johncons






  • Gmail – To the superior of Mr. Brian Rimmer, Manager Jobcentre Plus, Birkenhead







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    To the superior of Mr. Brian Rimmer, Manager Jobcentre Plus, Birkenhead





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Sep 1, 2010 at 2:58 PM





    To:

    CONTACT-US <CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk>



    Hi,

    I think I'm being very unfairly punished by the Jobcentre, by losing my Jobseekers Allowance.

    I don't really know how complain eighter, because this case is a mess.

    I went to the Jobcentre, on a sign-on meeting, on Thursday 26. august.

    And was informed of a sanction, on my Jobseekers Allowance, which was un-fairly put on me I think.
    I went to the meeting, in co-operation with the Jobcentre, to Sencia Pall Mall.

    And when I was told, that the meeting was at another address, I imidiately called Sencia, who told me to contact the Jobcentre, for a new appointment, which I did the same day.

    So that you punish me for this, is evil of you, I think.

    This is like you are part of a conspiracy against me, I think I have to say.
    And I've already sent a complaint, to this e-mail address, last week.
    And in your letter, that I received today, I'm told to use a special form, if I want to complain.

    So this case is just a mess now, I think.
    How can you send the letter after the sign-on meeting where they told about the sanction?
    How can you make a mess out of a case like this, when this is about money I'm depending on, to pay my bills and to pay my food?

    This is pure evil by you at the Jobcentre, I think.
    I was told by a clerk at the Jobcentre, that I would get Jobseekers Allowance, untill I found a job.
    And now you tell me that I can't get this, after that you had an un-fair case against me, I think.

    And after making a mess out of the complaint process as well.
    This makes me angry and frustrated, that you can mess with peoples money like this.
    Do you want me to rob a bank?

    What's the meaning of this?

    Please tell me that this is a joke from you, or a bad dream, or something by Kafka.
    Regards,
    Erik Ribsskog












  • Gmail – Henvendelse







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Henvendelse





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Sep 1, 2010 at 2:08 PM





    To:

    "Svensli, Tove" <Tove.Svensli@dsb.no>


    Cc:

    bjorn.kolby@lo.no


    Bcc:

    hv-02.kontakt@mil.no



    Hei,

    nå viser jo jeg også til den e-posten.
    Jeg spørr om dere kan sende en kopi av jobbsøknaden?
    Hvordan kan det ha seg, at dere har sikkerhetsklareringer, uten å si fra?

    Det lukter råttent, synes jeg.
    Jeg er også i Heimevernet, så sånt kan jeg spørre om, mener jeg.
    Hva var det dere skulle med alle disse adressene egentlig?

    Arne Thomassen, han trengte ikke adressene fra da jeg bodde hos faren min, for eksempel.

    Og jeg blir kanskje tulla med, for jeg hadde jobba full uke på OBS Triaden, og kom hjem fra jobb på fredags ettermiddag.

    Ble dratt mot min vilje, vil jeg si, til Forsvarets Overkommando.
    Og måtte jobbe 30-40 timer, den helga der.
    Og på søndagen, så ble jeg satt oppå en truck.
    Enda jeg var data-student, egentlig og ikke hadde truck-sertifikat.

    Og var da stup-trøtt og kræsja da selvfølgelig inn i en dørkarm, hos Forsvarets Overkommando der.
    Men da hadde jeg jobba 70-80 timer den uka, og hadde ikke noe på en truck å gjøre.

    Men de her folka tulla med meg da.

    Jeg leide et rom av Thomassen, som er samboer med Mette Holter, som har bodd hos en amerikansk mafia-familie, ved navn Ancona, på 60 og 70-tallet vel.
    Så dette kan ha vært noe mafia-plott kanskje.

    Også har Nato tulla med meg, pga. det med den dørkarmen, seinere kanskje.
    Sionister antagelig.
    Heia New World Order!
    Så her er det noe raritet fra dere.

    Holder dere meg for narr?
    Her er det noe galt, mener jeg.
    Jeg har masse arbeidssaker, så jeg sender den her også til LO, samt til HV.

    Erik Ribsskog

    2010/9/1 Svensli, Tove <Tove.Svensli@dsb.no>

    Hei

    Viser til mail fra oss i dag. Vi anser at saken med dette er

    besvart og ferdigbehandlet fra vår side.

    mvh

    Tove Svensli

    seniorrådgiver

    HR/personal

    —————————————————————————————————————–

    DIREKTORATET FOR SAMFUNNSSIKKERHET OG BEREDSKAP (DSB)

    Rambergveien 9

    Postboks 2014, 3103 Tønsberg

    E-post Tove.Svensli@dsb.no

    postmottak@dsb.no

    Telefon (+47) 33 41 25 81

    Mobil (+47) 93 26 67 12

    www.dsb.no

    Et trygt og robust samfunn – der alle tar ansvar

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 1. september 2010 14:37

    Til: Svensli, Tove

    Emne: Re: Henvendelse

    Hei,

    ok, var det en sikkerhetsklarering, som ble foretatt.

    Det var jeg ikke klar over, dessverre.

    Jeg ble visst også sikkerhetsklarert, en gang i 1990, var

    det vel, som min tidligere stefar, Arne Thomassen, dro meg med på Forsvarets

    Overkommando, for å rydde et lager, for et firma han jobba i.

    For det skulle gjøres på en helg.

    Og da fortalte han meg, at jeg skulle sikkerhetsklareres, så

    det skjønte jeg.

    Og det var visst gjort på et blunk.

    Han prata med en på et kontor hos Forsvarets Overkommando

    da, ettersom jeg skjønte.

    Hvordan gikk sikkerhetsklareringen min hos dere da?

    Jeg måtte jo skrive alle mine tidligere adresser, på et

    skjema, hos dere, i forbindelse med den jobben.

    Jeg har senere fått se det, at en adresse jeg hadde da jeg

    bodde hos nettopp min tidligere stefar da, Arne Thomassen, har blitt registrert

    som Kongegata, i Larvik.

    Mens vi egentlig bodde på en hytte i Brunlanes.

    Jeg lot jo min mor se over dette, før jeg søkte jobben hos dere.

    Eller jeg pratet vel med henne på telefon.

    Men dere sjekket vel kanskje opp dette da.

    Fant dere noen uregelmessigheter, når dere sammenlignet min søknad

    og Folkeregisteret?

    Jeg lurer på om dette er noe som har blitt skrevet feil hos Folkeregisteret,

    (dette med at jeg liksom skulle ha bodd i et år, eller noe, i Kongegata i

    Larvik), jeg lurer på om dette skjedde før eller etter at jeg søkte jobb hos dere,

    i 1993.

    For dere kan vel se det, at jeg ikke skrev om Kongegata i Larvik.

    Hvis dere har søknaden min fremdeles, mener jeg.

    Folkeregisteret, de vil ikke forrandre på dette nå.

    Men hvis dere kan sende en kopi av søknaden min, så kan jeg kanskje forklare

    Folkeregisteret det, at dette ikke er noe jeg finner på nå.

    For jeg ringte jo også min mor, for å dobbeltsjekket de adressene jeg oppga til

    dere, husker jeg.

    Så kanskje jeg skrev nøyaktig hvor i Brunlanes vi bodde, (for det husker jeg

    ikke selv nemlig).

    Men kanskje min mor fortalte dette, og jeg skrev det på søknaden hos dere,

    mener jeg.

    Så kanskje jeg kunne fått oversendt en kopi av jobbsøknaden min, hos dere,

    tenkte jeg.

    Isåfall hadde det vært veldig fint!

    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/9/1 Svensli, Tove <Tove.Svensli@dsb.no>

    Hei Erik Ribsskog

    Viser til din henvendelse på mail av 2. mars og 13. juli 2010. Vi vil

    innledningsvis beklage den sene tilbakemelding.

    Du

    viser i din mail til forhold omkring et jobbintervju tilbake til 1993 i Oslo,

    samt spørsmål som ble stilt til deg om hvor du hadde bodd i oppveksten.

    Deretter stiller du spørsmål om dette intervjuet er blitt brukt mot deg på en

    negativ måte i ettertid. Vi vil forsøke å gi deg svar på dine spørsmål.

    Når

    det gjelder jobbintervju tilbake til 1993 i Oslo, i forbindelse med en stilling

    i daværende IT-seksjonen ble det gjennomført en sikkerhetsklarering etter en

    fastsatt standard. Bosted med mer var en del av spørsmålene. Alle som deltok

    under jobbintervju fikk de samme spørsmålene under sikkerhetsklareringen, og

    det var med andre ord ikke noe som gjaldt særskilt for deg. Hensikten med

    sikkerhetsklarering er å påse at de som tilsettes innehar de nødvendige

    kvalifikasjoner for å håndtere fortrolig informasjon.

    Opplysninger

    som ble mottatt i den forbindelse er oppbevart på en fortrolig måte. DSB

    kjenner ikke til at disse opplysninger om deg i ettertid har blitt benyttet på

    en negativ og uheldig måte. DSB beklager at du opplevde spørsmålene som

    ubehagelig, og det er mulig vi burde vært klarere på hvorfor det ble

    gjennomført en sikkerhetsklarering av deg.

    Vi

    håper med dette at du har fått svar på din henvendelse.

    Mvh

    Tove Svensli

    seniorrådgiver

    HR/personal

    —————————————————————————————————————–

    DIREKTORATET FOR SAMFUNNSSIKKERHET OG BEREDSKAP (DSB)

    Rambergveien 9

    Postboks 2014, 3103 Tønsberg

    E-post Tove.Svensli@dsb.no



    postmottak@dsb.no

    Telefon (+47) 33 41 25 81

    Mobil (+47) 93

    26 67 12

    www.dsb.no

    Et trygt og robust samfunn – der alle tar

    ansvar












  • Gmail – Henvendelse







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Henvendelse





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Sep 1, 2010 at 1:36 PM





    To:

    "Svensli, Tove" <Tove.Svensli@dsb.no>



    Hei,

    ok, var det en sikkerhetsklarering, som ble foretatt.
    Det var jeg ikke klar over, dessverre.
    Jeg ble visst også sikkerhetsklarert, en gang i 1990, var det vel, som min tidligere stefar, Arne Thomassen, dro meg med på Forsvarets Overkommando, for å rydde et lager, for et firma han jobba i.

    For det skulle gjøres på en helg.
    Og da fortalte han meg, at jeg skulle sikkerhetsklareres, så det skjønte jeg.
    Og det var visst gjort på et blunk.

    Han prata med en på et kontor hos Forsvarets Overkommando da, ettersom jeg skjønte.
    Hvordan gikk sikkerhetsklareringen min hos dere da?
    Jeg måtte jo skrive alle mine tidligere adresser, på et skjema, hos dere, i forbindelse med den jobben.

    Jeg har senere fått se det, at en adresse jeg hadde da jeg bodde hos nettopp min tidligere stefar da, Arne Thomassen, har blitt registrert som Kongegata, i Larvik.
    Mens vi egentlig bodde på en hytte i Brunlanes.

    Jeg lot jo min mor se over dette, før jeg søkte jobben hos dere.
    Eller jeg pratet vel med henne på telefon.
    Men dere sjekket vel kanskje opp dette da.

    Fant dere noen uregelmessigheter, når dere sammenlignet min søknad og Folkeregisteret?
    Jeg lurer på om dette er noe som har blitt skrevet feil hos Folkeregisteret, (dette med at jeg liksom skulle ha bodd i et år, eller noe, i Kongegata i Larvik), jeg lurer på om dette skjedde før eller etter at jeg søkte jobb hos dere, i 1993.

    For dere kan vel se det, at jeg ikke skrev om Kongegata i Larvik.
    Hvis dere har søknaden min fremdeles, mener jeg.
    Folkeregisteret, de vil ikke forrandre på dette nå.

    Men hvis dere kan sende en kopi av søknaden min, så kan jeg kanskje forklare Folkeregisteret det, at dette ikke er noe jeg finner på nå.

    For jeg ringte jo også min mor, for å dobbeltsjekket de adressene jeg oppga til dere, husker jeg.

    Så kanskje jeg skrev nøyaktig hvor i Brunlanes vi bodde, (for det husker jeg ikke selv nemlig).
    Men kanskje min mor fortalte dette, og jeg skrev det på søknaden hos dere, mener jeg.
    Så kanskje jeg kunne fått oversendt en kopi av jobbsøknaden min, hos dere, tenkte jeg.

    Isåfall hadde det vært veldig fint!
    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/9/1 Svensli, Tove <Tove.Svensli@dsb.no>

    Hei

    Erik Ribsskog

    Viser til din henvendelse på mail av 2. mars og 13. juli 2010. Vi vil

    innledningsvis beklage den sene tilbakemelding.

    Du

    viser i din mail til forhold omkring et jobbintervju tilbake til 1993 i Oslo,

    samt spørsmål som ble stilt til deg om hvor du hadde bodd i oppveksten.

    Deretter stiller du spørsmål om dette intervjuet er blitt brukt mot deg på en

    negativ måte i ettertid. Vi vil forsøke å gi deg svar på dine spørsmål.

    Når det gjelder

    jobbintervju tilbake til 1993 i Oslo, i forbindelse med en stilling i daværende

    IT-seksjonen ble det gjennomført en sikkerhetsklarering etter en fastsatt

    standard. Bosted med mer var en del av spørsmålene. Alle som deltok under

    jobbintervju fikk de samme spørsmålene under sikkerhetsklareringen, og det var

    med andre ord ikke noe som gjaldt særskilt for deg. Hensikten med

    sikkerhetsklarering er å påse at de som tilsettes innehar de nødvendige

    kvalifikasjoner for å håndtere fortrolig informasjon.

    Opplysninger som

    ble mottatt i den forbindelse er oppbevart på en fortrolig måte. DSB kjenner

    ikke til at disse opplysninger om deg i ettertid har blitt benyttet på en

    negativ og uheldig måte. DSB beklager at du opplevde spørsmålene som

    ubehagelig, og det er mulig vi burde vært klarere på hvorfor det ble

    gjennomført en sikkerhetsklarering av deg.

    Vi håper med

    dette at du har fått svar på din henvendelse.

    Mvh

    Tove Svensli

    seniorrådgiver

    HR/personal

    —————————————————————————————————————–

    DIREKTORATET FOR SAMFUNNSSIKKERHET OG BEREDSKAP (DSB)

    Rambergveien 9

    Postboks 2014, 3103 Tønsberg

    E-post Tove.Svensli@dsb.no

    postmottak@dsb.no

    Telefon (+47) 33 41 25 81

    Mobil (+47) 93 26 67 12

    www.dsb.no

    Et trygt og robust samfunn – der alle tar ansvar












  • Gmail – Klage på amerikanerne/Fwd: [Support Desk] Re: Problems with uploading files on groups, on Scribd (ticket #76567)







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på amerikanerne/Fwd: [Support Desk] Re: Problems with uploading files on groups, on Scribd (ticket #76567)





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Aug 31, 2010 at 7:48 PM





    To:

    mail.bxl@efta.int



    Hei,

    kan dere se på dette?
    Jeg mener at amerikanerne her er klart proteksjonistiske, og forsvarer firmaet Microsoft, gjennom å tulle med dokumenter jeg har, om en arbeidssak, mot Bertelsmann Arvato's skandinaviske Microsoft-aktivering, i Liverpool, gjennom det amerikanske firmaet Scribd.

    Sånn virker det ihvertfall for meg.
    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: Tue, Aug 31, 2010 at 7:19 PM
    Subject: Re: [Support Desk] Re: Problems with uploading files on groups, on Scribd (ticket #76567)

    To: Support Desk <copyright@scribd.com>

    Hi,

    unfortunatly, that shit don't get passed my bullshit-detector.
    Why would you just stop letting people use the 'Group'-utility.

    And don't you inform people in advance.

    This must be just some CIA/Illuminati/Microsoft-stuff to help out Microsoft, in connection with my employment-case against them.
    How many shares have Microsoft bought with you?
    I think each and every country, (like Norway, and the UK), have to have their own services like this, because I don't think one can trust the American ones unfortunatly.
    I think politics affects decitions from companies like yours.

    The CIA mess to much around, with Europeans, when they use American services, I suspect.
    But perhaps I can ask the EU, if they can help me with this.
    Because, we are really two business-partnes, (I think one can say), you provide the publishing, and I provide the content.

    But, you change our business-agreement, just like that, for no good reason.
    So this is really a business-case, I think, so I'm going to have a re-think about this, and see what I'm going to do, regarding contacting the EU about this etc.

    We'll see.
    Good luck with continuing mixing politics in your business-stuff.
    Best regards,
    Erik Ribsskog

    On Tue, Aug 31, 2010 at 5:06 PM, ScribdGary <notifications-copyright@scribd.com> wrote:


    ^^^ TEXT ABOVE THIS LINE IS ADDED TO YOUR REQUEST ^^^


    Ticket #76567: Problems with uploading files on groups, on Scribd

    Your request (#76567) has been deemed solved.

    To review, comment and reopen the request, follow the link below:

    http://support.scribd.com/tickets/76567



    ScribdGary, Aug 31 09:05 am (PDT):

    Thanks for the feedback. We understand that this transition will cause some complications, and are making every effort to minimize any impact this change may have on our users.



    Erik Ribsskog, Aug 31 12:16 am (PDT):

    Hi,

    I think this is a bit in-convenient.

    I've started using the 'Groups'-function, and sent the link for the group,
    with my employment-case in it, to a lot of people.

    Is it Microsoft who has told you to do this?

    I think this has a smell to it.

    Erik Ribsskog



    ScribdGary, Aug 30 03:58 pm (PDT):

    I apologize for the delayed response. Throughout the month, Scribd will be rolling out new features that will ultimately replace our existing Groups option. As such, features previously available in Groups will be phased out. I apologize for any inconvenience this may cause in the meantime.

    As a workaround, have you tried using the new Collections option? Collections is a feature that allows you to combine your documents and other documents of similar interest within a single collection that you can display and share with others. To check out more info about Collections, please visit http://support.scribd.com/entries/118527.



    Erik Ribsskog, Aug 28 10:04 am (PDT):

    Hi,

    I have a bit of problems, with uploading documents now, on a group I've
    started on Scribd:

    http://www.scribd.com/groups/view/14830-arvato-services-ltd-s-microsoft-scandinavian-product-activation

    I've tried using both Google Chrome and Internet Explorer, but I only get an
    error-message:

    '
    This web page has a redirect loop.'.

    I also had some problems, when I tried to upload my degree in IT, from Oslo

    University College, in an own group, on Scribd, some weeks ago.

    I read about Scribd, in the Norwegian newspaper Dagbladet, some years ago,
    when they wrote that Scribd was an online publishing-service, that anyone,

    (including Norwegians), could use.

    I hope you have the chance to answer me about these problems!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog


    This email is a service from Support Desk












  • Gmail – [Support Desk] Re: Problems with uploading files on groups, on Scribd (ticket #76567)







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    [Support Desk] Re: Problems with uploading files on groups, on Scribd (ticket #76567)





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Aug 31, 2010 at 7:19 PM





    To:

    Support Desk <copyright@scribd.com>



    Hi,

    unfortunatly, that shit don't get passed my bullshit-detector.
    Why would you just stop letting people use the 'Group'-utility.
    And don't you inform people in advance.

    This must be just some CIA/Illuminati/Microsoft-stuff to help out Microsoft, in connection with my employment-case against them.
    How many shares have Microsoft bought with you?
    I think each and every country, (like Norway, and the UK), have to have their own services like this, because I don't think one can trust the American ones unfortunatly.
    I think politics affects decitions from companies like yours.

    The CIA mess to much around, with Europeans, when they use American services, I suspect.
    But perhaps I can ask the EU, if they can help me with this.
    Because, we are really two business-partnes, (I think one can say), you provide the publishing, and I provide the content.

    But, you change our business-agreement, just like that, for no good reason.
    So this is really a business-case, I think, so I'm going to have a re-think about this, and see what I'm going to do, regarding contacting the EU about this etc.

    We'll see.
    Good luck with continuing mixing politics in your business-stuff.
    Best regards,
    Erik Ribsskog

    On Tue, Aug 31, 2010 at 5:06 PM, ScribdGary <notifications-copyright@scribd.com> wrote:


    ^^^ TEXT ABOVE THIS LINE IS ADDED TO YOUR REQUEST ^^^


    Ticket #76567: Problems with uploading files on groups, on Scribd

    Your request (#76567) has been deemed solved.

    To review, comment and reopen the request, follow the link below:

    http://support.scribd.com/tickets/76567



    ScribdGary, Aug 31 09:05 am (PDT):

    Thanks for the feedback. We understand that this transition will cause some complications, and are making every effort to minimize any impact this change may have on our users.



    Erik Ribsskog, Aug 31 12:16 am (PDT):

    Hi,

    I think this is a bit in-convenient.

    I've started using the 'Groups'-function, and sent the link for the group,
    with my employment-case in it, to a lot of people.

    Is it Microsoft who has told you to do this?

    I think this has a smell to it.

    Erik Ribsskog



    ScribdGary, Aug 30 03:58 pm (PDT):

    I apologize for the delayed response. Throughout the month, Scribd will be rolling out new features that will ultimately replace our existing Groups option. As such, features previously available in Groups will be phased out. I apologize for any inconvenience this may cause in the meantime.

    As a workaround, have you tried using the new Collections option? Collections is a feature that allows you to combine your documents and other documents of similar interest within a single collection that you can display and share with others. To check out more info about Collections, please visit http://support.scribd.com/entries/118527.



    Erik Ribsskog, Aug 28 10:04 am (PDT):

    Hi,

    I have a bit of problems, with uploading documents now, on a group I've
    started on Scribd:

    http://www.scribd.com/groups/view/14830-arvato-services-ltd-s-microsoft-scandinavian-product-activation

    I've tried using both Google Chrome and Internet Explorer, but I only get an
    error-message:

    '
    This web page has a redirect loop.'.

    I also had some problems, when I tried to upload my degree in IT, from Oslo

    University College, in an own group, on Scribd, some weeks ago.

    I read about Scribd, in the Norwegian newspaper Dagbladet, some years ago,
    when they wrote that Scribd was an online publishing-service, that anyone,

    (including Norwegians), could use.

    I hope you have the chance to answer me about these problems!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog


    This email is a service from Support Desk






  • Photo 1339

    Photo 1340

    Photo 1341

    Photo 1342

    Photo 1343

    Photo 1344

    Photo 1346

    Photo 1347

    Photo 1348

    Photo 1349

    Photo 1350

    Photo 1351

    Photo 1352

    Photo 1353

    Photo 1354

    Photo 1355

    Photo 1356

    Photo 1357

    Photo 1358

    Photo 1359

    Photo 1360

    Photo 1361

    Photo 1362

    Photo 1363

    Photo 1364

    Photo 1365

    Photo 1366

    Photo 1367

    Photo 1368

    Photo 1369

    Photo 1370

    Photo 1371

    Photo 1372

    Photo 1373

    Photo 1374

    Photo 1375

    Photo 1376

    Photo 1377

    Photo 1378

    Photo 1379

    Photo 1380

    Photo 1381

    Photo 1382

    Photo 1383

    Photo 1386

    Photo 1387

    Photo 1388 1

    Photo 1389

    Photo 1390

    Photo 1391

    Photo 1392 1

    Photo 1393

    Photo 1394

    Photo 1395

    Photo 1396

    Photo 1397

    Photo 1398

    Photo 1399

    Photo 1401

    Photo 1402

    Photo 1403

    Photo 1404

    Photo 1405

    Photo 1406

    Photo 1407

    Photo 1408 1

    Photo 1409 1

    Photo 1410 1

    Photo 1411

    Photo 1412

    Photo 1413

    Photo 1414

    Photo 1415

    Photo 1416

    Photo 1417

    Photo 1418

    Photo 1419

    Photo 1420

    Photo 1421

    Photo 1422

    Photo 1424

    Photo 1425

    Photo 1426

    Photo 1427

    Photo 1428

    Photo 1429

    Photo 1430

    Photo 1431

    Photo 1432

    Photo 1433

    Photo 1436

    PS.

    Her er også noen videoer jeg tok opp, fra Matthew St.-festivalen, det er blant annet videoer fra noen ‘tribute’-band, som kopierer Coldplay, Arctic Monkeys og Lady Gaga:

  • jensen møbler saken

    PS.

    Faren min dreiv forresten med noe mystisk, eller ‘mystisk’, bråte-brenning, på det området, på 80-tallet.

    Så det kan være at det ligger noen rester av noen lik, eller noe, under nybygget til Jensen Møbler der.

    Hvem vet.

    Det var noen tønner, som pleide å stå utafor Strømm Trevare, som faren min fortalte meg, at jeg ikke fikk lov å røre.

    Så om det kan ha vært noen lik, opplyst i syre, eller noe, som faren min så brente restene av, på ‘Jordet til Lersbryggen’.

    Og så har Jensen Møbler bygget en svær mur-koloss, oppå der de likene ble brent, et par tiår seinere.

    Er det sånn dette henger sammen, lurer jeg på nå.

    Vi får se om det er mulig å finne ut mer om dette.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Gmail – VS: Klage på at Jensen Møbler har bygd utafor alt som heter folkeskikken/Fwd: Bygging på jordet til Lersbryggen







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    VS: Klage på at Jensen Møbler har bygd utafor alt som heter folkeskikken/Fwd: Bygging på jordet til Lersbryggen





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Aug 31, 2010 at 1:19 PM





    To:

    Arvid Askø <Arvid.Asko@svelvik.kommune.no>


    Cc:

    drammen.tingrett@domstol.no



    Hei,

    takk for svar!
    Men jeg mener det, at uansett hvordan man vrir og vrenger på dette, så skjemmer det nybygget til Jensen Møbler noe j*vlig, for bolighuset til farfaren og farmora mi, som jeg har hevd på.

    Jeg har ikke lest de vedleggene enda, men jeg skal se over de.
    Jeg mener også det, at når jeg lekte på det jordet, som barn, så blir det mitt jorde, pga. sedvane-retten.
    Og det er uansett helt for jævlig byggeskikk, som Jensen Møbler har gjort, ved å bygge på hele eiendommen, midt blant boliger og hyttefelt.
    Det hadde nok ikke blitt akseptert i andre deler av landet.

    Hvorfor skulle dem ha industrifelt der, midt blant boliger på Sand, i det hele tatt.
    Nei, det er bare 'Gale-Mathias', mener jeg.
    Det ble annerledes, at farfaren min bygde, for han bygde på grensa mellom Sand og Høyen.

    Men Jensen, han splitter opp Sand, og skjemmer fælt, for huset til farmora og farfaren min, som blir nesten 'knust', mellom Høyen og det fæle industribygget, til Jensen Møbler.
    Jeg tror at farfaren min hadde snudd seg i graven hvis han hadde visst hva dere dreiv med.

    Og jeg har hevd på det huset, og har ikke fått nabovarsel.
    Så jeg sender om dette til Tingretten i Drammen igjen, så får vi se om de klarer å finne ut av de.
    De burde kunne disse lovene på rams, og straks se det, at her er det noen som har tatt for seg.

    Men takk for svar uansett!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/8/31 Arvid Askø <Arvid.Asko@svelvik.kommune.no>

    Hei igjen Erik Ribsskog!

    Takk for e post med mye interessant lesestoff!

    Jeg har lagt ved målebrev, utskrift

    fra Matrikkelen
    og kart over eiendommen.

    Ønsker du ytterligere informasjon om tidligere eierforhold, avtaler

    og servitutter kan
    du ta kontakt med Statens kartverk.

    Adr.: Statens kartverk, Tinglysingen, 3507 Hønefoss.

    Tlf. 32118800 (Telefontid 9.30 – 14.00)

    E-post: tinglysing@statkart.no

    Hjemmeside: www.tinglysing.no

    Hilsen Arvid Askø

    Svelvik kommune

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 24. august 2010 06:09

    Til: Postmottak Svelvik

    Emne: Klage på at Jensen Møbler har bygd utafor alt som heter

    folkeskikken/Fwd: Bygging på jordet til Lersbryggen

    Hei,

    jeg ser at dere har tulla og kost dere, hadde jeg nær sagt,

    de åra jeg har bodd i Oslo og England.

    Min farfar, Øivind Olsen, han fikk lov å bygge snekkerverksted, Strømm Trevare,

    på tomta til en som het Lersbryggen, på Sand, på grensa til Høyen, på

    60-tallet.

    Og han bygde også et bolighus, på den tomta.

    Og det var også et jorde, som hørte til den tomta.

    Så jeg tror det må ha vært en gård der, i gamle dager.

    Men jeg bodde først hos mora og faren min på Bergeråsen, så hos mora mi i

    Larvik, og så hos faren min igjen, Arne Mogan Olsen, på 80-tallet.

    Og da lå Jensen Møbler i Svelvik, ved Svelvik Kroa.

    Men så bygde Sandbu Tepper, med Bjørn Havre, eller hva han het, de bygde der

    Liv hadde hatt kiosk, på 70-tallet, for hyttegjestene på Krok osv.

    Men der har Jensen tatt over nå.

    Og ikke nok med det, han har bygd på det som vi kalte 'Jordet til Lersbryggen'.

    Og jeg har litt hevd på huset til farfaren min, for jeg

    disponerte noen skuffer i reolen i stua der.

    Og siden familien min ikke eier tomta, så mener jeg at jeg har eiendomsretten,

    eller ihvertfall bruksretten, til det huset.

    Og jeg satt også mye på kontoret, på snekkerverkstedet, og pakka skruer, og

    leika og tegna osv.

    Så jeg mener jeg har litt hevd på snekkerverkstedet og, av

    samme grunn som for huset.

    Og den tomta har jo vært i bruk, av min fars familie, siden 60-tallet, så jeg

    mener at det jordet, også må tilhøre min hevd da, på bygningene/eiendommene,

    etter min farfar, Øivind Olsen.

    En som heter Lersbryggen, kan jo ikke plutselig dukke opp, etter 50 år, og

    kreve tomta.

    Da er den tomta blitt tilhørende vår familie, (eller rettere sagt meg), gjennom

    sedvane-retten(/kutyme), som vi lærte om, da jeg gikk på handel og kontor, på

    Sande VGS., mot slutten av 80-tallet.

    Og jeg husker godt det, at det blei industriområde der.

    Men det må være fra tomta vår/Lersbryggens, til mot Snippen der.

    For jeg mener at Jensen også bygger for tett, i tillegg til

    å bygge på det jordet som jeg har hevd på da.

    Og dette la jeg merke til på Google Maps, og da ser man også at han har bygd

    tvers over Kjelleråsveien, som det heter der.

    Så Jensen har gjort bare galt, mener jeg, (som en assistent

    jeg hadde da jeg var butikksjef i Oslo, på Rimi Kalbakken, Kjetil Prestegarden,

    pleide å si).

    Men men.

    For jeg har vært litt i politikken, (for Høyre), mens jeg

    har bodd i Oslo, på 90-tallet, (og fram til at jeg overhørte, at jeg var forfulgt

    av noe som ble kalt "mafia'n", i Oslo, i 2003, og ikke får noe hjelp

    fra politiet etc., i forbindelse med det).

    Og jeg var bl.a. på et møte hos en som heter Magne Winnem,

    fra Røyken, og da var det ei dame, fra Oslo Høyre der.

    Og hu lærte oss om hva fortetning var.

    Og det betyr det, at selv om du eier tomta, så kan du ikke

    bygge på hele tomta.

    Kun på en ganske lav prosentandel av tomta.

    (Dette er et kjent tema inne i Oslo, hvor de har dårlig plass osv., så hele

    møtet var om dette.

    Og jeg hadde jo aldri tenkt på det her, for jeg fikk ingen penger av min

    familie, før jeg flytta til Oslo, så jeg kun leide og levde på studielån og lav

    Rimi-lønn, så Holmenkollåsen-problemstillinger, det var helt ukjent for

    meg.

    Jeg kan ikke si at jeg hadde lest om det i avisa heller.

    Så det møtet var lærerikt for meg, må jeg si).

    For Jensen Møbler og antagelig Svelvik kommune da, dere har ignorert mange ting

    her.

    – Det ligger et bolighus, like ved der Jensen har bygget ut så fælt. Det er

    bygget på et alt for stort prosentområde av tomta, så det skjemmer forfærdelig.

    – Jeg lekte på det jordet til Lersbryggen, som barn, og har en del hevd på det,

    vil jeg si. Det var ikke noe jorde egentlig, for det ble ikke dyrka noe, men

    det var som en eng, med gresshopper, sommerfugler, (admiral osv.), og bier,

    osv.

    Så jeg ble oppmuntra av bl.a. min Håkon Mogan Olsen, til å fange humler osv, på

    det jordet, og ha de i glass, med hull i lokket, som 5-6 åring kanskje, da jeg

    var på besøk, på ferie fra mora mi i Larvik.

    – Min farmor, Ågot Mogan Olsen, som bodde i det huset, fram

    til midten av 90-tallet, hu klagde på at alarmen til Jensen alltid gikk, så det

    var nesten umulig å få søvn der.

    Og jeg merka det, da jeg besøkte henne en gang, at hu var nesten brutt ned,

    antagelig av det her osv. da, og ville at jeg skulle gi opp jobb og utdannelse

    i Oslo, for å bo hos henne og trøste henne, i huset på Sand da.

    Enda hu hadde sønnen sin Håkon, på Bergeråsen, men han var liksom ikke noe da.

    Og heller ikke faren min.

    Jeg syntes dette ble litt drastisk, for Ågot visste det i alle år, at jeg

    skulle flytte vekk, sånn som sønnen hennes Runar, for å få meg karriære osv.,

    det lå i kortene hele tiden, for faren min lærte meg ikke opp i

    hoved-arbeidsoppgavene på verkstedet der, men ville at jeg skulle studere på BI

    osv., (selv om jeg ikke ville være 'pappa-gutt', så jeg valgte NHI osv.

    Og Håkon ville at jeg skulle jobbe i butikk, men det ville egentlig ikke jeg.

    Men det var vanskelige tider, på begynnelsen av 90-tallet, så jeg havna i Rimi

    gitt, istedet for å jobbe med data, etter to år på privat datahøyskole, NHI,

    som nå heter NITH).

    Men men.

    Så her tror jeg dere har brutt en del med regelverk og det

    som finnes, i Svelvik kommune.

    Jensen kunne ha bygd på Grunnane, mener jeg, for der så jeg i Aftenspostens

    arkiv, at Standard Oil vurderte å mudre opp, og bygge oljeraffineri, på

    50-tallet vel.

    Og hvis det er plass til oljeraffineri, da er det plass til fabrikken til

    Jensen og, mener jeg.

    Her har jeg blitt overkjørt, og ingen i Svelvik kommune har vist noen respekt

    for meg eller mine rettigheter.

    Så det var bånn i bøtta.

    Så jeg vil gjerne at Svelvik kommune gjennomfører tvangs-riving, av den delen

    av Jensen møbler, som er bygget utafor industriområde, på 'jordet til

    Lersbryggen', som jeg ser på som min eiendom, som jeg har hevd på, gjennom

    sedvane-lovgivningen.

    (På samme måte som dere fikk noen til å rive et gjerde, her for et par år

    siden, inne i sjølveste Svelvik by.

    Men men).

    Så jeg vil gjerne ha dagsbøter, av 10.000 fra Svelvik kommune, frem til dette

    er revet.

    Pengene kan sendes på sjekk til:

    Erik Ribsskog

    Flat 3

    5 Leather Lane

    Liverpool

    GB-L2 2AE

    Storbritannia

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/3/7

    Subject: Bygging på jordet til Lersbryggen

    To: jensen@jensen.no

    Hei,

    jeg heter Erik Ribsskog, etter mora mi, for hu het Ribsskog,

    og skifta navn på meg etter at hu skilte seg fra faren min, Arne Mogan Olsen.

    Så jeg er altså barnebarn, til Øivind Olsen, som starta Strømm Trevare, og som

    solgte elementer til Jensen Møbler på 70-tallet, husker jeg at han prata om.

    Nå har jeg overhørt i Oslo, at jeg er forfulgt av noe

    'mafian', i 2003 og 2004, så nå har jeg flykta til England.

    Jeg så på Google Maps, at det ser ut som at dere har bygget på jordet til

    Lersbryggen.

    Så jeg lurte på om dere eier den tomta nå, og har kjøpt den

    av etterkommerne til Lersbryggen?

    (For jeg lurer på om ikke farfaren min egentlig hadde hevd

    på den tomta da, og at jeg kanskje jeg har hevd på den nå, for jeg er eldste

    sønn, av eldste sønn til farfaren min, Øivind Olsen).

    For jeg vet ikke hvordan det hang sammen, men Leirsbryggen eide tomta, som min

    farfar bygde fabrikk og hus på, og jeg husker at en gang jeg var der, så var

    Lersbryggen og inspiserte jordet sitt, som lå mellom Strømm Trevare og den

    gamle saga, som det ble kalt.

    Jeg har ikke noe kontakt med familien min, for faren min lot

    meg bo alene på Bergeråsen, fra jeg var ni år, og flytta ned til Haldis Humblen

    der.

    Men jeg har hevd på det huset etter besteforeldrene mine,

    for farmora mi, Ågot Mogan Olsen, var nesten som ei mor for meg, og jeg hadde

    to skuffer i en reol der.

    Så jeg mener at jeg har bruksrett til det huset.

    Og nå ser jeg på Google Maps, at dere har bygd helt bort til det huset.

    Jeg synes det ser ut som at det skjemmer litt, og har blitt mer trafikk.

    Så jeg lurte på om kanskje dere skulle flytte tilbake til Svelvik igjen, ved

    Svelvik-kroa der, hvor jeg husker at dere holdt til, da jeg flytta tilbake til

    Berger i 1979.

    Bare et forslag!

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog






    PS.

    Her er vedleggene som Svelvik kommune sendte:

    4-50 Jensen

    4-10 Målebrev 2423

    4-50 målebrev 2424

    Matrikkel info Jensen Møbler







  • Gmail – RE: Sanction on my Jobseekers Allowance restricted







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    RE: Sanction on my Jobseekers Allowance restricted





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Aug 31, 2010 at 10:16 AM





    To:

    CONTACT-US <CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk>



    Hi,

    thank you very much for your reply!
    My name is: Erik Ribsskog
    Date of birth: 25/7/70.
    Address:
    Flat 3

    5 Leather Lane
    Liverpool
    L2 2AE
    My nearest Jobcentre Plus is: Williamsson Sq.
    My phone-number is: 0151 236 3298.
    Regards,

    Erik Ribsskog

    On Tue, Aug 31, 2010 at 9:57 AM, CONTACT-US <CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk> wrote:

    Thank you for your email.

    I will need to forward this email to our Jobcentre Plus District

    Manager's office for action.

    Could you please 'reply' to this email with the following information –

    your full name and date of birth, full postal address including postcode

    and/or the name of your nearest Jobcentre / Jobcentre Plus office.

    Please also advise us of the best telephone contact number.

    Due to the vast amount of emails we receive, please also attach your

    original email.

    Regards

    Paula French

    Correspondence Officer

    'Contact us'

    Jobcentre plus secretariat.

    —–Original Message—–

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 26 August 2010 12:05

    To: CONTACT-US

    Cc: DWP ICE gateway team

    Subject: Sanction on my Jobseekers Allowance

    Hi,

    I went to the Jobcentre today, and they said I'm not going to get my

    Jobseekers-allowance, this fourthnight, since I didn't go the

    Sencia-meeting, earlier this summer.

    But, I went to the meeting, just to the wrong address.

    So I don't think I should lose my Jobseekers allowance due to a

    misunderstanding.

    This is just harassment I think.

    As far as I remember, this is also part of an ICE-complaint, so I'm also

    sending this to ICE.

    How can you expect that people can pay their bills if they don't get

    their Jobseekers Allowance, for no real reasons?

    The Jobcentre knew I thought the meeting was at Sencias Pall

    Mall-office, but they didn't correct me, when I explained that I chose

    them since they were close to my home address.

    I explained about this at the sign-on meeting today, and then I was told

    by Jenny there, to explain about my 'feelings' in a form she would get.

    But that was about facts and not feelings.

    But I explained about my feelings by kicking the litter-bin there, since

    I was very provoced I think.

    You should stop messing with peoples money like this.

    This was very unfair.

    The whole UK is like a mobster-nest I think, I wish I'd never gone here.

    Erik Ribsskog

    **********************************************************************

    This document is strictly confidential and is intended only for use by the addressee.

    If you are not the intended recipient, any disclosure, copying, distribution or other

    action taken in reliance of the information contained in this e-mail is strictly prohibited.

    Any views expressed by the sender of this message are not necessarily those of the Department

    for Work and Pensions.

    If you have received this transmission in error, please use the reply function to tell us

    and then permanently delete what you have received.

    This email was scanned for viruses by the Department for Work and Pensions' anti-virus services and on leaving the Department was found to be virus free.

    Please note: Incoming and outgoing e-mail messages are routinely monitored for compliance

    with our policy on the use of electronic communications.

    **********************************************************************






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen