johncons






  • Gmail – Oppdatering/Fwd: Offentlig skifte etter Karen Margrethe Ribsskog, død 13.09.1999







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering/Fwd: Offentlig skifte etter Karen Margrethe Ribsskog, død 13.09.1999





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Jun 10, 2010 at 12:40 PM





    To:

    follpost@domstol.no


    Cc:

    borgadm@domstol.no



    Hei,

    altså, man kan kanskje stole på det dem sier.
    Men dem kan være litt sånn sleipe og lure og utspekulerte uti der, synes jeg.
    F.eks. så var den butikken, Rimi Langhus, så dårlig drevet, når jeg begynte som butikksjef der.

    (Det var den mest bomba Rimi-en jeg noen gang har sett.
    Med masse restvarer, som bare lå spred ut på en stygg pall, med en gang man kom inn i butikken, som det første man fikk se, som kunde.

    Og hyllene var helt bomba, og standarden på butikken var også dårlig, når det gjaldt plakatering og fruktavdelinga osv.).
    Så hvis dere driver retten like dårlig, uti der.
    Så stoler jeg ikke mye på dere, for å si det sånn.

    Så derfor sender jeg det her videre.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/6/10
    Subject: Fwd: Offentlig skifte etter Karen Margrethe Ribsskog, død 13.09.1999
    To: follpost@domstol.no
    Cc: borgadm@domstol.no

    Hei,

    nå var det med svart skrift igjen ja.
    Jeg har jobba som butikksjef ute i Langhus, så jeg vet det at det ikke er sånn at man stole 100% på alt folk sier ute i Follo der.

    Så jeg har sendt om det her til Borgarting.

    Så får vi ta det derfra.
    Med hilsen
    Erik Ribsskog
    ———- Forwarded message ———-

    From: Follo tingrett (postmottak) <follpost@domstol.no>

    Date: 2010/6/10
    Subject: SV: Offentlig skifte etter Karen Margrethe Ribsskog, død 13.09.1999
    To: eribsskog@gmail.com

    Det svar jeg har gitt er endelig,

    fristen for mottak av sikkerhetsstillelsen er fortsatt 18. juni

    2010.


    Med vennlig hilsen
    Britt Bergman Johansen
    Follo

    tingrett

    telf. 64 00 30 00

    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 10. juni 2010

    11:14

    Til: Follo tingrett (postmottak)
    Emne: Re: Offentlig

    skifte etter Karen Margrethe Ribsskog, død 13.09.1999

    Hei,

    dere får vel penger av staten til driften, tenker jeg.

    Jeg får sjekke det videre.

    Hvorfor bruker du plutselig blå bokstaver nå, når du brukte svarte

    tidligere idag?

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/6/10 Follo tingrett (postmottak) <follpost@domstol.no>

    Ja, et av kriteriene er at

    sikkerhetsstillelsen må foreligge. Tingretten har ingen midler som kan

    benyttes til dette formål.


    Med vennlig hilsen
    Britt Bergman Johansen
    Follo

    tingrett

    telf. 64 00 30 00


    —–Opprinnelig

    melding—–
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 10. juni 2010

    10:49
    Til: Follo tingrett (postmottak)
    Emne: Re:

    Offentlig skifte etter Karen Margrethe Ribsskog, død

    13.09.1999

    Ok,

    jeg synes det er feil at dere blander sånn.

    Offentlig skifte er en ting, mener jeg.

    Så kunne man heller fått gjeld til Tingretten, som man kunne

    betalt senere.

    Det er for ille at man ikke skal få rettferdighet fordi man er

    arbeidsledig.

    Er dere sikre på at dere gjør dette riktig?

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/6/10 Follo tingrett (postmottak) <follpost@domstol.no>

    Kr.

    21.500,- er ikke mottatt. Du gjøres oppmerksom på at beløpet

    må være betalt innen fredag 18. juni 2010. Hvis ikke beløpet er

    registrert innbetalt innen denne dato, vil begjæringen om offentlig

    skifte anses som ikke innkommet.

    Med vennlig hilsen
    Britt

    Bergman Johansen
    Follo tingrett
    telf. 64 00 30

    00












  • Gmail – Klage på Follo Tingrett/Fwd: Offentlig skifte etter Karen Margrethe Ribsskog, død 13.09.1999







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på Follo Tingrett/Fwd: Offentlig skifte etter Karen Margrethe Ribsskog, død 13.09.1999





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Jun 10, 2010 at 10:22 AM





    To:

    borgadm@domstol.no



    Hei,

    jeg vil gjerne klage på Follo Tingrett, at de 'skusler', når det gjelder arveoppgjør.
    Jeg mener det er en ting, å få offentlig skifte.

    Og en annen ting når man betaler gjelden for dette.

    Dette går på folk sin rettferdighet løs.
    Det kan ikke være sånn, at man ikke kan får rettferdighet, fordi man er arbeidsledig.
    Da burde man heller fått en tilbakebetalingsavtale, for gjelden, mener jeg.

    Dessuten kan man se det, at det egentlig er to personer som svarer, fra Follo Tingrett, idag, siden den ene skriver med blå skrift og den andre med svart skrift.
    Men begge personene undertegner med samme navn.

    Det mener jeg må sies å være bedrageri.
    Så dette vil jeg også klage på.
    Så klagen har to punkter, at Tingretten blander, når det gjelder offentlig skifte, og tilbakebetaling av gjeld.

    Og at tingretten lar forskjellige folk skrive under samme navn.
    Håper dere kan rydde opp i dette!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/6/10
    Subject: Re: Offentlig skifte etter Karen Margrethe Ribsskog, død 13.09.1999

    To: "Follo tingrett (postmottak)" <follpost@domstol.no>

    Hei,

    dere får vel penger av staten til driften, tenker jeg.

    Jeg får sjekke det videre.
    Hvorfor bruker du plutselig blå bokstaver nå, når du brukte svarte tidligere idag?

    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    2010/6/10 Follo tingrett (postmottak) <follpost@domstol.no>

    Ja, et

    av kriteriene er at sikkerhetsstillelsen må foreligge. Tingretten har

    ingen midler som kan benyttes til dette formål.


    Med vennlig hilsen
    Britt Bergman Johansen
    Follo

    tingrett

    telf. 64 00 30 00


    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 10. juni 2010

    10:49
    Til: Follo tingrett (postmottak)
    Emne: Re: Offentlig

    skifte etter Karen Margrethe Ribsskog, død 13.09.1999

    Ok,

    jeg synes det er feil at dere blander sånn.

    Offentlig skifte er en ting, mener jeg.

    Så kunne man heller fått gjeld til Tingretten, som man kunne betalt

    senere.

    Det er for ille at man ikke skal få rettferdighet fordi man er

    arbeidsledig.

    Er dere sikre på at dere gjør dette riktig?

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/6/10 Follo tingrett (postmottak) <follpost@domstol.no>

    Kr.

    21.500,- er ikke mottatt. Du gjøres oppmerksom på at beløpet må

    være betalt innen fredag 18. juni 2010. Hvis ikke beløpet er

    registrert innbetalt innen denne dato, vil begjæringen om offentlig skifte

    anses som ikke innkommet.

    Med vennlig hilsen
    Britt Bergman

    Johansen
    Follo tingrett
    telf. 64 00 30

    00












  • Gmail – Offentlig skifte etter Karen Margrethe Ribsskog, død 13.09.1999







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Offentlig skifte etter Karen Margrethe Ribsskog, død 13.09.1999





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, Jun 10, 2010 at 10:13 AM





    To:

    "Follo tingrett (postmottak)" <follpost@domstol.no>



    Hei,

    dere får vel penger av staten til driften, tenker jeg.
    Jeg får sjekke det videre.
    Hvorfor bruker du plutselig blå bokstaver nå, når du brukte svarte tidligere idag?


    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    2010/6/10 Follo tingrett (postmottak) <follpost@domstol.no>

    Ja, et

    av kriteriene er at sikkerhetsstillelsen må foreligge. Tingretten har

    ingen midler som kan benyttes til dette formål.


    Med vennlig hilsen
    Britt Bergman Johansen
    Follo

    tingrett

    telf. 64 00 30 00


    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: 10. juni 2010

    10:49
    Til: Follo tingrett (postmottak)
    Emne: Re: Offentlig

    skifte etter Karen Margrethe Ribsskog, død 13.09.1999

    Ok,

    jeg synes det er feil at dere blander sånn.

    Offentlig skifte er en ting, mener jeg.

    Så kunne man heller fått gjeld til Tingretten, som man kunne betalt

    senere.

    Det er for ille at man ikke skal få rettferdighet fordi man er

    arbeidsledig.

    Er dere sikre på at dere gjør dette riktig?

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/6/10 Follo tingrett (postmottak) <follpost@domstol.no>

    Kr.

    21.500,- er ikke mottatt. Du gjøres oppmerksom på at beløpet må

    være betalt innen fredag 18. juni 2010. Hvis ikke beløpet er

    registrert innbetalt innen denne dato, vil begjæringen om offentlig skifte

    anses som ikke innkommet.

    Med vennlig hilsen
    Britt Bergman

    Johansen
    Follo tingrett
    telf. 64 00 30

    00






  • christell slektning kasta ut av bystyret

    PS.

    Humblen var visst motstander av noe ølsalg, kan det virke som.

    Jeg husker at Christell en gang, på 80-tallet, ville være med i NGU.

    Norsk Godtemplar Ungdom.

    Men jeg vet ikke om det var noe som noen i familien hennes fra Brevik, prøvde å få til.

    Christell nekta helt på, at NGU betydde Norsk Godtemplar Ungdom.

    (Men sånn er det kanskje å være Neanderthal).

    Kanskje Humblen-familien, har lagt Adeler-slekten for hat.

    Og kanskje det er derfor Christell tulla med meg, under oppveksten, og kom opp dit jeg bodde, og kjefta på gjester, midt på natta, osv.

    Hvem vet.

    Det er vel kanskje ikke umulig, ihvertfall.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Christell er vel forresten ganske glad i øl, sånn som jeg husker det.

    (Hu dro meg med på en pub, på Bragernes i Drammen, det året jeg gikk på skole i Drammen og var 18 år.

    Hu var da bare 16 år, men oppførte seg som om hu hadde vært vokst opp på en pub, og fikk kjøpt masse øl uten problemer, sånn som jeg husker det.

    Så sånn var det.

    Hu pleide også å dra meg med på diskotek, ungdomsdiskotek, på Park, på den tida her.

    Uten at jeg egentlig skjønte hva det var, som hu dreiv med.

    Hvorfor hu skulle ha meg med overalt.

    Også på lokalet i Selvik, i Sande, ‘Fremad’, skulle hu Christell alltid ha meg med, på fredager, det skoleåret.

    Uten at jeg helt skjønner hvorfor hu absolutt skulle dra meg med dit.

    Men men, det er kanskje noen som skjønner det).

    Vi får se.

  • cort adelers grav

    PS.

    Nå er det jo litt trist, at Cort Adelers gravmonument, ble ødelagt av engelskmennene under slaget om København.

    Men, nå har jo jeg også ødelagt et monument her i England litt, fra 1. og 2. verdenskrig, (det som stod utenfor the Cunard-building), siden jeg ble tullet med så mye, da jeg jobbet der, og i tiden etterpå, osv.

    Så jeg tror jeg nesten kan si, at jeg har latt min forfar, (gjennom inngifte), Cort Adeler, fått litt hevn nå, for det, at engelskemenna ødela gravmonumente hans.

    Ved å ødelegge på et sånt monument for de som døde, mens de jobbet for Cunard, her i England, under 1. og 2. verdenskrig.

    Noe sånt.

    Så da fikk jeg ordna opp i det og.

    (Selv om jeg ikke visste at jeg var i slekt med Cort Adeler, da dette skedde.

    Men likevel).

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    DSC01184

  • cort adeler dagen

    PS.

    Og her fra 1975:

    fra 1975

    PS 2.

    Det finnes også en del personer i Norge, som heter Adeler, til etternavn.

    Men som man ser øverst i denne bloggposten, så var det den danske Adeler-linjen, som la ned krans på minnesmerket, etter Cort Adeler, i Brevik, på hans 300 års dag, (ved baron Cosmus Adeler).

    Så dette tyder vel på at de som heter Adeler i Norge, _ikke_ er etter Cort Adeler.

    Kan det ha vært disse, som i hat, har tullet med meg, i militæret osv.?

    Siden de ikke ville at det skulle bli avslørt, at deres Adeler-navn, ikke var etter Cort Adeler da.

    Hvem vet.

    Her er mer om dette:

    adeler i norge







  • Gmail – RE: 15202125







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    RE: 15202125





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Wed, Jun 9, 2010 at 9:31 PM





    To:

    Lindorff Kundesenter <Kundesenter@lindorff.com>



    Hei,

    nå er vel dere et skritt foran her?
    Dette er vel slikt som er relevant etter at jeg har fått meg en fast jobb?
    Larvik kommune sier at jeg skal få gjeldsrådgiver av de, etter at jeg har fått meg en fast jobb.

    Jeg sender med kontoutskrift, som viser at jeg er arbeidsledig, og kun får 130 pund hver fjortende dag, i 'jobseekers alowance'.
    (Som jeg vel også har sendt om til dere tidligere).

    Med hilsen
    Erik Ribsskog

    2010/6/7 Lindorff Kundesenter <Kundesenter@lindorff.com>

    Hei,

    Lindorff

    ønsker i utgangspunktet å bidra til å finne utenrettslige løsninger. I disse sakene

    beklager vi at vi ikke har et godt nok beslutningsgrunnlag til å kunne ta

    stilling til forslaget, og vi ber om konkret forslag til løsning med følgende

    informasjon:

    • Bakgrunn for deres gjeldsproblemer og

      litt om deres fremtidsutsikter.
    • Informasjon om husstandens sivilstand,

      antall barn og alder på disse.
    • Budsjett over husholdningens totale

      inntekter og utgifter, dokumentert med selvangivelse og siste 3 måneders

      lønnslipper.
    • Opplysninger om eventuelle eiendeler,

      slik som fast eiendom, bil, båt og lignende, dokumentert med verdi og

      heftelser.
    • Opplysninger om eventuelle

      næringsinteresser.
    • Fullstendig kreditorliste eventuelt med

      oversikt over foreslått dividende.

    Vi

    anbefaler at du tar kontakt med din kommunes gjeldsrådgiver for hjelp til

    dette.

    Vi

    ber om dokumentasjon for å vurdere forslaget. Dokumentasjonen er nødvendig da

    våre oppdragsgivere krever dette ved en eventuell innstilling.

    Vi

    foretar ingen endring i saksgangen på bakgrunn av deres henvendelse, men

    imøteser nødvendig informasjon slik at vi kan vurdere forslaget på best mulig

    måte.

    Med

    vennlig hilsen

    Lindorff

    Kundeservice

    kundesenter@lindorff.com

    Tel:

    (+47) 31 27 90 00

    Faks:

    (+47)

    31 27 93 01



    101346-

    ————-

    Fra:

    Sendt:

    Til:

    Emne:

    Takk for epost.

    Hvis vi skal vurdere å sette saken i bero ber vi deg sende oss dokumentasjon

    som etterspurt.

    Dette til orientering.

    Med vennlig hilsen

    Kundesenter

    102315

    Tel: 31 27 98 10 Fax: 31 27 93 01

    E-post: kundesenter@lindorff.com

    ————-

    Fra: eribsskog@gmail.com

    Sendt: 13.05.2010

    Til: kundesenter@lindorff.com

    Emne: Re: Klage/Fwd: Saksnummer: 15202125.

    Hei,

    jeg bor i England og er arbeidsledig, men jeg har kommet med på et sted som

    heter the Ladders, hvor de bare har toppjobber med topplønn over en halv

    million norske kroner i året, så jeg burde ha gode fremtidsutsikter.

    Nå derimot så får jeg bare noe som heter JSA, (Job Seekers Allowance), som

    er på ca. 130 pund hver fjortende dag.

    Og det går til mat, strøm, vann, council-tax, telefon/internett, mm.

    Så jeg har ikke noe penger igjen fra det, det er bare ca. 2500 norske kroner

    i måneden.

    Men jeg har en avtale med Larvik kommune, at jeg skal få gjeldsrådgiver hos

    de, når jeg har fått meg fast jobb.

    Jeg sender med kopi av kontoutskrift, (fra mars riktignok, men situasjonen

    er den samme enda), hvor man ser at jeg får JSA, dvs. Job Seekers Allowance.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/5/13 kundesenter@lindorff.com

    >

    >

    > Takk for din henvendelse.

    > Lindorff ønsker i utgangspunktet å bidra til å finne utenrettslige

    > løsninger. I dine saker beklager vi at vi ikke har et godt nok

    > beslutningsgrunnlag til å kunne ta stilling til forslaget, og vi ber om

    > konkret forslag til løsning med følgende informasjon:

    > Bakgrunn for deres gjeldsproblemer og litt om deres fremtidsutsikter.

    > Informasjon om husstandens sivilstand, antall barn og alder på disse.

    > Budsjett over husholdningens totale inntekter og utgifter, dokumentert med

    > selvangivelse og siste 3 måneders lønnslipper.

    > Opplysninger om eventuelle eiendeler, slik som fast eiendom, bil, båt og

    > lignende, dokumentert med verdi og heftelser.

    > Opplysninger om eventuelle næringsinteresser.

    > Fullstendig kreditorliste med oversikt over foreslått dividende.

    > Vi ber om dokumentasjon for å vurdere forslaget. Dokumentasjonen er

    > nødvendig da våre oppdragsgivere krever dette ved en eventuell

    innstilling.

    > Vi foretar ingen endring i saksgangen på bakgrunn av deres henvendelse,

    men

    > imøteser nødvendig informasjon slik at vi kan vurdere forslaget på best

    > mulig måte.

    > Dette til orientering.

    > Med vennlig hilsen,

    > Lindorff Kundesenter

    > kundesenter@lindorff.com

    > Tel: (+47) 31 27 90 00

    > – 100167-

    > —–Original Message—–

    > From: Lindorff Kundesenter

    > Sent: 1. mai 2010 11:58

    > To: Kundesenterst

    > Subject: Klage/Fwd: Saksnummer: 15202125.

    > Hei,

    > dere har ikke svart på min e-post, fra 15. mars, (som jeg videresender med

    > denne e-posten), men sender meg istedet en ny betalingspåminnelse, med

    > beskjed om at jeg må betale innen 11. mai.

    > Jeg synes det virker som at dere ikke bryr dere om hva jeg skriver til

    > dere.

    > Jeg synes det blir som at jeg blir trakassert.

    > Dette vil jeg gjerne klage på.

    > Er dette noe med at jeg kjenner noen 'røvere' fra Røyken, nemlig Magne

    > Winnem, (som har noen tøffe kamerater, som er som yakuzaen eller russisk

    > mafia, synes jeg, og Monica Lyngstad, som kanskje er sur på meg, siden jeg

    > husker hun solgte hasj, for søstra mi, var det kanskje, eller for seg

    selv,

    > i Oslo, på begynnelsen av 90-tallet.

    > Hun var også fra Røyken, hun hadde en egen liten vekt, husker jeg, til å

    > veie hasjen med, som hun viste til broren sin, husker jeg, da jeg hjalp

    > søstra mi å flytte fra Christies gate, i 1993, for de var i samme

    > bofelleskap.

    > Er det pga. noe av dette, at dere tuller med meg?

    > eg kjenner også Siv fra Røyken, datter av en oppfinner, og som dreiv og

    > lurte gutter i feller osv., husker jeg at hu prata om, i Christies gate.

    > Seinere lurte hu visst en svær ghaneser i en felle, tror jeg, for hu hadde

    > seg med han, en gang mora mi og jeg var og besøkte søstra mi, i Christies

    > gate, der søstra mi bodde sammen med Siv og Monica da.

    > De pleide å gå på Jollys, hvor det bare var afrikanere.

    > Jeg ble med noen ganger, for han Magne Winnem, ble sammen med sin Elin, og

    > da hadde jeg ikke noen å gå på byen med, som avkobling fra militæret.

    > Og der var det sånn, at noen splasha vann, eller hva det var, på meg, hvis

    > jeg gikk på do.

    > Fordi de ikke hadde respekt for folk som gikk der, for de var visst ikke

    > noe

    > snille mot landet, ble det sagt på engelsk.

    > Men det var vel ikke noe offisielt det da, og søstra mi og venninnene

    > hennes

    > fra Røyken gikk jo dit, så jeg vet ikke hvorfor de gikk dit, hvis det ikke

    > var snille folk der?

    > Men det er det kanskje noen andre som skjønner.

    > Det jeg egentlig ville var å klage, på at dere trakasserer meg, når dere

    > ikke svarer på e-postene mine, og bare sender nye krav og nye krav.

    > Så jeg ser frem til å motta et svar på denne klagen, av en person hos

    dere,

    > som er ansvarlig for kundeservice-avdelingen.

    > Med hilsen

    > Erik Ribsskog

    > ———- Forwarded message ———-

    > From: Erik Ribsskog

    > Date: Mon, Mar 15, 2010 at 1:27 PM

    > Subject: Re: Saksnummer: 15202125.

    > To: Lindorff Kundesenter

    > Hei,

    > ja, men Larvik kommune vil ikke gjøre det før jeg får meg jobb.

    > For man må ha fast inntekt, og jeg er arbeidsledig i England.

    > Men så fort jeg får meg jobb, så skal jeg ordne med gjeldsordning, gjennom

    > gjeldsrådgiver hos Larvik kommune.

    > Mvh.

    > Erik Ribsskog

    > On Mon, Mar 15, 2010 at 9:50 AM, Lindorff Kundesenter <

    > Kundesenter@lindorff.com> wrote:

    > > Viser til mottatt mail.

    > >

    > > Dersom du søker gjeldsordning via Larvik Kommune eller på andre måter

    vil

    > > vi behandle ditt gjeldsordningsforslag.

    > >

    > > Inntil dette er mottatt vil vanlig saksgang fortsette hos oss.

    > >

    > >

    > >

    > > Med vennlig hilsen

    > >

    > > *Kundesenter*

    > >

    > > *Tel:* 31 27 92 80 *Fax:* 31 27 93 01

    > >

    > > *E-post:* kundesenter@lindorff.com

    > >

    > > *LINDORFF **- Confidence in Commerce and Credit*

    > >

    > > Postboks 283 Skøyen, N-0213 Oslo

    > >

    > > *Tel:*(+47) 23 21 10 00 *Fax:*(+47) 23 21 11 00

    > >

    > > www.lindorff.no / www.lindorff.com

    > >

    > > ** This message including any attachments may

    > >

    > > contain confidential and/or privileged information

    > >

    > > intended only for the person or entity to which it is

    > >

    > > addressed. If you are not the intended recipient

    > >

    > > you should delete this message. Any printing, copying,

    > >

    > > distribution or other use of this message is strictly

    > >

    > > prohibited. If you have received this message in

    > >

    > > error, please notify the sender immediately by telephone,

    > >

    > > fax or e-mail and delete all copies of this message and

    > >

    > > any attachments from your system. Thank you.

    > >

    > > Please consider the environment before printing this e-mail

    > >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    Med vennlig hilsen

    Kundesenter

    Tel: Fax: 31279301

    E-post: kundesenter@lindorff.com

    LINDORFF – Confidence in Commerce and Credit

    Postboks 283 Skøyen, N-0213 Oslo

    Tel:(+47) 23 21 10 00 Fax:(+47) 23 21 11 00

    www.lindorff.no / www.lindorff.com

    ** This message including any attachments may

    contain confidential and/or privileged information

    intended only for the person or entity to which it is

    addressed. If you are not the intended recipient

    you should delete this message. Any printing, copying,

    distribution or other use of this message is strictly

    prohibited. If you have received this message in

    error, please notify the sender immediately by telephone,

    fax or e-mail and delete all copies of this message and

    any attachments from your system. Thank you.

    Please consider the environment before printing this e-mail

    Med vennlig hilsen

    Kundesenter

    Tel: Fax: 31279301

    E-post: kundesenter@lindorff.com

    LINDORFF



    Confidence in Commerce and Credit

    Postboks

    283 Skøyen, N-0213 Oslo

    Tel:(+47) 23 21 10 00 Fax:(+47) 23 21 11

    00

    www.lindorff.no / www.lindorff.com

    ** This message including any attachments may

    contain confidential and/or privileged information

    intended only for the person or entity to which it is

    addressed. If you are not the intended recipient

    you should delete this message. Any printing, copying,

    distribution or other use of this message is strictly

    prohibited. If you have received this message in

    error, please notify the sender immediately by telephone,

    fax or e-mail and delete all copies of this message and

    any attachments from your system. Thank you.

    Please consider the environment before printing this e-mail





    img127.jpg
    835K




  • søstra til lille oddis

    PS.

    Nå har jeg tenkt fælt her.

    Og nå tror jeg at det er sånn, at hu på Facebook-bildet der, var hu som krynte meg, da jeg akte og leika, etter skolen, på vei hjem fra Berger skole.

    Så gikk jeg innom Bergeråsen da, (før jeg gikk bort på Sand).

    For han Geir Arne på Sand, han hadde en hel gjeng med folk, og han var uvennen min da.

    Så sånn var det.

    Og da så jeg nok hu på bildet der, at hu akte, ved Gamlehjemmet der, og ned mot Teskjekjærringa.

    Så syntes jeg det var litt kjedelig, å gå hele den veien bort til Sand.

    Så da akte jeg og da.

    (Dette var vel før faren min møtte Haldis).

    Og da, etter at jeg hadde akt en stund.

    (Jeg bodde jo i Hellinga, like ved den akebakken, som vel må sies å starte i Hellinga).

    Men men.

    Så kasta plutselig hu på bildet seg over meg, (når jeg hadde blitt litt sliten), og krynte meg.

    Så hu er livsfarlig, hu på bildet der.

    Og når jeg så henne seinere, så stod jeg alltid bare å holdt øya på henne, mens hu gikk forbi.

    Og sa ikke noe i det hele tatt.

    Så hu var liksom en av fiendene mine, på Bergeråsen.

    Så sånn var det.

    Og da, når jeg kom bort til Ågot, (farmora mi), på Sand.

    Da analyserte hu hvordan jeg så ut.

    Og klagde på meg, til faren min.

    Antagelig fordi at hu lesba hadde fått meg til å se litt mer våken ut.

    Hu var jo ei jente, tross alt.

    Men når jeg bodde hos mora mi, ihvertfall på Halsen, så hendte det at vi leika kryning og sånn da og.

    Og mora mi klagde aldri da, hvis jeg og søstra mi hadde leika.

    Jeg var kanskje litt gammel for å ake, og ihvertfall for å bli kryna, når jeg var ni år.

    Men vi fikk jo ake-kjelker av Haldis, vinteren etter.

    Da jeg var ti år vel.

    Så unger vokste ikke opp så fort, på den her tida.

    Det var vel enten på slutten av 1979, eller på begynnelsen av 1980, at den her kryninga av meg, fra hu lesbe-søstra til Lille-Oddis skjedde.

    Men jeg synes den reaksjonen til Ågot var litt rar.

    Kanskje hu var pedofil, og ikke likte det, hvis jeg så for våken og maskulin ut?

    Hva vet jeg.

    Jeg ga ihverfall faen i den kryninga, for jeg var vant til å bli krynt så mye, da jeg bodde på Østre Halsen, da jeg var sånn 5-6 år, osv.

    Men jeg glemte aldri hvilken jente det var, som gjorde det.

    (Hu på bildet, som ser mer stelt ut der da, enn hu så ut, på rundt slutten av 70-tallet, på Bergeråsen.

    Da hadde hu en enklere stil vel.

    Med håret rett ned osv., og uten å ha gele i det f.eks.).

    Hu tenkte jeg på som rimelig farlig, etter det.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen