![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
FW: RESTRICTED – PERSONAL DATA – Independent Case Examiner’s Office
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, Jul 23, 2010 at 12:15 PM | |
|
To: DWP ICE gateway team <ICE@dwp.gsi.gov.uk> | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
FW: RESTRICTED – PERSONAL DATA – Independent Case Examiner’s Office
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, Jul 23, 2010 at 12:15 PM | |
|
To: DWP ICE gateway team <ICE@dwp.gsi.gov.uk> | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
FW: RESTRICTED – PERSONAL DATA – Independent Case Examiner’s Office
PS.
Her er e-brevet som fulgte med:
PS.
Det var dette min tidligere kamerat, Glenn Hesler, ikke klarte.
Han spurte meg om jeg skulle ha noe i Sverige, (etter at jeg hadde slutta å røyke).
Så sa jeg, kanskje sånn Grissini med pizza-smak.
For jeg syntes egentlig ikke at sånn brus-bokser var så særlig å kjøpe fra Sverige.
For jeg hadde ikke bare slutta å røyke da, (midt på 90-tallet).
Jeg hadde også slutta å drikke cola.
For jeg ville ikke være avhengig av noe, husker jeg.
Jeg ble tulla med av ei sjef som het Hilde, på Rimi Nylænde, i 1994, var det vel kanskje.
Siden jeg røyka mens jeg rydda flaskebordet.
Men jeg likte ikke å ha det på meg, at jeg tok mye røykepauser.
Så derfor slutta jeg å røyke, for å slippe sånne litt ‘klamme’ meldinger, eller hva man skal kalle de.
Mer da.
Og da slutta jeg også å drikke cola, rundt den samme tida.
For jeg ville vise ovenfor meg selv da, at jeg hadde viljestyrke og kontroll da.
Jeg hadde hatt høyt forbruk, før jeg dro i militæret.
Men jeg prøvde å ta kontroll da, etter militæret.
Og da klarte jeg å spare opp penger, og etterhvert kjøpe bil og ta lappen.
Og jeg brukte heller pengene mine, på sunn mat, som biff og koteletter og kjøttdeig og sånn.
Som jeg nok trengte, siden jeg alltid hadde de tyngste arbeidsoppgavene, på Rimi Nylænde.
Jeg var den som alltid la opp smøret og osten, som var den tyngste arbeidsoppgaven der.
Og jeg la også nesten alltid opp melet og sukkeret osv.
Og poteter, som var i 15 kg. sekker osv.
Så det var nesten som å trene på Sats, for meg, å jobbe på Rimi Nylænde, på midten av 90-tallet.
Så derfor gikk det en del penger til mat, med proteiner osv., som biff og kjøttdeig da, for kroppen krevde det liksom.
Jeg fikk liksom sansen for sånn mat, siden jeg jobbet hardt da, med kroppsarbeid.
Så derfor gikk mye penger til det.
Men da kutta jeg ut cola og røyk, så da klarte jeg meg fint likevel.
Før jeg fikk lappen og bil da, da gikk det jo en del penger til det.
Men men.
For Rimi-lønna var ikke så høy.
Men men.
Bare noe jeg tenkte på.
Jeg må vel si takk da, selv om gaven var anonym.
Kanskje det bare er noe tulle-mobbing?
Hvem vet.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Og hva var det med Glenn Hesler, som jeg glemte å skrive, i PS-et ovenfor?
Jo, han klarte bare å kjøpe Grissini med hvitløksmak.
Istedet for Grissini med pizza-smak.
Så det var ikke noe særlig.
Men men.
Bare noe jeg tenkte på.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Klage på frimurere Rochmann, Ketil Juhani Frydenlund, Ola Øyvin(d) Ribsskog/Fwd: Problemer med Johanitterordenen mm.
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, Jul 23, 2010 at 11:16 AM | |
|
To: post.sondre.buskerud@politiet.no | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Klage/Fwd: Klage NITO/Fwd: Klage på Marit Stykket/Fwd: Ny oppdatering/Fwd: Oppdatering/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med NITO
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, Jul 23, 2010 at 10:43 AM | |||||
|
To: trond.markussen@nito.no, hey-ei@online.no, wenche.fivelsdal@nito.no, robert.garna@nito.no, stig.lagreid@nito.no, per.erik.lovholm@nito.no, inger.annie.moe@nito.no, tor.simonsen@nito.no, Trond.smaavik@nito.no, siw.tyldum@nito.no | ||||||
| ||||||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
VS: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på 70-tallet
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, Jul 23, 2010 at 10:02 AM | |
|
To: bibliotek@hurum.kommune.no | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
VS: Morfar, Johannes Ribsskog, var kontorsjef i Hurum kommune, på 70-tallet
|
Postmottak.Rådmann / Hurum kommune <Postmottak.Radmann@hurum.kommune.no> |
Fri, Jul 23, 2010 at 9:08 AM | |
|
To: eribsskog@gmail.com | ||
| ||
PS.
Så jeg må nesten si, at jeg er fra Drammens-området jeg da.
(Hvor jeg også er født).
For tre av mine besteforeldre, er knytta til Drammensområdet.
Min farfar, var fra Holmsbu, på Hurum, som er i Drammensregionen.
Min farmor, var fra Rollag, i Numedal, som er i Buskerud, hvor fylkesadministrasjonen til ligger i Drammen.
Og min morfar, var altså kontorsjef, i Hurum kommune, på 60 og 70-tallet.
Og Hurum ligger i Drammensregionen.
Og min mormor, Ingeborg Ribsskog, fra Danmark, hun bodde jo også i Hurum da.
Sammen med min mor og min morfar og min onkel Martin og Tante Ellen.
Først i Holmsbu, siden i Klokkarstua og så i Sætre.
Og faren min er fra Berger i Nordre Vestfold.
Og jeg også er fra Berger, nemlig fra Bergeråsen, og også fra Sand kanskje, siden jeg var mye hos mine besteforeldre der.
Og Berger, Bergeråsen og Sand, det er i Svelvik kommune, som også er i Drammensregionen.
Så jeg kan si jeg er fra Svelvik da, eller Drammensområdet.
Drammen veit jo folk flest hvor er, så jeg kan jo nesten si jeg er fra Drammen da.
Men men.
Ihvertfall Drammensregionen, det er det ingen tvil om.
Det spørs vel hvor de folka man prater med er fra.
Folk i Oslo veit vel ikke hvor Sand eller Bergeråsen er, for eksempel.
Så det hender jeg sier jeg er fra Svelvik, eller Drammen sa jeg også, det første året jeg bodde i Oslo, siden jeg også gikk et år på skole, og jobbet deltid på i Drammen, (på CC Storkjøp), før jeg flytta til Oslo.
Så sånn var det.
Men mora mi rømte jo fra faren min, og ned til Larviksområdet.
Hvor jeg bodde i seks år, på 70-tallet.
(Fra jeg var tre, til jeg var ni år).
Og jeg synes at steder som Larvik og Stavern og Nevlunghavn, er kjempefine.
Men jeg kan nesten ikke si at jeg er fra Larvik.
For ingen av min slekt er egentlig fra Larvik eller Vestfold, (dvs. ‘Jarlsberg/Larvik’-delen), (dvs. midtre eller søndre Vestfold).
Berger ligger jo ikke ved Oslofjorden, det ligger ved Drammensfjorden.
(Som man kan si er en del av Oslofjorden).
Men jeg må si jeg er fra Drammensområdet.
Jeg skjønner mer og mer at det er sånn.
At jeg er mer fra Drammen enn fra Larvik egentlig.
Så sånn er nok det.
For Nordre Vestfold er jo i Drammensregionen, selv om det ligger i Vestfold.
Det at Berger ligger i Vestfold, er en konstruksjon, må man vel si.
For Berger hørte til Hurum kirkesogn, i gamle dager, og derfor Buskerud da.
Og folk på Berger pendler til Drammen, Lier og Oslo, og ikke til Tønsberg og Sandefjord og Larvik, har jeg lest.
Så Berger er nesten som en del av Buskerud, vil jeg si.
Så derfor kan jeg nesten si at jeg er fra Drammen, (for enkelhets skyld), hvis jeg prater med noen i Oslo, f.eks.
Som ikke vet hvor Berger er.
Men men, kanskje Svelvik kommune, (som Berger ligger i), burde vært i Buskerud fylke.
Da hadde det kanskje blitt litt enklere.
Men man, kanskje det er fordeler med å være i Vestfold og.
Hvem vet.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Klage på at Dagbladet.no lar kommentarer om meg bli stående, som bryter god presseskikk
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, Jul 23, 2010 at 9:12 AM | |||||||||||||||
|
To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no> | ||||||||||||||||
| ||||||||||||||||
PS.
Her er vedleggene:
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen