johncons
  • PS.

    ‘Ulvilla’, var det visst dem sang:

    Four Jets – Ulvillavisa

    Det va ettermiddag oppi Ulvilla å æ va urvin i haue
    Æ va oli i kroppen, det kribla i magan æ va furåt på håret

    Å får æ itj pøls så hoppe æ i elva, får æ itj pøls så hoppe æ i elva,
    får æ itj pøls så hoppe æ i elva i Ulvilla

    Mutter og fatteren i ei høtt oppi Sul, dit kan æ fårrå, plokk moltkart te jul
    Etterpå koinn æ ta bussen tebakers te Ulvilla.

    Å får æ itj pøls så hoppe æ i elva, får æ itj pøls så hoppe æ i elva,
    får æ itj pøls så hoppe æ i elva i Ulvilla

    Skull ha firri på jobben te ein bonde på Stekstad, å hårva å hyppa med ein eldgammel Dexta,
    men æ ha vårti gælin, æ får itj nå betaling hos Stekstad’bon

    Får æ itj pøls så hoppe æ i elva, får æ itj pøls så hoppe æ i elva,
    får æ itj pøls så hoppe æ i elva i Ulvilla

    Å syndan så ska æ opp på Ælnes-høgda å hei på Helgådal, beste laget i bygda,
    men koffer æ ska dit , det veit berre ei i frå Sjækerfoss.

    Å får æ itj pøls så hoppe æ i elva, får æ itj pøls så hoppe æ i elva,
    får æ itj pøls så hoppe æ i elva i Ulvilla

    Det va ettermiddag oppi Ulvilla å æ va urvin i haue
    Æ va oli i kroppen, det kribla i magan æ va furåt på håret

    Får æ itj pøls så hoppe æ i elva, får æ itj pøls så hoppe æ i elva,
    får æ itj pøls så hoppe æ i elva i Ulvilla

    Får æ itj pøls så hoppe æ i elva, får æ itj pøls så hoppe æ i elva,
    får æ itj pøls så hoppe æ i elva i Ulvilla

    Får æ itj pøls så hoppe æ i elva, får æ itj pøls…

    http://mfdm.barx.org/113.txt

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    PS 3.

    Og jeg var litt skeptisk til den sangen der.

    For jeg mener at jeg hørte begge de versjonene, på radioen, både den svenske og den norske.

    Selv om jeg aldri tok opp sangen fra radio, på kassett, (som var vanlig på 70 og 80-tallet).

    Og i den svenske sangen, så synger dem nemlig om å hoppe i elva, i Köppäbä.

    Og det syntes jeg at hørtes ut som at var noe oppe i Sameland, eller noe.

    Men nå fant jeg ut, at det var dialekt for Kopparberg, eller noe:

    It was afternoon in Köppäbä [dialect for Kopparberg]

    http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070202132817AA3OLiq

    PS 4.

    Og Kopparberg, det lå visst i Ørebro-området.

    (Jeg mener at jeg såvidt møtte ei dame fra Ørebro, i Brighton, sommeren 1988, (da tremenningen min Øystein var med, på språkreise), som kalte seg Madde, eller noe vel.

    Det er mulig jeg husker feil.

    Hvem vet.

    Vi får se).

    Her er den elva det er snakk om, tror jeg:

    kopparberg

    http://no.wikipedia.org/wiki/Kopparberg

    PS 5.

    Så det her har nok ikke noe med Ulvika å gjøre.

    Ulvika er jo en vik, og ikke en elv også, dessuten.

    Kanskje Christell mente Fossekleiva, en elv som går fra Blindvann vel, og forbi Berger-fabrikkene og ut i Drammensfjorden.

    Men, Fossekleiva høres ikke ut som Ulvika.

    Så her rota nok Christell.

    Christell var litt dum, må jeg nok nesten si, som ville ha det til at de sang om Ulvika, i den sangen, siden Ulvika er del av Drammensfjorden, og ikke noen elv.

    Men men.

    Hvis man tråkker rundt en hel dag, så finner man kanskje en bekk, eller noe, nedi der, rundt Ulvika.

    Hvem vet.

    Det er mulig.

    Vi får se.

    Mer da.

    Jo, så det her viser at neanderthaler, (som Christell), er (litt) dumme, vil jeg si.

    Men det visste vel kanskje folk fra før.

    Det er nok mulig.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

  • IPad skal begynnes å selges i Europa, i morgen.

    Netto, (den danske matvarekjeden, som jeg en sjelden gang handler på, oppe ved Matalan der, ved Weavertree vel), den kjeden skal bli tatt over av ASDA nå, var det om nettopp nå, på BBC News.

    Men men.

    Det siste der var litt dumt, syntes jeg, for de har så god makrell i tomat der.

    Men men.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Gmail – Store Manager Liverpool







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Store Manager Liverpool





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, May 27, 2010 at 8:03 AM





    To:

    PeterM.80355.776@mandeville.aplitrak.com



    Hi,

    I read at the Jobcenter's database, that you are looking for a Store Manager.

    I've been working as a Store Manager, (and Assisting Manager), for eight years, in a big Scandinavian retail-chain, Ica.
    I've studied business and IT at university-level in Norway, (and have an IT-degree from Oslo University College, faculty of engineering).

    I've also been working in the UK, for several years, as self-employed and on behalf of Microsoft, so I'm also used with working in the UK.
    I attach my CV and hope to hear back from you!

    Yours sincerely,

    Erik Ribsskog







    CV – Erik Ribsskog.doc
    41K




  • kjemper i sogn

    http://www.s8int.com/giants17.html

    PS.

    En annen ting jeg kom på.

    Det er at bodybuilder Viggo Snowhill, (Haldis sin sønn og Christell sin storebror), han hadde alltid stor overkropp, vel.

    Men, han hadde problem med at beina ikke var like muskelløse, iforhold.

    Så det kan tyde på, at han var neanderthal.

    Og at neanderthale, har lettere for å bygge muskelmasse, på overkroppen.

    Noe sånt.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Så sånn er det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her kan vi se et kart over neanderthalenes utbredning, i Norge:

    neanderthalenes utbredning

    PS 3.

    A på kartet ovenfor, det er bygda Brekke, hvor ‘Haldis-familien’ stammer fra.

    B, det er Førdefjord, (eller Fyrdafjord, som det kalles, på bildet øverst i denne bloggposten, hvor det står at det er observert giganter, eller neanderthaler da.

    C, det er Florø, og det har jeg tatt med, siden hu dama til David Hjort, Linn Korneliussen, hun er derfra.

    Og hun var veldig treig og også ganske masete, da hu jobba på Rimi Nylænde.

    Så jeg regner med at hu også nok er neanderthal.

    (Siden hu var fra oppi Sogn der hu og).

    D, det er Sogndal, hvor Jostein og Tore Andre Flo, er fra.

    (Det trenger vel ingen nærmere forklaring).

    Solveig, som jobba i kassa, på Rimi Nylænde, da jeg jobba som assistent der, fra 1994 til 1996, hu var også fra Sogndal, mener jeg.

    (Hvis det ikke var Stryn da).

    Og hu angrep og befølte meg en gang, utapå klærna, mens hu hviska i øret mitt, om hvor ille det var å være alenemor.

    Og hu hadde vel også litt sånne grove trekk, vil jeg si.

    Og hu ble tulla med, av Hilde, (som seinere begynte som leder i Rema), og som hadde vært i Jehovas Vitner.

    (For Hilde prøvde å få meg sur på Solveig, fordi Hilde sa, at jeg burde være sur på Solveig, for hu hadde skyldt på meg, ovenfor distriktsjef Anne Katrine, som grunn for hvorfor hu ikke trivdes, sa Hilde).

    Så jeg lurer på om neanderthal, blir tullet med av Jehovas Vitner, eller religiøse?

    Vi får se.

    Bare en teori jeg kom på.

    Vi får se hva som skjer.

    Vi får se.



  • Erik Ribsskog


    Erik Ribsskog Del 6:

    Nå ser jeg også på nettet, at det er Kommunevalg neste år.

    Hadde ikke dette med skole på Berger og Nesbygda, vært naturlig å tatt opp i et valgår?

    Det virker nesten som noe snusk, for meg, at dette skal tvinges igjenom, året før kommunevalget.

    Dette er jo en veldig viktig sak, for Svelvik kommune.

    Som det vel må være naturlig, å diskutere, som del av valgkampen.

    Når viktige saker skal diskuteres uansett.

    Så kan alle partier flagge, hvilke løsninger de står for.

    Og man kan starte en eventuell Berger/Nesbygda-liste, f.eks.

    Så blir dette bestemt gjennom demokratiet, som finnes fra før.

    Istedet for å tvinges igjennom året før Kommunevalget(!)

    Det virker jo helt gale-Mathias for meg, må jeg innrømme.

    Kanskje han ordfører Lippert, fra Svelvik, må våkne opp litt i timen her.

    Jeg kjenner søstra hans fra klassen på ungdomsskolen og videregående.

    Kanskje jeg ringer henne og kjefter.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog








    http://www.facebook.com/group.php?gid=2348696867&ref=ts

  • kommentar på youtube

    http://www.youtube.com/watch?v=R453zcNrGYY&feature=email

    PS.

    Her er den videoen:

    PS 2.

    Det Ole I’Dole-albumet ‘Blond og Billig’, ble gitt ut i 1983, står det her:

    http://no.wikipedia.org/wiki/Blond_og_Billig

    Så dette var nok antagelig noe Cecilie Hyde kjøpte i plateforretningen på varemagasinet Lyche, i Drammen, (eller et annet sted), før hun ble ‘fjortiss’, til og med.

    (For jeg fylte 13 år i 1983, og Cecilie Hyde gikk i parallellklassen min, første året på videregående, så hun var nok også født i 1970, vil jeg tippe, som meg).

    Så hvorfor Cecilie Hyde dro med noe av Ole I’Dole, til Sand, (hvor jeg bodde hos farmora mi), i 1989, som hun antagelig kjøpte, (eller ihvertfall ble gitt ut), i 1983, altså seks år tidligere.

    Det kan man kanskje lure på.

    Var dette noe lureri av noe slag fra Cecilie Hyde, lurer jeg på nå.

    Vi får se om det er mulig å skjønne mer av dette senere.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog




  • Erik Ribsskog


    Erik Ribsskog Del 5:

    Og en ting til, som jeg kom på.

    Det var at etter skolen, så gikk jeg bort på Sand, til farmora mi Ågot, som bodde i et hus ved siden av Strømm Trevare, (der det nå heter Berger bil, eller noe sånt).

    Så jeg mener at en ny kommunegrense, mellom Svelvik og Berger, måtte gått nord for Strømm Trevare.

    For de jentene fra Høyen, (Gøril og de), de gikk på skole i Svelvik, mener jeg.

    Så Jensen Møbler ville da havna i Berger kommune, så jeg tror en ny Berger kommune kanskje kunne ha fått mye inntekter fra Jensen Møbler, siden de har bygget ut fælt, ser jeg, på det jorden til Lersbryggen, som vi kalte det, som tidligere lå mellom Strømm Trevare og Jensen Møbler.


    for ca. ett minutt siden · · · Rapporter


    Erik Ribsskog


    Erik Ribsskog Del 4:

    Man behøver ikke å akseptere alt som Svelvik kommune og Vestfold fylke og regjeringa bestemmer.

    Man har til syvende og sist valget å ordne opp selv og, mener jeg.

    Selv om jeg kanskje ikke burde blande meg for mye, fra England.

    Så jeg bare tenkte å si fra hva jeg mener om det her, at man behøver ikke bare å akseptere alt som myndighetene utenfor Berger og Svelvik og Vestfold sier.

    Men det skjønner vel folk fra før av.

    Så jeg skriver det her, siden dette vel er den eneste Berger-siden, med en del folk på.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    for 12 minutter siden · · · Rapporter


    Erik Ribsskog


    Erik Ribsskog Del 3:

    Bergen kan jo starte sin egen Berger-liste, i kommunevalget, som kjemper for egen kommune, ved navn Berger, og som da kan bruke pengene som de vil, og da sikkert til skole.

    For det rådhuset i Svelvik, det koster vel mye penger, til drift og avskrivninger osv., som Berger kan slippe unna, f.eks. ved å bare leie etkontor i Drammen, eller andre steder, til kommunestyre-møter, f.eks.

    Og hvis Berger ble egen kommune, så kunne Berger kjøpt tjenester, som skole og helse, fra kommuner som Sande, Svelvik og Drammen.

    Men det er kanskje enklere å bare slå seg sammen med Sande kommune?

    Men det er mange muligheter, mener jeg da.

    Hvis folk på Berger er engasjerte, så kan man beholde skolen, hvis man vil, det er bare å være litt kreative og tenke litt utradisjonelt og stå på, mener jeg.


    for 15 minutter siden · · · Rapporter


    Erik Ribsskog


    Erik Ribsskog Del 2:

    Jeg tenkte på her i England, at hvis ikke Berger får beholde skolen, og sin identitet da.

    Så er det jo en mulighet, at Berger blir en egen kommune.

    For det finnes vel en kommuner i Norge, med færre innbyggere, enn på Berger og Bergeråsen og Sand, tilsammen.

    Eventuelt kan Berger bli med i Sande eller Hurum kommune.

    (For Berger har jo vært i Hurum før, det het Strømm formannskap og kommune vel, som lå i Buskerud vel. Det var derfor farfaren min, Øivind Olsen, kalte firma for Strømm Trevareindustri, for da het kommunen Strømm, og ble så slått sammen med Svelvik, og fikk så navnet Svelvik og Strømm, og siden bare Svelvik. Og farfaren min var også Hurum, så kanskje det også hadde noe å si, at han kalte firmaet for Strømm og ikke Sand eller Sandbu).


    for 19 minutter siden · · · Rapporter


    Erik Ribsskog


    Erik Ribsskog Nå bor jeg i England da, så jeg burde kanskje ikke blande meg for mye.

    Men jeg er jo fra Berger må jeg si, jeg bodde på Berger fra 1970 eller 71, (da Bergeråsen ble bygd), til 1973 og fra 1979 til 1989.

    Og oldefaren min, Hans Otto Olsen vel, han var fisker i Drammensfjorden, og bodde i Holmsbu, og da snekra de fiskekasser, så farfaren min, Øivind Olsen, han ble snekker på Berger-fabrikkene, for Jebsen, og siden starta han Strømm Trevare, som bl.a. lagde køyesenger og leverte elementer til Jensen Møbler, som da lå i Svelvik, ved Svelvik Kroa, og ikke var naboen til gamle Strømm Trevare, på Sand, som de er nå.

    Så både jeg og faren og farfaren min sin slekt er fra Berger.

    (Men jeg har overhørt i Oslo, hvor jeg har jobba og studert, siden 1989, at jeg er forfulgt av noe 'mafian' der, som jeg ikke hørte om på Berger, hva var, ihvertfall, så jeg har dratt til England).


    for 27 minutter siden · · · Rapporter








    http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=2348696867&ref=ts

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen