-
PS.
Jeg har jo skrevet om på bloggen, at hun Marianne Høksaas, gikk med ‘musesmå skritt’, da hun var Team-Leader på Arvato, de siste månedene.
Var hun noe hore, for noen briter der, for eksempel?
Også vil hun ikke at jeg skal få kontroll, for å dekke over dette?
Også bruker hun sine kontakter i Ansgar Gabrielsens slekt, dvs. maktpersoner, for å tulle med meg, sånn at jeg ikke skal få kontroll, for å redde ryktet sitt.
Er det dette som foregår, lurer jeg.
Maktmisbruk på høyt nivå, synes jeg at dette virker som.
Så sånn er det.
Så fy skam til Norge og Sørlandet, (hvis dette er riktig).
Det blir nok aldri noen topp-plasser på anti-korrupsjonslistene, for Norge, etter dette.
Og vel knapt førsteplass på FN’s lister over beste land å bo i heller.
For det er nok ikke Norge, vil jeg si.
Så sånn er nok det, dessverre.
Det finnes nok for mange råtne folk i Norge til det.
Så sånn er nok det.
Med vennlig hilsen
Erik Ribsskog
-
Jeg synes det er en uting med folk som legger ut “referat” fra privat samtaler, alt av e-poster fra privat utvekslinger osv. Da er det gjerne noe ‘humbug’ noe sted, vil jeg si. Det er å gå langt over streken vil jeg si. Man skal ikke tulle slik med rettighetene til folk.
Men dette ser du kanskje ikke?
Du kan synes hva du vil.
Men hva jeg skriver om folk, det har du ikke noe med.
Hvis jeg skriver om deg, så har du noe med det.
Men det du gjør, er at du blander nesa di inn i noe du ikke har noe med.
Og det blir så feil, synes jeg.
Men det nytter jo ikke å diskutere med deg.
Og denne diskusjonen hører heller ikke hjemme her, (men kanskje i en diskusjon om yttringsfriheten).
Hvis du vil diskutere slike ting, så start en diskusjon om yttringsfriheten da vel, istedet for å bølle her, med at du at ødelegger samtalen her, med usakligheter og noe jeg tenker på som brøleape-tendenser.
Du diskuterer feil sak på feil sted, vil jeg si.
Så det er sånne som deg som ødelegger for vanlige folk som prøver å diskutere saklig på nettet.
Det er bare like greit å gi opp hele Origo, hvis det bare skal være sånne her avsporinger.
Hvis jeg vil diskutere hva jeg skriver om noen, så vil jeg diskutere det med personen det gjelder.
Og det vil jeg diskutere på et passende sted, og ikke midt inne i en annen diskusjon.
Hvis du ikke skjønner dette, så må du være treg, eller noe.
Men det er nok bare at du ikke vil skjønne, vil jeg si.
Jeg har andre ting jeg skulle ha brukt tida mi på, en å lære deg nettvett.
Kan du ikke lese om Nettiquette, på nettet da.
Her er om nettiquette:
http://en.wikipedia.org/wiki/Netiquette
Her er om saklighet:
saklig
adj. saklig ( a2) [’sɑːklɪ] som fokuserer på saken, objektiv
http://no.thefreedictionary.com/saklig
Du må lære deg å fokusere på saken, vil jeg si.
Her er diskusjonen om Annikken Holmsen.
Og ikke om hva jeg skriver.
Og det har ikke du noe med heller.
Du må nesten lese hele leksikon tror jeg, for du er så på jordet.
(For å fleipe litt, får jeg si).
Så lykke til med å bli en mer opplyst person!
Mvh.
Erik Ribsskog
Ja,
det ser ut som at du har slutta å skrive her nå.
Men jeg får ta med en oppdatering, før jeg glemmer det, nå som jeg har vært så irritert over deg, og gått og tenkt på deg, siden du blander deg inn i ting som ikke er din business.
Altså, du har jo ingen bakkekontakt.
Du er som en marsboer, som kommer ned på jorda, og skal kritisere folk som bor der.
Du eier ikke et snev av dannelse, selvinnsikt etter opplysthet.
Er det ikke skya di som er der borte?
Kanskje på tide å hoppe opp på den igjen, der er du vel kanskje mer hjemme?
Erik Ribsskog
-
Gmail – Skatteliste for 1990

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Skatteliste for 1990
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Tue, May 11, 2010 at 4:50 PM
To:
"Nordby, Lise Pernille" <lise.nordby@skatteetaten.no>
Hei,men kanskje dere har kopi av selvangivelse da.For det står jo på selvangivelsen hvilke firma man jobbet i.Med hilsenErik RibsskogPS.Fødselsnummeret mitt er 250770 30568.2010/5/11 Nordby, Lise Pernille <lise.nordby@skatteetaten.no>Hei
Beklager det sene svaret.
Når det gjelder utskrift fra protukollen
for inntektsåret 1990 må vi ha fødselsnummeret ditt for å vite at vi gir det
riktige opplysninger.Vedrørende hva som kan forventes å få ut
at protukollene så vil det kun være skatteklasse, brutto formue, brutto
inntekt, netto inntekt, skatter med noe mer. Det står ikke i våre protukoller
hvor du jobbet hen eller navnet på firmaet.Med hilsen
Lise Nordby
Førstekonsulent
– publikumsserviceGruppe 4, avd. Oslo
Skatt Øst
Telefon: +47 22 66 18 41
Fra: Bautz, Wenche
Sendt: 25. mars 2010 08:18
Til: Nordby, Lise Pernille
Emne: VS: må eventuelt tas av
skattelister i OSLO Ligningsattest for 1990
Fra: Hansen, May
BrittSendt: 25. mars 2010 08:16
Til: Skatt øst – fellespost
SentralarkivEmne: VS: må eventuelt tas av
skattelister i OSLO Ligningsattest for 1990
Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]Sendt: 24. mars 2010 01:06
Til: Skatt øst – fellespost
Emne: må eventuelt tas av
skattelister i OSLO Ligningsattest for 1990Hei,
jeg jobba på OBS Triaden, i Lørenskog, men bodde i Oslo, i 1990, for
jeg leide et rom, hos min tidligere stefar, fra da jeg bodde i Larvik, Arne
Thomassen, og hans samboer Mette Holter, på Furuset, (men året før bodde jeg på
Abildsø, og kontormulighetene mine var ikke så bra på Furuset, så jeg fikk vel
ikke skifta adresse, de var vel ikke så blide, hvis jeg brukte telefonen mye,
f.eks. Men men).En fredag, som jeg kom hjem fra jobben på OBS, og skulle ha helgefri,
så ble jeg mer eller mindre mot min vilje, dratt med, av min stefar, Arne
Thormod Thomassen, for å rydde et lager hos Forsvarets overkommando, som
sjauer, ved St. Olavs plass vel.For han jobba innen sjauing, som leder, og mangla folk.
Så da hadde jeg ikke noe valg, fikk jeg høre, 'jo da, du skal bli med å
jobbe', fikk jeg høre.Og jeg var vel litt redde for dem, siden hu Mette Holter hadde vært i den
italienske mafiaen, og hadde tre barn med en i Ancona-familien, i USA.Jeg måtte sikkerhetsklareres, sa min tidligere stefar, da vi kom til
Forsvarets overkommando der.Og det gikk greit, jeg ble sikkerhetsklarert.
Men jeg husker ikke hva det firma het.
Vi jobba fredag, hele lørdag utover kvelden, og også lenge på søndagen, med å tømme
det lageret da.De andre syntes at jeg var morsom, siden jeg var ny, og jeg var nesten som en
maskott der, og de lot meg kjøre en truck inne i gangene hos Forsvarets
overkommando, og jeg var så trøtt og sliten, for jeg hadde hatt full
arbeidsuke, allerede på fredagen, så jeg sovna nesten og kræsja i en dørkarm,
helt til slutt på søndagen.Men han tidligere stefaren min døde nesten, for jeg og han måtte stå
oppå trucken, og holde fast noe greier, og da kom det en stålbjelke, som
hverken sjåføren eller Arne Thormod så, så jeg måtte klappe han på hue, og da
så han bjelken og dukka.Hvis ikke så hadde han nok blitt alvorlig skada eller død, er jeg redd, for å
få en sånn bjelke rett i hue, i 10-20 km/timen, eller hva det var, det er nok
ikke så artig.Så jeg lurer på om de folka i det firma var lugubre, for jeg synes at
de foreldra til halvbroren min kunne være litt lugubre da.Jeg var jo bare 20 år, og prøvde å oppføre meg høflig, siden jeg fikk leie et
rom for 1000 i måneden, hos dem, men det var jo ikke så bra da, synes jeg, at
de omtrent tvang meg til å jobbe.Det likte jeg egnetlig ikke, men jeg var litt sånn fastlåst, siden jeg leide av
dem.Men hadde det vært mulig å fått tak i en ligningsattest, fra 1990, hvor det
burde stå hva det firmaet heter, hvor jeg jobbet som sjauer, hos Forsvarets
overkommando.På forhånd takk for hjelp!
Mvh.
Erik Ribsskog
Adresse:
Flat 3
5 Leather Lane
Liverpool
GB-L2 2AE
Storbritannia
-
Gmail – Bursdagshilsen

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Bursdagshilsen
Arild C
<arild572@gmail.com>
Tue, May 11, 2010 at 12:08 PM
To:
eribsskog@gmail.com
Hei Erik,en fast leser av bloggen din heter Gro. Hun har bursdag i dag. Kunne du spandert en linje i en bloggpost i dag til en liten hilsen?Da blir hun veldig glad!Mvh,
ArildPS: På tross av navnet har hun ingenting med Arbeiderpartiet å gjøre.
PS.
johncons-blogg er dessverre ikke noen nærradio.
Dere får heller donere litt penger til kampen mot maktmisbruk, og tull med folks rettigheter, fra myndighetene.
Så sånn er det.
Håper folk har forståelse for dette!
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Jeg sa at jeg hadde bare £300, (og ikke £365), siden han ikke ringte igår.
Og steikeovnen ikke har virka på ca. et år.
(George ringte meg på mobil idag, nemlig, så nå har jeg mobilnummeret hans.
Så nå slipper jeg å løpe fram og tilbake til banken hele tida.
Hvis han ikke dukker opp på den avtalte datoen nå, så kan jeg ringe på mobil og høre hva som skjer.
Selv om denne måten å betale husleia på ikke er så bra.
Men da kan jeg kanskje bare si at jeg går og betaler i banken, eller noe.
Vi får se).
Han skulle også sende noen til å fikse steikeovnen.
For jeg klagde på at jeg alltid pleide å spise pizza i Norge, men det er problematisk her.
Han sa også at Lorna nok ikke kom til å bli fornøyd, siden jeg bare betalte £300.
Men hu er så dårlig til å fikse ting, klagde jeg.
Hu fiksa ikke varmtvannsberederen, (på to år, eller noe, vel), og steikovnen har ikke virka på over et år vel.
Noe sånt.
Så nå håper jeg at jeg skal få steikeovn her også.
Da vil leiligheten bli som ny igjen, mer eller mindre.
Eller bedre enn da jeg flytta inn faktisk.
For jeg har jo også kjøpt oppvaskmaskin her, i mellomtiden.
Så den er mye bedre denne leiligheten her, enn den jeg hadde i Oslo, vil jeg si.
For den her leiligheten er to-tre ganger så stor, eller noe, i forhold til Rimi-leiligheten, jeg hadde på St. Hanshaugen.
Så det er ikke dårlig bare det.
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Her er mer om dette:
PS 2.
Det er varmeelementet, inni steikeovnen, som ikke virka.
Og hun Lorna sendte reperatører, for å fikse ovnen, (og vaskemaskinen), for over et år siden vel.
Men han klarte ikke å fikse noen ting, så jeg kjøpte ny vaskemaskin.
(For jeg måtte jo ha reine klær).
Men, steikeovnen har ikke virket, det siste året.
Men, jeg sendte Lorna e-post og sa at jeg skulle kjøpe ny steikeovn også.
Men det er ikke en sånn gammeldags steikeovn.
Det er en som er todelt, sånn at den er integrert i kjøkkenskapene.
Så jeg trenger ikke en ny kokeplate-del.
Men, jeg trengte bare en sånn steikeovn-del, (som man kan få kjøpt for seg).
Så skulle jeg prøve å skjønne hvordan jeg bytta en sånn del da, (for jeg har alltid pleid å hatt gammeldagse steikeovner, som står for seg, i en del).
Men da gikk døra av gitt.
Så derfor er døra også ødelagt.
For jeg prøvde å ta ut hele den delen, for jeg skulle liksom kjøpe ny.
Men, så begynte plutselig han George å dukke opp på døra her, før jeg fikk kjøpt ny steikeovn og ny sofa.
Og da var han så stressa, og jeg fokuserte på å få fiksa varmtvannsberederen.
Og det var uforberedt, så det var kanskje ikke så ryddig her da.
For det er jo ikke alltid leiligheten er så rydda, at man vil ha en husvert inn på kjøkkenet, mener jeg.
Men men.
Så det med ny steikeovn, det rant ut i sanden, ifjor, siden husvert-firmaet, begynte å sende en sånn husleieinnkrever på døra.
Så Imperial Properties, de brøt egentlig den avtalen vi hadde ifjor, vil jeg si.
(Eller avtale og avtale, jeg sendte ihvertfall e-poster om dette, som Lorna ikke svarte på).
Men jeg fikk ihvertfall kjøpt ny vaskemaskin og ny oppvaskmaskin, ifjor.
Og han George fikk fiksa varmtvannsberederen.
Og nå klarer vi kanskje å få fiksa steikeovnen også.
Så det ordner seg kanskje på et vis.
Vi får se.
Selv om jeg har litt problemer med å samarbeide med hu Lorna.
Og selv om han George, omtrent aldri dukker opp på de dagene han avtaler.
Så sånn er det.
Bare noe jeg tenkte på.
Så vi får se hva som skjer.
Vi får se.
-
Jeg fikk tak i min fadder Annikken Holmsen nå.
(Hun ble tidligere også kalt Anne og muligens også Anna Holmsen, men hun sa på telefon, at hun kaller seg Annikken nå, for det er hennes egentlige navn).
Hun har flyttet til Sverige nå, med hemmelig telefonnummer, siden hennes datter Dagny bor der, med samboer og to barn.
Og det var visst noe krøll med en tidligere ektemann fra færøyene, har andre i slekta til min morfar, Johannes Ribsskog, sagt til meg.
En annen i slekta, fra Vestlandet, Bjørn Ribsskog, drev nemlig med noe slektsforsking, som jeg huska at han sendt om til min mormor, i Nevlunghavn, i 2002.
Og han sendte meg det, og da klarte jeg å spore opp min fadder, (som er min morfars niese), gjennom min morfars nevø, Ola Øyvin Ribsskog, pensjonert rektor i Bærum, og sønn av Øyvin Ribsskog, forfatter og tidligere lensmann i Aurskog.
Annikken er også datter av Dagny Holmsen f. Ribsskog, fra Fjellhamar), (min morfars storesøster), som ble norgesmester i matlaging, på 70-tallet, da hun vant nitimens konkurranse om Norges beste fårikål, som ble valgt Norges nasjonalrett, i den konkurransen, (fant jeg i VG’s tekstarkiv).
Men Annikken Holmsen, visste ikke hvem han Bjørn Gunnar Ganger var, som skrev svar i en kommentar, ovenfor, i denne samtalen.
Og jeg skrev også e-post til Ganger, men han svarte ikke.
Men han har vel vært i nyhetene, i forbindelse med en skandale i vannverket i Skedsmo, eller noe, var det ikke sånn?
(Jeg bor i England nemlig, så jeg følger ikke helt med).
Så han har kanskje mye å gjøre?
Søsteren, Ingrid Helga Holmsen, bor i Strømmen, og har hatt problemer, siden hun ble overkjørt, som tennåring, når hun var ute med sykkelen, og fikk styret på sykkelen inn i hodet.
(Så det er kanskje en forbannelse, i denne Dørumsgaard-slekten, som jeg lurer på om er etter Noah, at CIA/amerikanerne/de kristne, ikke liker denne slekten, lurer jeg på).
Hun fikk psykose, etter at hun fødte en sønn på sykehuset, og fikk så nerveproblemer, og spiser nå mye mat, så hun veier 300 kg., eller noe, visstnok, hun Ingrid Helga Holmsen, som bor i Strømmen.
Jeg har jo en tremenning, som bor på Hanaborg, Øystein Andersen.
(Som har tulla med meg en del, gjennom årene, tilbudt meg kriminelle jobber, som ansvarlig for ulovlige pokerautomater, osv).
Men ØA er sønn av min fars kusine.
Og hun Annikken Holmsen, min fadder, er min mors kusine.
Så det var litt rart, syntes jeg, at min mors og min fars slekt, skulle møtes i Fjellhamar/Hanaborg, i Lørenskog, siden ingen av de slektene er derfra vel.
Men men.
Bare en oppdatering om denne jakten.
(Selv om ikke så mange svarte).
Mvh.
Erik Ribsskog
Kommentarene under er nye siden du sist var innom.
Jeg synes det er en uting at folk skal blande seg opp i ting som ikke er deres business.
Hvis det hadde vært deg jeg hadde skrevet om, så hadde jeg skjønt det.
Sånne ‘stråmenn’, som skal være indignert ‘på vegne av andre’, da er det gjerne noe ‘humbug’ noe sted, vil jeg si.
Hvis du plager meg med sånne usaklige ting, så er det trakassering, mener jeg.
Du går over streken her.
Du får klage til foreldrene dine siden de ikke ga deg noen bra oppdragelse.
Erik Ribsskog
http://meninger.romerike.no/-/bulletin/show/549652_anna-holmsen-fadder-fra-leirsund-skedsmo
-
01[19:57] Lovenskiold39 is ~fossum@61.85-200-143.bkkb.no * Gjemt01[19:57] Lovenskiold39 on #johncons01[19:57] Lovenskiold39 using serverbuffet.wa.us.dal.net www.serverbuffet.com – Bandwidth Bonanza!01[19:57] Lovenskiold39 End of /WHOIS list.–[19:58] <autoPass> hvordan smaker doritos med lime?[19:58] <autoPass> litt større utbud av smaker i england virker det som01[19:58] <@john_cons> det smaker vel tortilla-chips med lime vel01[19:58] <@john_cons> litt syrlig vel[19:59] <autoPass> jo, men er det godt?01[19:59] <@john_cons> de er egentlig ment å brukes med dip de01[19:59] <@john_cons> ja, helt grei01[19:59] <@john_cons> men hvis man ikke har sånn salsa dip01[19:59] <@john_cons> så tror jeg de med mer smak er bedre01[19:59] <@john_cons> f.eks. den orange01[19:59] <@john_cons> tangy cheese, heter den01[19:59] <@john_cons> noe sånt[19:59] <autoPass> har du smakt noe pÃ¥legg som heter marmite?01[20:00] <@john_cons> ja, jeg har ikke smakt det, men jeg vet hva du mener01[20:00] <@john_cons> det er noe sånn gjær-basert pålegg, eller hva det heter[20:00] <autoPass> tror aldri jeg har smakt noe verre pÃ¥ brødskiva01[20:00] <@john_cons> ikke gjær kanskje01[20:00] <@john_cons> jeg har ikke turt å prøve den enda[20:00] <autoPass> jo gjær tror jeg og det var01[20:00] <@john_cons> har ikke blitt frista01[20:00] <@john_cons> men jeg vet det er mye spist i england01[20:00] <@john_cons> det er nesten nasjonalpålegget dems[20:00] <autoPass> det kunne blitt en artig blogpost01[20:01] <@john_cons> sikkert noe fra krigen, eller noe
01[20:01] <@john_cons> ja kanskje det, vi får se01[20:01] <@john_cons> matgreiene er liksom ikke hovedprioriteten på bloggen[20:01] <autoPass> jeg trodde makrell i tomat bare fantes i norge jeg[20:01] <autoPass> nei, det er jo ikke det bloggen handler om da[20:01] <autoPass> men det er likevel artig Ã¥ lese01[20:01] <@john_cons> det stod på wiki at makrell i tomat var vanlig i england og norden01[20:02] <@john_cons> ja, jeg får se, kanskje jeg kjøper marmite en dag, vi får se01[20:02] <@john_cons> kanskje jeg skulle eksportere det til norge01[20:02] <@john_cons> vi får se[20:03] <autoPass> jeg kjenner meg pÃ¥ en mÃ¥te litt igjen av historiene fra militæret[20:03] <autoPass> der var det alltid noen som skulle gjøre seg store ved Ã¥ gjøre andre smÃ¥
[20:03] <autoPass> glad jeg er ferdig med denslags gitt[20:03] <autoPass> jeg var inne i 88-89[20:03] <autoPass> aldri vært pÃ¥ rep[20:03] <autoPass> ikke i HV heller01[20:03] <@john_cons> åkey, litt før meg da01[20:04] <@john_cons> ok, jeg fikk vel stort sett være i fred på fritida, men det fantes enkelte untak01[20:04] <@john_cons> pleide å gå inn til elverum noen ganger, og se der osv., for å få litt variasjon fra leiern01[20:04] <@john_cons> og vi pleide å feste hver torsdag[20:04] <autoPass> torsdager nÃ¥r lønna kom ja01[20:04] <@john_cons> hvor var du i militæret da01[20:04] <@john_cons> ja stemmer det[20:05] <autoPass> var pÃ¥ Helgelandsmoen[20:05] <autoPass> vÃ¥penteknisk[20:05] <autoPass> hønefoss[20:05] <autoPass> bar vanlig fotsoldat01[20:05] <@john_cons> en kamerat av meg var på en mo i hønefoss01[20:05] <@john_cons> men det var vel året etter01[20:05] <@john_cons> han var hovedtillitsvalgt01[20:05] <@john_cons> magne winnem01[20:06] <@john_cons> er det fler leire i hønefoss?[20:06] <autoPass> han har du skrevet en del om ja[20:06] <autoPass> det er tre leire rundt hønefoss[20:06] <autoPass> husker ikek hva de andre heter01[20:06] <@john_cons> ja, det var nok ikke helgelandsmoen01[20:06] <@john_cons> en av de andre da sikkert01[20:06] <@john_cons> du følger med på bloggen01[20:06] <@john_cons> er det noe spesiell grunn til at du leser så mye eller[20:06] <autoPass> stort sett hver dag01[20:06] <@john_cons> du kan alt på rams virker det som01[20:06] <@john_cons> okey01[20:06] <@john_cons> ikke dårlig[20:07] <autoPass> det begynte helt tilfeldig01[20:07] <@john_cons> nå lager jeg noe sånn burger her01[20:07] <@john_cons> brgb01[20:07] <@john_cons> brb[20:07] <autoPass> nÃ¥r ma har lest bloggen din en stund blir man jo litt engasjert da[20:07] <autoPass> hva er brb?[20:08] <autoPass> http://hubpages.com/question/17328/whats-the-meaning-of- lol–lmao–rofl–brb–afk–ty- -thx–and-np-in-hubpages [20:08] <autoPass> be rigt back skjønte jeg nÃ¥ :-901[20:12] <@john_cons> ok, spørrekonkurranse da01[20:12] <@john_cons> hvis jeg har mye penger idag, hva har skjedd da?[20:13] <autoPass> fÃ¥tt arven?[20:13] <autoPass> bra bestemoren din01[20:13] <@john_cons> nope[20:13] <autoPass> vunnet pÃ¥ betting?01[20:13] <@john_cons> nope[20:14] <autoPass> George kom som vanlig ikke til avtalt tid for Ã¥ hente husleia01[20:14] <@john_cons> helt riktig!01[20:14] <@john_cons> 10 poeng01[20:14] <@john_cons> han skulle ha vært her idag kl 1501[20:14] <@john_cons> så da bruker jeg av husleia på Tesco osv01[20:14] <@john_cons> siden han er så idiot[20:15] <autoPass> men hva skjer nÃ¥r han dukker opp og du ikek har penger?01[20:15] <@john_cons> jeg betaler bare for den tida som er igjen til neste leie01[20:16] <@john_cons> jeg sier bare at jeg får penger da og da01[20:16] <@john_cons> (men jeg skjønner ikke hvorfor han ikke kommer for å hente pengene)01[20:16] <@john_cons> forrige gang han var her, så ga jeg han mobilnummeret mitt01[20:16] <@john_cons> jeg reiv ut en side av min syvende sans01[20:16] <@john_cons> min likevel så ringer han ikke, når han ikke kommer01[20:16] <@john_cons> forstå det den som kan[20:16] <autoPass> rart i og med at det er buisinessen dems01[20:17] <@john_cons> ja01[20:17] <@john_cons> jeg har også overhørt, fra noen folk, i 2007, (sivil-politi?), at jeg ikke er ment å betale leie[20:17] <autoPass> hav skal du kjøpe pÃ¥ Tesco da01[20:17] <@john_cons> nei, jeg har vært der[20:17] <autoPass> kjøpte du noe spes?01[20:19] <@john_cons> ja, sånne her kjøpte jeg01[20:19] <@john_cons> to for £2.5001[20:19] <@john_cons> http://farm2.static.flickr.com/1420/4596469162_ a9c46633e7_b.jpg 01[20:19] <@john_cons> altså drøye 20 kroner01[20:19] <@john_cons> for to[20:19] <autoPass> det er utrolig billig for meg som er vant med norske priser[20:20] <autoPass> ser ganske sundt ut og01[20:20] <@john_cons> det er ren kyllingfilet01[20:20] <@john_cons> ja, tror det nok må være ren kyllingfilet01[20:20] <@john_cons> så digg og sundt og billig01[20:20] <@john_cons> man kan få to burgere for £1 og på tesco01[20:20] <@john_cons> men det er mer tvilsomt storfekjøtt men01[20:20] <@john_cons> men det er ikke alltid jeg har råd til de bra her, siden jeg er arbeidsledig01[20:20] <@john_cons> men men[20:21] <autoPass> sikkert ikke verre enn det du fÃ¥r tak i norge[20:21] <autoPass> etter Ã¥ ha betalt husleia, hva har du typisk Ã¥ rutte med da?01[20:21] <@john_cons> jeg vet ikke, i norge, så synes jeg at f.eks. kjøttdeig osv., er bedre enn i england01[20:21] <@john_cons> det er kanskje 200-300 i uka til mat01[20:21] <@john_cons> i norske01[20:21] <@john_cons> noen ganger kanskje bare 100-20001[20:21] <@john_cons> men det er billigere her da01[20:22] <@john_cons> så det går akkurat greit01[20:22] <@john_cons> men jeg har ikke så mye penger til klær f.eks. akkurat01[20:22] <@john_cons> men men01[20:22] <@john_cons> så siden jeg lever på 100-200 kroner i uka, til vanlig, så pleier å ta av husleia, når han george er forsinka, siden jeg har overhørt at jeg egentlig ikke skal betale leie[20:22] <autoPass> nei, du skrev et eller annet om at du skulle farge jakka di pÃ¥ nytt (eller er det jeg som husker feil)01[20:23] <@john_cons> ja, jeg gjorde faktisk det01[20:23] <@john_cons> jeg kjøpte farge på nettet[20:23] <autoPass> hvorfor skal du ikke betale husleie01[20:23] <@john_cons> den jakka er fra 2005, så snart fem år gammel01[20:23] <@john_cons> han kommer jo ikke for å hente leia som avtalt01[20:23] <@john_cons> nei jeg vet ikke01[20:23] <@john_cons> kanskje noe pga. arvato-saken01[20:23] <@john_cons> eller fordi jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian'01[20:23] <@john_cons> kanskje politiet har laget noe hemmelig ordning bak ryggen på meg?01[20:24] <@john_cons> jeg synes også de sa at de ikke ville fortelle meg hva som har skjedd, for orka ikke eventuell skriking01[20:24] <@john_cons> noe sånt[20:24] <autoPass> for Ã¥ være ærlig sÃ¥ skjønner jeg ikke hva du har gjort galt for Ã¥ bli forfulgt av mafia eller andre[20:24] <autoPass> virker ikke som om du har vært 'drittsekk'01[20:24] <@john_cons> kanskje det er noe med slekta mi, jeg vet ikke[20:24] <autoPass> men det finnes mafia i alle land i dag[20:25] <autoPass> uten at jeg vet all verden om det01[20:25] <@john_cons> men står det i avisa?[20:25] <autoPass> mafia eller organisert kriminalitet01[20:25] <@john_cons> ja, kanskje, men folk må vite hva som foregår, mener jeg01[20:25] <@john_cons> hvem er det som menes, når folk i oslo sier 'mafian', f.eks.[20:25] <autoPass> vet ikke[20:26] <autoPass> kan vel være mye01[20:26] <@john_cons> ja, det kan sikkert være mye[20:26] <autoPass> norge er jo ikke sÃ¥ uskyldig som det var nÃ¥r vi var smÃ¥[20:26] <autoPass> pÃ¥ 70 tallet01[20:26] <@john_cons> men da må politiet forklare da, for de vet vel mer om sånt, enn vanlige folk gjør[20:26] <autoPass> eller 60 tallet som jeg er født i01[20:26] <@john_cons> nei, men i usa og italia, så skriver de jo i avisene, om problemene01[20:27] <@john_cons> man må jo i det minste ha åpenhet i samfunnet01[20:27] <@john_cons> om hva som foregår01[20:27] <@john_cons> sånn at vanlige folk kan orientere seg[20:27] <autoPass> i sverige er det i hvert fall noe med albanere sa en kar til meg[20:27] <autoPass> han jobbet pÃ¥ Volvo utenfor Gøteborg01[20:28] <@john_cons> ja, det har jeg også lest, at den albanske mafian er sterke i gøteborg osv[20:28] <autoPass> onkelen til faren min var for resten frimurer. det viste jeg ikke før etter at han var død[20:28] <autoPass> det var vist ikke noe han snakket om[20:29] <autoPass> han bodde i arendal og jeg traff han bare en gang nÃ¥r jeg var 14-15[20:29] <autoPass> var vistnok høyt pÃ¥ strÃ¥ i den organisasjonen01[20:29] <@john_cons> okey[20:29] <autoPass> de rotter seg sammen de folka der01[20:29] <@john_cons> ja, jeg aner ikke hva de frimurerne driver med01[20:29] <@john_cons> ja, det gjør de nok[20:29] <autoPass> gjør hverandre tjenester osv.[20:29] <Lovenskiold39> for Ã¥ si det pÃ¥ den mÃ¥ten[20:30] <Lovenskiold39> det stÃ¥r andre bak01[20:30] <@john_cons> en jeg var i militæret sammen med, han har også blitt frimurer nå01[20:30] <@john_cons> ketil johani frydenlund[20:30] <autoPass> hva mener du med at det stÃ¥r andre bak01[20:30] <@john_cons> han var purk i oslo, da jeg jobba i oslo, og purk i ski, da jeg jobba i ski01[20:30] <@john_cons> og nestlagfører for meg i militæret01[20:30] <@john_cons> og han var en av de som pleide å spille monopol med løvenkiold i troppen01[20:31] <@john_cons> han er også i en johaness-losje01[20:31] <@john_cons> så jeg lurer på om han, (og løvenskiold), har bånd til johanitter-ordenen?[20:31] <autoPass> jeg hadde ikke hørt om denne johanitter ordenen før jeg leste bloggen din[20:31] <autoPass> hva driver de med i grunn01[20:32] <@john_cons> nei, jeg hadde ikke hørt om dem jeg heller, før jeg tilfeldigvis fant at noen i slekta til min fars samboer-dame, var med i den ordenen01[20:32] <@john_cons> jeg vet ikke, skal jeg være ærlig01[20:32] <@john_cons> de driver noe sykehus og sånn01[20:32] <@john_cons> det er visst det samme som malteserordenen01[20:32] <@john_cons> bare at den heter johanitterordenen, i protestantiske land01[20:33] <@john_cons> malteserordenen skal visst være linket til blackwater osv[20:33] <autoPass> ok, da snakker vi om svin med en gang01[20:33] <@john_cons> det sikkerhetsfirmaet som har fått dårlig presseomtale i irak osv01[20:33] <@john_cons> ja, de driver nok med mye annet og01[20:33] <@john_cons> før måtte man være adelig, for å bli medlem01[20:34] <@john_cons> men nå har de visst begynt å gjøre unntak, ettersom jeg skjønte[20:34] <autoPass> løvenskiold er ikke adelige, men det viste du sikkert allerede01[20:34] <@john_cons> det er min stesøsters bror, bjørn humblen, og hans ekskone, nadine humblen, fra vestlandet, som er/har vært i johanitterordenen[20:34] <Lovenskiold39> tull01[20:34] <@john_cons> jeg får sjekke på wiki01[20:34] <@john_cons> brb01[20:36] <@john_cons> jo, de er adelige, ser det ut som:01[20:36] <@john_cons> Sønnen Herman Leopoldus d.y. (død 1750) ble meget rik og samlet store eiendommer i Telemark og i Danmark, bl.a. Fossum jernverk med Fossum hovedgård ved Skien som fortsatt er i slektens eie. Han ble adlet av den dansk-norske unionskongen 6. november 1739 med barn og etterkommere.01[20:36] <@john_cons> http://no.wikipedia.org/wiki/L%C3%B8venskiold 01[20:36] <@john_cons> men men[20:36] <autoPass> ikke nÃ¥ lengre01[20:37] <@john_cons> men de var visst ikke så fine som gjedde[20:37] <autoPass> siden adelen er avskaffet i norge01[20:37] <@john_cons> 'de tyske løvenskold og de', sa min mormor01[20:37] <@john_cons> nei det er jo sant01[20:37] <@john_cons> men kanskje de er medlemmer i den danske johanitterordenen, f.eks.01[20:37] <@john_cons> hvem vet[20:37] <autoPass> er han tybring-gjedde en ekte eller falsk gjedde01[20:37] <@john_cons> han er en tybring-gjedde01[20:37] <@john_cons> dvs. at han er egentlig en tybring01[20:38] <@john_cons> men han er i slekt med en gjedde, gjennom ekteskap[20:38] <autoPass> ok01[20:38] <@john_cons> men den gjedde-linjen døde ut01[20:38] <@john_cons> og da skiftet han navn fra tybring til tybring-gjedde01[20:38] <@john_cons> siden gjedde var så fint01[20:38] <@john_cons> det samme som jeg har tenkt til01[20:38] <@john_cons> jeg er jo i slekt med adeler, gjennom ekteskapSession Close: Mon May 10 20:39:00 2010
03[20:42] * johncons-bot sets mode: +o cons_02[20:42] * @john_cons (~vbeider@host86-150-137-1.range86-150.btcentralplus.com ) Quit (Read error: Operation timed out )03[20:42] * cons_ is now known as john_cons[20:42] <autoPass> ok, men du er john_cons og ikke en som kødder med nick?01[20:43] <@john_cons> ja, du ser jo at jeg fikk op
[20:43] <autoPass> ja, det er rett01[20:43] <@john_cons> det er fordi det er mine boter01[20:43] <@john_cons> hva skulle jeg si01[20:43] <@john_cons> hva driver du med til vanlig da autoPass[20:43] <autoPass> jeg har gÃ¥tt pÃ¥ yrkesskolen pÃ¥ elektro[20:44] <autoPass> driver med litt forskjellig, men har reparert elktroutstyr[20:44] <autoPass> i et firma som heter Infocare[20:44] <autoPass> nÃ¥ studerer jeg data[20:44] <autoPass> selv om jeg er vel voksen02[20:44] * Sjarlatan (Grusenberg@241.165.34.95.customer.cdi.no ) Quit (Read error: Operation timed out )01[20:44] <@john_cons> ok, på hio iu eller?[20:44] <autoPass> nei, HIST[20:44] <autoPass> men jeg er nettstudent01[20:45] <@john_cons> høyskolen i sør trøndelag ja01[20:45] <@john_cons> åja[20:45] <autoPass> jepp01[20:45] <@john_cons> åssen er det da?01[20:45] <@john_cons> hvilken grad får du?[20:45] <autoPass> om et Ã¥r er jeg bachelor om alt gÃ¥r etter planen[20:45] <autoPass> men da har jeg brukt fem Ã¥r da01[20:45] <@john_cons> ok, ikke dårlig01[20:45] <@john_cons> har du jobba ved siden av da?[20:45] <autoPass> jeg tenker pÃ¥ Ã¥ fÃ¥ jobb i det offentlige etter hvert01[20:46] <@john_cons> det virker jo som at du har bra språkferdigheter osv01[20:46] <@john_cons> ok[20:46] <autoPass> bedre oppsigelsesvern osv[20:46] <autoPass> ikke at jeg er sosialist eller noe sÃ¥nt, men[20:46] <autoPass> det er billig Ã¥ studere der og[20:46] <autoPass> relativt sett da01[20:46] <@john_cons> nei, det er jo opptil hver enkelt det[20:46] <autoPass> betaler 4500 kroner for hvert fag[20:47] <autoPass> siden jeg er nettstudent da[20:47] <autoPass> ellers er det gratis01[20:47] <@john_cons> ok01[20:47] <@john_cons> hvordan er forelesningene da[20:47] <autoPass> de er ikke sÃ¥ veldig bra01[20:47] <@john_cons> er det lærer man kan kontakte?01[20:47] <@john_cons> ok[20:47] <autoPass> jeg kan finne fram det til deg og kanskje maile deg01[20:47] <@john_cons> ok, det er ikke så farlig01[20:48] <@john_cons> jeg får ikke studielån likevel01[20:48] <@john_cons> lånekassa kødder med meg01[20:48] <@john_cons> men men01[20:48] <@john_cons> men bachelor er jo bra, da kan man jo få en karriære f.eks.[20:48] <autoPass> du er i en litt 'dead lock' har jeg skjønt01[20:48] <@john_cons> men det er ikke jeg så god på[20:48] <autoPass> det med lÃ¥nekassa01[20:48] <@john_cons> ja, det er hos kunnskapsdepartementet01[20:49] <@john_cons> jeg hadde egentlig krav på studielån, men de bare begynte å tulle01[20:49] <@john_cons> de tulla også da jeg studerte i sunderland[20:49] <autoPass> du har jo studert nok til at du vel kanskje skulle hatt en bachelor nÃ¥01[20:49] <@john_cons> så det må være noe nettverk, tror jeg, som tuller, som også er i lånekassa01[20:49] <@john_cons> ja, jeg har egentlig de fagene som trengs01[20:49] <@john_cons> vil jeg si, selv ihvertfall01[20:49] <@john_cons> for en bachelor01[20:49] <@john_cons> men hio ga meg bare en høyskolekandidatgrad01[20:50] <@john_cons> men jeg fikk en grad ihvertfall01[20:50] <@john_cons> det er kanskje ikke så mye å henge seg opp i[20:50] <autoPass> hvilken grad har du?01[20:50] <@john_cons> høgskolekandidat01[20:50] <@john_cons> i it01[20:50] <@john_cons> fra hio[20:50] <autoPass> det er vel etter to Ã¥r om jeg husker riktig det01[20:50] <@john_cons> jepp stemmer01[20:50] <@john_cons> 120 studiepoeng01[20:51] <@john_cons> eller hva de heter[20:51] <autoPass> hva med det php kurset du skrev om. fikk du det?01[20:51] <@john_cons> og jeg hadde 150-160 eller noe01[20:51] <@john_cons> nei, liverpool community college tulla[20:51] <autoPass> er dte noen sjanse for at du kan fÃ¥ det senere?01[20:51] <@john_cons> ja kanskje, vi får se[20:51] <autoPass> eller andre relevante kurs kanskje01[20:51] <@john_cons> jeg fikk et kurs i basic food hygiene01[20:52] <@john_cons> men det var jo bare som noe tull egentlig01[20:52] <@john_cons> gjennom en organisasjon som het jet01[20:52] <@john_cons> ja, jeg er jo i nito01[20:52] <@john_cons> så jeg kan kanskje få noen kurs gjennom de
[20:52] <autoPass> det sÃ¥ jeg og jeg mÃ¥ si at det at du tar det du gjør seriøst er et kvalitetstegn01[20:52] <@john_cons> jaja, det er jo bare for å komme seg litt ut av leiligheten egentlig[20:53] <autoPass> jo, men uansett01[20:53] <@john_cons> man kan jo ikke bare sitte hjemme hele tida, selv om man er arbeidsledig01[20:53] <@john_cons> jaja, det er jo greit å få meg seg variert lærdom da01[20:53] <@john_cons> man kan jo lære noe på sånne kurs og01[20:53] <@john_cons> som man får med seg01[20:53] <@john_cons> men men[20:53] <autoPass> synd du ikke fikk en fot innenfor databransjen, for det er det det handler om. være heldig med timing altsÃ¥01[20:53] <@john_cons> ja, det er mulig01[20:53] <@john_cons> jeg er jo i en sånn situasjon01[20:54] <@john_cons> at jeg prioriterer å stå opp for rettighetene mine
[20:54] <autoPass> husker selv pÃ¥ begynnelsen av nittitallet hvor hÃ¥pløst det var Ã¥ fÃ¥ jobb01[20:54] <@john_cons> så jobbting er bare sekundært nå, vil jeg si[20:54] <autoPass> jeg vet ikke sÃ¥ mye om det med rettigheter i grunn, men du hadde jo rettigheter som ble tatt i fra deg allerede som niÃ¥ring01[20:54] <@john_cons> jo det var da jeg havna i rimi[20:54] <autoPass> litt dÃ¥rlig start det da01[20:54] <@john_cons> jo da, så jeg har jo blitt tulla med hele livet
01[20:54] <@john_cons> og blir fortsatt tulla med01[20:54] <@john_cons> så jeg vil jo prøve å få rettighetene mine01[20:55] <@john_cons> og jeg vil jo gjerne vite hva som foregår01[20:55] <@john_cons> før jeg går videre, som en vanlig person01[20:55] <@john_cons> nå er jeg jo i et slags limbo01[20:55] <@john_cons> eller hva man skal kalle det
01[20:55] <@john_cons> jeg er jo ikke i en vanlig livssituasjon[20:56] <autoPass> det er viktig Ã¥ leve et litt vanlig liv og da. høre pÃ¥ musikk, lese etc.[20:56] <autoPass> ellers sÃ¥ har de andre mer taket pÃ¥ en tror jeg01[20:56] <@john_cons> jaja selvfølgelig, man må jo prøve å få litt avkobling01[20:56] <@john_cons> ja nettopp01[20:57] <@john_cons> man må prøve å ikke havne ut av balanse01[20:57] <@john_cons> for da mister man lett kontrollen[20:57] <autoPass> hva ville egentlig faren din nÃ¥r han ringte sÃ¥ mye?[20:57] <autoPass> den gangen?01[20:57] <@john_cons> så det er som at jeg balanserer på en veldig tynn line, vil jeg si01[20:57] <@john_cons> han prata noe om søstra mi01[20:57] <@john_cons> som jeg hadde kutta ut01[20:57] <@john_cons> jeg sa jeg ville ikke kontakte søstra mi01[20:57] <@john_cons> og han ga seg ikke01[20:57] <@john_cons> og ringte til alle døgnets tider, også om natta01[20:58] <@john_cons> så da fikk jeg nok av han og, og meldte han til purken for telefonsjikane[20:58] <autoPass> kanskje han hadde drukket nÃ¥r han ringte om natta?01[20:58] <@john_cons> han lot meg jo bo alene fra jeg var ni år og så01[20:58] <@john_cons> så da ble det litt mye01[20:58] <@john_cons> men men01[20:58] <@john_cons> jeg vet ikke, han ringte jo 10-12 ganger, etter at jeg sa at jeg ikke ville ha mer med han å gjøre01[20:59] <@john_cons> jeg ringte også hans stedatter christell01[20:59] <@john_cons> og hun skulle si fra til han, at han måtte slutte å ringe hele tida01[20:59] <@john_cons> men han slutta ikke[20:59] <autoPass> kanskje han skammer seg over at han lot deg bo alene01[20:59] <@john_cons> så jeg vet ikke hva det var[20:59] <autoPass> ville be om godt vær pÃ¥ sine eldre dager01[20:59] <@john_cons> nei, men han kan jo ikke ringe sånn, uten å vise hensyn til folk01[21:00] <@john_cons> nei, vi hadde jo prata mange ganger01[21:00] <@john_cons> så begynner han å ringe til alle døgnets tider01[21:00] <@john_cons> jeg sier at jeg ikke vil ha mer med søstra mi å gjøre01[21:00] <@john_cons> men han bare overkjører meg i samtalen01[21:00] <@john_cons> og ringer og ringer01[21:00] <@john_cons> så det var telefonterror, vil jeg si01[21:01] <@john_cons> jeg orker ikke sånt tull i livet mitt01[21:01] <@john_cons> folk som prøver å overkjøre folk på den måten der, det orker jeg ikke01[21:01] <@john_cons> så jeg har fått nok av han01[21:01] <@john_cons> det er jo en avstemning nå på bloggen, så kan du se alt han har gjort, som gjør at jeg har valgt å kutte han ut
[21:02] <autoPass> Jepp, jeg har stemt.[21:02] <autoPass> men det er hemmelig valg ikke sant03[21:02] * Sjarlatan (Grusenberg@241.165.34.95.customer.cdi.no ) has joined #johncons01[21:02] <@john_cons> jo da det er hemmelig valg[21:02] <autoPass> kan du se hvem som har stemt hva?01[21:03] <@john_cons> nei, kan nok ikke det, dessverre[21:04] <autoPass> litt merkelige resultater der pÃ¥ avstemmingen av og til om jeg fÃ¥r si det[21:04] <Sjarlatan> hei dere[21:04] <Sjarlatan> Hva snakker dere om da?[21:05] <autoPass> kan man stole pÃ¥ en sjarlatan lurer nÃ¥ jeg pÃ¥[21:06] <Sjarlatan> Nei, man kan vel egentlig ikke det.[21:06] <autoPass> bra[21:06] <autoPass> elle rikek[21:06] <autoPass> eller ike[21:06] <autoPass> ikke[21:07] <autoPass> bare diskusjoner rundt bloggen her[21:08] <Sjarlatan> Da så.[21:08] <autoPass> selv om jeg ikke helt skjønner det med 'mafia' og sÃ¥nt[21:08] <autoPass> i og med at jeg ikke har vært utsatt for det selv[21:08] <autoPass> men jeg har jo hørt/lest om det fra andre[21:09] <autoPass> vet du noe om det temaet?[21:12] <autoPass> nÃ¥r jeg tenker meg om sÃ¥ har jeg en bekjent (Geir i fra Kristiansand) som jobbet som snekker i New Jersey pÃ¥ slutten av nittitallet. De satt opp et hus for en mafiakar[21:12] <autoPass> masse penger[21:13] <autoPass> men, han hadde i og for seg ikke noen spesielle historier vedrørende det[21:13] <autoPass> annet enn at de var ekstra pÃ¥passelige med Ã¥ ikke gjøre feil[21:14] <autoPass> og at han en gang hadde tullet med at han fikk 'betongsko' om han ikke gjorde jobben[21:14] <autoPass> da hadde de vist sendt han noen stygge blikk[21:15] <autoPass> de fikk alltid kontant betalt, men det er visstnok ikke uvanelig i statene for hÃ¥ndverkstjenester
-
Session Start: Mon May 10 02:26:30 2010Session Ident: #johncons03[02:26] * Now talking in #johncons03[02:26] * Topic is 'johncons-blogg kanalen '03[02:26] * Set by john_cons on Sun May 09 18:55:5201[02:26] -> *johncons-bot* op antevalente454503[02:27] * johncons-bot sets mode: +o john_cons02[08:20] * vaargreie (~mmmm@ti0062a380-0069.bb.online.no ) Quit (Quit: )03[09:35] * mer_da (~ledning@vlan30.fwsm.lovenskiold.no ) has joined #johncons03[09:35] * mer_da is now known as ledning02[11:31] * ledning (~ledning@vlan30.fwsm.lovenskiold.no ) Quit (Quit: ledning )03[14:00] * Sjarlatan (Grusenberg@241.165.34.95.customer.cdi.no ) has joined #johncons[14:00] <Sjarlatan> Hei, Erik. Jeg har et spørsmål.[14:00] <Sjarlatan> Hvorfor har du bilde av logoen til Paddington stasjon med kryss over på bloggen?–01[14:53] Sjarlatan is Grusenberg@241.165.34.95.customer.cdi.no * Mødrene Deres01[14:53] Sjarlatan on #johncons #Norge01[14:53] Sjarlatan using punch.va.us.dal.net You are on the other side! Nasrudin shouted back01[14:53] Sjarlatan End of /WHOIS list.–01[14:55] <@john_cons> det er fordi at jeg har hatt nok av undergrunnen01[14:55] <@john_cons> i overført betydning[15:17] <Sjarlatan> hehe[15:17] <Sjarlatan> Jeg var der selv forrige helg. Brukte en time på å finne det rette toget.01[15:27] <@john_cons> ok, hvor lenge har du brukt det nicket der da[15:27] <Sjarlatan> Jeg bruker litt forskjellige nick, jeg.01[15:28] <@john_cons> ok, jeg liker ikke å prate med sjarlataner[15:29] <Sjarlatan> Vel, det er jo bare nick.[15:29] <Sjarlatan> Jeg er ingen sjarlatan på virkelig.01[15:29] <@john_cons> hvorfor vil noen kalle seg sjarlatan01[15:29] <@john_cons> det er jo negativt ladet[15:30] <Sjarlatan> Jeg synes det er et morsomt ord bare.[15:30] <Sjarlatan> Og det finnes langt verre man kan kalle seg.–01[15:30] Sjarlatan is Grusenberg@241.165.34.95.customer.cdi.no * Mødrene Deres01[15:30] Sjarlatan on #johncons #Norge01[15:30] Sjarlatan using punch.va.us.dal.net You are on the other side! Nasrudin shouted back01[15:30] Sjarlatan End of /WHOIS list.–01[15:31] <@john_cons> ok, hva driver du med i det virkelige liv da[15:31] <Sjarlatan> Elektriker.01[15:32] <@john_cons> er du ikke på jobb da[15:32] <Sjarlatan> Ferdig tidlig i dag.01[15:32] <@john_cons> jeg hadde elektronikk som hobby, da jeg var guttunge01[15:32] <@john_cons> hadde en kamerat på bergeråsen, som likte å skru fra hverandre alt mulig[15:33] <Sjarlatan> Artig.01[15:33] <@john_cons> så leika jeg med han, i mangel på andre kamerater[15:33] <Sjarlatan> Man kan gjøre mye moro hvis man har litt peiling.01[15:33] <@john_cons> og han var sånn at han ikke kunne sykle f.eks.01[15:33] <@john_cons> ja, han likte ikke å gå i skogen, for det var insekter der[15:33] <Sjarlatan> Men nå jobber jeg mest med sterk strøm og kan ikke så mye om elektronikk.01[15:33] <@john_cons> har du ikke gått elektro da[15:33] <Sjarlatan> Joda.01[15:33] <@john_cons> kjetil holshagen het han[15:34] <Sjarlatan> Så jeg kan det grunnleggende.01[15:34] <@john_cons> ja, jeg kan jo enda mindre enn det man lærte på elektro01[15:34] <@john_cons> jeg bare lærte litt av han kjetil holshagen01[15:34] <@john_cons> som var bergeråsens første nerd, kan man kanskje kalle han01[15:34] <@john_cons> noe sånt01[15:34] <@john_cons> jeg lærte av å se hva han holdt på med[15:35] <Sjarlatan> hehe01[15:35] <@john_cons> jeg hadde andre kamerater, men de flytta til mexico og drammen[15:35] <Sjarlatan> Mexico, ja.[15:35] <Sjarlatan> For å studere da?01[15:35] <@john_cons> så da var det bare kjetil holshagen igjen, på nedre, (nedafor s-svingen), som jeg kjente01[15:35] <@john_cons> nei, mora døde01[15:35] <@john_cons> mora til petter og christian grønli[15:36] <Sjarlatan> Vet ikke hvem det er.01[15:36] <@john_cons> og faren bodde i mexico01[15:36] <@john_cons> ok, det her var mens vi gikk på barneskolen01[15:36] <@john_cons> jeg flytta jo til oslo da jeg skulle studere01[15:36] <@john_cons> og så fikk jeg seinere enn kamerat, året etter kanskje, som het tom-ivar myrberg01[15:36] <@john_cons> men dem flytta til drammen, etter et par år vel01[15:37] <@john_cons> men han kjetil holshagen var kamerat av tom ivar myrberg01[15:37] <@john_cons> og nabo01[15:37] <@john_cons> og han tom ivar myrberg dro med meg på besøk hos han kjetil holshagen en gang, før han flytta til drammen01[15:38] <@john_cons> og vi satt også han kjetil holshagen oppå en sykkel01[15:38] <@john_cons> for vi prøvde å få han til å bli normal01[15:38] <@john_cons> det var ikke vanlig at unger bare satt inne, på den tida01[15:38] <@john_cons> men han klarte ikke å sykle01[15:38] <@john_cons> så hvis jeg skulle leike med han kjetil holshagen, så måtte jeg gjøre nerde-ting01[15:38] <@john_cons> som å drive med kjemi-sett eller elektronikk01[15:38] <@john_cons> og jeg hadde ikke noen andre kamerater01[15:39] <@john_cons> så derfor hendte det at jeg dreiv med nerde ting da sammen med kjetil holshagen01[15:39] <@john_cons> for jeg hadde ikke noen kamerater, hele tida, som dreiv med fotball, båtliv og moped osv[15:40] <Sjarlatan> Akkurat.01[15:40] <@john_cons> selv om jeg var kamerat med ulf havmo og, og han dreiv med sånt, og espen melheim og karl fredik fallan, (i klassen alle tre)01[15:40] <@john_cons> men de var jeg noen ganger uvenn med01[15:40] <@john_cons> for jeg ble så mye mobba i klassen[15:40] <Sjarlatan> Kjipt.[15:40] <Sjarlatan> Men nå er det middag.01[15:40] <@john_cons> untatt espen melheim, men han var så treg og litt mutt01[15:40] <@john_cons> åkey, den er grei
PS.
Så hvordan interesser jeg hadde under oppveksten.
Det kan jeg jo ta med litt om.
Det var elektronikk, som jeg skrev om ovenfor.
Så var det å høre på musikk, se filmer osv.
Så var det data/programmering.
Så var det å kjøre båten til Haldis, på Drammensfjorden, (som faren min lærte meg å gjøre, men det var noe problem med en bensintank).
Så var det å skyte med luftpistol/luftgevær.
Jeg samla frimerker og også litt mynter.
Jeg løste kryssord, (ihvertfall de første åra på Berger, som jeg lærte av farfaren min vel).
Jeg lagde en avis, som het Vitseposten, (mens jeg gikk på barneskolen).
Vi leika butikk, og solgte noen av tinga vi ikke trengte, til de andre ungene på Bergeråsen, (jeg og Christell og søstra mi, for vi kjeda oss, ikke fordi vi trengte pengene).
Jeg pleide å dra på språkreise, og til tanta mi i Sveits, i feriene.
Jeg leste tegneserier som Pyton og Mad og Ernie.
Og jeg leste bøker, krim, som Maclean og Le Carre, og Gåten Jason Bourne osv.
Så jeg dreiv med mye forskjellig egentlig.
Og spilte fotball på Berger IL da, det glemte jeg nesten.
Så sånn var det.
Bare noe jeg kom på.
Mvh.
Erik Ribsskog




























