![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, Aug 4, 2010 at 12:43 PM | |
|
To: Astrid Holte Østbye <aos@selvaag.no> | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, Aug 4, 2010 at 12:43 PM | |
|
To: Astrid Holte Østbye <aos@selvaag.no> | ||
| ||
Nå prøvde jeg å skrive om noe stesøstra mi, Christell Humblen, sa, på 80-tallet.
At rektor Borgen gikk inn garderoben til 6. klasse-jentene, etter gymen:
PS.
Og hva skjer.
Jo, nå har de sensurert det jeg skrev, om den episoden, og Erland Borgen, sønnen til tidligere rektor Leiv Borgen, (som gikk inn i jente-garderoben), han har nå blitt en av administratorene, på denne Facebook-siden:
PS 2.
Så jeg skjønner det, at de jentene som gikk i den klassen, til søstra og stesøstra mi, er litt redde for å si hva rektor Borgen, egentlig gjorde, i forbindelse med den episoden, som stesøstra mi nevnte, når rektor Borgen plutselig dukka opp i garderoben deres, etter gymen, da de gikk i 6. klasse.
For nå virker det jo nesten som at rektor Borgens sønn, Erland Borgen, er den som styrer og er sjefen ute på Berger.
Så da skjønner jeg jo det, at de jentene sikkert er litt redde for min tidligere klassekamerat Erland Borgen, (tidligere rektorsønn), og for hva han kan finne på.
Så det er vel forståelig.
Så sånn er vel det.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 3.
Her kan man se at den gruppen, for Berger skole, nå har blitt gjort om til en lukket gruppe, (noe som vel er litt spesielt, når det gjelder en Facebook-side for en barneskole):
PS 4.
De sier at meldinger som blir oppfattet som ‘krenkende’, de blir slettet.
Så de vil tydeligvis ikke ha en åpen diskusjon da, om rektorer som går inn i jentegarderoben, osv.
Så slikt blir bare dysset ned.
Hvordan skal man ta opp slikt da?
Skal man bare la det skure?
Skal jeg bare late som at Christell aldri sa det hu sa da, om at Borgen gikk inn i garderoben deres, (og at hu Annika i klassen hennes da begynte å vifte med puppa).
Hva vet jeg.
Vi får se.
Her er mer om dette:
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Klage på Aftenposten/Fwd: Oppdatering/Fwd: Klage på mange feil i artikkel om mine besteforeldre, funnet i Aftenpostens arkiv, fra 80-tallet
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, Aug 4, 2010 at 11:22 AM | |||
|
To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no> | ||||
| ||||
PS.
De som spiller, er Everton mot Everton fra Chile, (for det finnes også et bra fotball-lag i Chile, som er oppkalt etter Everton FC., faktisk, og som har vunnet serien i Chile, flere ganger).
Så det blir forhåpentligvis en artig kamp.
Hvis de har flere gratisbilletter da.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:
http://www.bluekipper.com/news/misc__news/1449-watch_everton_for_free.html
PS 3.
Jeg har lest et sted, at Chang-øl, er noe lignende av dansk elefant-øl, som faren min pleide å kjøpe i Danmark, da jeg var guttunge.
Og som jeg drakk, hvis jeg ikke fant noe annet å drikke, noen ganger.
Så sånn var det.
Men det Chang-ølet de selger i Thailand, det er visst sterkere, enn det de eksporterer til Europa osv.
Men men.
Her er mer om dette:
PS.
Men det jeg kanskje synes er spesielt artig.
Det er at johncons.org også begynner å få noen lesere nå.
Selv om det nettstedet bare er noen få måneder gammelt.
Men det synes jeg er litt artig, at antall lesere der øker litt ihverfall.
For det nettstedet har jeg lagt ned en del arbeid i, (og designet fra scratch, ved bruk av HTML og Javascript, osv).
Så sånn er det.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:
PS 3.
Og her er en link til johncons.org igjen, (i tilfelle noen av leserne ville kikke mer på det nettstedet):
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Er du i slekt med I. Ribsskog?
|
Anniken Husvik <talmod_domlat@hotmail.no> |
Tue, Aug 3, 2010 at 6:23 PM | |
|
To: eribsskog@gmail.com | ||
| ||
Nå kom jeg på en ting, som skjedde sommeren 1986, da jeg var med Kenneth Sevland, som jeg hadde hatt bordtennis og sjakk, i valgfag sammen med, (og noen andre Svelvik-folk, bl.a. en som het Lønnseth, sønn til en inspektør på ungdomsskolen, og en som het Ingolf, tror jeg og en kar til, som vel jobba ved Gulskogen-senteret seinere, mener jeg det var, på noe teppe-butikk, eller hva det kan ha vært, det året jeg gikk siste året på videregående, i Drammen).
Og da hadde jeg vært på skråkreise med STS, i Brighton, sommeren før.
Og Weymouth, var en mye mindre by, enn Brighton.
Så jeg våkna ikke helt opp, i Weymouth.
Så jeg satt mye hjemme, hos den vertsfamilien, til meg og ‘Sevvi’, som han ble kalt.
Vi var en del og spilte fotball da, med noen lokale folk også noen ganger.
Men jeg syntes det diskoteket, for EF-studenter, i Weymouth, var kjedelig, for jeg var vant til bl.a. diskoteket Top Rank, i Brighton.
Så sånn var det.
Så jeg satt mye hjemme hos vertsfamilien, og så på engelsk TV.
Jeg var helt stille da, og da fikk jeg lov å sitte og se på TV, sammen med de engelske folka da.
Og de jobba bl.a. med å knyte noen sånne dingser, som er festa til snora, på sånne gammeldagse vannklossetter.
De dingsene fungerer som håndtak, på sånne snorer da.
Noe trekule-greier, som man skulle feste sammen, med en strikk, eller et bånd, eller noe.
Og det ble jeg også lært opp til.
Så jeg satt der og så på TV, og lagde trekule-håndtak da, i noen uker, sommeren 1986.
Og da hendte det at jeg fikk en pose potetgull eller en boks brus, for strevet.
Og jeg var så glad i å se på TV, så jeg syntes det var artigere enn å gå på diskotek, siden det var engelsk TV da.
Men jeg gikk en del i spilleautomat-haller osv., men det diskoteket i Weymouth, det syntes jeg var så trangt og overfylt, så der var jeg vel bare en gang, tror jeg.
Men men.
Men en dag, som jeg var på badet, eller noe, så spurte hu kona i vertsfamilien, om jeg var en ‘weakling’.
Altså en med svak konstitusjon da, sånn som jeg tolker det, fra denne definisjonen:
http://www.answers.com/topic/weakling
PS.
Så hun kona i vertsfamilien, hun spurte meg altså, om jeg var en svekling.
Og jeg hadde jo ikke hørt det ‘weakling’ før, så da visste jeg ikke hva jeg skulle svare.
Så da bare holdt jeg kjeft.
Eller spurte hva det var.
Og da begynte hu kona å bable, om jeg hadde hvitt, (eller var det rødt?), i kanten av øyet, (hvis man så under øyelokket).
Så jeg var vel på grensen til å være en svekling da, antagelig.
Antagelig fordi jeg måtte bo aleine, fra jeg var ni år, og ble forfærdelig mye mobbet, det siste året på ungdomsskolen.
Så jeg var nok litt bleik på det språkreise-oppholdet i Weymouth, vil jeg gjette på ja.
Jeg var vel under noe slags post-traumatisk stress, mer eller minde, vil jeg si, etter det forfærdelige presset, som var mot meg, i niende klasse, på ungdomsskolen, etter at Odd Einar Pettersen satt på fanget mitt, i et friminutt, og nesten prøvde å ri meg, eller hva man skal si.
Og Ditlev Castelan og Geir Arne Jørgensen var med på dette og, for jeg hørte de ga startsignal.
Og da skulle de ha det til at jeg var sinnsyk, fordi jeg klagde på de.
Så det var et slitsom år, det siste året på ungdomsskolen.
Så jeg gikk for å være en svekling, mer eller mindre, sommeren 1986, i Weymouth.
Likevel, så måtte jeg i det absolutt tøffeste, i militæret, i Norge, noen år etter, under førstegangstjenesten.
Da måtte jeg i infanteriet, i Oppland Regiment/Terningmoen.
Etter å ha vært mer eller mindre svekling, i England, sommeren 1986.
Og etter å ha studert og jobba i butikk, i tre år, i Oslo, fra høsten 1989.
Og jeg ble ikke feit av å være student i Oslo, for det første stedet jeg bodde, der tålte ikke kona matlukt.
Så jeg måtte kjøpe burgere osv., i Oslo, og det var dyrt, så jeg veide mindre enn 60 kilo, sommeren 1990, husker jeg, da jeg veide meg hos farmora mi Ågot, på Sand.
Når jeg var og besøkte henne, den sommeren.
Men to år seinere, så måtte jeg i det tøffeste dem hadde, av førstegangstjenester, i det norske militæret.
Så hvorfor måtte en svekling ha den tøffeste militærtjenesten, nemlig infanteriet?
Nei, her er det noe tull fra militæret, mistenker jeg.
Her må det være noe ‘mafian’ minst, mistenker jeg.
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
For da sleit jo jeg skikkelig, spesielt de tre første månedene.
For rekruttskolen i infanteriet, det er tøft for en svekling, som jeg var før jeg var i infaneriet, ihvertfall.
Så da surra jeg med klage til NHI osv., på at jeg fikk dårlig karakter på kryssordprogram.
Og jeg hadde også en søster, Pia, og en halvbror, Axel, som var nesten som mine adoptivbarn.
(Ihvertfall når søstra mi skulle flytte inn hos meg, to ganger, i 1988 og 1993).
Og broren min Axel var nesten som min adoptivssønn noen ganger og.
De andre ungene på Furuset, eller Høybråtenveien, spurte Axel om jeg var faren hans, husker jeg, en av de første gangene jeg besøkte dem på Furuset, i 1989, var det vel.
Så det var litt spesielt, at militæret skulle slite meg ut sånn, synes jeg.
Hvorfor kommer sveklingene i infanteriet, og kjernesunne ungdommer, de slipper med et sted de kan siste på ræva og bli feite, sånn som jeg husker min fars stedatter Christell sa, under julemiddagen, i 1992.
At noen hun kjente fra Drammen, de ble feite i militæret.
Men jeg ble ikke feit i militæret, jeg hadde ikke mye fett, etter den tøffe infanteritjenesten, med gåing og løping og marsjering, og skigåing og trugegåing, og lav åling, og stridsløype, og sove i snøhule og gå mange mil på vinterøvelse, og det som var da.
Så sånne her ting sitter jeg og tenker litt på nå.
Hva er det med Norge egentlig?
Hvorfor er Norge så råttent, mot meg?
Det kan man lurte på, synes jeg.
Skjerpings til Norge.
Mvh.
Erik Ribsskog
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Welcome to the University of Sunderland’s Online Community
|
AskAlex@WearUnited.org <AskAlex@wearunited.org> |
Tue, Aug 3, 2010 at 3:13 PM | ||||||||||||
|
Reply-To: AskAlex@wearunited.org To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> | |||||||||||||
| |||||||||||||
PS.
Og da kan jeg gjøre ting som å leie overnatting, i Sunderland, for £14, siden jeg er tidligere student.
Og nå har han husverten surra med leia igjen, så nå har jeg litt penger, hvis jeg kan klare å holde han unna de pengene.
(For jeg mener at de pengene er mine nå, for han skulle ha henta de igår, men han har ikke ringt engang).
Så da kan jeg kanskje dra på noe som ligner på sommerferie etterhvert.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Påminnelse/Fwd: Kursbevis
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Tue, Aug 3, 2010 at 12:07 PM | |
|
To: "NO Info (Global Knowledge)" <info@globalknowledge.no> | ||
| ||
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen