johncons
  • tull med grønland

    http://www.indiana.edu/~librcsd/nt/db.cgi?db=ig&do=search_results&details=2&ID=692&ID-opt==

    PS.

    Man kan se at i den domstolen, i Haag, som dømte i favør Danmark.

    Så satt det to slektninger av meg.

    En Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, som var min danske tippoldefar, Anders Gjedde Nyholm, sin bror.

    Og min tante Ellen, som var oldebarn av Anders Gjedde Nyholm.

    Hun er nå gift/forlovet, med en Johan Didrik Beichmann, i Stavern.

    Og sannelig satt det ikke også en Beichmann, fra Norge, og dømte i favør Danmark, i Haag, i striden mellom Norge og Danmark, om Grønland.

    (Kan det ihvertfall se ut som, fra bildet ovenfor).

    Og min mormor fortalte meg, før hun døde, at min slektning, (som var en Ibsen-fan, og sikkert Norges-venn), Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, døde like før, at de skulle stemme om Grønland.

    Så kanskje han Beichmann var med på leken da.

    At de helte litt gift i begeret til Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, (Ibsen-fanen).

    Og vips, så fikk de inn en ny danske der, som ikke var Norgesvenn.

    Så ble Grønland dansk.

    Var det dette som skjedde?

    Er det ikke litt rart at tante Ellen, flyttet til Norge, og ble sammen med en Beichmann.

    Når tante Ellens oldefars bror, satt sammen med en Beichmann, i Folkedomstolen i Haag.

    Er dette tilfeldig?

    Eller er det Beichmann som vil ha kontroll på Didrik Galtrup Gjedde Nyholm sine slektninger?

    Er det derfor de ikke sender meg arven min.

    For de vil at jeg skal miste kontroll, og ikke begynne å grave i dette?

    Jeg skriver nå denne bloggen på snart fjerde året.

    Og ‘Ola Dunk’, som faren min pleide å kalle nordmenn.

    De bare sitter på henda sine og leser bloggen, men dem gjør ikke noe.

    Ikke en sjel skriver i avisa, eller noenting.

    Så det er sånn at jeg nesten skammer meg litt, over å være fra Norge.

    Men men.

    Men det er kanskje noe greier som foregår, som jeg ikke vet om, som kan forklare denne handlingslammelsen, vil jeg vel kalle det, i Norge.

    Hvem vet.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her kan man se det, at han danske slektningen min, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, var Ibsen-fan.

    (Han som døde like før han skulle ha vært med å dømme, i striden mellom Norge og Danmark, om Grønland.

    Men så ble det en annen danske, som ble med og dømte istedet, fortalte min mormor, Ingeborg Ribsskog meg, like før hun døde, ifjor sommer):

    fan av ibsen

    http://www.abebooks.co.uk/servlet/SearchResults?an=NYHOLM,+Gjedde+(1858-1931).

    PS 3.

    Og jeg fikk forresten memoarene/notatene, etter han slektningen min, den danske dommeren, i Folkedomstolen i Haag, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm.

    De fikk jeg av min mormor, Ingeborg Ribsskog, på slutten av 80-tallet, var det vel.

    Og de la jeg i en skuff, hos min farmor, Ågot Mogan Olsen.

    For jeg disponerte noen skuffer, i reolen, i huset hennes, fra tidlig på 80-tallet, da jeg gikk til henne og min farfars hus, hver dag etter skolen, for å spise middag, siden jeg bodde hos min far.

    Men de papirene de veit jeg ikke hvor er nå.

    For de har forsvunnet, mens jeg har studert i Oslo.

    Jeg bodde bare på hybler og et år leide jeg bare et rom, av min halvbror Axels foreldre, i Oslo.

    Så jeg tenkte at de papirene og fotografiene, som jeg fikk etter Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, og min oldefar, den danske øverstkommanderende generalen, Anders Gjedde Nyholm.

    Jeg tenkte at det lå tryggest på Sand der, hos farmora mi, siden jeg f.eks. vel ikke hadde lås på det rommet jeg leide av faren og stemora til halvbroren min Axel, i Høybråtenveien, i Oslo, på begynnelsen av 90-tallet.

    Men faren min, Arne Mogan Olsen, han ‘babla’ en gang, på begynnelsen av 90-tallet.

    Om at mormora mi, Ingeborg Ribsskog, hadde krevd å få tilbake de papirene.

    Og etter det, så har jeg ikke sett noe mer til de notatene/fotografiene.

    Så hva som egentlig skjedde med de, det vet jeg ikke.

    Men faren min ga det vel til mormora mi da, mest sannsynlig.

    (Uten at jeg skal si noe 100% sikkert).

    For hu mormora mi, Ingeborg fra Danmark, hu hadde visst mast noe forferdelig, om å få tilbake de notatene etc., da, som lå i en gammel, ganske fin, sort lærmappe.

    Jeg ga noen bilder av general Anders Gjedde Nyholm, til halvbroren min Axel, sommeren 1991, da han var med ut til Sand, på sommerferie.

    Men jeg lot resten ligge hos farmora mi da.

    For jeg var ikke så trygg på Axel liksom.

    Han kunne vel nesten vært troende til å ha rappa resten av de bildene og det, hvis jeg hadde tatt det med inn til Oslo.

    Han var jo født i 1978, så han var ikke fylt 13 år engang, den sommeren.

    Så sånn var det.

    Han maste seg også til noen mynter, som jeg hadde fått av farmora mi, på 80-tallet, masse gamle øre-mynter osv., 1-ører og 2-ører osv.

    Som lå i en rød blikk-‘safe’, som jeg hadde kjøpt i bokhandelen/lekebutikken, i Svelvik, på begynnelsen av 80-tallet.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Men dette var jo en gave til meg.

    Så hvis de fotografiene og notatene, er/var i boet etter bestemor Ingeborg, som døde ifjor sommer.

    Så er jo det egentlig min eiendom enda, mener jeg.

    For jeg ga det ikke tilbake til bestemor Ingeborg.

    Og det var jo en gave til meg så.

    Og man kan vel ikke bare ta tilbake en gave, sånn uten videre.

    Så da faren min nevnte denne masingen for meg, så svarte jeg ikke noe.

    For jeg ville gjerne helst ha beholdt de notatene til dommer Nyholm osv.

    For det var fra Egypt og sånn, så jeg såvidt.

    Men som man ser i PS-et ovenfor.

    Så hadde dommer Nyholm, en veldig sirlig håndskrift.

    Så jeg klarte ikke uten videre, å lese hva det stod.

    Det var nesten som en roman, vil jeg si.

    Uten at jeg engang begynte å lese.

    For da måtte jeg ha sittet et sted, i ro, med godt lys.

    Og jeg tror ikke at bestemor Ågot, farmora mi, var så glad i de notatene, etter min mors slektninger.

    Så jeg prøvde aldri egentlig, å begynne å lese på de, i stua der.

    For da hadde jeg nok blitt avbrutt av noe slags klaging kanskje.

    Det ble aldri sånn, at jeg fikk roen på meg, til å lese de notatene.

    Men jeg så på de, med nesten andakts-følelse, noen ganger.

    For det var en flott skinnperm/mappe, som de lå i.

    Og det så veldig spennede og ‘important’ ut da.

    (Men jeg ville ikke ødelegge, for besøkene hos farmora mi, ved å begynne å dra fram de tingene etter min mors slektninger for mye.

    Nei, det var noe jeg så for meg, at jeg ville gjøre, etter at jeg var ferdig med studier osv.

    Men da var jo de notatene forsvunnet, fra farmora mi sitt hus, (og vel da antagelig levert tilbake til min mormor Ingeborg da, som da bodde i Stavern).

    Så det var som en ergelse for meg, at de notatene, fra dommer Nyholm, ble tatt tilbake igjen fra meg, etter at jeg først hadde fått de, et par år tidligere vel.

    Så det er en ting, som gjør meg litt trist nesten, må jeg innrømme, hver gang jeg tenker på det.

    Hadde jeg gjort noe galt eller, siden min mormor ville ha disse notatene til dommer Nyholm tilbake?

    Var dette en slags straff?

    Var det fordi jeg ga min halvbror Axel noen fotografier av hans tippoldefar, øverstkommanderende general, Anders Gjedde Nyholm, bl.a. sammen med danskekongen vel?

    Hadde min farmor Ågot, sagt noe negativt om meg, (som jeg skjønte at hun seinere gjorde antagelig, for plutselig maste hun om at jeg måtte flytte fra jobb og studier i Oslo, og flytte tilbake til Sand, for å holde henne med selskap, for hun var så ensom, etter at alle barna og barnebarna hadde forlatt redet.

    Men dette kom plutselig på meg, og jeg hadde bodd aleine siden jeg var ni år, og prøvde å få noe utdannelse osv., så jeg slo ikke til på det tilbudet dessverre.

    Det hadde nok blitt litt for ufritt, for meg, vil jeg si.

    Å plutselig fått en farmor, som skulle bestemme over meg, til alle døgnets tider, mer eller mindre.

    For hu var ganske sta osv., og det var noen ganger, at det ikke gikk ann å diskutere.

    Hu var liksom litt trangsynt noen ganger da, vil jeg kanskje si.

    Men men.

    Hvem vet hva som skjedde med disse notatene.

    Vi får se om det noen gang blir mulig å finne ut.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 4.

    Noen skriver kommentar, og spør, om det er sånn, at andre i Ribsskog-familien, også blir tulla med, (på samme måte som meg).

    Jeg tror at noen i Ribsskog-familien, kanskje kan være i Malteserordenen.

    Jeg synes ihvertfall at min mormor, hintet til at det var noe ved Malteserordenen/Johanitterordenen, da hun fortalte om hvordan det sagnet, om flagget Danebrog, som falt ned fra himmelen, som jeg skrev om, i en annen bloggpost, igår.

    Men noen ganger, så ville jo min mormor likevel si til meg, over telefon, hvordan ting hang sammen.

    Så kanskje min mormor vaiet litt.

    Etter at min mor døde, så tenkte jeg det, at det var synd, at jeg ikke klarte å bli bedre kjent med henne, før hun døde.

    (Hun døde så brått av kreft.

    Og jeg vokste opp hos min far).

    Så da dro jeg med min halvbror, for å besøke min mormor, Ingeborg, i Nevlunghavn.

    (Dette var vel kanskje i år 2002, en helg på høsten.

    For jeg mener jeg gikk på HiO IU, og der begynte jeg høsten 2002.

    Etter at jeg hadde slutta som butikksjef i Rimi, men bare jobba deltid som låseansvarlig, istedet).

    Og da røyk clutch-vaieren, på bilen min, i Sinsen-krysset, før jeg fikk henta Axel, på Slemdal.

    Så vi måtte ta toget.

    Så viste jeg Axel vårt barndomshjem, (der jeg bodde hos mora mi, da Axel ble født), i Jegersborggate 16, i Larvik.

    Noe som var enkelt, siden vi måtte ta toget, (så slapp jeg å stresse med å finne parkering.

    Jeg har ikke hatt bil i så mange år, så jeg er ikke sånn ‘racer’-sjåfør, som folk er på landet osv., siden jeg har bodd mye i Oslo, og bare hatt bil i 5 år kanskje).

    Så dro vi til Ingeborg.

    (Vi tok en drosje.

    Drosesjåføren klagde på at det var problem med at albanere lagde mye krøll, i Larvik.

    Noe sånt.

    Han klagde på problem med albanere da.

    Så sånn var det).

    Og da begynte noen lokale jenter, som bodde i en sidevei til Skoleveien vel, (noen jenter i begynnelsen av tenårene).

    De begynte å ringe på døra, til bestemor Ingeborg, om kvelden.

    (Vi dro vel ned på lørdagen).

    Axel prøvde å overtale meg, til at vi istedet skulle besøke onkel Martin, i Kvelde, husker jeg.

    Jeg ble så lei av at noen hele tida ringte på.

    Men Axel og bestemor Ingeborg, de bare satt der.

    Så selv om jeg har et dårlig kne, så løp jeg ut hagedøra og ‘ferska’ en av dem.

    Så gikk den andre mot meg, da jeg skulle kjefte på hu jeg så hvor gjemte seg.

    (Hu gjemte seg i en ‘for’-hage, i en sidevei, til Skoleveien).

    Ei med Larvik Line t-skjorte vel, (var det som gikk mot meg og hu jenta som jeg så hvor gjemte seg da).

    Og da sa hu, at dem hadde sett noe TV-program, hvor noen ringte på sånn.

    Så sa jeg bare at jeg trodde dem så for mye på TV.

    Jeg kjefta ikke ordentlig, jeg bare var litt sur.

    Så slutta dem da.

    Men dette var rart syntes jeg, at Axel og Ingeborg bare satt der hele kvelden, og lot de holde på.

    Men men.

    Og på søndagen, så dukka det opp en kar, som de kalte ‘Majoren’, tror jeg.

    Som var faren til han som Axel leide et rom hos, på Slemdal.

    Så han kanskje kontrollerte Axel og Ingeborg da.

    Jeg fikk vel nok av majorer, og sånt, i militæret, så jeg orka ikke å stå opp engang, når han var på besøk, hos Ingeborg, søndag morgen.

    (Jeg var litt flau over at jeg hadde slutta som butikksjef, og begynt å studere igjen.

    Noen syntes kanskje det var litt rart.

    Men de visste jo ikke hvordan mine sjefer i Rimi var, for eksempel.

    Men men).

    Så om Axel og bestemor Ingeborg ble kontrollert av han ‘majoren’ da.

    Og at han kanskje var i Maltserordenen aka. Johanitterordenen da.

    Kan det ha vært sånn?

    Kan det ha vært sånn, at noen, (f.eks. ‘majoren’), presset min mormor, sånn at hun maste på min far, om å gi henne tilbake de memoarene, etter dommer Nyholm, som jeg egentlig fikk i gave, (i 18-års gave, var det kanskje. Noe sånt).

    Min mormor sa også det, på telefonen, i forfjor vel, at de norske myndighetene, de tullet fælt, med min tante Ellen.

    Som jo er født og oppvokst i Norge.

    Men som hadde bodd i Sveits, fra begynnelsen av 70-tallet vel, og til i 2007 eller 2008 vel.

    Da hun ble sammen med Johan Diderik Beichmann, og flyttet tilbake til Norge.

    (Denne gangen til Stavern, enda hun er fra Stokmarknes i Vesterålen og Hurum).

    Og da lagde visst norske myndigheter mye krøll for Ellen.

    Sa min mormor.

    Sånn at hun ikke fikk arbeids- og oppholdstillatelse, var det vel.

    Så hun kunne ikke ta seg arbeid.

    Så det var visst et slit og en pine for Ellen, (og også for bestemor Ingeborg, virka det som).

    Så det kan virke som at også andre i Ribsskog-familien, enten er med i, eller blir tullet med, av den ordenen da.

    Tante Ellen har jo skrevet e-poster til meg, som tyder på at hu misbruker narkotika, eller noe sånt, vil jeg si.

    Og da jeg var i militæret, så ble jeg en helg invitert, til middagsselskap, hos Johan Diderik Beichmann, tror jeg det var, på Grunerløkka.

    Dagen før vi skulle være statister i filmen ‘Secondløitnanten’.

    Og da dukket det plutselig opp en dame med råtne tenner der.

    (For jeg har litt gule tenner, siden jeg bodde aleine fra jeg var ni år, og drakk mye cola, og slurvet med tannpussing, osv).

    Så det med at hun dama med råtne tenner, plutselig dukket opp ovenfor meg, ved middagsbordet.

    Det var kanskje noe Malteserorden-mobbing, tenker jeg nå, av meg, siden jeg hadde gule tenner.

    Så kunne de som var i Malteserordenen da, i selskapet, (de fleste vel, nok inkludert min søster, som vel sa fornavnet til dama med råtne tenner vel, til meg, men ikke forklarte hvem hun var), ‘gosse seg’, i stillhet da, over meg, som hadde gule tenner.

    (Axel er jo født i 1978.

    Men han hadde vært med søstra mi på pub, dagen før dette, ble jeg fortalt.

    Axel fylte vel 14 år, omtrent på den tida, som det middagselskapet var, på Grunerløkka.

    Så søstra mi tok med Axel på pub, allerede fra han var 14 år.

    Og jeg var i militæret, som var det tøffeste i Norge, mer eller mindre, av førstegangstjenester, Oppland Regiment.

    Og jeg var en pingle, og dette var under rekruttperioden, så jeg sleit ganske mye.

    Søstra mi fortalte meg hvor jeg kunne skifte til perm-uniform, i leiligheten til Beichmann.

    Så måtte jeg ta toget, for vi skulle være på Terningmoen, før klokka 24 var det vel.

    Noe jeg ikke rakk, så jeg ble skrevet opp av militæret.

    Fordi på lørdager, så var det et tog, som ikke gikk.

    Vi var vant til å ha helgeperm, fra fredag til søndag.

    Men den helgen var det fra fredag til lørdag, pga. filminnspilling av Sekondløytnanten, i Kvikne, i Østerdalen, på søndagen.

    Så det kan vært noe Malteserorden-greier, tenker jeg nå.

    For vi var mange som tok det seine toget.

    Og noen foreslo, å gå til Politiet i Hamar da, for å ikke få refs.

    Så jeg mener at Politiet i Hamar, kjørte oss til Terningmoen.

    Kan det ha vært noe sånt?

    Vi meldte oss hos Politiet i Hamar da, siden noen foreslo det.

    Men vi kom fremdeles for seint, til Terningmoen.

    Men hele det greiene, var noe tull syntes jeg.

    Det var litt rart, syntes jeg, at det rare middagsselskapet, og den rare helgepermen, og den filminnspillinga var samme helgen.

    Og at søstra mi tok med Axel på pub samme helgen, som fremdeles 13-åring vel.

    Og at tanta mi Ellen og kusina mi Rahel, fra Sveits, var i Oslo, den helgen.

    (Vi gikk i Karl Johan, jeg og søstra mi og Axel og Rahel vel.

    Og Rahel kjøpte en rar hatt, av noen sigøynere, eller noe vel, som var gateselgere.

    Og søstra mi lurte på hvorfor hu gjorde det.

    Hu fikk vel bare et innfall da.

    Hva vet jeg.

    Og Axel ville også følge meg til toget.

    Så det så kanskje litt rart ut, at Axel, en 13-14 år gammel gutt, som da så ganske søt ut fremdeles vel, med tjukk, lys lugg, skulle følge meg til toget.

    Jeg vet ikke om folka på toget, fra militæret, skjønte at det var broren min.

    Og at vi hadde vært i middagsselskap, invitert av tante Ellen, som egentlig bodde i Sveits, hos Beichmann, var det vel kanskje, på Grunerløkka.

    Eller om dette var et plott, for å få meg til å se dum ut.

    Jeg mener at han Hermansen, som var speiderleder, og som jeg seinere så sammen med en fjortissdame, som han var leder for, og mange andre speidere, i fjortis-alderen, i Storgata vel, etter militæret.

    Og da så jeg litt stygt på han.

    Jeg mener at Hermansen så på meg og Axel, og at det blinka litt i øya hans.

    Kanskje han likte Axel.

    Mulig at han bare syntes det var artig å se lillebroren min?

    Hva vet jeg.

    Han som hadde den festen, han hadde mye av Huxley, i bokhylla, husker jeg.

    Det første året jeg bodde i Oslo, så kjeda jeg meg mye, og kjente ikke så mange, så jeg leste mye science fiction osv., som jeg lånte på hoved-Deichmann.

    Det var bl.a. Huxley/Vidunderlige nye verden, som han hadde, i bokhylla.

    Jeg sa at den boka var bra.

    Og han korrigerte meg litt, at den også var skremmende.

    Men jeg hadde bare lest den som underholdning jeg da.

    Jeg tenkte ikke på det som sannsynlig da.

    Så jeg tenkte på det som helt fjernt, den boka.

    Men jeg leste også mange andre science fiction klassikere, på den tiden.

    Så jeg hadde ikke hele boka for meg i hodet, for jeg har lest en god del sånne fremtids-dystropier, eller hva det heter, som 1984, og en som heter noe med Fahrenheit, temperaturen når papir brenner, så jeg blanda dem nok litt.

    Men jeg husker at jeg nesten slukte den boka da, Huxley/Vidunderlige nye verden.

    Så jeg var imponert, over at han hadde noen sånne bøker som jeg syntes var artige, i bokhylla si.

    Som var full av mange andre romaner også vel.

    Da jeg skulle flytte til Oslo, for å studere, i 1989.

    Så var jeg hos Ingeborg, i Stavern, i sommerferien, må det vel ha vært.

    For jeg pleide å dra dit i sommerferien.

    Det kan være at Ellen var på Berger(?).

    Det skal jeg ikke si helt sikkert.

    For jeg jobba på CC Storkjøp den sommeren, sånn som jeg husker det, med unntak av en uke i Brighton, i slutten av juni.

    Men Ellen ga meg ihvertfall en lapp, sommeren 1989.

    Med en adresse til noen venner av henne, i Oslo.

    Som hun ville at jeg skulle kontakte, hvis jeg gikk tom for penger, eller noe sånt.

    Sånn skjønte jeg det, på Ellen.

    Men jeg hadde hørt det, at min farfar, fortalte meg det, på begynnelsen på 80-tallet.

    At Ellen brukte narkotika i Oslo, da hu gikk på forsøksgym.

    Og at faren hennes, (min bestefar Johannes), måtte dra inn til Oslo, og leite etter henne, fordi hu ofte forsvant, fra Forsøksgym osv. da.

    Sånn at bestefar Johannes, fikk grått hår, pga. problemer med Ellen da.

    Så jeg skygga unna de vennene til Ellen, i Oslo.

    For jeg lurte på om dem kunne hatt noe med de narkotika-problemene til Ellen, i Oslo, og at hu forsvant hele tida.

    Så de kontakta jeg aldri, de som bodde på den adressen, som var på den lappen, som jeg fikk av Ellen.

    Da gikk jeg heller på sosialen, på Ryen, i de to siste månedene, av det første studieåret mitt i Oslo, da jeg hadde vært så dum, at jeg hadde klart å bruke opp studielånet mitt for tidlig.

    Så sånn var det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se).

    Noe sånn tenker jeg, at dette var nå.

    Så jeg tror det kan være sånn, at andre i familien min, også blir tullet med, av Malteserordenen/Johanitterordenen, (men at de kanskje er så redde, at de ikke tørr å gjøre noe, eller at de har gått over til den ordenen selv da).

    Hvem vet.

    Kanskje noe sånt?

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • malteserordenen flagg mm

    http://no.wikipedia.org/wiki/Malteserordenen

    PS.

    Hvorfor sier jeg at Malteserordenen og Danmark er mye det samme?

    Jo, fordi, (som min danske bestemor Ingeborg, en gang fortalte meg), at sagnet sier det, at det danske flagget, ‘Danebrog’, falt ned fra himmelen.

    Og da spurte min mormor, om jeg viste hvor og når dette hadde skjedd.

    Men det visste jeg ikke.

    Og da smilte min mormor litt lurt, (så hun var nok med i Malteserordenen/Johanitterordenen, vil jeg tippe), og sa at dette skjedde i Estland, deromkring, at den danske kongen Waldemar Seier, var det vel, så at en fane, falt ned fra et fjell.

    Og da hadde danskekongen visstnok sagt, at det flagget, det ville han ha som flagg for riket sitt, (som da altså var Danmark).

    (Og det var vel der Malteserordenen krigde, for de var nemlig alierte med danskene, i en krig der ved Baltikum, eller hva det nå heter der, (sør for Finnland).

    Og da skjønner man jo det, at hvis Malteserflagget, (se bildet ovenfor), spjærer, like ved flaggstanga, så blir det til Danebrog, altså det danske flagget.

    Så dermed fikk Danmark sitt flagg, (for mange hundre år siden), som de andre nordiske flaggene er inspirert av.

    Og etter dette, så har, (hvis det jeg tror er riktig), så har Danmark og Malteserordenen aka. Johanitterordenen, hatt veldig tette bånd.

    (Malteserordenen, var nok iferd med å tape krigen, mot estlenderne, (var det vel).

    Da danskene kom til unnsetning, under kong Waldemar den store, eller om det var kong Waldemar Seier.

    Og reddet æren til Malteserordenen.

    Som da, etter dette, kanskje ble mer som Danmarks private orden.

    Eller om det var omvendt, at Malteserordenen, reddet danskene.

    Og at de har, mer eller mindre, styrt Danmark siden.

    Noe sånt er vel ikke helt umulig, vil jeg ihvertfall tippe.

    Men men).

    Og Danmark prøver nok å styre mye av Norge, gjennom denne ordenen, (kan man vel ihvertfall kanskje mistenke, vil jeg nok si).

    Som jeg skrev om på bloggen igår kveld.

    Så har jeg en (eks-)Johanitterordenen i slekta, (min stesøsters halvbror på Vestlandet, Bjørn Humblen).

    Og min mormor, mor, søster, osv., var nok også med i denne ordenen, (mistenker jeg ihvertfall).

    Kanskje min far og, og min stemor Haldis, osv.

    Hvem vet.

    Og jeg ble jo tullet med i militæret.

    Og det var nok da av denne ordenen, vil jeg tippe.

    For noen søkte på Google, (som jeg snappet opp med StatCounter), om at Malteserorden-folk, var i Forsvaret.

    Men men.

    Og danskene søkte på meg og Mette Marit, i den danske EU-kommisjonen, istedet for å undersøke saken min mot britene, (dvs. sakene mine mot IPCC og the Home Office etc).

    Og danskene vil ikke sende meg testamentet etter Holger baron Adeler, enda min mor og mormor arvet han.

    Og min mormor ble sur på meg, (og la meg for hat vel), allerede som syv-åring, fordi jeg lærte på Østre Halsen skole, at Danmark ikke var så alrighte mot Norge, under dansketida.

    Også turte jeg å ta opp dette temaet da, med min mormor, i min mormor og morfars hus, i Blombakken, i Nevlunghavn.

    Og da klikka det nesten for min mormor.

    Og etter det, så har vel hun lagt meg for hat tror jeg.

    Og hun fikk sikkert ordna det sånn, at jeg måtte bo alene, da jeg flytta til faren min.

    At Jan Snoghøj, som har dansk far, fikk min far til å flytte ned til Jan’s mor, Haldis Humblen.

    Noe sånt.

    Eller at dette ble planlagt på et tidligere stadium.

    Og søstra mi er også sånn, at hu ikke prater noe norsk dialekt, men pent bokmål/riksmål, nesten aka. dansk.

    Så her lukter det Danmark lang vei nesten, vil jeg si.

    At Danmark tuller med meg, ihverfall den ordenen da.

    Så da må jeg få Grønland, som baroni, mener jeg.

    For de tulla nok også, på den tiden som Grønland ble dansk.

    For min tippoldefars bror, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, skulle dømme.

    Men han døde like før.

    Så en annen danske dømte istedet.

    Og vi vet hvordan det gikk.

    Grønland ble dansk.

    (Og nå snakker jeg ikke om Grønland i Oslo).

    Nå snakker jeg om det Grønland, som ligger nord for Island.

    Så sånn er det.

    Så da kan jeg få Grønland som baroni.

    Og Norge har også tulla med meg.

    Så Norge må betale penger til Grønland, når jeg overtar der.

    Så slipper danskene det.

    Men da får Norge liksom Grønland tilbake da.

    Men Norge har jo mye mer penger enn Danmark, så da må Norge også betale til eskimoene der oppe, osv.

    Så sånn er det.

    Så da blir det ‘årnings’.

    Så da blir det Erik Ribsskog, baron Adeler, av baroniet Grønland, tenker jeg.

    Det blir vel kanskje bra.

    Vi får se.

    Så da kommer ikke Danmark/Johanitterordenen unna, med det jukset sitt, i Haag-domstolen.

    Men da får Norge Grønland likevel.

    Hvis den her planen min går i orden.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Gmail – Klage på the Legal Services Ombudsman, i Storbritannia/Fwd: Complaint/Fwd: Delivery Status Notification (Failure)







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på the Legal Services Ombudsman, i Storbritannia/Fwd: Complaint/Fwd: Delivery Status Notification (Failure)





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 12, 2010 at 11:58 PM





    To:

    pierre.schellekens@ec.europa.eu



    Hei,

    enda en ombudsman, (siden dere i Sverige er spesialister på ombudsmenn).
    Denne gangen the Legal Services Ombudsman, som lar the Law Society slippe unna, med å la to britiske advokatfirma, Moorecrofts og EAD, lyve og trakassere og ødelegge for en arbeidssak jeg har mot Bertelsmann Arvato Ltd's Microsoft Scandinavian Product Activation, (hvor det ble brukt 'reinforcement' som ledelsesmetode, og hvor jeg ble mobbet og trakassert og behandlet dårlig, og hvor mange nordiske damer ville gråte på jobb og etter, av ukjent grunn for meg):

    Håper dere kan se på denne klagen!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    PS.
    Sivilombudsmannen i Norge, tuller også mye med meg, men det kan jeg kanskje ikke sende om til dere, siden Norge ikke er i EU?
    (Bare fleiper.

    Det er litt sent her).

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Thu, Feb 19, 2009 at 3:07 PM
    Subject: Complaint/Fwd: Delivery Status Notification (Failure)
    To: lso@olso.gsi.gov.uk

    Hi,

    I called your offices today, and got confirmed, that the e-mail

    address on your website, should

    be your right e-mail address, so I'm trying to send the complaint again.

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: <postmaster@dca.local>

    Date: Mon, Feb 16, 2009 at 3:00 AM

    Subject: Delivery Status Notification (Failure)

    To: eribsskog@gmail.com

    This is an automatically generated Delivery Status Notification.

    Delivery to the following recipients failed.

    LSO@OLSO.GSI.GOV.UK

    This e-mail (and any attachment) is intended only for the attention of

    the addressee(s). Its unauthorised use, disclosure, storage or copying

    is not permitted. If you are not the intended recipient, please

    destroy all copies and inform the sender by return e-mail.

    This e-mail (and any attachment) is intended only for the attention of

    the addressee(s). Its unauthorised use, disclosure, storage or copying

    is not permitted. If you are not the intended recipient, please

    destroy all copies and inform the sender by return e-mail.

    This e-mail (whether you are the sender or the recipient) may be

    monitored, recorded and retained by the Ministry of Justice. E-mail

    monitoring / blocking software may be used, and e-mail content may be

    read at any time. You have a responsibility to ensure laws are not

    broken when composing or forwarding e-mails and their contents.

    ______________________________________________________________________

    This email has been scanned by the MessageLabs Email Security System.

    For more information please visit http://www.messagelabs.com/email

    ______________________________________________________________________

    Final-Recipient: rfc822;LSO@OLSO.GSI.GOV.UK

    Action: failed

    Status: 5.2.2

    X-Display-Name: Legal Services Ombudsman

    ———- Forwarded message ———-

    From: "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>

    To: <lso@olso.gsi.gov.uk>

    Date: Mon, 16 Feb 2009 03:00:46 +0000

    Subject: Questions about the LSO complaint-procedure etc.

    Hi,

    I've also been contacting you earlier, about your complaint-procedure.

    I had a complaint against the Law Society, and how they dealt with

    complaints on two law-firms,

    Morecrofts and EAD with you.

    The two complaints were dealt with collected with the LSO.

    I've now read, on the internet, that there seem to be a fatwa against

    my, by the muslims.

    So now I'm sending you a new e-mail, due to this new information to me.

    I have two questions now, reagarding this:

    1.

    Like I wrote to you, when you freed the Law Society, I thought you

    must have been corrupted,

    at the LSO since you freed the Law Society, even if they hade several

    faults that were very

    obvious, I think.

    Now I wonder, because I think your case-worker could have been a

    muslim woman, from how

    I remeber the name.

    Should a muslim woman threat a compaint if there is a fatwa against me

    from the muslims?`

    2.

    Shouldn't the LSO have a complaints-procedure, in case problems like

    this appear?

    I hope you have the chance to answer about this, and thanks in advance

    for the answer!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    This email was received from the INTERNET and scanned by the

    Government Secure Intranet anti-virus service supplied by

    Cable&Wireless in partnership with MessageLabs. (CCTM Certificate

    Number 2007/11/0032.) In case of problems, please call your

    organisation's IT Helpdesk.

    Communications via the GSi may be automatically logged, monitored

    and/or recorded for legal purposes.

    This e-mail (and any attachment) is intended only for the attention of

    the addressee(s). Its unauthorised use, disclosure, storage or copying

    is not permitted. If you are not the intended recipient, please

    destroy all copies and inform the sender by return e-mail.

    This e-mail (and any attachment) is intended only for the attention of

    the addressee(s). Its unauthorised use, disclosure, storage or copying

    is not permitted. If you are not the intended recipient, please

    destroy all copies and inform the sender by return e-mail.

    This e-mail (whether you are the sender or the recipient) may be

    monitored, recorded and retained by the Ministry of Justice. E-mail

    monitoring / blocking software may be used, and e-mail content may be

    read at any time. You have a responsibility to ensure laws are not

    broken when composing or forwarding e-mails and their contents.












  • Gmail – Klage på the Financial Ombudsman, Storbritannia/Fwd: Complaint against RBS/Fwd: Earlier e-mail







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på the Financial Ombudsman, Storbritannia/Fwd: Complaint against RBS/Fwd: Earlier e-mail





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 12, 2010 at 11:46 PM





    To:

    pierre.schellekens@ec.europa.eu



    Hei,

    kan dere se på the Financial Ombudsman, i England også?
    (Ombudsman er jo et svensk ord, mener jeg).
    De tuller, og trakasserer, på den måten at de sender meg e-poster, klokken halv åtte, på en søndag morgen, (like etter at jeg har kommet hjem fra 'krogen', som de sier i Sverige).

    Det må da være sånn at de har spionert på meg, og vet at jeg har vært på byen, og så sender på et tidspunkt de vet jeg ikke er så våken?
    Det har jo ikke noe med 'business hours' å gjøre.

    Er det politiet/mob/mafia som tuller?
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Sun, Jun 28, 2009 at 11:17 AM
    Subject: Re: Complaint against RBS/Fwd: Earlier e-mail
    To: "Cox, Rosemary" <Rosemary.Cox@financial-ombudsman.org.uk>

    Hi,

    I don't think it's any use with me repeating myself.
    I don't think you should handle my complaint.
    The reason is, that if you are to overworked, you get to tired.

    And in dealing with complaints like these, one obviously needs ones judgement, to be like
    it should be.
    If one are out of balance, like I think you could be, then I don't think this is good for how the

    complaint is being dealt with.
    So please do as I ask Mrs .Cox, and tell your manager what I said, that I want someone else
    to deal with my complaint, due to that I think that you must be overworked.

    Haven't you seen how fine the weather is today, you should have a day off in the fine weather,
    I think.
    Sincerely,
    Erik Ribsskog


    On Sun, Jun 28, 2009 at 11:10 AM, Cox, Rosemary <Rosemary.Cox@financial-ombudsman.org.uk> wrote:


    Dear Mr Ribsskog


    Thank you for your e-mails


    As previously advised I am not going to debate with

    you the working hours of this office.


    I have written to you today to advise the steps we

    are taking with your complaint. If the firm fail to resolve the situation for

    you, your complaint will be passed onto our adjudication area for further

    consideration of the concerns you have raised.


    I should add that we do not

    tolerate rude or insulting language at this

    office
    , and would expect any further communication to be sent in a more

    acceptable manner.



    Kind Regards


    Rose Cox




    team manager


    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 28 June 2009 10:43

    To: Cox,

    Rosemary
    Subject: Re: Complaint against RBS/Fwd: Earlier

    e-mail

    Hi,

    of course you can work on Sundays if you want.

    But business e-mails should just be sent within the

    business-hours.

    Or else, what's going to happen, is obvious.

    Someone are going to come drunk home from town, and answer the

    business-e-mails when they are drunk, which is what has happened today, with our

    correspondence.

    If this is something, you didn't know from before, then I think this

    Financial Ombudsman-stuff is just a load of crap really.

    Try to use the head that God gave you when you were born!

    Sincerely,

    Erik Ribsskog

    On Sun, Jun 28, 2009 at 10:33 AM, Cox, Rosemary <Rosemary.Cox@financial-ombudsman.org.uk>

    wrote:

    Dear Mr

    Ribsskog

    Thank you

    for your e-mail

    I must admit to being surprised and confused with the content of

    the e-mail
    .

    We are an extremely busy department and we often work at the weekends,

    this is obviously of help to consumers as we are able to deal with

    their complaints in a more timely manner. I would suggest that

    It is entirely up to each individual business to determine which hours

    their staff will work and I do not intend debating this with

    you.

    By working this weekend I have been able to deal with your complaint,

    which as you can appreciate is of a benefit to

    you.

    Perhaps you can clarify the spelling mistakes you are referring

    to?

    Kind

    Regards

    Rose

    Cox

    team

    manager



    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 28 June 2009 10:20

    Subject: Re: Complaint against RBS/Fwd: Earlier

    e-mail

    Hi again,

    don't you think it's strange for an institutions like yours to send

    e-mails on Sunday mornings then?

    Shouldn't e-mails be sent within normal business hours then you

    think?

    This is what it says on Wikipedia:

    In

    the United

    States
    and United

    Kingdom
    , the hours between 9 am and 5 pm are typically considered to be standard business

    hours



    I think

    this is rather akward, as I also think your spelling-mistakes

    are.


    Sincerely,


    Erik

    Ribsskog

    On Sun, Jun 28, 2009 at 8:06 AM, Cox, Rosemary <Rosemary.Cox@financial-ombudsman.org.uk>

    wrote:

    Dear Mr

    Ribsskog

    Thank

    you for your e-mail

    That's no problem, however I should point out that we are

    not a government department, we are a independent complaints

    body.

    I

    will be in touch with your again in the next few

    days

    Kind

    Regards

    Rose

    Cox

    team

    manager



    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 28 June 2009

    08:02

    To: Cox, Rosemary
    Subject: Re: Complaint against

    RBS/Fwd: Earlier e-mail

    Hi,

    ok that's very fine, I'm just home from town you see.

    I thought it was a bit strange, since noone in Government in

    Norway, work on Sundays.

    Sorry about this, I forget sometimes that I'm not in Norway any

    longer.

    Sorry about this!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    On Sun, Jun 28, 2009 at 7:54 AM, Cox, Rosemary <Rosemary.Cox@financial-ombudsman.org.uk>

    wrote:

    Dear

    Mr Ribsskog

    Thank

    you for your e-mail

    I can assure you this is not a joke, I am

    currently in the office working

    today.

    I presume that you would like us to deal

    with your complaint, so am responding to your e-mails

    today

    Kind

    Regards

    Rose

    Cox

    team

    manager



    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 28 June 2009 07:36
    To: Cox,

    Rosemary
    Subject: Re: Complaint against RBS/Fwd: Earlier

    e-mail

    Hi,

    why do send the e-mails early on a Sunday morning, by the way.

    Is this some kind of joke?

    Sincerely,

    Erik Ribsskog

    On Sun, Jun 28, 2009 at 7:33 AM, Cox, Rosemary

    <Rosemary.Cox@financial-ombudsman.org.uk>

    wrote:

    Dear

    Mr Ribsskog

    Thank you for your e-mails

    I will contact you again once I

    have considered the

    information.

    Kind

    Regards

    Rose

    Cox

    team

    manager



    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 27 June 2009 14:59
    To: Cox,

    Rosemary
    Subject: Complaint against RBS/Fwd: Earlier

    e-mail

    Hi,

    thank you for you e-mail, that I recieved today.

    I'll contact your collegue back, regarding the

    Barclays-complaint.

    I sent the complaint on RBS Dale St., to Yvonne Williams at RBS,

    but she

    also harassed me, like this, she writes 'Dear Ms Ribsskog', even if

    my name

    is Erik, and in Britain, you have a movie called 'Erik the Viking',

    and Eric is

    also a quite usual name, in English-speaking countries.

    So I think Yvonne Williams, the complaint-investigator, also

    bullied me.

    I think this must have been a deliberate mistake.

    This ended with the complaint being partly resolved, in the way

    that RBS,

    gave me the bonus of £100, for moving my account to them, from

    Barclays,

    (who I also had problems with, that I'll exlain about to your

    collegue, like I

    mentioned earlier).

    I'll also find the actual complaint against RBS Dale St. now,

    and forward it

    to you.

    What I meant with the complaint-form, was that it didn't look

    anything at all

    like the ones you've sent me now.

    Maybe the complaint-form I was sent, was to do with other

    financial institutions,

    than banks?

    Like share-fonds etc?

    Have you also got other complaint-forms, other than to banks,

    perhaps someone

    sent me the wrong form intentionally?

    Just a thought I had.

    But anyway, thank you very much for your e-mail, and I'll also

    find the actual

    RBS Dale St. complaint, and e-mail it to you now.

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From:

    Williams, Yvonne (CRU) <Yvonne.Williams@rbs.co.uk>
    Date: Tue, Jun

    26, 2007 at 4:30 PM
    Subject: RE: Earlier e-mail
    To: Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>

    Dear

    Ms Ribsskog

    Could you please arrange another copy of your email to be sent to

    me for my investigation

    Regards

    Yvonne Williams


    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 19 June 2007 14:04
    To: Williams, Yvonne

    (CRU)
    Subject: Earlier e-mail

    *** WARNING : This message originates from

    the Internet ***


    Hi,

    I'm refering to the e-mail I sent you on 5/6.

    I was just wondering if you have recieved this e-mail, because

    I cant see

    that I have recieved any answer to it yet.

    Please just contact me if you want me to send you the e-mail

    again.

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    The Royal Bank of

    Scotland plc, Registered in Scotland No. 90312. Registered Office: 36 St

    Andrew Square, Edinburgh EH2 2YB

    Authorised and regulated by the

    Financial Services Authority.

    This e-mail message is confidential

    and for use by the addressee only. If the message is received by anyone

    other than the addressee, please return the message to the sender by

    replying to it and then delete the message from your computer. Internet

    e-mails are not necessarily secure. The Royal Bank of Scotland plc does

    not accept responsibility for changes made to this message after it was

    sent.

    Whilst all reasonable care has been taken to avoid the

    transmission of viruses, it is the responsibility of the recipient to

    ensure that the onward transmission, opening or use of this message and

    any attachments will not adversely affect its systems or data. No

    responsibility is accepted by The Royal Bank of Scotland plc in this

    regard and the recipient should carry out such virus and other checks as

    it considers

    appropriate.



    This e-mail and any attachments are

    confidential and may be subject to legal privilege. If you are not the

    intended recipient, please notify the sender immediately and delete this

    e-mail and any attachment from your system. If you are not the intended

    recipient you must not copy, disclose or take any action in reliance to

    it.

    This e-mail and any attachments have been

    checked by virus detection software before transmission. You should

    carry out your own virus checks on the contents of this communication.

    We accept no liability for any loss or damage which may be caused by

    software viruses or by interception or interruption of this mail.

    Unless otherwise indicated, this e-mail has

    no contractual effect and may only be used for the purpose(s) indicated

    in it. The statements and opinions expressed in this e-mail are those of

    the author and do not necessarily reflect those of the Financial

    Ombudsman Service Ltd.

    This email has originated from the Financial

    Ombudsman Service Ltd. South Quay Plaza, 183 Marsh Wall, London E14 9SR,

    United Kingdom. Registered as a limited company in England and Wales No.

    3725015. Registered office as above.




    This e-mail and any attachments are

    confidential and may be subject to legal privilege. If you are not the

    intended recipient, please notify the sender immediately and delete this

    e-mail and any attachment from your system. If you are not the intended

    recipient you must not copy, disclose or take any action in reliance to

    it.

    This e-mail and any attachments have been

    checked by virus detection software before transmission. You should carry

    out your own virus checks on the contents of this communication. We accept

    no liability for any loss or damage which may be caused by software

    viruses or by interception or interruption of this mail.

    Unless otherwise indicated, this e-mail has no

    contractual effect and may only be used for the purpose(s) indicated in

    it. The statements and opinions expressed in this e-mail are those of the

    author and do not necessarily reflect those of the Financial Ombudsman

    Service Ltd.

    This email has originated from the Financial

    Ombudsman Service Ltd. South Quay Plaza, 183 Marsh Wall, London E14 9SR,

    United Kingdom. Registered as a limited company in England and Wales No.

    3725015. Registered office as above.




    This e-mail and any attachments are

    confidential and may be subject to legal privilege. If you are not the

    intended recipient, please notify the sender immediately and delete this

    e-mail and any attachment from your system. If you are not the intended

    recipient you must not copy, disclose or take any action in reliance to

    it.

    This e-mail and any attachments have been checked

    by virus detection software before transmission. You should carry out your

    own virus checks on the contents of this communication. We accept no

    liability for any loss or damage which may be caused by software viruses or

    by interception or interruption of this mail.

    Unless otherwise indicated, this e-mail has no

    contractual effect and may only be used for the purpose(s) indicated in it.

    The statements and opinions expressed in this e-mail are those of the author

    and do not necessarily reflect those of the Financial Ombudsman Service

    Ltd.

    This email has originated from the Financial

    Ombudsman Service Ltd. South Quay Plaza, 183 Marsh Wall, London E14 9SR,

    United Kingdom. Registered as a limited company in England and Wales No.

    3725015. Registered office as above.




    This e-mail and any attachments are

    confidential and may be subject to legal privilege. If you are not the

    intended recipient, please notify the sender immediately and delete this

    e-mail and any attachment from your system. If you are not the intended

    recipient you must not copy, disclose or take any action in reliance to

    it.

    This e-mail and any attachments have been checked

    by virus detection software before transmission. You should carry out your own

    virus checks on the contents of this communication. We accept no liability for

    any loss or damage which may be caused by software viruses or by interception

    or interruption of this mail.

    Unless otherwise indicated, this e-mail has no

    contractual effect and may only be used for the purpose(s) indicated in it.

    The statements and opinions expressed in this e-mail are those of the author

    and do not necessarily reflect those of the Financial Ombudsman Service

    Ltd.

    This email has originated from the Financial

    Ombudsman Service Ltd. South Quay Plaza, 183 Marsh Wall, London E14 9SR,

    United Kingdom. Registered as a limited company in England and Wales No.

    3725015. Registered office as above.





    This e-mail and any attachments are confidential

    and may be subject to legal privilege. If you are not the intended recipient,

    please notify the sender immediately and delete this e-mail and any attachment

    from your system. If you are not the intended recipient you must not copy,

    disclose or take any action in reliance to it.

    This e-mail and any attachments have been checked by

    virus detection software before transmission. You should carry out your own

    virus checks on the contents of this communication. We accept no liability for

    any loss or damage which may be caused by software viruses or by interception or

    interruption of this mail.

    Unless otherwise indicated, this e-mail has no

    contractual effect and may only be used for the purpose(s) indicated in it. The

    statements and opinions expressed in this e-mail are those of the author and do

    not necessarily reflect those of the Financial Ombudsman Service Ltd.

    This email has originated from the Financial

    Ombudsman Service Ltd. South Quay Plaza, 183 Marsh Wall, London E14 9SR, United

    Kingdom. Registered as a limited company in England and Wales No. 3725015.

    Registered office as above.













  • Gmail – Anmeldelse av drapstrussel på internett/Fwd: Fwd: Drapstrussel på irc







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldelse av drapstrussel på internett/Fwd: Fwd: Drapstrussel på irc





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 12, 2010 at 10:41 PM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hei,

    dette er noe jeg har sendt gjenparter til Politiet i Oslo om.
    Men de er litt mer kronglete å ha med å gjøre, på den måten at da må jeg skrive brev, eller e-brev, hvis jeg vil anmelde dette formelt til dem.

    Så da synes jeg det er enklere å sende om dette til Politiet i Drammen.
    Og jeg er også fra Berger, og begge bestefedrene mine må vel sies å være fra Hurum, så da kan jeg vel sende det til Politiet i Drammen, tenkte jeg.

    Jeg ønsker gjerningsmannen tiltalt og straffet.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Telenor Abuse Response Team <abuse@telenor.net>

    Date: 2010/4/7
    Subject: Re: Fwd: Drapstrussel på irc
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Cc: abuse@telenor.net

    * Erik Ribsskog (2010-04-07 03:28):

    >

    > ———- Forwarded message ———-

    > From: Erik Ribsskog <[1]eribsskog@gmail.com>

    > Date: Wed, Apr 7, 2010 at 1:43 AM

    > Subject: Drapstrussel på irc

    > To: [2]abuse@telenor.no

    > Cc: [3]post.oslo@politiet.no

    > Hei,

    > her har dere en som sier at cons, (mitt nick), må dø.

    > Mvh.

    > Erik Ribsskog

    Hei,

    Ser at du har sendt henvendelsen til Politiet. Det er nok rett instans for

    behandling av denne typen henvendelser.

    Politiet vil eventuelt henvende seg til oss for utlevering av de nødvendige

    opplysninger ved videre behandling av saken.

    > PS.

    > Her er loggen, (fra #Norge på Dal-net)

    > Session Start: Tue Apr 06 22:57:58 2010

    > Session Ident: #norge

    > 03[22:57] * Now talking in #norge

    > 03[22:57] * Topic is 'MOBEN ROOOOOOOR '

    > 03[22:57] * Set by snadrik on Mon Mar 29 23:10:58

    > [22:57] #norge url is [4]http://norge.dalnet.no/

    > Session Time: Wed Apr 07 00:00:00 2010

    > 02[00:05] * smyril (~…@[5]cBF3A4BC1.dhcp.bluecom.no) Quit (Ping

    > timeout )

    > 03[00:44] * Mulder-27 ([6]Mulder-26@158.195.195.160) has joined #norge

    > 02[00:44] * Pingvin (~[7]Knugen@238.45.202.84.customer.cdi.no) Quit

    > (Quit: )

    > 03[01:08] * visios (~[8]visios@ti0013a380-dhcp0958.bb.online.no) has

    > joined #norge

    > 02[01:08] * visios (~[9]visios@ti0013a380-dhcp0958.bb.online.no) Quit

    > (Quit: )

    > 03[01:09] * visios (~[10]visios@ti0013a380-dhcp0958.bb.online.no) has

    > joined #norge

    > [01:09] <gorg> xerath: hahaaha

    > [01:09] <gorg> xerath: Jo, jeg er en cons-stalker.

    > [01:10] <visios> jeg også

    > [01:10] <visios> cons må dø

    > [01:10] <visios> jeg jobber for NASA

    > [01:10] <visios> vi ser deg cons

    > [01:10] <visios> !!

    > [01:10] <visios> vi kan sende sjokkbølger gjennom irc

    > [01:10] <gorg> Jeg er også forfulgt av mafian.

    > [01:10] <visios> kuly

    > [01:10] <visios> t

    > [01:14] <gorg> Neida, xerath.

    > [01:18] <gorg> xerath: Jeg må ha førstehåndsinformasjon til

    > doktorgraden min omhandlende johncons.

    > –

    > 01[01:37] visios is ~[11]visios@ti0013a380-dhcp0958.bb.online.no *

    > visios

    > 01[01:37] visios on #Norge

    > 01[01:37] visios using [12]krypt.ca.us.dal.net

    > [13]http://www.krypt.com – 100gbit of AWESOME.

    > 01[01:37] visios has been idle 26mins 45secs, signed on Wed Apr 07

    > 01:09:42

    > 01[01:37] visios End of /WHOIS list.

    >

    Abuse Response Team

    Telenor












  • Gmail – Påminnelse/Fwd: Samboer Elisabeth Falkenberg







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Samboer Elisabeth Falkenberg





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 12, 2010 at 10:11 PM





    To:

    liv.undheim@industrienergi.no


    Cc:

    bjorn.kolby@lo.no



    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/3/8
    Subject: Re: Samboer Elisabeth Falkenberg
    To: liv.undheim@industrienergi.no

    Cc: bjorn.kolby@lo.no

    Hei,

    nei, men så prøvde ikke du og Elisabeth og verve meg heller, husker jeg, til LO.
    Det er Kolby jeg mener ja.

    Er ikke Industri Energi del av LO?

    Stille og fredelig liv? Sitter du ikke bakpå motorsykkelen til Elisabeth i ferier da?
    Kanskje han mente italiensk mafia?
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    2010/3/8 <liv.undheim@industrienergi.no>

    Hei.

    Hei.

    Ja jeg tror jeg husker hvem du er. Det

    høres ut som du er kommet opp i trøbbel med mye. Jeg jobber ikke i LO lenger

    og kjenner ikke til saker du har der. Siden du har tatt sak opp med LO

    vil jeg tro at du er medlem i Handel og Kontor og da er det dit du må henvende

    deg. Hvis du ikke er medlem i et LO – forbund kan heller ikke LO ta opp

    sak for deg. Slik er reglene. Jeg kjenner ingen i LO som heter Kolberg

    men det er kanskje Kolby du mener.

    Måtte le litt av antydningene om kommunist

    – mafia. Er det noe vi ikke er, så er det det. Vi lever et stille og fredelig

    liv og vi er fremdeles samboere. Og slik jeg kjenner både Bettina og Elisabeth,

    så tror jeg din kamerat tar veldig feil av dem.

    Det er tydelig at du har kommet opp

    i noe som ikke er bra for deg. Jeg kan bare ønske deg lykke til med sakene

    dine.

    Med hilsen

    Industri Energi

    Liv Undheim

    Nestleder

    Telefon kontor : 23061343

    Tlf.mobil: 90157001

    E-mail : liv.undheim@industrienergi.no

    From:
    Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    To:
    liv.undheim@industrienergi.no
    Date:
    07.03.2010 16:52
    Subject:
    Samboer Elisabeth Falkenberg


    Hei,

    er det ikke du som er samboer med Elisabeth Falkenberg,

    tidligere butikksjef, Rimi Nylænde, hvor jeg var assistent, fra 1994 til

    1996.

    Jeg var på personalmøte og personalfest hjemme hos dere, og dere viste

    oss kolonihagen deres, osv.

    Jeg har overhørt i Oslo, i 2003 og 2004, at jeg er forfulgt

    av noe 'mafian', så jeg har flykta til England.

    Politiet vil ikke forklare meg hva som foregår engang.

    Jeg har arbeidssaker mot Rimi, Forsvaret, Coop og Bertelsmann/Microsoft,

    som jeg har sendt om til Kolberg, tror jeg han heter, i LO, men ikke noe

    skjer.

    Jeg får heller ikke fri rettshjelp, enda jeg kunne trengt advokat.

    En kamerat av meg fra skole i Drammen, og som var butikksjef på Rimi Karlsrud,

    Magne Winnem, omtalte Elisabeth og Betina, (som var butikksjef på Rimi

    Ringen og Rimi Askergata), som 'mafian'.

    Er du og Elisabeth medlem i noe kommunist-mafia, e.l.?

    På forhånd takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog






    PS.

    Liv Undheim er visst sykemeldt, for tiden.

    Det er vel ikke helt gunstig, når hun er så høyt på strå.

    Hun var vel leder eller nestleder for Industri Energi(?)

    Det får jeg prøve å sjekke opp.

    Men det kan jo være en naturlig forklaring på dette og da.

    Hvis man brekker beinet f.eks., da er jo ikke dette noe dramatisk akkurat, for å si det sånn.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på, da jeg fikk den svar e-posten.

    Her er mer om dette:







    Gmail – AUTO: Liv Undheim is out of the office







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    AUTO: Liv Undheim is out of the office





    liv.undheim@industrienergi.no

    <liv.undheim@industrienergi.no>





    Thu, Aug 12, 2010 at 10:10 PM





    To:

    eribsskog@gmail.com



    I am out of the office until 01.09.2010.

    Liv Undheim er for tiden sykemeldt. Henvendelser som krever rask behandling kan sendes til Tone Hovland: tone.hovland@industrienergi.no, evt telefon +47 48 10 23 51.

    Mrs. Liv Undheim is for the time being on sick leave. Important issues should be redirected to our International Adviser Nina A. Brattvoll: nina.brattvoll@industrienergi.no

    Note: This is an automated response to your message "Påminnelse/Fwd: Samboer Elisabeth Falkenberg" sent on 12.08.2010 23:11:19.

    This is the only notification you will receive while this person is away.






    PS 2.

    Liv Undheim kaller seg også ‘Mrs. Liv Undheim’.

    Men det er litt villedende, vil jeg si.

    For hun er lesbisk samboer, med min tidligere overordnede, som butikksjef på Rimi Nylænde på Lambertseter, Elisabeth Falkenberg.

    Så ‘Fru Liv Undheim’, liksom.

    Det synes jeg blir litt rart da.

    Fru Liv Falkenberg, hadde jeg kanskje godtatt.

    Men Fru Liv Undheim, hm.

    Eller kanskje de har gifta seg.

    Men så har hun Liv beholdt pikenavnet?

    Hva vet jeg.

    Dem blir kanskje sure, disse, (litt eldre), lesbiske damene, hvis man spør dem for mye om sånt og.

    Så det kommer jeg nok ikke til å spørre om.

    Men jeg kan vel skrive om det her, ihvertfall.

    Det kan jeg nok.

    Så sånn er nok det.

    PS 3.

    Her er mer om at Liv Undheim, er nestleder, eller nest_e_leder, (som de selv kaller det), i Industri Energi, (som er en av de største fagforenings-delene, innen LO, såvidt jeg har forstått):

    nesteleder industri energi

    http://www.industrienergi.no/modules/m02/article.aspx?CatId=2&ArtId=20829







  • Gmail – Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 12, 2010 at 10:02 PM





    To:

    eirik.gramstad@fys.uio.no



    Hei,

    jeg sender en påminnelse om dette, siden du står oppført som leder i OSI Friidrett, i denne linken:

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/5/6
    Subject: Fwd: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993
    To: eirik.gramstad@fys.uio.no

    Hei,

    jeg lurte på hvor fort jeg løp på Osloløpet, i 1993, da jeg løp for Rimi Munkelia.

    Hadde vært artig å fått vite dette, siden jeg skriver blogg om hva som skjedde, på 90-tallet osv.

    Og prøver å forklare at jeg kom i bra form, av å være et år i infanteriet, i Geværkompaniet Terningmoen, (selv om jeg dessverre ikke klarte å slutte å røyke så tidlig som i 1993).
    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: Ekebergjoggen <ejoggen@ejoggen.no>

    Date: 2010/5/6
    Subject: SV: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei.

    Dette er informasjonen på Wikipedia. Altså: kontakt OSI friidrett. Håper de

    kan hjelpe deg.

    Vennlig hilsen

    Per Andreas Roald, Ekebergjoggen

    Osloløpet ble arrangert fra 1975 til 2005Ekebergsletta

    i Oslo kommune.

    Løpet ble arrangert 31 ganger. Det har nå tatt en pause og de som ønsker å

    ta opp igjen arrangementet kan henvende seg til OSI friidrett.

    Osloløpet regnes for Norges eldste rene mosjonsløp. Det var lenge Norges

    største.

    Osloløpets historie er sammenvevd med det som er blitt kjent som

    «Joggebølgen», og det springer ut av Norges Friidrettsforbund sentralt.

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 5. mai 2010 20:57

    Til: ejoggen@ejoggen.no

    Emne: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    Hei,

    jeg var med på Osloløpet og Manpowerstafetten, i 1993, med

    Rimi Munkelia, (etter litt mas og pådriv fra ildsjel og butikksjef og kamerat

    fra videregående i Drammen, 3. året handelsgym., Magne Winnem, som jeg også var

    forlover til, samme år, da han giftet seg med sin Elin, fra like ved

    Kongsvinger).

    Jeg lurte på om dere visste noe om hvordan jeg kan finne ut

    hvor fort jeg løp, (jeg var jo i infanteriet, i 1992/93, så jeg tror formen var

    ok, selv om jeg må innrømme at jeg røyka mellom 10 og 20 sigaretter om dagen,

    på den tida).

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Påminnelse/Fwd: Espen Melheim/Fwd: Hei







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Espen Melheim/Fwd: Hei





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 12, 2010 at 9:44 PM





    To:

    office@miros.no



    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Håper dette er i orden!

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/3/31

    Subject: Espen Melheim/Fwd: Hei
    To: office@miros.no

    Hei,

    jeg prøver å få kontakt med en gammel klassekamerat av meg, og kamerat, eller 'kamerat', fra Bergeråsen, men han svarer ikke på em@miros.no, Espen Melheim.

    Kan dere være så snille og sende videre til han?
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2008/1/11
    Subject: Hei
    To: em@miros.no

    Heisann Espen,

    jeg bare tenkte jeg skulle prøve å ta kontakt osv.

    Jeg jobber som company researcher nå, og det så ut som om dette var e-post addressen din osv., så jeg

    regna med at jeg bare kunne prøve å sende en e-post til denne adressen.

    Jeg så du var på linkedin, men jeg er ikke så vant til å bruke det programmet, så jeg bare prøver å sende

    en vanlig epost.

    Det er bare angående noen ting som skjedde på Bergeråsen, som jeg lurte på osv.

    Jeg har ikke vært der så mye de siste årene.

    Jeg var der en gang på 90-tallet, sammen med fettern min Ove.

    Og da dro vi innom puben på Fossekleiva der, og da prata jeg såvidt med hu ene søstra di tror jeg det var.

    Og da sa hu at du var og studerte i Belgia eller noe.

    Og det er vel omtrent siste gangen jeg var utpå der.

    Du selv, har du noe kontakt med folk på Bergeråsen osv. enda?

    Jeg så du hadde vært i Edinburg og studert og, på det linkedin programmet.

    Stemmer det eller, fikk du professor-grad etterhvert eller?

    Håper du har tid å eventuelt svare tilbake osv.

    Mvh.


    Erik Ribsskog






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen