johncons



  • Jeg fikk tak i min fadder Annikken Holmsen nå.


    (Hun ble tidligere også kalt Anne og muligens også Anna Holmsen, men hun sa på telefon, at hun kaller seg Annikken nå, for det er hennes egentlige navn).


    Hun har flyttet til Sverige nå, med hemmelig telefonnummer, siden hennes datter Dagny bor der, med samboer og to barn.


    Og det var visst noe krøll med en tidligere ektemann fra færøyene, har andre i slekta til min morfar, Johannes Ribsskog, sagt til meg.


    En annen i slekta, fra Vestlandet, Bjørn Ribsskog, drev nemlig med noe slektsforsking, som jeg huska at han sendt om til min mormor, i Nevlunghavn, i 2002.


    Og han sendte meg det, og da klarte jeg å spore opp min fadder, (som er min morfars niese), gjennom min morfars nevø, Ola Øyvin Ribsskog, pensjonert rektor i Bærum, og sønn av Øyvin Ribsskog, forfatter og tidligere lensmann i Aurskog.


    Annikken er også datter av Dagny Holmsen f. Ribsskog, fra Fjellhamar), (min morfars storesøster), som ble norgesmester i matlaging, på 70-tallet, da hun vant nitimens konkurranse om Norges beste fårikål, som ble valgt Norges nasjonalrett, i den konkurransen, (fant jeg i VG’s tekstarkiv).


    Men Annikken Holmsen, visste ikke hvem han Bjørn Gunnar Ganger var, som skrev svar i en kommentar, ovenfor, i denne samtalen.


    Og jeg skrev også e-post til Ganger, men han svarte ikke.


    Men han har vel vært i nyhetene, i forbindelse med en skandale i vannverket i Skedsmo, eller noe, var det ikke sånn?


    (Jeg bor i England nemlig, så jeg følger ikke helt med).


    Så han har kanskje mye å gjøre?


    Søsteren, Ingrid Helga Holmsen, bor i Strømmen, og har hatt problemer, siden hun ble overkjørt, som tennåring, når hun var ute med sykkelen, og fikk styret på sykkelen inn i hodet.


    (Så det er kanskje en forbannelse, i denne Dørumsgaard-slekten, som jeg lurer på om er etter Noah, at CIA/amerikanerne/de kristne, ikke liker denne slekten, lurer jeg på).


    Hun fikk psykose, etter at hun fødte en sønn på sykehuset, og fikk så nerveproblemer, og spiser nå mye mat, så hun veier 300 kg., eller noe, visstnok, hun Ingrid Helga Holmsen, som bor i Strømmen.


    Jeg har jo en tremenning, som bor på Hanaborg, Øystein Andersen.


    (Som har tulla med meg en del, gjennom årene, tilbudt meg kriminelle jobber, som ansvarlig for ulovlige pokerautomater, osv).


    Men ØA er sønn av min fars kusine.


    Og hun Annikken Holmsen, min fadder, er min mors kusine.


    Så det var litt rart, syntes jeg, at min mors og min fars slekt, skulle møtes i Fjellhamar/Hanaborg, i Lørenskog, siden ingen av de slektene er derfra vel.


    Men men.


    Bare en oppdatering om denne jakten.


    (Selv om ikke så mange svarte).


    Mvh.


    Erik Ribsskog



    Exclamation_desat_24


    Familien setter sikkert umåtelig pris på at du legger ut alt dette og omtalene…..



    Exclamation_desat_24


    Prøv å avspor litt til da.


    Det er ikke meg vi diskuterer her.


    Slutt å avspor samtalen.


    De er sikkert bare glad for at jeg ikke jobber på M-sport.


    Erik Ribsskog



    Exclamation_desat_24


    Vi vet begge godt hva familien din ønsker Erik (jeg har fulgt bloggen din så tett at fornavn er naturlig for meg).Det er ikke for å være frekk, men fordi jeg bryr meg om medmennesker 🙂



    Exclamation_desat_24


    Få det et liv da.


    Du har tydeligvis problemer nok med ditt eget frastøtende vesen, så du burde ikke blande deg opp i andre folks liv.


    Du virker som en sånn svett ål for meg.



    Exclamation_desat_24


    Du må ikke snakke til slik til andre som ønsker del vel Erik….



    Exclamation_desat_24


    Altså, dette er om Anna Holmsen, så jeg synes ikke slikt personlig prat om meg hører hjemme her.


    Det blir for ‘klamt’, synes jeg.


    Beklager hvis jeg blir litt provosert noen ganger, av sånn oppførsel!


    Mvh.


    Erik Ribsskog



    Exclamation_desat_24


    Klamt, vil jeg ikke si. Finner ikke noe erotiske ved det i det hele tatt…..


    Derimot finner jeg det utrolig at du legger ut så mye info om deg selv og ikke minst din familie. Tror neppe familien din synes noe spesielt om det….



    Exclamation_desat_24


    Hei,


    ja du kan mene hva du vil.


    Men jeg synes ikke slike meninger om meg, hører hjemme her.


    Denne samtalen er om Anna Holmsen.


    Jeg mener det er trakassering du driver med.


    Erik Ribsskog



    Exclamation_desat_24


    Synes det er ufint å legge ut så mye info om et menneske som man ikke vet om ønsker å bli diskutert på internett. Hvis det er trakasering å påpeke det, da tror jeg du har problemer med å dra opp linjen for trakasering Erik.


    Kommentarene under er nye siden du sist var innom.


    Du kan redigere eller slette kommentaren din i en halvtime til.



    Exclamation_desat_24


    Jeg synes det er en uting at folk skal blande seg opp i ting som ikke er deres business.


    Hvis det hadde vært deg jeg hadde skrevet om, så hadde jeg skjønt det.


    Sånne ‘stråmenn’, som skal være indignert ‘på vegne av andre’, da er det gjerne noe ‘humbug’ noe sted, vil jeg si.


    Hvis du plager meg med sånne usaklige ting, så er det trakassering, mener jeg.


    Du går over streken her.


    Du får klage til foreldrene dine siden de ikke ga deg noen bra oppdragelse.


    Erik Ribsskog








    http://meninger.romerike.no/-/bulletin/show/549652_anna-holmsen-fadder-fra-leirsund-skedsmo



  • 01[19:57] Lovenskiold39 is ~fossum@61.85-200-143.bkkb.no * Gjemt
    01[19:57] Lovenskiold39 on #johncons
    01[19:57] Lovenskiold39 using serverbuffet.wa.us.dal.net www.serverbuffet.com – Bandwidth Bonanza!

    01[19:57] Lovenskiold39 End of /WHOIS list.
    [19:58] <autoPass> hvordan smaker doritos med lime?
    [19:58] <autoPass> litt større utbud av smaker i england virker det som

    01[19:58] <@john_cons> det smaker vel tortilla-chips med lime vel
    01[19:58] <@john_cons> litt syrlig vel
    [19:59] <autoPass> jo, men er det godt?
    01[19:59] <@john_cons> de er egentlig ment å brukes med dip de

    01[19:59] <@john_cons> ja, helt grei
    01[19:59] <@john_cons> men hvis man ikke har sånn salsa dip
    01[19:59] <@john_cons> så tror jeg de med mer smak er bedre
    01[19:59] <@john_cons> f.eks. den orange

    01[19:59] <@john_cons> tangy cheese, heter den
    01[19:59] <@john_cons> noe sånt
    [19:59] <autoPass> har du smakt noe pålegg som heter marmite?
    01[20:00] <@john_cons> ja, jeg har ikke smakt det, men jeg vet hva du mener

    01[20:00] <@john_cons> det er noe sånn gjær-basert pålegg, eller hva det heter
    [20:00] <autoPass> tror aldri jeg har smakt noe verre på brødskiva
    01[20:00] <@john_cons> ikke gjær kanskje

    01[20:00] <@john_cons> jeg har ikke turt å prøve den enda
    [20:00] <autoPass> jo gjær tror jeg og det var
    01[20:00] <@john_cons> har ikke blitt frista
    01[20:00] <@john_cons> men jeg vet det er mye spist i england

    01[20:00] <@john_cons> det er nesten nasjonalpålegget dems
    [20:00] <autoPass> det kunne blitt en artig blogpost
    01[20:01] <@john_cons> sikkert noe fra krigen, eller noe

    01[20:01] <@john_cons> ja kanskje det, vi får se
    01[20:01] <@john_cons> matgreiene er liksom ikke hovedprioriteten på bloggen
    [20:01] <autoPass> jeg trodde makrell i tomat bare fantes i norge jeg

    [20:01] <autoPass> nei, det er jo ikke det bloggen handler om da
    [20:01] <autoPass> men det er likevel artig å lese
    01[20:01] <@john_cons> det stod på wiki at makrell i tomat var vanlig i england og norden

    01[20:02] <@john_cons> ja, jeg får se, kanskje jeg kjøper marmite en dag, vi får se
    01[20:02] <@john_cons> kanskje jeg skulle eksportere det til norge
    01[20:02] <@john_cons> vi får se

    [20:03] <autoPass> jeg kjenner meg på en måte litt igjen av historiene fra militæret
    [20:03] <autoPass> der var det alltid noen som skulle gjøre seg store ved å gjøre andre små

    [20:03] <autoPass> glad jeg er ferdig med denslags gitt
    [20:03] <autoPass> jeg var inne i 88-89
    [20:03] <autoPass> aldri vært på rep
    [20:03] <autoPass> ikke i HV heller

    01[20:03] <@john_cons> åkey, litt før meg da
    01[20:04] <@john_cons> ok, jeg fikk vel stort sett være i fred på fritida, men det fantes enkelte untak
    01[20:04] <@john_cons> pleide å gå inn til elverum noen ganger, og se der osv., for å få litt variasjon fra leiern

    01[20:04] <@john_cons> og vi pleide å feste hver torsdag
    [20:04] <autoPass> torsdager når lønna kom ja
    01[20:04] <@john_cons> hvor var du i militæret da
    01[20:04] <@john_cons> ja stemmer det

    [20:05] <autoPass> var på Helgelandsmoen
    [20:05] <autoPass> våpenteknisk
    [20:05] <autoPass> hønefoss
    [20:05] <autoPass> bar vanlig fotsoldat
    01[20:05] <@john_cons> en kamerat av meg var på en mo i hønefoss

    01[20:05] <@john_cons> men det var vel året etter
    01[20:05] <@john_cons> han var hovedtillitsvalgt
    01[20:05] <@john_cons> magne winnem
    01[20:06] <@john_cons> er det fler leire i hønefoss?

    [20:06] <autoPass> han har du skrevet en del om ja
    [20:06] <autoPass> det er tre leire rundt hønefoss
    [20:06] <autoPass> husker ikek hva de andre heter
    01[20:06] <@john_cons> ja, det var nok ikke helgelandsmoen

    01[20:06] <@john_cons> en av de andre da sikkert
    01[20:06] <@john_cons> du følger med på bloggen
    01[20:06] <@john_cons> er det noe spesiell grunn til at du leser så mye eller

    [20:06] <autoPass> stort sett hver dag
    01[20:06] <@john_cons> du kan alt på rams virker det som
    01[20:06] <@john_cons> okey
    01[20:06] <@john_cons> ikke dårlig

    [20:07] <autoPass> det begynte helt tilfeldig
    01[20:07] <@john_cons> nå lager jeg noe sånn burger her
    01[20:07] <@john_cons> brgb
    01[20:07] <@john_cons> brb

    [20:07] <autoPass> når ma har lest bloggen din en stund blir man jo litt engasjert da
    [20:07] <autoPass> hva er brb?

    [20:08] <autoPass> be rigt back skjønte jeg nå :-9
    01[20:12] <@john_cons> ok, spørrekonkurranse da
    01[20:12] <@john_cons> hvis jeg har mye penger idag, hva har skjedd da?

    [20:13] <autoPass> fått arven?
    [20:13] <autoPass> bra bestemoren din
    01[20:13] <@john_cons> nope
    [20:13] <autoPass> vunnet på betting?
    01[20:13] <@john_cons> nope

    [20:14] <autoPass> George kom som vanlig ikke til avtalt tid for å hente husleia
    01[20:14] <@john_cons> helt riktig!
    01[20:14] <@john_cons> 10 poeng
    01[20:14] <@john_cons> han skulle ha vært her idag kl 15

    01[20:14] <@john_cons> så da bruker jeg av husleia på Tesco osv
    01[20:14] <@john_cons> siden han er så idiot
    [20:15] <autoPass> men hva skjer når han dukker opp og du ikek har penger?

    01[20:15] <@john_cons> jeg betaler bare for den tida som er igjen til neste leie
    01[20:16] <@john_cons> jeg sier bare at jeg får penger da og da
    01[20:16] <@john_cons> (men jeg skjønner ikke hvorfor han ikke kommer for å hente pengene)

    01[20:16] <@john_cons> forrige gang han var her, så ga jeg han mobilnummeret mitt
    01[20:16] <@john_cons> jeg reiv ut en side av min syvende sans
    01[20:16] <@john_cons> min likevel så ringer han ikke, når han ikke kommer

    01[20:16] <@john_cons> forstå det den som kan
    [20:16] <autoPass> rart i og med at det er buisinessen dems
    01[20:17] <@john_cons> ja
    01[20:17] <@john_cons> jeg har også overhørt, fra noen folk, i 2007, (sivil-politi?), at jeg ikke er ment å betale leie

    [20:17] <autoPass> hav skal du kjøpe på Tesco da
    01[20:17] <@john_cons> nei, jeg har vært der
    [20:17] <autoPass> kjøpte du noe spes?
    01[20:19] <@john_cons> ja, sånne her kjøpte jeg

    01[20:19] <@john_cons> to for £2.50

    01[20:19] <@john_cons> altså drøye 20 kroner
    01[20:19] <@john_cons> for to
    [20:19] <autoPass> det er utrolig billig for meg som er vant med norske priser
    [20:20] <autoPass> ser ganske sundt ut og

    01[20:20] <@john_cons> det er ren kyllingfilet
    01[20:20] <@john_cons> ja, tror det nok må være ren kyllingfilet
    01[20:20] <@john_cons> så digg og sundt og billig
    01[20:20] <@john_cons> man kan få to burgere for £1 og på tesco

    01[20:20] <@john_cons> men det er mer tvilsomt storfekjøtt men
    01[20:20] <@john_cons> men det er ikke alltid jeg har råd til de bra her, siden jeg er arbeidsledig
    01[20:20] <@john_cons> men men

    [20:21] <autoPass> sikkert ikke verre enn det du får tak i norge
    [20:21] <autoPass> etter å ha betalt husleia, hva har du typisk å rutte med da?
    01[20:21] <@john_cons> jeg vet ikke, i norge, så synes jeg at f.eks. kjøttdeig osv., er bedre enn i england

    01[20:21] <@john_cons> det er kanskje 200-300 i uka til mat
    01[20:21] <@john_cons> i norske
    01[20:21] <@john_cons> noen ganger kanskje bare 100-200
    01[20:21] <@john_cons> men det er billigere her da

    01[20:22] <@john_cons> så det går akkurat greit
    01[20:22] <@john_cons> men jeg har ikke så mye penger til klær f.eks. akkurat
    01[20:22] <@john_cons> men men
    01[20:22] <@john_cons> så siden jeg lever på 100-200 kroner i uka, til vanlig, så pleier å ta av husleia, når han george er forsinka, siden jeg har overhørt at jeg egentlig ikke skal betale leie

    [20:22] <autoPass> nei, du skrev et eller annet om at du skulle farge jakka di på nytt (eller er det jeg som husker feil)
    01[20:23] <@john_cons> ja, jeg gjorde faktisk det
    01[20:23] <@john_cons> jeg kjøpte farge på nettet

    [20:23] <autoPass> hvorfor skal du ikke betale husleie
    01[20:23] <@john_cons> den jakka er fra 2005, så snart fem år gammel
    01[20:23] <@john_cons> han kommer jo ikke for å hente leia som avtalt

    01[20:23] <@john_cons> nei jeg vet ikke
    01[20:23] <@john_cons> kanskje noe pga. arvato-saken
    01[20:23] <@john_cons> eller fordi jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian'

    01[20:23] <@john_cons> kanskje politiet har laget noe hemmelig ordning bak ryggen på meg?
    01[20:24] <@john_cons> jeg synes også de sa at de ikke ville fortelle meg hva som har skjedd, for orka ikke eventuell skriking

    01[20:24] <@john_cons> noe sånt
    [20:24] <autoPass> for å være ærlig så skjønner jeg ikke hva du har gjort galt for å bli forfulgt av mafia eller andre
    [20:24] <autoPass> virker ikke som om du har vært 'drittsekk'

    01[20:24] <@john_cons> kanskje det er noe med slekta mi, jeg vet ikke
    [20:24] <autoPass> men det finnes mafia i alle land i dag
    [20:25] <autoPass> uten at jeg vet all verden om det

    01[20:25] <@john_cons> men står det i avisa?
    [20:25] <autoPass> mafia eller organisert kriminalitet
    01[20:25] <@john_cons> ja, kanskje, men folk må vite hva som foregår, mener jeg

    01[20:25] <@john_cons> hvem er det som menes, når folk i oslo sier 'mafian', f.eks.
    [20:25] <autoPass> vet ikke
    [20:26] <autoPass> kan vel være mye
    01[20:26] <@john_cons> ja, det kan sikkert være mye

    [20:26] <autoPass> norge er jo ikke så uskyldig som det var når vi var små
    [20:26] <autoPass> på 70 tallet
    01[20:26] <@john_cons> men da må politiet forklare da, for de vet vel mer om sånt, enn vanlige folk gjør

    [20:26] <autoPass> eller 60 tallet som jeg er født i
    01[20:26] <@john_cons> nei, men i usa og italia, så skriver de jo i avisene, om problemene
    01[20:27] <@john_cons> man må jo i det minste ha åpenhet i samfunnet

    01[20:27] <@john_cons> om hva som foregår
    01[20:27] <@john_cons> sånn at vanlige folk kan orientere seg
    [20:27] <autoPass> i sverige er det i hvert fall noe med albanere sa en kar til meg

    [20:27] <autoPass> han jobbet på Volvo utenfor Gøteborg
    01[20:28] <@john_cons> ja, det har jeg også lest, at den albanske mafian er sterke i gøteborg osv
    [20:28] <autoPass> onkelen til faren min var for resten frimurer. det viste jeg ikke før etter at han var død

    [20:28] <autoPass> det var vist ikke noe han snakket om
    [20:29] <autoPass> han bodde i arendal og jeg traff han bare en gang når jeg var 14-15
    [20:29] <autoPass> var vistnok høyt på strå i den organisasjonen

    01[20:29] <@john_cons> okey
    [20:29] <autoPass> de rotter seg sammen de folka der
    01[20:29] <@john_cons> ja, jeg aner ikke hva de frimurerne driver med
    01[20:29] <@john_cons> ja, det gjør de nok

    [20:29] <autoPass> gjør hverandre tjenester osv.
    [20:29] <Lovenskiold39> for å si det på den måten
    [20:30] <Lovenskiold39> det står andre bak
    01[20:30] <@john_cons> en jeg var i militæret sammen med, han har også blitt frimurer nå

    01[20:30] <@john_cons> ketil johani frydenlund
    [20:30] <autoPass> hva mener du med at det står andre bak
    01[20:30] <@john_cons> han var purk i oslo, da jeg jobba i oslo, og purk i ski, da jeg jobba i ski

    01[20:30] <@john_cons> og nestlagfører for meg i militæret
    01[20:30] <@john_cons> og han var en av de som pleide å spille monopol med løvenkiold i troppen
    01[20:31] <@john_cons> han er også i en johaness-losje

    01[20:31] <@john_cons> så jeg lurer på om han, (og løvenskiold), har bånd til johanitter-ordenen?
    [20:31] <autoPass> jeg hadde ikke hørt om denne johanitter ordenen før jeg leste bloggen din

    [20:31] <autoPass> hva driver de med i grunn
    01[20:32] <@john_cons> nei, jeg hadde ikke hørt om dem jeg heller, før jeg tilfeldigvis fant at noen i slekta til min fars samboer-dame, var med i den ordenen

    01[20:32] <@john_cons> jeg vet ikke, skal jeg være ærlig
    01[20:32] <@john_cons> de driver noe sykehus og sånn
    01[20:32] <@john_cons> det er visst det samme som malteserordenen

    01[20:32] <@john_cons> bare at den heter johanitterordenen, i protestantiske land
    01[20:33] <@john_cons> malteserordenen skal visst være linket til blackwater osv
    [20:33] <autoPass> ok, da snakker vi om svin med en gang

    01[20:33] <@john_cons> det sikkerhetsfirmaet som har fått dårlig presseomtale i irak osv
    01[20:33] <@john_cons> ja, de driver nok med mye annet og
    01[20:33] <@john_cons> før måtte man være adelig, for å bli medlem

    01[20:34] <@john_cons> men nå har de visst begynt å gjøre unntak, ettersom jeg skjønte
    [20:34] <autoPass> løvenskiold er ikke adelige, men det viste du sikkert allerede
    01[20:34] <@john_cons> det er min stesøsters bror, bjørn humblen, og hans ekskone, nadine humblen, fra vestlandet, som er/har vært i johanitterordenen

    [20:34] <Lovenskiold39> tull
    01[20:34] <@john_cons> jeg får sjekke på wiki
    01[20:34] <@john_cons> brb
    01[20:36] <@john_cons> jo, de er adelige, ser det ut som:

    01[20:36] <@john_cons> Sønnen Herman Leopoldus d.y. (død 1750) ble meget rik og samlet store eiendommer i Telemark og i Danmark, bl.a. Fossum jernverk med Fossum hovedgård ved Skien som fortsatt er i slektens eie. Han ble adlet av den dansk-norske unionskongen 6. november 1739 med barn og etterkommere.

    01[20:36] <@john_cons> men men
    [20:36] <autoPass> ikke nå lengre

    01[20:37] <@john_cons> men de var visst ikke så fine som gjedde
    [20:37] <autoPass> siden adelen er avskaffet i norge
    01[20:37] <@john_cons> 'de tyske løvenskold og de', sa min mormor

    01[20:37] <@john_cons> nei det er jo sant
    01[20:37] <@john_cons> men kanskje de er medlemmer i den danske johanitterordenen, f.eks.
    01[20:37] <@john_cons> hvem vet
    [20:37] <autoPass> er han tybring-gjedde en ekte eller falsk gjedde

    01[20:37] <@john_cons> han er en tybring-gjedde
    01[20:37] <@john_cons> dvs. at han er egentlig en tybring
    01[20:38] <@john_cons> men han er i slekt med en gjedde, gjennom ekteskap

    [20:38] <autoPass> ok
    01[20:38] <@john_cons> men den gjedde-linjen døde ut
    01[20:38] <@john_cons> og da skiftet han navn fra tybring til tybring-gjedde
    01[20:38] <@john_cons> siden gjedde var så fint

    01[20:38] <@john_cons> det samme som jeg har tenkt til
    01[20:38] <@john_cons> jeg er jo i slekt med adeler, gjennom ekteskap
    Session Close: Mon May 10 20:39:00 2010








    03[20:42] * johncons-bot sets mode: +o cons_
    02[20:42] * @john_cons (~vbeider@host86-150-137-1.range86-150.btcentralplus.com) Quit (Read error: Operation timed out )

    03[20:42] * cons_ is now known as john_cons
    [20:42] <autoPass> ok, men du er john_cons og ikke en som kødder med nick?
    01[20:43] <@john_cons> ja, du ser jo at jeg fikk op

    [20:43] <autoPass> ja, det er rett
    01[20:43] <@john_cons> det er fordi det er mine boter
    01[20:43] <@john_cons> hva skulle jeg si
    01[20:43] <@john_cons> hva driver du med til vanlig da autoPass

    [20:43] <autoPass> jeg har gått på yrkesskolen på elektro
    [20:44] <autoPass> driver med litt forskjellig, men har reparert elktroutstyr
    [20:44] <autoPass> i et firma som heter Infocare

    [20:44] <autoPass> nå studerer jeg data
    [20:44] <autoPass> selv om jeg er vel voksen
    02[20:44] * Sjarlatan (Grusenberg@241.165.34.95.customer.cdi.no) Quit (Read error: Operation timed out )

    01[20:44] <@john_cons> ok, på hio iu eller?
    [20:44] <autoPass> nei, HIST
    [20:44] <autoPass> men jeg er nettstudent
    01[20:45] <@john_cons> høyskolen i sør trøndelag ja

    01[20:45] <@john_cons> åja
    [20:45] <autoPass> jepp
    01[20:45] <@john_cons> åssen er det da?
    01[20:45] <@john_cons> hvilken grad får du?
    [20:45] <autoPass> om et år er jeg bachelor om alt går etter planen

    [20:45] <autoPass> men da har jeg brukt fem år da
    01[20:45] <@john_cons> ok, ikke dårlig
    01[20:45] <@john_cons> har du jobba ved siden av da?
    [20:45] <autoPass> jeg tenker på å få jobb i det offentlige etter hvert

    01[20:46] <@john_cons> det virker jo som at du har bra språkferdigheter osv
    01[20:46] <@john_cons> ok
    [20:46] <autoPass> bedre oppsigelsesvern osv
    [20:46] <autoPass> ikke at jeg er sosialist eller noe sånt, men

    [20:46] <autoPass> det er billig å studere der og
    [20:46] <autoPass> relativt sett da
    01[20:46] <@john_cons> nei, det er jo opptil hver enkelt det
    [20:46] <autoPass> betaler 4500 kroner for hvert fag

    [20:47] <autoPass> siden jeg er nettstudent da
    [20:47] <autoPass> ellers er det gratis
    01[20:47] <@john_cons> ok
    01[20:47] <@john_cons> hvordan er forelesningene da

    [20:47] <autoPass> de er ikke så veldig bra
    01[20:47] <@john_cons> er det lærer man kan kontakte?
    01[20:47] <@john_cons> ok
    [20:47] <autoPass> jeg kan finne fram det til deg og kanskje maile deg

    01[20:47] <@john_cons> ok, det er ikke så farlig
    01[20:48] <@john_cons> jeg får ikke studielån likevel
    01[20:48] <@john_cons> lånekassa kødder med meg
    01[20:48] <@john_cons> men men

    01[20:48] <@john_cons> men bachelor er jo bra, da kan man jo få en karriære f.eks.
    [20:48] <autoPass> du er i en litt 'dead lock' har jeg skjønt
    01[20:48] <@john_cons> men det er ikke jeg så god på

    [20:48] <autoPass> det med lånekassa
    01[20:48] <@john_cons> ja, det er hos kunnskapsdepartementet
    01[20:49] <@john_cons> jeg hadde egentlig krav på studielån, men de bare begynte å tulle

    01[20:49] <@john_cons> de tulla også da jeg studerte i sunderland
    [20:49] <autoPass> du har jo studert nok til at du vel kanskje skulle hatt en bachelor nå
    01[20:49] <@john_cons> så det må være noe nettverk, tror jeg, som tuller, som også er i lånekassa

    01[20:49] <@john_cons> ja, jeg har egentlig de fagene som trengs
    01[20:49] <@john_cons> vil jeg si, selv ihvertfall
    01[20:49] <@john_cons> for en bachelor
    01[20:49] <@john_cons> men hio ga meg bare en høyskolekandidatgrad

    01[20:50] <@john_cons> men jeg fikk en grad ihvertfall
    01[20:50] <@john_cons> det er kanskje ikke så mye å henge seg opp i
    [20:50] <autoPass> hvilken grad har du?
    01[20:50] <@john_cons> høgskolekandidat

    01[20:50] <@john_cons> i it
    01[20:50] <@john_cons> fra hio
    [20:50] <autoPass> det er vel etter to år om jeg husker riktig det
    01[20:50] <@john_cons> jepp stemmer

    01[20:50] <@john_cons> 120 studiepoeng
    01[20:51] <@john_cons> eller hva de heter
    [20:51] <autoPass> hva med det php kurset du skrev om. fikk du det?
    01[20:51] <@john_cons> og jeg hadde 150-160 eller noe

    01[20:51] <@john_cons> nei, liverpool community college tulla
    [20:51] <autoPass> er dte noen sjanse for at du kan få det senere?
    01[20:51] <@john_cons> ja kanskje, vi får se

    [20:51] <autoPass> eller andre relevante kurs kanskje
    01[20:51] <@john_cons> jeg fikk et kurs i basic food hygiene
    01[20:52] <@john_cons> men det var jo bare som noe tull egentlig

    01[20:52] <@john_cons> gjennom en organisasjon som het jet
    01[20:52] <@john_cons> ja, jeg er jo i nito
    01[20:52] <@john_cons> så jeg kan kanskje få noen kurs gjennom de

    [20:52] <autoPass> det så jeg og jeg må si at det at du tar det du gjør seriøst er et kvalitetstegn
    01[20:52] <@john_cons> jaja, det er jo bare for å komme seg litt ut av leiligheten egentlig

    [20:53] <autoPass> jo, men uansett
    01[20:53] <@john_cons> man kan jo ikke bare sitte hjemme hele tida, selv om man er arbeidsledig
    01[20:53] <@john_cons> jaja, det er jo greit å få meg seg variert lærdom da

    01[20:53] <@john_cons> man kan jo lære noe på sånne kurs og
    01[20:53] <@john_cons> som man får med seg
    01[20:53] <@john_cons> men men
    [20:53] <autoPass> synd du ikke fikk en fot innenfor databransjen, for det er det det handler om. være heldig med timing altså

    01[20:53] <@john_cons> ja, det er mulig
    01[20:53] <@john_cons> jeg er jo i en sånn situasjon
    01[20:54] <@john_cons> at jeg prioriterer å stå opp for rettighetene mine

    [20:54] <autoPass> husker selv på begynnelsen av nittitallet hvor håpløst det var å få jobb
    01[20:54] <@john_cons> så jobbting er bare sekundært nå, vil jeg si
    [20:54] <autoPass> jeg vet ikke så mye om det med rettigheter i grunn, men du hadde jo rettigheter som ble tatt i fra deg allerede som niåring

    01[20:54] <@john_cons> jo det var da jeg havna i rimi
    [20:54] <autoPass> litt dårlig start det da
    01[20:54] <@john_cons> jo da, så jeg har jo blitt tulla med hele livet

    01[20:54] <@john_cons> og blir fortsatt tulla med
    01[20:54] <@john_cons> så jeg vil jo prøve å få rettighetene mine
    01[20:55] <@john_cons> og jeg vil jo gjerne vite hva som foregår

    01[20:55] <@john_cons> før jeg går videre, som en vanlig person
    01[20:55] <@john_cons> nå er jeg jo i et slags limbo
    01[20:55] <@john_cons> eller hva man skal kalle det

    01[20:55] <@john_cons> jeg er jo ikke i en vanlig livssituasjon
    [20:56] <autoPass> det er viktig å leve et litt vanlig liv og da. høre på musikk, lese etc.
    [20:56] <autoPass> ellers så har de andre mer taket på en tror jeg

    01[20:56] <@john_cons> jaja selvfølgelig, man må jo prøve å få litt avkobling
    01[20:56] <@john_cons> ja nettopp
    01[20:57] <@john_cons> man må prøve å ikke havne ut av balanse

    01[20:57] <@john_cons> for da mister man lett kontrollen
    [20:57] <autoPass> hva ville egentlig faren din når han ringte så mye?
    [20:57] <autoPass> den gangen?
    01[20:57] <@john_cons> så det er som at jeg balanserer på en veldig tynn line, vil jeg si

    01[20:57] <@john_cons> han prata noe om søstra mi
    01[20:57] <@john_cons> som jeg hadde kutta ut
    01[20:57] <@john_cons> jeg sa jeg ville ikke kontakte søstra mi
    01[20:57] <@john_cons> og han ga seg ikke

    01[20:57] <@john_cons> og ringte til alle døgnets tider, også om natta
    01[20:58] <@john_cons> så da fikk jeg nok av han og, og meldte han til purken for telefonsjikane
    [20:58] <autoPass> kanskje han hadde drukket når han ringte om natta?

    01[20:58] <@john_cons> han lot meg jo bo alene fra jeg var ni år og så
    01[20:58] <@john_cons> så da ble det litt mye
    01[20:58] <@john_cons> men men
    01[20:58] <@john_cons> jeg vet ikke, han ringte jo 10-12 ganger, etter at jeg sa at jeg ikke ville ha mer med han å gjøre

    01[20:59] <@john_cons> jeg ringte også hans stedatter christell
    01[20:59] <@john_cons> og hun skulle si fra til han, at han måtte slutte å ringe hele tida
    01[20:59] <@john_cons> men han slutta ikke

    [20:59] <autoPass> kanskje han skammer seg over at han lot deg bo alene
    01[20:59] <@john_cons> så jeg vet ikke hva det var
    [20:59] <autoPass> ville be om godt vær på sine eldre dager

    01[20:59] <@john_cons> nei, men han kan jo ikke ringe sånn, uten å vise hensyn til folk
    01[21:00] <@john_cons> nei, vi hadde jo prata mange ganger
    01[21:00] <@john_cons> så begynner han å ringe til alle døgnets tider

    01[21:00] <@john_cons> jeg sier at jeg ikke vil ha mer med søstra mi å gjøre
    01[21:00] <@john_cons> men han bare overkjører meg i samtalen
    01[21:00] <@john_cons> og ringer og ringer

    01[21:00] <@john_cons> så det var telefonterror, vil jeg si
    01[21:01] <@john_cons> jeg orker ikke sånt tull i livet mitt
    01[21:01] <@john_cons> folk som prøver å overkjøre folk på den måten der, det orker jeg ikke

    01[21:01] <@john_cons> så jeg har fått nok av han
    01[21:01] <@john_cons> det er jo en avstemning nå på bloggen, så kan du se alt han har gjort, som gjør at jeg har valgt å kutte han ut

    [21:02] <autoPass> Jepp, jeg har stemt.
    [21:02] <autoPass> men det er hemmelig valg ikke sant
    03[21:02] * Sjarlatan (Grusenberg@241.165.34.95.customer.cdi.no) has joined #johncons

    01[21:02] <@john_cons> jo da det er hemmelig valg
    [21:02] <autoPass> kan du se hvem som har stemt hva?
    01[21:03] <@john_cons> nei, kan nok ikke det, dessverre
    [21:04] <autoPass> litt merkelige resultater der på avstemmingen av og til om jeg får si det

    [21:04] <Sjarlatan> hei dere
    [21:04] <Sjarlatan> Hva snakker dere om da?
    [21:05] <autoPass> kan man stole på en sjarlatan lurer nå jeg på
    [21:06] <Sjarlatan> Nei, man kan vel egentlig ikke det.

    [21:06] <autoPass> bra
    [21:06] <autoPass> elle rikek
    [21:06] <autoPass> eller ike
    [21:06] <autoPass> ikke
    [21:07] <autoPass> bare diskusjoner rundt bloggen her

    [21:08] <Sjarlatan> Da så.
    [21:08] <autoPass> selv om jeg ikke helt skjønner det med 'mafia' og sånt
    [21:08] <autoPass> i og med at jeg ikke har vært utsatt for det selv

    [21:08] <autoPass> men jeg har jo hørt/lest om det fra andre
    [21:09] <autoPass> vet du noe om det temaet?
    [21:12] <autoPass> når jeg tenker meg om så har jeg en bekjent (Geir i fra Kristiansand) som jobbet som snekker i New Jersey på slutten av nittitallet. De satt opp et hus for en mafiakar

    [21:12] <autoPass> masse penger
    [21:13] <autoPass> men, han hadde i og for seg ikke noen spesielle historier vedrørende det
    [21:13] <autoPass> annet enn at de var ekstra påpasselige med å ikke gjøre feil

    [21:14] <autoPass> og at han en gang hadde tullet med at han fikk 'betongsko' om han ikke gjorde jobben
    [21:14] <autoPass> da hadde de vist sendt han noen stygge blikk
    [21:15] <autoPass> de fikk alltid kontant betalt, men det er visstnok ikke uvanelig i statene for håndverkstjenester








  • Session Start: Mon May 10 02:26:30 2010
    Session Ident: #johncons
    03[02:26] * Now talking in #johncons
    03[02:26] * Topic is 'johncons-blogg kanalen '
    03[02:26] * Set by john_cons on Sun May 09 18:55:52

    01[02:26] -> *johncons-bot* op antevalente4545
    03[02:27] * johncons-bot sets mode: +o john_cons
    02[08:20] * vaargreie (~mmmm@ti0062a380-0069.bb.online.no) Quit (Quit: )

    03[09:35] * mer_da (~ledning@vlan30.fwsm.lovenskiold.no) has joined #johncons
    03[09:35] * mer_da is now known as ledning
    02[11:31] * ledning (~ledning@vlan30.fwsm.lovenskiold.no) Quit (Quit: ledning )

    03[14:00] * Sjarlatan (Grusenberg@241.165.34.95.customer.cdi.no) has joined #johncons
    [14:00] <Sjarlatan> Hei, Erik. Jeg har et spørsmål.

    [14:00] <Sjarlatan> Hvorfor har du bilde av logoen til Paddington stasjon med kryss over på bloggen?
    01[14:53] Sjarlatan is Grusenberg@241.165.34.95.customer.cdi.no * Mødrene Deres

    01[14:53] Sjarlatan on #johncons #Norge
    01[14:53] Sjarlatan using punch.va.us.dal.net You are on the other side! Nasrudin shouted back
    01[14:53] Sjarlatan End of /WHOIS list.

    01[14:55] <@john_cons> det er fordi at jeg har hatt nok av undergrunnen
    01[14:55] <@john_cons> i overført betydning
    [15:17] <Sjarlatan> hehe
    [15:17] <Sjarlatan> Jeg var der selv forrige helg. Brukte en time på å finne det rette toget.

    01[15:27] <@john_cons> ok, hvor lenge har du brukt det nicket der da
    [15:27] <Sjarlatan> Jeg bruker litt forskjellige nick, jeg.
    01[15:28] <@john_cons> ok, jeg liker ikke å prate med sjarlataner

    [15:29] <Sjarlatan> Vel, det er jo bare nick.
    [15:29] <Sjarlatan> Jeg er ingen sjarlatan på virkelig.
    01[15:29] <@john_cons> hvorfor vil noen kalle seg sjarlatan
    01[15:29] <@john_cons> det er jo negativt ladet

    [15:30] <Sjarlatan> Jeg synes det er et morsomt ord bare.
    [15:30] <Sjarlatan> Og det finnes langt verre man kan kalle seg.
    01[15:30] Sjarlatan is Grusenberg@241.165.34.95.customer.cdi.no * Mødrene Deres

    01[15:30] Sjarlatan on #johncons #Norge
    01[15:30] Sjarlatan using punch.va.us.dal.net You are on the other side! Nasrudin shouted back
    01[15:30] Sjarlatan End of /WHOIS list.

    01[15:31] <@john_cons> ok, hva driver du med i det virkelige liv da
    [15:31] <Sjarlatan> Elektriker.
    01[15:32] <@john_cons> er du ikke på jobb da
    [15:32] <Sjarlatan> Ferdig tidlig i dag.

    01[15:32] <@john_cons> jeg hadde elektronikk som hobby, da jeg var guttunge
    01[15:32] <@john_cons> hadde en kamerat på bergeråsen, som likte å skru fra hverandre alt mulig
    [15:33] <Sjarlatan> Artig.

    01[15:33] <@john_cons> så leika jeg med han, i mangel på andre kamerater
    [15:33] <Sjarlatan> Man kan gjøre mye moro hvis man har litt peiling.
    01[15:33] <@john_cons> og han var sånn at han ikke kunne sykle f.eks.

    01[15:33] <@john_cons> ja, han likte ikke å gå i skogen, for det var insekter der
    [15:33] <Sjarlatan> Men nå jobber jeg mest med sterk strøm og kan ikke så mye om elektronikk.
    01[15:33] <@john_cons> har du ikke gått elektro da

    [15:33] <Sjarlatan> Joda.
    01[15:33] <@john_cons> kjetil holshagen het han
    [15:34] <Sjarlatan> Så jeg kan det grunnleggende.
    01[15:34] <@john_cons> ja, jeg kan jo enda mindre enn det man lærte på elektro

    01[15:34] <@john_cons> jeg bare lærte litt av han kjetil holshagen
    01[15:34] <@john_cons> som var bergeråsens første nerd, kan man kanskje kalle han
    01[15:34] <@john_cons> noe sånt

    01[15:34] <@john_cons> jeg lærte av å se hva han holdt på med
    [15:35] <Sjarlatan> hehe
    01[15:35] <@john_cons> jeg hadde andre kamerater, men de flytta til mexico og drammen

    [15:35] <Sjarlatan> Mexico, ja.
    [15:35] <Sjarlatan> For å studere da?
    01[15:35] <@john_cons> så da var det bare kjetil holshagen igjen, på nedre, (nedafor s-svingen), som jeg kjente

    01[15:35] <@john_cons> nei, mora døde
    01[15:35] <@john_cons> mora til petter og christian grønli
    [15:36] <Sjarlatan> Vet ikke hvem det er.
    01[15:36] <@john_cons> og faren bodde i mexico

    01[15:36] <@john_cons> ok, det her var mens vi gikk på barneskolen
    01[15:36] <@john_cons> jeg flytta jo til oslo da jeg skulle studere
    01[15:36] <@john_cons> og så fikk jeg seinere enn kamerat, året etter kanskje, som het tom-ivar myrberg

    01[15:36] <@john_cons> men dem flytta til drammen, etter et par år vel
    01[15:37] <@john_cons> men han kjetil holshagen var kamerat av tom ivar myrberg
    01[15:37] <@john_cons> og nabo

    01[15:37] <@john_cons> og han tom ivar myrberg dro med meg på besøk hos han kjetil holshagen en gang, før han flytta til drammen
    01[15:38] <@john_cons> og vi satt også han kjetil holshagen oppå en sykkel

    01[15:38] <@john_cons> for vi prøvde å få han til å bli normal
    01[15:38] <@john_cons> det var ikke vanlig at unger bare satt inne, på den tida
    01[15:38] <@john_cons> men han klarte ikke å sykle

    01[15:38] <@john_cons> så hvis jeg skulle leike med han kjetil holshagen, så måtte jeg gjøre nerde-ting
    01[15:38] <@john_cons> som å drive med kjemi-sett eller elektronikk
    01[15:38] <@john_cons> og jeg hadde ikke noen andre kamerater

    01[15:39] <@john_cons> så derfor hendte det at jeg dreiv med nerde ting da sammen med kjetil holshagen
    01[15:39] <@john_cons> for jeg hadde ikke noen kamerater, hele tida, som dreiv med fotball, båtliv og moped osv

    [15:40] <Sjarlatan> Akkurat.
    01[15:40] <@john_cons> selv om jeg var kamerat med ulf havmo og, og han dreiv med sånt, og espen melheim og karl fredik fallan, (i klassen alle tre)
    01[15:40] <@john_cons> men de var jeg noen ganger uvenn med

    01[15:40] <@john_cons> for jeg ble så mye mobba i klassen
    [15:40] <Sjarlatan> Kjipt.
    [15:40] <Sjarlatan> Men nå er det middag.
    01[15:40] <@john_cons> untatt espen melheim, men han var så treg og litt mutt

    01[15:40] <@john_cons> åkey, den er grei






    PS.

    Så hvordan interesser jeg hadde under oppveksten.

    Det kan jeg jo ta med litt om.

    Det var elektronikk, som jeg skrev om ovenfor.

    Så var det å høre på musikk, se filmer osv.

    Så var det data/programmering.

    Så var det å kjøre båten til Haldis, på Drammensfjorden, (som faren min lærte meg å gjøre, men det var noe problem med en bensintank).

    Så var det å skyte med luftpistol/luftgevær.

    Jeg samla frimerker og også litt mynter.

    Jeg løste kryssord, (ihvertfall de første åra på Berger, som jeg lærte av farfaren min vel).

    Jeg lagde en avis, som het Vitseposten, (mens jeg gikk på barneskolen).

    Vi leika butikk, og solgte noen av tinga vi ikke trengte, til de andre ungene på Bergeråsen, (jeg og Christell og søstra mi, for vi kjeda oss, ikke fordi vi trengte pengene).

    Jeg pleide å dra på språkreise, og til tanta mi i Sveits, i feriene.

    Jeg leste tegneserier som Pyton og Mad og Ernie.

    Og jeg leste bøker, krim, som Maclean og Le Carre, og Gåten Jason Bourne osv.

    Så jeg dreiv med mye forskjellig egentlig.

    Og spilte fotball på Berger IL da, det glemte jeg nesten.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Gmail – Oslo-politiet tuller med meg, pga. samrøre med Løvenskiold-familien?







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oslo-politiet tuller med meg, pga. samrøre med Løvenskiold-familien?





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, May 10, 2010 at 2:18 PM





    To:

    post <post@spesialenheten.no>



    Hei,

    da jeg var i militæret, så var det en Løvenskiold der, som tulla med meg.
    Han sa at jeg sov med rumpa opp i været, noe som jeg synes høres rart ut.

    Dette skjedde på Terningmoen, i 1992/93, i nabobyen deres, Elverum.

    Idag, så tuller noen fra en Løvenskiold internettadresse med meg, på en irc-kanal jeg har.
    Har Løvenskiold tulla med meg i alle år etter militæret, lurer jeg.
    Er det derfor Politiet i Oslo, ikke gir meg rettighetene mine, fordi Løvenskiold bestemmer det meste i Oslo?

    Jeg vil ihverfall anmelde Politiet i Oslo, for å være i lomma på Løvenskiold-familien.
    Jeg legger ved skjermbildeutskrift, som viser mobbing fra en Løvenskiold adresse, han kaller ser 'mer da', som jeg pleier å bruke som utrykk på blogg, og 'ledning', som jeg ikke vet hvordan jeg nøyaktig skal tolke.

    Mvh.

    Erik Ribsskog





    løvenskiold som tuller.JPG
    84K




    PS.

    Her er vedlegget:

    løvenskiold som tuller







  • Gmail – Problemer med Løvenskiold/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Ny Oppdatering VPV39521/Fwd: Oppdatering/Fwd: VPV28595/Fwd: Til Stabsjefen/Fwd: Til Stabsjefen, Vernepliktsverket Hamar/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Problemer med Løvenskiold/Fwd: Enda en oppdatering/Fwd: Ny Oppdatering VPV39521/Fwd: Oppdatering/Fwd: VPV28595/Fwd: Til Stabsjefen/Fwd: Til Stabsjefen, Vernepliktsverket Hamar/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, May 10, 2010 at 1:57 PM





    To:

    vpv.kontakt@mil.no



    Hei,

    dessuten, da jeg var i militæret, på Terningmoen, så var det en Løvenskiold der, som mobba meg.
    Jeg var reserve, og han var 12-7 ener, så vi lå på samme rom en stund.
    Da sa han, at jeg, (og en som het Staff), sov med rumpa opp i været.

    Noe jeg synes høres rart ut.
    En gang spurte Løvenskiold, (og Frydenlund og Øverland, tror jeg), om jeg skulle sitte på til Oslo, og da jeg gikk av ved Furuset-senter, så gjorde Løvenskiold et poeng av det, at det ikke var noe fint sted, og etter det, så spurte de aldri mer om jeg skulle sitte på.

    (Løvenskiold og Frydenlund og de, de var en gjeng, som alltid spilte monopol.
    Det lå jo pornoblader på brakkene, og Løvenskiold gjorde et poeng av noen fine, blonde damer, i et pornoblad, sånn som jeg husker det, og spurte 'hvordan damer er det her da'.

    Så det er mulig han er med i noe krig mot nordiske?
    Mormora mi var fra en falsk Gjedde adelsfamilie, virker det som, og hu sa at de var finere enn Løvenskiold, 'som kom nordover seinere'.

    Så dette kan være illumianti-famillier, eller noe).
    Nå idag, så så jeg at noen fra en Løvenskiold internett-adresse, tuller med meg på internett.
    Så jeg lurer nå på om Løvenskiold fra militæret i 1992/93, har tulla med meg i alle år etterpå?

    Sender med skjembilde-utskrift, hvor man ser at Løvenskiold tuller og bruker utrykket 'mer da', som jeg ofte bruker på blogg osv., og 'ledning', som jeg ikke vet helt hva skal være.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/5/4
    Subject: Enda en oppdatering/Fwd: Ny Oppdatering VPV39521/Fwd: Oppdatering/Fwd: VPV28595/Fwd: Til Stabsjefen/Fwd: Til Stabsjefen, Vernepliktsverket Hamar/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200

    To: vpv.kontakt@mil.no

    Hei,

    nå ringte jeg min morfar, Johannes Ribsskog, sin nevø, Ola Øyvin Ribsskog, sønn av forfatter og lensmann i Aurskog-Høland, Øyvin Ribsskog.

    For min far, sa før jeg skulle på sesjon, i Drammen, skoleåret 1988/89.

    Da skulle jeg skrive på skjemaet, til sesjon, om noen i min familie var sinnsyke.
    Og da måtte jeg nesten spørre faren min, for mora mi hadde feila noe, men hu hadde jeg ikke bodd hos, siden jeg var ni år, så jeg kunne ikke si nøyaktig hva som feila henne.

    Og da sa faren min, at både mora mi, Karen Ribsskog, og morfaren min, Johannes Ribsskog, var sinnsyke.
    Og da måtte jeg nesten skrive opp det på skjemaet deres, synes jeg, siden faren min sa det, (selv om jeg må innrømme at jeg ikke hadde hørt det om morfaren min før).

    Så da ble jeg litt deppa, av å høre det, at han skulle ha vært sinnsyk, for sånn skjønte ikke jeg det da.
    Men men.
    Men nå ringte jeg nevøen hans, Ola Øyvin Ribsskog, og han sa at det var ganske mange i Ribsskog-familien, som kunne gå for å være litt vriene.

    Men min morfar var ikke sinnsyk.
    Og min mor, hun hadde sliti med nerveproblemer, sa Ola Øyvin Ribsskog.
    Og det er jo ikke det samme som å være sinnsyk kanskje, det heller.

    Så da tenkte jeg, at jeg burde si fra til dere hos Vernepliktsverket, sånn at dere får dette riktig hos dere.

    For jeg husker at det stod '-', på psykisk, på lege-fila mi, hos militæret, (og det hørte jeg også en gang, på slutten av tjenesten, at sersjant Dybvig sa, at 'Ribsskog har minus på psykisk'.

    Og nå tenker jeg, at dette kanskje var pga. at faren min skulle ha det til at mora og morfaren min var sinnsyke?
    Og nå har jeg overhørt at jeg er forfulgt av noe som kalles 'mafian', i Oslo, men får ikke rettighetene mine av myndighetene.

    Er det militæret som tuller eller?
    Jeg ble jo tulla med hos dere og, og mista en datajobb, etter en dag, uten noe grunn mm.
    Og frostskaden jeg fikk på vinterøvelsen ble ikke skrevet opp av militærlegen, (kalt Dr. Mengele, fra Elverum).

    Men men.
    Bare en oppdatering.
    Beklager at det blir mange oppdateringer her!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/4/29
    Subject: Ny Oppdatering VPV39521/Fwd: Oppdatering/Fwd: VPV28595/Fwd: Til Stabsjefen/Fwd: Til Stabsjefen, Vernepliktsverket Hamar/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200

    To: vpv.kontakt@mil.no

    Hei,

    det var også en episode, på begynnelsen av førstegangstjenesten.
    Da sa løytnant Frøshaug, til fenrik Brødreskift, om meg, at 'tar du deg av han, eller'.

    Jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke det, men det var noe ekstra-ordinært, av noe slag vil jeg si.

    At Frøshaug ville at han skulle mobbe meg?
    Hva vet jeg.
    Det som skjedde, var at Brødreskift så lagde noen nye regler.
    Under inspeksjon av badet, så sa han til meg, at bøtter av forskjellig farge, måtte stå i hver sin stabbel.

    Og det var noe helt ukjent for oss, for det var helt ny informasjon.
    Han hadde jo lyse-blondt hår, og jeg har mørke-blondt hår.
    Jeg tolker dette nå som noe rasistisk, mot folk med mørke-blondt hår, (dette Brødreskift sa om bøttene, at det nok var symbolsk, for rasisme, mener jeg, mot folk som ikke hadde lyse-blondt hår).

    Så jeg vil også klage på fascisme/mobbing/rasisme, fra Brødreskift og muligens Frøshaug, hva nå han mente med det jeg hørte han sa til Brødreskift på oppstillingsplassen.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/29
    Subject: Oppdatering/Fwd: VPV28595/Fwd: Til Stabsjefen/Fwd: Til Stabsjefen, Vernepliktsverket Hamar/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200
    To: vpv.kontakt@mil.no

    Hei,

    jeg så på nettet, at min troppsjef på Terningmoen, Sverre Frøshaug, nå er (minst) Major, i Vernepliktsverket.
    Dere kan jo høre med han, om han husker frostskaden jeg fikk på vinterøvelsen.

    Selv om det var 'Kalesj-Bjørn', som var ny troppsjef da.
    Ragnhildsløkken på laget kalte han for kalesj-Bjørn.
    Begge var fra Elverum, og Ragnhildsløkken sa at han hadde stjålet en kalesje, til en bil.

    Dere kan si fra til Frøshaug at jeg har ringt lagfører Bricen og nestlagfører Frydenlund, om frostskaden, men at ingen av de sender e-post, eller annen tilbakemelding, om dette.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.
    Her leste jeg dette, (i Forsvarets Forum på nettet):

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/1/11
    Subject: VPV28595/Fwd: Til Stabsjefen/Fwd: Til Stabsjefen, Vernepliktsverket Hamar/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200
    To: vpv.kontakt@mil.no

    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2009/12/7
    Subject: Til Stabsjefen/Fwd: Til Stabsjefen, Vernepliktsverket Hamar/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200

    To: vpv.kontakt@mil.no

    Hei,

    beklager at jeg ble veldig irritert, i den forrige e-posten jeg sendte.
    Jeg har jo sett i Aftenpostens tekstarkiv, at jeg har Johanitterordenen, i min fars nye familie, (Humblen), som han fikk da jeg var ni år!

    Jeg tror at min mormor, Ingeborg Ribsskog, antagelig også var i denne, evt. min morfar Johannes Ribsskog.
    (Det går igjen dette med 'Johannes'/'Johan'/'Johanitter').

    Jeg ble jo tullet med i militæret, som jeg har skrevet til dere.
    Jeg har kontaktet min lagfører i infanteriet, Marvin Bricen, 14. november, ringte jeg, for å få en e-post fra han, hvor han forklarer, at han huska at jeg hadde frostskade, som han bekreftet da jeg ringte.

    Men han har ikke svart.
    Så da tenkte jeg, prøv nestlagfører, Ketil Juhani Frydenlund.
    (Der har vi en versjon til, så da blir det 'Johannes'/'Johan'/'Johanitter' og 'Juhani').

    Men men.
    Han jobba nå i Oslo-politiet, stod det på internett, og var nå frimurer, i en Johannes(!)-losje, (Haakon), i Oslo, stod det i denne linken, på TV2:

    Så jeg blir nok forfulgt av Johan-erne eller Johanitterne, eller Johannes-ene.
    Min onkel som brukte meg som slave, på Løvås Gård, i 2005, heter Johan(!) Martin Ribsskog.

    Og min tante har tulla med arv, etter min mormor Ingeborg Ribsskog, og har ikke kontaktet meg, før etter tre måneder, etter at hun og Martin fikk boet etter min mormor.

    Hun er nå forlovet, siden i forfjor vel, med Johan(!) Diderik Beichmann.

    Hos både Diderik og Martin, så er Johan-en 'stum'.
    De kaller seg bare Diderik og Martin, men på telekatalogen online og hos folkeregisteret, så heter de også Johan.

    Så jeg lurer på om disse johannes-losjene og johanitterordenen, har tullet med meg, da jeg var i militæret.

    For min mormor ble fornærmet, da jeg var syv år og gikk i første klasse.

    For hun er fra Danmark, og vi lærte på Østre Halsen skole, at Danmark ikke var så snille mot Norge, under dansketida.

    Så nevnte jeg dette for min danskfødte mormor, og etter det så har jeg blitt tulla med på skole, i forsvaret og på jobb i Norge og England, mm.
    Nå er jeg en flykting i England, for politiet vil ikke etterforske mordforsøk mot meg, på Løvås gård, fra et jaktlag, i 2005.

    Og jeg overhørte i Oslo, i 2003 og 2004, at jeg var forfulgt av noe de kalte 'mafian'.
    Men politiet gir meg ingen informasjon/hjelp.
    Så kanskje Forsvaret kan undersøke det som skjedde, under verneplikten min.

    At jeg ble tullet med.
    Jeg fikk en datajobb, som kurs-assitent, (for noen høye offiserer, som var på datakurs), som jeg mistet etter en dag, uten noen god grunn, annet enn at jeg var stridende, sa de, så jeg kunne være fotsoldat.

    Og han legen på Terningmoen, som ble kalt Dr. Mengele, han ga meg noe salve, da jeg fikk frostskade, som ville gjort frostskaden værre, sa Odd Sundheim på laget.
    Så sånn var det.

    Så kanskje dere kan etterforske dette, tenkte jeg.

    På forhånd takk for hjelp!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2009/11/16
    Subject: Til Stabsjefen, Vernepliktsverket Hamar/Fwd: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200

    To: vpv.kontakt@mil.no

    Hei,

    kan dere sparke hu der jævla hora som jobber hos dere, hu bare driver å kødder med meg.
    Seriøst, jeg driver å sender en klage, og blir bare kødda med og patronisert.

    Hu skulle vært skutt hu jævla kjærringa der, som jobber hos dere.

    Kan dere gi henne sparken, og sende meg erstatning for frostskaden min, og for måten jeg ble behandla på, på Terningmoen?
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2009/11/16

    Subject: Re: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200

    To: "Osbak, Vigdis" <vosbak@mil.no>

    Din jævla fittekjærring!

    Jeg skal ta det her opp med sjefen din.
    Ta å stapp et esel opp i fitta di din forpurte hore, hvis det er plass til eselet og Malteserordenen.


    Erik Ribsskog
    2009/11/16 Osbak, Vigdis <vosbak@mil.no>


    Hei

    Det er godt å kunne skrive og ta opp problemer – på den måten bearbeides hendelser som er viktige.

    Du har gjennomført førstegangstjenesten og i tillegg repetisjonstjeneste på en god måte. Jeg synes derfor du bør kontakte legen din slik at du får pratet om hjelp/støtte med de utfordringene du sliter med.

    I tillegg har vi krisetelefonen i Norge på tlf 81533300, denne koster penger og det kan vel bli dyrt å ringe fra England, men fra 2010 kommer det også SMS Chat.

    I første rekke er derfor legen den som kan hjelpe og støtte.

    Du får ha lykke til videre

    Hilsen

    Vigdis Osbak

    ________________________________

    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: lø 14.11.2009 16:20

    Til: Osbak, Vigdis

    Emne: Oppdatering/Fwd: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200

    Hei,

    jeg glemte å skrive det, at hele livet mitt etter militæret, har vært et eneste langt strev.

    (Antagelig siden jeg har blitt tullet med av Malteserordenen).

    Så jeg har ikke hatt mulighet til å ta opp de her problemene noe særlig før, for jeg har liksom blir tullet med så mye, at dette har gjort meg stresset, og jeg har liksom hatt roen på meg, eller hatt noe særlig tid til, å ta opp disse problemene tidligere.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/11/14

    Subject: Brev fra 11. november, 2009/031966-003/FORSVARET/200

    To: vosbak@mil.no

    Hei,

    jeg viser til Deres brev, som jeg mottok idag.

    Hva gjelder den skaden i akillessena, så var det under rekrutten. Jeg var en tynn gutt, som var utsatt for omsorgssvikt, under oppveksten, og bodde alene fra jeg var ni år, og veide vel ca. 60 kg, da jeg begynte i militæret, (idag er vel matchvekten ca. 90 kg), enda jeg var 185 høy.

    Jeg har blitt tullet med av Malteserordenen, virker det som, sannsynligvis også i militæret.

    Jeg fikk en datajobb, som skulle vare i 3 måneder, men denne mistet jeg etter en dag, uten noe forklaring!

    Kan dette ha vært Malteserordenens verk?

    Den arm-skaden, var etter at vi var statister, under filmen Sekondløytnanten, i Kvikne i Østerdalen.

    Vi som måtte være tyske soldater, måtte ha de tyske hjelmene hengende på armen, mens vi løp, derav armskaden, (det var noe verk/voksesmerter, som jeg måtte tygge massa paracept for å klare å fungere mens jeg hadde).

    Men dette plager meg ikke lenger, det er riktig.

    Mens frostskaden, den plager meg ikke så mye egentlig heller, for jeg er i England, hvor det egentlig er ganske varmt.

    Men jeg har ikke noe penger, for Malteserordenen tuller med meg, så får ikke Fri Rettshjelp enda jeg har blitt tullet med, på skole, i militæret, i jobb og veldig mange andre steder.

    Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av 'mafian', men ingen vil si hvem disse er.

    Så sånn er det.

    Men jeg kontaktet 'Dr. Mengele', som han ble kalt, militærlegen på Terningmoen, om frostskaden min, da vi kom tilbake fra vinterøvelse, i februar 1993, var ved vel, (vi var på Lillehammer, på vinterøvelse, en drøy uke, i mange minusgrader, i knappetelt).

    Og da fikk jeg noe salve, som var _forebyggende_ mot frostskade, var det vel.

    Sundheim på lag 2, (det samme laget som meg, i tropp 1), sa at jeg _ikke_ måtte bruke den salven, for den inneholdt vann, som gjorde frostskaden værre.

    Og han 'Mengele', hadde så dårlig rykte, så jeg hørte mer på Sundheim, enn på Mengele, for å si det sånn.

    Jeg var hos 'Mengele' med hevelse i akillesen, og da kalte han det en 'liten' hevelse, enda den var skikkelig svær.

    Men men.

    Så jeg stolte ikke så mye på Mengele, men jeg måtte bruke noe sånn vaselin på øret, for å hindre spredning av frostskade, samt at jeg brukte den varmeste lua, den såkalte BF-en, lengre enn de andre.

    Men, frostskaden min blusset opp igjen, i 2005, så jeg skal kontakte fastlegen min, og se om han har noe papirer på dette, for jeg mener jeg tok opp dette med Dr. Ness (evt. Næss), i Helgeroa, som min onkel Martin, (som jeg slavedrivde for, på gården hans, og bodde i en uisolert hytte hos), han rådet meg til å kontakte min mormors lege, Dr. Ness.

    Men mormor, har jeg skjønt, var nok i Malteserordenen, så derfor sendte Dr. Ness meg til psykolog, og de prøvde å få det til å se ut som at jeg var sinnsyk.

    Så jeg har måttet dra til England, jeg ble også forsøkt drept, på min onkels gård, i 2005, noe politiet ikke har villet etterforske, de bare ignorerer meg, enda jeg har ringt dem om det.

    Kanskje mine slektninger sier til politiet at jeg er sinnsyk, og at politiet tror på dette, og derfor ikke hjelper meg?

    Jeg hadde vel ikke kommet meg gjennom et år i infanteriet, på Terningmoen, hvis jeg hadde vært sinnsyk, tror du det da?

    Da hadde det vel stått i papirene dine, hvis jeg hadde vært sinnsyk?

    Mvh.

    Erik Ribsskog





    løvenskiold som tuller.JPG
    84K




    PS.

    Her er vedlegget:

    løvenskiold som tuller







  • Gmail – ang. Johanitterordenen







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    ang. Johanitterordenen





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, May 10, 2010 at 1:19 PM





    To:

    Nielsen Kjersti <Kjersti.Nielsen@fmoa.no>



    Hei,

    ja, nå skal ikke jeg diskutere med deg nå.
    Men jeg har sendt det til Røjordet 11. januar og 20. februar.
    Jeg mente at dere kunne se på den e-posten du nevner, om Johanitterordenen, som en oppdatering til den klagen jeg sendte Røsjorde, den 11. januar.

    På forhånd takk for eventuell hjelp!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/5/10 Nielsen Kjersti <Kjersti.Nielsen@fmoa.no>

    Der har du fått svar fra assisterende fylkesmann Rannveig

    Bjerkmo i epost datert 10.11.09.

    ___________________________________________

    Med vennlig hilsen

    Kjersti Nielsen,

    Førstekonsulent, dir.tlf. 22003582

    Juridisk avdeling, Fylkesmannen i Oslo og Akershus

    Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 10. mai 2010 14:08

    Til: Nielsen Kjersti

    Emne: Fwd: ang. Johanitterordenen

    Hei,

    ok, men dere kan se på den e-posten som en oppdatering på

    min klage, på at jeg ikke får Fri Rettshjelp, som jeg har sendt til han

    sjølveste Fylkesmannen, Røsjordet, heter han vel.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message

    ———-

    From: Nielsen Kjersti <Kjersti.Nielsen@fmoa.no>

    Date: 2010/5/10

    Subject: ang. Johanitterordenen

    To: eribsskog@gmail.com

    Det

    er ikke registrert noe på Johanitterordenen hos Fylkesmannen i Oslo og

    Akershus.

    ___________________________________________

    Med vennlig hilsen

    Kjersti Nielsen,

    Førstekonsulent

    Juridisk avdeling, Fylkesmannen i Oslo og Akershus

    Postboks 8111 Dep, 0032 OSLO, dir.tlf. 22003582

    E-post: Kjersti.Nielsen@fmoa.no

    http://www.fylkesmannen.no/OsloOgAkershus

    Tenk på miljøet før du skriver ut denne e-posten






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen