johncons






  • Gmail – [Support Desk] Re: Problems with uploading files on groups, on Scribd (ticket #76567)







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    [Support Desk] Re: Problems with uploading files on groups, on Scribd (ticket #76567)





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Aug 31, 2010 at 8:16 AM





    To:

    Support Desk <copyright@scribd.com>



    Hi,

    I think this is a bit in-convenient.
    I've started using the 'Groups'-function, and sent the link for the group, with my employment-case in it, to a lot of people.

    Is it Microsoft who has told you to do this?
    I think this has a smell to it.
    Erik Ribsskog

    On Mon, Aug 30, 2010 at 11:58 PM, ScribdGary <notifications-copyright@scribd.com> wrote:


    ^^^ TEXT ABOVE THIS LINE IS ADDED TO YOUR REQUEST ^^^


    Ticket #76567: Problems with uploading files on groups, on Scribd

    Your request (#76567) has been deemed solved.

    To review, comment and reopen the request, follow the link below:

    http://support.scribd.com/tickets/76567



    ScribdGary, Aug 30 03:58 pm (PDT):

    I apologize for the delayed response. Throughout the month, Scribd will be rolling out new features that will ultimately replace our existing Groups option. As such, features previously available in Groups will be phased out. I apologize for any inconvenience this may cause in the meantime.

    As a workaround, have you tried using the new Collections option? Collections is a feature that allows you to combine your documents and other documents of similar interest within a single collection that you can display and share with others. To check out more info about Collections, please visit http://support.scribd.com/entries/118527.



    Erik Ribsskog, Aug 28 10:04 am (PDT):

    Hi,

    I have a bit of problems, with uploading documents now, on a group I've
    started on Scribd:

    http://www.scribd.com/groups/view/14830-arvato-services-ltd-s-microsoft-scandinavian-product-activation

    I've tried using both Google Chrome and Internet Explorer, but I only get an
    error-message:

    '
    This web page has a redirect loop.'.

    I also had some problems, when I tried to upload my degree in IT, from Oslo

    University College, in an own group, on Scribd, some weeks ago.

    I read about Scribd, in the Norwegian newspaper Dagbladet, some years ago,
    when they wrote that Scribd was an online publishing-service, that anyone,

    (including Norwegians), could use.

    I hope you have the chance to answer me about these problems!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog


    This email is a service from Support Desk






  • stigmatisering winnem

    PS.

    Nå står jeg og Winnem ganske likt politisk.

    Jeg har også pleid å stemme Høyre.

    Men Winnem, jeg synes han er nedlatende, og liksom i krig med, og stigmatiserer motstanderne, i politikken.

    Her kaller Winnem Arbeiderpartiet, for ‘sosialistene’.

    Altså at han gir de en merkelapp, som er unøyaktig.

    Arbeiderpartiet sier ihvertfall selv, at de er sosialdemokrater.

    Og sosialister, de er mer som kommunister da.

    Så her er Winnem med vilje unøyaktig, og rakker ned på Arbeiderpartiet, ved å bruke negativt ladede ord, mener jeg.

    (Ihvertfall synes nok fler personer at ordet ‘sosialistene’ er negativt ladet, enn de som synes at ordet ‘sosialdemokratene’ er negativt ladet.

    Vil jeg ihvertfall tippe på.

    Kanskje Winnem kan kalles ‘populistisk’ her.

    Hvem vet.

    Vi får se).

    Og ikke gjennom å argumentere politisk.

    Så man kan se her, at Winnem kanskje er litt umoden, og ser på verden som et spill, hvor det gjelder å rakke ned på motstanderne.

    Istedet for å gå etter boka, og å være etterettelig og oppriktig da.

    Winnem vet at Arbeiderpartiet, er sosialdemokrater og ikke sosialister.

    Men han hater de kanskje og er sleivkjefta.

    Og mener noe sånt som at Arbeiderpartiet og SV og kommunister osv., det er samme dritten alt sammen det.

    Og kaller de bare for ‘sosialister’.

    Så Winnem er ignorant, ovenfor det at Arbeiderpartiet er sosialdemokrater og ikke sosialister.

    Så Winnem er sånn at han er litt sleivkjefta og med vilje unøyaktig, vil jeg si.

    Så selv om faren hans jobba i Statens Forurensningstilsyn, (på Helsfyr, i Oslo), og hadde verv for Kr.F. i lokalpolitikken i Røyken, osv. så er det nok ikke sånn at Winnem er en som gjør tingene ordentlig alltid, synes jeg.

    Her har nok Winnem ‘juksa litt’, vil jeg si.

    Så det reagerte jeg på, da jeg leste det leserinnlegget til Winnem.

    Og det har jeg hatt i bakhodet da, i et par uker nå vel.

    Men så tenkte jeg på det igjen nå da, i forbindelse med at jeg anmeldte Winnem til politiet i Drammen igår, for mulig medvirkning til mordbrann.

    Ovenfor så kan man se at Winnem noen ganger går for de litt lettvinte løsningene, mener jeg.

    Altså, det er vel kanskje ikke noe galt i seg selv det.

    (Eller jo, løsninger burde vel kanskje være gjennomtenkte, generelt sett?)

    Men det går kanskje noen ganger på bekostningen av andre ting, som sannheten og lovverket?

    Hvem vet.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Og hva kan man tippe seg fram til, fra dette, at Winnem synes om sosial-klienter?

    Nei, det er nok den samme dritten, som Arbeiderpartiet og SV og kommunister.

    Det er bare noe jævla dritt.

    (Som Winnem hater?)

    Bare brenn hele den jævla kommunist sosial-klient ‘bunchen’, (tenker kanskje Winnem?)

    Var det dette som Winnem tenkte da han var med på møtet i Johannitterordenen, rundt 1995, i Røyken/Oslo, hvor det ble bestemt å ‘grille’ disse sosialklientene i Spikkestad, like etter årtusenskiftet, for da var det ingen som brydde seg om sånt likevel.

    Var det sånn dette hang sammen?

    Hvem vet.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • spikkestad 1

    spikkestad 2

    PS.

    Jeg sendte en anmeldelse av Magne Winnem, for mordbrann, til Politiet i Drammen:







    Gmail – Anmeldelse av Magne Winnem for mordbrann







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldelse av Magne Winnem for mordbrann





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Aug 29, 2010 at 8:56 PM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hei,

    jeg gikk i 3. klasse, på Gjerdes VGS., i Drammen, skoleåret 1988/89.
    Og en av mine klassekamerater, det var Magne Winnem, fra Røyken.
    Jeg flytta til Oslo for å studere, og Winnem var ofte på besøk hos meg i Oslo, for vi festa mye sammen i russetida osv.

    Selv om Winnem nesten var kristenruss, må man vel si.
    Men men.
    Jeg var forlover for Winnem, da han gifta seg med ei som heter Elin, fra Skarnes, i 1993.

    Og et par år seinere, så flytta de fra Bergkrystallen i Oslo, til Spikkestad.

    Winnem fikk seg en stor villa der, enda han ikke hadde noe formue, da han flytta til Oslo, bare noen få år tidligere.
    Ikke noe særlig formue, ihvertfall.
    Men, jeg husker at han klagde til meg, på de sosialbeboerne, som bodde i nabohuset der, like etter at han hadde flytta til Spikkestad.

    Og så går det noen år, og så brenner det huset ned.
    Jeg vet at Winnem er nesten som i en gjeng, med Morten Jenker, og noen tøffinger fra Røyken.
    De fikk nesten sjokk av meg, da jeg festa med de, på Bergkrystallen, hos Winnem, nyttårsaften 1992.

    Da kjørte han ene Winnem-kameraten, fra Røyken vel, i fylla, ned til Oslo sentrum.
    Og seinere på kvelden, så klenga ei flatbrysta dame på meg, med ei venninne, på Scotsman i Karl Johan, hvor følget ville.

    Og en Winnem-kamerat, som var veldig tøff, han hang seg på oss tre, i en taxi.
    Så gikk de damene av på Alfaset, eller noe.
    Og da måtte jeg la han kameraten til Winnem ligge over på sofaen, på Ungbo, på Ellingsrudåsen, hvor jeg bodde da.

    Men det var noe som skjedde i fylla.
    Jeg var ikke helt meg selv, for jeg skjønte ikke hvorfor han kameraten skulle kjøre i fylla.
    Det ble ikke forklart for meg, på noen forståelig måte.

    Men men.
    Etter militæret, så jobba jeg i Rimi, (hvor Winnem ansatte meg, deltid, etter problem på OBS Triaden, med ei ny sjef der).
    Jeg ble bedt på fest hos Jenker, som var nabo med Winnem, på Bergkrystallen, i Avstikkern.

    Jeg jobba hele lørdagen som leder eller vanlig ansatt.
    Så tenkte jeg, at jeg måtte vel dusje før jeg dro på fest, og ta på meg reine klær, og slenge fra meg Rimi-tøyet, fra Rimi Nylænde, på Lambertseter.

    Så jeg dro tilbake til Ellingsrudåsen, og så dro jeg tilbake til Lambertseter, og Bergkrystallen.
    Men da ringte jeg på og ringte på, hos han Jenker, men ingen åpna.
    Jeg skjønner det sånn nå, at de tulla med meg, for jeg hadde jo nettopp vært et år i infanteriet.

    Og gått på klatring på Tøyen, med Winnem osv., som dro meg med dit, Tyreli, het det vel.
    Så jeg klatra bare opp balkongene, der Jenker bodde.
    For jeg var i så bra form fra militæret.

    Og de balkongene var sånn, at man bare kunne falle ned en balkong, sånn som jeg skjønte det.
    Det var ganske enkelt å klatre opp.
    Jeg hadde stått der lenge, og ringt på, og det ville vært nedtur, og kjedelig å bare måtte dratt tilbake til Ellingsrudåsen.

    Og dem hadde ikke høy musikk på, da jeg gikk inn der.
    Men da ble dem sure på meg.
    Eller skremt av meg.
    Og spurte hva jeg syntes om EU osv., (dette var like før EU-valget, i 1994 vel).

    Og om hvorfor jeg syntes Norge burde gå inn i EU, og sånne ting.
    Det var også noen damer, der mener jeg å huske.
    Og jeg har også vært med den gjengen der, og Winnem, på et utested ved Solli plass.

    Og de kameratene til Winnem de hadde damer hele tida, virka det som for meg.
    Og ei hinta og tulla, om det var noe med han, som hun burde vite om.
    Og jeg og Winnem gikk god for han kameraten, for jeg hadde ikke hørt noe, ihvertfall.

    Men men.
    Og Winnem hadde visst vært på hyttetur/slalomtur med dem, i Hemsedal, eller noe, påsken 1990, var det kanskje.
    Og da hadde visst ei venninne av dem, gått rundt med en sånn body, som var for stor, sånn at man så fitta, sa Winnem.

    Dette husker jeg at Winnem prata om, det første året jeg bodde i Oslo, og leide en hybel på Abildsø, i første etasje, hos et eldre ektepar, som het Jorås der, i Enebakkveien 239 B vel.
    Og det året skulle også Winnem på Rimi julebord.

    Og jeg fikk i lappen før i 1995, selv om jeg tok kjøretimer i Drammen, men ble tulla litt med der, av den kjøreskolen som er vel den matbutikken, på Strømsø, i Tordenskioldsgate, det supermarkedet der, ved en bensinstasjon.

    Og vi hadde drikki, så jeg var ganske full.
    Og plutselig sier Winnem, at jeg, (som bare hadde hatt kjøretimer, men ikke hadde lappen, og var full).
    At jeg måtte kjøre Winnem, for han måtte ikke komme for sent, til Rimis julebord.

    Så jeg syntes jeg måtte hjelpe Winnem siden det var noe viktige jobbgreier.
    Jeg var jo full, så jeg tenkte meg ikke helt om.
    Og kjente jo bare Winnem fra vgs., året før, i Drammen, og visste ikke at han hadde sånne 'nykker', om å kjøre i fylla, osv.

    Men men.
    Han sa jeg måtte kjøre han til bensinstasjonen på Abildsø, like ved, og der hoppa han av, for å ta en taxi.
    Han hadde en litt dau Volvo, 'bybil', som han eide sammen med faren og broren, var det vel.

    Og i krysset, på vei tilbake til Enebakkveien, så kom det en 'jævel', i veldig rask fart, i motgående felt, så det var så vidt at jeg unngikk å kræsje med den bilen, for det her var i oppoverbakke, og med en dau Volvo, og jeg hadde ikke lappen, og kjørte i fylla.

    Jeg hørte jo bråket fra motoren på den bilen, så jeg ga på litt ekstra gass da, så gikk det akkurat greit, at jeg kom meg over veien, før den andre bilen kom i full fart, uten å ha hatt muligheten til å stoppe vel.

    Men men.
    Så han Winnem, han har et image av å være en som ikke drikker, for eksempel.
    Ihvertfall nå.
    Men jeg lurer på om han er i noe illuminati eller Ku Klux Klan, eller B-gjengen, eller noe.

    For jeg har sett de gjengfolka han henger med, fra Røyken-området, men jeg husker bare navnet på han Jenker, (som jeg ikke vet hvor er fra egentlig, men han jobber på hovedkontoret til Rimi, med noe revisjon av Rimi-butikker, og var nær kollega med tidligere Rimi-direktør Johannes Hagen, virka det som for meg, (for de to stod liksom litt sammen), i en pause, på et Rimi-møte, på Oslo Plaza, da jeg var butikksjef på Rimi Nylænde, på Lambertseter, i år 2000).

    Jeg lurer på om den 'gjengen'/det miljøet, som Winnem er i.
    At de har hatt kontakter i brannvesenet også, og kanskje kjent han som overlevde den brannen i sosial-boligene på Spikkestad.

    Også har dem bare latt de andre brenne opp.

    For dem synda mot en dødssynd da kanskje, siden de sov lenger enn til kl. 10.

    (Det er visst en dødssynd å være b-menneske muligens, i noen trangsynte folks øyne kanskje.

    Hvem vet).
    Også har noe slags kristen-mob, kanskje, brent opp det huset.
    Også har Winnem visst om dette.
    Og kjøpt villa på tilbud, fordi nærmeste nabo, var sosialklient-huset.

    Midt på 90-tallet.
    Også har kristen-moben, brent opp det huset og de sosial-klientene, som bodde der.
    Også steg huset til Winnem i verdi, og han slapp å bekymre seg for at ungene sine skulle leke ute blant fylliker og det som var.

    Jeg mener, hvorfor kjøpte Winnem hus der, hvis han mislikte at det bodde sosialklienter like ved?
    (Som jeg husker at han prata om, like etter at han flytta dit).
    Nei, dette henger ikke på greip, synes jeg.

    Så jeg lurer på om han Magne Winnem har vært med på noe mordbrann der.
    Og jeg var jo forlover, i hans bryllup, blant annet.
    Så da har jeg liksom gått god for han.
    Men jeg har jo bare kjent han, siden 1988.

    For han var fra Røyken i Buskerud, og jeg var fra Berger i Vestfold.
    Så jeg kom på datalinja, i Buskerud, siden jeg hadde gode karakterer, fra Sande VGS.
    Og det var en samarbeidsavtale, på den tida, mellom Vestfold og Buskerud, hvor de ti beste søkerne, fra Sande, kunne gå på VGS., i Drammen, siden det var bedre utvalg, i linjer der.

    Og Winnem han dro meg også med på Gulskogen-senteret, for se på klær(!), i Matte-valgfag timene, på Gjerdes VGS.
    En eller to ganger.
    Så han virker kanskje som mors beste barn, siden mora hans var kristen osv.

    Og de sikkert har et bra rykte i Buskerud, faren var jo i kommunestyret, og det som var vel.
    Men jeg tror ikke at Winnem egentlig er mors beste barn.
    Jeg så han med ei lagerhjelp-jente, på et julebord, i Rimi, i 1993 eller 1994, i Bekkelagshuset.

    Etter at han hadde gifta seg, og jeg var forlover.
    Det var ei jente i 17-års alderen vel, som Winnem var sjef for, på Rimi Karlsrud, i Oslo, hvor han var butikksjef da.
    Så den var også litt drøy, husker jeg at jeg syntes.

    For de to satt helt alene, ved utgangen der.
    Så det virka ihvertfall litt på kanten, siden jeg var Rimi-kollega og forlover, mener jeg.
    Og da fikk litt sjokk, så jeg gikk tilbake inn igjen, og drakk mer.

    Og så dum ut, for de andre som jobba på Rimi Nylænde, hvor jeg da var assisterende butikksjef vel.
    Noe sånt.
    Så jeg lurer på om godeste, (eller værste?), Winnem, har vært med på å brenne noen sosialklienter, i nabohuset hans, på Spikkestad, for å øke prisen på egen eiendom, og for å slappe av, med tanke på at hans unge datter og hans enda yngre sønn, skulle kunne gå ifred, blant de 'fyllefantene' der, dvs. sosialklientene i nabohuset hans.

    Jeg synes ihvertfall at jeg har en plikt til å melde fra om dette, siden jeg ikke ville blitt forundra, hvis det var sånn her, som dette hang sammen.
    Så derfor synes jeg det er mest ansvarlig å anmelde dette.

    Jeg ønsker gjerningsmannen/gjerningsmennene tiltalt og straffet.
    Mvh.
    Erik Ribsskog






  • img251

    PS.

    Så for kontakten ovenfor, så jobbet jeg altså i firmaet Arvato sine lokaler, på vegne av Microsoft, men ansatt i vikarbyrået Randstad.

    Så det var mange firma involvert, det er helt sikkert.

    Så sånn var det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Men så ble jeg altså forespurt, sommeren 2006, om jeg ønsket å heller få litt høyere lønn, og en fast jobb, (istedet for den Randstad-kontrakten, som bare var et vikariat da).

    Og det syntes jeg hørtes greit ut, for det så jeg på som en forfremmelse nesten.

    Og en fast jobb, det høres jo bedre ut å ha, enn å jobbe gjennom vikarbyrå.

    Men, da jeg fikk kontrakten, fra Arvato, så var det bare en tre-måneders kontrakt.

    Dette klagde jeg på da, men min sjef der, Line Slettvold, sa bare at det egentlig var en fast jobb, men at alle faste jobber hos Arvato, hadde sånne kontrakter.

    Noe sånt.

    Så det var jo bare tull.

    Men jeg syntes ikke at jeg hadde så mye valg da, så jeg måtte jo skrive under.

    Sånn husker jeg dette nå, selv om dette var i 2006 da.

    Men men.

    Jeg postet jo den første kontrakten fra Arvato, på bloggen igår.

    Her er en link til den bloggposten:

    https://johncons-blogg.net/2010/08/dette-er-en-av-kontraktene-mine-fra.html

    PS 3.

    Jeg fikk også en ny tre-måneders kontrakt, fra Arvato, da den første utløp.

    Den kontrakten, den varte da fra september til desember 2006.

    Men den kontrakten, den finner jeg ikke her akkurat nå.

    Det var noen papirer, som jeg hadde i en eller to permer, på Arvato.

    Men de permene, de fikk jeg ikke tatt med meg hjem, etter at jeg ble konstruktivt oppsagt, fra Arvato, i november/desember 2006.

    For, jeg forklarte det, at jeg mistenkte at det var noe mafia, eller lignende, i firmaet.

    (Som jeg har publisert om på bloggen og på Scribd osv).

    Og da, så ble jeg sendt hjem, med lønn.

    Og jeg fikk ikke lov å gå på jobb.

    For Managing Director, Ian Carrel, (heter han vel igjen).

    Han sa det, at jeg ikke fikk lov å være på jobben, pga. fare for min egen sikkerhet.

    Så det var også to permer, med dokumenter, som lå igjen etter meg, hos Arvato.

    En perm, med dokumenter om en ‘service-level’-konkurranse, som jeg hadde fått i oppdrag av Team Leader Vivian Steinsland, å arrangere der, hver uke, høsten 2006.

    (Av en eller annen merkelig grunn, må jeg vel si, når jeg tenker tilbake på dette.

    For jeg var jo ikke leder der, mener jeg.

    Men men).

    Og en perm, med mine egne papirer da, som huskelapper, og ting om lønningene, (som det ofte var problemer med), osv.

    Så det er mulig at den andre kontrakten min, fra Arvato, lå i den ene av de to permene, som lå igjen etter meg, i det store kontorlandskapet der, som vi jobba i, (på Microsoft-kampanjen), i the Cunard Building.

    Det er mulig.

    Det er ihverfall sånn jeg lurer på om det er nå.

    Når jeg tenker på hvor den kontrakten kan ha blitt av.

    Så sånn er det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • scribd problemer

    http://www.scribd.com/groups/view/14830-arvato-services-ltd-s-microsoft-scandinavian-product-activation

    PS.

    Når jeg prøver å laste opp, så får jeg bare opp et skjermbilde med en feilmelding på.

    Hm.

    Her er mer om dette:

    scribd feilmelding

    PS 2.

    Jeg hadde det samme problemet, da jeg prøvde å laste opp Høgskolekandidat-graden min i Informasjonsteknologi, fra HiO IU, i en egen gruppe, på Scribd, for en del uker sider.

    Så jeg tror ikke at dette er et nytt problem heller.

    Men men.

    Det er mulig jeg tar feil.

    Jeg får se om jeg klarer å finne ut mer om dette.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Jeg har også forresten prøvd å laste opp de dokumentene, med både Google Crome og også med Internet Explorer.

    Så jeg tror ikke at dette skyldes noe problem med nettleseren.

    Så det var kanskje litt rart.

    Men men.

    Bare noe jeg kom på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 4.

    Jeg sendte en klage til Scribd:







    Gmail – Problems with uploading files on groups, on Scribd







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Problems with uploading files on groups, on Scribd





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Aug 28, 2010 at 6:02 PM





    To:

    support@scribd.com



    Hi,

    I have a bit of problems, with uploading documents now, on a group I've started on Scribd:

    I've tried using both Google Chrome and Internet Explorer, but I only get an error-message:
    '


    This web page has a redirect loop.'.

    I also had some problems, when I tried to upload my degree in IT, from Oslo University College, in an own group, on Scribd, some weeks ago.
    I read about Scribd, in the Norwegian newspaper Dagbladet, some years ago, when they wrote that Scribd was an online publishing-service, that anyone, (including Norwegians), could use.

    I hope you have the chance to answer me about these problems!
    Yours sincerely,
    Erik Ribsskog








'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen