johncons






  • Gmail – Re: [Ticket#2010010610016951] Update/Fwd: Responsible person/Fwd: Complaint about the Norwegian Wikipedia/Fwd: Klage: Dette her e […]







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Re: [Ticket#2010010610016951] Update/Fwd: Responsible person/Fwd: Complaint about the Norwegian Wikipedia/Fwd: Klage: Dette her e […]





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, May 25, 2010 at 2:10 AM





    To:

    Wikipedia Info Team <info-no@wikipedia.org>



    Hei,

    ja vi får se.
    Politiet i Norge har jo ofte mye å gjøre, men jeg får håpe at de tar denne saken seriøst.
    Hvis ikke så får jeg bare ta det derfra.

    Vi får se.

    Mvh.
    Erik Ribsskog
    2010/5/25 Wikipedia Info Team <info-no@wikipedia.org>

    Hei, Erik Ribsskog, og takk for din e-post.

    05/24/2010 23:42 – Erik Ribsskog wrote:

    > Hei,

    >

    > ja, jeg ble litt lei av det her 'kronglete' systemet deres nå, så nå har jeg

    > anmeldt det her til politiet.

    >

    > For disse æreskrenkelsene har stått på Wikipedia siden januar.

    >

    > Er det fortsatt deg jeg skal ta dette med da, mener du?

    <klippet bort tekst>

    >

    > Mvh.

    >

    > Erik Ribsskog

    Takk for informasjonen. Da stoler jeg på at politiet tar saken seriøst og at de

    finner ut av dette slik at du blir fornøyd.

    Det er ikke lenger meg du skal kommunisere med, herfra skal du, enten via din

    advokat eller selv, kommunisere med politiet.

    Med vennlig hilsen,

    Hans-Petter Fjeld

    Wikipedia – http://no.wikipedia.org

    NB: Alle e-post til denne adressa besvares av frivillige, og svar anses ikke som

    offisielle uttalelser fra Wikimedia Foundation. For offisiell korrespondanse kan

    du kontakte sideoperatørene på <http://www.wikimediafoundation.org>.






  • Photo 9748

    Photo 9757

    Photo 9758

    PS.

    Men jeg lurer på om den emballasje-jobben var litt lureri.

    Det var nesten som å være spion for et tysk firma mot veldig mange nordiske firma, synes jeg.

    (I jobben som ‘Company Researcer’ for prosjektet ‘the Packaging (Europe) Database’.

    Det var mange folk fra vel omtrent alle de europeiske landene, som jobbet på samme måte da, så jeg var bare en av mange.

    Men likevel, det var kanskje noe lureri, eller industrispionasje?

    Hva vet jeg).

    Men det er mulig jeg tar feil.

    Det var den eneste jobben jeg klarte å få, etter å ha blitt konstruktivt oppsagt, fra Arvato/Microsoft-jobben.

    Så jeg tror ikke at norske myndigheter vet hva de gjør, når de ikke lar norske statsborgere få rettighetene sine.

    Da kan de bli utnyttet av utenlandske firma, på en måte som kan skade norsk næringsliv, (og norske interesser), vil jeg si.

    Så her er noe råttent i Norge, vil jeg si.

    Norske folk blir utnyttet, når de er i sårbare situasjoner, av ‘New World Order’, synes jeg det virker som.

    Så derfor synes jeg det er dumt av Norge, å ikke gi norske folk sine rettigheter.

    For da kommer Norge til å tape på det, at bedrifter og andre, utnytter mine ferdigheter da, (på en måte som kan skade norske interesser), når jeg er i en situasjon, hvor jeg ikke har så mye valg, fordi jeg allerede har hatt en ‘tulle-jobb’, og prøver å få tatt en sak opp mot de.

    Så må jeg ha en jobb, mens jeg tar opp den første arbeidssaken.

    Så havner jeg søren meg i en ny ‘tullejobb’.

    Som jeg blir avhengig av, siden jeg ikke får advokat og Fri Rettshjelp, f.eks.

    Så det taper Norge på, vil jeg si, å ha sånne feministiske lover, vil jeg kalle det.

    Man hjelper kvinner som blir utsatt for trafikering osv., av mafia-nettverk.

    Men man hjelper ikke menn som blir forfulgt av de samme nettverkene, (eller lignende nettverk).

    Så da blir disse mennene, (som meg), lette å utnytte, for utenlandske firma, som vil spionere på Norge, f.eks.

    Så derfor så burde ikke Norge utstøte folk, som de mer eller mindre har gjort mot meg, vil jeg si.

    For da kan jeg bli utnyttet, når jeg er i en sårbar situasjon, av folk som ikke nødvendigvis vil Norge vel, vil jeg si.

    For jeg er ikke helt sikker på det Packaging Europe-greiene, (som jeg har skrevet om tidligere, på den bloggen her, osv.).

    Så jeg prøver litt å varsle om den Packaging Europe-jobben og.

    (Som jeg så på the Jobcentre sine nettsider, hvor de lister opp ledige jobber.

    Så det virka seriøst for meg, i begynnelsen, siden the Jobcenter vel er ment å være seriøse, siden de vel er eiet av britiske myndigheter, såvidt jeg har forstått det.

    Og jeg mistenker også at jeg kan ha vært underbetalt, i den jobben.

    Uten at jeg vet tariffen når man jobber hjemmefra.

    Men sånne telefoner til norske firma, går trått, for de er vant katalog-svindel firma, osv., så jeg tjente ikke nok i den jobben, hvis jeg bare jobbet kontortid.

    Så jeg tjente ikke så mye som vanlig engelsk minstelønn, på langt nær, vil jeg si.

    Så jeg måtte jobbe ekstra i helger og om kveldene, ved å søke etter informasjon på nettet, (om de nordiske firmaene), for å få en lønn tilsvarende engelsk minstelønn, vil jeg si.

    Så jeg mistenker at jeg nok må ha vært underbetalt, i den jobben.

    Jeg så hvordan noen svenske og danske vikarbyrå, eller arbeidskraft-tilbyder-firma, gjorde dette, og de gjorde det ikke så nøye, de bare la til et produkt, for hvert firma, og de gjorde det ofte feil.

    Men de fikk sikkert mer lønn enn meg, som la masse flid i det, og derfor brukte mye lenger tid.

    Så det lønnings-greiene i det firmaet var litt urettferdig, mener jeg.

    Man fikk like dårlig betalt, uansett om man jobbet bra eller dårlig.

    Så da ble man straffet, for å gjøre jobben bra, for da måtte man jobbe fler timer, for å få like mye i lønn, som de som ikke tok jobben seriøst, men bare skreiv et produkt, på hvert firma, og disse skjønte ofte ikke bransjen så bra, så de skreiv ofte feil, la jeg merke til, som jobbet i det firmaet, i et og et halvt år, så jeg begynte å skjønne den bransjen litt, etterhvert.

    Men men.

    Og den som sendte lønningssjekkene, fra Norwich, var veldig ofte syk.

    Så jeg gikk ofte blakk her.

    For etter at jeg sluttet i Arvato/Microsoft-jobben, (eller jeg ble sendt hjem av Managing Director, og så senere konstruktivt oppsagt, etter at jeg begynte med en arbeidssak), så brukte jeg jo en del uker på den arbeidssaken, til å fullføre referater osv.

    Så derfor tok det noen uker, før jeg registrerte meg som arbeidsledig.

    For jeg ville bli ferdig med Arvato-‘greiene’, før jeg begynte i en ny jobb.

    For da er det lett å bli stressa, hvis man jobber heltid, og kanskje glemme hva som foregikk, i den gamle jobben.

    Så jeg syntes det virka smartest, å få skrevet opp hva som skjedde på Arvato, før jeg fikk meg en ny jobb.

    Jeg var også veldig sliten etter Arvato-jobben, så jeg trengte litt pause.

    Men men.

    Eller pause fra å bli sjefa med da.

    Eller hvordan man skal si det.

    Så det var veldig spesielt det, å ha to ‘tulle-jobber’ etter hverandre.

    Det er nesten sånn at jeg mistenker at ‘New World Order’, spekulerer i at noen personer i hvert land, ikke skal få ens rettigheter, men bli en flyktning.

    Sånn at ‘New World Order’ kan utnytte disse personenes kunnskaper da, for en billig penge, i utlandet.

    Folk som meg, som kanskje ville ha vært prosjektledere, eller direktører, eller ingeniører, e.l., i Norge, med topplønner.

    De blir jaget til utlandet, og utnyttet, systematisk, av ‘New World Order/sionistene/illluminati’.

    Virker det som for meg.

    At dette må være organisert og tilrettelagt, som Olsenbanden vel sier.

    Så de som ‘styrer verden’, de er mer eller mindre som Olsenbanden, vil jeg si.

    Ikke noe mindre kriminelle, vil jeg tippe på.

    Men jeg synes det er rart, at ingen i f.eks. Norge våkner opp.

    For det er vel ikke typisk norsk å være som Olsenbanden, og det som værre er?

    Eller er det det?

    Er det jeg som har misforstått norske folk?

    Hvem vet.

    Vi får se.

    Så sånn er nok det.)

    Men jeg får ikke noe respons, dessverre.

    Så sånn er det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Og ølet smakte godt fra den flaska, vil jeg si.

    (Uten at jeg er noen ølhund, som drikker øl hver dag da).

    Men jeg mener å huske å ha hørt det før, at noen har sagt det, at øl smaker bedre fra boks, enn fra flaske.

    Men med aluminiumsflasker, så får man kanskje det beste fra to verdener?

    Hva vet jeg.

    Det blir kanskje dyrere å kjøpe øl på aluminiumsflasker, kanskje.

    Den kosta vel 15-16 kroner, den Budweiser-flaska, mener jeg.

    Så det er kanskje ikke noe ideell løsning for arbeidsledige.

    Men nå kjøpte jeg bare en flaske for å se hvordan de nye aluminiums-flaskene var jeg da.

    Jeg syntes det var litt artig, med sånne nye flasker.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Så sånn var det.

    Så vi får se hva som skjer.

    PS 3.

    473 ml. var den flaska, forresten.

    Så det var nesten en halvliter.

    473 ml. det er kanskje en amerikansk måleenhet det?

    Kan det være en amerikansk pint?

    Siden Budweiser vel er amerikansk, mener jeg.

    Hvem vet.

    PS 4.

    Jo, det var visst en (drøy) amerikansk pint, (som består av 16 ounces, visstnok):

    A pint glass is a drinking vessel made to hold either a British (“imperial”) pint of 20 imperial fluid ounces (570 ml) or an American pint of 16 US fluid ounces (470 ml). These glasses are used predominately to serve beer.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Pint_glass

    PS 5.

    Det skal jeg si, neste gang jeg kjøper øl på byen.

    At det må være en ‘imperalistisk pint’, (eller kanskje heller ‘imperial pint’), og ikke en amerikansk ‘pint’.

    Bare fleiper.

    Jeg lurer på hva dem hadde sagt da.

    Vi får se.

    Eller kanskje ikke.

    PS 6.

    Frank Strandli, (fotballspilleren), ble jo påstått å ha sagt at de hadde et godt øl i England, som het ‘pint’.

    Men han har visst tilbakevist det selv.

    Det er kanskje bare en vandrehistorie.

    Hvem vet.

    Det er mulig.

    Vi får se.







  • Gmail – Re: [Ticket#2010010610016951] Update/Fwd: Responsible person/Fwd: Complaint about the Norwegian Wikipedia/Fwd: Klage: Dette her e […]







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Re: [Ticket#2010010610016951] Update/Fwd: Responsible person/Fwd: Complaint about the Norwegian Wikipedia/Fwd: Klage: Dette her e […]





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, May 25, 2010 at 12:42 AM





    To:

    Wikipedia Info Team <info-no@wikipedia.org>



    Hei,

    ja, jeg ble litt lei av det her 'kronglete' systemet deres nå, så nå har jeg anmeldt det her til politiet.
    For disse æreskrenkelsene har stått på Wikipedia siden januar.

    Er det fortsatt deg jeg skal ta dette med da, mener du?
    Det jeg anmeldte, var disse postene:

    Hei,

    jeg vil også anmelde trakassering av meg, på Wikipedia.
    På diskusjonssiden, tilhørende Baroniet Rosendal-artikkelen, til Wikipedia, så står det at jeg er sinnsyk, sånne ting, (jeg er omtalt der, fordi min mormor arvet Holger baron Adeler, og jeg har referert til Wikipedia-artiklene om adelskap osv., i andre sammenhenger, i en nettdiskusjon, også har noen bare forrandret Wiki-siden, og Wiki-adminene har ikke endret på dette).

    Men jeg synes ikke det er riktig at jeg skal bli kalt sinnsyk og det som er, av Wiki-adminer.
    Her er det en som sier at jeg, (mitt nick Johncons), har paranoid psykose, det er ikke sant:

    For noe tull. Skal jeg diskutere mine konstruktive bidrag med en permanent utestengt bruker som omgår blokkeringen sin, som ikke bidrar med noe som helst fornuftig og som i følge en journal han har lagt ut på sin egen blogg har paranoid psykose – og hvis primære motivasjon for å ønske å redigere denne siden er at han tror han er forfulgt av Baroniet Rosendal? At det går an. Se for øvrig svaret OTRS sendte ham[1] Jeg har overhodet ingen planer om å diskutere noe som helst med denne brukeren, både fordi han er utestengt og derfor ikke får lov å redigere på Wikipedia, og fordi han ikke har noe fornuftig å bidra med annet enn tull og fantasier ("arbeide"), noe han har demonstrert til gagns på Wikipedia (og som var grunnen til at han ble utestengt). Jeg beklager sterkt dersom en oppgradering av denne artikkelen skal forhindres med en slik begrunnelse. Jeg oppfordrer deg til å låse opp siden og tilbakestille din egen ukonstruktive tilbakestilling av mitt arbeide. "Kommuniser med hverandre!" er ikke annet en hån mot folk som bidrar fornuftig på artikkelen. Nulvein 5. jan 2010 kl. 10:06 (CET)

    Hva i all verden er meningen med tilbakestillingen av konstruktive bidrag? Det foregår ingen redigeringskrig på denne siden, derimot har jeg begynt på en oppgradering av artikkelen som nå blir forhindret. Dette har forsåvidt ingen direkte sammenheng med IP-brukerens redigeringer. IP-brukeren har innrømmet å være permanent utestengt bruker johncons og løsningen for å hindre evt. redigeringskrig er å blokkere IPen, ikke sperre artikkelen fra enhver forbedre og slettes ikke tilbakestille konstruktive bidrag som ikke har noe med IP-brukeren å gjøre!Nulvein 5. jan 2010 kl. 10:06 (CET)


    Og her er det en som sier jeg er fra 'Koko'-huset:

    Jeg håper alle har forståelse for at vi noen ganger sliter litt med personer fra «Hotell Koko-huset», og at vi alle kan se humoren i det hele. Vedkommende er ikke av de verste, men han kan av og til lage en del støy. — Jeblad 5. jan 2010 kl. 22:52 (CET) (Don't feed the trolls!)

    Dette er ikke sant, jeg har ikke noe diagnose i det hele tatt, og er ikke sinnsyk, eller noe sånt.

    Men, Wikipedia er så kronglete bygget opp, når det gjelder mobbing og æreskrenkelser.

    Wikipedia er bra bygget opp, for å være leksikon.

    Men Wikipedia er så kronglete, når det gjelder å rydde opp i trakassering/æreskrenkende skriverier/mobbing.
    Så det blir som noe 'kafka'-isk, over det.

    Så jeg må gi opp å ordne dette, innen Wikipedia.
    Jeg tror at det er bedre at jeg anmelder dette, så skjønner Wikipeida også at jeg står utenfor Wikipedia, og blir æreskrenket på Wikipedia.

    For dette har stått der i mange måneder nå, og ingen gjør noe.
    De klarer ikke å fortelle meg hvem som er ansvarlig engang, for det er så spesielt organisert, med frivillige osv., og få eller ingen ansvarlige.

    Jeg ønsker gjerningspersonene tiltalt og straffet.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/5/25 Wikipedia Info Team <info-no@wikipedia.org>

    Hei, Erik Ribsskog, og takk for din e-post.

    05/24/2010 22:43 – Erik Ribsskog wrote:

    > Hei,

    >

    > jeg prøver bare å finne ut hvem som er ansvarlig for hva som står på

    > Wikipedia (bokmål).

    >

    > Jeg vil gjerne begynne der.

    >

    > Jeg prøvde å sende dette til internasjonale Wikipedia.

    >

    > Så at dette ender opp hos en norsk Wiki-admin, det ser jeg på som litt rart,

    > kanskje som noe Kafka kunne ha skrevet om.

    >

    > Men jeg får nesten prøve å fokusere på en ting her.

    >

    > Hvem er ansvarlig for det som blir skrevet på Wikipedia bokmål?

    >

    > Mvh.

    >

    > Erik Ribsskog

    Den personen som skriver noe på Wikipedia på bokmål er ansvarlig for det som er

    blitt skrevet. Hver person har et eget ansvar.

    Dersom noen legger ut noe ulovlig innhold på Wikipedia på bokmål er det overordnet

    Wikimedia Foundation som er ansvarlig.

    Tekst fra "Om Wikipedia", lenke nederst på hver side på bokmåls-wikipedia:

    "Wikipedia utgis av den private stiftelsen Wikimedia Foundation Inc., som er

    basert i Florida i Amerikas forente stater. Dette gjelder også de norske utgavene,

    som er internasjonale prosjekter basert på det norske språk. Wikipedia har ingen

    tilknytning til Kongeriket Norge og den norske stat. Wikipedia forholder seg til

    Floridas rettssystem, og er ikke underlagt norske lover. Bidragsytere må også

    forholde seg til eventuelle lover som gjelder der man oppholder seg og/eller i

    landet/landene de eventuelt har statsborgerskap i."

    Med vennlig hilsen,

    Hans-Petter Fjeld

    Wikipedia – http://no.wikipedia.org

    NB: Alle e-post til denne adressa besvares av frivillige, og svar anses ikke som

    offisielle uttalelser fra Wikimedia Foundation. For offisiell korrespondanse kan

    du kontakte sideoperatørene på <http://www.wikimediafoundation.org>.












  • Gmail – Re: [Ticket#2010010610016951] Update/Fwd: Responsible person/Fwd: Complaint about the Norwegian Wikipedia/Fwd: Klage: Dette her e […]







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Re: [Ticket#2010010610016951] Update/Fwd: Responsible person/Fwd: Complaint about the Norwegian Wikipedia/Fwd: Klage: Dette her e […]





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, May 25, 2010 at 12:08 AM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hei,

    jeg vil også anmelde trakassering av meg, på Wikipedia.
    På diskusjonssiden, tilhørende Baroniet Rosendal-artikkelen, til Wikipedia, så står det at jeg er sinnsyk, sånne ting, (jeg er omtalt der, fordi min mormor arvet Holger baron Adeler, og jeg har referert til Wikipedia-artiklene om adelskap osv., i andre sammenhenger, i en nettdiskusjon, også har noen bare forrandret Wiki-siden, og Wiki-adminene har ikke endret på dette).

    Men jeg synes ikke det er riktig at jeg skal bli kalt sinnsyk og det som er, av Wiki-adminer.
    Her er det en som sier at jeg, (mitt nick Johncons), har paranoid psykose, det er ikke sant:

    For noe tull. Skal jeg diskutere mine konstruktive bidrag med en permanent utestengt bruker som omgår blokkeringen sin, som ikke bidrar med noe som helst fornuftig og som i følge en journal han har lagt ut på sin egen blogg har paranoid psykose – og hvis primære motivasjon for å ønske å redigere denne siden er at han tror han er forfulgt av Baroniet Rosendal? At det går an. Se for øvrig svaret OTRS sendte ham[1] Jeg har overhodet ingen planer om å diskutere noe som helst med denne brukeren, både fordi han er utestengt og derfor ikke får lov å redigere på Wikipedia, og fordi han ikke har noe fornuftig å bidra med annet enn tull og fantasier ("arbeide"), noe han har demonstrert til gagns på Wikipedia (og som var grunnen til at han ble utestengt). Jeg beklager sterkt dersom en oppgradering av denne artikkelen skal forhindres med en slik begrunnelse. Jeg oppfordrer deg til å låse opp siden og tilbakestille din egen ukonstruktive tilbakestilling av mitt arbeide. "Kommuniser med hverandre!" er ikke annet en hån mot folk som bidrar fornuftig på artikkelen. Nulvein 5. jan 2010 kl. 10:06 (CET)

    Hva i all verden er meningen med tilbakestillingen av konstruktive bidrag? Det foregår ingen redigeringskrig på denne siden, derimot har jeg begynt på en oppgradering av artikkelen som nå blir forhindret. Dette har forsåvidt ingen direkte sammenheng med IP-brukerens redigeringer. IP-brukeren har innrømmet å være permanent utestengt bruker johncons og løsningen for å hindre evt. redigeringskrig er å blokkere IPen, ikke sperre artikkelen fra enhver forbedre og slettes ikke tilbakestille konstruktive bidrag som ikke har noe med IP-brukeren å gjøre!Nulvein 5. jan 2010 kl. 10:06 (CET)


    Og her er det en som sier jeg er fra 'Koko'-huset:

    Jeg håper alle har forståelse for at vi noen ganger sliter litt med personer fra «Hotell Koko-huset», og at vi alle kan se humoren i det hele. Vedkommende er ikke av de verste, men han kan av og til lage en del støy. — Jeblad 5. jan 2010 kl. 22:52 (CET) (Don't feed the trolls!)

    Dette er ikke sant, jeg har ikke noe diagnose i det hele tatt, og er ikke sinnsyk, eller noe sånt.

    Men, Wikipedia er så kronglete bygget opp, når det gjelder mobbing og æreskrenkelser.

    Wikipedia er bra bygget opp, for å være leksikon.

    Men Wikipedia er så kronglete, når det gjelder å rydde opp i trakassering/æreskrenkende skriverier/mobbing.
    Så det blir som noe 'kafka'-isk, over det.

    Så jeg må gi opp å ordne dette, innen Wikipedia.
    Jeg tror at det er bedre at jeg anmelder dette, så skjønner Wikipeida også at jeg står utenfor Wikipedia, og blir æreskrenket på Wikipedia.

    For dette har stått der i mange måneder nå, og ingen gjør noe.
    De klarer ikke å fortelle meg hvem som er ansvarlig engang, for det er så spesielt organisert, med frivillige osv., og få eller ingen ansvarlige.

    Jeg ønsker gjerningspersonene tiltalt og straffet.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: 2010/5/24
    Subject: Re: [Ticket#2010010610016951] Update/Fwd: Responsible person/Fwd: Complaint about the Norwegian Wikipedia/Fwd: Klage: Dette her e […]
    To: Wikipedia Info Team <info-no@wikipedia.org>

    Hei,

    jeg prøver bare å finne ut hvem som er ansvarlig for hva som står på Wikipedia (bokmål).
    Jeg vil gjerne begynne der.
    Jeg prøvde å sende dette til internasjonale Wikipedia.

    Så at dette ender opp hos en norsk Wiki-admin, det ser jeg på som litt rart, kanskje som noe Kafka kunne ha skrevet om.
    Men jeg får nesten prøve å fokusere på en ting her.

    Hvem er ansvarlig for det som blir skrevet på Wikipedia bokmål?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/5/24 Wikipedia Info Team <info-no@wikipedia.org>


    Hei, Erik Ribsskog, og takk for din e-post.

    05/23/2010 17:51 – Erik Ribsskog wrote:

    > Hi,

    >

    > I can't see that I've received an answer to this e-mail, so I'm sending a

    > reminder about this.

    >

    > Hope this is alright!

    >

    > Best Regards,

    >

    > Erik Ribsskog

    >

    >

    > ———- Forwarded message ———-

    > From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    > Date: 2010/2/18

    > Subject: Responsible person/Fwd: [Ticket#2010010610016951] Complaint about

    > the Norwegian Wikipedia/Fwd: Klage: Dette her er bare trakassering av meg.

    > Med hils […]

    > To: info@wikimedia.org

    >

    >

    > Hi,

    >

    > I was wondering, is there a person, who is responsible, for what's written

    > on Wikipedia in Norwegian?

    >

    > (There is harassment and lies written about me there).

    >

    > The admins on Wikipedia in Norwegian, tells me that no person in Norway, are

    > responsible for what's written there.

    >

    > Wikipedia collects a lot of money, each year, there should be a person who

    > is responsible, for Wikipedia.

    >

    > Which person could I contact, that is responsible for what's written about

    > me on Wikipedia?

    >

    > Yours sincerely,

    >

    > Erik Ribsskog

    >

    >

    > ———- Forwarded message ———-

    > From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    > Date: 2010/2/18

    > Subject: Re: [Ticket#2010010610016951] Complaint about the Norwegian

    > Wikipedia/Fwd: Klage: Dette her er bare trakassering av meg. Med hils […]

    > To: Wikipedia Info Team <info-no@wikipedia.org>

    >

    >

    > Hei,

    >

    > du kan vente deg en anmeldelse for trakassering.

    >

    > Du skriver at jeg har paranoia, det er ikke sant.

    >

    > Hele norsk Wikipedia er en vits, uten noen form for ansvarlige.

    >

    > Du vrir og vrenger på det jeg skriver.

    >

    > Du oppfører deg som en kommunist i Stalins Russland, og sånn var det også da

    > jeg ble bannet fra Wikipeida, det var noe som Stalins hemmelige politi kunne

    > være stolte av.

    >

    > Jeg har vært på internett siden 1996, og har hele tiden hatt nettiquette, i

    > bakhodet.

    >

    > Wikipedia trakasserer folk, som bruker vanlig nettiquette og som er elite på

    > internett, kan man si.

    >

    > Dere er gjennomkurrupte og en skam for landet.

    >

    > Det er sånn at et sånt kommunist-aktig reir, det vil man helst ikke ha noe

    > med å gjøre.

    >

    > Dere kunne hatt et styre som representerte Wikipedia utad.

    >

    > Dere har ingen person som er ansvarlig for Wikipedia, og som representerer

    > Wikipedia utad.

    >

    > Nå står jeg utenfor Wikipedia, og ønsker å klage på ting som er skrevet på

    > Wikipedia, og Wikipedia har bare en som er russ til neste år, som ikke har

    > noe ansvar, som svarer meg.

    >

    > Wikipedia skulle hatt en ansvarlig person, som kunne svare folk på en

    > ordentlig måte.

    >

    > Så hadde folk sluppet dette pisspreiket fra folk som drømmer om plass i

    > russestyret.

    >

    > Hvis du ser på det her som løst, så er vi uenige.

    >

    > Jeg får ta det oppover i systemet, med Wiki i Amerika.

    >

    > Wikipedia samler inn millioner i støtte årlig.

    >

    > Det må være noen som har en ansvarlig stiling i Wikipedia.

    >

    > God bedring til Wiki Norge, dere kunne trengt en god skammekroken, etter å

    > ha kommet med en slik svada som jeg har prøvd å lese meg gjennom nå.

    >

    > God bedring igjen, din uhøflige russe-aspirant!

    >

    > Erik Ribsskog

    >

    >

    > 2010/2/18 Wikipedia Info Team <info-no@wikipedia.org>

    >

    > Hei, Erik, og takk for din e-post.

    > > 02/16/2010 22:21 – Erik Ribsskog wrote:

    > >

    > > > Hei,

    > > >

    > > > igjen takk for svar!

    > > >

    > > > Jeg synes det høres merkelig ut at Wikipedia bokmål kan operere uten å ha

    > > en

    > > > ansvarlig redaktør, eller et ansvarlig styre.

    > > >

    > > > Jeg synes ikke du eller andre hos Wikipedia tar trakassering alvorlig.

    > > >

    > > > Du nevner et tilfelle, men det har vært mange slike tilfeller hos dere,

    > > som

    > > > ikke blir ryddet opp i.

    > > >

    > > > Jeg prøver å ta det opp på irc-kanalen deres, og da blir jeg bannet der.

    > > >

    > > > Jeg prøver å ta det opp på Wikipedia, og da blir jeg bannet der.

    > > >

    > > > Jeg mener at de tilfellene hvor jeg har blitt trakassert hos dere, og

    > > blitt

    > > > utsatt for æreskrenkelser, ikke har blitt ryddet opp i.

    > > >

    > > > Ingen sanksjoner er innført mot de som har mobbet meg.

    > > >

    > > > Så dette synes jeg er alt for dårlig.

    > > >

    > > > Hva har du tenkt å gjøre med disse tingene:

    > > >

    > > > 1) Jeg er bannet fra Wikipedia bokmål, uten å ha gjort noe galt.

    > > >

    > > > 2) Jeg er bannet fra Wikipedias irc-kanal, uten å ha gjort noe galt.

    > > >

    > > > 3) Det har forekommet mange tilfeller av trakassering mot meg, på

    > > Wikipedia

    > > > bokmål, som ikke har blitt ordnet opp i.

    > > >

    > > > F.eks. så bruker dere metoden bortforklaring, og sier at Flums, tok en

    > > > 'practical joke' mot meg, når han sa at Orkla nektet meg å skrive på

    > > > Wikipedia.

    > > >

    > > > Dette skrev han på leksikonet Wikipedia bokmål.

    > > >

    > > > Og jeg hadde aldri engang pratet med han.

    > > >

    > > > Og dette er personen som jeg har lest styrer Wikimedia Norge, deres

    > > > uavhengige organisasjon.

    > > >

    > > > Ingen vilje vises fra dere til å ønske å rydde opp disse tingene.

    > > >

    > > > Jeg har også klage mot Harry Was, Kjetil Ree, og Jeblad, og Bombadill.

    > > >

    > > > Men ingen har f.eks. bannet eller degradert disse, enda det er åpenbart

    > > at

    > > > de trakasserer meg åpenlyst.

    > > >

    > > > Har du noe forslag til hvordan man kan løse disse tingene jeg har nevnt

    > > nå?

    > > >

    > > > Mvh.

    > > >

    > > > Erik Ribsskog

    > > >

    > >

    > > Jeg forstår ikke hvorfor du mener at et nettsamfunn skal ha et styre. Hva

    > > slags

    > > funksjon skulle de hatt? Jeg syntes tanken på et styre på Wikipedia er

    > > merkelig.

    > > Det er umulig å gjennomgå alle redigeringer som blir gjort på wikipedia for

    > > å

    > > godkjenne dem, og alle er ansvarlige for hva man selv gjør. Dersom det blir

    > > lagt

    > > inn noe som bryter med lover og regler så er det totalt sett Wikimedia

    > > Foundation

    > > som er ansvarlige.

    > >

    > > Men slike lokale konflikter som dette blander dem seg ikke borti.

    > >

    > > Du er blokkert fra å bidra til Wikipedia, og uønsket som bidragsyter på

    > > prosjektet. Det virker ikke som om du klarer å samarbeide med andre

    > > bidragsytere,

    > > og da jeg tidligere fjernet blokkeringen din med melding om at du måtte

    > > prøve å

    > > holde deg unna konflikter du tidligere hadde vært part i. Du viste ingen

    > > vilje til

    > > å følge den meldingen, samarbeide, eller arbeide i samsvar med prosjektets

    > > formål.

    > > Derfor har jeg ingen planer om å gjøre endringer på blokkeringen av deg fra

    > > wikipedia-prosjektet, og om jeg må vil jeg aktivt argumentere sterkt imot

    > > at noen

    > > andre gjør det.

    > >

    > > Det beste for Wikipedia er om du ikke bidrar. Dette er ikke en straff, men

    > > en

    > > helhetsvurdering av hva som er det beste for prosjektet.

    > >

    > > IRC-kanalen til Wikipedia er en annen historie. Den har ingen særlige

    > > regler og

    > > retningslinjer, og jeg kjenner ikke spesielt til hvorfor du er bannet

    > > derfra. Jeg

    > > har dog ingen planer om å endre på dette da du ikke er spesielt ønsket der,

    > > og det

    > > ikke er spesielt skadelig for samarbeidet som foregår der at du ikke

    > > deltar.

    > >

    > > At du ikke ønsker å tro på den forklaringen du har fått ang Flums utspill

    > > må nok

    > > tilskrives din egen paranoia. Det at du ikke tror på den forandrer ikke

    > > fakta, og

    > > jeg ser ingen konstruktiv måte å overbevise deg.

    > >

    > > Flums er en del av styret til Wikimedia Norge, i år har han hatt rollen som

    > > kasserer. Han er ikke den som styrer foreningen.

    > >

    > > Jeg er ikke helt enig i det du sier, at vi ikke har ryddet opp. Vi har

    > > blokkert

    > > deg, og med det har vi effektivt fjernet kilden for konflikten og tatt godt

    > > vare

    > > på de bidragsyterne som samarbeider godt med alle andre og jobber for

    > > prosjektets

    > > formål.

    > >

    > > Det kan godt hende du syntes dette er feil, urettferdig eller på andre

    > > måter galt.

    > > Du har ikke kommet med særlig tunge argumenter for å overbevise meg om

    > > dette, og

    > > ettersom alle andre enn deg virker fornøyd med løsningen slik den er nå så

    > > ser jeg

    > > på dette som løst.

    > >

    > > Med vennlig hilsen,

    > > Hans-Petter Fjeld

    > >

    > > —

    > > Wikipedia – http://no.wikipedia.org

    > > —

    > > NB: Alle e-post til denne adressa besvares av frivillige, og svar anses

    > > ikke som

    > > offisielle uttalelser fra Wikimedia Foundation. For offisiell

    > > korrespondanse kan

    > > du kontakte sideoperatørene på <http://www.wikimediafoundation.org>.

    > >

    > >

    >

    Mitt svar var:

    "Mailen til info@wikimedia.org ble satt videre til meg, og det kommer nok

    fremtidige mail til å gjøre også. Det kan sikkert virke litt frustrerende, men

    dette er ikke noe de andre frivillige ønsker å bli dratt inn i. Gi meg en oversikt

    over hvor du mener det står usanne ting om deg, så har jeg fortsatt såpass

    godvilje mot deg at jeg kan se på den saken.

    Jeg syntes det er trist at du mener jeg har trakassert deg, jeg har i all

    oppriktighet tatt meg tid til å gi deg seriøse og velmenende tilbakemeldinger på

    de mailene du har sendt. Det virker som om du ble sint i din forrige mail, og det

    får du lov til, men jeg skulle ønske du ikke besvarte min innsats med et slik angrep.

    Og om du ser på russekortet mitt, som du det virker som om du har, så ser du at

    det står 2003 på det. http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:Russekort_sognruss2003.jpg

    Vi to er tydeligvis ikke enige om alt, men det skal mer enn slike sinna mail til

    før jeg ikke kommer til å være såpass behjelpelig at jeg svarer deg, men jeg håper

    du i fremtiden kan beherske deg litt før du trykker på "send"-knappen. Jeg

    mistenker at det er i tråd med nettiquette, og vil nok medføre at du vil oppleve

    responsen som mye mer behjelpelig enn ellers."

    Det virket ikke som om du var fornøyd med det svaret, men det får være din sak.

    Med vennlig hilsen,

    Hans-Petter Fjeld

    Wikipedia – http://no.wikipedia.org

    NB: Alle e-post til denne adressa besvares av frivillige, og svar anses ikke som

    offisielle uttalelser fra Wikimedia Foundation. For offisiell korrespondanse kan

    du kontakte sideoperatørene på <http://www.wikimediafoundation.org>.












  • Gmail – Re: [Ticket#2010010610016951] Update/Fwd: Responsible person/Fwd: Complaint about the Norwegian Wikipedia/Fwd: Klage: Dette her e […]







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Re: [Ticket#2010010610016951] Update/Fwd: Responsible person/Fwd: Complaint about the Norwegian Wikipedia/Fwd: Klage: Dette her e […]





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, May 24, 2010 at 11:43 PM





    To:

    Wikipedia Info Team <info-no@wikipedia.org>



    Hei,

    jeg prøver bare å finne ut hvem som er ansvarlig for hva som står på Wikipedia (bokmål).
    Jeg vil gjerne begynne der.
    Jeg prøvde å sende dette til internasjonale Wikipedia.

    Så at dette ender opp hos en norsk Wiki-admin, det ser jeg på som litt rart, kanskje som noe Kafka kunne ha skrevet om.
    Men jeg får nesten prøve å fokusere på en ting her.
    Hvem er ansvarlig for det som blir skrevet på Wikipedia bokmål?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/5/24 Wikipedia Info Team <info-no@wikipedia.org>


    Hei, Erik Ribsskog, og takk for din e-post.

    05/23/2010 17:51 – Erik Ribsskog wrote:

    > Hi,

    >

    > I can't see that I've received an answer to this e-mail, so I'm sending a

    > reminder about this.

    >

    > Hope this is alright!

    >

    > Best Regards,

    >

    > Erik Ribsskog

    >

    >

    > ———- Forwarded message ———-

    > From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    > Date: 2010/2/18

    > Subject: Responsible person/Fwd: [Ticket#2010010610016951] Complaint about

    > the Norwegian Wikipedia/Fwd: Klage: Dette her er bare trakassering av meg.

    > Med hils […]

    > To: info@wikimedia.org

    >

    >

    > Hi,

    >

    > I was wondering, is there a person, who is responsible, for what's written

    > on Wikipedia in Norwegian?

    >

    > (There is harassment and lies written about me there).

    >

    > The admins on Wikipedia in Norwegian, tells me that no person in Norway, are

    > responsible for what's written there.

    >

    > Wikipedia collects a lot of money, each year, there should be a person who

    > is responsible, for Wikipedia.

    >

    > Which person could I contact, that is responsible for what's written about

    > me on Wikipedia?

    >

    > Yours sincerely,

    >

    > Erik Ribsskog

    >

    >

    > ———- Forwarded message ———-

    > From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    > Date: 2010/2/18

    > Subject: Re: [Ticket#2010010610016951] Complaint about the Norwegian

    > Wikipedia/Fwd: Klage: Dette her er bare trakassering av meg. Med hils […]

    > To: Wikipedia Info Team <info-no@wikipedia.org>

    >

    >

    > Hei,

    >

    > du kan vente deg en anmeldelse for trakassering.

    >

    > Du skriver at jeg har paranoia, det er ikke sant.

    >

    > Hele norsk Wikipedia er en vits, uten noen form for ansvarlige.

    >

    > Du vrir og vrenger på det jeg skriver.

    >

    > Du oppfører deg som en kommunist i Stalins Russland, og sånn var det også da

    > jeg ble bannet fra Wikipeida, det var noe som Stalins hemmelige politi kunne

    > være stolte av.

    >

    > Jeg har vært på internett siden 1996, og har hele tiden hatt nettiquette, i

    > bakhodet.

    >

    > Wikipedia trakasserer folk, som bruker vanlig nettiquette og som er elite på

    > internett, kan man si.

    >

    > Dere er gjennomkurrupte og en skam for landet.

    >

    > Det er sånn at et sånt kommunist-aktig reir, det vil man helst ikke ha noe

    > med å gjøre.

    >

    > Dere kunne hatt et styre som representerte Wikipedia utad.

    >

    > Dere har ingen person som er ansvarlig for Wikipedia, og som representerer

    > Wikipedia utad.

    >

    > Nå står jeg utenfor Wikipedia, og ønsker å klage på ting som er skrevet på

    > Wikipedia, og Wikipedia har bare en som er russ til neste år, som ikke har

    > noe ansvar, som svarer meg.

    >

    > Wikipedia skulle hatt en ansvarlig person, som kunne svare folk på en

    > ordentlig måte.

    >

    > Så hadde folk sluppet dette pisspreiket fra folk som drømmer om plass i

    > russestyret.

    >

    > Hvis du ser på det her som løst, så er vi uenige.

    >

    > Jeg får ta det oppover i systemet, med Wiki i Amerika.

    >

    > Wikipedia samler inn millioner i støtte årlig.

    >

    > Det må være noen som har en ansvarlig stiling i Wikipedia.

    >

    > God bedring til Wiki Norge, dere kunne trengt en god skammekroken, etter å

    > ha kommet med en slik svada som jeg har prøvd å lese meg gjennom nå.

    >

    > God bedring igjen, din uhøflige russe-aspirant!

    >

    > Erik Ribsskog

    >

    >

    > 2010/2/18 Wikipedia Info Team <info-no@wikipedia.org>

    >

    > Hei, Erik, og takk for din e-post.

    > > 02/16/2010 22:21 – Erik Ribsskog wrote:

    > >

    > > > Hei,

    > > >

    > > > igjen takk for svar!

    > > >

    > > > Jeg synes det høres merkelig ut at Wikipedia bokmål kan operere uten å ha

    > > en

    > > > ansvarlig redaktør, eller et ansvarlig styre.

    > > >

    > > > Jeg synes ikke du eller andre hos Wikipedia tar trakassering alvorlig.

    > > >

    > > > Du nevner et tilfelle, men det har vært mange slike tilfeller hos dere,

    > > som

    > > > ikke blir ryddet opp i.

    > > >

    > > > Jeg prøver å ta det opp på irc-kanalen deres, og da blir jeg bannet der.

    > > >

    > > > Jeg prøver å ta det opp på Wikipedia, og da blir jeg bannet der.

    > > >

    > > > Jeg mener at de tilfellene hvor jeg har blitt trakassert hos dere, og

    > > blitt

    > > > utsatt for æreskrenkelser, ikke har blitt ryddet opp i.

    > > >

    > > > Ingen sanksjoner er innført mot de som har mobbet meg.

    > > >

    > > > Så dette synes jeg er alt for dårlig.

    > > >

    > > > Hva har du tenkt å gjøre med disse tingene:

    > > >

    > > > 1) Jeg er bannet fra Wikipedia bokmål, uten å ha gjort noe galt.

    > > >

    > > > 2) Jeg er bannet fra Wikipedias irc-kanal, uten å ha gjort noe galt.

    > > >

    > > > 3) Det har forekommet mange tilfeller av trakassering mot meg, på

    > > Wikipedia

    > > > bokmål, som ikke har blitt ordnet opp i.

    > > >

    > > > F.eks. så bruker dere metoden bortforklaring, og sier at Flums, tok en

    > > > 'practical joke' mot meg, når han sa at Orkla nektet meg å skrive på

    > > > Wikipedia.

    > > >

    > > > Dette skrev han på leksikonet Wikipedia bokmål.

    > > >

    > > > Og jeg hadde aldri engang pratet med han.

    > > >

    > > > Og dette er personen som jeg har lest styrer Wikimedia Norge, deres

    > > > uavhengige organisasjon.

    > > >

    > > > Ingen vilje vises fra dere til å ønske å rydde opp disse tingene.

    > > >

    > > > Jeg har også klage mot Harry Was, Kjetil Ree, og Jeblad, og Bombadill.

    > > >

    > > > Men ingen har f.eks. bannet eller degradert disse, enda det er åpenbart

    > > at

    > > > de trakasserer meg åpenlyst.

    > > >

    > > > Har du noe forslag til hvordan man kan løse disse tingene jeg har nevnt

    > > nå?

    > > >

    > > > Mvh.

    > > >

    > > > Erik Ribsskog

    > > >

    > >

    > > Jeg forstår ikke hvorfor du mener at et nettsamfunn skal ha et styre. Hva

    > > slags

    > > funksjon skulle de hatt? Jeg syntes tanken på et styre på Wikipedia er

    > > merkelig.

    > > Det er umulig å gjennomgå alle redigeringer som blir gjort på wikipedia for

    > > å

    > > godkjenne dem, og alle er ansvarlige for hva man selv gjør. Dersom det blir

    > > lagt

    > > inn noe som bryter med lover og regler så er det totalt sett Wikimedia

    > > Foundation

    > > som er ansvarlige.

    > >

    > > Men slike lokale konflikter som dette blander dem seg ikke borti.

    > >

    > > Du er blokkert fra å bidra til Wikipedia, og uønsket som bidragsyter på

    > > prosjektet. Det virker ikke som om du klarer å samarbeide med andre

    > > bidragsytere,

    > > og da jeg tidligere fjernet blokkeringen din med melding om at du måtte

    > > prøve å

    > > holde deg unna konflikter du tidligere hadde vært part i. Du viste ingen

    > > vilje til

    > > å følge den meldingen, samarbeide, eller arbeide i samsvar med prosjektets

    > > formål.

    > > Derfor har jeg ingen planer om å gjøre endringer på blokkeringen av deg fra

    > > wikipedia-prosjektet, og om jeg må vil jeg aktivt argumentere sterkt imot

    > > at noen

    > > andre gjør det.

    > >

    > > Det beste for Wikipedia er om du ikke bidrar. Dette er ikke en straff, men

    > > en

    > > helhetsvurdering av hva som er det beste for prosjektet.

    > >

    > > IRC-kanalen til Wikipedia er en annen historie. Den har ingen særlige

    > > regler og

    > > retningslinjer, og jeg kjenner ikke spesielt til hvorfor du er bannet

    > > derfra. Jeg

    > > har dog ingen planer om å endre på dette da du ikke er spesielt ønsket der,

    > > og det

    > > ikke er spesielt skadelig for samarbeidet som foregår der at du ikke

    > > deltar.

    > >

    > > At du ikke ønsker å tro på den forklaringen du har fått ang Flums utspill

    > > må nok

    > > tilskrives din egen paranoia. Det at du ikke tror på den forandrer ikke

    > > fakta, og

    > > jeg ser ingen konstruktiv måte å overbevise deg.

    > >

    > > Flums er en del av styret til Wikimedia Norge, i år har han hatt rollen som

    > > kasserer. Han er ikke den som styrer foreningen.

    > >

    > > Jeg er ikke helt enig i det du sier, at vi ikke har ryddet opp. Vi har

    > > blokkert

    > > deg, og med det har vi effektivt fjernet kilden for konflikten og tatt godt

    > > vare

    > > på de bidragsyterne som samarbeider godt med alle andre og jobber for

    > > prosjektets

    > > formål.

    > >

    > > Det kan godt hende du syntes dette er feil, urettferdig eller på andre

    > > måter galt.

    > > Du har ikke kommet med særlig tunge argumenter for å overbevise meg om

    > > dette, og

    > > ettersom alle andre enn deg virker fornøyd med løsningen slik den er nå så

    > > ser jeg

    > > på dette som løst.

    > >

    > > Med vennlig hilsen,

    > > Hans-Petter Fjeld

    > >

    > > —

    > > Wikipedia – http://no.wikipedia.org

    > > —

    > > NB: Alle e-post til denne adressa besvares av frivillige, og svar anses

    > > ikke som

    > > offisielle uttalelser fra Wikimedia Foundation. For offisiell

    > > korrespondanse kan

    > > du kontakte sideoperatørene på <http://www.wikimediafoundation.org>.

    > >

    > >

    >

    Mitt svar var:

    "Mailen til info@wikimedia.org ble satt videre til meg, og det kommer nok

    fremtidige mail til å gjøre også. Det kan sikkert virke litt frustrerende, men

    dette er ikke noe de andre frivillige ønsker å bli dratt inn i. Gi meg en oversikt

    over hvor du mener det står usanne ting om deg, så har jeg fortsatt såpass

    godvilje mot deg at jeg kan se på den saken.

    Jeg syntes det er trist at du mener jeg har trakassert deg, jeg har i all

    oppriktighet tatt meg tid til å gi deg seriøse og velmenende tilbakemeldinger på

    de mailene du har sendt. Det virker som om du ble sint i din forrige mail, og det

    får du lov til, men jeg skulle ønske du ikke besvarte min innsats med et slik angrep.

    Og om du ser på russekortet mitt, som du det virker som om du har, så ser du at

    det står 2003 på det. http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:Russekort_sognruss2003.jpg

    Vi to er tydeligvis ikke enige om alt, men det skal mer enn slike sinna mail til

    før jeg ikke kommer til å være såpass behjelpelig at jeg svarer deg, men jeg håper

    du i fremtiden kan beherske deg litt før du trykker på "send"-knappen. Jeg

    mistenker at det er i tråd med nettiquette, og vil nok medføre at du vil oppleve

    responsen som mye mer behjelpelig enn ellers."

    Det virket ikke som om du var fornøyd med det svaret, men det får være din sak.

    Med vennlig hilsen,

    Hans-Petter Fjeld

    Wikipedia – http://no.wikipedia.org

    NB: Alle e-post til denne adressa besvares av frivillige, og svar anses ikke som

    offisielle uttalelser fra Wikimedia Foundation. For offisiell korrespondanse kan

    du kontakte sideoperatørene på <http://www.wikimediafoundation.org>.












  • Gmail – Anmeldelse av identitetstyveri







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Anmeldelse av identitetstyveri





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, May 24, 2010 at 11:18 PM





    To:

    post.sondre.buskerud@politiet.no



    Hei,

    på min irc-kanal, på Dal-net, så er det en som kaller seg mormon_jesus/PSILOCYBIN, som påstår at han er min fjerne slektning, Jan Øyvind Ribsskog, fra Oslo, og han oppgir yrke og telefonnummer, for denne slektningen av meg.

    Men dette mistenker jeg må være snakk om identitetstyveri.
    Og det ser jeg på som alvor.
    I loggen, som jeg vedlegger, så kan man også se at han Helge Olsen, som jeg har anmeldt til politiet før, også dukker opp og plager, som vanlig, må man vel si.

    Jeg mener at voksne folk ikke kan tulle selv om de er på irc.
    Det er like kriminelt å drive med ID-tyveri på nettet som i virkeligheten, vil jeg si.
    Og det håper jeg at politiet også er enig i, (selv om jeg vet at politiet her i England, f.eks. kan være litt spesielle og være drevet av æreskodekser osv., virker det som for meg ihvertfall).

    Så derfor sender jeg en anmeldelse på dette og ønsker gjerningspersonen(e) tiltalt og straffet.
    Dette er nok del av noe mob som angriper meg forresten, jeg overhørte i Oslo, i 2003, at jeg var forfulgt av noe de kalte 'mafian', men jeg er fra Berger, like sør for Drammen, så jeg sender dette til dere, siden politiet i Oslo ikke godtar anmeldelser på e-post, og siden jeg ikke engang skjønner hvilken 'mafian' de mener, i Oslo, som kanskje Oslo-folk ville ha skjønt, siden jeg er fra Berger og også har bodd i Larvik, og ikke er oppvokst i Oslo.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/5/24
    Subject:
    To: eribsskog@gmail.com

    Session Start: Sun May 23 18:22:29 2010
    Session Ident: #johncons
    03[18:22] * Now talking in #johncons

    03[18:22] * Topic is 'www.johncons.org: Min mormor arvet den siste baron Adeler '

    03[18:22] * Set by john_cons on Sun May 23 10:29:58
    01[18:23] -> *johncons-bot* op *sensur*
    03[18:23] * johncons-bot sets mode: +o john_cons
    03[18:40] * Einstein2 sets mode: -b *!*@olsentech.net

    03[18:49] * GreiOgSnill (helge@olsentech.net) has joined #johncons
    03[18:49] * johncons-bot sets mode: +b *!*@olsentech.net

    03[18:49] * GreiOgSnill was kicked by johncons-bot (Banned: 3 )
    03[21:49] * Einstein2 sets mode: -b *!*@olsentech.net
    Session Time: Mon May 24 00:00:01 2010

    03[00:21] * mormon_jesus is now known as PSILOCYBIN
    01[01:04] <@john_cons> Psilocybin er et psykedelisk tryptamin som finnes naturlig i mange sopper i artene Psilocybe (fleinsopper) og Panaeolus. Disse kalles derfor Psilocybinsopper.

    01[01:04] <@john_cons> Stoffet gir en LSD-lignende rus som varer i rundt 6 timer. En vanlig dose er 10-50 mg. Det gir i seg selv ikke noen rusvirkning, men metaboliseres i leveren og gjøres om til det farmakologiske aktive stoffet psilocin.

    [01:07] <PSILOCYBIN> flink du er
    02[02:20] * autoPass (~autoPass@53.89-10-27.nextgentel.com) Quit (Quit: autoPass )

    01[02:58] <@john_cons> og hva er poenget med det nicket, hvis man kan spørre?
    [03:06] <PSILOCYBIN> hva er poenget med ditt nick?
    01[03:44] <@john_cons> det har jeg vel forklart om på bloggen

    01[03:45] <@john_cons> hvis du skal henge her, så burde du klare å vise vanlig høflighet, synes jeg
    03[03:46] * PSILOCYBIN was kicked by john_cons (advarsel for ikke å være høflig )
    03[03:51] * PSILOCYBIN (1000@omglulzwtf.com) has joined #johncons

    [03:51] <PSILOCYBIN> du var nå ikke akkurat høffelig du heller
    01[03:52] <@john_cons> joda, jeg er jo op her vet du
    01[03:52] <@john_cons> så jeg må tenke litt på å moderere kanalen også

    01[03:52] <@john_cons> du henger jo bare her og idler
    01[03:53] <@john_cons> jeg vet ikke engang hvem du er
    01[03:53] <@john_cons> og når du ikke viser vanlig høflighet på toppen av det

    01[03:53] <@john_cons> så syntes jeg det var på plass med en advarsel
    [03:53] <PSILOCYBIN> du er så streng
    01[03:53] <@john_cons> det er min oppgave det vet du, siden jeg er op

    01[03:54] <@john_cons> jeg er gammel #quiz-show op jeg vet du
    01[03:54] <@john_cons> hvem er du forresten da, hvis det er lov å spørre?
    [03:55] <PSILOCYBIN> jeg er mormon_jesus

    01[03:55] <@john_cons> det er vel ikke noe ordentlig navn vel?
    [03:56] <PSILOCYBIN> jo, egentlig
    01[03:56] <@john_cons> nei, det er nicket ditt det
    01[03:56] <@john_cons> jeg lurte på hvem du var i RL

    [03:56] <PSILOCYBIN> hvem jeg er?
    [03:57] <PSILOCYBIN> eller hva jeg heter?
    01[03:57] <@john_cons> hva du heter og hvor du er fra og hva du jobber med
    01[03:58] <@john_cons> jeg synes nesten jeg burde vite hvem de faste her er

    01[03:58] <@john_cons> men men
    [03:58] <PSILOCYBIN> jeg heter jan øyvind ribsskog, jeg bor i oslo, jeg jobber med naturmedisin
    01[03:58] <@john_cons> kødder du?
    [03:58] <PSILOCYBIN> hvorfor skulle jeg kødde?

    01[03:59] <@john_cons> nei, jeg vet ikke
    [03:59] <PSILOCYBIN> hva heter du?
    01[03:59] <@john_cons> det var rart du ikke sa det før da
    01[03:59] <@john_cons> jeg heter jo erik ribsskog jeg vet du

    01[03:59] <@john_cons> jeg trodde det var ganske kjent
    [03:59] <PSILOCYBIN> det visste jeg ikke
    01[03:59] <@john_cons> visste du ikke det?
    01[03:59] <@john_cons> okey

    01[04:00] <@john_cons> er du også etter johan ribsskog
    [04:00] <PSILOCYBIN> jeg har aldri lest på denne websiden din
    01[04:00] <@john_cons> fra flatanger?
    01[04:00] <@john_cons> okok

    [04:00] <PSILOCYBIN> jeg kjenner bare til ting fra #norge
    01[04:00] <@john_cons> ja vel
    01[04:00] <@john_cons> hvem er oldefaren din da, er det johan ribsskog?
    [04:00] <PSILOCYBIN> har familie fra flatanger

    01[04:00] <@john_cons> ja, spytt ut, jeg driver med slektsforskning jeg vet du
    [04:01] <PSILOCYBIN> jeg vil helst ikke snakke så mye om slekten min på nettet
    [04:01] <PSILOCYBIN> det er så mye tull i den

    01[04:01] <@john_cons> jeg får ringe deg da, siden du er i slekta
    [04:01] <PSILOCYBIN> det kan du gjerne gjøre
    01[04:01] <@john_cons> hva er telefonnummeret ditt da?

    [04:02] <PSILOCYBIN> 99726591
    Session Start: Mon May 24 04:08:17 2010
    Session Ident: #johncons
    03[04:08] * Now talking in #johncons
    03[04:08] * Topic is 'www.johncons.org: Min mormor arvet den siste baron Adeler '

    03[04:08] * Set by john_cons on Sun May 23 10:29:58
    03[04:09] * cons is now known as Guest13006
    03[04:09] * Guest13006 is now known as cons_
    01[04:09] john_cons is ~vbeider@host86-150-137-1.range86-150.btcentralplus.com * Vegar Beider

    01[04:09] john_cons on #norge @#johncons
    01[04:09] john_cons using rapport.ix.us.dal.net Waking the dead in Palo Alto all night long

    01[04:09] john_cons End of /WHOIS list.

    02[04:10] * @john_cons (~vbeider@host86-150-137-1.range86-150.btcentralplus.com) Quit (Ping timeout )

    03[04:10] * cons_ is now known as john_cons

    01[04:10] -> *johncons-bot* op *sensur*
    03[04:10] * johncons-bot sets mode: +o john_cons
    [04:13] <PSILOCYBIN> skal du ikke ringe?
    03[04:14] * john_cons is now known as jc_away

    01[04:15] PSILOCYBIN is 1000@omglulzwtf.com * ~
    01[04:15] PSILOCYBIN on #johncons #norge
    01[04:15] PSILOCYBIN using Atlanta.ga.us.dal.net DALnet Atlanta Ga Client Server

    01[04:15] PSILOCYBIN End of /WHOIS list.
    03[04:16] * jc_away is now known as john_cons
    01[04:16] <@john_cons> jeg får sporet ip-en din til california
    01[04:16] <@john_cons> 208.82.113.87 US UNITED STATES CALIFORNIA DANA POINT NETWORK DATA CENTER HOST INC

    01[04:17] <@john_cons> er det der du jobber med naturmedisin?
    [04:17] <PSILOCYBIN> jeg jobber litt for et amerikansk selskap
    [04:17] <PSILOCYBIN> jeg aksesserer internet via deres nettverk

    01[04:18] <@john_cons> åkey du jobber også med nettverksadministrasjon?
    [04:18] <PSILOCYBIN> egentlig ikke
    [04:18] <PSILOCYBIN> men har utdannelse innen det
    01[04:18] <@john_cons> du får gjøre meg litt klokere da vet du, på hva du jobber med

    [04:19] <PSILOCYBIN> jeg jobber hovedsaklig med naturmedisin
    01[04:19] <@john_cons> okey, det er det samme min stebror jobber med
    01[04:19] <@john_cons> det og kinesologi

    [04:19] <PSILOCYBIN> hva heter han?
    01[04:19] <@john_cons> hvis ikke det er det samme
    01[04:19] <@john_cons> han heter jan snoghøj
    01[04:19] <@john_cons> og bor i drammen, eller i nærheten

    01[04:19] <@john_cons> kjenner du han?
    [04:19] <PSILOCYBIN> kinesologi er ikke medisin, i den forstand, men det er en naturlig behandlingsform
    [04:20] <PSILOCYBIN> så det er mye av det samme

    [04:20] <PSILOCYBIN> nei, han kjenner jeg ikke til
    01[04:20] <@john_cons> åkey, hva slags arbeid gjør du for dette amerikanske firmaet da
    01[04:21] <@john_cons> og hvorfor vil du ikke prate om familien på nettet?

    [04:21] <PSILOCYBIN> jeg gjør konsulentoppdrag for dem, innenfor medisinsk forskning
    01[04:21] <@john_cons> okey, ikke dårlig
    01[04:21] <@john_cons> jeg får ta kvelden tror jeg

    [04:21] <PSILOCYBIN> sov godt
    03[04:22] * john_cons is now known as jc_away
    01[04:22] <@jc_away> du kan kanskje decapse nicket ditt forresten
    01[04:22] <@jc_away> det husker jeg de pleide å si på #quiz-show

    [04:23] <PSILOCYBIN> er det så viktig?
    01[04:23] <@jc_away> viktig og viktig, det bør jo være ordentlig, synes jeg
    01[04:23] <@jc_away> husk at du har en advarsel fra før

    [04:23] <PSILOCYBIN> er ikke dette ordentlig da?
    01[04:23] <@jc_away> men jeg er jo egentlig away
    [04:23] <PSILOCYBIN> du er jo egentlig det
    01[04:23] <@jc_away> nei, jeg er vant til at capsede nick ikke er lov, fra tiden som op på #quiz-show

    01[04:24] <@jc_away> så jeg synes den er grei å kjøre egentlig
    [04:24] <PSILOCYBIN> men nå kan du jo lage dine egne regler
    01[04:24] <@jc_away> du hadde jo ikke capset nick tidligere

    [04:24] <PSILOCYBIN> du er sjefen nå
    01[04:24] <@jc_away> ja, nemlig, jeg holder meg til quiz-show reglene
    01[04:24] <@jc_away> jeg synes de var greie
    01[04:24] <@jc_away> men men jeg skal ikke prate hele kvelden

    [04:24] <PSILOCYBIN> du burde gjøre dem kjent for alle på kanalen
    01[04:24] <@jc_away> nå står jeg jo som away så
    [04:24] <PSILOCYBIN> det er vanskelig for meg å forholde meg til regler jeg ikke kjenner

    01[04:24] <@jc_away> ja det mener jeg at jeg har gjort nå
    01[04:25] <@jc_away> ja men dette er en privat kanal, som er ganske ny, så jeg tar det litt sånn på sparket
    01[04:25] <@jc_away> det er ikke noe tvang

    [04:25] <PSILOCYBIN> dessuten synes jeg du kan la meg omgå reglene, siden vi trolig er i samme familie
    01[04:25] <@jc_away> nei, jeg gidder ikke å diskutere mer om dette nå
    01[04:25] <@jc_away> tara

    01[04:25] <@jc_away> *gone*
    03[09:20] * snadrik (~hihi@79.161.174.3) has joined #johncons
    03[09:20] * johncons-bot sets mode: +b *!*@79.161.174.3

    03[09:20] * snadrik was kicked by johncons-bot (Banned: 3 )
    03[12:14] * Einstein2 sets mode: -b *!*@79.161.174.3
    03[12:17] * autoPass (~autoPass@53.89-10-27.nextgentel.com) has joined #johncons

    03[13:31] * bjirn (bjirn@padde.komplisert.net) has joined #johncons
    03[13:54] * GreiOgSnill (helge@olsentech.net) has joined #johncons

    [13:54] <GreiOgSnill> I KISS U!
    03[13:54] * johncons-bot sets mode: +b *!*@olsentech.net
    03[13:54] * GreiOgSnill was kicked by johncons-bot (Banned: 3 )

    03[16:51] * Einstein2 sets mode: -b *!*@olsentech.net
    03[16:52] * PSILOCYBIN is now known as mormon_jesus
    01[22:35] mormon_jesus is 1000@omglulzwtf.com * ~

    01[22:35] mormon_jesus on #johncons #norge
    01[22:35] mormon_jesus using Atlanta.ga.us.dal.net DALnet Atlanta Ga Client Server
    01[22:35] mormon_jesus End of /WHOIS list.

    03[22:35] * johncons-bot sets mode: +b *!1000@omglulzwtf.com
    03[22:35] * mormon_jesus was kicked by johncons-bot (Banned: jeg tror ikke du er en ribsskog som du påstår )








  • Session Start: Sun May 23 18:22:29 2010
    Session Ident: #johncons
    03[18:22] * Now talking in #johncons
    03[18:22] * Topic is 'www.johncons.org: Min mormor arvet den siste baron Adeler '

    03[18:22] * Set by john_cons on Sun May 23 10:29:58
    01[18:23] -> *johncons-bot* op *sensur*
    03[18:23] * johncons-bot sets mode: +o john_cons
    03[18:40] * Einstein2 sets mode: -b *!*@olsentech.net

    03[18:49] * GreiOgSnill (helge@olsentech.net) has joined #johncons
    03[18:49] * johncons-bot sets mode: +b *!*@olsentech.net

    03[18:49] * GreiOgSnill was kicked by johncons-bot (Banned: 3 )
    03[21:49] * Einstein2 sets mode: -b *!*@olsentech.net
    Session Time: Mon May 24 00:00:01 2010

    03[00:21] * mormon_jesus is now known as PSILOCYBIN
    01[01:04] <@john_cons> Psilocybin er et psykedelisk tryptamin som finnes naturlig i mange sopper i artene Psilocybe (fleinsopper) og Panaeolus. Disse kalles derfor Psilocybinsopper.

    01[01:04] <@john_cons> Stoffet gir en LSD-lignende rus som varer i rundt 6 timer. En vanlig dose er 10-50 mg. Det gir i seg selv ikke noen rusvirkning, men metaboliseres i leveren og gjøres om til det farmakologiske aktive stoffet psilocin.

    [01:07] <PSILOCYBIN> flink du er
    02[02:20] * autoPass (~autoPass@53.89-10-27.nextgentel.com) Quit (Quit: autoPass )

    01[02:58] <@john_cons> og hva er poenget med det nicket, hvis man kan spørre?
    [03:06] <PSILOCYBIN> hva er poenget med ditt nick?
    01[03:44] <@john_cons> det har jeg vel forklart om på bloggen

    01[03:45] <@john_cons> hvis du skal henge her, så burde du klare å vise vanlig høflighet, synes jeg
    03[03:46] * PSILOCYBIN was kicked by john_cons (advarsel for ikke å være høflig )
    03[03:51] * PSILOCYBIN (1000@omglulzwtf.com) has joined #johncons

    [03:51] <PSILOCYBIN> du var nå ikke akkurat høffelig du heller
    01[03:52] <@john_cons> joda, jeg er jo op her vet du
    01[03:52] <@john_cons> så jeg må tenke litt på å moderere kanalen også

    01[03:52] <@john_cons> du henger jo bare her og idler
    01[03:53] <@john_cons> jeg vet ikke engang hvem du er
    01[03:53] <@john_cons> og når du ikke viser vanlig høflighet på toppen av det

    01[03:53] <@john_cons> så syntes jeg det var på plass med en advarsel
    [03:53] <PSILOCYBIN> du er så streng
    01[03:53] <@john_cons> det er min oppgave det vet du, siden jeg er op

    01[03:54] <@john_cons> jeg er gammel #quiz-show op jeg vet du
    01[03:54] <@john_cons> hvem er du forresten da, hvis det er lov å spørre?
    [03:55] <PSILOCYBIN> jeg er mormon_jesus

    01[03:55] <@john_cons> det er vel ikke noe ordentlig navn vel?
    [03:56] <PSILOCYBIN> jo, egentlig
    01[03:56] <@john_cons> nei, det er nicket ditt det
    01[03:56] <@john_cons> jeg lurte på hvem du var i RL

    [03:56] <PSILOCYBIN> hvem jeg er?
    [03:57] <PSILOCYBIN> eller hva jeg heter?
    01[03:57] <@john_cons> hva du heter og hvor du er fra og hva du jobber med
    01[03:58] <@john_cons> jeg synes nesten jeg burde vite hvem de faste her er

    01[03:58] <@john_cons> men men
    [03:58] <PSILOCYBIN> jeg heter jan øyvind ribsskog, jeg bor i oslo, jeg jobber med naturmedisin
    01[03:58] <@john_cons> kødder du?
    [03:58] <PSILOCYBIN> hvorfor skulle jeg kødde?

    01[03:59] <@john_cons> nei, jeg vet ikke
    [03:59] <PSILOCYBIN> hva heter du?
    01[03:59] <@john_cons> det var rart du ikke sa det før da
    01[03:59] <@john_cons> jeg heter jo erik ribsskog jeg vet du

    01[03:59] <@john_cons> jeg trodde det var ganske kjent
    [03:59] <PSILOCYBIN> det visste jeg ikke
    01[03:59] <@john_cons> visste du ikke det?
    01[03:59] <@john_cons> okey

    01[04:00] <@john_cons> er du også etter johan ribsskog
    [04:00] <PSILOCYBIN> jeg har aldri lest på denne websiden din
    01[04:00] <@john_cons> fra flatanger?
    01[04:00] <@john_cons> okok

    [04:00] <PSILOCYBIN> jeg kjenner bare til ting fra #norge
    01[04:00] <@john_cons> ja vel
    01[04:00] <@john_cons> hvem er oldefaren din da, er det johan ribsskog?
    [04:00] <PSILOCYBIN> har familie fra flatanger

    01[04:00] <@john_cons> ja, spytt ut, jeg driver med slektsforskning jeg vet du
    [04:01] <PSILOCYBIN> jeg vil helst ikke snakke så mye om slekten min på nettet
    [04:01] <PSILOCYBIN> det er så mye tull i den

    01[04:01] <@john_cons> jeg får ringe deg da, siden du er i slekta
    [04:01] <PSILOCYBIN> det kan du gjerne gjøre
    01[04:01] <@john_cons> hva er telefonnummeret ditt da?

    [04:02] <PSILOCYBIN> 99726591
    Session Start: Mon May 24 04:08:17 2010
    Session Ident: #johncons
    03[04:08] * Now talking in #johncons
    03[04:08] * Topic is 'www.johncons.org: Min mormor arvet den siste baron Adeler '

    03[04:08] * Set by john_cons on Sun May 23 10:29:58
    03[04:09] * cons is now known as Guest13006
    03[04:09] * Guest13006 is now known as cons_
    01[04:09] john_cons is ~vbeider@host86-150-137-1.range86-150.btcentralplus.com * Vegar Beider

    01[04:09] john_cons on #norge @#johncons
    01[04:09] john_cons using rapport.ix.us.dal.net Waking the dead in Palo Alto all night long
    01[04:09] john_cons End of /WHOIS list.

    02[04:10] * @john_cons (~vbeider@host86-150-137-1.range86-150.btcentralplus.com) Quit (Ping timeout )
    03[04:10] * cons_ is now known as john_cons

    01[04:10] -> *johncons-bot* op *sensur*
    03[04:10] * johncons-bot sets mode: +o john_cons
    [04:13] <PSILOCYBIN> skal du ikke ringe?
    03[04:14] * john_cons is now known as jc_away

    01[04:15] PSILOCYBIN is 1000@omglulzwtf.com * ~
    01[04:15] PSILOCYBIN on #johncons #norge
    01[04:15] PSILOCYBIN using Atlanta.ga.us.dal.net DALnet Atlanta Ga Client Server

    01[04:15] PSILOCYBIN End of /WHOIS list.
    03[04:16] * jc_away is now known as john_cons
    01[04:16] <@john_cons> jeg får sporet ip-en din til california
    01[04:16] <@john_cons> 208.82.113.87 US UNITED STATES CALIFORNIA DANA POINT NETWORK DATA CENTER HOST INC

    01[04:17] <@john_cons> er det der du jobber med naturmedisin?
    [04:17] <PSILOCYBIN> jeg jobber litt for et amerikansk selskap
    [04:17] <PSILOCYBIN> jeg aksesserer internet via deres nettverk

    01[04:18] <@john_cons> åkey du jobber også med nettverksadministrasjon?
    [04:18] <PSILOCYBIN> egentlig ikke
    [04:18] <PSILOCYBIN> men har utdannelse innen det
    01[04:18] <@john_cons> du får gjøre meg litt klokere da vet du, på hva du jobber med

    [04:19] <PSILOCYBIN> jeg jobber hovedsaklig med naturmedisin
    01[04:19] <@john_cons> okey, det er det samme min stebror jobber med
    01[04:19] <@john_cons> det og kinesologi

    [04:19] <PSILOCYBIN> hva heter han?
    01[04:19] <@john_cons> hvis ikke det er det samme
    01[04:19] <@john_cons> han heter jan snoghøj
    01[04:19] <@john_cons> og bor i drammen, eller i nærheten

    01[04:19] <@john_cons> kjenner du han?
    [04:19] <PSILOCYBIN> kinesologi er ikke medisin, i den forstand, men det er en naturlig behandlingsform
    [04:20] <PSILOCYBIN> så det er mye av det samme

    [04:20] <PSILOCYBIN> nei, han kjenner jeg ikke til
    01[04:20] <@john_cons> åkey, hva slags arbeid gjør du for dette amerikanske firmaet da
    01[04:21] <@john_cons> og hvorfor vil du ikke prate om familien på nettet?

    [04:21] <PSILOCYBIN> jeg gjør konsulentoppdrag for dem, innenfor medisinsk forskning
    01[04:21] <@john_cons> okey, ikke dårlig
    01[04:21] <@john_cons> jeg får ta kvelden tror jeg

    [04:21] <PSILOCYBIN> sov godt
    03[04:22] * john_cons is now known as jc_away
    01[04:22] <@jc_away> du kan kanskje decapse nicket ditt forresten
    01[04:22] <@jc_away> det husker jeg de pleide å si på #quiz-show

    [04:23] <PSILOCYBIN> er det så viktig?
    01[04:23] <@jc_away> viktig og viktig, det bør jo være ordentlig, synes jeg
    01[04:23] <@jc_away> husk at du har en advarsel fra før

    [04:23] <PSILOCYBIN> er ikke dette ordentlig da?
    01[04:23] <@jc_away> men jeg er jo egentlig away
    [04:23] <PSILOCYBIN> du er jo egentlig det
    01[04:23] <@jc_away> nei, jeg er vant til at capsede nick ikke er lov, fra tiden som op på #quiz-show

    01[04:24] <@jc_away> så jeg synes den er grei å kjøre egentlig
    [04:24] <PSILOCYBIN> men nå kan du jo lage dine egne regler
    01[04:24] <@jc_away> du hadde jo ikke capset nick tidligere

    [04:24] <PSILOCYBIN> du er sjefen nå
    01[04:24] <@jc_away> ja, nemlig, jeg holder meg til quiz-show reglene
    01[04:24] <@jc_away> jeg synes de var greie
    01[04:24] <@jc_away> men men jeg skal ikke prate hele kvelden

    [04:24] <PSILOCYBIN> du burde gjøre dem kjent for alle på kanalen
    01[04:24] <@jc_away> nå står jeg jo som away så
    [04:24] <PSILOCYBIN> det er vanskelig for meg å forholde meg til regler jeg ikke kjenner

    01[04:24] <@jc_away> ja det mener jeg at jeg har gjort nå
    01[04:25] <@jc_away> ja men dette er en privat kanal, som er ganske ny, så jeg tar det litt sånn på sparket
    01[04:25] <@jc_away> det er ikke noe tvang

    [04:25] <PSILOCYBIN> dessuten synes jeg du kan la meg omgå reglene, siden vi trolig er i samme familie
    01[04:25] <@jc_away> nei, jeg gidder ikke å diskutere mer om dette nå
    01[04:25] <@jc_away> tara

    01[04:25] <@jc_away> *gone*
    03[09:20] * snadrik (~hihi@79.161.174.3) has joined #johncons
    03[09:20] * johncons-bot sets mode: +b *!*@79.161.174.3

    03[09:20] * snadrik was kicked by johncons-bot (Banned: 3 )
    03[12:14] * Einstein2 sets mode: -b *!*@79.161.174.3
    03[12:17] * autoPass (~autoPass@53.89-10-27.nextgentel.com) has joined #johncons

    03[13:31] * bjirn (bjirn@padde.komplisert.net) has joined #johncons
    03[13:54] * GreiOgSnill (helge@olsentech.net) has joined #johncons

    [13:54] <GreiOgSnill> I KISS U!
    03[13:54] * johncons-bot sets mode: +b *!*@olsentech.net
    03[13:54] * GreiOgSnill was kicked by johncons-bot (Banned: 3 )

    03[16:51] * Einstein2 sets mode: -b *!*@olsentech.net
    03[16:52] * PSILOCYBIN is now known as mormon_jesus
    01[22:35] mormon_jesus is 1000@omglulzwtf.com * ~

    01[22:35] mormon_jesus on #johncons #norge
    01[22:35] mormon_jesus using Atlanta.ga.us.dal.net DALnet Atlanta Ga Client Server
    01[22:35] mormon_jesus End of /WHOIS list.

    03[22:35] * johncons-bot sets mode: +b *!1000@omglulzwtf.com
    03[22:35] * mormon_jesus was kicked by johncons-bot (Banned: jeg tror ikke du er en ribsskog som du påstår )












  • Gmail – Student finance estimate reference number







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Student finance estimate reference number





    notifications@slc.co.uk

    <notifications@slc.co.uk>





    Mon, May 24, 2010 at 9:42 AM





    To:

    ERIBSSKOG@gmail.com



    Thank you for using our online calculator to create your student finance estimate. To check or amend this estimate please visit

    www.direct.gov.uk/studentfinance at any time, and enter your email address and the estimate's unique reference number.

    Student finance estimate reference number:

    SFC211232

    Further information about student finance, and how to apply for it, is also available at

    www.direct.gov.uk/studentfinance.

    Yours sincerely

    Student Finance England

    Please do not reply to this email. It has been automatically produced from an address which cannot accept incoming mail.

    *******************************************************************************************************

    The information from the Student Loans Company Ltd contained in this e-mail is private and privileged. If you have received this e-mail in error be advised that any use is strictly prohibited. Please notify us and delete the message from your computer. You may not copy or forward it or use or disclose its contents to any other person.

    As internet communications are capable of data corruption it may be inappropriate to rely on advice or opinions contained in an e-mail without obtaining written confirmation of it. This footnote also confirms that this email message has been swept for the presence of computer viruses, however we do not accept any liability or responsibility for resultant virus infection. Opinions and views expressed in this e-mail are those of the sender and may not reflect the opinions and views of The Student Loans Company Limited.

    The Student Loans Company Ltd registered office is at 21 St Thomas Street, Bristol, BS1 6JS and it is registered in England Company No. 02401034, VAT No. 556 4352 32.

    ********************************************************************************************************






  • Sånn ca. så hun Emelie Wallin fra Arvato ut, vil jeg si. Kanskje enda penere i ansiktet. Så det var ikke lett for meg når hu satt foran meg hele tida

    emelie fra arvato look alike

    http://www.side2.no/underholdning/article2909405.ece

    PS.

    Så det var ikke så lett for meg, som er ungkar, når han Michael der, fra Irland, som snakka svensk, ba henne om å sitte foran meg, hele tida.

    Og det var også mange andre jenter der, som var mer eller mindre like pene.

    Så det var ikke så lett for meg, å vite hvor jeg skulle se hen der.

    Jeg var også litt i sjokk, for jeg fikk ikke rettighetene mine fra politiet, enda jeg hadde overhørt at jeg var forfulgt av noe ‘mafian’.

    (Så jeg prøvde egentlig å unngå å snakke for mye med de damene som jobba der, i tilfelle de kunne få problemer.

    Men hu Emelie Wallin sa at foreldrene hennes var politifolk da, så jeg prata litt om fotball-VM, 2006, med henne, faktisk.

    Jeg holdt på å bli gæern av å ikke ha noen å prate med der så.

    Så jeg var helt ‘lost’, vil jeg si.

    Så det var kanskje like smart å slutte å ikke prate med noen der, i det hele tatt.

    Siden hu sa at mora og faren først og så faren var i politiet så.

    Men men).

    Men jeg gjorde ikke noe galt ihvertfall, jeg mener jeg klarte å oppføre meg ordentlig.

    Selv om jeg ble litt bekymret for hun Emelie Wallin der, for hun ble plutselig borte fra jobb, i en måned vel, hvis ikke mer.

    Så jeg prøvde å si fra til politiet etter hvert og, pluss team-leader da, mm.

    Men jeg vet ikke helt hva som foregikk.

    Men jeg syntes jeg måtte bry meg litt da, siden Norge er nabolandet til Sverige liksom.

    Og hu virka litt ung og pen, til å være aleine, fra Sverige, i Liverpool.

    Det måtte gå gæernt liksom.

    Men men.

    Men jeg var redd for at det ikke feila henne noe også.

    Så jeg ville ikke gå til politiet, og si at ei fra jobben var syk.

    For da ville jeg mistet all troverdighet, fra politiet, frykta jeg, hvis jeg tok feil.

    Men jeg dreiv og jobba med en arbeidssak, i hue.

    Så jeg tenkte at det beste uansett var, at jeg ble ferdig med den.

    Og så ville det kanskje være den smarteste måten å gjøre det på, både for meg og for de damene som jobba på Arvato’s Microsoft Scandinavian Product Activation da.

    I tilfelle det var noe galt som skjedde med de unge damene som jobba der og.

    Så vurderte jeg det sånn, at det smarteste var bare å bli ferdig med den arbeidssaken.

    At det var den eneste muligheten for meg å få kontroll uansett.

    For jeg hadde forgjeves prøvd å få til et samarbeid med politiet både i Norge og England, før det skjedde, at hu forsvant fra jobben.

    Så jeg ville gjerne ha dokumentasjon, før jeg kontaktet politiet igjen.

    For jeg hadde lært på kurs, om Rimi-butikksjef, (og fra studier ved University of Sunderland, hvor jeg lærte om research, bl.a.), at hvis du har dokumentasjon, så er det lettere å få kontroll.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Det her tror jeg er hun Emelie Wallin, fra noen år tilbake, (et bilde som lå på nettet, på et svensk nettmagasin, som jeg tilfeldigvis fant for noen år siden, i 2007 kanskje, av en svensk jente, som det stod het Emelie Wallin, og som ligner på hun som jobba på Arvato, hvis bildet var tatt noen år før hun begynte der. Noe sånt):

    PS 3.

    Hun Emelie fra Arvato var også sånn, at hu noen ganger så satt oppå et bord, like ved der jeg satt, og vifta med beina.

    Og hu drakk milkshake, med sugerør, mens hu så på meg, eller ihvertfall mot meg, (mens hu satt ovenfor meg).

    (Det var like etter at jeg flytta til den leiligheten her, husker jeg.

    Da forsvant hun fra Arvato noen uker, og kom så plutselig tilbake, og skulle drikke milkshake, husker jeg.

    Som han Michael O’Shaugnessy måtte kjøpe på McDonalds, i lunch-pausen.

    Og da så hu ut som at hu hadde vært i fengsel, eller noe.

    (Kanskje hu hadde vært hore og sugd masse k*k?).

    Var det det hu skulle beskrive med milkshaken?

    (For hu pleide ikke å drikke milkshake på jobb, sånn som jeg kan huske det.

    Men men).

    Og en eller to ganger, så tok hu meg på skuldrene, mens jeg satt i telefonen, og aktiverte Windows for Microsoft.

    Så hu flørta skikkelig hu der Emelie Wallin.

    Men det var ikke så mange gutter der, og hu var så ung så.

    Så jeg brydde meg ikke så mye om det.

    Så sånn var det.

    Og det var nesten bare pene unge damer der, velformede og slanke, i 17 – 22 års alderen kanskje.

    Så det var nesten som et horehus der noen ganger.

    Eller hva man skal kalle det.

    Så de må nok ha vært noe horer for noe ‘mob’, eller noe, de damene som jobba på Arvato sin skandinaviske Microsoft-aktivering, hvis jeg skulle gjette.

    Hvorfor måtte de damene se modell-pene ut for å sitte å aktivere Windows og Office over telefonen liksom.

    Samtaler som de fleste bare dreit i, hørte jeg, og de lot bare folk aktivere.

    Hvis ikke de ringte ti minutt på ni da, om kvelden, ti minutter før vi stengte.

    Da var hu Karianne fra Norge sånn, at da fant hu på en grunn for å nekte aktivering.

    Men ellers så aktiverte dem, stort sett vel, med få unntak, sånn som jeg skjønte det, uten å vel bry seg så mye om regler og sånt, sånn som jeg skjønte det.

    Men men).

    Bare noe jeg kom på.

    Men men.

    Og hu Emelie Wallin hadde også sånn skikkelig sexy telefonstemme, husker jeg, ovenfor de svenskene som ringte, f.eks.

    Bare noe jeg kom på.

    Og en gang så satt hu aleine ved et bord, rett foran han Ian Wormall, het han vel, fra Manchester.

    De satt ved hver sitt bord, mens alle de andre satt ved et tredje bord da.

    Av de som jobbet på Microsoft sin skandinaviske produktaktivering, hos Arvato.

    Men men.

    Bare noe jeg kom på.

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen