johncons






  • Gmail – Klage på at Jensen Møbler har bygd utafor alt som heter folkeskikken/Fwd: Bygging på jordet til Lersbryggen







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på at Jensen Møbler har bygd utafor alt som heter folkeskikken/Fwd: Bygging på jordet til Lersbryggen





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Aug 24, 2010 at 5:09 AM





    To:

    postmottak@svelvik.kommune.no



    Hei,

    jeg ser at dere har tulla og kost dere, hadde jeg nær sagt, de åra jeg har bodd i Oslo og England.
    Min farfar, Øivind Olsen, han fikk lov å bygge snekkerverksted, Strømm Trevare, på tomta til en som het Lersbryggen, på Sand, på grensa til Høyen, på 60-tallet.

    Og han bygde også et bolighus, på den tomta.
    Og det var også et jorde, som hørte til den tomta.
    Så jeg tror det må ha vært en gård der, i gamle dager.
    Men jeg bodde først hos mora og faren min på Bergeråsen, så hos mora mi i Larvik, og så hos faren min igjen, Arne Mogan Olsen, på 80-tallet.

    Og da lå Jensen Møbler i Svelvik, ved Svelvik Kroa.
    Men så bygde Sandbu Tepper, med Bjørn Havre, eller hva han het, de bygde der Liv hadde hatt kiosk, på 70-tallet, for hyttegjestene på Krok osv.

    Men der har Jensen tatt over nå.
    Og ikke nok med det, han har bygd på det som vi kalte 'Jordet til Lersbryggen'.
    Og jeg har litt hevd på huset til farfaren min, for jeg disponerte noen skuffer i reolen i stua der.

    Og siden familien min ikke eier tomta, så mener jeg at jeg har eiendomsretten, eller ihvertfall bruksretten, til det huset.
    Og jeg satt også mye på kontoret, på snekkerverkstedet, og pakka skruer, og leika og tegna osv.

    Så jeg mener jeg har litt hevd på snekkerverkstedet og, av samme grunn som for huset.
    Og den tomta har jo vært i bruk, av min fars familie, siden 60-tallet, så jeg mener at det jordet, også må tilhøre min hevd da, på bygningene/eiendommene, etter min farfar, Øivind Olsen.

    En som heter Lersbryggen, kan jo ikke plutselig dukke opp, etter 50 år, og kreve tomta.

    Da er den tomta blitt tilhørende vår familie, (eller rettere sagt meg), gjennom sedvane-retten(/kutyme), som vi lærte om, da jeg gikk på handel og kontor, på Sande VGS., mot slutten av 80-tallet.

    Og jeg husker godt det, at det blei industriområde der.
    Men det må være fra tomta vår/Lersbryggens, til mot Snippen der.
    For jeg mener at Jensen også bygger for tett, i tillegg til å bygge på det jordet som jeg har hevd på da.

    Og dette la jeg merke til på Google Maps, og da ser man også at han har bygd tvers over Kjelleråsveien, som det heter der.
    Så Jensen har gjort bare galt, mener jeg, (som en assistent jeg hadde da jeg var butikksjef i Oslo, på Rimi Kalbakken, Kjetil Prestegarden, pleide å si).

    Men men.
    For jeg har vært litt i politikken, (for Høyre), mens jeg har bodd i Oslo, på 90-tallet, (og fram til at jeg overhørte, at jeg var forfulgt av noe som ble kalt "mafia'n", i Oslo, i 2003, og ikke får noe hjelp fra politiet etc., i forbindelse med det).

    Og jeg var bl.a. på et møte hos en som heter Magne Winnem, fra Røyken, og da var det ei dame, fra Oslo Høyre der.
    Og hu lærte oss om hva fortetning var.
    Og det betyr det, at selv om du eier tomta, så kan du ikke bygge på hele tomta.

    Kun på en ganske lav prosentandel av tomta.
    (Dette er et kjent tema inne i Oslo, hvor de har dårlig plass osv., så hele møtet var om dette.
    Og jeg hadde jo aldri tenkt på det her, for jeg fikk ingen penger av min familie, før jeg flytta til Oslo, så jeg kun leide og levde på studielån og lav Rimi-lønn, så Holmenkollåsen-problemstillinger, det var helt ukjent for meg.

    Jeg kan ikke si at jeg hadde lest om det i avisa heller.
    Så det møtet var lærerikt for meg, må jeg si).
    For Jensen Møbler og antagelig Svelvik kommune da, dere har ignorert mange ting her.

    – Det ligger et bolighus, like ved der Jensen har bygget ut så fælt. Det er bygget på et alt for stort prosentområde av tomta, så det skjemmer forfærdelig.
    – Jeg lekte på det jordet til Lersbryggen, som barn, og har en del hevd på det, vil jeg si. Det var ikke noe jorde egentlig, for det ble ikke dyrka noe, men det var som en eng, med gresshopper, sommerfugler, (admiral osv.), og bier, osv.

    Så jeg ble oppmuntra av bl.a. min Håkon Mogan Olsen, til å fange humler osv, på det jordet, og ha de i glass, med hull i lokket, som 5-6 åring kanskje, da jeg var på besøk, på ferie fra mora mi i Larvik.
    – Min farmor, Ågot Mogan Olsen, som bodde i det huset, fram til midten av 90-tallet, hu klagde på at alarmen til Jensen alltid gikk, så det var nesten umulig å få søvn der.
    Og jeg merka det, da jeg besøkte henne en gang, at hu var nesten brutt ned, antagelig av det her osv. da, og ville at jeg skulle gi opp jobb og utdannelse i Oslo, for å bo hos henne og trøste henne, i huset på Sand da.

    Enda hu hadde sønnen sin Håkon, på Bergeråsen, men han var liksom ikke noe da.
    Og heller ikke faren min.
    Jeg syntes dette ble litt drastisk, for Ågot visste det i alle år, at jeg skulle flytte vekk, sånn som sønnen hennes Runar, for å få meg karriære osv., det lå i kortene hele tiden, for faren min lærte meg ikke opp i hoved-arbeidsoppgavene på verkstedet der, men ville at jeg skulle studere på BI osv., (selv om jeg ikke ville være 'pappa-gutt', så jeg valgte NHI osv.

    Og Håkon ville at jeg skulle jobbe i butikk, men det ville egentlig ikke jeg.
    Men det var vanskelige tider, på begynnelsen av 90-tallet, så jeg havna i Rimi gitt, istedet for å jobbe med data, etter to år på privat datahøyskole, NHI, som nå heter NITH).

    Men men.
    Så her tror jeg dere har brutt en del med regelverk og det som finnes, i Svelvik kommune.
    Jensen kunne ha bygd på Grunnane, mener jeg, for der så jeg i Aftenspostens arkiv, at Standard Oil vurderte å mudre opp, og bygge oljeraffineri, på 50-tallet vel.

    Og hvis det er plass til oljeraffineri, da er det plass til fabrikken til Jensen og, mener jeg.
    Her har jeg blitt overkjørt, og ingen i Svelvik kommune har vist noen respekt for meg eller mine rettigheter.

    Så det var bånn i bøtta.
    Så jeg vil gjerne at Svelvik kommune gjennomfører tvangs-riving, av den delen av Jensen møbler, som er bygget utafor industriområde, på 'jordet til Lersbryggen', som jeg ser på som min eiendom, som jeg har hevd på, gjennom sedvane-lovgivningen.

    (På samme måte som dere fikk noen til å rive et gjerde, her for et par år siden, inne i sjølveste Svelvik by.
    Men men).
    Så jeg vil gjerne ha dagsbøter, av 10.000 fra Svelvik kommune, frem til dette er revet.

    Pengene kan sendes på sjekk til:

    Erik Ribsskog

    Flat 3
    5 Leather Lane
    Liverpool
    GB-L2 2AE
    Storbritannia
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/3/7
    Subject: Bygging på jordet til Lersbryggen
    To: jensen@jensen.no

    Hei,

    jeg heter Erik Ribsskog, etter mora mi, for hu het Ribsskog, og skifta navn på meg etter at hu skilte seg fra faren min, Arne Mogan Olsen.

    Så jeg er altså barnebarn, til Øivind Olsen, som starta Strømm Trevare, og som solgte elementer til Jensen Møbler på 70-tallet, husker jeg at han prata om.

    Nå har jeg overhørt i Oslo, at jeg er forfulgt av noe 'mafian', i 2003 og 2004, så nå har jeg flykta til England.
    Jeg så på Google Maps, at det ser ut som at dere har bygget på jordet til Lersbryggen.

    Så jeg lurte på om dere eier den tomta nå, og har kjøpt den av etterkommerne til Lersbryggen?
    (For jeg lurer på om ikke farfaren min egentlig hadde hevd på den tomta da, og at jeg kanskje jeg har hevd på den nå, for jeg er eldste sønn, av eldste sønn til farfaren min, Øivind Olsen).

    For jeg vet ikke hvordan det hang sammen, men Leirsbryggen eide tomta, som min farfar bygde fabrikk og hus på, og jeg husker at en gang jeg var der, så var Lersbryggen og inspiserte jordet sitt, som lå mellom Strømm Trevare og den gamle saga, som det ble kalt.

    Jeg har ikke noe kontakt med familien min, for faren min lot meg bo alene på Bergeråsen, fra jeg var ni år, og flytta ned til Haldis Humblen der.
    Men jeg har hevd på det huset etter besteforeldrene mine, for farmora mi, Ågot Mogan Olsen, var nesten som ei mor for meg, og jeg hadde to skuffer i en reol der.

    Så jeg mener at jeg har bruksrett til det huset.
    Og nå ser jeg på Google Maps, at dere har bygd helt bort til det huset.
    Jeg synes det ser ut som at det skjemmer litt, og har blitt mer trafikk.

    Så jeg lurte på om kanskje dere skulle flytte tilbake til Svelvik igjen, ved Svelvik-kroa der, hvor jeg husker at dere holdt til, da jeg flytta tilbake til Berger i 1979.
    Bare et forslag!

    Håper dette er i orden!

    Mvh.
    Erik Ribsskog












  • Gmail – Klage på Sivilombudsmannen







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på Sivilombudsmannen





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Aug 23, 2010 at 8:59 PM





    To:

    postmottak@sivilombudsmannen.no


    Cc:

    post@slottet.no



    Hei,

    jeg viser til Deres brev fra 19. august, hvor dere skriver at dere ikke vil gjøre noe, med problemene jeg har, med at forvaltningen, (diverse departement osv.), ikke svarer meg.

    Det mener jeg er trakassering, for dere hjelper andre folk, som har samme problem som meg.
    Så jeg sender dette som kopi til Slottet.
    Så kanskje Kongen kan ta dette med Kunnskapsministeren, (hun fra SV), for hun sitter vel ved Kongens bord, en gang i uka, ettersom jeg har forstått.

    Ettersom dere ikke synes det er verdt å gjøre noe med det, at hele Kunnskapsdepartementet, ikke svarer meg.
    Dere hos Sivilombudsmannen er en skam for nasjonen, som mobber folk, på den måten som dere mobber meg.

    Måtte dere brenne i helvete, eller måtte ihvertfall noe jævlig skje dere.
    Så irritert er jeg på dere.
    Jævla møkkafolk!
    Erik Ribsskog












  • Gmail – Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på politiet – Politidirektoratets vurdering







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på politiet – Politidirektoratets vurdering





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Aug 23, 2010 at 3:02 PM





    To:

    erna.gjesvold@politiet.no


    Cc:

    post@spesialenheten.no



    Og grunnen til at jeg bodde på Ungbo, det var ikke fordi det var noe problemer av noe spesielle slag.

    Annet enn at jeg ville bo billig, mens jeg studerte.
    Så derfor leide jeg et rom, hos min halvbror Axel, sine foreldre, på Furuset.

    (Etter å ha bodd et år på Abildsø, og leid av en familie der).
    Jeg var egentlig fra Berger i Nordre Vestfold, men flyttet til Oslo for å studere på NHI, etter å ha fått artium, etter å ha gått tre år på handel og kontor.

    Jeg hadde et friår, fra studier, for å jobbe og spare opp penger, siden jeg gikk på en privat høyskole, hvor jeg måtte betale skolepenger, så studielånet fra Lånekassa, det strakk ikke til, det ble dårligere økonomi, for oss NHI-studenter enn for Blindern-studenter, f.eks.

    Så derfor tok jeg et friår.
    Da det var ferdig, så maste hu stemora til Axel, Mette Holter, om at jeg måtte flytte.
    Jeg så plakater på Furusetbanen, om at Ungbo søkte beboere.

    'Ta oppvasken kun hver 5. uke'.
    Og da trengte jeg noe jeg kunne få helt sikkert.
    Og jeg jobba ganske mye på OBS Triaden.
    Og hu Mette Holter maste mye.

    Og Ungbo var billig.
    Så derfor bodde jeg på Ungbo.
    Ikke fordi det var noe galt med meg, eller noe.
    Jeg syntes ikke det var så lett å finne meg en passende leilighet, på det private markedet.

    Jeg var fra Berger, og syntes det var litt som et strev.
    Så derfor var det enkelt og greit, å ringe Ungbo, siden jeg så plakat for de, på T-banen.
    Og da slapp jeg maset til Holter også.

    Jeg ville egentlig bodd på Ungbo Vålerenga, for det var nærme NHI, som da lå på Helsfyr.
    Men Ungbo, (Stig?), insisterte på at jeg skulle bo på Ungbo Ellingsrudåsen.
    Så sånn var det.

    Da slo jeg til på det, for da fikk jeg nytt sted å bo, før NHI startet og da ville også hu Holter slutte å gnåle.
    Hun Holter, fant jeg ut, det året jeg bodde der, at hadde vært hos den amerikanske mafia-familien Ancona, og fått tre barn sammen med en den familien.

    Kanskje det er sånn dette med "mafia'n" har startet?
    Hvem vet.
    Bare som enda en oppdatering.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/8/23


    Subject: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på politiet – Politidirektoratets vurdering
    To: Erna Gjesvold <erna.gjesvold@politiet.no>
    Cc: post <post@spesialenheten.no>

    Hei igjen,

    nå skjønner jeg det, hvis det blir veldig vanskelig for dere, siden jeg sender tre e-poster.
    Men men, pytt pytt, det får gå.
    Da har jeg ihvertfall prøvd å få det riktig.

    Hun dama på Bjørndal, (som da kanskje var litt 'barka', ei dame i 50-åra vel, som hadde forbindelse til vaskefirmaet Kvalitetsrengjøring, mener jeg, siden hu foreslo for meg, noen år før, da jeg var assisterende butikksjef, på Rimi Bjørndal, å gå over til det vaskefirmaet. Ihvertfall ligna hu, på den dama).

    Hu sa noe sånt som, at " jeg har overhørt at han", (jeg forstod det sånn, at det var meg de prata om), "også er forfulgt av mafia'n".
    Noe sånt var det jeg overhørte, på Rimi Bjørndal, i desember 2003, var det vel.

    Og butikksjef Tom, i Kiwi W. Thr. gate, han sa noen måneder senere, (våren/sommeren 2004), til en kollega, mens de stod utafor Kiwi, mens jeg gikk på fortauet, på andre sida av gata, (sånn som jeg hørte det):

    "Jeg har hørt at han er forfulgt av mafia'n jeg".
    Det var det han Tom sa.
    Jeg var litt i sjokk, og hadde fått ødelagt trynet, i desember 2003, på en hudpleiesalong, på St. Hanshaugen, (uten at jeg helt forstår hva som skjedde, det var en lang historie).

    Så jeg var litt flau, så jeg bare gikk videre.
    Det var ikke sånn at jeg gikk bort til han Tom, og spurte hva han mente.
    Jeg var såpass flau, så jeg lot som at jeg ikke så han.

    Han Tom, er en kamerat av min tremenning Øystein Andersen, fra Lørenskog, som jeg vanka en del med tidligere, og jeg har spilt en del sånn løkke-fotball nærmest, eller søndags-trening, uten å være med på noe bedriftslag, eller lignende, med han Tom, og en del andre folk fra Romerike/Skedsmo.

    Først på Ellingsrud, (jeg bodde på Ungbo, på Ellingsrudåsen, mens jeg studerte og var i militæret osv.), og siden på Åråsen, på en av treningsbanene der.
    (Da pleide jeg å dra dit sammen med en som het Glenn Hesler, som også var en kamerat av min tremenning, Øystein Andersen, og som jeg ble kjent med gjennom han).

    Så sånn var det.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/8/23
    Subject: Oppdatering/Fwd: Klage på politiet – Politidirektoratets vurdering
    To: erna.gjesvold@politiet.no
    Cc: post@spesialenheten.no

    Hei,

    hvis jeg skal skrive det uttrykket, på 'norsk-lærer'-norsk, så blir det sånn her:
    "mafia'n".
    De er det jeg lurer på hvem er, og som jeg har overhørt at jeg er forfulgt av.

    Jeg må jo nesten begynne med å vite hvem det er, som jeg er forfulgt av.
    Også får jeg ta det derfra.
    Siden politiet ikke vil hjelpe meg, på en mer generell måte, med å forklare meg hva som foregår.

    Men dette virker det klart som for meg, at dere i politiet og politidirektoratet, bare gjør dere vanskelige, i forbindelse med.
    Men dette havner jo også hos Spesialenheten, som vel er i Hamar, så kanskje de er mer sånn at de gjør seg mindre vanskelige, enn sånn jeg synes at politiet i Oslo gjør seg.

    Vi får se.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/8/23
    Subject: Re: Klage på politiet – Politidirektoratets vurdering
    To: Erna Gjesvold <erna.gjesvold@politiet.no>
    Cc: post <post@spesialenheten.no>

    Hei,

    altså, jeg lurer ikke på hva som menes med mafia.
    Dette var folk i Oslo, som sa at jeg var forfulgt av 'mafian'.
    Så jeg lurer på hvilken mafia dette er, som kalles for 'mafian', i Oslo, (i 2003).

    Dette er et substantiv egennavn, bestemt form, og ikke ubestemt form, sånn som dere har tolket det.
    (Er det for eksempel den albanske mafiaen, er det den russiske mafiaen, er det den italienske mafiaen?

    Er alle disse den samme mafiaen?
    Eller menes det Tveita-gjengen?
    Dette er vel sånn som politiet i Oslo skjønner, men ofte ikke en Rimi butikksjef, som har begynt å studere igjen, og som i tillegg er innflytter, ikke skjønner.

    Men som kanskje noen 'hard-barka' Oslo-folk skjønner, de som har kontakter i underverdenen, f.eks.).
    Dette er min hovedklage, så jeg konsentrer meg om dette først.

    Så dette vil jeg igjen klage på.

    Så dette får gå til Steinar Talgø sin sjef, siden han Steinar Talgø, har godkjent dette svaret, som jeg fikk idag, og siden han vel er sjefen til Erna Gjesvold, deg jeg svarer nå.


    Og siden dere har misforstått, (med vilje virker det som for meg), min 'hoved'-klage, hvem er denne 'mafian', som jeg har overhørt, i Oslo, av to folk, en person på Bjørndal og en på St. Hanshaugen, (Kiwi butikksjef Tom, fra Lørenskog vel), at jeg er forfulgt av.

    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    PS.

    Sender kopi til Spesialenheten, siden de er involvert fra før, i hva som foregår, ihvertfall.


    2010/8/23 Erna Gjesvold <erna.gjesvold@politiet.no>












  • Gmail – Klage på politiet – Politidirektoratets vurdering







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på politiet – Politidirektoratets vurdering





    Erna Gjesvold

    <erna.gjesvold@politiet.no>





    Mon, Aug 23, 2010 at 1:33 PM





    To:

    eribsskog@gmail.com







    201001443_D1_H.pdf
    105K




    PS.

    Her er e-brevet:

    201001443_D1_H (1)

  • seinere gift med asbjørn dørumsgaard

    http://bilder.romerike.no/-/image/show/632653_huset-paa-bjoernholt

    PS.

    Han broren til oldemora mi, Asbjørn Dørumsgaard, han dreiv visst også å utga bøker under krigen.

    (Så det var vel en ripe i lakken, for den delen av familien?)

    Det visste jeg ikke.

    Og det var visst også bøker som var omdikta til norsk.

    Jeg lurer på hvordan litteratur det her kan ha vært snakk om.

    Hvem vet.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    utga bøker under krigen

    http://wangsmo.com/liste.asp?ga=4&gb=4%20B&kl=Skj:oe:nnlitteratur&gr=Lyrikk&side=3

    PS 3.

    Men jeg vil minne om igjen, at den oldemoren av meg, som det er snakk om her, det var Helga Ribsskog f. Dørumsgaard.

    Og hun var mora til min morfar, Johannes Ribsskog.

    Og han var aktor, mener jeg det var, altså påtaleadvokat vel, for myndighetene, under landsvikeroppgjøret, etter krigen.

    Så han var nok ikke nazist, hvis jeg skulle gjette.

    Og begge disse var også i Arbeiderpartiet.

    Selv om Asbjørn Dørumsgaard vel etterhvert gikk over til en bygdeliste, kalt ‘Opposisjonen’, i Rælingen.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • Photo 0846

    Photo 0847

    Photo 0848

    Photo 0849

    Photo 0850

    Photo 0851

    Photo 0852

    Photo 0853

    Photo 0854

    Photo 0855

    Photo 0856

    Photo 0857

    Photo 0858

    Photo 0859

    Photo 0860

    Photo 0861

    Photo 0862

    Photo 0863

    Photo 0864

    Photo 0865

    Photo 0866

    Photo 0867

    Photo 0868

    Photo 0869

    Photo 0870

    Photo 0871

    Photo 0872

    Photo 1144

    Photo 1145

    Photo 1147

    Photo 1148

    Photo 1149

    Photo 1150

    Photo 1151

    Photo 1154

    Photo 1155

    Photo 1156

    Photo 1157

    Photo 1158

    Photo 1159

    Photo 1160

    Photo 1161

    Photo 1162

    Photo 1163

    Photo 1164

    Photo 1165

    Photo 1166

    Photo 1167

    Photo 1168

    Photo 1169

    Photo 1170

    Photo 1171

    Photo 1172

    Photo 1173

    Photo 1174

    Photo 1175

    Photo 1176

    Photo 1177

    Photo 1178

    Photo 1179

    Photo 1180

    Photo 1182

    Photo 1183

    Photo 1184

    Photo 1185

    Photo 1186

    Photo 1187 1

    Photo 1188

    Photo 1189

    Photo 1190

    Photo 1191

    Photo 1192

    Photo 1193

    Photo 1194

    Photo 1195

    Photo 1196

    Photo 1197

    Photo 1198

    Photo 1199

    PS.

    Man kan se at her i England, så har Johanitterordenen, (Order of St. John), de har ambulanser, osv.

    (Man kan se at det står ‘Ambulance’, speilvendt!, foran på den ambulansen deres, som stod utafor McDonalds).

    Så sånn var det.

    Mer da.

    Jo, og en av grunnene til at jeg lurer på om min fars stedatter, Christell Humblen, er med på det Johanitterorden-greiene også.

    (Som hennes bror, Bjørn Humblen, på Vestlandet, som var tidligere medlem i Johanitterordenen).

    Det er det, at Christell Humblen, hun jobbet som ambulansesjåfør, på slutten av 90-tallet, før hun fikk barn.

    Så sånn var det.

    Og Christell Humblen, hun var også aktiv i URK, det vil si Ungdommens Røde Kors, i Svelvik, på 80-tallet, sammen med min søster, Pia Ribsskog.

    Jeg skriver ikke stesøster, for Christell Humblen nå.

    For hun er egentlig i min fars nye familie.

    Så hun er egentlig ikke som min søster.

    Derfor føltes det også naturlig for meg, å kutte ut Christell Humblen, etter at jeg kutta ut faren min, da han drev med bølleringing, her ifjor.

    For Christell Humblen, hun er liksom i min fars nye familie.

    Men hun er egentlig ikke i min familie.

    Så når jeg da kutta ut faren min.

    Så syntes jeg det ble mest riktig, å også kutte ut hun Christell Humblen, i samme slengen.

    For jeg syntes det var en slags rar følelse, å ikke ha kutta ut Christell Humblen, men samtidig ha kutta ut søstera og faren min.

    Så da syntes jeg det ble mest riktig, å også kutte Christell Humblen, når jeg først hadde kutta ut faren min.

    Siden Christell Humblen, hun er i min fars nye familie.

    Mens jeg var i min fars gamle familie.

    Så da ble det mest riktig, synes jeg, å skille de familiene.

    Når Christell Humblen er i min fars nye familie.

    Så kan jeg ikke ha noe særlig med henne å gjøre, synes jeg, etter å ha kuttet ut min far.

    Så sånn var det jeg tenkte da, da jeg kuttet ut Christell Humblen, ifjor, var det vel.

    Så sånn var det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Min far, han flyttet jo fra meg, da jeg var ni år, etter at han traff Haldis Humblen, på den samme tiden.

    Så hvis vi glemmer det at jeg bare var ni år, da dette skjedde.

    (Og at vi for et øyeblikk ser bort fra det, at jeg ble utsatt for omsorgssvikt, fra min far, da han lot meg bo alene, fra jeg var ni år).

    Så blir det, med min fars nye familie.

    Det blir som at han fikk seg en ny kone, etter at ungene, (meg), forlot redet.

    Så det blir som at en 18-20 åring, (selv om jeg bare var ni år), flytter fra sin skilte far.

    Og så, så finner faren seg en ny kone, mens sønnen bor et annet sted, for seg.

    Og da blir jo farens nye familie.

    Det blir jo da en egen familie.

    Som ikke sønnen har noe med egentlig.

    Farens nye familie, de blir i slekt med faren.

    Men ikke med sønnen, mener jeg.

    (Annet enn gjennom faren, mener jeg det må bli).

    Så Christell Humblen, for meg.

    Hun er min fars nye stedatter.

    Så når jeg kutter ut min far, så må jeg også kutte ut ‘Haldis-familien’, mener jeg.

    For ellers så blir det bare kaos, mener jeg.

    Så sånn er det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • gunnar bergstø malte altertavle

    PS.

    Her er mer om dette, (selv om at her har det også dukket opp en Arne Sørum, som også har malt på den nevnte altertavlen, visstnok. Hm):

    altertavle gunnar bergstø

    http://img6.custompublish.com/getfile.php/854821.1116.yqebsywree/Kinn+kirke+-+Jubileumsskrift.pdf?return=www.nordre-land.kommune.no

    PS 2.

    Kinn kirke så ganske norsk ut, synes jeg forresten.

    Det kunne ha vært artig å dratt dit, og sett mer på den altertavlen, til han grandonkelen min, Gunnar Bergstø, hvis jeg hadde hatt tid og råd til det.

    Men men, jeg er jo flyktning i England så, så det blir nok en stund til, i såfall.

    Så sånn er nok det.

    Her er mer om dette:

    kinn kirke

    http://norske-kirkebygg.origo.no/-/bulletin/show/478903_kinn-kirke

    PS 3.

    Her er mer om at jeg arvet noen penger og en del av et hus og en eiendom, i Holmsbu, (med utrolig fin utsikt til Drammensfjorden og mitt tidligere hjemsted Bergeråsen), etter maleren Gunnar Bergstø, og broren hans Otto.

    Siden faren min ikke ville ha arv, etter disse.

    De var kanskje for norske, sånn at faren min, (som vel kanskje er mer ‘tysk’, eller noe, illuminist?), ikke likte dette.

    Hvem vet.

    Her er ihvertfall mer om dette:

    ikke arv holmsbu

    PS 4.

    Her er mer om min grandonkel, Gunnar Bergstø, sin lærermester, Henrik Sørensen, som blant annet malte religiøse malerier:

    min grandonkels lærermester henrik sørensen

    http://no.wikipedia.org/wiki/Henrik_S%C3%B8rensen

    PS 5.

    Man kan se ovenfor, at han kom hjem fra Paris, på 1920-tallet, og kjøpte stedet Støa, i Holmsbu.

    Og Støa er det samme stedet som Bergstø, (ettersom jeg har skjønt).

    Så det er nok det stedet, som jeg har arvet en del av, og tilsammen kommer til å arve ca. 1/12 av vel, med tid og stunder, (for jeg kommer vel også, (ihvertfall muligens), til å arve han siste grandonkelen min, som bor der, nemlig Idar Sandersen).

    (Hvis ikke noen forandrer mening da.

    Vi får se).

    Så det stedet jeg har arvet en del av, (Støa/Bergstø), det er visst et kjent sted, kan det virke som.

    (Hvis jeg har skjønt det riktig da, at Støa og Bergstø er det samme stedet).

    Vi får se.

    Så det var artig, at det stod om Bergstø/Støa, på Wikipedia.

    Det er helt sikkert.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 6.

    Faren min kalte det stedet, for ‘Støa’, på telefon, her i forfjor, eller noe, vel.

    Så jeg regner med at det er det samme stedet, som Bergstø.

    Her er forresten noen fler dokumenter om denne arven, som jeg fikk i 2006.

    (Grunnen til at jeg har skrevet tall på de arkene, er fordi at jeg fakset dem til Nordea, i forbindelse med en lånesøknad, som ble avslått, (noen måneder før jeg måtte overtrekke kontoen hos dem, og Nordea sletta kontoen min, selv om jeg hadde avtalt med dem, at jeg skulle få beholde kontoen. Så sånn var det).

    Her er mer om dette:

    img128

    img129

    img130

    img131

    PS 7.

    Her er mer om den nevnte lånesøknaden, (som ble avslått, uten noen særlig god grunn vel), fra 2006, fra Nordea:

    https://johncons-blogg.net/2009/03/jeg-gikk-gjennom-noen-gamle-papirer-og.html

    PS 8.

    Faren min sa forøvrig, på telefon, i forfjor, (før han begynte med telefonterror, som jeg anmeldte), at i det huset, så skulle det være masse malerier etter Kittelsen osv., som var verdt masse millioner osv.

    (Uten at jeg vet hvor sant det var).

    Men jeg har ihvertfall sendt om det til Tingretten i Drammen.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen