![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
RE: 15202125
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, Jun 11, 2010 at 3:56 PM | |
|
To: Lindorff Kundesenter <Kundesenter@lindorff.com> | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
RE: 15202125
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, Jun 11, 2010 at 3:56 PM | |
|
To: Lindorff Kundesenter <Kundesenter@lindorff.com> | ||
| ||
Jeg kan jo tenke meg det nå, at min morfar Johannes Ribsskog, og min mormor Ingeborg Ribsskog.
Og min mor Karen Ribsskog.
Og min stemor Haldis Humblen, og hennes datter Christell Humblen.
At disse er brødre og søstre i Johanitterordenen.
(Christells halvbror Bjørn Humblen var jo ridder av Johanitterordenen.
Og under der kommer kanskje brødre og søstre.
Og de skrives det kanskje ikke om, i avisene, hvem som er brødre og søstre.
Det er mulig).
Så har Johanitterordenen mislikt noe greier med meg, da jeg som gutt bodde i Larvik.
Også måtte jeg flytte til faren min.
Men så har Johanitterordenen antagelig straffet meg, for noe greier, og fått min far, til å flytte fra meg, som ni-åring.
Og ned til søster Haldis Humblen da.
Noe sånt.
Og det finnes jo også frimurer-losjer, dedikert til døperen Johannes, (som Johanitterordenen også har tatt navnet sitt etter).
Så har folk fra disse Johannes-losjene da, som min nestlagfører fra militæret, Ketil Johanni Frydenlund f.eks. var med i.
Da har nok de tullet med meg, i militæret og senere.
Frydenlund, han jobbet jo i Politiet i Oslo, på den tiden som jeg var Rimi-butikksjef i Oslo.
Og han jobbet i Politiet i Ski, på den tiden som jeg var Rimi-butikksjef i Ski.
(Jeg jobbet på Rimi Langhus, i Ski kommune).
Så jeg tror nok at jeg blir forfulgt av denne Johanitterordenen.
Sånn som jeg synes det ser ut som.
Enda ingen av disse i min familie, noengang har fortalt meg det, at de er medlemmer i Johanitterordenen.
Men, jeg fant jo ut at han Bjørn Humblen, var ridder der, i Aftenpostens tekstarkiv.
Så jeg lurer på om resten av min familie, er brødre og søstre der.
For det stod i den artikkelen, fra bloggen igår, om da Bjørn Humblen ble ridder, av Johanitterordenen.
At da satt det et sekstitall ‘brødre og søstre’ i salen.
Så der satt kanskje søster Haldis Humblen og søster Christell Humblen, og kanksje søster Ingeborg Ribsskog, tenker jeg nå.
Noe sånt.
Vi får se om det er mulig å finne ut mer om dette.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Her er den artikkelen om Johanitterordenen igjen:
PS.
Dette var fra 1983, forresten.
PS 2.
Man kan se noe av grunnen til at jeg ikke hadde så mye med morfaren min å gjøre, etter at jeg flytta til faren min, i 1979.
Det var fordi at han trivdes godt på sørlige breddegrader, og han og mormoren min, pleide å bo i Syden, ihvertfall et par vintre, på begynnelsen av 80-tallet.
Han døde i Spania, vinteren etter, mener jeg det var.
Så om han er i Noah-slekten, (som jeg har skrevet om på bloggen tidligere, etter Karen Pedersdatter Fladeby), det lurer ihvertfall jeg på.
Vi får se om dette er mulig å finne ut mer om.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 3.
Her er det hotellet, som morfaren, (og mormoren), min bodde på, da han fylte 70 år:
http://algarvegallery.homestead.com/
PS 4.
Min morfar var også på radioen i 1967.
Det visste jeg ikke.
Det må jeg prøve å få tak i.
Vi får se.
Her er mer om dette:
PS 5.
Og også i november 1967:
PS 6.
Her er min morfar som 50-åring, i 1963.
Det var artig.
Jeg har ikke sett min morfar så ung før, som jeg kan huske.
(Jeg ble jo født i 1970).
Her er mer om dette:
PS 7.
Min morfar søkte på jobben som sjef for Statens ungdoms og idrettskontor.
Det var nok fordi at han var veldig aktiv når det gjaldt mosjon og idrett selv.
Han gikk veldig mye på langrenn om vinterne og gikk mye turer osv., om sommerne.
(Og jeg husker godt skikonkurranse hver dag, under en hyttetur, på midten av 70-tallet.
Hvor jeg en dag stakk og gjemte meg på utedoen, midt under konkurransen, (mot søstra mi).
(For det var så mange slitsomme folk, (dvs. min mor, min mormor og delvis min morfar), med på den hytteturen.
Så det eneste stedet man kunne få litt ro, for sjelen, det var på utedoen).
For jeg syntes det ble litt for mye av det gode, med ski-konkurranse hver dag.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på).
Her er mer om dette:
PS 8.
Det var det jeg sa til NRK, at jeg husket.
At min morfar hadde vært på radio, i 1978.
(Selv om jeg egentlig trodde det var før jeg gikk på skolen en dag.
Og dette kåseriet, var på nyttårsaften, så da hadde jeg jo fri fra skolen).
Men NRK kunne ikke finne det.
De fant bare det kåseriet hans, som het ‘hav og fjell farvell’.
Var det noe mafia-tulling, mot meg, fra NRK eller?
Siden jeg er flyktning i England, og har sagt farvell til hav og fjell i Norge.
Fy faen for et drittland som Norge egentlig er.
Gjennomsyra av mafia og annen dritt virker et som.
Her er mer om dette:
PS 9.
Her kan man se at min morfar tok idrettsmerkestatuetten, for Lofoten og Vesterålen Idrettskrets, i 1964:
PS 10.
Her kan man se at min morfar virkelig var sportslig.
Han kom på 2. plass, i Romerikesmesterskapet for juniorer, på 400 meter, i 1933.
Han løp for Minerva, som kanskje er noen slags studentklubb(?)
Det må jeg prøve å finne ut.
Man kan også se det, at Berger, (hvor jeg er fra), var et av de beste fotballagene i Vestfold, på den her tiden.
(Sikkert fordi at så mange folk jobbet på Berger-fabrikkene.
Blant annet var det mange med slekt fra England, som jobba der.
Bullen-familien osv.
Siden de hadde kompetanse på å drive tekstilfabrikk, (fra fabrikker i England).
Så Jebsen fikk tak i folk fra England, for å jobbe ved Berger-fabrikkene.
Og Bullen-familien, lever i Berger-distriktet fremdeles, hundre år senere, eller noe vel.
Noe sånt).
Her er mer om dette:
Sånn som jeg tenker nå.
Så lurer jeg på om det finnes en hemmelig, norsk mafia.
Med f.eks. min stesøster Christell Humblen, sin nå avdøde far, Oddbjørn Humblen.
Og min onkel Runar Mogan Olsen, og hans sønn Ove Christian Olsen, f.eks.
Og jeg tror at disse må ha forårsaket Scandinavian Star-ulykken.
Begge disse er linket til den ulykken.
Oddbjørn Humblen kjente Solveig, fra Holmen, (en venninne av min stemor Haldis Humblen), som var telegrafist ombord på Scandinavian Star.
Og min onkel Runar Mogan Olsen, han er tannlege i Ås, i Follo.
Og han var jeg på tannlegebesøk hos, på begynnelsen av 90-tallet, var det vel.
Og da satt jeg på med han tilbake til Oslo.
Og da skulle han på møte i tannlegeforeningen, hvor de skulle lære om hvordan de indentifiserte ofrene etter Scandinavian Star-ulykken.
Jeg var der også en sommerferie, muligens sommeren 1990.
Og da stod det en vits på Sonsveien jernbanestasjon, den dagen jeg skulle dra tilbake til Oslo.
(Fetteren min Ove, fulgte meg til stasjonen, på sykkel, men venta ikke på toget sammen med meg).
Den gikk sånn:
‘Alle barna kom lykkelige hjem fra ferien, untatt Gerda og far, for de var ombord på Scandinavian Star’.
Tilfeldig?
Ikke vet jeg.
Jeg har dette her litt i bakhodet, ihvertfall.
Christell kunne også være litt sånn ‘mafia-aktig’ i oppførselen, synes jeg.
F.eks. da jeg var ferdig med militæret.
Så dro søstra mi meg ned på visning, der hvor Christell hadde bodd, i Oslo sentrum.
Enda jeg fortalte søstra mi at jeg bare hadde dimme-pengene fra militæret.
(Som var kanskje 5-6000).
Så da hadde jo ikke jeg råd til depositumet for den gamle leiligheten til Christell, som husverten der skulle ha 9000, eller noe for.
Så hva søstra mi dreiv med der, det veit jeg ikke.
For hu ville at jeg skulle være med på visning der, enda jeg fortalte henne at jeg ikke hadde så mye penger, som depositumet var på.
Og søstra mi hadde ikke noen penger.
(Søstra mi ville at jeg og henne skulle ta over den gamle leiligheten til Christell.
Men jeg, jeg hadde jo rom på Ungbo-leilighet, på Ellingsrudåsen, mens jeg var i militæret og etter.
Så jeg trengte jo egentlig ikke den leiligheten.
Men søstra mi ville at jeg skulle være med på visninga som noe sosialt nærmest, virka det som for meg.
(Siden Christell var der, og siden vi ikke trengte å leie den, sa hun.
Men hun ville at jeg skulle bli med likevel da).
Men det var jo bare dumt, for da måtte jeg forklare igjen, at jeg ikke hadde så mye penger, for husverten.
Så dette var noe idiotisk spill av søstra mi, vil jeg si.
Det endte med at hu flytta inn på rommet mitt på Ungbo, siden hu ikke hadde noe sted og bo, og siden jeg hadde hele Ungbo-leiligheten for meg selv, siden alle de andre der flytta ut, mens jeg var i militæret.
Så sånn var det.
Bare noe jeg kom på.
Jeg hadde jo studert i 2-3 år og, før militæret.
Og fikk ingen penger da jeg ble 18, som noen får, dvs. en konto med barnetrygd, f.eks.
Så jeg hadde jo aldri noen formue, da jeg bodde i Oslo, og har ikke hatt det senere heller.
Og da ble jeg bedt av Christell, sa søstra mi.
Til å se en fransk film, sammen med søstra mi, hos Christell.
(En helg Christell ikke var hjemme selv).
De elskende på Peunt Nueff, eller noe.
Så det var kanskje noe sånn mafia-greier fra Christell.
For det var to uteliggere da, som var et par.
Så jeg lurer på om Christell også er noe mafia.
Hvem vet.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Så hvis Christell dør før meg.
(Jeg har jo skrevet om før, hva jeg skal gjøre hvis andre folk dør før meg).
Så skal jeg sende den filmen, ‘De elskende på Peunt Nueff’, på VHS, hvis jeg får tak i den.
Så kanskje de kan legge den i kista hennes.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Det er ikke sikkert de vil det men.
Vi får se.
http://www.dagbladet.no/2010/06/10/nyheter/krekar/innenriks/erna_solberg/12084555/
PS.
Her kan man se at Siv Jensen leser på johncons-blogg:
http://www.dagbladet.no/2010/06/10/nyheter/krekar/innenriks/siv_jensen/frp/12086403/
PS 2.
Siv Jensen er kanskje ikke den jeg ville stemt på, hvis jeg skulle stemt ved et valg idag.
Men, jeg må si jeg er enig i at Mulla Krekar gikk for langt her.
Så den anmeldelsen er vel kanskje på sin plass, vil jeg si.
Men men.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Det blir kanskje litt mye ulykker, rundt han Oddbjørn Humblen?
Kona hans, (min fars senere samboer), Haldis Humblen, løp jo gjennom en glassdør, (sa Oddbjørn Humblens sønn, Bjørn Humblen, (Christells halvbror, og tidligere medlem i Johanitterordenen), til meg, på telefon, for noen uker siden, da han forklarte hvordan Haldis ble lam i den ene armen).
Og han Oddbjørn Humblen, kjente også Solveig, fra Holmen i Oslo, (som jeg visste hvem var, gjennom Haldis og faren min), som var telegrafist på Scandinavian Star.
Så det blir kanskje litt mye ulykker?
Hva vet jeg.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Men man kan kanskje tenke seg det, at sånne plattformsjefer får godt betalt.
Så det var et slags apartheid, i min fars to familier.
Christell fikk dobbelt så mange julegaver og hadde dobbelt så mye klær osv., enn f.eks. søstra mi, som var på ca. samme alder.
Og jeg fikk ikke engang lov å bo i samme hus som resten av de i familien min.
Det kan kanskje ha vært fordi at han Oddbjørn Humblen, (som bodde på Vestlandet), ikke likte meg, (selv om jeg aldri hadde møtt han).
Hva vet jeg.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Oppdatering/Fwd: Offentlig skifte etter Karen Margrethe Ribsskog, død 13.09.1999
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Thu, Jun 10, 2010 at 12:40 PM | |
|
To: follpost@domstol.no Cc: borgadm@domstol.no | ||
| ||
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen