johncons






  • Gmail – Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 5, 2010 at 2:02 PM





    To:

    Astrid Holte Østbye <aos@selvaag.no>


    Cc:

    hv-02.kontakt@mil.no



    Hei,

    ok, det er iorden!
    Da kontakter jeg deg tilbake hvis jeg ikke hører noe på et par uker.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/8/5 Astrid Holte Østbye <aos@selvaag.no>

    Hei Erik,

    Jeg har ikke mulighet til å se på saken din før tidlig neste uke.

    Kommer tilbake til deg da.

    Astrid

    This message is for the designated recipient only and may

    contain privileged, proprietary, or otherwise private in
    formation. If you have received it in error, please notify the

    sender immediately and delete the original. Any other use of the email by you

    is prohibited.

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 5. august 2010 04:26

    To: Astrid Holte Østbye

    Cc: hv-02.kontakt@mil.no

    Subject: Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i

    Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168

    Hei,

    jeg oppga telefonnummeret mitt, på telefonsvareren din,

    igår.

    Men, ved nærmere ettertanke, så vil jeg gjerne ta dette skriftlig, pr. e-post

    gjerne.

    Siden dette er snakk om ting fra Heimevernet osv., så er jeg mer komfortabel

    med å diskutere det pr. e-post enn over telefon, må jeg innrømme.

    For da kan jeg bare sende gjenparter, til Heimevernet, som nok også er

    nysgjerrige, hvis det har skjedd flytting e.l., med HV-utstyret mitt.

    Eller noe annet, som dere ikke har fortalt meg.

    For jeg har gitt klar beskjed om at dere ikke burde 'tulle' med disse tingene

    mine, siden det bl.a. er HV-ting sammen med de.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/8/4

    Subject: Re: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd:

    Bod 168

    To: Astrid Holte Østbye <aos@selvaag.no>

    Hei,

    jeg ringte nå, og ble satt over til deg.

    Men jeg fikk bare personsvareren din.

    Jeg vet ikke hva du mener med at 'dette er en gammel sak'.

    Jeg har hele tiden holdt dere oppdatert, og dere har ikke informert meg ordentlig

    om hva som har foregått.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/8/4 Astrid Holte Østbye <aos@selvaag.no>

    Hei Erik,

    Dette er en gammel sak. Du kan ringe meg

    på 2313 7000 så tar vi en samtale.

    Vennlig hilsen

    Astrid

    This message is for the

    designated recipient only and may contain privileged, proprietary, or otherwise

    private information. If you have received it in error, please notify the sender

    immediately and delete the original. Any other use of the email by you is

    prohibited.

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 2. august 2010 13:19

    To: Astrid Holte Østbye

    Subject: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd:

    Bod 168

    Hei,

    jeg

    har hatt noen ting hos dere, hos City Self Storage, i Oslo, siden 2004.

    (Jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe de kalte 'mafian'

    der, så jeg syntes det var smartest å dra til utlandet, og kontakte politiet

    osv. fra utlandet, for jeg visste ikke hvilken mafia som de mente, engang).



    jeg la også mine ting fra Heimevernet i boden hos dere, siden det da ble som

    min adresse da, i Norge, mer eller mindre.

    Og

    også verdifulle ting, la jeg der, for jeg tenkte det var lettere å ha kontroll

    på en regning, og så slippe å styre med bankbokser osv.

    Og sentimentale ting da, som gamle brev osv.

    Men verdifulle ting, så er det antikviteter fra danskekongen, (sølvkrus fra

    1700-tallet), og brev fra danskekongen osv.

    Og det er fordi at min mormor var fra fine, danske adelsfamilier, og arvet

    Holger baron Adeler, og hennes oldemor het Maren Gjedde, og hennes oldefar,

    L.C. Nyholm, var danske hofjægermester, og hennes morfar var

    øverstkommanderende general, (Anders Gjedde Nyholm).

    Så jeg syntes ikke jeg kunne ta med det sølvkruset ut av landet, for det var så

    gammelt, og da vet jeg at det kan være ulovlig å ta ut, (selv om det var dansk

    da).

    Og å ta med sånt på fly, det kan jo bli skadet, mener jeg, hvis man har med masse

    annet også.

    Men nå, så er det sånn, at politiet ikke vil hjelpe meg, hverken i Norge eller

    England, av en eller annen grunn.

    Jeg vet ikke om grunnen til at jeg blir forfulgt av noe 'mafian', (og jeg ble

    også forsøkt drept av et slags jaktlag, på min onkels samboer sin gård, i

    Kvelde, i Larvik, i 2005).

    Jeg vet ikke om dette har noe med familien min å gjøre, men man kan vel lure

    kanskje.

    Men

    jeg får ikke noen av mine rettigheter, og heller ikke jobb.

    Jeg overhørt, at jeg har blitt brukt som noe som kalles 'target guy', men jeg

    forstår ikke hva dette betyr.

    Antagelig at jeg har blitt brukt som offer, av politiet, som i menneskeofring.

    Hva vet jeg.

    Men

    jeg lurer nå på tingene mine i Norge da, som jeg ikke har fått betalt regning

    til dere for.

    Hvordan står det til med tingene mine?

    Er de fortsatt hos dere?

    Jeg har holdt dere fortløpende oppdatert, men nå svarer dere ikke på e-post.

    Jeg har sagt til disse tingene bør ingen andre enn meg røre, fordi det HV-ting

    der, mm.



    ikke gi dette til noen i familien min, for de stoler jeg ikke på, uansett.

    Min

    mormor døde ifjor sommer.

    Og hun hadde malerier som har hengt på Højriis slott, i Danmark osv.

    Så jeg regner med å få en god slump penger, hvis mine medarvinger slutter å

    tulle med arven min.

    Så da kan jeg hente de tingene mine, som er hos dere, og betale regningen.

    Jeg har også en grad i IT og har jobbet som butikksjef, så jeg burde få meg

    jobb, men av en eller annen grunn, så skjer ikke dette.

    Det er kanskje politiet som tuller.

    Jeg sender dette til deg, siden de ikke svarer på den vanlige e-post adressen,

    til City Self-storage.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/4

    Subject: Påminnelse/Fwd: Bod 168

    To: colosseum@cityselfstorage.com

    Hei,

    jeg

    skulle bare sjekke at dere ikke har gitt bort tingene mine til noen.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/2/15

    Subject: Bod 168

    To: colosseum@cityselfstorage.com

    Hei,

    jeg

    bare lurte på om dere kunne forklare nøyaktig hvor tinga mine er nå.

    Jeg

    har leid bod 168 av dere siden september 2004, da jeg dro for å studere i

    England.

    Jeg har ikke brukt den boden etter det, men jeg har betalt leie, for tingene

    som jeg har der.

    Men

    så ble jeg arbeidsledig for en tid tilbake, så nå skylder jeg en del på leia

    hos dere.

    Det ligger mange ting der, av sentimental verdi for meg, som jeg ikke tok med,

    da jeg skulle studere i England.

    Og også utstyret mitt som heimevernssoldat, ligger der, for det er lov å ha i

    boder, ettersom jeg har skjønt, og dere har jo videooveråking og det hele, så

    jeg anså boden hos dere som sikker.

    Jeg har også antikviteter der, blant annet et sølvkrus fra 1720, (en gave fra

    danskekongen til en i slekta), som jeg fikk av min mormor, i 2004.

    Min mormor døde i sommer, så jeg venter en arv etter henne, som mine

    slektninger i Norge holder tilbake.

    Men hun eide manga andre antikiteter og malerie, siden hun var i en

    adelsfamilie, så det blir nok en god del penger, for min onkel og tante har

    fått mye forskudd på arv, og min mor døde i 1999.

    Jeg er arbeidsledig her i England, men har en grad i IT fra HiO, og mange års

    erfaring som butikksjef, så nå er jeg med i NITO's lederforum, blant annet, så

    jeg må vel sies å være en av eliten nå, så jeg regner med at jeg kan få en

    jobb, med lønn mellom 500.000 og en million i året.

    Det er bare det at arbeidsmarkedet er visst litt tregt for tiden, her i

    Liverpool.

    Og i Norge er jeg en flyktning, jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe som

    blir kalt 'mafian', i Oslo, det var derfor jeg dro til England.

    Men flyktninger fra Norge, det er jo ikke daglig kost, her borte, så jeg har

    litt problemer med myndighetene her og.

    Men i mellomtiden, før jeg får ryddet opp i dette, så lurer jeg på hvordan det

    går med tingene mine, hos dere hos City Self Storage i Oslo, for noen av de

    tingene er ganske viktige for meg, av sentimental verdi da, og HV-tingene burde

    ingen andre enn meg røre, for det er militære ting.

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Update to my complaint from 8. July/Fwd: Reunion







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Update to my complaint from 8. July/Fwd: Reunion





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 5, 2010 at 12:17 PM





    To:

    ussu@sunderland.ac.uk


    Cc:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hi,

    I think it must be something wrong when the Residental Services use this long time, to book me room.
    They're problably pondering on some mafia-plot, or something, I guess, since I overheard in Norway, in 2003, that I was followed by some 'mafian'.

    And also, this section of the University of Sunderland, messed with me, in 2004, and didn't let me have my own flat, while I studied in Sunderland, but insisted I'd live on the Forge, with six other study abroad students.

    Also send this to the police in Norway.
    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Thu, Aug 5, 2010 at 12:05 PM
    Subject: Re: Reunion
    To: Accommodation <residentialservices@sunderland.ac.uk>

    Hi,

    maybe I should rather check with Travellodge?

    How can this be so complicated?
    I see that you can't afford to replace your old computers, when the keys get distroyed.

    So I don't think those rooms you have are that fine anyway.
    I think it must be something wrong when you have to do room-reservations in two operations.
    Regards,

    Erik Ribsskog
    On Thu, Aug 5, 2010 at 11:18 AM, Accommodation <residentialservices@sunderland.ac.uk> wrote:

    I will check the room availability at that time and get back to you

    Regards

    Sheila Havelock

    Erik Ribsskog wrote:


    Hi,

    I was a student at the University of Sunderland, in 2004/05.

    I was just wondering if I could please book accomodation, for myself, for the reunion, on 11. September.

    If you still have free rooms for that, I mean.

    Thank you very much in advance for your help!

    Best regards,

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Reunion







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Reunion





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 5, 2010 at 12:05 PM





    To:

    Accommodation <residentialservices@sunderland.ac.uk>



    Hi,

    maybe I should rather check with Travellodge?
    How can this be so complicated?
    I see that you can't afford to replace your old computers, when the keys get distroyed.

    So I don't think those rooms you have are that fine anyway.
    I think it must be something wrong when you have to do room-reservations in two operations.
    Regards,

    Erik Ribsskog

    On Thu, Aug 5, 2010 at 11:18 AM, Accommodation <residentialservices@sunderland.ac.uk> wrote:

    I will check the room availability at that time and get back to you

    Regards

    Sheila Havelock

    Erik Ribsskog wrote:


    Hi,

    I was a student at the University of Sunderland, in 2004/05.

    I was just wondering if I could please book accomodation, for myself, for the reunion, on 11. September.

    If you still have free rooms for that, I mean.

    Thank you very much in advance for your help!

    Best regards,

    Erik Ribsskog












  • Gmail – To the Chief Ombudsman Lewis Shand Smith/Fwd: To the superior of Tara Forshaw: Update regarding case 575571







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    To the Chief Ombudsman Lewis Shand Smith/Fwd: To the superior of Tara Forshaw: Update regarding case 575571





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 5, 2010 at 11:35 AM





    To:

    enquiries@energy-ombudsman.org.uk


    Cc:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hi,

    I called the Energy Ombudsman now, and asked for your e-mail address.
    But I was told you didn't have personal e-mail addresses, but that I should explain that the e-mail was for you, in the subject-line.

    My last e-mail to you, was to 'the superior of Tara Forshaw'.
    But I got an e-mail back yesterday, from Tara Forshaw's collegue Pauline Bahia.
    So I think you have a problem with the way you handle e-mails and with your organisation.

    Therefor I send about this to you, the Chief Ombudsman, since then I know who I deal with, (which I think now isn't clear).
    I have complained about E-On, since they have harrased me.

    – They called me on Good Friday, a public holiday.
    – They broke an agreement, and called me back a week earlier than agreed.
    Your representatives calls this 'commercial decitions'.

    But, I've gone to business school, and I know that companies are supposed to act civilised.
    But there is nothing civilised, with harassing people like this.
    This type of harassment, is not something that can be called 'normal business conduct'.

    So I have to complain.
    E-on have been unicivilised and inpolite towards me, breaking agreements and calling me up on my spare-time.
    These are probably crimes.

    I haven't got a good relationship, with the Police at Merseyside, since they also are inpolite, and are calling me 'Miss Erik Ribsskog', etc.
    So I use the police in my hometown in Norway in stead.

    So I'm also going to send a copy of this e-mail to them.
    I hope you deal with my complaint responsebly now, and stop to act ignorant, because the letters you are sending aren't making any sense at all really.

    Companies aren't allowed to harass people, this is not a commercial-issue, this is an harassment-issue, and therefore also a crime.
    Best regards,
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Fri, Jul 16, 2010 at 9:36 PM
    Subject: To the superior of Tara Forshaw: Update regarding case 575571
    To: The Ombudsman <enquiries@energy-ombudsman.org.uk>

    Hi,

    today I received a letter from E-on, telling me that I can send the complaint against them, to you at the Energy Ombudsman now.
    They use a friendly tone, (calling me 'Dear Mr. Ribsskog', as you can see in the letter I attach a scan of).

    So I think this indicates, that E-on agrees with me, that this is a harassment-case.
    So I think your letter from 2/6, (which I escalated), where you freed E-on, looks a bit strange now.

    This is also a reminder, since I haven't heard from someone, after I escalated this, on 2/6, by e-mail, to the superior of Tara Forshaw.

    I'm sorry if I was a bit unkind in that e-mail, and accused you of being a muslim or other mob.

    But that decision seemed so strange to me, so that's why I reacted.
    Sorry if I over-reacted.
    I just think it's a bit strange that you call this normal business conduct from E-on.

    They called me on Good Friday, so I was clearly harassed.
    This is clearly a mobster/harassment-case, and not normal business conduct.

    E-on must have some mobsters working in their company, I suspect, who has used their position in E-on to mess with me.

    Something like this.
    I was harassed anyway, because I had agreed with Andrea there, she'd call me, on a certain date.
    And still, she calls me many days earlier!
    When I had said that I would look at it, on the day I had planned to work with my budget.
    And Andrea agreed to call back on that date.
    And then she calls me earlier.

    That's harassment, I think, since she's being ignorant and dis-respectful, towards me.

    She don't respect the agreement she made with me, but ignores this.
    Also, she called me first on Good Friday, which is a public holiday, and that's also to be dis-respectful I think, since E-on then don't respect people's spare-time.

    It's not normal business-conduct, since they would have respected the tradition of keeping the business-hours.
    Which they didn't.
    People want to protect their spare-time, and this is why the tradition of keeping business-hours, have been established, for many hundred years now, I think it must be now.

    So this isn't normal, to call on Good Friday, and it wasn't normal, for a company to call on Good Friday, even when our great-grandparents lived.
    So this has nothing to do with normal business-conduct.

    So this is an harassment-case, and not a business-case.
    Just to try to explain this a bit more, about how I view this.
    So this is also an update, from my last e-mail to you, regarding the E-on case, from 2/6.

    Sorry again, if I was inpolite, in that e-mail.
    Hope this is alright!
    Yours sincerely,
    Erik Ribsskog





    2 attachments

    img178.jpg
    501K
    img179.jpg
    481K










  • Gmail – Message from Ombudsman Services – Case 575571, Ribsskog







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Message from Ombudsman Services – Case 575571, Ribsskog





    The Ombudsman

    <enquiries@energy-ombudsman.org.uk>





    Wed, Aug 4, 2010 at 9:49 AM





    To:

    "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>



    Please find attached a letter from The Energy Ombudsman.



    ADOSfcee.pdf
    198K




    PS.

    Her er e-brevet:

    ADOSfcee







  • Gmail – Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering/Fwd: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 5, 2010 at 3:26 AM





    To:

    aos@selvaag.no


    Cc:

    hv-02.kontakt@mil.no



    Hei,

    jeg oppga telefonnummeret mitt, på telefonsvareren din, igår.
    Men, ved nærmere ettertanke, så vil jeg gjerne ta dette skriftlig, pr. e-post gjerne.
    Siden dette er snakk om ting fra Heimevernet osv., så er jeg mer komfortabel med å diskutere det pr. e-post enn over telefon, må jeg innrømme.

    For da kan jeg bare sende gjenparter, til Heimevernet, som nok også er nysgjerrige, hvis det har skjedd flytting e.l., med HV-utstyret mitt.
    Eller noe annet, som dere ikke har fortalt meg.

    For jeg har gitt klar beskjed om at dere ikke burde 'tulle' med disse tingene mine, siden det bl.a. er HV-ting sammen med de.
    Mvh.
    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/8/4
    Subject: Re: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168

    To: Astrid Holte Østbye <aos@selvaag.no>

    Hei,

    jeg ringte nå, og ble satt over til deg.
    Men jeg fikk bare personsvareren din.
    Jeg vet ikke hva du mener med at 'dette er en gammel sak'.

    Jeg har hele tiden holdt dere oppdatert, og dere har ikke informert meg ordentlig om hva som har foregått.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/8/4 Astrid Holte Østbye <aos@selvaag.no>

    Hei Erik,

    Dette er en gammel sak. Du kan ringe meg på 2313 7000 så tar vi

    en samtale.

    Vennlig hilsen

    Astrid

    This message is for the designated recipient only and may

    contain privileged, proprietary, or otherwise private information. If you have

    received it in error, please notify the sender immediately and delete the

    original. Any other use of the email by you is prohibited.

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 2. august 2010 13:19

    To: Astrid Holte Østbye

    Subject: Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd:

    Påminnelse/Fwd: Bod 168

    Hei,

    jeg har hatt noen ting hos dere, hos City Self Storage, i

    Oslo, siden 2004.

    (Jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe de kalte 'mafian'

    der, så jeg syntes det var smartest å dra til utlandet, og kontakte politiet

    osv. fra utlandet, for jeg visste ikke hvilken mafia som de mente, engang).

    Så jeg la også mine ting fra Heimevernet i boden hos dere,

    siden det da ble som min adresse da, i Norge, mer eller mindre.

    Og også verdifulle ting, la jeg der, for jeg tenkte det var

    lettere å ha kontroll på en regning, og så slippe å styre med bankbokser osv.

    Og sentimentale ting da, som gamle brev osv.

    Men verdifulle ting, så er det antikviteter fra danskekongen, (sølvkrus fra

    1700-tallet), og brev fra danskekongen osv.

    Og det er fordi at min mormor var fra fine, danske adelsfamilier, og arvet

    Holger baron Adeler, og hennes oldemor het Maren Gjedde, og hennes oldefar,

    L.C. Nyholm, var danske hofjægermester, og hennes morfar var

    øverstkommanderende general, (Anders Gjedde Nyholm).

    Så jeg syntes ikke jeg kunne ta med det sølvkruset ut av landet, for det var så

    gammelt, og da vet jeg at det kan være ulovlig å ta ut, (selv om det var dansk

    da).

    Og å ta med sånt på fly, det kan jo bli skadet, mener jeg, hvis man har med

    masse annet også.

    Men nå, så er det sånn, at politiet ikke vil hjelpe meg, hverken i Norge eller

    England, av en eller annen grunn.

    Jeg vet ikke om grunnen til at jeg blir forfulgt av noe 'mafian', (og jeg ble

    også forsøkt drept av et slags jaktlag, på min onkels samboer sin gård, i

    Kvelde, i Larvik, i 2005).

    Jeg vet ikke om dette har noe med familien min å gjøre, men man kan vel lure

    kanskje.

    Men jeg får ikke noen av mine rettigheter, og heller ikke

    jobb.

    Jeg overhørt, at jeg har blitt brukt som noe som kalles 'target guy', men jeg

    forstår ikke hva dette betyr.

    Antagelig at jeg har blitt brukt som offer, av politiet, som i menneskeofring.

    Hva vet jeg.

    Men jeg lurer nå på tingene mine i Norge da, som jeg ikke

    har fått betalt regning til dere for.

    Hvordan står det til med tingene mine?

    Er de fortsatt hos dere?

    Jeg har holdt dere fortløpende oppdatert, men nå svarer dere ikke på e-post.

    Jeg har sagt til disse tingene bør ingen andre enn meg røre, fordi det HV-ting

    der, mm.

    Så ikke gi dette til noen i familien min, for de stoler jeg

    ikke på, uansett.

    Min mormor døde ifjor sommer.

    Og hun hadde malerier som har hengt på Højriis slott, i Danmark osv.

    Så jeg regner med å få en god slump penger, hvis mine medarvinger slutter å

    tulle med arven min.

    Så da kan jeg hente de tingene mine, som er hos dere, og betale regningen.

    Jeg har også en grad i IT og har jobbet som butikksjef, så jeg burde få meg

    jobb, men av en eller annen grunn, så skjer ikke dette.

    Det er kanskje politiet som tuller.

    Jeg sender dette til deg, siden de ikke svarer på den vanlige e-post adressen,

    til City Self-storage.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/4

    Subject: Påminnelse/Fwd: Bod 168

    To: colosseum@cityselfstorage.com

    Hei,

    jeg skulle bare sjekke at dere ikke har gitt bort tingene

    mine til noen.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/2/15

    Subject: Bod 168

    To: colosseum@cityselfstorage.com

    Hei,

    jeg bare lurte på om dere kunne forklare nøyaktig hvor tinga

    mine er nå.

    Jeg har leid bod 168 av dere siden september 2004, da jeg

    dro for å studere i England.

    Jeg har ikke brukt den boden etter det, men jeg har betalt leie, for tingene

    som jeg har der.

    Men så ble jeg arbeidsledig for en tid tilbake, så nå

    skylder jeg en del på leia hos dere.

    Det ligger mange ting der, av sentimental verdi for meg, som jeg ikke tok med,

    da jeg skulle studere i England.

    Og også utstyret mitt som heimevernssoldat, ligger der, for det er lov å ha i

    boder, ettersom jeg har skjønt, og dere har jo videooveråking og det hele, så

    jeg anså boden hos dere som sikker.

    Jeg har også antikviteter der, blant annet et sølvkrus fra 1720, (en gave fra

    danskekongen til en i slekta), som jeg fikk av min mormor, i 2004.

    Min mormor døde i sommer, så jeg venter en arv etter henne, som mine

    slektninger i Norge holder tilbake.

    Men hun eide manga andre antikiteter og malerie, siden hun var i en

    adelsfamilie, så det blir nok en god del penger, for min onkel og tante har

    fått mye forskudd på arv, og min mor døde i 1999.

    Jeg er arbeidsledig her i England, men har en grad i IT fra HiO, og mange års

    erfaring som butikksjef, så nå er jeg med i NITO's lederforum, blant annet, så

    jeg må vel sies å være en av eliten nå, så jeg regner med at jeg kan få en

    jobb, med lønn mellom 500.000 og en million i året.

    Det er bare det at arbeidsmarkedet er visst litt tregt for tiden, her i

    Liverpool.

    Og i Norge er jeg en flyktning, jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe som

    blir kalt 'mafian', i Oslo, det var derfor jeg dro til England.

    Men flyktninger fra Norge, det er jo ikke daglig kost, her borte, så jeg har

    litt problemer med myndighetene her og.

    Men i mellomtiden, før jeg får ryddet opp i dette, så lurer jeg på hvordan det

    går med tingene mine, hos dere hos City Self Storage i Oslo, for noen av de

    tingene er ganske viktige for meg, av sentimental verdi da, og HV-tingene burde

    ingen andre enn meg røre, for det er militære ting.

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Re klage på ambassaden i London







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Re klage på ambassaden i London





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 5, 2010 at 2:05 AM





    To:

    Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>


    Cc:

    post@slottet.no



    Hei,

    nå svarte plutselig Ambassaden i London meg.

    Dere sa det var greit at UD svarte.

    Nå svarte ambassaden i London.
    Men de brukte vel mer enn to år.
    Hvordan skal dere forvrenge på dette nå?

    Hvordan skal dere vri og vrenge på dette for å få det til å passe med noe?
    Eller skal dere undersøke?
    Eller skal dere trenere og korrumpere mer?
    Med hilsen

    Erik Ribsskog
    PS.
    Sender dette også kopi til Slottet, siden jeg sendte om dette dit, 28.4

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/8/4
    Subject: Re: Re klage på ambassaden i London
    To: Sommerstad Gunn Karin <Gunn.Karin.Engeland.Sommerstad@mfa.no>

    Hei,

    takk for sist, som var møte, i ambassaden i London sitt inngangsområde, like før jul, i 2006 vel.
    Jeg bor fortsatt i Liverpool, og har prøvd å ta opp den arbeidssaken/mafia-saken, som jeg innformerte deg om, (og som de papirene tilhører), med Politiet i Liverpool og Citizens Advice Bureau og the Law Society og advokatfirma som Moorcrofts osv., samt the Legal Services Ombudsman.

    Jeg har også prøvd å få Fri Rettshjelp fra Norge.
    Men _ingen_ hjelper.
    Så jeg får bare fortsette å prøve å ta det her i England.
    Jeg vet jeg sa jeg skulle ringe deg, men jeg tenkte det var best å ikke ringe, i tilfelle noen avlyttet samtalen, eller noe, (for jeg husker at ei som jobba på Arvato, Sophie fra Sverige, sa at typen hennes, jobba i et internett-firma, Telewest Broadband, på en bekymret måte, så da tenkte jeg det var best, etter å ha tenkt igjen, å ikke ringe.

    Jeg har kontaktet ambassaden mange ganger, men ikke fått svar.
    Du anbefalte meg å ta det med CAB og politiet i Liverpool.
    Jeg har prøvd å gjøre det.
    Men politiet og CAB bare trakasserer meg.

    Politiet i Liverpool, de kaller meg 'Miss Erik Ribsskog', blandt annet.
    Så jeg lurte på hva jeg burde gjøre da, når britene bare tuller med meg?
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    PS.
    Hvis du vil sende de papirene, så bor jeg fortsatt i Liverpool, på den samme adressen som da jeg var på ambassaden deres, i 2006:
    Flat 3
    5 Leather Lane

    Liverpool
    Merseyside
    L2 2AE
    PS 2.
    Jeg har også mista passet mitt, så dere kan kanskje sende med et pass og, for jeg blir holdt arbeidsledig, av britene, jeg blir snytt for arv jeg skulle fått, av mine norske slektninger, så jeg sitter litt bom fast her, og er nesten fattig, for jeg får bare 65 pund i uka, i arbeidsledighetstrygd, som skal dekke alle regninger osv.

    Og jeg har en grad i IT og har jobbet som butikksjef bl.a.
    Så dette er snodig.
    PS 3.
    Tok du forresten kontakt med hun Eva July, som jeg viste deg e-post fra?

    Hils også hun hyggelige dama som jobba i resepsjonen.

    2010/8/4 Sommerstad Gunn Karin <Gunn.Karin.Engeland.Sommerstad@mfa.no>



    Det vises til din klage på ambassaden i London, samt din deponering av diverse papirer på ambassaden.

    Vi ber om at du gir oss opplysninger om din adresse i Norge, slik at vi kan returnere dine papirer til deg og også oversende svar på din klage.

    Med vennlig hilsen

    Gunn Karin Sommerstad

    ___________________________

    Gunn Karin Engeland Sommerstad

    Counsellor

    Royal Norwegian Embassy

    25 Belgrave Square

    London SW1X 8QD

    Tel 020 7591 5509

    Mobile 07740909869

    E-mail: gks@mfa.no

    P Please consider the environment before printing this email













  • Gmail – Mobbed at Goodison Park







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Mobbed at Goodison Park





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Aug 5, 2010 at 1:41 AM





    To:

    everton@evertonfc.com



    Hi,

    I went to see the Everton – Everton game yesterday, and I think I was being mobbed, at the box-office.
    I was in the queue, number 4, and a man in his early twenties, sat there.

    I asked if I could get a ticket for free, since I had a receipt from Tesco, showing that I bought four Chang-beer, for £4, on Tuesday.

    But the young man said no.

    I then asked for a £10 ticket, for the main stand.

    But he said that there was only tickets for Lower Bullens left.
    Now the strange thing happened.
    The young man, left his seat, and a woman, in her early twenties, in a thight blouse, sat down, and looked away, (while her boobs where pointing at me, from behind the thight blouse).

    She sat like that for a minute or two.
    Then I think the young man was back, with the ticket.
    What did he do with it?
    I think he must have made it 'in-valid', in a machine, because when I got to the turn-stile, then my ticket didn't work.

    So that's why I think I was mobbed.
    (I overheard in Oslo, in 2003, that I was followed by some 'mafian' there.
    And I was attemped killed, in Norway, in 2005, on a farm belonging to my uncles woman).

    I was at game at Goodison, in 2005, a Champions League-qualifier, against Villa Real.
    And then a guy I heard was called a 'mafia-guy', messed with me, and provoked me, by taking a string, or something, at his jacket, against the back of my head, and he was there with a foreign guy, who didn't speak any English almost.

    And I haven't much money, and I've used most of my spare-time, to try to get my rights.
    So I haven't been on any other games, but I've been on a guided tour at Goodison, twice, actually.

    I'm really a refugee, here in the UK, but the UK government, don't let me be a refugee officially.
    Yesterday, a very muscular man in his 50's sat next to me, so there was almost no room for me to sit on my seat.

    But I can't say if that also was a mobster-plot.
    It could be, because, the young man, in the box-office, probably ran to get a plot-ticket for a set-up, (have you got e.g. muslim mob at Goodison?).

    I think you have a problem with mobsters.
    I've supported Everton, since 1977, I think it was, when Everton beat Coventry 6-0 at Goodison.
    And my mother, Karen Ribsskog, who had been an au-pair, in the UK, in the late 60's told me Everton were a good team, and she said she tought I should pick Everton, as my English team, to support.

    Since English football is very popular in Norway, the main broadcasting company, NRK, used to show a match from the highest division in England, every Saturday, in the 70's and 80's, so almost all Norwegians who where boys, in the 70's and 80's support an English football-team.

    But I can't go to see Everton play at Goodison, without being mobbed, it seems, even if I've supported Everton for more than 30 years.
    So this makes me sad.
    Just wanted to complain about this.

    Yours sincerely,
    Erik Ribsskog
    PS.
    I have a football-blog, so I took some pictures, of what happend at the box-office and at the turn-stile, so enclose so pictures, to show to help explain a bit what went on.





    4 attachments

    Photo 0683.jpg
    278K
    Photo 0686.jpg
    130K
    Photo 0687.jpg
    316K
    Photo 0692.jpg
    226K




    PS.

    Her er vedleggene:

    Photo 0683

    Photo 0686

    Photo 0687

    Photo 0692







  • Gmail – Re klage på ambassaden i London







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Re klage på ambassaden i London





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Aug 4, 2010 at 6:28 PM





    To:

    Sommerstad Gunn Karin <Gunn.Karin.Engeland.Sommerstad@mfa.no>



    Hei,

    takk for sist, som var møte, i ambassaden i London sitt inngangsområde, like før jul, i 2006 vel.
    Jeg bor fortsatt i Liverpool, og har prøvd å ta opp den arbeidssaken/mafia-saken, som jeg innformerte deg om, (og som de papirene tilhører), med Politiet i Liverpool og Citizens Advice Bureau og the Law Society og advokatfirma som Moorcrofts osv., samt the Legal Services Ombudsman.

    Jeg har også prøvd å få Fri Rettshjelp fra Norge.
    Men _ingen_ hjelper.
    Så jeg får bare fortsette å prøve å ta det her i England.
    Jeg vet jeg sa jeg skulle ringe deg, men jeg tenkte det var best å ikke ringe, i tilfelle noen avlyttet samtalen, eller noe, (for jeg husker at ei som jobba på Arvato, Sophie fra Sverige, sa at typen hennes, jobba i et internett-firma, Telewest Broadband, på en bekymret måte, så da tenkte jeg det var best, etter å ha tenkt igjen, å ikke ringe.

    Jeg har kontaktet ambassaden mange ganger, men ikke fått svar.
    Du anbefalte meg å ta det med CAB og politiet i Liverpool.
    Jeg har prøvd å gjøre det.
    Men politiet og CAB bare trakasserer meg.

    Politiet i Liverpool, de kaller meg 'Miss Erik Ribsskog', blandt annet.
    Så jeg lurte på hva jeg burde gjøre da, når britene bare tuller med meg?
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    PS.
    Hvis du vil sende de papirene, så bor jeg fortsatt i Liverpool, på den samme adressen som da jeg var på ambassaden deres, i 2006:
    Flat 3
    5 Leather Lane

    Liverpool
    Merseyside
    L2 2AE
    PS 2.
    Jeg har også mista passet mitt, så dere kan kanskje sende med et pass og, for jeg blir holdt arbeidsledig, av britene, jeg blir snytt for arv jeg skulle fått, av mine norske slektninger, så jeg sitter litt bom fast her, og er nesten fattig, for jeg får bare 65 pund i uka, i arbeidsledighetstrygd, som skal dekke alle regninger osv.

    Og jeg har en grad i IT og har jobbet som butikksjef bl.a.
    Så dette er snodig.
    PS 3.
    Tok du forresten kontakt med hun Eva July, som jeg viste deg e-post fra?

    Hils også hun hyggelige dama som jobba i resepsjonen.

    2010/8/4 Sommerstad Gunn Karin <Gunn.Karin.Engeland.Sommerstad@mfa.no>



    Det vises til din klage på ambassaden i London, samt din deponering av diverse papirer på ambassaden.

    Vi ber om at du gir oss opplysninger om din adresse i Norge, slik at vi kan returnere dine papirer til deg og også oversende svar på din klage.

    Med vennlig hilsen

    Gunn Karin Sommerstad

    ___________________________

    Gunn Karin Engeland Sommerstad

    Counsellor

    Royal Norwegian Embassy

    25 Belgrave Square

    London SW1X 8QD

    Tel 020 7591 5509

    Mobile 07740909869

    E-mail: gks@mfa.no

    P Please consider the environment before printing this email







'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen