![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Being messed with since my grand-aunt, in Denmark, Unse Heegaard, is directly after Charles le Magne?
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, Jul 2, 2010 at 11:15 AM | |
|
To: CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Being messed with since my grand-aunt, in Denmark, Unse Heegaard, is directly after Charles le Magne?
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, Jul 2, 2010 at 11:15 AM | |
|
To: CONTACT-US@dwp.gsi.gov.uk | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Blir jeg tullet med av politiet fordi min danske grandtante, (min mormors svigerinne Unse Heegaard), er direkte etter Karl den Store osv?
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, Jul 2, 2010 at 10:42 AM | |
|
To: postmottak@jd.dep.no | ||
| ||
Som man kunne se i den forrige bloggposten, så er min grandtante, Unse Heegaard, (min mormor, Ingeborg Ribsskog, sin svigerinne).
Hun er i slekt med Olav Håkonsson, av Ynglinge-ætten.
(For Olav Håkonsson, var oldebarn, av hennes direkte forfar, gjennom X ledd, kong Christoffer II, av Danmark).
Og Yngline-ætten, det betyr, at de er etter Yngve.
Et annet navn på Yngve, det er Frøy.
Som var en av vikingenes guder vel.
Så jeg er i slekt med en norrøn gud, gjennom min grandonkel, Erik Anker Heegaard, sin kone Unse, (min grandtante da).
Så det var artig å være i slekt med Frøy.
Ikke dårlig.
For ikke å glemme Karl den Store og Gange-Rolv og noen bysantiske keisere, og Blåtann/Bluetooth osv.
Og en fyrste av Russland.
Og en konge av Portugal.
Og veldig mange andre keisere og konger og høyadelige.
Så mange at jeg ikke husker alle, og ikke orker å skrive alle.
Men men.
Jeg får prøve å få lagt de inn på MyHeritage etterhvert.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Det blir vel sånn, at min grandtante, (min mormors svigerinne), er direkte etterkommer etter Olav Håkonsson sin tremenning.
(Olav Håkonsson som var i Ynglinge-ætten, som sies å være etter guden Frøy).
Så sånn blir vel det.
Bare noe jeg tenkte på.
Hvis jeg ikke roter nå da.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
http://www.krogsgaard.name/per16499.htm#0
PS.
Hun er visst også direkte etterkommer etter Karl den Store:
http://www.krogsgaard.name/per19448.htm#0
PS 2.
Hvis noen ikke tror meg, så trykk dere tilbake, fra denne lingen, så burde det gå ann å finne det.
(jeg skal også prøve å få lagt det inn på MyHeritage.
Vi får se).
Her er mer om dette:
PS 3.
Nå virka ikke det webstedet så bra nå, plutselig, (krogsgaard).
Men her kan man ihvertfall se hvor man skal begynne å søke, (når det nettstedet virker igjen.
Følg Foss-linjen tilbake de gamle danske konger, som er i slekt med Karl den Store, osv.):
18 Unse Marie Trock-Jansen b: October 19, 1925 in Copenhagen
……………………………………………. +Erik Anker Heegaard b: September 18, 1915 in Frederiksværk m: October 05, 1957 in Kastelkirken, Copenhagen d: March 22, 1993 Father: Hans Louis Anker Heegaard, merchant Mother: Karen Margrethe Nyholm
……………………………………………. 19 Steffen Peter Anker Heegaard b: August 26, 1959 in Copenhagen
………………………………………………. +Susanne Wisbeck Jacobsen m: August 15, 1987 in Holmens Church Copenhagen Father: Willum Jacobsen Mother: Kirsten Jacobsen
……………………………………………. 19 Thomas Anker Heegaard b: November 29, 1961 in Copenhagen
http://familytreemaker.genealogy.com/users/h/o/y/niels-l-Hoyvald/ODT2-0019.html
PS.
Ovenfor kan vi også se, at min mors fetter Steffen, nok har giftet seg på nytt.
Ovenfor står det at hans kone er Susanne Wisbeck Jacobsen.
Men på TopDanmark sine sider, (hvor min mors fetter jobber som direktør), så står det at hans kone er en dame med et mer tysk-klingende navn vel.
Men men.
Jeg skal finne mer om dette.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:
PS 3.
Den nye samboeren, til min mors fetter Steffen, het Pia Laub von Gottberg.
Det er kanskje rart, at min mors fetter, får seg en ny kone, som heter det samme som hans kusines datter.
Nemlig ‘Pia’.
Dvs. min søster, også kjent som ‘Pipa’, fra Larvik, (kalt av faren til Frode Kølner).
Men men.
Det er kanskje bare meg som synes det er rart, siden søstra mi heter det.
Det er mulig.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 4.
Så man kan se at min mors fetter, Steffen Heegaard.
Han følger ikke den regelen, som jeg prøvde å ha i bakhodet, da jeg jobba som butikkleder, i Rimi, i Norge.
Nemlig, ‘don’t mix business and pleasure’.
(Eller kanskje ‘ikke bland jobb og fritid’, høres bedre ut?).
Det er kanskje litt ‘uproft’?
Men men.
Jeg lurer på hvordan styremøtene i det kjente danske forsikringsselskapet Topdanmark foregår.
‘Hvad sier så Heegaard?’.
‘Nei, igge du, Gottberg, du er igge Heegaard her i Topdanmark, det ved du da godt, her er du fortsatt direktør for industrien, Gottberg, doch’.
Noe sånt tenker jeg.
Sikkert ikke umulig.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 5.
De direktørene der, de kalte min mormor bare ‘Steffen og Thomas’, og viste meg bilder osv., var det vel, en gang på 70-tallet, i skipperhuset, i Nevlunghavn.
Hun hadde bildene på sminkebordet sitt, var det vel, på sitt soverom, hvor hun hadde himmelsengen.
Det var ihvertfall på hennes soverom.
(Som var ganske stort, større enn bestefar Johannes sitt soverom, ihvertfall, selv om han hadde dobbeltseng, og ikke himmelseng, som bestemor Ingeborg).
Hun tok meg med opp der, for å vise meg bildene osv., var det vel.
Jeg var jo bare 5-6 år kanskje, så jeg skjønte ikke så mye.
Men jeg skjønte det var hennes slektninger/nevøer i Danmark da, som het Steffen og Thomas da.
Men jeg hadde aldri møtt disse, (før i 2002).
Men min mormor viste meg på 70-tallet hvem de var da.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Det var vel noe bilde av han Steffen når han spilte tennis, eller noe, vel.
(Eller om hun fortalte at han spilte tennis).
Så det er bare ‘Steffen og Thomas’ det.
Selv om Steffen er direktør i et stort forsikringsselskap nå, (Topdanmark), og Thomas er direktør i Disney.
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 6.
Unse og Steffen og Thomas, de er etter en som het Jeppe “auf der Bohle”, ser jeg.
Selv om det var nytt for meg.
Jeg vet ikke helt hvem det er.
Men det er det kanskje mulig å finne ut.
Det er mulig.
Vi får se.
Her er mer om dette:
http://familytreemaker.genealogy.com/users/h/o/y/niels-l-Hoyvald/ODT2-0019.html
PS 7.
Ja, de kan spore seg selv tilbake, (i linjen etter han Jeppe “auf der Bohle” da), til år 1350, ihvertfall.
Så da må de vel sies å være fine, vil jeg vel tro.
Her er mer om dette:
http://familytreemaker.genealogy.com/users/h/o/y/niels-l-Hoyvald/ODT2-0001.html
PS.
Man kan se, at min grandonkel, (Erik) Anker Heegaard, (mener jeg han het), sin kone, Unse Heegaard, er snart 85 år gammel.
Men hun hadde mobilsvar, hørte jeg.
Så hun virka som hun var klar i toppen enda.
Men jeg liker ikke å legge igjen meldinger på sånn telefonsvarer.
Da er det bedre å sende SMS-melding, mener jeg da.
Men men.
Og min mormor Ingeborg, var jo, (ihverfall forholdsvis), klar i toppen, da hun var over 90 år.
Sånn som jeg husker det.
Så det burde vel gå greit, å sende SMS ihvertfall, skulle man tro.
Selv om jeg ikke akkurat forventer å få noen SMS-melding tilbake.
Da hadde jeg nok blitt ganske overraska, for å si det sånn.
Men men.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Her er mer om dette:
For nå tenkte jeg på min mormor, Ingeborg Ribsskog.
Og en gang, nærmere slutten av 80-tallet vel.
Da jeg og min søster, Pia Ribsskog, besøkte min mormor Ingeborg Ribsskog, som da bodde i Stavern.
Og da hadde jeg kanskje litt brunfarge i trynet, fra en eller annen ferie.
Og så kanskje litt opplagt ut da.
Og da glemte kanskje min mormor seg, for da sa hun det, at hun syntes at ‘Erik skulle blitt konge og ikke Haakon Magnus’.
Så kom jeg på det nå.
Og da skjønner jeg jo det.
At Oldenburgerne, de er bare ‘skygge-konger’.
Men, Gjedde-ene, de er de ekte kongene.
Men de nordiske kongeslektene, ble angrepet.
Eller hva nå som kan ha skjedd, i Danmark, for mange hundre år siden.
Så de ville ha noen, som skulle spille konger.
Så gikk Oldenburg med på det, og spiller fortsatt konger.
Så sånn er vel kanskje det da.
Så det er mye rart, det er helt sikkert.
Bare noe jeg kom på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Gjedde er nok da etter Jesus, (lurer jeg), pga. fisken.
Og min morfar er jo etter Noah, kan det virke som.
Så da er jeg nok den hellige gral osv. og.
Eller ihvertfall familien min.
Noe rart er det nok ihvertfall.
Så det er sikkert derfor det er så mye rart, som foregår.
Noe sånt.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen