johncons






  • Gmail – Organisert skattesnusk fra Rimi/ICA/Hakon-gruppen/Fwd: Skatteliste for 1990







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Organisert skattesnusk fra Rimi/ICA/Hakon-gruppen/Fwd: Skatteliste for 1990





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, May 28, 2010 at 10:13 AM





    To:

    lise.nordby@skatteetaten.no



    Hei,

    jeg ville også gjerne varsle om organisert skattesnyteri, fra Rimi, kom jeg på nå.
    Som du ser, på selvangivelsene du sendte, fra år 2000 til 2002, så får man 15.000 i skattefri bilgodtgjørelse, i året, hvis man er butikksjef i Rimi.

    Det er en praksis, som har vært i Rimi i kjempemange år.
    Men det er også sånn, at man som butikksjef, bare får beskjed av sin distriktsjef, om å skrive noe tull på de skjemaene.
    For Rimi-systemet er sånn, at man nesten aldri trenger å kjøre noe sted, som butikksjef, ihvertfall ikke for 15.000 i året.

    En kollega, som jeg tror var Monica, butikksjef Rimi Munkelia, hun sa at til og med butikksjefer som ikke hadde bil, fylte ut sånne skjemaer.
    Og en butikksjef jeg kjente, fra siste året på VGS., i Drammen, Magne Winnem, (han var butikksjef i Rimi på begynnelsen av 90-tallet), han sa også det, at alle bare skreiv noe tull, på de skjemaene.

    Han hadde visst ført opp at han var på butikk-studietur på Vestlandet, et år, eller noe.
    Sånn at han slapp å finne på tull hver måned.
    (Siden det var så langt å 'kjøre', til 'Vestlandet').

    Men men.
    Så her er det skattesnyteri i stor stil, fra Rimi/Hakon-gruppen/ICA.
    Det er helt sikkert.
    Bare noe jeg tenkte jeg skulle prøve å varsle om.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/5/25
    Subject: Re: Skatteliste for 1990
    To: "Nordby, Lise Pernille" <lise.nordby@skatteetaten.no>

    Hei,

    tusen takk for alle selvangivelsene, som jeg fikk i posten her i England igår!

    Jeg så at jeg også fikk noe som het Skatteliste, for året 1990.
    (Pluss selvangivelser med lønnsoppgaver for årene 2000 til 2005).

    Men jeg tenkte på det.
    Jeg driver å skriver en slags selvbiografi, på blogg, fordi jeg ikke får rettighetene mine, fra myndighetene, etter at jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe som blir kalt 'mafian', i Oslo, i 2003.

    Og en lege i Helgeroa, som kanskje ble litt forvillet av min onkel Martin Ribsskog, har skrevet på en journal, om meg, at jeg kun har jobbet ved siden av skolen.
    (Og det kan man jo se, i selvangivelsene du sendte, at jeg tjente over 300.000 i året, (med frynsegoder), i 2001, f.eks. som butikksjef i Rimi).

    Så det var veldig fint å få dokumentasjon, på det her.
    For Rimi nekter også å sende meg attest og kursbevis, enda jeg har jobba i Rimi, fra 1992 til 2004, dvs. i 12 år.
    Og min slekt i Norge, de nekter å sende meg mine papirer, så jeg har ingen papirer fra Rimi, enda jeg vant en driftskonkurranse, i 2001, som butikksjef på Rimi Langhus, og fikk brev og en penn i premie, fra Rimi-Hagen.

    Så jeg lurte på om jeg kunne være så snill å få sånne skatteliste-skjemaer også, fra årene 1991 til 1999.
    Og fra 1988 og 1989, (da jeg jobba i Drammen).
    Og fra 1984, 85, 86 og 87, da jeg plukka jordbær, ihvertfall to somre.

    For jeg driver å skriver om det her på blogg osv., i et forsøk på å få rettighetene mine.
    Så på forhånd takk hvis dere har muligheten til det!
    Det haster ikke da, det er ikke noe stress liksom.

    Men hvis dere har tid å ordne det, en dag det ikke er så mye å gjøre, så hadde det vært kjempefint, eventuelt!
    Igjen tusen takk for alle de selvangivelsene, det var veldig bra!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/5/18 Nordby, Lise Pernille <lise.nordby@skatteetaten.no>

    OK

    Med hilsen

    Lise Nordby

    Førstekonsulent

    – publikumsservice

    Gruppe 4, avd. Oslo

    Skatt Øst

    Telefon: +47 22 66 18 41




    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 12. mai 2010 17:04

    Til: Nordby, Lise Pernille

    Emne: Re: Skatteliste for 1990

    Hei,

    ok, er det sånn det fungerer.

    Jeg har ingen papirer på at jeg har jobbet på Rimi, for de vil ikke sende.

    Så hvis du har mulighet, mens du holder på med det her, så kan du

    kanskje sende selvangivelsene fra år 1999 til 2005?

    For da får jeg noen papirer som viser hvor mye jeg jobba i Rimi osv.,

    som jeg evt. kan bruke i en arbeidssak, som jeg har hos LO, mot Rimi.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/5/12 Nordby, Lise Pernille <lise.nordby@skatteetaten.no>

    Hei

    Selvangivelsene for 1990 er makulert. Vi har kun de 10 siste år av

    selangivelsen liggenes i henhold til loven.

    Med hilsen

    Lise Nordby

    Førstekonsulent – publikumsservice

    Gruppe 4, avd. Oslo

    Skatt Øst

    Telefon: +47 22 66 18 41




    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 11. mai 2010 17:51

    Til: Nordby, Lise Pernille

    Emne: Re: Skatteliste for 1990

    Hei,

    men kanskje dere

    har kopi av selvangivelse da.

    For det står jo på selvangivelsen hvilke firma man jobbet i.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    PS.

    Fødselsnummeret mitt er 250770 30568.

    2010/5/11 Nordby,

    Lise Pernille <lise.nordby@skatteetaten.no>

    Hei

    Beklager det sene svaret.

    Når det gjelder utskrift fra protukollen for inntektsåret 1990 må

    vi ha fødselsnummeret ditt for å vite at vi gir det riktige opplysninger.

    Vedrørende hva som kan forventes å få ut at protukollene så vil det

    kun være skatteklasse, brutto formue, brutto inntekt, netto inntekt, skatter med

    noe mer. Det står ikke i våre protukoller hvor du jobbet hen eller navnet på

    firmaet.

    Med hilsen

    Lise Nordby

    Førstekonsulent – publikumsservice

    Gruppe 4, avd. Oslo

    Skatt Øst

    Telefon: +47 22 66 18 41




    Fra: Bautz, Wenche

    Sendt: 25. mars 2010 08:18

    Til: Nordby, Lise Pernille

    Emne: VS: må eventuelt tas av

    skattelister i OSLO Ligningsattest for 1990




    Fra: Hansen, May Britt

    Sendt: 25. mars 2010 08:16

    Til: Skatt øst – fellespost

    Sentralarkiv

    Emne: VS: må eventuelt tas av

    skattelister i OSLO Ligningsattest for 1990




    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 24. mars 2010 01:06

    Til: Skatt øst – fellespost

    Emne: må eventuelt tas av

    skattelister i OSLO Ligningsattest for 1990

    Hei,

    jeg jobba på OBS

    Triaden, i Lørenskog, men bodde i Oslo, i 1990, for jeg leide et rom, hos min

    tidligere stefar, fra da jeg bodde i Larvik, Arne Thomassen, og hans samboer

    Mette Holter, på Furuset, (men året før bodde jeg på Abildsø, og

    kontormulighetene mine var ikke så bra på Furuset, så jeg fikk vel ikke skifta

    adresse, de var vel ikke så blide, hvis jeg brukte telefonen mye, f.eks. Men

    men).

    En fredag, som jeg

    kom hjem fra jobben på OBS, og skulle ha helgefri, så ble jeg mer eller mindre

    mot min vilje, dratt med, av min stefar, Arne Thormod Thomassen, for å rydde et

    lager hos Forsvarets overkommando, som sjauer, ved St. Olavs plass vel.

    For han jobba innen sjauing, som leder, og mangla folk.

    Så da hadde jeg

    ikke noe valg, fikk jeg høre, 'jo da, du skal bli med å jobbe', fikk jeg høre.

    Og jeg var vel litt redde for dem, siden hu Mette Holter hadde vært i den

    italienske mafiaen, og hadde tre barn med en i Ancona-familien, i USA.

    Jeg måtte

    sikkerhetsklareres, sa min tidligere stefar, da vi kom til Forsvarets

    overkommando der.

    Og det gikk greit, jeg ble sikkerhetsklarert.

    Men jeg husker

    ikke hva det firma het.

    Vi jobba fredag, hele lørdag utover kvelden, og også lenge på søndagen, med å

    tømme det lageret da.

    De andre syntes at jeg var morsom, siden jeg var ny, og jeg var nesten som en

    maskott der, og de lot meg kjøre en truck inne i gangene hos Forsvarets

    overkommando, og jeg var så trøtt og sliten, for jeg hadde hatt full

    arbeidsuke, allerede på fredagen, så jeg sovna nesten og kræsja i en dørkarm,

    helt til slutt på søndagen.

    Men han tidligere

    stefaren min døde nesten, for jeg og han måtte stå oppå trucken, og holde fast

    noe greier, og da kom det en stålbjelke, som hverken sjåføren eller Arne

    Thormod så, så jeg måtte klappe han på hue, og da så han bjelken og dukka.

    Hvis ikke så hadde han nok blitt alvorlig skada eller død, er jeg redd, for å

    få en sånn bjelke rett i hue, i 10-20 km/timen, eller hva det var, det er nok

    ikke så artig.

    Så jeg lurer på om

    de folka i det firma var lugubre, for jeg synes at de foreldra til halvbroren

    min kunne være litt lugubre da.

    Jeg var jo bare 20 år, og prøvde å oppføre meg høflig, siden jeg fikk leie et

    rom for 1000 i måneden, hos dem, men det var jo ikke så bra da, synes jeg, at

    de omtrent tvang meg til å jobbe.

    Det likte jeg egnetlig ikke, men jeg var litt sånn fastlåst, siden jeg leide av

    dem.

    Men hadde det vært mulig å fått tak i en ligningsattest, fra 1990, hvor det

    burde stå hva det firmaet heter, hvor jeg jobbet som sjauer, hos Forsvarets

    overkommando.

    På forhånd takk for hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Adresse:

    Flat 3

    5 Leather Lane

    Liverpool

    GB-L2 2AE

    Storbritannia






  • Så syndefloden, det var ikke Guds straff.

    Det var kortskallene, som ledet en eller annen elv, inn i landet hvor Noah og de bodde.

    Siden de skulle straffe dem på vegne av Gud da, eller noe.

    (Lurer jeg på, ihvertfall).

    Siden de har denne, mer eller mindre, sinnsyke mutasjonen, (som jeg skrev om i en bloggpost tidligere idag), som gjør de svake for symbolikk osv.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg kom på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Det er noe med Homo Sapiens og symboler, virker det som for meg.

    Her er mer om dette:

    mutasjon som neandertalene ikke fikk

    http://no.wikipedia.org/wiki/Neandertalere

    Her ser vi at det er snakk om en mutasjon, som neandertalerne ikke fikk.

    De er ikke svake for symbolbruk.

    Dette presenteres, som en ulempe, for neandertalerne.

    Men, homo sapiens, de er vel da mer tilbøyelige, til å bli blindt religiøse, og til, (som i Østen og Russland og vel tildels Sverige osv.), blindt stole på en politisk leder, eller ideologi.

    Det kan virke som at homo sapiens, med denne mutasjonen, har mistet evnen til å tenke selv, på en klar og objektiv måte.

    Mens, f.eks. folk på Østlandet i Norge og i Midt-Sverige, de tror ofte ikke på Gud.

    Det kan være fordi at de er etter Noah, som jeg har mistenkt før, at min oldemor Helga Dørumsgaard var, at hun var etter Noah.

    Så nordmenn, (altså de som ble kalt ‘langskaller’ på Østlandet), og neandertalerne, de går vel greit sammen sånn, at de ofte ikke er religiøse eller politiske fanatikere og da heller ikke moralister da.

    Her kommer nok denne dømmingen og janteloven og moralismen inn.

    Dette er nok den mutasjonen, hos noen av homo sapiens, som er beskrevet ovenfor, at man skal være som Gud, (eller følge Gud, eller Lenin, Hitler, Stalin, osv), og dømme andre folk.

    Så her er det kanskje delte meninger om denne svakheten for fanatisme/symbolbruk, hos kortskaller og vel antagelig tyskere og russere osv., er en styrke eller en mangel.

    Hvem vet.

    Alle som døde under 2. verdenskrig, synes kanskje ikke at nazismen var så fin, men mange ble nok blindet av symbolikken da.

    Mens i Norge, (og Sverige), så ble nok ikke alle så blindet, hvis jeg skulle gjette.

    Men men.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • img075

    img072

    img073

    img074

    img076

    img077

    img078

    img079

    img080

    img081

    img082

    img083

    img084

    img085

    img086

    img087

    img088

    img089

    img090

    img091

    img092

    PS.

    På de selvangivelsene, som var fra 1998 til 2002, så står det at jeg fikk 15.000 i året, i kjøregodtgjørelse.

    Og det er noe alle Rimi-butikksjefer får.

    Men det er nok ingen som kjører så mye.

    (Som del av jobben).

    Men butikksjefene får bare beskjed, av distriktsjefene, om å bare skrive noe.

    Sånn at man får 15.000 skattefritt, i året.

    Så det er et frynsegode, for Rimi butikksjefer.

    Og det er også en slags skjult lønn da.

    For jeg husker at butikksjef Monika, tror jeg det var, (på Rimi Munkelia), sa at man trengte ikke å ha bil engang, for å få den kjøregodtgjørelsen.

    Selv Rimi butikksjefer som ikke hadde bil, fylte ut skjema hver måned, om at de hadde kjørt hit og dit da.

    Det var en praksis, som hadde vært i firmaet i alle år, og som jeg ble forklart at det var bare å skrive skjema.

    Men det må jo ha vært skattesnyteri.

    Men hvem ville gå mot 500 andre butikksjefer og hele Hakon-gruppen?

    Nei, da førte selvfølgelig jeg også sånne kjøregodtgjørelse-skjema.

    Selv om de ikke var reelle.

    Så det var litt ukultur, i Hakon-gruppen, når det gjaldt frynsegoder og kjøregodtgjørelse.

    Nå hadde jeg aldri jobba i noe toppjobb før, før jeg ble butikksjef i Rimi.

    (Som ikke er høyt betalt, til å være en toppjobb.

    Og en Rimi butikksjef, har mye ansvar, og det er nesten som å være i fengsel, å være butikksjef, som jeg overhørte at noen briter prata om, på treningsstudioet jeg går på, for noen uker siden.

    En Kiwi-butikksjef tjener dobbelt så mye ca. som en Rimi butikksjef, har jeg sett, i bransje-tidsskrifter osv.

    Og man fikk sjelden spise i ro, som butikkleder.

    For det var alltid tipping, retur osv.

    Og man hiver jo alt mulig inn i butikkene i Norge.

    I England, så er det bare mat ofte i butikkene.

    Mens i Norge så er det post, tipping, pant av tomflasker, (som man ikke har i England, man bare kaster flaskene i søpla).

    Selv om det er post i butikk i England og, noen steder.

    Men de slipper tipping og panting da.

    Så i Norge, så må du nesten være en slags professor for å drive butikk.

    For du må holde så mange baller i lufta.

    Så det var egentlig ikke mye lønn, å få i underkant av 300.000 for å være butikksjef.

    Du hadde nesten ikke noe liv, ved siden av.

    Det var vanskelig å få folk til å drive butikken i sommerferien også.

    Og da trengte du gjerne ferie, for du hadde jobba som faen, hele året gjerne.

    Men men.

    Dette har jeg vel skrevet nok om tidligere.

    Men det med kjøregodtgjørelsen, det var så innarbeidet i Rimi-systemet, at man tulla med de skjemaene.

    Så det har jeg ikke tenkt så mye på.

    Så det har jeg ikke skrevet så mye om tidligere.

    Men det må nok sies å ha vært organisert skattesnyting.

    Må jeg si nå, som jeg har Rimi-systemet på avstand.

    Så dette er nok noe Stein Erik Hagen nok har ansvaret for, vil jeg si.

    (Hvis jeg skulle gjette).

    Organisert skattesnyting.

    Så han Stein Erik Hagen, han burde man nok ta med en klype salt.

    Et varsko mot han Stein Erik Hagen, vil jeg si nå, når jeg tenker mer på det her igjen.

    (For som jeg kan skjønne det, så må det ha vært han, som var ansvarlig for dette.

    For dette med svindelen på de kjøregodtgjørelse-skjemaene.

    Det var noe som var så innarbeidet og velkjent i Rimi-systemet.

    Og som hadde foregått i så mange år.

    (Jeg kjente jo tidligere butikksjef Magne Winnem, som var butikksjef fra begynnelsen av 90-tallet i Rimi.

    Og han sa også det, at alle bare tulla med de kjøregodtgjørelse-skjemaene).

    Så det var en skjult lønn.

    (For Rimi lå alltid lavest på statistikkene over lederlønninger i lavpriskjedene, husker jeg).

    Som Rimi slapp å betale skatt og arbeidsgiveravgift på.

    Så hvor kommer milliardene til Rimi-Hagen fra?

    Jo, fra statskassen bl.a., ved hjelp av organisert skattesnyting, når det gjelder frynsegoder, mange av millionene hans, ihvertfall, vil jeg si.

    Men ingen i Norge tørr vel å skrive noe stygt om Rimi-Hagen, så det blir vel bare på johncons-blogg.

    Men jeg lurer på om jeg burde fjerne Stein Erik Hagen, fra CV-en min, og ikke skryte av at han kalte meg en god leder osv., som jeg skryter av nå.

    Kanskje det er derfor jeg ikke får meg noe ny jobb, siden han Stein Erik Hagen, ikke er så pålitelig, og kanskje har et litt dårlig rykte?

    Og at noen tror at jeg også er upålitelig da, siden jeg refererer til han, på CV-en min?

    Hvem vet.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • For Haldis hu kjøpte alltid så mye frossenmat.

    Og Christell og Pia, de klarte bare å varme kyllingboller.

    Og Christell klarer bare å bestille pizza fortsatt, tror jeg.

    (Selv om det bare var en jul, på midten av 90-tallet, som jeg lå på sofaen hennes, da hu bodde i Drammen, ganske nærme sentrum, (ut mot Konnerud eller Gulskogen, eller noe vel), at jeg husker det fra, da hu hadde masse venner på besøk, en 2. juledag vel).

    Men men.

    Mer da.

    Jo, Haldis hu kjøpte så mye mat, i Drammen, så hu hadde til slutt seks frysere, tror jeg.

    En på kjøkkenet sitt, under kjøleskapet.

    To store frysere i garasjen sin, (neanderthalene og faren og søstra mi, de bodde i Havnehagen).

    En stor fryser på det gamle soverommet mitt, (jeg bodde i Leirfaret).

    Og en i uteboden, oppe hos meg i Leirfaret.

    Og hun hadde så mye frossenmat, (som karbonader som var gått ut på dato, osv.), at maten hennes også havna i fryseren, som var under kjøleskapet mitt(!).

    (Jeg kjøpte mest den maten jeg spiste hver dag, eller annenhver dag, og kjøpte ikke så mye frossenmat.

    Untatt Pizza Grandiosa, som jeg pleide å kjøpe.

    Men da kjøpte jeg vanligvis bare en pizza av gangen, ofte sammen med cola og potetgull.

    Annen mat jeg pleide å kjøpe, det året jeg gikk på skole og jobbet i Drammen, var Trønder-sodd på boks, og spagetti ala capri.

    Men jeg spiste mye burgere i Drammen, på Snappys, eller hva det het, osv., så det var nok den sunneste maten jeg spiste, det året, tror jeg, for det var jo salat på burgeren.

    Men jeg var jo russ, så det året tok jeg ikke alt så nøye egentlig.

    Jeg pleide noen ganger å kjøpe meg mat i Drammen, og lage det i vannsengbutikken, til faren min og Haldis.

    Og da kjøpte jeg baguette, (som var moderne da), og grilla kylling, og kanskje noen tomater, på supermarkedet, på Strømsø, ved bensinstasjonen, som er nærmest Drammen togstasjon.

    Hvis jeg ville ha variasjon, fra burgere da, og rundstykker, som jeg kjøpte mye av, på cafeer i Drammen osv.

    For skolen vår, Gjerdes VGS., lå midt på Bragernes sentrum, og skolen hadde ikke kantine, men den lå like ved gågata i Drammen, så vi gikk på cafe e.l., eller på det konditoriet, ved siden av Snappys vel, hvor det alltid var tjukt av folk, i spisefriminuttet.

    Men men.

    Bare noe jeg kom på).

    Så neanderthaler, de bare kjøper masse mat, og klarer ikke å planlegge sånt.

    For bare det står ’tilbud’, så kjøper de, og de glemmer å spise det opp.

    Men kjøper ny tilbudsmat istedet.

    Som heller ikke blir spist opp.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg kom på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

  • Nå tenkte jeg på det, som Christell sa, om at de sang, om å hoppe i Ulvika, i den sangen, i en av de forrige bloggpostene.

    Om det kan ha vært noe Sognefjord-‘mobbings’.

    At Christell har vært på besøk hos noen neanderthalere, i slekta si på Vestlandet, og funnet på noe mobbings da.

    F.eks. så lå båten til Haldis, en Askeladden seilbåt, i flere år vel, på Rødtangen.

    For Jan og Viggo, (hvalpene til Haldis, eller hva det heter, for neanderthalere).

    De klarte ikke å seile båten tilbake, til Berger, pga. strømmen, eller noe sånt.

    Og min farfar sitt firma, het jo også Strømm Trevareindustri.

    Kanskje noen er snobbete, ovenfor Drammensfjorden, siden den starter ved utløpet av Drammenselva, og vil ha det til, at hele Drammensfjorden er en elv.

    Var det det som Christell siktet til, når hun snakka om å hoppe ut i ‘elva’ Ulvika?

    Hva vet jeg.

    Så neanderthalere, de kan være ganske utspekulerte.

    Så kanskje det er myte, at de er dumme.

    Kanskje det bare er meg som husker feil.

    Det er mulig.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Derfor var det nok, at Christell ikke ville gå på Sande Videregående.

    Og at Viggo gikk på VGS. i Horten.

    (Jan vet jeg ikke hvor gikk, dessverre).

    Det var nok fordi, at i Sandebukta, så er det vel ikke så mye strøm(?)

    Den var sleip.

    Så neanderthaler kan være veldig slemme, og si at Drammensfjorden er en elv osv.

    Så det hørtes ikke bra ut.

    Men Sandebukta må da være del av Drammensfjorden.

    Det er noe som heter Bergerbukta også.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 2.

    Men hva gjør neanderthalene på Østlandet da, hvis de er så glade i Sognefjorden?

    Nei, det må være noe ‘spionerings’, tror jeg.

    Og hvorfor har faren min slått seg sammen med neanderthalene?

    Nei, det var vel litt underlig.

    Men faren min var også fæl til å prate om brakkvannet i Drammensfjorden osv.

    Så han er kanskje mer en dølatype, etter farmora mi fra Numedal(?)

    Og det er vel også sikkert noen neanderthaler, som har kommet seg unna, homo sapiens, oppi noen av de mange norske dalene, på Østlandet, f.eks.

    Jeg har jo lest det, at folkeslagene, oppe i f.eks. Gudbrandsdalen, var det vel, varierte fælt, fra bygd til bygd.

    Så det er ikke sånn at alle i Norge er norske.

    Her er det nok snakk om ikke bare forskjellige menneskeraser, men også om forskjellige menneskearter, vil jeg tippe på.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 3.

    Og hun Cecilia Strøm noe, som jobbet på Arvato, i Liverpool.

    Hun var jo fra Drammen og hadde nå flyttet til Sogndal.

    Dette lukter Christell, synes jeg nå.

    Hun skifta navnet sitt, fra Strøm, til ‘Elektrisk’, på Facebook, for de har ikke strøm, i Sognefjorden, som går ved Sogndal.

    (Lurer jeg på om grunnen kan ha vært.

    For Neanderthaler, de er så besatt av at det ikke skal være strøm i fjorden, osv.

    For de er egentlig fra nede ved Middelhavet og sånn, så jeg.

    Men de likte seg bedre under istiden, og dro nordover, når det ble varmere, virka det som, på Wikipedia.

    Så skal de liksom ha Sogn og Norge til å være som Middelhavet da.

    De skal liksom ha i både pose og sekk.

    Men men).

    De vet ikke hva strøm i fjorden er.

    Så hun er nok neanderthal-hore nå, vil jeg tippe på.

    Sånn det virker for meg, hvis jeg har lov å si det.

    Vi får se.

    Så det er ikke mye i verden, som er rettskaffent, eller hva man skal kalle det.

    Her er det bare lureri og snyteri overalt, vil jeg si.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 4.

    Men Haldis er sånn, at hun pleide å ha det kjempevarmt, i huset sitt, i Havnehagen.

    (Hvis ikke det var en neanderthal-vits det også da.

    Hm).

    Enten så er kanskje Haldis en neanderthal-mutant, som ikke liker kulde, (som de andre neanderthalene), eller så stemmer kanskje ikke det som står på Wikipedia, at neanderthaler liker kulde.

    Haldis pleide ihvertfall alltid å ligge på verandaen sin, med sølvpapir under seg, på 80-tallet.

    Hun fikk aldri nok sol og varme, virka det som.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    PS 5.

    Og det leste jeg også, på Wikipedia, at neanderthalene, de forstår ikke symboler:

    Forskerne mener at de har funnet de første tegn på symbolsk tenkning i 200 000 år gamle malingsrester som kanskje kan spores til Homo heidelbergensis fra Zambia. Forskerne har spekulert i om Homo heidelbergensis undergikk en heldig mutasjon som gjorde dem i stand til symbolsk tenkning. Det var således en mutasjon som neandertalerne ikke fikk, og dermed mistet en fordel i sin utvikling.
    Utviklingen av evnen til symbolsk tenking – evnen til å la en gjenstand representere en annen – var et kjempeskritt i menneskets utvikling, og forbindes ofte med utviklingen av språk. At neandertalerne ikke eide et språk slik vi oppfatter det, var enda en ulempe for deres utvikling.
    Forskeren Steven Mithen spekulerer i disse baner i sin bok The Singing Neanderthals, hvor han argumenterer for at neandertalerne kommuniserte med noe han kaller Hmmmm – et holistisk språk bestående av fraser som ikke var delt opp i ord, men som betydde noe i sin helhet, samt onomatopoetika, nynning, tegnspråk og lignende.

    http://no.wikipedia.org/wiki/Neandertalere

    Og det som står der, det passer veldig bra på Christell.

    For da jeg fikk stipend, det første året på videregående, så kjøpte jeg meg en Mitsubishi TV.

    Og da skjønte ikke Christell dette, men trodde at jeg hadde stjålet et Mitsubishi-merke, fra en bil, og klistra på TV-en.

    Så sånn var det.

    Og det står også, at neanderthal, kommuniserte mye med tegnspråk.

    Og det kan også stemme bra med Christell.

    For da jeg og Christell og søstra mi, var på tegnspråk-kurs, siden kusina mi, Lene, var døv.

    Så lærte Christell, (og søstra mi da), de lærte seg tegnspråk kjempefort og veldig bra.

    (Ihvertfall Christell).

    Mens jeg var veldig treg, og klarte bare såvidt å lære meg tegnspråk-alfabetet, og var nesten litt stolt av det.

    (Jeg hadde jo ikke noen å øve med heller da, for jeg bodde alene i Leirfaret.

    Og jeg øvde aldri på det tegnspråk-greiene.

    Jeg glemte det alltid.

    Men men).

    Så sånn er nok det.

    Så det er mye rart med neanderthal, det er helt sikkert.

    Så det var nesten litt artig, å finne ut at sånt passer, på neanderthaler som man har i slekta osv.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • PS.

    ‘Ulvilla’, var det visst dem sang:

    Four Jets – Ulvillavisa

    Det va ettermiddag oppi Ulvilla å æ va urvin i haue
    Æ va oli i kroppen, det kribla i magan æ va furåt på håret

    Å får æ itj pøls så hoppe æ i elva, får æ itj pøls så hoppe æ i elva,
    får æ itj pøls så hoppe æ i elva i Ulvilla

    Mutter og fatteren i ei høtt oppi Sul, dit kan æ fårrå, plokk moltkart te jul
    Etterpå koinn æ ta bussen tebakers te Ulvilla.

    Å får æ itj pøls så hoppe æ i elva, får æ itj pøls så hoppe æ i elva,
    får æ itj pøls så hoppe æ i elva i Ulvilla

    Skull ha firri på jobben te ein bonde på Stekstad, å hårva å hyppa med ein eldgammel Dexta,
    men æ ha vårti gælin, æ får itj nå betaling hos Stekstad’bon

    Får æ itj pøls så hoppe æ i elva, får æ itj pøls så hoppe æ i elva,
    får æ itj pøls så hoppe æ i elva i Ulvilla

    Å syndan så ska æ opp på Ælnes-høgda å hei på Helgådal, beste laget i bygda,
    men koffer æ ska dit , det veit berre ei i frå Sjækerfoss.

    Å får æ itj pøls så hoppe æ i elva, får æ itj pøls så hoppe æ i elva,
    får æ itj pøls så hoppe æ i elva i Ulvilla

    Det va ettermiddag oppi Ulvilla å æ va urvin i haue
    Æ va oli i kroppen, det kribla i magan æ va furåt på håret

    Får æ itj pøls så hoppe æ i elva, får æ itj pøls så hoppe æ i elva,
    får æ itj pøls så hoppe æ i elva i Ulvilla

    Får æ itj pøls så hoppe æ i elva, får æ itj pøls så hoppe æ i elva,
    får æ itj pøls så hoppe æ i elva i Ulvilla

    Får æ itj pøls så hoppe æ i elva, får æ itj pøls…

    http://mfdm.barx.org/113.txt

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    PS 3.

    Og jeg var litt skeptisk til den sangen der.

    For jeg mener at jeg hørte begge de versjonene, på radioen, både den svenske og den norske.

    Selv om jeg aldri tok opp sangen fra radio, på kassett, (som var vanlig på 70 og 80-tallet).

    Og i den svenske sangen, så synger dem nemlig om å hoppe i elva, i Köppäbä.

    Og det syntes jeg at hørtes ut som at var noe oppe i Sameland, eller noe.

    Men nå fant jeg ut, at det var dialekt for Kopparberg, eller noe:

    It was afternoon in Köppäbä [dialect for Kopparberg]

    http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070202132817AA3OLiq

    PS 4.

    Og Kopparberg, det lå visst i Ørebro-området.

    (Jeg mener at jeg såvidt møtte ei dame fra Ørebro, i Brighton, sommeren 1988, (da tremenningen min Øystein var med, på språkreise), som kalte seg Madde, eller noe vel.

    Det er mulig jeg husker feil.

    Hvem vet.

    Vi får se).

    Her er den elva det er snakk om, tror jeg:

    kopparberg

    http://no.wikipedia.org/wiki/Kopparberg

    PS 5.

    Så det her har nok ikke noe med Ulvika å gjøre.

    Ulvika er jo en vik, og ikke en elv også, dessuten.

    Kanskje Christell mente Fossekleiva, en elv som går fra Blindvann vel, og forbi Berger-fabrikkene og ut i Drammensfjorden.

    Men, Fossekleiva høres ikke ut som Ulvika.

    Så her rota nok Christell.

    Christell var litt dum, må jeg nok nesten si, som ville ha det til at de sang om Ulvika, i den sangen, siden Ulvika er del av Drammensfjorden, og ikke noen elv.

    Men men.

    Hvis man tråkker rundt en hel dag, så finner man kanskje en bekk, eller noe, nedi der, rundt Ulvika.

    Hvem vet.

    Det er mulig.

    Vi får se.

    Mer da.

    Jo, så det her viser at neanderthaler, (som Christell), er (litt) dumme, vil jeg si.

    Men det visste vel kanskje folk fra før.

    Det er nok mulig.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen