![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Anmeldelse av Christian Grønli, for mulig drap og Munch-ran
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Sun, Jun 13, 2010 at 10:46 PM | |
|
To: post.sondre.buskerud@politiet.no | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Anmeldelse av Christian Grønli, for mulig drap og Munch-ran
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Sun, Jun 13, 2010 at 10:46 PM | |
|
To: post.sondre.buskerud@politiet.no | ||
| ||
PS.
Her kan man se at jeg arvet Gunnar Bergstø, og hans bror, Otto Rene Bergstø, i 2006, (fordi min far ikke ville ha arven etter sine grandonkler, eller ‘grandonkler’):
PS 2.
Jeg sendte begjæring om offentlig skifte, i boene etter Otto Rene og Gunnar Bergstø:
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Offentlig skifte i boene etter Otto Rene Bergstø og Gunnar Bergstø
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Sun, Jun 13, 2010 at 7:43 PM | |
|
To: drammen.tingrett@domstol.no | ||
| ||
PS.
Det var utfor det stupet her, at min onkel Martin Ribsskog, kjørte ut på motorsykkel, på slutten av 70-tallet vel, sånn at han bakpå døde.
(Men min onkel kom ganske greit fra det vel).
Og det var også over det stupet her, at min fetter, Ove Christian Olsen, gikk over, på _utsida_ av autovernet.
(Eller et gjerde var det vel kanskje).
En gang jeg og Ove og hans søstre Heidi og Susanne, gikk til Berger-kafeen, (fra farmora vår på Sand sitt hus, noe som vi ikke gjorde så ofte, for det var ganske langt, bare for å kjøpe godteri, og det var en butikk på Sand), for å kjøpe godteri, da vi var unger.
(Vi ble, mer eller mindre, sendt av Oves far Runar Mogan Olsen).
Jeg måtte kjefte på Ove, for å få han til å komme over på riktig side av autovernet igjen.
Hvis han hadde mista taket, så hadde han falt 20 meter ned.
Kanskje han prøvde å få meg til å herme, og så ville søstra hans Heidi, ha dyttet meg ned?
Hvem vet.
Vi får se om dette er mulig å finne ut av.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Chat with christian gronli
|
christian gronli <christian.gronli@gmail.com> |
Sun, Jun 13, 2010 at 8:44 AM | |
|
To: eribsskog@gmail.com | ||
| ||
PS.
Det her er om da mora til Christian, Tove Grønli, døde:
PS 2.
Og her er han gutten som døde i hagen deres, Thor Furuheim:
PS 3.
Thor Furuheim, døde 4. februar 1980, i hagen til Petter og Christian og Tove Grønli og han Willy, i Havnehagen 4.
Og da kjente ikke jeg Petter og Christian og dem.
For da ville jeg huska det.
(For jeg ble bare fortalt om det her i ettertid, at han Thor Furuheim døde i hagen deres.
Men dem sa ikke det med en gang, når jeg begynte å henge hos dem.
Det venta dem med å si.
Og da virka det som for meg, at det her var ihvertfall et år eller to sida.
Men men).
Men faren min flytta ned til Haldis, like etter det her.
Og da sa han at jeg kunne henge hos Petter og Christian og dem.
Fra kanskje en måned eller to, etter at han Furuheim-gutten døde i hagen deres da.
Så døde Tove Grønli, i februar 1981 vel.
(Dvs. nesten nøyaktig et år seinere).
På den samme adressen.
Så jeg kjente Petter og Christian Grønli, i mindre enn et år.
Og da ble også St. Hansfeiringa, på Ulviksletta avlyst, i juni 1980.
For mora til Thor Furuheim, Ruth Furuheim, hu var leder av Bergeråsen Vel, eller om det var leder av St. Hansaften-komiteen, som hu var.
Så sånn var det.
Så derfor kjenner ikke egentlig Christian Grønli meg så bra.
For han vet ikke at jeg er b-menneske.
Så han prøver å chatte med meg, klokka 8 på en søndag morgen.
Og tror at jeg er våken da.
Mens jeg heller er sånn, at jeg sitter oppe hele natta, og skriver blogg eller driver med programmering osv.
Så han Christian Grønli, han kjenner egentlig ikke meg, kan man se.
Og min far, han fikk meg til å bli nye kameraten til Petter og Christian Grønli.
En måned eller to, etter at han Thor Furuheim døde, i hagen deres.
Så jeg tror ikke at faren min kan ha vært så veldig glad i meg, for å si det sånn.
Det virker for meg, som at faren min og Runar, har drivi og prøvd å få meg drept, under oppveksten.
For jeg husker ting som at Petter og Christian Grønli, prøvde å få meg til å gå med hue først inn i en trang snøhule.
I hagen til farmora mi på Sand.
Vinteren etter at han Furuheim-gutten døde på samme måte, på Bergeråsen.
Og lensmannen i Svelvik.
Han tørr vel knapt å bevege seg ute på Bergeråsen.
Jeg tror ikke de i Svelvik er så gode til å etterforske mistenkelige dødsfall, akkurat.
Så Bergeråsen må være et eldorado, for kriminelle, sånn som jeg kan se det.
Så sånn er nok det.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Også skjedde jo det, under krigen.
At en sånn ‘Jebsen-høvding’.
(Antagelig sønnen til han på bildet ovenfor).
Bestilte dram fra polet i Drammen, på rasjoneringskortet, til farmora mi.
Så endte det med at farmora mi, Ågot Mogan Olsen, tok med seg flaska ned til ‘n Ola.
Og drakk opp flaska da.
Og faren min og Håkon, har mørkt hår, og Runar, den yngste broren, har lyst hår.
Kanskje faren min og Håkon, (som ble født under krigen, eller like etter), er sønnene til Jebsen?
For dem har liksom sånne ‘firkanta’ huer, som Jebsen hadde.
Også kanskje farfaren min, er faren til Runar.
Ikke godt å si gitt.
Men man kan vel lure ihvertfall.
Det var vel en grunn til at farmora mi fortalte meg den historia om spritflaska, fra polet i Drammen, under krigen.
Hvem vet.
Vi får se om det er mulig å finne ut mer om dette.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Så han på bildet er nok oldefaren min da.
F*en alts.
Men men.
Så det er mye rart, det er helt sikkert.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS.
Mora mi var så glad i After Eight, forresten, på 70-tallet, ihvertfall.
Kanskje fordi hun hadde vært i England?
After Eight, ihvertfall dobbelt-esken, var også vanlig gave å gi, for gjester, som kom på middag f.eks., husker jeg, på 70-tallet.
En gang, så hadde min mor, Karen Ribsskog, og min stefar, Arne Thomassen, gjester, på hytta ute i Brunlanes, (som ikke står som min adresse hos Folkeregisteret, for noen tulla med bosted-adressene mine, hos Folkeregisteret).
Og da husker jeg det, at på søndagsmorgenen, så stod det en sånn stor eske med After Eight der.
Som det fortsatt var sjokolader igjen i.
Så da husker jeg at jeg spiste noen av de sjokoladene da.
(For mora vår, ga oss nesten aldri godteri, så ihvertfall jeg, var nesten alltid godtesyk.
For når jeg og søstra mi var hos faren vår, så fikk vi alltid mye godteri da.
Men på den hytta i Brunlanes, så var det langt unna alt som het butikker osv., så det var ganske kjedelig å bo der, må jeg innrømme.
Det var på et kjedelig hyttefelt, langs en vei, som gikk innover i skogen, så det var ikke engang en artig bondegård, som man kunne gå å se på der, engang.
Sånn som det var ute i Vestmarka, i Larvik, hvor vi bodde før vi flytta til Storgata i Østre Halsen, hvor vi bodde før vi flytta til den hytta i Brunlanes da.
Så det var nesten sånn, at man huska hver gang noen hadde med en eske sjokolade dit.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på).
Før mora mi og stefaren min stod opp.
Så sånn var det.
Bare noe jeg kom på.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Det var jo også et annet rart dødsfall linket til hun Dagny Ribsskog Holmsen.
Hennes datter, var jo min fadder, Annikken (aka. Anna) Holmsen, som nå bor i Sverige.
Og hu sa det, at en gang, som hennes mor, skulle besøke min mormor og morfar, i Nevlunghavn.
(For de traff hverandre veldig sjelden, visstnok, på den her tida).
Så ringte min morfar og sa det, at ‘det har skjedd noe’.
Og da hadde onkel Martin kjørt ut, med motorsykkel, ved Berger-kafeen, og han som satt bakpå, døde.
Så da ble det besøket avlyst da.
Kanskje Dagny Ribsskog Holmsen, var i noe rart nettverk?
Og egentlig ikke ønsket å besøke min morfar?
Så fikk hun, (eller det nettverket da), arrangert en dødsulykke, som involverte min morfars sønn, Martin, på Berger, (hvor min far er fra).
På 70-tallet da.
Like før jeg flyttet til Berger vel.
Kan det ha vært dette som har skjedd?
Vi får se om dette er mulig å finne ut.
Vi får se.
PS.
For jeg spilte en kamp for Fram, i 1978/79-sesongen.
For knøtte-laget, eller noe, i Farrishallen, var det vel.
Før jeg flyttet til Berger, og begynte å spille fotball for Berger IL, etterhvert.
Fra knøtte-laget til og med guttelaget, var det vel.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Han R. Edvardsen på midtbanen, det er sikkert bestefaren til han Roger Edvardsen, som dreiv å mobba meg.
(Som jeg har skrevet om på bloggen).
Jeg synes ikke han Roger Edvardsen var så god til å spille fotball, egentlig.
Han var vel mest opptatt av å mobbe meg osv.
En gang tror jeg han stjal en skinnjakke faren min hadde kjøpt til meg i Sverige og, mens jeg spilte fotball på Berger skole.
Men men.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen