johncons
  • Det jeg tenker nå, er at jeg kanskje har opplevd så mye tull i Norge, (noe som bare fortsetter), fordi norsk etterettning etc., er sure på meg, pga. at mine danske slektninger, på en eller annen måte, har sørget for at Holger baron Adeler, ikke fikk noen etterkommere.

    Og det er et problematisk navn, Adeler.

    (Selv om det er etter Cort Adeler).

    For, disse Adeler, de rømte jo fra Norge og til Danmark, fordi de hadde problemer rundt noe tømmerfløting, i Telemark.

    At skogeierne i Telemark, gjorde opprør mot Adeler-familien, som eide rettighetene til kjøp av tømmer, for Grenlands-vassdraget da, var det vel.

    Så medlemmene av Adeler-familien, som vel var adelige allerede da, måtte rømme til Danmark, hvor flere av de ble baroner da.

    Og den siste gjenlevende, var vel han Holger baron Adeler da, som døde i København, barnløs, i 1979, og som var gift med min oldemors søster, som het Magna Nyholm.

    (Nyholm er en kjent dansk generalfamilie, fra København vel).

    Men jeg skal prøve å finne fler av mine slektninger i Danmark.

    Annet enn min avdøde mormors nevøer, Steffen og Thomas Heegaard, for de svarer ikke på e-post.

    Men disse er sønner av Anker Heegaard, som var min mormors bror.

    Men min mormor hadde også en annen bror, Louis Heegaard.

    Og han har vel også etterkommere.

    Kanksje disse vet mer om hva som skjedde med Holger baron Adeler?

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog







  • Google Mail – Mulighet for å endre etternavn til Ribsskog-Adeler?







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Mulighet for å endre etternavn til Ribsskog-Adeler?





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Mar 27, 2010 at 9:43 AM





    To:

    skattost@skatteetaten.no



    Hei,

    jeg heter Erik Ribsskog, men min oldemors søster, var gift med den siste baron Adeler, etter Cort Adeler.
    Så hun het altså Magna Adeler, f. Nyholm, i Danmark, og var gift med Holger baron Adeler, i Danmark.

    Så flyttet min mormor til Norge og giftet seg med min morfar, og ble norsk statsborger.
    Så arvet hun Holger og Magna Adeler, rundt 1980, og denne arven ble av min morfar satt inn i min mors hus i Larvik.

    Disse, (Magna og Holger Adeler), døde barnløse.
    Og det kanskje det er min danske slekt, som ikke likte nordmenn og sørget for?
    Hva vet jeg.
    Men kanskje navnet kunne blitt bevart i Norge?

    Jeg vil gjerne med dette søke om å bytte etternavn fra Ribsskog til Ribsskog-Adeler.
    En tysk familie, som også var i slekt med Adeler, gjennom inngifte, gjorde det samme, og heter ny Zytphen-Adeler.

    Så jeg synes det hadde vært bra hvis ihverfall Adeler navnet kunne leve videre i Norge og.
    For selv om de klarte å viske ut slekten, så er det bedre å beholde navnet, enn ingenting, mener jeg.

    Så jeg håper dette er i orden!
    Mvh.

    Erik Ribsskog















  • rimier jobbet som leder på

    PS.

    Jeg lagde en Facebook-gruppe for CC Storkjøp i Drammen også, siden den butikken lå ganske nærme Berger, hvor jeg vokste opp.

    (Selv om jeg bare jobbet deltid der.

    Men det så ikke ut som at noen andre har laget en Facebook-gruppe for CC Storkjøp):

    cc storkjøp

  • Dette lukter Kanari-Fansen, synes jeg litt nå.

    Og Glenn Hesler, (tysk illuminist?).

    Jeg skal finne mer om dette.

    For de tuller med meg, fordi jeg er litt sånn hobbysupporter av Vålerenga, og har de som mitt syvende lag kanskje, etter Everton, Berger, Norge, Fram, Larvik Turn og England.

    Noe sånt.

    For Glenn Hesler, (fra Skjetten), han fikk meg til å begynne å spille fotball med en gjeng av min tremenning Øystein Andersen sine kamerater.

    Tom og Thorstein m.fl., og noen folk fra OBS Triaden, hvor jeg jobbet på begynnelsen av 90-tallet.

    Vi spilte først på Ellingsrud, som jo er like ved Ellingsrudåsen, hvor jeg og Glenn bodde, (på Ungbo).

    Og seinere på Åråsen, på en treningsbane der, på søndager.

    Jeg var med noen søndager, og pleide å sitte på med Glenn Hesler, eller kjøre selv, når jeg hadde bil.

    Men de reagerte fælt, når Glenn fortalte dem, at jeg holdt med Vålerenga.

    Da trodde de visst at jeg holdt med Vålerenga, på samme måte som de holdt med Lillestrøm.

    Men det er ikke riktig.

    Vålerenga var kanskje mitt syvende lag, eller noe, som jeg tilfeldigvis hadde begynt å holde med.

    Fordi de var kjent som et kult lag, med ‘boheme-fotball’, osv., da jeg vokste opp.

    Men men.

    Og de har vel rødt, hvitt og blått, det samme som Norge.

    Men men.

    Men jeg har aldri vært noe ‘hard-core’ Vålerenga-supporter.

    Jeg har kun vært på Vålerenga-kamper, da de spilte på Bislett, og jeg fikk gratis-billetter, siden jeg var tippeansvarlig, på Rimi Bjørndal, og Norsk Tipping sponset Tippeligaen.

    Så jeg fikk de billigste billettene gratis, (to stykker), i svingen ved bortefansen.

    Søndre sving vel, på gamle Bislett.

    Noe sånt.

    Så sånn var det.

    For Bislett var jo like ved siden av St. Hanshaugen, hvor jeg bodde.

    Så jeg behøvde bare å gå i fem minutter, så var jeg på Bislett stadion.

    Og det var jo artig for meg, som var ungkar, og som ikke hadde noe spesielt å gjøre på søndagene.

    Så jeg så 5-10 vålerenga-kamper, på Bislett, blant annet Drillos første kamp som trener for Vålerenga.

    Og jeg så John Carew score et par mål.

    Selv om Vålerenga ikke var så gode på den tida, og tapte stort mot både Rosenborg og Lillestrøm, husker jeg.

    Så sånn var det.

    Men jeg gikk dit mest for underholdningen og fotballinteressen, og fordi de spilte på Bislett stadion, som var et veldig kjent stadion, sin skyld.

    Bislett stadion, (det gamle), var vel noe av det norskeste vi hadde, med skøyteløp, på 50 og 60-tallet osv.

    Men men.

    Så det var ikke bare pga. Vålerenga at jeg gikk å så de kampene.

    Hvis Skeid hadde vært Oslos beste lag, og spilt på Bislett, så hadde jeg sikkert gått for å se på de og.

    Ihvertfall noen ganger.

    Jeg måtte liksom få brukt det gratis-kortet jeg hadde fra Norsk Tipping, tenkte jeg.

    Men hvis jeg ikke hadde hatt det kommisjonærkortet, så hadde jeg nok ikke gått på Bislett, for å se Tippeliga-kamper.

    For jeg syntes ikke at det var verdt 150 kroner.

    Så mye penger hadde jeg ikke, og så Vålerenga og Tippeliga-fans, var jeg ikke.

    Men det var litt gjevt å ha det kommisjonærkortet fra Norsk Tipping da, syntes jeg.

    Men men.

    PS.

    Her er mer om at det er supportersplid i Lillestrøm, så det er tydelig at det er noe som foregår i miljøet rundt Tom, butikksjef på Kiwi, Waldemar Thranes gate, i Oslo, osv., som er fanatisk Kanari-fan, og som arrangerte de fotballtreningene, som Glenn Hesler dro meg med på, på Ellingsrud og Åråsen:

    supportersplid hos Lillestrøm

    http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article164601.ece

    PS 2.

    Er det Ultras Felt C, som tuller med meg, lurer jeg nå.

    Eller er det Kanari-fansen?

    Hvem vet.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 3.

    Jeg sendte en e-post til Ultras Felt C:







    Google Mail – Tom, butikksjef Kiwi, Waldemar Thranes gate i Oslo







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Tom, butikksjef Kiwi, Waldemar Thranes gate i Oslo





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Mar 27, 2010 at 12:31 AM





    To:

    kontakt@ultrasfeltc.net



    Hei,

    er Tom, som er butikksjef på Kiwi, i Waldemar Thranes gate i Oslo, med hos dere?

    Jeg kjenner han gjennom Øystein Andersen og Glenn Hesler, (førstnevnte er min tremenning).

    Jeg overhørte at han sa til en kollega at jeg var forfulgt av 'mafian', da jeg gikk forbi butikken hans, på vei fra jobb eller HiO IU, i 2004.

    Jeg tror Glenn Hesler har fått de gutta der, (som jeg trente fotball med før på Ellingsrud og Åråsen, med noen folk jeg har jobba med på OBS Triaden, og jeg og Glenn Hesler og søstra mi, bodde på Ungbo, på Ellingsrudåsen, og jeg kjente Tom gjennom Øystein Andersen, og har spilt sjakk mot Tom, (det ble remis).

    Jeg tror Glenn har fått dem til å tulle med meg, for jeg er noe slags hobbysupporter av Vålerenga, (men ikke noe hard-core fan, bare sånn fra 80-tallet, da jeg så på Sportsrevyen osv., på Berger i Svelvik, hvor jeg er fra).

    Så dem trodde kanskje at jeg var hard-core Vålerenga fan, for dem begynte å synge Kanari-sanger osv., da Glenn fortalte dem at jeg holdt med Vålerenga.
    Og jeg vet at Glenn Hesler, (fra Skjetten, som jeg mistenker er tysk illuminist, som tuller med blonde), har søkt på min PC, på St. Hanshaugen, en søndag han var på besøk, mens jeg var på Shell for å handle.

    Så kom jeg hjem, så hadde Glenn Hesler søkt på 'Chid porn', på Yahoo eller Lycos, i 1997, da internett gikk treigt, så han rakk ikke å få det vekk fra skjermen, da jeg kom inn døra, for modemet hang.

    Så han har kanskje fått Kanari-fansen til å tulle med meg, fordi han har prøvd å få de til å tro at jeg er pedo og holder med Vålerenga.
    Men dette må være noe med familien min, som også er i illuminati, mistenker jeg, min mormor er danskfødt, og er fra en falsk adelsfamilie, Gjedde, og de sørget for at Holger baron Adeler, (etter Cort Adeler), ikke fikk noen etterkommere mm., så den slekten døde ut.

    Og de tulla også, for Anders Gjedde Nyholm, min tippoldefar, var general i Danmark, øverstkommanderende general, før 2. verdenskrig.
    Og min oldefar, bodde samtidig et år i Tyrol, (en ved navn Heegaard, som mistet jernstøperiet i Frederiksværk), og ble agent for to tyske firma, like før krigen.

    Og vi vet hvordan det gikk med Danmark, i 2. verdenskrig, hvor lite motstand de gjorde mot tyskerne.
    Men men.
    En på Rimi Bjørndal hvor jeg jobbet, Mathias, holdt også med LSK, kanskje han er hos dere?

    Eller er han og Tom, butikksjef i Kiwi, hos Kanari-fansen.
    For det er noe alvorlig tull som foregår, så jeg prøver å finne ut om det er de som tuller.
    Mvh.

    Erik Ribsskog






  • Nå husker jeg at jeg syntes at lærerinna vi hadde i tredje klasse, på Torstrand skole, var så lite hyggelig mot meg.

    Og jeg har prøvd å komme på hva det kan ha kommet av.

    Det var to episoder som skjedde spesielt.

    Den ene var vel på slutten av andre klasse kanskje.

    Jeg gikk til skolen som vanlig.

    Gjennom Jegersborggate, og ned Herregårdsbakken, forbi fjellet hvor de skriver når de danske og norske kongene har vært i Larvik.

    Forbi Herregården, og det rare bedehuset, hvor jeg var med en gutt, som mora mi kjente, et par ganger, og hvor de talte i tunger.

    Og forbi fengselet.

    Så er det en hekk der, på grensen til skolegården.

    Også stod det en tredjeklassing, eller noe, og spærra inngangen til skolegården.

    Det var bare en smal inngang, i en hekk, eller mellom noen trær.

    Og han ville ikke la meg komme inn i skolegården, og inn til timen da.

    Og det var like før det ringte inn.

    Jeg var ikke så våken, og var litt på bånn kanskje, av en eller annen grunn.

    Mora mi var ganske streng så, og stefaren min også.

    Så jeg gikk bare hjem igjen.

    Og der var mora mi og bestefar Johannes, faren til mora mi.

    Og da kjørte bestefar Johannes meg ned til skolen, og prata med frøken og kanskje med rektor og, for alt hva jeg vet.

    (Johannes Ribsskog, var jo grandnevø av den kjente Bernhof Ribsskog, som hadde laget normalplanen for grunnskolen.

    Så de lærerne på Torstrand skole, de gikk jo nesten inn i sjokk, virka det som).

    I friminuttet, så skulle lærererne ha meg til å gå rundt med de, og leite etter han synderen da.

    Men de spurte om jeg ville bli med, (de turte ikke å beordre meg), men jeg sa nei.

    Dette var en streng skole, hvor man aldri fikk lov å sitte inne i friminuttet.

    (Vi måtte også stille opp på to rekker, før vi gikk inn i timen.

    Og hvis vi skulle gå til et annet klasserom, så måtte vi stille opp igjen, og marsjere på to rekker da.

    Og i 3. klasse, så var hu lærerinna så lite hyggelig mot meg, så jeg ble beordret av henne, til å gå bakerst, sammen med bråkmakerne, eller ‘bråkmakerne’, da.

    Eller de artige folka, som ikke tok den her kadaverdisplinen så alt for alvorlig.

    Enda i første klasse, på Østre Halsen skole, og i andre klasse, da vi hadde ei annen lærerinne, så var jeg den flinkeste i klassen, mer eller mindre, ihvertfall.

    Men vi fikk ny lærerinne i 3. klasse, og hu syntes jeg det virka som at gjorde meg til et mål, for lite hyggelig behandling.

    Så det var ikke akkurat med tungt hjerte at jeg flytta til faren min, et par måneder ut i tredje klasse.

    Jeg protesterte på den måten, at jeg ikke tømte hylla mi, bakerst i klasserommet, men lot alle Larvik-tingene ligge igjen der.

    Så fikk jeg heller nye ting på Berger skole.

    Så sånn var det.

    Så hvis noen så at det lå igjen ting etter meg, på Torstrand skole, så var det med vilje, for at jeg ville protestere mot hu nye lærerinna.

    Det var derfor jeg ikke sa fra til noen der om at jeg skulle bytte skole.

    Men jeg var hos min kamerat, i Larvik, Frode Kølner, på besøk, 17. mai, et og et halvt år etter at jeg byttet skole.

    Og da fikk jeg fri en dag før, på Berger.

    Og da var jeg med Frode Kølner på skolen, 16. mai, på Torstrand skole.

    Og da var jeg med den gamle klassen min en dag da.

    Men da hadde de vel fått tilbake hu gamle lærerinna igjen, fra 2. klasse, hvis jeg skjønte det riktig.

    Men jeg tulla visst litt for mye, for jeg var vant til Berger skole.

    For en av gutta fleipa så mye med meg, en som het Kai.

    Så skulle jeg tegne noe på tavla, så skreiv jeg at det var Kai.

    Og da fikk jeg kjeft av frøken da.

    Noe som vel ikke var noen overraskelse, siden dette tross alt var Torstrand skole, med streng disiplin.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på).

    Det var som i Danmark, tenker jeg.

    Skolen ligger jo i Kristian Fredriksvei.

    Og i dansketida, så ble jo Norge styrt fra Herregården mindre enn et steinkast fra skolen.

    Så det var kanskje noe dansk disiplin, som hang igjen i veggene der fra dansketida, eller hvor lenge det hadde vært skole der.

    Eller kanskje det var noe som hadde smittet over fra fengselet i nabobygningen.

    Hvem vet.

    Men han synderen da, han fant meg i friminuttet, og bønnfalt meg om å ikke si at til noen at det var han som var synderen da, som lærerne leita etter.

    Og jeg syntes det ble for mye sirkus og spetakkel.

    Så jeg sa ikke noe.

    Jeg hadde ikke trodd at bestefaren min skulle være hos mora mi.

    Mora mi hadde vel ikke lagd et så stort spetakkel ut av det.

    Men bestefaren min nevnte kanskje Bernhof Ribsskog og normalplanen for grunnskolen da, for rektor, eller noe.

    Hvem vet.

    Det ble ihverfall et skikkelig stort sirkus ut av det hele.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Den episoden, som jeg forklarte om ovenfor.

    Det kan ha vært en slags illuminati-test av meg, tenker jeg på nå.

    For det virka som for meg, husker jeg, at mora mi, mormora mi og morfaren min og søstra mi.

    At de satt opp sånne plott, eller stunt, (som onkel Martin sier), mot meg.

    I Nevlunghavn en gang, virka det sånn.

    De fikk søstra mi til å lure meg til å ta et sånt siv mot leppene, som gjør vondt, en gang jeg var nedfor av mas fra mormora og mora mi da.

    Og mormora mi hadde innprenta i meg, at jeg ikke skulle sladre da.

    Og jeg sladra ikke på søstra mi da.

    For jeg visste hvordan mormora mi var.

    Det var som om hu fant på grunner til å kjefte på meg.

    Og det på skolen, kan ha vært at hu brukte illuminati-nettverket sitt da.

    For å sjekke om jeg sladra.

    Men så kanskje de ble redde for meg.

    Siden jeg var for norsk, eller tøff, eller noe.

    Og kanskje det var derfor at de sendte meg til faren min, for å bo der.

    Hvem vet.

    Det var ihverfall noe jeg tenkte på som en mulighet nå da.

    Hvem vet.

    Vi får se.

    Så sånn er det.

  • mellomhagen østre halsen

    PS.

    I Mellomhagen der, ned mot Tjøllingveien, så var det noen unger som pleide å leke.

    Men de var som en mob altså.

    For vi leika sisten, og da var det noen unger som var ledere, og fortalte de andre ungene, hvem som skulle mobbes da.

    Og det var jeg og ei lyshåra jente.

    Vi ble mobba sånn at vi alltid fikk sisten, enda jeg var ikke av de treigeste ungene, men de andre ungene samarbeida da.

    Og i den moben så var også søstra mi, mener jeg at jeg husker, litt vagt, men jeg mener jeg husker det likevel.

    Og hu lyshåra jenta, hu ble så nedbrutt, av at hu alltid fikk sisten, at hu begynte å grine, husker jeg, mens vi lekte.

    Så jeg ville ikke leke mer med den gjengen som lekte ned mot Tjøllingveien der.

    For de var ikke noe snille.

    Men jeg tror at søstra mi leika med dem.

    Vi måtte si fra til mora vår, hvem vi skulle leke med, når vi gikk ut.

    Og da hang jeg mest for meg selv der da.

    Eller sykla rundt sammen med en annen gutt som nettopp hadde lært å sykle og da.

    Men jeg syntes det var greit å henge for meg selv.

    For hvis man ser i den forrige bloggposten, så ser man det, at da jeg var fire og fem år, så bodde vi i en øde hytte, ute i Brunlanes.

    Og der var det absolutt ingenting å gjøre.

    Ingen butikker, og det var ingen andre unger der, untatt meg og søstra mi.

    Bortsett fra en fra Nord-Norge, som flytta dit seinere.

    Men han sa ‘dokke’ hele tida.

    ‘Hvor bor dokke’.

    Så jeg likte ikke han.

    For jeg syntes det var som at han snakka om dukker.

    Og det var noe jente-greier, mente jeg.

    Så jeg hang ikke så mye med han.

    Jeg var mest vant til å gå litt rundt i skogen der for meg selv og sånn.

    Og vi tegna og sånn.

    Og jeg gikk ned til veien der og så, og sånn.

    Og hadde plater om Robin Hood osv.

    Pluss at jeg så på Plutti Plutti Pott, noe nisse-greier, på TV der, husker jeg.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

    Så det var ikke noe savn for meg, å være med i, eller bli erta av noe mob, i Mellomhagen.

    Men jeg lurer på om søstra mi ble ‘mob’, mens vi bodde der.

    Noe kommunistmob kanskje?

    Skreppestad-blokkene lå like ved, så det kan kanskje være at noen kommunist-unger dro opp til Mellomhagen derfra.

    Hva vet jeg.

    Noe var det nok ihvertfall.

    Så sånn var nok det.

    Bare noe jeg kom på.

    PS 2.

    Her er mer om dette:

    mellomhagen østre halsen mer om dette

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen