-
Gmail – Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Fri, Jul 16, 2010 at 4:39 PM
To:
lars.helle@dagbladet.no
Hei,jeg lurte på hva det kan komme av, at hver gang jeg blir utsatt for personangrep, og trakassering og mobbing, på deres kommentarsystem.Og når jeg klager på det.Så skjer det aldri noen verdens ting, uansett om jeg kan definisjonen for trakassering, og skjønner at dette er personangrep og trakassering.Det står i Vær Varsom-plakaten at dere ikke skal henge ut og trakassere enkeltpersoner.Hvorfor har dere to standarder?En for for politikere og andre i eliten.Dem blir beskytta kan man se, mot gapestokk osv.
Mens vanlige folk de må tåle all mulig dritt uten at noen reagerer, på deres kommentarsystem.Hva skyldes denne slappheten og unnfallenheten og inkompetansen fra deres moderatorer av kommentarsystemet deres?Noen folk bruker visst det bare for å hersje med folk, som ønsker å bruke yttringsfriheten sin.Det er som at folk som ønsker å delta i samfunnsdebatten, blir organisert angrepet, synes jeg.Av folk som ønsker å kneble en saklig samfunnsdebatt i Norge.Og bruker ufine metoder for å lykkes med dette, som skjellsord og personkarakteristikker.Jeg synes at moderatorene ders tolererer for mye, at enkeltpersoner, blir angrepet på deres kommentarsystem.Det blir sånn, at man nesten ikke orker å stikke fram hue, for å si sin mening.Det er som at man blir utsatt for 'mobstere' på nettet, synes jeg.Og det er ikke bra for landet, hvis folk ikke tørr å si sin mening, for at da blir angrepet av anonyme og organiserte internett-krigere.Derfor synes jeg at avisene, kanskje spesielt deres, må bli flinkere til å slå ned på personangrep.Det er en ting å være liberale.Men Norge er et sivilisert samfunn.Og det er ingen erklærte kriger i Norge, i dag.Det er ikke erklært borgerkrig i Norge, i dag.Derfor burde det slås ned på ufin oppførsel og ufine og organiserte personangrep.Hvor folk er fiendtlige og krigerske og angriper personen og ikke diskuterer sak.Altså man tar mannen og ikke ballen, for å bruke det utrykket.Og det skjer igjen og igjen, hver eneste dag, på deres kommentarsystem.At folk diskuterer person og ikke sak.Og kommer med ufine karakteristikker.Og da prøver jeg å varsle om det.(Som jeg har gjort kanskje 50 ganger.Noe sånt).
Og ingenting skjer.Det eneste som hjelper er å ringe.Men hvorfor har dere den varsle-knappen da?Hvis man må ringe uansett.Det er jo bare tull.Så jeg håper dere kan skjerpe dere litt her.Mvh.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Subject: Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
Date: 2010/7/16To: support@db.no
Det var visst Thor Gjermund Eriksen jeg mente.
Dem pleier visst ikke å sitte så lenge, de redaktørene i Dagbladet.
Det var en på 70-tallet som het Arve Solstad, som satt lenge, så jeg på Wikipedia.
Kanskje dere burde ta tilbake han.Hvis han ikke er død da.
Hvem vet.Jeg bare fleiper, det er ikke så seriøst det her, jeg skal sende det til han redaktøren.
Takk for hjelp!Mvh.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/7/16
Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
To: "Dagbladet.no Support" <support@db.no>Ok,
jeg trodde det var dårlig kundeservice 🙂Jeg skjønner at det blir mange redaktører å holde styr på.Hvor mange redaktører er det siden han Hyland Eriksen, eller hva han het?Fra slutten av 90-tallet vel.(Bare fleiper).Mvh.Erik Ribsskog2010/7/16 Dagbladet.no Support <support@db.no>Ok, ikke helt oppdatert etter redaktørbyttet da. Ja, det stemmer, lars.helle@dagbladet.no
Den 16. juli 2010 14.24 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:Hei,
det står bare: Ansvarlig redaktør Dagbladet/Dagbladet.no: Lars HelleEr det lars.helle@dagbladet.no da?Erik Ribsskog
2010/7/16 Dagbladet.no Support <support@db.no>Kontaktinformasjon til Lars Helle og Alexandra Beverfjord finner du nederst på dagbladet.no
Den 14. juli 2010 16.59 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:Hei,
ja, det hadde kanskje vært litt artig å vite, for det virker ikke som om noen gjør noe som helst, når man varsler om personangrep.Så hvis dere kunne sendt dette videre til en av de.Mvh.Erik Ribsskog2010/7/14 Dagbladet.no Support <support@db.no>
Hei.Det er vår redaksjon som håndterer moderering av kommentarer til artikler. Så også de som varsles.Vurderingen av hvilke kommentarer som evt. skal fjernes på bakgrunn av mottat varsel, baserer seg på redaksjonelle retningslinjer for moderering.Har du spørsmål vedr. disse retningslinjene, ta kontakt med ansvarlig redaktør Lars Helle, eller nyhetsredaktør Alexandra Beverfjord.Den 13. juli 2010 08.54 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:Hei,jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.Mvh.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2010/4/20
Subject: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
To: support@db.noHei,
en annen anonym internettkriger, med nick 'Stilig kis', misbruker også kommentarfunksjonen deres, på samme måte som 'Bjartleif Gudrulfsen', og benytter enhver anledning, til å komme med anoym edder og galle mot meg, hver gang jeg drister meg til å skrive en kommentar til en av deres artikler, på Dagbladet.no.Her er profilen til Stilig kis, hvor man kan se at han angriper meg og kaller med stygge ting som pedofil og annet, som en terrorist, vil jeg si, kanskje drevet av noe hat mot nordmenn, eller noe, hva vet jeg.Jeg trykker alltid på den varsle-knappen, hvis jeg blir utsatt for personangrep.Men, det skjer aldri noe.Det virker ikke som at dere forstår hva et personangrep er hos dere.Dere gjør ihvertfall ikke noe med slike personangrep, så hva den varsle-funksjonen er til, det vet jeg ikke, det er nesten bare som en vits.Om 'Stilig kis' og 'Bjartleif Gudrulfsen' er i samme 'mob'/undergrunns-gruppering, det vet jeg ikke.Men det er vel kanskje grunn til å mistenke det.Det er også mange fler som angriper meg på samme måten, og mye av dette er nok ko-ordinert, av noe 'mob', eller CIA, eller noe sånt, som vil svekke norske folks identitet, (kanskje siden jeg har et krav på å være en norsk baron, etter Cort Adeler, som jeg har søkt Kongen om å få bli), og at CIA, eller andre, ønsker å svekke norsk kultur/identitet, og derfor motarbeider meg personlig, gjennom noe undergrunn, som del av kulturimperalisme fra USA, f.eks?Noe sånt.Ihvertfall så blir jeg utsatt for terrorisme hos dere, og jeg savner at dette tar dette alvorlig nok.Med hilsenErik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2010/4/20
Subject: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
To: support@db.noHei,
jeg har lagt merke til at dere ikke har noen varsleknapp, for når man blir angrepet av en anynom mob, på kommentarsystemet deres.Jeg blir stadighet angrepet av de samme anonyme 'internettkrigerne', uansett hva jeg kommenterer om, på deres kommentarsystem.Et eksempel er denne Bjartleif Gudrulfsen.Som har denne profilsiden:Han angrep meg, både under artiklen om e-poster etter kl. 23 og under artikkelen om Løvenskiold-rettsaken.Hvis man ser på min kommentar, om e-poster etter kl. 23., så var det mange som mente noe lignende av meg.Men denne 'Bjartleif Gudrulfsen', angriper kun meg.Og han angrep også meg personlig, forrige gang jeg kommenterte hos dere, om Løvenskiold.Og det er slitsomt, å til stadighet få navnet sitt svertet, av sånne anonyme 'hatere'.Jeg lurer på om dette kan være noe som henger igjen fra tiden jeg jobbet som butikksjef i Rimi, hvor noen av mine butikksjef-kollegaer og andre sjefer oppover i systemet, virka mer som gatebøller noen ganger, enn som forretningsfolk.Kanskje dere burde hatt det sånn, at folk må bruke sitt ekte navn?Hvis jeg sender om dette politiet, så sitter de bare på stumpen sin, og gjør ingen verdens ting.
Så kanskje dere kan gi meg navnet på denne terroristen, (må man vel kalle folk som driver med anonym personforfølgelse og terrorisering og sverting av navn), Bjartleif Gudrulfsen?Mvh.
Erik Ribsskog
—
MvhDagbladet.no kundestøtte
support@dagbladet.no
-
Gmail – Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Fri, Jul 16, 2010 at 4:25 PM
To:
support@db.no
Det var visst Thor Gjermund Eriksen jeg mente.Dem pleier visst ikke å sitte så lenge, de redaktørene i Dagbladet.
Det var en på 70-tallet som het Arve Solstad, som satt lenge, så jeg på Wikipedia.
Kanskje dere burde ta tilbake han.Hvis han ikke er død da.
Hvem vet.Jeg bare fleiper, det er ikke så seriøst det her, jeg skal sende det til han redaktøren.
Takk for hjelp!Mvh.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/7/16
Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
To: "Dagbladet.no Support" <support@db.no>Ok,
jeg trodde det var dårlig kundeservice 🙂Jeg skjønner at det blir mange redaktører å holde styr på.Hvor mange redaktører er det siden han Hyland Eriksen, eller hva han het?Fra slutten av 90-tallet vel.(Bare fleiper).Mvh.Erik Ribsskog2010/7/16 Dagbladet.no Support <support@db.no>Ok, ikke helt oppdatert etter redaktørbyttet da. Ja, det stemmer, lars.helle@dagbladet.no
Den 16. juli 2010 14.24 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:Hei,
det står bare: Ansvarlig redaktør Dagbladet/Dagbladet.no: Lars HelleEr det lars.helle@dagbladet.no da?Erik Ribsskog
2010/7/16 Dagbladet.no Support <support@db.no>Kontaktinformasjon til Lars Helle og Alexandra Beverfjord finner du nederst på dagbladet.no
Den 14. juli 2010 16.59 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:Hei,
ja, det hadde kanskje vært litt artig å vite, for det virker ikke som om noen gjør noe som helst, når man varsler om personangrep.Så hvis dere kunne sendt dette videre til en av de.Mvh.Erik Ribsskog2010/7/14 Dagbladet.no Support <support@db.no>
Hei.Det er vår redaksjon som håndterer moderering av kommentarer til artikler. Så også de som varsles.Vurderingen av hvilke kommentarer som evt. skal fjernes på bakgrunn av mottat varsel, baserer seg på redaksjonelle retningslinjer for moderering.Har du spørsmål vedr. disse retningslinjene, ta kontakt med ansvarlig redaktør Lars Helle, eller nyhetsredaktør Alexandra Beverfjord.Den 13. juli 2010 08.54 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:Hei,jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.Mvh.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2010/4/20
Subject: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
To: support@db.noHei,
en annen anonym internettkriger, med nick 'Stilig kis', misbruker også kommentarfunksjonen deres, på samme måte som 'Bjartleif Gudrulfsen', og benytter enhver anledning, til å komme med anoym edder og galle mot meg, hver gang jeg drister meg til å skrive en kommentar til en av deres artikler, på Dagbladet.no.Her er profilen til Stilig kis, hvor man kan se at han angriper meg og kaller med stygge ting som pedofil og annet, som en terrorist, vil jeg si, kanskje drevet av noe hat mot nordmenn, eller noe, hva vet jeg.Jeg trykker alltid på den varsle-knappen, hvis jeg blir utsatt for personangrep.Men, det skjer aldri noe.Det virker ikke som at dere forstår hva et personangrep er hos dere.Dere gjør ihvertfall ikke noe med slike personangrep, så hva den varsle-funksjonen er til, det vet jeg ikke, det er nesten bare som en vits.Om 'Stilig kis' og 'Bjartleif Gudrulfsen' er i samme 'mob'/undergrunns-gruppering, det vet jeg ikke.Men det er vel kanskje grunn til å mistenke det.Det er også mange fler som angriper meg på samme måten, og mye av dette er nok ko-ordinert, av noe 'mob', eller CIA, eller noe sånt, som vil svekke norske folks identitet, (kanskje siden jeg har et krav på å være en norsk baron, etter Cort Adeler, som jeg har søkt Kongen om å få bli), og at CIA, eller andre, ønsker å svekke norsk kultur/identitet, og derfor motarbeider meg personlig, gjennom noe undergrunn, som del av kulturimperalisme fra USA, f.eks?Noe sånt.Ihvertfall så blir jeg utsatt for terrorisme hos dere, og jeg savner at dette tar dette alvorlig nok.Med hilsenErik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2010/4/20
Subject: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
To: support@db.noHei,
jeg har lagt merke til at dere ikke har noen varsleknapp, for når man blir angrepet av en anynom mob, på kommentarsystemet deres.Jeg blir stadighet angrepet av de samme anonyme 'internettkrigerne', uansett hva jeg kommenterer om, på deres kommentarsystem.Et eksempel er denne Bjartleif Gudrulfsen.Som har denne profilsiden:Han angrep meg, både under artiklen om e-poster etter kl. 23 og under artikkelen om Løvenskiold-rettsaken.Hvis man ser på min kommentar, om e-poster etter kl. 23., så var det mange som mente noe lignende av meg.Men denne 'Bjartleif Gudrulfsen', angriper kun meg.Og han angrep også meg personlig, forrige gang jeg kommenterte hos dere, om Løvenskiold.Og det er slitsomt, å til stadighet få navnet sitt svertet, av sånne anonyme 'hatere'.Jeg lurer på om dette kan være noe som henger igjen fra tiden jeg jobbet som butikksjef i Rimi, hvor noen av mine butikksjef-kollegaer og andre sjefer oppover i systemet, virka mer som gatebøller noen ganger, enn som forretningsfolk.Kanskje dere burde hatt det sånn, at folk må bruke sitt ekte navn?Hvis jeg sender om dette politiet, så sitter de bare på stumpen sin, og gjør ingen verdens ting.
Så kanskje dere kan gi meg navnet på denne terroristen, (må man vel kalle folk som driver med anonym personforfølgelse og terrorisering og sverting av navn), Bjartleif Gudrulfsen?Mvh.
Erik Ribsskog
—
MvhDagbladet.no kundestøtte
support@dagbladet.no
-
Gmail – SV: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
SV: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Fri, Jul 16, 2010 at 2:26 PM
To:
PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
Hei,ja, det er fint å forelegge synspunkter.Men jeg mener at pga. feil behandling, så må den klagen tas opp på en ordentlig måte, på en 'u-forenklet' måte, hos PFU.For det er klart for meg, at grunnet til at Nyhuus valgte å behandle den klagen, på en forenklet måte, var fordi at jeg kom inn på Solskjær sin klage, i den telefonsamtalen jeg hadde med Nyhuus, for et par år siden.
(Etter at jeg nok må ha blitt litt provosert).Det er ihvertfall sånn det virker for meg.Jeg synes også det er rart, at jeg ikke har fått noe ordentlig svar fra dere, på mine henvendelser, (blant annen mange direkte til han Kokkvoll, på hans private(!) e-post adresse, som jeg fikk oppgitt av dere), de siste årene.Men jeg skjønner at dere har ferie der nå, så jeg får vel prøve å være litt tålmodig til etter ferien da.Jeg har lagt merke til at andre organisasjoner, her i England, som jeg har vært borti siden jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian', og ikke får mine rettigheter fra politiet, de har ting som klage og ankeprosedyrer lagt ut på nettet osv.Men men, bare et forslag.Jeg synes det er dårlig at dere bare svarer ordentlig i sommerferien ihvertfall.Men men.Mvh.Erik Ribsskog2010/7/16 PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>Hei!
Ja, sjefen hans – generalsekretæren i NP, Per Edgar Kokkvold –
er orientert om saken, og han vil forelegge Nyhuus dine synspunkter.På våre nettsider finnes det kun informasjon om prosedyren for å
klage til PFU. Ellers eksisterer det lite.Grunnet ferietid og liten bemanning på vårt kontor de neste
ukene, beror saken inntil videre.Mvh
Trude Hansen
organisasjonssekretær
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 16. juli 2010 14:31
Til: PFU Pressens faglige utvalg
Emne: Re: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"
Hei,
altså, hvis jeg vil klage på Kjell Nyhuus, så må dere jo
sende det til sjefen hans.Da er det en arbeidsoppgave for sjefen hans.
Det er vanlig organisasjonsteori.
Jeg savner ting som klageprosedyrer og ankeprosedyrer hos
dere.Er det noe sted jeg kan finne om det på nettet?
Mvh.
Erik Ribsskog
2010/7/16 PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
Hei!
Vi bekrefter å ha mottatt ytterligere
e-poster fra deg med kommentarer til PFU-sekretariatets saksbehandling og
arbeidsform. Før vi eventuelt kan foreta oss noe, må dine synspunkter
forelegges Kjell Nyhuus, ettersom de jo direkte berører ham. Og ja, det stemmer
at han er på ferie nå.Mvh
PFU-sekretariatet
Trude Hansen
Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 15. juli 2010 19:14
Til: PFU Pressens faglige utvalg
Emne: Re: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"
Hei
igjen,jeg
var kanskje litt slem i den siste e-posten, men jeg er litt trøtt her i dag,
pga. ganske tidlig møte på the Jobcentre osv.Men,
jeg ville klage på Nyhuus, for han mistet objektiviteten sin.Vi pratet sammen om min klage, over telefon.
Og
samtalen gikk i stampe, (uten at jeg husker hvorfor nå, for dette var i 2007
eller 2008).Og
da, så sa ble det litt opphetet kanskje.Så sa jeg, at jeg skjønte at Solskjær klagde på PFU, (jeg pleier ikke å miste
besinnelsen, så jeg ble kanskje litt provosert).Og
da klikka det for Nyhuus.Da ble han uhøflig, ufin, truende og sleivkjefta, sånn som jeg husker det.
Altså, han sa noe om at 'å klage til PFU, var som å pisse i motvind'.
Altså, noe jeg ikke tenkte så mye på da, på hvordan jeg skulle forklare.
Men,
det må vel bli sånn, at PFU er mektige, (som vinden), så PFU må man være redd
for.(Altså truende).
Og på slutten av samtalen, så hinta han sterkt om, (at siden jeg nevnte
Solskjær), så skulle han bare behandle klagen min på forenklet måte.Så han mista helt objektiviteten sin, vil jeg si.
Så jeg skulle ønske at dere kunne ta opp den klagesaken min, (den fra 2008),
på en 'u-forenklet' måte, i PFU.Og jeg ønsker å klage på at Nyhuus var truende og uhølig og ufin og
sleivkjefta, på telefonen.Og jeg ønsker å klage på at dere ikke har svart ordentlig på mine henvendelser,
de siste par årene.(Men Nyhuus er kanskje på ferie nå, så det er kanskje derfor PFU/Norsk
Presseforbund plutselig svarer meg ordentlig?Eller er det hun Andersen hos dere, som har tulla?).
Mvh.
Erik Ribsskog
2010/7/15
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Hei
igjen,altså,
sånn som det virker for meg.Så sitter det en sånn kynisk, gjennom-alkoholisert og halvråtten av lungekreft,
sleivkjefta og uten evne til empti, presse-kjøter der, ved navn Kjell Nyhus.Som mer eller mindre vilkårlig, bestemmer at den og den klagen, skal gå til
forenklet behandling.Jeg tror han sleivkjefta drittsekken der, (som han virka som for meg), har noen
evne til finfølelse eller empti, etter all den fylla på dasslokket, eller hva
det heter, som jeg forestiller meg, at han sikkert har vært på.Jeg skulle ønske dere hadde en person, som klarer å oppføre seg ordentlig der,
som kunne behandla klagen min.Jeg viste til og med til hvilke punkter i Vær Varsom-plakaten, som ble brutt,
og forklarte rundt dette.Så at dere bare skal synse vekk en sånn klage, i bakrus nærmest, det synes jeg
blir for ille.Så da lurte jeg på om dere hadde en klage-prosedyre der.
For de andre hos dere, har bare kødda med meg, de siste par årene, når det
gjelder denne saken.Så jeg har ikke fått noe ordentlig svar, om omtrent noe som helst, fra dere.
Mvh.
Erik Ribsskog
———-
Forwarded message ———-From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/7/15
Subject: Re: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"
To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
Hei,
det
er jo ikke noe som jeg gjør først nå, at jeg purrer på dette brevet.Dette har jeg kontaktet dere om regelmessig, de siste månedene.
Og jeg har prøvd å anke denne avgjørelsen, til Nordby, eller hva han het, til
han Kochvoll, som er sjefen hos dere.(Men
han Norby, han dreiv bare og var sleivkjefta, på telefonen, og sa at å klage
til PFU var som å 'pisse i motvind', osv.Så han var jo som den presse-kjøteren.
Han var som kameraten til han 'alkisen' som var sjef i TV2, syntes jeg.
Men
men).Jeg har sendt en rekke e-poster, hvor jeg har purret på dette, og jeg har ringt
hun Andersen hos dere, og bedt henne få sjefen deres til å svare.Jeg har også sendt det til han i TV2 som er i ledelsen for PFU.
Men
hva skal til for å få en klage behandlet hos dere?Nå
virker det som at jeg har en 'vettug' person, som svarer meg ordentlig her.Hvordan er klageprosedyrene deres?
Er det mulig å få noe svar på det også?
Mvh.
Erik Ribsskog
2010/7/15
PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>Hei, igjen!
Så langt jeg kan se, har vi vel ikke
ventet i to år med å gi deg tilbakemelding, ettersom det altså ble sendt et
formelt brev til deg 14. oktober 2008 der det ble orientert om at vi etter en
vurdering kom til at det ikke forelå brudd på god presseskikk. Dersom du ikke
har mottatt dette brevet før nå, må jeg på vegne av sekretariatet beklage dette,
men jeg kan ikke se at vi har notert at det er kommet i retur eller annet.Som du vil se av vår statistikk
(vedlagt), er det vel så mange klager som blir ”forenklet”, ”avvist” eller ”henlagt”,
som klager som gjennomgår ”full” behandling. Det er altså ikke et forsøk
på å ”tøyse med folk” vi driver med, selv om vi ikke benytter den ”fulle”
behandlingsformer i alle tilfeller.I vårt arbeid forholder vi oss til de
retningslinjer vi har fått, og som NPs styre har vedtatt. Du kan selvsagt ha
meninger om dette, og en eventuell klage på saksbehandlingen må i så fall
rettes til styret.God sommer!
Mvh
PFU-sekretariatet
Trude Hansen
organisasjonssekretær/
saksbehandler …………………………
…….. Norsk Presseforbund
Pb. 46 Sentrum
0101 OSLO
Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 14. juli 2010 17:24
Til: PFU Pressens faglige utvalg
Emne: Re: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"
Hei,
ja
det syntes jeg var veldig spesielt, at dere venta i to år, med å si fra om
dette.Det er tydelig at et eller annet ikke var som det burde her.
Jeg
har hørt at dere hadde 'forenklet behandling'.Jeg skulle ønske at dere tok dette opp på en ordentlig måte, og slutter å tøyse
med folk, på denne måten.Og
jeg vil gjerne klage på at dere bruker to år på å si fra om en avgjørelse, her
er det et eller annet som ikke stemmer.Er dere korrupte?
Med
hilsenErik
Ribsskog2010/7/14
PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>Hei!
Jeg har nå sjekket litt i arkivet vårt
for å finne frem til saken fra 2008, som du refererer til. Det viser seg at
denne saken ble håndtert og besvart i brev av 14. oktober 2008 (se vedlegg), og
saken ble forelagt utvalget i deres møte 28. oktober 2008. Utvalget hadde ingen
kommentarer utover de som fremkommer i det tilsendte brevet. Utvalget var altså
enig i at de innklagede mediene ikke hadde brutt god presseskikk. Dette er
bakgrunnen for at du ikke har mottatt noe videre brev fra oss. Det er mulig vi
burde formidlet dette tydeligere til deg, ettersom du tydeligvis hadde andre
forventninger til saksbehandlingen her hos oss, men saken din er altså er
håndtert i tråd med vanlig prosedyre for denne typen klagehenvendelser og
ansett som avsluttet.Mvh
PFU-sekretariatet
Trude Hansen
organisasjonssekretær/
saksbehandler …………………………
…….. Norsk Presseforbund
Pb. 46 Sentrum
0101 OSLO
Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 13. juli 2010 18:34
Til: PFU Pressens faglige utvalg
Emne:
Re: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"Hei,
takk
for svar!Dere
kan kanskje se på disse henvendelsene, som en oppdatering, på den klagen jeg
sendte, på debattforumene til Dagbladet, Aftenposten, VG og Nettavisen, i 2008,
var det vel.Da begrunnet jeg klagen ifølge Vær Varsom-plakaten.
Og
sendte vel bortimot 100 vedlegg/eksempler.Kanskje dere burde svare ordentlig på den klagen snart, for den har dere sitti
på i hundre år snart.Med hilsen
Erik Ribsskog
2010/7/13
PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>Hei!
Vi bekrefter med dette å ha mottatt din
e-post av 10. juli 2010 vedrørende Dagbladet. Slik vi forstår deg, ønsker du å
klage inn Dagbladet til PFU på bakgrunn av deres generelle håndtering av
kommentarer i deres debatt-/bloggforum på nett. Vi må imidlertid gjøre
oppmerksom på at PFU ikke behandler slike generelle klager. For at PFU skal
kunne foreta seg noe, må det foreligge formelle, begrunnede klager på konkrete
publiseringer, og det må gjøres klart hvilke presseetiske overtramp klager
mener den aktuelle redaksjonen har begått. I den forbindelse ber vi om at
klager henviser til konkrete punkter i Vær Varsom-plakaten. Videre må vi ha
oppgitt full postadresse på klager, ettersom klagebehandlingen skjer via
vanlig post fra vår side. Vi må også ha kopi av det fullstendige materialet som
påklages.Når det gjelder eksempelet du har
vedlagt e-posten sendt 10. juli, er det noe uklart for oss hvilke kommentarer
du egentlig reagerer på.Videre bekrefter vi å ha mottatt også
ytterligere to e-poster fra deg i dag 13. juli (vedlagt). I disse to sist
mottatte e-postene henviser du til tidligere henvendelser til PFU. Så langt vi
kan se har heller ikke disse en form som tilfredsstiller våre krav til en klage
(se over), og av den grunn er disse ikke behandlet.Mvh
PFU-sekretariatet
Trude Hansen
organisasjonssekretær/
saksbehandler …………………………
…….. Norsk Presseforbund
Pb. 46 Sentrum
0101 OSLO
Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 10. juli 2010 05:29
Til: PFU Pressens faglige utvalg
Emne: Klage på Dagbladet
Hei,
jeg
vil klage på det, at Dagbladet aldri sletter trakasserende kommentarer.Jeg
sender et eksempel her.De sletter ikke, og så utarter det til ordkrig, og så sikkert vendetta og det
som er.Dagbladet
forstår rett og slett ikke nødvendigheten av, at de må respektere folks rett
til å bli oppført ordentlig mot.Dagbladet
aksepterer alt for mye av mobbing og personangrep.Dette vil jeg klage på.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Gmail – Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Fri, Jul 16, 2010 at 1:26 PM
To:
support@db.no
Jeg synes dere gjør dere vanskelige.Er det ikke bare å skrive den j*vla e-post adressen da.———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/7/16
Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
To: "Dagbladet.no Support" <support@db.no>Hei,
det står bare: Ansvarlig redaktør Dagbladet/Dagbladet.no: Lars HelleEr det lars.helle@dagbladet.no da?Erik Ribsskog
2010/7/16 Dagbladet.no Support <support@db.no>Kontaktinformasjon til Lars Helle og Alexandra Beverfjord finner du nederst på dagbladet.no
Den 14. juli 2010 16.59 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:Hei,
ja, det hadde kanskje vært litt artig å vite, for det virker ikke som om noen gjør noe som helst, når man varsler om personangrep.Så hvis dere kunne sendt dette videre til en av de.Mvh.Erik Ribsskog2010/7/14 Dagbladet.no Support <support@db.no>
Hei.Det er vår redaksjon som håndterer moderering av kommentarer til artikler. Så også de som varsles.Vurderingen av hvilke kommentarer som evt. skal fjernes på bakgrunn av mottat varsel, baserer seg på redaksjonelle retningslinjer for moderering.Har du spørsmål vedr. disse retningslinjene, ta kontakt med ansvarlig redaktør Lars Helle, eller nyhetsredaktør Alexandra Beverfjord.Den 13. juli 2010 08.54 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:Hei,jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.Mvh.Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2010/4/20
Subject: Oppdatering/Fwd: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
To: support@db.noHei,
en annen anonym internettkriger, med nick 'Stilig kis', misbruker også kommentarfunksjonen deres, på samme måte som 'Bjartleif Gudrulfsen', og benytter enhver anledning, til å komme med anoym edder og galle mot meg, hver gang jeg drister meg til å skrive en kommentar til en av deres artikler, på Dagbladet.no.Her er profilen til Stilig kis, hvor man kan se at han angriper meg og kaller med stygge ting som pedofil og annet, som en terrorist, vil jeg si, kanskje drevet av noe hat mot nordmenn, eller noe, hva vet jeg.Jeg trykker alltid på den varsle-knappen, hvis jeg blir utsatt for personangrep.Men, det skjer aldri noe.Det virker ikke som at dere forstår hva et personangrep er hos dere.Dere gjør ihvertfall ikke noe med slike personangrep, så hva den varsle-funksjonen er til, det vet jeg ikke, det er nesten bare som en vits.Om 'Stilig kis' og 'Bjartleif Gudrulfsen' er i samme 'mob'/undergrunns-gruppering, det vet jeg ikke.Men det er vel kanskje grunn til å mistenke det.Det er også mange fler som angriper meg på samme måten, og mye av dette er nok ko-ordinert, av noe 'mob', eller CIA, eller noe sånt, som vil svekke norske folks identitet, (kanskje siden jeg har et krav på å være en norsk baron, etter Cort Adeler, som jeg har søkt Kongen om å få bli), og at CIA, eller andre, ønsker å svekke norsk kultur/identitet, og derfor motarbeider meg personlig, gjennom noe undergrunn, som del av kulturimperalisme fra USA, f.eks?Noe sånt.Ihvertfall så blir jeg utsatt for terrorisme hos dere, og jeg savner at dette tar dette alvorlig nok.Med hilsenErik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2010/4/20
Subject: Angrep fra anonyme internettkrigere på Dagbladets kommentarsystem
To: support@db.noHei,
jeg har lagt merke til at dere ikke har noen varsleknapp, for når man blir angrepet av en anynom mob, på kommentarsystemet deres.Jeg blir stadighet angrepet av de samme anonyme 'internettkrigerne', uansett hva jeg kommenterer om, på deres kommentarsystem.Et eksempel er denne Bjartleif Gudrulfsen.Som har denne profilsiden:Han angrep meg, både under artiklen om e-poster etter kl. 23 og under artikkelen om Løvenskiold-rettsaken.Hvis man ser på min kommentar, om e-poster etter kl. 23., så var det mange som mente noe lignende av meg.Men denne 'Bjartleif Gudrulfsen', angriper kun meg.Og han angrep også meg personlig, forrige gang jeg kommenterte hos dere, om Løvenskiold.Og det er slitsomt, å til stadighet få navnet sitt svertet, av sånne anonyme 'hatere'.Jeg lurer på om dette kan være noe som henger igjen fra tiden jeg jobbet som butikksjef i Rimi, hvor noen av mine butikksjef-kollegaer og andre sjefer oppover i systemet, virka mer som gatebøller noen ganger, enn som forretningsfolk.Kanskje dere burde hatt det sånn, at folk må bruke sitt ekte navn?Hvis jeg sender om dette politiet, så sitter de bare på stumpen sin, og gjør ingen verdens ting.
Så kanskje dere kan gi meg navnet på denne terroristen, (må man vel kalle folk som driver med anonym personforfølgelse og terrorisering og sverting av navn), Bjartleif Gudrulfsen?Mvh.
Erik Ribsskog
—
MvhDagbladet.no kundestøtte
support@dagbladet.no
-
Gmail – Complaint against the Jobcentre Williamson Sq.

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Complaint against the Jobcentre Williamson Sq.
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Fri, Jul 16, 2010 at 3:15 AM
To:
CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk
Hi,now I've digested the meeting even more.(Even if I'm still a bit down from it.From being attacked again and again).But, the meeting yesterday, was for me to explain, why the mix-up happened.But, I had already explained about this, in the e-mail to you, from 1/7, which you sent to Jobcentre Willamson Sq.So they shouldn't have had a 'crazy' meeting like this.They should have just, simply, printed out my e-mail, with the explanation from 1/7, and sent to the Independant Examiner.I don't understand why I had to explain about the same episode twice?I don't think this makes any sense.It's like Mr. Winther was ignorant, and ignored my inital e-mail about this.I'm still a bit shaken from the meeting, I must admit, it was the most horrible meeting I've ever been at.So that's why I'm sending you several e-mails.Hope this is alright!
Best regards,Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: Fri, Jul 16, 2010 at 2:04 AM
Subject: Fwd: Complaint against the Jobcentre Williamson Sq.
To: CONTACT-US@dwp.gsi.gov.ukHi again,
one of the reasons I think they should have prepared me more, for this meeting.Is that sudently, they asked me, about something that happened on the first of July.And I go to meetings at the Jobcentre every forthnight.And some days, there are both meetings at Sencia and the Jobcentre.So I don't remember exactly what happened on this and this date, in my head.But they demanded an answer about a detail that happened on this and this date.They didn't just accept my e-mail, where I explained what happened.I sent an e-mail, where I explained in a normal way what happened, on the same day this insident happened.It's like they didn't belive what I wrote in the e-mail then.They also accused me of going to the meeting late.
They said I was supposed to go there at 9.30.But that was the time, from before the Employement Zone meetings started.
I was told to go there at 11.15, a forthnight ago.This with the time, seemed like they had constructed, to attack me, to make me feel uncertain, og paralysed, or something.Because they attacked me time and again in the meeting, about different details.When I had explained about this, in the e-mail I sent, a forthnight ago.It wasn't like a civilised meeting, I think.It was like in the army, if you were captured by the enemy.And then interegated.(Even if this hasn't happened to me, when I served my conscription service).But from movies, I would think that's the only think I can think of, to compare it with.It was almost like you wouldn't have been surprised, if a 'goon' had come there, with some electricity torture-machine.Like one see in some movies, from Soviet-Russia etc.I thought it was really horrible, so I wanted to complain about this, and sends this update to try to explain a bit more.Best regards,Erik Ribsskog
Date: Fri, Jul 16, 2010 at 1:30 AMSubject: Complaint against the Jobcentre Williamson Sq.
To: CONTACT-US <CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk>Hi,
today, (or yesteday, since it's after midnight), I was at an interregation, at the Jobcentre.There was a mix-up, with the Sencia-meeting, a fourthnight ago, which I've explained about, what happened, in two e-mails, to this e-mail address.I recieved a letter, from the new Jobcentre-manager, Mr. Winther, on Wednesday.On Thursday, I was supposed to have an Employment Zone rewiev-meeting.But, also Mr. Winther participated at the meeting, which took the form of an interregation, I would say.I don't think it's right that they have a meeting with two people at the same time.And the interregation wasn't scheduled eighter.Since it was like a roasting, I think.Or 'grilling', like we say in Norway.I once had a meeting with the former Jobcentre-manger, Mrs. Hart, and she held that, in her office, at the 2. floor.But Mr. Winther had like an interregation, in the Employment Zone review-meeting.
Also Mrs. Hart didn't have an assistant in her meeting.But Mr. Winther had Gary there, to assist him.So, I thought it was a bit unclear why there where two people there, in the meeting.I think I should have received a letter about this special meeting, so that I could prepare for it.It seems that every time I go to this Jobcentre, they do something wrong, like this.I think it's like they have an agenda against me.(And the same with ICE).Also, Gary, in the meeting today, said that my Norwegian degree, which is comparable with a Higher National Diploma, is level 4.But I checked on the DirectGow website, and it's really level 5.So they are so in-competent there, I think.And also, I think Mr. Winther, had a bit unfriendly character.He spoke like an officer in the army, more than a business-person, I think.I think he acts a bit to though.Suddently, while I was standing, at the Jobseeker-machine, he almost attacked me, and told me he was the manager.But I had no appointment to see the manager, so this surprised me a bit.I think if the manager want's to have a meeting with a client at a Jobcentre, he should send a letter about this, in advance, so that the client can prepare for this.Especially since he had an assistant there, Gary, and also since his mood was rather grim, I'd say, (if that's the right word).So I wanted to complain about this, since it was like a surprise-attack, I think, regarding something I had really explained about earlier.(In e-mails to this e-mail address).I'm not sure if the attached those e-mails with my explanation, that they wanted in the meeting, for why I went to Sencia Pall Mall and not Sencia Hanover St.But the problem was I hadn't been given a referal-letter, only a folder.And I think the Jobcentre should put a ring, around the right address, in the folder.Or use a marker-pen, like I know JET employabilitiy-team uses, to explain that my degree is comparable with a Higher National Diploma, etc.So I wanted to complain about this horrible Jobcenter again, (I think I have to call it now).Thank you very much for your help in advance!Yours sincerely,Erik Ribsskog
-
PS.
Hun med rosa Radio City t-skjorte, på det nest siste bildet.
Hun spurte om jeg skulle være med på Everton-konkurranse, på radioen der.
Men, han som var mens jeg stod der, han hørte jeg fikk tre av tre riktige.
(De spurte om hvem Everton spilte mot, i Cupvinnercup-finalen, i 1985, og hvem hadde scort flest mål, for Everton gjennom tidene.
Svarene var Rapid Wien og Dixie Dean).
Så jeg syntes det hadde blitt så flaut, å svare feil.
Så jeg sa bare at jeg var fra Norge.
Og da sier nesten alle britisk damer noe rart, og går vekk.
Så det funker hver gang.
Så da slapp jeg å bli med på konkurranse på radioen.
Jeg hadde ikke sovet så mange timer heller, for jeg fikk ikke sove.
Så jeg skreiv på bloggen, og e-poster til biblioteket i Svelvik osv., istedet.
Og jeg hadde også blitt utsatt for en kraftig grilling, på the Jobcentre, på møtet der, like før.
Så jeg orka ikke mer, rett og slett.
Så jeg ble litt sky og sjenert da.
Men men, sånn er det.
Kanskje nesten gang eventuelt.
Jeg fikk også tatt noen videoer av de rare fotballspillerne.
Jeg får se om jeg klarer å få de lastet opp på YouTube.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er de nevnte videoene:
-
-
Gmail – SV: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
SV: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Thu, Jul 15, 2010 at 6:14 PM
To:
pfu@presse.no
Hei igjen,jeg var kanskje litt slem i den siste e-posten, men jeg er litt trøtt her i dag, pga. ganske tidlig møte på the Jobcentre osv.Men, jeg ville klage på Nyhuus, for han mistet objektiviteten sin.Vi pratet sammen om min klage, over telefon.Og samtalen gikk i stampe, (uten at jeg husker hvorfor nå, for dette var i 2007 eller 2008).Og da, så sa ble det litt opphetet kanskje.Så sa jeg, at jeg skjønte at Solskjær klagde på PFU, (jeg pleier ikke å miste besinnelsen, så jeg ble kanskje litt provosert).Og da klikka det for Nyhuus.Da ble han uhøflig, ufin, truende og sleivkjefta, sånn som jeg husker det.Altså, han sa noe om at 'å klage til PFU, var som å pisse i motvind'.Altså, noe jeg ikke tenkte så mye på da, på hvordan jeg skulle forklare.Men, det må vel bli sånn, at PFU er mektige, (som vinden), så PFU må man være redd for.(Altså truende).Og på slutten av samtalen, så hinta han sterkt om, (at siden jeg nevnte Solskjær), så skulle han bare behandle klagen min på forenklet måte.Så han mista helt objektiviteten sin, vil jeg si.Så jeg skulle ønske at dere kunne ta opp den klagesaken min, (den fra 2008), på en 'u-forenklet' måte, i PFU.
Og jeg ønsker å klage på at Nyhuus var truende og uhølig og ufin og sleivkjefta, på telefonen.
Og jeg ønsker å klage på at dere ikke har svart ordentlig på mine henvendelser, de siste par årene.(Men Nyhuus er kanskje på ferie nå, så det er kanskje derfor PFU/Norsk Presseforbund plutselig svarer meg ordentlig?Eller er det hun Andersen hos dere, som har tulla?).Mvh.Erik Ribsskog2010/7/15 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Hei igjen,
altså, sånn som det virker for meg.Så sitter det en sånn kynisk, gjennom-alkoholisert og halvråtten av lungekreft, sleivkjefta og uten evne til empti, presse-kjøter der, ved navn Kjell Nyhus.Som mer eller mindre vilkårlig, bestemmer at den og den klagen, skal gå til forenklet behandling.Jeg tror han sleivkjefta drittsekken der, (som han virka som for meg), har noen evne til finfølelse eller empti, etter all den fylla på dasslokket, eller hva det heter, som jeg forestiller meg, at han sikkert har vært på.Jeg skulle ønske dere hadde en person, som klarer å oppføre seg ordentlig der, som kunne behandla klagen min.Jeg viste til og med til hvilke punkter i Vær Varsom-plakaten, som ble brutt, og forklarte rundt dette.Så at dere bare skal synse vekk en sånn klage, i bakrus nærmest, det synes jeg blir for ille.Så da lurte jeg på om dere hadde en klage-prosedyre der.For de andre hos dere, har bare kødda med meg, de siste par årene, når det gjelder denne saken.Så jeg har ikke fått noe ordentlig svar, om omtrent noe som helst, fra dere.Mvh.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2010/7/15
Subject: Re: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"
To: PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>Hei,
det er jo ikke noe som jeg gjør først nå, at jeg purrer på dette brevet.Dette har jeg kontaktet dere om regelmessig, de siste månedene.Og jeg har prøvd å anke denne avgjørelsen, til Nordby, eller hva han het, til han Kochvoll, som er sjefen hos dere.(Men han Norby, han dreiv bare og var sleivkjefta, på telefonen, og sa at å klage til PFU var som å 'pisse i motvind', osv.Så han var jo som den presse-kjøteren.Han var som kameraten til han 'alkisen' som var sjef i TV2, syntes jeg.Men men).Jeg har sendt en rekke e-poster, hvor jeg har purret på dette, og jeg har ringt hun Andersen hos dere, og bedt henne få sjefen deres til å svare.Jeg har også sendt det til han i TV2 som er i ledelsen for PFU.Men hva skal til for å få en klage behandlet hos dere?Nå virker det som at jeg har en 'vettug' person, som svarer meg ordentlig her.Hvordan er klageprosedyrene deres?Er det mulig å få noe svar på det også?
Mvh.Erik Ribsskog
2010/7/15 PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>Hei, igjen!
Så langt jeg kan se, har vi vel ikke ventet i to år med å gi deg
tilbakemelding, ettersom det altså ble sendt et formelt brev til deg 14.
oktober 2008 der det ble orientert om at vi etter en vurdering kom til at det
ikke forelå brudd på god presseskikk. Dersom du ikke har mottatt dette brevet
før nå, må jeg på vegne av sekretariatet beklage dette, men jeg kan ikke se at
vi har notert at det er kommet i retur eller annet.Som du vil se av vår statistikk (vedlagt), er det vel så mange
klager som blir ”forenklet”, ”avvist” eller ”henlagt”,
som klager som gjennomgår ”full” behandling. Det er altså ikke et
forsøk på å ”tøyse med folk” vi driver med, selv om vi ikke benytter
den ”fulle” behandlingsformer i alle tilfeller.I vårt arbeid forholder vi oss til de retningslinjer vi har fått,
og som NPs styre har vedtatt. Du kan selvsagt ha meninger om dette, og en
eventuell klage på saksbehandlingen må i så fall rettes til styret.God sommer!
Mvh
PFU-sekretariatet
Trude Hansen
organisasjonssekretær/
saksbehandler …………………………
…….. Norsk Presseforbund
Pb. 46 Sentrum
0101 OSLO
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 14. juli 2010 17:24
Til: PFU Pressens faglige utvalg
Emne: Re: Klage på Dagbladet + to "påminnelser"
Hei,
ja det syntes jeg var veldig spesielt, at dere venta i to
år, med å si fra om dette.Det er tydelig at et eller annet ikke var som det burde her.
Jeg har hørt at dere hadde 'forenklet behandling'.
Jeg skulle ønske at dere tok dette opp på en ordentlig måte, og slutter å tøyse
med folk, på denne måten.Og jeg vil gjerne klage på at dere bruker to år på å si fra
om en avgjørelse, her er det et eller annet som ikke stemmer.Er dere korrupte?
Med hilsen
Erik Ribsskog
2010/7/14 PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>
Hei!
Jeg har nå sjekket litt i arkivet vårt
for å finne frem til saken fra 2008, som du refererer til. Det viser seg at
denne saken ble håndtert og besvart i brev av 14. oktober 2008 (se vedlegg), og
saken ble forelagt utvalget i deres møte 28. oktober 2008. Utvalget hadde ingen
kommentarer utover de som fremkommer i det tilsendte brevet. Utvalget var altså
enig i at de innklagede mediene ikke hadde brutt god presseskikk. Dette er
bakgrunnen for at du ikke har mottatt noe videre brev fra oss. Det er mulig vi
burde formidlet dette tydeligere til deg, ettersom du tydeligvis hadde andre
forventninger til saksbehandlingen her hos oss, men saken din er altså er
håndtert i tråd med vanlig prosedyre for denne typen klagehenvendelser og
ansett som avsluttet.Mvh
PFU-sekretariatet
Trude Hansen
organisasjonssekretær/
saksbehandler …………………………
…….. Norsk Presseforbund
Pb. 46 Sentrum
0101 OSLO
Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 13. juli 2010 18:34
Til: PFU Pressens faglige utvalg
Emne: Re: Klage på Dagbladet + to
"påminnelser"Hei,
takk
for svar!Dere
kan kanskje se på disse henvendelsene, som en oppdatering, på den klagen jeg
sendte, på debattforumene til Dagbladet, Aftenposten, VG og Nettavisen, i 2008,
var det vel.Da begrunnet jeg klagen ifølge Vær Varsom-plakaten.
Og
sendte vel bortimot 100 vedlegg/eksempler.Kanskje dere burde svare ordentlig på den klagen snart, for den har dere sitti
på i hundre år snart.Med hilsen
Erik Ribsskog
2010/7/13
PFU Pressens faglige utvalg <pfu@presse.no>Hei!
Vi bekrefter med dette å ha mottatt din
e-post av 10. juli 2010 vedrørende Dagbladet. Slik vi forstår deg, ønsker du å klage
inn Dagbladet til PFU på bakgrunn av deres generelle håndtering av kommentarer
i deres debatt-/bloggforum på nett. Vi må imidlertid gjøre oppmerksom på at PFU
ikke behandler slike generelle klager. For at PFU skal kunne foreta seg noe, må
det foreligge formelle, begrunnede klager på konkrete publiseringer, og det må
gjøres klart hvilke presseetiske overtramp klager mener den aktuelle
redaksjonen har begått. I den forbindelse ber vi om at klager henviser til
konkrete punkter i Vær Varsom-plakaten. Videre må vi ha oppgitt full
postadresse på klager, ettersom klagebehandlingen skjer via vanlig post fra vår
side. Vi må også ha kopi av det fullstendige materialet som påklages.Når det gjelder eksempelet du har
vedlagt e-posten sendt 10. juli, er det noe uklart for oss hvilke kommentarer
du egentlig reagerer på.Videre bekrefter vi å ha mottatt også
ytterligere to e-poster fra deg i dag 13. juli (vedlagt). I disse to sist
mottatte e-postene henviser du til tidligere henvendelser til PFU. Så langt vi
kan se har heller ikke disse en form som tilfredsstiller våre krav til en klage
(se over), og av den grunn er disse ikke behandlet.Mvh
PFU-sekretariatet
Trude Hansen
organisasjonssekretær/
saksbehandler …………………………
…….. Norsk Presseforbund
Pb. 46 Sentrum
0101 OSLO
Fra: Erik
Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 10. juli 2010 05:29
Til: PFU Pressens faglige utvalg
Emne: Klage på Dagbladet
Hei,
jeg
vil klage på det, at Dagbladet aldri sletter trakasserende kommentarer.Jeg
sender et eksempel her.De sletter ikke, og så utarter det til ordkrig, og så sikkert vendetta og det
som er.Dagbladet
forstår rett og slett ikke nødvendigheten av, at de må respektere folks rett
til å bli oppført ordentlig mot.Dagbladet
aksepterer alt for mye av mobbing og personangrep.Dette vil jeg klage på.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Gmail – SV: Til rektor Svelvik Ungdomsskole/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
SV: Til rektor Svelvik Ungdomsskole/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse
Postmottak Svelvik
<Postmottaksvelvik@drmk.no>
Thu, Jul 15, 2010 at 8:53 AM
To:
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Hei.
Har videresendt e-posten din til Kirsten Johnsrud, som er rektor
på ungdomsskolen. Hun har imidlertid ferie nå, så det kan ta litt tid før du
får svar.God sommer!
Hilsen
Tone-Christine Cook
Virksomhetsleder for Kultur og Publikumsservice
Svelvik kommune
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 14. juli 2010 16:07
Til: Postmottak Svelvik
Kopi: Postmottak Sivilombudsmannen
Emne: Til rektor Svelvik Ungdomsskole/Fwd: Påminnelse/Fwd: Problemer med
Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: AdresseHei,
jeg var innblandet i en episode, på begynnelsen av 9.
klasse, hvor jeg ble mobbet i et friminutt, av Odd Einar Pettersen, (og Geir
Arne Jørgensen og Ditlev Castelan, som ga startsignal til Pettersen, sånn som
jeg skjønte det).Så satt Pettersen, (som var stor som en fullvoksen mann, på over 100 kg), seg
på fanget mitt, (jeg veide kanskje 50 kilo), i et friminutt, (som en stor
dame?), og ville ikke flytte seg.Enda jeg prøvde å kaste ranselen på han, osv.
Dette ble en sak, ettersom jeg ikke orka å være på skolen
mer den dagen, men dro hjem til Berger.Så Aakvåg ville prate med meg, og han sendte meg til Marit
Enger.Og jeg hadde noen møter med henne, og hun prøvde å klare opp dette.
Men det var så anspent, på den tida, og Enger gikk inn i
klasserommet, og spurte meg høyt, hvordan det gikk, (som om hu var mora mi).Så jeg syntes det var rimelig flaut, foran hele klassen, i et friminutt.
Så jeg prata ikke mer med henne, etter det.
Men nå blir jeg tullet med, i 'vår moderne verden', av
anonyme internett-krigere, etc.Og de minner litt om disse krigerne i 9. klasse.
Så nå lurer jeg på om hva som ble gjort, i forbindelse med den mobbingen fra
Odd Einar Pettersen.Jeg mener jeg som part i den saken, burde få vite dette.
Ifølge diverse forvaltningslover.
Dere kan vel ikke bare, som Lønseth, si at dere ikke har noen opplysninger?
Uten å begrunne dette i lovverket?
Så jeg vil gjerne klage på dette, med at Lønseth ikke
forklare om hva som ble gjort, i denne mobbesaken, som jeg var mobbeofferet i.Dette skjedde skoleåret 1985/86, mener jeg det må ha vært.
Men det er fremdeles aktuelt, siden jeg blir kontaktet av disse tre personene
på Facebook enda.På forhånd takk for mer samarbeidsvilje.
Mvh.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/7/14
Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd:
Oppdatering/Fwd: AdresseTo: Ole Lønseth <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.
no >Cc: Postmottak Sivilombudsmannen <postmottak@sivilombudsmannen.
no >Hei,
det syntes jeg var spesielt, at dere skulle ha hemmelighold.
Men det er hos Kunnskapsdepartementet og Sivilombudsmannen nå.
Så vi får se om de gjør noe.
Hils dem som var med på den språkreise-turen til Weymouth,
etter niende klasse.(Untatt Kenneth Sevland, for han bare sender e-postene mine til Snorre Skaug,
av en eller annen grunn).Men men.
Mvh.
Erik Ribsskog
2010/7/14 Ole Lønseth <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.
no >Hei, Erik
Beklager, men fra skolens side har vi ikke mer oppklarende
informasjon å bidra med.Mvh
Ole Lønseth
rådgiver
Fra: Erik
Ribsskog [eribsskog@gmail.com]Sendt: 13. juli 2010 06:21
Til: Ole Lønseth
Emne: Påminnelse/Fwd: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd:
Oppdatering/Fwd: AdresseHei,
jeg kan ikke så å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg
sender en påminnelse om dette.Mvh.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2010/4/29
Subject: Problemer med Odd Einar Pettersen/Fwd: Oppdatering/Fwd: Adresse
To: Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no
Cc: post.sondre.buskerud@politiet.
no Hei,
jeg har ikke fått svar fra det, om det med navnet.
Men jeg tenkte på noe mer som skjedde, i niende klasse.
Jeg ble jo mobba fælt i klassen, for jeg gikk dårlig overens med noen folk der,
(selv om jeg ikke er sånn, at jeg ikke kan bli kjent med folk, jeg dro jo på
språkreise, sommerferien etter, sammen med Kenneth Sevland og din sønn og noen
andre fra Svelvik, som vi var inne på, når vi sendte e-poster tidligere.For jeg gikk i samme valgfagklasse, som 'Sevvie', sjakk og bordtennis, så
fortalte jeg at jeg var i Brighton, etter åttende klasse, og da sa han at dem
skulle til Weymouth, etter niende klasse, så hang jeg meg på den turen, for jeg
trengte litt avkobling, etter å ha gått i klassen med Odd Einar Pettersen og
hatt Aakvåg som klasseforstander osv).Men men.
(For Aakvåg han var sånn at han bare slang bøker på pulten til
folk som ikke fulgte med.Så han mista etterhvert helt kontroll på klassen, for han spilte så tøff da).
Men men.
Grunnen til at jeg skriver, er det.
At jeg lurte på hva som skjedde igjen, angående en episode.
Odd Einar Pettersen, han var svær allerede på ungdomsskolen, og
veide vel 100 kg kanskje.Faren min lot meg bo aleine, fra jeg var ni år, så jeg var tynn, og jeg var
også seint i puberteten, og veide kanskje 50 kg.I et friminutt så hørte jeg at Geir Arne Jørgensen og/eller Ditlev
Castellan, sa til Odd Einar Pettersen, noe sånt som 'gjør det nå'.Så satt han seg på fanget mitt, og lot som at han var en stor dame.
Og sa sånn 'å Erik', osv, og vrikka på rumpa, mener jeg det var,
som for å prøve å gjøre meg opphisset/kåt.Jeg prøvde å slenge ranselen på han, men han var jo en svær brande
på 100 kg, så han reagerte ikke på det.Jeg følte meg så ydmyket, så jeg tok bare bussen hjem.
For jeg syntes at dette var mer enn man behøvde å finne seg i, for å få med seg
noe lærdom, på skolen.Jeg møtte Nina Monsen, (som visstnok har tatt selvmord, sa søstra
mi), som da bodde i Oslo, men de hadde høstferie, eller noe, og hu var på besøk
hos onkelen sin på Bergeråsen, og gikk til butikken på Sand.Og hu trodde jeg hadde skulka.
Så sånn var det.
Så ville Aakvåg prate med meg, på lærerværelset.
Men jeg fortalte at Odd Einar hadde sitti på fanget.
Og da ville ikke Aakvåg prate med meg, da måtte jeg prate med Marit Enger, sa
han.Og hu prøvde å ordne opp i det da vel.
Men, jeg likte ikke at hu spurte meg, 'går det bra nå, Erik', foran hele
klassen, i friminuttet seinere.Fordi det her var personlig, så jeg ville ikke prate om det foran hele klassen,
i et friminutt, som Enger ville.Så jeg fikk aldri helt vite hvordan dette gikk.
For nå, så plager Odd Einar Pettersen meg enda, og sier at faren
min har flytta til Tønsberg.Enda han bor i Drammen.
Så jeg lurer på hva som skjedde med klagesaken, som Marit Enger dreiv med.
Jeg har også hørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian' i Oslo, og noe Bandios,
virker det som, (som jeg lurer på om Pettersen har noe med, siden han har
Facebook-venner, som heter Bandidos-Arild, osv., så jeg på Facebook).Så jeg sender det her til politiet og Spesialenheten og, som er innvolvert fra
før.Håper dere har mulighet til å svare!
Mvh.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/11/11
Subject: Oppdatering/Fwd: Adresse
To: Ole.Lonseth@svelvik.kommune.no
Hei Lønseth,
jeg sender en oppdatering til.
Beklager at det blir mye mas!
Det har seg sånn, at nå har jeg fått tak i en bekreftelse fra
Folkeregisteret, hvor man kan se, at jeg har hett Erik Ribsskog, siden 1976.Men på vitnemålet mitt, som du sendte, som er fra ti år senere, i
1986, så står det Erik Olsen.Har du noe 'foklarings' på det?
Jeg vet at jeg sa at jeg het Olsen, men skulle lærerne ha hørt på meg da, jeg
var jo ikke myndig, da jeg gikk på ungdomsskolen.Jeg sender med det dokumentet fra folkeregisteret, som viser at
jeg har hett Ribsskog, siden mora mi bytta navnet mitt fra Erik Olsen til Erik
Ribsskog, etter at hu skilte seg fra faren min, rundt 1974 vel.Mvh.
Erik Ribsskog
———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/11/3
Subject: Re: Adresse
To: "Lønseth, Ole" <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.
no >Hei,
nå mottok jeg vitnemålet, som du sendte, i posten idag, her i
England.Det var veldig bra service av dere, at dere kunne ordne det!
Jeg bare lurte på det, hvis du har tid, om du bare kunne ha skrevet fraværet i
en e-post, sånn at jeg får med om det på bloggen og.For jeg mener å huske at jeg hadde veldig mye fravær, siden faren min lot meg bo
aleine i en leilighet, og jeg ble mye mobba, i klasse osv., så jeg var som
traumatisert noen ganger, og kom meg ikke på skolen, husker jeg, og satt hjemme
og så på undervisnings-TV, før jeg dro bort til farmora mi på Sand, og spiste
der.For jeg har jo en sak om omsorgssvikt, mot faren min.
Og hvis du kan bekrefte at jeg ikke strøyk på engelsk-eksamen, i
niende, men at det ikke var sensur, pga. streik det året, som jeg mener å
huske.Også mener jeg å huske at jeg fikk tre S-er, andre halvår, i 7. klasse, men du
har skrevet to S-er i det halvåret, men så tror jeg at jeg har fått en ekstra
S, første halvår i syvende klasse?Det er sånn jeg husker det fra hukommelsen ihvertfall.
Men det var veldig bra at dere kunne sende det her vitnemålet, tusen takk for
hjelpen med det!Mvh.
Erik Ribsskog
2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.
no >Du kan prøve å sende en mail til
berit.wetterstad@svelvik.kommune.no
når det gjelder PPT – forespørselen din.Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 29. oktober 2009 15:48
Til: Lønseth, Ole
Emne: Re: Adresse
Hei,
ok, den er grei!
Tusen takk for hjelpen og ha en fortsatt fin dag!
Jeg tar heller kontakt igjen seinere, om det andre greiene,
om da Aakvåg sendte meg til skolepsykologen osv., og at faren min lot meg bo
alene fra jeg var ni år, osv.Håper dette er i orden!
Mvh.
Erik Ribsskog
2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.
no >Jeg fører bare på karakterene fra 7 og 8
klasse med penn på en kopi av vitnemålet ditt. Der stemmer nok at du gikk
i B – klassen og at Inger ( kona mi ) var inspektør. Og det stemmer at Per Arne
, Kenneth og du var på språkreise.Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 29. oktober 2009 15:19
Til: Lønseth, Ole
Emne: Re: Adresse
Hei,
jeg trodde jeg gikk i B-klassen jeg, men.
Var det kona di som var inspektør da?
Per Arne, var det han som var med meg og Kenneth Sevland og dem til England, på
språkreise, sommeren etter ungdomsskolen?Jeg blander folka fra Svelvik litt, så det var sikkert ikke det.
Men jeg mener nå at jeg gikk i B-klassen, ihvertfall.
Men men.
Men tusen takk for at du ordner det med karakterene!
Jeg har også en sak mot faren min, Aakvåg sendte meg til skole-psykolog dama en
gang, siden han vel trodde at noe var galt, og hadde hørt at jeg bodde alene.(Faren min lot meg bo alene fra jeg var ni år).
Hvem må jeg kontakte for å få en kopi av det hun
psykolog-dama skrev?Mvh.
Erik Ribsskog
2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.
no >Hei
Da trenger jeg litt mer tid for å hente
ut de karakterene.Nei, jeg er far til Per Arne som gikk i
B – klassen. Du gikk i C. Jeg var rådgiver på den tiden.. og er det fortsatt.Mvh
Ole Lønseth
Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: 29. oktober 2009 14:15
Til: Lønseth, Ole
Emne: Re: Adresse
Hei,
ja, selvfølgelig.
(Men husk også at det var karakterer fra 7. og 8. klasse
som jeg syntes var artig, for da hadde jeg så mange S-er, og jeg tenkte at jeg
skulle skrive om det her på blogg osv., siden så mange vil ha det til at jeg er
dum, osv).Lønseth, det var ikke du som var faren til Jørn, fra Bergeråsen, kameraten til
Christian Grønli, jeg mener foreldra hans var lærere.Eller det var du som var inspektør, mener jeg(?)
Samma det.
Adressen er i hvertfall:
Erik Ribsskog
Flat 3
5 Leather Lane
Liverpool
GB-L2 2AE
Storbritannia
Mvh.
Erik Ribsskog
2009/10/29 Lønseth, Ole <Ole.Lonseth@svelvik.kommune.
no >Hei
Trenger adressa di for å sende kopi av vitnemål…og det er
jo bra.Mvh
Ole Lønseth
rådgiver




















































































