![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Anmeldelse av kone på Bergeråsen, for drapsforsøk
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Mon, Jul 5, 2010 at 7:55 PM | |
|
To: post.sondre.buskerud@politiet.no | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Anmeldelse av kone på Bergeråsen, for drapsforsøk
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Mon, Jul 5, 2010 at 7:55 PM | |
|
To: post.sondre.buskerud@politiet.no | ||
| ||
PS.
Jeg satt bare inn 300 pund, (av 365), for jeg er jo kvart dansk.
Og min halvbror Axel, sa jo på 90-tallet, at ‘dansker er Nordens jøder’.
(Noe som jeg synes at høres ut som noe han kanskje hadde tatt etter Mette Holter, stemora si, i å si(?)
Det høres vel kanskje ut som noe hu kunne ha sagt?
Uten at jeg skal si det sikkert men.
Det var bare noe jeg tenkte på nå istad.
At det med at dansker er Nordens jøder, det må ha vært noe hu Mette Holter må ha sagt.
For hu er så rappkjefta, eller syrlig, eller hva man skal kalle det.
Hu har det vel i kjeften, ihvertfall, må man vel si.
Så sånn er vel det).
Så da måtte jeg også være litt gnien, fant jeg ut.
Foran meg i køen i banken, så stod det en ung, slank dame, med langt, blondt hår.
Hun var kanskje 20 år.
Noe sånt.
Og den køen var lang, så jeg rakk å se det, at hu var vanlig/ordentlig kledd, men hadde skikkelig fett hår.
Og det sa jo Annika Horten, om Christell, på 80-tallet, at hu hadde fett hår.
At hu ikke var flink til å vaske håret sitt da.
(Annika Horten sa det til søstra mi, Pia, ovenfor postkassene til Haldis, nedafor huset til nabojenta vel, hu som Jan Snoghøj var sammen med, halvbroren til Christell).
Men det tror jeg at jeg hadde lagt merke til, isåfall.
Hvis Christell hadde hatt fett hår.
Det kan jeg ikke huske at hu har hatt.
(Men det her var liksom sånn jenteprat, det var Annika og søstra mi som prata.
Så jeg blanda meg ikke bort i det.
Men hu Annika prata som at jeg ikke var der, må man vel si.
Men jeg bare la det her på minnet da.
Jeg var jo en sånn snåling som bodde aleine i Leirfaret jeg da, (og var vel kanskje 13 år, eller noe).
Så jeg var litt nedbrutt fra det, å bo helt aleine, fra jeg var ni år da, i Hellinga 7B og Leirfaret 4B.
Uten å skjønne hvorfor jeg måtte bo aleine).
Ihvertfall ikke sånn som hu jenta som var i banken nå.
(Selv om hu kanskje hadde farga håret litt?).
Hva vet jeg.
Så her mistenker jeg ‘urent trav’, fra Annika Horten, når det gjaldt sverting av Christell, min fars stedatter, (i hans nye familie. For jeg bodde jo aleine, et annet sted på Bergeråsen, nedre felt, nemlig i Leirfaret 4B).
Så sånn var det.
Bare noe jeg kom på, når jeg så hu unge dama i køen, med fett hår.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Det jeg tenker nå, er at Jan må ha fått hu nabojenta, til å skylde på meg.
Jan var i slutten av tenårene, og hu jenta var 2-3 år yngre kanskje.
Så har Jan fått hu nabojenta, til å si til mora si, at det var jeg som brukte henne som hore.
(Enda jeg ikke fikk hår på tissen, eller hadde sex, før jeg ble 17-18 år.
Altså mange år seinere).
Og jeg var ikke i tenårene engang, da dette startet.
Sånn tror jeg det må ha vært nå.
For jeg husker at mora til hu ‘hore-nabojenta’, var så hatsk mot meg, må man vel kalle det.
En julaften, eller lille julaften, var jeg i Svelvik.
(For jula, og julegavene, gjorde meg rastløs).
Så møtte jeg broren til hu ‘nabo-hora’ til Jan, i Svelvik.
Og han sa at jeg kunne sitte på med de, tilbake til Berger.
Og da skulle jeg til farmora mi.
Og da slapp hu nabodama til Jan og Haldis og Christell og faren min, av meg, midt i svingen, på riksvegen.
(Eller ihvertfall på enden av svingen, sånn at jeg ikke kunne se så langt, mot Svelvik, om det kom biler.
Og ikke så langt mot Berger heller vel, for det var midt i en slakk sving da.
Og bilene fra Berger, de var i feltet lengst fra meg.
Så det her var jo helt livsfarlig).
Så jeg klarte nesten ikke å se, om det kom biler, (når jeg skulle krysse vegen, for å komme meg over til huset til farmora mi, på Sand).
Så det var jo livsfarlig.
Så jeg må nesten si at hu prøvde å drepe meg.
Og få meg overkjørt.
Så hu må ha hata meg, enda jeg aldri hadde prata med henne.
Jeg bodde jo i Larvik til jeg var ni år, så jeg kjente ikke folka på Bergeråsen så bra, iforhold til mange andre.
Jeg var liksom en nykommer der.
For de fleste hadde flytta inn der, da byggefeltet var nytt, på begynnelsen av 70-tallet.
Så har kanskje Annika også fått det for seg, at jeg hadde brukt hu 5-6 år eldre nabojenta, til ‘Haldis-huset’, som hore?
Var det derfor Annika klagde på meg, bare jeg klødde meg litt i nesa, i bilen til Haldis?
Også skulle dem liksom straffe meg, ved at dem tok Christell, og har brukt henne som hore, seinere?
Også har politiet skyldt alt på meg, og nektet å gi meg mine rettigheter.
Enda jeg ikke hadde noe med hore-brukinga, av nabo-jenta dems, eller Christell å gjøre.
Jeg har aldri bodd i Havnehagen, og var der bare innimellom, for å prøve å skjønne hvorfor jeg måtte bo aleine.
Også har politiet sagt, at han ‘nabohora til Jan’-brukeren der, han får ikke sine rettigheter.
Så har de vært som noe mafia og noe undergrunn da.
Og driver å ødelegger ryktet til landet, ved å nekte ærlige og ordentlige folk, som meg, sine rettigheter.
Fascismen lever i beste velgående innenfor politiet, og andre steder, i Norge, det skjønner man.
Og innavlen tror jeg også lever bra, for det politiet vi har i Norge, de er det nok veldig enkle for de kriminelle å lure, virker det som.
Og så skal de være moralister og dommere da, på toppen av det her da.
Som en kristen, (og innavla), versjon av Judge Dredd.
Da ender det på den måten her.
Det skjønner man.
Så sånn er nok det.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 3.
Jan hadde forresten en kjempesvær samling med kondomer under senga.
På det rommet i ‘Haldis-huset’, som søstra mi fikk etter han.
Det var en sånn gigantsamling med kondomer, fra postordre, eller noe.
Som jeg husker at Christell viste meg en gang.
Da jeg var sånn 10 år vel, og hu sånn 8 år.
Det også bare la jeg på minnet.
Men det var kondomer han brukte når han peisa på hu nabojenta da, i den senga.
(Jeg mener å huske at de holdt på, med sånn ‘peising’ da, en gang eller to, da jeg var på besøk der, siden faren min var der).
Jeg hadde også et klistremerke, på døra, hvor det stod, ‘jeg er en vidiot’.
Et Se og Hør-klistremerke.
(Noe som kan ha vært mobbing av meg, siden jeg så mye video.
For faren min kjøpte video til meg, som niåring vel.
I 1980.
Og det var før det var vanlig å ha video.
Og den kosta vel 8-9.000, som var mye penger, i 1980.
Det var en japansk Akai-video, såvidt jeg husker.
Og Jan hadde vel ikke video, så det klistremerket var nok mynta på meg, som ofte satt hjemme aleine, og så på Donald Duck fra julaften, eller Melodi Grand Prix, (eller noe annet), for n-te gang, hjemme aleine, enten i Hellinga 7B, eller Leirfaret 4B.
Også digga han Falco, med sangen ‘Der kommisar’.
Som han spilte for meg, (og også kammeratene sine, Frank og dem vel, da dem var der).
Så Jan er kanskje i Illuminati, siden den sangen er på tysk, og illuminati opprinnelig er fra Bayern?
Han hadde også masse skilt eller flasker, som het ‘gammel dansk’, en snaps vel.
Nesten som Jägermaister vel.
For faren var dansk.
Og Shu-bi-dua plater hadde han også mange av.
Jeg husker også at faren min og Jan prata om sex.
Da Jan fortsatt var i tenårene.
De prata som likeverdige nesten.
Faren min var vel ikke som noen far for Jan.
Jan hadde selvstendighet osv. vel.
Jan sa til faren min, at han syntes det som ble sagt på nyhetene, at det skulle komme en p-pille for men, var bra.
For han hata at det ble så mye søl i senga fra sæden, sa han.
Noe sånt.
Det var noe forbanna søl, sa han.
Så sånn var det.
Så Jan, han hadde masse sex, med hu litt yngre nabojenta, med mørkt, krøllete hår vel, på gutterommet sitt, i ‘Haldis-huset’, i Havnehagen.
Nok med Haldis sin velsignelse.
Når Christell visste at han hadde masse kondomer under senga, så visste vel Haldis hva som foregikk også, tror jeg.
Så sånn var nok det.
Bare noe jeg tenkte på.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 4.
Jeg tror de bytta på romma ganske ofte, i det ‘Haldis-huset’, så det er mulig jeg blander hvilket rom Jan hadde.
For det var to soverom, som var vegg i vegg, som var nesten helt like.
Som søstra mi og Christell hadde vært sitt av, utover på 80-tallet.
Men før Jan flytta ut, så delte søstra mi og Christell, på å ha det største soverommet, og delte en dobbeltseng vel.
Og før det, så hadde faren min og Haldis soverommet med dobbeltseng.
Og hvilket rom Christell hadde da, det husker jeg ikke.
Men det var et av de to som var nesten like da.
Men hvordan de gjorde det, da Viggo også bodde der.
Det husker jeg ikke helt.
Men det er mulig at Christell da sov inne hos mora si(?)
For det soverommet hadde en utgangsdør også.
Det er vel veldig spesielt.
At man har en utgangsdør, fra soverommet, til hagen/terrassen.
Så det er mulig at de hadde bygd om en bod, eller noe sånn da, for å få et større soverom?
Jeg husker dessverre ikke helt hvordan det var der, da Viggo bodde der.
Kanskje han og Jan delte et av de minste soverommene.
Det er mulig.
Jeg skal ikke si det helt sikkert.
Det er kanskje ikke min business heller.
Men vi får se hva som skjer.
Vi får se.
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
SV: Radioprogram om min oldemors svoger, Holger baron Adeler/Fwd: (SaksID:815020) Til Arkivet, kåseri etter min morfar Johannes Ribsskog
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Mon, Jul 5, 2010 at 1:26 PM | |
|
To: "Arkivsalg [FÆLLESPOSTKASSE]" <arkivsalg@dr.dk> | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
SV: Radioprogram om min oldemors svoger, Holger baron Adeler/Fwd: (SaksID:815020) Til Arkivet, kåseri etter min morfar Johannes Ribsskog
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Mon, Jul 5, 2010 at 10:31 AM | |
|
To: "Arkivsalg [FÆLLESPOSTKASSE]" <arkivsalg@dr.dk> | ||
| ||
PS.
Her kan man se det, at Pia ikke er så kjent:
PS 2.
Axel var heller ikke noe særlig kjent:
PS 3.
Christell var jo super-kjent:
PS 4.
Så konklusjonen må bli det, at Pia og Axel må skjerpe seg, og bli flinkere til å bli kjent.
De er ikke noe særlig flinke til å være kjent.
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Noen har kanskje lagt merke til, at det ikke har kommet noen nye tag-er på bloggen, i de siste månedene?
Det er fordi, at i lange perioder, så har det vært umulig for meg, å få lagd nye tag-er.
Dette er pga. en ‘bug’, som har vært hos Blogger.
Som jeg har opplevd to ganger, og som har vart i flere måneder, begge gangene.
Men nå plutselig, så virker det igjen.
Og jeg har sjekka med ganske jevne mellomrom, om det har virket igjen.
Men det har ikke virket på mange uker og måneder, må det vel bli, nå.
Selv om jeg ikke har tatt tida.
Men min tremenning i Sverige, Dagny Holmsen, (som kaller seg Dagny Rose, på Facebook), hun har ikke fått noe tag på bloggen.
Så jeg har måttet bruke morens tag, (hun som jeg fant ut, på dåpsattesten min, fra Svelvik kirke, at var min fadder), Anna Holmsen.
Men hun har byttet navn tilbake til Annikken Holmsen nå.
Men jeg har ikke fått lagd ny tag til henne.
Så dette med at tag-ene ikke har virket, det går tilbake til fra før jeg pratet med hun Annikken Holmsen på telefon, og fikk brev fra henne.
Så det er vel noen måneder siden nå, uten at jeg husker nøyaktig når det var.
Men nå virker det igjen altså, siden igår, eller noe, ihvertfall.
Så hva dette kommer av, det veit jeg ikke.
Men det lukter kanskje av noe CIA, eller noe(?)
Hva vet jeg.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
Jeg har også en kusine, (som kanskje er lett å glemme), som bor i Ås.
Hun heter vel Liv Kristin Sundheim.
Og hu er vel også da etter Karl den Store og Gorm osv., og en tremenning etter Olav Håkonsson, gjennom sin mormors svigerinne i Danmark.
Hu er vel 19-20 år nå kanskje.
Noe sånt.
Hu pleide alltid å få toppkarakterer, mener jeg å huske, fra da jeg jobba på gården til min onkel Martin, i Kvelde, i år 2005.
Og hun ble vel også litt dårlig behandla, mener jeg å huske, av sine stesøsken, (som var ungene til hun Grethe Ingebrigtsen, det vil si Andrea, Isa og Risto, (for de har finsk far, og min onkel Martin var deres stefar da, fram til de flytta tilbake til Østfold, i 2006 eller 2007 vel), og vel også av Martin, ble vel Liv-Kristin behandla litt dårlig.
Men Liv Kristin er jo fra Follo der, for onkel Martin var vel aldri gift med mora hennes, Kari Sundheim.
Hu var vel hans dame nummer to, etter Ann fra Hurum.
Hu Kari Sundheim, hu studerte kinesisk på universitetet i Oslo, husker jeg om henne.
Men men.
Bare noe jeg tenkte på nå, at kanskje ikke folk i Follo vet, at hu er etter Karl den Store og Gorm og en tremenning av Olav Håkonsson, osv., (gjennom sin grandtante i Danmark).
Det visste ihvertfall ikke jeg før her om dagen.
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Og hun er jo da også etter Adeler, (gjennom inngifte), og etter Gjedde, etter sin tipptippoldemor, Maren Gjedde, fra Mors.
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 2.
Liv Kristin er hun til høyre på bildet der:
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Søknad om hjelp til advokat
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Mon, Jul 5, 2010 at 12:53 AM | |
|
To: hans-j.rosjorde@fmoa.no | ||
| ||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen