johncons
  • grandtante fjellhamar

    https://johncons-blogg.net/2010/05/en-oversikt-over-slekten-ribsskog.html

    PS.

    Min mor, Karen Ribsskog, hadde da to kusiner, Ingrid Helga, (født i 1939) og Annikken, (født i 1943).

    (Som var etter Dagny Ribsskog).

    Jeg prøvde å spore opp de nå, men det klarte jeg ikke.

    Men men.

    Her er mer om hun ene som jeg ikke klarte å spore opp på Gule Sider:

    annikken holmsen

    http://skatt.adressa.no/2007/person?id=1158511







  • Gmail – Oppdatering/Fwd: Spørsmål angående gave fra danskekongen til L.C. Nyholm







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering/Fwd: Spørsmål angående gave fra danskekongen til L.C. Nyholm





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, May 4, 2010 at 1:38 PM





    To:

    "Nils G. Bartholdy" <ngb@ra.sa.dk>



    Hei,

    jeg sendte deg en e-post i forrige uke, var det vel, som jeg ennå ikke har fått svar på.
    Men jeg fikk svar fra det danske hoffet nå, at dere kanskje visste noe om den gaven, (et fint sølvølkrus, som min tipptippoldefar, L.C. Nyholm, fikk i gave fra den danske konge, ifølge min mormors testamente).

    Eller om dere har noe andre interessante dokumenter om min tipptippoldefar L.C. Nyholm, hofjægermesteren, eventuelt.
    På forhånd takk for eventuelt svar!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Heinen Birgit <BH@kongehuset.dk>

    Date: 2010/5/4
    Subject: SV: Spørsmål angående gave fra danskekongen til L.C. Nyholm
    To: "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>

    Med venlig hilsen

    Birgit

    Heinen

    Hofmarskallatet
    Amaliegade 18
    1256 København K
    Tlf.

    33 40 25 13
    bh@kongehuset.dk


    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: tirsdag 23. marts 2010

    08:12
    Til: Hofmarskallatet
    Emne: Spørsmål angående gave

    fra danskekongen til L.C. Nyholm

    Hei,

    jeg er barnebarn av Ingeborg Ribsskog, f. Heegaard, som døde i fjor

    sommer.

    Hun var oldebarn av Maren Gjedde, på morssiden, og Anker Heegaard, på

    farssiden.

    Min mormor ga meg et sølvkrus, til min 34 års dag, i 2004.

    Hun omtaler også dette kruset, i sitt testamente, og skriver at det var

    en gave fra danskekongen, til L.C. Nyholm.

    Kan dette stemme, lurte jeg.

    I testametet står det at min onkel Martin Ribsskog, skal få kruset.

    Så min mormor tullet.

    Hun sa også at de var etter en gammel dansk adelsfamilie, Gjedde, men

    jeg klarer ikke å spore de tilbake til Ove Gjedde.

    Var dette falske Gjedder, hadde jeg nær sagt.

    Hennes morfar var Anders Gjedde Nyholm, øverstkommanderende general, i

    Danmark, i mellomkrigstiden.

    Hvis han stammet fra en falsk Gjedde-familie, (på Thisted musum sine

    nettsider så står det at hans morfar var Anders Christensen Gjedde,

    'bondesøn'), så var vel det ikke gunstig?

    Han var også bror av Didrik Galtrup Gjedde Nyholm.

    Og jeg disse brødrenes dokumenter, av min mormor, på 80-tallet, men hun

    ville visst ha de tilbake, ihvertfall forsvant de fra min farmor, Ågot Mogan

    Olsen, sitt hjem, mor til min far Arne Mogan Olsen.

    Det samme med sølvkruset, min mormor ville ha det tilbake.

    Så jeg tror det var noe galt, for vanligvis fikk jeg kun et postkort

    til min bursdager, og 34-års dag, er jo ikke noe rundt tall.

    Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian', i Oslo, og

    har flyktet til England.

    Jeg får ingen hjelp av norsk politi, så jeg forsker litt på min

    slekt, for å finne ut hva som foregår.

    Min onkel Martin virker litt som en kriminell, synes jeg nå.

    Min mormors tante, var også gift med Holger baron Adeler, (som jeg

    forsøker å få Landsarkivet i København, til å sende meg testamente til, siden

    jeg er en av hans nærmeste etterkommere, siden de døde barnløse, men de vil ha

    betaling på forskudd, noe jeg ikke makter å sende, siden det var mange

    dokumenter, før jeg får arven etter min mormor, siden min mor døde i 1999,

    Karen Ribsskog, så kanskje dere kan høre om de kan være så snille å sende de

    papirene, etter Holger baron Adeler, og slutte å tulle, for kanskje det er

    hans memoarer, tenker jeg).

    Jeg vet ikke hvor papirene etter Anders Gjedde Nyholm og Didrik Galtrup

    Gjedde Nyholm har blitt av, men de er kanskje i boet etter min mormor, som min

    tante Ellen Savoldelli, gift/forlovet med Didrik Beichman, og onkel Martin

    Ribsskog, holder tilbake.

    Min mormor har vært død i tre-kvart år, og jeg har ikke fått et rødt øre,

    og jeg er arbeidsledig flyktning i England.

    Jeg får ikke lov å registrere meg som vanlig flyktning, men må være

    arbeidssøkende, selv om jeg har mye problemer i Norge, som burde kommet

    før.

    Men men.

    Jeg sender med min mormors testamente, siden hun var av fin dansk

    slekt vel, og var på ball på slottet deres, i Danmark, har hun fortalt.

    De bodde et år i Tyrol, etter at hennes far mistet jernstøperiet i

    Fredriksværk, til en svoger, og hennes far ble så agent for to store tyske

    firma, og de fikk en leilighet i København, hvor en dame spilte piano, mens de

    spiste.

    Så det var vel på den tiden hun var på slottsball, før krigen, etter

    krigen dro hun til Norge og giftet seg med min morfar, Johannes

    Ribsskog.

    Min mormor hadde himmelseng, og min morfar hadde et annet rom, med en

    vanlig dobbeltseng, så jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke det.

    Men men.

    Jeg håper dere kan forklare om det sølvkruset, hvis dere har skrevet opp

    gaven til L.C. Nyholm.

    Min mormor skrev også i et brev, at hun hadde en halv-fetter, i

    Klampenborg, som sa at en Gjedde-eier, av slottet Højris, Christoffer Gjedde,

    hadde en tønne gull i kjelderen.

    Og at han ga en mann en lusing, en gang, for ikke å ta av luen.

    Men jeg har sett listen over eiere av Højriis slott, på Wikipedia, (hvor

    min tipptipptippoldefar Anders Christensen Gjedde bodde, og hans datter Maren

    Gjedde m. flere), og der står det ingen eiere ved navn Christopher Gjedde, så

    jeg tror at han halv-fetteren fra Klampenborg, kanskje forteller

    røverhistorier?

    Jeg sender med testamentet, i tilfelle dere har tid å lese om det

    aktuelle sølvkruset der.

    Jeg fikk reddet et dokument, etter Anders Gjedde Nyholm, generalen, og

    det var angående at danskekongen ikke kunne komme i bursdagen hans.

    (Iallefall en general i slekt med Anders Gjedde Nyholm, var det, for det

    var fler Nyholm-generaler, som det også kan vært, jeg husker ikke navnet i

    hodet).

    Men dette ligger i Oslo, og jeg bor i Liverpool, og sølvkruset ligger

    også i Oslo, men jeg får ikke hentet dette, for jeg blir tullet med av

    politiet, sånn at jeg ikke får lån i bank, ikke får arv, og ikke får jobb,

    virker det som.

    Jeg sender med testamentet etter min mormor, og håper at dere har

    mulighet til å svar om sølvkruset og muligens også hjelpe med landsarkivet i

    København, (selv om det kanskje blir mye)!

    Mvh.

    Erik Ribsskog





    Ribsskog Erik. Gave fra danskekongen til L.C. Nyholm.doc
    99K










  • Gmail – SV: Spørsmål angående gave fra danskekongen til L.C. Nyholm







    Gmail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    SV: Spørsmål angående gave fra danskekongen til L.C. Nyholm





    Heinen Birgit

    <BH@kongehuset.dk>





    Tue, May 4, 2010 at 11:10 AM





    To:

    "eribsskog@gmail.com" <eribsskog@gmail.com>




    Med venlig hilsen

    Birgit

    Heinen

    Hofmarskallatet
    Amaliegade 18
    1256 København K
    Tlf.

    33 40 25 13
    bh@kongehuset.dk


    Fra: Erik Ribsskog

    [mailto:eribsskog@gmail.com]
    Sendt: tirsdag 23. marts 2010

    08:12
    Til: Hofmarskallatet
    Emne: Spørsmål angående gave

    fra danskekongen til L.C. Nyholm

    Hei,

    jeg er barnebarn av Ingeborg Ribsskog, f. Heegaard, som døde i fjor

    sommer.

    Hun var oldebarn av Maren Gjedde, på morssiden, og Anker Heegaard, på

    farssiden.

    Min mormor ga meg et sølvkrus, til min 34 års dag, i 2004.

    Hun omtaler også dette kruset, i sitt testamente, og skriver at det var

    en gave fra danskekongen, til L.C. Nyholm.

    Kan dette stemme, lurte jeg.

    I testametet står det at min onkel Martin Ribsskog, skal få kruset.

    Så min mormor tullet.

    Hun sa også at de var etter en gammel dansk adelsfamilie, Gjedde, men

    jeg klarer ikke å spore de tilbake til Ove Gjedde.

    Var dette falske Gjedder, hadde jeg nær sagt.

    Hennes morfar var Anders Gjedde Nyholm, øverstkommanderende general, i

    Danmark, i mellomkrigstiden.

    Hvis han stammet fra en falsk Gjedde-familie, (på Thisted musum sine

    nettsider så står det at hans morfar var Anders Christensen Gjedde,

    'bondesøn'), så var vel det ikke gunstig?

    Han var også bror av Didrik Galtrup Gjedde Nyholm.

    Og jeg disse brødrenes dokumenter, av min mormor, på 80-tallet, men hun

    ville visst ha de tilbake, ihvertfall forsvant de fra min farmor, Ågot Mogan

    Olsen, sitt hjem, mor til min far Arne Mogan Olsen.

    Det samme med sølvkruset, min mormor ville ha det tilbake.

    Så jeg tror det var noe galt, for vanligvis fikk jeg kun et postkort

    til min bursdager, og 34-års dag, er jo ikke noe rundt tall.

    Jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian', i Oslo, og

    har flyktet til England.

    Jeg får ingen hjelp av norsk politi, så jeg forsker litt på min

    slekt, for å finne ut hva som foregår.

    Min onkel Martin virker litt som en kriminell, synes jeg nå.

    Min mormors tante, var også gift med Holger baron Adeler, (som jeg

    forsøker å få Landsarkivet i København, til å sende meg testamente til, siden

    jeg er en av hans nærmeste etterkommere, siden de døde barnløse, men de vil ha

    betaling på forskudd, noe jeg ikke makter å sende, siden det var mange

    dokumenter, før jeg får arven etter min mormor, siden min mor døde i 1999,

    Karen Ribsskog, så kanskje dere kan høre om de kan være så snille å sende de

    papirene, etter Holger baron Adeler, og slutte å tulle, for kanskje det er

    hans memoarer, tenker jeg).

    Jeg vet ikke hvor papirene etter Anders Gjedde Nyholm og Didrik Galtrup

    Gjedde Nyholm har blitt av, men de er kanskje i boet etter min mormor, som min

    tante Ellen Savoldelli, gift/forlovet med Didrik Beichman, og onkel Martin

    Ribsskog, holder tilbake.

    Min mormor har vært død i tre-kvart år, og jeg har ikke fått et rødt øre,

    og jeg er arbeidsledig flyktning i England.

    Jeg får ikke lov å registrere meg som vanlig flyktning, men må være

    arbeidssøkende, selv om jeg har mye problemer i Norge, som burde kommet

    før.

    Men men.

    Jeg sender med min mormors testamente, siden hun var av fin dansk

    slekt vel, og var på ball på slottet deres, i Danmark, har hun fortalt.

    De bodde et år i Tyrol, etter at hennes far mistet jernstøperiet i

    Fredriksværk, til en svoger, og hennes far ble så agent for to store tyske

    firma, og de fikk en leilighet i København, hvor en dame spilte piano, mens de

    spiste.

    Så det var vel på den tiden hun var på slottsball, før krigen, etter

    krigen dro hun til Norge og giftet seg med min morfar, Johannes

    Ribsskog.

    Min mormor hadde himmelseng, og min morfar hadde et annet rom, med en

    vanlig dobbeltseng, så jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke det.

    Men men.

    Jeg håper dere kan forklare om det sølvkruset, hvis dere har skrevet opp

    gaven til L.C. Nyholm.

    Min mormor skrev også i et brev, at hun hadde en halv-fetter, i

    Klampenborg, som sa at en Gjedde-eier, av slottet Højris, Christoffer Gjedde,

    hadde en tønne gull i kjelderen.

    Og at han ga en mann en lusing, en gang, for ikke å ta av luen.

    Men jeg har sett listen over eiere av Højriis slott, på Wikipedia, (hvor

    min tipptipptippoldefar Anders Christensen Gjedde bodde, og hans datter Maren

    Gjedde m. flere), og der står det ingen eiere ved navn Christopher Gjedde, så

    jeg tror at han halv-fetteren fra Klampenborg, kanskje forteller

    røverhistorier?

    Jeg sender med testamentet, i tilfelle dere har tid å lese om det

    aktuelle sølvkruset der.

    Jeg fikk reddet et dokument, etter Anders Gjedde Nyholm, generalen, og

    det var angående at danskekongen ikke kunne komme i bursdagen hans.

    (Iallefall en general i slekt med Anders Gjedde Nyholm, var det, for det

    var fler Nyholm-generaler, som det også kan vært, jeg husker ikke navnet i

    hodet).

    Men dette ligger i Oslo, og jeg bor i Liverpool, og sølvkruset ligger

    også i Oslo, men jeg får ikke hentet dette, for jeg blir tullet med av

    politiet, sånn at jeg ikke får lån i bank, ikke får arv, og ikke får jobb,

    virker det som.

    Jeg sender med testamentet etter min mormor, og håper at dere har

    mulighet til å svar om sølvkruset og muligens også hjelpe med landsarkivet i

    København, (selv om det kanskje blir mye)!

    Mvh.

    Erik Ribsskog





    Ribsskog Erik. Gave fra danskekongen til L.C. Nyholm.doc
    99K




    PS.

    Her er e-brevet:

     

     

     

    AMALIENBORG, den 3. maj 2010

    H.A. Nr249/10-0190

     

     

     

     

    Erik Ribsskog

    eribsskog@gmail.com

     

     

     

     

     

     

                  Tak for Deres venlige henvendelse af 23. marts 2010 vedrørende en gave fra den danske konge til L.C. Nyholm.

                  Jeg beklager at måtte meddele, at Hofmarskallatet ikke har mulighed for at hjælpe Dem til opklaring af dette. Eventuelt kan De søge oplysninger i Rigsarkivet.

     

     

     

     

     

     

    Med venlig hilsen

     

     

     

    Astrid Ruge

    Sekretariatschef

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Hofmarskallatet  ·  Det Gule Palæ  ·  Amaliegade 18  ·  1256 København K

    Postboks 2143  ·  1015 København K

    Telefon 33 40 10 10  ·  Fax 33 40 11 11

    www.kongehuset.dk  ·  hofmarskallatet@kongehuset.dk




  • Hei Lill Doris,

    Erik Ribsskog 3. mai kl. 23:20

    hvordan går det?

    Var det ikke du som gikk i klassen min?

    Hva het hu andre Lill lurte jeg, med mørkt hår, fra Svelvik, var det Lill Beate Gustavsen?

    Sorry hvis jeg husker feil.

    Hadde ikke du ei søster og, som du hadde med på Fremad?

    Var det du som leste, hva heter det, Margit Sandemo bøker på skolen?

    Bare lurte, jeg veit ikke hvem andre jeg kan spørre som jeg kommer på for øyeblikket ihvertfall.

    Du dukka opp på Facebook-sida her skjønner du.

    Mvh.

    Erik Ribsskog (Fra 2. klasse handel og kontor, Sande, Markedsføring).

    Lill Gustavsen 3. mai kl. 23:37 Rapporter

    hei, jeg gikk, regnskap, husker deg såvidt, tror du gikk i parallelklassen. Lill Beate gikk allmenn tror jeg, Lill Astrid gikk handel og kontor. har ikke søster, men hang endel sammen med kusina mi, kan være det du husker. og ja det var jeg som leste Margit Sandemo bøkerne, og lånte dem ut til mange, så det var flere som leste dem.

    Erik Ribsskog 3. mai kl. 23:45

    Hei,

    nei, det var hun Lill Beate som gikk almenn, jeg kjente hu gjennom søstra mi og fra Fremad, hvor stesøstra mi Christell pleide å dra meg med.

    Det var sikkert deg og kusina di jeg møtte på Fremad da, ei som var et år yngre enn deg kanskje og slank og pen osv.

    Men jeg hadde rota meg borti ei annen jente der, som begynte å kline med meg inne på Fremad.

    Men hu tror jeg det var noe rart med, for hu visste jeg ikke hvem var engang.

    Men men.

    Har flykta til England forresten, har overhørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian' i Oslo, enda jeg bare har jobbet som butikksjef.

    Vet du forresten hva Kristin Sola driver med?

    Hu og Monika, i klassen vår, fra Selvik, tok opp med meg, at jeg hadde bodd alene, siden jeg var ni år, i et friminutt.

    Og nå driver jeg og tar opp en sak mot faren min, for omsorgssvikt, og da prøver jeg å få tak i de to, for å høre om de tørr å si det de sa da igjen.

    Jeg har en blogg nå, som jeg skriver på:

    http://johncons-mirror.blogspot.com/

    Jeg pleier å publisere det meste, men du vil kanskje ikke ha det på bloggen?

    Hvordan var russeåret deres?

    Vi gikk i samme klasse, 2. året, i den brakka.

    Men klassen var delt i markedsføring og regnskap, men vi hadde norsk med Samland og hu klasseforstanderen i Bed-øk, var det vel, og han lave karen i sos-øk.

    Noe sånt.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Lill Gustavsen 3. mai kl. 23:58 Rapporter

    Du husker mye du. Vet ikke sikkert om det var kusina mi jeg vanka sammen med, kan ha vært andre, kusina mi er pen, men kanskje ikke så slank. og jeg vet ikke hva Kristin holder på med, men Monica jobber på Rema 1000. Kan gi henne en beskjed fra deg.

    Erik Ribsskog 4. mai kl. 00:04

    Hei,

    ja Jan-Arild sa at Monica jobba på Rema i Sande, så jeg har prøvd å ringt, men fikk bare tak i sjefen hennes, som skulle gi beskjed.

    Men dette er mange måneder siden nå.

    Men hu er kanskje redd for faren min, jeg har også kontakta henne på Facebook.

    Det var sikkert kusina di, jeg syntes hu virka helt slank og fin jeg, men jeg hadde drekki litt da.

    Bare fleiper.

    Men kult hvis du har mulighet til å gi beskjed, og får henne til å kontakte meg på Facebook eller noe.

    Hvordan går det med Søren Larsen, som var sønn av fabrikkdirektøren i Selvik og gikk i klassen min det første året?

    Hva med Mette Berget og Rose Marie Baltersen?

    Hører du noe fra Lene Andersen?

    Hva med Line Nilsen?

    Det blir mye spørsmål her.

    Men det var kult å prate med noen fra den gamle klassen i Sande igjen.

    Sorry at jeg skriver seint om natta!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    Erik Ribsskog 4. mai kl. 01:44

    Hei forresten,

    jeg kom på en ting til.

    Jeg driver med noe slektsforskning.

    Så har jeg ei tante, fra Sande, som heter Inger.

    Fra Galleberg, tror jeg.

    Og dem bor i Son nå, og fetteren min Ove, er sønnen hennes.

    Og han har en fetter i Sande, som heter Eskild vel, og som er litt hemma, eller noe sånt, i hue da tror jeg.

    Hu Inger er i Jehovas Vitner.

    Du vet ikke hva den familien der heter til etternavn, for jeg mangler det i slektsforskninga mi.

    For jeg har kutta ut familien, etter at jeg hørte jeg var forfulgt.

    Og han Ove rapper mynter, og ødela en sofa jeg hadde inne i Oslo, og hoppa over balkongen til naboen osv.

    Så jeg gidder ikke å kontakte dem.

    Men kanskje noen folk i Sande vet hvem jeg mener.

    Sorry at det blir mye mas.

    Faren min solgte leiligheten jeg bodde i, på Bergeråsen, og onkelen min, Runar, (som er gift med Inger), arva huset til farmora mi på Sand, så jeg har liksom ikke hatt noe sted å dra tilbake til, i helger og ferier osv.

    Så jeg har ikke hatt så mye kontakt med Berger-folk osv.

    Kjetil Holshagen var en kamerat på Bergeråsen, som bor i Sande nå.

    Men han hadde visst havna litt ute å kjøre, mener jeg en annen fetter av meg hinta om.

    Men men.

    Igjen beklager at det blir mye mas!

    Mvh.

    Erik Ribsskog














  • Google Mail – Angående johanitterordenen







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Angående johanitterordenen





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, May 3, 2010 at 9:36 PM





    To:

    "bjorn.humblen" <bjorn.humblen@online.no>



    Hei,

    ja, jeg lurte på om mitt medlemskap i statskirken kunne ha noe med at jeg ble tullet med av Jehovas Vitner eller dere i Johanitterordenen.
    Så jeg har meldt meg ut av statskirken, for sikkerhets skyld, tidligere iår.

    Altså, flertallet av Norges befolkning, er jo i statskirken, men hvis du ser på undersøkelser, så ser man at flertallet av Norges befolkning, ikke er kristne.
    Så jeg synes ikke dere skal tulle med folk på sykehusene f.eks.

    Jeg tar det som en trussel det du skriver der.
    Jeg ble tullet med på Aker Sykehus, i 1996, da jeg skulle operere kneet, og blir tullet med av leger i Norge og England.
    Jeg vet at Johanitterordenen også kalles Hospitalordenen.

    Og jeg har hørt at de satt i nye vinduer, på Sentralsykehuset i Akershus, (min tremenning Øystein Andersen og hans kamerat Glenn Hesler sa dette), fordi så mange kastet seg ut av vinduene.

    Så spurte jeg hvorfor de kastet seg ut, så svarte de ikke.
    Min farfar Øivind Olsen, fortalte meg også at han ikke stolte på leger.
    Så denne tullingen deres, med folk på sykehusene, den har jeg ikke sansen for.

    Jeg tror dere korsfarere tuller med norske, og at det er agendaen deres.
    At dere tuller med folk som ikke tror på gud.
    Så dette synes jeg ikke noe om.

    Dere får smitte hverandre med sykdommer, men hold dere unna folk som ikke liker det sinnsyke greiene deres.
    Hils Nadine og slutt å ødelegg vannsenger!

    Hvorfor meldte du deg ut av denne ordenen da forresten, er det som en bokklubb omtrent, denne Johanitterordenen, sånn at man bare kan melde seg inn og ut i hytt og pine?
    Jeg må ha hørt feil igår da, på telefonen, jeg synes du sa du ville sende attest på utmelding fra Johanitterordenen.

    Men jeg mener å huske at du spurte meg, om jeg ville at du skulle sende meg attest på at du hadde meldt deg ut av denne ordenen.
    Det er ihvertfall sånn jeg husker det, og det var også det jeg skrev igår, på min blogg, om dette.

    Hva skjedde med Haldis da?
    Hva skjedde egentlig den gangen hun løp gjennom døra?

    Mvh.
    Erik Ribsskog

    2010/5/3 bjorn.humblen <bjorn.humblen@online.no>

    Kjære Erik,

    Jeg har meldt meg ut av ordenen, men jeg har ikke

    sagt at jeg ville gi deg (eller noen andre) attest for det. Jeg er fremdeles

    bundet av troen og ridderskapets prinsipper. Riktignok er det religionsfrihet i

    Norge, men ateisme er ingen religion. Staten Norges religion er den

    evangelisk-lutherske trosretning i følge Kongeriket Norge's grunnlov. Det norske

    flagg er et kristent korsfarerbanner med et blått kors i midten. Om du

    er døpt og norsk statsborger eller medlem av Den norske Kirke, så er

    du en kristen og har Jesus Kristus som din rette herre og konge enten du

    vil eller ikke. Spesielt om du også er konfirmert (bekreftet) i troen etter

    din egen frie vilje når du var gammel nok. Mht. sykdom så står

    det i 2. Mosebok, k. 15, v. 26; "…og han sa: Dersom du hører på

    Herren din Guds røst, og gjør det som er rett i hans øyne, og gir akt på hans

    bud, og holder alle hans forskrifter, da vil jeg ikke legge på deg noen av

    de sykdommer som jeg la på egypterne; for jeg er Herren, din

    lege." Herren lede deg på de rette stier, for sitt hellige navns skyld.

    Amen.

    Mvh – Bjørn H.

    —– Original Message —–

    Sent: Monday, May 03, 2010 9:12 PM

    Subject: Re: Angående

    johanitterordenen

    Hei,

    jeg mener du sa at du hadde meldt deg ut av johanitterordenen, da jeg

    ringte igår.

    (Det skrev jeg også i referatet jeg sendte deg).

    Og nå forrandrer du på det du sier, og skal ha det til at jeg ikke er

    'i lodd'.

    Jeg er som sagt ateist, og det er religionsfrihet i Norge, så jeg

    gjør som jeg vil, angående religion.

    Det var nok et annet par, som lagde hull i vannsenga da.

    Det var samme helg som din onkel Jarle Karsten Humblen, var i

    middagsselskap, hos min far og Haldis, i Rødgata, på Gulskogen.

    Det er nå ikke klart for meg, om du er medlem av Johanitterordenen, eller

    ikke.

    Men jeg ser på det sånn, at du prøver å tåkelegge om dette.

    Jeg skjønner at Viggo begynte å trene, hvorfor ville Haldis løpe

    innendørs?

    Du sa hun løp gjennom en dør.

    Hvorfor ville hun løpe innendørs, det var vel ikke joggebane der.

    Eller har dere joggebane innendørs i Bergen?

    Med hilsen

    Erik Ribsskog

    2010/5/3 bjorn.humblen <bjorn.humblen@online.no>

    Hei igjen Erik,

    Det holder nå. Jeg har aldri lagt i vannseng i

    Bergeråsen, og har ikke snakket om attester etter det jeg vet.

    Ellers har jeg ikke tenkt å spekulere i faktum. Slik du skriver virker det

    jo som du ikke er helt i lodd. Prøv å gå i kirken. Det skal

    hjelpe.

    Mvh – Bjørn H.

    —– Original Message —–

    Sent: Monday, May 03, 2010 7:06

    PM

    Subject: Re: Angående

    johanitterordenen

    Hei,

    ja, jeg er atteist jeg da.

    Hvis du ikke kjenner meg, så vet du vel ikke om jeg overdriver, eller

    ikke.

    Du sier at familiene våre ikke har felles blodsbånd, og det er

    sant.

    Men min far er jo partner med Christell, (din halvsøster), sin

    mor, Haldis Humblen, siden 1980.

    Så det blir som ekteskap å regne det, i vår moderne tidsalder.

    Jeg synes du lo litt og, når jeg nevnte jeg var forfulgt av

    'mafian'.

    Hva er denne Johanitterordenen egentlig, jeg synes jeg burde bli

    opplyst om medlemskap, når broren til min fars stedatter, er medlem i noe

    sånn korsfarer-greier.

    Din far bestemte vel i huset til Haldis, på Bergeråsen, også etter at

    de ble skilt.

    Jeg husker at vi i huset der ble enige om at jeg skulle være som

    broren til Christell, i 1980 vel.

    Og da skulle vi dele noen single-plater, jeg og Christell, som

    Haldis fant på loftet.

    Men det sa faren din, etterpå, at det fikk vi ikke lov til.

    Så faren din gjorde om på den avtalen, som jeg og Christell

    gjorde.

    Så jeg tror ikke på herren, men det er tydelig at faren din var

    herre i huset til Haldis.

    Jeg har hørt det sånn, at Haldis ble kasta ut av vinduet.

    Jeg har også hørt det, at Viggo begynte å trene, for å forsvare

    Haldis, mot sin eksmann.

    Jeg husker også det, at Haldis fikk sammenbrudd, etter å ha vært på

    noe business-kurs, på Vestlandet, og møtte noen i slekta til faren din

    vel, tilfeldig, etter å ha fortalte om masse personlige ting, i noe slags

    personlig utvikling-kurs.

    Så jeg er litt skeptisk til den her Johanitterordenen, må jeg

    innrømme.

    Du ville sende meg attest, på at du har meldt deg ut, sa du.

    Hva driver dere med i Johanitterordenen, har du dårlig

    samvittighet, for å ha gjort noe galt mot meg, er det derfor du snakker om

    å sende attest?

    Det var ikke du og ekskona di, som lå i vannsenga mi, på Bergeråsen,

    (jeg bodde jo alene fra jeg var ni år), da det var familieselskap i det

    nedlagte bedehuset, i Rødgata, på Gulskogen, og det gikk hull i

    vannsenga?

    Igjen takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/5/3 bjorn.humblen <bjorn.humblen@online.no>

    Hei Erik,

    Takk for hyggelig prat. Bare ett par

    presiseringer; Min onkel heter Jarle Karsten ikke Jan K. Han drev

    butikken i Bergen sammen med sin 2. kone Turid. Jeg har nok bare truffet

    Pia i Havnehagen og i Drammen, men mener hun har vært

    med Christell til Bergen. Har pratet ofte med din far Arne, men kan ikke

    huske å ha truffet deg før. Det må i så fall ha vært

    når du var liten. Christell er ikke medlem av

    Johanitterordenen etter det jeg vet. Strengt tatt har ikke vi noe å

    gjøre i din families slektstre siden vi ikke har felles

    blodsbånd, men familiene kjenner jo hverandre. Nadine er min

    fraskilte kone. Hun har hilst på Arne og Pia, men ikke på deg.

    Søren Snoghøy er ikke ansvarlig for at

    Haldis skadet og ble delvis lam i armen. Har ikke hørt at Haldis har ble

    hevet ut av et vindu noen gang, men hun løp i en glassdør

    og ble skåret opp da hun knuste denne med armen. Det er

    riktig at min far var en på mange måter intelligent, kultivert og

    dannet mann, noe han kanskje utviklet til fulle da han var Norges

    vise-konsul på Madagaskar. J
    eg var ikke

    med dit og Christell var jo ikke født da, så det var bare Haldis og

    guttene som dro med ham. Man hadde ikke slaver på Madagaskar den gang,

    men de kan ha hatt tjenere. Haldis var hjemmeværende og min

    far arbeidet ellers for Øst-Afrikalinjen.

    Ellers har jeg sett litt på linkene dine og

    jeg tror du overdriver med hensyn til interessen for Christell og hennes

    familie. Ikke tror jeg mafiaen er etter deg heller. Slapp av, nyt

    livet og tjen Herren din Gud med glede.

    Mvh – Bjørn H.

    —– Original Message —–

    Sent: Saturday, May 01, 2010

    10:13 PM

    Subject: Angående

    johanitterordenen

    Hei,

    takk for telefonsamtale nå.

    Du sa du var sønn av Oddbjørn Humblen og halvbror til

    Christell Humblen.

    Du sa du kjente min søster Pia godt, at hun hadde vært med

    Christell til Hordaland osv.

    Du sa du hadde meldt deg ut av johanitterordenen, og

    Taikwondo-klubben i Knarvik, og flyttet til byen.

    Jeg sa at jeg hadde aldri møtt faren din, for det var litt rare

    familieforhold hos oss.

    Christell og hennes mor Haldis, og min far Arne Mogan Olsen, og

    Jan og Viggo Snoghøj og min søster Pia, bodde nede hos Haldis i

    Havnehagen, mens jeg bodde for meg selv i Hellinga og Leirfaret, fra

    jeg var ni til jeg var 18 år.

    Så sånn var det.

    Jeg fortalte deg at jeg hadde overhørt at jeg var forfulgt av noe

    'mafian' og hadde flytta til Liverpool.

    Du fortalte at du sist traff søstra mi i bryllupet til Christell

    for en drøyt år siden vel.

    Du sa at du hadde en onkel som het Jan Karsten Humblen, og som

    kunne være han som jeg traff, i middagsselskap på Gulskogen, i 1989,

    som drev butikk i Bergen, og som pleide å dra til Newcastle med Color

    Line, eller et annet selskap.

    Han hadde vært sammen med to blonde damer, en stor og en

    tynn, Sigrid og en annen, ny nå.

    Jeg har link til slektsforskinga her:

    Og her er artikkelen om at du er med i johanitterordenen:

    Er Christell også med i Johanitterorden forresten?

    Jeg synes dere burde si fra om sånt, sånn at folk ikke får

    sjokk, når man finner at folk i slekta er med i ordener man aldri har

    hørt om.

    Men men.

    Hun Nadine Humblen, hun prøvde jeg å kontakte på Facebook, er det

    søstra di da eller?

    Mer da.

    Jo, var det Søren Snoghøj som kasta Haldis, mora til Christell,

    ut av vinduet sånn at hu ble lam i armen.

    Det var vel ikke faren din, han virka for sivilisert til det,

    synes jeg, siden han var havnefogd og medlem i Rotary i Aalesund Øst

    osv.

    Og han jobba vel også i Madagaskar?

    Bodde ikke Christell

    og Jan og Viggo og Haldis i Madagaskar, under oppveksten?

    Hadde dere slaver, (for å tulle litt :)?

    Sorry at jeg forstyrrer så mye under helgefreden, og takk for

    svar på spørsmål om slektsforskning mm.

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog












  • Google Mail – Oppdatering igjen/Fwd: Slektsforskning







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering igjen/Fwd: Slektsforskning





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, May 3, 2010 at 8:40 PM





    To:

    bribsskog@gmail.com



    Hei,

    jeg driver å rydder og sånn her, så jeg kommer på ting innmellom.
    Min halvbror, Axel Thomassen, har jo samme mor som meg.
    Han som er kokk, født i 1978, som det står om i slektsforskningen din og.

    Min mor, Karen Ribsskog, hun gikk jo for å være sinnsyk, eller noe sånt.
    (Jeg har prøvd å få papirene hennes, fra Sykehuset i Vestfold, men jeg har ikke fått de enda, så jeg vet ikke nøyaktig hva som feilte henne).

    Men, hun mistet foreldreretten, til søstra og broren min, i 1983, tror jeg det var.
    (Jeg bodde allerede hos faren min, siden 1979.
    Faren min bodde på Berger i Vestfold.
    Mora mi bodde også der, men skilte seg, og flytta til Larvik, i 1973).

    Hun traff Arne Thomassen, i Larvik.
    Og han flytta til Oslo, på begynnelsen av 80-tallet, og ble sammen med Mette Holter, Parkveien.
    Jeg leide et rom av dem, på Furuset, på begynnelsen av 90-tallet.

    Og Mette Holter fortalte meg at hun hadde vært i mange år, (og hadde tre barn med, Bjørn, Kirsten og Erik Ancona), med en i Ancona mafia-familien, i USA.
    Så det kan være de som forfølger meg.

    Men min far sin stedatter sin bror, er i Johanitterordenen.
    Og min tante Ellen er jo antroposof, (i Steiner-'bevegelsen').
    Og min far sin bror Runar Olsen sin kone Inger Olsen, er i Jehovas Vitner.

    Så det er så mye sånne sekter og mafia, i slekta og familien.
    Men det er kanskje Ancona-mafiafamilien som tuller med meg da.
    For Mette Holter fortalte meg blant annet, at hun ble såra.

    For jeg flytta jo til Oslo, (fra Berger i Vestfold), høsten 1989, for å studere informasjonsbehandling, på Norges Høyskole for Informasjonsteknologi.
    Og da syntes jeg, at jeg måtte ta opp kontakten, siden jeg hadde en halvbror i Oslo, Axel.

    Og da besøkte jeg de innimellom, på Furuset, (faren vår hadde kjørt oss inn til dem i Parkveien og Vestre Haugen og, tidligere på 80-tallet, på helgebesøk).
    Men jeg hadde gikk på en privat høyskole, så jeg problemer med økonomien.

    Og jeg ville bo billigere.
    Så jeg leide hos Arne Thomassen og Mette Holter, for 1000 kroner i måneden, skoleåret 1990/91, da jeg hadde et friår, for å spare opp penger, til andre året, på NHI.

    Og Mette Holter, fortalte meg, at hun ble såret, av å se meg, for da kom hun på, at hun ikke var mammaen til Axel.
    Så hun har nok noe personlig mot meg.
    Og hun har jo vært gift med en i Ancona-mafiafamilien.

    Så det kan være de som forfølger meg antagelig.
    Så en liten advarsel mot de også, er vel kanskje på sin plass.
    Jeg prøver å få rettighetene mine fra politiet, men har ikke lyktes foreløbig.

    Bare for å ta med om dette og.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/5/3
    Subject: Re: Slektsforskning
    To: Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>

    Hei,

    bare hyggelig!
    Jeg kom på noe mer.

    Min tante Ellen Savoldelli, har nå flyttet tilbake til Norge, og er gift/forlovet med Didrik Beichmann, (etter en militær som holdt sløret til Kong Olav, under hans kroning, eller noe).

    Men jeg har ingen kontakt, etter at jeg ble forsøkt drept på min onkel Martins gård, i 2005, av et slags lag.
    Jeg lurer på om det innen antroposofien er et innslag av taoisme.

    Altså at de tenker på verden som svart – hvitt.

    (Min tante Ellen er jo antroposof).
    Også tenker de på mørkhårede som gode, og lyshårede som dårlige.
    Også ble min fetter Joakim, (med mørkt hår), mongoloid.

    Så passet ikke jeg med teorien deres, siden jeg ikke hadde mørkt hår.
    Jeg husker Ellen prøvde å få Joakim til å herme etter meg, da jeg var barn.
    For å bli 'normal' da.

    Så det kan være antroposofene som tuller med meg og kanskje med mora mi, som døde tidlig.
    Hva vet jeg.
    Noe sånt.

    Bare en advarsel.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/5/3 Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>

    Takk skal du ha for begge sendingene!

    Mvh

    Bjørn R

    2010/5/3 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei,

    ja, Ingeborg døde jo ifjor sommer.

    Du så kanskje at hun hadde masse fine malerier og møbler, som jeg er ment å arve 1/9 av.

    (Siden min mor døde i 1999).

    Men min familie, sender meg ikke noe arv.

    Så jeg blir tulla med, må jeg si.

    Det er ikke så mye jeg kan gjøre med det, for jeg er arbeidsledig i England.

    Men takk for at du sendte slektsforskningsresultatene.

    Du sier du ikke vet hvem 'mafian' er.

    Det er greit det, det vet ikke jeg heller.

    Men det er vel politiets jobb, mener jeg, å opplyse folk om.

    Så politiet gjør ikke jobben sin, mener jeg.

    Jeg skal ikke gå inn på dine dokumenter og endre.

    Men jeg sender med et familietre jeg har, (og du har jo også linken til familietreet mitt på MyHeritage).

    Sa min mormor noe til deg, om hvor min mor jobbet som au-pair i England?

    (Jeg har ikke så mange jeg kan spørre om sånt, så jeg benytter sjangsen når jeg har den).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/5/3 Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>

    Hei Erik!

    Takk for henvendelsen.

    Jeg holdt altså på å samle oplysninger om slekten, men som du vil se av vedlagte oversikt, la jeg mest vekt på den "grenen" jeg selv tilhører. Jeg har ikke søkt stort andre kilder enn direkte kontakt – mest brevlig – med dem jeg fant adresser til. Etter 2004 har jeg ikke holdt på med dette.

    Mafian du nevner har jeg aldri hørt om.
    Vi besøkte jo Ingeborg i Nevlunghavn en dag for noen år siden og hadde en svært hyggelig ettermiddag sammen med henne.

    Lykke til med det vdere arbeid.

    Dersom du kan supplere min oversikt og returnere den til meg, vil jeg selvfølgelig sette rpis på det. Da er det fin om du gjør endringene/korrigeringene med kursiv.

    Med venlig hilsen

    Bjørn Ribsskog

    Den 1. mai 2010 18.45 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,

    takk for telefonsamtale nå.

    Du sendte jo brev til min mormor i 2002, som jeg huska, som jeg sa på telefon nå.

    Jeg fortalte at jeg bor i Liverpool, og at jeg har overhørt i Norge at jeg er forfulgt av noe som kalles 'mafian'.

    Jeg hørte du har vestlandsdialekt, så du er vel etter han som var ordfører i Stavanger?

    Men men.

    Fint hvis du kan sende kopi av resultatene av slektsforskningen.

    Jeg har også drevet litt slektsforskning på dette nettstedet:

    Jeg har også sett, på min dåpsattest, at min farmor het Anna Holmsen, og jeg tror det muligens var min morfar Johannes Ribsskog, sin niese.

    Min mormor, Ingeborg Ribsskog, sa, før hun døde, for noen år siden, at det var noe konflikter mellom min morfar, og resten av familien.

    Jeg lurer på om Romerike-grenen i Ribsskog-familien, mislikte, (som om de var Jehovas Vitner), at min morfar fant en kone fra Danmark.

    Og at de kanskje forfølger min morfars etterkommere?

    Noe sånt, jeg har ihverfall overhørt fra en romeriking, (Tom, butikksjef Kiwi St. Hanshaugen), at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian'.

    Jeg lurer på om dette er noe med min morfars familie, fra Asak, i Romerike, (etter Johan Ribsskog og Helga Dørumsgaard, mine oldeforeldre).

    Så jeg prøver å finne ut mer om slekta da, og er spesielt interresert i å finne ut om min fadder, Anna Holmsen lever, siden man vel burde vite litt om sine faddere.

    Igjen beklager at jeg forstyrret helgefreden med det her 'mafian'-greiene.

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Google Mail – Angående johanitterordenen







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Angående johanitterordenen





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, May 3, 2010 at 8:12 PM





    To:

    "bjorn.humblen" <bjorn.humblen@online.no>



    Hei,

    jeg mener du sa at du hadde meldt deg ut av johanitterordenen, da jeg ringte igår.
    (Det skrev jeg også i referatet jeg sendte deg).
    Og nå forrandrer du på det du sier, og skal ha det til at jeg ikke er 'i lodd'.

    Jeg er som sagt ateist, og det er religionsfrihet i Norge, så jeg gjør som jeg vil, angående religion.
    Det var nok et annet par, som lagde hull i vannsenga da.
    Det var samme helg som din onkel Jarle Karsten Humblen, var i middagsselskap, hos min far og Haldis, i Rødgata, på Gulskogen.

    Det er nå ikke klart for meg, om du er medlem av Johanitterordenen, eller ikke.
    Men jeg ser på det sånn, at du prøver å tåkelegge om dette.
    Jeg skjønner at Viggo begynte å trene, hvorfor ville Haldis løpe innendørs?

    Du sa hun løp gjennom en dør.
    Hvorfor ville hun løpe innendørs, det var vel ikke joggebane der.
    Eller har dere joggebane innendørs i Bergen?
    Med hilsen


    Erik Ribsskog

    2010/5/3 bjorn.humblen <bjorn.humblen@online.no>

    Hei igjen Erik,

    Det holder nå. Jeg har aldri lagt i vannseng i

    Bergeråsen, og har ikke snakket om attester etter det jeg vet. Ellers

    har jeg ikke tenkt å spekulere i faktum. Slik du skriver virker det jo som du

    ikke er helt i lodd. Prøv å gå i kirken. Det skal hjelpe.

    Mvh – Bjørn H.

    —– Original Message —–

    Sent: Monday, May 03, 2010 7:06 PM

    Subject: Re: Angående

    johanitterordenen

    Hei,

    ja, jeg er atteist jeg da.

    Hvis du ikke kjenner meg, så vet du vel ikke om jeg overdriver, eller

    ikke.

    Du sier at familiene våre ikke har felles blodsbånd, og det er

    sant.

    Men min far er jo partner med Christell, (din halvsøster), sin mor,

    Haldis Humblen, siden 1980.

    Så det blir som ekteskap å regne det, i vår moderne tidsalder.

    Jeg synes du lo litt og, når jeg nevnte jeg var forfulgt av

    'mafian'.

    Hva er denne Johanitterordenen egentlig, jeg synes jeg burde bli opplyst

    om medlemskap, når broren til min fars stedatter, er medlem i noe sånn

    korsfarer-greier.

    Din far bestemte vel i huset til Haldis, på Bergeråsen, også etter at de

    ble skilt.

    Jeg husker at vi i huset der ble enige om at jeg skulle være som

    broren til Christell, i 1980 vel.

    Og da skulle vi dele noen single-plater, jeg og Christell, som Haldis

    fant på loftet.

    Men det sa faren din, etterpå, at det fikk vi ikke lov til.

    Så faren din gjorde om på den avtalen, som jeg og Christell

    gjorde.

    Så jeg tror ikke på herren, men det er tydelig at faren din var herre

    i huset til Haldis.

    Jeg har hørt det sånn, at Haldis ble kasta ut av vinduet.

    Jeg har også hørt det, at Viggo begynte å trene, for å forsvare

    Haldis, mot sin eksmann.

    Jeg husker også det, at Haldis fikk sammenbrudd, etter å ha vært på noe

    business-kurs, på Vestlandet, og møtte noen i slekta til faren din vel,

    tilfeldig, etter å ha fortalte om masse personlige ting, i noe slags personlig

    utvikling-kurs.

    Så jeg er litt skeptisk til den her Johanitterordenen, må jeg

    innrømme.

    Du ville sende meg attest, på at du har meldt deg ut, sa du.

    Hva driver dere med i Johanitterordenen, har du dårlig samvittighet,

    for å ha gjort noe galt mot meg, er det derfor du snakker om å sende

    attest?

    Det var ikke du og ekskona di, som lå i vannsenga mi, på Bergeråsen, (jeg

    bodde jo alene fra jeg var ni år), da det var familieselskap i det nedlagte

    bedehuset, i Rødgata, på Gulskogen, og det gikk hull i vannsenga?

    Igjen takk for svar!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/5/3 bjorn.humblen <bjorn.humblen@online.no>

    Hei Erik,

    Takk for hyggelig prat. Bare ett par

    presiseringer; Min onkel heter Jarle Karsten ikke Jan K. Han drev

    butikken i Bergen sammen med sin 2. kone Turid. Jeg har nok bare truffet

    Pia i Havnehagen og i Drammen, men mener hun har vært med

    Christell til Bergen. Har pratet ofte med din far Arne, men kan ikke huske å

    ha truffet deg før. Det må i så fall ha vært når du var liten.

    Christell er ikke medlem av Johanitterordenen etter det jeg

    vet. Strengt tatt har ikke vi noe å gjøre i din

    families slektstre siden vi ikke har felles blodsbånd, men

    familiene kjenner jo hverandre. Nadine er min fraskilte kone.

    Hun har hilst på Arne og Pia, men ikke på deg.

    Søren Snoghøy er ikke ansvarlig for at Haldis

    skadet og ble delvis lam i armen. Har ikke hørt at Haldis har ble hevet ut

    av et vindu noen gang, men hun løp i en glassdør og ble skåret opp

    da hun knuste denne med armen. Det er riktig at min far var en på mange

    måter intelligent, kultivert og dannet mann, noe han kanskje utviklet

    til fulle da han var Norges vise-konsul på Madagaskar. J
    eg var ikke med dit og Christell var jo ikke født da, så det var

    bare Haldis og guttene som dro med ham. Man hadde ikke slaver på Madagaskar

    den gang, men de kan ha hatt tjenere. Haldis var hjemmeværende og

    min far arbeidet ellers for Øst-Afrikalinjen.

    Ellers har jeg sett litt på linkene dine og jeg

    tror du overdriver med hensyn til interessen for Christell og hennes

    familie. Ikke tror jeg mafiaen er etter deg heller. Slapp av, nyt livet

    og tjen Herren din Gud med glede.

    Mvh – Bjørn H.

    —– Original Message —–

    Sent: Saturday, May 01, 2010 10:13

    PM

    Subject: Angående

    johanitterordenen

    Hei,

    takk for telefonsamtale nå.

    Du sa du var sønn av Oddbjørn Humblen og halvbror til Christell

    Humblen.

    Du sa du kjente min søster Pia godt, at hun hadde vært med

    Christell til Hordaland osv.

    Du sa du hadde meldt deg ut av johanitterordenen, og

    Taikwondo-klubben i Knarvik, og flyttet til byen.

    Jeg sa at jeg hadde aldri møtt faren din, for det var litt rare

    familieforhold hos oss.

    Christell og hennes mor Haldis, og min far Arne Mogan Olsen, og Jan

    og Viggo Snoghøj og min søster Pia, bodde nede hos Haldis i Havnehagen,

    mens jeg bodde for meg selv i Hellinga og Leirfaret, fra jeg var ni til

    jeg var 18 år.

    Så sånn var det.

    Jeg fortalte deg at jeg hadde overhørt at jeg var forfulgt av noe

    'mafian' og hadde flytta til Liverpool.

    Du fortalte at du sist traff søstra mi i bryllupet til Christell for

    en drøyt år siden vel.

    Du sa at du hadde en onkel som het Jan Karsten Humblen, og som kunne

    være han som jeg traff, i middagsselskap på Gulskogen, i 1989, som drev

    butikk i Bergen, og som pleide å dra til Newcastle med Color Line, eller

    et annet selskap.

    Han hadde vært sammen med to blonde damer, en stor og en tynn,

    Sigrid og en annen, ny nå.

    Jeg har link til slektsforskinga her:

    Og her er artikkelen om at du er med i johanitterordenen:

    Er Christell også med i Johanitterorden forresten?

    Jeg synes dere burde si fra om sånt, sånn at folk ikke får sjokk,

    når man finner at folk i slekta er med i ordener man aldri har hørt

    om.

    Men men.

    Hun Nadine Humblen, hun prøvde jeg å kontakte på Facebook, er det

    søstra di da eller?

    Mer da.

    Jo, var det Søren Snoghøj som kasta Haldis, mora til Christell, ut av

    vinduet sånn at hu ble lam i armen.

    Det var vel ikke faren din, han virka for sivilisert til det,

    synes jeg, siden han var havnefogd og medlem i Rotary i Aalesund Øst

    osv.

    Og han jobba vel også i Madagaskar?

    Bodde ikke Christell og

    Jan og Viggo og Haldis i Madagaskar, under oppveksten?

    Hadde dere slaver, (for å tulle litt :)?

    Sorry at jeg forstyrrer så mye under helgefreden, og takk for svar på

    spørsmål om slektsforskning mm.

    Mvh.

    Erik

    Ribsskog












  • Google Mail – Slektsforskning







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Slektsforskning





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, May 3, 2010 at 7:48 PM





    To:

    Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>



    Hei,

    bare hyggelig!
    Jeg kom på noe mer.

    Min tante Ellen Savoldelli, har nå flyttet tilbake til Norge, og er gift/forlovet med Didrik Beichmann, (etter en militær som holdt sløret til Kong Olav, under hans kroning, eller noe).

    Men jeg har ingen kontakt, etter at jeg ble forsøkt drept på min onkel Martins gård, i 2005, av et slags lag.
    Jeg lurer på om det innen antroposofien er et innslag av taoisme.

    Altså at de tenker på verden som svart – hvitt.

    (Min tante Ellen er jo antroposof).
    Også tenker de på mørkhårede som gode, og lyshårede som dårlige.
    Også ble min fetter Joakim, (med mørkt hår), mongoloid.

    Så passet ikke jeg med teorien deres, siden jeg ikke hadde mørkt hår.
    Jeg husker Ellen prøvde å få Joakim til å herme etter meg, da jeg var barn.
    For å bli 'normal' da.

    Så det kan være antroposofene som tuller med meg og kanskje med mora mi, som døde tidlig.
    Hva vet jeg.
    Noe sånt.

    Bare en advarsel.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/5/3 Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>

    Takk skal du ha for begge sendingene!

    Mvh

    Bjørn R

    2010/5/3 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Hei,

    ja, Ingeborg døde jo ifjor sommer.

    Du så kanskje at hun hadde masse fine malerier og møbler, som jeg er ment å arve 1/9 av.

    (Siden min mor døde i 1999).

    Men min familie, sender meg ikke noe arv.

    Så jeg blir tulla med, må jeg si.

    Det er ikke så mye jeg kan gjøre med det, for jeg er arbeidsledig i England.

    Men takk for at du sendte slektsforskningsresultatene.

    Du sier du ikke vet hvem 'mafian' er.

    Det er greit det, det vet ikke jeg heller.

    Men det er vel politiets jobb, mener jeg, å opplyse folk om.

    Så politiet gjør ikke jobben sin, mener jeg.

    Jeg skal ikke gå inn på dine dokumenter og endre.

    Men jeg sender med et familietre jeg har, (og du har jo også linken til familietreet mitt på MyHeritage).

    Sa min mormor noe til deg, om hvor min mor jobbet som au-pair i England?

    (Jeg har ikke så mange jeg kan spørre om sånt, så jeg benytter sjangsen når jeg har den).

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    2010/5/3 Bjørn Ribsskog <bribsskog@gmail.com>

    Hei Erik!

    Takk for henvendelsen.

    Jeg holdt altså på å samle oplysninger om slekten, men som du vil se av vedlagte oversikt, la jeg mest vekt på den "grenen" jeg selv tilhører. Jeg har ikke søkt stort andre kilder enn direkte kontakt – mest brevlig – med dem jeg fant adresser til. Etter 2004 har jeg ikke holdt på med dette.

    Mafian du nevner har jeg aldri hørt om.
    Vi besøkte jo Ingeborg i Nevlunghavn en dag for noen år siden og hadde en svært hyggelig ettermiddag sammen med henne.

    Lykke til med det vdere arbeid.

    Dersom du kan supplere min oversikt og returnere den til meg, vil jeg selvfølgelig sette rpis på det. Da er det fin om du gjør endringene/korrigeringene med kursiv.

    Med venlig hilsen

    Bjørn Ribsskog

    Den 1. mai 2010 18.45 skrev Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> følgende:

    Hei,

    takk for telefonsamtale nå.

    Du sendte jo brev til min mormor i 2002, som jeg huska, som jeg sa på telefon nå.

    Jeg fortalte at jeg bor i Liverpool, og at jeg har overhørt i Norge at jeg er forfulgt av noe som kalles 'mafian'.

    Jeg hørte du har vestlandsdialekt, så du er vel etter han som var ordfører i Stavanger?

    Men men.

    Fint hvis du kan sende kopi av resultatene av slektsforskningen.

    Jeg har også drevet litt slektsforskning på dette nettstedet:

    Jeg har også sett, på min dåpsattest, at min farmor het Anna Holmsen, og jeg tror det muligens var min morfar Johannes Ribsskog, sin niese.

    Min mormor, Ingeborg Ribsskog, sa, før hun døde, for noen år siden, at det var noe konflikter mellom min morfar, og resten av familien.

    Jeg lurer på om Romerike-grenen i Ribsskog-familien, mislikte, (som om de var Jehovas Vitner), at min morfar fant en kone fra Danmark.

    Og at de kanskje forfølger min morfars etterkommere?

    Noe sånt, jeg har ihverfall overhørt fra en romeriking, (Tom, butikksjef Kiwi St. Hanshaugen), at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian'.

    Jeg lurer på om dette er noe med min morfars familie, fra Asak, i Romerike, (etter Johan Ribsskog og Helga Dørumsgaard, mine oldeforeldre).

    Så jeg prøver å finne ut mer om slekta da, og er spesielt interresert i å finne ut om min fadder, Anna Holmsen lever, siden man vel burde vite litt om sine faddere.

    Igjen beklager at jeg forstyrret helgefreden med det her 'mafian'-greiene.

    Mvh.

    Erik Ribsskog












  • Google Mail – Oppdatering/Fwd: Slektsforskning







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Oppdatering/Fwd: Slektsforskning





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Mon, May 3, 2010 at 7:06 PM





    To:

    bribsskog@gmail.com



    Hei,

    jeg ser jo nå at min mormor har tullet litt med meg.
    For jeg så jo brevet ditt hos min mormor, i 2002.
    Og jeg skrev 'butikksjef', selv om jeg hadde permisjon, (og senere sluttet i Rimi), for du skrev, at man skulle skrive den høyeste tittel man hadde hatt, i brevet du sendte min mormor.

    Men min mormor har tullet med min fødselsdato.
    Jeg er født 25. juli 1970, (og ikke 24. juli 1969, som det står i slektsforskningen din).
    Og min fetter i Sveits, Joakim, (som var mongolid, eller noe slikt), var født i 1969, (og ikke i 1970, som det står nå).

    Min mormor hadde også en morfar, Anders Gjedde Nyholm, som var chef for generalkommandoen i Danmark.
    Hun hadde en grandonkel, Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, som var dommer i Egypt og Haag, og som ble nominert til Nobels Fredspris, i 1931.

    Hun hadde en oldefar, L.C. Nyholm, som var hofjægermester i Danmark.
    Og hennes tante, Magna Nyholm, var gift med Holger baron Adeler, etter Cort Adeler.
    Min morfars mor, Helga Dørumsgaard, var søster av den kjente Asbjørn Dørumsgaard.

    Og min morfar var også fetter av komponisten Arne Dørumsgaard.
    Ellers syntes jeg det var et kjempebra jobba, og mye nyttig informasjon, når jeg skal prøve å finne min fadder Anne/Anna Holmsen.

    Jeg får heller komme tilbake senere med mer informasjon, hvis jeg kommer på noe mer.
    Jo, min søster Daniel sin far, er Keyton, fra Somalia, og min søster er nå partner med Negib, fra Etiopia, og min nevø heter Daniel Gullit Ribsskog.

    Jeg skal si fra hvis jeg finner ut mer om slekten!
    Igjen tusen takk for at du kunne sende slektsforskinga.

    Mvh.

    Erik Ribsskog


    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/5/1
    Subject: Slektsforskning

    To: bribsskog@gmail.com

    Hei,

    takk for telefonsamtale nå.
    Du sendte jo brev til min mormor i 2002, som jeg huska, som jeg sa på telefon nå.

    Jeg fortalte at jeg bor i Liverpool, og at jeg har overhørt i Norge at jeg er forfulgt av noe som kalles 'mafian'.

    Jeg hørte du har vestlandsdialekt, så du er vel etter han som var ordfører i Stavanger?
    Men men.
    Fint hvis du kan sende kopi av resultatene av slektsforskningen.

    Jeg har også drevet litt slektsforskning på dette nettstedet:
    Jeg har også sett, på min dåpsattest, at min farmor het Anna Holmsen, og jeg tror det muligens var min morfar Johannes Ribsskog, sin niese.
    Min mormor, Ingeborg Ribsskog, sa, før hun døde, for noen år siden, at det var noe konflikter mellom min morfar, og resten av familien.

    Jeg lurer på om Romerike-grenen i Ribsskog-familien, mislikte, (som om de var Jehovas Vitner), at min morfar fant en kone fra Danmark.
    Og at de kanskje forfølger min morfars etterkommere?

    Noe sånt, jeg har ihverfall overhørt fra en romeriking, (Tom, butikksjef Kiwi St. Hanshaugen), at jeg er forfulgt av noe de kaller 'mafian'.

    Jeg lurer på om dette er noe med min morfars familie, fra Asak, i Romerike, (etter Johan Ribsskog og Helga Dørumsgaard, mine oldeforeldre).

    Så jeg prøver å finne ut mer om slekta da, og er spesielt interresert i å finne ut om min fadder, Anna Holmsen lever, siden man vel burde vite litt om sine faddere.
    Igjen beklager at jeg forstyrret helgefreden med det her 'mafian'-greiene.

    Mvh.

    Erik Ribsskog






'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen