![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Attest for konfirmasjon mm.
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, Sep 22, 2010 at 8:38 AM | |
|
To: Bodil Haukaråsen <bodil.haukaraasen@svelvik.kirken.no> | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Attest for konfirmasjon mm.
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, Sep 22, 2010 at 8:38 AM | |
|
To: Bodil Haukaråsen <bodil.haukaraasen@svelvik.kirken.no> | ||
| ||
Nå prøvde jeg å sove, men det var en som ringte på alle callingene og banka på døra nede, noe jævlig, ihvertfall i en halvtime.
Jeg trodde kanskje at det var en kavaler av de ‘utenlandske’ damene, som bor i leilighet nr. 2.
Så jeg gikk ned til døra til bygningen.
Men han som banka på, sa at han het Daniel.
Og jeg sa, at han ikke bodde her, (for jeg visste ikke hvem det var).
Så sa han, at han ville inn, likevel.
Så sa jeg, at nei, han burde heller komme seg hjem til seg selv, istedet for å vekke folk.
Så sa han, at da ville han bare stå der, og fortsette å banke osv.
Men da sa jeg, at hvis han fortsatte, så ville jeg ringe til politiet.
(Og da må man nesten gjøre det.
Ihvertfall hvis man ønsker å bli tatt alvorlig.
For det var sånn vi lærte i militæret, f.eks.
At hvis man kom med en trussel, (f.eks. som vaktsoldat), så måtte man gjøre det man truet med, hvis ikke vedkommende gjorde som man sa).
Så da han karen hadde fortsatt, i 10-15 minutter til.
Med banking og ringing.
Så ringte jeg til politiet.
Og da var klokka ca. 6.45 vel, engelsk tid.
Så så jeg et glimt av han karen, fra vinduet på soverommet mitt.
Og han hadde på seg rød t-skjorte/genser, og var i slutten av tenårene/begynnelsen av 20-årene vel.
Og hadde mørkt hår, tror jeg.
Så kom ikke politiet, som jeg kunne se, ihvertfall.
Men han karen forsvant ca. kl. 7, tror jeg.
Så har jeg fått to oppringninger, etter dette, som jeg har missa, på mobilen.
Så kanskje det var fra politiet?
Hvem vet.
(For jeg hadde lyden av på mobilen, for jeg pleier å ha lyden av på den, for å få prøve å få meg noe uforstyrret søvn, osv).
Så nå, så satt jeg på litt ringelyd på mobilen.
For å se om politiet vil ringe igjen.
Så nå sitter jeg i stua da, for ikke å sovne, med mobilen på, med ringelyd og alt.
Og venter på om det skal ringe igjen.
Veldig artig.
Men men.
Jeg får vente litt til.
Og hvis det ikke ringer da, så får jeg gå og legge meg.
Så kanskje det er mulig å få litt søvn.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
Jeg har ikke levd et vanlig liv, siden jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe som ble kalt for ‘mafian’, (som jeg ikke vet hvem er engang).
Kan noen være så snill å forklare meg hva som foregår, sånn at jeg kan forsøke å leve et vanlig liv.
Det skal vel være åpenhet i samfunnet, mener jeg.
Verden i dag er bare møkk, mener jeg, for nå har dette tatt snart syv år av livet mitt.
Og jeg får ingen av rettighetene mine.
Og jeg skjønner heller ikke hvordan alle de mange hundre leserne, som leser denne bloggen hver dag, kan sitte å se på dette, uten å gjøre noe.
Så dette er helt sinnsykt, mener jeg.
Erik Ribsskog
PS.
Her kan dere se hvor mange hundre dere er, som leser denne bloggen hver dag.
(På mandag var det over tusen av dere).
Men dere sitter visst bare å ser på hva som foregår.
Hvorfor er det ingen som gjør noe med alt dette tullet som foregår, i forbindelse med at jeg ikke får rettighetene mine osv., men må leve i uvisshet, etter å ha overhørt at jeg er forfulgt av noe som blir kalt ‘mafian’, i Oslo, i 2003, og etter å ha blitt forsøkt drept, av et slags jaktlag, i Larvik, i 2005.
PS 2.
Her er mer om dette:
PS 3.
Altså, jeg vil jo gjerne gå videre med livet mitt.
Men hvordan kan jeg klare det, når jeg ikke vet hva som har foregått, engang?
Jeg må jo først få fordøye og bearbeide, det som har foregått, før jeg kan gå videre.
Og jeg må jo også få vite hva som foregår nå, for å vite om det er noen spesielle forhåndsregler, som jeg må ta, for eksempel.
Denne uvissheten er en tung byrde for meg, som føles som tortur og som at jeg blir terrorisert, synes jeg.
Og jeg må bruke mye av min energi på å prøve å klare å gjøre mine daglige plikter, uten å gå inn i raserianfall, osv.
Siden jeg ikke får vite hva som foregår, og ikke får noen av mine rettigheter, og dette blir som dårlig behandling av meg, mener jeg.
Så dette er bare helt for jævlig.
Alltid, fra jeg var liten, på 70-tallet, og var med mora, Karen Ribsskog, mi til besteforeldrene mine i Nevlunghavn, så har jeg reagert, hvis jeg har blitt behandlet urettferdig.
(F.eks. fra moren min, da jeg var 5-6 år, hvis jeg syntes at hun behandlet meg urettferdig, i forhold til hvordan hun behandlet søsteren min Pia da, f.eks.
(Det var vel også moren min som først lærte meg det, at ting skulle være rettferdige, i en annen sammenheng da.
Så begynte jeg å gjenta det da, hvis jeg syntes at jeg ble urettferdig behandlet selv da, senere.
Og har sagt fra da, til f.eks. mora mi da, hvis det eller det var urettferdig da.
Men men).
Da har jeg alltid sagt fra om det).
Så jeg synes jeg blir behandlet dårlig av samfunnet, siden jeg blir behandlet på en urettferdig måte, mener jeg, siden jeg ikke får mine sivile rettigheter.
Og det er rettigheter som alle har.
Så når jeg blir nektet de, så opplever jeg det som veldig urettferdig, og som mobbing og trakassering og terrorisering av meg.
Så dette er ‘landsvikers’ på sitt beste.
Det er grunnlovsstridig, å ikke gi meg rettighetene mine, vil jeg si.
Så det her er bare møkk.
Så dere grisene, som griser og tuller med folks rettigheter, dere får kose dere.
Så sånn er det.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS.
Jeg mistenker at det kanskje kan være de nye, utenlandske, (øst-europeiske?), unge søstrene, (eller hva de er), i leilighet nr. 2.
Men men.
Hvem vet.
Jeg kan jo ikke vite det sikkert.
Men, problemene med søppelkastinga, det har jeg jo skrevet mye om på bloggen fra før av også.
Bare se f.eks. den ‘tagen’, som heter ‘søppel-koden’.
Så sånn er det.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
Jeg skal se om jeg klarer å få lastet opp de skjermbildene, som jeg lagret om dette.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Her er mer om dette:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/Berger_kirke.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bb/Borgund_stavkirke.JPG
PS 2.
Da jeg ble konfirmert, i Berger kirke, i 1985 vel.
Så ville ikke faren min kjøre meg helt fram til kirken, (i sin ganske nye Mercedes E230 vel, som han hadde importert, (og hentet), selv, fra Tyskland).
Kanskje det var fordi at den kirken har et sånt stavkirke-aktig design?
Og at faren min ikke liker norske ting?
Men at han er f.eks. en illuminist, og bare liker tyske ting, osv?
Hvem vet.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 3.
Jeg sendte en ny e-post, om disse tingene, til Svelvik Menighet:
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Attest for konfirmasjon mm.
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Tue, Sep 21, 2010 at 7:00 PM | |
|
To: svelvik.menighet@svelvik.kirken.no | ||
| ||
PS.
Jeg tenkte, at kanskje jeg kan få hjelp av Sencia, til de tingene, som f.eks. JET og NITO, ikke vil hjelpe meg med.
Som hjelp med å få CV-en bra, og kanskje til å eventuelt komme meg på noe kurs i Web-design, eller lignende.
(Siden samarbeidet mitt med JET og Liverpool Community College, ikke går så bra.
Jeg har jo egentlig meldt meg på et kurs i web-design, neste måned, hos Liverpool Community College.
Men de har ikke kontaktet meg tilbake.
Og hun som er min kontaktperson hos JET, hun svarer meg ikke på e-poster lenger, etter at jeg klagde på CV-en som hun lagde for meg.
Og jeg har jo klagd på JET til the Council.
Og jeg synes det virker så useriøst.
Så tror kanskje det er bedre å ta sånne kurs-ting, gjennom Sencia da eventuelt.
Siden min kontaktperson hos JET, (Gillian et eller annet), ikke svarer meg, når jeg sender henne e-poster.
Det blir jo bare helt lavmål, må jeg vel nesten si.
Men men).
Og kanskje eventuelt få hjelp til å få en erklæring fra Naric, her i England, om at jeg egentlig har IT-kunnskaper som er tilsvarende en Bachelor-grad.
Vi får se om det er mulig.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Men det som var dumt, med det møtet, når jeg tenker på dette mer, i ettertid.
(Det som jeg skrev ovenfor, det var jo min umiddelbare reaksjon, da jeg nettopp hadde kommet tilbake fra dette møtet, hos Sencia).
Men det var jo sånn.
At jeg kom meg dit, akkurat presis vel, (vil jeg si), klokka 13.30.
Pluss minus et par minutter.
Og da var jeg sistemann, som dukka opp der, før kurset, eller ‘the induction’, som det kalles, begynte.
Det betyr vel innføringskurs da, eller opplysningsmøte, om hva Employment Zones er.
Og da fikk jeg en hel haug med skjemaer, (som er vanlig i England, uansett hva man prøver å ordne, nesten).
Og jeg ble bedt å fylle ut dem da.
Så fikk jeg akkurat begynt.
Og så begynte møtet.
Så jeg ble jo sittende der og fylle ut skjemaer, samtidig som møtet pågikk da.
For jeg trodde at de trengte de skjemaene raskt.
For alle de andre der var ferdige med skjemaene vel.
Så de hadde kanskje sittet der en stund, før jeg dukket opp.
Men men.
Så det var litt dumt, syntes jeg.
Men som man ser ovenfor, så tok jeg en pause, fra skjema-utfyllingen, innimellom.
Og skrev opp hva han karen, som holdt møtet, sa da.
I kalender-boka, eller i syvende sansen min, heter det vel kanskje, (ihvertfall het vel en sånn bok det, i gamle dager).
På 80-tallet het det filofax, eller ‘filofax’, eller skoledagbok.
Hva det heter på 10-tallet, det vet jeg ikke helt, skal jeg være ærlig.
(Hvis det heter 10-tallet.
Eller kanskje 2010-tallet?
Hvem vet).
Det var bare noe jeg kom på nå, noen timer etter at jeg var på det kurset.
Så da fikk jeg kanskje skrive om det og da, tenkte jeg.
Men det kan jo også ha vært sånn, at jeg det var jeg som misforstod.
Og at det egentlig ikke hasta med de skjemaene.
Det er mulig.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen