![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
CV
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Sep 9, 2010 at 12:59 PM | |
|
To: Gillian.Hartley@liverpool.gov.uk | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
CV
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Sep 9, 2010 at 12:59 PM | |
|
To: Gillian.Hartley@liverpool.gov.uk | ||
| ||
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3802889.ece
PS.
Forresten, under Treholt-saken, på 80-tallet.
Så var det en dag, som jeg stod i buss-skuret, ved gamlehjemmet, ved Bergeråsen, og venta på bussen til Drammen, var det vel.
(Kanskje jeg skulle til mora mi i Larvik, og ta toget fra Drammen?)
Og to nabokoner, som bodde i sosialleilighetene i Leirfaret og Hellinga.
(De var naboer av meg da, med andre ord.
Som bodde i den eneste boligen i det nabolaget, som ikke var sosialleilighet).
Og da sa Fru Waage, som jeg tror at hu ene kona var.
Fru Waage og hu andre kona, snakka sammen, og de var enige om, at de ikke trodde at Treholt var skyldig.
Og det var ikke jeg helt enig i, husker jeg.
Men jeg sa ikke noe.
Jeg bare stod der og venta på bussen.
Men nå kan det kanskje virke litt mer som at Fru Waage hadde rett, synes jeg.
Men men.
Så man burde kanskje ikke alltid stole like mye på media og politiet.
Kanskje man heller burde ringe Fru Waage, (hvis hu lever enda), for hu virka som å ha peiling på sånt her.
Men men.
Bare noe jeg tilfeldigvis kom på.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Broren min, Axel Thomassen, han driver jo restauranten Oskar Braaten, på Torshov, i Oslo.
Det står at en mafia, dominerer restaurant-bransjen i Oslo.
Kan det være sånn, at broren min, Axel Thomassen, er med i denne mafiaen?
Hvem vet.
Det ville vel ikke vært usannsynlig kanskje, å tro dette, når man vet hva som foregår.
(At jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe de kalte “mafia’n” der, som jeg har skrevet om på bloggen, mange ganger).
Men dette er vel egentlig politiarbeid, vil jeg si.
Men Politiet i Norge, de er kanskje ikke tøffe nok da?
Enten det, eller så går de ikke etter boka.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Fra artikkelen ovenfor, så virker det også sånn, synes jeg, som at det er de vanlige folka, ansatt i restaurant-bransjen, som må si fra om tilstandene der.
Om at det finnes en slags mektig ‘Oslo-mafia’, eller hva man skal kalle det.
(Kanskje det er disse som har tullet med meg, i Rimi?
At f.eks. folk som Jan Graarud, Kjetil Prestegarden, eller Anne Neteland sin ambulerende, i år 2000, (Håvard?), var med i denne mafiaen, de og?
Det er ihvertfall disse tankene, som dukker opp i huet mitt, når jeg fordøyer den artikkelen ovenfor nå).
Mens politiet, det virker nesten som at de vil dysse ned dette.
At de vil dekke over at det finnes en sånn mektig mafia i Oslo.
(Som kanskje for det meste har hvite/norske folk i seg, og som ikke er den samme mafiaen, som den albanske/jugoslaviske mafiaen, da kanskje?
Hvem vet).
Så det virker som at politiet ikke forteller til folk, hva som foregår, synes jeg.
Men at politiet driver med noe slags ‘cover-up’, og feier dette under teppet, synes jeg.
Sånn virker det ihvertfall for meg, etter å ha lest artikkelen ovenfor.
Og etter å ha prøvd å få rettighetene mine, fra Kripos og Politiet i Oslo, blant annet, etter at jeg overhørte det her, at jeg var forfulgt av noe som ble kalt “mafia’n”, i Oslo, i 2003.
Så dette var ikke bra, fra politiet, synes jeg.
For det heter jo, at det skal være åpenhet i samfunnet.
Men dette synes jeg minner om hemmelighold, hvis jeg skal være helt ærlig.
Så her er det nok mye råttent i Norge, (og kanskje spesielt i Oslo, kan de vel tyde på), hvis jeg ikke tar helt feil.
Så sånn er nok det.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
http://www.na24.no/article2979435.ece
PS.
Skulle vi ha skattet for den ullgenseren da, som kanskje var verdt 1000 kroner, lurer jeg på nå, når jeg leser om de gavene til norske politikere, i NA24, osv.
Jeg har noe som kalles ømfintlig hud, sa en lege i Svelvik en gang.
Når faren min tok meg med dit, etter at jeg klagde på det, at sånne stil-longs klødde, som 9-10 åring.
Så jeg er ikke så glad i sånne ullgensere.
Så jeg ga min Vegard Ulvang-genser, til broren min Axel, etter at jeg hadde kommet hjem fra det seminaret.
Og søstra mi fikk masse Pringles-bokser osv., som vi fikk masse av der.
Og et annet år, så fikk min søsters sønn Daniel, han fikk en sånn CD-walkman av meg, som jeg vant i en konkurranse der oppe, (på Storefjell), som vårt lag, (Per Øivind Fjellhøy sitt distrikt), vant.
(Jeg hadde CD-spiller i bilen og trengte ikke CD-walkman akkurat.
Og jeg tror ikke at søstera mi ville ha den.
Noe sånt, jeg husker ikke helt nøyaktig.
Men men).
(Det her må ha vært høsten år 2000, mener jeg).
Høsten 1999, så var jeg ikke med på noen konkurranser der oppe, for da hadde mora mi, Karen Ribsskog, nettopp dødd.
Så da satt jeg ikke på med Rimi-bussen opp dit.
Da bare kjørte jeg opp selv, til Geilo, på fredag morgen.
Og kjørte tilbake ned til Oslo, på fredag kveld.
For da var det noe informasjon da, som jeg burde få med meg, sa distriktsjefen min det året, som var Jan Graarud vel).
Men skulle broren min ha skattet for den ullgenseren da?
(Som kanskje var verdt 1000 kroner).
Hvem vet.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
CV
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, Sep 8, 2010 at 4:05 PM | |
|
To: "Hartley, Gillian" <Gillian.Hartley@liverpool.gov.uk> | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
FORESPØRSEL PENSJON.
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, Sep 8, 2010 at 3:46 PM | ||||
|
To: "Lunde, Åse-Berit" <Ase-Berit.Lunde@nav.no> | |||||
| |||||
PS.
Det som skjedde, da mora mi døde.
Det var dette.
Den samme måneden, som jeg ble butikksjef, så fikk mora mi diagnosert brystkreft.
Det husker jeg at søstera mi ringte og sa.
Det var da jeg var på butikksjef-seminar, på Storefjell, med Rimi, høsten 1998.
Den samme uka som jeg begynte som butikksjef.
(Så det var kanskje en litt rar tilfeldighet?
At disse tingene skjedde samtidig, mener jeg.
Men men).
Og et år etter, så var mora mi død.
Og jeg trodde det var pga. brystkreften.
Men, en lege i Helgeroa, (som var legen til mormora mi).
Han hinta litt om, syntes jeg, da jeg var hos han, i forbindelse med at onkel Martin, ville at jeg skulle gå til lege og psykolog, etter at jeg overhørte i 2003, i Oslo, at jeg var forfulgt av noe som ble kalt ‘mafian’.
Dette var i 2005.
Og da hinta han Dr. Ness, i Helgeroa, om at mora mi hadde tatt selvmord, mener jeg det var.
Men, ingen i min familie har sagt noe til meg, som skulle tyde på at det var snakk om noe annet enn den brystkreften.
Mora mi fikk cellegift, på Radiumhospitalet.
Men hun mista ikke håret, men hu fikk grått hår da.
(Noe jeg syntes var litt rart, at hu ikke mista håret av cellegiften.
Men men).
Så det var litt spesielt, syntes jeg.
Men men.
Det var onkel Martin, som fant mora mi, i Drøbak, der hu bodde.
Da hadde hu visst hatt noe slags sammenbrudd da.
Og søstera mi ringte meg, så kjørte jeg ned til Moss sykehus da.
Og besøkte mora mi, høsten 1999.
Og søstera mi og Axel satt på.
Dette var en søndag vel, mener jeg.
Og noen dager seinere, så ringte søstera mi, og sa at mora vår var død da.
Og da vi var og besøkte mora vår, så satt hu i rullestol.
Men hvorfor hu gjorde det, det veit jeg ikke.
Men Martin, han var litt som en klegg, rundt alt det her.
Han fant mora vår.
Og han skulle også bli med og ha noen ting i boet, etter mora vår.
Enda Martin ikke egentlig skulle hatt noe arv, etter mora vår.
Men jeg tenkte ikke på det boet, til mora vår, i Drøbak, som noe særlig verdt.
Så jeg så på det mest som et ork.
(For mora mi var så uhygenisk, osv., husker jeg.
Så jeg så på f.eks. tallerkner og sånn, og glass, som noe ekkelt, for hu vaska ikke opp ordentlig.
Og jeg syntes ikke at hu hadde noen særlig fine ting da).
Så det med å dele boet etter mora mi.
Det kalte søstera mi, ‘å rydde’.
Så jeg våkna aldri opp av det.
Det er første gang jeg har drevet med noe sånn dødsbo-greier.
Og jeg bare svarte helt vilkårlig, om jeg skulle ha det og det.
Men de andre har kanskje tatt det her dødsviktig.
Det her med delinga av boet etter mora mi.
Jeg hørte at onkel Martin klagde på meg, i 2005, på at jeg fikk alle bøkene, etter mora mi.
Men hva gjorde onkel Martin der i det hele tatt da?
Jo, søstera mi, hadde invitert han til å bli med, å dele boet etter mora mi.
Derfor har jeg klagd til Tingretten i Follo, for søstera mi, Pia Ribsskog, var arbeidsledig da.
Og det passet at hun fikk jobben, å dele boet etter mora mi.
Siden jeg var travel Rimi-butikksjef.
Men, søstera mi gjorde det ikke riktig, synes jeg.
Siden hu hadde med onkel Martin der.
Så han var litt som en klegg kanskje, under den prosessen.
Så det har jeg også klaget på, til Tingretten i Follo.
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Hvis du går på www.johncons.org.
Og så velger ‘Doner’.
Så burde det være mulig å donere penger, for å drive johncons-nettstedene mm., gjennom en paypal-knapp, som er på den siden.
Så dukker forhåpentligvis eventuelle donasjoner opp på min bankkonto hos RBS, her i England.
Jeg kan publisere det, på bloggen, hvis jeg får noen sånne donasjoner.
Og jeg kan ha et regnskap osv., på bloggen, om hvordan disse pengene eventuelt blir brukt da.
Men men.
Vi får se hva som skjer.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Appeal against the decition, to put a sanction, on my Jobseekers Allowance, for not going on Employment Zones-meting at Sencia/Fwd: Problems with the Employment-zone meeting/Fwd: New review-meeting?
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Tue, Sep 7, 2010 at 7:26 PM | |
|
To: Contact-Us@jobcentreplus.gsi.gov.uk Cc: konsulat.london@mfa.no Bcc: contactus@cccs.co.uk, InfoDesk@ohchr.org | ||
| ||
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10036391
PS.
Men det husker jeg, fra da jeg var sånn 5-6 år, og jeg og søstera mi, Pia Ribsskog, vi bodde hos mora vår, Karen Ribsskog og stefaren vår, Arne Thormod Thomassen, i Larvik.
Og i Larvik, så var det ingen mørkhudede folk, på denne tiden.
(Dette var i 1976 ca., vil jeg tro).
Så jeg og søstera mi, vi var sånn 5-6-7 år gamle, men vi hadde aldri sett noen som var mørkhuda.
(Enda vi ofte var med mora vår, på kafeteriaer og handlerunder, i Larvik sentrum).
Så stefaren vår kjørte inn til Oslo, med mora vår, og meg og søstera mi da.
Så glante vi som bare det, når det gikk forbi en neger, på gata.
(Det var vel sånn, at Arne Thormod og mora vår, hadde fortalt oss på forhånd, tror jeg, når vi kjørte fra Larvik, at nå kom vi kanskje til å få se negere, siden vi skulle til Oslo.
Også har kanskje en av dem sagt det da, noe sånt som, at ‘se der går det en neger’, eller noe sånt da.
Det her var vel i Grensen, eller noe, tror jeg.
Noe sånt.
Men men).
For det fantes ikke negere i Larvik, så det hadde vi aldri sett før.
Og heller ikke hos faren vår på Berger, så fantes det negre, eller andre mørkhudede.
Så det var kun hvite nordmenn, som bodde i Vestfold, på den første halvdelen av 70-tallet, sånn som jeg husker det.
(Så det var litt av en kulturforrandring, for meg, må jeg nok si, å flytte til Oslo, på slutten av 80-tallet, hvor nesten halvparten av innbyggerne nå vel er mørkhudede eller fremmedkulturelle da.
Men men.
Men jeg prøvde å oppføre meg høflig likevel da, selv om de som bodde i Oslo ofte var fra en annen kultur.
Så det oppstod selvfølgelig situasjoner, siden jeg er så norsk, av kultur, siden jeg vokste opp i 70-tallets Larvik, hvor det bare fantes hvite, norske folk, og ingen utlendinger.
(Ihvertfall ikke mørkhudede utlendinger.
Ikke som jeg kan huske, ihvertfall).
Men men).
Men jeg husker at vi også kjørte ned mot Grenland.
Og der var det faktiskt noen negere, som hang i et kryss vel, og som stefaren vår, Arne Thormad Thomassen, spurte om veien et eller annet sted da.
(Men da hadde vi allerede sett negere i Oslo, mener jeg å huske.
Så da var det ikke like spennende, med de negerne i Grenland da.
Eller var det narkomane vi så der kanskje?
Nei, det i Grenland husker jeg litt dårlig, for vi kjørte ned dit ganske ofte.
Men i Oslo var vi bare noen få ganger, med Arne Thormod Thomassen, på 70-tallet, så det husker jeg bedre).
Men det her husker jeg godt enda.
Så det at norske unger ikke skjønner at dem ikke er negre, eller mørkhudede da, det tror jeg ikke noe på.
Ungene ser det, at noen er hvite og at noen er svarte.
At dem ikke skjønner dette selv, det har jeg ingen tro på.
Så her har nok ikke Mette Hanekamhaug beina på jorda, vil jeg si.
Jeg har jo før skrevet, at hun var litt som Bambi på isen, når hu kom inn på Stortinget.
På en litt merkelig måte vel, etter masse omtellinger.
(Så da mener jeg det, at hu blir nesten som en slags ‘reserve’ på Stortinget.
At hu fikk så få stemmer, at hu var ‘sistemann’, som kom inn.
Så hu er vel den vi burde høre minst på, på Stortinget da, mener jeg.
At hu da blir den siste, av de som er på Stortinget, som vi burde høre på.
Så hu burde ligget litt lavt, (ihvertfall denne stortingsperioden), mener jeg.
Jeg synes det blir rart, at ei som såvidt kom inn på Tinget, skal ha en så skyhøy profil, i media, og attpåtil fortelle alle folk i Norge, hva dem skal mene og gjøre.
Nei, det blir litt feil da, mener jeg.
Hvis hu står på førsteplass på lista, så kan man kanskje gjøre sånn, mener jeg.
Men ikke hvis du er et tredje-fjerde valg, som såvidt kommer inn på Tinget, etter kjempemange omtellinger, mener jeg.
Som et utjevningsmandat, heter det vel.
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se).
Og nå, et år eller to seinere, så skal hu liksom fortelle Ola og Kari Nordmann hva dem skal synes da, og hvordan dem skal oppdra ungene sine, osv.
Jeg tror vi må ta det, som denne personen, Mette Hanekamhaug, sider, med en liten klype salt.
Var det de samme kreftene, (Bilderberger?), som fikk Hanekamhaug inn på Stortinget, som også fikk George W. Bush, til å bli valgt som president i USA, etter mange omtellinger, i staten Florida, hvor hans bror var guvernør, på den tiden?
Er det noe lurifaks ute å går her, lurer jeg.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen