-
Google Mail – Problem med svenske personnummer

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Problem med svenske personnummer
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Tue, Apr 27, 2010 at 11:21 AM
To:
askim.strand@liseberg.se
Hei,jeg har overhørt i Norge, i 2003, at jeg er forfulgt av noe 'mafian'.Jeg lurer på om det kan komme av noe som skjedde, på Askim Strand Camping, sommeren 1991.Jeg og fire kamerater, var på campingtur til Gøteborg, så så vi på kartet, at et sted het Askim, (som Askim i Norge), så dro vi dit.Jeg ble sendt av kameratene mine, for å leie telt-plassen.Selv om det var min tremenning, Øystein Andersen, som kjørte.Så måtte jeg oppgi personnummer, sa de unge tenåringsguttene vel, som jobbet der.Det var en hel gjeng av de, virka det som.Noen jobbet og noen så på vel.Så svarte jeg, at i Norge, så var det ikke sånn, at man behøvde å oppgi personnummer, for å leie en telt-plass.Så svarte de, at sånn var det i Sverige.Men, svenske personnummer, har jo et siffer mer enn norske.Så det ser jo dumt ut, på skjemaet, med norsk personnummer.Kan det være riktig, det de sa på Askim Camping, at også norske statsborgere, skulle skrive personnummer?Jeg lurer på om disse ungdommene som jobbet hos dere, (eller den tidligere eieren), kunne ha vært i en albansk mafia, f.eks., som man hører om i nyhetene, at er sterke i Gøteborg?Evt. en russisk, svensk eller italiensk mafia?Hva vet jeg.Jeg ville klage litt på dette ihvertfall.I tillegg, så var jeg og søsteren min med faren min til Gøteborg en gang.Og da sendte bare faren vår oss i en taxi, til Liseberg.Alene, og vi var 12-13 år kanskje.Men vi fikk kjøpt sånne tjukke billetthefter.Og vi var der i flere timer, for å bruke opp alle billettene.Hadde dere noe aldersgrense, eller får 12-13 åringer gå rundt alene på Liseberg?(Det var såvidt jeg husket navnet på hotellet, da vi skulle hjem, for vi hadde såvidt kommet til Gøteborg, da faren vår sendte oss på Liseberg.Og det var ikke så lett å huske navnet på hotellet, etter alle kjøreturene i karusellene osv.Og da vi kom fram til hotellet, så hadde faren vår, og vår stemor, Haldis Humblen, heftig sex, virka det som, så det var fuktig i rommet.Så de hørte ikke at vi banket på døra.Så vi måtte gå rundt i casinoet på hotellet.Og der var det også mange albanere, sånn som jeg husker det.Så jeg lot ikke søstra mi være der, men tok henne med opp i gangene på hotellet, hvor vi kasta isbiter overalt, fra noen maskiner som stod i gangene.Og så gikk vi tilbake til rommet til faren min og Haldis, og jeg tror de åpna til slutt, noe hotellbetjening, la merke til hva som foregikk.Han var vel også albaner, tror jeg.Så vi kunne nesten like gjerne dratt til Albania, som å dra til Gøteborg, synes jeg litt.
Men men.Bare noe jeg kom på.Men vet dere navnet på dette hotellet, tilfeldigvis).Bare noe jeg tenkte på.Håper dere har mulighet til å svare!Mvh.
Erik Ribsskog
-
Google Mail – £6 for entry to a hilarious comedy night worth £14 at the Laughter House – save 57%

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
£6 for entry to a hilarious comedy night worth £14 at the Laughter House – save 57%
MyCityDeal.co.uk
<info@news.mycitydeal.co.uk>
Tue, Apr 27, 2010 at 10:03 AM
Reply-To:
"MyCityDeal.co.uk" <info-GUID7VPBI4PT42NSGKGRO25Q@news.mycitydeal.co.uk>
To:
eribsskog@gmail.com
If this mail is not correctly displayed, please click here. 



Today's deal in
Liverpool
not my city?


Today's deal:
£6 for entry to a hilarious comedy night worth £14 at the Laughter House – save 57%

For £6
Discount 57% Saving £8 This deal is available until
28.04.2010 00:59
Highlights
- Great night out with mates or for an unusual date with a special someone
- A fantastic gift for a friend – everyone loves to laugh!
- See upcoming acts before they hit the big time
Recommend this deal!
And you'll recieve
£6
for every recommendation you make!Recommend now!
Via e-mail
or on:


Sending MyCityDeal vouchers as a gift MyCityDeal vouchers can be given to other people and make fantastic gifts 

MyCityDeal in your city:
London,
Birmingham,
Glasgow,
Dublin,
Liverpool,
Leeds,
Sheffield,
Edinburgh,
Bristol,
Manchester,
Leicester,
Coventry,
Hull,
Bradford,
Cardiff,
Belfast,
more cities »
MyCityDeal on Facebook: 





© mycitydeal.co.uk is a service of: mycitydeal Limited | Executive: Arnt Jeschke, Dr. Daniel P. Glasner | Imprint You have received this email because you have subscribed to the Liverpool MyCityDeal newsletter.
You can unsubscribe from the MyCityDeal newsletter for Liverpool via the following link.
-
Google Mail – Re: Your CV Critique

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Re: Your CV Critique
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Tue, Apr 27, 2010 at 9:48 AM
To:
David Emmerson <DEmmerson@theladders.com>
Hi,ok, I will do that.Thank you very much for you help!Best regards,Erik RibsskogOn Tue, Apr 27, 2010 at 9:23 AM, David Emmerson <DEmmerson@theladders.com> wrote:Hi Erik,
Thanks again for your message. Of course, our premium
re-write service will always be available to you should you decide to go ahead
with it at a later date.We do have example CVs, and I have attached one to this message
– we don’t automatically provide them because it is never a good
idea to create your CV around a template. Our writers never work from templates
but create each and every CV from scratch. However, it does illustrate several
of the points I raised in my critique and I hope it helps.Please let me now if you have any further questions.
Kind regards,
David
From:
Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]Sent: 23 April 2010 17:52
To: David Emmerson
Subject: Re: Your CV Critique
Hi,
that's very fine.
Maybe I can get a loan in the bank, or something, we'll see, then I'll
most probably contact you back.If not sure if you want any feedback, regarding this, but if you do, then I
think it could have been fine, to link to eg. link to examples of CV's which
are done right.Just a thought, in case you want any feedback.
Regards,
Erik Ribsskog
On Fri, Apr 23, 2010 at 3:17 PM, David Emmerson <DEmmerson@theladders.com> wrote:
Hi Erik,
Thanks very
much for your response. I readily appreciate that £299 can seem a lot when
unemployed. I’m glad to hear you are set on improving the CV yourself,
since it really doesn’t do you justice in its current state. As I said,
the CV is too long, and full of autobiographical information that will be of
little account to recruiters since it doesn’t tell them how your
experience and skills will deliver the results they need.It is
important to keep in mind the benefits of working with one of our professional
writers. At any level, it can be difficult to write effectively about yourself,
and this is especially true when writing a senior-to-executive level CV, which
has to perfectly convey the depth of your experience and also compete against
many other top-tier candidates.With our
premium service, rather than improving a document yourself that you hope will prove good enough to get you an
interview, you will be working with a specially-selected writer who creates
£50k+ CVs for a living and has been doing so for over ten years. We can deliver
you an outstanding top-tier CV that does full justice to your career and
skills.We have a
proven success rate. 77% of members who have their CVs rewritten by our writers
report immediate contact from recruiters. In this respect, the service is an
investment that can very quickly pay for itself.However, I
fully appreciate your immediate your concerns over the immediate outlay.
Ultimately, the decision rests with you, and I completely respect whatever you
choose to be best for you and your CV at this time.Please feel
free to contact me on: 0207 148 7154, or at: Demmerson@theladders.com
with any further questions or concerns that you may have.With kind
regards,David
From: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sent: 22 April 2010 23:57
To: David Emmerson
Subject: Re: Your CV Critique
Hi,
I'm unemployed at
the moment, unfortunately, so I can't afford to pay as much as £299, for a CV
now, unfortunately.But I'll try to rewrite my CV myself, and then if I get more founds, I can get
back to you later, to get help with my CV, if that's alright.Thank you very much for good feedback!
Yours sincerely,
Erik Ribsskog
On Thu, Apr 22,
2010 at 4:28 PM, <cvservicesteam@theladders.co.uk > wrote:Professional
CV CritiquePrepared
specifically for Erik RibsskogDear
Erik,My name
is David Emmerson and I thank you for selecting TheLadders for your CV review.
I have reviewed your document and prepared some comments that I hope will give
you some insight. Keep in mind I am reviewing your document as it relates to
the needs and demands of the executive employment market. We stay in tune with
what recruiters and hiring managers want and need in a CV and our experience in
working with executives is unmatched.Before I
begin the critique, I do need to warn you about my style since my comments can
seem rather direct, though I mean no offence. The reality is that the job
market is very competitive now – particularly within the current economic
climate – so I find it beneficial to be upfront rather than subtle or
agreeable.Please go
through the critique carefully. You will see at the end that I recommend our
premium CV rewrite for you, which can be purchased using this link (details
follow after the critique):https://www.theladders.co.uk/
order-confirmation?billId= 20609&sign=y&et_id=84201004& sign=y Let's get
started! It will help to have a copy of your CV nearby for reference as I make
comments.SUMMARY/INTRODUCTION
Let's
start right at the top. First, don't open your CV with tags like
‘Personal Profile.' Every recruiter worth his or her salt will know it's your
profile statement when they read it. Instead, begin your CV with a career title/tagline to announce
yourself and provide a clear focus for your readers. It will present you in a
much stronger light.Your
introductory section is too long
– containing far too much information than is necessary to establish a
connection with your reader. It gives the impression you are trying to cover
all the possible bases, making the document hard to read and digest
quickly. This is perhaps the most important section – employers will often
make their decision on whether or not to proceed with the CV while reading this
section. So you must do better! An effective summary is focused on
prospective employer's needs and outlines how your past can benefit their future.
It is supposed to provide a quick
overview and needs to be streamlined to make the most important facts about you
stand out right away.Additionally,
I recommend pulling some of your higher skills out into a separate Core Competencies subsection underneath
the summary. This is a great strategy. It serves as a keyword-rich area that
enables your CV to be quickly found on the internet, while showcasing your
unique strengths to the reader. Therefore, carefully compile a succinct list of
industry-specific individual excellences, and add it to your CV.CONTENT
As I
digest your CV, not much is jumping out to announce it is the CV of a
high-calibre professional. It is not
highlighting your experience level or skill-set as well as it could. I can see
you clearly have the impressive experience and credentials, but you must
display all you have to offer in a clearer and more accommodating way for your
reader. This will become clearer as we continue.From the
way your work history is worded, you seem to be more of a ‘doer' than an
‘achiever'. Too many of your job descriptions are task-based and not result-based, meaning they describe
what you did, not what you achieved. To be effective and create
excitement, it needs to be results-based: What was achieved as a result of what you did? Employers are
looking for quantified results. They want to know you have solved problems
similar to theirs and that you achieved the results for which they are looking.
Look at these:– I have
a Norwegian blog, http://www.johncons-mirror.blogspot.com , that I've been
working on, since I started with it, on my spare-time, in the summer of 2007.– Working
as a freelancer, doing research on Scandinavian companies in the packaging-industry
for a database, www.packagingdatabase.com,
on behalf of Packaging Europe, Norwich– Chinese
Food Delivery in Oslo West and Bærum, part-timeWhat you
have here is just job description, and this is going to be very similar to the
CV content of many other
qualified candidates. Be proud of your accomplishments
and allow them to shine through your job descriptions.Another
problem is that your work history
is not presented properly. The paragraph format or ‘chunks of text' almost assure the
reader won't read it. Where are your bullet-points? These will allow the
most important accomplishments to be highlighted. Remember, a CV is read
differently – the summary is read and then the rest of the document is scanned
quickly with job titles, bullet statements, and other highlighted material
being read first. Total reading time is about 45 seconds. If a CV can't be read
that quickly, it won't be read.You have
also taken your work history too far
back in time by going all the way back to 1979. Employers
are generally interested only in the past 10-15 years experience because it is
what is most relevant to the challenges they face today. If you are concerned
about showing depth, there are ways a professional writer would truncate your
older experience while still showing you have good background upon which to
draw.Further,
while a traditional technique, having your referees on the CV is falling from
favour. Privacy and
identity theft have become significant issues and it is always best to protect
the details of your referees. Employers don't need this information at so early
in the recruitment process and you are putting private information into
circulation that should not be in the public realm without caution. Provide
these upon request by the employer.MECHANICS
Moving
on, the language of
your CV could use extra attention. At the moment, it does not position you as a
leader in your area of expertise. The words and adjectives you use are too low-level in tone to successfully
promote your abilities and place you above the competition.Firstly,
I am sorry to say that I did detect some typing
errors in your CV, such as: ‘90's' – it is incorrect
to have an apostrophe here. There are also numerous syntax errors where you
have used commas incorrectly. In most cases, a recruiter will automatically
discount any CV that is less than flawless, particularly at executive level.
Attention to detail is paramount, and there really is no room for mistakes.There is
a lower level tone echoing throughout the CV because your writing switches
between active voice and passive voice
throughout the document. To be effective, a CV should be written in active voice. Indicators of the
passive voice are ‘responsibilities included,' ‘responsible for,'
‘duties included,' ‘served as' or noun phrases tied with
prepositions such as ‘quality member of' or ‘representative of.'
The active voice is more natural, direct, vigorous and emphatic – traits you
want your CV to have in tone. The use of passive voice weakens your CV. An
example of this in your CV is: ‘I was also responsible for the job of
packing the bags of screws'Next, I
must point out that professional CVs are written in a technique called ‘tight writing', or verb phrases, where the
subject is generally understood rather than voiced. Articles (the, a, an) are
minimally used in tight writing and only the core message is voiced. You have
used these articles and some long phrases to describe your roles and
achievements, and sadly you are disguising the very information an employer
needs to see! You have to reduce the "clutter" of extra
words so that your many credentials can be seen more
clearly. This is just not doing you any justice, and it makes your
CV appear amateur. Additionally, you use personal pronouns ("I,"
"me," "my," etc.) which is awkward and incorrect
syntax.Remember
that communication
is the number one skill that has the most impact on your promotion, retention
and performance. However, there is much
more to a great CV than just cataloguing your career history and getting pretty
words down on paper. Great communication is knowing what the reader is seeking,
knowing how to get your message across succinctly, and knowing how to create
clarity in your message. If you are not communicating well in your CV,
recruiters will assume you are not a good communicator in person.DESIGN
I think
the design of your CV could benefit a lot
from a calculated modification. I mentioned the over-usage of chunks of text earlier which is both
textually and structurally problematic.Within
your work history, keep in mind that the ideal
job description 1) gives a line of job title and company
description; 2) briefly summarises your duties in paragraph format; and then 3)
uses bullet-points for your accomplishments and results, so as to maximise
their impact. Make sure that the bullets are reserved for the most important,
results-based information only.Your CV
is simply too long
to be effective. It's as though you couldn't decide what to include, so you
included everything. As a result, your CV runs at an inappropriate six pages.
With the use of proper design elements and formatting you can make a succinct
and commanding two-page CV. You have some difficult decisions and careful
consideration ahead, but you must remember that a two (or at very most three)
page CV is the only kind that will be considered.On
another note, the Times New Roman font
you are using is not the most desirable. When hiring managers are reading
through dozens of CVs, they will spend more time on one that has an
‘easy-to-read' font. We are constantly polling companies for feedback on
what they want in a CV and believe it or not the font you use is a big deal! The preference of most
employers is a Sans Serif font such as 'Arial' in size 10.Your CV
overall lacks the polish
and appearance of an executive CV. Using a run-of-the-mill design in your CV
hurts your candidacy; you end up fading into the pile of hundreds of others
instead of standing out. I highly
recommend a more professional look-and-feel to the document to provide a more
executive impression. So much can be done with the formatting and design to
improve first visual impressions while still maintaining a conservative
appearance.OVERALL
IMPRESSIONS/STRATEGYIt is clear
to me that you possess the quality of skills, experience and qualifications
that are required for a job of an executive calibre. However, your CV does not
do you justice in reflecting this – it is too long, containing too much
unnecessary information and not enough important info about he roles you have
had. It is important to consider today's economic climate. Coming out of a
recession, job searches are at an all-time high with hundreds of qualified
applicants per vacancy. With job hunting so maddeningly competitive, you cannot
allow your CV to be anything less than amazing.I
recommend that you make use of a more executive
CV, one that demonstrates your accomplishments and skills in a more strategic
way. Give employers what they want to see, and set yourself apart from the
hundreds of CVs against which you are competing. Remember that only the best CVs (not candidates) get
attention, and eventually an interview.Of
course, this does not mean that you are not a good candidate. Rather, the way
that your CV presents
your career is not yet very effective or exciting to the reader (who has
typically read 100+ CVs before getting to yours).It may be
some comfort to know that there are options available in this difficult time.
TheLadders offers an outstanding Executive
CV re-writing service, allowing you to relax in the
knowledge that your CV will dynamically and professionally stand out from the
crowd. We have a group of skilled writers who specialise in executive
industry-specific CVs. They have extensive experience crafting CVs to best
showcase the qualifications that employers consistently look for from top-tier
candidates.Below, I
have listed information that I feel will be of interest to you about our
process, the ROI of working with our writers, and pricing. For any
further information, please don't hesitate to e-mail me:GETTING
THE INTERVIEWThere are
two things to consider here:1. You
are a premium member of TheLadders.co.uk
because you've got the valuable experience, the superior skills, the unique
qualifications and, most importantly, the drive to get to that next level.2. On
paper, your wording and presentation are not up to standard. Your CV does not generate enough excitement and
professionalism for you to be considered a top candidate.These
elements combine to make you a prime candidate for a CV re-write. We are here
to make your job search easy
and successful! To this
end, it is crucial that your document looks as impressive as you do, and that
you do not lose
potential interviews in the process.Only the best CVS – not candidates – get the
most attention and eventually an interview. You are clearly a very strong
candidate but this is simply not enough to get the interview. Do not forget
that at the application stage, the CV is the only representation of you that
employers have.A lot of
people, like you, struggle to put themselves down on paper effectively – but
that's where we come in. We are experts
at knowing the best way to present you. Most competing professionals employ the
services of professional CV writers, leaving a disadvantage for those who make
the attempt alone. It is similar to trying to take on a home improvement
project: it is simply far too difficult and time-consuming to do on your own.OUR
PROCEDURES (simple but highly effective)Our team
is an elite group of skilled professionals. Each of them is a Certified
Professional CV Writer (CPRW) with years of experience in effective executive
CV/cover letter preparation, branding, and career marketing strategies. Each
has CV expertise in at least one Ladder. We provide customised critiques and
CVs based on your specific
professional needs. Our CV-writing team has prepared more than 25,000
results-oriented executive CVs with an unparalleled level of success. Our
service, credentials, and experience are unmatched in the industry.When you
decide to take advantage of our CV writing service you can expect the following
process:1. You
will be contacted by a CV writer from TheLadders CV Team within the next 10
business hours. The writer will send you a set of worksheets to fill out. These
usually take 1-3 hours to fill out.2. Once you
have returned the worksheets, the writer will, if needed, schedule a phone call
with you to ask for more information.3. The
writer will then produce a first draft within 5-7 business days, and you will
communicate any changes required to the writer.4. The
writer and you will work together over the email and/or phone until a final
draft of documents is produced.PRICING
AND FREE COVER LETTER OFFERThe
investment to create your CV is £299. Remember, a CV that gets you a position
is priceless. If it shortens your job search by one day, or results even in a
1% increase in compensation, it pays for itself. An ineffective CV can cost
thousands of pounds in lost time, income, and opportunity.Limited-Time
Bonus: If you purchase the CV within the next 7 days,
we'll write the cover letter for free (worth £70)! This is a limited-time
offer so you must click the link to purchase within the allotted 7 day
timeframe.In order
to purchase these services, you must first be signed in to your Ladders
account. Click the link below and we will send you the materials to get
started.https://www.theladders.co.uk/
order-confirmation?billId= 20609&sign=y&et_id=84201004& sign=y TRUST
IN OUR CREDENTIALSYou will
be in excellent hands working directly with our team. This is your chance to
work with the best executive CV writers in the world, some of whose credentials
include:- Certified Professional CV Writer (CPRW)
- Internationally Certified Job and Career
Transition Coach (JCTC) - More than 200 CVs/cover letters published in 20
career books - VIP Contributor to High-Level CVs (Career Press)
- Master Career Counsellor
- Licensed Professional Counsellor
- Certified Personal Brand Strategist
- Certified Online Identity Strategist
- Masters of Business Administration
- Certified Six Sigma Black Belt
I hope
that my critique has given food for thought and helpful advice. Please contact
me on: 0207 148 7154 with any questions or concerns you may have.Kind
regards,David
EmmersonExecutive CV Analyst
134-138 Borough High St
London SE1 1LB
TheLadders.co.uk,
Inc. | TheLadders.co.uk,
Ltd. 134-138 Borough High Street,
London SE1 1LBIf you've forgotten your password, go to
http://www.theladders.co.uk/
ForgotPassword?et_id=84201004 You are receiving this email because you signed up
for GMLadder on Wed Sep 09 08:24:27 EDT 2009 with IP address 81.152.91.205
from eribsskog@gmail.com.For technical support and general questions, visit:
PS.
Her er eksempel CV-en, som Ladders sendte:
-
http://www.liseberg.se/sv/hem/Boende/Camping/Lisebergs-Camping-Askims-Strand/
PS.
Vi bestilte ikke noe camping, før vi dro fra Norge.
Vi bare så på kartet, og kjørte til en camping, da vi kom til Gøteborg.
Så sa jeg at vi burde kjøre til Askim Camping, fordi vi hadde jo Askim i Norge og, (så det navnet hørtes litt kjent ut da).
Men men.
Det var det samme som faren min pleide å gjøre, husker jeg.
Han bestilte heller ikke camping før han dro.
Men det var også ungdommer på denne campingen.
Blant annet en gjeng fra Skåne, som vi ble kjent med, som også drakk øl, sånn som jeg og Magne gjorde.
Hu ene jenta fra Skåne klarte å bite av korken på en ølflaske, tror jeg det var.
Noe sånt.
Men men.
Og de var vel omtrent de eneste vi ble kjent med der.
Jeg sa hei til ei jente fra Dalarna, eller et annet landskap.
Men de fra Skåne, de drakk vi sammen med en kveld, faktisk.
De sa ikke Skåne, men ‘Skaune’.
Noe sånt.
Så sånn var det.
Bare noe jeg kom på.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Hva vi gjorde i Gøteborg?
Vi bada da, på den stranda, som var ved campingen, og sendte frisbee.
Dem hadde en type frisbee, som lagde en fløyte-lyd, og Glenn kasta den i kjeften på ei svensk jente.
(Kanskje fordi han ikke liker lyshåra folk?)
Som nesten begynte å grine, så jeg måtte trøste henne litt, (eller spørre om det gikk bra), for jeg orka ikke å høre på grining.
Det ville blitt for flaut, hvis noen foreldre kom dit osv., på grunn av grining.
Vi handla på OBS, (som er litt før Gøteborg, fra Norge), siden jeg jobba på OBS Triaden da.
Og vi handla på matbutikken i kjelleren på Nordstan-senteret, heter det vel.
Glenn og Øystein, de hang nesten bare i en litt luguber automathall, (eller hva det var), i 2. etasje, på Nordstan-senteret.
Mens jeg og Magne og Kjetil Holshagen, vi gikk rundt og så i Gøteborg.
Vi var der bare i tre-fire dager, eller noe, vel.
Men vi ble ikke enige om, hva vi skulle gjøre.
Jeg og Kjetil og Magne, vi ville gå ut og feste på diskotek.
Men det ville ikke Øystein og Glenn.
Så det ble til at vi bare drakk på campingplassen, sammen med de folka fra Skåne.
Vi gikk på Liseberg en dag, og spilte blackjack, og på spilleautomatene der.
Og vi gikk i plateforretninger, for Øystein, han samla på plater.
Han lot en bærepose med LP-plater, ligge i bilen, (som var faren hans sin bil, tror jeg), og da smelta en LP-plate, (eller om det var en maxi-singel), i sola, og ble forvridd, husker jeg.
Men men.
Så den ferien her tok ikke helt av.
Kanskje det fantes kulere campingplasser, i Gøteborg?
Eller skulle vi ha dratt til Syden?
Hva vet jeg.
Vi får se.
-
Alle i England, mer eller mindre, må jo ha en sånn digital boks nå, siden de har slått av bakkesignalene, for TV her nå, virker det som.
Og da har jeg ihvertfall et par nyhetskanaler, som Sky News og BBC News, osv.
Så jeg har fått med meg litt fra valgkampen, her i England.
Det var Gordon Brown, som takket alle snille sykepleiere, i NHS, (National Health Service, dvs. statens sykehus), og jeg synes nesten at han holdt på å glise litt, (som at dette hadde en dobbeltbetydning).
Så han Gordon Brown, han lurer jeg på om er en sleiping.
David Cameron han var i Southampton, i dag.
Og han synes jeg virka bedre enn Brown, som vel var i en Asda-butikk, i Wales, eller noe, og prata med rugby-spillere osv., men jeg synes ikke han var noe naturlig i formen, heller mer som en bulldog, nesten, noe sånt, (eller en bulldoser).
Men men.
Men Cameron sa det, (som jeg syntes hørtes bra ut), at ‘torys wants to scrap id-cards’, og det betyr at de konservative, ikke vil ha det sånn, (som i George Orwells 1984 ca.), at alle innbyggere i Storbritannia, må gå rundt med et dyrt plastkort, i lommeboka, i en ordning som koster mange millarder da.
Og Labour, (hvor Gordon Brown er leder da), Labour er det britiske arbeiderpartiet, de ønsker å lagre all informasjon om folk, i store, sentrale og søkbare registre da.
Og det høres også ut som George Orwell, og 1984, for meg.
Det hørtes ut som ‘storebror ser deg’, vil jeg si.
Så da holder jeg med de konservative her, som ikke vil ha sånt ‘tull’, fordi det er dyrt, og fordi det kan misbrukes, av ‘storebror’, dvs. myndighetene eller noen nettverk innen myndigheten.
Da blir det som i Norge og Sverige omtrent, hvor man har personnummer.
Men men.
(Her har man National Insurance-number, men det brukes ikke overalt.
Skrekk-scenariet her, vil jeg si, var da jeg og Glenn Hesler og min tremenning Øystein Andersen, og min kamerat fra Bergeråsen, Kjetil Holshagen, og min klassekamerat, fra 3. klasse handel og kontor, i Drammen, Magne Winnem, dro på campingtur til Gøteborg, sommeren 1991.
Vi havnet på Askim camping, som jeg tenkte var fint, siden vi hadde Askim i Norge også.
(Jeg og Øystein hadde vært på en slitsom ferie i England, hvor vi havna i bråk, (ihvertfall jeg gjorde det), med mange britiske ungdommer, på diskoteket Top Rank, i Brighton, sommer året før.
Så jeg foreslo for Øystein, at ‘i år så drar vi bare på campingtur til Gøteborg’).
For jeg tenkte at det var en grei tur, og det var ikke så dyrt, f.eks., som å dra til England.
Så sånn var det.
Mer da.
Jo, og da, på Askim Camping, så måtte man opplyse om personnummer, for å leie en telt-plass.
Så sa jeg det, at det pleide vi ikke i Norge, å opplyse om personnummer, for å leie en telt-plass.
Men det måtte jeg skrive, sa de.
Enda de svenske personnummerne, har et siffer mer, enn de norske.
Så det så jo dumt ut, på skjemaet.
Og jeg fikk faktisk medlemskort, i den svenske campingforeningen, i posten, i Norge, også året etter, grunnet dette.
Men men.
Men jeg lurer på hva de gjorde der, hvis det dukka opp en brite eller franskmann, eller en annen person, som var fra et land hvor man ikke brukte personnummer.
Da måtte de vel dra til en annen camping, eller til et annet land, tenker jeg.
Det er mulig.
Men men.
Mer da.
Jo, så de personnummerne, de er skumle.
For man kan kryss-søke, mellom forskjellige registere, og finne ut hvilke single kvinner som drikker alkohol og røyker, f.eks.
Så kan man utnytte disse kvinnene da, siden man skjønner det, at de er svake mennesker, hadde jeg nær sagt, som kanskje ikke klarte å si nei til fristelser, eller ekstra goder da, og å bytte dette inn i f.eks. sex da, for folk som har kontroll i myndighetene.
Sånn kan man forestille seg, at dette med ID-kort og personnummer, kan misbrukes, f.eks. av frimurere, eller illuminati, osv.
Hvem vet.
Når det gjelder de liberale, så er de litt vage, synes jeg.
Det var en dame, fra de liberale, som prata på TV, idag.
Kanskje hun var nestleder?
Jeg fulgte ikke så nøye med.
Men, hun hadde vel mørkt hår, og var i 30-40 åra kanskje.
Noe sånt.
Og hun sa at de liberale vil gi høyere lønn til soldater.
Hvorfor skulle politifolk tjene mer enn soldater, (som drar til Afganistan og Irak), sa hun.
Og hun ville gi penger til soldatenes familie, for å fikse opp husene deres, eller hva det var.
Men jeg syntes dette ble helt feil.
Her tar man arbeiderklassens sønner, (må det vel bli da), og sender de ut i sionistenes krig, (mener jeg det er), for å få verdensherredømme, (det såkalte New World Order, som vel er en agenda, fra Bilderberg-group, som består av Rockefeller og Rotchilds osv., med andre ord, ‘jødiske’ eller khazar-familier.
Så briter dør for en agenda som går ut på ‘jøder’/khazar verdensherredømme, mener jeg.
Og hvem er arbeiderklasse i England?
Det er vel kanskje ofte nordiske folk, hva vet jeg.
Altså folk som er etterkommere av vikinger, som det var veldig mange av, i England.
Men men.
Så jeg synes dette med Liberals, virker litt tullete.
De har hatt mye problemer med skandaler, med homo-sex, og det som er.
Men nå har kanskje New World Order tatt over partiet.
Hva vet jeg.
Mer da.
Jo, fordi, hvis det var en krig, som var verdt å dø for.
Så behøvde man vel ikke å ha så og så mange hundre tusen, i året.
Da ville man vel gått ut i krigen nesten gratis.
Men dette er ikke soldater som slåss for Storbritannias frihet, synes jeg det virker som.
Dette er soldater, som er som de i Telemark-bataljonen, omtrent, yrkessoldater og kanskje nesten leiesoldater, som vil tjene penger, og som ellers kanskje hadde blitt gatebøller, eller lignende.
Hva vet jeg.
Så ille er det kanskje ikke.
Kanksje det er en god ide fra Liberals, å betale soldatene mer.
Jeg vet ikke.
Det er vel kanskje for å lokke enda fler unge folk, til å miste livet sitt, for en krig som ikke er deres.
De kommer vel til å få press fra familien sin, om å dra til Irak osv., hvis familen får pusset opp huset sitt gratis da, eller hva det var, som Liberals ville begynne med.
Nei, det gir meg en litt vond smak i munnen, det Liberals-greiene, som hun dama sa på TV idag.
Ikke at jeg ikke er liberal selv.
Jeg er vel liberal-konservativ.
Men, dette her med økt soldatlønn, og mer penger til soldatenes familie.
Det har vel kanskje ikke så mye med liberal politikk å gjøre.
Det er vel mer noe populistiske greier, vil jeg si.
Så Arbeiderpartiet og Gordon Brown, tja. omtrent som Trond Giske i Norge, kanskje.
Hva vet jeg.
Bare med annerledes utseende.
David Cameron, er kanskje som Kaci Kullman Five var omtrent.
Politisk, mener jeg da, eller som en Kåre Willoch kanskje.
Hva vet jeg.
Og Liberals, de virker litt som Fremskrittspartiet, vil jeg si, som finner på populistiske løsninger, for å kunne ofre fler soldater nede i Irak og Afganistan osv.
Så jeg vet ikke hva man skal håpe på.
Det er vel kanskje greit hvis inger får flertall av disse?
(Slik at man må ha en koalisjons-regjering, som man vel neppe har hatt ofte før, i Storbritannia).
David Cameron gjorde et bra inntrykk, men dette med id-kort, er jo bare en sak.
De vil også senke Council-tax, (en slags kommuneskatt, som er i tillegg til skatt på lønn), og det er jo bra.
Men hvor skal de ta pengene fra, det kan man kanskje lure på.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Session Start: Sun Apr 25 18:01:52 2010Session Ident: #norge03[18:01] * Now talking in #norge03[18:01] * Topic is 'God Morgen! '03[18:01] * Set by jeo on Sat Apr 24 07:53:34[18:01] #norge url is http://norge.dalnet.no/[18:07] <snadrik> Ulvinne!!!111111[18:08] <snadrik> JEG ER DRØMMEMANNEN DIN[18:08] <snadrik> 😀[18:08] <snadrik> cons! my man![18:08] <@Ulvinne> Du heter ikke Marius?:p[18:08] <snadrik> haha, ja så det nå[18:08] <snadrik> shit.[18:08] <snadrik> så bare testen ovenfor[18:09] <snadrik> jeg trener heller ikke[18:09] <snadrik> og jeg suger i sport[18:09] <snadrik> 😐[18:09] <snadrik> men hyggelig mot alle, DER SCORER JEG HØYT[18:09] <snadrik> hæhæ[18:11] <@Ulvinne> jah..[18:11] <@Ulvinne> *host*[18:11] <snadrik> :>[18:13] <Goldfish> Hvorfor sier ikke cons noe?[18:14] <snadrik> fordi mafian har tatt'n[18:15] <snadrik> noen som vil kjøpe bilen min da?03[18:16] * ultimatum (~ytrsiljhi@h78n8.orebrostadsnat.ias.bredband. ) has joined #norgetelia.com [18:16] <ultimatum> hej[18:21] <snadrik> nej.[18:21] <ultimatum> nej nej[18:23] <snadrik> neg neg[18:24] <ultimatum> nof nof[18:24] <Goldfish> Hva koster den?[18:25] <ultimatum> hava kostar den[18:26] <ultimatum> norsk norsk[18:26] <ultimatum> torsk torsk[18:27] <ultimatum> sverige lille bror[18:29] <Goldfish> Er det tillatt å være svensker inne her?!?[18:29] <Goldfish> You people let everyone in this channel03[18:29] * jalljall (~jalljall@90.149.102.169) has joined #norge[18:30] <Goldfish> Jeg trodde vi fikk fred for svenskere inne her[18:30] <ultimatum> yaså du[18:31] <ultimatum> du är lite frek[18:31] <Goldfish> 🙂[18:31] <Goldfish> Jeg tuller bare03[18:31] * jalljall (~jalljall@90.149.102.169) has left #norge[18:31] <Goldfish> Dere lager bra vodka[18:32] <Goldfish> Absolut[18:32] <ultimatum> muhahahahahahaha[18:32] <Goldfish> Og biler[18:32] <Goldfish> Volvo[18:33] <Goldfish> Og de svenske jenter er penere end de norske[18:33] <Goldfish> Men hva mere kan dere?01[18:34] <cons> nåja de norske er pene de og da01[18:34] <cons> men jeg er kanskje litt partisk01[18:34] <cons> men men01[18:35] <cons> jeg svarte telefoner på vegne av microsoft, telefoner fra folk som skulle aktivere windows, fra norge, sverige og danmark01[18:36] <cons> og da sa danskene noen ganger at de ikke forstod 'svensk', (som de trodde jeg pratet), og noen svensker, (men få), sa at de ikke forstod 'dialekt', som de trodde norsk var[18:36] <ultimatum> og en kung och drotning01[18:37] <cons> som spiser kalde kjøttboller på julaften, har jeg hørt rykter om[18:37] <Goldfish> Man spiser and juleaften
01[18:38] <cons> er det tradisjonell julemat på færøyene?01[18:38] <cons> hvor har dere den skikken fra?01[18:39] <cons> vi spiste ribbe vi, på østlandet01[18:39] <cons> untatt min fars nye dame, haldis humblen, hun var fra vestlandet, så hun lagde pinnekjøtt[18:40] <Goldfish> Den er dansk, tror jeg… selvom de mest spiser fleskestek da01[18:40] <cons> ok, fleskestek, det er kanskje ribbe det?01[18:41] <cons> som i spare ribs01[18:41] <cons> ca[18:41] <Goldfish> http://www.gugge.dk/opskrifter/kod/images/ <– Fleskestekflaskesteg_1000.jpg 02[18:42] * ultimatum (~ytrsiljhi@h78n8.orebrostadsnat.ias.bredband. ) Quit (Quit: knljhkj' )telia.com 01[18:42] <cons> det ser litt ut som ribbe, synes jeg02[18:42] * T_ac_S (tacs@gathering.no) Quit (Ping timeout )01[18:42] <cons> jeg kan se at det er svor osv på den01[18:42] <cons> et sec01[18:43] <cons> http://www.sorex.no/oppskrift/assets/images/ribbe.jpg [18:43] <@Ulvinne> gugge faktisk.[18:44] <@Ulvinne> apropo…jeg har ribbe frysern jeg!01[18:44] <cons> søstra mi sa alltid det, at hun var så glad i ribba til farmora mi, for svoren var så sprø[18:45] <Goldfish> Er det tradisjonell julemat?01[18:45] <cons> ja, på østlandet i norge01[18:45] <cons> på vestlandet, så er det pinnekjøtt, som er sau, tilberedt på spesiell måte01[18:45] <cons> hvor man bruker pinner faktisk01[18:46] <cons> i nord-norge så er det vel torsk, muligens01[18:46] <cons> noe sånt01[18:46] <cons> østlandet og danmark var nok samme land en gang, muligens01[18:46] <cons> siden man spiser det samme til jul01[18:47] <cons> det var det samme landet, også hadde man hele kysten av sverige også01[18:47] <cons> der hvor gøteborg og helsingborg osv ligger01[18:47] <cons> så danmark og østlandet hang sammen, fra skåne01[18:48] <cons> mens et nytt land startet ved lindesnes01[18:48] <cons> og det var det egentlige norge01[18:48] <cons> som gikk fra lindesnes og nordover, på vestlandet01[18:48] <cons> hvis jeg har forstått det riktig
01[18:48] <cons> selv om grensen flyttet seg01[18:49] <cons> så oslofjordområdet, har noen ganger vært i danmark, og noen ganger vært sammen med vestlandet, i et rike01[18:49] <cons> under vikingetiden osv. vel01[18:49] <cons> og også vært eget rike vel01[18:50] <cons> så tradisjonene er ikke de samme på vestlandet og østlandet01[18:50] <cons> det er nok litt som to forskjellige land01[18:50] <cons> selv om de har vært forent ofte og, så som to forskjellige regioner kanskje03[18:52] * NaTeLiE (NaTeLiE@113.212.212.159) has joined #norge[18:56] <Goldfish> Natelie, old friend 🙂01[18:57] <cons> http://no.wikipedia.org/wiki/Svineribbe [18:57] <NaTeLiE> Goldfish: yeah 😛[18:57] <NaTeLiE> ltns!01[18:57] <cons> man kan se at det er det samme, hvis man går fra norsk til dansk språk på wiki01[19:00] <cons> Svineribbe dominerer det sentrale østlandsområdet (60-70 prosent). For vestlendingene er julemat nærmest synonymt med pinnekjøtt (75 prosent).01[19:00] <cons> http://www.forskning.no/artikler/2006/november/ 1164192307.04 01[19:01] <cons> dette betyr at østlandet og vestlandet er som to forskjellige land, (mer eller mindre), vil jeg si[19:02] <Goldfish> – Hvad skiller danskene fra apene?[19:02] <Goldfish> – Øresund.[19:02] <Goldfish> 🙂01[19:03] <cons> skåne var jo opprinnelig dansk
01[19:03] <cons> så den må være av nyere dato01[19:04] <cons> i norge, så har vi et rim om dansken[19:04] <Goldfish> Svenskene tok både Skåne og Norge fra Danmark01[19:04] <cons> som heter, 'du mistet en hanske, din dumme danske'[19:04] <Goldfish> Det var nu ikke videre intelligent…?01[19:04] <cons> ja, norge og sverige og danmark, var jo først i en union, som het 'kalmar-unionen'01[19:05] <cons> nei den er kanskje ikke så intelligent, men vi er likevel veldig stolte av det rimet01[19:05] <cons> vi har også et annet rim01[19:05] <cons> 'Holger Danske, (en danskeferje), holder kanskje'01[19:06] <cons> det rimer ikke like bra, men vi er likevel ganske fornøyde med det rimet også[19:07] <@Ulvinne> snakk for deg selv.01[19:07] <cons> jaså, du synes dansker er flinkere til å rime?[19:08] <@Ulvinne> no idea..men jeg synes ikke de rimene der var særlig bra.01[19:08] <cons> ok, tror du at det er jeg som har funnet på de eller?01[19:08] <cons> jeg kan jo nesten ikke prate for meg selv, for det er jo kjente, norske rim01[19:09] <cons> min mormor var fra danmark, og hun fikk høre det, da hun bodde i nittedal vel, at 'du mistet en hanske din dumme danske'01[19:09] <cons> så det er et kjent norsk rim01[19:09] <cons> og den om holger danske tror jeg også er ganske kjent[19:09] <Goldfish> Dere burde passe på med rim…
[19:09] <Goldfish> Vi vet jo, hva rimer på torsk 🙂01[19:10] <cons> du tar deg nær av danskerimene Goldfish?01[19:10] <cons> jeg trodde dere var fra nordmennene ute på færøyene01[19:11] <cons> har dere blitt fordansket?[19:12] <Goldfish> Jepp[19:12] <Goldfish> Nesten alle færinger utdanner seg i Danmark[19:12] <Goldfish> Og vi skal tale dansk, hvis vi er i retten01[19:13] <cons> ok, det er litt skuffende for oss nordmenn å høre tror jeg, at vår tidligere landsmenn har blitt dansker01[19:13] <cons> men men01[19:13] <cons> vi ble ikke dansker i norge, av å være under danmark i så mange år01[19:13] <cons> men men01[19:14] <cons> norge er jo et langt større område01[19:15] <cons> men men, østlandet og danmark har jo vært det samme landet, i vikingetiden så01[19:16] <cons> men færøyingene er vel fra vestlandet(?)01[19:16] <cons> stemmer ikke det?01[19:17] <cons> har dere oversikt over deres slekter tilbake til da færøyene ble bebodd f.eks. Goldfish?01[19:20] <cons> Ulvinne: hva spiser du til jul da, hvis det er lov å spørre?[19:22] <@Ulvinne> ribbe seff!01[19:22] <cons> åkey, er du fra østlandet da eller?[19:22] <Goldfish> Nei, tilbake til 1584[19:22] <@Ulvinne> sprø svor<3[19:22] <Goldfish> Ulvinne er vist trønder01[19:22] <cons> svor er visst huden til grisen, ettersom jeg skjønner[19:22] <@Ulvinne> jeg er fra østlandet ja:p01[19:23] <cons> okey[19:23] <@Ulvinne> Goldfish: hvor i alle fikk du trønder fra?:o01[19:23] <cons> jeg lurer på hva trøndere spiser på julaften01[19:23] <cons> de spiser vel sodd, tenker jeg01[19:23] <cons> hvem vet01[19:23] <cons> men men[19:23] <Goldfish> Jeg skriv "vist" – jeg er ikke sikker 🙂01[19:24] <cons> Goldfish: egentlig så er vi ikke så skuffet over at dere har blitt fordansket, vi tror litt sånn halvveis at shetland og færøyene og det greiene der, er engelsk01[19:24] <cons> bare fleiper01[19:26] <cons> orknøyene er det visst noe som heter og01[19:26] <cons> de er ikke så lett å holde fra hverandre alltid, shetland, orknøyene og færøyene01[19:27] <cons> ihvertfall ikke hvis man bor på østlandet, langt fra nordsjøen01[19:27] <cons> men men01[19:28] <cons> Ulvinne: har dere akevitt på julebordet og eller?[19:30] <@Ulvinne> jepp..men jeg drikker det ikke.01[19:31] <cons> åkey, onkelen min pleide å kjøpe løten akevitt, men faren min pleide å kjøpe aalborg akevitt01[19:31] <cons> okey, driver du øl til ribba da, det passer vel bra, eller går det i rødvin03[19:32] * Booey (~Booey@ti0033a380-1871.bb.online.no ) has joined #Norge[19:32] <Booey> God aften![19:42] <Goldfish> Evening, Boo.[19:42] <Goldfish> Hvordan har du det?[19:44] <Booey> trøtt[19:45] <Goldfish> Samme her[19:45] <Goldfish> Drakk for mye i går kveld[19:47] <Booey> huff da[19:48] <Goldfish> Ja[19:48] <Goldfish> Du også?[19:53] <Booey> nei[19:53] <Goldfish> Good. Det er nemlig ikke sjovt.[20:05] <Goldfish> Jeg kjeder meg[20:05] <Goldfish> Fortel noe morsomt[20:06] <Booey> jeg har spist is[20:08] <Goldfish> Og det er morsomt?[20:10] <Booey> ja[20:13] <Goldfish> Du er … anderledes 🙂[20:22] <@Ulvinne> cons: øl!:)[20:22] <Morild> Her er moro http://www.youtube.com/watch?v=WCHc1G7vdNg [20:22] <@Ulvinne> Booey![20:23] <Goldfish> "Labbetuss"?[20:23] <Goldfish> Hva faen?[20:24] <Goldfish> Ikke engang femåringer synes det er underholdende, Mor![20:24] <Booey> Ulvinne! 😀[20:24] <Morild> Goldfish: De gjør faktisk det =)[20:27] <Goldfish> Nei nei nei[20:27] <Goldfish> Det må ikke skje[20:28] <Goldfish> Hvor ble den tiden av, da børneprogrammer var laget av intelligente mennesker?[20:31] <Morild> Atte? Dette -er- jo gammelt barnetv…06[20:39] * NaTeLiE yawns…gtg now. Laterzzz.[20:42] <mafian> tispe02[20:45] * NaTeLiE (NaTeLiE@113.212.212.159) Quit (Quit: zzzzzzz…… kinky horny swedish men LOL )[21:06] <snadrik> tisper[21:10] <Booey> tispene[21:11] <Goldfish> Jeg trenger til massasje[21:11] <mafian> TISPER[21:12] <Goldfish> mafian, vær stille[21:15] <snadrik> gjesp[21:15] <cApSL0ck_cl0bber> om nom nom nom nom[21:16] <snadrik> stfu nigger[21:16] <cApSL0ck_cl0bber> duja!??!???[21:16] <snadrik> NO U[21:16] <cApSL0ck_cl0bber> ffffffffffuuuuuuuuuuu ); ); ); );03[21:17] * RagneK (~Rk@ti0033a380-dhcp2898.bb.online.no ) has joined #norge[21:17] <RagneK> Can you please help me with my school project and answer a survey at https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey= Thanx!dEx4MS14OUFlTXoybGwtOV82eTZuTn c6MA 03[21:17] * RagneK (~Rk@ti0033a380-dhcp2898.bb.online.no ) has left #norge[21:17] <cApSL0ck_cl0bber> nigger.[21:19] <snadrik> lololol[21:19] <snadrik> sure thing matematemate03[21:20] * RagneK (~Rk@ti0033a380-dhcp2898.bb.online.no ) has joined #norge[21:20] <RagneK> Can you please help me with my school project and answer a survey at https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey= Thanx!dEx4MS14OUFlTXoybGwtOV82eTZuTn c6MA 03[21:20] * RagneK (~Rk@ti0033a380-dhcp2898.bb.online.no ) has left #norge[21:22] <Goldfish> Var det en bot?[21:22] <Goldfish> Hvorfor kalder Snadrik Capslock_clobber for nigger? Er Caps av afrikansk familje?[21:23] <snadrik> ja.[21:23] <snadrik> han er min egen lille negerunge, og jeg kan male han i hvilke farge jeg vil[21:25] <mafian> Goldfish, vær stille[21:25] <mafian> caps er amerikansk neger[21:26] <Booey> natta02[21:26] * Booey (~Booey@ti0033a380-1871.bb.online.no ) Quit (Quit: Yayayayyayayayayayayya! )06[21:26] * cApSL0ck_cl0bber er sjef for europa-avdelingen i GNAA[21:27] <cApSL0ck_cl0bber> Hafið þið heyrt nýju plötuna? Það besta sem hefur alltaf verið gert.[21:28] <mafian> ja[21:28] <cApSL0ck_cl0bber> bra[21:28] <Goldfish> GNAA?[21:28] <Goldfish> Gay Niggers Adolescent Association?[21:28] <mafian> nästan rätt[21:29] <cApSL0ck_cl0bber> nära skjuter ingen hare som Hans Scheike sade[21:29] <mafian> D:[21:29] <cApSL0ck_cl0bber> (sen dog han)[21:29] <mafian> bra folke tbh[21:29] <cApSL0ck_cl0bber> nej, vänta, han lever[21:29] <cApSL0ck_cl0bber> D:[21:30] <mafian> http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.1258648! slot100slotWide75ArticleFull/ 3447786819.jpg [21:30] <cApSL0ck_cl0bber> http://www.livslust.t.se/eckecorner/NewFiles/sfirst. html [21:30] <mafian> arjt utseende
[21:30] <cApSL0ck_cl0bber> sielfwaste hielten[21:30] <mafian> nog[21:31] <mafian> Nyfiken på smisk???[21:31] <cApSL0ck_cl0bber> eru?[21:31] <mafian> lite[21:31] <cApSL0ck_cl0bber> D:[21:32] <snadrik> nå er det bare en måned igjen til ac/dc!!11[21:32] <cApSL0ck_cl0bber> natursmisk[21:32] <Goldfish> Jeg tror jeg går i seng nå[21:32] <mafian> gubbrocken velter imot snadrik[21:32] <snadrik> well duh.[21:32] <cApSL0ck_cl0bber> Smisk som ett självklart inslag i vardagen,[21:32] <cApSL0ck_cl0bber> smisk som nyttig uppfostran,[21:32] <cApSL0ck_cl0bber> smisk i det häftiga mötet,[21:32] <cApSL0ck_cl0bber> smisk i dess många rituella varianter.[21:32] <cApSL0ck_cl0bber> muhah[21:32] <mafian> nyttigheter[21:32] <cApSL0ck_cl0bber> Spännande och[21:32] <cApSL0ck_cl0bber> vackra smiskhändelser[21:32] <cApSL0ck_cl0bber> av det slaget[21:32] <cApSL0ck_cl0bber> finns också i flera av[21:32] <cApSL0ck_cl0bber> Livslusts video.[21:32] <cApSL0ck_cl0bber> bra håteemel[21:32] <mafian> D:01[21:33] <cons> cApSL0ck_cl0bber: åssen går det pervo-aktivitetene da01[21:33] <cons> fortsatt op på #assrape?[21:33] <mafian> lvl[21:33] <mafian> hej cons[21:34] <cApSL0ck_cl0bber> hej, cons[21:35] <Goldfish> Dere er ikke venner?[21:35] <mafian> hvis mafian tar cons06[21:35] * mafian tar cons[21:35] <cApSL0ck_cl0bber> D:[21:36] <Goldfish> Der er en dansk film fra 1992 som hedder 'Gay Niggers From Outer Space".[21:36] <Goldfish> Dere burde se den.[21:36] <cApSL0ck_cl0bber> jeg har den[21:37] <mafian> det har vi redan[21:37] <cApSL0ck_cl0bber> vcd-rip[21:37] <cApSL0ck_cl0bber> D:[21:37] <mafian> pervofilmen[21:37] <cApSL0ck_cl0bber> sielfwaste[21:37] <mafian> NIGGERVCD[21:37] <cApSL0ck_cl0bber> var det inte nigger-SVCD?[21:37] <mafian> cons: Erik Ribsskog[21:38] <cApSL0ck_cl0bber> pros: mafian[21:38] <cApSL0ck_cl0bber> D:[21:38] <mafian> cons: tycker du ska lägga ner din blog…06[21:38] * cApSL0ck_cl0bber synes cons må skrive mer[21:39] <snadrik> fy farao[21:39] <snadrik> dere er så jalla[21:39] <cApSL0ck_cl0bber> duja?[21:39] <cApSL0ck_cl0bber> *fise*[21:39] <mafian> jalla?[21:40] <cApSL0ck_cl0bber> oroa dig inte, min herre[21:40] <cApSL0ck_cl0bber> jag är från internet?[21:40] <mafian> oroa dig inte, min herre. jag är från mafian[21:40] <cApSL0ck_cl0bber> :<[21:40] <mafian> sykehuset østfold[21:54] <snadrik> sykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfoldsykehuset østfold[21:54] <mafian> D:01[21:57] <cons> cApSL0ck_cl0bber er nok noe undergrunn, han sier at mine eneste rettigheter er å få en gaffel i øyet01[21:58] <cons> han er også op på #assrape[21:58] <mafian> hei cons01[21:58] <cons> bare for å advare[21:58] <mafian> erik ribsskog[22:00] <mafian> hur går det med bloggen cons?[22:10] <mafian> hei?03[22:16] * T_ac_S (tacs@gathering.no) has joined #norge02[22:22] * Goldfish (~mail@212.55.42.48) Quit (Quit: )03[22:24] * Celina– (Celina@cm-84.208.176.88.getinternet.no ) has joined #norge03[22:31] * LadyOfTheDarkWoods (~Pisces@95.169.43.53) has joined #norge02[23:51] * Celina– (Celina@cm-84.208.176.88.getinternet.no ) Quit (Quit: )Session Time: Mon Apr 26 00:00:00 201002[00:23] * LadyOfTheDarkWoods (~Pisces@95.169.43.53) Quit (Quit: )02[02:51] * Ragnar (~rh@77.81-167-62.customer.lyse.net ) Quit (Ping timeout )03[02:53] * Ragnar (~rh@77.81-167-62.customer.lyse.net ) has joined #norge–01[06:46] mafian is lutz@c83-253-208-96.bredband.comhem.se * duja01[06:46] mafian on @#lunix.es @#mafian #Norge @#lego @#assrape01[06:46] mafian using arcor.de.eu.dal.net www.arcor.de – Arcor Online Services01[06:46] mafian End of /WHOIS list.–01[06:48] <cons> mafian: utrykket 'mafian' er mitt, vil jeg si01[06:48] <cons> dette har du kopiert fra min blogg
01[06:48] <cons> 'mafian' er i sverige:01[06:48] <cons> mafian is lutz@c83-253-208-96.bredband.comhem.se * duja01[06:48] <cons> mafian on @#lunix.es @#mafian #Norge @#lego @#assrape01[06:48] <cons> mafian using arcor.de.eu.dal.net www.arcor.de – Arcor Online Services01[06:48] <cons> mafian End of /WHOIS list.01[06:48] <cons> ip:01[06:49] <cons> * mafian (lutz@c83-253-208-96.bredband.comhem.se ) invites you to join #mafian01[06:49] <cons> –01[06:49] <cons> * Dns resolving c83-253-208-96.bredband.comhem.se 01[06:49] <cons> –01[06:49] <cons> * Dns resolved c83-253-208-96.bredband.comhem.se to 83.253.208.9601[06:49] <cons> –01[06:49] <cons> jeg får klage til hans svenske bredbåndsleverandør da02[07:01] * mafian (lutz@c83-253-208-96.bredband.comhem.se ) Quit (Ping timeout )03[07:02] * mafian (lutz@c83-253-208-96.bredband.comhem.se ) has joined #norge[07:32] <mormon_jesus> cons : hva skal du klage på?
[08:31] <cApSL0ck_cl0bber> w603[08:41] * Del_bosque (~Del_bosqu@92.253.39.134) has joined #norge03[08:45] * Del_bosque (~Del_bosqu@92.253.39.134) has left #norge01[08:46] <cons> mormon_jesus: her er klagen: http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/04/jeg- sendte-en-klage-pa-et-svensk. html 01[08:46] <cons> cApSL0ck_cl0bber: er du i noe undergrunn eller?[08:54] <mormon_jesus> awesome[08:54] <mormon_jesus> jeg vet ikke om noen som er bedre til å klage enn deg[08:55] <mormon_jesus> hvor mange klager vil du anslå at du har vunnet frem med, cons?01[08:56] <cons> nei, det vil jeg ikke spekulere noe i01[08:56] <cons> hvem er du igjen forresten?01[08:58] <cons> <mormon_jesus> john_cons veier to og en halv mafia01[08:59] <cons> du er også en sånn useriøs trakassør01[08:59] <cons> eller anonym internettkriger/terrorist, kan man kanskje si06[09:00] * cApSL0ck_cl0bber tør ikke gjette :/01[09:00] <cons> cApSL0ck_cl0bber: du pleier å si at det eneste jeg har rett til, er å få en gaffel i øyet[09:00] <cApSL0ck_cl0bber> han er mormon_jesus vel01[09:00] <cons> det høres ut som noe undergrunns-snakk for meg[09:00] <cApSL0ck_cl0bber> det står jo lett synlig foran alt han skriver 🙂01[09:01] <cons> hvor har du dette med gaffel i øyet fra da cApSL0ck_cl0bber01[09:01] <cons> det er vel noe sånn som 'mobstere' prater om og bedriver?[09:01] <mormon_jesus> cApSL0ck_cl0bber speaks the truth01[09:01] <cons> russisk mafia?01[09:01] <cons> jeg leste det i vi menn en gang, på 80-tallet, at russisk mafia, de hadde sånne straffer01[09:02] <cons> de skar av ofres ansikt osv., husker jeg det stod i vi menn01[09:02] <cons> da hadde de sikkert tapt ære, eller ansikt, da01[09:02] <cons> er det slik med deg og cApSL0ck_cl0bber01[09:02] <cons> at du mener jeg har sett på noe jeg ikke har lov å se på01[09:02] <cons> og derfor kun har rett til å få en gaffel i øye01[09:02] <cons> slik som det stod om russisk mafia i vi menn?01[09:04] <cons> ..01[09:04] <cons> (sånn pleide glenn hesler å skrive, fra skjetten, '..', that is)[09:06] <mormon_jesus> jeg jobber for mafian[09:06] <mormon_jesus> det er slik vi skal ta deg, vel[09:06] <mormon_jesus> det har lenge vært planen å ta deg av dage ved å plante en gaffel i øyet ditt[09:06] <mormon_jesus> internasjonal[09:06] <mormon_jesus> fra Minsk til mirk[09:06] <LoveIsFraud> kr[09:06] <LoveIsFraud> ormmmmmmmmmmmmm[09:06] <LoveIsFraud> ormmmmm[09:07] <mormon_jesus> ja[09:07] <LoveIsFraud> cons : are you also belongs to russia mafia ?[09:07] <mormon_jesus> du har sett noe du ikke ha burde sett[09:07] <mormon_jesus> det er meget uheldig[09:07] <mormon_jesus> meget uheldig for deg01[09:07] <cons> mormon_jesus: ingen tar det seriøst hva du sier01[09:07] <cons> når du kommer med sånne meldinger som at 'johncons veier to og en half mafia'01[09:07] <cons> la oss voksne snakke i fred litt nå da01[09:08] <cons> så er du en engel[09:12] <mormon_jesus> folk altså–01[09:12] mormon_jesus is 1000@omglulzwtf.com * ~01[09:12] mormon_jesus on #Norge01[09:12] mormon_jesus using aqua.se.eu.dal.net [Blubb Blubb]01[09:12] mormon_jesus End of /WHOIS list.–[09:12] <mormon_jesus> hva synes du om snåsamannen, cons ?01[09:13] <cons> 208.82.113.87 US UNITED STATES CALIFORNIA DANA POINT NETWORK DATA CENTER HOST INC01[09:13] <cons> sitter du i california, mormon_jesus?01[09:13] <cons> når begynner skolen din da?01[09:13] <cons> sånn at det går ann å diskutere ordentlig her, mener jeg[09:16] <mormon_jesus> du verden[09:16] <mormon_jesus> der fikk jeg så hatten passet[09:16] <cApSL0ck_cl0bber> cons: det eneste du har rett til?[09:16] <cApSL0ck_cl0bber> nå synes jeg at du må roe deg litt alts[09:16] <cApSL0ck_cl0bber> jeg ga deg tilbud om å innfri på et av punktene[09:17] <cApSL0ck_cl0bber> s/alts/altså/[09:18] <cApSL0ck_cl0bber> mormon_jesus: hatten passer fortsatt ikke :/[09:22] <cApSL0ck_cl0bber> lvlz[09:24] <mormon_jesus> mmm..[09:28] <mormon_jesus> veldig frekk tone du har anlagt, cons01[09:29] <cons> ja, man må jo nesten si at jeg var provosert01[09:29] <cons> når du sier at johncons veier to og en halv mafia01[09:30] <cons> da var det vel egentlig en provokasjon fra deg01[09:30] <cons> det var jo ikke så voksent sagt01[09:30] <cons> eller mener du at du oppførte deg voksent, når du sa det?01[09:31] <cons> cApSL0ck_cl0bber: prat så vanlige folk forstår hva du skriver da, er du i noe undergrunn, eller ikke?[09:41] <mormon_jesus> hva er det som gjør det så provoserende da?[09:41] <mormon_jesus> har du komplekser for vekten din?[09:42] <cApSL0ck_cl0bber> hva babler du om
[09:42] <mormon_jesus> jeg tror cons spiller dum[09:42] <cApSL0ck_cl0bber> hva mener du mer "noe undergrunn"[09:42] <cApSL0ck_cl0bber> mormon_jesus: jeg tror ikke han spiller 🙁[09:49] <mormon_jesus> shiit[09:49] <mormon_jesus> jaja, snart er tiden inne[09:49] <mormon_jesus> du vet[09:49] <cApSL0ck_cl0bber> gjør jeg virkelig det 🙂[10:07] <mafian> cApSL0ck_cl0bber: mafian er i sverige![10:08] <mafian> cons: mafian är i maskopi med pervot från nårje[10:08] <cApSL0ck_cl0bber> jaha[10:13] <cApSL0ck_cl0bber> http://spoox.org/obama-vulcan.png [10:21] <mafian> lulz03[11:08] * LoveIsFraud is now known as Purple`Monkey03[11:09] * Purple`Monkey is now known as LoveIsFraud03[11:17] * CuriosTiger (~stian@195.18.201.1) has joined #norge03[11:17] * ChanServ sets mode: +o CuriosTiger03[11:30] * Del_bosque (~Del_bosqu@92.253.39.134) has joined #norge03[11:31] * Del_bosque (~Del_bosqu@92.253.39.134) has left #norge03[11:43] * Silverfish (~rakar@mail.farpack.fo) has joined #Norge[11:43] <Silverfish> Hei, kjære vikinger 🙂[12:15] <mafian> hei
02[12:21] * @Ulvinne (~mia_baby@34.84-48-221.nextgentel.com ) Quit (Read error: Operation timed out )[12:46] <Silverfish> Hva sier mafian i dag?01[12:49] <cons> cApSL0ck_cl0bber: med 'noe undergrunn' så mener jeg noe mafia eller mob, evt. cia[13:01] <cApSL0ck_cl0bber> cons: hva babler du om–01[13:03] cApSL0ck_cl0bber is helge@olsentech.net * Helge M. Olsen01[13:03] cApSL0ck_cl0bber on @#mafian #Iceland @#stx @#sysadm @#gruppsex.se @#gnaa @#niggerwarez @#niggerwar @#STÖD @#AIDS @#uddevalla @#assrape @#lego #Blackmetal @#globen @#lunix.es #Norge01[13:03] cApSL0ck_cl0bber using powertech.no.eu.dal.net PowerTech DALnet Server, Oslo, Norway01[13:03] cApSL0ck_cl0bber is away: is gone.. cons was here. ( obv ! l / on . p / off )01[13:03] cApSL0ck_cl0bber End of /WHOIS list.–[13:06] <mafian> noe undergrunn[13:06] <mafian> hvad er denne 'mafian' du babler om?[13:13] <mafian> tvag.03[13:13] * mafian is now known as noe_undergrunn[13:23] <Silverfish> Er du ikke mafian, noe_undergrunn?[13:23] <noe_undergrunn> jeg er noe undergrunn03[13:24] * Booey (~Booey@ti0033a380-1871.bb.online.no ) has joined #Norge[13:24] <Booey> God Dag![13:24] <mormon_jesus> oppfør deg[13:24] <Booey> 🙁[13:24] <Booey> okei[13:28] <mormon_jesus> flott[13:29] <Booey> hvordan gjør man det?[13:30] <noe_undergrunn> hei mormon_jesus[13:30] <noe_undergrunn> er du noe undergrunn eller[13:30] <mormon_jesus> javisst[13:30] <mormon_jesus> egentlig er jeg under undergrunn[13:41] <cApSL0ck_cl0bber> men men[13:41] <cApSL0ck_cl0bber> D:03[13:55] * Skraevsylte (Grusenberg@34.165.34.95.customer.cdi.no ) has joined #norge[13:58] <Skraevsylte> God dag![14:05] <Booey> oppfør deg![14:06] <noe_undergrunn> lista på noe undergrunn folke: noe_undergrunn, mormon_jesus, cApSL0ck_cl0bber02[14:29] * Silverfish (~rakar@mail.farpack.fo) Quit (Quit: )02[14:30] * @CuriosTiger (~stian@195.18.201.1) Quit (Quit: If you've got it, a trucker brought it! )03[15:12] * svartmalmur (haqr@shell.jails.se) has joined #norge03[15:12] * Goldfish (~mail@212.55.42.48) has joined #Norge06[15:12] * Goldfish is golden again[15:13] <cApSL0ck_cl0bber> cons: jeg er ikke sint, jeg er bare veldig veldig skuffet.[15:16] <Goldfish> Fill me in, please. Hvordan har interessante diskussjonen deres utviklet seg nå i ettermiddag?[15:29] <Goldfish> Kom igjen[15:30] <snadrik> lol[15:30] <snadrik> skrævsylte[15:31] <snadrik> <3 <3 <303[15:33] * bjirn (bjirn@padde.komplisert.net) has joined #norge[15:33] <noe_undergrunn> rævsylte[15:33] <Skraevsylte> hau hau[15:34] <snadrik> sieg heil mine anonyme internett-terrorister[15:34] <noe_undergrunn> 🙂[15:34] <snadrik> faen og[15:35] <cApSL0ck_cl0bber> :<[15:35] <snadrik> jeg spiser noe digg drops, og hver gang jeg akkurat er ferdig å renske tenna for drops-biter, så får jeg lyst på en ny[15:35] <snadrik> LIFE'S NOT FAIR[15:35] <cApSL0ck_cl0bber> enkelt[15:35] <cApSL0ck_cl0bber> drit i å rense tenna før posen er tom[15:35] <snadrik> det er en 1kg's boks med drops[15:35] <snadrik> tror jeg står over[15:35] <snadrik> 😛[15:36] <bjirn> puss puss sÃ¥ fÃ¥r du en suss[15:36] <Skraevsylte> Så, hvor mange er her jobber for CIA?[15:36] <Skraevsylte> -er[15:36] <snadrik> ingen
[15:36] <snadrik> vi jobber for the dons[15:36] <bjirn> Hvertfall ikke jeg[15:36] <Skraevsylte> Jeg gjør det.[15:36] <cApSL0ck_cl0bber> jeg jobber for gnaa
[15:36] <cApSL0ck_cl0bber> men det teller jo ikke[15:37] <Skraevsylte> Får 10000 i måneden for å terrorisere johncons.[15:38] <cApSL0ck_cl0bber> så får jeg skylda :<[15:38] <cApSL0ck_cl0bber> livet er urettferdig[15:38] <noe_undergrunn> :/[15:39] <Skraevsylte> kjipe greier[15:39] <cApSL0ck_cl0bber> tror jeg får kontakte han politimannen før han kontakter meg[15:39] <cApSL0ck_cl0bber> be om en upartisk gjennomgang av saken[15:39] <cApSL0ck_cl0bber> de kan jo fort finne på å tro at jeg er cia :<[15:39] <noe_undergrunn> lvl[15:39] <snadrik> send mail til abuse@skrævsylte.no da[15:39] <cApSL0ck_cl0bber> omnomnom[15:39] <noe_undergrunn> D:[15:39] <cApSL0ck_cl0bber> kan ikke drive med skrævsylteabuse da[15:39] <cApSL0ck_cl0bber> det er jo enda mer suspekt enn assrape :<[15:39] <noe_undergrunn> det är ju cons som är den som traskesserar[15:39] <noe_undergrunn> anmeldelser hit och dit D:[15:39] <Skraevsylte> Pass dere for skrævsylte-mafian!01[15:39] <cons> Goldfish: jeg har skrevet om noe danske greier på bloggen, i det siste: http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/04/jeg- sendte-en-e-post-til- rigsarkivet-i.html [15:40] <cApSL0ck_cl0bber> noe_undergrunn: det har ingenting med saken å gjøre :<[15:40] <noe_undergrunn> :/[15:40] <cApSL0ck_cl0bber> noe_undergrunn: vrangforestillingslidelser iirc[15:40] <cApSL0ck_cl0bber> pass deg[15:40] <noe_undergrunn> ok01[15:40] <cons> Goldfish: og her: http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/04/jeg- skrev-at-min-mormor-var-fra. html [15:40] <snadrik> HAN SENDTE EN EPOST TIL RIGSARKIVETHAN SENDTE EN EPOST TIL RIGSARKIVETHAN SENDTE EN EPOST TIL RIGSARKIVETHAN SENDTE EN EPOST TIL RIGSARKIVET[15:40] <snadrik> OG HAN SKREV AT HANS MORMOR VAR FRA…[15:40] <noe_undergrunn> snadrik: tanks for info[15:40] <snadrik> np noe_undergrunn[15:41] <snadrik> mm, drops.03[15:41] * Riiis (Riiis@213.153.15.33) has joined #norge[15:42] <cApSL0ck_cl0bber> noe_undergrunn: jeg vet ikke om jeg skal grine eller le egentlig. best at jeg ler til jeg griner03[15:42] * gorg (~gorgelorg@ti311110a080-0614.bb.online.no ) has joined #norge[15:43] <cApSL0ck_cl0bber> :<[15:43] <snadrik> boo! gorg! *thumbs down*[15:43] <gorg> hæ?[15:43] <noe_undergrunn> :/[15:43] <gorg> kva nu?[15:43] <cApSL0ck_cl0bber> hm[15:43] <Riiis> cApSL0ck_cl0bber : Dra til helvette[15:43] <snadrik> ja cApSL0ck_cl0bber[15:43] <noe_undergrunn> lvl[15:43] <snadrik> dra til helvete03[15:43] * cApSL0ck_cl0bber changes topic to 'nyt meg mens dere kan '[15:43] <cApSL0ck_cl0bber> jeg er jo i helvete allerede[15:43] <cApSL0ck_cl0bber> hva babler dere om[15:43] <cApSL0ck_cl0bber> *buhu*[15:43] <gorg> lurer jeg også på.[15:43] <Riiis> jeg aner ikke[15:43] <gorg> Jeg er her for å få rettighetene mine.
[15:43] <Riiis> jeg bare hiver meg på bølgen[15:44] <noe_undergrunn> jeg er deathmetalhårdrockare[15:44] <cApSL0ck_cl0bber> fnis[15:44] <noe_undergrunn> http://img233.imageshack.us/img233/4318/2ivi2qvgr4.jpg [15:44] <Riiis> noe_undergrunn : jeg er ståkuk. La meg penetrere deg[15:44] <noe_undergrunn> urmum[15:44] <cApSL0ck_cl0bber> fint bilde[15:44] <Skraevsylte> blækk mettæll[15:44] <Riiis> blikkmetall[15:45] <cApSL0ck_cl0bber> steinhardt[15:46] <gorg> Riiis er steinhard.[15:46] <gorg> cApSL0ck_cl0bber: Jeg leser at du er politianmeldt.[15:46] <gorg> Interessant.[15:46] <gorg> Per mail,[15:46] <gorg> Knis.03[15:46] * noe_undergrunn is now known as vrang_forest[15:46] <cApSL0ck_cl0bber> ja :/[15:47] <cApSL0ck_cl0bber> jeg er bekymret[15:47] <cApSL0ck_cl0bber> :((([15:49] <cApSL0ck_cl0bber> her prøver man å hjelpe[15:49] <Riiis> politianmeldt for hva?[15:49] <cApSL0ck_cl0bber> belønningen er å bli anmeldt[15:49] <gorg> Ja, Eriks anmeldelser i hytt og gevær har jo en tendens til å ende med domfellelse. Jeg ville også vært bekymret.
[15:49] <cApSL0ck_cl0bber> 🙁[15:49] <Riiis> Burde ikke vi anmeldt han?[15:49] <cApSL0ck_cl0bber> jeg vurderer det[15:49] <gorg> Riiis: Tror han er anmeldt like ofte som han har anmeldt andre.[15:49] <cApSL0ck_cl0bber> vi får se hvordan dette går 🙁[15:49] <Riiis> cApSL0ck_cl0bber : Forklar. Hvorfor er du anmeldt?[15:49] <gorg> *omtrent[15:49] <gorg> oppi der.[15:49] <cApSL0ck_cl0bber> riis: misforståelse obv[15:49] <cApSL0ck_cl0bber> han kom inn her og snakket om at han ikke fikk rettighetene sine[15:50] <cApSL0ck_cl0bber> så ga jeg et _tilbud_ om å innfri rettighet[15:50] <cApSL0ck_cl0bber> han oppfattet det som trussel[15:50] <cApSL0ck_cl0bber> så har det ballet på seg :<[15:50] <Riiis> hvilke rettigheter?[15:50] <Riiis> den mannen burde vært fratatt livet.[15:51] <cApSL0ck_cl0bber> mitt tilbud var å innfri rettighet vedrørende gaffel i øyet[15:51] <Riiis> cApSL0ck_cl0bber : kan du slutte å prate piss og heller forklare skikkelig?[15:51] <cApSL0ck_cl0bber> jeg poengterte igjen og igjen at det var snakk om et tilbud der han har et fritt valg[15:51] <gorg> cApSL0ck_cl0bber: Tipper du kan ta det relativt med ro.[15:51] <cApSL0ck_cl0bber> jeg tipper ikke. han har "avslørt" mine koblinger til cia også[15:51] <gorg> cApSL0ck_cl0bber: Verre er det jo at fyren outer navnet ditt.[15:51] <cApSL0ck_cl0bber> se brevet[15:51] <snadrik> Url til brev[15:51] <snadrik> nao plx[15:52] <cApSL0ck_cl0bber> johntons-mirror[15:52] <Riiis> what he said[15:52] <cApSL0ck_cl0bber> top post[15:53] <cApSL0ck_cl0bber> johncons-mirror mente jeg03[15:53] * ChanServ sets mode: +o HelloBear[15:53] <Skraevsylte> [17:00:53] <Riiis> den mannen burde vært fratatt livet.[15:53] <Skraevsylte> her lukter det anmeldelse[15:53] <snadrik> LOL[15:53] <gorg> Trussel.[15:53] <cApSL0ck_cl0bber> hvilken mann?[15:53] <cApSL0ck_cl0bber> ;D[15:53] <Riiis> Skraevsylte : Jeg skulle likt å se han finne ut hvem jeg er.[15:54] <gorg> Riiis: You're next.[15:54] <gorg> Riiis: Ingen fare, han anmelder basert på info han finner i /whois.[15:54] <vrang_forest> Riiis: han kommer nog anmelde till din isp iaf[15:54] <gorg> Enten det er Kalle Kanin eller et reelt navn.[15:54] <Skraevsylte> Riiis: Vel, han trenger ikke det.[15:54] <Skraevsylte> Han bare anmelder nicket ditt.[15:54] <cApSL0ck_cl0bber> jaja, jeg får se om jeg rekker et siste måltid før polisen kommer og henter meg[15:54] <cApSL0ck_cl0bber> :/[15:54] <@HelloBear> Dakar, cApSL0ck_cl0bber 🙁[15:54] <@HelloBear> Håper de ikke skyter deg :(((((((((((((([15:55] <vrang_forest> cApSL0ck_cl0bber: äqle och chips som sista måltiud?[15:55] <cApSL0ck_cl0bber> kanske?03[15:55] * Lodin (~Bleh@173.80-203-65.nextgentel.com ) has joined #norge[15:55] <Lodin> 😮[15:55] <Skraevsylte> *kosepå Lodin*[15:56] <Lodin> Slutt med det der Mool[15:56] <Skraevsylte> aww[15:59] <gorg> Er Skraevsylte Mool?[15:59] <@HelloBear> hehehehehehe[15:59] <snadrik> gorg, nå syns jeg ikke du er inkluderende ovenfor folk som heter Kalle Kanin.. skjerpings[15:59] <@HelloBear> HEisann gorg 😛[15:59] <gorg> Så stress med nick-drit.[15:59] <gorg> Halla HelloBear 🙂[15:59] <@HelloBear> Riiis også, gitt[15:59] <@HelloBear> Jaja, idle seg[15:59] <gorg> HelloBear: Jeg måtte visitere Dal, siden det tydeligvis er her johncons-actionen befinner seg[15:59] <@HelloBear> mhm[15:59] <@HelloBear> Skjønner det, altså[16:00] <@HelloBear> Har du lest anmeldelsen?[16:00] <snadrik> masse godt lesestoff der
[16:00] <@HelloBear> Komisk lesing, tbh[16:00] <cApSL0ck_cl0bber> er ikke komisk for MEG![16:00] <@HelloBear> Noe mer usammenhengende svada skal du leite lenge etter, men
[16:00] <snadrik> cApSL0ck_cl0bber, anmeld han for trusler[16:00] <@HelloBear> haha[16:00] <cApSL0ck_cl0bber> jeg er livredd for hva som skal skje med min kone og barn :<
[16:00] <snadrik> kanskje jeg skal anmelde deg også cApSL0ck_cl0bber[16:00] <gorg> HelloBear: Ja, har lest. Moro.[16:00] <snadrik> for beeing so sexxxxxxxxy[16:00] <@HelloBear> Og at han påstår du er fra SKedsmo[16:00] <gorg> Dagens beste underholdning så langt.[16:00] <cApSL0ck_cl0bber> HelloBear: hold kjeft nå da.[16:00] <@HelloBear> haha06[16:00] * @HelloBear tar på cApSL0ck_cl0bber[16:00] <cApSL0ck_cl0bber> trenger ikke å helle grus i salte sår![16:00] <@HelloBear> LØOL[16:01] <@HelloBear> Nei, jeg skulle idle meg06[16:01] * cApSL0ck_cl0bber prepares the last supper :<[16:01] <vrang_forest> sidste supning[16:01] <Skraevsylte> siste mæddan02[16:03] * Lodin (~Bleh@173.80-203-65.nextgentel.com ) Quit (Quit: )[16:03] <gorg> Jeg har en liiiiten mistanke om at du kommer til å overleve, cApSL0ck_cl0bber. Men jeg er enig med her: Motanmeld.[16:04] <cApSL0ck_cl0bber> jeg har samlet "bevisene"[16:04] <Skraevsylte> Neida, blir nok stolen på cApSL0ck_cl0bber.[16:04] <snadrik> cApSL0ck_cl0bber, kan jeg arve gitarene dine?[16:04] <cApSL0ck_cl0bber> sånn at jeg kan motanmelde hvis jeg føler meg hissig :>[16:04] <cApSL0ck_cl0bber> snadrik: nei, de blir nok tatt i beslag[16:04] <Goldfish> Hva sa han til riksadvokaten?[16:04] <snadrik> har du risset inn mafia-trusler på dem?[16:04] <snadrik> :(([16:04] <cApSL0ck_cl0bber> man kan jo lage truende musikk :<[16:04] <gorg> cons har jo trakassert de fleste, hvorpå det er nok å lese bloggen hans for å bekrefte. Probbet er selvsagt at dette ikke angår deg.[16:04] <gorg> ..men det sier noe om dømmekraft, forhåpentligvis.[16:04] <snadrik> syntes det er rart at ingen har gitt han juling jeg da[16:05] <cApSL0ck_cl0bber> hva vet du om det? :>[16:05] <gorg> Gud, det hadde vært moro å vært politiadvokat.[16:05] <gorg> snadrik: Sikkert en grunn til at han har flyktet utenlands.[16:05] <snadrik> overhørt at mafian ja.[16:05] <gorg> snadrik: …oooooog, skriver bloggen sin på norsk.[16:05] <snadrik> hadde han fått juling hadde han garantert hatt minst 534 bloggposter om det[16:06] <gorg> ja, han har jo 2025 bloggposter om da han angivelig ble nestendrept på gården til Martin.[16:06] <gorg> basert på mafian-rykter.[16:06] <snadrik> hvorfor har ingen kontaktet martin?[16:06] <snadrik> 😛[16:06] <gorg> Det hadde tatt HELT av dersom han faktisk opplevde en konkret voldssak.[16:06] <Goldfish> Passer det at Gorg er hitman for Cosa Nostra?[16:06] <Riiis> tror han hadde brutt sammen[16:08] <gorg> Goldfish: Hva nå?[16:08] <snadrik> jeg tror han ble "nestendrept" av en rive han tråkket på[16:08] <gorg> Jeg må røyke.[16:08] <Riiis> røyk kjønnshårene dine[16:08] <vrang_forest> snus[16:08] <snadrik> snus kjønnshårene dine[16:09] <vrang_forest> OM NOM NOM NOM NOM[16:10] <gorg> Riiis: Hakke.[16:10] <gorg> Kjønnshår er for fitter.03[16:10] * inkrist (~inger_pia@61-151-8.connect.netcom.no ) has joined #norge[16:11] <Goldfish> Noen katolikker her?[16:12] <gorg> Jeg var, men jeg måtte revurdere etter å ha blitt pult i ræven av en av de snille, katolske prestene.[16:13] <Riiis> godtok ikke familien din fritidskosen din?[16:14] <gorg> Konservative jævler.[16:14] <gorg> men dette er moro.[16:14] <gorg> Jeg ler mye og langt av katolisismen for tiden.[16:14] <Goldfish> Ja, hvorfor er den katolske kirken anti-homoseksualitet, da dens prester er homser?[16:14] <Goldfish> Er det ikke en oxymoron?[16:14] <gorg> Goldfish: Fortrengning.[16:14] <Riiis> Goldfish : Det kalles PR[16:15] <Goldfish> Er paven så også homo?[16:15] <gorg> Goldfish: Den katolske kirke sliter med det faktum at stort sett alle ansatte vil penetrere prepubertale guttunger. SÅ kan vi diskutere sølibat eller andre ting.[16:15] <gorg> Jeg gleder meg til fortsettelsen.03[16:16] * inkrist (~inger_pia@61-151-8.connect.netcom.no ) has left #norge[16:16] <Goldfish> Men der er vel også noen protestantiske homofile prester også[16:17] <gorg> Forskjell på homofili og pedofili.[16:18] <gorg> Men katolisismen tiltrekker seg tydeligvis fra flere hold.[16:18] <gorg> *grisemenn[16:18] <vrang_forest> alle prester er homofiler[16:19] <gorg> Ikke alle.[16:19] <vrang_forest> alle[16:19] <vrang_forest> 100%[16:19] <Goldfish> Er det fordi de skal leve i cølibat?[16:19] <vrang_forest> ja[16:19] <Riiis> alle katolske prester, that is.[16:21] <cApSL0ck_cl0bber> :/[16:21] <Goldfish> Hva med de lutherske prestene?06[16:21] * cApSL0ck_cl0bber biter negler[16:21] <Goldfish> Og de mormonske?[16:22] <vrang_forest> :/03[16:24] * turnam (~ytrsiljhi@h91n8.orebrostadsnat.ias.bredband. ) has joined #norgetelia.com [16:24] <turnam> hej[16:24] <vrang_forest> hej[16:24] <cApSL0ck_cl0bber> hej[16:25] <Skraevsylte> hämskt mycket hej[16:25] <turnam> hämskt tack[16:25] <Goldfish> Jeg synes ikke at skrævsylter skal være velkomne herinne[16:25] <turnam> tussen tack[16:25] <snadrik> jeg syntes ikke at fisker skal være velkomne her inne[16:25] <vrang_forest> hvorfor ikke?[16:25] <Goldfish> Fordi de taler svensk[16:25] <Skraevsylte> Goldfish: Dette blir online trakassering, vil jeg si.[16:25] <vrang_forest> er du rasist?[16:25] <turnam> just[16:25] <Goldfish> Nei, jeg liker bare ikke det svenske språket[16:26] <turnam> fi pä dej guldfisk[16:29] <turnam> vi ses[16:29] <turnam> heldå norge[16:30] <Goldfish> 🙂[16:30] <turnam> hejdå03[16:30] * turnam (~ytrsiljhi@h91n8.orebrostadsnat.ias.bredband. ) has left #norgetelia.com [16:36] <cApSL0ck_cl0bber> > Det er det, at når man skal sende e-post til Rema/Reitan-gruppen, så blir man bedt om å sende det til et litt rart firma vel, som heter 'Gladengen drift'.[16:36] <cApSL0ck_cl0bber> WAT?[16:36] <vrang_forest> wat?[16:39] <Skraevsylte> 1,21 GigaWatt[16:41] <cApSL0ck_cl0bber> minst :<03[16:44] * Celina– (Celina@cm-84.208.176.88.getinternet.no ) has joined #norge[16:44] <vrang_forest> minst 10 stora datorer[16:44] <cApSL0ck_cl0bber> STORA datorer?[17:00] <Goldfish> Datorer = computere?[17:11] <vrang_forest> måke
[17:11] <cApSL0ck_cl0bber> wat03[17:30] * _Tha_Boy_ (~mine@ti0143a340-dhcp0386.bb.online.no ) has joined #norge03[17:33] * kriztmark (kriztmark@shardz.kriztmark.org ) has joined #norge03[17:35] * _Tha_Boy_ (~mine@ti0143a340-dhcp0386.bb.online.no ) has left #norge[18:04] <cApSL0ck_cl0bber> t r o l o l o l o[18:05] <Skraevsylte> oløø06[18:05] * cApSL0ck_cl0bber har sett 39 måkevideoer[18:06] <Skraevsylte> Bare 67 igjen da.[18:06] <cApSL0ck_cl0bber> ja[18:06] <cApSL0ck_cl0bber> dette er som å se 24[18:08] <cApSL0ck_cl0bber> spennende absolutt HELE tiden![18:08] <cApSL0ck_cl0bber> kan knapt vente til neste episode kommer[18:08] <Skraevsylte> Vet hva du mener.[18:10] <cApSL0ck_cl0bber> at det er totalt usannsynlig fiction gjør liksom ingenting når det er så spennende[18:21] <Skraevsylte> Akkurat sånn det skal være, det.[18:23] <cApSL0ck_cl0bber> beklager at jeg er litt fraværende[18:23] <cApSL0ck_cl0bber> jeg blir borte i måkevideoene[18:26] <Skraevsylte> Helt forståelig.[18:27] <Skraevsylte> Er ikke akkurat helt tilstedeværende selv.[18:31] <Goldfish> Hva er et måkevideo?[18:31] <cApSL0ck_cl0bber> en samling på 106 kortfilmer om måkeliv på et hustak i Liverpool[18:33] <cApSL0ck_cl0bber> http://www.youtube.com/view_play_list?p=903B7ECA90CAFC94 [18:33] <cApSL0ck_cl0bber> enjoy 🙂03[18:34] * LadyOfTheDarkWoods (~Pisces@95.169.43.53) has joined #norge[18:35] <Goldfish> Du er litt…[18:36] <Goldfish> … anderledes 🙂[18:37] <cApSL0ck_cl0bber> er ikke min samling 🙂[18:38] <cApSL0ck_cl0bber> men ja, jeg er annerledes. annerledes er bra.[18:38] <cApSL0ck_cl0bber> hva vet jeg[18:38] <cApSL0ck_cl0bber> vi får se[18:38] <Goldfish> *sigh*[18:38] <Goldfish> Staver dere heller ikke anderledes med d?[18:38] <Goldfish> 🙁[18:39] <cApSL0ck_cl0bber> nei. and er en fugl.[18:39] <cApSL0ck_cl0bber> bare noe jeg kom på[18:40] <Skraevsylte> ærnsles[18:40] <Skraevsylte> som vi ser her på bygda[18:41] <Goldfish> Ærnles høres ut som vestnorsk[18:43] <Skraevsylte> Må nok over på østlandet for å høre det ordet, gitt.[18:47] <Goldfish> Nå[18:47] <vrang_forest> pule[18:59] <Skraevsylte> knulle
[19:01] <vrang_forest> knulla[19:01] <vrang_forest> norske piger puler best01[19:02] <cons> Goldfish: leste du de 'danske' bloggpostene jeg skrev eller–
01[19:02] vrang_forest is lutz@c83-253-208-96.bredband.comhem.se * duja01[19:02] vrang_forest on #lunix.es @#mafian #Norge #lego01[19:02] vrang_forest using arcor.de.eu.dal.net www.arcor.de – Arcor Online Services01[19:02] vrang_forest End of /WHOIS list.–01[19:07] <cons> guess not[19:07] <mormon_jesus> jeg leste dem, hvis det er noen trøst[19:08] <mormon_jesus> jeg leser bloggen din hver morgen–
01[19:08] mormon_jesus is 1000@omglulzwtf.com * ~01[19:08] mormon_jesus on #Norge01[19:08] mormon_jesus using aqua.se.eu.dal.net [Blubb Blubb]01[19:08] mormon_jesus End of /WHOIS list.–01[19:08] <cons> før du går på skolen i california?[19:09] <mormon_jesus> hehe[19:09] <mormon_jesus> noe sånt01[19:10] <cons> jeg trodde at mormonene bodde i utah[19:11] <vrang_forest> når kommer det fler måkevideos?01[19:15] <cons> deg har jeg klagd på, det har jeg vel sagt fra før: http://johncons-mirror.blogspot.com/2010/04/jeg- sendte-en-klage-pa-et-svensk. html 01[19:16] <cons> når jeg sender klage på deg, så burde du vel skjønne det, at jeg ikke vil ha noe med deg å gjøre[19:17] <vrang_forest> hvad har det med måkevideos att gjøre?01[19:17] <cons> op-er: kan dere ikke banne han plagsomme fyren der?[19:17] <vrang_forest> vad har jag gjort?[19:18] <vrang_forest> frågat om måkevideo endast D:01[19:18] <cons> latterlig, hvor mange ganger må jeg poste linken til klagen01[19:18] <cons> tilbakestående opplegg[19:18] <vrang_forest> jag fattar inte01[19:19] <cons> du kan være glad at jeg ikke er op her01[19:19] <cons> da hadde du alltid fått lov å sagt noe her01[19:19] <cons> aldri mente jeg[19:19] <vrang_forest> du är allt en otrevlig typ01[19:19] <cons> denne kanalen er kvalmende01[19:19] <cons> bare piss her[19:20] <vrang_forest> varför är du här då?01[19:20] <cons> spørr du om01[19:20] <cons> fordi dette er #Norge01[19:20] <cons> piss off til #sverige01[19:21] <cons> huska ikke at det var #Norge?01[19:21] <cons> landsforæder alts[19:21] <vrang_forest> fordi du er piss[19:21] <vrang_forest> ja01[19:21] <cons> jeg er piss ja[19:21] <vrang_forest> jeg er landsforæder01[19:21] <cons> så pell deg ut av kanalen da din hore[19:21] <vrang_forest> nei[19:21] <vrang_forest> deal with it01[19:22] <cons> det er ikke noe jeg kan gjøre, man må være op for å hive deg ut01[19:22] <cons> ditt motbydelige vesen[19:22] <Goldfish> Er vrang_forest den samme som mafian?01[19:22] <cons> jepp01[19:22] <cons> aka lulz01[19:22] <cons> eller noe–01[19:22] vrang_forest is lutz@c83-253-208-96.bredband.comhem.se * duja01[19:22] vrang_forest on #lunix.es @#mafian #Norge #lego01[19:22] vrang_forest using arcor.de.eu.dal.net www.arcor.de – Arcor Online Services01[19:22] vrang_forest End of /WHOIS list.–[19:22] <vrang_forest> du vet att 'mafian' bara existerar i din hjärna va?[19:23] <vrang_forest> vrangforestillningslidelse01[19:23] <cons> aka. lutz var det vel01[19:23] <cons> vrang_forest is lutz@c83-253-208-96.bredband.comhem.se * duja01[19:23] <cons> vrang_forest on #lunix.es @#mafian #Norge #lego01[19:23] <cons> vrang_forest using arcor.de.eu.dal.net www.arcor.de – Arcor Online Services01[19:23] <cons> vrang_forest End of /WHOIS list.01[19:23] <cons> så skal jeg se om jeg finner for 'mafian'[19:23] <vrang_forest> hur menar du?[19:23] <vrang_forest> tror du seriöst att mafian existerar?[19:23] <vrang_forest> på riktigt?01[19:24] <cons> vrang_forest is lutz@c83-253-208-96.bredband.comhem.se * duja01[19:24] <cons> vrang_forest on #lunix.es @#mafian #Norge #lego01[19:24] <cons> vrang_forest using arcor.de.eu.dal.net www.arcor.de – Arcor Online Services01[19:24] <cons> vrang_forest End of /WHOIS list.01[19:24] <cons> fillern da[19:24] <vrang_forest> duja01[19:24] <cons> 01[06:48] <cons> mafian is lutz@c83-253-208-96.bredband.comhem.se * duja01[19:24] <cons> 01[06:48] <cons> mafian on @#lunix.es @#mafian #Norge @#lego @#assrape01[19:24] <cons> 01[06:48] <cons> mafian using arcor.de.eu.dal.net www.arcor.de – Arcor Online Services01[19:24] <cons> 01[06:48] <cons> mafian End of /WHOIS list.01[19:24] <cons> sånn, der ser man at mafian og vrang_forest er den samme[19:24] <vrang_forest> vad har det med saken att göra[19:25] <Skraevsylte> [20:31:35] <cons> landsforæder alts01[19:25] <cons> det er bare forsøk på å lure meg til å prate med personen, siden han ikke heter 'mafian' lengre, som jeg klagde på[19:25] <Skraevsylte> lol01[19:25] <cons> personen bor i sverige[19:25] <Skraevsylte> Du har jo sviktet landet og flyttet til England.01[19:25] <cons> et sec[19:25] <vrang_forest> cons är landförrädare–01[19:25] Skraevsylte is Grusenberg@34.165.34.95.customer.cdi.no * Mødrene Deres01[19:25] Skraevsylte on @#mafian #Norge01[19:25] Skraevsylte using punch.va.us.dal.net You are on the other side! Nasrudin shouted back01[19:25] Skraevsylte End of /WHOIS list.–[19:26] <Skraevsylte> Ja.[19:26] <vrang_forest> men seriöst, när kommer de nya måkevideosarna?[19:26] <vrang_forest> har redan sett alla gamla ca 100 stycken
[19:26] <vrang_forest> men vill ha fler01[19:26] <cons> han var fra stokholm: 83.253.208.96 SE SWEDEN STOCKHOLMS LAN STOCKHOLM COM HEM AB01[19:27] <cons> that's mafian aka vrang_forest01[19:27] <cons> jeg hadde sex med en sexy jente fra stockholm en gang husker jeg[19:27] <Skraevsylte> den vrange skogen01[19:27] <cons> men fitta hennes lukta vondt01[19:27] <cons> men men[19:27] <Skraevsylte> XD[19:27] <Skraevsylte> Kanskje hun ikke var så nøye med å vaske den.01[19:27] <cons> nei, hun var nok ikke det01[19:28] <cons> derfor jeg bare stakk, og ikke gadd å ha sex med henne, morgenen etter01[19:28] <cons> jeg våkna opp med 4-5 stockholm-damer, i oslo01[19:28] <cons> rundt år 2000 vel01[19:28] <cons> noe sånt[19:28] <cApSL0ck_cl0bber> lolwat?–01[19:29] Skraevsylte is Grusenberg@34.165.34.95.customer.cdi.no * Mødrene Deres01[19:29] Skraevsylte on #Norge01[19:29] Skraevsylte using punch.va.us.dal.net You are on the other side! Nasrudin shouted back01[19:29] Skraevsylte End of /WHOIS list.–[19:30] <Skraevsylte> johncons har vært en player?[19:30] <Skraevsylte> Nei nå altså.
-
http://www.dagbladet.no/2010/04/26/nyheter/innenriks/medvedev/statsbesok/11456459/
PS.
Jeg husker en ting fra førstegangstjenesten.
Vi var på øvelse, oppe i Trøndelag.
Og da, så lå vårt lag, (eller fire stykker på vårt lag vel. Jeg var vel reserve på den her tida, tror jeg).
Vi var i Trøndelag, og vi skulle bare ligge som en lyttepost, under et fjell.
Og lytte på samband.
Uten at jeg helt skjønte poenget.
Men da var det sånn, at en av sersjantene, (som var jeger-befal muligens, vi hadde ikke troppsbefal som kommanderet oss, men var under to jeger-befal da).
Og han ene hadde et russisk navn, og var fra Sandefjord vel.
Noe sånt.
Og han virka det som, at visste det, at jeg hadde godt syn og hørsel.
Så han dro bare med meg, oppå fjellet, for å prøve å overraske rep-soldatene.
Så leika han seg plutselig dum.
Og sa at han var ikke noe flink til å høre hvor lyder kom fra.
Så ville han at jeg skulle si, hvor rep-soldat patruljen var.
Og det klarte jeg bra.
Jeg husker at legen der, (på Terningmoen), testa hørselen min veldig nøye.
Men men.
Men da gjorde han jeger-sersjanten, som Drillo.
Han brukte meg i den jobben, som ‘patrulje-lytter’, på fjellet i Trøndelag.
Siden han visste at jeg hørte bra, virka det som for meg.
Så han var som Drillo, han utnytta spisskompetansen min.
Han visste hva mine ferdigheter var, (virka det som for meg), enda jeg ikke visste hvem han var, før øvelsen begynte.
Og det var også en episode med at jeg skulle fylle på bensin på primusen, men ikke fikk ha lykt, (for fyringsvakta fikk ikke lykt).
Og da lo de to jeger-befala av meg, for jeg helte rødsprit på bakken.
Og så herma de etter meg, og sa ‘våkn opp’.
For jeg sa det da.
Jeg tror dette var med lag 2.
For jeg var først rekrutt, og så på lag 2, og så reserve, og så på lag 2 igjen.
Jeg gikk først ut av lag 2, for Paulsen søkte på min stilling, som geværmann 2, med sånn lege-greier.
(Men jeg hadde nok ikke noe talent for sånn lege-greier, eller san-mann, som det ble kalt, under førstegangstjenesten.
Og de på reserve-laget, de var egentlig lettere å ha med å gjøre, synes jeg, enn lag 2, (med lagfører Bricen og han der fra Vågå, hva heter han da, Schellum, og Sundheim da, (selv om han kunne være jovial, men også sånn at han spredde litt rykter, og Kjetil Frydenlund da, som var nestlagfører, og ikke sa stort vel, med flere).
Da var det mer artige typer, på reservelaget.
Så det var helt greit, å være noen uker på reservelaget.
Det var nok den beste tida jeg hadde under førstegangstjenesten, vil jeg si, de ukene eller par månedene, som jeg var på reservelaget.
Helt til en del folk hadde dratt hjem, og det ikke var flere reserver igjen.
Så måtte jeg og en som het Staff, flytte inn med staben, var det vel.
Med adm.ass. Terje Øverland vel, og 12-7 ener, Løvenskiold, osv.
Men men.
Samme det.
Men jeg lurer på om det med å vite veldig bra, om hva som er enkeltes spisskompetanse, om det er noe som russiske mafiaen, f.eks., er gode på?
Hva vet jeg.
Det vanlige i militæret, var vel at man bare tok med noen folk.
Jeg tror ikke at troppsjef Frøshaug, tenkte sånn, at han er god til det, og han er god til det.
Han tenkte nok bare sånn, at de er to soldater, og ferdig med det.
Hvem vet.
Mens de her jeger-befala, (ihvertfall han russeren), han visste liksom hva de forskjelliges styrker var da.
Virka det som for meg.
Som han hadde funnet ut i noe mafia-møter da sikkert.
Hva vet jeg.
Bare noe jeg kom på nå.
For alt jeg vet, så kan folk på laget mitt også ha vært med på det her greiene.
På lag 2, that is.
De var liksom mest som kommunister, av de lagene vi hadde.
Lag 1, var vel, tja, mye snobbete Oslo-folk.
Det Oslo Øst og Oslo Vest folk mye.
Lag 3, det var ikke så mye Oslo-folk, men mer vanlige folk vel, fra Gardermoen osv.
Og Kanonlaget, det var som en svett gjeng med skole-gutter nesten, så jeg var glad at jeg ikke var på det laget.
Og laglederen dems, (en med mørkt hår, Davidsen vel), han var jeg glad jeg ikke hadde som lagfører.
For han var vel yngre enn meg, og likte tydelig ikke meg, (antagelig fordi jeg var norsk).
Og han hadde også veldig disiplin, synes jeg det virka som.
Alle avlød alt han sa.
Så det var nesten ikke som et norsk lag, vil jeg si, kanonlaget, for de var super-effektive og super-disiplinerte.
Det var som tyskere eller japanere, vil jeg si.
Men men.
Kanonlaget holdt til i en annen brakke enn oss og, sammen med tropp 2, forresten.
(Vi var tropp 1).
Men men.
Men lag 2, var det eneste laget, som ikke hadde kassettspiller.
Så lag 2 var nok kommunistene, i tropp 1, hvis et lag skulle blitt kalt det, tror jeg.
Men men.
Jeg jobba jo på Rimi, så jeg hadde litt penger, under førstegangstjenesten.
Så jeg kjøpte en gammel kassettspiller, av Randen, var det vel.
Eller om jeg lånte den.
Randen, på lag 3.
Men men.
Og da, så begynte Schellum, fra Vågå, å klage.
For han likte ikke å ha musikk på rommet.
Han klagde ikke med en gang, men venta en uke eller to, sånn som jeg husker det.
Og så slutta kassettspilleren til Randen, å virke, var det vel.
Så jeg ga noen sånne varmeposer, fra Top Secret, til Randen, var det vel, som erstatning.
For jeg hadde lånt den kassetspilleren av han.
Selv om den var litt skrøpelig kanskje.
Men men.
Berget, også fra lag 3, kopierte f.eks. Metallicas Black Album, på kassett for meg.
(Men stokka om på sangene).
Så lag 3 var nok de jeg gikk best sammen med.
Jeg kjente ikke de lag 1 folka så bra, de var liksom snobbete.
Og det var også staben, vil jeg si.
Men lag 3 folk, de var kanskje litt mer vanlige.
Men men.
Og lag 2 folk var mer som kommunister kanskje, eller noe.
Og kanonlaget var som en gjeng med skolegutter ledet av en fascist kanskje.
Noe sånt.
Så det var egentlig greit å være på lag 2, for da kunne jeg noen ganger stikke inn til lag 3.
Men men.
Men jeg var egentlig på hils med de fleste i troppen.
Jeg trodde ihvertfall at jeg stort sett gikk greit overens med de fleste.
Untatt Davidsen, og kanskje Vik og, og sikkert mange fler.
Men men.
Mer da.
Jo, så kanskje Schellum ødela kassettspilleren til Randen, tenkte jeg nå.
Han var også sånn, at han fortalte, liksom utenom sammenhengen, om ei dame han hadde hatt sex med, i en helgeperm, var det vel, og som hadde type.
Var det Christell, har jeg tenkt noen ganger.
For han sa sånn, som å gi et kompliment, at ‘ho var fin ho’, til meg, akkurat som at han ga ros til meg, for hu dama, som han hadde pult, i en helg.
Og da han snakka om hu dama, så var det nesten sånn at jeg fikk grøsninger, for det var liksom noe med meg dette, virka det nesten som.
For jeg fortalte at jeg hadde pult et par damer, (og det hadde jeg også).
Det var Nina Monsen, og hu fra Trøndelag, som voldtok/rei meg, Siri Rognli Olsen, og jeg hadde fingra hu Laila Johansen, fra Skøyen, som var ganske fin, og jeg hadde pult med ei som het Raghnild, to-tre netter, som jeg traff på Radio 1 club, og som bodde i bestefarens gamle leilighet, på Stovner.
Så jeg prøvde å markere meg litt der da, når vi prata om sex.
Lagfører Bricen, (bror av Silvanny Bricen), prøvde også å markere seg, og fortalte om at han hadde hatt sex med nabokona, og fått penger for det.
Så det var ikke bare jeg som liksom skulle skryte litt da.
På den tida, så hadde jeg ofte hatt hell med meg, med damer, syntes jeg.
Jeg hadde også hatt litt sex med ei fra NHI, som bodde på Frelsesarmeens hybelhus, for damer.
Som ikke var så pen, men som dreiv med noe sånn tantrisk sex, eller noe, hun runka meg da, for jeg ville ikke pule henne uten kondom.
Og så klarte hu å se, like før jeg fikk orgasme.
Også stoppa hu på akkurat riktig tidspunkt, sånn at jeg ikke kom.
Og så fingra jeg henne da, og fitta hennes lukta ikke vondt, sånn som jeg husker det.
Men jeg var litt full da.
Men men.
Og så runka hu meg igjen da, på samme måte.
Igjen og igjen.
Tilslutt så måtte jeg be henne om å la meg komme.
Og jeg gadd ikke å knulle henne, for vi hadde ikke kondom, og hu var ikke så særlig fin da.
Kari het hu, og var kanskje lesbisk, har jeg tenkt nå i det siste.
Hu hadde piggsveis, sånn som jeg hadde, så hu var nok lesbisk, så hvorfor hu ville ha sex med meg, det veit jeg ikke.
Men men.
Og jeg hadde også en intim affære, på danskebåten en gang, før militæret, med ei jente fra Larvik, på lugaren, da Magne Winnem lå i senga ovenfor.
Og hu også bare runka meg.
Og da ba jeg henne om sex, men hu ville bare ha sex seinere.
Så da syntes jeg det var litt kjedelig.
Men hu hadde familie osv. på båten, (Petter Wessel).
Hu var vel fra Larvik.
Hu var ikke så veldig pen akkurat, men jeg var litt deppa, så jeg sjekka henne opp, selv om hun ikke var noe å skryte av, utseendemessig.
Og da jeg besøkte kameraten min i Larvik, Frode Kølner, sommeren etter, (som kanskje sommeren 1991), så fortalte han det, at han visste at jeg hadde hatt en afære, med hu dama, som ikke var så pen, men var ordentlig da.
Så hu var ihvertfall eldre, enn hu jeg traff første gangen jeg var med Magne Winnem og dem, til Danmark, med Petter Wessel, for hu var bare 15-16 år vel, og jeg var 18.
Men da var jeg jomfru, og vi bare klinte.
Men da jeg og Winnem, dro til Danmark igjen, et par år seinere, da var jeg ikke jomfru, og da ble jeg runka på den båten.
(Hu unge jenta, hu ville jeg bare henge med, fordi at jeg ikke kjente Magne Winnem og dem.
Og jeg var nettopp kommet i puberteten, for jeg fikk ikke hår på tissen, før jeg var 17 år, (antagelig fordi jeg bodde alene, og ble seint utvikla, pga. at jeg spiste lite næringsrik mat, eller noe).
Men jeg hadde ihvertfall hatt sex med Nina Monsen, Siri Rognli Olsen, Ragnhild fra Stovner, Kari fra NHI, og hu fra Larvik på danskebåten.
Og hu sexy-e Laila, fra Skøyen, som jeg også traff på Radio 1 club.
Så da jeg var i militæret, så hadde jeg ihvertfall hatt sex med 6 damer.
Så jeg syntes jeg kunne kremte litt fram på om sex da.
Men men.
Men da var jeg tynn og pinglete.
Men etter militæret, var jeg kraftigere, men da klarte jeg aldri å sjekke noen damer, omtrent.
Untatt et par-tre ganger på byen, når jeg flytta til sentrum av Oslo, på St. Hanshaugen.
Så hva som skjedde da egentlig, det veit jeg ikke.
Det var som at jeg kunne plukke opp en ny dame, annenhver helg omtrent, da jeg var sånn 18-19 år.
For jeg møtte jo mange damer jeg bare klina med og.
Men etter militæret, så skjedde det aldri noe.
Så jeg lurer på om jeg led litt av det, at befalet hersja så mye med meg, i militæret, sånn at jeg fikk meg en knekk der.
Eller ihvertfall at det virka sånn på damene, at jeg fikk en knekk der?
Jeg var liksom ikke så selvsikker, etter militæret, kanskje.
Eller, jeg skjulte kanskje selvsikkerheten min mer, ubevisst vel, etter militæret.
For Frøshaug og de andre troppsbefalene, i militæret, de mobba meg, vil jeg si.
Den mest sagte setningen, det året, var vel ‘armsving Ribsskog’.
Det sa de alle, hele tida, mens vi dreiv med slutta orden, (som er sånn marsjering osv).
Og alltid var det et eller annet da.
Og jeg skulle liksom ‘tas’ da, av løytnant Frøshaug og fenrik Brødreskift, husker jeg at jeg overhørte at de prata om.
Men jeg hadde mange ONS, ihvertfall før militæret, og hadde vært sammen med pene damer, og rota med pene damer, i Norge og på språkreise, i England osv.
Og jeg hadde jobba i tre år, eller noe vel, før militæret.
Og hadde studert på en av Norges beste høyskoler, i to år, NHI.
Og hadde etablert meg i Oslo, selv om jeg var fra Berger i Vestfold.
Og vært mye på ferier i England, og andre steder.
Så jeg hadde liksom hatt et liv, før militæret.
Men etter miltæret, så stoppa liksom ting opp.
Og ting har gått mye tråere.
Så noe må ha skjedd, etter militæret, at jeg har blitt angrepet, av noe slags nettverk, vil jeg si.
Enten forsvarets etterettning, eller noe undergunns-mafia, eller noe sånt.
Eller begge deler.
Noe sånt vil jeg tippe på at har skjedd.
Så sånn er det.
Bare noe jeg kom på.
Så før så het det at ‘noe er råttent i Danmark’.
Men nå ville nok heller sagt, at noe er råttent i Norge, hvis jeg var Shakespiere.
Men men.
Bare noe jeg tenkte på).
Og som jeg ikke hadde noe med å gjøre.
Men kanskje begge de, (Schellum og Christell), var i noe underverden, og dette var noe slags ærekodeks-greier?
Hva vet jeg.
Så det er nok mye som foregår mellom himmel og jord, som ikke kommer i aviser osv., er jeg redd for.
Så skjerpings til avisene, kan man kanskje si.
Men de har kanskje ikke kontroll.
Hva vet jeg.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS 2.
Nå lurer jeg på om det kan være han russiske jeger-befalet, fra Sandefjord, som tuller.
For de jeger-befala, de skulle liksom verve oss menige da.
Til en karriære i forsvaret, etter endt førstegangstjeneste.
Mens vi lå i det teltet, under det fjellet.
For det var en konflikt, når jeg og han russeren fant de rep-soldatene.
Så ble det nesten slåsskamp.
For løytnant Frøshaug, sa på bussen til Trøndelag, at vi skulle ta fra rep-soldatene coca-colaen dems, osv.
Og vi tok liksom ’til fange’ da, en patrulje, på 4-5 mann, oppå det fjellet.
Jeg og han jeger-befalet, med det russiske navnet, fra Sandefjord.
Og da gikk jeg gjennom sekkene dems, mens han russeren liksom stod vakt da.
Og da fant jeg noen bokser snus, i den ene sekken.
Men jeg brukte ikke snus selv.
Men jeg huska det Frøshaug hadde sagt, og jeg tenkte at de andre på laget, ville ha blitt glad for snusen.
Så jeg tenkte at jeg skulle rappe den.
Men da ble han som eide snusen, sinna, og holdt på å angripe meg.
Og det var så vidt at jeg fikk roa det ned, ved å spille tøff i trynet, og gi han tilbake snusen.
Plutselig skjønte jeg det, at det var litt dumt det, å stjele snusen til folk, som kanskje var avhengig av det, og måtte være oppå det fjellet, eller i nærheten, i mange uker, borte fra arbeidet og hjemstedet osv.
Så jeg lot han karen få snusen sin tilbake, for vi hadde jo ikke skarpladde våpen.
Det var jo bare en øvelse, skjønte jeg plutselig.
Så jeg syntes det virka smartest, å roe det ned.
Og de trodde at vi var fra befalskolen, de her rep-soldatene.
(Og det fnøys han ‘russeren’ fra Sandefjord av, husker jeg, etter at vi begynte å gå tilbake mot teltet).
Men vi var jo et jeger-befal, og en oppland-regiment/geværkompaniet, vanlig soldat, (eller jeg var vel antagelig reserve da, at det var derfor jeg var på det ‘rare’ laget).
Og da så nok han russeren, hvor sindig og hvor bra sanser jeg hadde osv.
At jeg hadde mange ferdigheter, som han ‘Drillo-russeren’, kunne utnytte da.
For da spurte plutselig de jeger-befala oss, om ikke vi ville være i militæret, også etter førstegangstjenesten.
Men, det hadde jeg ingen interesse av.
Jeg skulle liksom erobre verden jeg, og få en karriære i næringslivet, etter to år på en av Norges beste skoler, ihvertfall da, NHI.
Så ingen av oss viste noen interesse for dette.
Men kanskje disse har fortsatt å tulle med meg etter militæret.
Fordi, de tulla nok, for de lot ikke fyringsvakta, få ha lykt.
Og jeg, var ikke så army-frik, at jeg kjøpte lykt for mine egne penger.
Det skulle liksom være sånn at hvert lag fikk to lykter, før hver øvelse, hvis jeg husker riktig.
Så skulle lykt og vann, ligge ved primusen.
Men ingen av de tingene lå ved primusen, da det var min tur til å ha fyringsvakt.
Og det var tomt for bensin, på primusen, så jeg måtte fylle mer da.
Men jeg hadde tatt på meg støvlene, (selv om jeg ikke hadde knytti dem, for det var så mørkt i teltet).
Så rødspriten, (som ble brukt til å varme opp primusen, sånn at den kunne brenne parafinen rent).
Den rant ut på bakken, (for det var ikke gulv i knappeteltene).
Og det så ikke jeg, at primusen ikke stod rett.
Og da rant rødsprit ut på bakken da.
(Hvis ikke han som hadde vakt før meg, hadde helt rødsprit der, for alle reagerte kjapt i teltet).
De jeger-befala, tok opp to teltplugger, sånn at jeg ble sittende utenfor teltet, og trampe på flammene.
Og noen medsoldater, fortalte meg, at de var klare til å skjære hull i teltduken, for de var redd for at teltet skulle ta fyr.
Og de jeger-befala, var redde for at toppduken, hadde blitt skada.
Det var sot på toppduken, etter rødspriten.
Men jeg ropte ‘våkn opp’ da.
Så folk var våkne.
Og jeg fikk slukka flammene selv.
Men dette var nok et plott, vil jeg si, fra noe slags ‘mafian’, eller noe, som var i militæret.
Hvorfor var det ikke vann ved primusen?
Og hvorfor var det ikke lykt ved primusen?
Begge disse tingene var jeger-befalene sitt ansvar.
Men hvem var øverst av de to?
Det aner jeg ikke.
Så det var et litt dumt lag, vil jeg si.
For jeg skjønte ihvertfall ikke hvem som var ansvarlig i teltet, den natta, som dette skjedde.
Så her ‘bærsja militæret på leggen’, vil jeg si.
Jeg fikk kanskje skylda for det her.
Ingen tok opp dette med meg, i ettertid.
Men jeg ble jo litt sånn sjokka da.
Og skolissene mine brant opp.
Så jeg måtte rappe skoliser fra to liggeunderlag.
For de ble knytt rundt, med skolisser.
Men man trengte strengt tatt ikke mer enn en skolisse, pr. liggeunderlag.
Og vi var jo på øvelse, langt fra depot osv.
Så jeg bare tok en skolisse, fra to liggeunderlag.
Så kunne jeg bruke støvla igjen.
Men, jeg ble jo litt sånn knytt da, eller sjokka, av å nesten ha tent fyr på teltet.
Men jeg tror det kan ha vært noe ‘lurifaks’, fra han som hadde fyringsvakt før meg.
Hvorfor hadde ikke han fylt på parafin?
Det er vel ikke så snilt å bare gi fra seg en nesten tom primus.
Og uten vann og lykt.
Nei, dette lukter ‘mafian’-plott, når jeg tenker tilbake på det.
Har disse jeger-befala nå høye stillinger i forsvaret, og ‘mafian’-tuller med meg derfra.
Var dette linket til min mormor, Ingeborg Ribsskog, og noe danske nettverk kanskje, siden han ene sersjanten var fra Sandefjord, like ved Larvik/Nevlunghavn/Stavern, hvor mormora mi var som i noe slags frimurer-greier, eller noe, vil jeg si.
Hvorfor ville de jeger-befala ha oss til å verve oss?
Var det bestemor Ingeborg, som ville at hennes nettverk, (johanitterordenen?), skulle ha kontroll på meg, pga. dokumentene etter Didrik Galtrup Gjedde Nyholm og Anders Gjedde Nyholm, f.eks?
At bestemor Ingeborg, ville tulle med meg hele livet, pga. noe som stod der?
Hva vet jeg.
Vi får se.
Bare noe jeg tenkte på.
PS 3.
Og på ferja over Trondheims-fjorden, (eller hva det heter der).
Så spurte jeg han andre jeger-befalet, (ikke han russeren, men en mørkhåra, litt lav vel).
Om han gadd å låne meg noen penger, (siden jeg var blakk, noe jeg sjelden var).
For dem hadde liksom hatt en kameratslig tone, mot oss andre, på det ‘rare’ laget, under den øvelsen.
Men det gadd han ikke, å låne meg noen penger.
Så den kameratslige tonen, fra de jeger-befala, den var nok bare påtatt, vil jeg si.
Så sånn var nok det.
Bare noe jeg kom på.
-
PS.
En ting jeg tenker på, når jeg ser dette søket.
Det er det, at når man skal sende e-post til Rema/Reitan-gruppen, så blir man bedt om å sende det til et litt rart firma vel, som heter ‘Gladengen Drift’.
Men man ser jo her, at Reitan-gruppen har egen kontorfunksjon, hvor de sitter og googler butikkfolk, osv.
Og jeg har ikke fått svar, på en klage jeg sendte, på Rema, til det firmaet da, som heter Gladengen Drift.
Så jeg synes at det kanskje er noe litt ‘Lidl-aktig’, over organisasjonen til Rema.
De har liksom ‘outsourcet’ kontorfunksjonen, virker det som.
Men samtidig har de også et ‘ordentlig’ kontor.
Men kundene får ikke lov å klage til det ordentlige kontoret.
Det blir litt som Lidl, synes jeg, i min bok.
Jeg har gitt mye tyn til ICA.
(Det ligger kanskje litt i ryggmargsrefleksen min, siden de er svenske.
(Selv om det meste jo er enkeltepisoder, som jeg har gitt tyn til Rimi om, på bloggen, som ikke har noe med hvilket land som eier firmaet, å gjøre).
Men er Reitan noe bedre?
Hva vet jeg).
Jeg synes det begynner å bli en del, som jeg har funnet ut, om Rema nå.
– Det var problemer, som jeg fikk, på Rema Furuset, i 1993, da Helene og Carmen, tidligere kassasjefer, fra Matland/OBS Triaden, jobba der.
Og jeg fikk en Pizza Grandiosa, som var ‘hjemmelaget’, vil jeg si, med noe kjøtt som lukta vondt på.
Dette var nok noe ‘mafian’-plott, vil jeg si.
Så sånn var nok det.
For hu Helene reagerte på det, når hu satt i kassa, at jeg kjøpte Grandiosa hver dag.
Og så blir det tull med den ene Grandiosaen.
Da er det no gæernt, mener jeg.
Så sånn er det.
Mer da.
Jo, hu assistenten Hilde, fra Haugerud-området, som jobba på Rimi Nylænde, i 1994, før hu begynte som assisterende butikksjef, i Rema.
Hun tok med seg Rimi’s hemmelige varebok, da hun skifta fra Rimi til Rema, husker jeg.
Så sånn var det.
Med butikksjef på Rimi Nylænde, Elisabeth Falkenbergs velsignelse, husker jeg.
Men men.
Og nå også dette, med at Rema har to kontor, og at kundene må klage til et ‘liksom-kontor’ de har, (Gladengen Drift).
Jeg synes dette begynner å bli litt mye.
Nesten som Lidl kanskje?
Eller tar jeg feil?
Vi får se.
Bare noe jeg tenkte på.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Google Mail – Anmeldelse av trussel på internett

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Anmeldelse av trussel på internett
PS.
Her er e-brevet:







