-
PS.
Det her er visst forresten noen folk som har lest på Spillegal-forumet.
Så det her bør man nok ihvertfall ta med to klyper salt, vil jeg si.
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg la merke til.
Jeg vil ikke si noe sikkert hverken om det ene eller andre her.
Det var onkelen min, Haakon, som nok hadde kontrollen, over min far, som var hans eldre bror.
Faren min måtte ihvertfall alltid jobbe lengst, på verkstedet, Strømm Trevare.
Haakon gikk alltid hjem kl. 16.
Mens faren min pleide å jobbe til kl. 17-18.
Og i ferier, så måtte også faren min jobbe lengre.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Jeg spurte Haakon en gang, (da jeg var guttunge), i huset til farmora mi, om hvorfor han alltid gikk hjem klokka 16.
Enda faren min alltid jobba lengre.
Og da sa Haakon, at han hadde ‘kjærring og ungær han’.
Men faren min hadde jo en sønn, meg og neandertalerne, som bodde i ‘Haldis-huset’.
Men men.
Forstå det den som kan.
Og da hadde mora dems, Ågot, lagd middag til dem, klokka 13 og.
Så jeg tror ikke det var sånn at han måtte hjem for å spise middag, klokka 16.
Hvis han ikke spiste to middager da.
Hvem vet.
Bare noe jeg kom på.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
-
PS.
Vi har det til felles ennå, at vi hører på nesten alt innen musikk.
Vi er ikke sånn ny-moderne, at vi bare hører på en type musikk, for eksempel.
Neida, vi hører bare på de sangene vi syns er fine, vi.
Og driter i hvordan sjanger det er.
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Jeg sendte en ny Facebook-melding til han Tom-Ivar Myrberg.
Siden han vel flytta til Glassverket, hvor jeg lurer på om han Willy, (som var stefaren til Petter og Christian Grønli), var fra.
Her er mer om dette:
Hei Tom-Ivar,
-
Nå har jeg skrevet mye om Annika og Christell, på bloggen i det siste.
Christell fant vi ut av var av neanderthal-slekt, fra Sogn, siden hun hadde skrå panne og tomler som kunne bøyes ut fra hånda, det ytterste leddet.
Men Annika er ikke så mye bedre hun.
Hun var mye nede ved Christell og dem, etter at jeg flytta til Bergeråsen igjen, husker jeg.
Og en gang, som jeg og Christell og Annika gikk oppover S-svingen vel, av en eller annen grunn.
Så fortalte Annika oss, at jeg og Annika hadde vært naboer, i Toppen, da vi var små.
Mora hennes huska visst meg, sa Annika.
(Hvis jeg husker riktig da.
Jeg mener det var sånn her, ihvertfall).
Mer da.
Jo, og en gang, så dro Christell med Annika, opp til meg, i Leirfaret.
(Det tror jeg må ha vært før søstra mi flytta til faren min, i 1983 vel).
Så det var nok i 1981, vil jeg tippe, (eller 1982).
Og da sa Christell til meg, at Annika hadde dårlig selvtillit, fordi hun hadde så firkanta tenner.
Eller tannstilling, blir det vel.
Annika hadde så dårlig selvtillit da, fordi hu hadde så firkanta tannstilling, sa Christell.
Så smilte Annika da, og jeg måtte inspisere tenna hennes.
Men begge de jentene var så pene.
Så om hu ene hadde ‘innavla’ tomler og hu andre hadde firkanta tannstilling, så var det vanskelig å trekke fram det, som negativt.
For jeg syntes de var ganske pene, så det ble egentlig mest positivt, likvel.
Men det er kanskje vært å merke seg likevel.
Kanskje Annika brukte meg, (og vårt tidligere naboskap), som unnskyldning, for å henge nede i Havnehagen, rundt huset til Christell og dem.
For det husker jeg å ha sett henne gjøre, ihvertfall en gang.
Henge aleine der, nede ved huset til Christell og dem.
Det var etter 1983, for jeg gikk der sammen med søstra mi Pia, og vi møtte Annika, som var aleine der nede, like ved postkassa til Haldis og dem.
Så sånn var det.
Og Annika bodde på Toppen.
Og det var opp hele Havnehagen, gjennom S-svingen, og så til høyre, mot telefonkiosken, og så til venste opp hele Olleveien.
Så det var en sånn ganske lang vei, for hu måtte vel gå i sikk-sakk, mener jeg, for å komme mellom der hu bodde og der Christell bodde.
Så 500 meter minst, vil jeg si.
Forbi masse hus, blant annet Havnehagen 4, hvor Christian og Petter bodde.
Så Annika har nok gått forbi huset dems mange ganger.
Så hu veit kanskje hva han Willy som bodde der, het til etternavn.
Det er nok mulig.
Vi får se.
Så det er kanskje verdt å merke seg igjen, at Christell var nok neandertaler.
Men hva Annika var, det veit jeg ikke.
Men hu var kanskje noe slags mutant da, siden hu og Christell klagde på den firkanta tannstillinga hennes, ovenfor meg, i Leiligheten min i Leirfaret, på begynnelsen av 80-tallet.
Så det er mulig, at hu var det.
Hva vet jeg.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Gmail – RE: Re: Klage/Fwd: Saksnummer: 15202125.

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
RE: Re: Klage/Fwd: Saksnummer: 15202125.
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Mon, May 31, 2010 at 9:56 AM
To:
Lindorff Kundesenter <Kundesenter@lindorff.com>
Hei,ja, jeg sendte dere vel kopi av kontoutskrift, som viser at jeg er arbeidsledig.Hva mer er dere trenger av dokumentasjon da?(Husk at jeg bor i England, så jeg har pleid å skatte til England osv., av praktiske årsaker, som vel de fleste gjør, som jobber i utlandet).Mvh.Erik Ribsskog
2010/5/31 Lindorff Kundesenter <Kundesenter@lindorff.com>Takk for epost.
Hvis vi skal vurdere å sette saken i bero ber vi deg sende oss dokumentasjon
som etterspurt.Dette til orientering.
Med vennlig hilsen
Kundesenter
102315
Tel: 31 27 98 10 Fax: 31 27 93 01
E-post: kundesenter@lindorff.com
————-
Fra: eribsskog@gmail.com
Sendt: 13.05.2010
Emne: Re: Klage/Fwd: Saksnummer: 15202125.
Hei,
jeg bor i England og er arbeidsledig, men jeg har kommet med på et sted som
heter the Ladders, hvor de bare har toppjobber med topplønn over en halv
million norske kroner i året, så jeg burde ha gode fremtidsutsikter.
Nå derimot så får jeg bare noe som heter JSA, (Job Seekers Allowance), som
er på ca. 130 pund hver fjortende dag.
Og det går til mat, strøm, vann, council-tax, telefon/internett, mm.
Så jeg har ikke noe penger igjen fra det, det er bare ca. 2500 norske kroner
i måneden.
Men jeg har en avtale med Larvik kommune, at jeg skal få gjeldsrådgiver hos
de, når jeg har fått meg fast jobb.
Jeg sender med kopi av kontoutskrift, (fra mars riktignok, men situasjonen
er den samme enda), hvor man ser at jeg får JSA, dvs. Job Seekers Allowance.
Mvh.
Erik Ribsskog
2010/5/13 kundesenter@lindorff.com
>
>
> Takk for din henvendelse.
> Lindorff ønsker i utgangspunktet å bidra til å finne utenrettslige
> løsninger. I dine saker beklager vi at vi ikke har et godt nok
> beslutningsgrunnlag til å kunne ta stilling til forslaget, og vi ber om
> konkret forslag til løsning med følgende informasjon:
> Bakgrunn for deres gjeldsproblemer og litt om deres fremtidsutsikter.
> Informasjon om husstandens sivilstand, antall barn og alder på disse.
> Budsjett over husholdningens totale inntekter og utgifter, dokumentert med
> selvangivelse og siste 3 måneders lønnslipper.
> Opplysninger om eventuelle eiendeler, slik som fast eiendom, bil, båt og
> lignende, dokumentert med verdi og heftelser.
> Opplysninger om eventuelle næringsinteresser.
> Fullstendig kreditorliste med oversikt over foreslått dividende.
> Vi ber om dokumentasjon for å vurdere forslaget. Dokumentasjonen er
> nødvendig da våre oppdragsgivere krever dette ved en eventuell
innstilling.> Vi foretar ingen endring i saksgangen på bakgrunn av deres henvendelse,
men> imøteser nødvendig informasjon slik at vi kan vurdere forslaget på best
> mulig måte.
> Dette til orientering.
> Med vennlig hilsen,
> Lindorff Kundesenter
> Tel: (+47) 31 27 90 00
> – 100167-
> —–Original Message—–
> From: Lindorff Kundesenter
> Sent: 1. mai 2010 11:58
> To: Kundesenterst
> Subject: Klage/Fwd: Saksnummer: 15202125.
> Hei,
> dere har ikke svart på min e-post, fra 15. mars, (som jeg videresender med
> denne e-posten), men sender meg istedet en ny betalingspåminnelse, med
> beskjed om at jeg må betale innen 11. mai.
> Jeg synes det virker som at dere ikke bryr dere om hva jeg skriver til
> dere.
> Jeg synes det blir som at jeg blir trakassert.
> Dette vil jeg gjerne klage på.
> Er dette noe med at jeg kjenner noen 'røvere' fra Røyken, nemlig Magne
> Winnem, (som har noen tøffe kamerater, som er som yakuzaen eller russisk
> mafia, synes jeg, og Monica Lyngstad, som kanskje er sur på meg, siden jeg
> husker hun solgte hasj, for søstra mi, var det kanskje, eller for seg
selv,> i Oslo, på begynnelsen av 90-tallet.
> Hun var også fra Røyken, hun hadde en egen liten vekt, husker jeg, til å
> veie hasjen med, som hun viste til broren sin, husker jeg, da jeg hjalp
> søstra mi å flytte fra Christies gate, i 1993, for de var i samme
> bofelleskap.
> Er det pga. noe av dette, at dere tuller med meg?
> eg kjenner også Siv fra Røyken, datter av en oppfinner, og som dreiv og
> lurte gutter i feller osv., husker jeg at hu prata om, i Christies gate.
> Seinere lurte hu visst en svær ghaneser i en felle, tror jeg, for hu hadde
> seg med han, en gang mora mi og jeg var og besøkte søstra mi, i Christies
> gate, der søstra mi bodde sammen med Siv og Monica da.
> De pleide å gå på Jollys, hvor det bare var afrikanere.
> Jeg ble med noen ganger, for han Magne Winnem, ble sammen med sin Elin, og
> da hadde jeg ikke noen å gå på byen med, som avkobling fra militæret.
> Og der var det sånn, at noen splasha vann, eller hva det var, på meg, hvis
> jeg gikk på do.
> Fordi de ikke hadde respekt for folk som gikk der, for de var visst ikke
> noe
> snille mot landet, ble det sagt på engelsk.
> Men det var vel ikke noe offisielt det da, og søstra mi og venninnene
> hennes
> fra Røyken gikk jo dit, så jeg vet ikke hvorfor de gikk dit, hvis det ikke
> var snille folk der?
> Men det er det kanskje noen andre som skjønner.
> Det jeg egentlig ville var å klage, på at dere trakasserer meg, når dere
> ikke svarer på e-postene mine, og bare sender nye krav og nye krav.
> Så jeg ser frem til å motta et svar på denne klagen, av en person hos
dere,> som er ansvarlig for kundeservice-avdelingen.
> Med hilsen
> Erik Ribsskog
> ———- Forwarded message ———-
> From: Erik Ribsskog
> Date: Mon, Mar 15, 2010 at 1:27 PM
> Subject: Re: Saksnummer: 15202125.
> To: Lindorff Kundesenter
> Hei,
> ja, men Larvik kommune vil ikke gjøre det før jeg får meg jobb.
> For man må ha fast inntekt, og jeg er arbeidsledig i England.
> Men så fort jeg får meg jobb, så skal jeg ordne med gjeldsordning, gjennom
> gjeldsrådgiver hos Larvik kommune.
> Mvh.
> Erik Ribsskog
> On Mon, Mar 15, 2010 at 9:50 AM, Lindorff Kundesenter <
> Kundesenter@lindorff.com> wrote:
> > Viser til mottatt mail.
> >
> > Dersom du søker gjeldsordning via Larvik Kommune eller på andre måter
vil> > vi behandle ditt gjeldsordningsforslag.
> >
> > Inntil dette er mottatt vil vanlig saksgang fortsette hos oss.
> >
> >
> >
> > Med vennlig hilsen
> >
> > *Kundesenter*
> >
> > *Tel:* 31 27 92 80 *Fax:* 31 27 93 01
> >
> > *E-post:* kundesenter@lindorff.com
> >
> > *LINDORFF **- Confidence in Commerce and Credit*
> >
> > Postboks 283 Skøyen, N-0213 Oslo
> >
> > *Tel:*(+47) 23 21 10 00 *Fax:*(+47) 23 21 11 00
> >
> > www.lindorff.no / www.lindorff.com
> >
> > ** This message including any attachments may
> >
> > contain confidential and/or privileged information
> >
> > intended only for the person or entity to which it is
> >
> > addressed. If you are not the intended recipient
> >
> > you should delete this message. Any printing, copying,
> >
> > distribution or other use of this message is strictly
> >
> > prohibited. If you have received this message in
> >
> > error, please notify the sender immediately by telephone,
> >
> > fax or e-mail and delete all copies of this message and
> >
> > any attachments from your system. Thank you.
> >
> > Please consider the environment before printing this e-mail
> >
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
Med vennlig hilsen
Kundesenter
Tel: Fax: 31279301
E-post: kundesenter@lindorff.com
LINDORFF
–
Confidence in Commerce and CreditPostboks
283 Skøyen, N-0213 OsloTel:(+47) 23 21 10 00 Fax:(+47) 23 21 11
00www.lindorff.no / www.lindorff.com
** This message including any attachments may
contain confidential and/or privileged information
intended only for the person or entity to which it is
addressed. If you are not the intended recipient
you should delete this message. Any printing, copying,
distribution or other use of this message is strictly
prohibited. If you have received this message in
error, please notify the sender immediately by telephone,
fax or e-mail and delete all copies of this message and
any attachments from your system. Thank you.
Please consider the environment before printing this e-mail
-
Gmail – Chat with christian gronli

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Chat with christian gronli
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Mon, May 31, 2010 at 9:29 AM
To:
annika.horten@d-ikt.no
Hei Annika,jeg sendte han Christian videre til deg jeg.Siden du er sånn skikkelig Berger-jente.Og jeg liker de vennene til Petter og Christian, dvs. Paul og dem.Håper det er i orden.
Jeg skylder deg en tjeneste isåfall.Mvh.
Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: christian gronli <christian.gronli@gmail.com>Date: 2010/5/28
Subject: Chat with christian gronli
To: eribsskog@gmail.com11:52 PM christian: er du der erik?det er vel bedre å snakke her en å sende alle disse spørsmålene hele tiden?11:55 PM er du der?11:56 PM Erik?
Gmail – Chat with christian gronli

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Chat with christian gronli
christian gronli
<christian.gronli@gmail.com>
Mon, May 31, 2010 at 9:19 AM
To:
eribsskog@gmail.com
9:19 AM me: Heisann Christian, hva skjer da?christian: ikke myeskal på jobbme: jeg sendte e-post til Annika, om hu huska etternavet til han Willy.husker du henne?9:20 AM christian: Annika?nopeme: det er fridag i england i dag, Summer bank holiday, eller noesøstra til magnar i klassen til broren dinchristian: hvem er Annika?me: bodde på toppenchristian: okme: søstra til magnar som gikk i klassen dinlyst hår, venninne av christell og søstra mide gikk i samme klassechristian: kjente hun willy?9:21 AM me: jeg vet ikke, bergeråsen var ikke så stortchristian: faren din vet nok etternavneteller haldisme: men jeg fortalte henne, at han hadde vært sammen med en keeper på glassverketchristian: har du noen mail til de?me: kanskje hu finner det utchristian: en telf kanskje?me: nei du får ringe demet sec9:22 AM du får ringe opplysninga eller søke på nettet, jeg vil ikke ha noe med dem å gjørechristian: har du ikke telf til dem?me: neijeg har ikke noe med dem å gjørechristian: hva heter faren din?eller etternavnet til haldisså finner jeg nok demme: du kan ta det med hu annika9:23 AM hu heter annika hortenet secchristian: hvor bor de forresten?det er helt greit erikjeg kan nok spørre søstra di eller christell om dettehu kan nok hjelpe deg9:24 AM hu kjenner mange i drammen og på bergerchristian: okme: men jeg er litt skeptisk til deg og broren dinchristian: takkme: for jeg likte ikke han kameraten deres paulså ta det med annika duhu er skikkelig berger-jenteså hu kan sikkert ordne detchristian: ahaden er greitakk skal du hame: så bare ta alle spørsmål du har med henneno problem9:25 AM da håper jeg at hun kan hjelpe degok, hadetbra dachristian: vi snakkestake careme: ok, hejdaja, eller ta det med hu annikachristian: nyt denne fridagenme: heiauf wiedersenfarvel mener jegadjøadjø blir det vel9:26 AM christian: ha detvi prates erikme: adjø ja, ta det med hu annikata det med hu annikachristian: okme: ok, adjø dachristian: den er greime: ok, adjø dachristian: adjø
-
PS.
Jeg lurer på om den gata her, der den norskeste delen av Liverpool?
Bussen der går til Widnes, heter det vel, og jeg synes de som stod og venta på bussen der, her om dagen virka ganske norske og.
Pluss de som jobber på hotellet også.
Men det er mulig jeg tar feil.
Det er mulig.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Rugby-laget deres, heter Vikings:
http://www.widnesvikings.co.uk/
PS 3.
Ser ikke de her, (i bakgrunnen), nesten norske ut?
(Jeg tror ihvertfall det er det samme buss-stoppet, hvis jeg husker riktig).
Her er mer om dette:
PS 4.
Kanskje jeg skulle ta meg en tur ut ditt og sett.
(Hvis jeg har råd til bussbilletten).
Vi får se.
Norge er vel ikke så norsk lenger, synes jeg, noen ganger, så det er artig å se folk som ser ut som sånn det var i Norge, da jeg vokste opp, synes jeg.
Men det er mulig jeg tar feil.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 5.
Elven Mersey var skillelinjen mellom vikingelandet ‘Danelaw’ og det saksiske, (nord-tyske vel), Mercia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Widnes
PS 6.
Jeg tror det må ha vært sånn her:
-
http://www.nettavisen.no/nyheter/article2913447.ece
PS.
Jeg sendte en e-post til Snåsamannen, (gjennom en avis oppi der):
Gmail – Forfulgt av 'mafian'

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Forfulgt av ‘mafian’
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Sun, May 30, 2010 at 1:52 PM
To:
vaktsjef@helgeland-arbeiderblad.no
Kjære Snåsamannen,jeg overhørte i 2003, i Oslo, at jeg var forfulgt av noe som kalt 'mafian'.Politiet vil ikke fortelle meg hvem dette er.Kan du være så snill å fortelle meg dette, du som fant den siste omkomne etter den siste skredulykken, leste jeg i Nettavisen.Har dette noe med min morfar, Johannes Ribsskog, å gjøre, som var Rådmann, i Hadsel?På forhånd takk for eventuelt svar!(Jeg skriver e-post for jeg har måttet flykte til England, siden norske myndigheter ikke forteller folk hva som foregår).
Mvh.
Erik Ribsskog












