johncons






  • Google Mail – Hjelp med lovproblem med Fylkesmannen i Vestfold







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Hjelp med lovproblem med Fylkesmannen i Vestfold





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Sat, Feb 6, 2010 at 12:26 PM





    To:

    postmottak@jus.uio.no



    Hei,

    jeg bor i England, (som flyktning fra noe 'mafian' som dere har i Oslo, og som jeg får Fri Rettshjelp mot fra FMOA).
    Og i sommer, så døde min mormor, som er fra en rik dansk familie, og min mor er død.

    Så jeg skulle ha arvet 1/9 av boet, (eller egentlig mer siden min mors søsken har fått forskudd på arv).
    Så søker jeg om advokat fra Fylkesmannen i Vestfold.
    Så sier de, at de ikke gir advokat i pengespørsmål.

    Men jeg mener at da bruker de nok feil paragraf.
    Pengespørsmål og arv av bo, dvs. malerier og papirer etter min tipp-oldefar osv, som min mormor har lovt meg, (han var en kjent general).

    Dette er ikke da ikke penger.
    Har dere noe juss-buss, eller noe lignende, som dere hadde tidligere, som kan hjelpe meg når Fylkesmennene og Fri Rettshjelp tuller?
    Mvh.

    Erik Ribsskog








  • Session Start: Fri Feb 05 07:02:22 2010
    Session Ident: #blablabla
    03[07:02] * Now talking in #blablabla
    01[07:03] -> *blablabot* op antevalente4545
    03[07:03] * blablabot sets mode: +o john_cons

    03[11:15] * Kumool (~jp@18.160.202.84.customer.cdi.no) has joined #blablabla
    03[13:58] * blablabot sets mode: +b *!~jp@18.160.202.84.customer.cdi.no

    03[13:58] * Kumool was kicked by john_cons (Kumool )
    03[14:22] * Marte- (~Marte-@cm-84.215.166.25.getinternet.no) has joined #blablabla

    [14:22] <Marte-> ØA skriver på spillegal nå
    03[14:23] * Marte- (~Marte-@cm-84.215.166.25.getinternet.no) has left #blablabla
    01[14:50] marte- No such nick/channel

    01[14:50] marte- End of /WHOIS list.






  • img303

    img304

    img305

    img306

    PS.

    Hun nevner to venninner, Viviann i London og ei i Manchester.

    Jeg tror hun Viviann er hun som hun kalte for Caroline, og som nok var under kontroll, mener jeg.

    Da de to besøkte meg på Abildsø, i 1990.

    Da de skulle på the Alarm-konsert.

    Hun Viviann/Caroline, (med lyst hår), hilste på vokalisten i the Alarm, husker jeg, lenge før konserten, på Majorstua, og ga han noe hun hadde brodert.

    Så sånn var det.

    Jeg skal se om jeg finner den anmeldelsen jeg sendte til politiet i Oslo.

    Så kan man se hvordan hu Siri Rognli Olsen, brukte hu Viviann/Caroline, i voldtekten av meg da.

    (Ikke fleip).

    Jeg tror at Caroline må ha vært slavenavnet hennes, eller noe.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Her er den anmeldelsen av den voldtekten, fra hu Siri Rognli Olsen, igjen:

    https://johncons-blogg.net/2008/09/anmeldelse-av-voldtekt-fra-siri-rognli.html

    PS 3.

    Hu Siri Rognli Olsen, hu prata om Jing og Jang, som jeg har skrevet om på bloggen tidligere.

    Og, jeg har skrevet om at min stebror, eller min fars samboers sønn, Viggo Snoghøj/Snowhill.

    (Min farmor spurte meg ofte hva han het, da jeg var sånn 10-11 år.

    ‘Hva heter han eldste sønn til Haldis igjen, er det Hugo?’

    Hun var nok illuminist, tror jeg, bestemor Ågot).

    Så sånn var nok det.

    Mer da.

    Jo, hun Siri Rognli Olsen, er nok også illuminist.

    Hun ville ha meg til å gjøre det samme som Viggo.

    Nemlig dra til USA og bo hos en rik dame der, (som mannlig au-pair, fortalte hun meg, på Abildsø, i 1990, at hun syntes jeg burde gjøre, for det var mange rike damer i New York osv., som ønsket å ha en ung gutt til å rydde leiligheten deres mens de var på jobb, mente hun).

    Kanskje noen i slekta til henne Siri Rognli Olsen, har vært i Amerika, sånn som mora til farmora mi, Bergit Tovsdatter Mogan, og begynt å jobbe for jødene, eller hvem det kan være, der borte, og bruker de norske som slaver, både på den ene og den andre og den tredje måten sikkert.

    Hva vet jeg.

    Jeg tror det er noe sånt som må foregå, ihvertfall.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    At Norge er en amerikansk bananrepublikk, har ofte blitt skrevet i aviser osv., i Norge.

    Men hva menes med det?

    Jo, den norske bananen er nok de pene, blonde menneskene, vil jeg si.

    Så sånn er nok det, hvis jeg skulle gjette.

    Så sånn er nok det.

    PS 4.

    De jentene fra Trondheim, de visste alt om når ‘roadisene’ og alt mulig til the Alarm, skulle komme da.

    Og de kjente noen frikete Oslo-gutter fra Kolbotn, eller noe, som spilte et botleg-opptak, av the Alarm da.

    Mens de venta på at bandet skulle dukke opp, utafor Chatau Neuf, heter det vel.

    Batteriene tok slutt på kassettspilleren, til de gutta fra Kolbotn, var det vel.

    Så jeg stakk og kjøpte batteriet for dem, siden jeg ikke var så ‘hard-core’ Alarm-fan.

    Selv om jeg visst godt hvem de var, og hadde digga dem litt, når dem var på TV, på 80-tallet, med videoer som ‘Where were you hiding’ og ‘the Stand’, osv.

    Så sånn var det.

    Hu Siri Rognli Olsen, eller venninna, sa til de gutta, at de måtte sette på noe annet, for kanskje de ikke likte at det var botleg.

    Så sånn var det.

    Jeg hørte at hu Viviann, het hu vel, prata med han vokalisten, Mike Peters, står det på nettet at han heter.

    Og han kjente henne fra før, skjønte jeg.

    Hu ga han noe greier hu hadde brodert selv, med noe the Alarm-logo motiv da, var det vel.

    Og hu klagde på at den siste videoen deres, så ut som en 7-up reklame, som hu sa.

    Da ble vel han Mike Peters litt mutt, sånn som jeg husker det.

    Men men.

    Bare noe jeg kom på.

    Jeg tok bilde av de gutta fra Kolbotn, (for dem), mens dem stod ved siden av han kule, mørkhåra gitaristen, som dem digga da.

    Jeg kjeda meg skikkelig der, så jeg tok en tur inn på Polithøyskolen, for å høre om fetteren min Ove hadde begynt å studere der, som han prata om.

    Men det var kanskje litt tidlig.

    Han gikk vel enda på videregående.

    Men det var så kjedelig der, så jeg måtte finne på noe.

    Jeg var også inne og så på Religionshøyskolen, eller hva den heter.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.







  • Google Mail – Klage til den danske ambassaden i Oslo/Fwd: Klage på halv-gal halv-fetter fra Klampenborg som tuller med norske statsborgere, (Ribsskog-familien)







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage til den danske ambassaden i Oslo/Fwd: Klage på halv-gal halv-fetter fra Klampenborg som tuller med norske statsborgere, (Ribsskog-familien)





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Feb 5, 2010 at 6:05 AM





    To:

    post@mfa.no



    Hei,

    jeg sendte den her til den danske ambassaden i Oslo, som en klage på en dansk slektning av min mormor.
    Men den skal vel egentlig gjennom UD, tenker jeg nå, for danskene de vil vel hjelpe sin statsborger, nemlig han halv-gale halv-fetteren i Klampenborg, og være så mye på hans side som de kan.

    Er det ikke slik det fungerer med statsborgerskap og utenrikstjenester osv., da?
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-

    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
    Date: 2010/2/5
    Subject: Klage på halv-gal halv-fetter fra Klampenborg som tuller med norske statsborgere, (Ribsskog-familien)

    To: oslamb@um.dk

    Hei,

    min danskfødte mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, døde i sommer.
    Jeg har nå gått gjennom hennes brev, fra de senere år, etter at jeg måtte flytte til England, etter at jeg overhørte at jeg var forfulgt av 'mafian', i Oslo, som jeg ikke kjenner til hvem er engang.

    Det viser seg at min mormor hadde en dansk tremenning i Klambenborg ved København, som pumpet henne for opplysninger og som nok har tullet med vår familie da, gjennom et nettverk, antagelig Johanitterordenen, eller noe.

    Min mormor hadde jo Anders Christensen Gjedde, fra Jylland, som tipp-oldefar, eier av Højriis slott.
    Men denne tremening i Klampenporg, skal ha pratet om en Christoffer Gjedde, som eier av Højriis, og med en tønne gull i kjelderen.

    Men en slik Christoffer Gjedde, finnes ikke, når man leser på dansk Wikipedia, om Højriis slott.
    Dessuten, så ga min mormor meg, i 2004, et sølv ølkrus, med en løve på lokket, visstnok fra 1710, som hun trodde at en Lauritz Gjedde Nyholm, hadde fått fra danskekongen.

    (Står det i min mormors testamente, hun hadde egentlig tenkt at min onkel Martin skulle arve kruset, stod det i testamentet).
    Men en slik Laurtiz Gjedde Nyholm finnes ikke.

    Dette må være hofjægermester og parlamentsmedlem fra Venstre, Lauritz Christian Nyholm.
    Han var riktignok gift med Maren Gjedde, men han kunne vel ikke bruke Gjedde-navnet til kona og svigerfaren?

    Har danskekongen tullet med Gjedde-familien gjennom denne L.C. Nyholm, og gitt han en tønne gull og en fin sølvkopp?
    Jeg ble forsøkt henrettet på min onkel Martins gård i 2005, så her er det noe som foregår.

    Holger baron Adeler var også gift med min mormors tante.
    Og de fikk ingen barn, så min mormor arvet.
    Men her er det folk i Danmark som har tullet med folk i/fra Norge, vil jeg si, og utslettet baron-slekter etter Cort Adeler osv., kan det virke som.

    Jeg sender med kopi av min mormors brev hvor hun nevner denne tønnen med gull, og sin 'halv-fetter' i Klampenborg, (som jeg gjerne vil klage på da, at han tullet med min mormor og oss andre i Ribsskog-familien), og to sider fra min mormors testamente, hvor hun nevner Adelers og denne såkalte 'Laurtz Gjedde Nyholm' da, som hennes danske familie må ha sprøytet ørene hennes fulle av løgn om, for han het egentlig L.C. Nyholm.

    Og jeg har også Johanitterordenen i slekta.
    Min far flyttet fra meg, da jeg var ni og et halvt år, etter at min mor hadde sendt meg til min far, da jeg var ni år.
    Han flyttet til en dame ved navn Haldis Humblen, og hun har slekt i Johanitterordenen, har jeg sett i Aftenpostens tekstarkiv.

    Hun har vært gift bl.a. med Søren Snoghøj, i Danmark, og har to barn med han, Jan og Viggo Snowhill, nå som gigolo i USA, ifølge min søster Pia Charlotte Ribsskog.
    Så dere kan kanskje kontakte bodybuilder Viggo, og høre om Pia sier sannheten, når hun sier at han er en fattig kar som er som en gigolo i USA.

    Haldis har også en datter med en Oddbjørn Humblen vel, fra Ålesund, og hun, Christell, ville ikke være med i bestemor Ingeborgs 70-års dag, på hotell Wasiloff vel, i Stavern, husker jeg, så hun var ikke som noen søster, av meg, vil jeg si, og Haldis var ikke som en mor.

    Jeg har anmeldt min far for omsorgssvikt, etter å ha flyttet fra meg, som niåring, men lensmannen i Svelvik insisterer på at jeg tar fly til Norge, for å levere anmeldelsen, men jeg er arbeidsledig flyktning fra noe 'mafian', i England, og har ikke råd til dette.

    (Dette var ved denne danske 'halv-fetterens' forrige besøk i Nevlunghavn vel, for han hadde visst vært der 25 år tidligere og, at jeg måtte flytte til faren min).
    Så jeg lurer på om dere kan finne ut hvem denne 'halv-gale' danske 'halv-fetteren' er, for å si det sånn.

    På forhånd takk for for eventuell hjelp!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.
    Her har jeg prøvd å tyde min mormors brev, i tilfelle dere ikke forstår håndskriften:

    PS. Pia er glad for sin nye og store leilighet.

    11 – 9 – 06

    Kjære Erik!

    I går reiste så min danske Tremenning (Halvfetter) med kone hjem.


    Jeg fortalte at mitt sølvkrus fra Højriis står i en bankbox i Oslo.

    Gudskjelov at du ikke har solgt det!!

    De fortalte at din tip-tip-oldefar som ejet Højriis engang hadde gitt en husmann en lussing, fordi han var for langsom med å ta av luen


    Sagnet lød, at denne Christoffer Gjedde hadde en tønne med gull i kelderen.

    Av nytt er at Martin har fått arbeide som alt-mulig-mann eller Vagtmester på Teiroheimen i Larvik, en statslig instistusjon for nervelidende mennesker.


    Han skal være der kl. 7 hver morgen.

    Martin har søkt flere plasser og han er lykkelig for dette arbeidet.

    Han har forklart Banken om sin økonomi og Banken er tilfreds med de avdrag Martin kan gi.


    Martin har ingen bil, den ti grete, så hverken Pia og Daniel eller Liv Kristin eller jeg kan besøkte Martin.

    Trist.


    Jeg vil bli glad for et livstegn fra deg!?

    Har arbeidet med min utstillling denne sommer og solgt 14 malerier.

    Ganske bra.

    Jeg har bare lave priser.

    Ha det!

    Bestemor, den slemme!





    4 attachments

    img282.jpg
    497K
    img283.jpg
    442K
    img139.jpg
    839K
    img140.jpg
    1014K






  • Session Time: Thu Feb 04 00:00:00 2010
    03[01:41] * n00biegur (c2132f04@194.19.47.4) has joined #blablabla
    [01:41] <n00biegur> noe liv her da?

    [01:43] <n00biegur> Ingen vÃ¥kne? 🙁
    [05:08] <n00biegur> kjeeedelig
    02[05:08] * n00biegur (c2132f04@194.19.47.4) Quit (Quit: http://chat.efnet.org )

    03[06:48] * jojinge (~Jo_Inge@ti0042a380-1565.bb.online.no) has joined #blablabla
    02[06:51] * Jo_Inge (~Jo_Inge@ti0042a380-1565.bb.online.no) Quit (Ping timeout: 264 seconds )

    03[06:51] * jojinge is now known as Jo_Inge
    03[11:08] * Marte- (~Marte-@cm-84.215.166.25.getinternet.no) has joined #blablabla

    03[12:24] * jojinge (~Jo_Inge@ti0042a380-1565.bb.online.no) has joined #blablabla
    02[12:33] * Jo_Inge (~Jo_Inge@ti0042a380-1565.bb.online.no) Quit (Read error 60: Operation timed out )

    03[12:40] * Kumool (~jp@104.80-202-190.nextgentel.com) has joined #blablabla
    03[13:19] * Moolers (~jp@104.80-202-190.nextgentel.com) has joined #blablabla

    02[13:21] * Kumool (~jp@104.80-202-190.nextgentel.com) Quit (Ping timeout: 492 seconds )
    03[15:05] * Buggz (~gnoh@69.84-49-5.nextgentel.com) has joined #blablabla

    03[15:06] * Buggz (~gnoh@69.84-49-5.nextgentel.com) has left #blablabla
    03[16:46] * moholt (~meok@pc109-140.ktv.no) has joined #blablabla

    02[16:58] * moholt (~meok@pc109-140.ktv.no) Quit (Ping timeout: 483 seconds )
    03[17:48] * moholt (~meok@pc109-140.ktv.no) has joined #blablabla

    [17:48] <moholt> yo yo yo
    [17:51] <Moolers> gangsta
    [17:55] <moholt> gangstamothafuckasindahouse
    [18:17] <Moolers> Lite aktivitet på ribsbloggen i dag, gitt.

    [18:44] <moholt> sikkert slektsforsking på gang
    02[21:44] * moholt (~meok@pc109-140.ktv.no) Quit
    03[22:38] * Kaboff (~kaboff@77.18.13.121.tmi.telenormobil.no) has joined #blablabla

    03[22:58] * Kaboff (~kaboff@77.18.13.121.tmi.telenormobil.no) has left #blablabla
    03[23:55] * Jo_Inge (~Jo_Inge@ti0042a380-1565.bb.online.no) has joined #blablabla

    02[23:58] * jojinge (~Jo_Inge@ti0042a380-1565.bb.online.no) Quit (Ping timeout: 264 seconds )
    03[23:58] * Jo_Inge is now known as jojinge

    Session Time: Fri Feb 05 00:00:00 2010
    02[00:12] * Moolers (~jp@104.80-202-190.nextgentel.com) Quit (De lyshårede vil seire! )
    03[01:33] * n00biegur (c2132f04@194.19.47.4) has joined #blablabla

    [01:33] <n00biegur> Hvorfor er det så mye sensur på bloggen din john_cons?
    01[01:34] <@john_cons> det er ikke så mye sensur, men det er mye overtramp. jeg holder bare en fast linje hvor jeg ikke tillater trakassering og personangrep mm

    01[01:34] <@john_cons> hvem er du forresten?
    [01:35] <n00biegur> Kristoffer
    01[01:35] <@john_cons> kristoffer hvem?
    [01:35] <n00biegur> Du kjenner meg ikke, men jeg følger med på bloggen din av og til

    01[01:35] <@john_cons> ok
    01[01:36] <@john_cons> har du noe med spillegal å gjøre?
    [01:36] <n00biegur> Vil helst ikke gÃ¥ ut med fullt navn, du legger jo opp alt av logger og sÃ¥nt pÃ¥ bloggen din. HÃ¥per du skjønner det 🙂

    [01:36] <n00biegur> Hva er spillegal?
    [01:36] <n00biegur> åh, de som har drevet med trakasering og sånt?
    01[01:36] <@john_cons> er du en snørris?
    01[01:36] <@john_cons> jeg vil ikke ha snørriser her

    [01:37] <n00biegur> snørris?
    01[01:37] <@john_cons> altså, hva jobber du med?
    [01:37] <n00biegur> Jobber med data og nettverk
    01[01:37] <@john_cons> åkey, hvor er du fra da

    01[01:37] <@john_cons> hvis det er lov å spørre
    [01:37] <n00biegur> Driver også litt med programmering og webutvikling på siden
    [01:38] <n00biegur> Født og oppvokst i Oslo

    01[01:38] <@john_cons> okey, hva betyr nicket ditt da
    01[01:38] <@john_cons> noobi-gurl?
    [01:38] <n00biegur> Skulle være n00bieguru, men efnet kutter nicket, så ble det bare sånn

    01[01:38] <@john_cons> ok guru ja
    01[01:39] <@john_cons> okey, så du har ikke noe med alle de spillegal folka som har vært her å gjøre altså?
    01[01:39] n00biegur is c2132f04@194.19.47.4 * [c2132f04] I <3 EFnet

    01[01:39] n00biegur on #blablabla
    01[01:39] n00biegur using chat.efnet.org slower traffic keep right
    01[01:39] n00biegur actually using host 194.19.47.4

    01[01:39] n00biegur End of /WHOIS list.
    [01:39] <n00biegur> Nei, kjenner ikke de
    01[01:40] <@john_cons> ok, du er ikke en gammel irc-traver heller ser jeg
    01[01:40] <@john_cons> du er bare på #blablabla

    [01:40] <n00biegur> Nja, var litt på efnet for mange år siden
    [01:40] <n00biegur> Når #quiz-show var populært og sånt
    01[01:41] <@john_cons> åkey
    01[01:41] <@john_cons> husker du meg derfra, eller var det etter at jeg dro til england?

    [01:41] <n00biegur> Nei, det var jo i 2002 eller no sånt
    01[01:41] <@john_cons> hvilket nick brukte du da forresten?
    [01:41] <n00biegur> kanskje enda lenger siden
    01[01:41] <@john_cons> jeg pleide å være op på quiz-show

    [01:42] <n00biegur> pleide å kalle meg "pineapple"
    01[01:42] <@john_cons> åja
    [01:42] <n00biegur> "slæng" for håndgranat. pleide å spille mye quake på den tiden, hehe

    01[01:42] <@john_cons> åkey
    01[01:43] <@john_cons> var det da jalemo og vimsa og de holdt på der?
    01[01:43] <@john_cons> eller var det da krystad om empen og de holdt på?

    01[01:43] <@john_cons> og
    [01:43] <n00biegur> Husker ikke helt hvem som var der, jeg var der bare for quizzen egentlig
    01[01:43] <@john_cons> åja ok
    01[01:44] <@john_cons> hvis man hang der mye så ble det jo litt sosialt og

    01[01:44] <@john_cons> at man huska hvem de andre var osv
    [01:44] <n00biegur> Ja, hehe
    01[01:44] <@john_cons> men jeg skjønner at hvis man bare var der litt, så husker man kanskje ikke det

    [01:44] <n00biegur> mange år siden vettu.. 8-9 år
    01[01:44] <@john_cons> så du er litt som en nerd du da?
    01[01:45] <@john_cons> åkey
    [01:45] <n00biegur> Ja, er nok det, hehe

    01[01:45] <@john_cons> åkey
    01[01:45] <@john_cons> bare fleiper
    [01:45] <n00biegur> Du også eller?
    01[01:45] <@john_cons> nja, jeg vet ikke
    [01:45] <n00biegur> Mener å huske du nevnte du hadde drevet med litt programmering og sånt for lenge siden

    01[01:45] <@john_cons> jeg jobba som butikksjef og var i heimevernet
    01[01:45] <@john_cons> ja, på 80-tallet så
    01[01:45] <@john_cons> da de første hjemmedatamaskinene kom

    01[01:46] <@john_cons> men det gjaldt vel nesten 50% av alle gutter på min alder
    01[01:46] <@john_cons> at det begynte å programmere litt i basic
    01[01:46] <@john_cons> selv om jeg kanskje tok det litt lenger

    [01:46] <n00biegur> Jupp, skulle ikke sluttet vettu, mye penger i programmering og utvikling nå
    01[01:46] <@john_cons> ettersom jeg var så mye aleine hjemme
    01[01:47] <@john_cons> nei, men jeg jeg lurte fælt på hva det var andre dreiv med da

    01[01:47] <@john_cons> ute på byen og sånn
    01[01:47] <@john_cons> så jeg brukte noen år på å prøve å finne ut det
    [01:47] <n00biegur> hehe, ja.. da jeg var ung ble nerder mobbet litt og sånt, men man ser jo nå hvem som tjener mye penger :-p

    01[01:48] <@john_cons> ja, det er mulig det
    [01:48] <n00biegur> Joda, men man kan jo dra på byen, feste og drive med sport og sånt selv om man er nerd
    [01:48] <n00biegur> var kanskje annerledes på 80-tallet

    01[01:48] <@john_cons> blir det ordentlig nerd da synes du?
    01[01:48] <@john_cons> hvis man driver med sport og sånn?
    [01:49] <n00biegur> tja, er vel en definisjonssak.. jeg syntes jeg er litt nerd, men jeg har dame, driver med sport og har et sosialliv forde

    01[01:49] <@john_cons> hva legger du i definisjonen nerd da?
    01[01:49] <@john_cons> det er kanskje et litt vagt begrep
    [01:50] <n00biegur> tja, en som driver veldig mye med en aktivitet.. en datanerd er f.eks. en som driver veldig mye med data og gjerne gjør kreative ting som programmering, utvikling, design, osv

    01[01:50] <@john_cons> ok, hvis jeg er en nerd, så er jeg en internett-nerd, i såfall
    01[01:51] <@john_cons> har ikke drevet særlig med programmering siden 80-tallet
    [01:51] <n00biegur> hehe

    01[01:51] <@john_cons> jeg har nesten ikke hatt noe penger
    [01:51] <n00biegur> men du hadde drevet litt med html og sånt?
    01[01:51] <@john_cons> nei, ikke før for et par-tre år siden

    01[01:51] <@john_cons> da jeg skulle lage design til johncons-blogg
    01[01:52] <@john_cons> men jeg lærte litt på nhi iu, fra 2002
    01[01:52] <@john_cons> altså, etter at jeg ble 18

    01[01:52] <@john_cons> så solgte faren min leiligheten min
    01[01:52] <@john_cons> så da stod jeg på bar bakke
    01[01:52] <@john_cons> uten at jeg fikk penger eller hjelp, fra hverken faren min eller moren min sin familie

    01[01:53] <@john_cons> så da måtte jeg begyne å fokusere på å jobbe, for å få penger til mat og husleie
    01[01:53] <@john_cons> så da har jeg jobbet mye i matbutikk
    [01:53] <n00biegur> Jepp, burde drevet med php og mysql også du vettu.. som driver så mye med bloggen og sånt

    01[01:54] <@john_cons> hvis man skal være nerd, så må man nesten ha foreldre å bo hos eller som betaler husleia, vil jeg si
    01[01:54] <@john_cons> ja, altså, jeg synes det er så mye å lese om på internett osv

    01[01:54] <@john_cons> jeg synes det er artigere å chatte og sånn på internett
    01[01:55] <@john_cons> pluss at jeg har måttet jobbe mye på rimi
    01[01:55] <@john_cons> så jeg har liksom ikke hatt tid, til å drive å 'nerde' skikkelig

    01[01:55] <@john_cons> dvs. jeg har måttet legge programmering litt på hylla
    [01:55] <n00biegur> Joda, men det er jo pÃ¥ en mÃ¥te en investering i fremtiden sin. Man bruker noen timer pÃ¥ Ã¥ lære seg det, sÃ¥ kan man tjene penger pÃ¥ smÃ¥oppdrag underveis mens man lærer seg det 🙂

    [01:55] <n00biegur> Ja, men etter du flyttet til England har du vel hatt en del fri når du har vært arbeidsledig?
    01[01:56] <@john_cons> ja, men man skal jo ha kontroll i livet sitt først da

    01[01:56] <@john_cons> jeg har hatt forpliktelser, å stå opp for mine rettigheter
    01[01:56] <@john_cons> som tar mye tid
    01[01:56] <@john_cons> og man må liksom ha roen, når man driver med programmering

    01[01:56] <@john_cons> hvis man må tenke på den og den regningen, så får man liksom ikke roen
    [01:57] <n00biegur> Nei, er vel litt forskjellig fra person til person tror jeg. Når jeg gjør noe jeg syntes er gøy (f.eks. programmere) så glemmer jeg alt rundt meg og kun driver med det

    01[01:57] <@john_cons> ja
    01[01:57] <@john_cons> men jeg syntes at internett er artigere
    01[01:57] <@john_cons> hvis du skjønner hva jeg mener
    01[01:58] <@john_cons> da jeg begynte å programmere på 80-tallet, så hadde jeg ikke hørt om internett

    [01:58] <n00biegur> Joda, jeg skjønner det, men jeg ser også litt sånn på det at hva får man noe igjen. Om å lære seg programmering er litt kjedeligere, men man tjener penger på det etterhvert så velger jeg det fremfor å bare surfe.. eller driver mer med det hvertfall

    01[01:58] <@john_cons> joda, det er sant det
    01[01:58] <@john_cons> men man må liksom ha roen og sånn da
    01[01:59] <@john_cons> hvis det er mye i livet ditt, som gnager på deg, og du har dårlig råd og sånn

    [01:59] <n00biegur> NÃ¥r man gÃ¥r pÃ¥ skole er det morsommere Ã¥ feste og drikke og være sosial enn Ã¥ lese liksom, men da mÃ¥ man jo lese sÃ¥ man fullfører liksom 🙂
    [01:59] <n00biegur> Nei, sant

    01[01:59] <@john_cons> ja, men jeg hadde kamerater som kødda så mye med, så jeg havna i en depresjon
    [01:59] <n00biegur> Jeg er vel heldig sånn sett. Jeg har jo jobb og leilighet og grei inntekt, så har ikke så mye bekymringer

    01[01:59] <@john_cons> og faren min kødda med meg
    01[01:59] <@john_cons> og kona til husverten kødda med meg
    01[02:00] <@john_cons> jeg må si jeg ble angrepet under studietida

    01[02:00] <@john_cons> okey
    01[02:00] <@john_cons> da er det jo greit å være nerd da
    [02:00] <n00biegur> Ja
    01[02:02] <@john_cons> hva er det du vil her da?

    [02:03] <n00biegur> Ikke no spesielt egentlig. Bare så på bloggen din at du hadde en irc-kanal, så jeg tok turen innom for å hilse på
    01[02:04] <@john_cons> åkidoki
    01[02:04] <@john_cons> har du noe å bidra med da?

    [02:05] <n00biegur> Tja, rundt hva da tenker du? Jeg er jo sosial og hyggelig, sÃ¥ jeg bidrar med mitt nærvær 🙂
    01[02:05] <@john_cons> åkey, da var vi heldige
    [02:05] <n00biegur> hehe

    01[02:05] <@john_cons> takk takk
    01[02:06] <@john_cons> nerder er ikke bra sosialt selskap
    01[02:06] <@john_cons> de tenker bare på programmering de
    [02:06] <n00biegur> hehe, det er som sagt en definisjonssak. Syntes ikke man skal sette folk i bås så fort

    01[02:07] <@john_cons> hvorfor kaller du deg nerd da
    [02:08] <n00biegur> er vel bare vant til det, tenker ikke så mye over det
    [02:08] <n00biegur> men når jeg leser definisjonen på wikipedia så er jeg vel kanskje ikke nerd alikevel

    01[02:09] <@john_cons> også klager du på meg for at jeg ikke er nerd?
    [02:09] <n00biegur> nei, klager ikke
    01[02:09] <@john_cons> åkey bare chatter ja
    01[02:09] <@john_cons> jeg har en bloggpost i hue som jeg skal skrive

    01[02:09] <@john_cons> bbl
    [02:10] <n00biegur> Ok
    03[02:10] * john_cons is now known as jc_away
    [02:10] <n00biegur> Når du har tid så forklar gjerne hvor Noah kom inn i "bildet", jeg tror jeg gikk glipp av noe der (eller så skjønner jeg bare ikke helt :-).

    01[02:17] <@jc_away> noah kom jo inn i bildet mer arken
    03[02:17] * jc_away is now known as john_cons
    01[02:18] <@john_cons> bosporos-stredet ble oversvømmet
    01[02:18] <@john_cons> og folk der hvor svartehavet er nå, de måtte rømme

    01[02:18] <@john_cons> det var vel antagelig fra all isen som smeltet i norge og andre steder
    [02:19] <n00biegur> ahh, såklart
    01[02:21] <@john_cons> er du her bare for å plage?

    [02:24] <n00biegur> Nei
    [02:25] <n00biegur> Synes du jeg plager?
    01[02:28] <@john_cons> ja, jeg må si det, hvis jeg skal være ærlig
    01[02:28] <@john_cons> så siden vi snakker om is, så må jeg si du er på tynn is

    01[02:29] <@john_cons> jeg får kicke deg, så er advarselen offisiell
    03[02:29] * n00biegur was kicked by john_cons (n00biegur )
    03[02:29] * n00biegur (c2132f04@194.19.47.4) has joined #blablabla

    [02:29] <n00biegur> Ok, da beklager jeg. Jeg skal stikke og ikke forstyrre mer jeg.
    03[02:29] * n00biegur (c2132f04@194.19.47.4) has left #blablabla












  • Google Mail – Klage på halv-gal halv-fetter fra Klampenborg som tuller med norske statsborgere, (Ribsskog-familien)







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Klage på halv-gal halv-fetter fra Klampenborg som tuller med norske statsborgere, (Ribsskog-familien)





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Fri, Feb 5, 2010 at 3:35 AM





    To:

    oslamb@um.dk



    Hei,

    min danskfødte mormor, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, døde i sommer.
    Jeg har nå gått gjennom hennes brev, fra de senere år, etter at jeg måtte flytte til England, etter at jeg overhørte at jeg var forfulgt av 'mafian', i Oslo, som jeg ikke kjenner til hvem er engang.

    Det viser seg at min mormor hadde en dansk tremenning i Klambenborg ved København, som pumpet henne for opplysninger og som nok har tullet med vår familie da, gjennom et nettverk, antagelig Johanitterordenen, eller noe.

    Min mormor hadde jo Anders Christensen Gjedde, fra Jylland, som tipp-oldefar, eier av Højriis slott.
    Men denne tremening i Klampenporg, skal ha pratet om en Christoffer Gjedde, som eier av Højriis, og med en tønne gull i kjelderen.

    Men en slik Christoffer Gjedde, finnes ikke, når man leser på dansk Wikipedia, om Højriis slott.
    Dessuten, så ga min mormor meg, i 2004, et sølv ølkrus, med en løve på lokket, visstnok fra 1710, som hun trodde at en Lauritz Gjedde Nyholm, hadde fått fra danskekongen.

    (Står det i min mormors testamente, hun hadde egentlig tenkt at min onkel Martin skulle arve kruset, stod det i testamentet).
    Men en slik Laurtiz Gjedde Nyholm finnes ikke.

    Dette må være hofjægermester og parlamentsmedlem fra Venstre, Lauritz Christian Nyholm.
    Han var riktignok gift med Maren Gjedde, men han kunne vel ikke bruke Gjedde-navnet til kona og svigerfaren?

    Har danskekongen tullet med Gjedde-familien gjennom denne L.C. Nyholm, og gitt han en tønne gull og en fin sølvkopp?
    Jeg ble forsøkt henrettet på min onkel Martins gård i 2005, så her er det noe som foregår.

    Holger baron Adeler var også gift med min mormors tante.
    Og de fikk ingen barn, så min mormor arvet.
    Men her er det folk i Danmark som har tullet med folk i/fra Norge, vil jeg si, og utslettet baron-slekter etter Cort Adeler osv., kan det virke som.

    Jeg sender med kopi av min mormors brev hvor hun nevner denne tønnen med gull, og sin 'halv-fetter' i Klampenborg, (som jeg gjerne vil klage på da, at han tullet med min mormor og oss andre i Ribsskog-familien), og to sider fra min mormors testamente, hvor hun nevner Adelers og denne såkalte 'Laurtz Gjedde Nyholm' da, som hennes danske familie må ha sprøytet ørene hennes fulle av løgn om, for han het egentlig L.C. Nyholm.

    Og jeg har også Johanitterordenen i slekta.
    Min far flyttet fra meg, da jeg var ni og et halvt år, etter at min mor hadde sendt meg til min far, da jeg var ni år.
    Han flyttet til en dame ved navn Haldis Humblen, og hun har slekt i Johanitterordenen, har jeg sett i Aftenpostens tekstarkiv.

    Hun har vært gift bl.a. med Søren Snoghøj, i Danmark, og har to barn med han, Jan og Viggo Snowhill, nå som gigolo i USA, ifølge min søster Pia Charlotte Ribsskog.
    Så dere kan kanskje kontakte bodybuilder Viggo, og høre om Pia sier sannheten, når hun sier at han er en fattig kar som er som en gigolo i USA.

    Haldis har også en datter med en Oddbjørn Humblen vel, fra Ålesund, og hun, Christell, ville ikke være med i bestemor Ingeborgs 70-års dag, på hotell Wasiloff vel, i Stavern, husker jeg, så hun var ikke som noen søster, av meg, vil jeg si, og Haldis var ikke som en mor.

    Jeg har anmeldt min far for omsorgssvikt, etter å ha flyttet fra meg, som niåring, men lensmannen i Svelvik insisterer på at jeg tar fly til Norge, for å levere anmeldelsen, men jeg er arbeidsledig flyktning fra noe 'mafian', i England, og har ikke råd til dette.

    (Dette var ved denne danske 'halv-fetterens' forrige besøk i Nevlunghavn vel, for han hadde visst vært der 25 år tidligere og, at jeg måtte flytte til faren min).
    Så jeg lurer på om dere kan finne ut hvem denne 'halv-gale' danske 'halv-fetteren' er, for å si det sånn.

    På forhånd takk for for eventuell hjelp!
    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.
    Her har jeg prøvd å tyde min mormors brev, i tilfelle dere ikke forstår håndskriften:

    PS. Pia er glad for sin nye og store leilighet.

    11 – 9 – 06

    Kjære Erik!

    I går reiste så min danske Tremenning (Halvfetter) med kone hjem.


    Jeg fortalte at mitt sølvkrus fra Højriis står i en bankbox i Oslo.

    Gudskjelov at du ikke har solgt det!!

    De fortalte at din tip-tip-oldefar som ejet Højriis engang hadde gitt en husmann en lussing, fordi han var for langsom med å ta av luen


    Sagnet lød, at denne Christoffer Gjedde hadde en tønne med gull i kelderen.

    Av nytt er at Martin har fått arbeide som alt-mulig-mann eller Vagtmester på Teiroheimen i Larvik, en statslig instistusjon for nervelidende mennesker.


    Han skal være der kl. 7 hver morgen.

    Martin har søkt flere plasser og han er lykkelig for dette arbeidet.

    Han har forklart Banken om sin økonomi og Banken er tilfreds med de avdrag Martin kan gi.


    Martin har ingen bil, den ti grete, så hverken Pia og Daniel eller Liv Kristin eller jeg kan besøkte Martin.

    Trist.


    Jeg vil bli glad for et livstegn fra deg!?

    Har arbeidet med min utstillling denne sommer og solgt 14 malerier.

    Ganske bra.

    Jeg har bare lave priser.

    Ha det!

    Bestemor, den slemme!





    4 attachments

    img282.jpg
    497K
    img283.jpg
    442K
    img139.jpg
    839K
    img140.jpg
    1014K




    PS.

    Her er vedleggene:

    img282

    img283

    img139

    img140

  • Jeg tenkte nå på noe.

    Og det er at det virker som at bestemor Ingeborg har blitt tullet med, av sine danske slektninger.

    De ville ha henne til å tro at venstepolitikeren L.C. Nyholm, var adelig, i Gjedde-familien, (med en tønne gull, i slottet Højriis).

    Hm.

    Men jeg har lært, av å lese på internett, at L.C. Nyholm, var en politiker som giftet seg med Maren Gjedde.

    Og man kan da ikke kalle seg Gjedde, etter kona?

    Ihvertfall kunne man vel ikke gjøre det, for over 100 år siden?

    Her ligger det noe lurifaks begravet, mistenker jeg.

    Så her må jeg kanskje gjøre et eller annet mer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Jeg tror dette vises best, i min mormors brev, hvor hun nevner den tønna med gull.

    Jeg skal se om jeg finner det.

    Vi får se.

    PS 2.

    Her er det brevet igjen:

    img282

    img283

    PS.

    Jeg skal prøve å tyde det brevet:

    PS. Pia er glad for sin nye og store leilighet.

    11 – 9 – 06

    Kjære Erik!

    I går reiste så min danske Tremenning (Halvfetter) med kone hjem.

    Jeg fortalte at mitt sølvkrus fra Højriis står i en bankbox i Oslo.

    Gudskjelov at du ikke har solgt det!!

    De fortalte at din tip-tip-oldefar som ejet Højriis engang hadde gitt en husmann en lussing, fordi han var for langsom med å ta av luen

    Sagnet lød, at denne Christoffer Gjedde hadde en tønne med gull i kelderen.

    Av nytt er at Martin har fått arbeide som alt-mulig-mann eller Vagtmester på Teiroheimen i Larvik, en statslig instistusjon for nervelidende mennesker.

    Han skal være der kl. 7 hver morgen.

    Martin har søkt flere plasser og han er lykkelig for dette arbeidet.

    Han har forklart Banken om sin økonomi og Banken er tilfreds med de avdrag Martin kan gi.

    Martin har ingen bil, den ti grete, så hverken Pia og Daniel eller Liv Kristin eller jeg kan besøkte Martin.

    Trist.

    Jeg vil bli glad for et livstegn fra deg!?

    Har arbeidet med min utstillling denne sommer og solgt 14 malerier.

    Ganske bra.

    Jeg har bare lave priser.

    Ha det!

    Bestemor, den slemme!

    https://johncons-blogg.net/2010/02/enda-et-brev-fra-bestemor-ingeborg_7084.html

    PS 3.

    Så ser vi på dansk Wikipedia:

    Ejere af Højriis

    (1397-1413) Johan Skarpenberg
    (1413-1434) Børglum Kloster
    (1434-1436) Thomas Pedersen
    (1436-1440) Kjeld Pedersen
    (1440-1465) Børglum Kloster
    (1465-1490) Anders Nielsen Banner
    (1490-1510) Erik Andersen Banner
    (1510-1535) Erik Eriksen Banner
    (1535-1555) Jens Thmosen Sehested
    (1555-1579) Anne Maltesdatter Juel gift Sehested
    (1579-1592) Malte Jensen Sehested
    (1592-1612) Claus Maltesen Sehested
    (1612-1636) Anne Nielsdatter Lykke gift Sehested
    (1636-1657) Erik Juel
    (1657-1664) Niels Benzon
    (1664-1670) Mogens Iversen Kaas
    (1670-1690) Poul von Klingenberg
    (1690-1723) Poul von Klingenberg
    (1723-1755) Ulrikka Augusta von Speckhan gift von Klingenberg
    (1755) Poul von Klingenberg
    (1755-1769) Frederik Hauch
    (1769-1776) Albert Winding
    (1776-1778) Frederik Hauch
    (1778-1799) Didrik Galtrup
    (1799-1812) Maren Nielsdatter Kortbech gift Galtrup
    (1812-1836) Anders Gjedde
    (1836-1863) Didrik Galtrup Gjedde
    (1863-1865) Gertrud Kristine Nyborg gift Gjedde
    (1865-1918) Carl Louis August Steensen-Leth
    (1918-1922) C.M. Bay
    (1922) Jysk Landhypotekforening
    (1922) J.C. Breum
    (1922-1924) Carl Jensen
    (1924-1946) Alfred Jensen
    (1946-1950) Enke Fru Grethe Jensen
    (1950-1951) Marie Luise Clason gift von Schwerin
    (1951-1990) Marie Luise Clason / Woldemar von Schwerin
    (1990-1995) Vibeke von Schwerin / Iris von Schwerin
    (1995-) Vibeke von Schwerin / Ib Smith

    http://da.wikipedia.org/wiki/H%C3%B8jriis_Slot

    Ikke noe Christoffer Gjedde som eier av Højriis.

    Jeg tror jeg må konkludere med at han danske tremenningen til min nå avdøde bestemor, Ingeborg Ribsskog, fra Nevlunghavn.

    Han danske tremenningen hennes, fra Klambenborg ved København.

    Han må nok ha fortalt røverhistorier til bestemor Ingeborg.

    Så dette var nok ikke bra.

    Det virker som at bestemor Ingeborg har blitt sendt som en slags spion til Norge, for å tulle med Ribsskog-familien.

    Ved at hennes danske slektninger har spurt bestemor Ingeborg om den og den og ditt og datt da.

    Også har danskene brukt et spion-nettverk i Norge til å tulle med oss i Ribsskog-familien blant annet da.

    Johanitterordenen?

    Hvem vet.

    Vi får se.

    Fy filler’n sier ihvertfall jeg.

    Så sånn er det.

  • norge blir befolket

    PS.

    Men Noah, han var nok da mer en ‘snik’, enn en som fulgte hovedtrendene.

    For Noah var nok mørkhåra.

    Og trønderne var nok lyshåra.

    Og Noah, han havna jo i Yttre Enebakk.

    Og det ville vise seg å være langt inn i ‘lyshåra-land’.

    For, hvor stoppet isen?

    Jo, den stoppet i Svelvik.

    Det er derfor Svelvikstrømmen er Norges sterkeste strøm.

    Fordi isen lagde en morene av sand, som var nesten som en demning, men Svelvikstrømmen var der hvor Drammensfjorden kunne begynne å renne videre mot Oslofjorden da.

    Så grensa mellom lyshåra-land og mørkhåra-land.

    (For det kom jo mørkhåra folk sørfra, fra Danmark og Tyskland osv., selv om sikkert noen av disse kan ha vært lyshåra.

    Hvem vet).

    Men i hovedtrekkene, så vil jeg tippe at mørkhåra-land, det går opp til der isen stoppa.

    Og lyshåra-land, det går ned til der isen stoppa.

    Men hele Berger-sida, het jo Strømm.

    Og Berger og Svelvik var del av Hurum, som var trygt planta i lyshåra-land, siden Hurum ligger i Buskerud, som strekker seg et godt stykke nordover i landet.

    Mer da.

    Jo, men så ble det bygd fabrikker på Berger, av en nord-tysker, Jebsen.

    Så da havnet etterhvert Svelvik og Strømm kommune, i Vestfold, som nok må sies å være mørkhåra-land.

    (Siden det er sør for Svelvik-morena).

    Så sånn var nok det.

    Men, så bygde farfaren min, Strømm Trevareindustri, på Sand, i Svelvik.

    Og han var fra Hurum.

    Så da gikk nok grensa, mellom mørkhåra-land, og lyshåra-land, ved Strømm Trevare, (på nordsida av der Jensen Møbler er i dag.

    Det heter nå Berger Bilverksted, eller noe).

    Så sånn var det.

    Men, så var det sånn, at Bergeråsen ble bygget.

    Og da var det jeg og Christell og søstra mi, og Gry Stenberg, og Tom-Ivar Myrberg.

    Vi hadde en gjeng.

    Og vi hadde sør for Ulvikveien.

    Og fire av oss var lyshåra, og søstra mi er vel kanskje mørkhåra ja, hun sier hun har ‘musebrunt’ hår.

    Så sånn er det.

    Men men.

    Mer da.

    Jo så grensa mellom lyshåra-land og mørkhåra-land, i Norge, den går ca. øverst i S-svingen, på nedre, på Bergeråsen, vil jeg si.

    Så sånn er det.

    Men men.

    Så vi får se hva som skjer.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Man kan vel like gjerne kalle det grensa mellom norsk og kristne/religiøse.

    Nord for S-svingen, så er det norsk og ikke-kristne.

    Sør for S-svingen, så er det religiøst og med bedehus og sånn.

    Så sånn er det, ifølge sånn jeg kan forstå det, ihvertfall.

    Så sånn er det.

  • Nå har jo jeg funnet ut at jeg stammer fra Noah.

    Og jeg går vanligvis bra med dyr.

    Men jeg husker at Mette Holters venninne, fra Trøndelag, Victoria, hadde med en katt fra Trøndelag.

    Og den gikk jeg ikke bra overens med.

    Den freste og sånn.

    Så i Trøndelag, så stammer nok ikke kattene fra arken, vil jeg si.

    Bare noe jeg kom på.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Og jeg merker også at jeg reagerer på pene, lyshårede damer.

    Så jeg tror at Noah må ha sett en pen, lyshåret dame, når arken strandet.

    Og blitt veldig positivt overrasket, over at det også bodde andre mennesker der arken strandet.

    Noe sånt.

    Jenter fra Vestlandet var nok ikke på arken, for å si det sånn.

    De også driver og freser, omtrent nesten, sånn som Christell.

    Hun dreiv og klorte ihvertfall, da faren min ble sammen med mora hennes, og vi skulle kjøre noen steder med bilen, f.eks., så var det krangling og kloring og sånn, omtrent hver gang.

    Så hun minnet kanskje litt om den katta fra Trøndelag.

    Og hun hadde også en katt, Susi, som nok vel heller ikke var fra Østlandet.

    Hvis jeg skulle gjette.

    Men men.

    Mens ungene til Susi, som var halvt fra Østlandet, de gikk jeg vel bra med.

    De ble aldri sånn fresete og klorete/bitende, sånn som Susi og Christell.

    Så sånn var det.

    Bare noe jeg kom på.

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen