johncons
  • køyesenger strømm trevare

    PS.

    Faren min ville ikke at jeg skulle drive på nede på verkstedet.

    Så jeg fikk aldri opplæring, av faren min, i å lage køyesenger, eller vannsenger, f.eks.

    Jeg fikk bare være hjelpegutt, når sengene skulle leveres i Oslo, (og noen ganger i Tønsberg eller Holmestrand).

    Faren min ville at jeg skulle gå på BI, og få meg en jobb i et firma, (han ville ikke at jeg skulle jobbe som selvstendig næringsdrivende, for det var mye jobb, nærmest døgnet rundt, mente faren min).

    Faren min ville at jeg skulle få meg en jobb, med begynnerlønn på 300.000, som økonom, eller lignende, som faren min hadde lest om i Aftenposten, i pausene, fra jobbinga nede på verkstedet.

    Faren min jobba alltid mer enn onkel Håkon.

    Enda de eide like mye i firmaet.

    (Og vel fikk like mye i lønn).

    Håkon dro alltid hjem, klokka 16.

    Mens faren min sjelden dro hjem før klokka 17.

    Faren min jobba også mer i ferier.

    F.eks. da vi skulle til Jugoslavia, sommeren 1980, da dro jeg og faren min og Haldis og Christell, ned til Jugoslavia, flere dager etter onkel Håkon og onkel Runar og Stenberg-familien, og de.

    For faren min måtte gjøre ferdig noen bestillinger.

    Og det var også alltid faren min som leverte senger inn til Oslo.

    Kanskje en kveld i uka, eller en kveld annenhver uke.

    Noe sånt.

    Aldri Håkon.

    Så faren min jobba kanskje 1/3 eller 1/4 mer enn Håkon, tilsammen.

    Noe sånt.

    Håkon kræsja også bilen til faren min, (en svær, amerikansk Ford stasjonsvogn), da han sovna ved rattet vel, en morgen, på Mosseveien, (eller noe), og kjørte ut, på den tida, på begynnelsen av 80-tallet, når de dreiv og bygde på huset til onkel Runar, i Son, og skada armen.

    Så han ble nesten uføretrygda, etter det.

    Håkon ville at jeg skulle jobbe i matbutikk, som en annen gutt fra Bergeråsen, mener jeg å huske.

    Men jeg brydde meg ikke så mye om Håkon, og heller ikke om faren min.

    Så jeg valgte ikke matbutikk, eller BI.

    Jeg valgte NHI, en privat datahøyskole.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Man kan se på den annonsen min, fra da jeg skulle flytte inn til Oslo, for å studere på nettopp NHI, at den annonsen har det samme telefonnummeret, (O3/77 58 38):

    annonse flytta til oslo

    PS 3.

    Her er mer om det, at det var samme telefonnummer, på verkstedet, (Strømm Trevare A/S), og i huset til Ågot og Øivind, (så under middagen, (som dem hadde allerede kl. 13), så pleide det alltid å ringe kunder, og da ble farfaren min noen ganger ganske forbanna, husker jeg. Kanskje dem skulle hatt to telefonlinjer?):

    telefoner sand

    PS 4.

    Det huset ble bygget på 60-tallet, men dem fikk ikke satt gjerde på betongterrassen, før på 80-tallet.

    Og en gang, så ble jeg bedt dit, fra Oslo, (ut mot midten av 90-tallet vel), for å spise bakt potet og salat, aleine, på den terrassen, for jeg kom litt sent da kanskje.

    (Det var farmora mi Ågot, som var der, og tanta mi Tone, og tanta mi Inger vel, og søstra mi Pia da, og sikkert noen av ungene til Runar og Inger.

    Noe sånt).

    Men men.

    Og da bare tok jeg bussen tilbake til Oslo, samme dagen.

    Så det var litt kjølig mellom meg og resten av min fars familie, siden min far lot meg bo alene, fra jeg var ni år, osv.

    Men men.

    Vanligvis, så satt dem heller utafor inngangsdøra, hvor det var lagt heller.

    Men men.

    Så jeg har lurt litt på, om dem hadde tenkt å egentlig bygge huset større?

    Eller hvorfor dem valgte betongterrasse, og ikke tre-terrasse.

    Hvem vet.

    Jeg tror ikke at kjelleren går under den betongklumpen der, (den terrassen).

    Så man kan kanskje lure på hva poenget var med den.

    Men dem hadde kanskje mye sement, eller lignende igjen, etter å ha bygd verkstedet.

    Hvem vet.

    Bare noe jeg lurte litt på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 5.

    johncons-blogg har nå klart å finne en sensasjon!

    Dette er min ‘dumme’ lillesøster Pia Ribsskog, sin annonse, (også i Aftenposten), fra da hun flyttet inn til Oslo, fra ‘Ågot-huset’, i 1991, to år etter at jeg gjorde det, (i 1989):

    dumme pia annonse

    PS 6.

    Jeg får forklare, i tilfelle det var noen som ikke skjønte det, at den annonsen ovenfor, ikke var ekte.

    Søstera mi, hun trengte ikke å skrive noen annonse i Aftenposten, (tror jeg ihvertfall).

    For det var det nok vennene hennes, fra Røyken, som ordnet.

    Monica Lyngstad kanskje, eller en av de andre fra Røyken, som søstera mi bodde sammen med, de første to årene, som hun bodde i Oslo.

    Men, hvis søstera mi, skulle ha skrevet en annonse, for et sted å bo i Oslo, da hun flyttet inn dit, etter videregående.

    Så ville den nok ha sett noe slik ut som den ovenfor.

    Hvis hun hadde vært ærlig.

    Hvis det er lov å fleipe litt da, å kalle søstera mi for ‘dumme Pia’, siden hun ikke klarte å få artium, på allmenn.

    Hvem vet.

    Vi får se.

    Bare å forklare litt om det.

    Så sånn er det.

    Så vi får se om det er mulig å finne ut mer om dette.

    Vi får se.

    (Dessuten, takk til Åpen Post, osv., som jeg kanskje noen ganger er litt inspirert av, (eller påvirket, heter det vel kanskje), når jeg skriver her på bloggen noen ganger, når jeg kjeder meg.

    Jeg var nok en av deres største fans i Norge.

    (Jeg så alle programmene.

    Og tok disse også opp på video.

    Og så disse igjen, og lånte de bort, osv).

    Det er nok mulig.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte jeg burde ta med om.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se).

    PS 7.

    Men sånn som jeg tenker nå.

    Så lurer jeg på det, om søstera mi Pia, hadde endt opp på ‘Plata’.

    Hvis jeg ikke hadde latt henne bo hos meg, den sommeren jeg var ferdig med militæret, i 1993.

    Da søsteren min hadde mistet kontrollen, og ikke hadde noe sted å bo.

    For jeg husker at bestemor Ågot, sa, i 1990, eller noe, at hu ble sliten av søstera mi, og ikke orka mer av den flyinga hennes.

    Så sånn var det.

    Så jeg vet ikke helt hvor søstera mi skulle ha bodd hen da.

    Men hun hadde jo mange sånne litt ‘low-life’ venninner, (eller hva man skal kalle dem).

    Som hun Monica Lyngstad, fra Røyken, som solgte hasj, og hadde en sånn litt ‘proff’ hasjvekt, osv., (som hun viste broren sin, og meg, og søstera mi, da jeg hjalp søstera mi og dem, å flytte fra Christies gate, sommeren 1993. Søstera mi brukte meg til å bære tingene hennes ned fra 3. etasje, eller hvilken etasje det var da. Så sånn var det).

    Så jeg er litt skeptisk til søstera mi nå, etter at jeg har overhørt det, i Oslo, i 2003, at jeg er forfulgt av noe ‘mafian’.

    For søstera mi har mange sånne litt ‘low-life’, eller hva man skal kalle dem, venninner og bekjente, som misbruker narkotika og er i ekstremist-miljøer, og det ene med det andre da.

    Og søstera mi er også litt aggressiv, og har ikke noe hyggelig vesen, vil jeg si.

    Og jeg har hjulpet henne så mye, opp gjennom livet, og har bare fått dritt tilbake, vil jeg si.

    Så nå får hun klare seg selv, synes jeg, hun er jo snart 40 år, så da burde ikke det være for mye å forlange, av sin søster, synes jeg.

    (Og det samme gjelder til dels halvbroren min Axel, synes jeg, som også er i 30-årene nå.

    Og som vel også har fått litt hjelp av meg, når han har trengt det.

    Og som vel også bare, mer eller mindre, har gitt dritt tilbake).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 8.

    ‘Dumme’ Pia, bor jo nå på Helsfyr.

    (Siden etter jeg flyttet til England, i 2005).

    Og kan det være noe med at hun er illuminist, lurer jeg.

    Fordi _Hel_sfyr, det blir jo nesten som ‘helvete’.

    Og illuminister er vel djeveldyrkere, såvidt jeg har forstått(?)

    Kan det være sånn det henger sammen, at søstra mi og onkel Håkon f.eks., som søstra mi hadde mye kontakt med da hun bodde hos meg, i ‘Erik-huset’, må man vel kalle det, på Bergeråsen, i 1989?

    (For søstra mi bodde nemlig først i ‘Haldis-huset’, fra 1983 til 1988, og så i ‘Erik-huset’, (i Leirfaret 4B), fra 1988 til 1989, og så i ‘Ågot-huset’, fra 1989 til hun flytta til Oslo, i 1991.

    Søstra mi bodde også en del hos Cecilie Hyde, og hennes mormor, i Svelvik, i de siste av disse årene.

    (Samt i leiligheter hvor det var fest, i hele Drammensregionen vel, så og si.

    Noe sånt).

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • nina monsen romsås

    PS.

    Hu Nina Monsen, hu flytta tilbake fra Oslo, til Bergeråsen, på 90-tallet.

    Og søstra mi, Pia Ribsskog, hu fortalte meg, sommeren år 2000, var det vel, på vei opp til bryllupet til Jan og Hege Snoghøj, på Geilo, at Nina Monsen hadde tatt selvmord.

    Så hu var det nok noe med.

    Hu var også den første dama jeg hadde sex med, i 1988, og da fortalte hun meg det, at ‘det er noe spesielt med fitta mi, skjønner du’, for hu hadde blitt så mye voldtatt osv.

    Men jeg var jo ivrig etter å få overstått sex-debuten, så jeg forklarte henne, at jeg ikke brydde meg så mye om det, akkurat da.

    (For jeg hadde drukket noe sterk juleøl, som Espen Melheim hadde kjøpt en kasse av, for meg, for han hadde lappen og bil, og kom på døra mi, noen uker før, og spurte meg om jeg også skulle ha en kasse juleøl, klasse 3, da han skulle kjøpe det til seg selv, en del uker før jul, 1988).

    Så sånn var det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • img226

    img227

    img228

    img233

    img230

    img231

    PS.

    Han Helge Ribsskog, det var altså grandonkelen min, som var forstmann, dvs. skogvokter.

    Min morfar var rådmann, (i Hadsel i Vesterålen).

    Og den tredje broren, Øyvin Ribsskog, han var lensmann i Aurskog-traktene.

    Moren deres, det var Helga Dørumsgaard, søster til den kjente Romeriksdikteren og ordfører i Fet og Rælingen, Asbjørn Dørumsgaard.

    Og hun ville noen ganger skryte av, (ifølge min mormor, Ingeborg Ribsskog, på 80-tallet vel, mener jeg at det var), at hun fikk tre sønner, som alle ble noe med ‘menn’, en ble lensmann, en ble rådmann og en ble forstmann.

    Så hun var nok stolt av min morfar og hans to brødre, hun oldemoren min, (som jeg aldri møtte, men som jeg husker min far, Arne Mogan Olsen, fortalte meg om en gang, da jeg var barn, på midten av 70-tallet, var det vel, at var dø, (‘hu er død nå, oldemora di’, noe sånt sa han vel), Helga Dørumsgaard.

    Min morfar tok oss aldri med, tilbake til Romerike, eller lignende, så jeg traff aldri noen av brødrene hans, eller moren hans, f.eks.

    Ihvertfall ikke som jeg kan huske.

    Men jeg pratet med ei som het Torunn Ribsskog Nagelsett, i Nesttun, i Bergen, tidligere i år, og det er datteren til han Helge Ribsskog, som skrev den novellen ovenfor da.

    Hun er gift med en Svein Nagelsett, og de hadde to telefoner, så begge prata samtidig, da jeg ringte andre gangen, på en dag, om noe slektsforskning, her for noen måneder siden.

    Og da ba hun Torunn han Svein om å ‘ti still’, husker jeg.

    Men men.

    Han var visst i slekt med en kjent fotballspiller for Brann og Norge, han Svein Nagelsett.

    Men men.

    Mer da.

    Min morfar skrev også, han skrev en barnebok, som het ‘Mannen i Skogen’, som jeg skrev på skrivemaskin, da jeg gikk første klasse handel og kontor vel, på mitt største soverom, (eller min fars soverom), i leiligheten på Bergeråsen, hvor jeg bodde på 80-tallet.

    Jeg hadde en Casio skrivemaskin, som jeg kjøpte for stipendet fra Lånekassa, siden jeg gikk på handel og kontor.

    Så sånn var det.

    Jeg skrev fra notater etter min morfar da, som døde i Spania, noen år før dette.

    Som nok var i 1986, eller noe.

    Så dro jeg ned til Stavern en søndag da.

    Jeg lurer på om det her var mens jeg gikk 2. året på handel og kontor.

    Og min mormor klagde på at jeg var så bleik, eller noe sånt.

    Jeg dro ned til Stavern ens ærend, for å levere det jeg hadde skrevet, og kopiert opp, i fem eksemplarer da.

    Min mormor klagde på at jeg var litt kortpustet, men jeg tror jeg var forkjøla, eller noe.

    Men men.

    Så sendte min mormor den boka til noen norske forlag da.

    Men de klagde på at min morfar brukte navn som ‘Sorte Mand’, på romanfigurene, så de refuserte den boka, husker jeg.

    Min mor skrev også en bok, senere, som jeg skrev på skrivemaskin, det første året jeg bodde på St. Hanshaugen, i 1996, altså ti år senere.

    Om en norsk middelalder-prinsesse, som dro ned til Spania, på pilgrimsreise, eller noe.

    Så min mor var religiøs, og da jeg vokste opp på Østre Halsen og i Larvik, så var jeg og min søster i hvertfall en 10-20 søndager, på søndagsskole.

    En i Østre Halsen og en i Larvik sentrum.

    Men i Larvik sentrum, så var det så mange kirker.

    (Det var sånne som Betania og Filadelfia og sånn vel.

    Noe sånt.

    Frikirker, heter det kanskje.

    Og pinsevenner og det som er.

    Noe sånt).

    Og jeg er ikke sikker på at den vi gikk på, var noe med statskirken.

    En julaften, så ville mora mi gå i kirken, men da var det stengt.

    Så mora mi var ikke så god på det her med kirker osv.

    Men men.

    Min mors bok ble også refusert av et forlag husker jeg, for det var ikke nok historiske detaljer osv., skrev de.

    Men den var ikke så verst.

    Selv om min mor var veldig spesiell, så jeg var ikke sikker på om hun ikke hadde kopiert det, fra et eller annet sted.

    Men men.

    Det var nesten sånn at hun kunne være troendes til det.

    Min far sa at min mor var sinnsyk, ofte, da jeg og min søster var barn.

    Og jeg pratet med hennes fetter, Ola Øyvin Ribsskog, (sønn av min morfars bror, lensmannen i Aurskog, Øyvin Ribsskog), på telefon, tidligere iår, og han sa at min mor hadde nerveproblemer.

    Og min mor kunne si ting, (ifølge min søster sa min mor dette), at ikke gå forbi det huset der, (et hus i Øvre Jegersborggate, i Larvik, parallellgaten til Jegersborggate, hvor vi bodde, selv om jeg flyttet derfra til min far. Men min søster sa dette, en helg når jeg var på besøk hos dem i Larvik, noe jeg var ca. hver fjerde uke, jeg tok tog og buss da fra Berger, til Larvik).

    Min mor hadde visst sagt, (ifølge min søster), at ‘ikke gå forbi det huset der, (i Øvre Jegersborggate), for der bor tante Ellen, (som egentlig da bodde i Sveits, hvor hun hadde bodd siden begynnelsen av 70-tallet, altså i ti år, for dette var på begynnelsen av 80-tallet), og hun maner dere’.

    Men men.

    Han lensmannen skrev også bøker.

    Og noe av det som ble utgitt i navnet til Asbjørn Dørumsgaard, var visst skrevet av min morfars mor, Helga Dørumsgaard, ifølge hva jeg husker min mormor, Ingeborg Ribsskog, fortalte meg og min søster, like etter at min morfar Johannes døde vel.

    Men det ble utgitt i brorens navn.

    De tok visst ikke det så nøye, sa min mormor.

    Men men.

    Min morfar og også min mor, de var veldig glad i naturen.

    Noe som også min onkel Martin er.

    Min mor, hun tok med min søster og meg, som barn, til stranda, til skogen for å plukke sopp eller dra på picnic, (da hadde hun sjekka opp en ung Larvik-kar, husker jeg).

    Min mor kunne få min stefar, til å kjøre langt inn i skogen, for å gå tur, og se på naturen om vinteren osv.

    Og min morfar og min mormor, de gikk alltid lang søndagstur, gjennom skog og forbi strender, ute i Nevlunghavn.

    Og min onkel Martin, som sagt, han er nesten som en villmann, og hadde dårlig hygiene, husker jeg at hans samboer, Grethe Ingebrigtsen sa, da jeg jobbet på gården hun eide, og de bodde på, Løvås, i Kvelde, i 2005.

    Men men.

    Og min mor var også sånn, at hun ikke vaska opp så fint.

    Tallerkener og glass, som stod i skapene hennes, det siste stedet hun bodde, i Drøbak.

    De var dekket av et lag med fett, husker jeg, fra en gang jeg var på besøk der, som min søster også var der da.

    Da hadde vel min mor fått en av sine rare ideer da, at man ikke skulle bruke oppvaskmiddel, når man vasket opp.

    Antagelig for å spare hendene for oppvasksåpe, eller noe sånt.

    Min mor var forfengelig, og fikk blant annet overtalt staten til å ordne en gratis brysthevelse-operasjon, eller noe, for henne, på midten av 80-tallet, husker jeg.

    Så mora mi var litt spesiell, husker jeg at jeg har syntes, det meste av livet.

    På et besøk i Drøbak, (muligens det samme), så satte jeg på TV-en, i kjedsomhet, og da tålte ikke min mor det, men satt seg ut på kjøkkenet.

    Og hun hadde en kassett, med Scorpions, som hun hørte på hele tiden.

    Men men.

    Og en gang hun Siv, (som av en eller annen grunn besøkte meg i Sunderland, sammen med søstra mi, jula 2004).

    Hun Siv, hun var med meg og søstra mi, på min mors 50 årsdag, i Drøbak, av en eller annen grunn.

    Og hun tok plutselig en tidligere buss, og var nesten på gråten, husker jeg.

    Så hva det var med henne, det vet jeg ikke.

    Men sånn var det alltid hos mora mi, at det skjedde noe spesielt.

    Så det var kanskje mora mi som hadde sagt en sårende kommentar da, som hun noen ganger kunne komme med, etterfulgt av et sprudlende latterutbrudd, og et smil.

    Hun visste at hun var slem, og gjorde noe galt.

    Men hun var kanskje bare sånn for morro skyld.

    Hva vet jeg.

    Hun mente kanskje ikke å såre, men hun skjønte kanskje ikke at andre folk kunne være mer nærtagende, enn hun selv.

    Eller hun latterliggjorde ofte folk da.

    Men men.

    Sånn som at hun mobbet meg, noen år før hun døde, fordi jeg ikke hadde noen forlovede eller kone.

    Og da sammenlignet hun seg selv med meg, og fortalte at hun var gift da hun var så gammel som jeg var da, osv.

    Så hun skulle liksom hevde seg da.

    Men hun følte seg nok underlegen meg, siden jeg var så flink på skolen osv.

    En gang, da jeg besøkte henne i Larvik, så ringte hun kjøpmann Albert Bøe, (faren til Anette Bøe), av en eller annen grunn, og lurte på hvordan jeg kunne være så god i matte, når hun ikke var det.

    Noe som jeg syntes var så spesielt, så jeg måtte gå ut av rommet.

    Men stefaren min da, Arne Thormod Thomassen, han satt og hørte på, (mens han røyka på en rullings, (som vanlig, må man vel nesten si), og leste i trav-programmet, eller noe sånt).

    (Kanskje min mor bare tullet, og bare lot som at hun ringte Albert Bøe?

    (Det ville vært som å ringt eieren av Steen og Strøm i Oslo, kanskje.

    Albert Bøe sitt varemagasin, var veldig kjent i Larvik, da jeg vokste opp der på 70-tallet, og var på besøk hos moren min der, på 80-tallet).

    Hva vet jeg.

    Jeg visste ihverfall ikke at hun kjente han.

    Hun var jo ikke fra Larvik, engang.

    Selv om hun raskt fikk mange venninner der, det er sant.

    Bl.a. søsteren til han som eide Grans Bryggeri i Sandefjord, osv.

    Så moren min kan godt ha vært i noe nettverk, (Johanitterordenen), for alt hva jeg vet.

    Eller at hun ble tullet med av de.

    Hva vet jeg).

    Min fars familie, var helt forskjellig fra min mors.

    Jeg var vant til å spise middag hos min farmor, fra etter jeg flyttet til min far.

    Og der var alt av glass og tallerkener osv., alltid skinnende rene.

    Min farmor hadde jobbet som tjenestepike, (hos fabrikkeier Jebsen, på Berger, blant annet), så hun holdt alltid hele huset skinnende rent, faktisk.

    Hun var en ekte husmor, av den gammeldagse typen.

    Nesten som en amerikansk husmor, på 50-60 tallet, vil jeg nesten si.

    Men men.

    Hun kunne også gå ut i naturen, f.eks. for å plukke tyttebær, eller dra på ferie, på fjellet, en uke, en sjelden gang.

    (Og en eller to ganger, så var hun også på hvilehjem, husker jeg.

    Dette var før jeg flyttet til Berger.

    Men jeg ble fortalt det en gang, etter at jeg flyttet dit.

    Men men).

    Mer da.

    Jo, min far, han var nesten aldri ute i naturen.

    Ihverfall ikke i skogen.

    Han ville ikke, (som min mor), dra på ferie, i Norge, med meg og søstra mi, på en bondegård, e.l., noe som mora mi og vår stefar Arne Thomassen, gjorde flere ganger.

    De dro på høstferie eller påskeferie, eller sommerferie, på gårder rundt om i Norge.

    Vi var også på hotell, på Rauland, og på Bergsjø Høyfjellshotell.

    Og på tre gårder, som jeg kan huske, hvor vi leide en sånn feriebolig da, som var i tilknytning til en gård.

    En gang, et sted ved en elv, som vår stefar Arne Thormod Thomassen falt oppi.

    Og han kunne ikke svømme, men han overlevde, og kom hjem til den hytta, med bare våte klær, etter en slags svømmetur, i den elva da, som kanskje var Numedalslågen, eller noe sånt.

    Hva vet jeg.

    Og en gang var vi på en hytte, hvor vi måtte hente vann i en bekk, i Kristiansand, i forbindelse med en gård som hadde selvplukk på jordbær, husker jeg.

    (Da var også lillebroren vår Axel med, selv om han bare var et år, eller noe).

    Og en tredje gang, så bodde vi en påskeferie, på et gårdstun, i en bolig der.

    Og sønnen på gården, lurte på om vi var fra Oslo.

    (Han spurte vel nesten aggressivt, mener jeg å huske.

    Jeg var ikke så mange år).

    Men ble litt beroliget vel, når jeg sa vi var fra Larvik.

    Dette var nok i Telemark, et sted, mistenker jeg.

    Noe sånt.

    Men men.

    Mens min far ikke ville dra på sånne ferier, på landsbygda, i Norge, som min mor, og vel også min stefar Arne Thomassen, syntes var artig.

    Så de var nok mer norske enn min far, vil jeg tippe på.

    Min far ville oftere dra til Sverige eller Danmark eller Tyskland eller USA på ferie, for eksempel.

    Selv om faren min vel var glad i å dra på fjorden.

    Han tok oss med ut på fjorden noen ganger, for å bade og en sjelden gang kunne man overtale han til å også prøve å fiske fra båten.

    Selv om jeg da sjelden fikk fisk, kanskje en mort eller en sild, eller to, hvis jeg var heldig.

    (Og en gang, som onkel Håkon dro meg ut, sammen med dem, for å fiske i en båt han hadde lånt kanskje, så fikk jeg en makrell.

    Vi fikk en hel haug av makreller tilsammen, men jeg fikk bare den første fisken, så gjorde jeg noe galt kanskje, når det gjaldt fiskinga.

    Hvem vet).

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Gmail – Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Aug 20, 2010 at 12:30 PM





    To:

    hans-j.rosjorde@fmoa.no



    Hei,

    hadde det vært mulig å fått noe advokat-hjelp til det her?
    For de kvinnene i Finansklagdenemda, de virker mer som noen albanske/muslimske/feministiske mafia-tisper, som prøver å drite meg ut, mellom linjene, synes jeg.

    Og de ignorerer hovedklagen min med vilje, synes jeg det virker som.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: 2010/8/20
    Subject: Re: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno
    To: Marit Strand <Marit.Strand@finkn.no>

    Hei,

    Bare lurte på siden du undertegner med advokat.
    Har jeg kommet til saksbehandlerens overordnede nå.
    Eller er du stab?
    For dette er også en klage på saksbehandlingsfeil, å svare på oppdatering og ikke hovedklage.

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/8/20 Marit Strand <Marit.Strand@finkn.no>

    Som De er gjort oppmerksom på, behandler

    Finansklagenemnda rettslige tvister. Hvis De har en tvist med Nordea Bank Norge

    ASA, og ønsker å få den behandlet, bes den oversendet via posten. Vi ber videre

    om at klagen fremsettes i en forretningsmessig form.

    Med vennlig hilsen

    Marit Strand

    Advokat MNA




    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 19. august 2010 12:40

    Til: Eva Cecilie Svendsen

    Kopi: Marit Strand

    Emne: Re: Deres saksnummer 1872194

    – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    Hei,

    du er fortsatt trakasserende.

    Jeg ber deg sende det til din sjef, og du bare fortsetter.

    Det er patronisering.

    Dere behandler folk uten respekt og som om de var barn.

    Dere er en ny etat og burde være ydmyke mot deres brukere.

    Nå vil jeg ha svar fra hun 'sjefern' din, og ikke høre mer fra deg.

    Erik Ribsskog

    2010/8/19 Eva Cecilie Svendsen <Cecilie.Svendsen@finkn.no>

    Hei,

    Vi har kun mottatt en e-post fra deg den 6. juli 2010. Det er svært

    vanskelig å forstå ut fra denne e-posten hva du ønsker å klage på. Dersom du

    ønsker å få klagen din behandlet må jeg be deg om å benytte den fremgangsmåten

    jeg har skissert i min e-post, som jeg beklager at du oppfatter som ekkel og

    belærende. Hensikten var å formidle til deg hvordan du må presentere en klage

    for at den skal bli behandlet i nemnda.

    Jeg har forøvrig kopiert inn min sjef Marit i denne mailen slik at

    hun er orientert.

    Med vennlig hilsen

    Finansklagenemnda

    Avdeling for bank, finans og verdipapirfond

    Eva Cecilie Svendsen

    Advokatassistent

    Sentralbord: 23 13 19 60

    Faks: 23 13 19 70

    Postadresse: Postboks 53, Skøyen, 0212 Oslo

    Besøksadresse: Drammensvn. 145 A, 5. etg

    Denne e-posten er kun beregnet for den

    institusjon eller person den er sendt til, og kan inneholde taushetsbelagt

    informasjon. Dersom du ikke er rette mottaker, bes du om å informere avsender

    og slette e‑posten og eventuelle vedlegg.




    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 19. august 2010 12:17

    Til: Eva Cecilie Svendsen

    Emne: Fwd: Deres saksnummer

    1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    Hei,

    dette kan du

    forresten sende til sjefen din, som en klage.

    For dere svarer meg på en oppdatering, og ignorerer klagen jeg sendte i juli.

    Og bruker også en

    'ekkel' og belærende tone, synes jeg.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/8/19

    Subject: Re: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 –

    eno

    To: Eva Cecilie Svendsen <Cecilie.Svendsen@finkn.no>

    Hei,

    jeg har jo sendt

    dere en klage på Nordea.

    Har dere rota bort den klagen jeg sendte?

    Erik Ribsskog

    2010/8/19 Eva

    Cecilie Svendsen <Cecilie.Svendsen@finkn.no>

    Hei Erik Ribsskog,

    Jeg viser til diverse mailer du har sendt Aktiv Kapital med kopi

    til oss.

    Til din informasjon kan jeg opplyse at Finansklagenemnda ikke

    behandler klagesaker mot Aktiv Kapital. Dersom en klage skal tas til behandling

    må det eksistere en tvist mellom deg som forbruker og en av institusjonene som

    er medlem i Finansklagenemnda. Vi vil således evt. kunne behandle en klage mot

    Nordea Bank Norge ASA. Dersom du vil ha klagen behandlet må du sende oss kopi

    av den klagen du har sendt til Nordea, samt Nordeas svar på klagen. Sammen med

    kopiene må du legge ved en konkret beskrivelse av hvordan du mener saken bør

    løses, det eventuelle erstatningskrav du mener å ha mot banken og hvordan dette

    har fremkommet.

    Jeg gjør oppmerksom på at Finansklagenemnda er et alternativ til de

    ordinære domstoler. Saker som har vært, eller er, til behandling i domstolene

    behandles ikke.

    Hvis du ønsker ytterligere informasjon om saksbehandlingen i nemnda

    kan du gjerne ringe oss og be om å få snakke med en av våre juridiske

    saksbehandlere. Du vil forøvrig finne detaljert informasjon om nemndas formål

    og kompetanse i vedlagte kopi av Hovedavtalen.

    Med vennlig hilsen

    Finansklagenemnda

    Avdeling for bank, finans og verdipapirfond

    Eva Cecilie Svendsen

    Advokatassistent

    Sentralbord: 23 13 19 60

    Faks: 23 13 19 70

    Postadresse: Postboks 53, Skøyen, 0212 Oslo

    Besøksadresse: Drammensvn. 145 A, 5. etg

    Denne e-posten er kun beregnet for den institusjon

    eller person den er sendt til, og kan inneholde taushetsbelagt informasjon.

    Dersom du ikke er rette mottaker, bes du om å informere avsender og slette e‑posten

    og eventuelle vedlegg.




    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. august 2010 09:02

    Til: Liv Nyke

    Kopi: Firmapost

    Emne: Re: Deres saksnummer 1872194

    – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    Hei,

    dette

    er en sak som er hos Finansklagenemda.

    Da vil ikke jeg diskutere den med dere, før den er avgjort der.

    Nå har

    jeg gitt deg e-post adressen til Finansklagenemda.

    Så da trenger ikke du å late som at du er hjelpesløs, da kan du bare sende en e-post til dem.

    Jeg har ikke lyst til å diskutere den saken i detalj, med deg.

    Det burde være nok for meg å si at den saken er hos dem.

    Nå får

    dere skjerpe dere, og ikke late som at dere er dumme.

    Erik Ribsskog

    2010/8/18

    Liv Nyke <nyke@aktivkapital.no>

    Iflg banken ble konto 60651061531 misligholdt/overtrukket.

    Overtrekket skyldes iflg banken overtrekk skjedde ved bruk av VMB-kort i

    England i november 2006. Kortet ble av Dem senere innlevert til banken.

    Ordinære purringer og inkassovarsel ble sendt Dem. De ble også orientert

    av banken om oversendelse av saken til oss. En misligholdt konto vil alltid bli

    sperret av banken. Fantes ikke penger på kontoen, kun overtrekket som ikke ble

    regulert av Dem.

    Etterlyser igjen kopi av Deres klage avsendt Bankklagenemda,

    mvh

    Liv A. Nyke

    Senior porteføljeforvalter

    nyke@aktivkapital.no

    Aktiv Kapital Kapital Norge AS

    Innspurten 9,

    Postboks 6426 Etterstad, 0605 Oslo, Norway

    Tel +47 22 91 5700, Fax +47 85 02 92 76

    www.aktivkapital.com






    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. august 2010 08:06

    Til: Liv Nyke

    Kopi: firmapost@finkn.no

    Emne: Re: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer:

    1224072-199894 – eno

    Hei,

    altså dere driver

    inn et krav fra Nordea, som jeg ikke har fått betalt pga. rot fra Nordea.

    Også skal jeg få betalingsanmerkning.

    Da er det noe galt, mener jeg.

    Dere kan ikke

    gjøre det på den måten.

    Jeg har sagt fra til dere hva grunnen til manglende betaling er, så det er

    uholdbart, mener jeg.

    Jeg sender en kopi av denne e-posten til Finansklagenemda, så får dere ta det

    med de.

    Erik Ribsskog

    2010/8/18 Liv Nyke

    <nyke@aktivkapital.no>

    Betalingsanmerkning blir ikke slettet. Det foreligger rettskraftig

    tvangsgrunnlag (u-dom) i saken fra 27012010. Kravet er reelt. Vi inndriver kun

    pengekravet fra banken og har ingenting med Deres konto å gjør. Hva banken gjør

    med den er deres bestemmelser. Men ellers tar vi Deres uttalelser til

    informasjon som registreres på saken.

    mvh

    Liv A. Nyke

    Senior porteføljeforvalter

    nyke@aktivkapital.no

    Aktiv Kapital Kapital Norge AS

    Innspurten 9,

    Postboks 6426 Etterstad, 0605 Oslo, Norway

    Tel +47 22 91 5700, Fax +47 85 02 92 76

    www.aktivkapital.com






    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 17. august 2010 01:16

    Til: Liv Nyke

    Kopi: firmapost@finkn.no

    Emne: Fwd: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd:

    Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    Hei igjen,

    altså dere ga meg

    betalingsanmerkning i denne saken.

    Men det var Nordea sin feil.

    Jeg skulle ikke hatt betalingsanmerkning, for grunnen til at dere ikke fikk

    pengene var at deres samarbeidspartner, Nordea, brøt avtalen jeg hadde med de,

    og sletta kontoen min.

    Så det burde dere

    rydde opp i, og slette den betalingsanmerkningen.

    Siden jeg har

    forklart til dere, at det var Nordea sin feil, og ikke noe jeg kunne noe for.

    Og da er det

    urettferdig, at jeg skal få betalingsanmerkning, for det.

    Jeg har i ettertid, blitt nekta NITO-kortet, enda jeg ble medlem i NITO.

    Og det var nok

    fordi jeg ble nekta pga. betalingsanmerkning, fra dere.

    Og det var penger jeg hadde tenkt å bruke, til å få mine ting, av sentimental

    verdi osv., fra Norge hit til England, hvor jeg bor.

    (For jeg er flyktning,

    i England, for jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian', i

    Oslo).

    Men sånne ting får

    jeg ikke ordnet, pga. at dere ga meg betalingsanmerkning, pga. at Nordea tulla

    med kontoen min.

    Og det blir litt feil og urettferdig, mener jeg, at jeg skal få anmerkning,

    pga. at Nordea ikke klarer å holde en avtale.

    Så dere burde slette min anmerkning, og hvis dere er seriøse, så kanskje dere

    burde slutte å samarbeide med Nordea, som jeg mener klart er den useriøse

    parten i dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/8/16

    Subject: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    To: nyke@aktivkapital.no

    Cc: firmapost@finkn.no

    Hei,

    jeg viser til

    deres faktura, fra 5.8, som jeg mottok idag, her i Liverpool.

    Denne inkassosaken,

    er nå del av en klage på Nordea og Aktiv Kapital, som jeg sendte til

    Finansklagenemda, 6. juli.

    For det er Nordea

    sin feil, for de sletta kontoen min, sånn at jeg har problemer med å betale

    regninger i Norge.

    Enda jeg hadde en avtale om at jeg skulle få beholde den kontoen.

    Så dette er nesten sånn, at dere kan ta det med deres samarbeidspartner Nordea.

    Ihvertfall vente

    til Finansklagenemda har svart.

    Jeg er forresten fremdeles arbeidsledig, og jeg har en avtale, (som jeg har

    fortalt dere om), at jeg skal få gjeldsrådgiver, av Larvik kommune, når jeg får

    meg fast jobb.

    Så min situasjon

    er den samme, som den har vært tidligere.

    Jeg er i en

    prosess, hvor jeg regner med å få en Bachelor-grad her i England.

    Jeg har også ti års erfaring, fra ledelse, i varehandelen.

    Så jeg kan få en direktør-jobb snart, hvis jeg er heldig.

    Så dere får bare være tålmodige.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/7/6

    Subject: Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    To: aktivkapital@aktivkapital.no

    Hei,

    jeg viser til

    faktura fra dere, som jeg mottok i dag, med Deres referanse: 11052693.

    Som dere ser i den

    videresendte e-posten min til dere, fra 25. april iår, så har jeg opplyst til

    dere, om at jeg er arbeidsledig, i England, og har blitt lovt gjeldsrådgiver,

    fra Larvik kommune, når jeg får meg en jobb.

    Så jeg kan ikke

    gjøre noe annet, enn å gjenta det samme, igjen.

    Jeg lever på et såkalt 'shoe-string'-budsjett, her i England, og har kun penger

    til mat, osv.

    Så dere får bare

    prøve å være tålmodige.

    Jeg skal også ta det med at dere ga meg kredittanmerkning, med myndighetene.

    For det var Nordea sin feil, sånn som jeg husker det, som brøt avtalen jeg

    hadde med de.

    Så man kan se, at jeg blir sabotert mot, i Norge.

    For da jeg studerte i Sunderland, så ble studielånet mitt fire måneder

    forsinket, og jeg mistet kontrollen på økonomien min.

    For der hadde jeg ikke så bra kontor, som her i Liverpool.

    Det var litt vanskelig å drive med kontorting, fra campus i Sunderland, fant

    jeg ut.

    Og jeg lever i

    England, som en flyktning, fra noe 'mafian', som jeg har overhørt at jeg er

    forfulgt av, i Norge.

    Og jeg ble tulla med på jobb her i England, og lurt inn i en bolig hvor det

    bodde noen mafiakriminelle engelske ungdommer, virka det som for meg.

    Så jeg fikk meg en egen leilighet, og ble forespeilet en bedre lønnet stilling,

    på jobben.

    Men jeg fikk ikke den jobben likevel.

    Så det endte med at jeg måtte overtrekke den Nordea-kontoen, som dere sender

    purring om nå, for å få penger til mat, og til å dra til ambassaden i London,

    med toget, fra Liverpool, (noe som er ganske dyrt, og koster over 50 pund), og

    sånne ting, for å prøve å få kontrollen på livet mitt da.

    Men dette har med at jeg blir forfulgt, av noe 'mafian', eller hva det er, å

    gjøre.

    Det var derfor jeg dro til Sunderland.

    Og det var derfor jeg mista kontrollen på tilbakebetaling av regninger, i

    Norge.

    Så det er det

    samfunnet, som ikke opplyser hvem 'mafian' er, som har skylden, sånn som jeg

    ser det.

    Så jeg liker ikke å bli pirka på, at hensynsløse firmaer, som deres, i forbindelse

    med dette.

    Da blir jeg litt irritert.

    Og jeg er fortsatt i Heimevernet i Oslo.

    Og er ikke ment å miste kontrollen.

    Så hele dette, fra jeg dro til Sunderland, i 2004, er også en slags

    Heimevernsaksjon.

    Så dere tuller også med Heimevernet nå, når dere tullesender fakturarer, enda

    dere hvordan situasjonen min er.

    At jeg venter på å få meg fast jobb, og gjeldsrådgiver, i Larvik kommune.

    Så jeg håper dere kan sette dette på hold, til jeg får ordnet opp i dette, og

    får meg en bra betalt jobb.

    (Jeg har en

    høyskolekandidatgrad i IT, og ti års erfaring fra ledelse, så jeg har sjangs

    til å få direktør-jobber osv., etterhvert, så 20.000 er ikke noe for en kar av

    mitt kaliber liksom.

    Bare for å forklare om det.

    Så dere får bare

    være litt tålmodige her).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/25

    Subject: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    To: sommeling@aktivkapital.no

    Hei,

    jeg har litt mye å

    gjøre her for tiden, for jeg blir tulla med av mange, inkludert dere.

    Jeg skal sende

    klage på at dere har registrert meg i kredittregisteret.

    Dessuten, jeg har en avtale med Larvik kommune, som dere vet om, om at jeg skal

    betale smågjeld, som det til dere, etter råd fra kredittrådgiver i Larvik

    kommune, når jeg får meg en fast jobb her.

    Jeg er for tiden

    arbeidsledig, og har ikke sjangs til å betale noe før jeg får meg en fast jobb.

    Dette mener jeg å ha opplyst om tidligere.

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Aug 20, 2010 at 12:17 PM





    To:

    Marit Strand <Marit.Strand@finkn.no>



    Hei,

    Bare lurte på siden du undertegner med advokat.
    Har jeg kommet til saksbehandlerens overordnede nå.
    Eller er du stab?
    For dette er også en klage på saksbehandlingsfeil, å svare på oppdatering og ikke hovedklage.

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/8/20 Marit Strand <Marit.Strand@finkn.no>

    Som De er gjort oppmerksom på, behandler

    Finansklagenemnda rettslige tvister. Hvis De har en tvist med Nordea Bank Norge

    ASA, og ønsker å få den behandlet, bes den oversendet via posten. Vi ber videre

    om at klagen fremsettes i en forretningsmessig form.

    Med vennlig hilsen

    Marit Strand

    Advokat MNA




    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 19. august 2010 12:40

    Til: Eva Cecilie Svendsen

    Kopi: Marit Strand

    Emne: Re: Deres saksnummer 1872194

    – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    Hei,

    du er fortsatt trakasserende.

    Jeg ber deg sende det til din sjef, og du bare fortsetter.

    Det er patronisering.

    Dere behandler folk uten respekt og som om de var barn.

    Dere er en ny etat og burde være ydmyke mot deres brukere.

    Nå vil jeg ha svar fra hun 'sjefern' din, og ikke høre mer fra deg.

    Erik Ribsskog

    2010/8/19 Eva Cecilie Svendsen <Cecilie.Svendsen@finkn.no>

    Hei,

    Vi har kun mottatt en e-post fra deg den 6. juli 2010. Det er svært

    vanskelig å forstå ut fra denne e-posten hva du ønsker å klage på. Dersom du

    ønsker å få klagen din behandlet må jeg be deg om å benytte den fremgangsmåten

    jeg har skissert i min e-post, som jeg beklager at du oppfatter som ekkel og

    belærende. Hensikten var å formidle til deg hvordan du må presentere en klage

    for at den skal bli behandlet i nemnda.

    Jeg har forøvrig kopiert inn min sjef Marit i denne mailen slik at

    hun er orientert.

    Med vennlig hilsen

    Finansklagenemnda

    Avdeling for bank, finans og verdipapirfond

    Eva Cecilie Svendsen

    Advokatassistent

    Sentralbord: 23 13 19 60

    Faks: 23 13 19 70

    Postadresse: Postboks 53, Skøyen, 0212 Oslo

    Besøksadresse: Drammensvn. 145 A, 5. etg

    Denne e-posten er kun beregnet for den

    institusjon eller person den er sendt til, og kan inneholde taushetsbelagt

    informasjon. Dersom du ikke er rette mottaker, bes du om å informere avsender

    og slette e‑posten og eventuelle vedlegg.




    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 19. august 2010 12:17

    Til: Eva Cecilie Svendsen

    Emne: Fwd: Deres saksnummer

    1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    Hei,

    dette kan du

    forresten sende til sjefen din, som en klage.

    For dere svarer meg på en oppdatering, og ignorerer klagen jeg sendte i juli.

    Og bruker også en

    'ekkel' og belærende tone, synes jeg.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/8/19

    Subject: Re: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 –

    eno

    To: Eva Cecilie Svendsen <Cecilie.Svendsen@finkn.no>

    Hei,

    jeg har jo sendt

    dere en klage på Nordea.

    Har dere rota bort den klagen jeg sendte?

    Erik Ribsskog

    2010/8/19 Eva

    Cecilie Svendsen <Cecilie.Svendsen@finkn.no>

    Hei Erik Ribsskog,

    Jeg viser til diverse mailer du har sendt Aktiv Kapital med kopi

    til oss.

    Til din informasjon kan jeg opplyse at Finansklagenemnda ikke

    behandler klagesaker mot Aktiv Kapital. Dersom en klage skal tas til behandling

    må det eksistere en tvist mellom deg som forbruker og en av institusjonene som

    er medlem i Finansklagenemnda. Vi vil således evt. kunne behandle en klage mot

    Nordea Bank Norge ASA. Dersom du vil ha klagen behandlet må du sende oss kopi

    av den klagen du har sendt til Nordea, samt Nordeas svar på klagen. Sammen med

    kopiene må du legge ved en konkret beskrivelse av hvordan du mener saken bør

    løses, det eventuelle erstatningskrav du mener å ha mot banken og hvordan dette

    har fremkommet.

    Jeg gjør oppmerksom på at Finansklagenemnda er et alternativ til de

    ordinære domstoler. Saker som har vært, eller er, til behandling i domstolene

    behandles ikke.

    Hvis du ønsker ytterligere informasjon om saksbehandlingen i nemnda

    kan du gjerne ringe oss og be om å få snakke med en av våre juridiske

    saksbehandlere. Du vil forøvrig finne detaljert informasjon om nemndas formål

    og kompetanse i vedlagte kopi av Hovedavtalen.

    Med vennlig hilsen

    Finansklagenemnda

    Avdeling for bank, finans og verdipapirfond

    Eva Cecilie Svendsen

    Advokatassistent

    Sentralbord: 23 13 19 60

    Faks: 23 13 19 70

    Postadresse: Postboks 53, Skøyen, 0212 Oslo

    Besøksadresse: Drammensvn. 145 A, 5. etg

    Denne e-posten er kun beregnet for den institusjon

    eller person den er sendt til, og kan inneholde taushetsbelagt informasjon.

    Dersom du ikke er rette mottaker, bes du om å informere avsender og slette e‑posten

    og eventuelle vedlegg.




    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. august 2010 09:02

    Til: Liv Nyke

    Kopi: Firmapost

    Emne: Re: Deres saksnummer 1872194

    – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    Hei,

    dette

    er en sak som er hos Finansklagenemda.

    Da vil ikke jeg diskutere den med dere, før den er avgjort der.

    Nå har

    jeg gitt deg e-post adressen til Finansklagenemda.

    Så da trenger ikke du å late som at du er hjelpesløs, da kan du bare sende en e-post til dem.

    Jeg har ikke lyst til å diskutere den saken i detalj, med deg.

    Det burde være nok for meg å si at den saken er hos dem.

    Nå får

    dere skjerpe dere, og ikke late som at dere er dumme.

    Erik Ribsskog

    2010/8/18

    Liv Nyke <nyke@aktivkapital.no>

    Iflg banken ble konto 60651061531 misligholdt/overtrukket.

    Overtrekket skyldes iflg banken overtrekk skjedde ved bruk av VMB-kort i

    England i november 2006. Kortet ble av Dem senere innlevert til banken.

    Ordinære purringer og inkassovarsel ble sendt Dem. De ble også orientert

    av banken om oversendelse av saken til oss. En misligholdt konto vil alltid bli

    sperret av banken. Fantes ikke penger på kontoen, kun overtrekket som ikke ble

    regulert av Dem.

    Etterlyser igjen kopi av Deres klage avsendt Bankklagenemda,

    mvh

    Liv A. Nyke

    Senior porteføljeforvalter

    nyke@aktivkapital.no

    Aktiv Kapital Kapital Norge AS

    Innspurten 9,

    Postboks 6426 Etterstad, 0605 Oslo, Norway

    Tel +47 22 91 5700, Fax +47 85 02 92 76

    www.aktivkapital.com






    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 18. august 2010 08:06

    Til: Liv Nyke

    Kopi: firmapost@finkn.no

    Emne: Re: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer:

    1224072-199894 – eno

    Hei,

    altså dere driver

    inn et krav fra Nordea, som jeg ikke har fått betalt pga. rot fra Nordea.

    Også skal jeg få betalingsanmerkning.

    Da er det noe galt, mener jeg.

    Dere kan ikke

    gjøre det på den måten.

    Jeg har sagt fra til dere hva grunnen til manglende betaling er, så det er

    uholdbart, mener jeg.

    Jeg sender en kopi av denne e-posten til Finansklagenemda, så får dere ta det

    med de.

    Erik Ribsskog

    2010/8/18 Liv Nyke

    <nyke@aktivkapital.no>

    Betalingsanmerkning blir ikke slettet. Det foreligger rettskraftig

    tvangsgrunnlag (u-dom) i saken fra 27012010. Kravet er reelt. Vi inndriver kun

    pengekravet fra banken og har ingenting med Deres konto å gjør. Hva banken gjør

    med den er deres bestemmelser. Men ellers tar vi Deres uttalelser til

    informasjon som registreres på saken.

    mvh

    Liv A. Nyke

    Senior porteføljeforvalter

    nyke@aktivkapital.no

    Aktiv Kapital Kapital Norge AS

    Innspurten 9,

    Postboks 6426 Etterstad, 0605 Oslo, Norway

    Tel +47 22 91 5700, Fax +47 85 02 92 76

    www.aktivkapital.com






    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 17. august 2010 01:16

    Til: Liv Nyke

    Kopi: firmapost@finkn.no

    Emne: Fwd: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd:

    Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    Hei igjen,

    altså dere ga meg

    betalingsanmerkning i denne saken.

    Men det var Nordea sin feil.

    Jeg skulle ikke hatt betalingsanmerkning, for grunnen til at dere ikke fikk

    pengene var at deres samarbeidspartner, Nordea, brøt avtalen jeg hadde med de,

    og sletta kontoen min.

    Så det burde dere

    rydde opp i, og slette den betalingsanmerkningen.

    Siden jeg har

    forklart til dere, at det var Nordea sin feil, og ikke noe jeg kunne noe for.

    Og da er det

    urettferdig, at jeg skal få betalingsanmerkning, for det.

    Jeg har i ettertid, blitt nekta NITO-kortet, enda jeg ble medlem i NITO.

    Og det var nok

    fordi jeg ble nekta pga. betalingsanmerkning, fra dere.

    Og det var penger jeg hadde tenkt å bruke, til å få mine ting, av sentimental

    verdi osv., fra Norge hit til England, hvor jeg bor.

    (For jeg er flyktning,

    i England, for jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian', i

    Oslo).

    Men sånne ting får

    jeg ikke ordnet, pga. at dere ga meg betalingsanmerkning, pga. at Nordea tulla

    med kontoen min.

    Og det blir litt feil og urettferdig, mener jeg, at jeg skal få anmerkning,

    pga. at Nordea ikke klarer å holde en avtale.

    Så dere burde slette min anmerkning, og hvis dere er seriøse, så kanskje dere

    burde slutte å samarbeide med Nordea, som jeg mener klart er den useriøse

    parten i dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/8/16

    Subject: Deres saksnummer 1872194 – agf/Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    To: nyke@aktivkapital.no

    Cc: firmapost@finkn.no

    Hei,

    jeg viser til

    deres faktura, fra 5.8, som jeg mottok idag, her i Liverpool.

    Denne inkassosaken,

    er nå del av en klage på Nordea og Aktiv Kapital, som jeg sendte til

    Finansklagenemda, 6. juli.

    For det er Nordea

    sin feil, for de sletta kontoen min, sånn at jeg har problemer med å betale

    regninger i Norge.

    Enda jeg hadde en avtale om at jeg skulle få beholde den kontoen.

    Så dette er nesten sånn, at dere kan ta det med deres samarbeidspartner Nordea.

    Ihvertfall vente

    til Finansklagenemda har svart.

    Jeg er forresten fremdeles arbeidsledig, og jeg har en avtale, (som jeg har

    fortalt dere om), at jeg skal få gjeldsrådgiver, av Larvik kommune, når jeg får

    meg fast jobb.

    Så min situasjon

    er den samme, som den har vært tidligere.

    Jeg er i en

    prosess, hvor jeg regner med å få en Bachelor-grad her i England.

    Jeg har også ti års erfaring, fra ledelse, i varehandelen.

    Så jeg kan få en direktør-jobb snart, hvis jeg er heldig.

    Så dere får bare være tålmodige.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/7/6

    Subject: Fwd: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    To: aktivkapital@aktivkapital.no

    Hei,

    jeg viser til

    faktura fra dere, som jeg mottok i dag, med Deres referanse: 11052693.

    Som dere ser i den

    videresendte e-posten min til dere, fra 25. april iår, så har jeg opplyst til

    dere, om at jeg er arbeidsledig, i England, og har blitt lovt gjeldsrådgiver,

    fra Larvik kommune, når jeg får meg en jobb.

    Så jeg kan ikke

    gjøre noe annet, enn å gjenta det samme, igjen.

    Jeg lever på et såkalt 'shoe-string'-budsjett, her i England, og har kun penger

    til mat, osv.

    Så dere får bare

    prøve å være tålmodige.

    Jeg skal også ta det med at dere ga meg kredittanmerkning, med myndighetene.

    For det var Nordea sin feil, sånn som jeg husker det, som brøt avtalen jeg

    hadde med de.

    Så man kan se, at jeg blir sabotert mot, i Norge.

    For da jeg studerte i Sunderland, så ble studielånet mitt fire måneder

    forsinket, og jeg mistet kontrollen på økonomien min.

    For der hadde jeg ikke så bra kontor, som her i Liverpool.

    Det var litt vanskelig å drive med kontorting, fra campus i Sunderland, fant

    jeg ut.

    Og jeg lever i

    England, som en flyktning, fra noe 'mafian', som jeg har overhørt at jeg er

    forfulgt av, i Norge.

    Og jeg ble tulla med på jobb her i England, og lurt inn i en bolig hvor det

    bodde noen mafiakriminelle engelske ungdommer, virka det som for meg.

    Så jeg fikk meg en egen leilighet, og ble forespeilet en bedre lønnet stilling,

    på jobben.

    Men jeg fikk ikke den jobben likevel.

    Så det endte med at jeg måtte overtrekke den Nordea-kontoen, som dere sender

    purring om nå, for å få penger til mat, og til å dra til ambassaden i London,

    med toget, fra Liverpool, (noe som er ganske dyrt, og koster over 50 pund), og

    sånne ting, for å prøve å få kontrollen på livet mitt da.

    Men dette har med at jeg blir forfulgt, av noe 'mafian', eller hva det er, å

    gjøre.

    Det var derfor jeg dro til Sunderland.

    Og det var derfor jeg mista kontrollen på tilbakebetaling av regninger, i

    Norge.

    Så det er det

    samfunnet, som ikke opplyser hvem 'mafian' er, som har skylden, sånn som jeg

    ser det.

    Så jeg liker ikke å bli pirka på, at hensynsløse firmaer, som deres, i forbindelse

    med dette.

    Da blir jeg litt irritert.

    Og jeg er fortsatt i Heimevernet i Oslo.

    Og er ikke ment å miste kontrollen.

    Så hele dette, fra jeg dro til Sunderland, i 2004, er også en slags

    Heimevernsaksjon.

    Så dere tuller også med Heimevernet nå, når dere tullesender fakturarer, enda

    dere hvordan situasjonen min er.

    At jeg venter på å få meg fast jobb, og gjeldsrådgiver, i Larvik kommune.

    Så jeg håper dere kan sette dette på hold, til jeg får ordnet opp i dette, og

    får meg en bra betalt jobb.

    (Jeg har en

    høyskolekandidatgrad i IT, og ti års erfaring fra ledelse, så jeg har sjangs

    til å få direktør-jobber osv., etterhvert, så 20.000 er ikke noe for en kar av

    mitt kaliber liksom.

    Bare for å forklare om det.

    Så dere får bare

    være litt tålmodige her).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/25

    Subject: Saksnummer: 1224072-199894 – eno

    To: sommeling@aktivkapital.no

    Hei,

    jeg har litt mye å

    gjøre her for tiden, for jeg blir tulla med av mange, inkludert dere.

    Jeg skal sende

    klage på at dere har registrert meg i kredittregisteret.

    Dessuten, jeg har en avtale med Larvik kommune, som dere vet om, om at jeg skal

    betale smågjeld, som det til dere, etter råd fra kredittrådgiver i Larvik

    kommune, når jeg får meg en fast jobb her.

    Jeg er for tiden

    arbeidsledig, og har ikke sjangs til å betale noe før jeg får meg en fast jobb.

    Dette mener jeg å ha opplyst om tidligere.

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Folk tror kanskje, at jeg fikk det lettere enn de andre, da jeg fikk jobb på Rimi Munkelia, ved siden av militæret, rundt juletider 1992.

    Ettersom at butikksjefen der, Magne Winnem, var en tidligere klassekamerat av meg, fra den tida jeg gikk tredje året, på Gjerdes VGS.

    Men sånn var det nok ikke, dessverre.

    Jeg satt stort sett bare i kassa.

    Og dette var lørdagsvakter, så det var stort sett alltid noe å gjøre.

    Og jeg husker den første varetellinga, som jeg var med på der.

    Da måtte jeg telle hele fryserommet, i bare t-skjorta, husker jeg.

    (For jeg hadde ikke så mye klær, på den tida, for jeg hadde nettopp vært fattig student, i et par-tre år).

    Så jeg hadde vel lagt fra meg jakka mi, et eller annet sted.

    Men det er ikke så sjakktrekk å bruke sin egen jakke, innpå et sånt fryserom, i tilfelle det er noe søl der, f.eks., på de forskjellige varene da, e.l.

    Men jeg tenkte vel at det gikk greit, siden jeg var mye ute i militæret.

    Men Winnem var ganske streng, husker jeg, som sjef.

    Han var veldig myndig og alvorlig da, og fleipa sjelden.

    Men men.

    Nå kjente jeg jo han privat, og da var han nesten lik, men litt mindre alvorlig.

    Men på jobb, så var han ganske alvorlig.

    Han kunne fleipe privat, men sjelden på jobb.

    Men men.

    Men jeg tenkte sånn, at kanskje det var derfor jeg fikk frostskade på øret, at jeg var inne på det fryserommet, inne på Rimi Munkelia, for lenge, under en varetelling der, på nyåret 1993.

    Det er mulig.

    Bare noe jeg tilfeldigvis tenkte på nå.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Gmail – Deres førstegangstjeneste på Grønland







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Deres førstegangstjeneste på Grønland





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Aug 20, 2010 at 1:02 AM





    To:

    fmn@fmn.dk


    Cc:

    vpv.kontakt@mil.no



    Hei,

    sommeren 1993, så var jeg på middagsselskap, hos min mor, som er halvt dansk, i Tønsberg, i Norge.
    Min mormor, Ingeborg Ribsskog, f. Heegaard, i Danmark, og min søster Pia Ribsskog, var også der.

    Samt en venninne av min mormor, fra Danmark, muligens Fru Fog(?)
    Jeg fortalte, ved bordet at jeg hadde vært på vinterøvelse osv., under førstegangstjenesten, og at jeg syntes det var litt barskt, for vi hadde bygd snøhule osv., (og jeg fikk frostskade på øret).

    Men men.
    Med da avbrøt Fru Fog(?) meg, og sa at noen i hennes slekt hadde avtjent førstegangstjenesten på Grønland, så jeg burde bare holde kjeft.
    Men hvordan er dette lurer jeg nå, for jeg var jo i Oppland Regiment, som var en stående styrke, og som kanskje var en av de tøffeste førstegangstjenestene i Norge eller Verden?

    Har Nato noen slags indeks, hvor de måler hvilken førstegangstjeneste, som er tøffest?
    Fordi jeg synes at min mors familie, har lagt meg for hat, etter dette.
    Jeg ville jo ikke diskutere militær-ting, med noen kvinnfolk, (som ikke hadde vært i militæret), så jeg holdt kjeft.

    Men jeg vet at en som var i troppen min, ved navn Beckstrøm, han var på hyttetur med dama, og knulla henne 17 ganger, i løpet av en frihelg.
    Hvor mye pulte disse som hadde førstegangstjeneste på Grønland, i frihelger?

    Kanskje man kan måle hva som er tøffest sånn?
    Jeg ville ikke spørre Fru Fog, om dette ved matbordet, så jeg holdt kjeft.
    Men dere som er danske, kan kanskje spørre henne, hvor mange ganger hun måtte knulle med mannen sin, når han kom hjem fra Grønland?

    Var dette mer eller mindre enn 17 ganger, på en helg/hyttetur?
    Så kan vi kanskje avgjøre hva som er tøffest, på den måten.
    Siden jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe som kalles 'mafian', og min familie vil ikke sende meg arv etter min mormor engang.

    Så de tuller nok med meg pga. at de mener at Fru Fog dreit meg ut/satt meg på plass, og fikk meg til å virke dum, der i Tønsberg.
    Men men.
    Jeg hadde ikke noe dame, dessverre, så jeg måtte bruke høyrehånda, dessverre, så jeg vil ikke bruke meg selv som eksempel her.

    Men men.
    (Kanskje fordi at 'alle damer er horer', som de sier i Oslo, hvem vet).
    Min mormor arvet også Holger baron Adeler.

    Og da er jeg muligens baron, har jeg skjønt.
    Siden Fru Fog(?) tok opp dette med Grønland, kan jeg være så snill å få ha baroniet mitt der, altså på hele Grønland da, siden Fru Fog ikke sa hvor på Grønland dette var.

    Men hun var visst nesten i slekt med oss og tror jeg.
    Enten venninne eller slektning, noe sånt.
    Men men.
    Og min tippoldefar, øverstkommanderende general, Anders Gjedde Nyholm, han hadde en eldre bror, ved navn Didrik Galtrup Gjedde Nyholm.

    Han skulle dømt i Haag, som dommer i Folkedomstolen, mellom Norge og Danmark om Grønland.
    Men døde, (eller ble han drept?), like før, sa min mormor på telefon, i forfjor.

    Og en annen dansk dommer som var reserve, dømte istedet.
    Og min tante Ellen, hun er nå samboer/forlovet/gift, med en Beichmann, og den norske dommeren, i rettsaken om Grønland, het Beichmann.
    Var det noe plott fra danskene her, og var rettsaken ugyldig pga. korrupsjon?
    Min tippoldefars bror, (dommeren som døde like før denne rettsaken), Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, var Ibsen-fan, har jeg sett på internett, (han siterte fritt etter Ibsen), og skrev så autograf.

    Han ville kanskje dømt mer objektivt, og kanskje i fordel Norge?
    Derfor er det kanskje bare rettferdig at jeg overtar Grønland som baroni nå, etter at dere dansker har tulla så mye når det ble stemt om Grønland, og hun danske dama, fra en fin militærefamilie, tror jeg, i Danmark, tok jo opp dette igjen, i 1993 så.

    Så kanskje jeg kan få bli baron over Grønland, tenkte jeg nå, siden jeg er norsk og Grønland jo pleide å tilhøre Norge.
    Og jeg er jo i slekt med Holger baron Adeler, og dermed baron, siden min mormor og mor arvet dette, mener jeg.

    Og kvinnene i min familie, de er jo som menn, må man vel si, når de prater om militær-ting, ved matbordet, sånn som hun danske i vår slekt vel gjorde, i 1993.
    Bare et forslag.
    Håper dette er iorden!

    Mvh.
    Erik Ribsskog












  • Gmail – Klage på tillitsvalgt i militæret







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på tillitsvalgt i militæret





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 19, 2010 at 11:46 PM





    To:

    "vpv.kontakt@mil.no" <vpv.kontakt@mil.no>



    Hei,

    jeg har sendt dere klager om militærtida.
    For jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian' og blir tulla med på jobb og skole osv.
    En som het Bakke, ble ny tillitsvalgt, i militæret, (Terningmoen, Oppland Regiment).

    Han satt meg opp på for mange vakter.
    (Fler vakter enn de andre.
    Enda jeg hadde mange vaktpoeng fra før).
    Og når jeg tok det opp, så svarte han ikke.

    (Det var en kar som var firkanta i tryne, nesten).

    Han sang også en sang, kalt 'Workoholic', (en techno-sang), foran trynet mitt.
    Antagelig for å mobbe meg, siden jeg jobba i Rimi, i helgene.

    Og han nevnte, av en eller annen grunn, at Beckstrøm, på kanon-laget hvor Bakke var nestlagfører vel, hadde ei jente, (som jeg hadde sett sammen med Beckstrøm i Lillehammer, for jeg tok toget hjem rundt Lillehammer en fredag), hadde hatt seg 17 ganger, eller noe på hyttetur en helg.

    Men men.
    Så jeg lurer på, er han i noe norsk mob, som har bytta meg med noe tysk mob, eller noe?

    For jeg synes jeg merker at noe tysk mob, vil utnytte meg og bruke meg som slave osv.

    Over hele verden omtrent.
    Skjønner dere noe av hva som foregår?
    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – To the superior of Gary Birch







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    To the superior of Gary Birch





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 19, 2010 at 11:01 PM





    To:

    Jet@liverpool.gov.uk



    Hi,

    I was also wondering.
    You've sent me a letter about an assisting store manager vacancy, in Old Swan.
    Isn't a bit odd that you send me about retail-jobs, that's unqualified jobs, when I have a qualification in IT.

    And I tried to ask Danielle Roberts, yesterday, who sent the letter, why she sent me the letter, since I haven't met her, and I don't know who she is.
    Am I registered in a database with you?

    Also today I received an evaluation-form, from Jet, without any explanation or signature.
    What was this about?
    Danielle Roberts avoided my question about who told her to send me the letter.

    So I'm wondering what's going on.
    She also made a point of my date of birth.
    It was a bit like she was ageist, and maybe it was a joke since I'm 40 years old, to put me in food shop, in _Old_ Swan?

    Also Heron Foods, (which is the employer), are from East Riding of Yorkshire Council, (it says on the internet).
    And this Council buy services from Bertelsmann, whom I used to work for in the Cunard Building, and they 'messed' with me there, I think I have to say, since they gave me training for a job receiving calls from Council-citizens there, about bin-problems etc., but only I and a Finish girl received that training, which I thought was a bit odd.

    My grand-aunt in Denmark, is in a direct line after Woden, I wonder if this is something to do with Norse mytology etc., since East Riding of Yorkshire council, per haps is like a 'norse' place?

    I think this is a bit odd.
    This is an update, to the e-mail I sent Jet, the complaint about Mr. Birch, from earlier this week.
    Also, Gill, from Jet County Rd., haven't gotten back to me, regarding an review of my CV.

    So I think I'm going to wait untill this comlaint is finished being processed before I have any more meetings with JET.
    Since I think you are doing almost only strange stuff.

    (Sorry if I'm wrong).
    I hope this is alright!
    Best regards,
    Erik Ribsskog






    PS.

    Her er de brevene, som jeg refererte til, i e-posten:

    img223

    img224

    img225







  • Gmail – noemafian@gmail.com has sent you an ecard.







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    noemafian@gmail.com has sent you an ecard.





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 19, 2010 at 3:42 PM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no


    Cc:

    post <post@spesialenheten.no>



    Hei,

    her er mer som dere politifolk kan se på.
    Men dere svarer meg jo ikke engang.
    Er dere fascister i Drammenpolitiet eller?
    Jeg hørte søstra mi sa det, i 1989, at dere hadde slått Monica Lyngstad, fra Røyken, i magen da hu var 17 år, eller noe.

    Er dere fascister som ikke gir alle folk rettighetene sine eller?
    Bare dem dere liker?
    Det var ikke det Eidsvollsmenna sa, da de stemte for at jeg skulle ha rettigheter.
    Så dere er udemokratiske, vil jeg si.
    Heila Drammen!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: 123Greetings.com <ecards@123greetings.com>
    Date: Thu, Aug 19, 2010 at 2:56 PM
    Subject: noemafian@gmail.com has sent you an ecard.

    To: eribsskog@gmail.com

    Noem Afian [noemafian@gmail.com] just sent you an ecard from 123Greetings.com

    You can view it by clicking here:

    http://www.123greetings.com/send/view/08719510006156303006

    You can also copy & paste the above link into your browser's address bar.

    Or if you prefer, you can go to http://www.123greetings.com/ and type your

    ecard number (08719510006156303006) in the "Search Box" at the top right of the page.

    Your ecard is going to be with us for the next 30 days.

    If you need any help in viewing your ecard or any other assistance,

    please visit our Help/ FAQ section at: http://help.123greetings.com/

    We hope you enjoy your ecard,

    Your friends at 123Greetings.com

    http://www.123greetings.com

    We respect your privacy. You will not be receiving any promotional emails from us

    because of this ecard. To view our privacy policy, click on the link below:

    http://info.123greetings.com/company/privacy_policy.html

    Note: This is an auto generated mail. Please do not reply.

    If you have any other problem please contact us by clicking on the following link:

    http://help.123greetings.com/contact_us.html

    This email was sent by 123Greetings.com, Inc., 1674 Broadway, New York, NY 10019.

    *********************** SPONSOR MESSAGE **********************

    Receive 150% bonus up to £150 with William Hill Club!

    We reward every new player with a bonus. So, get started now and enjoy!

    Click Here: http://hitrk.com/cgi-bin/click.pl?cid=12103I&lid=7749&uid=2

    ****************************************************************






    PS.

    Det kom enda en sånn e-post:







    Gmail – ecard sent to noemafian@gmail.com







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    ecard sent to noemafian@gmail.com





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 19, 2010 at 4:07 PM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Dette her er også noe tull.

    Dette her er ikke noe jeg har sendt.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: 123Greetings.com <ecards@123greetings.com>

    Date: Thu, Aug 19, 2010 at 4:03 PM
    Subject: ecard sent to noemafian@gmail.com
    To: eribsskog@gmail.com

    Your ecard (08719110708202734807) has been sent to Noem Afian [noemafian@gmail.com] on 19-Aug-2010

    We'll send you an email message when noemafian@gmail.com has seen your ecard.

    View a copy of your ecard at:

    http://www.123greetings.com/send/view/08719110708202734807

    Using our new tracking feature, you can now

    -Track the delivery of your ecard, step-by-step.

    -Edit the ecard, even if the ecard has been sent.

    -Delete the ecard, even if the ecard has been sent.

    Click on the link below or copy & paste it into your browser's address bar.

    http://www.123greetings.com/connect/track/msg-4

    If you have any query about your ecard & its delivery or need any other assistance,

    please visit our Help/ FAQ section at: http://help.123greetings.com/

    Thank you for choosing 123Greetings.com

    Your friends at 123Greetings.com

    http://www.123greetings.com

    We respect your privacy. You will not be receiving any promotional emails from us

    because of this ecard. To view our privacy policy, click on the link below:

    http://info.123greetings.com/company/privacy_policy.html

    Note: This is an auto generated mail. Please do not reply.

    If you have any other problem please contact us by clicking on the following link:

    http://help.123greetings.com/contact_us.html

    This email was sent by 123Greetings.com, Inc., 1674 Broadway, New York, NY 10019.

    *********************** SPONSOR MESSAGE **********************

    Receive 150% bonus up to £150 with William Hill Club!

    We reward every new player with a bonus. So, get started now and enjoy!

    Click Here: http://hitrk.com/cgi-bin/click.pl?cid=12103I&lid=7749&uid=2

    ****************************************************************






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen