johncons






  • Gmail – Problemer med lagmannsretten/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på skifteretten i Larvik







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Problemer med lagmannsretten/Fwd: Påminnelse/Fwd: Klage på skifteretten i Larvik





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Jul 15, 2010 at 9:01 AM





    To:

    post@hoyesterett.no



    Hei,

    kan dere ordne opp i dette.
    Min mormor døde ifjor sommer, og hun arvet Holger baron Adeler, i 1980, så dette står om baron-titler osv.
    Og hun var fra Gjedde, og den danske industriherren Anker Heegaard, var hennes oldefar.

    Så her er det snakk om et verdifullt dødsbo, hvor jeg også har krav på memoarene etter Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, som min mormor ga meg, på slutten av 80-tallet, for så å kreve tilbake gjennom min far, av en eller annen grunn.

    Og min mor døde i 1999.
    Men jeg er ikke på talefot med hennes søsken, som fikk boet av Tingretten i Larvik.
    (For noen prøvde å drepe meg på min onkels samboers gård, i Kvelde, i 2005.

    Så jeg er nå arbeidsledig flyktning i England).
    Jeg har ikke fått et øre, i arv, og får ikke offentlig skifte, for jeg har ikke råd til 30.000 når jeg er arbeidsledig.

    Men loven sier at man vanligvis, skal kreve forskudd for offentlig skifte.
    Men Larvik Tingrett og Agder Lagmannsrett, er så firkanta.
    Så de vil ikke unntak for arbeidsløse flyktninger, som blir snytt for arv.

    Enda jeg selv har sett den loven, og den gir unntak for spesielle tilfeller.
    Så her er det bare et helvetes kvem, fra de 'rettene' deres, i Norge.
    Så nå får dere for faen se å rydde opp!

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/7/15
    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Klage på skifteretten i Larvik
    To: "Wallevik, Reidun" <Reidun.Wallevik@domstol.no>

    Hei,

    jeg skjønner ikke hva som skal være meningen med det.
    Jeg har selv lest hva den loven sier.
    Men her blir jeg bare overkjørt, uten noe forklaring engang.
    Dette lukter det av, vil jeg si.

    Erik Ribsskog
    2010/7/15 Wallevik, Reidun <Reidun.Wallevik@domstol.no>

    Det vises til vårt svar

    av 14. juli nedenfor, og har ikke noe mer å tilføye.

    Med vennlig

    hilsen

    Reidun

    Wallevik

    lagmann

    —–Opprinnelig melding—–

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 14. juli 2010

    17:15
    Til: Wallevik, Reidun
    Emne: Re: Påminnelse/Fwd:

    Klage på skifteretten i Larvik

    Hei,

    ja, men nå har ikke jeg så mye penger, siden jeg ikke får arven

    min.

    Jeg skjønner ikke hvordan Tingretten kunne la min onkel og tante, få

    arven, når jeg ikke er på talefot med de.

    Det heter seg, at man vanligvis, skal kreve betaling på forskudd, for

    offentlig skifte.

    Men nå er jeg i en spesiell situasjon, hvor jeg er arbeidsledig og

    flyktning, i utlandet, (for jeg ble forsøkt drept, på min onkels gård, i

    Kvelde, i 2005).

    Så da burde man sett bort fra dette med forskuddsbetaling, i dette

    tilfellet, mener jeg.

    Siden det her foreligger ekstra-ordinære omstendigheter.

    Jeg håper dere ser dette på samme måte som meg!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/14 Wallevik, Reidun <Reidun.Wallevik@domstol.no>

    Hei.

    Undetegnede har i dag tatt kontakt med Larvik

    tingrett for å få informasjon om hvilken avgjørelse som ble fattet av

    tingretten. Det ble der opplyst at Deres begjæring om offentlig skifte ikke

    kunne tas til følge da De ikke hadde betalt inn kr. 30 000,- i forskudd til

    dekning av skifteomkostninger innen den fastsatte frist.

    Larvik tingrett har også oversendt meg kopi

    av brev til Dem datert 6. april 2010 der De ble underrettet om

    regelverket. De ble i brevet også opplyst om at det er anledning til,

    selv om privat skifte er gjennomført, å begjære offentlig skifte innen tre

    år etter arvelaterens død, jf. skifteloven § 85. De ble gjort oppmerksom på

    at det fortsatt vil gjelde krav om forskuddsinnbetaling til dekning av

    skifteomkostningene.

    Med vennlig hilsen

    Reidun Wallevik

    lagmann

    —–Opprinnelig

    melding—–
    Fra: Grande, Agathe Duun
    Sendt: 14. juli

    2010 10:57
    Til: Wallevik, Reidun
    Emne: VS:

    Påminnelse/Fwd: Klage på skifteretten i Larvik

    —–Opprinnelig

    melding—–
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 13. juli 2010

    09:49
    Til: Agder lagmannsrett (postmottak)
    Emne:

    Påminnelse/Fwd: Klage på skifteretten i Larvik

    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg

    sender en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2010/4/12
    Subject: Klage på skifteretten i Larvik
    To: agder.lagmannsrett@domstol.no

    Hei,

    jeg og mine medarveringer etter min mormor, Ingeborg Ribsskog, er

    ikke på talefot.

    Og min mormor er fra fine adelsfamilier, i Danmark, som Gjedde og

    hofjægermester L.C. Nyholm, og dommer i Haag og Egypt, og nominert til

    Nobels Fredspris, i 1931, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, og industriherre

    Anker Heegard, osv., osv.

    Så min mormor var nesten som en dronning.

    Ikke langt fra ihvertfall.

    Så hun hadde veldig mye fine malerier og antikviteter og alt

    sånt.

    Selv om min onkel Martin, fikk mye penger til Fiskedammen i

    Spydeberg, som gikk konkurs, så bestemor måtte selge huset.

    Men hun hadde fortsatt masse fint og verdifult innbo, blant annet

    malerier som har hengt på Højriis slott, i Danmark.

    Men likevel, så gir Tingretten alt dette til min tante Ellen, som

    jeg ikke er på talefot med.

    Jeg er arbeidsledig i England, og har ikke 30.000 til offentlig

    skifte.

    Men jeg sier jeg skal betalte det så fort jeg får råd.

    Men likevel så nekter Tingretten i Larvik, å gjøre dette.

    Her har det skjedd en urett mot meg, og jeg vet ikke hva annet jeg

    kan gjøre, enn å sende en klage på tingretten i Larvik til dere, for jeg

    har ikke fått et øre i arv, etter min mormor, som døde ifjor sommer.

    Og hun hadde allerede gitt meg fine dokumenter, (notater fra

    Egypt osv.), fra Didrik Nyholm, som jeg regner med må ha vært del av

    boet.

    Det er referanse 10-040915DBO-LARV

    Jeg synes ikke det er riktig at norske folk skal bli voldtatt på

    denne måten av rettsystemet og miste arven sin.

    Med hilsen

    Erik

    Ribsskog












  • Gmail – SV: Påminnelse/Fwd: Klage på skifteretten i Larvik







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    SV: Påminnelse/Fwd: Klage på skifteretten i Larvik





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Jul 15, 2010 at 8:53 AM





    To:

    "Wallevik, Reidun" <Reidun.Wallevik@domstol.no>



    Hei,

    jeg skjønner ikke hva som skal være meningen med det.
    Jeg har selv lest hva den loven sier.
    Men her blir jeg bare overkjørt, uten noe forklaring engang.
    Dette lukter det av, vil jeg si.

    Erik Ribsskog
    2010/7/15 Wallevik, Reidun <Reidun.Wallevik@domstol.no>

    Det vises til vårt svar

    av 14. juli nedenfor, og har ikke noe mer å tilføye.

    Med vennlig

    hilsen

    Reidun

    Wallevik

    lagmann

    —–Opprinnelig melding—–

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 14. juli 2010

    17:15
    Til: Wallevik, Reidun
    Emne: Re: Påminnelse/Fwd:

    Klage på skifteretten i Larvik

    Hei,

    ja, men nå har ikke jeg så mye penger, siden jeg ikke får arven

    min.

    Jeg skjønner ikke hvordan Tingretten kunne la min onkel og tante, få

    arven, når jeg ikke er på talefot med de.

    Det heter seg, at man vanligvis, skal kreve betaling på forskudd, for

    offentlig skifte.

    Men nå er jeg i en spesiell situasjon, hvor jeg er arbeidsledig og

    flyktning, i utlandet, (for jeg ble forsøkt drept, på min onkels gård, i

    Kvelde, i 2005).

    Så da burde man sett bort fra dette med forskuddsbetaling, i dette

    tilfellet, mener jeg.

    Siden det her foreligger ekstra-ordinære omstendigheter.

    Jeg håper dere ser dette på samme måte som meg!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/7/14 Wallevik, Reidun <Reidun.Wallevik@domstol.no>

    Hei.

    Undetegnede har i dag tatt kontakt med Larvik

    tingrett for å få informasjon om hvilken avgjørelse som ble fattet av

    tingretten. Det ble der opplyst at Deres begjæring om offentlig skifte ikke

    kunne tas til følge da De ikke hadde betalt inn kr. 30 000,- i forskudd til

    dekning av skifteomkostninger innen den fastsatte frist.

    Larvik tingrett har også oversendt meg kopi

    av brev til Dem datert 6. april 2010 der De ble underrettet om

    regelverket. De ble i brevet også opplyst om at det er anledning til,

    selv om privat skifte er gjennomført, å begjære offentlig skifte innen tre

    år etter arvelaterens død, jf. skifteloven § 85. De ble gjort oppmerksom på

    at det fortsatt vil gjelde krav om forskuddsinnbetaling til dekning av

    skifteomkostningene.

    Med vennlig hilsen

    Reidun Wallevik

    lagmann

    —–Opprinnelig

    melding—–
    Fra: Grande, Agathe Duun
    Sendt: 14. juli

    2010 10:57
    Til: Wallevik, Reidun
    Emne: VS:

    Påminnelse/Fwd: Klage på skifteretten i Larvik

    —–Opprinnelig

    melding—–
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 13. juli 2010

    09:49
    Til: Agder lagmannsrett (postmottak)
    Emne:

    Påminnelse/Fwd: Klage på skifteretten i Larvik

    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg

    sender en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2010/4/12
    Subject: Klage på skifteretten i Larvik
    To: agder.lagmannsrett@domstol.no

    Hei,

    jeg og mine medarveringer etter min mormor, Ingeborg Ribsskog, er

    ikke på talefot.

    Og min mormor er fra fine adelsfamilier, i Danmark, som Gjedde og

    hofjægermester L.C. Nyholm, og dommer i Haag og Egypt, og nominert til

    Nobels Fredspris, i 1931, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, og industriherre

    Anker Heegard, osv., osv.

    Så min mormor var nesten som en dronning.

    Ikke langt fra ihvertfall.

    Så hun hadde veldig mye fine malerier og antikviteter og alt

    sånt.

    Selv om min onkel Martin, fikk mye penger til Fiskedammen i

    Spydeberg, som gikk konkurs, så bestemor måtte selge huset.

    Men hun hadde fortsatt masse fint og verdifult innbo, blant annet

    malerier som har hengt på Højriis slott, i Danmark.

    Men likevel, så gir Tingretten alt dette til min tante Ellen, som

    jeg ikke er på talefot med.

    Jeg er arbeidsledig i England, og har ikke 30.000 til offentlig

    skifte.

    Men jeg sier jeg skal betalte det så fort jeg får råd.

    Men likevel så nekter Tingretten i Larvik, å gjøre dette.

    Her har det skjedd en urett mot meg, og jeg vet ikke hva annet jeg

    kan gjøre, enn å sende en klage på tingretten i Larvik til dere, for jeg

    har ikke fått et øre i arv, etter min mormor, som døde ifjor sommer.

    Og hun hadde allerede gitt meg fine dokumenter, (notater fra

    Egypt osv.), fra Didrik Nyholm, som jeg regner med må ha vært del av

    boet.

    Det er referanse 10-040915DBO-LARV

    Jeg synes ikke det er riktig at norske folk skal bli voldtatt på

    denne måten av rettsystemet og miste arven sin.

    Med hilsen

    Erik

    Ribsskog








  • Erik Ribsskog 15. juli kl. 07:28

    jeg er barnebarn av Øivind Olsen, fra Holmsbu og Berger, (eller Strømm kanskje), som bygde Strømm Trevare, på Sand.

    Og han fikk visst da lov å bygge, på tomta til en Lersbryggen.

    Og da var det et jorde der, som farmora mi Ågot, kalte 'jordet til Lersbryggen'.

    Og der har visst Jensen Møbler bygd nå, (så jeg på Google Maps).

    Men jeg driver med noe slektsforskning, og lurer fælt på hvordan det foregikk, at farfaren min, på 60-tallet vel, kunne slå seg opp, med eget snekkerverksted, på Sand, etter å ha jobba for Jebsen, med å spikre stamper, til tekstilproduksjon, på fabrikken hans.

    Er du i slekt med han Lersbryggen som eide/eier tomta, som Strømm Trevare, og huset til besteforeldrene mine ble bygget på?

    Har du noe kjennskap til hva som har foregått her.

    For jeg bodde hos faren min på Bergeråsen, og han var litt som en jobbe-nerd, så Ågot og Øivind ble nesten som foreldra mine, for jeg gikk til dem, på Sand, hver dag etter skolen, og spiste middag og prata med alle som jobba der osv., og løste kryssord, (som farfaren min gjorde), og leste avisa osv.

    Så jeg disponerte også noen skuffer, til å ha tinga mine i, i det huset, i reolen i stua.

    Så jeg mener jeg har et krav på bruksrett, til det huset.

    Som jeg har sendt om til Tingretten i Drammen.

    Så jeg lurer fælt på hvordan det er med tomta også.

    For det er vel ikke noe artig å ha hevd på et hus, også er det en som heter Lersbryggen, et eller annet sted, som eier tomta.

    Har det blitt noe 'årnings' der?

    Mvh.

    Erik Ribsskog








    PS.

    Så den første vinteren jeg bodde på Berger.

    Dvs. høsten 1979 og vinteren 1980.

    Så satt jeg mye inne i stua, i huset til besteforeldrene mine på Sand, og løste kryssord.

    Men jeg hadde også ski der, (som jeg hadde fått av stefaren min, Arne Thomassen, noen gule glassfiberski, som var litt trå, å gå på).

    Så jeg pleide også å gå på ski, på jordet, som tilhørte gården på Høyen, som jeg tror at Gøril og dem bodde på.

    Noe sånt.

    For farmora mi sa at jeg fikk lov å gå på ski der.

    Og jeg lagde meg også gevær, på snekkerverkstedet.

    Som var laget av en list, med en klesklype på.

    Og da skulle jeg skyte noe greier, i et spor, eller noe, på det geværet, sa onkelen min Håkon, at de hadde gjort.

    (Eller om det var faren min som sa det).

    Så syltestrikken, (som Ågot gikk ned i kjelleren og henta vel, fra noen Norgesglass der), den skulle også spikres på.

    Men det fikk jeg ikke til å funke.

    Så jeg brukte bare de geværene, til å skyte syltestrikk med.

    Og da satt jeg opp en blink, på jordet, som tilhørte gården på Høyen.

    (Som man kan se i den nest forrige bloggposten, ovenfor huset til farmora mi.

    Og det var en papp-plate, med hull i, hvor jeg festa et A4-ark.

    Så hvis jeg traff, så gikk syltestrikken gjennom A4-arket da.

    (Jeg var litt inspirert av skiskyting, som jeg hadde sett på TV da.

    Eirik Kvalfoss og gutta.

    Eller det var kanskje Halvdan Bøgseth, på den tida.

    Men men).

    Så da gikk jeg en runde på jordet på Høyen da, med det geværet i hånda.

    Også skøyt jeg på den blinken da.

    Og traff ganske ofte vel.

    Så jeg fant på ting å gjøre aleine, den første tida på Berger, for jeg kjente ikke så mange.

    Og faren min hadde advart meg mot Geir Arne (Jørgensen), som var nærmeste nabo, (som bodde i en slags hytte, i veien ned mot Snippen, som man også kan se på det kartet, i den nest forrige bloggposten).

    Ellers leika jeg bare med fetteren min Tommy, de første månedene på Berger.

    Men han var en god del yngre enn meg.

    Så det kutta jeg ganske raskt ut, å henge med han.

    Men jeg var mye sammen med farmora og farfaren min da, i huset på Sand.

    Og jeg pleide å bli med faren min, inn til Oslo, for å levere køyesenger.

    Som dem averterte om, i Aftenposten.

    Direkte fra produsent.

    Så sånn var det.

    (Men bunnene til køyesengene, dem kjøpte dem ferdige, tror jeg.

    Det skal jeg ikke si sikkert).

    Men men.

    Men så en dag, våren 1980 kanskje.

    Så dukka mora mi opp, fra Larvik.

    Stressa og ganske aggressiv vel.

    (Nesten som om hu var på noe dop som amfetamin, eller noe?)

    Nesten noe sånt.

    Så sa hu, at jeg ikke fikk lov å bare sitte i stua til Ågot og Øivind, å lese avisa og løse kryssord, sammen med dem.

    (Som jeg syntes var fredelig, og som ga meg litt ro, etter noen masete år, da jeg bodde hos mora mi, og min daværende stefar, Arne Thomassen, på 5-6 forskjellige steder i Larvik-området, fra 1973 til 1979).

    Da sa mora mi, at jeg måtte begynne å spille fotball.

    Istedet for å sitte inne og lese avisa og løse kryssord, som en gammel gubbe.

    Hu sa ikke ‘gammel gubbe’, men det var like før.

    Og Ågot og Øivind, de ga seg, for mora mi.

    Og jeg syntes vel jeg hadde det kjempefint egentlig, med å lese tegneserier og avisa, i fred og ro, hver ettermiddag, og så i butikken på Sand, med faren min, og så godteri og snacks ofte, foran TV-en om kvelden.

    Det var kjempefint, syntes jeg.

    Men men.

    Men så måtte jeg begynne å spille fotball også, borte på Berger skole, hvor vi trente om vinteren, og så på Berger-banen, om våren og sommeren og høsten.

    Men det ble vel egentlig aldri det samme igjen, i huset til besteforeldrene mine, på Sand.

    Etter at mora mi dukka opp der og begynte å sjefe og styre og kommandere.

    (Hu banka vel ikke på døra dems engang, tror jeg.

    Plutselig stod hu bare i gangen der.

    Og så seg kanskje i speilet, noen sekunder, før hu braste inn i stua da.

    Hvor jeg og Ågot og Øivind satt og leste i hver vår avis, eller dreiv med hvert vårt da.

    Og hvor det var stille og fredelig og sivilisert.

    Før mora mi dukka opp der, mer herskinga si, må jeg vel nesten kalle det.

    Og hu var liksom ‘stålsatt’ da, mer eller mindre, eller hva man skal kalle det).

    Men i noen få måneder, så var det ganske trivelig å bo på Sand der da.

    Så jeg fikk vel litt roen på meg, på det kanskje første halve året, som jeg bodde på Berger.

    Ihvertfall når ikke Runar og dem var der.

    For kona til Runar, Inger, fra Sande, var jo i Jehovas Vitner.

    Så i jula så kom Runar og Inger, og tre-fire unger, på besøk, til Ågot.

    Og også i mange helger.

    Så det ble jo som natt og dag, i huset til Ågot og Øivind, når Runar og dem var der.

    Så da var det ikke så lett å beholde roen.

    For da var fetteren min Ove der.

    Og onkelen min Runar, han var jo den yngste broren, og var nesten som en eldre fetter han og.

    Kan man nesten si.

    Noe sånt.

    Så da ble det leven.

    Men til hverdags, så var det ganske rolig og sivilisert, i det huset.

    Men en av grunnene til at jeg ville flytte til faren min, var jo at jeg hadde masse annen slekt, på farsida og.

    Dvs. at faren min hadde to brødre, Håkon og Runar, som hadde masse unger, så jeg hadde masse fettere og kusiner.

    Og det hadde jeg ikke i Larvik.

    Så det husker jeg, da jeg bodde på Østre Halsen, i Mellomhagen.

    At jeg ikke tenkte så mye på kamerater der, osv.

    Men at jeg kjøpte julegaver, til Ove og dem.

    Såpebobler og sånn, i en butikk som var på Østre Halsen.

    For det ble jo litt kjedelig for meg, som ikke kjente så mange folk, den første tida på Berger.

    Så når ungene til Runar dukka opp, så ble de som lekekamerater da.

    Som jeg kunne leke med, i huset til Ågot og Øivind, og hoppe på flisene, rundt om i huset, som vi pleide å gjøre inne der, på 70-tallet.

    Og som Ågot og Øivind og Runar og faren min såvidt tolererte.

    Eller spille fotball, i hagen til Ågot, som hu noen ganger ihvertfall, tolererte.

    For det gikk veldig hardt ut over blomstene hennes, (i et veldig fint, om en halvmåne-formet vel, blomsterbed der), og buskene/trærna, som hun hadde der.

    Nå skreiv jeg meg litt bort.

    Men den første tida, som jeg bodde på Berger, var vel den mest harmoniske tida, som jeg hadde under oppveksten, tror jeg.

    Så jeg fikk på en måte en pause, hvor jeg kunne samle meg litt kanskje.

    Mellom det helvete, må jeg vel si, og maset, som det var å bo hos mora mi i Larvik.

    Og det helvete det var, å bo aleine, på Bergeråsen, etter at faren min ble sammen med Haldis, våren 1980, (etter at jeg hadde bodd på Berger, i ca. et halvt år).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Gmail – Spørsmål om eiendommen Rokksvoll på Sand, Strømm og Svelvik Bygdebok







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Spørsmål om eiendommen Rokksvoll på Sand, Strømm og Svelvik Bygdebok





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Jul 15, 2010 at 6:01 AM





    To:

    bibliotek@svelvik.kommune.no



    Hei,

    jeg bor i England, og har som hobby å drive med slektsforskning.
    Jeg har kontaktet Larvik og Rollag bibliotek, om diverse slektsforskning, og de har sendt bilder fra bygdebøker og lokalaviser osv.

    Begge mine fars foreldre, jobba for Jebsen, på Berger.
    Farmora mi, hu sa at Jebsen hadde bestilt dram på hennes rasjoneringskort, under krigen, (for hu var tjenestepike, fra Rollag, hos Jebsen).

    Og så hadde postmann erta henne, så hadde farmora mi tatt med flaska ned til 'n Ola, og drikki opp flaska.
    Ågot Mogan Olsen het hu, og min farfar het Øivind Olsen, og var fra Holmsbu, hvor faren hans var fisker.

    Men dem måtte snekre fiskekassene og derfor ble det sånn, at farfaren min ble snekker på fabrikken til Jebsen, og snekra noe stamper.
    Så flytta de til Sand, etter krigen.
    Og starta bedriften Strømm Trevareindustri.

    Ved siden av der Jebsen Møbler ligger nå, og hvor det vel heter Berger Bil nå.
    Men eiendommen het visst Rokksvoll, mener jeg farmora mi sa.
    Og eiendommen tilhører visst den dag i dag, tror jeg, en Lersbryggen.

    (Det var vel en Lersbryggen som var på Stortinget, eller noe, mener jeg å ha lest i arkivet til Aftenposten).
    Har det vært gård på Rokksvoll før?
    Der hvor Jensen Møbler har lager-rampe nå, (så jeg på Google maps), der het det 'Jordet til Lersbryggen før'.

    Så jeg lurte på om dere tilfeldigvis hadde noe om den eiendommen, i noe bygdebøker, som dere kunne sendt, til meg i England, sånn som Rollag bibliotek gjorde.
    For det hadde vært artig, som noe suplement til slektsforskinga mi.

    Dessuten har jeg et krav på det huset til Ågot, for hu var nesten som en mor for meg, faren min lot meg bo aleine, på Bergeråsen, men jeg spiste middag hos Ågot og Øivind, hver da.
    Jeg og en i klassen som het Tom-Ivar Myrberg, vi vaska og støvsugde hos Ågot og Øivind, mens vi gikk i 6. klasse, skoleåret 1982/83, tror jeg det må ha vært.

    Eller året før.
    Så vi havna på førstesida, av Svelvik-avisa.
    (Jeg ble kalt Erik Olsen da).
    Kanskje dere har den sida i arkivet, sånn som Biblioteket i Larvik, hadde om morfaren min, som het Johannes Ribsskog, og som var kontorsjef i Sætre, før han flytta ned til Nevlunghavn, og han var også rådmann i Hadsel i Vesterålsen, før han flytta til Klokkarstua eller Holmsbu, var det vel.

    Han må jeg vel kontakte Hurum bibliotek om kanskje.
    Dem har kanskje egen lokalavis der og.
    Det finner jeg nok ut av.
    Men det hadde vært veldig artig å finne ut om det var noe steinaldergård, eller noe, der før kanskje?

    Eller hva det kan ha vært, før det ble Strømm Trevare, og industriområde.
    Der Jensen Møbler ligger, så ble det kalt 'Saga'.
    Var det noe industri der i gamle dager og?

    Og det var vel en kiosk der og, som ei som het Liv styrte, en trebygning, hvor det seinere ble Sandbu Tepper.
    Og det var også ei systue der, som søstrene til farmora mi jobba i.

    De het Margit og Anne, og de fikk seinere systue på Strømsø, husker jeg.

    Hadde vært veldig artig om dere hadde mulighet til å finne noe eventuelt om dette, for jeg tror ikke dem har bygdebok for Strømm i England.

    Selv om jeg skjønner det hvis dere ikke har tid.
    På forhånd takk uansett ihvertfall!
    Mvh.
    Erik Ribsskog
    PS.
    Jeg har nemlig overhørt at jeg er forfulgt av noe som ble kalt 'mafian', i Oslo.

    Så jeg har flykta til England.
    Men jeg får ingen av mine rettigheter, fra politiet i hverken Norge eller England.
    Så jeg vet ikke hva som foregår.
    Jeg var bare butikkleder i Rimi, i Oslo, og student ved ingeniørhøyskolen, i Oslo, da dette startet, i 2003, så jeg har ikke helt skjønt hva som har foregått.

    Også er jeg arbeidsledig flyktning, i England nå.
    Så da har jeg litt fritid da, så da tenkte jeg at jeg kunne drive litt med slektsforskning osv.
    Men men.
    Så sånn er det.

    Så det hadde vært veldig bra, isåfall!






  • Min mormor sa jo på telefon fra Nevlunghavn, året før hun døde, at min tante Ellen, hadde problemer med å få opphold i Norge, enda begge hennes foreldre var norske.

    (Fordi hun hadde bodd en del år i Sveits).

    Så det kan jo være sånn, at vår familie, blir angrepet, ettersom min mormors bror, i Danmark, Erik Anker Heegaard, giftet seg med Unse Marie Trock-Jansen, som er etter Odin, gjennom en dame av Novrogod, Bruno av Sachsen og Sigbjørn Ring, osv.

    At vår familie blir angrepet av kristen-mob og kommunist-mob, og det som er?

    Siden de ikke liker de nordiske gudene?

    Og da jeg fylte seks eller syv år, (da vi bodde i Mellomhagen, på Østre Halsen, i Larvik), så fikk jeg en tinnsoldat, til bursdagen min, av min morfar Johannes.

    Og da strålte mora mi, og syntes at det var spesielt.

    Sånn at jeg skjønte at det var noe symbolsk kanskje, med den soldaten da.

    Så kanskje jeg er som en soldat da, som skal prøve å passe på familien i Danmark, som er etter Odin, ved å prøve å ha kontrollen i Norge.

    Eller rettere sagt i England nå da.

    Så kanskje det er sånn det er, at jeg må være Odins soldat da, for å si det sånn.

    Kanskje det er derfor jeg blir så mye tulla med.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Noe er det nok ihvertfall.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Gmail – To Mr. Winter, Jobcentre Williamson Sq./Fwd: Problems with the Employment-zone meeting/Fwd: New review-meeting? – restricted







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    To Mr. Winter, Jobcentre Williamson Sq./Fwd: Problems with the Employment-zone meeting/Fwd: New review-meeting? – restricted





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jul 14, 2010 at 11:55 PM





    To:

    CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk



    Hi,

    thank you for your e-mail!
    You write in your e-mail that I have been adviced that the meeting with Sencia was in Hanover St.
    That isn't true.
    I told Mrs. Smart, (like I wrote in my earlier e-mail), that I chose Sencia, since it was close to my home address.

    In Leather Lane.
    And then I refered to the Sencia Pall Mall address.
    I haven't been notified about Hanover St., being the right address.
    (Not as far as I can remember at least.
    And like I've explained a couple of times:
    I made a point of that the Pall Mall-address, is close to my home address.
    I've noticed the Pall Mall-address, because my mother, Karen Ribsskog, (who died in 1999), she was an au-pair, in the UK, in the late 60's, and in the early 70's in Norway, she therefore smoked Pall Mall, and ate marmelade, and all-sorts etc, and drank tea etc).

    I haven't recieved any Employment Zone referral letter, only the folder.
    So here you are mis-informed, I am afraid.
    I'll discuss this further in the Employment Zone meeting tomorrow.

    Best regards,
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-
    From: CONTACT-US <CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk>

    Date: Tue, Jul 6, 2010 at 2:03 PM
    Subject: RE: Problems with the Employment-zone meeting/Fwd: New review-meeting? – restricted
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Thank you for your email.

    I will need to forward this query to your local Jobcentre Plus District

    Manager's office for action.

    Could you please 'reply' to this email with the following information –

    your full name and date of birth, full postal address including postcode

    and/or the name of your nearest Jobcentre / Jobcentre Plus office.

    Please also advise us of the best telephone contact number.

    Due to the vast amount of emails we receive, please also attach your

    original email.

    Regards

    Paula French

    Correspondence Officer

    'Contact us'

    Jobcentre plus secretariat.

    —–Original Message—–

    From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sent: 01 July 2010 13:58

    To: CONTACT-US

    Subject: Problems with the Employment-zone meeting/Fwd: New

    review-meeting?

    Hi,

    now I was at Sencia, in Pall Mall, for the Employment-zone meeting, at

    1.30 pm.

    The only problem was, that while I tried to get the calling to work, in

    that building, in Pall Mall 30-32, then someone told me, that they've

    moved, to Hanover St.

    Then I called Sencia, on 0151 236 1204.

    And they told me, that the inductions would start in 5 minuttes, and

    that it would probably take me 10-15 minuttes, to get to their new

    address.

    So Sencia told me to contact the Jobcentre, and get a new appointment.

    So that's why I'm sending this e-mail.

    And to complain about that your Employment-zone information-pack

    litterature, should be up to date.

    I remember telling Mrs. Smart, at Jobcentre, Williamsson Sq., that I

    chose Sencia, among other things, that they were close to my address,

    (in Leather Lane).

    So I wasn't given the information about the new Sencia-address, by Mrs.

    Smart eighter.

    So this is a new complaint in the long line of complaints, that I've had

    to send about Williamson Sq. Jobcentre.

    Can you please explain how you can not have up to date litterature, in

    you information-packs, about Employment-zones, after you didn't give me

    the right information at first eighter, (like I've also complained

    about, to this e-mail address, on 20/5).

    Regards,

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: Thu, Jul 1, 2010 at 11:22 AM

    Subject: New review-meeting?

    To: CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk

    Hi,

    almost a year ago, I received my university-level degree in IT, from my

    'home-university', Oslo University College.

    And I've mentioned this, from time to time, in sign-on meetings, at the

    job-centre, (Williamson Sq.).

    But, I was wondering.

    Should one have a new review-meeting, if one get a new university-level

    degree, (and a new jobseekers-agreement).

    Also, I was wondering.

    I have the internet at home.

    Do I still have to use the machines at the Jobcentre, for the

    job-search?

    (I think it's better to do at home, because then there's less noise,

    etc.).

    I haven't got a regular contact-person, at the Jobcentre, so I thought I

    could try to send an e-mail about this.

    Thank you very much for any help in advance!

    Yours Sincerely,

    Erik Ribsskog

    **********************************************************************

    This document is strictly confidential and is intended only for use by the addressee.

    If you are not the intended recipient, any disclosure, copying, distribution or other

    action taken in reliance of the information contained in this e-mail is strictly prohibited.

    Any views expressed by the sender of this message are not necessarily those of the Department

    for Work and Pensions.

    If you have received this transmission in error, please use the reply function to tell us

    and then permanently delete what you have received.

    This email was scanned for viruses by the Department for Work and Pensions' anti-virus services and on leaving the Department was found to be virus free.

    Please note: Incoming and outgoing e-mail messages are routinely monitored for compliance

    with our policy on the use of electronic communications.

    **********************************************************************






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen