-
Google Mail – Responsible person/Fwd: [Ticket#2010010610016951] Complaint about the Norwegian Wikipedia/Fwd: Klage: Dette her er bare trakassering av meg. Med hils […]

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Responsible person/Fwd: [Ticket#2010010610016951] Complaint about the Norwegian Wikipedia/Fwd: Klage: Dette her er bare trakassering av meg. Med hils […]
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Thu, Feb 18, 2010 at 8:17 PM
To:
info@wikimedia.org
Hi,I was wondering, is there a person, who is responsible, for what's written on Wikipedia in Norwegian?(There is harassment and lies written about me there).The admins on Wikipedia in Norwegian, tells me that no person in Norway, are responsible for what's written there.Wikipedia collects a lot of money, each year, there should be a person who is responsible, for Wikipedia.Which person could I contact, that is responsible for what's written about me on Wikipedia?Yours sincerely,Erik Ribsskog———- Forwarded message ———-
From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>Date: 2010/2/18
Subject: Re: [Ticket#2010010610016951] Complaint about the Norwegian Wikipedia/Fwd: Klage: Dette her er bare trakassering av meg. Med hils […]
To: Wikipedia Info Team <info-no@wikipedia.org>Hei,
du kan vente deg en anmeldelse for trakassering.Du skriver at jeg har paranoia, det er ikke sant.Hele norsk Wikipedia er en vits, uten noen form for ansvarlige.Du vrir og vrenger på det jeg skriver.
Du oppfører deg som en kommunist i Stalins Russland, og sånn var det også da jeg ble bannet fra Wikipeida, det var noe som Stalins hemmelige politi kunne være stolte av.Jeg har vært på internett siden 1996, og har hele tiden hatt nettiquette, i bakhodet.
Wikipedia trakasserer folk, som bruker vanlig nettiquette og som er elite på internett, kan man si.Dere er gjennomkurrupte og en skam for landet.
Det er sånn at et sånt kommunist-aktig reir, det vil man helst ikke ha noe med å gjøre.Dere kunne hatt et styre som representerte Wikipedia utad.Dere har ingen person som er ansvarlig for Wikipedia, og som representerer Wikipedia utad.Nå står jeg utenfor Wikipedia, og ønsker å klage på ting som er skrevet på Wikipedia, og Wikipedia har bare en som er russ til neste år, som ikke har noe ansvar, som svarer meg.
Wikipedia skulle hatt en ansvarlig person, som kunne svare folk på en ordentlig måte.Så hadde folk sluppet dette pisspreiket fra folk som drømmer om plass i russestyret.Hvis du ser på det her som løst, så er vi uenige.Jeg får ta det oppover i systemet, med Wiki i Amerika.Wikipedia samler inn millioner i støtte årlig.Det må være noen som har en ansvarlig stiling i Wikipedia.
God bedring til Wiki Norge, dere kunne trengt en god skammekroken, etter å ha kommet med en slik svada som jeg har prøvd å lese meg gjennom nå.God bedring igjen, din uhøflige russe-aspirant!Erik Ribsskog
2010/2/18 Wikipedia Info Team <info-no@wikipedia.org>Hei, Erik, og takk for din e-post.02/16/2010 22:21 – Erik Ribsskog wrote:> Hei,
>
> igjen takk for svar!
>
> Jeg synes det høres merkelig ut at Wikipedia bokmål kan operere uten å ha en
> ansvarlig redaktør, eller et ansvarlig styre.
>
> Jeg synes ikke du eller andre hos Wikipedia tar trakassering alvorlig.
>
> Du nevner et tilfelle, men det har vært mange slike tilfeller hos dere, som
> ikke blir ryddet opp i.
>
> Jeg prøver å ta det opp på irc-kanalen deres, og da blir jeg bannet der.
>
> Jeg prøver å ta det opp på Wikipedia, og da blir jeg bannet der.
>
> Jeg mener at de tilfellene hvor jeg har blitt trakassert hos dere, og blitt
> utsatt for æreskrenkelser, ikke har blitt ryddet opp i.
>
> Ingen sanksjoner er innført mot de som har mobbet meg.
>
> Så dette synes jeg er alt for dårlig.
>
> Hva har du tenkt å gjøre med disse tingene:
>
> 1) Jeg er bannet fra Wikipedia bokmål, uten å ha gjort noe galt.
>
> 2) Jeg er bannet fra Wikipedias irc-kanal, uten å ha gjort noe galt.
>
> 3) Det har forekommet mange tilfeller av trakassering mot meg, på Wikipedia
> bokmål, som ikke har blitt ordnet opp i.
>
> F.eks. så bruker dere metoden bortforklaring, og sier at Flums, tok en
> 'practical joke' mot meg, når han sa at Orkla nektet meg å skrive på
> Wikipedia.
>
> Dette skrev han på leksikonet Wikipedia bokmål.
>
> Og jeg hadde aldri engang pratet med han.
>
> Og dette er personen som jeg har lest styrer Wikimedia Norge, deres
> uavhengige organisasjon.
>
> Ingen vilje vises fra dere til å ønske å rydde opp disse tingene.
>
> Jeg har også klage mot Harry Was, Kjetil Ree, og Jeblad, og Bombadill.
>
> Men ingen har f.eks. bannet eller degradert disse, enda det er åpenbart at
> de trakasserer meg åpenlyst.
>
> Har du noe forslag til hvordan man kan løse disse tingene jeg har nevnt nå?
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
Jeg forstår ikke hvorfor du mener at et nettsamfunn skal ha et styre. Hva slags
funksjon skulle de hatt? Jeg syntes tanken på et styre på Wikipedia er merkelig.
Det er umulig å gjennomgå alle redigeringer som blir gjort på wikipedia for å
godkjenne dem, og alle er ansvarlige for hva man selv gjør. Dersom det blir lagt
inn noe som bryter med lover og regler så er det totalt sett Wikimedia Foundation
som er ansvarlige.
Men slike lokale konflikter som dette blander dem seg ikke borti.
Du er blokkert fra å bidra til Wikipedia, og uønsket som bidragsyter på
prosjektet. Det virker ikke som om du klarer å samarbeide med andre bidragsytere,
og da jeg tidligere fjernet blokkeringen din med melding om at du måtte prøve å
holde deg unna konflikter du tidligere hadde vært part i. Du viste ingen vilje til
å følge den meldingen, samarbeide, eller arbeide i samsvar med prosjektets formål.
Derfor har jeg ingen planer om å gjøre endringer på blokkeringen av deg fra
wikipedia-prosjektet, og om jeg må vil jeg aktivt argumentere sterkt imot at noen
andre gjør det.
Det beste for Wikipedia er om du ikke bidrar. Dette er ikke en straff, men en
helhetsvurdering av hva som er det beste for prosjektet.
IRC-kanalen til Wikipedia er en annen historie. Den har ingen særlige regler og
retningslinjer, og jeg kjenner ikke spesielt til hvorfor du er bannet derfra. Jeg
har dog ingen planer om å endre på dette da du ikke er spesielt ønsket der, og det
ikke er spesielt skadelig for samarbeidet som foregår der at du ikke deltar.
At du ikke ønsker å tro på den forklaringen du har fått ang Flums utspill må nok
tilskrives din egen paranoia. Det at du ikke tror på den forandrer ikke fakta, og
jeg ser ingen konstruktiv måte å overbevise deg.
Flums er en del av styret til Wikimedia Norge, i år har han hatt rollen som
kasserer. Han er ikke den som styrer foreningen.
Jeg er ikke helt enig i det du sier, at vi ikke har ryddet opp. Vi har blokkert
deg, og med det har vi effektivt fjernet kilden for konflikten og tatt godt vare
på de bidragsyterne som samarbeider godt med alle andre og jobber for prosjektets
formål.
Det kan godt hende du syntes dette er feil, urettferdig eller på andre måter galt.
Du har ikke kommet med særlig tunge argumenter for å overbevise meg om dette, og
ettersom alle andre enn deg virker fornøyd med løsningen slik den er nå så ser jeg
på dette som løst.
Med vennlig hilsen,
Hans-Petter Fjeld
—
Wikipedia – http://no.wikipedia.org
—
NB: Alle e-post til denne adressa besvares av frivillige, og svar anses ikke som
offisielle uttalelser fra Wikimedia Foundation. For offisiell korrespondanse kan
du kontakte sideoperatørene på <http://www.
wikimediafoundation.org >.
-
Google Mail – Re: [Ticket#2010010610016951] Complaint about the Norwegian Wikipedia/Fwd: Klage: Dette her er bare trakassering av meg. Med hils […]

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Re: [Ticket#2010010610016951] Complaint about the Norwegian Wikipedia/Fwd: Klage: Dette her er bare trakassering av meg. Med hils […]
Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Thu, Feb 18, 2010 at 7:55 PM
To:
Wikipedia Info Team <info-no@wikipedia.org>
Hei,du kan vente deg en anmeldelse for trakassering.Du skriver at jeg har paranoia, det er ikke sant.Hele norsk Wikipedia er en vits, uten noen form for ansvarlige.Du vrir og vrenger på det jeg skriver.
Du oppfører deg som en kommunist i Stalins Russland, og sånn var det også da jeg ble bannet fra Wikipeida, det var noe som Stalins hemmelige politi kunne være stolte av.Jeg har vært på internett siden 1996, og har hele tiden hatt nettiquette, i bakhodet.
Wikipedia trakasserer folk, som bruker vanlig nettiquette og som er elite på internett, kan man si.Dere er gjennomkurrupte og en skam for landet.
Det er sånn at et sånt kommunist-aktig reir, det vil man helst ikke ha noe med å gjøre.Dere kunne hatt et styre som representerte Wikipedia utad.Dere har ingen person som er ansvarlig for Wikipedia, og som representerer Wikipedia utad.Nå står jeg utenfor Wikipedia, og ønsker å klage på ting som er skrevet på Wikipedia, og Wikipedia har bare en som er russ til neste år, som ikke har noe ansvar, som svarer meg.
Wikipedia skulle hatt en ansvarlig person, som kunne svare folk på en ordentlig måte.Så hadde folk sluppet dette pisspreiket fra folk som drømmer om plass i russestyret.Hvis du ser på det her som løst, så er vi uenige.Jeg får ta det oppover i systemet, med Wiki i Amerika.Wikipedia samler inn millioner i støtte årlig.Det må være noen som har en ansvarlig stiling i Wikipedia.
God bedring til Wiki Norge, dere kunne trengt en god skammekroken, etter å ha kommet med en slik svada som jeg har prøvd å lese meg gjennom nå.God bedring igjen, din uhøflige russe-aspirant!Erik Ribsskog2010/2/18 Wikipedia Info Team <info-no@wikipedia.org>Hei, Erik, og takk for din e-post.02/16/2010 22:21 – Erik Ribsskog wrote:> Hei,
>
> igjen takk for svar!
>
> Jeg synes det høres merkelig ut at Wikipedia bokmål kan operere uten å ha en
> ansvarlig redaktør, eller et ansvarlig styre.
>
> Jeg synes ikke du eller andre hos Wikipedia tar trakassering alvorlig.
>
> Du nevner et tilfelle, men det har vært mange slike tilfeller hos dere, som
> ikke blir ryddet opp i.
>
> Jeg prøver å ta det opp på irc-kanalen deres, og da blir jeg bannet der.
>
> Jeg prøver å ta det opp på Wikipedia, og da blir jeg bannet der.
>
> Jeg mener at de tilfellene hvor jeg har blitt trakassert hos dere, og blitt
> utsatt for æreskrenkelser, ikke har blitt ryddet opp i.
>
> Ingen sanksjoner er innført mot de som har mobbet meg.
>
> Så dette synes jeg er alt for dårlig.
>
> Hva har du tenkt å gjøre med disse tingene:
>
> 1) Jeg er bannet fra Wikipedia bokmål, uten å ha gjort noe galt.
>
> 2) Jeg er bannet fra Wikipedias irc-kanal, uten å ha gjort noe galt.
>
> 3) Det har forekommet mange tilfeller av trakassering mot meg, på Wikipedia
> bokmål, som ikke har blitt ordnet opp i.
>
> F.eks. så bruker dere metoden bortforklaring, og sier at Flums, tok en
> 'practical joke' mot meg, når han sa at Orkla nektet meg å skrive på
> Wikipedia.
>
> Dette skrev han på leksikonet Wikipedia bokmål.
>
> Og jeg hadde aldri engang pratet med han.
>
> Og dette er personen som jeg har lest styrer Wikimedia Norge, deres
> uavhengige organisasjon.
>
> Ingen vilje vises fra dere til å ønske å rydde opp disse tingene.
>
> Jeg har også klage mot Harry Was, Kjetil Ree, og Jeblad, og Bombadill.
>
> Men ingen har f.eks. bannet eller degradert disse, enda det er åpenbart at
> de trakasserer meg åpenlyst.
>
> Har du noe forslag til hvordan man kan løse disse tingene jeg har nevnt nå?
>
> Mvh.
>
> Erik Ribsskog
>
Jeg forstår ikke hvorfor du mener at et nettsamfunn skal ha et styre. Hva slags
funksjon skulle de hatt? Jeg syntes tanken på et styre på Wikipedia er merkelig.
Det er umulig å gjennomgå alle redigeringer som blir gjort på wikipedia for å
godkjenne dem, og alle er ansvarlige for hva man selv gjør. Dersom det blir lagt
inn noe som bryter med lover og regler så er det totalt sett Wikimedia Foundation
som er ansvarlige.
Men slike lokale konflikter som dette blander dem seg ikke borti.
Du er blokkert fra å bidra til Wikipedia, og uønsket som bidragsyter på
prosjektet. Det virker ikke som om du klarer å samarbeide med andre bidragsytere,
og da jeg tidligere fjernet blokkeringen din med melding om at du måtte prøve å
holde deg unna konflikter du tidligere hadde vært part i. Du viste ingen vilje til
å følge den meldingen, samarbeide, eller arbeide i samsvar med prosjektets formål.
Derfor har jeg ingen planer om å gjøre endringer på blokkeringen av deg fra
wikipedia-prosjektet, og om jeg må vil jeg aktivt argumentere sterkt imot at noen
andre gjør det.
Det beste for Wikipedia er om du ikke bidrar. Dette er ikke en straff, men en
helhetsvurdering av hva som er det beste for prosjektet.
IRC-kanalen til Wikipedia er en annen historie. Den har ingen særlige regler og
retningslinjer, og jeg kjenner ikke spesielt til hvorfor du er bannet derfra. Jeg
har dog ingen planer om å endre på dette da du ikke er spesielt ønsket der, og det
ikke er spesielt skadelig for samarbeidet som foregår der at du ikke deltar.
At du ikke ønsker å tro på den forklaringen du har fått ang Flums utspill må nok
tilskrives din egen paranoia. Det at du ikke tror på den forandrer ikke fakta, og
jeg ser ingen konstruktiv måte å overbevise deg.
Flums er en del av styret til Wikimedia Norge, i år har han hatt rollen som
kasserer. Han er ikke den som styrer foreningen.
Jeg er ikke helt enig i det du sier, at vi ikke har ryddet opp. Vi har blokkert
deg, og med det har vi effektivt fjernet kilden for konflikten og tatt godt vare
på de bidragsyterne som samarbeider godt med alle andre og jobber for prosjektets
formål.
Det kan godt hende du syntes dette er feil, urettferdig eller på andre måter galt.
Du har ikke kommet med særlig tunge argumenter for å overbevise meg om dette, og
ettersom alle andre enn deg virker fornøyd med løsningen slik den er nå så ser jeg
på dette som løst.
Med vennlig hilsen,
Hans-Petter Fjeld
—
Wikipedia – http://no.wikipedia.org
—
NB: Alle e-post til denne adressa besvares av frivillige, og svar anses ikke som
offisielle uttalelser fra Wikimedia Foundation. For offisiell korrespondanse kan
du kontakte sideoperatørene på <http://www.
wikimediafoundation.org >.
-
Google Mail – Team Leader LEP

Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>
Team Leader LEP
-
anbefalinger
19
Kenny E sa, i dag, kl 02.03:
RE: For to år flira folk da jeg prøvde meg på klassisk sprint
anbefalinger
13
Kenny E sa, i dag, kl 02.06:
RE: For to år flira folk da jeg prøvde meg på klassisk sprint
anbefalinger
3
Erik Ribsskog sa, i dag, kl 02.08:
RE: For to år flira folk da jeg prøvde meg på klassisk sprint
anbefalinger
12
Kenny E sa, i dag, kl 02.17:
RE: For to år flira folk da jeg prøvde meg på klassisk sprint
anbefalinger
2
Erik Ribsskog sa, i dag, kl 05.03:
RE: For to år flira folk da jeg prøvde meg på klassisk sprint
anbefalinger
7
Tommyb sa, i dag, kl 06.53:
RE: For to år flira folk da jeg prøvde meg på klassisk sprint
anbefalinger
0
Erik Ribsskog sa, 1 time og 2 minutter siden:
RE: For to år flira folk da jeg prøvde meg på klassisk sprint
anbefalinger
0
Erik Ribsskog sa, 58 minutter siden:
RE: For to år flira folk da jeg prøvde meg på klassisk sprint
anbefalinger
0
Erik Ribsskog sa, 26 minutter siden:
RE: For to år flira folk da jeg prøvde meg på klassisk sprint
anbefalinger
0
Erik Ribsskog sa, få sekunder siden:
RE: For to år flira folk da jeg prøvde meg på klassisk sprint
anbefalinger
0
Bjartleif Gudrulfsensa, i dag, kl 12.11:
RE: For to år flira folk da jeg prøvde meg på klassisk sprint
anbefalinger
0
Erik Ribsskog sa, 1 time og 3 minutter siden:
RE: For to år flira folk da jeg prøvde meg på klassisk sprint
anbefalinger
2
Erik Ribsskog sa, i dag, kl 02.15:
RE: For to år flira folk da jeg prøvde meg på klassisk sprint
anbefalinger
5
Ukjent sa, i dag, kl 06.11:
RE: For to år flira folk da jeg prøvde meg på klassisk sprint
anbefalinger
0
Erik Ribsskog sa, 51 minutter siden:
RE: For to år flira folk da jeg prøvde meg på klassisk sprint
anbefalinger
3
Bedreviteren sa, i dag, kl 06.42:
RE: For to år flira folk da jeg prøvde meg på klassisk sprint
anbefalinger
0
Erik Ribsskog sa, 47 minutter siden:
RE: For to år flira folk da jeg prøvde meg på klassisk sprint
anbefalinger
3
Bedreviteren sa, i dag, kl 06.41:
RE: For to år flira folk da jeg prøvde meg på klassisk sprint
anbefalinger
0
Erik Ribsskog sa, 53 minutter siden:
RE: For to år flira folk da jeg prøvde meg på klassisk sprint
-
Kan det som foregår, være på grunn av at min morfar, Johannes Ribsskog, var aktor i landssvikerprosessen, etter krigen?
Også nå tar nazistbarna hevn mot meg?
Og politiet er mye fascister, så de er på nazistenes side, og støtter disse.
Er det dette som foregår, lurer jeg.
Hvem vet.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
Erik Ribsskog sa, 4 timer og 2 minutter siden:
For to år flira folk da jeg prøvde meg på klassisk sprint
anbefalinger
5
Kenny E sa, 2 timer og 56 minutter siden:
RE: For to år flira folk da jeg prøvde meg på klassisk sprint
anbefalinger
1
Erik Ribsskog sa, 2 timer og 54 minutter siden:
RE: For to år flira folk da jeg prøvde meg på klassisk sprint
anbefalinger
4
Kenny E sa, 2 timer og 46 minutter siden:
RE: For to år flira folk da jeg prøvde meg på klassisk sprint
anbefalinger
0
Erik Ribsskog sa, få sekunder siden:
RE: For to år flira folk da jeg prøvde meg på klassisk sprint
anbefalinger
0
Erik Ribsskog sa, 2 timer og 47 minutter siden:
RE: For to år flira folk da jeg prøvde meg på klassisk sprint Valgt innlegg
-
Jeg jobba som butikksjef, på Rimi Nylænde, på Lambertseter, fra 1998 til år 2000.
Og der hadde jeg også jobbet meg opp i gradene, fra ekstrahjelp, til assisterende butikksjef, fra 1993 til 1996.
Så det var i den butikken jeg liksom gikk gradene innen butikkarbeid.
(Noe som gikk ganske tregt, men Rimi var liksom ikke plan A, så det ble egentlig mer som et blindspor, eller som en veldig treg karriære).
Og han Henning Sanne, han var ofte så yppen mot meg, samtidig som at jeg ikke kjente han så bra.
Jeg kjente han bare fra jobben.
Så sånn var det.
Og han bodde på Lambertseter, så han og broren Thomas, de trodde omtrent at de eide butikken, selv etter at de hadde slutta der.
Så sånn var det.
Henning slutta vel der i 1997, vil jeg tippe, mens jeg jobba på Rimi Bjørndal.
Men de etterfølgende årene, fra 1998 til år 2000, da jeg var butikksjef der, så kunne man ofte se han Henning, i kjelleren der, enda han hadde slutta der, noen år før.
I hvertfall ved 2-3 anledninger.
Og han stod der omtrent med stoppeklokka, hvis det var utsolgt for Pizza Grandiosa, og ble potte sur hvis man ikke løp til fryselageret, i marsjgang, men kjørte pizzaen på en tralle, og brukte noen sekunder ekstra da.
Han forlangte at Rimifolk skulle svette for kunden, vil jeg si.
Men jeg har lært at man skal ikke behøve å løpe og jobbe, det holder å gå og jobbe.
Men det er kanskje ulike teorier.
Det er mulig.
Så om han Henning Sanne er noe ‘mafian’, det ville vel egentlig ikke overraske meg.
Samt Lars som jobba der og hun Kristin, f.eks.
For hun Kristin, (som jobba der da hun var sånn 17 år), hun var der en gang, med to skikkelig tøffe og svære karer, som var minst ti år eldre enn henne vel.
Så om de var noe ‘mafian’?
Hvem vet.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
PS.
Det tenkte jeg på, når jeg var og trente nå.
Om de to tøffe kara, som hun Kristin hadde med seg i butikken en gang.
Om de kan ha hatt noe med den ransbølgen som var på Rimi Nylænde, å gjøre.
Hvem vet.
Det tenkte jeg ihvertfall såvidt på, da jeg var og trente nå, om det kan ha vært noen sammenheng der.
Hvem vet.
Vi får se.
PS 2.
Her er han Henning Sanne.
Jeg mener han gikk på kokkeskolen på Etterstad først, og så begynte han vel å studere til maskiningeniør.
Noe sånt.
Her er mer om dette:
-
PS.
Det var han George, som ville ha det sånn, at han kom for å hente leia.
Og jeg syntes det var greit, for hu Lorna på kontoret deres, er så hurpete.
(Hun prøver å freake meg ut, osv.).
Men hvis han ikke kan komme til avtalt tid, da må han jo ringe og si fra da.
Men det evner han ikke.
(Enda jeg har gitt han CV-en min, med telefonnumre og alt, en gang han var her mens jeg dreiv med noe jobbsøking).
Så det skal jeg ta opp med han neste gang.
Vi får se.
Mvh.
Erik Ribsskog
-
PS.
Her er mer om dette:
PS 2.
Her tror jeg det er best å ta vare på kvitteringa.
(Bare fleiper).
Her er mer om dette:





