden.

    Ihverfall andre halvår, av 1989.

    Det var nok ikke mange lørdagskvelder, det halvåret, som vi ikke var rundt på puber og diskoteker, i Oslo Sentrum.

    Kledd i de samme dressene, (ihvertfall jeg), hver helg.

    Men men.

    Men han dro i militæret, ut på nyåret 1990 vel.

    Så da ble det litt kjedeligere da, å bo i Oslo.

    Men men.

    Og på NHI, så var det omtrent bare kjedelige folk, syntes jeg.

    Men men.

    Juleballet var litt artig da.

    Det var litt snobbete, ihverfall.

    Litt artig å ha vært på juleball i Holmenkollen og, synes jeg, når jeg tenker tilbake på det nå, ihvertfall.

    Selv om dette her, ikke er noe jeg har tenkt mye på.

    Men men.

    Så sånn var det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    En annen ting, som skjedde, det første semesteret vel, på NHI, (som da lå på Frysja/Kjelsås).

    Det var det, at foreleser Lasse Berntzen aka. ‘Lasse Liten’.

    Tror jeg det var.

    Han, dreiv og gikk gjennom et program, på ‘tavla’ i auditoriet.

    Det var vel en sånn prosjektor, sånn at vi så hva som skjedde, på et lerret.

    Noe sånt.

    Dette var i hoved-auditoriet, til NHI.

    Så det var kanskje ca. 100-200 studenter der.

    Dvs. hele første-årskullet.

    I faget Programmering da, regner jeg med at det var.

    Eller ‘Innføring i programmering’.

    Noe sånt.

    Og ‘Lasse Liten’, han gjennomgikk, et program, som vi hadde hatt i lekse.

    (Men som jeg ikke hadde gjort da selvfølgelig.

    For jeg var nesten som i en slags trass-alder igjen.

    Et ungdomsopprør kanskje.

    Påvirket av søstera mi, Pia Ribsskog, og Cecilie Hyde, vil jeg si.

    Som flytta opp til meg, da jeg bodde på Bergeråsen, et knapt år før det her da.

    Og som vel begge var litt sånn rebell-typer vel.

    Noe sånt).

    Men men.

    Så jeg var så og si aldri på NHI.

    Men jeg var mer i sentrum og spiste burgere og drakk halvlitere.

    Og jeg leste science-fiction klassikere, som jeg lånte på Hoved-Deichmann, osv.

    Men den her dagen, så var jeg tilfeldigvis tilstede da.

    (Jeg råleste før eksamene, så jeg stod på de fleste eksamene, hvis ikke alle vel.

    Noe sånt).

    Men men.

    Og de sleit og strevde da, både mine medstudenter, og Lasse-liten da.

    Som var helt på bærtur tilslutt.

    Og prøvde noe ‘idiot-greier’, for avrunding.

    Det var, et kassa-program.

    Hvor mye vekslepenger, skal man gi tilbake osv.

    Hva hvis det koster 9.97.

    Jo, da skulle kunden få fem øre tilbake.

    (For jeg mener at 5-ører fantes enda, på den her tiden.

    Ihvertfall 10-ører).

    Men men.

    Men alle sammen.

    Både Lasse-liten og mine medstudenter.

    De tok utgangspunkt, i hvor mye, som kunden skulle ha tilbake.

    Her var det 3 øre da.

    Også rundet de av, på forskjellige måter da.

    Men det ble noe problem, hvis kunden handlet for 9999.99 kroner, eller noe.

    Så sa jeg noe som var veldig smart da.

    Og som ingen andre, av de 100-200 i hoved-auditoriet der, tenkte på da.

    Noe som jeg skjønte av meg selv.

    For jeg hadde drevet så mye, med programmering, (i Basic da), som hobby, som barn og ungdom, på Bergeråsen.

    Jeg sa det, at man burde bare avrunde kjøpssummen.

    Til nærmeste 5-øring da.

    (Eller om det var nærmeste 10-øring).

    Og så legge det beløpet inn i den variabelen da.

    Og da ble kjøpssummen 9.95 da.

    Og den kronglete problem-funksjonen den funka da perfekt.

    Og sa det, at kunden skulle ha tilbake 5 øre.

    Istedet for å krongle med avrundinger og unntak og tull og tøys.

    Og runde av beløpet som kunden skulle ha tilbake.

    Som dem strevde fælt med da.

    Og mine medstudenter, fant unntak som gjorde at foreleserens program ikke virket.

    Flere ganger fant de unntak, i timen da.

    Men hvis man bare rundet av litt lenger opp i programmet.

    Altså litt før i programmet.

    Som jeg sa da.

    (Tenk det.

    Foran 100-200 fremmede Oslo-folk mye osv.

    Som 19-åring fra Bergeråsen.

    Som hadde vokst opp alene osv., og som ikke kunne noe særlig om klær og sånn, som smoking og sløyfe og sånn da.

    Men men).

    Jeg sa det høyt da, mens alle i auditoriet hørte det da.

    Og undret og pønska da.

    ‘Ja, da funker det’, sa en annen student da.

    Så var den biffen løst da.

    For de hadde surra seg så fælt ut på jordet nesten i det programmet da.

    Og Lasse-liten svetta da, (han var vel ihvertfall stressa, mener jeg å huske), og dumma seg nesten ut.

    Så jeg var ganske flink egentlig.

    (Hvis jeg får lov å skrive det om meg selv).

    Jeg tror at jeg kanskje egentlig var den beste i programmering, på hele NHI.

    (Ihvertfall i den timen).

    Av forelesere og studenter, og det som var.

    Men, jeg var litt skolelei da.

    Så jeg orka nesten ikke å gå på NHI da.

    Som var fint egentlig da.

    Men jeg var liksom inne i et ungdomsopprør da, (eller noe).

    Jeg hadde jo nettopp kommet i puberteten, et par år før.

    Så det opprøret, som andre fikk på ungdomsskolen.

    (Og som jeg nesten måtte simulere der, for å ikke bli mer mobba enn jeg allerede ble, og bli kalt ‘pastor’ osv).

    Det opprøret, det fikk jeg som høyskole-student da, på universitets-nivå.

    Men jeg var jo en og en halv måned for tidlig født.

    Fortalte vel faren min meg, tror jeg.

    Eller om det var to måneder for tidlig født.

    Så jeg måtte ligge lenge i kuvøse, osv.

    Etter at jeg ble født, på et sykehus i Drammen.

    Så sånn var det.

    Så kanskje det var derfor, at jeg var så seint ute, med pubertet og ungdomsopprør, og det som var.

    Det er mulig.

    Hvem vet.

    Men dette var altså en privat høyskole da.

    Og jeg gikk linja for Informasjonsbehandling.

    Med noe økonomifag også da.

    Så studiene var tilpasset næringslivet da.

    Men jeg mangla et par fag, når jeg måtte i militæret.

    Og etter militæret, så flytta søstera mi, Pia Ribsskog, inn til meg, på Ungbo, hvor jeg bodde da.

    Så da fikk jeg ikke tatt ferdig skolen, men måtte tenke på å jobbe, for å få råd til mat, for meg og søstera mi da.

    Så sånn var det.

    Men det var en ganske fin skole.

    Og kanskje det kuleste stedet, som man kunne studere, i Norge, i 1989(?)

    Det var nok ikke langt unna, ihvertfall.

    For data, eller EDB, som det ble kalt, på den tiden.

    Det var det nye, store og kule, på 80-tallet.

    Så det var ikke bare nerder akkurat, (vil jeg si), som studerte data da.

    (Som det kanskje mye er nå.

    Hva vet jeg).

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Og NHI, det stod altså for Norges Høyskole for Informasjonsteknologi.

    Så det var jo ganske fint da.

    At høyskolen het noe med ‘Norge’.

    For da var det liksom Norges beste høyskole, for IT da.

    Kan man kanskje si.

    Ihverfall var vel dette antagelig målet, til NHI.

    Hvis jeg skulle gjette.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så jeg er nok ganske intelligent ja, og god til tankearbeid og programmering og sånn da.

    Selv om kanskje noen tror at jeg er dum, fordi jeg har jobbet i Rimi(?)

    Hva vet jeg.

    Men Rimi, det var altså ikke plan A, som var data-jobb.

    Og det var heller ikke plan B, som var kontor-jobb.

    Det var vel heller plan C, kanskje.

    Ikke noe tidligere enn C ihvertfall.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • rar hv tropp

    http://media.defenseindustrydaily.com/images/ORD_M2_Mounted_Lance_lg.jpg

    PS.

    Våpenet på bildet ovenfor, er en Browning 12.7 millimeter mitraljøse, (montert på en militær-bil, eller en forsvarsstilling, er det kanskje).

    12.7 millimeter, det er diameteren, på ammunisjonen.

    Dvs. at patronene, er over en centimeter brede.

    I den ‘rare’ HV-avdelingen, med det vel litt grå/’kommunist’-aktige navnet, 2018 Støtteområde, som jeg var med i, fra starten, siden jeg ble overført dit, av Vernepliktsverket, da det HV-kompaniet, (2018 var kompani-størrelse, vil jeg si), ble opprettet i 1996.

    I den HV-avdelingen, så hadde man en egen 12-7 tropp!

    Altså en tropp da, på 20-30 mann, som bestod av kanskje 3-4 lag, som hver kanskje hadde 3-4 Browning mitraljøser da, (som på bildet ovenfor).

    I Heimevernet!!

    Hm.

    Og dette Heimevernsområdet, det var del av HV02, som er Heimevernet i Oslo!

    Så midt i Oslo, så bodde det ‘gærninger’, som på kort varsel, kunne rykke ut med 10-20 sånne mitraljøser da.

    Pluss to tropper, med kanskje 40-50 geværsoldater, i tillegg.

    Som alle hadde AG3 med 100 skudd.

    Så det var en hær, vil jeg si.

    Med større skuddstyrke enn hele Oppland Regiment, (aka. Geværkompaniet/Terningmoen), som jeg var i, i militæret, som liksom hadde ansvaret for forsvaret av Østlandet, (inkludert Oslo), i etterkrigstiden.

    (Og ikke engang i Oppland Regiment, fantes det 12-7 tropper.

    Vi hadde en 12-7 i hver tropp.

    Og vi var en stående Nato-styrke.

    12-7 tropper, (som en ganske sværvokst kar på laget mitt sa vel, (en som jeg lurer på om var fra Torshov?), at bestod av frivillige, som altså ikke var overført til Støtteområde av Vernepliktsverket, slik som oss geværsoldatene), de er nok ukjente, (før dette), i militærhistorien, vil jeg nok tippe på.

    Så sånn er nok det).

    Og dette var sneket inn, på en snedig måte, i Heimevernet, under det anonymiserende navnet, HV2018 (Støtteområde).

    Som kanskje noen ville trodd at var noe mat-forsynings greier, eller noe.

    Så dette minner meg nå om et slags statskupp, vil jeg si.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    mer om støtteområdet

    PS 3.

    Det står på Vernepliktsbeviset mitt, (i PS-et ovenfor), at jeg var i HV-2018 Støtteområde, fra 1998.

    Men, den tidligere datoen, som det står ovenfor.

    06.02.1996.

    Det var datoen, for informasjons-møtet, om Støtteområde.

    Ca. 100 mann, var det kanskje, måtte møte, på et informasjonsmøte, på Lutvann.

    Etter å plutselig ha blitt overført, fra mob-hæren, til HV, noen uker tidligere.

    Ei som var min kollega, på Rimi Nylænde, på Lambertseter, (hvor jeg jobbet som assisterende butikksjef), på den tiden.

    Wenche Berntsen, fra Manglerud, (som har vært med på bloggen).

    Hun fortalte det, at hun hadde en bekjent, som også var med der, og hadde blitt overført til Støtteområde, (som var noe helt nytt, i 1996), samtidig med meg, og som nok hadde vært på det samme møtet, på Lutvann da, som meg.

    Fortalte hu Berntsen da.

    Jeg måtte dra rett på jobb, etter det møtet.

    Så jeg tok med AG-3 en min, (som vi fikk utdelt den dagen).

    Og jeg satt den, på tellerommet, på Rimi Nylænde, for der var den ordentlig innlåst.

    (Jeg turte ikke å ha den i bilen, for det var en varebil jeg hadde da, (en rød Toyota HiAce, som jeg kjøpte av ØA og Glenn Hesler, noen måneder tidligere), så noen kunne ha sett AG3-en gjennom vinduet).

    Mens på tellerommet, på Rimi Nylænde, så var det alltid låst da.

    Men jeg husker at noen Securitas-vektere, så den AG3-en da.

    Når de skulle hente dagsomsetninga, fra dagen før da.

    Bare noe jeg tenkte på.

    PS 4.

    Dette med 2018 Støtteområde, det kan man ikke finne noe om, i aviser, eller på internett, (som jeg har sett).

    De har de samme ‘hærene’ enda.

    Men nå har de navn, som er oppkalt etter ‘Gutta på skauen’-aksjoner, under krigen.

    Jeg lurer på om de er på kompani-størrelse enda?

    I såfall så er disse avdelingene, de er små hærer, med skuddstyrke, omtrent som det tidligere Geværkompaniet/Terningmoen aka. Oppland Regiment.

    De er omtrent som Telemark-bataljonen da.

    Altså, så har HV, små hærer, som er mye sterkere, enn det Forsvaret hadde på Østlandet, på Sørlandet og på Vestlandet og i Trøndelag og i Nordland, under den kalde krigen!

    Så jeg mistenker at de ‘rare’ HV-avdelingene, er noe slags militærkupp.

    (Fra noe russisk mafia, f.eks?).

    Så sånn er nok det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 5.

    Det som står, på Vernepliktsbeviset mitt, i PS 2 ovenfor.

    Om at jeg kom inn i en ny avdeling, i april 2004.

    Det må ha vært at den russiske mafiaen, gjorde dette, for å kunne kalle meg inn, til en ‘tulle rep-øvelse’.

    Sånn at de kunne drepe meg.

    Sånn at jeg ikke skulle komme meg til utlandet, for å studere ved University of Sunderland.

    Som jeg bestemte meg for, etter at jeg overhørte det, at jeg var forfulgt av noe som ble kalt ‘mafian’, i Oslo, i desember 2003.

    Så sånn var det.

    Men da HV ringte meg, (en jeg ikke husker navnet på), for å prøve å få meg med på noe slags ‘tulle-rep’, som bare varte i en dag, (av en eller annen grunn), våren/forsommeren, 2004.

    Så bare forklarte jeg det, at jeg var midt i eksamensstria, ved HiO IU.

    Så det passa jævla dårlig med noe rar HV-rep øvelse, for å si det sånn.

    Så det bare sa jeg at ikke passa da, på telefonen.

    (Jeg hadde jo fått tryne ødelagt også, ved et hudpleiesenter, på St. Hanshaugen, i desember 2003.

    (Når jeg egentlig bare prøvde å få noe tips, om hvordan jeg kunne få fjerna noen rynker, som jeg hadde fått over nesa, som jeg fikk i Syden, sommeren 1998).

    Så jeg syntes det hørtes veldig flaut ut, å dra på HV-øvelse da.

    Samtidig med at jeg hadde en ekstra eksamen, det semesteret, (som jeg ikke hadde fått tid å ta, året før), ved HiO IU.

    Så jeg måtte altså lese til 4-5 eksamener, på den her tida.

    Så da bare forklarte jeg bare det, at det passa veldig dårlig da, med HV-øvelse, midt i eksamensstria, osv.

    Det syntes jeg at dem burde forstå da, selv i Heimevernet.

    Så det håper jeg at dem gjorde.

    Men det at jeg ble overført til en ny, (ukjent for meg avdeling), i april 2004, det syntes jeg hørtes ganske rart ut.

    Var dette bare tilfeldig, eller var det som jeg skrev en teori om, ovenfor, at det var noe ‘mafian’, som skulle bli kvitt meg, før jeg kom meg til England, for å studere.

    Hvem vet.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 6.

    ‘Innsatsstyrker’, kalles disse HV-avdelingene nå.

    De har fått mindre anonyme navn, som ‘Derby’ osv.

    Derby må vel være det nye navnet på HV 2018 Støtteområde, (ettersom jeg kan skjønne).

    Men hver av disse ‘innsatsstyrkene’, er i virkeligheten som et Geværkompani, ala det som stod på Terningmoen.

    De er som en liten hær, hver av disse styrkene.

    De er nesten som Telemark-bataljonen, hver og en av de!

    Så Norge har nå 15-20 ‘hærer’, som er omtrent like sterke som Telemark-bataljonen.

    Rundt om i landet.

    Og dette har jeg ikke lest noe om i aviser, for å være ærlig.

    Selv ikke under Cuba-krisen, under den kalde krigen, så var det mer enn en brøkdel, så sterkt forsvar, stående, i Norge sør for Troms.

    Så dette er som et militærkupp, som har full kontroll på Norge, vil jeg si.

    De mangler bare tennstemplene og tennstempel-fjærene, som har blitt samlet inn.

    (Hvis ikke HV-soldatene har fått tilbake de nå.

    Eller har fått nye maskingevær, (som har avløst AG-3).

    Hm).

    Men når jeg overhørte at jeg var forfulgt, av noe som ble kalt ‘mafian’, i Oslo, i desember 2003.

    Så kunne jeg bestille tennstempel og tennstempelfjær selv, fra USA, for under 200 kroner.

    (For jeg så at det stod i VG, (eller VG Nett), at noen andre i HV, hadde gjort dette.

    Og at dette var fullt lovlig, for HV-soldater, å gjøre).

    Noe jeg også gjorde, våren 2004, (i tilfelle jeg ble angrepet av noe ‘mafian’ i leiligheten min, på St. Hanshaugen, som jeg var litt redd for da).

    Men da jeg dro for å studere, i Sunderland, i september 2004.

    Da bare kasta jeg det tennstempelet, og den tennstempelfjæra, som jeg hadde bestilt fra USA.

    (Det var sånn, ‘i tilfelle rottefelle’.

    Fordi, at jeg ville ikke være uansvarlig.

    I tilfelle tingene mine, (på en eller annen måte), skulle havne i noen andres hender, mens jeg var i utlandet.

    For jeg hadde jo ikke like bra kontroll, på HV-utstyret mitt, når det lå hos City Self Storage, og jeg var i utlandet, (som da jeg bodde på St. Hanshaugen).

    Så derfor, så ville jeg ikke at noen skulle kunne ha brukt det geværet, hvis de hadde innbrudd der.

    (Selv om det var kameraer og alt mulig der, så det burde være sikkert som banken, omtrent.

    Det lå inne i en murbygning og).

    Min onkel Martin, han spurte meg, våren/sommeren 2005, om jeg hadde lagt tennstempelet og tennstempelfjæra, under en stein, (eller noe sånt), i Oslo.

    (Av en eller annen grunn).

    Men sånn ‘under en stein’-ting.

    Det er sånn jeg forbinder med barndommen.

    Jeg bare kasta de delene, (som kosta 19 dollar tilsammen vel, det vil si ca. hundre kroner).

    I full fart, da jeg dro til England.

    For de delene, de var litt sånn ‘på kanten’.

    Det var ikke sånn hvem som helst burde ha.

    Ihvertfall ikke sammen med en AG-3 fra HV.

    Så derfor ville jeg ikke ha de delene, sammen med AG-3 en.

    Og jeg ville ikke ta de med på flyet, i tilfelle en årvåken flyplass-medarbeider, så på noe skjerm, at jeg bar på våpendeler.

    Det hadde nok blitt fengsel og avhør osv. da, tror jeg.

    Og jeg tenkte ikke på å legge de delene, under en stein, som onkel Martin klagde på, at jeg ikke hadde gjort, i 2005.

    (Hvorfor ville han ha de delene, forresten?).

    For hvis noen hadde lettet på den steinen, på St. Hanshaugen, f.eks., i parken der da.

    Noen unger, eller noe.

    Så hadde sikkert folk i Oslo, trodd at det var noe farlige terrorisme-greier, eller noe.

    Så jeg ville ikke at det skulle bli masse styr, og dyre etterforskninger, pga. de da litt brysomme/problem-fulle, delene.

    Så de bare kasta jeg i søppel-containeren, utafor Rimi-leilighetene, i W. Thr. gt., sammen med andre ting jeg ikke hadde bruk for, (eller som ikke var verdt å spare på lengre, skrot, eller hva man skal kalle det, som hadde stått i boder osv., for jeg bodde på St. Hanshaugen i syv år vel), natta før morgenen jeg dro med flyet til London og videre til Newcastle og Sunderland, så kasta jeg de tingene.

    Så sånn var det).

    Så de to AG3-delene, (som var mine private), de ligger ikke sammen med HV-utstyret mitt nå, hos City Self-Storage.

    Eller hvor de tingene nå har blitt av.

    Det virker ikke som at City Self-Storage har helt kontrollen.

    Fra den kontakten jeg har hatt med de.

    Men men.

    Her er uansett mer om de innsatsstyrkene:

    innsatsstyker wiki paint

    http://no.wikipedia.org/wiki/Heimevernet

    PS 7.

    Her kan man se det, at norsk presse, de skrev om det, at det var mulig, for HV-soldater, (og andre), å kjøpe tennstempel og tennestempelfjær, fra USA.

    Så da jeg overhørte, seinere, i 2003, at jeg var forfulgt av noe som ble kalt ‘mafian’.

    Da hadde jeg den artikkelen, om dette, fortsatt i hue.

    Og etter noen måneder, så fikk jeg også somla meg da, til å bestille de AG-3 delene, fra USA.

    Til selvforsvar da.

    I tilfelle jeg ble angrepet, av noe slags ‘mafian’, som jeg ikke visste noe om hvem var da.

    Her er mer om dette:

    ag deler selges på internett

    http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article464287.ece

    PS 8.

    Wikipedia, de har også en egen artikkel, om HV’s nye innsatsstyrker:

    innsatsstyrker egen artikkel wiki

    http://no.wikipedia.org/wiki/Heimevernets_innsatsstyrker

    PS 9.

    Men, i Wikipedia-artikkelen, i PS-et ovenfor.

    Der står det ikke noe, om ‘12.7-tropper’.

    Så her må det har skjedd noe rart.

    Her må det ha skjedd noe ‘bortforklarings’, eller noe ‘forrandrings’, eller ‘hemmeligholdings’, hos HV, i Oslo, vil jeg si.

    Så det lurer jeg litt på, hvor de 12.7-troppene har blitt av.

    (De 12.7-gutta, de mener jeg å huske, at var ganske svære.

    (Jeg var med et 12.7-lag en gang, på rep-øvelsen, på Rena, i 2001, avgitt av troppsjef Eirik Andersen, fra Accenture.

    Som jeg har skrevet om på bloggen tidligere).

    Så de kan vel ikke bare forsvinne, sånn helt uten videre?

    Men men.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se).

    Jeg får prøve å søke på Google, om 12.7-tropper, og se om det dukker opp noe om dette.

    Vi får se om noen i hele Norge, (untatt meg), har skrevet om denne litt mystiske vel, (må man vel si), 12.7-troppen, til HV02 Støtteområde 2018.

    Vi får se om noen har skrevet om den troppen.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 10.

    Nei, det var visst bare meg, i hele verden.

    I hele internetts historie.

    Som har skrevet om 12.7-tropper.

    Så den 12.7-troppen, som jeg var avgitt til, på øvelse, i Rena, på en økt, i slutten av mars 2001, (husker jeg), av han troppsjefen vår, Eirik Andersen, fra Accenture, (som jeg har skrevet om på bloggen tidligere).

    (Da jeg måtte ligge nedi en kuldegrop, husker jeg).

    Den 12.7-troppen, den finnes ikke skrevet om, på internett.

    Og selve begrepet ‘12.7-tropp’, det er heller ikke skrevet om i media, (eller på internett, ihvertfall).

    (Det er en konstruksjon, i krigs-vitenskapen, som HV02 har funnet opp, virker det som.

    Men men).

    Så her må det være noe ‘lurifaks’/hemmelighold/neddyssing, om denne rare 12.7-troppen, til HV02 Støtteområde 2018, mener jeg.

    Så dette var spesielt.

    Så Heimevernet driver med, det veit ikke jeg.

    Men det må være noe veldig rart, tror jeg.

    For 12.7-tropp, det blir mer som noe noen cowboyer kunne ha laget, eller noe noen mafia-folk, eller lignende, kunne ha funnet opp.

    Men 12.7-tropp.

    Hva har det med ‘gutta på skauen’ og det norske Heimevernet, å gjøre?

    Nei, det lurer jeg fælt på.

    Så det er nesten så jeg har lyst til å skrive til Heimevernet, og spørre.

    Men nå er jo jeg tidligere Heimevernssoldat der.

    Som nettopp er overført til Vernepliktsverket, derfra.

    Så jeg tror jeg får ligge litt lavt der.

    Men journalister, i Norge, kunne kanskje spurt Heimevernet om dette?

    Hvem vet.

    Bare et tips.

    For dette minner litt om et slags statskupp, i praksis, synes jeg, dette med innsatstropper.

    Og dette med 12.7-tropp, det viser jo hvor spesielt og u-norsk, vil jeg si, som dette nye, moderne Heimevernet er.

    Så varsko for dette, vil jeg si til folk i Norge, (her fra England).

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Her er mer om dette:

    12 7 tropp

    http://www.google.no/#hl=no&biw=1280&bih=709&q=12.7+tropp&aq=&aqi=&aql=&oq=12.7+tropp&gs_rfai=&fp=e299fcce08b7e978

    PS 11.

    Og det blir verre.

    For jeg var jo i Geværkompaniet, på Terningmoen.

    (Som var en ganske kjent, stående Nato infanteri, (og jeger),-styrke).

    Og der var jeg i et år, (skoleåret 1992/93).

    Og ble tuta ørene fulle, av alt om de forskjellige våpnene i kompaniet da.

    Så derfor vet jeg en del om 12.7.

    Det ser kanskje ut som et stort maskingevær.

    Og det er det også.

    Det er kjempekraftig.

    Det er også veldig tungt.

    Så vi, (tropp 1), måtte ha en ‘12.7 ener’, (Løvenskiold het han), og en ‘12.7 toer’, (jeg tror han het Staff), for å bære det våpenet, og støtten, som kaltes ‘trefot’, for den hadde tre ben, (men var av metall og ikke av tre, som man kanskje skulle tro, av navnet).

    Vi hadde en 12.7 i vår geværtropp, (det samme som tropp 2 og tropp 3, på Terningmoen).

    12.7-gutta, dvs., Løvenskiold og Staff, de lå sammen med staben, dvs. troppsassistenten Øverland, osv., og muligens også troppsjefen og sersjant Dybvik osv.

    I knappetelt da, når vi var ute i diverse skoger, på Østlandet og i Trøndelag, på øvelser, i løpet av det året.

    Og 12.7-våpenet, (altså det som er på bildet, helt øverst i denne bloggposten).

    Det våpenet er så kraftig.

    At det har jeg selv sett.

    (For jeg måtte ha undervisning om 12.7, til en skoleklasse, som besøkte Terningmoen, en gang.

    En klasse fra Hedemark, da sikkert.

    Enda jeg var geværmann, og mitt våpen var AG3).

    Så da måtte jeg tulle og si at det var bare de sterkeste, som fikk ha 12.7, for den var så tung.

    Og jeg, (som var litt som en pingle), måtte late som at jeg var svær da.

    Så da lo de kanskje litt, læreren og de elevene, som var der da.

    Jeg prøvde bare å le det bort, for det er et ganske stort våpen.

    (Og jeg følte meg litt dum da, siden jeg måtte forklare om 12.7-en, som jeg aldri hadde skutt med engang.

    For jeg var jo geværmann, og jeg fikk vel ikke skyte med vanlig maskingevær, (MG3), engang, i løpet av tjenestetiden.

    Og ihvertfall ikke 12.7.

    Kun AG-3, må jeg vel si.

    Så det våpenet, 12.7, det kjente jeg bare fra teorien da.

    Fra undervisningen, som vi fikk gjennom hele året, om forskjellige våpen, osv., på Terningmoen.

    Så sånn var det).

    Og jeg forklarte det, at på siktet til 12.7-en.

    Så er det et bilde, av et propell-fly.

    (Det syntes jeg virka litt artig, for vi som var i infanteriet, vi hadde aldri noe med anti-fly våpen, å gjøre, kun ‘anti-soldat’ våpen, (hadde jeg nær sagt), som AG3, og maskingeværet MG3, lærte vi om da).

    Så man kan bruke 12.7, til å skyte ned propell-fly.

    (Eller ihvertfall prøve, det er nok ikke så enkelt).

    Det stod vel også biler, merket da, på siktet.

    Sånn at man kunne ‘legge ann’, og skyte litt foran bilen eller flyet da.

    Sånn at man liksom skulle kunne treffe, bevegelige mål, da.

    (Som vi AG-folk ikke trente på.

    Vi skøyt bare på en stillestående blink.

    Men men).

    Mer da.

    Jo, så da skjønner man det, at når det er bilde av et propell-fly, på 12.7-en sitt sikte.

    Da, så skjønner man det, at det våpenet er fra 40 eller 50-tallet, eller noe.

    Så mange tror kanskje det, at 12.7, det er noe gammelt Marshall-hjelpen skrot.

    Men, det er ganske lite kjent dette.

    (Men vi lærte om det i Geværkompaniet.

    Og jeg var også på lag, med en som het Odd Sundheim, fra Valdres, som sov i et halvt år, i senga ovenfor meg, (selv om han var tung).

    Og han var våpen-frik.

    Så jeg fikk inn en god del ‘våpen-frik-greier’, i militæret.

    Mye har jeg vel glemt.

    Men ‘Multi purpose’-ammunisjon, fra Raufoss ammunisjonsfabrikk.

    I Norge(!)

    Den ammunisjonen, den ble vi tutet ørene fulle om, hvor fantastisk var da.

    Den ammunisjonen, som det norske forsvaret og Heimevernet bruker.

    Den gjør om 12.7-en fra et veldig kraftig maskingevær.

    Til en maskin-kanon, vil jeg si.

    For Raufoss ammunisjonsfabrikk, de har brukt mye tid og krefter, på å utvikle en veldig spesiell ammunisjon, som gjør om 12.7-en til en super-kanon.

    Det virker nesten for utrolig, til at det kan være tilfeldig.

    De kulene, som 12.7-en bruker, de inneholder høy-eksplosiver og sporlys!

    Og det som er.

    Så man skyte i filler helikoptere og biler og kanskje tanks, ihvertfall stormpanservogner, med de her 12.7-ene.

    Ihvertfall i Norge.

    For i Norge, så brukes kun den norske ammunisjonen ‘multi purpose’, fra Raufoss, sammen med 12.7-en.

    Så det er faktisk et superkraftig våpen.

    Hva skal Heimevernet, i Oslo, med en hel tropp, med super maskin-kanoner?

    Det er helt merkelig og veldig spesielt.

    Det må være noe militærkupp, det her, mistenker jeg.

    Her er mer om super-ammunisjonen, som noe russisk mafia, (eller noe), har utviklet ved Raufoss, for å lure nordmenn, og gi en milits super-kanoner i Oslo.

    Ved å planlegge nøye og plotte, i mange tiår.

    Så har de fått til denne situasjonen nå, i Oslo og også i resten av i Norge.

    Sånn lurer ihvertfall jeg på, om dette henger sammen.

    Hva har dette i Heimevernet å gjøre?

    Her er mer om dette:

    raufoss wiki norsk

    http://no.wikipedia.org/wiki/Raufoss_NM140_MP

    PS 12.

    Og disse ‘super maskin-kanonene’, som 12.7 er blir med den ammunisjonen som brukes i Norge.

    Disse har man sneket med, i Skarpskytter(!)-troppene, la jeg merke til nå, i de nye innsats-avdelingene, til HV.

    Så uansett om 12.7-troppen(e) har forsvunnet fra Heimevernet.

    (Hvis den 12.7-troppen har forsvunnet fra HV02 Støtteområde 2018/Derby.

    Eller om den troppen finnes fortsatt, bare gjemt bort fra Wikipedia og offentligheten).

    Så er det våpenet nå sneket inn, som skarpskytter-våpen.

    Og det er det ikke.

    (Ihvertfall langt fra bare).

    12.7 er et våpen, som kan holde en hel slagmark, i sjakk.

    Ved at man gir ‘sperreild’, heter det vel.

    Men det blir også skarpskytter-våpen, pga. sporlyset, så kan man bruke den forrige kula, til å sikte seg inn, når man skyter mange skudd etter hverandre, fra et belte med patroner da.

    Så 12.7 det er en flerbruks maskin-kanon, vil jeg si.

    Så det våpenet, det er kjempekraftig.

    Det hører ikke hjemme i Heimevernet, mener jeg.

    Hva blir det neste.

    Skal Heimevernet ha F16?

    Raketter?

    Torpedoer?

    Nei, dette nye Heimevernet, som vi har i Norge nå.

    Det er ikke noe Heimevern.

    Men det er er en hær.

    Det har tatt over for Forsvaret.

    Og som jeg har skrevet om på bloggen tidligere.

    Hvis man kaller Forsvaret for Heimevernet.

    Da er det noe galt.

    Forsvaret skal være Forvaret.

    Og Heimevernet skal være Heimevernet, mener jeg.

    Hvis ikke så er det ‘new-speach’, ala George Orwell, mener jeg.

    Da er det noe ‘lurings’, i det norske militæret, mener jeg.

    Det er jeg helt sikker på, vil jeg si.

    Dette skulle vært en del av Hæren og Forsvaret.

    Dette med innsatsstyrker, har ikke noe Heimevernet å gjøre.

    Det er en New Age-konstruksjon, vil jeg si.

    Selv om de prøver å pynte på de avdelingene, med å gi de ‘gutta på skauen’-navn.

    Så er dette noe u-norsk ‘humbug’, som er snik-innført i Norge, vil jeg si.

    Så ‘kupp’.

    Hva annet kan man kalle det.

    Nei, ikke vet jeg.

    Ikke vet jeg hvilke skjulte miljøer, som har fått innført disse ‘militsene’.

    Og ikke vet jeg hvorfor de har gjort det.

    (Med forbehold om at det ikke er noen skjulte miljøer som har gjort det da, men at noen bare har ‘surra’, eller hva man skal kalle det).

    Men noe galt er det, mener jeg.

    Når Heimevernet er som Hæren, da er noe galt, mener jeg.

    Vi har fortsatt Hæren, i Norge.

    Så da burde ‘maskin-kanoner’ og sånn, vært lagt inn under Hæren, mener jeg.

    Og så skulle bare Heimevernet vært Heimevernet.

    Her har Heimeværnet tatt over for Hæren.

    Og da er det noe galt, mener jeg.

    For Heimevernet er ikke sentralisert.

    Heimevernet, har lokale kommando-linjer.

    Så dette gir ingen mening.

    Tunge våpen burde disponeres av Hærens generaler, som sitter på oversikten over landet.

    HV’s kommandolinjer, de er ikke like linjeformede.

    (For områdene, i HV, er ment å være ganske selvstendige.

    Og ment å kunne fungere, uten å få ordre, fra et sentralt hovedkvarter for hele landet).

    Så å styre Heimevernet, for sentralstaben, det er veldig byråkratisk.

    Iforhold til Hæren.

    Det blir 1940 igjen, liksom.

    (Ihvertfall mistenker jeg det).

    Så Hæren må være Hæren, med linjeorganisasjon.

    Og Heimevernet må være Heimevernet, med ‘surre’-organisasjon.

    Hvis ikke så vil nok dette fort stokke seg, under en eventuell krig, vil jeg nok tippe på.

    Så her er det bare ‘tullings’ i Norge, i dag, vil jeg si, på det militæret området.

    Så sånn er nok det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 13.

    Man kan se det, at norske styrker, de bruker dette samme våpenet, (12.7), og den samme ammunisjonen, (multi-purpose med sporlys, fra Raufoss), nede i Afganistan, mot Taliban, og har fått kritikk for dette.

    Dette er nøyaktig det samme våpenet, som HV02 Støtteområdet 2018/Derby, hadde/har 10-20 av, i en egen 12.7 tropp.

    Jeg synes også at det er rart, at man kaller dette ‘skarpskyttervåpen’.

    Det våpenet, det har et vanlig sikte, (og ikke kikkert-sikte).

    Men man kan skyte seg inn, ved hjelp av sporlys da.

    Men at det skal være skarpskyting?

    Nei, det synes jeg virker som ‘humbug’.

    Skarpskyting, det er liksom med kikkertsikte det.

    Og enkeltskudd.

    Men dette er en ‘maskin-kanon’, med sporlys, som man bruker til å finsikte seg inn, på diverse mål da.

    Så dette er en slags ‘brutal’ terror-maskin/våpen.

    Og ikke noe skarpskyttervåpen.

    Vil jeg si.

    Man kan se at VG også bruker feil bilde.

    De skulle ha brukt bildet, av det våpenet, som er øverst i denne bloggposten.

    Det våpenet på bildet, det blir ca. som en ertepistol i sammenligning, med denne ‘maskin-kanonen’, som Browning 12.7 med mulig-purpose ammunisjon, fra Raufoss, er.

    Så sånn er det.

    (Hvis man ser i linken under, så ser man at VG, de har bare bilde av en vanlig AG3-skytter.

    Men det er kjempestor forskjell, mellom en AG3, og en 12.7, som man ser på bildet øverst i denne bloggposten.

    Dessuten så er ikke egentlig AG3 noe (bra) skarpskyttervåpen.

    For den er for ‘skranglete’, lærte vi i Gerværkompaniet.

    12.7 er det nok ikke mulig å ha kikkert-sikte på, tror jeg, pga. rekylen og pga. at våpenet, (pipa vel), blir så varmt.

    Sånn at man må ha litt avstand til det, med hue, når man skyter.

    (Vil jeg tippe ihvertfall).

    Jeg tipper også at 12.7-en må være litt ‘skranglete’.

    Det blir som å bruke et maskingevær, (MG3), eller AG3-en på flerskudd, til skarpskyting.

    Det blir nesten bare dumt, vil jeg si.

    I Geværkompaniet, så brukte vel Jeger-troppen, sånne gamle tyske rifler, fra krigens dager, til skarpskyting.

    Hvis jeg ikke husker helt feil.

    Som tyskerene mistet, da de overga seg til de alierte, etter 2. verdenskrig da, i Norge.

    Hvis jeg ikke husker helt feil.

    Så sånn var det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 14.

    Her er mer om bruken av 12.7 og multi-purpose ammunisjon, fra norske styrker, nede i Afganistan, fra VG Nett:

    skarpskytter hm paint

    http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=537887

    PS 15.

    Så det, at det norske Forsvaret, kaller 12.7 med multi-purpose ammunisjon, med sporlys.

    For ‘skarpskytter-våpen’.

    Det mener jeg er uetisk, av det norske Forsvaret.

    For sporlys, det er egentlig ikke skarpskyting.

    Det er ‘innskyting’ det, vil jeg si.

    Så det der, det er en ‘spansk’ en, fra det norske Forsvaret, vil jeg si.

    Så Norge er nok ikke så sivilisert og etisk, som vi gjerne vil ha det til, når vi er selvgode, siden vi topper FN-kåringer, i levestandard osv.

    Norge er nok nå litt som USA, vil jeg si.

    At vi bare ‘bøller’ oss litt fram, nesten, vil jeg nesten si.

    Bare noe jeg mener å ha lagt litt merke til.

    Men men.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 16.

    VG skriver, (i PS-et ovenfor), at man har sluttet å bruke, denne typen ammunisjon, (‘multi-purpose’), for skarpskyttere.

    Men 12.7-en i seg selv.

    Det er jo ikke noe skarpskytter-våpen.

    Den er vel mer som en ‘skrangle-kasse’, vil jeg nok tippe på.

    (Det er jeg helt sikker på, at det våpenet nok må være).

    Og ikke mulig å sikte nøyaktig med, vil jeg vurdere det til, fra hva jeg kjenner til, om det våpenet, fra Geværkompaniet.

    Dvs. fra det jeg har sett på det siktet, (til 12.7-en).

    Det er jo sånn at propell-fly står der, og at bil står der.

    Det er vel ikke noe skarpskytter-våpen, i seg selv det da.

    Det må ha vært ammunisjonen da, i tilfelle, som man kunne forvrenge det til, at gjorde 12.7 til et ‘skarpskytter-våpen’.

    Men dette henger ikke på greip.

    For Browning 12.7, med eller uten ‘multi-purpose’-ammunisjon.

    Det vil aldri bli et skarpskyttervåpen.

    Det kan være et ‘innskytings’-våpen.

    Hvis man bruker ammunisjon, med sporlys.

    Men det norske Forsvaret har gjort noe uetisk, vil jeg si.

    Når de har kastet 12.7-ene inn i skarpskytter-troppen.

    Det er nok kanskje for at man har fått panikk.

    Og har dytter 12.7-troppen, fra HV02 Støtteområde 2018, inn i forskjellige skarpskytter-tropper da.

    Når HV02 Støtteområde 2018 ble til Derby, i 2004 og 2005.

    (Da jeg dro forsvant til England, dvs. Sunderland, for å studere, i utlandet).

    Som et slags ‘cover up’.

    For de vil sikkert holde det hemmelig, at HV har hatt 12.7-tropper.

    For det er så ‘cowboy’, som det går ann å bli.

    Selv ikke USA’s hær, har 12.7-tropper, tror jeg.

    Hva skal man med en 12.7-tropp?

    Det må være for å drepe kongefamilien og regjeringen det da.

    (I en bilkortesje, for eksempel).

    I et eventuelt kupp, fra russisk mafia, eller lignende.

    Jeg vet ikke dette sikkert da, selvfølgelig.

    Men her har nok HV, og det norske Forsvaret, et forklaringsproblem, mistenker jeg.

    Hva er/var dette mer 12.7-tropp, lurer jeg.

    Hva skulle det være godt for?

    Og hvorfor ble 12.7-ene sneket inn i skarpskytter-troppene, når det ikke er et skarpskytter-våpen, i det hele tatt.

    Nei, her skjønner man, at de norske nettavisene, i disse dager.

    Som skriver om ‘gærninger’ og punisher-hodeskaller og Valhall-rop og vikinge-fester osv., nede i Irak og Afganistan.

    De nettavisene, de har nok rett i det, at her har det norske Forsvaret helt mista bakkekontakten.

    Som Norge har vært så flinke til å ha, i hele etterkrigstiden.

    Ihvertfall frem til den kalde krigens slutt.

    Hva har skjedd?

    Har det etter jernteppes fall, sneket seg inn en øst-europeisk/russisk mafia, i det norske Forsvaret og i det norske samfunnet?

    Dette er så u-edruelig som det går an, synes jeg, fra Forsvaret.

    Er det den samme mafiaen, som folk sier, at kontrollerer det feriestedet i Bulgaria, som heter Sunny Beach?

    (PS.

    Her er mer om dette:

    http://www.partyferie.com/kriminalitet-sunny-beach )

    Jeg vet ærlig talt ikke.

    Men jeg må vel få lov å lure litt, skulle jeg tro.

    Hva f*en er det som foregår i Norge og i det norske Forsvaret og i Heimevernet i Norge og i Oslo.

    Ikke vet jeg.

    Men noe ‘gæli’, er det nok ihvertfall.

    Det er jeg helt sikker på.

    Så sånn er det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 17.

    Ja, jeg må rette meg selv litt her.

    For M2 Browning maskin-gevær aka. 12.7, kan faktisk brukes som skarpskytter-våpen.

    Men da må man modifisere de.

    Ved å montere på kikkertsikte.

    Og ved å gjøre de om til enkeltskudds-våpen.

    Men det tviler jeg ærlig talt på, at det norske Forsvaret har gjort, i disse skarpskytter, (eller ‘skarpskytter’),-troppene, som vel er en ‘ny-skapelse’, i det norske Forsvaret(?).

    Det har visst bare blitt gjort en enkelt gang, virker det som, av en kjent skarpskytter, under Vietnam-krigen.

    Kan det ihvertfall virke som, fra engelsk Wikipedia.

    Her er mer om dette:

    skarpskytter rifle browning

    http://en.wikipedia.org/wiki/M2_Browning_machine_gun

    PS 18.

    Så det norske Forsvaret.

    De har med viten og vilje, mener jeg.

    Brukt anti stormpanservogn/helikopter/fly-våpen.

    Mot mennesker, i Afganistan, (og i HV skarpskytter-tropper, i Norge).

    Og kalt det skarpskytter-våpen.

    Det er en bevisst konstruksjon, mener jeg.

    For, for å kunne kalle det skarpskytter-våpen.

    Så måtte de har gjort tre ting annerledes:

    – Ha satt på kikkertsikte.

    – Ha gjort om M2 Browning maskingeværene, til enkeltskudds-gevær.

    – Ha brukt vanlige patroner, uten sprengstoff mm., (‘multi-purpose’ ammunisjonen fra norske Raufoss, har sprengstoff, (og også mye annet), inni, som vist ovenfor, i PS 11, i denne bloggposten).

    Så at det norske Forsvaret ikke skal skjønne det.

    At de gjør tre(!) ting galt.

    For å kunne, på en rettskaffen måte, kalle 12.7-ene sine, i Afganistan og HV, for skarpskytter-våpen.

    Nei, det blir for dumt.

    Her har det norske Forsvaret, løyet/tulla, med vilje, vil jeg si.

    Det er jeg 100% sikker på.

    Fra det jeg har lest om, og skrevet om, i denne bloggposten.

    Sånn virker det helt klart for meg.

    Så her har ikke det norske Forsvaret noen ære, vil jeg si.

    Her tapes Norges krigsære.

    Det norske forsvaret, ødelegger Norges ære, vil jeg si.

    Norges soldat-ære.

    Når de trikser og fusker på den måten her, vil jeg si.

    Da ‘pisser’ Forsvaret på alle de som har gjort førstegangstjenesten sin, i Geværkompaniet, (som meg), og andre steder, mener jeg.

    Eller som har vært i FN-tjeneste osv., da, for Norge.

    Eller som har dødd i krig, mens de var i det norske Forsvaret, og kjempet for Norges frihet, i kamp mot svensker eller tyskere, osv., (i de nordiske krigene og i 2. verdenskrig, osv.).

    Så det her var veldig skuffende, av det norske Forsvaret, vil jeg si.

    Det norske Forsvaret har ingen troverdighet lengre, i mine øyne.

    Så dette var ‘ræva-ræva’, som dem noen ganger sa i militæret.

    Så hva som har skjedd i Norge, det vet jeg ikke.

    Men ingen tenker på å være rettskafne og ærlige og ordentlige lengre, synes jeg.

    Så dette er skuffende, synes jeg.

    Av landet Norge og av det norske Forsvaret.

    Det må jeg nesten si, synes jeg, etter å ha gjort litt ‘research’ om bruken av 12.7, i det norske Forsvaret, nå i noen timer, nå i dag.

    Som man ser resultatene av, i denne bloggposten.

    Så kanskje norsk presse burde skrive mer om, hva som egentlig foregår, i det norske Forsvaret, mener jeg.

    Før hele landet mister hele æren sin, mener jeg.

    Men men.

    Norsk presse har jo allerede begynt, å skrive litt om sånne her ting.

    For å være rettferdig.

    Så vi får vel håpe at de forsetter med det.

    (Ihvertfall håper jeg det).

    Så vi får se om de velger å gjøre det.

    Vi får se.

    PS 19.

    Sånn som jeg skjønner det, fra denne engelske Wikipedia-artikkelen.

    Så bryter nok den ‘multi-purpose’-ammunisjonen, til Raufoss.

    (Som det norske Forsvaret er stor-brukere av).

    Den ammunisjonen, den må nok helt klart bryte, mot Haag-kommisjonens.

    For det finnes visst et forbud, mot ‘eksploderende kuler’.

    Og den ‘multi-purpose’-ammunisjonen, den har jeg jo vist, i PS 11 ovenfor, at inneholder høy-eksplosiver.

    Så jeg kan ikke skjønne dette på noen annen måte.

    Enn at de kulene, til Raufoss Våpenfabrikk, nå Nammo vel.

    (Og som det norske Forsvaret har vært stor-forbrukere av, ihvertfall siden 90-tallet, da jeg tjenestegjorde i Gerværkompaniet, på Terningmoen, under Førstegangstjenesten).

    Så her syndes det nok fælt, både her og der i Norge vil jeg si.

    Her har man bare ‘driti’ i Haag-kommisjonen, (som vel har lover og regler om hvordan krig skal kjempes), virker det som for meg.

    Så Norge sitter på pidestallen.

    Men nå viser det seg kanskje sånn, at Norge ikke er så utrolig mye finere enn f.eks. USA.

    Det bare kommer ikke fram, så bra, på FN-målinger, og i norsk presse.

    Vi er det landet, som gjør dritt-jobbene, for USA, virker det nesten som for meg nå.

    Men men.

    Her er mer om den Wikipedia-siden:

    haag kommisjonen

    http://en.wikipedia.org/wiki/Tracer_ammunition

    PS 20.

    For jeg har jo også skrevet om ‘bazokaen’ M72.

    Som blir produsert i Norge.

    Også på Raufoss Nammo, som ‘multi-purpose’ da.

    Og jeg mener det, at jeg også klarte å vise det, på bloggen, at M72, var et inhumant våpen.

    Fordi at de satt inni en tanks, som ble beskutt av det våpenet.

    De ble brent ihjel, uten å miste bevisstheten.

    Så her sitter Norge på sin høye pidestall.

    Mens Raufoss Våpenfabrikk/Raufoss Nammo, er kanskje den værste synderen, når det gjelder inhumane våpen/’sofistikerte kuler’, i verden idag.

    De kaller jo også M72 for ammunisjon.

    Men de må vel da også bryte mot dette forbudet, mot ‘exploding bullets’, som Wikipedia skriver om, i artikkelen, som jeg linker til, i PS-et ovenfor.

    Jeg skal se om jeg klarer å finne den bloggposten, hvor jeg skrev om at M72, var et inhumant våpen, igjen.

    Vi får se om jeg klarer det.

    Vi får se.

    PS 21.

    Her er mer om dette:

    https://johncons-blogg.net/2010/09/dagbladet-skriver-at-norge-lager.html

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen