johncons
  • Hvorfor får jeg ikke rettighetene mine?

    Jeg bare lurer.

    Med hilsen

    Erik Ribsskog



  • Session Start: Thu May 06 19:58:41 2010
    Session Ident: #norge
    02[19:58] * Disconnected
    02[23:26] * Attempting to rejoin channel #norge
    03[23:26] * Rejoined channel #norge

    03[23:26] * Topic is 'Velkommen til #norge '
    03[23:26] * Set by xerath on Mon May 03 21:30:24
    [23:26] #norge url is http://norge.dalnet.no/

    [23:27] <lollesson> hei cons
    03[23:28] * cons is now known as Guest40739
    [23:29] <Mvh> hei cons
    03[23:31] * Keyton is now known as autoCons
    03[23:31] * autoCons is now known as autoPass

    [23:32] <autoPass> hva skjedde egentlig med trynet ditt som du skriver om
    [23:36] <Mvh> hva skjedde med cons nick?
    [23:40] <autoPass> tipper det er noen som tuller med cons

    [23:41] <autoPass> det er ikke cons, for han bruker alltid det samme nicket
    [23:41] <autoPass> det betyr at vi har rettigheter til å tulle med Guest40739
    [23:42] <autoPass> om jeg husker IRC reglene i fra 1996 riktig

    [23:42] <autoPass> Guest40739 er så og si lovløs på IRC siden han tuller med andres nick
    [23:43] <autoPass> slik er reglene om jeg husker rett i fra 1996
    01[23:56] <Guest40739> dette minner om øa-fascisme

    03[23:56] * Guest40739 is now known as john_cons
    Session Time: Fri May 07 00:00:00 2010
    [00:00] <autoPass> du bytter nick så ofte
    [00:00] <autoPass> hva er øa fas?cisme

    [00:00] <autoPass> beklager skrivefeilen
    [00:01] <autoPass> jeg er ikke noen kløpper på tastatur
    01[00:07] <john_cons> nei, søstra mi blir sikkert sur, siden du kalte deg keyton

    01[00:07] <john_cons> er du en politutt?
    [00:07] <autoPass> hehe, nei jeg er ikke det
    01[00:08] <john_cons> særlig lite ikke da
    [00:08] <autoPass> jeg er egentlig ikke utdannet til noe

    [00:08] <autoPass> men jeg jobber med elektronikk og sånn
    [00:08] <autoPass> det nikket Keyton var en teit spøk
    [00:08] <autoPass> sorry
    01[00:09] <john_cons> etterettning ansetter jo cyber-krigere nå, har jeg sett

    01[00:09] <john_cons> så jeg vet ikke hva jeg skal si
    [00:09] <autoPass> de gjør det, men det er over mitt nivå
    [00:09] <autoPass> jeg har egentlig ikke vært på irc på lenge

    01[00:09] <john_cons> ja du får ha lykke til med keytoneringa di, som det heter
    01[00:09] <john_cons> akkurat
    [00:10] <autoPass> ikke siden 90 tallet
    01[00:10] <john_cons> også poppa du opp her som keyton

    [00:10] <autoPass> nei
    01[00:10] <john_cons> jeg orker ikke folk som bare prater piss
    [00:10] <autoPass> har vært autoPass en stund
    [00:11] <autoPass> nicket er fra en purring i fra bomrungen

    01[00:11] autoPass is ~autoPass@53.89-10-27.nextgentel.com * autoPass
    01[00:11] autoPass on #Norge
    01[00:11] autoPass using jade.fl.us.dal.net With fingernails that shine like justice

    01[00:11] autoPass End of /WHOIS list.
    [00:11] <autoPass> jeg hadde ikke betalt en regning
    [00:11] <autoPass> eller flere da
    [00:11] <autoPass> men de la om systemet for et halvår siden

    01[00:12] <john_cons> men keyton er jo den tidligere 'svogeren' min fra somalia, faren til nevøen min daniel gullit ribsskog, som vel driver med boksing nå
    01[00:12] <john_cons> har keyton begynt å jobbe i bomringen?

    [00:12] <autoPass> nei det var noen som tulla med nicket ditt før i dag
    01[00:12] <john_cons> jeg visste ikka at han hatt en jobb
    [00:12] <autoPass> før du logget deg på

    01[00:12] <john_cons> jeg har vel aldri kalt meg keyton
    [00:13] <autoPass> nei, men en kalte seg ripsskog osv
    [00:13] <autoPass> ikkw ribsskog, men ripsskog
    01[00:13] <john_cons> det blir for dumt

    [00:13] <autoPass> skal ikke tulle sånn mer
    [00:13] <autoPass> sorry
    01[00:13] <john_cons> dette er #Norge ikke #john_cons
    [00:13] <autoPass> jeg vet

    01[00:13] <john_cons> keyton smatter forresten
    01[00:13] <john_cons> men men
    01[00:13] <john_cons> og kan ikke spille amerikaner
    01[00:13] <john_cons> men men

    [00:13] <autoPass> når han spiser?
    01[00:14] <john_cons> jepp
    [00:14] <autoPass> du liker han ikke så godt?
    01[00:14] <john_cons> og han likte en film, om noen folk som rømte fra sinnsykehuset

    [00:14] <autoPass> tygger han khat?
    01[00:14] <john_cons> jeg kjenner han ikke så godt
    01[00:14] <john_cons> det vet jeg ikke
    [00:14] <autoPass> mange somaliere gjør det

    01[00:14] <john_cons> han var mest sammen med søstra mi
    01[00:14] <john_cons> ja det er mulig
    01[00:14] <john_cons> han gikk noen ganger inn i stua, på ungbo
    [00:14] <autoPass> så du fikk billig Foster

    01[00:15] <john_cons> for å spise eller late som at han kunne amerikaner
    01[00:15] <john_cons> men han kunne ikke regla
    [00:15] <autoPass> hva er dtte med amerikaner?

    [00:15] <autoPass> kortspillet?
    01[00:15] <john_cons> et kortspill
    01[00:15] <john_cons> jepp
    01[00:15] <john_cons> jeg og glenn hesler og noen andre spilte amerikaner

    01[00:15] <john_cons> søstra mi var med vel
    01[00:15] <john_cons> så kom keyton og skulle være med
    01[00:15] <john_cons> også kunne han ikke regla
    01[00:15] <john_cons> og han prata ikke så bra norsk heller

    [00:15] <autoPass> da ble det vel bare rot
    01[00:15] <john_cons> så det gikk ikke så bra
    01[00:15] <john_cons> jepp
    01[00:15] <john_cons> men men
    01[00:16] <john_cons> noen kamerater av han spiste med henda, sa søstra mi

    01[00:16] <john_cons> noen han lot bo på flyktninge-leiligheten sin, eller noe vel
    01[00:16] <john_cons> så mulig at keyton var under kontroll av noen eldre kamerater
    01[00:16] <john_cons> hva vet jeg

    01[00:16] <john_cons> fra somalia de også
    [00:16] <autoPass> de eldre bestemmer i det samfunnet ja
    01[00:16] <john_cons> ja det er mulig
    01[00:17] <john_cons> jeg var aldri på besøk hos keyton, jeg bare prata med han noen få ganger

    [00:17] <autoPass> har han kontakt med søstra di i dag?
    01[00:17] <john_cons> en gang jeg skulle spille fotball, så hadde keyton lånt joggeskoa mine, sa søstra mi
    01[00:17] <john_cons> så jeg måtte spille i for små sko

    01[00:17] <john_cons> og da var det så vidt at jeg klarte å score et mål
    01[00:17] <john_cons> og da sa tom, butikksjef kiwi st. hanshaugen
    01[00:17] <john_cons> 'nei, ikke la giraffen score da'

    01[00:18] <john_cons> det var det de kalte meg, giraffen
    01[00:18] <john_cons> (uvisst av hvilken grunn)
    01[00:18] <john_cons> skedsmo-folk
    [00:18] <autoPass> kanskje fordi du er lang

    01[00:18] <john_cons> så det er mye rart
    [00:18] <autoPass> eller ganske lang da
    01[00:18] <john_cons> kanskje, hvem vet
    [00:18] <autoPass> jeg var alltid dårlig i fotball så jeg har ikke spilt det etter at jeg var ferdig på skolen

    01[00:19] <john_cons> nei nei da så
    [00:19] <autoPass> dårlig ballkontroll
    01[00:19] <john_cons> hva heter du i virkeligheten da?
    [00:19] <autoPass> holder med Arsenal, men husker ikke hvorfor

    01[00:19] <john_cons> da så
    [00:19] <autoPass> ser du noen Everton kamper?
    [00:19] <autoPass> eller blir det for dyrt?
    01[00:19] <john_cons> jeg så everton i champions league i 2005

    01[00:20] <john_cons> ja, jeg er jo flyktning så, og får ikke noe penger fra norge, og engelsk lønn er ikke så høy
    01[00:20] <john_cons> jeg må nesten prioritere andre ting
    [00:20] <autoPass> men hvor får du penger i fra til mat og sånn

    [00:20] <autoPass> er det ordninger som i norge?
    01[00:20] <john_cons> jeg får jo arbeidsledighetstrygd
    01[00:20] <john_cons> jepp
    01[00:20] <john_cons> det er det vet du

    [00:21] <autoPass> tror det er lettere å få IT jobb i norge
    01[00:21] <john_cons> ja det er det nok
    [00:21] <autoPass> til og med jeg har fått det
    [00:21] <autoPass> i 1995

    [00:21] <autoPass> Cinet
    [00:21] <autoPass> jeg produserte PC på samlebånn
    01[00:21] <john_cons> ja, men man må stå opp for sine rettigheter vet du
    01[00:21] <john_cons> åkey

    [00:21] <autoPass> Cinet finnes jo ikke mer, men jeg fikk uansett sparken
    [00:22] <autoPass> sammen med to andre
    01[00:22] <john_cons> åkey, jeg er ikek så inne i databransjen

    [00:22] <autoPass> de mente vi hadde stjålet
    01[00:22] <john_cons> har liksom aldri fått beinet innafor
    01[00:22] <john_cons> åkey, det hørtes ikke bra ut
    [00:22] <autoPass> det er det som er problemet. man må få beinet innenfor

    [00:22] <autoPass> da er mye ordnet
    01[00:22] <john_cons> jepp, det er sånn det er
    [00:23] <autoPass> skjønenr forresten ikke at man tjente så dårlig som butikksjef

    [00:23] <autoPass> som du var
    01[00:23] <john_cons> nei jeg jobba jo først som assisterende butikksjef
    01[00:23] <john_cons> det var de som tjente dårligst
    01[00:23] <john_cons> da startet jeg på 140.000

    [00:23] <autoPass> men mye ansvar da
    01[00:23] <john_cons> det er ikke det samme som butikksjef
    01[00:23] <john_cons> ja, det er ansvar for kveldskift osv
    01[00:23] <john_cons> men butikksjef er mye mer ansvar

    [00:24] <autoPass> broren min jobber i Kiwi på sørlandet et sted
    01[00:24] <john_cons> for da er man den øverste lederen, som må ta prioteringer og alt sånt
    [00:24] <autoPass> dårlig lønn der og

    [00:24] <autoPass> men sikkert bedre nå enn da du jobbet der
    01[00:24] <john_cons> åkey, butikksjeflønnene i kiwi er dobbelt så høye som i rimi har jeg lest
    01[00:24] <john_cons> rundt regna

    01[00:24] <john_cons> med bonus osv
    [00:24] <autoPass> men han er ikke butikksjef, men frukt og grønt og låsansvarlig
    01[00:24] <john_cons> ja, da er det vel ikke så høyt lønnet

    01[00:25] <john_cons> men han er jo et godt stykke på vei til å bli butikksjef
    01[00:25] <john_cons> han kan jo bli assisterende butikksjef f.eks.
    01[00:25] <john_cons> og så butikksjef

    01[00:25] <john_cons> eller finne på noe annet
    [00:26] <autoPass> blir du ikke sliten av tilværelsen din nå
    01[00:26] <john_cons> neida, jeg er jo arbeidsledig jeg

    01[00:26] <john_cons> dessuten er det ikke noe jeg kan gjøre med det
    01[00:26] <john_cons> det er myndighetene som må gjøre noe med det
    01[00:26] <john_cons> de må gi meg rettighetene mine

    [00:26] <autoPass> tenker mest på å bo i et annet land
    [00:26] <autoPass> at det er slitsomt
    01[00:27] <john_cons> nei, det er nesten som en befrielse noen ganger, synes jeg

    01[00:27] <john_cons> men men
    01[00:27] <john_cons> jeg har jo vært mye på språkreise, i england, under oppveksten
    01[00:27] <john_cons> så england er jo som mitt annet hjemland, vil jeg si

    [00:27] <autoPass> skjønner
    01[00:27] <john_cons> jeg har studert på universitet i sunderland og ++
    [00:28] <autoPass> har lest på bloggen din at du bodde alene i fra du var ni år. er det virkelig sant?

    01[00:28] <john_cons> mora mi var au pair i england og, så hu var kanskje litt engelsk
    01[00:28] <john_cons> ja, det stemmer det
    01[00:28] <john_cons> jeg flytta til faren min, da jeg var ni år

    01[00:28] <john_cons> han var single da
    01[00:28] <john_cons> og etter et halvt år, så fant han seg ei dame, (haldis humblen)
    01[00:28] <john_cons> og flytta ned til henne

    [00:28] <autoPass> det er hjerteløst vil jeg si
    01[00:29] <john_cons> så jeg ble boende alene, i hellinga 7B og så i Leirfaret 4B
    01[00:29] <john_cons> ja, jeg prøver å ta han til retten for omsorgssvikt

    [00:29] <autoPass> barn er viktigere enn en dame
    01[00:29] <john_cons> men jeg får ikke fri rettshjelp
    01[00:29] <john_cons> ja, han hadde jo ansvaret for meg
    [00:29] <autoPass> hadde det vært i dag hadde nok barneværnet blitt koblet inn

    01[00:29] <john_cons> så han var jo ikke så flink til å takle ansvaret sitt
    [00:29] <autoPass> man kan si du var uheldig med tiden du ble født inn i
    01[00:29] <john_cons> ja, han skremte meg også med barnevernet

    01[00:30] <john_cons> ja, det fantes jo barnevern på 80-tallet også
    01[00:30] <john_cons> det var nok mest det at ingen gjorde noe
    [00:30] <autoPass> det gjorde det sikkert

    [00:30] <autoPass> men kanskje ikke som i dag
    01[00:30] <john_cons> jo, det var vel som i dag tror jeg
    [00:30] <autoPass> saq ikke søsteren din at det var galt at det var sånn

    01[00:30] <john_cons> faren min pleide å nevne barnvernet
    01[00:30] <john_cons> nei, hu bodde jo i larvik, hos mora mi
    [00:30] <autoPass> ok
    01[00:31] <john_cons> så flytta hu til faren min fire år seinere

    01[00:31] <john_cons> og hu bodde også nede hos haldis
    01[00:31] <john_cons> hu ville ikke bo i leirfaret der hvor jeg bodde
    01[00:31] <john_cons> (uten at hu sa hvorfor)

    [00:31] <autoPass> hva med besteforeldrene dine. moren og faren til faren din. sa ikke de noe?
    01[00:31] <john_cons> hu er litt sånn ordknapp
    01[00:32] <john_cons> farfaren min døde ganske tidlig og fikk slag osv

    01[00:32] <john_cons> farmora mi likte ikke haldis
    01[00:32] <john_cons> og holdt med meg da
    [00:32] <autoPass> det kan jeg skjønne
    01[00:32] <john_cons> ja, vi ville ha det sånn som det var på 70-tallet

    01[00:32] <john_cons> så vi liksom stod sammen om det da
    [00:33] <autoPass> haldis burde jo og ha gjort noe med situasjonnen
    01[00:33] <john_cons> men det var nytteløst, haldis var som olsen-familiens svar på yoko ono

    01[00:33] <john_cons> haldis likte ikke meg
    01[00:33] <john_cons> for hun trodde at jeg ikke sa takk for godteri
    [00:33] <autoPass> det spiller ingen rolle om hun ikke likte deg.

    [00:33] <autoPass> du var ni og hun voksen
    01[00:33] <john_cons> men jeg var litt sjenert for henne, så jeg sa takk sånn at bare faren min hørte det
    01[00:33] <john_cons> nei, det er nok sant

    01[00:34] <john_cons> jeg satt jo hjemme, da jeg var ni år, i hellinga 7B
    01[00:34] <john_cons> og lurte på hvorfor faren min ikke kom hjem
    01[00:34] <john_cons> og da visste jeg ikke hvor haldis bodde

    01[00:34] <john_cons> så da ble jeg sånn såret og litt sånn stiv
    [00:35] <autoPass> jeg blir nesten lei meg når jeg leser det. uansvarlig er bare fornavnet
    01[00:35] <john_cons> sånn nesten sjokkert

    01[00:35] <john_cons> jeg fikk nesten sjokk, siden faren min ikke kom hjem, (for han sa ikke fra)
    01[00:35] <john_cons> for jeg var bare ni år, så jeg var ikke vant til å være alene en hel natt

    01[00:35] <john_cons> ihvertfall ikke uforberedt
    01[00:36] <john_cons> så jeg ble sånn sjokka og såra
    01[00:36] <john_cons> og så tok faren min meg med ned til haldis

    01[00:36] <john_cons> et par dager seinere
    01[00:36] <john_cons> og da satt jeg bare i sofaen der, fremdeles såret og i sjokk
    01[00:36] <john_cons> og da likte ikke haldis meg da, for jeg var sånn stiv og såret og halveis i sjokk

    01[00:36] <john_cons> nesten traumatisert
    [00:36] <autoPass> likevel så klarte du deg jo bra skjønner jeg på skolen. det betyr at du er ganske selvstendig
    01[00:37] <john_cons> for den overgangen var så brå, da faren min flytta ned til haldis

    [00:37] <autoPass> ikke alle niåringer hadde fiksa det
    01[00:37] <john_cons> jo, men jeg hadde veldig høyt fravær
    01[00:37] <john_cons> nei, jeg er vel over gjennomsnittet intelligent

    [00:37] <autoPass> det må du være
    01[00:37] <john_cons> og jeg fulgte med veldig bra, i 1. klasse på østre halsen skole
    [00:37] <autoPass> ellers hadde det ikke gått

    01[00:37] <john_cons> og i 2. klasse på torstrand skole
    01[00:37] <john_cons> for da satt jeg helt foran i klassen
    01[00:38] <john_cons> så jeg hadde bra grunnlag fra skolen i larvik

    01[00:38] <john_cons> jeg gikk for å være best i klassen, på østre halsen skole og torstrand skole
    01[00:38] <john_cons> ihvetfall en av de beste
    01[00:38] <john_cons> så jeg hadde litt å flyte på, på skole, vil jeg si

    01[00:38] <john_cons> for på berger skole, så var det sånn at ingen av gutta gjorde lekser, f.eks.
    01[00:38] <john_cons> så det var ikke så vanskelig å henge med
    [00:39] <autoPass> skjønner

    01[00:39] <john_cons> men men jeg får fikse noe husarbeid og sånn
    01[00:39] <john_cons> har drevet litt mye med bloggen her nå
    01[00:39] <john_cons> hejdå
    [00:40] <autoPass> ok. hadet. og jeg skal ikke tulle med nick igjen












  • Gmail – Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, May 6, 2010 at 10:11 PM





    To:

    eirik.gramstad@fys.uio.no



    Hei,

    jeg lurte på hvor fort jeg løp på Osloløpet, i 1993, da jeg løp for Rimi Munkelia.
    Hadde vært artig å fått vite dette, siden jeg skriver blogg om hva som skjedde, på 90-tallet osv.

    Og prøver å forklare at jeg kom i bra form, av å være et år i infanteriet, i Geværkompaniet Terningmoen, (selv om jeg dessverre ikke klarte å slutte å røyke så tidlig som i 1993).
    På forhånd takk for eventuell hjelp!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Ekebergjoggen <ejoggen@ejoggen.no>

    Date: 2010/5/6
    Subject: SV: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993
    To: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei.

    Dette er informasjonen på Wikipedia. Altså: kontakt OSI friidrett. Håper de

    kan hjelpe deg.

    Vennlig hilsen

    Per Andreas Roald, Ekebergjoggen

    Osloløpet ble arrangert fra 1975 til 2005Ekebergsletta

    i Oslo kommune.

    Løpet ble arrangert 31 ganger. Det har nå tatt en pause og de som ønsker å

    ta opp igjen arrangementet kan henvende seg til OSI friidrett.

    Osloløpet regnes for Norges eldste rene mosjonsløp. Det var lenge Norges

    største.

    Osloløpets historie er sammenvevd med det som er blitt kjent som

    «Joggebølgen», og det springer ut av Norges Friidrettsforbund sentralt.

    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 5. mai 2010 20:57

    Til: ejoggen@ejoggen.no

    Emne: Osloløpet og Manpowerstafetten i 1993

    Hei,

    jeg var med på Osloløpet og Manpowerstafetten, i 1993, med

    Rimi Munkelia, (etter litt mas og pådriv fra ildsjel og butikksjef og kamerat

    fra videregående i Drammen, 3. året handelsgym., Magne Winnem, som jeg også var

    forlover til, samme år, da han giftet seg med sin Elin, fra like ved

    Kongsvinger).

    Jeg lurte på om dere visste noe om hvordan jeg kan finne ut

    hvor fort jeg løp, (jeg var jo i infanteriet, i 1992/93, så jeg tror formen var

    ok, selv om jeg må innrømme at jeg røyka mellom 10 og 20 sigaretter om dagen,

    på den tida).

    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • butikker jobba i i norge

    PS.

    Her er når jeg jobba der:

    Matland/OBS Triaden:

    Her jobba jeg heltid, (for det meste i kassa), fra ca. oktober 1990 til sommeren 1991.

    Så jobba jeg tre dager i uka, ved siden av andre året på NHI, skoleåret 1991/92.

    Rimi Karlsrud:

    Her jobba jeg som ringehjelp, (ved siden av deltidsjobber på Rimi Nylænde og Rimi Munkelia), rett etter at jeg var ferdig med militæret, høsten 1993, da Magne Winnem, som jeg kjente fra videregående i Drammen, var butikksjef der.

    Rimi Munkelia:

    Her jobba jeg annenhver lørdag, det siste halvåret jeg var i militæret, og også utover høsten 1993 og vinteren 1994, til jeg fikk mange vakter på Rimi Nylænde.

    Her jobba jeg dagen etter at jeg hadde gått tremila, og den dagen åpningssermonien for Lillehammer-OL var.

    Her jobba også han nynazisten Terje Sjølie, (selv om han vel oppførte seg bra på jobben såvidt jeg merka, selv om assistenten Leif Jørgensen, fortalte meg at han var på ‘blåbussen’, en buss som fulgte VIF og som var nynazister vel).

    Hun Ihne fra Robinsons-ekspedisjonen, jobba også her som assistent.

    (Og butikksjef var Magne Winnem, fra videregående i Drammen).

    Hu var sjefen min, den dagen etter dimmefesten i militæret, hvor jeg kom litt for seint, og var surrete i hue, siden jeg drakk for mye på dimmefesten.

    Men men.

    Rimi Nylænde:

    Her jobba jeg fra høsten 1993 vel, til våren 1996.

    Jeg begynte som deltid i kassa og på gulvet.

    Og fortsatte som låseansvarlig, aspirant og assisterende butikksjef, (som jeg vel begynte som, i 1995, med en årslønn på 140.000, eller noe.

    Så det var ikke så veldig bra lønna, akkurat.

    Men det var nedgangstider, på den tida her, så det var ikke så lett å få f.eks. datajobber).

    Jeg begynte også som butikksjef her, høsten 1998 og jobbet som butikksjef her, til høsten år 2000.

    CC Storkjøp:

    Her jobba jeg deltid ved siden av siste året på videregående, i Drammen, skoleåret 1988/89, (så jeg begynte å jobbe der da jeg nettopp var fylt 18 år, høsten 1988, og satt for det meste i kassa).

    Rimi Langhus:

    Her jobba jeg som butikksjef, fra våren 2001 til sommeren 2002.

    Det var her jeg vant en butikkdrifts-konkurranse, som het ‘Rimi Gullårer’, (og fikk en penn og et personlig gratulasjonsbrev, fra Rimi-Hagen, hvor det stod at jeg var hardtarbeidende, og en god leder), for andre halvår 2001.

    Jeg jobbet også her som låseansvarlig, fra våren 2003 til sommeren 2004, ved siden av heltidsstudier ved Ingeniørhøyskolen, og jobb som låseansvarlig på Rimi Bjørndal.

    Rimi Kalbakken:

    Her jobba jeg som butikksjef, fra høsten 2000 til våren 2001.

    Her var det en del problemer, som jeg har tatt opp på bloggen, under en tag/etikett, kalt ‘Rimi-fella’.

    Rimi Bjørndal:

    Her jobba jeg som assisterende butikksjef, fra våren 1996 til høsten 1998, (altså i bortimot to og et halvt år).

    Her gjorde jeg mye fysisk arbeid, som å spre alle tørrvarene og legge opp alle kjølevarene.

    Men jeg var også tippeansvarlig her, og fikk frikort til tippeligakampene, siden jeg var tippeansvarlig.

    Så det hendte at jeg gikk bort til gamle Bislett stadion, på søndagene, og så Vålerenga spille, siden jeg fikk gratisbilletter, (det kortet gjaldt for to gratisbilletter til søndre sving, tror jeg det var).

    Jeg var blant annet på Bislett, og så den første kampen Drillo hadde som trener for Vålerenga, på slutten av 90-tallet, da Klanen kastet gummistøvler ut på banen, for å hedre eller eventuelt mobbe Drillo.

    Så sånn var det.

    Jeg jobba også her som låseansvarlig, ved siden av heltidsstudier ved Ingeniørhøyskolen, fra sommeren 2002 til rundt juletider 2003, da jeg overhørte der, at jeg var forfulgt av noe som ble kalt ‘mafian’.

    Jeg fikk også trynet ødelagt, rundt den samme tiden, (lang historie), og jeg mistenkte at det ‘mafian’-greiene, kunne være noe med noen utlendinger som jobba på Rimi Bjørndal, eller noe, så jeg slutta i den låseansvarlig-jobben, da jeg overhørte at jeg var forfulgt, og bestemte meg for å flytte til utlandet.

    Men jeg hadde ikke noe formue, så jeg måtte vente til høsten 2004, da jeg dro for å studere ved University of Sunderland, for det kunne jeg gjøre, et år, som del av utdannelsen min ved Ingeniørhøgskolen, (HiO IU).

    Men da tok jeg mange eksamener, vårsemesteret 2004, ved HiO IU, for å være berettiget, til studielån, også det neste skoleåret.

    (For hvis man er mer enn et år forsinket med studiene, så mister man rett til å få studielån).

    Så jeg tok fire eller fem eksamener, våren 2004, (selv om jeg hadde fått ødelagt trynet), og stod på alle.

    Så jeg kom meg til Sunderland, (selv om HiO Og Lånekassa forsinka studielånet mitt med fire måneder, så det fikk jeg ikke før i januar 2005).

    (Men University of Sunderland var greie, og lot meg bo der, selv om jeg ikke hadde råd til å betale leia, siden studielånet var forsinket).

    Jeg gikk til flere leger, (bl.a. en kjent hudlege, som heter Ole Fyrand, for å få hjelp med trynet, som så helt rart ut, (pga. at de tulla med meg, på en hudpleiesalong, på St. Hanshaugen.

    Jeg hadde bare noen linjer mellom øynene og på haka, som jeg trengte noe sånt som Frownies, for å dempe, (som nesten ikke koster noen ting, noen sånne teip-biter, nesten, som jeg kjøpte da jeg flytta til Sunderland, og det funka bra.

    Jeg hadde jo tenkt å få meg karriære, i næringslivet, en toppjobb, (som f.eks. broren min Axel ville at jeg skulle få), så da tenkte jeg at det var greit å fjerne sånne skjemmende ting, (som rynker mellom øya, som var liksom midt i trynet da), og det var heller ikke bra for selvtilliten, at jeg overhørte at medarbeidere på Rimi, prata om at jeg hadde rynker, osv.

    Og det er jo mange hundre folk innom en Rimi-butikk hver dag, så jeg tenkte jeg skulle prøve å gjøre noe med noen sånne linjer jeg hadde fått mellom øynene og på haka da, i Syden bl.a.

    Men det var lettere sagt enn gjort, virka det som.

    (Men det skjønte ingen i Norge, (at jeg trengte noe lignende av sånne Frownies, og de på den hudpleiesalongen, de tok bare istedet og må ha smørt noe dritt i trynet mitt, som ødela huden, og gjorde huden veldig stram, så det så helt rart ut. Noe som først gikk bort, på begynnelsen av 2006, vil jeg si).

    Men ingen av de tre-fire hudlegene jeg gikk til, (blant annet han Ole Fyrand), skjønte noe av hva som var galt, (de trodde ikke noe var galt, sa de ihvertfall), så jeg fikk ikke noe hjelp.

    Jeg fikk ikke noe sykmelding, så jeg måtte jobbe som vanlig, på Rimi Langhus, en dag i uka ved siden av studiene.

    Og i sommerferien, så ville hu Anne Katrine Skodvin, at jeg skulle jobbe der heltid, som ansvarlig for butikken, (selv om assistenten, hva het han, Espen Sigmund Nordnes vel, hadde en høyere rang, enn meg. Jeg var bare låseansvarlig og han var assisterende butikksjef. Og han trengte også hjelp av en som het Dennis, for å jobben som var på en vanlig ledervakt. Så det var tilstander. Men men).

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Gmail – Til Jan Egil Presthus/Fwd: Klage på Spesialenheten//Fwd: Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Anmeldelse av drapstrussel på Dagbladet-journalist Astrid Melands blogg







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til Jan Egil Presthus/Fwd: Klage på Spesialenheten//Fwd: Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Anmeldelse av drapstrussel på Dagbladet-journalist Astrid Melands blogg





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Thu, May 6, 2010 at 4:47 PM





    To:

    post <post@spesialenheten.no>



    Hei,

    Sivilombudsmannen ville visst ikke gjøre noe med den her.
    Men jeg har ikke fått svar fra dere på den.
    Så jeg tenkte jeg kunne prøve å sende den til deg, siden du har flere av de andre klagene jeg har sendt Spesialenheten.

    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/4/28
    Subject: Klage på Spesialenheten//Fwd: Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Anmeldelse av drapstrussel på Dagbladet-journalist Astrid Melands blogg
    To: postmottak@sivilombudsmannen.no

    Hei,

    Spesialenheten har ikke svart på denne e-posten, enda jeg har sendt påminnelse.
    Så dette ville jeg gjerne klage på.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/2/20

    Subject: Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Anmeldelse av drapstrussel på Dagbladet-journalist Astrid Melands blogg
    To: post@spesialenheten.no

    Hei,

    jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg sender en påminnelse om dette.
    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/1/5

    Subject: Fwd: Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Anmeldelse av drapstrussel på Dagbladet-journalist Astrid Melands blogg

    To: post@spesialenheten.no

    Hei,

    denne her har jeg fortsatt ikke hørt noe fra politiet i Drammen om.
    Dessuten synes jeg det er rart, at politifolk sender meg e-post, fra sin personlie jobb e-post, (som Bodilsen der).

    Men så klager de, hvis man sender svar til den politifullmektige man har fått e-post fra.
    Det er jo latterlig.
    For, de oppgir jo ikke noe referansenummer heller.
    Det er jo helt latterlig, vil jeg si.

    Så det vil jeg gjerne klage på.
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>


    Date: 2009/12/14
    Subject: Påminnelse/Fwd: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Anmeldelse av drapstrussel på Dagbladet-journalist Astrid Melands blogg
    To: Maria.Arnes.Bodilsen@politiet.no

    Hei,

    jeg har fortsatt ikke hørt noe om denne anmeldelsen.
    Jeg sender fortsatt til denne e-post adressen, siden jeg ikke kan se at jeg har fått noe referansenummer.


    Håper dette er i orden!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2009/11/30
    Subject: Re: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Anmeldelse av drapstrussel på Dagbladet-journalist Astrid Melands blogg
    To: Maria Årnes Bodilsen <Maria.Arnes.Bodilsen@politiet.no>

    Hei,

    jeg synes nå at det virker naturlig å sende e-post til den som har sendt meg e-post.
    Jeg skjønner ikke hva som er galt med dette, når det gjelder en sak som du har kontaktet meg om.

    Det er vel vanlig det.
    Da får dere sende e-postene fra en generell e-post adresse da, og ikke fra en personlig e-post adresse.
    Det er vel ikke rart om man sender forespørsel om en sak til den som har behandlet den første henvendelsen.

    Jeg tror det egentlig er ganske vanlig.
    Kanskje dere burde kikke på rutinene deres?
    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2009/11/30 Maria Årnes Bodilsen <Maria.Arnes.Bodilsen@politiet.no>

    Din e-post er mottatt og videresendt til rette vedkommende for

    arbeid

    Setter pris på om du bruker

    postmottaket-adressen når du kontakter politiet.

    Med vennlig hilsen
    Postmottaket
    Søndre Buskerud

    politidistrikt

    —–Opprinnelig melding—–
    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Sendt: 27.november2009

    15:26
    Til: Maria Årnes Bodilsen
    Emne: Re: Påminnelse/Fwd:

    Oppdatering/Fwd: Anmeldelse av drapstrussel på Dagbladet-journalist Astrid

    Melands blogg

    Hei,

    jeg har ikke hørt noe mer fra dere, angående dette.

    Dere har vel ikke latt dette gå helt i glemmeboka?

    Er det sånn at man må passe på dere hele tida?

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2009/11/6 Maria Årnes Bodilsen <Maria.Arnes.Bodilsen@politiet.no>

    Din e-post er mottatt og

    videresendt rette vedkommende for arbeid.

    Med vennlig hilsen

    Postmottaket

    Søndre Buskerud

    politidistrikt

    —–Opprinnelig

    melding—–
    Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

    Lagt inn: 6.november2009 10:54
    Lagt inn i: Postmottak

    PDI Søndre Buskerud
    Diskusjon: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd:

    Anmeldelse av drapstrussel på Dagbladet-journalist Astrid Melands

    blogg
    Emne: Påminnelse/Fwd: Oppdatering/Fwd: Anmeldelse av

    drapstrussel på Dagbladet-journalist Astrid Melands

    blogg

    Hei,

    jeg kan ikke se at jeg har mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg

    prøver å sende en påminnelse om dette.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2009/11/3
    Subject: Oppdatering/Fwd: Anmeldelse av drapstrussel på

    Dagbladet-journalist Astrid Melands blogg
    To: post.sondre.buskerud@politiet.no

    Hei,

    jeg vil også anmelde Dagbladet-journalisten Astrid Meland, siden hun

    tillater all denne trakasseringen om meg, å skrives i kommentarer, på

    bloggen hennes.

    Jeg ønsker gjerningskvinnen tiltalt og straffet!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Her er mer om hva hun tillater skrives om meg, på bloggen

    sin:


    • Jeg

      har intet behov for å erklære krig mot deg, Erik. Å diskutere med en gal

      mann kommer man ingen vei med, man risikerer bare å bli dratt inn i

      vedkommenes galskap.

      Rømte

      du virkelig landet fordi du OVERHØRTE at du ble forfulgt av ‘noe

      mafian’? Og du innser ikke at det høres ganske sinnsykt ut selv? Du må

      virkelig få deg litt selvinnsikt og begynne å se virkeligheten for hva

      den faktisk er og ikke tro alt og alle er ute etter å ta deg.

      Verden

      revolverer ikke rundt deg. Det må du snart innse, Erik.

    • Espen,



      gikk du over grensen for en kriminell handling.

      Du

      kan ikke bare si at noen er gale.

      Det

      er kriminell trakassering, og du kan bli straffet for det, av

      domstoler.



      jeg ser helst at folk diskuterer sak, og ikke kommer med

      personangrep.

      Dette

      er et velkjent tema, det har flere navn.

      Blant

      annet ‘å diskutere sak og ikke person’, og ‘å ta ballen og ikke

      mannen’.

      Men

      jeg skjønner det, at i vår moderne tid, når Gud og hvermann er på

      internett, så er det mange som ikke har lært seg spillereglene, i

      debatter.

      Men

      da kan jeg komme med en liten oppfordring om det.

      Da

      jeg fikk meg internett i 1996, så leste jeg om ‘nettiquette’, altså

      oppføsel på nettet, men dette virker det som at har gått i glemmeboka,

      hos den oppvoksende generasjon.



      jeg oppfordrer de som leser dette, til å huske å oppføre seg ordenltig

      og høflig mot folk, også på internett.

      Mvh.

      Erik

      Ribsskog

    • Men

      Erik, du oppfører deg jo ikke høflig mot folk. Jeg har lest litt i

      bloggen din og der kaller du folk hurper[1], du sier du skal drepe

      folk[2], og du legger ut folks fulle navn og logger uten at de ønsker

      det[3]. Føler du at du følger norsk lov eller nettiquetten du så varmt

      omtaler/omfavner? Jeg syntes ikke det.

      Du

      må gå litt i deg selv også, Erik. Du skriver på bloggen nå at jeg har

      kommet med drapstrusler? Det er virkelig heller ikke sant.

      Er

      det ikke fint at vi kan diskutere på et forum som dette uten at du kan

      moderere kommentarer bare fordi de går litt imot DIN mening om alt? Jeg

      prøver virkelig ikke å være trakaserende eller nedlatende, men heller

      objektiv og se ting som det faktisk er.

      Jeg

      ser forøvrig frem til å høre hva du mener om mitt første spørsmål over

      om nettiquett. Du følger den jo tydeligvis ikke, men forventer at alle

      andre gjør det.

      [1]: http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/10/det-er-en-sann-hurpe-som-driver-tuller.html


      [2]: http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/02/patetisk.html


      [3]: http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/05/edison.html

    • Djisess,

      hva skal man med søkeordoptimalisering og puppesjokk når man har dette?

      Det går jo av seg selv, folkens!

    • Dette

      er årets beste kommentarfelt!

    • Å

      herre jemini. Jeg har nå lest litt på bloggen til denne Ribsskog og det

      er bare helt hinsides.

      For

      det første har han anmeldt Espen her. Han tolket setningen “verden

      revolverer ikke rundt deg” som en drapstrussel fordi den inneholdt ordet

      “revolver”. Den eneste måten å tolke dette på er at vi her har med en

      svært paranoid person å gjøre, og det er åpenbart at han har et sterkt

      behov for hjelp.

      Ironisk

      nok klarer han ikke å innse dette selv, og hver gang noen prøver å

      snakke litt fornuft til han, oppfatter han det som trakasserig,

      æreskrenkelse og drapstrusler. Og for å toppe det hele så sier han

      alltid at de som ikke deler hans virkelighetsoppfatning er gale.

      Det

      går også igjen at han alltid sier folk ikke bare kan kalle han for gal,

      mens han legger ut om hvordan alt og alle han kjenner er enten gærne,

      medlemmer av mafiaen, Illuminati eller hva det nå måtte være.

      Selv

      om dette er veldig underholdende lesning, må jeg også si jeg synes synd

      på fyren. Han kan umulig ha det bra der han sitter og tror at alt og

      alle er ute etter’n. Men til tross for dette har han ingen problemer med

      å legge ut hele adressen sin på bloggen, slik at alle som tilsynelatende

      er ute etter’n fint kan plukke han ned når de måtte ønske. Hadde han

      virkelig hatt mafiaen etter seg, hadde han vært borte for lengst.

      Nei,

      vi får bare håpe at denne fyren får kommet seg til psykolog så fort som

      mulig og får hjelp til å overkomme disse

      vrangforestillingene.

    • Kan

      det være noen sammenheng mellom endetiden og likekjønnet

      ekteskap?

    • For

      å være føre var, har jeg allerede politianmeldt meg selv for å skrive

      denne kommentaren.

      Hva

      jeg egentlig skulle skulle skrive, har jeg glemt. Jeg tror det var noe

      trakasserende og personangripende. Jeg kommer nok på det.

      Forøvrig

      misunnelig (og ergo litt sur) på Meland: En selvdrivende blogg må være

      rene drømmen!

    • Jeg

      er forvirret. Er Ribsskog seriøs?? Jeg har ledd meg gjennom hele

      kommentarfeltet i den tro at Espen ikke forstod spøken, men nå lurer jeg

      på om spøken er på meg eller Espen. :-/

    • Jeg

      tror han er seriøs. Har fått et par mailer i dag som tyder på

      det.

    • Jeg

      må si bloggen hans er ganske fornøyelig lesning, det skal han

      ha :)

    • Det

      er trolig noe krig fra vestlendinger, mot østlendingene da.

      Og

      Astrid Meland er jo vestlending.

      Stesøstra

      mi, Christell, er også vestlending og har familie som er i

      Malteserordenen og Illuminati.

      Bestemor

      Ingeborg var jo også i Illuminati.



      kanskje har Illuminati erklært krig mot østlendingene?

      Vi

      få se.

      Med

      vennlig hilsen

      Eirik

      Ripsskog

    • Hjelp.

      Hilsen østlending.

    • Jeg

      har observert Erik en tid nå og han må være splitter pine gal.
      Blant

      annet mener han at det er brukt menneskekjøtt på Grandiosa, og lurer på

      hvorfor lik av gamle mennesker er så lette.
      Han

      har spekulert i det meste og konklusjonen er alltid at mafiaen står bak

      og den er ute etter ham.
      Men

      en lurer hele tiden på hvordan samfunnet er blitt og om det et sted

      finnes hjelp for Erik.
      Hilsen

      observatør som også har husket på å politimelde seg i forkant slik at

      Erik slipper det bryderiet.

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date:

    2009/11/1
    Subject: Anmeldelse av drapstrussel på Dagbladet-journalist

    Astrid Melands blogg
    To: post.sondre.buskerud@politiet.no

    Hei,

    jeg tenkte jeg kunne sende til Drammenspolitiet, siden jeg er fra

    Berger.

    Det er en kar, som har kommet med trakassering, og drapstrussel mot

    meg, på Dagbladet-journalisten Astrid Melands blogg:

    Her er det han skriver:


    • Jeg

      har intet behov for å erklære krig mot deg, Erik. Å diskutere med en gal

      mann kommer man ingen vei med, man risikerer bare å bli dratt inn i

      vedkommenes galskap.

      Rømte

      du virkelig landet fordi du OVERHØRTE at du ble forfulgt av ‘noe

      mafian’? Og du innser ikke at det høres ganske sinnsykt ut selv? Du må

      virkelig få deg litt selvinnsikt og begynne å se virkeligheten for hva

      den faktisk er og ikke tro alt og alle er ute etter å ta deg.

      Verden

      revolverer ikke rundt deg. Det må du snart innse, Erik.

      http://astridmeland.wordpress.com/2009/10/29/meland-star-fram-som-medlem-i-bilderberggruppen/#comment-2207

      Han

      skriver at jeg er gal, og det er jo ikke sant, han kan jo ikke bare

      skrive sånn om folk, så det mener jeg er kriminelt.

      Og,

      til drapstrusselen, han skriver: Verden revolverer ikke rundt deg'.

      Da

      mener jeg at han skriver noe med 'revolver' der, er ment som en

      drapstrussel, så det vil jeg gjerne anmelde, for sånt synes jeg ikke er

      noe trivelig.

      Det

      er en ting, å ha forskjellige meninger i en diskusjon, men å komme med

      skjulte drapstrusler, det synes jeg er å gå alt for langt, i en

      diskusjon på nettet.

      Jeg

      ønsker gjerningsmannen tiltalt og straffet.

      Mvh.

      Erik

      Ribsskog






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen