johncons






  • Gmail – Påminnelse/Fwd: Trakassering på irc







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Påminnelse/Fwd: Trakassering på irc





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Jul 19, 2010 at 10:12 AM





    To:

    polismyndigheten.stockholm@polisen.se



    Hei,

    jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe som de kalte 'mafian' der.
    Etter det har jeg flyktet til England, etter å ha blitt forsøk drept, på min onkels gård i Larvik, i 2005.

    Hverken norsk eller engelsk politi, gir meg rettighetene mine.
    Jeg blir også mobbet på internett.
    Har dere mulighet til å hjelpe meg å se på hvem det er i Sverige, med Comhem-abonement, som trakasser/mobber/kommer med trusler, på nettet?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: 2010/7/19
    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Trakassering på irc
    To: "Abuse@comhem.com" <abuse@comhem.com>

    Hei,

    ok jeg får kanskje prøve å sende det til svensk politi da, siden dere er i Sverige.
    Og høre om de kan gjøre noe.
    Takk for svar!

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/7/19 Abuse@comhem.com <abuse@comhem.com>

    Hej.

    Vi lämnar uppgifter endast till polismyndigheter i samband med brottsutredning,

    detta gör vi enligt svenskt lag.

    Med vänlig hälsning




    Davis Stefanow

    2nd Line,

    Fraud & Abusegruppen

    Com Hem AB

    Från: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Skickat: den 14 juli 2010 16:52

    Till: Abuse@comhem.com

    Kopia: post.sondre.buskerud@politiet.no

    Ämne: Fwd: Påminnelse/Fwd: Trakassering på irc

    Hei igjen,

    er det forresten mulig å få vite navn på vedkommende

    plageånd?

    For jeg plaget veldig på nettet, etter at jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg

    var forfulgt av noe de kalte 'mafian'.

    Så det hadde vært greit å fått vite hvem dette var.

    (Men dere har sikkert noen regler mot dette).

    Jeg sender det til Politiet ihvertfall, siden jeg har begynt å oppdatere de.

    (Selv om de vel knapt gjør noe, enda jeg har sendt kanskje

    100 e-poster).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/7/14

    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Trakassering på irc

    To: "Abuse@comhem.com" <abuse@comhem.com>

    Hei,

    ja, jeg har vært plaget med useriøse IRCOPS, (Badabing på

    Dal-net, og også en på EU-net), så jeg liker best å ta det med ISP-en.

    Så jeg bare sender det til abuse, hos de forskjellige

    ISP-ene, som jeg vel ble rådet, for en stund siden.

    Men det er også mulig at jeg burde sende det til politiet,

    for folk burde jo oppføre seg like bra på nettet, som i den vanlige verden.

    Så det synes jeg er en uting, med en slik oppførsel på nettet.

    Men det er bra at dere slår ned på det!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/14 Abuse@comhem.com

    <abuse@comhem.com>

    Hej Erik.

    Vi brukar inte svara på abuse anmälningar, vi lämnar inte heller några

    användareuppgifter till 3e part.

    Jag har skickat ett varningsbrev till

    användaren i fråga då hot, trakasserier samt rasistiska uttryck strider mot vår

    användarpolicy.

    Du bör ta kontakt med dalnet’s IRCOPS

    för att få användaren bannad från servern.

    Med vänlig hälsning




    Davis Stefanow

    Fraud & Abusegruppen

    Com Hem AB

    Från: Erik

    Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Skickat: den 13 juli 2010 09:24

    Till: abuse@comhem.se

    Ämne: Påminnelse/Fwd: Trakassering på irc

    Hei,

    jeg

    kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en

    påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog

    ———-

    Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/26

    Subject: Trakassering på irc

    To: abuse@comhem.se

    Hei,

    jeg

    overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe kalt 'mafian'.

    Jeg

    visste ikke hvem denne 'mafian' var, så jeg flyktet, må man vel si, til

    England.

    Politiet

    vil ikke fortelle meg hvem denne 'mafian' er, så jeg skriver en blogg om min

    problemer med myndighetene i Norge og England, mm., på denne adressen:

    Og

    en av deres abonnenter, har lest på bloggen min, og kaller seg 'mafian', som

    jeg skriver om da, siden jeg har overhørt at jeg er forfulgt, og ble forsøkt

    drept, på min onkels gård i Larvik i 2005, og har blitt tulla med av

    Bertelsmann/Arvato, her i England, og britene lar meg ikke få lov å bli

    flyktning offisielt.



    jeg ville gjerne klage på denne trakasseringen fra deres bruker, og legger ved

    log.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er loggen, (dette er fra #Norge på Dal-net, på irc, fra igår og idag. Deres

    brukers ip-adresse, står nederst i loggen):

    [19:45]

    <Goldfish> Drakk for mye i går kveld

    [19:47]

    <Booey> huff da

    [19:48]

    <Goldfish> Ja

    [19:48]

    <Goldfish> Du også?

    [19:53]

    <Booey> nei

    [19:53]

    <Goldfish> Good. Det er nemlig ikke sjovt.

    [20:05]

    <Goldfish> Jeg kjeder meg

    [20:05]

    <Goldfish> Fortel noe morsomt

    [20:06]

    <Booey> jeg har spist is

    [20:08]

    <Goldfish> Og det er morsomt?

    [20:10]

    <Booey> ja

    [20:13]

    <Goldfish> Du er … anderledes 🙂

    [20:22]

    <@Ulvinne> cons: øl!:)

    [20:22]

    <Morild> Her er moro http://www.youtube.com/watch?v=WCHc1G7vdNg

    [20:22]

    <@Ulvinne> Booey!

    [20:23]

    <Goldfish> "Labbetuss"?

    [20:23]

    <Goldfish> Hva faen?

    [20:24]

    <Goldfish> Ikke engang femåringer synes det er underholdende, Mor!

    [20:24]

    <Booey> Ulvinne! 😀

    [20:24]

    <Morild> Goldfish: De gjør faktisk det =)

    [20:27]

    <Goldfish> Nei nei nei

    [20:27]

    <Goldfish> Det må ikke skje

    [20:28]

    <Goldfish> Hvor ble den tiden av, da børneprogrammer var laget av

    intelligente mennesker?

    [20:31]

    <Morild> Atte? Dette -er- jo gammelt barnetv…

    06[20:39]

    * NaTeLiE yawns…gtg now. Laterzzz.

    [20:42]

    <mafian> tispe

    02[20:45]

    * NaTeLiE (NaTeLiE@113.212.212.159)

    Quit (Quit: zzzzzzz…… kinky horny swedish men LOL )

    [21:06]

    <snadrik> tisper

    [21:10]

    <Booey> tispene

    [21:11]

    <Goldfish> Jeg trenger til massasje

    [21:11]

    <mafian> TISPER

    [21:12]

    <Goldfish> mafian, vær stille

    [21:15]

    <snadrik> gjesp

    [21:15]

    <cApSL0ck_cl0bber> om nom nom nom nom

    [21:16]

    <snadrik> stfu nigger

    [21:16]

    <cApSL0ck_cl0bber> duja!??!???

    [21:16]

    <snadrik> NO U

    [21:16]

    <cApSL0ck_cl0bber> ffffffffffuuuuuuuuuuu ); ); ); );

    03[21:17]

    * RagneK (~Rk@ti0033a380-dhcp2898.bb.online.no)

    has joined #norge

    [21:17]

    <RagneK> Can you please help me with my school project and answer a

    survey at https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dEx4MS14OUFlTXoybGwtOV82eTZuTnc6MA

    Thanx!

    03[21:17]

    * RagneK (~Rk@ti0033a380-dhcp2898.bb.online.no)

    has left #norge

    [21:17]

    <cApSL0ck_cl0bber> nigger.

    [21:19]

    <snadrik> lololol

    [21:19]

    <snadrik> sure thing matematemate

    03[21:20]

    * RagneK (~Rk@ti0033a380-dhcp2898.bb.online.no)

    has joined #norge

    [21:20]

    <RagneK> Can you please help me with my school project and answer a

    survey at https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dEx4MS14OUFlTXoybGwtOV82eTZuTnc6MA

    Thanx!

    03[21:20]

    * RagneK (~Rk@ti0033a380-dhcp2898.bb.online.no)

    has left #norge

    [21:22]

    <Goldfish> Var det en bot?

    [21:22]

    <Goldfish> Hvorfor kalder Snadrik Capslock_clobber for nigger? Er Caps av

    afrikansk familje?

    [21:23]

    <snadrik> ja.

    [21:23]

    <snadrik> han er min egen lille negerunge, og jeg kan male han i hvilke

    farge jeg vil

    [21:25]

    <mafian> Goldfish, vær stille

    [21:25]

    <mafian> caps er amerikansk neger

    [21:26]

    <Booey> natta

    02[21:26]

    * Booey (~Booey@ti0033a380-1871.bb.online.no)

    Quit (Quit: Yayayayyayayayayayayya! )

    06[21:26]

    * cApSL0ck_cl0bber er sjef for europa-avdelingen i GNAA

    [21:27]

    <cApSL0ck_cl0bber> Hafið þið heyrt nýju plötuna? Það besta sem hefur

    alltaf verið gert.

    [21:28]

    <mafian> ja

    [21:28]

    <cApSL0ck_cl0bber> bra

    [21:28]

    <Goldfish> GNAA?

    [21:28]

    <Goldfish> Gay Niggers Adolescent Association?

    [21:28]

    <mafian> nästan rätt

    [21:29]

    <cApSL0ck_cl0bber> nära skjuter ingen hare som Hans Scheike sade

    [21:29]

    <mafian> D:

    [21:29]

    <cApSL0ck_cl0bber> (sen dog han)

    [21:29]

    <mafian> bra folke tbh

    [21:29]

    <cApSL0ck_cl0bber> nej, vänta, han lever

    [21:29]

    <cApSL0ck_cl0bber> D:

    [21:30]

    <mafian> arjt utseende

    [21:30]

    <cApSL0ck_cl0bber> sielfwaste hielten

    [21:30]

    <mafian> nog

    [21:31]

    <mafian> Nyfiken på smisk???

    [21:31]

    <cApSL0ck_cl0bber> eru?

    [21:31]

    <mafian> lite

    [21:31]

    <cApSL0ck_cl0bber> D:

    [21:32]

    <snadrik> nå er det bare en måned igjen til ac/dc!!11

    [21:32]

    <cApSL0ck_cl0bber> natursmisk

    [21:32]

    <Goldfish> Jeg tror jeg går i seng nå

    [21:32]

    <mafian> gubbrocken velter imot snadrik

    [21:32]

    <snadrik> well duh.

    [21:32]

    <cApSL0ck_cl0bber> Smisk som ett självklart inslag i vardagen,

    [21:32]

    <cApSL0ck_cl0bber> smisk som nyttig uppfostran,

    [21:32]

    <cApSL0ck_cl0bber> smisk i det häftiga mötet,

    [21:32]

    <cApSL0ck_cl0bber> smisk i dess många rituella varianter.

    [21:32]

    <cApSL0ck_cl0bber> muhah

    [21:32]

    <mafian> nyttigheter

    [21:32]

    <cApSL0ck_cl0bber> Spännande och

    [21:32]

    <cApSL0ck_cl0bber> vackra smiskhändelser

    [21:32]

    <cApSL0ck_cl0bber> av det slaget

    [21:32]

    <cApSL0ck_cl0bber> finns också i flera av

    [21:32]

    <cApSL0ck_cl0bber> Livslusts video.

    [21:32]

    <cApSL0ck_cl0bber> bra håteemel

    [21:32]

    <mafian> D:

    01[21:33]

    <cons> cApSL0ck_cl0bber: åssen går det pervo-aktivitetene da

    01[21:33]

    <cons> fortsatt op på #assrape?

    [21:33]

    <mafian> lvl

    [21:33]

    <mafian> hej cons

    [21:34]

    <cApSL0ck_cl0bber> hej, cons

    [21:35]

    <Goldfish> Dere er ikke venner?

    [21:35]

    <mafian> hvis mafian tar cons

    06[21:35]

    * mafian tar cons

    [21:35]

    <cApSL0ck_cl0bber> D:

    [21:36]

    <Goldfish> Der er en dansk film fra 1992 som hedder 'Gay Niggers From

    Outer Space".

    [21:36]

    <Goldfish> Dere burde se den.

    [21:36]

    <cApSL0ck_cl0bber> jeg har den

    [21:37]

    <mafian> det har vi redan

    [21:37]

    <cApSL0ck_cl0bber> vcd-rip

    [21:37]

    <cApSL0ck_cl0bber> D:

    [21:37]

    <mafian> pervofilmen

    [21:37]

    <cApSL0ck_cl0bber> sielfwaste

    [21:37]

    <mafian> NIGGERVCD

    [21:37]

    <cApSL0ck_cl0bber> var det inte nigger-SVCD?

    [21:37]

    <mafian> cons: Erik Ribsskog

    [21:38]

    <cApSL0ck_cl0bber> pros: mafian

    [21:38]

    <cApSL0ck_cl0bber> D:

    [21:38]

    <mafian> cons: tycker du ska lägga ner din blog…

    06[21:38]

    * cApSL0ck_cl0bber synes cons må skrive mer

    [21:39]

    <snadrik> fy farao

    [21:39]

    <snadrik> dere er så jalla

    [21:39]

    <cApSL0ck_cl0bber> duja?

    [21:39]

    <cApSL0ck_cl0bber> *fise*

    [21:39]

    <mafian> jalla?

    [21:40]

    <cApSL0ck_cl0bber> oroa dig inte, min herre

    [21:40]

    <cApSL0ck_cl0bber> jag är från internet?

    [21:40]

    <mafian> oroa dig inte, min herre. jag är från mafian

    [21:40]

    <cApSL0ck_cl0bber> :<

    [21:40]

    <mafian> sykehuset østfold

    [21:54]

    <snadrik> sykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset

    østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset

    østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset

    østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset

    østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset

    østfoldsykehuset østfold

    [21:54]

    <mafian> D:

    01[21:57]

    <cons> cApSL0ck_cl0bber er nok noe undergrunn, han sier at mine eneste

    rettigheter er å få en gaffel i øyet

    01[21:58]

    <cons> han er også op på #assrape

    [21:58]

    <mafian> hei cons

    01[21:58]

    <cons> bare for å advare

    [21:58]

    <mafian> erik ribsskog

    [22:00]

    <mafian> hur går det med bloggen cons?

    [22:10]

    <mafian> hei?

    03[22:16]

    * T_ac_S (tacs@gathering.no)

    has joined #norge

    02[22:22]

    * Goldfish (~mail@212.55.42.48)

    Quit (Quit: )

    03[22:24]

    * Celina– (Celina@cm-84.208.176.88.getinternet.no) has joined #norge

    03[22:31]

    * LadyOfTheDarkWoods (~Pisces@95.169.43.53)

    has joined #norge

    02[23:51]

    * Celina– (Celina@cm-84.208.176.88.getinternet.no) Quit (Quit: )

    Session

    Time: Mon Apr 26 00:00:00 2010

    02[00:23]

    * LadyOfTheDarkWoods (~Pisces@95.169.43.53)

    Quit (Quit: )

    02[02:51]

    * Ragnar (~rh@77.81-167-62.customer.lyse.net)

    Quit (Ping timeout )

    03[02:53]

    * Ragnar (~rh@77.81-167-62.customer.lyse.net)

    has joined #norge

    01[06:46]

    mafian is lutz@c83-253-208-96.bredband.comhem.se * duja

    01[06:46]

    mafian on @#lunix.es @#mafian

    #Norge @#lego @#assrape

    01[06:46]

    mafian using arcor.de.eu.dal.net

    www.arcor.de – Arcor Online

    Services

    01[06:46]

    mafian End of /WHOIS list.

    01[06:48]

    <cons> mafian: utrykket 'mafian' er mitt, vil jeg si

    01[06:48]

    <cons> dette har du kopiert fra min blogg

    01[06:48]

    <cons> 'mafian' er i sverige:

    01[06:48]

    <cons> mafian is lutz@c83-253-208-96.bredband.comhem.se * duja

    01[06:48]

    <cons> mafian on @#lunix.es

    @#mafian #Norge @#lego @#assrape

    01[06:48]

    <cons> mafian using arcor.de.eu.dal.net

    www.arcor.de – Arcor Online

    Services

    01[06:48]

    <cons> mafian End of /WHOIS list.

    01[06:48]

    <cons> ip:

    01[06:49]

    <cons> * mafian (lutz@c83-253-208-96.bredband.comhem.se) invites you to join

    #mafian

    01[06:49]

    <cons> –

    01[06:49]

    <cons> * Dns resolving c83-253-208-96.bredband.comhem.se

    01[06:49]

    <cons> –

    01[06:49]

    <cons> * Dns resolved c83-253-208-96.bredband.comhem.se to 83.253.208.96

    01[06:49]

    <cons> –

    01[06:49]

    <cons> jeg får klage til hans svenske bredbåndsleverandør da

    *********

    DISCLAIMER *********

    This message and any attachment are confidential and may be privileged or

    otherwise protected from disclosure and may include proprietary information. If

    you are not the intended recipient, please telephone or email the sender and

    delete this message and any attachment from your system. If you are not the

    intended recipient you must not copy this message or attachment or disclose the

    contents to any other person


    ********* DISCLAIMER *********

    This message and any attachment are confidential and may be privileged or otherwise protected from disclosure and may include proprietary information. If you are not the intended recipient, please telephone or email the sender and delete this message and any attachment from your system. If you are not the intended recipient you must not copy this message or attachment or disclose the contents to any other person













  • Gmail – Klage på Romerikes Blad/Fwd: VS: Klage på sensur/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på sensur på Origo







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på Romerikes Blad/Fwd: VS: Klage på sensur/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på sensur på Origo





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Jul 19, 2010 at 9:56 AM





    To:

    PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>



    Hei,

    jeg vil klage på at Romerikes Blad har brutt Vær Varsom-plakatens paragraf om sensur.
    Jeg fikk lov å etterlyse min fadder, Annikken Holmsen, på Origo-sidene, til bladet deres.

    Så klarer jeg å spore henne opp, i Sverige, etter et par måneder ca.

    Så oppdaterte jeg den samme tråden.
    Og _da_ sletter de.
    Så det blir som i Sovjet, mener jeg, med sensur osv.

    Så kommer de med noen blasse unnskyldninger nå.
    Men det hjelper jo ikke det nå, å henvise til et annet forum.
    De burde ha gjort det med en gang.
    Og ikke slette folks skriverier, på en måte, som virker som at de ikke har noe verdi.

    Her var det kanskje noe om den familien, som har vært forfulgt av uhell, som bladet ikke likte.
    Mora til fadderen min, vant pris for Norges beste fårikål, i nitimen på 70-tallet.

    Og de bodde på Østbye gård, hvor en tidligere beboer, kjempet mot svenskekongens fogd.
    Og søsteren fikk styret til sykkelen i hodet, da hun ble overkjørt som liten.
    Så her er det noe mafia, kan man kanskje tenke seg i Romerikes Blad, tidligere Romerikes Arbeiderblad, som sletter som om de var i Stalins tjeneste, for å si det sånn.

    Så dette får dere slå ned på, som om dere var det frie ords voktere, eller noe, for å si det sånn.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/7/19
    Subject: Re: VS: Klage på sensur/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på sensur på Origo

    To: Hagberg Anne <anne.hagberg@rb.no>

    Hei,

    ja, det er mulig.
    Men den tråden hadde jo stått der i flere uker, da den ble slettet.

    Det var 'merksnodig' at den ble slettet akkurat da jeg oppdaterte om hun fadderen min, Annikken Holmsen, i Sverige.

    Dette minner om 'urent trav', om noen spørr meg.
    Enten burde det vært slettet med en gang, ellers så burde det fått stått.
    Det at det ble slettet etter mange uker, får det til å virke som om dere hadde noe agenda i dette.

    Så dette vil jeg gjerne at han redaktøren kanskje kan kikke på også, hvis det er mulig.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/7/19 Hagberg Anne <anne.hagberg@rb.no>

    Hei Erik!

    Ditt innlegg ble slettet da det ikke hørte

    hjemme under sonen Meninger.

    Istedenfor å poste denne typen innlegg i

    våre debattfora, er du velkommen til å opprette din egen sone på Origo der du

    kan poste dine ytringer,

    selvfølgelig innenfor Origos regelverk. Du

    oppretter en sone her: http://origo.no/-/sandbox/new

    _________________________________________

    Med vennlig hilsen

    Anne Hagberg

    Mediehuset Romerike

    Postboks 235, 2001

    Lillestrøm

    Telefon: 63 80 50 50

    Direkte: 63 80 49 80

    Mobil: 958 02 008

    e-post: anha@rb.no




    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 13. juli 2010 22:32

    Til: Woje Thor; Eskås Pål

    Emne: Klage på sensur/Fwd:

    Påminnelse/Fwd: Klage på sensur på Origo

    Hei,

    jeg bare lurte på hvem jeg skulle klage til, om sensur, på Origo-siden

    deres.

    Jeg fikk ikke lov å etterlyse min fadder der, som er Annikken Holmsen,

    fra en Østby gård vel, i Fjellhamar, som er av kjent Romerike-slekt.

    De er bl.a. etter Helga Dørumsgaard, (min oldemor), som var søster av Asbjørn

    Dørumsgaard.

    Og moren hennes, Dagny Ribsskog Holmsen, var ganske kjent

    heimkunnskap-lærerinne, i Skedsmo vel og hu vant også NM i matlaging, i

    ni-timen, på 70-tallet, hvor (hennes) fårikål, ble kåret til Norges

    nasjonalrett.

    Men nå er dem visst ikke fine nok til å bli etterlyst på Romerikes Blad

    sine Origo-sider engang.

    Er det noe Arbeiderparti-greier det her eller?

    Min morfar Johannes Ribsskog, var fra Leirsund, på Romerike, og han var i

    Arbeiderpartiet.

    Men det er visst en uting dere har med sensur i arbeiderbevegelsen.

    Min morfar hadde en bror, Øyvin Ribsskog, som var lensmann i Aurskog.

    Hans sønn, Ola Øyvin(d) Ribsskog, var høyt oppe i frimurerne, så jeg nå:

    Er det han/de som tuller?

    Min morfar var også fetter av Arne Dørumsgaard, og hun ene som

    redigerer Origo-siden deres, har opera som livsstil, stod det.

    Er det noe hat fra opera-menneskene mot meg?

    Hva skyldes denne sensuren deres?

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded

    message ———-

    From: Even Westvang <even@bengler.no>

    Date: 2010/7/13

    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Klage på sensur på Origo

    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei Erik,

    Om du tenker på http://meninger.romerike.no/ så er det Romerikes Blad som

    modererer den. Om du går til 'mer om sonen' fra forsiden kan du se hvem de

    ansvarlige er.

    Vennlig hilsen,

    Even Westvang

    On 13. juli 2010, at 09:29, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    wrote:

    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender

    en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/5/12

    Subject: Klage på sensur på Origo

    To: even@bengler.no

    Hei,

    jeg lurte på hvem som står bak den 'meninger'-sonen på Origo.

    For jeg synes de driver å sensurerer så fælt.

    Det er nesten som i Kina.

    Sensur for sensurens skyld, virker det som for meg.

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – VS: Klage på sensur/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på sensur på Origo







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    VS: Klage på sensur/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på sensur på Origo





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Jul 19, 2010 at 9:44 AM





    To:

    Hagberg Anne <anne.hagberg@rb.no>



    Hei,

    ja, det er mulig.
    Men den tråden hadde jo stått der i flere uker, da den ble slettet.
    Det var 'merksnodig' at den ble slettet akkurat da jeg oppdaterte om hun fadderen min, Annikken Holmsen, i Sverige.

    Dette minner om 'urent trav', om noen spørr meg.
    Enten burde det vært slettet med en gang, ellers så burde det fått stått.
    Det at det ble slettet etter mange uker, får det til å virke som om dere hadde noe agenda i dette.

    Så dette vil jeg gjerne at han redaktøren kanskje kan kikke på også, hvis det er mulig.
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/7/19 Hagberg Anne <anne.hagberg@rb.no>

    Hei Erik!

    Ditt innlegg ble slettet da det ikke hørte

    hjemme under sonen Meninger.

    Istedenfor å poste denne typen innlegg i

    våre debattfora, er du velkommen til å opprette din egen sone på Origo der du

    kan poste dine ytringer,

    selvfølgelig innenfor Origos regelverk. Du

    oppretter en sone her: http://origo.no/-/sandbox/new

    _________________________________________

    Med vennlig hilsen

    Anne Hagberg

    Mediehuset Romerike

    Postboks 235, 2001

    Lillestrøm

    Telefon: 63 80 50 50

    Direkte: 63 80 49 80

    Mobil: 958 02 008

    e-post: anha@rb.no




    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 13. juli 2010 22:32

    Til: Woje Thor; Eskås Pål

    Emne: Klage på sensur/Fwd:

    Påminnelse/Fwd: Klage på sensur på Origo

    Hei,

    jeg bare lurte på hvem jeg skulle klage til, om sensur, på Origo-siden

    deres.

    Jeg fikk ikke lov å etterlyse min fadder der, som er Annikken Holmsen,

    fra en Østby gård vel, i Fjellhamar, som er av kjent Romerike-slekt.

    De er bl.a. etter Helga Dørumsgaard, (min oldemor), som var søster av Asbjørn

    Dørumsgaard.

    Og moren hennes, Dagny Ribsskog Holmsen, var ganske kjent

    heimkunnskap-lærerinne, i Skedsmo vel og hu vant også NM i matlaging, i

    ni-timen, på 70-tallet, hvor (hennes) fårikål, ble kåret til Norges

    nasjonalrett.

    Men nå er dem visst ikke fine nok til å bli etterlyst på Romerikes Blad

    sine Origo-sider engang.

    Er det noe Arbeiderparti-greier det her eller?

    Min morfar Johannes Ribsskog, var fra Leirsund, på Romerike, og han var i

    Arbeiderpartiet.

    Men det er visst en uting dere har med sensur i arbeiderbevegelsen.

    Min morfar hadde en bror, Øyvin Ribsskog, som var lensmann i Aurskog.

    Hans sønn, Ola Øyvin(d) Ribsskog, var høyt oppe i frimurerne, så jeg nå:

    Er det han/de som tuller?

    Min morfar var også fetter av Arne Dørumsgaard, og hun ene som

    redigerer Origo-siden deres, har opera som livsstil, stod det.

    Er det noe hat fra opera-menneskene mot meg?

    Hva skyldes denne sensuren deres?

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded

    message ———-

    From: Even Westvang <even@bengler.no>

    Date: 2010/7/13

    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Klage på sensur på Origo

    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei Erik,

    Om du tenker på http://meninger.romerike.no/ så er det Romerikes Blad som

    modererer den. Om du går til 'mer om sonen' fra forsiden kan du se hvem de

    ansvarlige er.

    Vennlig hilsen,

    Even Westvang

    On 13. juli 2010, at 09:29, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    wrote:

    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender

    en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/5/12

    Subject: Klage på sensur på Origo

    To: even@bengler.no

    Hei,

    jeg lurte på hvem som står bak den 'meninger'-sonen på Origo.

    For jeg synes de driver å sensurerer så fælt.

    Det er nesten som i Kina.

    Sensur for sensurens skyld, virker det som for meg.

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Gmail – Oppdatering klage Kunnskapsdepartementet







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering klage Kunnskapsdepartementet





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, Jul 19, 2010 at 2:09 AM





    To:

    Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.no>



    Hei,

    min klage på Kunnskapsdepartementet, ligger hos dere, siden de har søkt på Google om meg, og ei som heter Monja, hos dem.
    Så dem har noe hemmelig agenda da, sånn som jeg skjønner det.

    Men jeg kom på noe mer, som oppdatering til den klagen.
    Som er på alle skolene jeg har gått på, som har tulla med meg.
    Jeg har jo gått på veldig mange skoler, og høyskoler, osv.

    Faren min var en av de største Carl I. Hagen-fansene, i Norge, på tidlig 80-tallet.
    Og jeg syntes at faren min var grom, heter det vel, og ville gjerne herme etter han da.
    Han stemte FRP, det visste jeg om.

    Så på skolevalget, på barneskolen, Berger skole, så ville jeg også stemme FRP.
    Men så lå det ingen stemmesedler for FRP der.
    Dette var det valget, mener jeg, som FRP fikk 4 prosent av stemmene i, og 4 stortingsrepresentanter i.

    Det var kommunevalg i 91.
    Så stortingsvalg i 87 og 83 og 79.
    Hm.
    Jeg må prøve å sjekke opp det her.
    Nei, det var Stortingsvalgen, i 1981, fant jeg ut nå.

    Da Fremskrittspartiet, fikk 4 mandater.
    Jeg mener det var Leif Tangen, som var ansvarlig for skolevalget, Berger skole, i 1981.
    (Ved det ordentlige valget, så ble plomberinga på døra til bomberommet, der stemme ble oppbevart, brutt opp, husker jeg

    Men men).
    Leiv Tangen er sosialist, i SV.
    Da jeg spurte om FRP-stemmene, så ble det kjent over hele skolen, at jeg sympatiserte med FRP.
    (Seinere ble jeg Høyre-mann da).

    Så jeg fikk vel Roger Edvartsen, fra 'fabrikk-byen' på Berger, etter meg, tror jeg, og noen derfra som jeg tror kanskje var kommunister.
    Så de har nok tulla med meg, i alle år etterpå.

    Og sikkert Leif Tangen og, kjenner jeg han rett.
    Så dette vil jeg gjerne oppdatere om.
    At her har jeg blitt mobbeoffer grunnet Berger skole da.
    På Svelvik ungdomsskole, så finner de visst ikke møtereferat fra en alvorlig mobbe-episode i 9. klasse.

    Som jeg klasseforstander Aakvåg sendte meg til sosionom, eller noe, Marit Enger om.
    Aagvåg sendte meg også en gang til skole-psykolog.
    (For jeg virka deppa.
    Faren min var så FRP at han lot meg bo alene fra jeg var ni år, og bodde nede hos Haldis Humblen).

    Men Svelvik Ungdomsskole, finner ikke noe fra hverken alvorlig mobbe-episode, i 9. klasse, eller besøk hos skole-psykolog.

    De finner kun karakterene mine, fra 7, 8 og 9. klasse.

    Så der er det også 'urent trav'.

    Så dette som en oppdatering.
    Leif Tangen, han begynte seinere på Svelvik Ungdomsskole.
    Så han var lærer på Berger skole, da jeg gikk der, og på Svelvik Ungdomsskole, da jeg gikk der.

    Så kanskje det er han som er værstingen når det gjelder tull?
    Han tulla med meg i 'de britiske øyer', i valgfag, på Berger skole, fordi jeg holdt med Everton, siden de hadde blå trøyer, så var de Høyre-folk, sa Tangen.

    Så han har nok lagt meg for hat.
    Men men.
    Bare som en oppdatering.
    Mvh.

    Erik Ribsskog


    Fremskrittspartiet

    109 564

    4,5

    + 2,6

    4

    + 4









  • I Nevlunghavn, (og også i Mellomhagen på Østre Halsen i Larvik, hvor vi bodde midt på 70-tallet), så er det villkatter.


    Mine bestemor, Ingeborg Ribsskog, skrev om disse villkattene i leserbrev i Aftenposten.


    Og min mors foreldre, gikk alltid søndagstur.


    Og jeg husker fra en av de, at min morfar, Johannes Ribsskog, prata om at det bodde en mann, eller dame, i et gammelt hus, med kjempemange katter.


    Og dette var vel i 1976 eller 77, kan jeg tenke meg.


    Så dette med villkatter er ikke noe nytt i Nevlunghavn.


    Mvh.


    Baron Erik Ribsskog


    PS.


    Her er mer om dette, i et leserbrev, fra Aftenpostens tekstarkiv, som min mormor Ingeborg Ankerita Ribsskog skrev, under signaturen Ankerita i Nevlunghavn, i 1984:


    http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/08/her-er-det-bestemor-ingeborg-ankerita.html








    http://www.dagbladet.no/2010/07/18/nyheter/smitte/katter/strand/gravide/12614837/?commentId=4853090#comment_4853090

    PS.

    Her er mer om dette:




    når det er bare fare for gravide?


    Hvis dette er så farlig kan de vel også forby kjøtt (rå eller dårlig kokt/stekt), rå egg, uvaskede grønnsaker og frukt samt melkeprodukter. (de andre tingene som kan spre smitte).


    Får man i seg smitte blir man immun og da er jo problemet løst. Problemet med avføring på stranda er et annet problem, men gi mannen ett par sandkasser til katt og bærsjeposer så kan han jo plukke opp etter kattene sine. Hvis kommunen allerede har tatt livet av minst 80 katter, kan det da ikke være så mange igjen. På bildet ser man kun 5 stk!



    0

    anbefalinger


    Erik Ribsskog sa, få sekunder siden:


    RE: Hvorfor stenge stranda for alle… Valgt innlegg


    Kanskje det er noe kristen-mob ala Ku Klux Klan der, som vil ha drept han huleboeren?


    Min slekt er innflyttere til Larvik, og jeg har fastlege i nabostedet Helgeroa, (Dr. Ness), og han sier at jeg er sinnsyk, mer eller mindre, og har bedt min mormor be meg komme tilbake til Norge, for å fullføre behandlingen visstnok.


    (Jeg har bodd fem år i Liverpool, for min slekt i Norge, prøvde å drepe meg, i 2005).


    Et jaktlag, kom til gården til onkelen min i Kvelde, og prøvde å drepe meg, når onkelen min og samboer-dama dro på MC-ferie til Danmark, sommeren 2005.


    Så det kan ha vært noe Ku Klux Klan-lignende mob, mistenker jeg, som stod bak drapsforsøket på meg.


    Kanskje de vil ha han teltboeren drept, og derfor vil stenge stranda, for å bli kvitt brysomme øyenvitner?


    Hva vet jeg.


    Noe er det nok kanskje ihverfall.


    En sinnsyk hadde visst tent fyr på seg selv, og tatt selvmord på den måten, i Bøkeskogen, i Larvik, for et eller to år siden.


    Så jeg tror det er mye rart som skjer i Larvik-distriktet, for tiden.


    Men men.


    Mvh.


    Baron Erik Ribsskog








    http://www.dagbladet.no/2010/07/18/nyheter/smitte/katter/strand/gravide/12614837/?commentId=4853083#comment_4853083




  • Heisann,

    Erik Ribsskog 17. juli kl. 04:29

    hvem er du da?

    Er du i slekt med Dørumsgaard?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Therese Dørum 17. juli kl. 19:22 Rapporter

    Hei! Jeg er ikke sikker.. Jeg kom over bloggen din igår og tenkte det hadde vært interessant å snakke med deg.. Bor du fortsatt i Liverpool? Du trenger selvfølgelig ikke å svare, jeg ble bare litt nyskgjerrig.. Men jeg beklager dersom det var upassende.

    Ha en fin kveld!

    Mvh Therese

    Erik Ribsskog 17. juli kl. 19:44

    Jeg vet ikke helt jeg.

    Det står at du er gift og greier.

    Og Dørum kommer visst av Dørumsgaard, som oldemora mi het, (Helga Dørumsgaard).

    Jeg får mange tullemeldinger så jeg er skeptisk.

    Du er kanskje etter Odd Einar Dørum?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Therese Dørum 17. juli kl. 19:58 Rapporter

    Ok, jeg skjønner.. Jeg snakket med en venn som sier de hadde Arne Dørumsgaard på besøk på gården deres i Oppdal en gang.. Han var visst musiker?

    Det er så mange som heter Dørum rundt omkring så det er vanskelig å holde styr på hvem som er beslektet med hvem;)

    Hvordan går det ellers? Har du funnet ut av det styret med arbeidsledighets tingene der borte?

    Mvh Therese

    Erik Ribsskog 17. juli kl. 20:20

    Hei,

    ja, han var komponist.

    Min oldemor og Asbjørn Dørumsgaard sin far, Arnt Olsen Dørumsgaard, var jo fra Oppdal.

    Han Arne Dørumsgaard var jo kjent komponist, blant annet.

    Er du fra Oppdal selv da?

    Jeg går på møter hele tida, og skal ta mer utdannelse innen data, på college her i England, så det blir nok noe 'årnings'.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Therese Dørum 17. juli kl. 21:12 Rapporter

    Oj, så gøy da! Hva slags musikk komponerte han?

    Nei, dessverre, jeg er ikke fra Oppdal og har aldri vært der, men har hørt at det er veldig pent! Hva med deg?

    Ok, det er jo bra, NAV her i Norge er ihvertfall veldig nøye på at man møter opp osv.

    Hva slags utdannelse skal du ta? Og trives du der? Jeg ser for meg at Liverpooldialekten kan være litt vanskelig å forstå, hehe..

    T

    Erik Ribsskog 17. juli kl. 21:14

    Å jasså,

    du klager på at jeg ikke møtte opp på Sencia-møte?

    Jeg har jo forklart om det på bloggen.

    Jeg liker ikke sånn der pirking?

    Driver du med sånn pirking?

    Det syntes jeg var uhølig og ekkelt.

    Du får hilse han tyrkern din og ta deg en tyrker-shot.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Therese Dørum 17. juli kl. 23:29 Rapporter

    Jeg leste ikke hele bloggen, bare litt. Så jeg vet ikke. Men beklager på det sterkeste om jeg spurte om noe upassende. Jeg vet jo at jeg ikke har noe med det å gjøre.

    Jeg prøver ikke å pirke, men må inrømme at jeg ble ganske interessert når jeg leste om deg. Og som sagt at det hadde vært hyggelig å snakke med deg.

    Beklager igjen, det var ikke meningen å være verken uhøflig eller ekkel.

    Hvilken tyrker snakker du om?

    Mvh Therese

    Erik Ribsskog 17. juli kl. 23:52

    Er ikke du gift med en tyrker, sånn som hu andre slektningen min, oppe i Trøndelag, (Høstland).

    Du er jo som en tyrker, ser jeg, for du hører på tyrkisk musikk, og har masse tyrkiske venner.

    Men men, jeg syntes det virka spesielt.

    Altså, hva sier mannen din hvis du snakker med fremmede menn på Facebook-en.

    Jeg får vel halve Tyrkia etter meg, tenker jeg, hvis jeg prater med deg på Facebook.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Therese Dørum 17. juli kl. 23:59 Rapporter

    Hehe, neida jeg er ikke gift med en tyrker.. Men jeg liker tyrkisk musikk, i godt selvskap med arabisk, japansk, pakistansk, pashtoo, iransk (mye dårlig men noen er bra). Jeg liker også norsk, engelsk, scottish og det meste egentlig.

    Men jeg er jo ikke gift med folk fra alle de nasjonalitetene:)

    Tyrkiske venner kommer mye fra at jeg spiller poker på facebook og at jeg var på ferie i tyrkia når jeg var yngre.

    Mannen min snakker med hvem han vil på facebook og det gjør jeg også. Vi har grenser som vi ikke overskrider, og vi stoler på hverandre:)

    Hva med deg? Noengang funnet en jente du har hatt lyst til å gifte deg med?

    Erik Ribsskog 18. juli kl. 00:05

    Hei,

    nei, det har jeg aldri gjort.

    Alle er helt skrullete.

    Det er ingen som klarer å oppføre seg ordentlig, har jeg merka.

    Men men.

    Du er ikke så norsk, ihvertfall.

    For norske jenter de sier alltid hvor de er fra.

    Mens du er litt veldig vag, når det gjelder det.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Therese Dørum 18. juli kl. 02:36 Rapporter

    Jeg er litt vag fordi jeg ikke kjenner deg. Men jeg er fra Østfold. Et lite sted, men flyttet til Halden senere.. (som forsovidt også er et lite sted, hehe..)

    Du trenger ikke å mistenke meg for noe, jeg bare snakker med deg fordi jeg er interessert i hvordan det går med deg, etter å ha lest litt av bloggen din. Mye problemer osv.

    Hvis du ikke ønsker kontakt respekterer jeg det. Jeg bare synes at det måtte være vanskelig for deg, og at du kanskje trengte en venn. Men som sagt, det er opp til deg.

    Ha en fortsatt fin natt!

    Mvh Therese

    Erik Ribsskog 18. juli kl. 03:09

    Hei,

    ok, jeg bare syntes det var så spesielt, at du het Dørum.

    Det er liksom noe som heter at det er for spesielt til at det kan være tilfeldig.

    Hvis du skjønner hva jeg mener.

    Halden ja, jeg pleide å kjenne ei jente som het Linda Wold, som bodde der, som jeg chatta med på nettet, da jeg bodde i Oslo og jobba som butikksjef.

    Hu kalte seg vel Zera på nettet, mener jeg.

    Hva heter mannen din da, det er vel vanlig å vite.

    Hvor man er fra, og hvem man er gift med, er vel vanlig å vite, hvis man skal kjenne noen mener jeg.

    Nå har jeg blogg da, men det vet du vel, hvor jeg skriver om alt som skjer.

    Hvis du skal være på vennlig fot, så kan du jo kanskje prøve å finne ut det der med om vi er i slekt da.

    Om du er etter Dørumsgaard, mener jeg.

    Er det mannen din som heter Dørum, eller er det deg selv?

    Hva driver du med til vanlig da forresten.

    Er du poker-spiller?

    Arne Dørumsgaard, var vel også fra Østfold, (fra Fredrikstad).

    Men men.

    Igjen takk for svar.

    Fortsatt god helg ja.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg har også en fetter som bor i Fredrikstad, som heter Tommy Olsen, forresten.

    Som er gift med ei som heter Ellen der, på Rolvsøy.

    Og de kjenner ei som heter Dørumsgaard, som bor i Svelvik, husker jeg.

    Men jeg skjønner at Fredrikstad og Halden ikke er det samme.

    En i militæret het Pettersen, og var fra Fredrikstad.

    Han sa at grunnen til at Ørjan Løvdahl ble sendt hjem fra Albertville-OL, var fordi han hadde Annette Bøe og tre andre damer på rommet, og hadde sex med dem.

    Annette Bøe var da sammen med skipresidenten eller hva det var.

    Og er vel kanskje fortsatt det.

    Men men.

    Therese Dørum 18. juli kl. 03:18 Rapporter

    Hei igjen! Takk for hyggelig svar! Jeg sovnet litt her nå, så jeg tror jeg bør gå å legge meg.. Men svarer i morgen! Sov godt du også (hvis du skal legge deg da)

    Varme klemmer fra Norge:)

    Erik Ribsskog 18. juli kl. 03:29

    Hei,

    ja jeg våkna nettopp fra å ha sovi noen timer på sofaen.

    Jeg kjente også ei som het Chatiz, på nettet, som var fra nedi der.

    Hu var jeg på date med, på kino i Oslo, og så detektor, tror jeg det var.

    Men hu var bare ei jeg såvidt chatta med på nettet, jeg kjente egentlig hu Zera/Linda Wold bedre fra nettet, men hu bodde nede i Halden da.

    Så var det et plott mot meg, på Rimi, hvor jeg jobba, og jeg fikk litt personlige problemer osv., da jeg bodde i Oslo.

    Jeg hadde nesten et slags sammenbrudd, må man vel kalle det, pga. problemer på jobben for det meste, så det ble aldri til at jeg traff hu igjen.

    Men men.

    Jeg kjenner også en som heter Lassen til etternavn, fra språkreise, til Brighton, sommeren 1985, tror jeg det var.

    Jeg bodde først hos en familie, hvor en svensk gutt bodde.

    Men de svenskene var litt ville, så da måtte flytte, så fikk jeg bo hos den familien der han Lassen bodde da.

    Men dem var litt sånn upersonlige, synes jeg, den familien.

    Men men.

    Bare skreiv om dem jeg kjente nedi der.

    En som het Bø, fra militæret, var også fra Østfold, fra et lite sted, hvor en norsk film, om et ungt par, på en bondegård, ble tatt opp.

    Der hvor de hadde en kondom i en fyrstikkeske, husker jeg.

    Jeg husker at farfaren min ble så sur på den filmen, at dem sendte den på NRK, med knulling osv.

    Men men.

    Det var vel på begynnelsen av 80-tallet, (ganske tidlig på kvelden), så det husker vel ikke du.

    Men men.

    Bare noe jeg kom på.

    Det er muig jeg kjenner fler nedi der og, jeg får se om jeg husker fler.

    Jeg kjenner noen i Askim og, ei dame som var sammen med onkelen min, hu heter Grethe Ingebrigtsen hu dama.

    En som gikk i klassen min, som heter Ditlev Castelan, bor også i Askim.

    Så bor kusina mi, Heidi Sundby i Moss.

    Det er sikkert fler jeg kjenner nedover i Østfold og.

    Men men.

    Mange takk for svar!

    Therese Dørum 18. juli kl. 23:08 Rapporter

    Hei! Takk for hyggelige og informative svar! Du kjenner jo tydeligvis ganske mange i Østfold! Kanskje vi tilogmed har felles kjente:)

    Du lurte på om jeg kunne finne ut om vi var i slekt, det er vi nok dessverre ikke, da jeg er en "inngiftet Dørum", men de eldre Dørumene jeg kjenner sier at besteforeldrene deres i sin tid het Dørumsgaard. Men dette var i Trøndelag. Og så vidt jeg forstår kom Arne Dørumsgaard fra Hedemark? Slekten hans skulle vistnok ha vært fra Oppdal opprinnelig. Om han senere flyttet til Fredrikstad, sånn som du sier eller om han var derfra opprinnelig vet jeg ikke, jeg bare videreformidler det han jeg snakket med sa.

    Jeg skulle gjerne gitt deg navnet til mannen min, men han er ikke så glad i internett og liker ikke at jeg "utleverer" han til andre.. Hehe.. Han er litt sprø men men..

    Nei, jeg husker dessverre ikke den filmen

    Therese Dørum 18. juli kl. 23:12 Rapporter

    du snakket om, hva het den?

    (Beklager, det ble litt problemer på dataen her se)

    Hva slags plott var det mot deg på Rimi? Håper det gikk bra til slutt?

    Liker du dyr forresten?

    Ha en fortsatt fin kveld,
    hilsen Therese:)

    Erik Ribsskog 18. juli kl. 23:58

    Hei,

    ja jeg har hatt mange katter og noen hunder.

    Hvorfor spørr du om det, har du lest om det Noah-greiene?

    Jeg får ta en ting av gangen.

    Du er inngiftet i Dørum ja, ok.

    Hva var pikenavnet ditt da?

    Arne Dørumsgaard, var min morfars fetter.

    Han var sønn av broren til Asbjørn Dørumsgaard, (en kjent dikter), og Helga Dørumsgaard, (min oldemor).

    De var fra Rælingen, mener jeg.

    Her kan du høre Asbjørn Dørumsgaard fortelle selv, (onkelen til Arne Dørumsgaard):

    http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/07/her-kan-man-hre-min-oldemor-helga.html

    Faren var fra Oppdal.

    Og mora, som het Karen Pedersdatter Fladeby vel, var fra Enebakk.

    Så Hedemark, det er ukjent for meg.

    Kanskje de har blanda Enebakk og Hedemark?

    Hva vet jeg.

    Du er kanskje fan av Arne Dørumsgaard, siden dere begge har så variert musikksmak?

    Jeg synes det er litt rart at du ikke vil si hva mannen din heter.

    Men jeg kan jo søke på Gule Sider.

    Jeg regner med at du er Hanne Therese Dørum, som bor i Pyntestredet 2, i Halden.

    Men der fant jeg ingen Hr. Dørum.

    Så det syntes jeg var spesielt.

    Men men.

    Her er mer om dette:

    http://www.gulesider.no/tk/search.c?q=Pyntestredet+2

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Problemene i Rimi, står det mer om her:

    http://johncons-mirror.blogspot.com/search/label/'Rimi-fella'

    PS 2.

    Du kan si til mannen din, at min tippoldefar het Arnt Olsen Dørumsgaard, og var fra Oppdal.

    Så vi er nok i slekt.

    Er mannen din fra Trøndelag og Oppdal da?

    Bare nysgjerrig på hvem som skriver.

    Igjen takk for svar!

    Erik Ribsskog 19. juli kl. 00:09

    Den filmen het 'Sommeren jeg fylte 15', så jeg på internett, i går kveld.

    Den ble sendt på TV, ganske tidlig, en kveld, i sommerferien kanskje, på begynnelsen av 80-tallet.

    Og det var med puling og det hele, noen tenåringer da, på en gård i Skotbu, i Ski.

    Og dette var på en tid, da pornoblader med sex i, var sjeldne i Norge.

    Og det ikke fantes internett.

    Så det var ikke dagligkost, for å si det sånn.

    Etter at farfaren min så den filmen, mens jeg lå foran TV-en eller satt i en sofa og så på.

    Så måtte dem ommøblere stua.

    Sånn at TV stod mot vinduene.

    Og ikke mot sentralfyringa.

    Så dem måtte ommøblere hele stua.

    Jeg erikke sikker på om det var pga. den flimen.

    Men jeg lurer litt på det.

    Noe rart var det nok ihvertfall.

    At det ble litt rar stemning, av å se sånn moderne norsk film med knulling osv, på TV, med bestefaren sin.

    Det var som å se South Park, med Uncle-fucker sangen osv., med onkelen sin, som jeg gjorde i 2005, husker jeg, da NRK sendte den.

    Da jeg jobba på en gård hos min onkel Martin, i Kvelde, hvor han var med på å prøve å få meg drept.

    Så jeg flykta til Liverpool, og her er jeg enda, fem år seinere.

    Så sånn var det.

    Så filmer bør kanskje ses sammen med folk på ens egen alder.

    Ellers blir det kanskje kultur-kræsj, eller generasjons-kræsj.

    Hva vet jeg.

    Hvem vet

    Vi får se.

    Bare noe jeg tenkte på.












  • Gmail – Til Røsjordet, oppdatering







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til Røsjordet, oppdatering





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Jul 18, 2010 at 7:41 PM





    To:

    postmottak@fmoa.no



    Hei,

    her kan man se det, at noen i Sveits, søker på mitt navn og CIA og Bertelsmann og en amerikansk privatdetektiv, med navn Nick Ewans.
    (Jeg har en arbeidssak mot Bertelsmann Arvato Ltd's Microsoft Scandinavian Product Activation), her i Liverpool, i England.

    Og noen falske rykter, om at jeg skal være pervo og pedo.
    Sikkert spredd av CIA, eller noen andre, som nok må ha gjort noe galt mot meg, eller har en agenda mot meg.

    Og dere hos FMOA, sitter på bakenden deres, i år etter år, og nekter å la meg få en advokat.
    Er dette noe bra for Norge, tror dere, at dette fortsetter i år etter år?
    (Jeg er i Heimevernet og NITO, og det som er).

    Når skal dere se gjennom den tåka som er inni huene deres og se fornuften?
    Det virker helt håpløst og meningsløst for meg, det som dere driver med.
    Det er så mange andre ting i Norge, som venter på at dere skal få ut fingeren, så dere stopper opp rettsamfunnet i Norge, vil jeg si.

    Er dere 'besatt' av CIA?
    Nå får dere våkne opp!
    Erik Ribsskog





    sveits skjermbilde.JPG
    199K




    PS.

    Her er vedlegget:

    sveits skjermbilde

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen