johncons






  • Gmail – Anmeldelse av Mette Holter, for mafia-forfølgelse/Fwd: Ny brukerkonto opprettet_ Avhopperforum







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldelse av Mette Holter, for mafia-forfølgelse/Fwd: Ny brukerkonto opprettet_ Avhopperforum





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, May 31, 2010 at 5:23 PM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hei,

    jeg får sende om det her til dere og.
    Min halvbror, (vi har samme mor, Karen Ribsskog, som døde i 1999), sin stemor, Mette Holter, har vært i den amerikanske Ancona-mafiaen, på 60 og 70-tallet, var det vel, har hun fortalt til meg, det året jeg leide et rom av dem, på Furuset i Oslo.

    Og i 2003, så overhørte jeg i Oslo, at jeg var forfulgt av 'mafian'.
    Da har vel det antagelig noe med Mette Holter å gjøre, tenker jeg nå.
    Så jeg vil gjerne anmelde henne for mafia-forfølgelse.

    Jeg ønsker gjerningspersonen tiltalt og straffet.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/5/31
    Subject: Re: Ny brukerkonto opprettet_ Avhopperforum
    To: Bent C Larsen <bentcollert@gmail.com>

    Hei,

    jeg har en tante, Inger Olsen, som bor i Son, og er fra Sande i Vestfold, som er i Jehovas Vitner.

    Og jeg har opplevd at hennes sønn, (min fetter), Ove Christian Olsen, har tulla med meg, og stjålet mynter og ødelagt sofaen min osv., og begynt å snoke i kjøleskapet mitt, når jeg har åpna døra til leiligheten.

    De tror de kan bestemme over en voksen mann, de lever i en drømmeverden og skal sette seg over meg.
    Jeg har også overhørt at jeg er forfulgt av noe som kalles 'mafian', i Oslo, og har flyktet til England.

    Jeg ønsker å ta opp noen av problemene omkring at jeg har Jehovas Vitner, Johanitterordenen, Steiner-bevegelsen og også den amerikanske mafiaen, (Ancona-familien, etter min halvbror Axel Thomassen sin stemor Mette Holter, som bodde hos den amerikanske mafiaen på 60 og 70-tallet, var det vel).

    Så jeg er ikke avhopper, fra noen sekt, e.l., men jeg har flust av sånne problem-slekter/organisasjoner i slekta.

    Så jeg blir vel tulla med av så godt som alle av de, vil jeg tippe på.
    I tillegg er vel også søstra mi kommunist, så jeg har så mye sånt tull i slekta, så jeg synes jeg hører hjemme på avhopper-forumet, selv om jeg er flyktning og ikke noen avhopper.

    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/5/31 Bent C Larsen <bentcollert@gmail.com>

    Hei,

    Takk for at du vil registrere deg som ny bruker av Avhopperforum..

    For å få åpnet din bruker-registrering trenger jeg kun at du

    returnerer denne mailen med et par seriøse ord om deg selv.

    Vi mottar daglig innmeldinger fra useriøse aktører som vil spre

    reklame og annet spam.

    For å eleminere dette problemet trenger vi derfor denne ekstra

    bekreftelsen fra deg.

    Velkommen til forumet.

    Vennlig hilsen

    Bent C Larsen

    Mob. +4748054220

    ———- Videresendt melding ———-

    Fra: <johan@avhopperforum.org>

    Dato: 28. mai 2010 12.55

    Emne: Ny brukerkonto opprettet

    Til: Bent <bentcollert@gmail.com>

    Hei,

    Brukerkontoen til "johncons" har enten blitt deaktivert eller nylig blitt

    opprettet. Du burde sjekke denne brukerens kontodetaljer, og om nødvendig

    aktivere brukerkontoen ved å gå til følgende nettadresse:

    http://www.avhopperforum.org/forum/ucp.php?mode=activate&u=1121&k=2F6QE56BJB

    Thanks, The Management

    Bent C Larsen

    Mob. +4790186151












  • Gmail – Fwd: Ny brukerkonto opprettet_ Avhopperforum







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Fwd: Ny brukerkonto opprettet_ Avhopperforum





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, May 31, 2010 at 5:19 PM





    To:

    Bent C Larsen <bentcollert@gmail.com>



    Hei,

    jeg har en tante, Inger Olsen, som bor i Son, og er fra Sande i Vestfold, som er i Jehovas Vitner.
    Og jeg har opplevd at hennes sønn, (min fetter), Ove Christian Olsen, har tulla med meg, og stjålet mynter og ødelagt sofaen min osv., og begynt å snoke i kjøleskapet mitt, når jeg har åpna døra til leiligheten.

    De tror de kan bestemme over en voksen mann, de lever i en drømmeverden og skal sette seg over meg.
    Jeg har også overhørt at jeg er forfulgt av noe som kalles 'mafian', i Oslo, og har flyktet til England.

    Jeg ønsker å ta opp noen av problemene omkring at jeg har Jehovas Vitner, Johanitterordenen, Steiner-bevegelsen og også den amerikanske mafiaen, (Ancona-familien, etter min halvbror Axel Thomassen sin stemor Mette Holter, som bodde hos den amerikanske mafiaen på 60 og 70-tallet, var det vel).

    Så jeg er ikke avhopper, fra noen sekt, e.l., men jeg har flust av sånne problem-slekter/organisasjoner i slekta.

    Så jeg blir vel tulla med av så godt som alle av de, vil jeg tippe på.
    I tillegg er vel også søstra mi kommunist, så jeg har så mye sånt tull i slekta, så jeg synes jeg hører hjemme på avhopper-forumet, selv om jeg er flyktning og ikke noen avhopper.

    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/5/31 Bent C Larsen <bentcollert@gmail.com>

    Hei,

    Takk for at du vil registrere deg som ny bruker av Avhopperforum..

    For å få åpnet din bruker-registrering trenger jeg kun at du

    returnerer denne mailen med et par seriøse ord om deg selv.

    Vi mottar daglig innmeldinger fra useriøse aktører som vil spre

    reklame og annet spam.

    For å eleminere dette problemet trenger vi derfor denne ekstra

    bekreftelsen fra deg.

    Velkommen til forumet.

    Vennlig hilsen

    Bent C Larsen

    Mob. +4748054220

    ———- Videresendt melding ———-

    Fra: <johan@avhopperforum.org>

    Dato: 28. mai 2010 12.55

    Emne: Ny brukerkonto opprettet

    Til: Bent <bentcollert@gmail.com>

    Hei,

    Brukerkontoen til "johncons" har enten blitt deaktivert eller nylig blitt

    opprettet. Du burde sjekke denne brukerens kontodetaljer, og om nødvendig

    aktivere brukerkontoen ved å gå til følgende nettadresse:

    http://www.avhopperforum.org/forum/ucp.php?mode=activate&u=1121&k=2F6QE56BJB

    Thanks, The Management

    Bent C Larsen

    Mob. +4790186151












  • Gmail – Oppdatering om Rimi-sak/Fwd: Organisert skattesnusk fra Rimi/ICA/Hakon-gruppen/Fwd: Skatteliste for 1990







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering om Rimi-sak/Fwd: Organisert skattesnusk fra Rimi/ICA/Hakon-gruppen/Fwd: Skatteliste for 1990





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, May 31, 2010 at 3:41 PM





    To:

    bjorn.kolby@lo.no



    Hei,

    jeg har tidligere sendt noen arbeidssaker til dere, bl.a. mot Rimi og Bertelsmann.
    Jeg synes det som foregår i Rimi/ICA, er litt uverdig, for butikklederen, (som ofte er de som må jobbe hardest i det firmaet, så det er ikke noe sånn snobbe-klage det her).

    For det er sånn, at folk må lyve.
    Lederlønningene i Rimi, er lavere enn ellers i bransjen.
    Men, man får 15.000 i året skattefritt, i bilgodtgjørelse.
    Og da blir det egentlig sånn, at det er en del av lønnen ens, (vil jeg si).

    (Siden Rimi ligger så lavt, i grunnlønn, for butikksjefer, i forhold til f.eks. Kiwi).
    Og da er standard praksis, at de som jobber i Rimi, som ledere, blir bedt av distriktsjefene, å bare dikte opp arbeidsreiser, for drøye 1000 kroner i måneden, hvis man er butikksjef.

    Og det er skattesnyteri, sånn som jeg ser det.
    (For også butikksjefer, som ikke hadde lappen og bil, fikk kjøregodtgjørelse, og måtte dikte da).
    Men jeg synes det er uverdig, at man må lyve og dikte, for å få lønnen ens.

    Og hvis man ikke var flink nok til å lyve og dikte.
    Så fikk man kjeft, fordi man ikke hadde løyet sånn at det så ekte nok ut.
    Det fikk jeg fra distriktsjef Graarud, i 1999, (han sa at de skjemaene ikke skulle se like ut. Han syntes kanskje de så like ut for meg da, men de så egentlig ikke like ut).

    Så da blir det konflikter, som ikke tåler dagens lys.
    Jeg lurer på om det er derfor at Rimi har tullet med meg, for de kan ikke gå ut offentlig, med klagen deres mot meg.
    Som var at jeg ikke var like flink, som de ander butikksjefene, til å dikte opp falske kjøreturer, for å få det som jeg ser på som min lønn.

    For dette var så inngrodd i Rimi-systemet, og hadde vært sånn i mange år, så det var standard prosedyre, at man skulle dikte og lyve opp falske kjørerturer, en gang i måneden, som butikksjef, for å få de 15.000 i året, som egentlig var del av lønna ens, vil jeg si.

    Men så gjorde Rimi det sånn, for å spare penger, på skatt og avgifter til staten, da antagelig.
    Så jeg fikk litt kvaler, må jeg innrømme.
    Det ble noe man grudde seg litt til, og man tenkte på seg selv som dårlig, siden man måtte lyve, på skjemaet, for bilgodtgjørelse.

    Ingen turte vel å stille seg opp mot Stein Erik Hagen og hans armada av sjefer, på alle nivåer.
    Det er meningen at slikt skal være gjennomsiktig, mener jeg.
    Og at man skal kunne ha åpenhet, i arbeidssaker.

    Men her jukser Rimi, og blir det kanskje sånn, at heller leier noe mafia til å drepe en, istedet for å innrømme det, hvis det blir konflikt mellom en enkeltperson og firmaet, på akkurat dette området, som er et svakt punkt for Rimi.

    Kan det være dette som har skjedd med meg, at Rimi/ICA bruker ulovlige metoder, mot meg, siden jeg ikke var flink nok til å forfalske kjøregodtgjørelse-skjemaene?

    Håper dere våkner opp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/5/28
    Subject: Organisert skattesnusk fra Rimi/ICA/Hakon-gruppen/Fwd: Skatteliste for 1990
    To: lise.nordby@skatteetaten.no

    Hei,


    jeg ville også gjerne varsle om organisert skattesnyteri, fra Rimi, kom jeg på nå.
    Som du ser, på selvangivelsene du sendte, fra år 2000 til 2002, så får man 15.000 i skattefri bilgodtgjørelse, i året, hvis man er butikksjef i Rimi.

    Det er en praksis, som har vært i Rimi i kjempemange år.
    Men det er også sånn, at man som butikksjef, bare får beskjed av sin distriktsjef, om å skrive noe tull på de skjemaene.
    For Rimi-systemet er sånn, at man nesten aldri trenger å kjøre noe sted, som butikksjef, ihvertfall ikke for 15.000 i året.

    En kollega, som jeg tror var Monica, butikksjef Rimi Munkelia, hun sa at til og med butikksjefer som ikke hadde bil, fylte ut sånne skjemaer.
    Og en butikksjef jeg kjente, fra siste året på VGS., i Drammen, Magne Winnem, (han var butikksjef i Rimi på begynnelsen av 90-tallet), han sa også det, at alle bare skreiv noe tull, på de skjemaene.

    Han hadde visst ført opp at han var på butikk-studietur på Vestlandet, et år, eller noe.
    Sånn at han slapp å finne på tull hver måned.
    (Siden det var så langt å 'kjøre', til 'Vestlandet').

    Men men.
    Så her er det skattesnyteri i stor stil, fra Rimi/Hakon-gruppen/ICA.
    Det er helt sikkert.
    Bare noe jeg tenkte jeg skulle prøve å varsle om.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/5/25
    Subject: Re: Skatteliste for 1990
    To: "Nordby, Lise Pernille" <lise.nordby@skatteetaten.no>

    Hei,

    tusen takk for alle selvangivelsene, som jeg fikk i posten her i England igår!

    Jeg så at jeg også fikk noe som het Skatteliste, for året 1990.
    (Pluss selvangivelser med lønnsoppgaver for årene 2000 til 2005).

    Men jeg tenkte på det.
    Jeg driver å skriver en slags selvbiografi, på blogg, fordi jeg ikke får rettighetene mine, fra myndighetene, etter at jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe som blir kalt 'mafian', i Oslo, i 2003.

    Og en lege i Helgeroa, som kanskje ble litt forvillet av min onkel Martin Ribsskog, har skrevet på en journal, om meg, at jeg kun har jobbet ved siden av skolen.
    (Og det kan man jo se, i selvangivelsene du sendte, at jeg tjente over 300.000 i året, (med frynsegoder), i 2001, f.eks. som butikksjef i Rimi).

    Så det var veldig fint å få dokumentasjon, på det her.
    For Rimi nekter også å sende meg attest og kursbevis, enda jeg har jobba i Rimi, fra 1992 til 2004, dvs. i 12 år.
    Og min slekt i Norge, de nekter å sende meg mine papirer, så jeg har ingen papirer fra Rimi, enda jeg vant en driftskonkurranse, i 2001, som butikksjef på Rimi Langhus, og fikk brev og en penn i premie, fra Rimi-Hagen.

    Så jeg lurte på om jeg kunne være så snill å få sånne skatteliste-skjemaer også, fra årene 1991 til 1999.
    Og fra 1988 og 1989, (da jeg jobba i Drammen).
    Og fra 1984, 85, 86 og 87, da jeg plukka jordbær, ihvertfall to somre.

    For jeg driver å skriver om det her på blogg osv., i et forsøk på å få rettighetene mine.
    Så på forhånd takk hvis dere har muligheten til det!
    Det haster ikke da, det er ikke noe stress liksom.

    Men hvis dere har tid å ordne det, en dag det ikke er så mye å gjøre, så hadde det vært kjempefint, eventuelt!
    Igjen tusen takk for alle de selvangivelsene, det var veldig bra!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/5/18 Nordby, Lise Pernille <lise.nordby@skatteetaten.no>

    OK

    Med hilsen

    Lise Nordby

    Førstekonsulent

    – publikumsservice

    Gruppe 4, avd. Oslo

    Skatt Øst

    Telefon: +47 22 66 18 41




    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 12. mai 2010 17:04

    Til: Nordby, Lise Pernille

    Emne: Re: Skatteliste for 1990

    Hei,

    ok, er det sånn det fungerer.

    Jeg har ingen papirer på at jeg har jobbet på Rimi, for de vil ikke sende.

    Så hvis du har mulighet, mens du holder på med det her, så kan du

    kanskje sende selvangivelsene fra år 1999 til 2005?

    For da får jeg noen papirer som viser hvor mye jeg jobba i Rimi osv.,

    som jeg evt. kan bruke i en arbeidssak, som jeg har hos LO, mot Rimi.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/5/12 Nordby, Lise Pernille <lise.nordby@skatteetaten.no>

    Hei

    Selvangivelsene for 1990 er makulert. Vi har kun de 10 siste år av

    selangivelsen liggenes i henhold til loven.

    Med hilsen

    Lise Nordby

    Førstekonsulent – publikumsservice

    Gruppe 4, avd. Oslo

    Skatt Øst

    Telefon: +47 22 66 18 41




    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 11. mai 2010 17:51

    Til: Nordby, Lise Pernille

    Emne: Re: Skatteliste for 1990

    Hei,

    men kanskje dere

    har kopi av selvangivelse da.

    For det står jo på selvangivelsen hvilke firma man jobbet i.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Fødselsnummeret mitt er 250770 30568.

    2010/5/11 Nordby,

    Lise Pernille <lise.nordby@skatteetaten.no>

    Hei

    Beklager det sene svaret.

    Når det gjelder utskrift fra protukollen for inntektsåret 1990 må

    vi ha fødselsnummeret ditt for å vite at vi gir det riktige opplysninger.

    Vedrørende hva som kan forventes å få ut at protukollene så vil det

    kun være skatteklasse, brutto formue, brutto inntekt, netto inntekt, skatter med

    noe mer. Det står ikke i våre protukoller hvor du jobbet hen eller navnet på

    firmaet.

    Med hilsen

    Lise Nordby

    Førstekonsulent – publikumsservice

    Gruppe 4, avd. Oslo

    Skatt Øst

    Telefon: +47 22 66 18 41




    Fra: Bautz, Wenche

    Sendt: 25. mars 2010 08:18

    Til: Nordby, Lise Pernille

    Emne: VS: må eventuelt tas av

    skattelister i OSLO Ligningsattest for 1990




    Fra: Hansen, May Britt

    Sendt: 25. mars 2010 08:16

    Til: Skatt øst – fellespost

    Sentralarkiv

    Emne: VS: må eventuelt tas av

    skattelister i OSLO Ligningsattest for 1990




    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 24. mars 2010 01:06

    Til: Skatt øst – fellespost

    Emne: må eventuelt tas av

    skattelister i OSLO Ligningsattest for 1990

    Hei,

    jeg jobba på OBS

    Triaden, i Lørenskog, men bodde i Oslo, i 1990, for jeg leide et rom, hos min

    tidligere stefar, fra da jeg bodde i Larvik, Arne Thomassen, og hans samboer

    Mette Holter, på Furuset, (men året før bodde jeg på Abildsø, og

    kontormulighetene mine var ikke så bra på Furuset, så jeg fikk vel ikke skifta

    adresse, de var vel ikke så blide, hvis jeg brukte telefonen mye, f.eks. Men

    men).

    En fredag, som jeg

    kom hjem fra jobben på OBS, og skulle ha helgefri, så ble jeg mer eller mindre

    mot min vilje, dratt med, av min stefar, Arne Thormod Thomassen, for å rydde et

    lager hos Forsvarets overkommando, som sjauer, ved St. Olavs plass vel.

    For han jobba innen sjauing, som leder, og mangla folk.

    Så da hadde jeg

    ikke noe valg, fikk jeg høre, 'jo da, du skal bli med å jobbe', fikk jeg høre.

    Og jeg var vel litt redde for dem, siden hu Mette Holter hadde vært i den

    italienske mafiaen, og hadde tre barn med en i Ancona-familien, i USA.

    Jeg måtte

    sikkerhetsklareres, sa min tidligere stefar, da vi kom til Forsvarets

    overkommando der.

    Og det gikk greit, jeg ble sikkerhetsklarert.

    Men jeg husker

    ikke hva det firma het.

    Vi jobba fredag, hele lørdag utover kvelden, og også lenge på søndagen, med å

    tømme det lageret da.

    De andre syntes at jeg var morsom, siden jeg var ny, og jeg var nesten som en

    maskott der, og de lot meg kjøre en truck inne i gangene hos Forsvarets

    overkommando, og jeg var så trøtt og sliten, for jeg hadde hatt full

    arbeidsuke, allerede på fredagen, så jeg sovna nesten og kræsja i en dørkarm,

    helt til slutt på søndagen.

    Men han tidligere

    stefaren min døde nesten, for jeg og han måtte stå oppå trucken, og holde fast

    noe greier, og da kom det en stålbjelke, som hverken sjåføren eller Arne

    Thormod så, så jeg måtte klappe han på hue, og da så han bjelken og dukka.

    Hvis ikke så hadde han nok blitt alvorlig skada eller død, er jeg redd, for å

    få en sånn bjelke rett i hue, i 10-20 km/timen, eller hva det var, det er nok

    ikke så artig.

    Så jeg lurer på om

    de folka i det firma var lugubre, for jeg synes at de foreldra til halvbroren

    min kunne være litt lugubre da.

    Jeg var jo bare 20 år, og prøvde å oppføre meg høflig, siden jeg fikk leie et

    rom for 1000 i måneden, hos dem, men det var jo ikke så bra da, synes jeg, at

    de omtrent tvang meg til å jobbe.

    Det likte jeg egnetlig ikke, men jeg var litt sånn fastlåst, siden jeg leide av

    dem.

    Men hadde det vært mulig å fått tak i en ligningsattest, fra 1990, hvor det

    burde stå hva det firmaet heter, hvor jeg jobbet som sjauer, hos Forsvarets

    overkommando.

    På forhånd takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Adresse:

    Flat 3

    5 Leather Lane

    Liverpool

    GB-L2 2AE

    Storbritannia






  • arne mogan olsen cia spion

    PS.

    Det her er visst forresten noen folk som har lest på Spillegal-forumet.

    Så det her bør man nok ihvertfall ta med to klyper salt, vil jeg si.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg la merke til.

    Jeg vil ikke si noe sikkert hverken om det ene eller andre her.

    Det var onkelen min, Haakon, som nok hadde kontrollen, over min far, som var hans eldre bror.

    Faren min måtte ihvertfall alltid jobbe lengst, på verkstedet, Strømm Trevare.

    Haakon gikk alltid hjem kl. 16.

    Mens faren min pleide å jobbe til kl. 17-18.

    Og i ferier, så måtte også faren min jobbe lengre.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg spurte Haakon en gang, (da jeg var guttunge), i huset til farmora mi, om hvorfor han alltid gikk hjem klokka 16.

    Enda faren min alltid jobba lengre.

    Og da sa Haakon, at han hadde ‘kjærring og ungær han’.

    Men faren min hadde jo en sønn, meg og neandertalerne, som bodde i ‘Haldis-huset’.

    Men men.

    Forstå det den som kan.

    Og da hadde mora dems, Ågot, lagd middag til dem, klokka 13 og.

    Så jeg tror ikke det var sånn at han måtte hjem for å spise middag, klokka 16.

    Hvis han ikke spiste to middager da.

    Hvem vet.

    Bare noe jeg kom på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • tom ivar fra klassen

    PS.

    Vi har det til felles ennå, at vi hører på nesten alt innen musikk.

    Vi er ikke sånn ny-moderne, at vi bare hører på en type musikk, for eksempel.

    Neida, vi hører bare på de sangene vi syns er fine, vi.

    Og driter i hvordan sjanger det er.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Jeg sendte en ny Facebook-melding til han Tom-Ivar Myrberg.

    Siden han vel flytta til Glassverket, hvor jeg lurer på om han Willy, (som var stefaren til Petter og Christian Grønli), var fra.

    Her er mer om dette:




    Hei Tom-Ivar,

    Erik Ribsskog 31. mai kl. 12:53

    jeg prøver igjen jeg.

    Flytta ikke du til Glassverket, etter at du bodde på Bergeråsen?

    Før dere flytta til Bergeråsen, så hadde jo kamerater, som mora til døde, i 1981.

    Dem het Petter og Christian.

    De hadde en stefar, som het Willy, som vel var i 20-30 åra da kanskje.

    Så han er vel 60 år nå kanskje.

    Han bodde hos dem, og nå lurer han Christian på hva han Willy het til etternavn.

    Han Willy sa en gang, husker jeg, at han var sammen med ei som var håndballkeeper på damelandslaget i håndball, i 1980 eller 81.

    Og hu var fra Glassverket.

    Kan du finne ut hva keeper-dama het, eller aller helst hva han Willy het til etternavn.

    For hu Tove, hu døde av hjerneblødning, eller noe, da hu var noen og tredve.

    Og Kripos var der og greier, i Havnehagen 4.

    Og han Willy, han dukka opp på døra mi i Hellinga, hvor jeg bodde da.

    Og sa til faren min at Tove var død.

    Så jeg er litt involvert i det her.

    Du husker kanskje at jeg bodde aleine i Leirfaret, og sleit litt.

    Det husker du sikkert, for jeg var så nedfor, en periode, så jeg sov bare på sofaen i stua.

    Og da pleide du å vekke meg, så pakka jeg ranselen.

    For du pleide å være tidlig ute til skolebussen.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Kan du finne ut hva han Willy heter til etternavn, tror du?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    (Ja, jeg vet jeg kalte med Olsen, det er meg Erik Olsen, men jeg heter Ribsskog nå, siden faren min ikke bytta navn, til Olsen, på meg, da jeg flytta til Berger, men jeg kalte meg Olsen på skolen, til jeg fikk nok av det tullet, med å ha to navn).








  • Nå har jeg skrevet mye om Annika og Christell, på bloggen i det siste.

    Christell fant vi ut av var av neanderthal-slekt, fra Sogn, siden hun hadde skrå panne og tomler som kunne bøyes ut fra hånda, det ytterste leddet.

    Men Annika er ikke så mye bedre hun.

    Hun var mye nede ved Christell og dem, etter at jeg flytta til Bergeråsen igjen, husker jeg.

    Og en gang, som jeg og Christell og Annika gikk oppover S-svingen vel, av en eller annen grunn.

    Så fortalte Annika oss, at jeg og Annika hadde vært naboer, i Toppen, da vi var små.

    Mora hennes huska visst meg, sa Annika.

    (Hvis jeg husker riktig da.

    Jeg mener det var sånn her, ihvertfall).

    Mer da.

    Jo, og en gang, så dro Christell med Annika, opp til meg, i Leirfaret.

    (Det tror jeg må ha vært før søstra mi flytta til faren min, i 1983 vel).

    Så det var nok i 1981, vil jeg tippe, (eller 1982).

    Og da sa Christell til meg, at Annika hadde dårlig selvtillit, fordi hun hadde så firkanta tenner.

    Eller tannstilling, blir det vel.

    Annika hadde så dårlig selvtillit da, fordi hu hadde så firkanta tannstilling, sa Christell.

    Så smilte Annika da, og jeg måtte inspisere tenna hennes.

    Men begge de jentene var så pene.

    Så om hu ene hadde ‘innavla’ tomler og hu andre hadde firkanta tannstilling, så var det vanskelig å trekke fram det, som negativt.

    For jeg syntes de var ganske pene, så det ble egentlig mest positivt, likvel.

    Men det er kanskje vært å merke seg likevel.

    Kanskje Annika brukte meg, (og vårt tidligere naboskap), som unnskyldning, for å henge nede i Havnehagen, rundt huset til Christell og dem.

    For det husker jeg å ha sett henne gjøre, ihvertfall en gang.

    Henge aleine der, nede ved huset til Christell og dem.

    Det var etter 1983, for jeg gikk der sammen med søstra mi Pia, og vi møtte Annika, som var aleine der nede, like ved postkassa til Haldis og dem.

    Så sånn var det.

    Og Annika bodde på Toppen.

    Og det var opp hele Havnehagen, gjennom S-svingen, og så til høyre, mot telefonkiosken, og så til venste opp hele Olleveien.

    Så det var en sånn ganske lang vei, for hu måtte vel gå i sikk-sakk, mener jeg, for å komme mellom der hu bodde og der Christell bodde.

    Så 500 meter minst, vil jeg si.

    Forbi masse hus, blant annet Havnehagen 4, hvor Christian og Petter bodde.

    Så Annika har nok gått forbi huset dems mange ganger.

    Så hu veit kanskje hva han Willy som bodde der, het til etternavn.

    Det er nok mulig.

    Vi får se.

    Så det er kanskje verdt å merke seg igjen, at Christell var nok neandertaler.

    Men hva Annika var, det veit jeg ikke.

    Men hu var kanskje noe slags mutant da, siden hu og Christell klagde på den firkanta tannstillinga hennes, ovenfor meg, i Leiligheten min i Leirfaret, på begynnelsen av 80-tallet.

    Så det er mulig, at hu var det.

    Hva vet jeg.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Gmail – RE: Re: Klage/Fwd: Saksnummer: 15202125.







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    RE: Re: Klage/Fwd: Saksnummer: 15202125.





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, May 31, 2010 at 9:56 AM





    To:

    Lindorff Kundesenter <Kundesenter@lindorff.com>



    Hei,

    ja, jeg sendte dere vel kopi av kontoutskrift, som viser at jeg er arbeidsledig.
    Hva mer er dere trenger av dokumentasjon da?
    (Husk at jeg bor i England, så jeg har pleid å skatte til England osv., av praktiske årsaker, som vel de fleste gjør, som jobber i utlandet).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/5/31 Lindorff Kundesenter <Kundesenter@lindorff.com>

    Takk for epost.

    Hvis vi skal vurdere å sette saken i bero ber vi deg sende oss dokumentasjon

    som etterspurt.

    Dette til orientering.

    Med vennlig hilsen

    Kundesenter

    102315

    Tel: 31 27 98 10 Fax: 31 27 93 01

    E-post: kundesenter@lindorff.com

    ————-

    Fra: eribsskog@gmail.com

    Sendt: 13.05.2010

    Til: kundesenter@lindorff.com

    Emne: Re: Klage/Fwd: Saksnummer: 15202125.

    Hei,

    jeg bor i England og er arbeidsledig, men jeg har kommet med på et sted som

    heter the Ladders, hvor de bare har toppjobber med topplønn over en halv

    million norske kroner i året, så jeg burde ha gode fremtidsutsikter.

    Nå derimot så får jeg bare noe som heter JSA, (Job Seekers Allowance), som

    er på ca. 130 pund hver fjortende dag.

    Og det går til mat, strøm, vann, council-tax, telefon/internett, mm.

    Så jeg har ikke noe penger igjen fra det, det er bare ca. 2500 norske kroner

    i måneden.

    Men jeg har en avtale med Larvik kommune, at jeg skal få gjeldsrådgiver hos

    de, når jeg har fått meg fast jobb.

    Jeg sender med kopi av kontoutskrift, (fra mars riktignok, men situasjonen

    er den samme enda), hvor man ser at jeg får JSA, dvs. Job Seekers Allowance.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/5/13 kundesenter@lindorff.com

    >

    >

    > Takk for din henvendelse.

    > Lindorff ønsker i utgangspunktet å bidra til å finne utenrettslige

    > løsninger. I dine saker beklager vi at vi ikke har et godt nok

    > beslutningsgrunnlag til å kunne ta stilling til forslaget, og vi ber om

    > konkret forslag til løsning med følgende informasjon:

    > Bakgrunn for deres gjeldsproblemer og litt om deres fremtidsutsikter.

    > Informasjon om husstandens sivilstand, antall barn og alder på disse.

    > Budsjett over husholdningens totale inntekter og utgifter, dokumentert med

    > selvangivelse og siste 3 måneders lønnslipper.

    > Opplysninger om eventuelle eiendeler, slik som fast eiendom, bil, båt og

    > lignende, dokumentert med verdi og heftelser.

    > Opplysninger om eventuelle næringsinteresser.

    > Fullstendig kreditorliste med oversikt over foreslått dividende.

    > Vi ber om dokumentasjon for å vurdere forslaget. Dokumentasjonen er

    > nødvendig da våre oppdragsgivere krever dette ved en eventuell

    innstilling.

    > Vi foretar ingen endring i saksgangen på bakgrunn av deres henvendelse,

    men

    > imøteser nødvendig informasjon slik at vi kan vurdere forslaget på best

    > mulig måte.

    > Dette til orientering.

    > Med vennlig hilsen,

    > Lindorff Kundesenter

    > kundesenter@lindorff.com

    > Tel: (+47) 31 27 90 00

    > – 100167-

    > —–Original Message—–

    > From: Lindorff Kundesenter

    > Sent: 1. mai 2010 11:58

    > To: Kundesenterst

    > Subject: Klage/Fwd: Saksnummer: 15202125.

    > Hei,

    > dere har ikke svart på min e-post, fra 15. mars, (som jeg videresender med

    > denne e-posten), men sender meg istedet en ny betalingspåminnelse, med

    > beskjed om at jeg må betale innen 11. mai.

    > Jeg synes det virker som at dere ikke bryr dere om hva jeg skriver til

    > dere.

    > Jeg synes det blir som at jeg blir trakassert.

    > Dette vil jeg gjerne klage på.

    > Er dette noe med at jeg kjenner noen 'røvere' fra Røyken, nemlig Magne

    > Winnem, (som har noen tøffe kamerater, som er som yakuzaen eller russisk

    > mafia, synes jeg, og Monica Lyngstad, som kanskje er sur på meg, siden jeg

    > husker hun solgte hasj, for søstra mi, var det kanskje, eller for seg

    selv,

    > i Oslo, på begynnelsen av 90-tallet.

    > Hun var også fra Røyken, hun hadde en egen liten vekt, husker jeg, til å

    > veie hasjen med, som hun viste til broren sin, husker jeg, da jeg hjalp

    > søstra mi å flytte fra Christies gate, i 1993, for de var i samme

    > bofelleskap.

    > Er det pga. noe av dette, at dere tuller med meg?

    > eg kjenner også Siv fra Røyken, datter av en oppfinner, og som dreiv og

    > lurte gutter i feller osv., husker jeg at hu prata om, i Christies gate.

    > Seinere lurte hu visst en svær ghaneser i en felle, tror jeg, for hu hadde

    > seg med han, en gang mora mi og jeg var og besøkte søstra mi, i Christies

    > gate, der søstra mi bodde sammen med Siv og Monica da.

    > De pleide å gå på Jollys, hvor det bare var afrikanere.

    > Jeg ble med noen ganger, for han Magne Winnem, ble sammen med sin Elin, og

    > da hadde jeg ikke noen å gå på byen med, som avkobling fra militæret.

    > Og der var det sånn, at noen splasha vann, eller hva det var, på meg, hvis

    > jeg gikk på do.

    > Fordi de ikke hadde respekt for folk som gikk der, for de var visst ikke

    > noe

    > snille mot landet, ble det sagt på engelsk.

    > Men det var vel ikke noe offisielt det da, og søstra mi og venninnene

    > hennes

    > fra Røyken gikk jo dit, så jeg vet ikke hvorfor de gikk dit, hvis det ikke

    > var snille folk der?

    > Men det er det kanskje noen andre som skjønner.

    > Det jeg egentlig ville var å klage, på at dere trakasserer meg, når dere

    > ikke svarer på e-postene mine, og bare sender nye krav og nye krav.

    > Så jeg ser frem til å motta et svar på denne klagen, av en person hos

    dere,

    > som er ansvarlig for kundeservice-avdelingen.

    > Med hilsen

    > Erik Ribsskog

    > ———- Forwarded message ———-

    > From: Erik Ribsskog

    > Date: Mon, Mar 15, 2010 at 1:27 PM

    > Subject: Re: Saksnummer: 15202125.

    > To: Lindorff Kundesenter

    > Hei,

    > ja, men Larvik kommune vil ikke gjøre det før jeg får meg jobb.

    > For man må ha fast inntekt, og jeg er arbeidsledig i England.

    > Men så fort jeg får meg jobb, så skal jeg ordne med gjeldsordning, gjennom

    > gjeldsrådgiver hos Larvik kommune.

    > Mvh.

    > Erik Ribsskog

    > On Mon, Mar 15, 2010 at 9:50 AM, Lindorff Kundesenter <

    > Kundesenter@lindorff.com> wrote:

    > > Viser til mottatt mail.

    > >

    > > Dersom du søker gjeldsordning via Larvik Kommune eller på andre måter

    vil

    > > vi behandle ditt gjeldsordningsforslag.

    > >

    > > Inntil dette er mottatt vil vanlig saksgang fortsette hos oss.

    > >

    > >

    > >

    > > Med vennlig hilsen

    > >

    > > *Kundesenter*

    > >

    > > *Tel:* 31 27 92 80 *Fax:* 31 27 93 01

    > >

    > > *E-post:* kundesenter@lindorff.com

    > >

    > > *LINDORFF **- Confidence in Commerce and Credit*

    > >

    > > Postboks 283 Skøyen, N-0213 Oslo

    > >

    > > *Tel:*(+47) 23 21 10 00 *Fax:*(+47) 23 21 11 00

    > >

    > > www.lindorff.no / www.lindorff.com

    > >

    > > ** This message including any attachments may

    > >

    > > contain confidential and/or privileged information

    > >

    > > intended only for the person or entity to which it is

    > >

    > > addressed. If you are not the intended recipient

    > >

    > > you should delete this message. Any printing, copying,

    > >

    > > distribution or other use of this message is strictly

    > >

    > > prohibited. If you have received this message in

    > >

    > > error, please notify the sender immediately by telephone,

    > >

    > > fax or e-mail and delete all copies of this message and

    > >

    > > any attachments from your system. Thank you.

    > >

    > > Please consider the environment before printing this e-mail

    > >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    >

    Med vennlig hilsen

    Kundesenter

    Tel: Fax: 31279301

    E-post: kundesenter@lindorff.com

    LINDORFF



    Confidence in Commerce and Credit

    Postboks

    283 Skøyen, N-0213 Oslo

    Tel:(+47) 23 21 10 00 Fax:(+47) 23 21 11

    00

    www.lindorff.no / www.lindorff.com

    ** This message including any attachments may

    contain confidential and/or privileged information

    intended only for the person or entity to which it is

    addressed. If you are not the intended recipient

    you should delete this message. Any printing, copying,

    distribution or other use of this message is strictly

    prohibited. If you have received this message in

    error, please notify the sender immediately by telephone,

    fax or e-mail and delete all copies of this message and

    any attachments from your system. Thank you.

    Please consider the environment before printing this e-mail






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen