![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Slektsforskning
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Sat, May 1, 2010 at 5:45 PM | |
|
To: bribsskog@gmail.com | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Slektsforskning
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Sat, May 1, 2010 at 5:45 PM | |
|
To: bribsskog@gmail.com | ||
| ||
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Tom, butikksjef Kiwi, Waldemar Thranes gate i Oslo
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Sat, May 1, 2010 at 4:58 PM | |
|
To: Ultras Felt C <kontakt@ultrasfeltc.net> | ||
| ||
PS.
Min morfar, Johannes Ribsskog, var jo fra Asak, i Romerike.
Men det var visst noe motsetninger innen familien hans, (siden han gifta seg med min mormor fra Danmark, muligens).
Så er romerikinger sånn, at de tuller med familien vår, siden min morfar giftet seg med ei som ikke var fra Romerike?
Hva vet jeg.
Men man kan kanskje mistenke at det var sånn.
Han Tom, (kamerat av tremenningen min Øystein Andersen og butikksjef Kiwi, Waldemar Thranes gate), er jo lidenskapelig ‘fugla’-fan, dvs. Lillestrøm-fan.
Så han er vel romeriking på sin hals.
Hvordan er sjelen til romerikingene, er de som Jehovas Vitner, at de plager de som ‘melder seg ut’, og deres etterkommere?
Hvem vet.
Vi får se.
Noe er det nok ihvertfall.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Det var en i Ribsskog-slekten, som vår familie ikke kjente, etter at min morfar døde.
Det var da jeg sluttet som butikksjef, i 2002.
Så var vi på besøk hos bestemor Ingeborg.
Så viste hun meg og søstra mi, (og muligens broren min), et sånt slektsforsknings-brev, som hu hadde fått.
Og da skulle de vite om min stilling og sånn.
Og det var rart at ikke jeg fikk det brevet selv.
Jeg stod jo i telefonkatalogen, mener jeg.
Og det gjorde vel søsknene mine og.
Men men.
Hm.
Vi får se.
Jeg husker da jeg bodde i sentrum av Larvik, i Jegersborggate, da jeg var 8-9 år.
Før jeg flytta til faren min på Berger, høsten 1979.
Så var det en kamerat eller bekjent av meg, som jeg prata med, der vi pleide å spille fotball.
(Ved blokkene oppe ved sykehuset).
Så sa han da at faren eller bestefaren til en kar, hadde sagt det, ‘at det var bra av Stokke å slå Liverpool’.
Det måtte jeg si meg enig i at var litt dumt da.
(Men jeg skjønte jo at det ikke var så enkelt alltid for gamle folk).
Men men.
Det er mulig at det her var noe han gutten fant på og.
Hva vet jeg.
Noe var det nok ihvertfall.
Bare noe jeg kom på nå, når jeg følger med på Stoke – Everton.
Så sånn er det.
Bare noe jeg kom på.
Mvh.
Erik Ribsskog
Det er jo greit å drikke en øl til maten, en gang i mellom, selv om man er arbeidsledig.
Man behøver jo ikke å drikke hele kassa på en gang.
Selv om jeg husker at min onkel Runar, (tannlege i Ås), i Son, sa at han drakk to kasser øl i uka, da han bodde i Vestby.
Og min far drikker jo mange øl hver kveld, (han begynte ofte å drikke i bilen, på vei hjem, da han jobba i vannsengbutikken til han og Haldis, i Drammen, mens de bodde på Bergeråsen, på slutten av 80-tallet), så faren min tror jeg nok må nok sies å være alkoholiker, dessverre.
(Selv om han bodde nede hos Haldis, og jeg nesten ikke har sett han siden 80-tallet).
Men men.
Så sånn er det.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Søstra mi og Siv, fra Røyken, (som jeg skrev om i klagen til Lindorff, tidligere i dag), vi pleide også å kjøpe kasser med øl, da de besøkte meg, i Sunderland, jula 2004.
Det var vel den eneste gangen jeg kjøpte kasser med øl, i Sunderland, det var når de var på besøk, for de er som noen tørste ølhunder nesten, begge to.
Så de drakk nok minst like mye som meg, hvis jeg husker riktig.
Men men.
Bare noe jeg kom på.
PS 3.
Nå syntes jeg også at håret mitt så ganske blondt ut, på bildene idag.
Og det tror jeg var fordi jeg tok en spansk en.
Jeg hadde ikke noen reine sokker idag, så da gadd jeg ikke å dusje.
For det er ikke så digg å dusje og så ta på seg brukte sokker.
Nei, da vasker jeg heller klær seinere idag, og tørker de foran en ovn, eller noe, og dusjer når de er tørre.
Men men.
Så jeg bare skyldte håret mitt, i varmt vann, i vasken på badet.
Uten å bruke shampo.
Og så tørka jeg håret med et håndkle.
Og da så det blondt ut.
Når jeg ikke brukte shampo.
Jeg har hørt at det er noe som heter skitten-blondt, eller ‘dirty blond’.
Så jeg lurer på om jeg har skitten blondt hår, for nå brukte jeg ikke shampo, når jeg vaska håret, og da forsvant vel ikke alt fettet fra håret.
Og da ser det blondt ut.
Så jeg pleier å si at jeg har mørk blondt hår, (for det sa faren min, husker jeg, da jeg skulle ha pass en gang, i 1980, var det vel).
Men jeg har kanskje skitten blondt hår da.
Selv om det ikke høres så fint ut.
‘Skitten’ er jo et negativt ladet ord.
Men da viser vel det at jeg er flink til å vaske meg hver dagen, siden håret ikke pleier å se så blondt ut, synes jeg, på bilder på bloggen.
Og noen som skriver kommentarer, sier at jeg ikke har blondt hår.
Men det er nok, kjære lesere, fordi jeg pleier å vaske håret hver dag.
Og da forsvinner fettet fra håret.
Og hvis det da er skitten-blondt, så ser det kanskje ikke så blondt ut da, hvis håret er reint.
Så det er noe sånt, som skaper disse forviklingene, vil jeg tro.
Jeg er kanskje for renslig.
Men, jeg har jo jobba i mange år, i matbutikk, og når man jobber med mat, så bør man jo være renslig, (har jeg tenkt ihverfall).
Og jeg har også bodd i Ungbo-kollektiv, hvor man fikk rykte på seg, eller ble baksnakka, hvis man ikke dusja hver dag.
Så under Ungbo-tida, så la jeg meg til den vanen, må jeg innrømme, å dusje hver dag, mer eller mindre.
Men det tror jeg ikke resten av folka i familien min gjør.
Ihvertfall ikke de på morssida.
Men men.
Så jeg har synes at jeg har merka at de reagerer, hvis jeg gjør det.
Men det er kanskje bare noe jeg innbiller meg.
Det er det vel antagelig.
Så jeg er kanskje for renslig.
Men det er sånn som de sier, at gammel vane vond å vende.
Men jeg synes det er greit å være ganske renslig jeg da.
Jeg liker det ikke selv, merker jeg, hvis det lukter vondt av meg.
Men men.
Bare noe jeg kom på.
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Klage/Fwd: Saksnummer: 15202125.
|
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Sat, May 1, 2010 at 10:57 AM | |
|
To: Kundesenter@lindorff.com | ||
| ||
Jeg har jo vært aktiv i politikk.
(Jeg var spesialrådgiver, for Unge Høyre, for deres program før kommunevalget i 1991, jeg ble valgt ut til dette, av de som var ansvarlige for programmet, sammen med min kamerat fra skolen Magne Winnem, (selv om jeg sa mest), da jeg var med han, på møte hos Unge Høyre, (et kurs i konservativ politikk, i 1991, må det vel ha vært).
Og jeg har hørt det, at folk klager på, at så få folk, kommer inn i politikken, fra en vanlig jobb.
Og det tror jeg må være pga. undergrunn som opererer i samfunnet, og tuller med de som prøver å forrandre yrkesfelt.
Jeg ble jo tulla med da jeg ville slutte som butikksjef, og overhørte at jeg var forfulgt av ‘mafian’ og ble mobbet på Ingeniørhøyskolen, av noen plageånder/terrorister, som var en gjeng på bakerste rad, under forelesningene, (en gjeng som jeg overhørte at prata dritt om meg da, at de baksnakket og fortalte løgner om meg, til de andre studentene, bl.a. til en ung dame, som jeg overhørte at de sa til, at jeg alltid gikk med samme klær, enda jeg gikk med ny skjorte hver dag, men han ene av de er kanskje fargeblind, har jeg lurt litt på.).
Så er det noe undergrunn i samfunnet som har kontroll på, og utnytter, alle, og har et system som blir sårbart, hvis noen bytter yrkesfelt?
Og derfor angriper disse?
Sånn at alle politikere er ‘broilere’ for tiden.
Grunnet dette at noe undergrunn angriper alle som velger en litt variert karriære?
Er det fordi disse vil ha kontroll på damene tro, som sikkert er lette å skremme/manipulere til å gjøre hva man vil?
Ikke vet jeg.
Er det sionistene, som ikke vil at de nordiske skal reprodusere seg, med andre nordiske.
Fordi de har en agenda, om at alle i verden skal ha en litt gråaktig hud og mørkt hår.
(Som jeg husker at vår lærerinne i samfunnsfag, på Svelvik Ungdomsskole, fru Ness, var inne på).
Jeg vet ikke hvem det kan være.
Kanskje det er forskjellige undergrunnsnettverk som samarbeider om å utnytte de ‘vanlige’ folka?
De som ikke er i eliten kanskje.
Hva vet jeg.
Men jeg merka ikke noe til slike angrep da jeg var butikksjef.
Så det er tydelig at det er nettverk, vil jeg si, som følger med på en, og så angriper en, hvis de ikke liker hva en gjør.
Hemmelige nettverk, som ikke har støtte i lovene våre, og derfor er ulovlige selvfølgelig.
Vi har jo en kjent samfunnsorganisasjon, som vi lærer om på skolen osv., med politi og rettsvesen osv.
Men har vi hemmelige undergrunnsnettverk, som ønsker kontroll over borgerne, i tillegg til dette?
Ikke vet jeg, men jeg synes det virker sånn.
Og at disse nok har kontroll på politiet og slikt også.
Så sånn er nok det, dessverre.
Så sånn er nok det.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Jeg skrev ovenfor, at jeg ikke merka noe til slike angrep, da jeg jobba som butikksjef.
Men det gjorde jeg jo, jeg ble jo angrepet da jeg jobba på Rimi Kalbakken, blant annet, som jeg har skrevet om på bloggen, (som jeg kaller ‘Rimi-fella’).
Så jeg får prøve å våkne opp litt her, det er litt tidlig for meg ennå, klokka er ikke ni på morgenen engang ennå her, så jeg er litt tidlig oppe i dag.
Så sånn er det.
![]() |
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> |
Job Alert [Your Job Goals]
|
TheLadders.co.uk <jobs@gmladder.co.uk> |
Sat, May 1, 2010 at 8:27 AM | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Reply-To: jobs@gmladder.co.uk To: eribsskog@gmail.com | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen