johncons






  • Gmail – Problemer med svensk politi







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Problemer med svensk politi





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Aug 2, 2010 at 3:30 PM





    To:

    post@mfa.no



    Hei,

    jeg blir forfulgt av noen mafiakriminelle, som opererer på nettet, fra Sverige.
    Men svensk politi, de gidder ikke å gjøre noe.
    Kan dere hjelpe med dette?
    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog





    img190.jpg
    482K




    PS.

    Her er vedlegget:

    img190







  • Gmail – (SaksID:815020) Til Arkivet, kåseri etter min morfar Johannes Ribsskog







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    (SaksID:815020) Til Arkivet, kåseri etter min morfar Johannes Ribsskog





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Aug 2, 2010 at 3:18 PM





    To:

    info@nrk.no



    Hei,

    det syntes jeg er dårlig.
    For jeg har sendt klage til dere, på at dere fikk min mors grandonkel, Asbjørn Dørumsgaard, til å høre krigersk ut.
    Og for at dere ikke har funnet radiokåserier, etter min morfar, Johannes Ribsskog.

    Så at jeg skal betale noe regning for dette, før dere har undersøkt hva som har foregått, rundt de klagene, så synes jeg det er for ille, at jeg må betale regning, for dette makkverket deres.
    Så det synes jeg dere burde vente med til dere har behandlet de nevnte klagene, som jeg sendte til dere, 27. juni og 3. juli, på e-post, til info@nrk.no.

    Så dette synes jeg at dere burde drøye litt med.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/8/2 <info@nrk.no>

    (Behold SaksID i emnefeltet hvis du svarer på denne e-posten)

    Hei!

    Vi kan ikke gi noen betalingsutsettelse på dette.
    Regnskapsavdelingen har overtatt faktureringen av dette og betalingsinnkreving vil følge normal prosedyre.

    Med vennlig hilsen
    NRK www.nrk.no

    Informasjonsavdelingen
    Publikumsservice
    Per H. Breivik, Informasjonskonsulent
    Post: 8608 Mo i Rana
    Tlf: 815 65 900
    mailto:info@nrk.no

    ————————————————————

    Erik Ribsskog 2010-07-08 15:00:52:
    Hei,

    for det første syntes jeg at den logoen deres så så uklar ut, på fakturaen.

    Men samme det.

    For det andre, jeg har litt dårlig råd, for tiden, for jeg er arbeidsledig, i England.

    Men jeg bestilte likevel, for jeg ville så gjerne høre hva mine slektninger sa i de radioprogrammene.

    Nå er det sånn, at min mormor, Ingeborg Ribsskog, (fra fine adelsfamilier i Danmark, og som arvet Holger baron Adeler, bl.a.), hun døde for mer enn et år siden.

    Og min mor, Karen Ribsskog, døde i 1999.

    Og jeg skulle da fått arv etter min mormor.

    Men det har jeg ikke fått, av mine medarvinger i Norge.

    Jeg ble også forsøkt drept, på min onkel Martin Ribsskog, sin gård, i Kvelde, i 2005.

    Så det kan kanskje ha vært fordi de ønsket at jeg skulle få noe arv etter min mormor?

    Hva vet jeg.

    Men jeg har søkt om advokat, for å få arven min da.

    Og jeg har også god utdannelse, høyskolekandidat i IT, og har erfaring fra å ha jobbet ti år som leder, i Rimi.

    Så jeg regner med å få en bra jobb snart.

    Så jeg har dessverre ikke råd å betale, for øyeblikket, men jeg kan betale når jeg f.eks. får arven min fra Norge, som min slektninger ruger på der, enda jeg har begjært offentlig skifte, osv.

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Spørsmål om samarbeidsavtalen mellom Buskerud og Vestfold mm.







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Spørsmål om samarbeidsavtalen mellom Buskerud og Vestfold mm.





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Aug 2, 2010 at 2:47 PM





    To:

    hellej@vfk.no



    Hei igjen,

    var det du som var lærerinna mi i kontorlære og rettslære forresten?
    Du som fortalte at du hadde en mann som drev med modellfly på Grunnane?
    Dessuten, hvis noen ringer og spørr om hvorfor fikk nedsatt orden, så kan dere jo nå si at jeg har sendt forklaring.

    Så dere kan ha en forklaring liggende sammen med vitnemålet mitt hos dere, tenkte jeg.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/8/2
    Subject: Re: Spørsmål om samarbeidsavtalen mellom Buskerud og Vestfold mm.

    To: Helle Brynildsen Jahre <hellej@vfk.no>

    Hei,

    ja, men jeg kan ikke kontakte fylkeskommunene med noe sånn synsing.
    Jeg må ha noen som helt sikkert husker mer om hvordan det var med den avtalten.


    Og hva med fetteren min Tommy, som fikk underbitt pga. tannlegen deres.
    Er det ti dagers klagefrist på det og?
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    2010/8/2 Helle Brynildsen Jahre <hellej@vfk.no>

    Samarbeidsavtalen du omtaler har ikke Sande videregående skole

    noe med. Dette var nok en avtale mellom Buskerud fylkeskommune og Vestfold

    fylkeskommune. Vi kan derfor ikke gi noen uttalelse i den forbindelse.

    For øvrig er klagefristen for karakterer i den videregående

    skole 10 dager. Det er derfor for sent å klage på nedsatt ordenskarakter nå.

    Mvh

    Sande videregående skole

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Lagt inn: 27. juli 2010 18:17

    Lagt inn i: VFK-SVS Postmottak

    Diskusjon: Spørsmål om samarbeidsavtalen mellom Buskerud og Vestfold mm.

    Emne: Spørsmål om samarbeidsavtalen mellom Buskerud og Vestfold mm.

    Hei,

    for et par år siden, så var jeg i kontakt med dere, ettersom

    alle mine papirer lå på min onkel, Martin Ribsskog, sin samboer sin gård, i

    Kvelde, i Larvik, hvor jeg ble utsatt for et mordforsøk, av et slags jaktlag, i

    2005.

    Jeg har fortsatt ikke fått rettighetene mine, fra politiet, i forbindelse med

    dette, (de vil ikke etterforske), eller i forbindelse med at jeg overhørte i

    Oslo, at jeg var forfulgt av noe de kalte 'mafian'.

    Jeg fikk jo gode karakterer, på Sande Videregående, så jeg kom inn på en

    samarbeidsavtale, som fantes da, mellom Sande VGS./Vestfold og

    Drammen/Buskerud, om at de ti beste søkerne, kunne få lov å gå på skole, i

    Drammen.

    (Ettersom Sande VGS. f.eks. ikke hadde datalinje, som jeg

    ville gå på tredje året, på Gjerdes VGS., hvor jeg kom inn, skoleåret 1988/89).

    Jeg bor jo i England nå, og her er det nesten litt som i

    USA, så her skal man liksom skryte litt av seg selv, på CV-en.

    Så da har jeg prøvd å få dette bekreftet, at jeg kom inn på samarbeidsavtalen,

    mellom Vestfold og Buskerud, i 1988/89.

    Jeg har kontaktet både Vestfold og Buskerud fylkesadministrasjon om dette.

    Men ingen har klart å bekrefte dette for meg, at grunnen til at jeg kunne gå på

    skole i Drammen, var at jeg var blant de ti beste søkerne, fra Sande/Vestfold.

    Noe som jeg vel syntes hadde vært greit å ha dokumentasjon på.

    Men disse fylkeskommunene, de sier de ikke kan finne noe slik.

    Kanskje dere hos Sande VGS., har noe slik dokumentasjon?

    Dessuten så vil jeg klage på nå, som jeg er litt mer vant

    til å klage.

    At jeg fikk nedsatt orden, skoleåret 1986/87.

    Det som skjedde var at vi hadde en mattelærer, som senere fikk sparken.

    Og det var vilt kaos i timene, han mattelæreren løp bl.a. etter Gro-Marit, som

    seinere har jobbet i Svelvik-avisa, sa Cecilie Hyde, min søsters venninne, på

    slutten av 80-tallet/begynnelsen av 90-tallet.

    De løp etter hverandre gjennom klasserommet, lærer og elev.

    Gro-Marit foran og mattelæreren, (en kar i 50-årene vel, som hadde gått litt

    konkurs og sånn mener jeg han sa), etter.

    Og sånne ting var mer regelen enn unntaket, i hans timer.

    Så det var jo helt sirkus i timene.

    Så jeg tok opp det her med walkman jeg hadde, med opptaksfunsjon da.

    Og da ble jeg sendt på gangen, enda jeg mente at det måtte være lov, å ta opp

    på en sånn walkman, med diktafon-funksjon.

    Så jeg satt på walkmanen utafor klasserommet, ganske høyt, for jeg ble

    provosert.

    Det var et klasserom ved treningsstudioet der.

    Så ble jeg sendt til rektor Stige, som klagde på at jeg

    drakk cola på møtet.

    Men det var jo cola-automat på skolen, og det var lov å drikke cola i timene,

    så jeg trodde det var lov å drikke cola i møte med rektor og.

    Men det var visst fælt da.

    Så skjedde det, at ei dame fra Svelvik, som var i 20-åra

    vel, brukte det opptaket mitt vel, for å forklare hvordan det var i timene til

    han læreren.

    Og da fikk han sparken.

    Jeg mener det var sånn det var.

    Og rektor Stige måtte unnskylde seg, på vegne av skolen, foran hele klassen, i

    en time seinere.

    Og elvene slapp det, at karakteren, på den siste

    matteprøven, skulle være tellende.

    Men min nedsatte ordenskarakter, ble stående.

    Så det burde jeg ha klagd på før, men jeg fikk litt nok av

    han rektor Stige.

    Jeg syntes han var litt sånn spesiell, han var liksom ikke som en vanlig

    person, men som en sånn byråkrat som gjorde seg viktig.

    Og damene i resepsjonen, hos dere, de lo av han, før møtet, husker jeg, og

    latterliggjorde han da, seg imellom, mens jeg hørte hva dem sa da.

    Så orka ikke mer av han rektoren.

    Så det ble ikke til at jeg klagde.

    Men jeg kan ta det opp nå, siden jeg alikevel skriver e-post.

    Jeg husker også at ei fille-tante jeg har, på Bergeråsen, Tone Løff Olsen, som

    er gift med min far, Arne Mogan Olsen, sin bror, Håkon Mogan Olsen.

    Hun sa på begynnelsen av 90-tallet, at tannlegen deres, på Sande Videregående.

    At han tulla med kjeften på sønnen hennes, (min fetter), Tommy Andre Løff

    Olsen.

    Sånn at han fikk underbitt, mener jeg det var hu sa, mens bl.a. han andre

    fetteren min Ove var der, husker jeg.

    Så det vil jeg også klage på, at tannlegen hos dere, tulla med fetteren min,

    (ihvertfall hvis det hu fille-tanta mi sa, var riktig).

    Så på forhånd takk, hvis dere kan svare på dette.

    Spesielt en sånn bekreftelse på at jeg kom inn på den nevnte samarbeidsavtalen,

    mellom Buskerud og Vestfold, for skoleåret 1988/89, hadde vært artig.

    For jeg syntes at et år med markedsføring, ble nok.

    Spesielt med han læreren, som visstnok hadde fått jobben, fordi han var sønn av

    en annen lærer, eller noe.

    Han ga de peneste jentene, 5-ere, og de fikk 2 på eksamen,

    både Lene Andersen og ei fra parfymeriet i Sande, med mørkt, litt krøllete hår

    vel.

    Så han var litt under standard, mistenker jeg.

    Og Samland, han satte meg til 4 istedet for 5, i norsk

    muntlig.

    Fordi Kristin Sola, lo så mye.

    Så jeg ble distrahert.

    Men han Samland, sa etter at jeg hadde lest, at det var hu Kristin Sola sin

    feil, at jeg ikke fikk høyere karakter.

    Så da gjorde Samland en feil, mener jeg, for han visste at jeg egentlig var god

    nok til å få karakter 5.

    Og da burde han fulgt det, mener jeg, å gitt meg karakter 5, når han egentlig

    visste det, at jeg egentlig var god for den karakteren, men at en tilfeldighet,

    tilfeldigvis ødela.

    Så det ble litt dumt.

    Skolen ligger kanskje litt isolert til, inne i skogen, så litt spesielle lærere

    og tannleger, får kanskje holde på å tulle mye i fred?

    Hva vet jeg.

    På forhånd takk for eventuelt svar ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Problemer med ting som blir oppbevart i Oslo/Fwd: Påminnelse/Fwd: Bod 168





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Aug 2, 2010 at 12:19 PM





    To:

    aos@selvaag.no



    Hei,

    jeg har hatt noen ting hos dere, hos City Self Storage, i Oslo, siden 2004.
    (Jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe de kalte 'mafian' der, så jeg syntes det var smartest å dra til utlandet, og kontakte politiet osv. fra utlandet, for jeg visste ikke hvilken mafia som de mente, engang).

    Så jeg la også mine ting fra Heimevernet i boden hos dere, siden det da ble som min adresse da, i Norge, mer eller mindre.
    Og også verdifulle ting, la jeg der, for jeg tenkte det var lettere å ha kontroll på en regning, og så slippe å styre med bankbokser osv.

    Og sentimentale ting da, som gamle brev osv.
    Men verdifulle ting, så er det antikviteter fra danskekongen, (sølvkrus fra 1700-tallet), og brev fra danskekongen osv.
    Og det er fordi at min mormor var fra fine, danske adelsfamilier, og arvet Holger baron Adeler, og hennes oldemor het Maren Gjedde, og hennes oldefar, L.C. Nyholm, var danske hofjægermester, og hennes morfar var øverstkommanderende general, (Anders Gjedde Nyholm).

    Så jeg syntes ikke jeg kunne ta med det sølvkruset ut av landet, for det var så gammelt, og da vet jeg at det kan være ulovlig å ta ut, (selv om det var dansk da).
    Og å ta med sånt på fly, det kan jo bli skadet, mener jeg, hvis man har med masse annet også.

    Men nå, så er det sånn, at politiet ikke vil hjelpe meg, hverken i Norge eller England, av en eller annen grunn.

    Jeg vet ikke om grunnen til at jeg blir forfulgt av noe 'mafian', (og jeg ble også forsøkt drept av et slags jaktlag, på min onkels samboer sin gård, i Kvelde, i Larvik, i 2005).

    Jeg vet ikke om dette har noe med familien min å gjøre, men man kan vel lure kanskje.
    Men jeg får ikke noen av mine rettigheter, og heller ikke jobb.
    Jeg overhørt, at jeg har blitt brukt som noe som kalles 'target guy', men jeg forstår ikke hva dette betyr.

    Antagelig at jeg har blitt brukt som offer, av politiet, som i menneskeofring.
    Hva vet jeg.
    Men jeg lurer nå på tingene mine i Norge da, som jeg ikke har fått betalt regning til dere for.

    Hvordan står det til med tingene mine?
    Er de fortsatt hos dere?
    Jeg har holdt dere fortløpende oppdatert, men nå svarer dere ikke på e-post.
    Jeg har sagt til disse tingene bør ingen andre enn meg røre, fordi det HV-ting der, mm.

    Så ikke gi dette til noen i familien min, for de stoler jeg ikke på, uansett.
    Min mormor døde ifjor sommer.
    Og hun hadde malerier som har hengt på Højriis slott, i Danmark osv.

    Så jeg regner med å få en god slump penger, hvis mine medarvinger slutter å tulle med arven min.
    Så da kan jeg hente de tingene mine, som er hos dere, og betale regningen.
    Jeg har også en grad i IT og har jobbet som butikksjef, så jeg burde få meg jobb, men av en eller annen grunn, så skjer ikke dette.

    Det er kanskje politiet som tuller.
    Jeg sender dette til deg, siden de ikke svarer på den vanlige e-post adressen, til City Self-storage.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/4/4

    Subject: Påminnelse/Fwd: Bod 168
    To: colosseum@cityselfstorage.com

    Hei,

    jeg skulle bare sjekke at dere ikke har gitt bort tingene mine til noen.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/2/15
    Subject: Bod 168
    To: colosseum@cityselfstorage.com

    Hei,

    jeg bare lurte på om dere kunne forklare nøyaktig hvor tinga mine er nå.
    Jeg har leid bod 168 av dere siden september 2004, da jeg dro for å studere i England.

    Jeg har ikke brukt den boden etter det, men jeg har betalt leie, for tingene som jeg har der.

    Men så ble jeg arbeidsledig for en tid tilbake, så nå skylder jeg en del på leia hos dere.

    Det ligger mange ting der, av sentimental verdi for meg, som jeg ikke tok med, da jeg skulle studere i England.

    Og også utstyret mitt som heimevernssoldat, ligger der, for det er lov å ha i boder, ettersom jeg har skjønt, og dere har jo videooveråking og det hele, så jeg anså boden hos dere som sikker.

    Jeg har også antikviteter der, blant annet et sølvkrus fra 1720, (en gave fra danskekongen til en i slekta), som jeg fikk av min mormor, i 2004.
    Min mormor døde i sommer, så jeg venter en arv etter henne, som mine slektninger i Norge holder tilbake.

    Men hun eide manga andre antikiteter og malerie, siden hun var i en adelsfamilie, så det blir nok en god del penger, for min onkel og tante har fått mye forskudd på arv, og min mor døde i 1999.
    Jeg er arbeidsledig her i England, men har en grad i IT fra HiO, og mange års erfaring som butikksjef, så nå er jeg med i NITO's lederforum, blant annet, så jeg må vel sies å være en av eliten nå, så jeg regner med at jeg kan få en jobb, med lønn mellom 500.000 og en million i året.

    Det er bare det at arbeidsmarkedet er visst litt tregt for tiden, her i Liverpool.
    Og i Norge er jeg en flyktning, jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe som blir kalt 'mafian', i Oslo, det var derfor jeg dro til England.

    Men flyktninger fra Norge, det er jo ikke daglig kost, her borte, så jeg har litt problemer med myndighetene her og.
    Men i mellomtiden, før jeg får ryddet opp i dette, så lurer jeg på hvordan det går med tingene mine, hos dere hos City Self Storage i Oslo, for noen av de tingene er ganske viktige for meg, av sentimental verdi da, og HV-tingene burde ingen andre enn meg røre, for det er militære ting.

    Mvh.
    Erik Ribsskog












  • Gmail – Klage på Brønnøysundregisteret/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på Brønnøysundregisteret







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på Brønnøysundregisteret/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på Brønnøysundregisteret





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Aug 2, 2010 at 11:22 AM





    To:

    Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>



    Hei,

    jeg har sett på et tracking-cookie program, som jeg har på bloggen min, at noen ved Brønnøysund-registeret, søker på Google, om jeg har 'liten pikk'.
    Jeg har aldri vært nord for Trøndelag.

    Og jeg har aldri vært i landsdekkende aviser.
    Så jeg lurer på om dette er noe form for 'mobster'-aktivitet, hos Brønnøysund-registeret.
    Men jeg får ikke svar fra de, når jeg ber de undersøke hva som foregår.

    For dette med hvor stor pikken min er, det mener jeg at ikke er deres business.
    Og at dette heller ikke burde ha noe med folks rettigheter å gjøre.
    Det står ikke i Grunnloven, at 'Kun folk med pikk over X antall centimeter, har rettigheter'.

    Så jeg foreslår at dere undersøker dette, eventuelt skifter navn på Norge til 'Pikk-landet'.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/4/4
    Subject: Påminnelse/Fwd: Klage på Brønnøysundregisteret

    To: firmapost@brreg.no

    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.

    Håper detter er i orden!
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/3/16
    Subject: Klage på Brønnøysundregisteret
    To: firmapost@brreg.no

    Hei,

    hvorfor søker dere på om jeg har liten pikk?

    Hvorfor sitter hele landet og sladrer om pikken min istedet for å gi meg rettighetene mine?
    Norge er det mest landet i verden vil jeg si.

    God bedring!

    Erik Ribsskog





    erik ribsskog liten pikk.JPG
    132K




    PS.

    Her er vedlegget:

    erik ribsskog liten pikk







  • Gmail – Mer baron-spørsmål/Fwd: Gjedde-slekten/Fwd: Feilopplysning om slekten Adeler







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Mer baron-spørsmål/Fwd: Gjedde-slekten/Fwd: Feilopplysning om slekten Adeler





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Aug 1, 2010 at 4:50 PM





    To:

    ww@bruunhjejle.dk



    Hei igjen,

    og de bøkene, som jeg fikk om Napoleon og Josefine osv., het hun vel.
    De var på dansk som sagt.
    Og de lå sammen med noen andre bøker, i garasjen der.

    Men de var nok da etter Holger baron Adeler, vil jeg tro da.
    Og at min mor og Arne Thomassen, fikk de av bestemor Ingeborg da.
    Så man kan nok også si at jeg arvet noe etter baron Adeler da.

    For jeg fikk jo de danske bøkene om Napoleon, mener jeg.
    Så da ble vel jeg kanskje baron da.
    Siden jeg også fikk arv etter baron Adeler, mener jeg.
    Så da blir det riktig at jeg får eventuelt være med i dansk adelsforening, får man håpe.

    Vi får se.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: 2010/8/1
    Subject: Mer baron-spørsmål/Fwd: Gjedde-slekten/Fwd: Feilopplysning om slekten Adeler
    To: ww@bruunhjejle.dk

    Hei,

    jeg tenker mer på dette, med Holger baron Adeler.

    Og min mormor og morfar, arvet jo baron Adeler.
    Og satt pengene inn i min mors hus, på Tagtvedt, i Larvik.

    Og da var min mor samboer med min tidligere stefar, Arne Thormod Thomassen.

    Og han ga meg noen bøker om Napoleon, på dansk, (til og med), som lå i garasjen, som tilhørte det huset.
    Så da ble kanskje Arne Thomassen baron da, etter min morfar.

    Og så ble jeg baron etter Arne Thomassen.
    Kan det stemme?
    Faren min var også der, da jeg fikk de bøkene om Napoleon.
    Så faren min godkjente også det her, virka det som.

    For man kan ikke arve baroni-skap fra sin mor.
    Men jeg kan vel arve det fra min stefar, nå i vår moderne verden, mener jeg?
    Bare et spørsmål.
    Beklager at det blir mange e-poster!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/6/25
    Subject: Gjedde-slekten/Fwd: Feilopplysning om slekten Adeler
    To: Henrik Wedell-Wedellsborg <ww@bruunhjejle.dk>

    Hei,

    nå har jeg vært i kontakt med Finn Gaunaa, som har nettstedet Roskildehistorie.dk.

    Og han sier at man ikke kan utelukke, at min tippoldefar, øverstkommanderende general, Anders Gjedde Nyholm, er i den adelige Gjedde-slekten.

    Skal jeg få lov å være medlem hos dere hos Dansk Adelsforening da, siden dette ikke kan utelukkes?
    Mvh.
    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/21

    Subject: Feilopplysning om slekten Adeler

    To: finn@gaunaa.com

    Hei,

    da jeg fikk min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, sitt testamente, (hun døde ifjor sommer, og var født i Danmark, som oldebarn av Anker Heegaard og Maren Gjedde, bl.a.).


    Det stod i testamentet, at hun arvet sin onkel, (min oldemors svoger), Holger baron Adeler, og satt pengene inn i et hus for min mor, (som døde i 1999, Karen Ribsskog).
    Og jeg er min mors eldste barn, så jeg prøver å rydde opp litt og følge med litt.

    Jeg har også overhørt at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian', i Oslo, i 2003, (uten at jeg vet hvorfor, jeg jobbet som butikksjef, og har aldri vært kriminell), uten at jeg får noe hjelp av politiet.

    Men, jeg ser at står feil årstall, på en i Adeler-slekten.
    Holger baron Adeler, var jo i slekt med meg gjennom inngifte, (han var gift med min oldemors søster Magna Adeler f. Nyholm).

    Så jeg har lagt inn fra deres nettsted, og inn på mitt slektstre, på MyHeritage.
    Og jeg fant ut at dere har feil fødsels og dødsdato, på en baron Adeler da.
    Jeg skal finne ut hvilken igjen.

    Det er Christian Herman, baron Adeler og godseier.
    Det står at han var født i 1777 og død i 1842, men det skal visst være datoene for hans far.
    Det riktige, (som jeg har funnet andre steder på nettet), skal visst være at han er født 14 juli 1828.

    (Dødsdato hadde jeg visst dessverre ikke).
    Jeg lurte på om dere kunne være så snille og rydde opp i litt i dette, sånn at folk ikke tror at jeg er en form for 'lurendreiere', når jeg sier dette som står i min mormors testamente, at hun arvet Holger baron Adeler, og at vår familie da er i slekt med den kjente norske sjøhelten Cort Adeler, som jeg tror regnes som veldig fint i Norge, (selv om det bare er gjennom inngifte da).

    Så ser det kanskje at datoene ikke stemmer, på deres websted, og da tror de kanskje at det er noe jeg finner på, (tenker jeg).
    Så jeg håper at dere har mulighet til å rydde opp i dette.

    Jeg er vel kanskje Cort Adelers nærmeste slektning i Norge da.

    Og kanskje også han Christian Herman, sin nærmeste slektning.
    (Ihvertfall som følger på slike ting som dette).
    Så da tenkte jeg at jeg måtte nesten si fra.

    For Holger baron Adeler, døde dessverre uten å få barn, (så min slekt burde kanskje være flaue over dette, selv om jeg ikke har hørt noenting om hva som skjedde, som forårsaket at Magna og Holger Adeler ikke fikk barn).

    Jeg er jo norsk statsborger, og i familie med Magna Adeler, så jeg holder litt med begge to, siden Adeler jo opprinnelig er en norsk familie, fra Brevik i Telemark, så må jeg nesten holde litt med Adeler og.

    Så jeg vil ikke legge skylden på noen her.
    Kanskje det var noen i Danmark som ikke likte norske adelsslekter, (for disse bodde jo i Danmark).
    Min mormor var altså oldebarn av Maren Gjedde.

    Men hun klarer jeg ikke å spore tilbake til Ove Gjedde.
    Hennes far, Anders Christensen Gjedde, skal visst ha vært 'bondesøn', ifølge årbog for Thy og Mors, som var sitert på Thisted museum sine nettsider.

    Han skulle visst hatt en tønne gull i kjelleren, ifølge min mormors tremenning, fra Klampenborg, i Danmark, (ifølge et sagn).
    Så jeg tror kanskje at min mormors Gjedde-linje, ikke var så fin.

    Det kan ha vært den Gedde-linjen, fra Sjælland og Charlotte von Geideren/Gelderen, fra 'kurlands adel', så jeg på nettet.
    Så kanskje noen i den 'falske' Gjedde-linjen, saboterte for Adeler-linjen, sånn at denne skulle dø ut, som ledd i en kamp mot de nordiske, som jeg synes jeg har sett litt konjenkutrene av, etter å ha lest mye på nettet, og pratet med en del folk her i England, hvor jeg lever som flyktning, men ikke får lov å være det offisielt.

    Noe sånt?

    Ihvertfall hadde det vært veldig fint hvis dere kunne rette opp denne feilen!
    Mvh.

    Erik Ribsskog









  • Hei,

    Mellom Astrid Sand og Deg

    Erik Ribsskog 28. juli kl. 21:32

    var det du som gikk i klassen min, russeåret på Gjerde, data-klassen, og som var fra Nardo og bodde på Åssida?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Astrid Sand 1. august kl. 10:41 Rapporter

    Hei,
    stemmer alt utenom at jeg ikke er fra Nardo, men fra Hallingdal – slik som Jarle Hallingstad i samme klasse 😉

    Erik Ribsskog 1. august kl. 11:06

    Ok,

    det var hyggelig.

    Jeg syntes du sa du var fra 'Verdens navle'.

    Og at det var Nardo, eller noe.

    Men det er mulig jeg husker feil.

    Husker du at jeg og du og Magne Winnem og Jarle Hallingstad skulle på russekro, et eller annet sted.

    Men jeg var hos min fars stebror, på Gulskogen, og bussen gikk på annenhver side hver gang, så jeg skjønte ikke noe av bussen.

    Så sa en som ble kalt 'Bergen', fra Berger, han sa han hadde hørt du Jarle rope over hele Drammen rutebilstasjon, etter meg, (mens jeg var på fest på Gulskogen istedet da).

    Det var jo helt på begynnelsen av skoleåret det her, så jeg var også litt skeptisk til Magne Winnem, som jeg ble kamerat med, men jeg egentlig ikke kjente, han var jo litt myndig, og klassens tillitsmann osv.

    Selv om jeg identifiserte meg med han, siden han ble mobba av Ole Skistad, sånn som jeg skjønte det.

    For jeg ble mye mobba på ungdomsskolen, så derfor sympatiserte jeg med Winnem da, og gikk bort til han og ga han støtte da, og ble kamerat med han.

    Så sånn var det.

    Hva driver du med for tida da, hvis det er lov å spørre.

    Jeg har overhørt i Oslo, i 2003, at jeg er forfulgt av noe som blir kalt 'mafian'.

    Jeg får ikke rettighetene mine.

    Jeg ble også forsøkt drept, av et jaktlag, på min onkels samboer sin gård, i kvelde i Larvik, i 2005.

    Politiet vil ikke etterforske engang.

    Husker du at jeg kom inn på samarbeidsavtalen, mellom Vestfold og Buskerud, og fikk busskort fra Drammen til Berger?

    Jeg har starta johncons-blogg, for å prøve å få rettighetene mine, og varsle om hva som foregår.

    Jeg er flyktning i England, og har arbeidssak mot tyske Bertelsmann sin Microsoft-aktivering og Rimi.

    Jeg lagde et bra kryssordprogram, som jeg tror at skolen min i Oslo, NHI, stjal.

    Jeg fikk ikke jobb med data, i militæret eller etter, så jeg har jobba mye i Rimi.

    På en seinere russekro, da hu venninna til søstra mi, Cecilie Hyde, fra Svelvik, ville være med, til Hokksund.

    Så var det etter at hu hadde bladd gjennom russekorta mine, og sett deg.

    Hun ville være med for å møte deg.

    Kanskje for å få kontroll på deg, for noe illuminati, eller noe?

    Men men.

    Det er mye rart.

    Jeg skriver om alt på bloggen, så du kan svare hvis du tror det går greit.

    Håper dette er i orden!

    Takk for at jeg fikk ligge over hos deg og venninna di på Åssiden en gang, (ved bowlinga der vel), noe vel Tim i klassen ordna, (på en eller annen måte), i russetida, for at jeg skulle komme meg med på noe russekro, eller noe.

    Jeg var jo med Winnem i russetida, men han var ikke med hele russetida, så jeg var med noen Drammen-jenter i russetida også.

    Noe Tim fra Hyggen ordna vel.

    Uten at jeg helt skjønte hva som foregikk.

    Men men.

    Men takk for svar ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog
    Hva

    Erik Ribsskog 1. august kl. 13:29

    Hei igjen,

    bare en oppdatering.

    Altså, Cecilie Hyde var så god venninne av søstra mi, så Hyde bodde hos meg.

    Jeg bodde jo aleine, på Bergeråsen, fra jeg var liten gutt.

    Men midt i det skoleåret, som vi var russ i Drammen, så flytta søstra mi opp til meg, fra der hu og faren min og ste-familien min bodde, (i et annet hus på Bergeråsen).

    Så det var kompliserte familieforhold.

    Jeg sa f.eks. til Giske i klassen, at jeg hadde en bror på Gulskogen.

    (Min fars stesønn Jan Snoghøj).

    For Giske jobba i videobutikk, på Gulskogen.

    Også skulle hu Giske hilse til Jan, når han var innom videobutikken.

    Og sa at hu gikk i klassen til broren hans, eller noe sånt.

    Så hadde Jan sagt, at han hadde ikke noe bror som gikk på videregående.

    Så hadde Giske sagt navnet mitt.

    Så hadde Jan sagt, 'åja han ja'.

    Så jeg og Jan Snoghøj, vi var ikke brødre.

    For han, så var jeg 'sønn' til Arne'.

    Som var samboer med mora hans.

    Jeg var en gutt som de hadde tatt faren til, eller noe sånt.

    En gutt som utstøtt, som Askeladden, og måtte bo alene.

    Noe sånt.

    Cecilie Hyde, spurte meg, 'er Astrid pen', når hu var på det største rommet mitt, (hvor hu og søstra mi noen ganger ville ligge sammen med meg, med klær, i vannsenga), jeg hadde jo bodd mye alene, så jeg var ikke så vant til å holde kontroll på diverse søstre og deres venninner osv.

    Jeg var litt rusten på det, må jeg si, og litt nedfor, etter å ha bodd mange år alene.

    Så sa Cecilie Hyde, etter at hu hadde sett deg, på russekro, i Hokksund, (hvor vi også møtte Jan Snoghøj sin eks-dame, ei blondinne fra Åmot, som Hyde også kjente vel).

    Etter russekroa, så sa Hyde at du ikke var noe pen.

    Men jeg syntes du var helt pen jeg, og hyggelig og slank og sånn, osv.

    Men Cecilie mente kanskje at du ikke var modell-pen, jeg vet da faen jeg.

    Men du hadde kanskje mye sminke på deg, på russekortet.

    Mens til vanlig, så brukte du ikke så mye sminke.

    Men men.

    Samma det.

    Bare noe jeg kom på.

    Du får svare hvis du eventuelt har mulighet.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Erik Ribsskog 1. august kl. 13:53

    Så da jeg var 18, så fikk jeg plutselig to adoptiv-døtre, må jeg vel nesten si.

    Ei på 17, (det var søstra mi), og ei på 18, (det var Cecilie Hyde).

    Men faren min hadde jo utsatt meg for omsorgssvikt.

    Så jeg var jo ikke helt på topp, og det var for tidlig for meg, som 18-åring, å få to adoptiv-døtre, på min egen alder.

    Så det gikk jo helt dritt.

    Og ca. 10-12 år, så fikk jeg kjeft av mormora mi, fordi at søstra mi hadde fått en unge med en somalier.

    Og det var liksom min feil da.

    Men det var jo ikke lett for meg, å ha en adoptiv-datter, når jeg måtte i militæret osv.

    Jeg klarte jo ikke ha kontrollen da.

    Hu var jo også ganske vill og glad i å være ute å 'fly', før hu flytta opp til meg.

    Så det der får Haldis og faren min ta på seg.

    Men det skjønte jo ikke hu mormora mi, Ingeborg, fra Danmark, som gikk for å være litt skrullete nesten, sa sønnen hennes Martin, i 2005.

    Men men.

    Sorry at det blir mange meldinger!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Erik Ribsskog 1. august kl. 14:19

    Og da jeg ble kamerat med Magne Winnem.

    Så dro han meg med på Danmarks-tur, med Stein i parallellklassen vår, og noen andre Røyken-folk vel.

    Men jeg følte meg utafor, for det var bare Røyken-folk.

    Men jeg vokste opp i Larvik, før jeg flytta til Berger, så jeg trav ei ung jente fra Stavern, på danskeferja, som gikk fra Larvik da.

    Og hu var vel bare 15-16 kanskje, og jeg var 18.

    Men jeg var jo nesten ukyssa, og var jomfru da.

    Og jeg var litt uvant med de Røyken-folka, så jeg syntes det var enklere å henge med hu Stavern-jenta, som mora til og lillesøstra til vel, også var på båten, for de var på klassetur, og mora var lærer, tror jeg.

    Vi var begge i puberteten da, og i kline-alderen, så vi klinte litt da.

    Jeg hadde bare klint med to jenter i Brighton, sommeren før.

    Og før det, så hadde jeg klint med noen jenter på Bergeråsen, men det var da vi gikk på barneskolen, altså nesten ti år før.

    Og det var bare kyssing da.

    Og det samme var det med hu Stavern-jenta, som var litt ung, men jeg var jo uerfaren og seint i puberteten, så jeg tenkte det var ok.

    Men farmora mi, fra Rollag, som bodde på Sand, hu klikka jo helt, når hu Stavern-jenta, som var ihvertfall bortimot 16 år ringte.

    Hu så ihvertfall like voksen ut, som de 16 år gamle jentene, som jeg hadde rota med i Brighton, et par måneder før.

    Men det var fælt da, skjønte jeg på farmora mi, å ha ei 2-3 år yngre jente, fra Stavern.

    (Enda hu var ei flott bondedatter, og mora var lærerinne osv).

    Så hu var nesten som et varp, syntes jeg, selv om hu kanskje var litt ung.

    Pen og hyggelig og det som var.

    Men farmora mi klikka helt da.

    Men det var et travelt år, med russetid, (som jeg jo var med på alt av, for jeg hadde jo gått på Sande VGS., så jeg ville jo prøve å møtte noen av dem osv.), og vi var jo mye på russe-diskotek i Oslo og sånn, jeg og Winnem.

    Og jeg drakk vel masse øl, og klarte nesten kassa en gang, som jeg var med bussen, som Giske var med på.

    Men på russedåpen vår, ute i Sande, så var Jan Snoghøj der, (enda han var vel 7-8 år eldre enn oss, og han var jo ikke russ).

    Og da kjefta han seinere på meg, fordi jeg hadde rein russedress.

    Men jeg var vel med på mye i russetida jeg, jeg traff ei jente i parallellklassen, på den russedåpen.

    Og jeg skulle liksom gå opp til henne, seinere, men det ble litt flaut, så det droppa jeg.

    Men var det stas å ha møkkete russedress da?

    Jeg skjønte ikke helt det greiene.

    Var det for at man skulle ligge drita full i en grøft da?

    Jeg traff jo ei jente i Oslo, som noen Drammens-jenter fant til meg, på Rockefeller, som jeg rota med i russetida, og som også var på den russekroa i Hokksund.

    Men Cecilie Hyde likte ikke henne heller.

    Hu hadde liksom ikke noe, sa Cecilie Hyde, hverken utseende eller personlighet.

    Og jeg var også litt flau over henne, må jeg innrømme, for jeg var ganske drita, når jeg traff henne på Rockefeller.

    Men men.

    Jeg prøve å skjerpe meg, å ikke sende så mye meldinger.

    Men jeg prøver å få med om det her på blogg og sånn, så da blir det mye meldinger.

    Vet du forresten hvem Kristian Kvehaugen er, fra Hallingdal, mener jeg.

    Han var sjefen min på Rimi Bjørndal, fra 1996 til 98, og brukte meg som en slave nesten der, vil jeg si.

    Er han respektert i Hallingdalen?

    Sønnen hans Thomas sa at han brukte ketchup, som var gått ut på dato, istedet for gjær, når han kokte sprit.

    Så hjemmebrenten smakte ketchup.

    Er det vanlig i Hallingdal?

    Bare lurte.

    Jeg var også på Highland Hotell, med de gærne famliien min, som de dro meg med på, jula 1989.

    Og der fikk hu Haldis, 'stemora' mi, to vestlandsdamer, fra Otta(?), til å bli med meg og stesøstra mi og søstra mi, på Bardøla diskotek.

    Veit du hvem de vestlands-damene er?

    De hadde visst slekt som jobba på Highland hotell, mener jeg.

    Siden Geilo er i Hallingdal, mener jeg.

    Men det er vel kanskje en stor dal.

    Men men.

    Beklager igjen at det blir mange meldinger!

    Skal prøve å skjerpe meg.

    Men det er jo over 20 år siden vi gikk i samme klasse, så det blir litt oppdateringer, det skulle kanskje vært reunion(?)

    Sorry igjen.

    Mvh.

    Erik Ribsskog








'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen