johncons






  • Gmail – Til politimester Marie Benedicte Bjørnland







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til politimester Marie Benedicte Bjørnland





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jul 28, 2010 at 7:58 PM





    To:

    post.vestfold@politiet.no, post <post@spesialenheten.no>



    Og dere bruker sånne 'mobster'-koder, sånn som jeg ser det.

    F.eks. siden jeg har jobba og studert i Oslo, så skal dere ha det til, at jeg er som en muslim.

    Og derfor skriver dere 'phuns' som dette:


    'idet en ikke fant rimelig grunn til å undersøke om (det) forelå noe straffbart forhold'.

    Jeg ser gjennom dere.
    Dere tror dere er så smarte.

    Dere burde skifte navn fra Norges eldste by, til Norges eldste åndings-reir.

    Selv om dere er fra en gammel by så har dere ingen rett til å ødelegge landet.

    Dere nekter å etterforske mordforsøk mot meg, fra fem år tilbake.

    Norge er også et sekulært land, og selv om jeg har jobba i Oslo, så er jeg fra Berger og Østre Halsen, og Vestmarka i Larvik, og veldig norsk.
    Men dere ødelegger hele landet med moro-moralismen deres.

    Dere er som en gjeng med sossete og klovnete landsbyidioter hele gjengen i Tønsberg.
    God bedring og hils Frode Kølner.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/7/28
    Subject: Til politimester Marie Benedicte Bjørnland

    To: post.vestfold@politiet.no

    Hei,

    jeg viser til Deres brev, fra 21. mai, som jeg mottok kopi av fra vise-politimester Steinar Kaasa, idag.

    Jeg har hatt mye å gjøre, så hvor det første brevet ble av, det vet jeg ikke, men jeg tar det herfra, hvis det er i orden.

    Du skriver i brevet fra 21. mai, at jeg kan klage til Politidirektoratet.
    Og det vil jeg gjerne, for jeg lurer på dette:
    Du skriver at min anmeldelse om underslag, ble henlagt, 'idet en ikke fant rimelig grunn til å undersøke om (det) forelå noe straffbart forhold'.

    Jeg får ta en oppsummering.
    Min mormor, fra adelige danske familier, døde ifjor sommer.
    Jeg er medarving, siden min mor døde i 1999.
    Min mormor hadde blant annet verdifulle malerier, som har heng på Højriis slott, i Danmark.

    Jeg har ikke fått et øre i arv, enda jeg skulle hatt 1/9 av penger/malerier/verdifulle møbler etc.
    Hvordan er det at dere forestiller dette?
    Dette er da som at de stjeler min eiendom fra meg.

    At de ikke gir meg det som er rettmessig mitt.
    Så jeg vil gjerne klage, på følgende:
    – På at dere ikke klarer å forklare, på vanlig norsk, hvordan dere ser for dere denne saken.

    – Og for at dere ikke gjør jobben deres, og etterforsker dette.
    Jeg er frustrert over dere, så det er såvidt jeg klarer å skrive hilsen
    Erik Ribsskog












  • Gmail – Complaint about Jet Employability Team/Fwd: Update/Fwd: IT Manager







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Complaint about Jet Employability Team/Fwd: Update/Fwd: IT Manager





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jul 28, 2010 at 6:22 PM





    To:

    Jet@liverpool.gov.uk



    Hi,

    I was sent by Gill, from JET in Walton, to Jet employability team, last month.
    They didn't want to transfer my degree, to a UK degree, so I now strugle, when I apply for work, and the Jobcentre says I'm at level 4, when I'm really at level 5 or 6.

    I think I really have a level 6, (bachelor), degree.
    But Jet Employability Team, didn't want to look at my files thorowly, but were almost hostile, I think, (maybe because I'm white, since all of the people in that office were coloured).

    And they didn't want to transfer my degrees from Upper Secondary School eighter.
    They only wanted to look at one file, and that was it.
    But I also have a file from another University College, where I almost got a degree.

    So I think this really-really is like a Bachelor-degree.

    But I don't think the person at Jet employability team, seemed qualified to judge this.

    It seemed like he had enough with finding Norway on the screen.

    Is it any way I could get this looked at properly?
    Best regards,
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Wed, Jul 28, 2010 at 5:47 PM
    Subject: Update/Fwd: IT Manager
    To: Lesley.Sloan@alfa.com

    Hi,

    sorry that I'm sending this many e-mails.

    But you see, I'm from Norway, so I'm not used with 'fancy' sections on the CV, called things like 'Personal Profile', and 'Skills'.

    So it could be that I get my CV a bit wrong now.
    And the Jobcentre, Working Links etc., they tell me things like to have those sections, and that the CV shouldn't be more than two pages, and to only write work-experience from the last 10-15 years.

    So I've changed the CV a lot of times now.
    But I think it's maybe best for me, to just have a very basic style of CV, like I've learned in Norway.
    Since CV really means Curriculum Vitea, which means a description of how one have lived ones life.

    As far as I understand.
    So really, I'm not sure if the 'fancy' sections should be on the CV, originally.
    And to cut out pieses of one's work-experience, on one's CV, isn't really true to the original nature of a CV, which means a descripiton of what one have done, in one's life.

    So I think the Jobcentre, and Working-links are a bit silly, perhaps.
    But you have given me valueable feed-back.
    Thank you very much for the feed-back!
    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Wed, Jul 28, 2010 at 5:05 PM
    Subject: Re: IT Manager
    To: Lesley Sloan <Lesley.Sloan@alfa.com>

    Hi,

    well, I've studied IT for four and a half years at university-level, so I think I have some skills.

    I've also worked with system development, in 1993, even if maybe that isn't on my CV, since it's many years ago.

    But thank you anyway for your reply.
    Best regards,
    Erik Ribsskog
    On Wed, Jul 28, 2010 at 4:54 PM, Lesley Sloan <Lesley.Sloan@alfa.com> wrote:

    Dear Erik

    Thank you for your application for the position of IT Manger at Alfa Aesar, Heysham.

    Unfortunately your skills and experience do not meet our specifications and therefore we will not be pursuing your application further.

    In the meantime I would like to thank you for your interest in the position and indeed Alfa Aesar and I wish you every success in securing suitable employment in the future

    Many Regards

    Lesley Sloan

    HR Manager

    Alfa Aesar

    A Johnson Matthey Company

    Shore Road
    Port of Heysham Industrial Park
    Heysham
    Lancs.
    LA3 2XY

    Phone 01524 862241
    Email lesley.sloan@alfa.com

    At Johnson Matthey, sustainability is key to our success.

    Social – Environment – Health & Safety

    >>> Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28/07/2010 15:59 >>>

    Hi,

    I read about this vacancy, on the Jobcentre Plus website.

    I have a degree from Norway, in IT, from 2009, which is comparable with a Higher National Diploma, here in the UK, and I've also studied Information Management, at university-level in Norway, for two years, in addition to this.

    I also have degrees from Upper Secondary Business-school, in Norway, in Basic Commerce and Office-work, Marketing and Information Management, which are comparable with National Diplomas here.

    I've also worked as a manager, in Norway, for ten years, in one of Norways biggest food shop-chains, Rimi, (owned by ICA), so I'm used with working with management and customer support.

    I attach my CV, and hope to hear back from you!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    This message has been scanned for viruses by MailControl, a service from BlackSpider Technologies.

    Click here to report this email as spam

    If the reader of this

    email is not the intended recipient(s), please be advised that any

    dissemination, distribution or copying of this information is strictly

    prohibited. Johnson Matthey PLC has its main place of business at 40-42

    Hatton Garden, London (020

    7269 8400).

    Johnson Matthey Public Limited Company

    Registered Office: 40-42 Hatton Garden, London EC1N 8EE

    Registered in England No 33774

    Whilst Johnson

    Matthey aims to keep its network free from viruses you should note that we are

    unable to scan certain emails, particularly if any part is encrypted or

    password-protected, and accordingly you are strongly advised to check this

    email and any attachments for viruses. The company shall NOT ACCEPT any

    liability with regard to computer viruses transferred by way of email.

    Please note that your

    communication may be monitored in accordance with Johnson Matthey internal

    policy documentation.

    This message has been scanned for viruses by MailControl, a service from BlackSpider Technologies.












  • Gmail – Update/Fwd: IT Manager







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Update/Fwd: IT Manager





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jul 28, 2010 at 5:47 PM





    To:

    Lesley.Sloan@alfa.com



    Hi,

    sorry that I'm sending this many e-mails.
    But you see, I'm from Norway, so I'm not used with 'fancy' sections on the CV, called things like 'Personal Profile', and 'Skills'.

    So it could be that I get my CV a bit wrong now.
    And the Jobcentre, Working Links etc., they tell me things like to have those sections, and that the CV shouldn't be more than two pages, and to only write work-experience from the last 10-15 years.

    So I've changed the CV a lot of times now.
    But I think it's maybe best for me, to just have a very basic style of CV, like I've learned in Norway.
    Since CV really means Curriculum Vitea, which means a description of how one have lived ones life.

    As far as I understand.
    So really, I'm not sure if the 'fancy' sections should be on the CV, originally.
    And to cut out pieses of one's work-experience, on one's CV, isn't really true to the original nature of a CV, which means a descripiton of what one have done, in one's life.

    So I think the Jobcentre, and Working-links are a bit silly, perhaps.
    But you have given me valueable feed-back.
    Thank you very much for the feed-back!
    Best regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Wed, Jul 28, 2010 at 5:05 PM
    Subject: Re: IT Manager
    To: Lesley Sloan <Lesley.Sloan@alfa.com>

    Hi,

    well, I've studied IT for four and a half years at university-level, so I think I have some skills.

    I've also worked with system development, in 1993, even if maybe that isn't on my CV, since it's many years ago.

    But thank you anyway for your reply.
    Best regards,
    Erik Ribsskog
    On Wed, Jul 28, 2010 at 4:54 PM, Lesley Sloan <Lesley.Sloan@alfa.com> wrote:

    Dear Erik

    Thank you for your application for the position of IT Manger at Alfa Aesar, Heysham.

    Unfortunately your skills and experience do not meet our specifications and therefore we will not be pursuing your application further.

    In the meantime I would like to thank you for your interest in the position and indeed Alfa Aesar and I wish you every success in securing suitable employment in the future

    Many Regards

    Lesley Sloan

    HR Manager

    Alfa Aesar

    A Johnson Matthey Company

    Shore Road
    Port of Heysham Industrial Park
    Heysham
    Lancs.
    LA3 2XY

    Phone 01524 862241
    Email lesley.sloan@alfa.com

    At Johnson Matthey, sustainability is key to our success.

    Social – Environment – Health & Safety

    >>> Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 28/07/2010 15:59 >>>

    Hi,

    I read about this vacancy, on the Jobcentre Plus website.

    I have a degree from Norway, in IT, from 2009, which is comparable with a Higher National Diploma, here in the UK, and I've also studied Information Management, at university-level in Norway, for two years, in addition to this.

    I also have degrees from Upper Secondary Business-school, in Norway, in Basic Commerce and Office-work, Marketing and Information Management, which are comparable with National Diplomas here.

    I've also worked as a manager, in Norway, for ten years, in one of Norways biggest food shop-chains, Rimi, (owned by ICA), so I'm used with working with management and customer support.

    I attach my CV, and hope to hear back from you!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog

    This message has been scanned for viruses by MailControl, a service from BlackSpider Technologies.

    Click here to report this email as spam

    If the reader of this

    email is not the intended recipient(s), please be advised that any

    dissemination, distribution or copying of this information is strictly

    prohibited. Johnson Matthey PLC has its main place of business at 40-42

    Hatton Garden, London (020

    7269 8400).

    Johnson Matthey Public Limited Company

    Registered Office: 40-42 Hatton Garden, London EC1N 8EE

    Registered in England No 33774

    Whilst Johnson

    Matthey aims to keep its network free from viruses you should note that we are

    unable to scan certain emails, particularly if any part is encrypted or

    password-protected, and accordingly you are strongly advised to check this

    email and any attachments for viruses. The company shall NOT ACCEPT any

    liability with regard to computer viruses transferred by way of email.

    Please note that your

    communication may be monitored in accordance with Johnson Matthey internal

    policy documentation.

    This message has been scanned for viruses by MailControl, a service from BlackSpider Technologies.












  • Gmail – Til politimester Marie Benedicte Bjørnland







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til politimester Marie Benedicte Bjørnland





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jul 28, 2010 at 4:44 PM





    To:

    post.vestfold@politiet.no



    Hei,

    jeg viser til Deres brev, fra 21. mai, som jeg mottok kopi av fra vise-politimester Steinar Kaasa, idag.
    Jeg har hatt mye å gjøre, så hvor det første brevet ble av, det vet jeg ikke, men jeg tar det herfra, hvis det er i orden.

    Du skriver i brevet fra 21. mai, at jeg kan klage til Politidirektoratet.
    Og det vil jeg gjerne, for jeg lurer på dette:
    Du skriver at min anmeldelse om underslag, ble henlagt, 'idet en ikke fant rimelig grunn til å undersøke om (det) forelå noe straffbart forhold'.

    Jeg får ta en oppsummering.
    Min mormor, fra adelige danske familier, døde ifjor sommer.
    Jeg er medarving, siden min mor døde i 1999.
    Min mormor hadde blant annet verdifulle malerier, som har heng på Højriis slott, i Danmark.

    Jeg har ikke fått et øre i arv, enda jeg skulle hatt 1/9 av penger/malerier/verdifulle møbler etc.
    Hvordan er det at dere forestiller dette?
    Dette er da som at de stjeler min eiendom fra meg.

    At de ikke gir meg det som er rettmessig mitt.
    Så jeg vil gjerne klage, på følgende:
    – På at dere ikke klarer å forklare, på vanlig norsk, hvordan dere ser for dere denne saken.

    – Og for at dere ikke gjør jobben deres, og etterforsker dette.
    Jeg er frustrert over dere, så det er såvidt jeg klarer å skrive hilsen
    Erik Ribsskog












  • Gmail – FW: FW: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på 70-tallet







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    FW: FW: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på 70-tallet





    Skaug, Marit Irene

    <marit.skaug@kirken.no>





    Wed, Jul 28, 2010 at 9:30 AM





    To:

    kirkevergen@kirken-hurum.no


    Cc:

    eribsskog@gmail.com




    Hei

    Jeg videresender denne eposten vi har fått til

    bispedømmekontoret. Jeg håper du kan sende den videre, hvis det ikke er du som

    skal ha den.

    Takk for hjelpa.


    Vennlig hilsen

    Marit

    Irene Skaug

    Førstekonsulent

    arkiv/web

    Tunsberg

    bispedømme

    Tlf 333 54 300 / dir. 333

    54 333



    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Posted At: Monday, July 26, 2010 2:04 PM
    Posted To:

    Tunsberg-bdr
    Conversation: FW: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS: Morfar,

    Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på

    70-tallet
    Subject: Fwd: FW: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS: Morfar,

    Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på

    70-tallet

    Hei,

    jeg lurte på om dere kunne være så snille å sende denne e-posten til Hurum

    Kirkekontor?

    (For jeg klarte ikke å finne den e-post adressen på nettet).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date:

    2010/7/26
    Subject: Fwd: FW: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS: Morfar, Johannes

    Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på 70-tallet
    To: marius.timmann.mjaaland@kirken.no

    Hei,

    det var forresten sånn, at min morfar, han fikk grått hår, under

    hippie-tida.

    Av å gå å leite etter min tante Ellen, dattera hans, som gikk på

    forsøksgym i Oslo.

    Som brukte masse narkotika, og forsvant fra forsøksgym da.

    Så min morfar traff engang en annen mann i Oslo, sa min farfar.

    Så spurte han andre mannen med hatt, hva min morfar gjorde.

    Jeg leter etter dattera mi, sa morfaren min.

    Og da svarte han andre, at han leita etter begge sine.

    Så det var ikke så greit under hippie-tida, tror jeg.

    Jobba du i kirken i Oslo da?

    Var tante Ellen ofte innom kirken,

    for å få seg et måltid suppe, mellom all narkotikaen?

    Var min morfar innom kirken, for varme seg, mens han gikk og leita

    etter Ellen?

    På forhånd takk for eventuelt svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/7/26
    Subject: Re: FW: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS:

    Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på 70-tallet
    To:

    "Mjaaland, Marius Timmann" <marius.timmann.mjaaland@kirken.no>

    Hei,

    ok, jeg er fra Berger skjønner du.

    Så Tunsberg blir liksom noe som er sørover det for meg.

    Men jeg burde kanskje visst hvilket bispedømme som Svelvik og Hurum lå

    i.

    Men Oslo bispedømme var visst større i gamle dager.

    Men det var kanskje oppi Hamar og sånn, at dem forrandra det.

    Samme det.

    Takk for hjelp ihvertfall!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/26 Mjaaland, Marius Timmann <marius.timmann.mjaaland@kirken.no>

    Erik

    Ribskog,

    Viser til

    e-post sendt Oslo bispedømmekontor. Hurum ligger så vidt jeg vet ikke

    under Oslo bispedømme, men Tunsberg. Det er derfor lite vi kan gjøre for å

    hjelpe deg. Generelt sett vil jeg si at det er vanskelig å besvare denne type

    henvendelser, ettersom det er helt andre som jobber på menighetskontorene i

    dag enn på 1970-tallet.

    Jeg vil i

    så fall anbefale deg å ringe direkte til Hurum menighetskontor og høre om de

    kjenner folk i menigheten du kan kontakte direkte.

    Vennlig hilsen

    Marius Timmann

    Mjaaland

    Kirkefagsjef, Dr. theol, Oslo

    Bispedømme DnK

    Tlf. +47/ 23 30 11 71


    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Posted At: Saturday, July 24, 2010 4:23 AM
    Posted To:

    Oslo-bispedømme
    Conversation: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS: Morfar,

    Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på

    70-tallet
    Subject: Til Hurum kirkekontor/Fwd: VS: Morfar, Johannes

    Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på

    70-tallet

    Hei,

    Hurum hører vel inn under Oslo bispedømme(?), så jeg sender dette via

    dem, siden jeg ikke fant noe e-post adresse til Hurum.

    Min morfar og mormor, bodde på Klokkarstua, jeg tror det var ved kirken

    der(?)

    På slutten av 60-tallet og begynnelsen av 70-tallet.

    Har dere noe

    kjennskap til disse, Ingeborg og Johannes Ribsskog?

    De bodde visst ofte ved kirker og ved bedehuset i Nevlunghavn, men de

    gikk vel ikke så ofte i kirken selv?

    Min far sa at Johannes var kommunist, stemmer dette?

    Min farfar sa at Johannes kunne legge frem forslag, (antagelig i

    kommunestyret da), og seinere stemme mot disse.

    Stemmer dette?

    Jeg mener vagt å huske at de bodde ved siden av noe kirke, på

    Klokkarstua, før de flytta til Sætre, seinere på 70-tallet.

    Men det er mulig jeg husker feil.

    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date:

    2010/7/23
    Subject: Fwd: VS: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i

    Hurum kommune, på 70-tallet
    To: bibliotek@hurum.kommune.no

    Hei,

    jeg bare lurte på om dere har noen fra lokalaviser, e.l., om min morfar,

    Johannes Ribsskog, som var kontorsjef i Hurum kommune, på 60 og

    70-tallet.

    Det er vel ikke akkurat ting som det har blitt skrevet i bygdebøkene

    om.

    Det er vel for nytt.

    Men kan det være noe i noe arkiv fra lokalaviser, e.l.?

    Hadde det vært mulig å finne ut?

    For min farfar, Øivind Olsen. som var fabrikkeier, på Sand, (for

    Strømm Trevare, en familiebedrift, hvor han selv om hans to sønner

    jobbet).

    Han sa at min morfar noen ganger la fram forslag, for så å stemme mot

    dem.

    I Hurum kommunestyre da, regner jeg med.

    Har dere tilfeldigvis noe om dette?

    På forhånd takk for svar, i såfall.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Postmottak.Rådmann / Hurum kommune <Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no>
    Date:

    2010/7/23
    Subject: VS: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum

    kommune, på 70-tallet
    To: eribsskog@gmail.com

    Hei

    At

    Johannes Ribsskog var kontorsjef i Hurum kommune på 60 og 70 tallet, kan jeg

    bekrefte.

    Ellers er

    de øvrige opplysningene/spørsmålene ukjent for meg.

    God

    sommer!

    Mvh

    Egil

    Ramstad

    Kommunalsjef

    Hurum

    kommune


    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 21. juli 2010 04:49
    Til: Postmottak.Rådmann /

    Hurum kommune
    Emne: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i

    Hurum kommune, på 70-tallet

    Hei,

    min morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef, i Hurum kommune, på 60- og

    70-tallet.

    De bodde i Holmsbu, Klokkarstua og Sætre.

    Da de bodde i Holmsbu, så møtte mora mi, Karen Ribsskog, faren min, Arne

    Mogan Olsen, der.

    Han er sønn av Øivind Olsen, også fra Holmsbu, (Arnestø), men som

    hadde jobba for Jebsen på Berger, som snekker, for faren hans var fisker, i

    Drammensfjorden, og da måtte dem snekre fiskekassene selv.

    Farfaren min var bror av Holmsbu-maler Gunnar Bergstø, blant annet,

    og Idar Sandersen, som bor på Bergstø enda.

    Og faren min villle ikke ha arv, etter onklene sine, så jeg kommer

    til å arve en liten del av den eiendommen, på Bergstø.

    Men men.

    Faren min møtte mora mi på slutten av 60-tallet, i Holmsbu, og de fikk

    meg da, så de måtte gifte seg.

    Mora mi flytta til Larvik, i 1973, for å komme seg bort fra faren min,

    mener jeg det var.

    Så flytta Johannes og Ingeborg Ribsskog etter, for mora fant en ny mann i

    Larvik, Arne Thormod Thomassen, som skaffa Ingeborg og Johannes et hus i

    Nevlunghavn, etter en fyrvokter, som han jobba på.

    Noe sånt.

    Mora mi hadde nerveproblemer, og jeg var en vanlig gutt, som gutter

    flest, som sparka fotball og var aktiv da.

    Så mora mi orka ikke meg, men sendte meg til faren min, på

    Bergeråsen.

    Ingeborg og Johannes, arva Holger baron Adeler, rundt samme tida, som

    jeg måtte flytte til faren min.

    For Ingeborg, (hu danske), hu var etter Gjedde-familien og tanta var gift

    med baron Adeler, men de døde barnløse, så de etter Cort Adeler døde ut.

    Ingeborgs danske svigerinne Unse Heegaard f. Trock-Jansen er også direkte

    etter Karl den Store og Odin(!), og mange fler.

    Ingeborg var også oldebarn av den kjente danske industrimannen, Anker

    Heegaard.

    Men jeg får ikke et øre i arv, enda mora mi Karen døde i 1999, i

    Drøbak, for onkel Martin og tante Ellen, (som nå begge bor i Larvik-området),

    de sender ikke noe.

    Jeg overhørte også i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe de kalte

    'mafian'.

    Jeg lurte på om det kan ha hatt noe med familien min å gjøre?

    Jeg flykta litt rundt, men havna i 2005, hos min onkel Martin, i

    Kvelde, hvor etterhvert et jaktlag prøvde å drepe meg.

    Så siden 2005, så har jeg bodd i Liverpool.

    Men hverken politiet i Norge, eller England, vil si noe om hva som

    foregår.

    Så jeg lever i en tilstand av tortur, mer eller mindre.

    Jeg lurte på om dere vet om det finnes noe av informasjon om min

    morfar i Hurum.

    Ble han også forfulgt, av noe slags mafia?

    Faren min sa han var kommunist?

    Stemmer dette?

    Min farfar, Øivind Olsen, sa at min morfar, Johannes Ribsskog, noen gang

    kunne legge fram et forslag, og så stemme mot det.

    Skjedde dette ofte i Hurum.

    Håper dere har sjangs til å svare på noen av mine spørsmål.

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog

    —————————————————————————————————————–
    Denne

    eposten er sendt fra Hurum kommune og er blitt sjekket for virus og

    spam.
    Hurum kommune fokuserer på digital inkludering – tilgang, universell

    utforming og
    kompetanse for alle. Vedlegg fra Hurum kommune produseres i

    verktøy som gir alle
    enkel tilgang. Våre vedlegg er derfor i

    standardformater som f.eks. ODF og PDF.

    This mail is sent from

    Hurum kommune, and has been checked for virus and spam.
    Hurum kommune focus

    on digital inclusion – access, universal design and skills for

    all.
    Attachments from Hurum kommune are generated using tools allowing easy

    access to
    anyone. Standard formats are e.g. ODF and

    PDF.
    —————————————————————————————————————–
    The

    information in the email and in any attachments may be confidential

    and
    privileged. If you are not the intended recipient, please destroy this

    message,
    delete any copies held on your systems and notify the sender

    immediately.
    —————————————————————————————————————–

    ­­






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen