johncons
  • img271

    img272

    PS.

    Det her brevet skal jeg prøve å tyde:

    26 – 10 – 06

    Erik!

    Hvorfor er du sint, sur på meg.

    Jeg tenkte på deg i natt!

    Hvordan har du det i Liverpool. Trives du? Har du et godt sted å bo. Spiser du fornuftig?

    Altså, min danske familie fra Klampenborg, (tror jeg det skal være), nord for København, bodde 3 dager hos meg i mitt simple gjesteværelse.

    De var begeistret for Nevlunghavn.

    De var for 25 år siden hos Johannes og meg da vi bodde i det store hus.

    Jeg måtte forklare at mitt sølvkrus, fra Højriis på Mors, i Jylland, med min adelige oldeforeldres navn ‘Gjedde’, prentet i lokket, stod i en bankboks i Oslo!

    Av nytt:

    Martin er glad for sitt arbeide som vaktmester på Teireiheimen, (eller noe), fra 7 – 3 hver dag.

    Ellens datter Rahel Maria, din kusine, skal giftes i Buones Aires i Argentina med en mann Adres Caslolai, vært kærester i 2 år, han er grafiker, (noe) arbeids og opphold i Berlin.

    Du er også invitert til festen.

    Ellen og jeg skal dit.

    Jeg har selv tjent penger til det dyre fly ved min maleriutstilling.

    Festen skal være mellom jul og nyttår.

    Det er vel ikke så dyrt å fly fra England?

    Farvel.

    Ha det.

    din Bestemor

  • Photo 8427

    PS.

    Jeg fikk så mange brev fra bestemor Ingeborg, i 2005, da jeg bodde i Walton.

    Og jeg ble så stressa, for hu maste sånn om at jeg måtte sende tilbake det sølvkruset, fra 1700-tallet.

    Men jeg stolte ikke på søstra mi, og de andre i familien, for jeg ville ikke ha noen i den boden min, hvor jeg hadde HV-tinga mine osv.

    Så jeg leste bare noen få av de breva jeg fikk fra bestemor Ingeborg.

    Jeg skjønte ikke hva som foregikk, og hvorfor jeg ble forsøkt drept i Larvik.

    Og det gjør jeg fortsatt ikke.

    Men men.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS 2.

    Dette var et julekort, fra 2005.

    Her er hva det står:

    Julen 2005

    Kjære Erik

    Håper ikke at posten tar denne penge fra deg.

    Du kan gå i teater eller revy eller lign. for sedelen

    Har du hørt at Martin i siste uke plutselig reiste til Ellen.

    Martin orket ikke det stadige skjenderi og kritikk av Grete.

    Ja ja, jeg kan intet hjelpe.

    Den 23’de reiser jeg til Rahel i Berlin og der kommer Ellen

    Det blir ensomt for Pia og Daniel og din mann

    god jul!

    Bestemor

    PS 3.

    ‘Din mann’, det må være Pias samboer Negib, fra Etiopia.

    Bestemor må ha trodd at Pia traff Negib gjennom meg.

    Men nei, jeg har aldri kjent Negib.

    Så Pia traff nok Negib, på byen i Oslo, når hun var ute med venninner fra Røyken, Siv og Monika.

    Men bestemor skjønte vel ikke det at Oslo var stort, og at jeg bodde på Ellingsrudåsen, og at søstra mi bodde i sentrum, da hu flytta til Oslo, i 1991 vel.

    Så bestemor skjønte nok ikke helt hva som foregikk.

    Hun klandret jo også meg for at søstra mi fikk en farget sønn.

    Så her tror jeg søstra mi må ha fortalt noe løgner til bestemor Ingeborg, muligens.

    Om at hun traff sine afrikanske venner, gjennom meg, eller noe.

    Noe sånt.

    Så sånn er nok det.

    Bare noe jeg tenkte på.

    PS 4.

    Her er mer om dette:

    img267

    img268

    PS 5.

    Så ser man at hu skriver på konvolutten og, og maser om det her sølvkruset fra danskekongen da, fra 1720, til L.C. Nyholm, (som hu trodde het Lauritz Gjedde Nyholm, men het Laurtiz Christian, og var politiker for venstre og hofjægermester, som vel var noe militært da):

    img269

  • Det jeg tenker på nå, det er jo at det virker som at det skjedde en enorm issmelting, eller noe, på jorda, for noen tusen år siden.

    (Var det jordas gravitasjon, som byttet, slik man kan lese om noen steder, at skjer med noen hundre tusen års mellomrom?)

    Ihvertfall, så ble Middelhavet oversvømmet, og Svartehavet dannet.

    Folk som bodde der Svartehavet lå, måtte flykte.

    Vannet steg mer og mer for hvert år.

    En ark ble visst bygget av Noah.

    Og denne virker som å ha strandet i Ytre Enebakk, noen dager senere.

    Men men.

    Da havstanden lå 200 meter over dagens nivå.

    Fra Noah, så virker Karen Pedersdatter å stamme.

    Mor til Asbjørn og Helga Dørumsgaard, og mormor vel, til komponisten Arne Dørumsgaard, som både så ut og var som Noah, på den måten at han gikk veldig bra overens med dyr.

    Helga Dørumsgaard, hadde veldig mørkt hår, til å være norsk.

    Hun var halvt trøndersk, (faren var fra Oppdal), og mora var fra Enebakk da.

    Så jeg regner med at det var mora sin familie, som hadde mørkt hår.

    Og at Noah nok hadde mørkt hår, som vi kan se at folk nede i Tyrkia osv., har den dag i dag.

    Så sånn var nok det.

    Men hvor kom de blonde folka til Norge fra?

    Bodde de nord for isen, er min teori nå.

    Var det ikke så mye is i Trøndelag og Nordland, f.eks.

    Hm.

    Dette var et ‘mysteriums’ vil jeg si.

    Romerike, er jo et gammelt tradisjonelt distrikt.

    Rauma-stammen.

    Og de er nok etter Noah, vil jeg si.

    Fra nede ved svartehavet osv.

    Se på Lillestrøm, som kaller seg ‘Kanari(fugla)’.

    De er fra nede i syd der et sted.

    De bruker fargen svart (og gult).

    De er nok illuminister, dvs. djeveldyrkere, vil jeg si.

    Disse etter Noah, det vil nok si Rauma-stammen, som Romerike har sitt navn etter.

    Det kan det nok virke som, vil jeg si.

    Så det er nok derfor at onkel Martin er illuminist, det har han nok etter sine forfedre, (og mødre), Helga Dørumsgaard og Noah, vil jeg si.

    Så sånn er nok det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.

    Og disse her illumistene.

    De mørkhåra, etter Noah.

    De driver nok å tuller med de norske, eller blonde da.

    De som ikke er etter Noah da.

    For jeg husker at mora mi, (Karen Ribsskog).

    Hu sa, til en dame i Nevlunghavn, hos besteforeldrene mine, på 70-tallet, at de hadde også bodd i Nord-Norge.

    (Og gjort noe tull der da, antagelig).

    Så spurte hun andre, om det var så mange mørkhåra der da, må det vel ha vært.

    Og da husker jeg at mora mi sa, at det var mørkhåra folk, i Vesterålen, for det hadde visst vært noen spanjoler, som kom i land der, fra et skip som sank.

    I gamle dager.

    Så de her etter Noah og de, de har nok en illuminati-mafia, som tuller med vanlige, ‘tradisjonelle’, norske/blonde, vil jeg si.

    Så sånn er nok det.

    Sånn virker det ihvertfall for meg.

    Så vi får se hva som skjer.

    PS 2.

    Ytre Enebakk, ligger visst i Follo, og ikke i Skedsmo.

    (Grensen mellom Follo og Romerike, går visst midt i Enebakk kommune).

    Så det stemmer kanskje ikke at Rauma-folket var etter Noah da.

    Siden Ytre Enebakk, ikke engang ligger på Romerike.

    Men i Follo.

    (Hvor jeg har jobbet, (på Rimi Langhus), og min onkel Runar bor, i Son, og jobber som tannlege i Ås).

    Så kanskje dette med Noah har noe med Follo å gjøre da?

    Hm.

    Vi får se.

    Jeg får nok tenke mer på det her.

    Vi får se.







  • Google Mail – Til Kjell Asak/Fwd:







    Google Mail



    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>




    Til Kjell Asak/Fwd:





    Erik Ribsskog

    <eribsskog@gmail.com>





    Tue, Feb 2, 2010 at 5:15 PM





    To:

    the_unbeliever87@hotmail.com



    Hei,

    mange takk for brev om mine oldeforeldre, som jeg mottok i dag!
    Det var interessant å lese at min oldefar drev med birøkting, og hadde mange verv i herreded, som kasserer osv.

    Han var visst også religiøs, som man kunne lese, og som jeg også husker at min mormor sa, for et par år siden, før hun døde, at hans mor, Marta Marie Klemetsdatter Høstland, mor til de kjente tre Ribsskog-brødrene, var veldig religiøs og i indremisjonen, sånn at Johan Ribsskog såvidt fikk lov å gå på lærerskolen i Elverum.

    Men men.
    Du sendte med et fotografi av Asbjørn Dørumsgaard, før han dro til Amerika, i 1912.
    Men, kjøpte han seg gård der, vet du det, tilfeldigvis?

    Det kunne se ut som at min oldemor, Helga Dørumsgaard, hadde mørkt hår.
    Og da skjønner jeg hvorfor min onkel Martin har ravnsvart hår, og min mor hadde brunt hår, og min tante Ellen har lyst hår.
    Onkel Martin har nok arvet sitt svarte hår, fra hun Helga Dørumsgaard, vil jeg tippe på.
    Min morfar Johannes Ribsskog var jo barn av Helga og Johann, og var fetter av han komponisten, Arne Dørumsgaard.

    Og Asbjørn Dørumsgaard, skrev jo mange diktbøker, om Romerike.
    Det var vel fra moren, Karen Pedersdatter, at de arvet denne begeistringen for Østlandet, for faren var vel fra Oppdal i Trøndelag, mener jeg å ha lest.

    Jeg har sett at de har funnet steinalderfunn, fra noen av de tidligeste menneskene her i landet, som har strandet, ute i Ytre Enebakk, for mange hundre år siden, da vannstanden var 200 meter høyere enn nå.

    Har den slekta til hun Karen Pedersdatter, fra Fladeby, de må vel ha holdt til på Romerike en stund, siden sønnen hennes ble så begeistret for Romerike, enda faren var fra Oppdal i Trøndelag?
    Det var ihvertfall veldig artig å se bilde av mine oldeforeldre, dem kan jeg ikke huske å ha sett før.
    Det er mulig at det stod bilder av dem i stua til besteforeldrene mine, tidligere, da bestefar Johannes levde, men det var ikke sånn at dem visste oss fotoalbum, f.eks.

    Men men.
    Men det var veldig prisverdig gjort, å sende den informasjonen, og de bildene, av mine oldeforeldre, så jeg får si mange tusen takk for det.
    Så skal du få det firmerke tilbake, men dessverre med stempel.

    Men jeg skal sende noen andre frimerker og, og prøve å få tak i noen fler ustempla.
    Håper dette er i orden og igjen mange takk for hjelp, det var veldig snilt gjort!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    ———- Forwarded message ———-
    From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

    Date: 2010/1/22
    Subject: Re:
    To: Peter André Asak <the_unbeliever87@hotmail.com>

    Hei,

    takk for samtale nå.
    Det var artig å høre at Johan og Helga bygde hus, ute i Leirsund, selv om sønnen deres Øivin Ribsskog, og slekta hans har solgt det.

    Jeg visste ikke at Johan døde allerede i 1922.

    Du huska ikke så godt morfaren min Johannes, og trodde at det var han som var forstmann.
    Men det var broren som var det, så var Johannes rådmann, i Hadsel i Vesterålen, også var Øivin lensmann da.

    Du sa at det var riktig at Helga var søstra til Asbjørn Dørumsgaard, og at du skulle sende en kopi av et bilde, du hadde av han, fra før han dro til Amerika.
    (Jeg har ikke hørt det, at han dro til Amerika, men men).

    Kjente du Arne, som var sønn, til Peder Dørumsgaard?
    Han komponisten, som bodde i Italia?
    Du lurte på når Helga Dørumsgaard døde, og jeg husker at faren min sa det, at oldemora mi, døde når jeg var 3-4 år, så på begynnelsen av 70-tallet, var det nok.

    (Jeg tror det må ha vært henne, som faren min mente).
    Du sa at Helga ofte ba om hjelp til alt mulig, og at hun studerte engelsk, på eldrehjemmet, enda hun var nærmere 90 år osv.).

    Husker du forresten om det var sånn, at min oldemor led av tungsinn, som jeg mener å huske, at min mormor, Ingeborg Ribsskog, sa.
    Jeg sender med kopi av slektstre, som jeg jobber med.

    Visste du forresten at Johan Ribsskog, var bror av Bernhof Ribsskog, som var den som lagde normalplanen for folkeskolen, etter krigen?
    Og bror av Ole Konrad Ribsskog, ordfører i Trondheim, og leder av kirkekomiteen.

    Og tvillingbror av Adolf Ribsskog, som ble ordfører i Steinkjer, mener jeg det var.
    Så han Johan Ribsskog, må ha vært født i 1875, for da ble han Adolf født.
    Så hvis han døde i 1922, så ble han Johan Ribsskog bare 47 år.

    Og min morfar, Johannes Ribsskog, (som du bare kunne huske å ha møtt en gang vel), mistet da faren sin, da han var 9-10 år vel.
    På samme måte som med faren min, som flytta fra meg, og til en dame ved navn Haldis Humblen, da jeg var sånn 9-10 år.

    Men men.
    Jeg sender med kopi av slektstre, så kan man se at Johannes sin kone, Ingeborg Ribsskog f. Heegaard, var oldebarn av industriherren Anker Heegaard. Hun var tippoldebarn av Anders Christensen Gjedde, og oldebarn av Maren Gjedde. Gjedde er en gammel dansk/skånsk uradel-slekt.

    Hun var også niese av Magna Adeler f. Nyholm, som var gift med Holger baron Adeler.
    Og hun var barnebarn av den danske generalen Anders Gjedde Nyholm, og grandniese av dommer i den internasjonale domstol i Haag og Egypt, (og som har fått den franske æreslegionen mm. Og som egentlig skulle dømme mellom Danmark og Norge, om Grønnland, men som døde like før), Diderik Galtrup Gjedde Nyholm.

    Jeg skal også sende frimerker når jeg får mer av det, siden du pakker om frimerker, som folk sender Normisjon, og selger de videre, gjennom forhandler.
    Jeg tror jeg har noen danske frimerker her, for jeg bestilte en bok om Gjedde-familien.

    Og jeg har noen engelske, som er ustempla.
    Og jeg kan se om jeg får samla noen engelske frimerker, og norske også, hvis jeg får noen med posten.
    Vi får se.
    Igjen tusen takk for hjelp og fortsatt god helg, og beklager bryderiet!

    Mvh.

    Erik Ribsskog

    PS.
    Adressen min i England ja.
    Det er:
    Erik Ribsskog
    Flat 3
    5 Leather Lane
    Liverpool

    GB-L2 2AE
    Storbritannia
    2010/1/22 Peter André Asak <the_unbeliever87@hotmail.com>


    Til: Erik Ribsskog

    Rektor Helge Gundersen har overlevert meg ett brev fra deg datert 15 Januar 2010.

    Du ønsker opplysninger om Helga og Johan Ribsskog.

    Jeg hadde god kontakt med Helga fordi jeg har vært lærer og inspektør ved Asak Skole.

    Vennligst send meg din Postadresse så sender jeg noe stoff.

    Min Adresse er:

    Kjell Asak

    Branderudveien 125

    2015 Leirsund

    Tlf:63876567

    (har ingen email adresse, men du kan ringe evt)

    Vennlig hilsen Kjell


    Få nye Windows Live™ Messenger. Last ned her.





    2 attachments

    familie tre.JPG
    106K
    img139.jpg
    839K






  • 01[08:04] john_cons is ~vbeider@host86-130-149-78.range86-130.btcentralplus.com * Vegar Beider
    01[08:04] john_cons on #london #england +#elgolf @#blablabla

    01[08:04] john_cons using irc.inet.tele.dk Better than WoW
    01[08:04] john_cons actually using host 86.130.149.78
    01[08:04] john_cons End of /WHOIS list.

    01[08:05] -> *blablabot* op (sensurert)
    01[08:06] blablabot is 15262@server7.bouncer4you.de * 15262
    01[08:06] blablabot on @#blablabla

    01[08:06] blablabot using irc.inet.tele.dk Better than WoW
    01[08:06] blablabot actually using host 212.224.67.203
    01[08:06] blablabot End of /WHOIS list.

    02[08:15] * @blablabot (15262@server7.bouncer4you.de) Quit (Ping timeout: 3507 seconds )

    03[08:15] * CHANFIX (chanfix@services.int) has joined #blablabla
    03[08:15] * services.int sets mode: +o CHANFIX
    03[08:15] * CHANFIX sets mode: -bbbb *!*kaboff@*.18.66.76.tmi.telenormobil.no *!*sjanii@*.217.16.62.customer.cdi.no *!*eeee@*.217.16.62.customer.cdi.no Tjaden2!*jolkipolk@211.217.16.62.customer.cdi.no

    03[08:15] * CHANFIX sets mode: -bbbb *!*Underfrog@*.217.16.62.customer.cdi.no *!*JustinC@*.215.166.25.getinternet.no *!*bobo@*.80-202-190.nextgentel.com *!*ArkTor@*.insignal.net

    [08:15] <@CHANFIX> I only joined to remove modes.
    03[08:15] * @CHANFIX (chanfix@services.int) has left #blablabla
    Session Close: Tue Feb 02 08:19:18 2010

    Session Start: Tue Feb 02 08:19:21 2010
    Session Ident: #blablabla
    03[08:19] * Now talking in #blablabla
    03[08:19] * efnet.multiplay.co.uk sets mode: +nt

    03[08:24] * blablabot (15262@server7.bouncer4you.de) has joined #blablabla
    03[08:25] * cons is now known as johncons
    03[08:25] * johncons sets mode: +o blablabot

    03[08:40] * johncons is now known as john_cons
    03[09:47] * Kumool (~jon@104.80-202-190.nextgentel.com) has joined #blablabla
    03[10:22] * moholt (~meok@pc109-140.ktv.no) has joined #blablabla

    03[10:22] * moholt (~meok@pc109-140.ktv.no) has left #blablabla
    03[10:32] * moholt (~meok@pc109-140.ktv.no) has joined #blablabla

    01[10:55] <@john_cons> hva er det dykk vil i dag da?
    [10:56] <Kumool> Vi vil ha sol og fint vær!
    01[10:56] <@john_cons> dette her er ikke ikke værkanalen til tv2 vel

    [10:57] <Kumool> Jo, det er det!
    [10:58] <Kumool> Nei, først og fremst vil jeg ha frokost.
    [10:59] <moholt> er ikke dette værkanalen til tv2? er ikke john_cons eli kari gjengedal, da?

    [10:59] <moholt> lurt, igjen
    [11:00] <Kumool> Det var det jeg trodde også.
    [11:01] <moholt> hva vil du idag da, john_cons?
    01[11:02] <@john_cons> jeg driver og søker på jobb jeg

    01[11:02] <@john_cons> brb
    01[11:07] <@john_cons> hvordan går det i stjørdal da moholt?
    [11:07] <moholt> flott
    01[11:07] <@john_cons> okey, ikke dårlig

    01[11:07] <@john_cons> student eller?
    01[11:07] <@john_cons> yrkesaktiv
    01[11:09] <@john_cons> kanskje ikke så mye som skjer i stjørdal?
    [11:09] <moholt> brb

    01[11:10] <@john_cons> ok
    [11:11] <moholt> yrkesaktiv selvsagt
    [11:11] <moholt> det er jo jobb rundt hvert hjørne
    [11:11] <Kumool> Selv foretrekker jeg å snylte på staten.

    [11:12] <moholt> staten aka mafian
    01[11:12] <@john_cons> er det helligdag i stjørdal eller, siden du er her?
    01[11:12] <@john_cons> for å fleipe litt
    01[11:17] <@john_cons> jobb rundt hvert hjørne?

    01[11:17] <@john_cons> hvordan jobb er det det er rundt hvert hjørne da?
    01[11:18] <@john_cons> er du også fra stjørdal Kumool?
    [11:26] <Kumool> Nei, jeg bor langt nedafor barteland.

    01[11:30] <@john_cons> langt nedafor barteland ja
    01[11:31] <@john_cons> det blir vel
    01[11:31] <@john_cons> tja
    [11:31] <Kumool> Vel, jeg sa det i går.

    01[11:31] <@john_cons> vågå?
    01[11:31] <@john_cons> sa du det i går?
    01[11:31] <@john_cons> hm
    [11:31] <Kumool> Jepp.
    01[11:31] <@john_cons> åja

    [11:31] <Kumool> Vågå er ikke så langt nedenfor da.
    01[11:31] <@john_cons> det kan ikke jeg huske men
    01[11:31] <@john_cons> er det ikke nei
    01[11:31] <@john_cons> hamar

    01[11:31] <@john_cons> var det kanskje
    01[11:31] <@john_cons> stemmer?
    [11:32] <Kumool> Det er korrekt.
    01[11:32] <@john_cons> nei det er mulig, det var en i militæret fra vågå

    01[11:32] <@john_cons> hadde ikke intrykk av at det lå i trøndelag
    01[11:32] <@john_cons> men men
    01[11:32] <@john_cons> hamar ja
    01[11:32] <@john_cons> kjenner du dag anders roughseth?

    01[11:32] <@john_cons> vokalist i hamar-bandet autopulver?
    01[11:33] <@john_cons> han var studiekollega av meg på hio iu
    01[11:33] <@john_cons> han har også regisert en film

    01[11:33] <@john_cons> sammen med enten wam eller vennerød
    01[11:34] <@john_cons> dette minner meg nesten om casino med hallvard flatland
    [11:34] <Kumool> Kan ikke si jeg gjør det.

    01[11:34] <@john_cons> åkey
    01[11:35] <@john_cons> kjenner du han faldbakken da
    01[11:35] <@john_cons> mathias faldbakken
    01[11:35] <@john_cons> som har vært på johncons-blogg

    01[11:35] <@john_cons> bekjent av rougseth
    [11:35] <Kumool> Jeg har levert aviser til Knut Faldbakken.
    01[11:35] <@john_cons> åkey, ikke dårlig
    01[11:35] <@john_cons> han hadde litt rart facebook-bilde han faldbakken

    01[11:36] <@john_cons> altså sønnen
    01[11:36] <@john_cons> han driver med litt mye rart, synes jeg
    01[11:36] <@john_cons> men men
    [11:36] <Kumool> Tja, ikke vet jeg.

    01[11:36] <@john_cons> jeg har prøvd å lese de bøkene hans, macht unt rebel osv
    01[11:36] <@john_cons> men jeg forstod meg ikke så mye på dem, egentlig
    01[11:37] <@john_cons> the cocka hola company osv

    01[11:37] <@john_cons> jeg syntes det virka som noe vulgær smørje, så jeg la det fra meg
    01[11:37] <@john_cons> men men
    [11:37] <Kumool> Har ikke prøvd å lese dem selv.

    01[11:38] <@john_cons> ok, jeg var på kino en gang i hamar
    01[11:38] <@john_cons> med schellum og sundheim, fra militæret
    01[11:38] <@john_cons> i 93
    01[11:38] <@john_cons> og så bram stokers dracula vel

    01[11:38] <@john_cons> for kinoen i elverum hadde brent ned
    01[11:38] <@john_cons> schellum er han fra vågå
    01[11:39] <@john_cons> han hadde visst stjælt ei veske fra ei gammal dame en gang, var det noen som sa

    01[11:39] <@john_cons> en i en annen tropp vel
    01[11:39] <@john_cons> men men
    01[11:39] <@john_cons> så jeg kan ikke si helt sikkert om det var sant, men det var ihvertfall noen på terningmoen som sa det

    01[11:39] <@john_cons> som virka oppriktige
    01[11:39] <@john_cons> så sånn var det
    [11:40] <Kumool> Aner ikke hvem han er.
    01[11:40] <@john_cons> så da burde det nok være sant, for man burde passe seg for å juge der, tror jeg

    01[11:40] <@john_cons> åkey
    [11:40] <Kumool> Men nå er det frokost-tid.
    01[11:40] <@john_cons> jepp det er det
    01[11:40] <@john_cons> vi skulle på filminnspilling, som statister

    01[11:40] <@john_cons> i filmen sekondløytnanten
    01[11:40] <@john_cons> da jeg var i militæret
    01[11:40] <@john_cons> en søndag
    01[11:41] <@john_cons> så vi måtte tilbake på en lørdag

    01[11:41] <@john_cons> og da, så gikk ikke et tog, som vanligvis gikk
    01[11:41] <@john_cons> noe sånt
    03[11:41] * Buggz (~a@69.84-49-5.nextgentel.com) has joined #blablabla

    01[11:41] <@john_cons> så vi fikk politiet i hamar, til å kjøre oss, eller noe
    01[11:41] <@john_cons> vi gikk ihvertfall til hamar politistasjon, for å få attest på at toget ikke gikk

    01[11:41] <@john_cons> en hel gjeng
    01[11:41] <@john_cons> jeg var i middagsselskap i oslo, den lørdagen
    01[11:42] <@john_cons> hos min tante ellen, (som var på besøk fra sveits)

    01[11:42] <@john_cons> eller hos en venn av henne
    01[11:42] <@john_cons> jeg tror det var diderik beichmann
    01[11:42] <@john_cons> det var ihvertfall på grunerløkka

    01[11:42] <@john_cons> og vår kusine rahel, fra sveits, og broren vår axel var der
    01[11:42] <@john_cons> og søstra mi da
    01[11:42] <@john_cons> så skifta jeg til perm-uniform, for å ta toget, etter middagen da

    01[11:43] <@john_cons> for vi skulle være på film-innspilling i kvikne i østerdalen
    01[11:43] <@john_cons> hvor harald eia og swartz var, blant annet
    01[11:43] <@john_cons> ei dame med helt råtne tenner, dukka opp midt i middagen der

    01[11:44] <@john_cons> og noen slengte meldinger, (i generasjonen over meg), da de skimta meg i uniformen, før jeg skulle gå til toget
    01[11:44] <@john_cons> han leste huxley, brave new world, husker jeg, han som hadde den leiligheten

    01[11:44] <@john_cons> det var nok antagelig han diderik beichmann, som bodde der, som min tante nå er forlovet med
    01[11:44] <@john_cons> hun flyttet tilbake til norge, for et par år siden

    01[11:44] <@john_cons> mer da
    01[11:45] <@john_cons> jo, da jeg skulle flytte til oslo, i 1989, som student
    01[11:45] <@john_cons> så ga min tante ellen meg en adresse, i tilfelle jeg trengte hjelp eller noe, sa hun

    01[11:45] <@john_cons> og det lurer jeg på om var til den leligheten der
    01[11:45] <@john_cons> studielånet strakk ikke til, fra påske til sommerferien
    01[11:45] <@john_cons> for det var en privat høyskole

    01[11:45] <@john_cons> og jeg fikk ikke lov å lage mat der jeg bodde
    01[11:46] <@john_cons> for frua til husverten, tålte ikke matlukt
    01[11:46] <@john_cons> så 15.000 forsvant fort etter jul, husker jeg

    01[11:46] <@john_cons> men men
    01[11:46] <@john_cons> så da gjorde jeg som deg Kumool, og snylta på staten, i 2-3 måneder
    01[11:46] <@john_cons> når jeg tenker på det nå

    01[11:46] <@john_cons> så tror jeg det var like smart
    01[11:46] <@john_cons> hvis jeg hadde gått til den adressen, som tante ellen ga meg
    01[11:47] <@john_cons> så hadde jeg kanskje endt opp like ille som hu med de helt råtne tenna, som dukka opp, midt i middagsselskapet

    01[11:47] <@john_cons> søstra mi var visst inneforstått med at hu skulle komme
    01[11:47] <@john_cons> så søstra mi var nesten som en i gjengen der, i generasjonen over oss
    01[11:47] <@john_cons> noe sånt

    01[11:47] <@john_cons> så det er noe med tante ellen tror jeg
    01[11:48] <@john_cons> middagsselskapsgjester, dvs. vakre damer, med helt råtne tenner
    01[11:48] <@john_cons> var det noe 'mobbings' av meg eller

    01[11:48] <@john_cons> som har hatt gule tenner, siden faren min flytta fra meg, som ni-åring
    01[11:48] <@john_cons> og siden jeg da ble mye deprimert av å være ensom, og sluntrent unna tannpuss osv.

    01[11:48] <@john_cons> og fikk mye cola av faren min
    01[11:48] <@john_cons> hvem vet
    01[11:49] <@john_cons> det var nok noe 'mafian'-mobbings fra tante ellen og diderik beichmann, og den klikken rundt dem og søstra mi, vil jeg nok tippe på

    01[11:49] <@john_cons> så sånn er nok det
    01[11:49] <@john_cons> bare sånn at jeg får med det her på bloggen og
    01[11:49] <@john_cons> bare noe jeg kom på
    01[11:49] <@john_cons> jeg får se om det er noe post vel

    01[11:49] <@john_cons> vi får se
    01[11:49] <@john_cons> bbl
    01[12:04] <@john_cons> nå fikk jeg brev fra kjell asak, i leirsund
    01[12:04] <@john_cons> han ganske kjente karen, som samler inn frimerker for normisjon osv

    01[12:04] <@john_cons> det er nok om oldeforeldrene mine, som jobba som lærere uti asak der
    01[12:05] <@john_cons> helga dørumgsgaard (søster til asbjørn) og johan ribsskog, tvillingbror av adolf(!) ribsskog, ordfører i steinkjær osv

    01[12:05] <@john_cons> vi får se
    [12:06] <Buggz> Det er ikke så uvanlig å hete Adolf som jeg trodde.
    [12:06] <Buggz> Vi har jo Gullsmed Adolf Ruud her i Drammen.
    01[12:07] <@john_cons> i drammen ja

    01[12:08] <@john_cons> jeg er fra berger jeg
    01[12:08] <@john_cons> visste du det
    [12:08] <Buggz> Du har nevnt det på bloggen.
    01[12:08] <@john_cons> åkey

    01[12:08] <@john_cons> jeg har gått på gjerdes vgs og jobba på cc storkjøp
    01[12:08] <@john_cons> hvis du veit hvor de stedene er
    [12:09] <Buggz> cc i Dramen?
    01[12:09] <@john_cons> stemmer, på brakerøya

    [12:09] <Buggz> +m
    [12:09] <Buggz> Kjører forbi den hver dag.
    01[12:09] <@john_cons> det het cc storkjøp før, i gamle dager
    01[12:09] <@john_cons> ok, pendler til oslo?

    01[12:09] <@john_cons> det er vel rimi der nå, tror jeg
    [12:10] <Buggz> Nei, Asker. Til Oslo hadde jeg ikke kjørt bil.
    01[12:10] <@john_cons> åkey, nei det er kronglete med enveiskjøringene

    01[12:10] <@john_cons> jeg kjørte opp i oslo jeg da, så jeg måtte nesten prøve å finne fram
    [12:10] <Buggz> Heller det at det er så overfylt med biler
    [12:10] <Buggz> altfor mye kø

    01[12:10] <@john_cons> joda, det er det vel også ja
    01[12:10] <@john_cons> ja, i rushet ja
    [12:10] <Buggz> Fra Sandvika og inn er det trangt
    01[12:10] <@john_cons> jo det skjønner man

    01[12:11] <@john_cons> ja, broren min jobba, hva heter det der da
    01[12:11] <@john_cons> ved skøyen tror jeg
    01[12:11] <@john_cons> så skulle jeg kjøre og hente han en gang

    01[12:11] <@john_cons> i rushet
    01[12:11] <@john_cons> på ettermiddagen
    [12:11] <Buggz> haha
    [12:11] <Buggz> Jeg har gjort det én gang.
    [12:11] <Buggz> Aldri mer.

    01[12:11] <@john_cons> da tok det litt tid ja, så tror jeg han kom nesten for seint
    01[12:12] <@john_cons> til noe greier på kokkeskolen på etterstad
    [12:12] <Buggz> Brukte en time på å kjøre 4km på Ring3.

    01[12:12] <@john_cons> han måtte spurte ihvertfall for å rekke det
    01[12:12] <@john_cons> ja, jeg har aldri brukt så langt tid, på å kjøre bare til skøyen
    01[12:12] <@john_cons> eller hvor det var igjen

    01[12:12] <@john_cons> man merker at det er rush ja
    01[12:12] <@john_cons> men men
    [12:12] <Buggz> Skøyen er før du kommer inn til Oslo. Før bomringen.
    01[12:12] <@john_cons> ja, jeg vet, stesøstra mi bodde der

    01[12:12] <@john_cons> eller hva man skal kalle henne
    01[12:13] <@john_cons> i hoffsveien, eller noe vel
    01[12:13] <@john_cons> jeg kjørte også kinamat oppi forbi der

    01[12:13] <@john_cons> i oslo vest og bærum
    01[12:13] <@john_cons> i noen måneder i 96
    01[12:13] <@john_cons> for chinatown-ekspressen eiksmarka
    01[12:13] <@john_cons> søndagsjobb

    01[12:14] <@john_cons> like etter at jeg fikk lappen
    01[12:14] <@john_cons> men men
    01[12:15] <@john_cons> jeg må visst rebote, for printer-scanneren funker ikke
    01[12:15] <@john_cons> men men

    01[12:15] <@john_cons> brb
    Session Close: Tue Feb 02 12:16:26 2010
    Session Start: Tue Feb 02 12:16:26 2010
    Session Ident: #blablabla
    02[12:16] * Disconnected

    Session Close: Tue Feb 02 12:16:32 2010
    Session Start: Tue Feb 02 12:21:26 2010
    Session Ident: #blablabla
    03[12:21] * Now talking in #blablabla
    01[12:21] -> *blablabot* op (sensurert)

    03[12:21] * blablabot sets mode: +o john_cons
    03[12:29] * aslak (~aslak@krs-158-36-234-116.studby.hia.no) has joined #blablabla
    01[12:29] <@john_cons> nå driver jeg og scanner bilder som kjell asak har sendt

    01[12:30] <@john_cons> av mine oldeforldre, som var lærere på asak skole
    01[12:30] <@john_cons> vi får se
    03[12:31] * aslak (~aslak@krs-158-36-234-116.studby.hia.no) has left #blablabla

    01[12:31] <@john_cons> hva driver du med i asker da buggz
    01[12:35] <@john_cons> jeg hadde en kamerat som jobba på rimi asker, fra røyken
    01[12:35] <@john_cons> magne winnem fra gjerde vgs

    01[12:35] <@john_cons> en gang når han skulle samle vogner, på slutten av dagen
    01[12:35] <@john_cons> så fant han ei død gammal kone, i ei grøft
    01[12:35] <@john_cons> også ringte han politiet

    01[12:35] <@john_cons> også nesten gang han skulle samle vogner
    01[12:35] <@john_cons> så lå hu kona der enda
    01[12:36] <@john_cons> så hverken rimi eller politiet gadd å sørge for at dem gjorde ordentlig

    01[12:36] <@john_cons> men men
    [12:42] <Buggz> Jeg jobber i Asker.
    [12:59] <moholt> men men
    [13:00] <Buggz> Så sånn er det.
    [13:08] <moholt> lå hun der så lenge.. hun var muligens ikke elsket av noen.

    01[13:10] <@john_cons> ja, men
    01[13:10] <@john_cons> hvis du finner ei død kone
    01[13:10] <@john_cons> så går du ikke hjem før du er sikker på at politiet faktisk kommer og finner henne, mener jeg

    01[13:10] <@john_cons> du blir vel der, og viser politiet hvor du fant liket
    01[13:10] <@john_cons> eller hva?
    01[13:11] <@john_cons> eller er det jeg som er rar?
    01[13:11] <@john_cons> siste bloggpost er brev fra kjell asak, i leirsund:

    02[13:16] * moholt (~meok@pc109-140.ktv.no) Quit (Ping timeout: 483 seconds )
    [13:50] <Kumool> john_cons: Har du noen bilder av Christell eller?
    [13:50] <Kumool> Jeg vil se hvor heit hun er.

    01[13:57] <@john_cons> hvorfor skal du se det?
    [13:57] <Kumool> Fordi jeg er nysjerrig.
    01[13:58] <@john_cons> hvorfor det, hu er gift og greier hu, så jeg tror du er noen år for sent ute

    [13:59] <Kumool> Jeg vil se bilder av henne, ikke gifte meg med henne.
    01[14:00] <@john_cons> så får jeg skylda fordi hu har fått en sånn pervers sosialklient fra hamar etter seg?
    [14:00] <Kumool> hehe, neida

    [14:00] <Kumool> Du trenger ikke poste dem på bloggen, bare her.
    01[14:01] <@john_cons> nei det syntes jeg var litt spesielt gitt
    01[14:01] <@john_cons> du får ringe henne selv og høre om du kan få bilde

    [14:01] <Buggz> Du skriver opp og ned på bloggen din om puppene til Christell og så synes du det er rart Kumool blir nysjerrig?
    01[14:02] <@john_cons> nei, men det var jo før hu var gift

    [14:02] <Buggz> og?
    01[14:02] <@john_cons> jeg bare prøver å finne ut hva som foregår jeg
    01[14:02] <@john_cons> jeg skriver ikke for å tenne tenåringsgutter seksuelt
    [14:02] <Buggz> Heftig hoppe fra etterfulgt av mafian til puppene til Christell..

    [14:02] <Buggz> *hopp
    01[14:03] <@john_cons> nei, det synes jeg blir litt rart
    [14:03] <Buggz> Jeg tolker det som at du synes det er greit når du gjør det, men ikke når andre gjør det.

    [14:03] <Buggz> Er jeg på riktig spor?
    01[14:03] <@john_cons> hu er jo tross alt stesøstra mi
    01[14:03] <@john_cons> jeg liker ikke at alle slags ekle tenåringer sikler over henne

    [14:03] <Buggz> Når hun er stesøstra di synes jeg det er desto mer feil at du sikler over henne.
    [14:03] <Buggz> Tenåringer?
    01[14:03] <@john_cons> ja, eller hu er ikke stesøstra mi, men min fars samboers datter da

    01[14:04] <@john_cons> jeg skjønner ikke hva som er så viktig med det
    01[14:04] <@john_cons> det er jo bilder av masse damer på internett mener jeg
    [14:04] <Kumool> Ja, men vi vil se Christell!

    [14:04] <Buggz> Siden du har vært veldig opptatt av CHristell i veldig lang tid, til tross for at hun er stesøsteren din , så må det jo være noe spesielt ved henne.
    01[14:05] <@john_cons> men det er jo fordi at hun var min fars samboers datter, og vi var på ferie sammen, og bodde på samme sted osv

    01[14:05] <@john_cons> det var fordi vi vokste opp sammen da
    01[14:05] <@john_cons> jeg vokste jo mer opp med henne og gry stenberg og nina monsen egentlig
    01[14:05] <@john_cons> enn med søstra mi

    03[14:05] * Lodfeh (~Bleh@173.80-203-65.nextgentel.com) has joined #blablabla
    [14:05] <Buggz> Det gjør det jo desto mer "rart" at du sikler over puppene hennes i stedet for å være en ordentlig bror.

    01[14:05] <@john_cons> for søstra mi bodde jo i larik
    [14:06] <Lodfeh> Det er her dere er 😮
    01[14:06] <@john_cons> jeg var jo ikke broren hennes
    01[14:06] <@john_cons> og jeg har ikke sikla over puppa hennes

    [14:06] <Buggz> Ikke ta alt så bokstavelig. Du var stebroren hennes, ergo må du fungere som en bror, ikke en siklende tenåring.
    01[14:06] <@john_cons> hvorfor sier du at jeg har gjort det

    [14:06] <Buggz> Du har da skrevet det selv på bloggen din. Opp og i mente.
    01[14:06] <@john_cons> neida jeg var ikke stebroren hennes
    01[14:07] <@john_cons> jeg var en som bodde på bergeråsen, hvor hun også bodde

    01[14:07] <@john_cons> ok jeg har vel kjønnsdrift jeg som alle andre
    [14:07] <Buggz> Fars samboers datter = teknisk sett stesøster selv om de ikke var gift
    01[14:07] <@john_cons> nei, for jeg bodde ikke hos de

    01[14:08] <@john_cons> jeg bodde aldri under samme tak som christell
    01[14:08] <@john_cons> så jeg kan ikke si at hu var stesøstra mi
    [14:08] <Buggz> Jeg synes det er dobbeltmoralsk av deg å skrive SÅ mye om puppene til christell på bloggen, og så dømme Kumool for å lure.

    [14:08] <Buggz> Det er min mening.
    01[14:08] <@john_cons> det er forskjell på å lure og forlange å se bilder
    [14:08] <Buggz> Han har ikke forlanget noenting.
    [14:08] <Buggz> Han spurte.

    [14:08] <Buggz> Stor forskjell.
    01[14:08] <@john_cons> ja, og jeg svarte
    01[14:08] <@john_cons> og dere peser
    01[14:09] <@john_cons> ta et svar da
    [14:09] <Buggz> Og jeg synes svaret var dobbeltmoralsk.

    01[14:09] <@john_cons> jaja, jeg gidder ikke å diskutere nå
    01[14:09] <@john_cons> da er vi uenige
    [14:09] <Buggz> Jøss.
    [14:09] <Kumool> Men hun var like fullt stesøstra di. Det er ikke engang en snakk om mening, men kalde harde fakta.

    01[14:10] <@john_cons> nei, jeg mener hu ikke var stesøstra mi
    01[14:10] <@john_cons> som jeg har skrevet om på bloggen
    [14:10] <Kumool> Vel, da mener du feil.
    01[14:10] <@john_cons> faren min lokket meg ned til haldis ved å si det

    03[14:10] * Lodfeh is now known as Lodin
    01[14:10] <@john_cons> at det var to jenter der på nesten min alder
    03[14:10] * jojinge (~Jo_Inge@85.167.108.158) has joined #blablabla

    01[14:10] <@john_cons> så christell var en jente på bergeråsen og ikke min stesøster
    [14:10] <Kumool> Faren min har dame, de er ikke gift og jeg bor ikke sammen med dem. Dattera hennes er da stesøstra mi.

    [14:11] <Buggz> Du har kalt henne søster/stesøster på bloggen din i lang tid, ikke lur deg unna nå
    [14:11] <Kumool> Uansett hvor mye man vrir og vrenger på det.
    01[14:11] <@john_cons> jeg kaller henne forskjellig, men hun var ikke som min stesøster

    [14:11] <Lodin> RÆGUU~
    03[14:11] * Lodin (~Bleh@173.80-203-65.nextgentel.com) has left #blablabla
    01[14:11] <@john_cons> jente på bergeråsen var det faren min kalte henne

    [14:11] <Buggz> Hva du kaller henne er totalt likegyldig for hva hun ER
    [14:11] <Buggz> Enten du liker det eller ikke.
    01[14:11] <@john_cons> vi er ikke i blodsbånd ihvertfall

    01[14:12] <@john_cons> og vi har ikke bodd under samme tak
    [14:12] <Buggz> Det gjelder nå baron adeler og
    01[14:12] <@john_cons> nei han var i slekt via inngifte
    [14:12] <Buggz> ikke med deg

    01[14:12] <@john_cons> jo
    [14:12] <Buggz> nei
    01[14:12] <@john_cons> jo
    [14:12] <Buggz> Du beviste det ved ditt eget stamtre
    01[14:12] <@john_cons> ja

    [14:13] <Buggz> At han ikke er i slekt med deg.
    01[14:13] <@john_cons> nei, han er i slekt via inngifte
    [14:13] <Buggz> Ditt stamtre beviser det klart og tydelig at han ikke er i slekt med deg .

    01[14:13] <@john_cons> han er min oldemors søsters ektemann
    01[14:13] <@john_cons> han er min fille-oldeonkel
    [14:13] <Buggz> Nettopp, han er inngift i en annen gren enn du befinner deg i.

    01[14:14] <@john_cons> befinner ikke jeg meg i min oldemors gren?
    [14:14] <Buggz> Du befinner deg ikke i din oldemors søsters gren.
    [14:14] <Buggz> Det må være en direkte linje opp eller ned, det er det ikke.

    01[14:14] <@john_cons> jeg ihvertfall i slekt med henne
    01[14:15] <@john_cons> hun er min oldetante
    03[14:15] * n00biegur (c2132f04@194.19.47.4) has joined #blablabla

    01[14:15] <@john_cons> min oldetante var baronesse da
    01[14:15] <@john_cons> det er vel ikke dårlig
    [14:15] <Buggz> Det er fint for deg, men baron adeler er ikke i slekt med deg. Ditt stamtre-bilde, som du laget selv, beviser det.

    01[14:15] <@john_cons> jo han er min fille-oldeonkel
    01[14:15] <@john_cons> da er han i slekt med meg
    [14:16] <Buggz> "fille"-delen BETYR at du ikke er i slekt med ham

    01[14:16] <@john_cons> nei det betyr i slekt med via inngifte
    01[14:16] <@john_cons> som jeg prøver å forklare
    [14:16] <Kumool> Så hvis faren din hadde giftet seg med Haldis, hadde Christell vært i slekt med deg?

    01[14:16] <@john_cons> han er gift med min oldetante, baronessen
    [14:16] <Buggz> Du tar feil.
    [14:16] <Buggz> Forklaringa di holder ikke vann.
    [14:17] <Buggz> Brevet om baroniet fra danmark forklarer det samme.

    01[14:17] <@john_cons> nei, fordi jeg var min egen gren
    [14:17] <Buggz> De var også veldig spesifikke på hvordan barontitler "arves".
    01[14:17] <@john_cons> når faren min flyttet fra meg

    [14:17] <Buggz> *da
    01[14:17] <@john_cons> jeg ble min egen gren vet du
    01[14:17] <@john_cons> da faren min flyttet fra meg
    [14:17] <Buggz> Eh nei.
    01[14:18] <@john_cons> vi var ikke en ordentlig familie vi

    01[14:18] <@john_cons> jo
    [14:18] <Buggz> Hvor faren din bor endrer ingenting hva slekt angår.
    01[14:18] <@john_cons> vi var en oppsplittet familie, som bodde i to hus

    [14:18] <Buggz> Det endrer ikke slektsforholdet.
    01[14:18] <@john_cons> jo, for haldis ble da aldri i min slekt
    01[14:19] <@john_cons> siden hun aldri var min mor
    01[14:19] <@john_cons> hun var min fars nye dame

    [14:19] <Buggz> Nå beveger du deg bort fra det vi pratet om, det manglende slektsforholdet ditt til baron adeler.
    01[14:19] <@john_cons> nei han er min fille oldeonkel
    01[14:19] <@john_cons> det er vel ikke noe å diskutere det

    [14:20] <Buggz> Når du ikke fatter poenget så er det vel en ting som må diskuteres.
    [14:20] <Buggz> En gang til: "fille"-delen i "filleonkel" betyr nettopp at dere ikke er i slekt.

    01[14:20] <@john_cons> jeg sier i slekt via inngifte
    01[14:20] <@john_cons> er du dum i hodet eller?
    01[14:20] <@john_cons> jeg må si det samme hele tida
    [14:20] <Buggz> Personangrep hjelper ikke.

    01[14:21] <@john_cons> du bare trakasserer meg, ved å late som at du er dum
    01[14:21] <@john_cons> brb
    [14:21] <Buggz> Jeg forklarer med veldefinerte ord, som du tydeligvis har funnet egne meninger til. At du velger å motsi BEVISTE poenger er din egen feil.

    [14:22] <Buggz> Da er det du som er dum.
    [14:22] <Buggz> Å gjenta ting gjør det ikke mer sant.
    01[14:23] <@john_cons> er det samme buggz som har en online trakassering-tag på bloggen min?

    01[14:23] <@john_cons> er dette kjent:
    01[14:23] <@john_cons> Vi har et slikt et trackingchip i bakhuet ditt som forteller oss, hvis vi ser nederst på siden, at du til enhver tid er inne på tråden.

    01[14:23] <@john_cons> Colombian necktie
    01[14:23] <@john_cons> Buggz
    01[14:24] <@john_cons> hva er colombian necktie da buggz
    [14:24] <Buggz> Det var aldri trakassering, selv om du valgte å tolke det slik.

    01[14:24] <@john_cons> Glasgow kiss
    01[14:24] <@john_cons> ?
    [14:24] <Buggz> Som så veldig mye annet.
    01[14:24] <@john_cons> nei, du skjønner at du er uønsket her?

    03[14:24] * john_cons sets mode: +b *!*a@*.84-49-5.nextgentel.com
    03[14:24] * Buggz (~a@69.84-49-5.nextgentel.com) has left #blablabla

    01[14:24] <@john_cons> skal du gå ut selv, eller må jeg hive deg ut?
    [14:25] <n00biegur> SÃ¥ alle som sier ting du er uenig i blir bannet john_cons?
    [14:26] <n00biegur> Syntes man må tåle litt diskusjon, irc er tross alt et diskusjonsforum

    [14:26] <Kumool> Greit, du kan si du er "i slekt via inngifte", men det er ingen blodrelasjon, så da er du teknisk sett ikke i slekt. Det må du være enig i.
    03[14:29] * Buggz (Mibbit@69.84-49-5.nextgentel.com) has joined #blablabla

    [14:29] <Buggz> Hei hva skjer her a?
    03[14:30] * kak (~jfhdssvl@157.247.251.212.customer.cdi.no) has joined #blablabla
    [14:34] <Buggz> Hvilken del av "Det var aldri trakassering, selv om du valgte å tolke det slik" var vrien å forstå, kjakan?

    03[14:34] * john_cons sets mode: +b *!*Mibbit@*.84-49-5.nextgentel.com
    03[14:34] * Buggz was kicked by john_cons (Buggz )
    01[14:35] <@john_cons> Kumool: jo han er i slekt hvis han er min fille-oldeonkel

    01[14:35] <@john_cons> men han er ikke i blodrelasjon
    01[14:35] <@john_cons> fille-oldeonkel, er det noe som ikke er norsk?
    01[14:41] <@john_cons> altså, mange kaller fille-tanter, for tanter

    01[14:41] <@john_cons> så jeg godt kalt han oldeonkel
    01[14:41] <@john_cons> jeg kunne godt kalt Holger baron Adeler, for oldeonkel, ifølge norsk tradisjon
    01[14:41] <@john_cons> men ved strengest mulig talemåte, så blir det fille-oldeonkel

    01[14:42] <@john_cons> andre hadde sikkert bare sagt onkel Holger
    01[14:42] <@john_cons> og sagt at, ja han var min mormors onkel, men vi andre kalte han bare onkel vi og
    01[14:42] <@john_cons> så er det man vanligvis gjør

    01[14:42] <@john_cons> så jeg er streng mot meg selv, hvis jeg kalle han fille-oldeonkel
    01[14:42] <@john_cons> men strengt tatt, så er han ikke nærmere enn det
    01[14:43] <@john_cons> men det er jo ikke så ille likevel siden han var baron, og baronessen var min oldetante

    01[14:43] <@john_cons> i blodsbånd
    01[14:46] <@john_cons> og med christell, så var hu ikke søstra mi
    01[14:46] <@john_cons> for haldis var ikke mora mi
    01[14:46] <@john_cons> men folk trodde kanskje vi var som søsken

    01[14:47] <@john_cons> de som visste at faren min var samboer med mora hennes
    01[14:47] <@john_cons> så vi var ikke som søsken, men folk trodde kanskje det
    01[14:47] <@john_cons> så vi måtte jo også ta hensyn til hva folk kanskje trodde

    01[14:47] <@john_cons> så derfor var det sånn, at en gang christell ville danse med meg, på ungdoms-disco, på park i drammen
    01[14:47] <@john_cons> i 1988 vel
    01[14:47] <@john_cons> så ville ikke jeg danse med christell

    01[14:48] <@john_cons> for folk trodde kanskje vi var som søsken, siden mora hennes var sammen med faren min
    01[14:48] <@john_cons> så sånn var det
    01[14:48] <@john_cons> sånn tenkte jeg, så derfor ville ikke jeg drite ut familien vår, med å danse med christell

    01[14:48] <@john_cons> så sånn var det
    01[14:49] <@john_cons> men hvordan christell tenkte, da hun skulle ha med meg, for å danse med henne, det veit jeg ikke
    01[14:49] <@john_cons> men jeg fikk tyn av dj-ene, som var engelske, som ville ha det til at jeg var homo, eller noe sånt vel, siden jeg ikke ville danse med christell

    01[14:49] <@john_cons> som han dj-en la merke til
    01[14:49] <@john_cons> så sånn var det
    01[14:56] <@john_cons> og det at jeg skal ha sikla på puppene til christell

    01[14:56] <@john_cons> det er ikke riktig
    01[14:56] <@john_cons> men christell tok av seg genseren, rett foran tryne på meg
    01[14:56] <@john_cons> for hu fikk en edderkopp på seg

    01[14:56] <@john_cons> så det var ikke noe jeg gjorde galt det
    01[14:56] <@john_cons> for jeg skulle hjelpe henne siden hu skreik
    01[14:57] <@john_cons> men det var litt vanskelig, siden vi begge var i tenårene osv. da

    01[14:57] <@john_cons> så oppførte jeg meg litt keitete
    01[14:57] <@john_cons> men jeg gjorde ikke noe galt ved det
    01[14:57] <@john_cons> jeg kunne jo ikke vite at christell skulle dra av seg genseren jeg

    01[14:57] <@john_cons> så her er det helvetespredikanter som rår, mener jeg
    01[14:58] <@john_cons> her er det den nye middelalderen som kommer
    01[14:58] <@john_cons> dark ages part 2

    01[14:59] <@john_cons> og selv om jeg så på puppene hennes, så var det bare en natulig reaksjon
    01[14:59] <@john_cons> hun var en pen og velskapt jente
    [14:59] <Kumool> Neida, du har ikke gjort noe galt. Jeg har hatt ei pen stesøster selv, og jeg hadde gjerne tatt henne.

    01[14:59] <@john_cons> ja, det hadde ikke jeg gjort
    01[14:59] <@john_cons> det hadde bare blitt problemer, tror jeg
    01[14:59] <@john_cons> men men
    [14:59] <Kumool> Det spørs jo hva slags forhold man har fra før.

    01[15:00] <@john_cons> jo, det er jo sant
    01[15:00] <@john_cons> det er vel sånn man får se ann kanskje
    01[15:00] <@john_cons> da skulle det vært veldig diskret i så fall

    01[15:00] <@john_cons> og nå er hu jo gift uansett så
    01[15:00] <@john_cons> da er det jo for seint uansett
    01[15:00] <@john_cons> så sånn er det
    [15:01] <Kumool> Jau.

    01[15:01] <@john_cons> vi får se hva som skjer
    [15:01] <Kumool> Finnes vel nok av damer i Liverpool også.
    01[15:01] <@john_cons> jo herregud
    01[15:01] <@john_cons> men jeg skriver om oppveksten og familien min

    01[15:01] <@john_cons> det er derfor jeg skriver om henne og
    01[15:02] <@john_cons> for å forklare forskjellige ting da
    01[15:02] <@john_cons> men men
    01[15:02] <@john_cons> bloggen min er jo som en slags selvbiografi

    01[15:02] <@john_cons> og jeg tar opp forskjellige ting som har skjedd
    01[15:02] <@john_cons> så da blir det sånn
    01[15:02] <@john_cons> men men
    01[15:03] <@john_cons> og jeg har jo hørt at jeg er forfulgt av noe 'mafian'

    01[15:03] <@john_cons> så jeg er ikke i en vanlig situasjon nå
    01[15:03] <@john_cons> jeg er i en situasjon, hvor jeg må ta sånn med damer og alt mulig, litt forsiktig vel
    01[15:03] <@john_cons> til jeg får rettighetene mine

    01[15:03] <@john_cons> så sånn er det
    [15:04] <Kumool> Får håpe det ordner seg til slutt.
    [15:04] <Kumool> Men nå stikker jeg, så du får ha en god dag videre!
    01[15:04] <@john_cons> jepp det får man håpe

    01[15:04] <@john_cons> jeg får oppdatere bloggen litt her
    01[15:04] <@john_cons> jepp takk i lige måde!
    01[15:04] <@john_cons> hadetbra
    [15:05] <Kumool> hejdå

    03[15:05] * Kumool was kicked by john_cons (ikke svensk nei )
    01[15:05] <@john_cons> bare fleiper






  • img261

    img262

    img263

    img264

    PS.

    Asbjørn Dørumsgaard, ble ordfører, i Fet, i 1914:

    Asbjørn Dørumsgard, redaktør DNA 1914 – 1929

    http://www.viking.no/fet/kommunen/ordforereifet.html

    Og det stod på det bildet, fra Kjell Asak, at han dro til Amerika, i 1912.

    Så han kan ikke ha vært så lenge der.

    Men jeg har altså to Amerika-farer-linjer, i familien.

    Det blir da Dørumgsaard og Toeiet Mogan, eller hva hu mora til bestemor Ågot het igjen.

    Så det er Amerika-farere på både både mors og farssiden, i familien min.

    Men dette har jeg lest om i bygdebøker og i brev fra Kjell Asak, osv.

    Ingen har fortalt meg om min families tilknytning til USA.

    Men men.

    Jeg vet ikke helt hva de gjorde der, men jeg kan kanskje høre med Kjell Asak.

    Vi får se.

    Vi ser jo også at min morfars far, var veldig kristen.

    Så det stemmer nok det, som jeg husker at min mormor sa, på telefon på et par år siden, var det kanskje.

    At mora til Johan Ribsskog, (som også var mora til den kjente Bernhof Ribsskog da, og også Ole Konrad Ribsskog og Adolf Ribsskog).

    Det var, hva het hun, Marta Marie Klemetsdatter Høstland.

    Det stemmer nok at hun var veldige inne i indremisjonen, som jeg husker at min mormor sa.

    Og Johan Ribsskog, han hadde visst såvidt fått lov å dra på lærerhøyskolen, (i Elverum da), hvor han traff sin Helga Dørumsgaard da.

    Og hun så jo mørk ut, synes jeg, i håret osv.

    Så da skjønner jeg litt hvorfor onkel Martin har så langt, ravnsvart hår.

    Det må nok ha vært de som kom på Noahs ark, til Ytre Enebakk, for mange tusen år siden.

    Som jeg har skrevet om på bloggen.

    Så sånn var nok det.

    Så vi får se hva som skjer.

    Vi får se.

    Mvh.

    Erik Ribsskog

'Bokhylla' 70-tallet 80-tallet 90-tallet Anmeldelse Arne Mogan Olsen Berger Bergeråsen Brev Christell Humblen Dagbladet.no Datatilsynet Drammen E-post Facebook Google Haldis Humblen Hm Identitetstyveri Ingeborg Ribsskog irc Jobbsøking i England Johannes Ribsskog johncons-blogg Karen Ribsskog Klage Larvik Liverpool Magne Winnem Mobilbilder Musikk Nettmobbing Online trakassering Oppdatering Oslo Pia Ribsskog Politiet Rimi Slektsforskning StatCounter Svelvik Twitter Wikipedia YouTube Ågot Mogan Olsen