johncons






  • Gmail – Anmeldelse av Christian Grønli, for mulig drap og Munch-ran







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldelse av Christian Grønli, for mulig drap og Munch-ran





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Jun 13, 2010 at 10:46 PM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hei,

    her er det jeg tenkte på.
    I februar 1980, så dør han Thor Furuheim, i Havnehagen 4, mens han er syv år, og leker med Christian som er åtte år og Petter som er ti år vel.
    Og i februar 1981, så dør mora deres, Tove Grønli, i Havnehagen 4, i et 'mistenkelig dødsfall', (som Kripos senere sier er hjerneblødning).
    Her er mer om dette:

    mora til christian døde

    PS 2.

    Og her er han gutten som døde i hagen deres, Thor Furuheim:

    døde i hagen

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/6/13
    Subject: Anmeldelse av Christian Grønli, for mulig drap og Munch-ran
    To: post.sondre.buskerud@politiet.no

    Hei,

    da jeg bodde på Bergeråsen, så kjente faren min, Arne Mogan Olsen, Tove Grønli, som var mora til Petter og Christian Grønli.

    Og faren min flytta ned til Haldis Humblen, (som jeg har anmeldt til dere, for han var eneforsørger for meg, og dette var året jeg fylte 10 år).

    Mora dems døde i februar 1981, og da flytta de til deres far i Mexico, Carl-Otto Grønli.
    Og tidligere vinteren 1981, så lekte vi og bygde snøhule, hos farmora mi, på Sand, Ågot Mogan Olsen.

    Og da ville Petter og Christian, at jeg skulle krype inn i snøhula, med hue først.
    Og det tror jeg var mordforsøk mot meg, for en kamerat av de, Thor Furuheim, døde på samme måte, (snøhula raste), i hagen til Tove og Petter og Christian Grønli, og en som het Willy, fra Drammen vel, vinteren før, dvs. i februar 1980.

    Og i februar 1981, så døde mora deres, Tove Grønli, i noe som Aftenposten kalte et 'mistenkelig dødsfall'.
    Christian har et rødt og et grønt øye, på Facebook osv., og jeg mistenker at han er djeveldyrker.

    Noe kanskje også faren min er, illuminist/djeveldyrker, for han mistenker jeg er sønnen til fabrikkeier Jebsen, som min farmor var tjenestepike for, under krigen.
    Og da hadde Jebsen bestilt dram fra politet i Drammen, og brukt av rasjoneringskortet til farmor mi, fortalte hu meg, på 80-tallet, så det var tydelig at noe var galt.

    Jeg skal se om jeg finner det fra Aftenposten.
    Jeg mistenker at Petter og Christian Grønli kan ha vært involvert i begge de dødsfallene, (på Tove Grønli og Thor Furuheim), selv om de var unge.

    Og jeg syntes også det virka som at de ønsket å drepe meg, vinteren etter, og at de ville kasta seg over snøhula, mens jeg lå inni, med hue først.
    At det virka som at det var planen deres.

    Noe sånt.
    Christian var nesten som sjefen, enda Petter var to år eldre.
    Men men.
    Christian sporte jeg opp på nettet, for noen år siden, på den tiden jeg begynte å studere igjen vel, etter at jeg slutta som butikksjef i Rimi i Oslo.

    For Rimi var ikke noe fjell å klatre for meg, liksom, det var liksom for mye råtten snø der, for å si det sånn.
    Så jeg så meg om etter et annet fjell å klatre, for å si det sånn.

    (Nei, jeg mener ikke Fjell i Drammen).
    Men men.
    Så sendte jeg en e-post til Christian i Spania.
    Og da ville han at jeg skulle sende han bilder av Munch-museet.

    Han sa han studerte grafisk design, i Barcelona vel, og at de hadde en skoleoppgave, som gikk på å lage en modell av et museum, eller noe slikt.

    Og han ville lage av Munch-museet, siden han var fra Norge, sa han til meg.

    Han sa også at en annen egentlig skulle gjøre det, men somla.
    Så jeg sa det var greit jeg kunne gjøre det, for gamle dagers skyld, siden mora hans nesten var som en mor for meg og, (som bodde alene på Bergeråsen), før hun døde.

    Senere, så har jeg mistenkt at dette kan ha hatt noe å gjøre med Munch-ranet, for noen år siden, hvor Madonna og Skrik ble stjålet vel.
    Så jeg vil gjerne anmelde Christian Grønli for delaktighet i Munch-ranet og, for sikkerhetsskyld, siden jeg ikke synes jeg kan se helt bort fra dette.

    Og nå maser han så mye på nettet, så det er tydelig at nå er det noe nytt i gjerde.
    Jeg ønsker gjerningspersonene tiltalt og straffet.
    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • baron adeler stiklestad

    olavstøtten

    PS.

    Men man kan se, at baron Adeler, han gjorde kanskje litt narr, av Olav den hellige, og de kristne.

    For han skrev på støtten, at Olav den hellige, ble drept av ‘en misfornøyd almue’, altså av vanlige folk, som var misfornøyde, med Olav den hellige sitt styre da sikkert, og kanskje med kristendommen.

    Så har sikkert de kristne, lagt baron Adeler, for hat, etter dette.

    Og det er kanskje derfor jeg blir tullet med, siden min mor, Karen Ribsskog, fikk min mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, sin arv, etter den siste baron Adeler, Holger (baron) Adeler?

    Hvem vet.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • adoptert av sommermalere

    PS.

    Her kan man se at jeg arvet Gunnar Bergstø, og hans bror, Otto Rene Bergstø, i 2006, (fordi min far ikke ville ha arven etter sine grandonkler, eller ‘grandonkler’):

    ikke arv holmsbu

    PS 2.

    Jeg sendte begjæring om offentlig skifte, i boene etter Otto Rene og Gunnar Bergstø:







    Gmail – Offentlig skifte i boene etter Otto Rene Bergstø og Gunnar Bergstø







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Offentlig skifte i boene etter Otto Rene Bergstø og Gunnar Bergstø





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sun, Jun 13, 2010 at 7:43 PM





    To:

    drammen.tingrett@domstol.no



    Hei,

    jeg har kuttet ut min far, for han drev med telefonterror mot meg, for et drøyt år siden, (som jeg har anmeldt til Politiet i Drammen).
    (Og også omsorgssvikt, i barndommen).

    Men før jeg kuttet han ut, så sa han at mine grandonkler i Holmsbu, Otto og Gunnar Bergstø, og Idar Sandersen, hadde masse malerier etter Kittelsen.
    Så det huset deres, (som min far frasa i arv, av en eller annen grunn, han likte kanskje ikke at disse brødrene ble 'adopert' av kunstner-kolonien fra Oslo, som unge. Og jeg lurer på om min far egentlig er sønn av fabrikkeier Jebsen, på Berger, for min farmor jobbet for han under krigen, som tjenestepike, og Jebsen bestilte dram fra Drammen på rasjoneringskortet, til farmora mi, fortalte hu meg, på 80-tallet, og min far ble født i 1944, var det vel).

    Men disse maleriene til Kittelsen, har vel ikke blitt ordentlig oppgitt.
    Og, faren min sa at det huset var verdt mange millioner, for det har så bra utsikt til Drammensfjorden, og jeg tror det har brygge og kanskje strandlinje og.

    Her kan man se at jeg er arving:
    ikke arv holmsbu
    Så da ønker jeg offentlig skifte, for jeg tror det har vært noe lureri her.

    (Siden maleriene av Kittelsen ikke nevnes av advokaten, i brevet, fra 2006, som man kan se litt av ovenfor.
    På forhånd takk for hjelp med dette!
    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • stup berger

    PS.

    Det var utfor det stupet her, at min onkel Martin Ribsskog, kjørte ut på motorsykkel, på slutten av 70-tallet vel, sånn at han bakpå døde.

    (Men min onkel kom ganske greit fra det vel).

    Og det var også over det stupet her, at min fetter, Ove Christian Olsen, gikk over, på _utsida_ av autovernet.

    (Eller et gjerde var det vel kanskje).

    En gang jeg og Ove og hans søstre Heidi og Susanne, gikk til Berger-kafeen, (fra farmora vår på Sand sitt hus, noe som vi ikke gjorde så ofte, for det var ganske langt, bare for å kjøpe godteri, og det var en butikk på Sand), for å kjøpe godteri, da vi var unger.

    (Vi ble, mer eller mindre, sendt av Oves far Runar Mogan Olsen).

    Jeg måtte kjefte på Ove, for å få han til å komme over på riktig side av autovernet igjen.

    Hvis han hadde mista taket, så hadde han falt 20 meter ned.

    Kanskje han prøvde å få meg til å herme, og så ville søstra hans Heidi, ha dyttet meg ned?

    Hvem vet.

    Vi får se om dette er mulig å finne ut av.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Gmail – Chat with christian gronli







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Chat with christian gronli





    christian gronli

    <christian.gronli@gmail.com>





    Sun, Jun 13, 2010 at 8:44 AM





    To:

    eribsskog@gmail.com



    8:44 AM christian: hei erik
    god dag






    PS.

    Det her er om da mora til Christian, Tove Grønli, døde:

    mora til christian døde

    PS 2.

    Og her er han gutten som døde i hagen deres, Thor Furuheim:

    døde i hagen

    PS 3.

    Thor Furuheim, døde 4. februar 1980, i hagen til Petter og Christian og Tove Grønli og han Willy, i Havnehagen 4.

    Og da kjente ikke jeg Petter og Christian og dem.

    For da ville jeg huska det.

    (For jeg ble bare fortalt om det her i ettertid, at han Thor Furuheim døde i hagen deres.

    Men dem sa ikke det med en gang, når jeg begynte å henge hos dem.

    Det venta dem med å si.

    Og da virka det som for meg, at det her var ihvertfall et år eller to sida.

    Men men).

    Men faren min flytta ned til Haldis, like etter det her.

    Og da sa han at jeg kunne henge hos Petter og Christian og dem.

    Fra kanskje en måned eller to, etter at han Furuheim-gutten døde i hagen deres da.

    Så døde Tove Grønli, i februar 1981 vel.

    (Dvs. nesten nøyaktig et år seinere).

    På den samme adressen.

    Så jeg kjente Petter og Christian Grønli, i mindre enn et år.

    Og da ble også St. Hansfeiringa, på Ulviksletta avlyst, i juni 1980.

    For mora til Thor Furuheim, Ruth Furuheim, hu var leder av Bergeråsen Vel, eller om det var leder av St. Hansaften-komiteen, som hu var.

    Så sånn var det.

    Så derfor kjenner ikke egentlig Christian Grønli meg så bra.

    For han vet ikke at jeg er b-menneske.

    Så han prøver å chatte med meg, klokka 8 på en søndag morgen.

    Og tror at jeg er våken da.

    Mens jeg heller er sånn, at jeg sitter oppe hele natta, og skriver blogg eller driver med programmering osv.

    Så han Christian Grønli, han kjenner egentlig ikke meg, kan man se.

    Og min far, han fikk meg til å bli nye kameraten til Petter og Christian Grønli.

    En måned eller to, etter at han Thor Furuheim døde, i hagen deres.

    Så jeg tror ikke at faren min kan ha vært så veldig glad i meg, for å si det sånn.

    Det virker for meg, som at faren min og Runar, har drivi og prøvd å få meg drept, under oppveksten.

    For jeg husker ting som at Petter og Christian Grønli, prøvde å få meg til å gå med hue først inn i en trang snøhule.

    I hagen til farmora mi på Sand.

    Vinteren etter at han Furuheim-gutten døde på samme måte, på Bergeråsen.

    Og lensmannen i Svelvik.

    Han tørr vel knapt å bevege seg ute på Bergeråsen.

    Jeg tror ikke de i Svelvik er så gode til å etterforske mistenkelige dødsfall, akkurat.

    Så Bergeråsen må være et eldorado, for kriminelle, sånn som jeg kan se det.

    Så sånn er nok det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • fabrikkeier berger

    fabrikkeier 2

    PS.

    Også skjedde jo det, under krigen.

    At en sånn ‘Jebsen-høvding’.

    (Antagelig sønnen til han på bildet ovenfor).

    Bestilte dram fra polet i Drammen, på rasjoneringskortet, til farmora mi.

    Så endte det med at farmora mi, Ågot Mogan Olsen, tok med seg flaska ned til ‘n Ola.

    Og drakk opp flaska da.

    Og faren min og Håkon, har mørkt hår, og Runar, den yngste broren, har lyst hår.

    Kanskje faren min og Håkon, (som ble født under krigen, eller like etter), er sønnene til Jebsen?

    For dem har liksom sånne ‘firkanta’ huer, som Jebsen hadde.

    Også kanskje farfaren min, er faren til Runar.

    Ikke godt å si gitt.

    Men man kan vel lure ihvertfall.

    Det var vel en grunn til at farmora mi fortalte meg den historia om spritflaska, fra polet i Drammen, under krigen.

    Hvem vet.

    Vi får se om det er mulig å finne ut mer om dette.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Så han på bildet er nok oldefaren min da.

    F*en alts.

    Men men.

    Så det er mye rart, det er helt sikkert.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • giftet seg for andre gang

    PS.

    Mora mi var så glad i After Eight, forresten, på 70-tallet, ihvertfall.

    Kanskje fordi hun hadde vært i England?

    After Eight, ihvertfall dobbelt-esken, var også vanlig gave å gi, for gjester, som kom på middag f.eks., husker jeg, på 70-tallet.

    En gang, så hadde min mor, Karen Ribsskog, og min stefar, Arne Thomassen, gjester, på hytta ute i Brunlanes, (som ikke står som min adresse hos Folkeregisteret, for noen tulla med bosted-adressene mine, hos Folkeregisteret).

    Og da husker jeg det, at på søndagsmorgenen, så stod det en sånn stor eske med After Eight der.

    Som det fortsatt var sjokolader igjen i.

    Så da husker jeg at jeg spiste noen av de sjokoladene da.

    (For mora vår, ga oss nesten aldri godteri, så ihvertfall jeg, var nesten alltid godtesyk.

    For når jeg og søstra mi var hos faren vår, så fikk vi alltid mye godteri da.

    Men på den hytta i Brunlanes, så var det langt unna alt som het butikker osv., så det var ganske kjedelig å bo der, må jeg innrømme.

    Det var på et kjedelig hyttefelt, langs en vei, som gikk innover i skogen, så det var ikke engang en artig bondegård, som man kunne gå å se på der, engang.

    Sånn som det var ute i Vestmarka, i Larvik, hvor vi bodde før vi flytta til Storgata i Østre Halsen, hvor vi bodde før vi flytta til den hytta i Brunlanes da.

    Så det var nesten sånn, at man huska hver gang noen hadde med en eske sjokolade dit.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på).

    Før mora mi og stefaren min stod opp.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Det var jo også et annet rart dødsfall linket til hun Dagny Ribsskog Holmsen.

    Hennes datter, var jo min fadder, Annikken (aka. Anna) Holmsen, som nå bor i Sverige.

    Og hu sa det, at en gang, som hennes mor, skulle besøke min mormor og morfar, i Nevlunghavn.

    (For de traff hverandre veldig sjelden, visstnok, på den her tida).

    Så ringte min morfar og sa det, at ‘det har skjedd noe’.

    Og da hadde onkel Martin kjørt ut, med motorsykkel, ved Berger-kafeen, og han som satt bakpå, døde.

    Så da ble det besøket avlyst da.

    Kanskje Dagny Ribsskog Holmsen, var i noe rart nettverk?

    Og egentlig ikke ønsket å besøke min morfar?

    Så fikk hun, (eller det nettverket da), arrangert en dødsulykke, som involverte min morfars sønn, Martin, på Berger, (hvor min far er fra).

    På 70-tallet da.

    Like før jeg flyttet til Berger vel.

    Kan det ha vært dette som har skjedd?

    Vi får se om dette er mulig å finne ut.

    Vi får se.

  • Jeg skrev jo om på bloggen, for et par dager siden, at Cosmus Adeler, la ned en krans, på minnesmerket til Cort Adeler, i Brevik, på 300 års dagen til Cort Adeler, siden Cort Adeler var hans oldefar sin oldefar.

    Her er mer om dette:

    cort adeler dagen

    PS.

    Og hvem var foreldrene til Cosmus Adeler?

    Jo, det fant jeg her.

    Faren til Cosmus Adeler, var Christian Hermann Adeler:

    foreldrene til cosmus adeler

    http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100082192463&lds=1&region=17&regionfriendly=&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=

    PS 2.

    Og Christian Herman(n) Adeler, han var farfaren, til Holger Baron Adeler, som min mormor, Ingeborg Ribsskog, arvet:

    christian herman adeler

    http://www.roskildehistorie.dk/stamtavler/adel/Adeler/Adeler.htm

    PS 3.

    Så Holger baron Adeler, som min mormor arvet, (siden han var gift med hennes tante), han var altså nevøen til han Cosmus Adeler, som la ned krans på minnesmerket til Cort Adeler, på hans 300-års dag, og som var oldebarn av Cort Adelers oldebarn.

    Så sånn blir det.

    Jeg skal se om jeg finner bestemor Ingeborg sitt testamente igjen, som viser dette.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 4.

    Her kan man se det, at min mor, Karen Ribsskog, fikk min mormor, Ingeborg Ribsskog sin arv, etter Magna og Holger (baron) Adeler, siden disse var hennes tante og (fille)-onkel:

    magna og holger adeler

    PS 5.

    Så min mor fikk arven etter tippoldebarnet til oldebarnet til Cort Adeler, (og fikk den arven satt inn i et hus, på Tagtvedt i Larvik).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så det er kanskje den enkleste måten å forklare dette på.

    Vi får se.

  • fram ble kretsmestere

    PS.

    For jeg spilte en kamp for Fram, i 1978/79-sesongen.

    For knøtte-laget, eller noe, i Farrishallen, var det vel.

    Før jeg flyttet til Berger, og begynte å spille fotball for Berger IL, etterhvert.

    Fra knøtte-laget til og med guttelaget, var det vel.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • bullen var med på berger

    PS.

    Han R. Edvardsen på midtbanen, det er sikkert bestefaren til han Roger Edvardsen, som dreiv å mobba meg.

    (Som jeg har skrevet om på bloggen).

    Jeg synes ikke han Roger Edvardsen var så god til å spille fotball, egentlig.

    Han var vel mest opptatt av å mobbe meg osv.

    En gang tror jeg han stjal en skinnjakke faren min hadde kjøpt til meg i Sverige og, mens jeg spilte fotball på Berger skole.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen