johncons






  • Gmail – Til Märtha







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til Märtha





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Sep 18, 2010 at 11:49 PM





    To:

    kurs@astarte-education.com



    ———- Forwarded message ———-
    From: <isvw@slottet.local>
    Date: 2010/9/15
    Subject: Mail delivery failure
    To: eribsskog@gmail.com

    ****** Message from InterScan VirusWall 6 ******

    Sent >>> DATA

    Received <<< 550 5.7.1 Command not allowed

    Could not deliver mail to this user.

    maertha@slottet.no

    ***************** End of message ***************

    ———- Forwarded message ———-
    From: "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>
    To: "maertha@slottet.no" <maertha@slottet.no>

    Date: Wed, 15 Sep 2010 20:59:20 +0100
    Subject: Spørsmål om bestemor Ågot som døde i år 2001 vel
    Hei,

    bestemor Ågot, (som var nesten som en mor for meg, under oppveksten), hu nevnte/trua en gang, om svarteboka.

    Hvorfor prata bestemor Ågot om svarteboka, når hu var kristen, og stemte KRF osv?

    På forhånd takk for svar!
    Mvh.
    Erik Ribsskog






    PS.

    Her er mer om dette:







    Gmail – Til Märtha 2







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til Märtha 2





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Sep 18, 2010 at 11:53 PM





    To:

    kurs@astarte-education.com



    ———- Forwarded message ———-
    From: <isvw@slottet.local>
    Date: 2010/9/15
    Subject: Mail delivery failure
    To: eribsskog@gmail.com

    ****** Message from InterScan VirusWall 6 ******

    Sent >>> DATA

    Received <<< 550 5.7.1 Command not allowed

    Could not deliver mail to this user.

    maertha@slottet.no

    ***************** End of message ***************

    ———- Forwarded message ———-
    From: "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>
    To: "maertha@slottet.no" <maertha@slottet.no>

    Date: Wed, 15 Sep 2010 23:09:32 +0100
    Subject: Spørsmål om min mor, Karen Margrethe Elisabeth Ribsskog, som døde i 1999
    Kjære Märtha,

    jeg sender også om min mor, Karen Ribsskog, som døde i 1999.

    Kan du spørre henne, om hvorfor hun var så uhygenisk?
    Der hun bodde da hun døde, i Drøbak, så brukte hun ikke oppvaskmiddel.

    Det var et tjukt lag med fett, på glass og tallerkner, (så jeg ble nesten kvalm av å tenke på å dra dit).
    Kan du være så snill å spørre henne om dette?
    Kan du også spørre om hvorfor søstera mi, (Pia Ribsskog, som var arbeidsledig da, og derfor hadde tid å ordne med begravelsen, i motsetning til meg, som var travel Rimi-butikksjef), bare kjøpte en gråstein, (må jeg vel kalle det), til gravstein, til mora vår, og om hvorfor hu valgte kremering og ikke kiste, for mora vår.

    På forhånd takk for eventuelt svar.
    Jeg kommer også til å sende en e-post til, om min mormor, men av respekt for de døde, så må vi vel bare sende om en avdød i hver e-post.
    Synes ikke du også det, (av respekt for de døde, mener jeg)?

    Mvh.
    Erik Ribsskog






    PS 2.

    Her er enda mer om dette:







    Gmail – Til Märtha 3







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til Märtha 3





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Sep 18, 2010 at 11:55 PM





    To:

    kurs@astarte-education.com



    ———- Forwarded message ———-
    From: <isvw@slottet.local>
    Date: 2010/9/15
    Subject: Mail delivery failure
    To: eribsskog@gmail.com

    ****** Message from InterScan VirusWall 6 ******

    Sent >>> DATA

    Received <<< 550 5.7.1 Command not allowed

    Could not deliver mail to this user.

    maertha@slottet.no

    ***************** End of message ***************

    ———- Forwarded message ———-
    From: "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>
    To: "maertha@slottet.no" <maertha@slottet.no>

    Date: Wed, 15 Sep 2010 23:23:38 +0100
    Subject: Spørsmål om min mormor, Ingeborg Ankerita Ribsskog f. Heegaard, som døde ifjor sommer
    Hei igjen,

    jeg sender e-post med spørsmål om min mormor, Ingeborg Ribsskog, som nevnte i forrige e-post.

    Hvorfor ga min mormor meg skylden for at min søster Pia fikk en farget/svart unge?

    Jeg var jo i militæret da Pia traff Keyton fra Somalia.
    Bare spør Løvenskiold, som var i samme tropp som meg, i Elverum.
    Jeg satt på med Løvenskiod og Øverland og de, var det vel, ned til Oslo en gang, og gikk av ved Furuset senter, for jeg bodde på Ellingsrudåsen, på Ungbo der.

    Hvordan kunne jeg da ha kontroll, på hva søstera mi gjorde, på Øvre Grunerløkka, i Christies gate, hvor hu bodde det året?
    Bare spør Løvenskiold om han tror jeg kunne ha klart det, fra Elverum og Ellingsrudåsen.

    (Han Løvenskiold som er ca. 39-40 år, med svart hår, vil jeg si, ca. 1.75 høy kanskje.
    Han var 12-7 ener, som det het, i miltæret.
    Men men).
    Det er greit at jeg lot søstera mi bo på rommet mitt, på Ungbo, etter militæret.

    Men det var jo bare fordi at jeg var redd for at hu skulle havne på Plata, eller noe, for foreldrene våres var så uansvarlige.
    Og venninnene hennes flytta tilbake fra Christies gate, til Røyken, og søstera mi måtte også flytte.

    Vi er fra Svelvik kommune, hvor broren din og svigerinna di hadde sånn øvelses-bryllup.
    (Så du veit kanskje hvor det er).
    Men men.
    Vi er fra Strømm da, og ikke fra Svelvik.

    Men men.
    Kan du være så snill å spørre bestemor Ingeborg om hvordan hun tenker når hun gir meg skylden, for at søstera mi fikk en sort unge.
    Jeg fikk også sjokk, da søstera mi fortalte meg, at hu var gravid med Keyton fra Somalia.

    Så jeg tenkte på bestemor Ågot, osv., og ba søstera mi om å ta abort.
    Men til ingen nytte.
    Så hvorfor skylder bestemor Ingeborg på meg, for dette, lurer jeg.

    Kan du også høre med bestemor Ingeborg, (som er fra fine danske adelsfamilier, som Gjedde, og hun arvet Holger baron Adeler, i 1980 vel), om hva synes om at jeg ikke får min del av arven, etter henne, fra tante Ellen og onkel Martin, som har flytta ned i Larviks-området, etter å ha vært hippier osv., i Sveits og Ås og Oslo, osv.

    Men men.
    For mora mi er jo død, så jeg skulle jo hatt en tredel av hennes de.
    Hva synes bestemor Ingeborg om at de tuller med min arv etter henne?
    Kan du også spørre henne, om hvor hun gjorde av de memoarene etter den kjente dommeren, (hennes grandonkel), Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, og bildene av hennes morfar Anders Gjedde Nyholm og danskekongen, osv.

    For jeg fikk disse av min mormor i 18-års gave, eller noe.
    Men så ville hun plutselig ha tilbake denne gaven, noen år senere.
    Kan du spørre henne om hvorfor hun ville ha tilbake gaven.

    Og om den gaven, (som vel fortsatt må regnes som min da), er del av boet etter henne.
    Og om hva hun synes om at tante Ellen tuller sånn med arven min osv.
    Du kan jo spørre bestefar Johannes og, (de var jo gift mener jeg), om det er sant som min farfar Øivind vel sa, (hvis jeg husker riktig), at han, (Johannes), fikk grått hår, av å gå å leite etter tante Ellen i Oslo, når hu forsvant i dagevis, var det vel, fra forsøksgym, i Oslo, på slutten av 60-tallet, da de bodde på Hurum.

    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    Mvh.
    Erik Ribsskog












  • Gmail – CCCS Correspondence-







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    CCCS Correspondence-





    Correspondence Queries

    <client@cccs.co.uk>





    Thu, Sep 16, 2010 at 9:47 AM





    To:

    eribsskog@gmail.com




    Hello Erik,

    We appreciate you keeping us updated on the

    situation.

    I

    have noted the contents of this letter so all the relevant departments are

    aware.

    If you have any queries, please let us

    know.


    Kindest regards

    Jason

    Cook

    Correspondence

    Advisor

    08456740038


    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 14 September 2010 22:33
    To:

    DirectorofCustomerService@eonenergy.com
    Cc: Q&A
    Subject:

    Your letter from 9/9/Fwd: Your reply from E.ON

    Hi,

    I'm refering to your letter from 9/9.

    You write that 'Since you have failed to notify us of any genuine reason

    for non payment, we can only assume that you do not wish to settle this

    matter'.

    This isn't correct.

    I have many times told you, that I'm unemployed and on a budget, in

    co-operation, with the CCCS.

    I don't understand how you can pretend not to understand this.

    I repeat my offer, (for the fifth time, or something), that I can pay a

    token payment, of £5 untill I find employment.

    I think I'm being harrassed, when you ignore what I'm writing to you.

    Regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date:

    Tue, Sep 7, 2010 at 1:19 PM
    Subject: Fwd: Your reply from E.ON
    To: DirectorofCustomerService@eonenergy.com
    Cc:

    contactus@cccs.co.uk

    Hi,

    I also called UDS yesterday, (to inform them, that I sent you the e-mail

    you mention, on 5/9), and they told me that my file there was

    deleted/closed.

    So I was just wondering who I should contact about a

    payment-arrangement.

    Or if you could please put this on hold, untill we hear from the Energy

    Ombudsman.

    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: <sysresponse-do-not-reply@eonenergy.com>
    Date:

    Tue, Sep 7, 2010 at 10:24 AM
    Subject: Your reply from E.ON
    To: eribsskog@gmail.com

    Account number:

    012373289370

    Dear Mr Ribsskog

    Thank you for your email received on

    the 05 September 2010.

    I can confirm that Utility Debt Services (UDS) are

    part of E.ON Energy and work with us in contacting customers who have a balance

    outstanding on their E.ON account.

    The Energy Supply Ombudsman have not

    contacted us about your E.ON account. You will need to speak to them if you

    would like them to deal with this Until we hear from the Ombudsman, UDS may

    continue to send you letters asking for you to pay the full outstanding balance

    of £530.12 and the balance will eventually be passed to an external collection

    agency for collection. An external collection agency may be able to accept a

    long repayment term than can be offered by E.ON.

    I am pleased to hear

    that you are in contact with CCCS and they are providing assistance. Please make

    any token payments you can afford to ourselves and these will be credited

    to your account until such time that the remaining balance has been passed to an

    external collection agency.

    Kind regards

    Jordan

    Rowley
    Directors' Office

    If you'd like to email us please visit http://www.eonenergy.com/contact/. By emailing us

    through our website we can guarantee your information remains secure.

    Thanks.

    ___________________________ Disclaimer Notice

    ______________________
    This message and any attachments are confidential and

    should only be read by
    those to whom they are addressed. If you are not the

    intended recipient, please
    contact us, delete the message from your computer

    and destroy any copies. Any
    distribution or copying without our prior

    permission is prohibited.

    Internet communications are not always secure

    and therefore E.ON
    does not accept legal responsibility for this message. The

    recipient is
    responsible for verifying its authenticity before acting on the

    contents. Any
    views or opinions presented are solely those of the author and

    do not
    necessarily represent those of E.ON.

    Registered

    addresses:

    E.ON UK Plc, Westwood Way, Westwood Business Park, Coventry,

    CV4 8LG.
    Registered in England and Wales No. 2366970

    E.ON Energy

    Limited, Westwood Way, Westwood Business Park, Coventry, CV4 8LG.
    Registered

    in England and Wales No. 3407430

    Telephone +44 (0) 2476 192000
    Fax

    +44 (0) 2476 42

    5432












  • Gmail – Your reply from E.ON







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Your reply from E.ON





    sysresponse-do-not-reply@eonenergy.com

    <sysresponse-do-not-reply@eonenergy.com>





    Thu, Sep 16, 2010 at 8:48 AM





    To:

    eribsskog@gmail.com



    Account number: 012373289370

    Dear Mr Ribsskog

    Thank you for your email received on the 14 September 2010.

    Although I appreciate your comments that the letter you have received dated the 09 September 2010 suggests that you have not contacted us previously to set up a payment arrangement; I can see that you have been advised on numerous occasions that we will not accept your offer of £5.00 a month. You will therefore continue to receive these letters until such a time that your account has been passed to a third party collection agency. You will then be able to negotiate with the agency and set up a payment arrangement with them.

    We can not accept your offer of £5.00 a month as it would take a number of years to pay the balance of £530.12. We have offered to spread the balance over 12 months which is above our usual three months we allow to pay back a final account balance and until your account is passed to a collection agency this offer still stands.

    Please be advised that we will not enter in to any more correspondence regarding this issue. To reiterate; we will not accept your offer of £5.00 a month, follow up letters about the balance will continue until such time the balance has been passed to an external collection agency and we will only accept a payment arrangement over a maximum of 12 months as long as this is set up before the account has been passed to an external collection agency.

    Kind regards

    Jordan Rowley

    Directors’ Office

    If you’d like to email us please visit http://www.eonenergy.com/contact/.  By emailing us through our website we can guarantee your information remains secure. Thanks.

    ___________________________ Disclaimer Notice ______________________

    This message and any attachments are confidential and should only be read by

    those to whom they are addressed. If you are not the intended recipient, please

    contact us, delete the message from your computer and destroy any copies. Any

    distribution or copying without our prior permission is prohibited.

    Internet communications are not always secure and therefore E.ON

    does not accept legal responsibility for this message. The recipient is

    responsible for verifying its authenticity before acting on the contents. Any

    views or opinions presented are solely those of the author and do not

    necessarily represent those of E.ON.

    Registered addresses:

    E.ON UK Plc, Westwood Way, Westwood Business Park, Coventry, CV4 8LG.

    Registered in England and Wales No. 2366970

    E.ON Energy Limited, Westwood Way, Westwood Business Park, Coventry, CV4 8LG.

    Registered in England and Wales No. 3407430

    Telephone +44 (0) 2476 192000

    Fax +44 (0) 2476 42 5432






  • erik ribsskog hater morten woll

    PS.

    Altså, jeg er ikke fra Bergen, men jeg er fra Berger, i Vestfold.

    Men det var en gutt som bodde der, som het Arve, som var fra Bergen, og som ble kalt ‘Bergen’ da.

    Men men.

    Og det finnes en kopi av Berger kirke, i Ytre Arna, utenfor Bergen, siden Jebsen-familien, hadde ‘fabrikk-byer’, både på Berger og i Arna da.

    Så sånn er det.

    Bare i tilfelle noen lurte, siden det visst også er noen i Bergen som flyr rundt med noen hjemmelagde johncons t-skjorter osv.

    (Ifølge en som skrev kommentar på bloggen, som har gått på forfatterlinja, ved Høgskolen i Bø, visstnok).

    Hvis ikke det bare var noe tull da.

    Det er mulig.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Nå kom jeg på en ting her, plutselig. 

    Og det er at noen forfatterstudenter, fra Bø, i Telemark, har kontakta meg, og skrevet kommentarer på bloggen. 
    Om at de liker skrivestilen min, osv.
     
    Men dette, på johncons-blogg, dette er ikke noe litteratur, altså. 
    Dette er faktiske ting, som har skjedd. 
    Grunnen til at jeg skriver uten skrivefeil osv., (eller prøver). 
    Det er fordi at jeg har fått kjeft om det, i kommentarer. 
    Det er folk som hakker på en, for den minste ting, som man skriver feil, på nettet. 
    Så derfor har det blitt sånn, at jeg prøver å skrive riktig norsk da. 
    Men alt jeg skriver om har skjedd, og det er ikke noe som er oppdiktet, dessverre. 
    Bare noe jeg kom på nå, at kanskje noen trodde det, siden det har vært forfatterstudenter på bloggen osv.
     
    Bare for å prøve å klare opp i det. 
    Så vi får se hva som skjer. 
    Vi får se. 
    Mvh. 
    Erik Ribsskog 
    PS. 
    Han slektningen min, som heter noe med Dørumsgaard. 
    Han som er sønn av min morfar, Johannes Ribsskog, sin fetter, komponisten Arne Dørumsgaard. 
    Han bor jo i Bø, i Telemark, hvis jeg ikke tar helt feil. 
    Og onkel Martin, han babla også om det, at jeg burde begynne å studere på Høyskolen i Bø, da jeg bodde på gården til han og Grete, i 2005. 
    Så kanskje det er de Dørumsgaard-folka, i slekta til morfaren min, som bor i Telemark der. 
    (Hu ene er i Arbeiderpartiet og er gift med en same vel, osv.

    Dørumsgaard Varsi, heter vel hun).

    Kanskje det er de som tuller med meg? 
    Vi får se. 
    Bare noe jeg tenkte på nå. 
    Så vi får se hva som skjer. 
    Vi får se. 
    PS 2. 
    Her er mer om dette:
     
     

    mer om dørumsgaard

    PS 3. 
    Nå fjerna jeg han Terje Dørumsgaard, fra vennelista mi, på Facebook. 
    Så nå har jeg ingen(!) Facebook-venner. 
    Ikke dårlig. 
    Men jeg syntes det ble litt mye tull nå, rundt det stedet Bø i Telemark, (som jeg forklarer om ovenfor, i denne bloggposten). 
    Og jeg kjenner jo egentlig ikke har Terje Dørumsgaard heller, fra ‘Real Life’. 
    Så jeg syntes det ble mest riktig, å kutte ut han nå. 
    Jeg har ikke fått svar fra Norsk Lydinstitutt heller, i Stavanger, om de har noe av morfaren min, i arkivet deres. 
    Enda han Terje Dørumsgaard er i styret der vel. 
    Så det ble litt mye tull med de her Dørumsgaard, må jeg vel si. 
    Så da tror jeg kanskje det er like smart, å droppe å ha noe med de å gjøre.
     
    Det er det nok antagelig da. 
    Det er ihvertfall den vurderingen jeg gjør meg nå. 
    Så vi får se hva som skjer. 
    Vi får se. 
    Her er mer om dette:
     

    fjerna dørumsgaard
    PS 4. 
    Her er mer om den litteratur-student blogg forfatteren, som har kontaktet meg. 
    Bare for å presisere det, så har dette med ‘Romanfabrikken.blogspot.com’ ikke noe med johncons-blogg å gjøre. 
    Jeg skriver ikke fiksjon. 
    Jeg skriver bare om ting som har skjedd i virkeligheten. 
    Bare for å presisere det.

    I tilfelle noen ikke skjønte, (eller later som at de ikke skjønte), det. 

    Her er mer om dette:
     

    mer om forfatter student blogg
  • Nå leita jeg egentlig etter noen batterier til en sånn elektrisk tannbørste jeg har kjøpt, (som er ganske billige her), fra Colgate.

    For jeg merker at jeg har ganske mye belegg på tenna mine nå, merker jeg.

    Så fant jeg ikke det.

    Men jeg fant en annonse, fra Østlands-Posten, fra 2005, fra da jeg bodde på gården til onkel Martin, og samboerdama hans da.

    Jeg skal se om jeg klarer å få lastet opp den på Flickr.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er mer om dette:

    img032 paint

    PS 2.

    Den annonsen lå i lommeboka mi da, mens jeg flykta til England, i slutten av juli 2005.

    (Så fant jeg den tilfeldigvis igjen nå da).

    Og der, i de hyblene, så hadde dem jo ADSL og alt mulig.

    Mens på den gården, til Martin og Grete, så hadde de bare vanlig modem.

    Det gikk ikke ann å få bredbånd der.

    For det var for langt inne i skogen, i Kvelde, (det var nesten så langt som til Farris-vannet).

    For den tida jeg var på gården til Martin og dem.

    Så hadde jeg egentlig tenkt meg, å søke på internett, og finne ut om hvordan man kom seg til Canada osv.

    Og kontakte Politiet osv.

    For jeg ville egentlig prøve å komme meg unna Norge, for jeg hadde overhørt det, at jeg var forfulgt av noe som ble kalt ‘mafian’, i Oslo, i 2003, (altså ca. 1-2 år tidligere).

    Så sånn var det.

    Så jeg planla nesten å lage johncons-blogg, allerede på den tida.

    Ihvertfall å sitte mye foran internett, og søke meg til fram til riktige folk å kontakte innen politiet osv. da.

    Sånne ting.

    Men istedet, så ble jeg satt til å gjøre mye ryddearbeid på gården, og grøftegraving og skogsarbeid, osv.

    Så jeg ble bare utnytta av onkelen min og samboer-dama hans.

    Avtalen var bare at jeg skulle betale for mat, først 500 i uka, så 1000 kroner i uka.

    Og så 500 i uka, igjen.

    Og bare ta i et tak, hvis det var noe spesielt, som dem trengte en person til, til å få ordna da.

    Det var ikke meninga, at jeg skulle fly rundt som en slave, på gården der, og rydde hele innmarka, eller hva det heter, på den gården.

    Men det var sånn det endte opp da, selvfølgelig.

    For onkelen min, Martin, han sa han ikke klarte å jobbe mer enn en time om dagen, grunnet en motorsykkel-ulykke da.

    Men da jeg dro til den gården, like før påske 2005, var det vel.

    Så var ikke det, fordi at jeg hadde noe avtale om å jobbe der, eller noe.

    I tilfelle noen tror det.

    Det var fordi jeg tenkte jeg skulle dra tilbake til Norge, og si fra til slekta mi, hva som foregikk.

    For jeg syntes jeg overhørte bak min rygg, i utlandet, på engelsk, folk som gjorde et nummer av, at jeg ikke hadde kontakta familien min enda.

    Men men.

    Så jeg tenkte jeg måtte gjøre det.

    Men men.

    Men jeg hadde ikke noe privatliv, på den gården.

    Jeg sov i en slags uisolert hytte.

    (Som kanskje var ulovlig oppført).

    Det var en veldig liten hytte, med kun et lite rom.

    Så det var kanskje som en brakke da, men uten innlagt vann.

    Det var bare en skjøteledning, fra låven, med strøm da.

    Så sånn var det.

    Men jeg lengtet meg bort, til å få noe eget.

    For det var f.eks. ikke engang gardiner foran vinduet, der jeg sov.

    Og det var veldig lytt der.

    Så jeg fikk jo helt noia, for jeg hadde jo ikke noe privatliv.

    Og jeg overhørte at Martin sa til Grete, at jeg ‘ikke fikk lov å runke’, før jeg stod opp en morgen.

    Så jeg fikk jo helt noia.

    Og det var unger på gården og.

    Så det var veldig upraktisk.

    Og onkel Martin, han var veldig sånn sjefete og dominerende da.

    Så han detaljstyrte meg da.

    Gjør det og det sånn og sånn.

    Jeg måtte gjøre ‘idiot-ting’, som å kveile sammen et kjempelangt tau, som lå på låven, ordentlig.

    Den hadde vært som spagetti ca. da.

    Et tau med stålwaier inni, så det var tungt arbeid.

    Samt å grave dreneringsgrøfter.

    Og rydde skog, og legge i hauger da, som Martin hadde hogd ned, med motorsag.

    Det gjaldt kvist da.

    Trærna, de måtte jeg sage opp til vedkubber da.

    Mens ungene leika med moped og hest.

    Og bare klagde på grøfta på enga, til Martin, husker jeg.

    For da gikk det ikke ann å kjøre moped der, eller noe.

    Og mens mora, Grete, stod på låven og malte da.

    Så sånn var det.

    Og Martin satt stort sett på låven og drakk kaffe.

    Og så i Østlands-Posten da, etter ting som folk ga bort gratis.

    Av kjøkkenting og sånn da.

    Eller hva det nå var.

    Hvis han ikke satt hos naboen Thor, som var kirkegraver, og tidligere fallskjermhopper, som ble skadet.

    Og prata piss der, sammen med kriminelle vel, fra andre steder i Larviksområdet.

    Mens dem røyka hasj som han Thor hadde dyrka da, (ifølge Martin).

    Eller drakk øl da.

    Dem satt ihvertfall der og hørte på at jeg jobba.

    Og klagde hvis jeg la meg noen minutter i sola, (for jeg var så bleik, husker jeg, det året).

    Men egentlig så skulle jeg bare drive med data og sånn der, sånn som jeg så det for meg.

    Og jeg avtalte aldri at jeg skulle jobbe der.

    Det var bare hvis dem trengte spesielt hjelp liksom.

    Men det bli liksom sånn, at dem så stygt på meg, syntes jeg, hvis jeg satt foran dataen.

    Så det ble ikke så mye konstruktivt jeg fikk gjort der.

    Hvis jeg hadde prøvd å lage johncons-blogg derfra så hadde det kanskje blitt noe sånt:

    ‘Jeg blir forfulgt av mafian.

    Hjelp.

    Oj, nå må jeg visst ut og grave noen grøfter igjen og hogge noe ved.

    Det kommer foran å få kontroll fra å bli forfulgt av mafian.

    Og onkel Martin sier at han skal ta meg med til lege og psykolog etterpå’.

    Så det hadde nok blitt hele johncons-blogg da, er jeg redd.

    Men men.

    PS 3.

    Grunnen til at jeg syntes det så fint ut å bo på Østre Halsen.

    Det var jo fordi jeg hadde bodd der tidligere, da jeg var 3-4 år.

    Og huska fremdeles tilbake på den tiden som ganske harmonisk vel.

    Ihvertfall den tida vi bodde i Storgata der.

    Vi bodde jo i Mellomhagen der seinere.

    Og da hadde vi noen nabogutter, som jeg ikke likte så bra, for dem skulle slåss og sånn da.

    Og de var tre stykker, og jeg var bare en.

    Men jeg tenkte ikke på Mellomhagen akkurat, da jeg leste Østre Halsen, i den annonsen.

    Da tenkte jeg på Storgata, må jeg innrømme.

    Men det kan jo være at det var i Mellomhagen likevel, for alt jeg vet.

    Men men.

    Men jeg droppa å ringe.

    For det ville vel hs vært litt uhøflig kanskje, ovenfor Martin og Grete vel, å flytte til Østre Halsen.

    (Når dem lot meg bo på gården deres, i Kvelde, som også var i Larvik-området, som Østre Halsen da).

    Og, jeg hadde jo egentlig planlagt å dra til utlandet.

    (For å komme meg bort fra det her ‘mafian’-greiene da).

    Men jeg kunne også ha flytta til Østre Halsen da.

    For jeg hadde en god del penger igjen av det studielånet, som jeg fikk da jeg studerte i Sunderland, noen få måneder før det her da.

    Så jeg hadde vel kanskje noe sånt som 50.000-60.000, eller noe, da jeg dukka opp på gården til Martin og dem.

    Og kanskje ca. 30.000, da jeg dro derfra.

    Noe sånt.

    (Ihvertfall en god del mindre.

    Enda søstera mi gjorde noe ‘kommunist-greier’, med selvangivelsen min, sånn at jeg fikk igjen mye penger der og.

    Så det gikk en del tusen, de månedene jeg bodde hos Martin og dem, det er helt sikkert.

    Og søstera mi, hu fikk også overtalt meg, til å få oppbevare, noen av pengene jeg hadde i utenlandsk valuta.

    Ca. 12.000-14.000 i norske kanskje?

    For hu mente at jeg ikke kunne ha så mye penger i lommeboka.

    Men jeg ga henne kanskje bare halvparten, av de kontantene jeg hadde i lommeboka da.

    Men men.

    Og som hu da sendte tilbake, (minus 3-4.000 vel, som hu hadde brukt opp kanskje?), til den engelske kontoen min, etter at jeg hadde flykta hit, til Liverpool.

    For det kom et jaktlag, til den gården, som prøvde å drepe meg, i juli 2005 da.

    Så fikk jeg de pengene tilbake, fra søstera mi, akkurat like etter at jeg hadde fått meg jobb på Arvato, her i Liverpool, husker jeg.

    Men men).

    Jeg hadde jo dårlig samvittighet, må jeg vel si.

    Eller var nedtrykt.

    Siden jeg kom med dårlige nyheter.

    Om at jeg var forfulgt av noe ‘mafian’ osv.

    Så derfor ble det sånn, at jeg ofte kjøpte en god del øl, osv.

    Sånn at jeg og Martin drakk litt da.

    Siden jeg syntes jeg kunne betale det, siden jeg kom med så dårlige nyheter da.

    Men egentlig, så var det ikke sånn, at jeg hadde planlagt å bo på den gården.

    Jeg hadde tenkt å dra inn til Oslo.

    Og bestilte rom på Perminalen der, fra gården dems da, den første dagen der vel.

    (For det var billigere enn hotell da).

    Men, jeg ville gjerne låne et våpen av onkel Martin da.

    Som hadde den våpensamlingen.

    Men det ville ikke Martin låne meg da.

    Og hu Grete, som var samboer-dama hans, (og som eide gården).

    Hu sa at hennes kvinnelige intuisjon, fortalte henne, at jeg burde bli på gården.

    Så da sa jeg det var greit.

    Og vi ble enige om at jeg skulle betale 500 kroner i uka, til mat da.

    Så sånn var det.

    Så det var ikke noe sånn arbeidskontrakt, eller noe, som jeg hadde der.

    Det var vel bare et besøk, vil jeg si.

    Eller, at jeg fikk lov å bo der, (på ubestemt tid), av hu Grete Ingebrigtsen da.

    Så jeg mener at jeg egentlig da har lov å bo der enda.

    Og har hevd på den gården da.

    Siden den avtalen da vel må sies å gjelde enda, mener jeg.

    Men men.

    Det får tiden vise eventuelt, om advokater osv. også er enige i det.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 4.

    Her kan man se det, at et av stedene jeg vokste opp, på 70-tallet, var Storgata, på Østre Halsen, (som da lå i Tjølling kommune):

    storgata tjølling

  • strømm engelsk

    http://en.wikipedia.org/wiki/Str%C3%B8mm

    PS.

    Nei, det området som heter Svelvik kommune nå, det het visst ‘Strømmen’, i gamle dager.

    Og var en enhet, sammen med Hurum.

    Så sånn var det.

    Så kanskje det er noen fra Strømmen, i Skedsmo, som ikke liker dette?

    Og som tuller med meg?

    Hvem vet.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    hurum og strømmen

    http://homepage.mac.com/tangen/museumno.html







  • Gmail – Problemer med at faren min lot meg bo alene, fra jeg var ni år







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Problemer med at faren min lot meg bo alene, fra jeg var ni år





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Sep 17, 2010 at 7:13 PM





    To:

    post@bufdir.no



    Hei,

    jeg har kontaktet politiet, og folk som Fylkesmannen i Oslo og Akershus, angående dette, men ingen viser noen vilje til å ta disse problemene på alvor.
    Jeg får ikke Fri Rettshjelp, og politiet i Svelvik, vil ikke gjøre noe, før jeg møter opp hos dem, men jeg lever i landflyktighet, i England.

    Men faren min har senere drevet med 'bølleringing', ovenfor meg, så jeg vil gjerne formalisere, hva som har foregått, for å få kontroll, opp mot faren min da, og eventuelt fremtidig 'tull' fra han.

    Først, da jeg var 18-19 år, så tenkte jeg sånn, at jeg bare skulle glemme de problemene, og se fremover.
    Men nå i det siste, så har jeg hørt at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian', i Oslo, og lurer på om dette er linket med problemene jeg hadde, med omsorgssvikt, under oppveksten da.

    Faren min lot meg bo alene i to leiligheter, på Bergeråsen, i Svelvik kommune, fra jeg var ni år, det var først i Hellinga 7B, og siden i Leirfaret 4B.
    Min far bodde nede hos ei dame han fant seg, som heter Haldis Humblen.

    Min far heter Arne Mogan Olsen.
    Så det hendte jeg satt og grein mye, og lurte på hvorfor faren min hadde forlatt meg og sånn da.
    Og mora mi bodde i Larvik, og hu gikk jeg ikke så bra overens med, for hu var veldig streng, og jeg likte ikke av vi flytta fra faren min, da jeg var tre år.

    Så hu sendte meg til faren min da, i 1979.
    Så flytta han ned til Humblen, i 1980.
    Så ble jeg myndig, i 1988, og faren min solgte leiligheten jeg bodde i, våren 1989.

    Og jeg flytta til Oslo, for å studere, seinere i 1989 da.
    Og har nesten ikke hatt noe med faren min og Humblen-familien, å gjøre, etter dette.
    Men nå, for et drøyt år siden vel, så begynte faren min å 'bølle-ringe'.

    Så skjønner at dette ikke er ferdig enda.
    Jeg sa til han, at jeg ikke ville ha fler telefoner fra han.
    Men han hørte ikke, og ringte 20-30 ganger, eller noe sånt.

    Så jeg vet ikke hva han kan tenkes å finne på.
    Derfor vil jeg gjerne ha problemene med faren min formalisert.
    Så kanskje det ville holdt han i sjakk, tenkte jeg.
    Men politiet 'spiller ikke ball', og ikke Fylkesmannen i Oslo og Akershus heller, som jeg søker om Fri Rettshjelp, siden jeg bor i utlandet.

    Har dere i Bufetat noe råd om hvordan jeg kan få løst denne floken, med faren min, og omsorgssvikten fra han, under oppveksten min.
    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen