![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
en hilsen fra Barcelona
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, May 28, 2010 at 4:09 PM | |
|
To: christian gronli <christian.gronli@gmail.com> Cc: post.sondre.buskerud@politiet.no | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
en hilsen fra Barcelona
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, May 28, 2010 at 4:09 PM | |
|
To: christian gronli <christian.gronli@gmail.com> Cc: post.sondre.buskerud@politiet.no | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
en hilsen fra Barcelona
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, May 28, 2010 at 2:54 PM | |
|
To: christian gronli <christian.gronli@gmail.com> Cc: post.sondre.buskerud@politiet.no | ||
| ||
PS.
Her er forresten Facebook-bildet, til Christian Grønli, fra en bloggpost, fra ifjor, her på johncons-blogg.
Så man kan se at Christian Grønli, han er nok kanskje litt spesiell.
(Selv om han har skifta image igjen nå).
Så jeg tror at man kanskje bør være litt forsiktig, i sin omgang med han Christian Grønli, mistenker jeg.
Mora, Tove Grønli, (fra Nord-Norge), døde i 1981 vel, og kameraten døde i 1978 vel, (sønnen til Ruth Furuheim), da de bodde på Bergeråsen.
Så jeg lurer på om det er grunn til å si som i den Posten-reklamen, skeptisk.
Vi får se.
Her er mer om dette:
https://johncons-blogg.net/2009/05/min-gamle-kamerat-fra-bergerasen.html
PS 2.
Og nå, (et år seinere), så har han begynt å kopiere min veldig enkle stil, fra da jeg bodde i Oslo, kanskje.
(Eller det behøver ikke å være meg han har kopiert da, men det var bare det første som falt meg inn).
Verdensrekord i stilforrandring, kan man vel kanskje nesten si.
Her må det være noe lurifaks, mistenker jeg.
Så sånn er nok det.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 3.
Her er mer om dette:
http://www.facebook.com/#!/christian.gronli
PS 4.
Her er en Facebook-samtale som jeg hadde med Christian Grønli, for et par år siden:
hallo
Between You and Christian Grønli
Add as Friend
September 3 at 5:03pm
Report Message
Hei Erik!
Long time no see… hvordan går det med deg? er du fremdeles i England eller er du tilbake til kalde Norge?
Jeg er fremdeles i Barcelona og ble pappa for 3 mnd siden… helt utrolig!!! det er helt sinnsykt… Jeg pappa!!! hhahaha…
Hva med deg? har du klart å fikse sakene dine? går det bedre nå? nå er det jo en stund siden….
Fortell meg… vi snakkes Erik!
Take care
Hilsen
Christian
September 3 at 5:25pm
Hei,
hvorfor har du sånn ugle-tegn?
Det er vel et Illuminati, eller Bohemian Groove-tegn.
Vil jeg si.
Hva er det du har rota deg borti nå da?
Snart 40 år og driver å viser djeveldyrker-tegn, eller hva det er, på Facebook?
Mvh.
Hva var de bildene du skulle ha av Munch-museet igjen da, de som jeg tok for deg til studiene, et års tid før Munch-museet ble rana?
Erik
Add as Friend
Today at 8:02am
Report Message
Hei Erik!
Hvilket tegn? det med fingrene…? det har jo ikke noe betydning i det hele tatt. Kanskje det hadde det når jeg var 16 eller 17 år, da var jeg jo litt Heavy, men ikke nå… det var egentlig bare pga t sjorta til sønnen min, det var jo en Motorhead t sjorte Petter ga han, synes du ikke den var tøff da?
Og du har kanskje rett, jeg er nok enda litt barnslig, men men…
Og det med Munch-Museet, det var bare en skole oppgave jeg hadde. Vi skulle lage all skilting inne og ute av et museum, og jeg valgte Munch Museet og var så heldig at du kunne ta noen bilder for meg, noe jeg er veldig takknemelig for.
Du tror vel ikke at jeg hadde noe med det ranet å gjøre? hehehe
du spøker hele tiden ser jeg, det er godt at du er morsom og har god humor.
Men… ellers da? hvis vi dropper ugletegn og munch ranet… hvordan går det med deg? Har du noe nytt å fortelle? Jeg håper at alt går fint med deg i allefall…. hvis du har tid og lyst så kan du jo fortelle litt hva du driver med fortiden…?
Vi snakkes Erik!
Take Care
En varm klem fra Barcelona (selv om FC Barcelona tapte sin første kamp, hehehe)
Today at 10:44am
Hei Christian,
jeg synes det var litt rart likevel.
Jeg tror det kan være noen uglemoser her noe sted, som de sier.
Altså, hvorfor jobber du i eiendom, hvis du studerte grafisk design?
Men men.
Og jeg kom også på en ting du sa, sånn rundt 1980, da vi bodde på Bergeråsen.
Du sa at du og Petter, eller en annen, hadde vært nede hos Haldis og dem, og da hadde Christell, dattra til Haldis, og Nina, var det kanskje, hoppa fra en kasse eller noe, i nattkjolen, også hadde kjolen flagra opp, også hadde de ikke hatt noe undertøy under.
Det er mye rart som dukker opp i flashback.
Men det var i hvertfall noe jeg huska nå.
Jeg husker du kjente hun Tina, på Bergeråsen.
Hun ble også heavy-fan, og fikk dårlig rykte.
Søstra mi pleide å henge med henne, og de kallte henne for Tina Turbo.
Men jeg husker at du og broren din, var Kiss-fan.
Dere likte den, I was made for loving you baby, osv.
Men men.
Nå får det får det være nok mimring.
Jeg synes det forresten var litt rart, da mora di døde, at Willy, skulle gå til vårt hus.
For fattern bodde jo nede hos Haldis.
Synes du ikke det her virka litt rart selv.
Kanskje han hadde vært nede hos Haldis først.
Kripos kom jo, og da sa dem at det var hjerneblødning.
Hva het han sønnen til Ruth, som døde i snøhula, i hagen deres, da du og Petter var inne og spiste middag?
Og husker du, at vi tre lagde snøhule, utafor huset til Ågot, på Sand, så skulle dere ha meg til å krabbe inn med hue først, i en sånn trang snøhule.
Men det gadd jeg ikke.
Så sånn var det.
Hva jeg driver med for tiden.
Jeg driver med en arbeidssak mot Arvato/Microsoft hvor jeg jobba før, og en sak mot politiet og andre i Norge, som ikke gir meg noe informasjon, iom. at jeg har blitt forsøkt drept i Norge, og hørt at jeg er forfulgt av noe ‘mafian’.
Og jeg skriver blogg, som du kanskje har sett, siden jeg prøver å få ut hva det er som foregår, at myndighetene ikke har noen respekt for folks rettigheter.
Så jeg sliter med å få tid til jobb, egentlig.
Men sånn er det, man kan ikke ha tid til alt.
Med vennlig hilsen Erik
PS 5.
Så dukka det visst ikke opp noe svar, fra Christian Grønli, i 2008:
PS 6.
Og siden da, så tror jeg ikke at jeg hørte noe mer fra Christian Grønli igjen, før idag.
Så sånn er det.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
PS 7.
Så jeg ignorerte den venneforespørselen fra Christian Grønli.
Jeg er litt mistroisk til han nå, må jeg innrømme.
Så sånn er det.
PS 8.
Her er mer om dette:
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Christian Grønli vil bli venn med deg på Facebook.
|
<notification+ay44a_96@facebookmail.com> |
Fri, May 28, 2010 at 2:26 PM | |||||||||||
|
Reply-To: noreply <noreply@facebookmail.com> To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> | ||||||||||||
| ||||||||||||
Nå ringte en som prata dårlig engelsk, og ville ha meg til å svare på en spørreundersøkelse, fra Lifestyles.
(Treningsstudioet her i Liverpool, som jeg har en klage mot, som jeg har skrevet om på bloggen).
Jeg sa at jeg var fra Norge, så jeg pratet dårlig engelsk.
(For han prata så dårlig engelsk, og det var støy på linja).
Så sa han noe greier, som jeg ikke husker helt.
Så ville han ha meg til å svare på noe spørsmål.
Så sa jeg at jeg hadde en klage mot Lifestyles, og at jeg derfor ikke ønsket å delta.
Så sa han at, men det er bare to spørsmål.
(Han ville ikke høre på det jeg sa).
Så da bare sa jeg ‘bye’ og la på.
Så sånn var det.
Så det var en uhøflig person som ringte, vil jeg si.
En som ikke ville høre, men bare overkjørte meg i samtalen.
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Den gangen jeg og Christell klinte.
Det var på rommet hennes, i Havnehagen.
Gry Stenberg var også der.
Det var før søstra mi flytta dit.
Og hu flytta dit, da jeg var 12 år, (snart 13 år).
Og jeg bodde i Leirfaret, da dette skjedde, for Christell og Gry kom opp på døra mi.
Og ba meg komme ned til dem i Havnehagen, litt seinere.
Og der, (på rommet til Christell), så ga de meg noe te, eller noe, i små kopper, (og noe kjeks eller noe sånn vel), og så gikk Gry ut i stua.
Og så endte det med at jeg og Christell klinte.
Det var vel Christell som ville det, mener jeg.
Jeg flytta til Leirfaret da jeg var 10 år, (snart 11 år).
Så den gangen som jeg og Christell klinte.
Det må ha vært da jeg var 11-12 år, vil jeg si.
Og Christell var jo to år og noen måneder yngre.
Så hun var 9-10 år da, vil jeg si.
(Men hun var mye før i puberteten, enn meg.
Christell var i puberteten, husker jeg, da jeg gikk i niende, og hu og søstra mi flørta med meg, i svømmebassenget, på hotellet, i Gøteborg, (hvor jeg ble tvunget til å være med Haldis, farmora mi Ågot, søstra mi og Christell og Solveig, telegrafisten på Scandinavian Star, av faren min, på busstur, mens jeg gikk i niende klasse vel).
Men jeg fikk ikke hår på tissen, før den sommeren jeg fylte 17 år, dvs. sommeren 1987.
Men året før, så hadde Christell pupper, husker jeg, da vi var på det hotellet i Gøteborg.
For hu lente seg framover i svømmebassenget, og plaska vann på meg, (og søstra mi gjorde det samme), og da la jeg merke til at Christell hadde runde pupper, mens søstra mi hadde sånne spisse pupper, eller noe, (siden de viste fram puppene sine sånn, i bassenget der, og enda søstra mi var nesten et år eldre, enn Christell).
Men men.
Bare sånn at ingen skal tro at jeg gjorde noe galt.
At en på 11-12 år kliner med ei jente på 9-10 år, når venninna hennes er der, og på rommet hennes, det mener jeg at er greit.
Kanskje jeg blir tulla med av amerikanerne, pga. det her?
Man veit hvordan amerikanere er, og jeg fikk jo ikke komme inn i USA, i 2005 så.
Men det er helt for jævlig, mener jeg, for jeg mener at jeg ikke gjorde noe galt.
Jeg var snill mot Christell, og gjorde ikke noe galt.
Annet enn at etter at vi klinte, så fant jeg ut, at vi måtte slutte, for Gry satt aleine i stua.
Og da tenkte jeg det, at det går jo ikke ann å holde på sånn.
Kanskje Gry Stenberg trodde det, at vi gjorde noe alvorlig, tenkte jeg.
Så jeg bestemte meg for å avbryte den her klininga.
Men jeg hadde ei farmor.
(Jeg tror ikke jeg kan ha vært eldre enn ti år eller elleve, når det her skjedde).
Og farmora mi Ågot, hu var så interessert i hva Christell og Geir Arne og sånn gjorde.
(En i klassen min.
Jeg sa at de klinte på gamlehjemmet en gang, til farmora mi.
Jeg bare skrøna.
Og da ble farmora mi interessert med en gang.
Og skulle høre om hva dem hadde ‘gjort’ da.
Og det var vel litt rart, for da var jeg vel bare ti år, og Geir Arne ti år, og Christell åtte år.
Så hvorfor var farmora mi så interessert i denne skrøninga jeg fant på?
Ågot måtte sette seg ned, ved kjøkkenbordet, så interessert i skrøneriet var hu.
Var Ågot pedofil, lurer jeg nå.
Det er mulig.
Vi får se.
Men da jeg avslutta klininga, med Christell.
Så tenkte jeg på det, at nå har jeg jammen meg noe å fortelle Ågot, neste gang jeg drar bort til henne.
For Ågot var så interessert i Christell og Geir Arne osv.
Og da glemte jeg å konsentrere meg om Christell.
Og plutselig ble det for mye for meg.
Med både Ågot og Christell.
Så akkurat da vi var ferdig å kline.
(Vi klinte i 20-30 minutter kanskje.
Jeg lå oppå henne, i senga hennes).
Og akkurat da vi var ferdig å kline.
Så skøyt det en stråle med sikkel ut fra nederst i munnen min, kjente jeg, som landa i munnen til Christell, akkurat mens vi var på slutten av klininga.
Så sa jeg unnskyld.
Så sa Christell at det var greit vel.
Men da har jeg senere hørt av søstra mi Pia, at jeg har spytta i munnen til Christell.
Men da fikk jeg ikke svart noe.
Men det var ikke spytt, det var bare en stråle med sikkel, som kom automatisk, fra under tunga ca., mener jeg å huske.
Kanskje fordi jeg bevegde munnen, for å avslutte klininga.
Noe sånt.
Det er mulig.
Den strålen kom ihvertfall automatisk.
Det var ihvertfall ikke noe villet spytting, som det var snakk om.
Men det fikk jeg ikke forklart til søstra mi.
Men søstra mi forklarte ikke hvordan hu fikk vite det vel.
Så søstra mi tok det ikke opp ordentlig.
(Eller om det var fordi at søstra mi var morsk og aggressiv i målet.
Eller det var nok fordi at søstra mi bodde nede hos Haldis, så vi snakka ikke sammen så mye på den tida, og da var vi ikke helt på bølgelengde.
Så jeg syntes nok at det ble litt for privat, (og litt flaut), å snakke detaljert med søstra mi, om den gangen jeg og Christell klinte.
Og at jeg nok derfor holdt mest kjeft i den samtalen, (som også var nede hos Haldis, på rommet til søstra mi vel, det gamle rommet til Jan Snoghøj vel, hvor han hadde pleid å hatt masse kondomer under senga. Ihvertfall var det i huset til Haldis.).
Noe sånt).
Så her var det mye rart.
Christell er jo neanderthal, kan det virke som.
Og hu er veldig sånn smekker da, og har alltid vært det, synes jeg, (som er et par år eldre, og som sikkert har sammenligna henne med jentene i klassen min da, i hue. Noe sånt).
Og hun var ganske varm, mener jeg å huske.
Og hadde ren munn og sånn.
Det var ikke sånn at hu røyka eller noe.
Og vi tungekyssa og sånn da, mens jeg lå oppå henne.
Og det ble ganske hett, siden hu Christell var så varm.
(Sikkert fordi hu var neandertaler, som visstnok sleit, ifølge Wikipedia, etter slutten av istiden, på grunn av at det ble for varmt for dem vel.
Så jeg ble nok sånn, at det var nesten som at jeg fikk feber.
Siden jeg ble varmet opp av Christell, som jeg lå ganske forsiktig oppå vel.
Jeg var en tynn gutt, som nok ikke veide så mye mer enn Christell.
Kanskje 30-40 kilo, eller noe, for jeg mener jeg veide 45 kilo første året på ungdomsskolen, et par år seinere vel.
Så det var kanskje derfor jeg ikke klarte å kontrollere sikkelet mitt.
Siden Christell er neandertaler, og gjorde meg for varm.
(Hun var nesten som en varmovn omtrent, vil jeg nesten si.
Ihvertfall veldig varm å ligge oppå).
Sånn at det ble nesten som at jeg fikk feber, og da ble litt ‘dorky’ og begynte å sikle inn i munnen på Christell osv.
Noe sånt tror jeg nesten det må ha vært nå.
Men men).
Men jeg glemte ikke Gry Stenberg i stua.
Så jeg avslutta det, når jeg syntes vi hadde holdt på for lenge.
Og jeg syntes vi var alt for unge til å ha sex, så det var bare snakk om uskyldig klining.
Så sånn var det.
Så at man skal bli forfulgt for å kysse og sånn, det synes jeg blir for dumt.
Her må politiet osv., følge lovene.
Man bruker ‘hippie-metoder’ og dømmer folk på forhånd kanskje.
Men da blir det som å prøve å finne opp kruttet på nytt, mener jeg.
Fordi det er sånn, at alle har rett til en rettferdig rettsak.
Men politiet er som Judge Dredd, synes jeg det virker som, og skal dømme selv da, og vrir og vrenger på alt, for å sette meg i et dårlig lys, synes jeg at det virker som.
Min mormor hadde visst hatt en morfar, som også ble behandlet sånn, av sine samtidige, at han var flink i alt, men ble plaget av sine medelever og kolleger osv., husker jeg at min mormor sa, på telefonen, et år ca. vel, før hun døde ifjor sommer da, over 90 år gammel. Men men).
(Anders Gjedde Nyholm, het han, øverstkommanderende general i Danmark, på 1920-tallet).
Men amerikanere, de bryr seg nok lite om sånt, hvis man ikke er amerikansk statsborger.
Da bare bøller de med alt og alle, synes jeg det virker som.
(For jeg hørte jo noe av hva de sa, da jeg av var i forhør, i Detroit, i 2005, siden jeg dro på ferie til USA!).
Så jeg vet ikke hva jeg skal si.
Men nå har jeg prøvd å forklare det her med den gangen jeg klinte med Christell igjen da, her på bloggen.
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
http://www.avhopperforum.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=517
PS.
For min tippoldemor, Karen Pedersdatter, var jo fra Fladeby, i Enebakk.
Og i Enebakk så fant de Norges første mennesker, (som jeg har skrevet om på bloggen), på et sted, som kan passe med det stedet som det står om i bibelen, om at Noah fant.
Og Jehovas Vitner har hovedkontor for Norge, i Enebakk!
(Som jeg har skrevet om på bloggen tidligere).
Jeg synes det virker litt som at det er noe som foregår rundt det her.
Så skjerpings til Jehovas Vitner, (i såfall)!
Mvh.
Erik Ribsskog
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Søking på nettet om at jeg har pult søstra mi og Cecilie Hyde
PS.
Her er vedlegget:
PS.
Den eneste jeg pulte, de årene jeg bodde på Bergeråsen, det var hu Nina Monsen.
(Vi hadde et sånt ONS, i 1988, like før søstra mi, (og delvis Cecilie Hyde), flytta opp til meg, i Leirfaret 4B).
Så sånn var det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Organisert skattesnusk fra Rimi/ICA/Hakon-gruppen/Fwd: Skatteliste for 1990
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Fri, May 28, 2010 at 10:13 AM | |
|
To: lise.nordby@skatteetaten.no | ||
| ||
Så syndefloden, det var ikke Guds straff.
Det var kortskallene, som ledet en eller annen elv, inn i landet hvor Noah og de bodde.
Siden de skulle straffe dem på vegne av Gud da, eller noe.
(Lurer jeg på, ihvertfall).
Siden de har denne, mer eller mindre, sinnsyke mutasjonen, (som jeg skrev om i en bloggpost tidligere idag), som gjør de svake for symbolikk osv.
Så sånn er nok det.
Bare noe jeg kom på.
Mvh.
Erik Ribsskog
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen