![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Oppdatering om Rimi-sak/Fwd: Organisert skattesnusk fra Rimi/ICA/Hakon-gruppen/Fwd: Skatteliste for 1990
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Mon, May 31, 2010 at 3:41 PM | |
|
To: bjorn.kolby@lo.no | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Oppdatering om Rimi-sak/Fwd: Organisert skattesnusk fra Rimi/ICA/Hakon-gruppen/Fwd: Skatteliste for 1990
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Mon, May 31, 2010 at 3:41 PM | |
|
To: bjorn.kolby@lo.no | ||
| ||
PS.
Det her er visst forresten noen folk som har lest på Spillegal-forumet.
Så det her bør man nok ihvertfall ta med to klyper salt, vil jeg si.
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg la merke til.
Jeg vil ikke si noe sikkert hverken om det ene eller andre her.
Det var onkelen min, Haakon, som nok hadde kontrollen, over min far, som var hans eldre bror.
Faren min måtte ihvertfall alltid jobbe lengst, på verkstedet, Strømm Trevare.
Haakon gikk alltid hjem kl. 16.
Mens faren min pleide å jobbe til kl. 17-18.
Og i ferier, så måtte også faren min jobbe lengre.
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Jeg spurte Haakon en gang, (da jeg var guttunge), i huset til farmora mi, om hvorfor han alltid gikk hjem klokka 16.
Enda faren min alltid jobba lengre.
Og da sa Haakon, at han hadde ‘kjærring og ungær han’.
Men faren min hadde jo en sønn, meg og neandertalerne, som bodde i ‘Haldis-huset’.
Men men.
Forstå det den som kan.
Og da hadde mora dems, Ågot, lagd middag til dem, klokka 13 og.
Så jeg tror ikke det var sånn at han måtte hjem for å spise middag, klokka 16.
Hvis han ikke spiste to middager da.
Hvem vet.
Bare noe jeg kom på.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS.
Vi har det til felles ennå, at vi hører på nesten alt innen musikk.
Vi er ikke sånn ny-moderne, at vi bare hører på en type musikk, for eksempel.
Neida, vi hører bare på de sangene vi syns er fine, vi.
Og driter i hvordan sjanger det er.
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Jeg sendte en ny Facebook-melding til han Tom-Ivar Myrberg.
Siden han vel flytta til Glassverket, hvor jeg lurer på om han Willy, (som var stefaren til Petter og Christian Grønli), var fra.
Her er mer om dette:
Nå har jeg skrevet mye om Annika og Christell, på bloggen i det siste.
Christell fant vi ut av var av neanderthal-slekt, fra Sogn, siden hun hadde skrå panne og tomler som kunne bøyes ut fra hånda, det ytterste leddet.
Men Annika er ikke så mye bedre hun.
Hun var mye nede ved Christell og dem, etter at jeg flytta til Bergeråsen igjen, husker jeg.
Og en gang, som jeg og Christell og Annika gikk oppover S-svingen vel, av en eller annen grunn.
Så fortalte Annika oss, at jeg og Annika hadde vært naboer, i Toppen, da vi var små.
Mora hennes huska visst meg, sa Annika.
(Hvis jeg husker riktig da.
Jeg mener det var sånn her, ihvertfall).
Mer da.
Jo, og en gang, så dro Christell med Annika, opp til meg, i Leirfaret.
(Det tror jeg må ha vært før søstra mi flytta til faren min, i 1983 vel).
Så det var nok i 1981, vil jeg tippe, (eller 1982).
Og da sa Christell til meg, at Annika hadde dårlig selvtillit, fordi hun hadde så firkanta tenner.
Eller tannstilling, blir det vel.
Annika hadde så dårlig selvtillit da, fordi hu hadde så firkanta tannstilling, sa Christell.
Så smilte Annika da, og jeg måtte inspisere tenna hennes.
Men begge de jentene var så pene.
Så om hu ene hadde ‘innavla’ tomler og hu andre hadde firkanta tannstilling, så var det vanskelig å trekke fram det, som negativt.
For jeg syntes de var ganske pene, så det ble egentlig mest positivt, likvel.
Men det er kanskje vært å merke seg likevel.
Kanskje Annika brukte meg, (og vårt tidligere naboskap), som unnskyldning, for å henge nede i Havnehagen, rundt huset til Christell og dem.
For det husker jeg å ha sett henne gjøre, ihvertfall en gang.
Henge aleine der, nede ved huset til Christell og dem.
Det var etter 1983, for jeg gikk der sammen med søstra mi Pia, og vi møtte Annika, som var aleine der nede, like ved postkassa til Haldis og dem.
Så sånn var det.
Og Annika bodde på Toppen.
Og det var opp hele Havnehagen, gjennom S-svingen, og så til høyre, mot telefonkiosken, og så til venste opp hele Olleveien.
Så det var en sånn ganske lang vei, for hu måtte vel gå i sikk-sakk, mener jeg, for å komme mellom der hu bodde og der Christell bodde.
Så 500 meter minst, vil jeg si.
Forbi masse hus, blant annet Havnehagen 4, hvor Christian og Petter bodde.
Så Annika har nok gått forbi huset dems mange ganger.
Så hu veit kanskje hva han Willy som bodde der, het til etternavn.
Det er nok mulig.
Vi får se.
Så det er kanskje verdt å merke seg igjen, at Christell var nok neandertaler.
Men hva Annika var, det veit jeg ikke.
Men hu var kanskje noe slags mutant da, siden hu og Christell klagde på den firkanta tannstillinga hennes, ovenfor meg, i Leiligheten min i Leirfaret, på begynnelsen av 80-tallet.
Så det er mulig, at hu var det.
Hva vet jeg.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
RE: Re: Klage/Fwd: Saksnummer: 15202125.
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Mon, May 31, 2010 at 9:56 AM | |
|
To: Lindorff Kundesenter <Kundesenter@lindorff.com> | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Chat with christian gronli
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Mon, May 31, 2010 at 9:29 AM | |
|
To: annika.horten@d-ikt.no | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Chat with christian gronli
|
christian gronli <christian.gronli@gmail.com> |
Mon, May 31, 2010 at 9:19 AM | |
|
To: eribsskog@gmail.com | ||
| ||
PS.
Jeg lurer på om den gata her, der den norskeste delen av Liverpool?
Bussen der går til Widnes, heter det vel, og jeg synes de som stod og venta på bussen der, her om dagen virka ganske norske og.
Pluss de som jobber på hotellet også.
Men det er mulig jeg tar feil.
Det er mulig.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Rugby-laget deres, heter Vikings:
http://www.widnesvikings.co.uk/
PS 3.
Ser ikke de her, (i bakgrunnen), nesten norske ut?
(Jeg tror ihvertfall det er det samme buss-stoppet, hvis jeg husker riktig).
Her er mer om dette:
PS 4.
Kanskje jeg skulle ta meg en tur ut ditt og sett.
(Hvis jeg har råd til bussbilletten).
Vi får se.
Norge er vel ikke så norsk lenger, synes jeg, noen ganger, så det er artig å se folk som ser ut som sånn det var i Norge, da jeg vokste opp, synes jeg.
Men det er mulig jeg tar feil.
Vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 5.
Elven Mersey var skillelinjen mellom vikingelandet ‘Danelaw’ og det saksiske, (nord-tyske vel), Mercia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Widnes
PS 6.
Jeg tror det må ha vært sånn her:
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen