-
Gmail – Klage på Rigsarkivet/Fwd: Klage over forudbetaling

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Klage på Rigsarkivet/Fwd: Klage over forudbetaling
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Thu, Jul 29, 2010 at 3:11 PM
To:
solvit@ebst.dk
Hei,kan vi ikke ta et kompromiss.At det blir sendt til biblioteket i Liverpool (sentrum).Så kopierer jeg det selv der.Det er nemlig mye billigere å kopiere i England.I Danmark koster det 20 kroner å kopiere et ark, mens i England koster det kanskje 50 øre.Med hilsen
Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/7/29
Subject: Re: Klage på Rigsarkivet/Fwd: Klage over forudbetalingTo: "2 – HE Solvit (EBST)" <solvit@ebst.dk>
Hei,
utlandet for dere i Danmark, det er Amerika og sånn det.Dere er jo i EU nå.Så dere kan ikke si 'utlandet' om England.Tøysebukker!Jeg kan jo ikke dra til Grønland eller Danmark for å se på dette, når jeg er i England, og ikke har penger.Nå får dere slutte å tøyse.Vennligst la din overordnede se på denne klage.Med hilsenErik Ribsskog
2010/7/29 2 – HE Solvit (EBST) <solvit@ebst.dk>
Kære Erik RibsskogTak for din henvendelse af 26. juli 2010.SOLVIT DK
har vurderet, at der ikke er tale om overskridelse af EU-retten i denne
sag. Rigsarkivets krav om forudbetaling for dokumenter bestilt fra udlandet
gælder for alle personer og virksomheder, der henvender sig fra udlandet –
uanset om disse er danskere eller ej. Dermed er det ikke tale om diskriminerende
handling, der er i strid med EU-retten og princippet om fri bevægelighed i
det indre marked. Derfor kan SOLVIT DK ikke gå ind i denne
sag.Rigsarkivet i Danmark har oplyst, at det er muligt at
benytte materialet på Landsarkivet for Sjællands læsesal (Nuuks plads 2, 2200
Kbh. N.), eller få arkivalierne sendt til brug på en række andre
læsesale i Danmark. I begge tilfælde vil det være gratis. Du kan læse mere
om mulighederne her: www.sa.dk.Med
venlig hilsenPernilleSOLVIT DK
Erhvervs- og ByggestyrelsenIndre Marked Center/SOLVITLangelinie Allé 172100 København ØTlf. + 45 35 46 60
00
Hvad er (gør) SOLVIT?
SOLVIT er en brugervenlig og gratis offentlig tjenesteydelse, der
kan hjælpe borgere og virksomheder i EU/EØS med at finde hurtige og pragmatiske
løsninger på konkrete sager i forbindelse med hindringer for den frie
bevægelighed i det indre marked.Det er dog en forudsætning, at
problemet skyldes myndighedernes ukorrekte anvendelse af
EU-reglerne.Læs mere om SOLVIT her: http://ec.europa.eu/solvit/
site/index_da.htm Hvad er (gør) SOLVIT ikke?
SOLVIT behandler ikke forventede
problemer.SOLVIT tager ikke rent nationale sager (dansk
borger/virksomhed mod dansk myndighed), hvis der ikke er et element af krydsning
af grænser i EU's Indre Marked.SOLVIT er en uformel løsningsmodel og bør derfor ikke anvendes, hvis der allerede er taget skridt til
indbringelse for domstolene. Indbringelse for SOLVIT har ingen sammenhæng med
påklage af en administrativ afgørelse, herunder overholdelse af eventuelle
klagefrister.SOLVIT er ikke et
informationsnetværk. Juridisk og anden rådgivning ydes kun i forbindelse med
behandlingen af konkrete sager. Juridisk og anden rådgivning, som ikke har
sammenhæng med en SOLVIT-sag, kan fås her: http://ec.europa.eu/citizensrights/front_end/ index_da.htm SOLVIT behandler ikke tvister
mellem virksomheder eller mellem virksomheder og forbrugere. Klager over EU’s
institutioner kan indbringes for Den europæiske Ombudsmand. Læs mere her:
(http://www.ombudsman.europa.eu ).Klager over danske myndigheders behandling af sager kan indbringes for
Ombudsmanden. Læs mere her: http://www.ft.dk/Folketinget/Folketingets_institutioner/ Folketingets_ombudsmand.aspx# top
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 26. juli 2010 15:40
Til: 2 – HE Solvit
(EBST)
Emne: Klage på Rigsarkivet/Fwd: Klage over
forudbetalingHei,
jeg har funnet ut, at min danskfødte mormor, Ingeborg Ribsskog, arvet
Holger baron Adeler, i hennes testamente.Jeg er selv en arbeidsledig flyktning i England, etter å ha blitt forsøkt
drept på hennes sønn, Martin Ribsskog, sin samboer sin gård, i Kvelde, i Larvik,
i 2005, og etter å ha overhørt at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian', i
Oslo, i 2003.Men jeg får ingen av mine rettigheter fra politiet, hverken i Norge eller
England.Derfor skulle jeg gjerne likt å være baron, siden min mor, fikk den arven,
etter baron Adeler, satt inn i et hus i Larvik.Så jeg lurer veldig på, hva det står i det testamentet, etter Holger
baron Adeler, som jeg bestilte av Rigsarkivet og Landsarkivet i Danmark.For da kunne jeg kanskje kommet i avisen, og fått hjelp med dette med
'mafian' i Oslo, og det drapsforsøket i Larvik, i 2005.Som jeg forstår hva kommer av.Men Rigarkivet forlanger kopi-penger.Som er på flere tusen, siden det var mange dokumenter, etter Holger baron
Adeler, (som var min avdøde mormors fille-onkel, gift med hennes tante).Og Adelers fikk ingen barn, så jeg tror at jeg er deres nærmeste
slektning.Ihvertfall som er norsk, siden Holger baron Adeler, var direkte etter
Cort Adeler, en norsk adelsmann.Og Landsarkivet, de forlanger kopipenger på forskudd, fra 'utlandet'.Og det mener jeg er feil praksis.Som strider mot EØS-reglene.For det skal være likt i alle EØS-land.Det vet dere sikkert godt, dere som jobber hos Solvit.For jeg er arbeidsledig, så for meg, så er 3 – 4.000 kroner mange
penger.Som jeg ikke har råd til å betale.(Enda jeg er tipptippoldebarn, av Anker Heegaard, i sin tid en av
Danmarks rikeste menn.Men jeg får ingen arv etter min danskfødte mormor, som døde ifjor
sommer.For hun brukte opp alle pengene etter min morfar, på å reise verden
rundt.Så huset etter min morfar, de pengene brukte hun opp.Også min onkel Martin Ribsskog, fikk mye forskudd på arv, ettersom han
gikk konkurs, med Fiskedammen i Spydeberg.Og min mor og min tante, fikk også en del forskudd på arv).Men min mormor eide maleri, fra slottet Højriis, på Mors.Hun var oldebarn av Maren Gjedde.Og hennes svigerinne, Unse Heegaard f. Trock-Jansen, hun er etter Karl den
Store, Gorm og Odin(!).Så det var vel antagelig den Gjedde-slekt, etter Ove Gjedde.Min mormor sa ihvertfall at de var dansk uradel, før hun døde.'Meget finere enn de tyske Løvenskiold og de, som kom nordover senere',
sa hun på telefon, ca. et år før hun døde, jeg ringte her fra Liverpool.Selv om jeg ikke skjønte det med 'nordover senere'.Men men.Så Landsarkivet må sende det testamentet, sånn at jeg kan få se det.(Sånn som var avtalen.Det med kopipenger på forskudd, det var noe de fant på senere, sånn som
jeg forstod det).Tingretten i Larvik sendte meg også testamentet etter min mormor
gratis.Og Holger baron Adeler, er jo også min slekting, min oldemors
svoger.Og min mormor arvet Holger baron Adeler.Og Holger Adeler, og min mormors tante Magna Adeler f. Nyholm, arvet min
tippoldefar, Anders Gjedde Nyholm, en dansk øverstkommanderende general.For dette er ting jeg gjerne vil se.Og at det da skal stoppes pga. noen lusne kopipenger.Det opplever jeg som trakassering mot meg.Noe som noe mob/CIA har funnet på mot de nordiske?Jeg mener dessuten å vite det, at man ikke kan forskjellsbehandle, innenfor
EØS-området.Så derfor ønsker jeg å be dere om å formå, å få
Rigsarkivet/Landsarkivet, i Danmark, til å sende meg det testamentet, etter
Holger baron Adeler, som jeg har bestilt og sendt skjema om.Og da stod det ikke noe slikt, om betaling på forskudd.Dette er en skam, og bare noe de har funnet på, for å mobbe meg.Så jeg håper at dere kan hjelpe meg, sånn at jeg får det testamentet,
som jeg har bestilt, og alt egentlig skulle være i orden med.Mvh.Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Allan Vestergaard <av@ra.sa.dk>
Date: Mon, Jul 26, 2010
at 1:58 PM
Subject: Klage over forudbetaling
To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>
-
Gmail – Problemer med Lufthansa/Star Alliance/Fwd: 20627974 – Your emails dated 11 January and 22 February 2010

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Problemer med Lufthansa/Star Alliance/Fwd: 20627974 – Your emails dated 11 January and 22 February 2010
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Thu, Jul 29, 2010 at 1:32 PM
To:
hege.husa@sas.no
Cc:
post@mfa.no
Hei,den e-post adressen jeg fikk først, fra SAS sentralbord, den virka ikke.Det var visst ikke helt oppdatert informasjon de satt på der, skjønte jeg.Men det er vel typisk Star Alliance det, (hadde jeg nær sagt).Jeg prøver igjen ihvertfall, og videresender e-posten som ikke kom fram.
Mvh.Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Thu, Jul 29, 2010 at 1:15 PM
Subject: Problemer med Lufthansa/Star Alliance/Fwd: 20627974 – Your emails dated 11 January and 22 February 2010
To: anne-karin.pedersen@sas.noHei,
jeg klarer ikke å få tak i noen av sjefene på Lufthansa.Men jeg tenkte jeg kunne sende om dette til SAS, siden dere er i Star Alliance, sammen med Lufthansa.
Så jeg ringte SAS idag, og fikk denne e-post adressen.Problemet er at jeg tok en Lufthansa-flight, fra Frankfurt, til Detroit, i 2005.Alle på flyet, fikk innreise-lapper, til USA, untatt meg.Jeg sa til han som delte ut lapper, at jeg var fra Norge, og da fikk jeg ikke lapp.Så på flyplassen fikk jeg problemer og de sendte meg tilbake til Europa.Lufthansa ville heller ikke la meg kjøpe billett tilbake til Europa med de.Hva foregår?Jeg mener jeg da blir trakassert på det groveste av Lufthansa, men jeg kommer ikke fram med klagen min.De sier dette er lenge siden, men jeg har ikke hatt internett og sånn, hele tiden, siden 2005, for jeg har etablert meg på nytt i England, og da har jeg ikke hatt internett og fasttelefon osv., hele tiden, og har ikke fått klaget ordentlig.Men i 2008, var det vel, så klagde jeg første gangen til Lufthansa.Men nå prøver de å sleipe seg unna, med at dette er fler år siden.Men når jeg forklarer om grunnen til at jeg ikke har kontaktet de med en gang, så synes jeg at de burde godta den forklaringen.Så her mangler det velvilje til tusen, fra Lufthansa.
Så jeg lurer på hva de har mot meg/nordmenn.Jeg hører at Norwegian går forbi dere.Kanskje det hadde vært smart av dere å kutte ut Lufthansa/Star Alliance.Ihvertfall distansere dere litt fra det greiene.For de er ikke nok ikke så hyggelige og reale mot nordmenn, tror jeg, de virker som at de har noe 3. verdenskrig på gang nå omtrent, synes jeg, tyskerne.Så det vil jeg gjerne klage på.
Mvh.Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: Fri, Mar 5, 2010 at 4:55 PM
Subject: Re: 20627974 – Your emails dated 11 January and 22 February 2010
To: feedback.Germany@dlh.deHi,
well, I want to please escalate this.I'm sure that I was harassed, on your flight, and I think this was something serious, that shouldn't be excused with, that it happened in 2005.So if you could please this compaint to your superiour, please.Thank you very much in advance!Sincerely,Erik RibsskogOn Fri, Mar 5, 2010 at 3:34 PM, <feedbackGER@lufthansa-crm.com> wrote:Dear Mr Ribsskog
Thank you for your email dated 11 January 2010.
Since the flight in question took place in February 2005, we once more
wish to enlighten that the incident is not replicable for us at this point
of time.
We wish to state that guests on board of Lufthansa flights generally
receive mandatory documents if these have to be dispensed on routes to
certain destinations. We truly regret should you not have received an
appropriate form on your flight, anyhow, we anew point out that it is for
the main part the traveller’s own responsibility to ensure that he is
holding all necessary documents when entering the country of destination.
Dear Mr Ribsskog, since your writing does not contain new aspects in this
matter and the travel date is years ago, please understand that we regard
the file as closed from our side and thus will not comment on this issue
again in future.
We truly remain committed to maintaining your trust and confidence in our
airline.
Yours sincerely
i. V. Petra Zimdars
Deutsche Lufthansa AG
Customer Relations
33322 Gütersloh
Fax: 01805/838005
Sitz der Gesellschaft / Corporate Headquarters: Deutsche Lufthansa
Aktiengesellschaft, Koeln, Registereintragung / Registration: Amtsgericht
Koeln HR B 2168
Vorsitzender des Aufsichtsrats / Chairman of the Supervisory Board:
Dipl.-Ing. Dr.-Ing. E.h. Juergen Weber
Vorstand / Executive Board: Wolfgang Mayrhuber (Vorsitzender / Chairman),
Dr. Christoph Franz (Stellvertretender Vorsitzender / Deputy Chairman),
Stephan Gemkow, Stefan H. Lauer
-
Gmail – IT Services Manager

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
IT Services Manager
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Thu, Jul 29, 2010 at 12:20 PM
To:
Recruitment <Recruitment@everymanplayhouse.com>
Hi,ok, I was a meeting at the Jobcentre now.And I told them, that I've received your e-mail.And they told me they would remove this vacancy from the Jobcentre website, where I read about it yesterday.So now it should be ok.I guess it's no use asking about if you have other jobs, because I guess they would be on the Jobcentre website then.Regards,
Erik Ribsskog
On Thu, Jul 29, 2010 at 10:00 AM, Recruitment <Recruitment@everymanplayhouse.com > wrote:Dear Erik,
Unfortunately the closing date for
applications was Tuesday 20th July, so we are unable to accept your application
on this occasion.Please don't hesitate to contact me
should you require any further information regarding this matter.Regards,
Briony
From: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]Sent: 28 July 2010 15:46
To: Recruitment
Subject: IT Services Manager
Hi,
I read about this vacancy, on the Jobcentre Plus website.
I have a degree from Norway,
in IT, from 2009, which is comparable with a Higher National Diploma, here in
the UK.I also have degrees from Upper Secondary Business-school, in Norway, in
Basic Commerce and Office-work, Marketing and Information Management, which are
comparable with National Diplomas here.I've also worked as a manager, in Norway,
for ten years, in one of Norways
biggest food shop-chains, Rimi, (owned by ICA),
so I'm used with working with management and customer support.I attach my CV, and hope to hear back from you!
Yours sincerely,
Erik Ribsskog
-
Gmail – Til politimester Marie Benedicte Bjørnland

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Til politimester Marie Benedicte Bjørnland
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Wed, Jul 28, 2010 at 7:58 PM
To:
post.vestfold@politiet.no, post <post@spesialenheten.no>
Og dere bruker sånne 'mobster'-koder, sånn som jeg ser det.F.eks. siden jeg har jobba og studert i Oslo, så skal dere ha det til, at jeg er som en muslim.
Og derfor skriver dere 'phuns' som dette:
'idet en ikke fant rimelig grunn til å undersøke om (det) forelå noe straffbart forhold'.Jeg ser gjennom dere.Dere tror dere er så smarte.Dere burde skifte navn fra Norges eldste by, til Norges eldste åndings-reir.
Selv om dere er fra en gammel by så har dere ingen rett til å ødelegge landet.
Dere nekter å etterforske mordforsøk mot meg, fra fem år tilbake.Norge er også et sekulært land, og selv om jeg har jobba i Oslo, så er jeg fra Berger og Østre Halsen, og Vestmarka i Larvik, og veldig norsk.Men dere ødelegger hele landet med moro-moralismen deres.Dere er som en gjeng med sossete og klovnete landsbyidioter hele gjengen i Tønsberg.God bedring og hils Frode Kølner.
Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/7/28
Subject: Til politimester Marie Benedicte BjørnlandHei,
jeg viser til Deres brev, fra 21. mai, som jeg mottok kopi av fra vise-politimester Steinar Kaasa, idag.Jeg har hatt mye å gjøre, så hvor det første brevet ble av, det vet jeg ikke, men jeg tar det herfra, hvis det er i orden.Du skriver i brevet fra 21. mai, at jeg kan klage til Politidirektoratet.Og det vil jeg gjerne, for jeg lurer på dette:Du skriver at min anmeldelse om underslag, ble henlagt, 'idet en ikke fant rimelig grunn til å undersøke om (det) forelå noe straffbart forhold'.Jeg får ta en oppsummering.Min mormor, fra adelige danske familier, døde ifjor sommer.Jeg er medarving, siden min mor døde i 1999.Min mormor hadde blant annet verdifulle malerier, som har heng på Højriis slott, i Danmark.Jeg har ikke fått et øre i arv, enda jeg skulle hatt 1/9 av penger/malerier/verdifulle møbler etc.Hvordan er det at dere forestiller dette?Dette er da som at de stjeler min eiendom fra meg.At de ikke gir meg det som er rettmessig mitt.Så jeg vil gjerne klage, på følgende:– På at dere ikke klarer å forklare, på vanlig norsk, hvordan dere ser for dere denne saken.– Og for at dere ikke gjør jobben deres, og etterforsker dette.Jeg er frustrert over dere, så det er såvidt jeg klarer å skrive hilsenErik Ribsskog
-
Gmail – Complaint about Jet Employability Team/Fwd: Update/Fwd: IT Manager

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Complaint about Jet Employability Team/Fwd: Update/Fwd: IT Manager
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Wed, Jul 28, 2010 at 6:22 PM
To:
Jet@liverpool.gov.uk
Hi,I was sent by Gill, from JET in Walton, to Jet employability team, last month.They didn't want to transfer my degree, to a UK degree, so I now strugle, when I apply for work, and the Jobcentre says I'm at level 4, when I'm really at level 5 or 6.I think I really have a level 6, (bachelor), degree.But Jet Employability Team, didn't want to look at my files thorowly, but were almost hostile, I think, (maybe because I'm white, since all of the people in that office were coloured).And they didn't want to transfer my degrees from Upper Secondary School eighter.They only wanted to look at one file, and that was it.But I also have a file from another University College, where I almost got a degree.So I think this really-really is like a Bachelor-degree.
But I don't think the person at Jet employability team, seemed qualified to judge this.It seemed like he had enough with finding Norway on the screen.
Is it any way I could get this looked at properly?Best regards,Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: Wed, Jul 28, 2010 at 5:47 PM
Subject: Update/Fwd: IT Manager
To: Lesley.Sloan@alfa.comHi,
sorry that I'm sending this many e-mails.But you see, I'm from Norway, so I'm not used with 'fancy' sections on the CV, called things like 'Personal Profile', and 'Skills'.So it could be that I get my CV a bit wrong now.And the Jobcentre, Working Links etc., they tell me things like to have those sections, and that the CV shouldn't be more than two pages, and to only write work-experience from the last 10-15 years.So I've changed the CV a lot of times now.But I think it's maybe best for me, to just have a very basic style of CV, like I've learned in Norway.Since CV really means Curriculum Vitea, which means a description of how one have lived ones life.As far as I understand.So really, I'm not sure if the 'fancy' sections should be on the CV, originally.And to cut out pieses of one's work-experience, on one's CV, isn't really true to the original nature of a CV, which means a descripiton of what one have done, in one's life.So I think the Jobcentre, and Working-links are a bit silly, perhaps.But you have given me valueable feed-back.Thank you very much for the feed-back!Best regards,Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: Wed, Jul 28, 2010 at 5:05 PM
Subject: Re: IT Manager
To: Lesley Sloan <Lesley.Sloan@alfa.com>Hi,
well, I've studied IT for four and a half years at university-level, so I think I have some skills.I've also worked with system development, in 1993, even if maybe that isn't on my CV, since it's many years ago.But thank you anyway for your reply.Best regards,Erik RibsskogOn Wed, Jul 28, 2010 at 4:54 PM, Lesley Sloan <Lesley.Sloan@alfa.com> wrote:Dear ErikThank you for your application for the position of IT Manger at Alfa Aesar, Heysham.Unfortunately your skills and experience do not meet our specifications and therefore we will not be pursuing your application further.In the meantime I would like to thank you for your interest in the position and indeed Alfa Aesar and I wish you every success in securing suitable employment in the futureMany RegardsLesley SloanHR ManagerAlfa Aesar
A Johnson Matthey CompanyShore Road
Port of Heysham Industrial Park
Heysham
Lancs.
LA3 2XYPhone 01524 862241
Email lesley.sloan@alfa.comAt Johnson Matthey, sustainability is key to our success.Social – Environment – Health & SafetyTo learn more, visit http://www.matthey.com/cr/sustainability >>> Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28/07/2010 15:59 >>>
Hi,
I read about this vacancy, on the Jobcentre Plus website.I have a degree from Norway, in IT, from 2009, which is comparable with a Higher National Diploma, here in the UK, and I've also studied Information Management, at university-level in Norway, for two years, in addition to this.I also have degrees from Upper Secondary Business-school, in Norway, in Basic Commerce and Office-work, Marketing and Information Management, which are comparable with National Diplomas here.I've also worked as a manager, in Norway, for ten years, in one of Norways biggest food shop-chains, Rimi, (owned by ICA), so I'm used with working with management and customer support.I attach my CV, and hope to hear back from you!Yours sincerely,Erik RibsskogThis message has been scanned for viruses by MailControl, a service from BlackSpider Technologies.
Click here to report this email as spam
If the reader of this
email is not the intended recipient(s), please be advised that any
dissemination, distribution or copying of this information is strictly
prohibited. Johnson Matthey PLC has its main place of business at 40-42
Hatton Garden, London (020
7269 8400).Johnson Matthey Public Limited Company
Registered Office: 40-42 Hatton Garden, London EC1N 8EE
Registered in England No 33774Whilst Johnson
Matthey aims to keep its network free from viruses you should note that we are
unable to scan certain emails, particularly if any part is encrypted or
password-protected, and accordingly you are strongly advised to check this
email and any attachments for viruses. The company shall NOT ACCEPT any
liability with regard to computer viruses transferred by way of email.Please note that your
communication may be monitored in accordance with Johnson Matthey internal
policy documentation.This message has been scanned for viruses by MailControl, a service from BlackSpider Technologies.



































































































