![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Klage på sensur på Origo
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, May 12, 2010 at 3:38 PM | |
|
To: even@bengler.no | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Klage på sensur på Origo
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, May 12, 2010 at 3:38 PM | |
|
To: even@bengler.no | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Anmeldelse nr. 10167728 og 10167730
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Wed, May 12, 2010 at 2:44 AM | |
|
To: post <post@spesialenheten.no> | ||
| ||
johncons.org, er et nettsted, som prøver å sette søkelyset på kampen mot 'Den Siste Sovjetstat', innenfor både offentlig
forvaltning og privat sektor, i Norge, i dag.
Det vil si, blant annet, kampen mot at forskjellige myndigheter/etater, skal samarbeide, uoffisiellt, som om de var en
mafia, om å motarbeide enkeltpersoner, på samme måte, som blant annet er beskrevet, i Freddy Kristoffersens bok
Det vil også si kampen mot korrupsjon og annen 'snusk', fra myndigheter etc., som går ut over ting som f.eks. vanlige
personers rettigheter eller rikets sikkerhet.
johncons.org, vil at myndighetene skal gjøre jobben sin på en ordentlig og rettskaffen måte, og ikke 'drive og tulle', som
om de eide landet eller menneskene i det.
PS.
johncons.org har tidligere bl.a. vært kjent under navnet 'Kampen mot Den Siste Sovjetstat', og ble startet i 2008.
PS 2.
johncons, (egentlig john_cons eller cons), var opprinnelig irc-'nicket' til Erik Ribsskog, som har startet og driver dette
nettstedet.
Erik Ribsskog er bl.a. kjent fra irc-kanalen #quiz-show, (en spørrekonkurranse-kanal), på ef-net, som 'op' der, på
slutten av 90-tallet, under nicket 'john_cons', (og fra VGD, på begynnelsen av 2000-tallet, under nicket 'cons'), og
bruker derfor dette nicket som navn på nettstedene sine, siden fler kanskje kjenner han under dette nicket, fra før,
fra debattforum og irc, mm.
PS 3.
Sist oppdatert 18. april 2010.
PS 4.
Hvis du vil hjelpe til med å holde webstedet og irc-kanaler mm. igang, så har du eventuelt mulighet til å donere her:
PS.
Det er mest fordi jeg har sett det, at andre, lignende nettsteder, har hatt muligheten for å donere da, så tenkte jeg at jeg kunne jo prøve det jeg og.
Det er for å dekke utgifter til shell som det heter, å ha nettstedet på og også shell til ‘boter’, som trengs for å holde irc-kanalen, (#johncons på Dal-net), oppe, mm.
Hvis det kommer mye penger, så kommer jeg nok til å kjøpe meg ny laptop, f.eks.
Siden den laptopen jeg bruker nå, er fra 2005, så den trenger ekstra vifte osv., (som den står oppå), for å fungere.
Siden jeg mest bruker den laptopen her til å skrive blogg osv.
Men vi får se hva som skjer.
På forhånd takk for eventuelle donasjoner ihvertfall!
Mvh.
Erik Ribsskog
Jeg leser hva du skriver. Blir ikke overrasket over noe av det du skriver. Kjenner deg såpass godt gjennom bloggen din at jeg kjenner igjen reaksjonen om at det er noe galt med alle andre.
Ja, jeg vet at Blogger er et veldig sterkt medium, og at lettpåvirkelige folk, fort kan bli veldig påvirket, så jeg skjønner det hvis du tror du kjenner meg bra gjennom bloggen.
Og hvis en marsboer hadde dukket opp på jorda, så er det ikke sikkert han hadde blitt så overrasket over det han leste.
Men det betyr ikke at han hadde klart å reflektere over det og sette det i sammenheng.
Men fortsatt lykke til med å lese på johncons-blogg.
Men du burde kanskje lære mer om å lese, (leksikon osv.), før du begynner å skrive for mye offentlig, (dvs. som andre kan lese).
Bare et tips!
Mvh.
Erik Ribsskog
Jeg vet hvordan du har det, Erik. Jeg har lest veldig mye på din blogg og skriveriene som er lagt ut. Rapporter fra div. helseinstitusjoner. Man behøver ikke lese mye av det, før du helt klart forstår hvor landet ligger.
Så før du på heltemodig vis skal belære andre om hvordan man skal oppføre seg, så anbefaller jeg sterkt en sjekk av egne realiteter.
Hvor mange har du anmeldt på bakgrunn av egne konspirasjonsteorier tuftet på luft og fantasi? Hvor mange mennesker rundt deg har ikke du hengt ut med bakgrunn i disse luftslottene du spinner på?
Sett deg ned, prøv og reflekter litt over hva du driver med og sett det sammen. Du vil da se at regnstykket ikke går opp før man foretar en selvransakelse.
Bare et tips og lykke til Erik!
Ja, jeg belærer deg ja.
For denne diskusjonen er om Anna Holmsen og ikke om meg.
Og hvis du ikke en gang skjønner det, så er du så dum at halvparten kunne vært nok.
Du bare skaper deg og gjør deg dum, tenker jeg.
Og da er du en trakassør eller internett-terrorist.
Så sånne folk som deg må Norge leve med.
Stakkars Norge sier jeg.
Mvh.
Erik Ribsskog
Oppsummering:
Ja, nå syntes jeg som samtale-starter, at det var på tide med en oppsummering.
Jeg har rapportert innleggene til Msport nå, for jeg syntes de var usaklige og trakasserende.
(Jeg er ganske ny på Origo, så jeg kjente ikke så godt til den rapporteringsfunksjonen).
Jeg fortsetter med ønske om en saklig og god diskusjon/samtale, hvor man tar mer hensyn til nettiquette osv.
Mvh.
Erik Ribsskog
http://meninger.romerike.no/-/bulletin/show/549652_anna-holmsen-fadder-fra-leirsund-skedsmo
PS.
Jeg har jo skrevet om på bloggen, at hun Marianne Høksaas, gikk med ‘musesmå skritt’, da hun var Team-Leader på Arvato, de siste månedene.
Var hun noe hore, for noen briter der, for eksempel?
Også vil hun ikke at jeg skal få kontroll, for å dekke over dette?
Også bruker hun sine kontakter i Ansgar Gabrielsens slekt, dvs. maktpersoner, for å tulle med meg, sånn at jeg ikke skal få kontroll, for å redde ryktet sitt.
Er det dette som foregår, lurer jeg.
Maktmisbruk på høyt nivå, synes jeg at dette virker som.
Så sånn er det.
Så fy skam til Norge og Sørlandet, (hvis dette er riktig).
Det blir nok aldri noen topp-plasser på anti-korrupsjonslistene, for Norge, etter dette.
Og vel knapt førsteplass på FN’s lister over beste land å bo i heller.
For det er nok ikke Norge, vil jeg si.
Så sånn er nok det, dessverre.
Det finnes nok for mange råtne folk i Norge til det.
Så sånn er nok det.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
Jeg synes det er en uting med folk som legger ut “referat” fra privat samtaler, alt av e-poster fra privat utvekslinger osv. Da er det gjerne noe ‘humbug’ noe sted, vil jeg si. Det er å gå langt over streken vil jeg si. Man skal ikke tulle slik med rettighetene til folk.
Men dette ser du kanskje ikke?
Du kan synes hva du vil.
Men hva jeg skriver om folk, det har du ikke noe med.
Hvis jeg skriver om deg, så har du noe med det.
Men det du gjør, er at du blander nesa di inn i noe du ikke har noe med.
Og det blir så feil, synes jeg.
Men det nytter jo ikke å diskutere med deg.
Og denne diskusjonen hører heller ikke hjemme her, (men kanskje i en diskusjon om yttringsfriheten).
Hvis du vil diskutere slike ting, så start en diskusjon om yttringsfriheten da vel, istedet for å bølle her, med at du at ødelegger samtalen her, med usakligheter og noe jeg tenker på som brøleape-tendenser.
Du diskuterer feil sak på feil sted, vil jeg si.
Så det er sånne som deg som ødelegger for vanlige folk som prøver å diskutere saklig på nettet.
Det er bare like greit å gi opp hele Origo, hvis det bare skal være sånne her avsporinger.
Hvis jeg vil diskutere hva jeg skriver om noen, så vil jeg diskutere det med personen det gjelder.
Og det vil jeg diskutere på et passende sted, og ikke midt inne i en annen diskusjon.
Hvis du ikke skjønner dette, så må du være treg, eller noe.
Men det er nok bare at du ikke vil skjønne, vil jeg si.
Jeg har andre ting jeg skulle ha brukt tida mi på, en å lære deg nettvett.
Kan du ikke lese om Nettiquette, på nettet da.
Her er om nettiquette:
http://en.wikipedia.org/wiki/
Her er om saklighet:
saklig
adj. saklig ( a2) [’sɑːklɪ] som fokuserer på saken, objektiv
http://no.thefreedictionary.
Du må lære deg å fokusere på saken, vil jeg si.
Her er diskusjonen om Annikken Holmsen.
Og ikke om hva jeg skriver.
Og det har ikke du noe med heller.
Du må nesten lese hele leksikon tror jeg, for du er så på jordet.
(For å fleipe litt, får jeg si).
Så lykke til med å bli en mer opplyst person!
Mvh.
Erik Ribsskog
Ja,
det ser ut som at du har slutta å skrive her nå.
Men jeg får ta med en oppdatering, før jeg glemmer det, nå som jeg har vært så irritert over deg, og gått og tenkt på deg, siden du blander deg inn i ting som ikke er din business.
Altså, du har jo ingen bakkekontakt.
Du er som en marsboer, som kommer ned på jorda, og skal kritisere folk som bor der.
Du eier ikke et snev av dannelse, selvinnsikt etter opplysthet.
Er det ikke skya di som er der borte?
Kanskje på tide å hoppe opp på den igjen, der er du vel kanskje mer hjemme?
Erik Ribsskog
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Skatteliste for 1990
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Tue, May 11, 2010 at 4:50 PM | |
|
To: "Nordby, Lise Pernille" <lise.nordby@skatteetaten.no> | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Bursdagshilsen
|
Arild C <arild572@gmail.com> |
Tue, May 11, 2010 at 12:08 PM | |
|
To: eribsskog@gmail.com | ||
| ||
PS.
johncons-blogg er dessverre ikke noen nærradio.
Dere får heller donere litt penger til kampen mot maktmisbruk, og tull med folks rettigheter, fra myndighetene.
Så sånn er det.
Håper folk har forståelse for dette!
Mvh.
Erik Ribsskog
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen